Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 13] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:26
petervda87 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:51:
@ iridev, nou kijk ik heb nu een auto radio over, en ik wil in de toekomst gwn een leuk compleet systeempje maken met auto radio 2/4 speakers sub en versterker. en tijd en geld ja het liefst zo goedkoop mogelijk.. :)

@ annuk,
waar zou ik dan eventueel rekening mee moeten houden als ik een versterkertje ergens op de kop kan tikken ?

ja klopt, ik had al bij deze voedingen gekeken, maar ik wist niet dat ik er zelf een stekker aan moest maken xD mja ik wil idd minimaal een zo'n voeding van minimaal 10 amp halen

alvast hartelijk bedankt mensen :) voor de info... nogmaals excusses... ik ben op dit gebied de leek van de leken xD
Je moet al beginnen met rekening houden met je voeding (vanuit gaande dat je een "normale" 12v auto versterker koopt)
Maar als je evt @ autoshop/auto audio gaat en je geeft beetje aan welke radio je hebt en wat je doeleinden zijn kom je vrij ver, al zijn de meeste versterkertjes wel aardig, maar aub weer de marqant prut.. kijk voor iets gerenomeerdere merken als bijv. Pioneer of sony.
Ik zal er verder niet te diep op ingaan ;) en anders moet je evt maar ff een DM sturen.

Als je @ ebay ff zoekt naar: DC power supply zal je genoeg hits vinden, let ff op de 12v maar ze zijn er iig (net ff snel nog gekeken) onder de €40 tot 30A dus zoek maar uit ;) xD

[ Voor 6% gewijzigd door Annuk op 24-05-2011 02:01 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:09:
Ik heb het ontwerp van mijn kratje bijna af. Ik wil gewoon een rechthoek maken en ik heb bedacht de voorkant van plexiglas te maken en de rest van hout. In het plexiglas wil ik dan ook de speakers plaatsen.

Hoe kan ik dit het beste monteren e.d. Ik vraag me namelijk af in hoeverre het plexiglas een invloed kan hebben op de geluidskwaliteit.
Kan iemand mij hiermee nog helpen?

@lredev, misschien kan je die info + afbeeldingen van het aansluiten van een autoradio in de TS zetten.

Mja dan alleen nog maar hopen dat mensen ook daadwerkelijk de TS lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:01:
[...]
Als je het plexiglas gewoon goed vast zet zodat het niet teveel kan resoneren moet het volgens mij helemaal goed komen.
Was in deel 11 of 12 iemand die een kist van plexiglas had, anders moet je die post even opzoeken en diegene een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Mja, ik heb geen ervaring met plexiglas, het lijkt me niet ideaal, maar tweaker Mc55 heeft een hele kist van plexi en vindt het geluid erg prettig dus volgens mij moet het prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
Ik heb sinds een paar maanden een kratradio met een ta2024 modded versterker. Als ik het krat aanzet op een groot grasveld gaat hij niet hard genoeg. Ik heb een paar dagen geleden een autoversterker gekocht, wat mij verbaast is dat hij amper harder gaat hierdoor. Weet iemand hier waardoor dit komt?

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Omdat de autoversterker niet meer vermogen geeft? Het is een beetje lastig gokken voor ons als je niet zegt welke versterker het is ;)

Overigens om het 2 keer zo hard te laten klinken heb je al gauw 70 - 100 Watt nodig.

Wat voor speakers / kist heb je? En welke versterker (merk en type svp) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 08:34
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 01:21:
[...]

Die komen er wel binnenkort :-) Mail me maar even wat je precies wilt!

@MaartenlI zie orderstatus ;)
Gehehe, thanks man. Dus ik kan hem morgen verwachten? Ik zie wel. Dan de boxen testen als de spullen binnen zijn.
Ik laat jullie weten.
De dingen die er in gaan komen.
1x TA2024 Modded
Hertz DCX 690 Speakers
Li-ion 12V (Die komt over tijdje, gebruik nu even autoaccu van 50AH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:27:
Omdat de autoversterker niet meer vermogen geeft? Het is een beetje lastig gokken voor ons als je niet zegt welke versterker het is ;)

Overigens om het 2 keer zo hard te laten klinken heb je al gauw 70 - 100 Watt nodig.

Klopt zeker, erg veel gekloot met het 24v systeem bij m'n versterker. Maar hard en mooi klinken doet het wel! Ik zal binnenkort een filmpje en wat foto's plaatsen van m'n nieuwe 2x 100watt kistje. Kleine afwerking is nog nodig. Ik vind het resultaat niet vergelijkbaar met wat ik had, ta2024 in een krat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:27:

Sorry voor de onduidelijkheid,

Ik heb een grolsch bierkrat met een ta2024 modded versterker met 2 speakers boschmann g6532.
( http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378216.html )
Een paar dagen geleden heb ik de renegade 550s gekocht.
( http://www.audiodesign.de...enegade-REN550S-1100S.pdf )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
jeroenjeroen schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid,

Ik heb een grolsch bierkrat met een ta2024 modded versterker met 2 speakers boschmann g6532.
( http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378216.html )
Een paar dagen geleden heb ik de renegade 550s gekocht.
( http://www.audiodesign.de...enegade-REN550S-1100S.pdf )
Heb je je krat luchtdicht afgesloten? dat scheelt ook al een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem inderdaad al gevonden en een dm gestuurd, maar had nog geen reactie gehad.

Ik denk dat ik hem dan vast kit en schroef, wordt tevens ook niet een hele grote plaat dus ik denk dat het dan wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Heb je de polariteit van de speakers juist? (even eentje omdraaien om te proberen)
Heb je de versterker gain op max?
Heb je inderdaad de kist een beetje luchtdicht?

Zoals je ziet levert de 550s maar 2x 75W bij 14,4 Volt, bij 12 volt is dat wss al een stuk minder. Het hoorbare verschil kan dan al snel tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:01:
[...]

@lredev, misschien kan je die info + afbeeldingen van het aansluiten van een autoradio in de TS zetten.

Mja dan alleen nog maar hopen dat mensen ook daadwerkelijk de TS lezen :P
haha dat had ik gedaan.. :) maar ik vond alleen tekening voor de versterker accu nog iets xD

maar niet voor netvoeding radio boxen.. :)

ik heb zelfs 4 topics terug gelezen... mja zoals k al zei ben een complete numb op dit gebied.. maar jullie gasten hebben al goed geholpen, welke netvoeding raden jullie aan voor een setje JBL TJT 696 ( hoedeplank 2x 150 RMS ) en een JBL sub van 400 RMS icm met een versterker?

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
petervda87 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:06:
[...]

haha dat had ik gedaan.. :) maar ik vond alleen tekening voor de versterker accu nog iets xD

maar niet voor netvoeding radio boxen.. :)

ik heb zelfs 4 topics terug gelezen... mja zoals k al zei ben een complete numb op dit gebied.. maar jullie gasten hebben al goed geholpen, welke netvoeding raden jullie aan voor een setje JBL TJT 696 ( hoedeplank 2x 150 RMS ) en een JBL sub van 400 RMS icm met een versterker?
Is de versterker 400 watt RMS? Dan zit je zo aan een 40 ampère voeding op 12 volt...
Boven de 10 ampère krijg je op 12 volt al grote voedingen hoor, meestal met actieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
ik heb een tijdje geleden een lader besteld op kistradio.nl en een accu had ik al maar nu kwam ik erachter dat een accu vrij zwaar is en ik misschien liever een li-ion accu zou willen hebben. hoelang zou het duren om die te bestellen op ebay ofzo iemand nog een andere goede site??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
daan-rutten schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:41:
ik heb een tijdje geleden een lader besteld op kistradio.nl en een accu had ik al maar nu kwam ik erachter dat een accu vrij zwaar is en ik misschien liever een li-ion accu zou willen hebben. hoelang zou het duren om die te bestellen op ebay ofzo iemand nog een andere goede site??
Als je een beetje leest bij een advertentie op Ebay staat erbij 10 - 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij was er in 1 week al bij mij :) Zeker aan te raden!

(zit nu op dx te zoeken naar spulletjes om kist te pimpen zoals stickers en figuurtjes haha:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
welke heb je dan besteld spawnkamikaze

welke raden jullie aan of hebben jullie goede ervaringen mee
deze:
http://cgi.ebay.nl/12V-DC...ain_0&hash=item3a5d27ff97

of deze:
http://cgi.ebay.nl/12V-Re...eries&hash=item41578385a8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan vanuit hier de links niet checken maar ik heb de 9800 mAh blauwe versie gehaald =)

Heeft iemand oplossing voor het volgende:
Aangezien heel soms door verkeerde volgorde aansluiten mijn batterypack in de beveiliging schiet
vraag ik mij af of iemand portable oplossing heeft. Kan ik aan een 9v batterij een dc male plug maken en die gewoon heel kort erin doen? Gaat puur om dat hij een stootje krijgt in de laad aansluiting dan springt
hij uit beveiliging.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee of deze adapter werkt met ta2024?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/dlqe5c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:02:
iemand enig idee of deze adapter werkt met ta2024?

[afbeelding]
Op laag volume doet deze adapter het wel zolang je niet meer gebruikt dan 200mA.
Het aangeraden vermogen voor de TA2024 is 2000mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:12:
[...]

Op laag volume doet deze adapter het wel zolang je niet meer gebruikt dan 200mA.
Het aangeraden vermogen voor de TA2024 is 2000mA.
heb ook nog een 12v 3.6a is die beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:13:
[...]

heb ook nog een 12v 3.6a is die beter?
Als het gelijkspanning is dan is die prima.
Gelijkspanning herken je aan DC of het streepje met puntjes eronder zoals op de foto te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Als het gelijkspanning is dan is die prima.
Gelijkspanning herken je aan DC of het streepje met puntjes eronder zoals op de foto te zien is.
staat ac op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:09
Er staat altijd AC op, maar je moet een voeding hebben die AC->DC is en niet AC->AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben nu bijna klaar ik ben namelijk bezig met zagen, heb alleen nog een probleem met mijn radio. hij outhoudt de zenders niet die ik kies ik heb hem nu zo aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2j3mrex.jpg

wat doe ik fout? kan iemand me hier mee helpen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een ac adapter met:
1.5 / 3 / 4.5 / 6 / 7.5 / 9 / 12 V
Ingangsspanning 230 V
Output current 0.3 A
Power adapter capacity 300 mAh

kan dit of ook te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:18:
hallo,

ik ben nu bijna klaar ik ben namelijk bezig met zagen, heb alleen nog een probleem met mijn radio. hij outhoudt de zenders niet die ik kies ik heb hem nu zo aangesloten:

[afbeelding]
wat doe ik fout? kan iemand me hier mee helpen?
alvast bedankt!
ik neem aan dat je de accu/voeding loskoppelt als je hem niet gebruikt?
Want de gele draad (constante geheugenvoeding) die moet altijd stroom hebben, gebeurt dit niet onthoud de radio dus ook niets, zonder een spanning daarop wordt je radio dus weer gereset.

Dus of de gele draad rechtstreeks op de +12V van je accu aansluiten (met kans op te ver ontladen) of het voor lief nemen dat je radio niets onthoudt

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Ik ben vanmiddag even in de stad geweest en een schakelaar gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.bluemelon.org/images/c/cf/01-knop.gif
Dat is hem.
Nu zitten er 2 polen aan. Hoe moet ik deze aansluiten, ik heb namelijk geen ervaring met deze schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Maartenll schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:46:
Ik ben vanmiddag even in de stad geweest en een schakelaar gekocht.

[afbeelding]
Dat is hem.
Nu zitten er 2 polen aan. Hoe moet ik deze aansluiten, ik heb namelijk geen ervaring met deze schakelaar
Deze schakelaar laat stroom door gaan als deze 'dicht' is, dus als de I naar beneden is. Als de O is ingedrukt is de schakelaar 'open' en kan er geen stroom meer doorheen lopen.

Meestal wordt de schakelaar op de + pool van de accu geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:23
je zet m op de pluspool van je voedingsbron, dus bijv.: zwarte draad ---> schakelaar ---> zwarte draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:49:
[...]

Deze schakelaar laat stroom door gaan als deze 'dicht' is, dus als de I naar beneden is. Als de O is ingedrukt is de schakelaar 'open' en kan er geen stroom meer doorheen lopen.

Meestal wordt de schakelaar op de + pool van de accu geplaatst.
zit die er dan gewoon tussen? ergens in midde van + kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:50:
[...]

zit die er dan gewoon tussen? ergens in midde van + kabel?
Ja :),

+ Accu ------ < 1 pool Schakelaar 1 pool > ---- Versterker +

Zo dus als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 16:37
Beste tweakers ik zette net mijn radiokist weer aan en ineens deed mijn versterker (Cougar c-100.2) het niet meer. dit is zeer raar aangezien ik het ding pas sinds zaterdag heb..
Dus nu vraag ik me af hoe ik kan zien of het versterkertje kapot is

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Heb je een multimeter? Dan zou ik even kijken of er ook spanning staat op de kabels waarmee de versterker zit aangesloten.

@kampi: Ja zo klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
@Kampi:

Even een verduideling ook voor mezelf, dus corrigeer mij als ik het fout heb.

Zo word die dus;

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14uyfdv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Maartenll schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:57:
@Kampi:

Even een verduideling ook voor mezelf, dus corrigeer mij als ik het fout heb.

Zo word die dus;

[afbeelding]
Precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Ja ik heb een multi meter maar het gekke is is dat het "power" lampje het gewoon doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
aah bedankt! :D.

vanochtend waarschijnlijk me spullen binnen gekomen voor m'n kistradio.. maar de bel niet gehoort dus komt ie morgen. kan echt niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
yonathan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:
Ja ik heb een multi meter maar het gekke is is dat het "power" lampje het gewoon doet?
Dan krijgt de versterker dus wel spanning. Weet je zeker dat het input-signaal goed is aangesloten en dat je geen kabelbreuk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Ja 100% zeker aangezien ik alle kabels recht op de grond had liggen, ik denk zelf dat er iets mis is met de input (de cinch op de versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
Heb je geen ander kabeltje dat je voor de input kan gebruiken? Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan het kabeltje ligt. Aangezien het ook niet aan de stroomvoorziening ligt zul je het dan toch bij de versterker moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Heeft iemand misschien een foto van de bedrading bij een schakelaar + Led? Dus dat als je de schakelaar omzet dat de Led aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan-rutten
nu ik een li-ion accu wil gaan kopen heb ik dus niks meer aan mijn kratsafe en mijn acculader

iemand nog een link voor een goede li-ion accu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
@ikke26 ik weet zeker dat het aan de input ligt, ik zal morgen even kijken wat er precies is maar wel bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede Tweakers :) ,

Ik ben ook van plan om een kratradio te gaan maken maar mij vraag is nu dus. Als ik deze versterker gebruik denken jullie dan dat ik mooi geluid zou krijgen en wat voor boxjes moet ik daarbij kopen graag goede kwaliteit geluid maar niet al te duur :? .

http://www.dealextreme.co...torcycle-sd-mmc-usb-35199

Bvb dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:19:
Hallo mede Tweakers :) ,

Ik ben ook van plan om een kratradio te gaan maken maar mij vraag is nu dus. Als ik deze versterker gebruik denken jullie dan dat ik mooi geluid zou krijgen en wat voor boxjes moet ik daarbij kopen graag goede kwaliteit geluid maar niet al te duur :? .

Bvb dank.
Ik heb exact dezelfde ingebouwd in mijn kratje. Deze week hoop ik hem af te maken en dan zal ik wel foto's posten. Zelf heb ik gewoon oude luidsprekers open gemaakt en de speakers daaruit gehaald. Dit klonk beter dan autoluidsprekers , maar over het algemeen zullen die beter klinken aangezien ze geen klankkast nodig hebben en een hoger rendement hebben. Kijk eens bij de kringloop of sloop. Goedkoper dan in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:27:
[...]

Ik heb exact dezelfde ingebouwd in mijn kratje. Deze week hoop ik hem af te maken en dan zal ik wel foto's posten. Zelf heb ik gewoon oude luidsprekers open gemaakt en de speakers daaruit gehaald. Dit klonk beter dan autoluidsprekers , maar over het algemeen zullen die beter klinken aangezien ze geen klankkast nodig hebben en een hoger rendement hebben. Kijk eens bij de kringloop of sloop. Goedkoper dan in de winkel ;)
Hoeveel watt zijn jou speakers en hoe sluit je het aan op een 12 volt stroom bron met een accu of adapter ? En als ik hem op een accu wil aansluiten wat voor stekertje moet ik er dan voor bij kopen en waar heb jij je accu vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal.

Ik heb oude B&W speakers nog liggen alleen geeft deze speakers geen hoge tonen weer.
Hoe kan ik een tweeter erbij doen met mijn TA2024? + wat voor soort filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:03:
Hoi allemaal.

Ik heb oude B&W speakers nog liggen alleen geeft deze speakers geen hoge tonen weer.
Hoe kan ik een tweeter erbij doen met mijn TA2024? + wat voor soort filter?
Wil je perse een tweeter erbij? De TA2024 heeft maar twee kanalen. Probeer eerst eens de speakers op de TA2024 zonder tweeter. Als je vind dat je te kort komt kun je altijd nog die tweeter er in zetten. Of dit mogelijk is hangt af van de impedantie van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:33:
[...]

Wil je perse een tweeter erbij? De TA2024 heeft maar twee kanalen. Probeer eerst eens de speakers op de TA2024 zonder tweeter. Als je vind dat je te kort komt kun je altijd nog die tweeter er in zetten. Of dit mogelijk is hangt af van de impedantie van de speakers.
Heb ik geprobeerd alleen mis ik echt de hogere tonen.
De speakers zijn 8 Ohm.
Ik heb nog wel 2 nieuwe Visaton speakers van 8 Ohm liggen. (voor een ander projectje) (100-20000 Hz)

Is het misschien handiger als ik 2 speakers op 1 kanaal zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:42:
[...]

En dan? Alsnog niet filteren? Je zult in dit geval sowieso aan een filter moeten gaan denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:42:
[...]

Heb ik geprobeerd alleen mis ik echt de hogere tonen.
De speakers zijn 8 Ohm.
Ik heb nog wel 2 nieuwe Visaton speakers van 8 Ohm liggen. (voor een ander projectje) (100-20000 Hz)

Dat komt dan heel mooi uit, want 2×8 ohm parallel is 4 ohm, en dat is prima voor de TA2024. Zo heb je dus twee speakers per kanaal.
Om de Visatons juist de hoge tonen mee te geven kun je een condensator parallel op elke Visaton plaatsen.
(1~5µF ongeveer, dat is even experimenteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:53
Jullie hebben me na lang volgen toch enthousiast genoeg gemaakt om binnenkort ook aan mn eigen krat te beginnen. Nou zat ik eens te kijken wat ik hier thuis nog heb liggen om te doneren. Op zolder kwam ik mn oude creative 4400 4.1 setje tegen. even open geschroefd en het volgende bleek:
de subwoofer is 20W en 4 ohm. de tweeters zijn 6W en ook 4 ohm. Zou dit volgens jullie gebruikt kunnen worden voor mijn kistje? Ben zelf een behoorlijke leek en wil het graag controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
wolterious schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:52:
Jullie hebben me na lang volgen toch enthousiast genoeg gemaakt om binnenkort ook aan mn eigen krat te beginnen. Nou zat ik eens te kijken wat ik hier thuis nog heb liggen om te doneren. Op zolder kwam ik mn oude creative 4400 4.1 setje tegen. even open geschroefd en het volgende bleek:
de subwoofer is 20W en 4 ohm. de tweeters zijn 6W en ook 4 ohm. Zou dit volgens jullie gebruikt kunnen worden voor mijn kistje? Ben zelf een behoorlijke leek en wil het graag controleren.
Die speakers kan je zeker gebruiken, met welke versterker wil je ze aan gaan sturen?
De TA2024 heeft bijvoorbeeld twee kanalen, je zou dan op 1 kanaal de subwoofer kunnen doen en op de andere de tweeter.

Of je pakt de hele Creative versterker print en kijk of je daar een bijpassende voeding voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:53
Top, dan zat ik toch goed. Vind het wel een leuk idee om die dan te doneren. Wilde eigenlijk graag de TA2024 gebruiken, maar dan kan ik maar 1 tweeter gebruiken waar ik liever 2 zou hebben.
Ik heb de versterker print van de creative inderdaad ook eens bekeken, maar hier liet mijn kennis me toch echt in de steek. De print heeft wel een 12v aansluiting, daar zou ik dan toch een accu tussen kunnen zetten? En dan zou ik volgens mij ook via de 12v ingang met de bijbehorende lader mijn accu kunnen laden, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
wolterious schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:05:
Top, dan zat ik toch goed. Vind het wel een leuk idee om die dan te doneren. Wilde eigenlijk graag de TA2024 gebruiken, maar dan kan ik maar 1 tweeter gebruiken waar ik liever 2 zou hebben.
Ik heb de versterker print van de creative inderdaad ook eens bekeken, maar hier liet mijn kennis me toch echt in de steek. De print heeft wel een 12v aansluiting, daar zou ik dan toch een accu tussen kunnen zetten? En dan zou ik volgens mij ook via de 12v ingang met de bijbehorende lader mijn accu kunnen laden, of niet?
Als de print op 12 volt werkt kun je daar een 12 volt accu op aansluiten.
Je accu kan je dan weer opladen met een aparte oplader via netspanning.

Afspelen en opladen is beter om dat apart van elkaar te doen. Tijdens het opladen kan de spanning op de accu ongeveer 14 volt zijn, daar zou de print van kunnen beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Wel even controleren of dat 12VDC is, en niet AC, want dat komt ook nog wel eens voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

werkt een ta2024 ook op een losse computer voeding? heb al op forum gekeken maar kon niet zoveel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:56:
hoi,

werkt een ta2024 ook op een losse computer voeding? heb al op forum gekeken maar kon niet zoveel vinden...
Kan wel, is alleen een enorme overkill en de voeding moet je ook aanpassen zodat deze aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:58:
[...]

Kan wel, is alleen een enorme overkill en de voeding moet je ook aanpassen zodat deze aangaat.
aan krijg ik hem wel;) maar wat bedoel je met overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:04:
[...]

aan krijg ik hem wel;) maar wat bedoel je met overkill?
Een beetje computer voeding levert zo'n 400 watt, de TA2024 heeft genoeg aan 30 watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Een beetje computer voeding levert zo'n 400 watt, de TA2024 heeft genoeg aan 30 watt ;)
de voeding is 180 watt maar maakt dat uit of kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:06:
[...]

de voeding is 180 watt maar maakt dat uit of kan het geen kwaad?
Het kan allemaal prima, het is alleen een flinke voeding voor een 'kleine' verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fterheide schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:07:
[...]

Het kan allemaal prima, het is alleen een flinke voeding voor een 'kleine' verbruiker.
oke het is ook maar tijdelijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foolosophy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Allen,

Super leuk al die werken! Ik ben bezig om een oude gitaarversterker uit elkaar te halen en hier iets moois van te maken. Deze mag mee naar hockeytoernooien en festivals.

Ik loop echter vast op de voeding.

Een accu is natuurlijk de meest voor de hand liggende optie, maar dan moet ik goed opletten dat hij niet teveel ontlaadt en dan tijdig weer opladen. Een li-ion (zoals eerder gezien in dit topic: http://cgi.ebay.nl/0031-0...2eb50789ac#ht_4285wt_1140) lijkt mij fijn, omdat deze al een ontlaad beveiliging heeft en je voor deze prijs direct een lader hebt. Bovenal is deze ook weer een stuk lichter. Fijn voor op de fiets.

Maar de levertijd is erg lang. Ik ga over 2 weken op toernooi en dan wil ik mijn kistje operationeel hebben. Heeft er iemand een idee waar ik er eentje op de kop kan tikken behalve e-bay? Of een ander idee?

tzt. komen er natuurlijk foto's, mochten deze gewenst zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:29:

Heeft iemand oplossing voor het volgende:
Aangezien heel soms door verkeerde volgorde aansluiten mijn batterypack in de beveiliging schiet
vraag ik mij af of iemand portable oplossing heeft. Kan ik aan een 9v batterij een dc male plug maken en die gewoon heel kort erin doen? Gaat puur om dat hij een stootje krijgt in de laad aansluiting dan springt
hij uit beveiliging.
Niemand? De lader van de batterypack is 12v met 350 mAh en ik zag dat een 9V batterij zo'n 300 tot 600 mAh levert. Zou dit net genoeg een tik kunnen geven om hem denk je uit beveiliging te halen?

Want vandaag gebeurde het weer met de aux aansluiten en dan bedoel ik dus de enkele 3.5m kant in de Ipod.
Het werkte niet hem tijd uit te laten en weer aan te zetten, puur nog geen 1 sec aan de lader en hij deed het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat lijkt me sterk, aangezien de spanning lager is. Maar ik weet de opzet van die beveiliging niet, dus ben er niet zo zeker van. Overigens zou ik niet te gekke dingen proberen met die li-ions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:24:
[...]
Niemand? De lader van de batterypack is 12v met 350 mAh en ik zag dat een 9V batterij zo'n 300 tot 600 mAh levert. Zou dit net genoeg een tik kunnen geven om hem denk je uit beveiliging te halen?
Gewoon even proberen?

Ik heb het gister voor elkaar gekregen m'n ta2024 te slopen. De weerstandsmod uitgevoerd(met een 4k75 weerstand, had niks anders meer), alles weer aangesloten, en: niks!
Even met een plastic pennetje wat aangedrukt, en ja, hij deed het. echter zodra ik het pennetje losliet, weer niks. Multimeter erbij gepakt. mod en originele weerstand er even af gesoldeert, bleek ik de 20KOhm weerstand gesloopt te hebben. Aangezien ik er nu toch nieuwe weerstanden op moet solderen, welke raden jullie aan? nu ik de originele weerstand er toch al af gesoldeert heb kan ik net zo goed in 1 keer de goeie weerstand kopen, zodat ik niet weer 2 parallel hoef te zetten. Welke weerstand zou dit dan moeten worden? liefst een kool of metaalfilm weerstand, dat soldeert makkelijker als die kleine bende :9
Heb overigens meteen een nieuwe ta2024 besteld, dus mocht hij alsnog kapot zijn met nieuwe weerstand: jammer dan...

edit: even ingelezen, SMD weerstanden zijn in feite niks anders als 'platgeslagen' metaalfilm weerstanden, dus moet zoiezo een metaalfilm-weerstand hebben. Nu alleen nog de vraag welke waarde en tolerantie? voor de duidelijkheid: ik wil zowel r2 als r4 hiermee vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Schumaster op 25-05-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Net mijn spullen binnen van Kistradio.nl.
Klein doosje maar alles zat goed verpakt. Vanmiddag sowieso even testen! :D

Nu maar even soldeertin zoeken.

Weet iemand misschien waar rood en geel moet?

Afbeeldingslocatie: http://www.degrootste.be/40005023-1116418473-large/35-mm-stereo-jack-chassis-socket.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Salvogs op 25-05-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenjeroen
[quote]lredev schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:47:
Heb je de polariteit van de speakers juist? (even eentje omdraaien om te proberen)
Heb je de versterker gain op max?
Heb je inderdaad de kist een beetje luchtdicht?

Zoals je ziet levert de 550s maar 2x 75W bij 14,4 Volt, bij 12 volt is dat wss al een stuk minder. Het hoorbare verschil kan dan al snel tegenvallen.
[/quot
Schumaster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:40:
[...]

Heb je je krat luchtdicht afgesloten? dat scheelt ook al een hoop...
Bedankt voor de reacties,
Ik heb de polariteit goed,
De versterker gain staat op max
Mijn bierkrat is niet echt luchtdicht, natuurlijk zit er wel een deksel op maar alle 4 handvaten zijn nog open. Ik ga deze week wel bezig om de krat luchtdicht te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Maartenll schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:48:
Net mijn spullen binnen van Kistradio.nl.
Klein doosje maar alles zat goed verpakt. Vanmiddag sowieso even testen! :D

Nu maar even soldeertin zoeken.

Weet iemand misschien waar rood en geel moet?

[afbeelding]
Rood / geel moeten op de korte pootjes (rood op ronde, geel op hoekige) en zwarte op het lange pootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:37:
[...]

Rood / geel moeten op de korte pootjes (rood op ronde, geel op hoekige) en zwarte op het lange pootje.
een vraagje wanneer heb je ta2024 weer op voorraad? gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat soort vragen passen beter op de mail naar mij persoonlijk. Hij is overigens nog op voorraad - moet de status nog even aan passen :) - de standard en modded komen uit dezelfde voorraad, dus dat loopt niet vanzelf sychroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
Ik vond ergens in mijn voorraadbak nog 2x 3k92Ohm metaalfilm weerstandjes. Zijn deze geschikt als vervanging(dus niet om overheen te solderen maar echt vervanging) voor de r2 en r4 weerstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ja - de bekende mod - resulteert in een ingangsweerstand van 3k81 Ohm dus dat zal prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

hoe zit dat met volume regeling? heb je dat een potentiometer nodig?

en waar moet hij tussen in dit schema?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/9sf43o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Dat schema van jou daar gaat alleen over de spanning/stroom om de versterker van power te voorzien.

De potmeter zit in de signaalweg. Dus tussen de mp3-speler en versterker in: Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 13] FAQ 15

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/jj4uf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een 9v batterij haalt hem niet uit failsafe... gelukkig werkt de accu wel gewoon dus kon geen kwaad ;)

*daar gaat zoveel euro weer... bleh*

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvogs
Vanochtend spullen binnen gekregen en vanmiddag gelijk getest. Dat ding gaat HARD. Echt niet normaal.

Binnenkort komt filmpje etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Maartenll schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:49:
Vanochtend spullen binnen gekregen en vanmiddag gelijk getest. Dat ding gaat HARD. Echt niet normaal.
Binnenkort komt filmpje etc.
Leuk he :9 Als je een filmpje plaatst zet er dan ook even alle spects van je setup bij ;) dan hoeft niet iedereen terug te lezen
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:13:
Nou een 9v batterij haalt hem niet uit failsafe... gelukkig werkt de accu wel gewoon dus kon geen kwaad ;)
*daar gaat zoveel euro weer... bleh*
Als de mijne in de beveliging schieten dan werkt hij altijd weer als ik het aan en uitknopje uit en weer aanzet. Het knopje wat op de Li-Ion accu zit dan hè. Ik heb hem nog nooit aan de lader hoeven hangen om hem uit de beveiliging te krijgen. Gebeurd het bij alle voltage's, dus zowel bij volle (12,6V) als bij bijna lege li-ion (10,8V) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
bij deze connectorplaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.kistradio.nl/winkel/images/cinchplate.jpg
moet je dan de rode van de ta2024 op de rode van de conectorplaat doen en de gele van de ta2024 op de witte van de connectorplaat doen? of maakt dat niet uit?

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:29:
hallo,
bij deze connectorplaat:
[afbeelding]
moet je dan de rode van de ta2024 op de rode van de conectorplaat doen en de gele van de ta2024 op de witte van de connectorplaat doen? of maakt dat niet uit?

alvast bedankt ;)
Dat maakt natuurlijk niets uit, je draait alleen de kanalen om. Doorgaans staat rood voor het rechterkanaal maar er zijn uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:24:
[...]

Als de mijne in de beveliging schieten dan werkt hij altijd weer als ik het aan en uitknopje uit en weer aanzet. Het knopje wat op de Li-Ion accu zit dan hè. Ik heb hem nog nooit aan de lader hoeven hangen om hem uit de beveiliging te krijgen. Gebeurd het bij alle voltage's, dus zowel bij volle (12,6V) als bij bijna lege li-ion (10,8V) ?
Geen idee op welk voltage, het is puur als ik de jack plug in een mp3 speler stop dat hij soms in beveiliging schiet omdat ik dan keihard pop hoor en dan doet die niet meer... alsof hij even verkeerd contact maakt of piek signaal door geeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-09 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:04:
[...]

Geen idee op welk voltage, het is puur als ik de jack plug in een mp3 speler stop dat hij soms in beveiliging schiet omdat ik dan keihard pop hoor en dan doet die niet meer... alsof hij even verkeerd contact maakt of piek signaal door geeft :(
Misschien helpt het als je een elco plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een beetje rond gekeken maar over de mod van de TA2020 kon ik niet zoveel vinden.
Maar bij deze moet je toch de R1 en R2 en niet R2 en R4 vervangen met 3k3 of 4k7 weerstanden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xammies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:19:
ik heb een beetje rond gekeken maar over de mod van de TA2020 kon ik niet zoveel vinden.
Maar bij deze moet je toch de R1 en R2 en niet R2 en R4 vervangen met 3k3 of 4k7 weerstanden????
Uit de startpost ;):
http://www.nopom.org/tech/58/ta2024-weerstand-mod.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jongens er moet ook gebouwd worden en foto's getoond worden na alle vragen ;) .

Bij deze mijn grote dank aan de drie TS'en en iedereen die geholpen heeft, zonder jullie was het echt niet gelukt. Mijn kratje is eindelijk klaaaaaaaaar 8) . Dit weekend al even geprobeerd en met een half lege accu ging die nog goed 3 uur mee, dus voor mij ruim voldoende met een opgelade accu.
Hij kan SD, USB en via jackin ook mp3-spelers afspelen van accu en stroom. En er zit een afstandsbediening erbij.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E44CCKE5ZjahjIp72TycBoGk/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/glTAxG6xhpFMDT5pkDUuVlu2/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JyQMKyAiEL4AGo19kCfyXRrw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ePgRpRklvAmcDQWsIS7FcaYY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dw1BQ3v0TQeFhvKs1bASJE9h/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMyTNBeMsijineHMk1dXGg4T/full.jpg

PS. Kosten? € 23.50 (verf, accu en lader heb ik geleend of had ik al, maar dan nog. 100 euro blijft teveel :> )
PS2. Ik wil ook wel in de TS bij de foto's als dat kan t.z.t.

Benieuwd wat jullie ervan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Net ding d:)b Mijn krat (zoek in het topic even op mijn username) moet nog wat afwerking ondergaan. Deksel erop, gaasjes voor de speakers en de accu beter vastzetten. Misschien nog luchtdicht maken, maar dit is een Bavaria-kratje en daarbij is dat best wel een ramp :X

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo dit is mijn kratradio:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.80/1315200001-1315250000/1315239001-1315239100/1315239060_5_f9qC.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.136/1315200001-1315250000/1315241501-1315241600/1315241548_5_XpFl.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.32/1315200001-1315250000/1315244001-1315244100/1315244016_5_4syV.jpeg
Gebruikte spullen:

Ta2024
Loodgelaccu 12 v 7,2 a
jack/tulpkabel 3,5 mm
jack/tulpkabel connectorplaat
oude speakers uit lp

dit had ik al:
kistoverval
schanieren
verf
hout etc.

De schakelaar en de schuifklemmen heb ik van mijn leraar gekregen :P

filmpje:
YouTube: ‪Mijn bavaria kratradio‬‏

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07
vandaag ook even bezig geweest. nog niet helemaal klaar maar hopelijk is die dat wel vóór maandag want dan neem ik hem mee naar spanje :) (niemand heeft zeker nog geprobeerd om zon ding daar de douane te halen?)

vannochtend met niks begonnen. en tijdens werkuren samen met mn collega even dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://jeroenfeith.nl/photos/IMAG0230.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeroenfeith.nl/photos/IMAG0228.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jeroenfeith.nl/photos/IMAG0229.jpg

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Wie kan mij helpen met zeggen welke speakers ik zou moeten halen voor dit versterkertje ?
Uiteindelijk komt hij in een scouter gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Maakt niet uit. Het enige waar je op moet letten is het formaat en de prijs.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
JeroenF schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:08:
vandaag ook even bezig geweest. nog niet helemaal klaar maar hopelijk is die dat wel vóór maandag want dan neem ik hem mee naar spanje :) (niemand heeft zeker nog geprobeerd om zon ding daar de douane te halen?)

vannochtend met niks begonnen. en tijdens werkuren samen met mn collega even dit gemaakt:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey Jeroen,

Dat ziet er al veelbelovend uit!
W.b.t. de douane, bel van te voren even met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Die kunnen je precies vertellen (en jij uitleggen) wat je graag mee wil nemen in de cabine en of dat toegestaan is.

(Zelf had ik ook een keer een kistradio'tje meegenomen in het vliegtuig, bij de douane wouden ze na de scan wel even graag in de tas kijken wat al die draadjes waren... De accu vonden ze niet zo leuk, maar het mocht wel allemaal mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de watt nog uit en welke kan ik het beste nemen die bij mij versterkertje passen ?

Keuze 1
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/373438.html
Keuze 2
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/372932.html
Keuze 3
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/370079.html
Keuze 4
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html
Keuze 5
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/373005.html

Versterker

Alvast bedankt srry als ik teveel vraag maar is me eerste keer voor zoiets en wil wel graag het juisten kopen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:00:
Maakt de watt nog uit en welke kan ik het beste nemen die bij mij versterkertje passen ?

Keuze 1
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/373438.html
Keuze 2
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/372932.html
Keuze 3
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/370079.html
Keuze 4
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/378212.html
Keuze 5
http://shop.conrad.nl/aut...wluidsprekers/373005.html

Versterker

Alvast bedankt srry als ik teveel vraag maar is me eerste keer voor zoiets en wil wel graag het juisten kopen
Als je graag het juiste wil kopen zou ik echt zeker €20 meer voor speakers neertellen, en bijvoorbeeld Pioneer, JBL of Sony speakers kopen met een hoog rendement en met een doorsnede van 13 of 17cm.

De versterker die je linkt kan geschikt zijn... maar verwacht niet te veel van 'Cheng Sheng' ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:07
fterheide schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:26:
[...]

Hey Jeroen,

Dat ziet er al veelbelovend uit!
W.b.t. de douane, bel van te voren even met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Die kunnen je precies vertellen (en jij uitleggen) wat je graag mee wil nemen in de cabine en of dat toegestaan is.

(Zelf had ik ook een keer een kistradio'tje meegenomen in het vliegtuig, bij de douane wouden ze na de scan wel even graag in de tas kijken wat al die draadjes waren... De accu vonden ze niet zo leuk, maar het mocht wel allemaal mee.)
Ok thanQ! Ik ga eventjes bellen :)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:11:
[...]

Misschien helpt het als je een elco plaatst.
Wat voor Elco zou ik dan moeten hebben en waar plaats ik die :) Excuses ik ben totaal een leek op electronica gebied :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fterheide
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:22:
[...]

Wat voor Elco zou ik dan moeten hebben en waar plaats ik die :) Excuses ik ben totaal een leek op electronica gebied :(
Een elco (condensator) wordt gebruikt om pieken in het stroomverbruik op te kunnen vangen.
De elco plaats je in de voedingslijn van accu naar versterker.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed. Uploaden kan bijvoorbeeld bij Tinypic.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink