Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Denk iets van een kliksysteem om mensen die offtopic te gaan erbij te lappen.

Maar ben erg benieuwd naar het evenement van vanavond, denk dat het wel spectaculair zal worden. Ik blijf er in ieder geval voor op, en koop de console hoe dan ook. Hopelijk nog steeds mogelijk om PS3 games te spelen, dan kan ik mijn Final Fantasy collectie meenemen naar de nieuwe console. Mijn PS3 phat is onlangs overleden helaas en vind het zonde om een nieuwe PS3 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah soort azijnzeiker :) Zal een mooi leven hebben die beste baas :)

Was dit al bekend? http://www.gamer.nl/nieuw...betaald-online-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Een hoop dat je uit dit topic geweerd wordt. O-)

En aan de rest:
Stop feeding the troll! :)

[ Voor 11% gewijzigd door DarthDavy op 20-02-2013 14:46 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de xbox 360 en de playstation 3.
op beide heb ik veel gespeeld.

de nextgen die ik ga halen is degene die het eerst in europa te verkrijgen is.

ik hoop eigenlijk zo snel mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:47:
ik heb zelf de xbox 360 en de playstation 3.
op beide heb ik veel gespeeld.

de nextgen die ik ga halen is degene die het eerst in europa te verkrijgen is.

ik hoop eigenlijk zo snel mogelijk dus.
WiiU? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik heb alleen mijn twijfels bij het 'streamen' van backwards compatibility ..
Denk dat ik de PS3 er naast blijf houden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik wil nextgen graphics , de wii u is hetzelfde als de 360 en ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ook veel over het feit dat ze 2de hands games willen blokkeren dus die kan je dan niet spelen. Als dat zo is neem ik er helemaal geen, dat is toch het slechtste wat ze kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:50:
Lees ook veel over het feit dat ze 2de hands games willen blokkeren dus die kan je dan niet spelen. Als dat zo is neem ik er helemaal geen, dat is toch het slechtste wat ze kunnen doen?
Volgens mij mag het helemaal niet in Nederland. Zoiets las ik in het T.net nieuwsbericht.

Steam doet het overigens ook, maar daar zijn de games weer een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goedkoop.... Ze vragen gewoon 50 euro voor een Black Ops terwijl die in de retail zelfs al voor 40 te vinden is. Steam is niet echt goedkoop, zeg maar gerust duur.

Waarom zou het niet mogen aangezien het hun console is? Het lijkt mij niet verstandig trouwens maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

De discussie PS vs Xbox hou je altijd ;)
Ze hebben allebei hun zwakke en sterke punten.

Ikzelf heb een PS3 vanwege Gran Turismo 5 en het hele dikke (3d!!) Killzone 3.
Als Xbox mijn Logitech G25 had ondersteund zou ik ook een Xbox halen om Forza 4 te spelen.

Mijn PS3 phat 60G is 3 jaar geleden stuk gegaan, ook iets met de koelpasta.
Laten maken > draait tot nu toe bij een maatje zonder problemen.
320G Slim gekocht > niks mis mee.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:50:
Sony heeft vorig jaar gezegd dat ze geen tweedehands games zullen blokkeren. Dat doen ze niet omdat ze niet willen dat mensen alleen maar nieuwe games kunnen spelen en geen games van bv 4 jaar terug die niet meer als nieuw in de handel te verkrijgen zijn.
Dat hebben ze vorig jaar al bekend gemaakt maar op de een of andere manier hechten mensen aan geruchten meer waarheid dan aan wat de fabrikant zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam

Het zou voor de hand liggen dat Sony haar nieuwe console de ‘PlayStation 4’ gaat noemen. Alleen in Japan klinkt de uitspraak van het cijfer vier hetzelfde als “dood”. Het lijkt ons dus een interessante keuze als de nieuwe PlayStation in het Japans als ‘PlayStation Dood’ wordt uitgesproken. Sony kan dus bij de nieuwe naam de volgende keuze gaan maken: Schijt aan Japan we noemen de console gewoon PlayStation 4 of, we noemen de console gewoon PlayStation. Het laatste is iets wat we ook steeds vaker zien in langlopende game series, bij Tomb Raider bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Kan iemand mij de definitie vertellen van "IP" (en kom dan niet met Internet Protocol aan :)).
Ik begrijp dat het gaat om "nieuwe titels" maar ik kan niks bedenken waar deze afkorting voor staat.

Natuurlijk al EA gewoon lekker doorgaan met Fifa/BF en zullen Treyarch/IW doorgaan met CoD zolang die geld in het laadje brengen, maar als de games toch goed spelen, en mensen het leuk vinden, dan is het toch goed?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Intellectual Property toch? Niet zozeer voor "nieuwe" titels.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

IP staat ook voor intellectueel property. Een serie zoals uncharted is een IP.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
EricNL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:50:
Kan iemand mij de definitie vertellen van "IP" (en kom dan niet met Internet Protocol aan :)).
Ik begrijp dat het gaat om "nieuwe titels" maar ik kan niks bedenken waar deze afkorting voor staat.
IP staat voor "Intelectual property". Het wordt vaak gebruikt als men het over (bekende) eigen game-series of franchises heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:50:
De naam

Het zou voor de hand liggen dat Sony haar nieuwe console de ‘PlayStation 4’ gaat noemen. Alleen in Japan klinkt de uitspraak van het cijfer vier hetzelfde als “dood”. Het lijkt ons dus een interessante keuze als de nieuwe PlayStation in het Japans als ‘PlayStation Dood’ wordt uitgesproken. Sony kan dus bij de nieuwe naam de volgende keuze gaan maken: Schijt aan Japan we noemen de console gewoon PlayStation 4 of, we noemen de console gewoon PlayStation. Het laatste is iets wat we ook steeds vaker zien in langlopende game series, bij Tomb Raider bijvoorbeeld.
Dat is al zo vaak langs gekomen.In Japan spreken ze het uit als Playstation Three, en kan het gewoon Playstation Four genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:04:
[...]

Dat is al zo vaak langs gekomen.In Japan spreken ze het uit als Playstation Three, en kan het gewoon Playstation Four genoemd worden.
Gaat erom dat Four iets van dood betekend (dit stond op GameKings trouwens) en dat het niet handig zou zijn als hij gewoon de naam 4 zou gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:09:
[...]

Gaat erom dat Four iets van dood betekend (dit stond op GameKings trouwens) en dat het niet handig zou zijn als hij gewoon de naam 4 zou gaan krijgen.
4=Shi in het Japans, daarom zeg ik.. dan spreken ze het uit in het Engels: Four. En niet als Playstation Shi

[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 20-02-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:10:
[...]

4=Shi in het Japans, daarom zeg ik.. dan spreken ze het uit in het Engels: Four.
Jup maar jij weet net zo goed als ik dat de Playstation daar gewoon Japanse opdruk krijgt op de doos etc, dat is namelijk altijd zo, dat gaan ze niet ineens veranderen ofzo. In Japanse letters bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Playstation Orbis en Playstation Vita.
Dan klopt het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik denk ook dat het niet handig is in van die televisieprogramma's waar ze hun eigen taal spreken dat ze de Playstation Dood gaan reviewen etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:12:
Playstation Orbis en Playstation Vita.
Dan klopt het plaatje.
Orbis zou geniaal bedacht zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:12:
En ik denk ook dat het niet handig is in van die televisieprogramma's waar ze hun eigen taal spreken dat ze de Playstation Dood gaan reviewen etc :P
In Japanse reclamespotjes gebruiken ze nu ook de engelse Playstation Three ( en niet in het japans). Maar goed genoeg over dit onzinnige naampje we zien het vanavond wel 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Orbis zou geniaal bedacht zijn inderdaad.
Dat klopt in lijn met wat Vita betekend.

Orbis = cirkel
Vita = leven

Iets logischer.
Plus dat 4 in het japans ook 'dood' betekend, lijkt Orbis en Vita mij het meest logisch voor die 2 apparaten samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Dat klopt in lijn met wat Vita betekend.

Orbis = cirkel
Vita = leven

Iets logischer.
Plus dat 4 in het japans ook 'dood' betekend, lijkt Orbis en Vita mij het meest logisch voor die 2 apparaten samen.
Hier zat ik ook aan te denken. Orbis klinkt ook wel cool moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

Trouwens wel bijzonder dat Microsoft de laatste dagen geen teasers heeft gereleased over de nieuwe xbox. Of ik moet ze gemist hebben.

Ze laten dus Sony echt hun moment hebben en proberen niet hun thunder te stelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricNL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:50:

Natuurlijk al EA gewoon lekker doorgaan met Fifa/BF en zullen Treyarch/IW doorgaan met CoD zolang die geld in het laadje brengen, maar als de games toch goed spelen, en mensen het leuk vinden, dan is het toch goed?
Google, 6e hit van boven. Hier staat alles: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_eigendom

Kortweg is een The Last Of us bijvoorbeeld een geheel nieuwe IP van Naughty Dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:16:
Trouwens wel bijzonder dat Microsoft de laatste dagen geen teasers heeft gereleased over de nieuwe xbox. Of ik moet ze gemist hebben.

Ze laten dus Sony echt hun moment hebben en proberen niet hun thunder te stelen.
Denk dat Xbox bezig iets met iets heel gigantisch ofzo, heb zo'n donkerbruin vermoeden weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:17:
[...]

Google, 6e hit van boven. Hier staat alles: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intellectueel_eigendom

Kortweg is een The Last Of us bijvoorbeeld een geheel nieuwe IP van Naughty Dog.
Ik begrijp natuurlijk wel dat het te Google'en is, maar dan moet je wel weten waar de afkorting IP voor staat. Als je google'd dan kom je voornamelijk Internet Protocol tegen. In ieder geval bedankt voor je hulp!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

L1nt schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:16:

Volgens mij heeft dat weinig met gunnen te maken want Sony en Microsoft gunnen elkaar het licht inde ogen niet.

Microsft gaat gewoon geen moeite verspillen die kunnen nu wel een nietzeggende trailer uitbrengen maar Sony heeft vandaag echt wat te melden die aandacht ontneem je niet door een trailer uit te brengen dan creeer je maar 1 boodschap: "sony doet iets dus wij moeten ook wat"

En de nieuw PS gaat geen Playstation 4 heten want dan had de Vita wel PSP2 geheten, ik gok ook op Orbis.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 20-02-2013 16:26 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Kan ook zijn dat MS nu afwacht, even de hype om de PSOrbis af gaat wachten, en dan er een schepje bovenop gaat gooien met een explosieve hype die het minimaal zou gaan evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:27:
Kan ook zijn dat MS nu afwacht, even de hype om de PSOrbis af gaat wachten, en dan er een schepje bovenop gaat gooien met een explosieve hype die het minimaal zou gaan evenaren.
Dat laatste denk ik en volgens mij heeft Xbox zijn nieuwe console allang af maar er lekt gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:18:
[...]

Denk dat Xbox bezig iets met iets heel gigantisch ofzo, heb zo'n donkerbruin vermoeden weet niet.
MS (niet xbox) is nog druk met W8...
Xdoos 720 duurt nog wel ff..
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:27:
[...]

Dat laatste denk ik en volgens mij heeft Xbox zijn nieuwe console allang af maar er lekt gewoon niets.
Yeah right!!? een product afhebben en niet lanceren.... 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door DeBaroN op 20-02-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Naja misschien nog niet af, wellicht dat ze eerst de PS3 aan gaan kijken, en dan altijd nog dingen minimaal kunnen wijzigen. Zodra Sony de PSOrbis echt aankondigt, kunnen ze niet veel meer wijzigen .. Dan heb je 'm eigelijk al vast gezet. MS kán daar op inspelen, door nog niks te laten zien, en straks pas hun final product te tonen over een tijdje, met alles wat Orbis biedt, en daar een schepje bovenop.

Zelf denk ik dat hun het echt wel gaan gooien op Windows 8, de mogelijkheden i.c.m. de Windows computer. Ik kies geen partij voor welke dan ook.
Ik heb beide consoles van de huidige generatie, ik heb de laatste tijd nooit tijd om te gamen, en gebruik dus de PS3 als meeste, i.v.m. de Blu-ray speler en de bijbehorende afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:30:
Naja misschien nog niet af, wellicht dat ze eerst de PS3 aan gaan kijken, en dan altijd nog dingen minimaal kunnen wijzigen. Zodra Sony de PSOrbis echt aankondigt, kunnen ze niet veel meer wijzigen .. Dan heb je 'm eigelijk al vast gezet. MS kán daar op inspelen, door nog niks te laten zien, en straks pas hun final product te tonen over een tijdje, met alles wat Orbis biedt, en daar een schepje bovenop.

Zelf denk ik dat hun het echt wel gaan gooien op Windows 8, de mogelijkheden i.c.m. de Windows computer. Ik kies geen partij voor welke dan ook.
Ik heb beide consoles van de huidige generatie, ik heb de laatste tijd nooit tijd om te gamen, en gebruik dus de PS3 als meeste, i.v.m. de Blu-ray speler en de bijbehorende afstandsbediening.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:37
Al die speculaties wacht nou maar gewoon het event af.. pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik denk dat dit het zal gaan zijn:

- Playstation Orbis (i.v.m. Vita)
- Xbox ∞ (Infinity - omgekeerde 8 - , i.v.m. Windows 8, al die gespeculeerde specs die 8'en bevatten, plus het feit dat Infinity goed klinkt. Beter dan iets als 720. 360 had een betekenis, 720 niet .. Maar die infinity zoals ik die speculeer hierboven, heeft wel weer iets duidelijk qua betekenis, aangezien alles bij Windows tegenwoordig 8 is nu, en Xbox 8 klinkt onlogisch omdat het de 3e Xbox is. Dus blijft Infinity over als meest logisch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:04
Nou ik vind het heerlijk die hype, lekker speculeren beetje ouwe hoeren enzo :)

Snap dat mensen het wat overdreven vinden, maar ja dan zijn dit soort topics niet voor hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Sjoerdiee schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:32:
Al die speculaties wacht nou maar gewoon het event af.. pff
Waarom denk je anders dat dit topic voor is .. Voor feiten? (Die er nog niet zijn over de Xbox en PS3) Of gaan we hier alleen maar over de WiiU praten, omdat dat de enige console is waar feiten over beschikbaar zijn .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:34:
[...]

Waarom denk je anders dat dit topic voor is .. Voor feiten? (Die er nog niet zijn over de Xbox en PS3) Of gaan we hier alleen maar over de WiiU praten, omdat dat de enige console is waar feiten over beschikbaar zijn .. 8)7
We praten hier wel over consoles niet over een stuk plastic wat niets kan (lees WiiU ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:33:
Ik denk dat dit het zal gaan zijn:

- Playstation Orbis (i.v.m. Vita)
- Xbox ∞ (Infinity - omgekeerde 8 - , i.v.m. Windows 8, al die gespeculeerde specs die 8'en bevatten, plus het feit dat Infinity goed klinkt. Beter dan iets als 720. 360 had een betekenis, 720 niet .. Maar die infinity zoals ik die speculeer hierboven, heeft wel weer iets duidelijk qua betekenis, aangezien alles bij Windows tegenwoordig 8 is nu, en Xbox 8 klinkt onlogisch omdat het de 3e Xbox is. Dus blijft Infinity over als meest logisch.)
Nog even een toelichting hierop waarom Infinity vrij logisch kan zijn, 360 had iets te maken met oneindigheid, 360 graden. Infinity doet dit ook, dus komt daar weer mee overeen, maar dan in combinatie met Windows ∞ ( 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Sony zal misschien niet de exacte specs bekend maken vanavond. Meer een voorproefje wat er mogelijk gaat zijn. Deden ze bij de PS3 ook niet. Die PS3 die ze lieten zien was ook niet het uiteindelijke product. Herinner me nog dat ze de PS3 toonde die dunner was dan de uiteindelijke versie. Ook had hij 2hdmi poorten, 2 ethernetpoorten, boomerang controller. Specs van PS3 en Xbox zullen min of meer wel vast staan. Developers zijn nu games aan ontwikkelen dus heel veel gaat er waarschijnlijk niet aangepast worden. Te korte tijd om het compleet om te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wishful thinking als je echt denk dat partij A, op basis van wat gepresenteerde feiten door partij B, nog even een nieuwe videokaart of een extra strip geheugen aan z'n nieuwe console gaat toevoegen en de lancering binnen enkele maanden gaat realiseren. Dat is praktisch onmogelijk lijkt me, om over de ontwikkeling van de games nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Daarom zei ik ook, minimale aanpassingen, specs zoals infrastructuur kan je niet meer aanpassen inderdaad.
Denk meer aan cosmetische aanpassingen, usb-poortje meer of minder, cardreader erin ja of nee, dat soort dingen kunnen ze nog wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:41:
[...]

Wishful thinking als je echt denk dat partij A, op basis van wat gepresenteerde feiten door partij B, nog even een nieuwe videokaart of een extra strip geheugen aan z'n nieuwe console gaat toevoegen en de lancering binnen enkele maanden gaat realiseren. Dat is praktisch onmogelijk lijkt me, om over de ontwikkeling van de games nog maar te zwijgen.
Snap je wat dit inhoudt?
[...] en dan altijd nog dingen minimaal kunnen wijzigen [...]
Denk meer aan cosmetische dingen, en andere dingen, die niet de daadwerkelijke specs aanpassen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:41:
Daarom zei ik ook, minimale aanpassingen, specs zoals infrastructuur kan je niet meer aanpassen inderdaad.
Denk meer aan cosmetische aanpassingen, usb-poortje meer of minder, cardreader erin ja of nee, dat soort dingen kunnen ze nog wijzigen.
Het lijkt me anders makkelijker om er een andere videokaart in te stoppen dan de gehele behuizing aan te moeten passen vanwege een extra USB poort of een kaartlezer. Kan me ook niet voorstellen dat je dat gaat toevoegen op basis van een aankondiging van een concurrent. Tenzij het iets heel spectaculairs gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Want daar zijn mensen van onder de indruk... ik mag voor Microsoft hopen dat ze gewoon hun eigen ding doen en echt gaan kijken wat sony doet en dan aanpassen. En de xbox720 wordt ook binnen niet al te lange tijd aangekondigd.

Microsoft heeft zijn koers uitgezet, het lijkt er op dat die gewoon tijdens de E3 de xdoos gaat presenteren, weinig spanents wat dat betreft.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 20-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:44:
Want daar zijn mensen van onder de indruk... ik mag voor Microsoft hopen dat ze gewoon hun eigen ding doen en echt gaan kijken wat sony doet en dan aanpassen. En de xbox720 wordt ook binnen niet al te lange tijd aangekondigd.
Word geen 720 hou daar eens mee op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Het lijkt me anders makkelijker om er een andere videokaart in te stoppen dan de gehele behuizing aan te moeten passen vanwege een extra USB poort of een kaartlezer. Kan me ook niet voorstellen dat je dat gaat toevoegen op basis van een aankondiging van een concurrent. Tenzij het iets heel spectaculairs gaat opleveren.
Maar het is wel mogelijk, meer zei ik ook niet.
Dat was slechts een voorbeeld .. Wat ik daarmee probeer te zeggen, minimale wijzigingen, en geen architectuur wijzigingen e.d.
Videokaart ook niet, want juist daar zijn de developers juist mee bezig om uit de huidige kaart een hoop te kunnen halen om de release games goed te kunnen presenteren.
Dat soort dingen moeten juist niet meer gewijzigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:46:
[...]

Ok, de Xbox 360.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Playstation Orbis
Xbox Infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Totdat we een officiele aankondiging van de nieuwe naam hebben is "xbox720" een perfecte benaming waarmee iedereen weet wat je bedoelt. Niets mis mee.
Infinity is niets meer dan een gerucht en Orbis is een codenaam.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 20-02-2013 16:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik noem het net als de rest van de wereld een xbox720 tot de echte naam bekend is... net als dat iedereen de nieuwe PS de PS4 noemt. Niet zo mierenn**ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
boe2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Totdat we een officiele aankondiging van de nieuwe naam hebben is "xbox720" een perfecte benaming waarmee iedereen weet wat je bedoelt. Niets mis mee.
Infinity is niets meer dan een gerucht en Orbis is een codenaam.
720 is ook een gerucht .. 8)7
Hoezo een perfecte benaming?

Xbox
Xbox 360
Xbox 720

De logica .. ?
Kan je het net zo goed Xbox 3 noemen, de derde generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als jij "wordt" niet eens goed kan schrijven, mogen de mensen wat mij betreft doorgaan met de naam Xbox 720. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Ben ook benieuwd wanneer Nintendo met een nextgen console op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Naja iedereen mag het zo noemen hoe ze willen.
Dit is dan ook vooral een speculatie topic zolang er geen feiten bekend zijn.
Dus iedereen is vrij om het te noemen zoals hij/zij het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
PuDy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:52:
Dude .. Die is net gereleased 8)7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Als microsoft zijn traditie eer aan doet zal het wel een "xbox millenium" worden qua kwaliteit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Dude.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

PuDy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:52:
Niet. Nintendo richt zich op een andere doelgroep.
Als ze echt de strijd aan wouden gaan met Sony en Microsoft hadden ze de Wii U niet uitgebracht met de huidige specs maar met specs die echt next gen zijn en niet current gen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
[...]

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Don't feed the trolls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Dacht dat het een serieuze vraag was?
Just tryin' to help here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Dat bedoel ik, gewoon niet op reageren, dan gaan de kindjes vanzelf buiten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://ychumanities.net/wp-content/uploads/2011/11/Yoda_DoOrDoNot_ThereIsNoTryO.jpg
:P

Loopt lekker hard nu dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ben benieuwd hoeveel mensen er ook echt tot 00:00 gaan wachten :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:58:
Ik wel, maar ik slaap meestal toch pas na 12 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik zie het morgenochtend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JSchut

.....

Ik ga er ook niet voor wakker blijven. Lees morgen de samenvatting wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 20-02-2013 17:01 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
JSchut schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:01:
+1

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:01:
12 uur is opblijven wtf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JSchut

.....

te laat gequote ;) of te snel ge-edit ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

CRXDelSol schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:58:
Zat lijkt me, sowieso gaat er veel pers kijken en er zijn genoeg belangstellenden, zo laat is het ook niet... Als het nou 3 uur snachts was.

Maar het zou me niets verbazen als die stream vannacht helemaal niet werkt door capaciteits problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Chaoss schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:33:
[...]

Zat lijkt me, sowieso gaat er veel pers kijken en er zijn genoeg belangstellenden, zo laat is het ook niet... Als het nou 3 uur snachts was.

Maar het zou me niets verbazen als die stream vannacht helemaal niet werkt door capaciteits problemen :P
Ach ik heb vannacht nachtdienst, dus ik zal denk ik zo nu en dan wel even kijken :+ Ik ben benieuwd waar de "concurrent" meekomt en hoop dat Microsoft binnenkort dan ook wat laat doorschemeren.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
[...]

Die valt onder de PS3/Xbox 360 generatie. En de Wii valt onder de PS2/Gamecube/Xbox generatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Er staat op gamekings.tv een item over de persconferentie van vanavond, wel interessant

http://www.gamekings.tv/v...-van-playstation-preview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Het op de man spelen mag je achterwege laten.

[ Voor 80% gewijzigd door Sn0wblind op 21-02-2013 14:54 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
JSchut schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:23:

Ik ben heel benieuwd wat er vannacht allemaal onthult gaat worden en ook wat microsoft hopelijk binnenkort zal gaan onthullen.
Same here. Mijn hart blijft wel altijd bij PC gaming maar toch ben ik zeer benieuwd waar Sony en MS mee afkomen.
Indirect zal het PC platform ook beïnvloed worden:

- DirectX 11 support eindelijk standaard op alle games

- Vele nieuwe IPs zoals we bij elke nieuwe console cycle zien

- Console games die nu ook eindelijk kunnen genieten van de graphics en vloeiendheid die PC gamers al lang hebben. Het zou mij eerlijk gezegd niet verwonderen als console games sommige PC versies zullen overtreffen!
Ja, de hardware van beide consoles zal puur op papier bekeken, wat achterlopen. MAAR consoles hebben veel minder last van overhead en daar kan echt ongelofelijk veel geoptimaliseerd worden.
Als je kijkt wat de Uncharted franchise kan produceren, dan ben ik echt benieuwd wat first party developers op de PS4 zullen kunnen.

- En misschien vannacht dus ook een Battlefield 4 reveal! Gisteren tweette de Gamestop CEO dat die BF4 heeft gezien en ontzettend verrast is!
Aangezien MS z'n geld op COD zet, en Sony op BF4 zou het mij niet verwonderen als we daar iets over horen vannacht. Dan zullen consolegamers eindelijk ook the real BF experience hebben: 64 players servers, op 1080p resolutie, met 60 FPS. :)

En de kans is wel groot dat ik na zo'n 5 jaar een PS4 Slim koop als die goed afgeprijsd is. Mij maakt het niet uit wanneer ik ooit de Sony exclusives zal kunnen spelen: PC gaming kost wel al genoeg (hoewel Steam alles nu veel beter maakt!) dus ik wil gerust paar jaartjes wachten, als ik ze maar ooit is kan spelen.

En LOL @ alle GIFs die nu gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/3559/kazining.gif

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/ce7a305cd4c8b638317e503ddc7cf6be/tumblr_miiit668vs1s5o3aso1_400.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 20-02-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vind het wel bijzonder dat er nog zo weinig is uitgelekt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:52:
[...]

Valt er nog wat te lezen in die boekjes dan? Ze worden steeds dunner.
Ik lees die toch ook niet meer. Op het internet vind je gewoon zoveel betere info in game guides / walkthroughs. Dit is bv een zeer goede site: http://guides.gamepressure.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Ik hou veel psx-sense in de gaten:
http://www.psx-sense.nl/1...tis-online-gaming-blijft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:08:
[...]

Waar word het bekend gemaakt? Stream of iets dergelijks?
Inderdaad een livestream, via Ustream.
De homepage daar staat zelfs ook al - deels - in het teken van Playstation: http://www.ustream.tv/new
Maar hier is de exacte link: http://www.ustream.tv/embed/443086
En rechtsonder kan je de taal van ondertiteling kiezen, als je het in het Mandarijns ofzo wilt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:58:
Nou goedkoop.... Ze vragen gewoon 50 euro voor een Black Ops terwijl die in de retail zelfs al voor 40 te vinden is. Steam is niet echt goedkoop, zeg maar gerust duur.

Waarom zou het niet mogen aangezien het hun console is? Het lijkt mij niet verstandig trouwens maar dat terzijde.
Ze vragen zelfs 59.99 euro. Maar daarbij is Steam niet de schuldig: alle COD games zijn standaard al 10 euro duurder geweest dan andere nieuwe PC games op Steam. Achja, het verkoopt duidelijk, dus Activision is op dat vlak wel slim om het dezelfde prijs als een consolegame te geven.

En Steam is wel goedkoop... mits je niet al je games at release komt. Bij mij is het geleden sinds BF3 dat ik een game nog at release kocht. Na een half jaar tot een jaar vind je de game toch met korting van 50% of meer. En in de tussentijd zijn er ook al de nodige patches verschenen - en eventueel ook mods.

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 20-02-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Is er naast Ustream nog een andere stream die dit event covert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Wootism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:41:
Is er naast Ustream nog een andere stream die dit event covert?
http://blog.eu.playstatio...-meeting-2013-livestream/
http://www.insidegamer.nl...g-hier-de-ps4-livestream/
http://www.gamekings.tv/n...an-playstation-programma/

Zomaar een paar tabs die hier open staan. :) Is het misschien leuk om op IRC te praten met mensen die ondertussen ook de stream volgen? Had een kanaal aangemaakt genaamd #playstation2013 (http://irc.tweakers.net/playstation2013) maar weet niet of er al een kanaal was! :?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:36
[/quote]So, PlayStation Meeting 2013 is finally upon us. The show gets underway tonight from 11.00pm GMT/12.00am CET/10.00am Sydney (21st Feb) and you can watch it live right here from this very Blog post.

Alternatively, the stream will also be available from playstation.com, Facebook and PlayStation Home.

Please follow along here and share your thoughts in the comments below. Keep an eye on the @PlayStationEU Twitter feed too, as I’ll be live-Tweeting direct from the venue in New York City – join the conversation using #playstation2013. And then come back to the Blog after the show’s conclusion for a full wrap-up of all the announcements.

Please enjoy![quote]

Van de blog van playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

WickedWizard schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:51:
[...]

http://blog.eu.playstatio...-meeting-2013-livestream/
http://www.insidegamer.nl...g-hier-de-ps4-livestream/
http://www.gamekings.tv/n...an-playstation-programma/

Zomaar een paar tabs die hier open staan. :) Is het misschien leuk om op IRC te praten met mensen die ondertussen ook de stream volgen? Had een kanaal aangemaakt genaamd #playstation2013 (http://irc.tweakers.net/playstation2013) maar weet niet of er al een kanaal was! :?
Net zelf nog psx-scene.nl gevonden.

http://www.psx-sense.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik heb de OP - tijdelijk - aangepast zodat het topic, in ieder geval de komende 24 uur, enkel in het teken staat van PlayStation Meeting 2013. :)

Tips, opmerkingen en dergelijke zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ga er ook niet op wachten. Zie het morgen wel.

Ik voorspel hoe het zal verlopen:

00:00 - Iedereen wacht....
00:15 - Iedereen wacht nog steeds...
00:30 - Het begint eindelijk!
00:31 - intro filmpje
00:35 - Saaie marketing talk
00:55 - PS Vita talk
01:30 - Aankondiging PS4
02:30 - 3rd party developers krijgen een woordje
03:30 - einde event...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Wootism schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:09:
[...]

Net zelf nog psx-scene.nl gevonden.

http://www.psx-sense.nl/
Dat is dezelfde stream als die van Insidegamer, daarom liet ik 'm weg. :)

Voor de mensen die opblijven voor vanavond, er is een IRC channel genaamd #playstation2013. Dus als je zin hebt, kom gezellig meekletsen op http://irc.tweakers.net/playstation2013 :D

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
DNA_Saint schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:11:

Dat zit er dik in. Ik ben wel erg benieuwd naar en ga er vervolgens lekker op dromen denk ik :9. Maar alles beter dan een half uurtje talk/aankondiging etc. De meesten zullen het morgen wel lezen en er (nu) geen eens van op de hoogte zijn, totdat ze nu.nl of iets dergelijks lezen in een verloren uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
DNA_Saint schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:11:

Het duurt 105 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Het wordt echt geen persconferentie van 3,5 uur.

105 minuten is al vrij lang, ik zie het wel duurt het te lang of is het niet interresant genoeg dan haak ik wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
ik blijf er wel voor wakker :) hoef morgen ook pas om 13.00 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Laat me raden: 15 min pre-launch teasers, 60 min content, 30 min post-launch commercials (3rd parties e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
EgMaf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:24:
[...]

Laat me raden: 15 min pre-launch teasers, 60 min content, 30 min post-launch commercials (3rd parties e.d.).
Bijna 1200 journalisten... het is echt jaren geleden dat Sony zoveel aandacht van de media kreeg. Dat gaan ze dus echt niet verpesten. ;) Hoop ik.

*** Klets vanavond gezellig mee met andere Tweakers ***
** PlayStation 2013 - Tweakers IRC Channel **
*** http://irc.tweakers.net/playstation2013 ***
Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra streng beleid
De sfeer verpesten, uitlokken of op de man spelen kan zeer snel tot een ban op Tweakers leiden. U bent gewaarschuwd.

Problemen in het topic? Rapporteer het door een Topic Report aan te maken. Reageer zelf niet op herriemakers!