Released: Tweakers Videoproject Double Exposure en BTS video Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vEWlgND9mYJTvcVjNjhkpkdF/full.png

Intern hebben we een releasedatum voor ogen van Double Exposure, en deze komt aardig dicht in de buurt. Double Exposure moet een internationaal groot succes worden, en misschien kun jij ons daar wel mee helpen!

Tips voor websites / magazines / twitteraars
Ken jij fotografie/technisch-gerelateerde websites, magazines of twitteraars waar wij Double Exposure kunnen promoten? Stuur deze in, dan regelen wij de verdere communicatie hiermee! Het mogen zowel Nederlandse als internationale media zijn. Meerdere inzendingen is uiteraard mogelijk!

Double Exposure Algemene Promotie

Community promotie
Wij zijn op zoek naar mensen die buiten Tweakers.net ook actief zijn op andere community('s) en Double Exposure hier zouden willen promoten (uiteraard alleen als dit is toegestaan bij deze community). Is dat voor jou het geval? Dan zouden we het waarderen als je het onderstaande formulier invult:

Double Exposure Community Promotie

Overige tips
Mocht je algemene tips hebben voor promotie (zaken als social media, Digg, of hele andere dingen)? Wees dan vrij om deze in dit topic te discussiëren. Samen moeten we hier een groot succes van maken! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Nordlys op 04-12-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
We krijgen al input, maar we zouden graag nog meer hebben! Het aantal communities waarop jullie actief valt tegen, maar ik geloof dan ik nooit dat dit ze allemaal zijn (... 4 stuks?). Er is toch vast wel iemand die op Fok! actief is? Wees niet bang, het formulier is anoniem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Fok! ?

* AjDuLion meld ik post wel daar :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Muthas schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:08:
We krijgen al input, maar we zouden graag nog meer hebben! Het aantal communities waarop jullie actief valt tegen, maar ik geloof dan ik nooit dat dit ze allemaal zijn (... 4 stuks?). Er is toch vast wel iemand die op Fok! actief is? Wees niet bang, het formulier is anoniem :+
* diedazz mompelt iets van: misschien moet je als beloning voor de input de pre-release alvast laten zien

/kuch

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Hoe sneller de promo geregeld is, hoe sneller de release natuurlijk ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
JvdGeest schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:37:
Overige tips
Mocht je algemene tips hebben voor promotie (zaken als social media, Digg, of hele andere dingen)? Wees dan vrij om deze in dit topic te discussiëren. Samen moeten we hier een groot succes van maken! :)
Misschien moet er voor de promotie een standaard stukje tekst komen. Denk aan de tekst achterop een dvd/blu-ray hoesje. Iets wat nieuwsgierig maakt. Ik ben geen goede schrijver, maar zoiets als:
"Jarenlang is de concurrentie strijd tussen Nikon en Canon vreedzaam verlopen. Totdat groepen fanatieke aanhangers van beide kampen hun meest geliefde wapens oppakten en de strijd aangingen. De inzet is een onschuldige jonge vrouw. Wie zal overwinnen?"

Of misschien her en der al wat hints verspreiden. Jaren geleden was er een reclame campagne met een soort vooraankondiging van digitenne geloof ik. Er waren heel vaak reclames te zien die niet meer zeiden dan "er hangt iets moois in de lucht". Niemand wist toen nog waar dat over ging, maar het maakte wel nieuwsgierig. Misschien iets als "De concurrentie strijd tussen Nikon en Canon komt binnenkort tot een hoogtepunt. Houdt de berichtgeving in de gaten.". Voor dit soort berichten is Twitter natuurlijk prima. Of een vaag bericht in deze trant hier: http://www.canonrumors.com/ . Dat zou mooi zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door KopjeThee op 06-12-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Niemand gaat 'zomaar' van dat soort vage berichten verspreiden. De groep die we er mee bereiken zal dus maar beperkt zijn. Ik denk niet dat het veel uit haalt. Dit figuur kwam Gerard mee, en is ook wel interessant.

We gaan in elk geval de mogelijkheden van Digg, Reddit, SU en Delicious even verder bekijken, daar zijn we zelf niet zo bekend mee. Als iemand tips heeft, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 20-09 08:00
Al dat gelul door die producers en wannabe mods....

Effe een plaatje in het topic!

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/de_render.jpg

Zal dit de laatste render zijn..........? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
GerardHenninger schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:05:
Al dat gelul door die producers en wannabe mods....

Effe een plaatje in het topic!

Zal dit de laatste render zijn..........? ;)
Gaat het er dan toch echt van komen :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
19:05 + 0:13 = 19:28.

En waarom staat dit nog niet op Dropbox. :-( ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 11:35

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zou het niet durven ;)
Word wel vaak bekeken trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Gaat het dan tóch nog lukken voor 2012? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Muthas schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:25:
Dit figuur kwam Gerard mee, en is ook wel interessant.
Het laten twitteren door een "authority" klinkt wel als een goed plan. Als iemand toevallig een bekende twitteraar kent xou dst volgens mij wel wat bekendheid geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 22-09 11:35
KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:56:
[...]

Het laten twitteren door een "authority" klinkt wel als een goed plan. Als iemand toevallig een bekende twitteraar kent xou dst volgens mij wel wat bekendheid geven..
Ik laat hem wel tweeten door maten en hoop dat ie zo redelijk ver via via de wereld in komt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik ken wel wat bekende Vlamingen die twitteren, en als ik het lief vraag wel willen retweeten...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Waar begint het verhaal eigenlijk? Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Denk dat je ook al heel ver komt als je iedereen die het filmpje bekijkt het "veprlicht" (vriendelijk vraagt) het te delen via facebook of andere social media. Gaat erg rap dan.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 22-09 15:34
Pixeltje schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:26:
Denk dat je ook al heel ver komt als je iedereen die het filmpje bekijkt het "veprrplicht" (vriendelijk vraagt) het te delen via facebook of andere social media. Gaat erg rap dan.
Dat ligt aan de kwaliteit natuurlijk :Y)

Maar dat zou ik persoonlijk zeker doen, alleen maar om een soort fipo te hebben binnen de vriendenclub met dit uberstoere project :*)
@hieronder: Check! Op tweets na ... daar doe ik niet aan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-12-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Dat is wel wat we nodig hebben! Uiteraard gaan we dit zelf ook doen, maar alle extra shares, tweets, en mails die jullie doen zullen ons keihard meehelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Muthas schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:07:
Dat is wel wat we nodig hebben! Uiteraard gaan we dit zelf ook doen, maar alle extra shares, tweets, en mails die jullie doen zullen ons keihard meehelpen :)
Spreken we ook nog een tijd af dat iedereen die bij de dropbox kan hem tegelijk online knalt/shared op FB en dergelijke?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nou, ik zou eerder één iemand laten uploaden naar YouTube of Vimeo (voorkeur voor YT vanwege bekendheid) en vanaf dat moment zoveel mogelijk de link sharen naar iedereen. Op die manier heb je niet 10x dezelfde video en kun je ook nog eens zien hoe goed hij bekeken wordt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Vooral niet meerdere keren op YouTube gaan uploaden nee, dat lijkt me een erg slecht idee :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:34:
Nou, ik zou eerder één iemand laten uploaden naar YouTube of Vimeo (voorkeur voor YT vanwege bekendheid) en vanaf dat moment zoveel mogelijk de link sharen naar iedereen. Op die manier heb je niet 10x dezelfde video en kun je ook nog eens zien hoe goed hij bekeken wordt. :)
Vimeo zeker niet onderschatten hoor! Veel mensen met video grafische kwaliteiten, als ze echt een leuk filmpje tegenkomen met originaliteit en wat ze aanspreekt (camera merken bijvoorbeeld :> ) dan is er grote kans dat ze het delen en omdat het mensen zijn met meer ervaring en kunde zullen de mensen die hun volgen er sneller naar kijken simpelweg omdat ze kwaliteit waarborgen.

disclaimer. Verschillende aannames gemaakt maar zijn wel op ervaring gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een onderbuik gevoel, maar kan het zijn dat Vimeo wel een veel betere beeldkwaliteit heeft? Lijkt veel minder compressie te hebben. Niet dat ik zeg dat we daarmee voor Vimeo moeten kiezen, bereik is in dit geval belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:34:
Hahn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:35:
Vooral niet meerdere keren op YouTube gaan uploaden nee, dat lijkt me een erg slecht idee :P
Je kan toch een video sharen tussen meerdere accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik doel op de zinsnede "tegelijk online knalt", wat mij niet verstandig lijkt.

Het lijkt mij wel interessant om af te wegen of we één of meerdere videosites kiezen, en welke.

Voordeel van één is dat alles op dezelfde plek is. Als je zoekt op "Double Exposure" kom je altijd op dezelfde video op dezelfde plek uit. Ook de statistieken, discussie en dergelijke bevinden zich op één plek.

Voordeel van meerdere sites is dat je wellicht meer kijkers krijgt: niet iedereen wil op YouTube kijken. Op Vimeo zijn blijkbaar veel fotografen te vinden en de kwaliteit is beter.

Ikzelf neig naar meerdere, met, indien gewenst, zelfs een derde of vierde site. Het belangrijkste is toch de bekendheid, imho. Ik ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Jaap-Jan schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:46:
Ik doel op de zinsnede "tegelijk online knalt", wat mij niet verstandig lijkt.

Het lijkt mij wel interessant om af te wegen of we één of meerdere videosites kiezen, en welke.

Voordeel van één is dat alles op dezelfde plek is. Als je zoekt op "Double Exposure" kom je altijd op dezelfde video op dezelfde plek uit. Ook de statistieken, discussie en dergelijke bevinden zich op één plek.

Voordeel van meerdere sites is dat je wellicht meer kijkers krijgt: niet iedereen wil op YouTube kijken. Op Vimeo zijn blijkbaar veel fotografen te vinden en de kwaliteit is beter.

Ikzelf neig naar meerdere, met, indien gewenst, zelfs een derde of vierde site. Het belangrijkste is toch de bekendheid, imho. Ik ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken. :)
Ik denk 1 videosite => Youtube :)

Ik hou er niet van om informatie/content te versnipperen, er moet gewoon 1 plek zijn waar alles terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

GerardHenninger schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:59:
[...]

Ik hou er niet van om informatie/content te versnipperen, er moet gewoon 1 plek zijn waar alles terecht komt.
Helemaal mee eens.
Youtube is toch de grootste en bekendste verspreidingsbron.
Mits goed gerenderd zal hij ook in HQ goed te doen zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
-Vraag FreddieW of hij de video promoot, wie weet ;) Dat levert al een hele hoop op.
-Als verder iedereen een link post op zijn Facebook, twitter, hyves :+ dan verspreidt het vanzelf.
-Promoten in reddit (door iemand met al een account het liefst)
-Stuur een mail naar DWDD

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Twitter trendingtopic maken.
#DoubleE oid.

Twitter en FB van mijn kant komt goed.
Verspreiden onder schoolgenoten komt ook goed -> 15 man -> meer dan 1000 etc, bekende riedeltje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DWDD, dat vind ik idd wel een hele goeie! Leuk als die een korte outtake doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02
GerardHenninger schreef op donderdag 08 december 2011 @ 00:59:
[...]

Toch ben ik daar nog niet helemaal van overtuigd. Je ziet behoorlijk wat video's die op youtube staan maar dan ook nog eens op vimeo geupload worden als het kwalitatief betere filmpjes zijn. Het zijn beide ook andere doelgroepen en ik denk dat we ze beide beter bereiken als we het op deze twee sites zetten.

Ik snap het voordeel wel van alles op één site houden. Maar als we alle links naar youtube laten gaan dan zullen de meeste mensen daar wel naar toe komen. Maar dan kan de video binnen vimeo ook gaan groeien en omdat daar veel mensen bezig zijn met nikon en canon zal er snel herkenning optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Gerard, jij hebt connecties met DFPro toch? Die hebben wel vaker video's op de site (en twitteren dat dan). Ideetje ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik kijk bijna iedere dag naar Editie NL op RTL4, en daar hebben ze iedere dag wel 1 of 2 filmpjes die van het internet komen. Misschien dat we ons filmpje ook naar hun kunnen sturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
'We' kunnen ook kijken naar dergelijke bladen, TV programmas etc. in duitsland en USA. Daar heb je een groot publiek, en tegenwoordig is filmpjes van het internet laten zien helemaal in!

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik zou een soort "perslijst" opmaken met diverse aansprekende tech-en lifestyle blogs, kranten en overige media.
Misschien ook submitten bij een sites als reddit.com, voor mijn gevoel krijg je door dergelijke sites veel views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Erg goede tips mensen, keep them coming! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
Ik regel de promotie op cameralabs wel (heb er inmiddels 5899 posts) :+
Ik ben ook redelijk actief in Reddit's Photography subreddit, dus daar kan ik hem ook neerzetten. Daar wordt hij vast wel gecrosspost naar /r/video ofzo.

[ Voor 82% gewijzigd door citruspers op 08-12-2011 13:13 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

walletje-w schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:59:
[...]Toch ben ik daar nog niet helemaal van overtuigd. Je ziet behoorlijk wat video's die op youtube staan maar dan ook nog eens op vimeo geupload worden als het kwalitatief betere filmpjes zijn. Het zijn beide ook andere doelgroepen en ik denk dat we ze beide beter bereiken als we het op deze twee sites zetten.

Ik snap het voordeel wel van alles op één site houden. Maar als we alle links naar youtube laten gaan dan zullen de meeste mensen daar wel naar toe komen. Maar dan kan de video binnen vimeo ook gaan groeien en omdat daar veel mensen bezig zijn met nikon en canon zal er snel herkenning optreden.
Hier ben ik het wel mee eens....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Mannen, we staan behind-the-scenes voor een dilemma waar wij zelf niet uit komen. Daarom hebben we jullie mening nodig.

YouTube kent een Partnership programma waarmee je geld kan verdienen met je video's. Deze inkomsten zouden wij kunnen gebruiken voor een etentje of drankje met de gehele crew of misschien wel voor Double Exposure 2.

Het probleem is echter dat je niet zomaar wordt toegelaten in dit Partnership programma. Één van de voorwaarden zegt:

You regularly upload videos that are viewed by thousands of YouTube users, or you publish popular or commercially successful videos in other ways (such as DVDs).

Aangezien wij niet regelmatig video's uploaden verwachten wij eigenlijk niet dat we worden toegelaten tot dit programma. Hiernaast is er nog een Individual Video Partnership Program, dit is echter een test vanuit Google en bovendien gebaseerd op een invite die je moet krijgen van YouTube, waardoor we ook hier geen zekerheid over hebben.

Nu is het echter zo dat onze Gerard Henninger zelf een YouTube-kanaal heeft mét Partnership. Hiermee zouden we vanaf dag 1 dat de video online staat al geld kunnen krijgen voor de getoonde advertenties. Gevolg is echter wel dat voor iemand van buitenaf de video 'op naam van' Gerard komt te staan. Aangezien dit een community-project is, zien wij de wellicht 'ethische' problemen hiermee.

Het is een kwestie van voor- en nadelen afwegen en we willen deze beslissing niet zomaar zelf maken, zeker omdat we hierover zelf ook verdeeld zijn. We horen graag wat jullie hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
zet je toch gewoon credits in de film? in samenwerking met: bla bla

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Zou ik geen probleem mee hebben. Zoals Zandpad al zei: je kunt video's sharen, toch? We zouden ook de video op Gerard's partnershipaccount kunnen zetten en die sharen met 'onze' Youtube- pagina, als dat ten minste kan.

En dat linkje sharen we uiteraard overal.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-12-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dit project niet eerst een zonder inkomsten willen doen? Probeer eerst een te kijken hoeveel views je kunt genereren. Als jullie 6 maanden lang op meest bekeken filmpje op youtube staan dan melden de sponsoren zich vanzelf wel (om een vervolg te maken). Ik snap gewoon niet goed waarom dit project dat als vrijwilligers project begon nu ineens lijkt te draaien naar een meer commercieel project.

[/persoonlijke mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk? Lijkt me niks mis mee om een kanaal van iemand te gebruiken die al enigszins bekendheid geniet en Gerard is (hoe ik het ervaren heb van buitenaf, in dit topic) toch wel één van de 'frontmannen' van dit project.

Zet aan het einde credits erin en niemand wordt benadeeld.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:56:
Moet je dit project niet eerst een zonder inkomsten willen doen? Probeer eerst een te kijken hoeveel views je kunt genereren. Als jullie 6 maanden lang op meest bekeken filmpje op youtube staan dan melden de sponsoren zich vanzelf wel (om een vervolg te maken). Ik snap gewoon niet goed waarom dit project dat als vrijwilligers project begon nu ineens lijkt te draaien naar een meer commercieel project.

\[/persoonlijke mening]
Beetje overdreven reactie, imo ;) Ze zeggen nergens dat ze er geld aan willen verdienen, alleen dat het leuk zou zijn om er een keer van uit te gaan eten of eventueel voor een volgend project.

Als het echt niet anders zou kunnen, zouden ze het gewoon zonder inkomsten online kunnen zetten. Maar als er de mogelijkheid is om er een paar euro voor te krijgen, waarom niet van die mogelijkheid gebruikmaken?

[ Voor 60% gewijzigd door Hahn op 09-12-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Sibylle schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:51:
zet je toch gewoon credits in de film? in samenwerking met: bla bla
Credits komen in de backstage video :)
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:55:
Zou ik geen probleem mee hebben. Zoals Zandpad al zei: je kunt video's sharen, toch? We zouden ook de video op Gerard's partnershipaccount kunnen zetten en die sharen met 'onze' Youtube- pagina, als dat ten minste kan.
Je kan video's inderdaad featuren of in je eigen playlist gooien.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:56:

\[/persoonlijke mening]
De vraag is misschien wat verkeerd gesteld; ons doel was om een budgetje vrij te peuteren bij een sponsor zodat we met de crew iets leuks konden doen. Dat is echter niet gelukt voor dit deel. Daarom willen we proberen om eventueel toch nog iets van een budget te "genereren" zodat de mensen die aan het project hebben meegewerkt er iets van terugzien.

Het is geen commercieel product, het is gewoon een leuke video gemaakt door een leuke community. Wat mij betreft is er niets mis mee om die community te belonen (indien mogelijk).
Hahn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:56:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk? Lijkt me niks mis mee om een kanaal van iemand te gebruiken die al enigszins bekendheid geniet en Gerard is (hoe ik het ervaren heb van buitenaf, in dit topic) toch wel één van de 'frontmannen' van dit project.
Het dilemma waar de producers mee zitten is dat ik dan extra subscribers krijg voor een video gemaakt door 30+ personen. Ik krijg er dan ook extra aandacht door......
Zet aan het einde credits erin en niemand wordt benadeeld.
Credits = backstage ;) Viral video's (laten we hopen dat onze video dat wordt) hebben over het algemeen geen credits. De backstage video met al die knappe nerds heeft volledige credits aan het einde.
Beetje overdreven reactie, imo ;) Ze zeggen nergens dat ze er geld aan willen verdienen, alleen dat het leuk zou zijn om er een keer van uit te gaan eten of eventueel voor een volgend project.

Als het echt niet anders zou kunnen, zouden ze het gewoon zonder inkomsten online kunnen zetten. Maar als er de mogelijkheid is om er een paar euro voor te krijgen, waarom niet van die mogelijkheid gebruikmaken?
Dat dus.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:01:
Sorry, misschien iets te scherp verwoordt. Mea culpa. Mijn punt blijft staan. Waarom niet eerst eens kijken hoe het loopt qua views/publiciteit.
Omdat het geen kwaad kan. Het kost geen extra moeite.... Maar goed, dat was de vraag dus een beetje van Marten.

[ Voor 32% gewijzigd door GerardHenninger op 09-12-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, misschien iets te scherp verwoordt. Mea culpa. Mijn punt blijft staan. Waarom niet eerst eens kijken hoe het loopt qua views/publiciteit.

Edit: blijft vrijwilligerswerk natuurlijk. Misschien dat voor een volgende versie vooraf kan worden nagedacht over sponsoring, waarbij de sponsor dan zelf een beeld heeft van de mgoelijke exposure.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom wel? Stel dat het een aardig succes wordt en je 100.000 views in 1 dag hebt gekregen, maar je hebt geen partnership. Dan krijg je er geen stuiver voor. Wat heb je daar aan, als je 'm ook op een ander account had kunnen uploaden en er wel wat voor had kunnen krijgen :?

Geld is niet de drijfveer, maar dat betekent nog niet dat je er niks voor hoeft te krijgen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 09-12-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Edit: blijft vrijwilligerswerk natuurlijk. Misschien dat voor een volgende versie vooraf kan worden nagedacht over sponsoring, waarbij de sponsor dan zelf een beeld heeft van de mgoelijke exposure.
Die sponsering voor, tijdens en na de opnames ging nog moeilijker dan het hele audio-sound-engineer-verhaal-zoektocht. Bij bijna alle grote fotozaken was de communicatie hetzelfde: wel sponsering... oh nee toch maar niet. "We komen er morgen op terug.....", maand later nog steeds geen reactie, etc etc.

Het doel is niet om hier rijk van te worden, maar om minimaal 30 keer McDonalds/Febo/Burger King te kunnen halen.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 09-12-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 20:26

Milo.

klik

Dat lijkt me best een goede instelling, vrijwilligers worden ook beloond met iets kleins. Een etentje ofzo om het succes te proosten lijkt me een mooie beloning.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 00:14
Als het filmpje bij Gerard kan staan en daaruit eventueel dubbeltjes binnen komen is dat toch alleen maar mooi meegenomen..
Voor de leek die het filmpje gaat bekijken zal het aan zijn reet roesten op welk kanaal dit filmpje zal staan..
Dus mijn zegen heb je om het bij gerard te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GerardHenninger schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:59:
[...]

Het dilemma waar de producers mee zitten is dat ik dan extra subscribers krijg voor een video gemaakt door 30+ personen. Ik krijg er dan ook extra aandacht door......
Dat snapte ik, maar dat is dan mooi meegenomen voor jou. Niemand wordt er echt door benadeeld als het op jouw account komt, want zonder jou zouden ze bijvoorbeeld een nieuw account moeten aanmaken waardoor ze én geen partnership hebben én volledig van 0 moeten beginnen qua naamsbekendheid.

Je krijgt dan misschien wel wat extra exposure, maar dat lijkt me een aardige ruil voor de naamsbekendheid die jij al met je meebrengt + de eventuele euro's die je partnership met zich meebrengt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook prima, zolang het idd in een potje beland waaruit of een hapje eten of een volgend project uit gefinancieerd wordt. Eerlijk gezegd verbaasd het me dat er nog niemand heeft voorgesteld om een premiere avondje te houden met de community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Plus: Gerard, jij bent toch degene die er zo'n beetje het meeste werk van allemaal in heeft gestoken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:08:

Het doel is niet om hier rijk van te worden, maar om minimaal 30 keer McDonalds/Febo/Burger King te kunnen halen.
Ik snap het punt helemaal. :) Ik verbaas me er alleen een klein beetje over dat dit achteraf gebeurt. Laten we het er verder maar niet al te lang over hebben, want het lijkt erop alsof alleen ik me erover verbaas. Ik wens jullie uiteraard zeker een burgertje toe (en nog wel een drankje ook!). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:16:
[...]

Ik snap het punt helemaal. :) Ik verbaas me er alleen een klein beetje over dat dit achteraf gebeurt.
Ik vind dat dat toont dat ze niet met eurotekens in hun ogen begonnen zijn met dit project (aangezien ze blijkbaar achteraf pas dachten aan dat ze er geld voor zouden kunnen krijgen op YouTube) en dat was toch ook juist één van jouw punten, dat het gedaan moest worden voor de lol en niet voor het geld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik doe het wel voor het geld. Ik heb betaald voor de huur van een aggregaat, daar wil ik wel wat van terug zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:15:
Plus: Gerard, jij bent toch degene die er zo'n beetje het meeste werk van allemaal in heeft gestoken. :)
Wat hij zegt. Gewoon online gooien, volgens mij hoeft Gerard zich er ook niet voor te schamen als het project aan zijn naam linkt. Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hahn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:14:
[...]
Dat snapte ik, maar dat is dan mooi meegenomen voor jou. Niemand wordt er echt door benadeeld als het op jouw account komt, want zonder jou zouden ze bijvoorbeeld een nieuw account moeten aanmaken waardoor ze én geen partnership hebben én volledig van 0 moeten beginnen qua naamsbekendheid.
Dat was de vraag inderaad. Ik ben persoonlijk niet zo van een apart YT-kanaal/website/Twitter-account/Facebook-fanpage voor deze video (of losse video's in z'n algemeen). Maar misschien vindt de community het niet eerlijk als ik (persoon) aandacht krijg voor het werk van een groep mensen. Dat willen we weten.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:14:
Ik vind het ook prima, zolang het idd in een potje beland waaruit of een hapje eten of een volgend project uit gefinancieerd wordt. Eerlijk gezegd verbaasd het me dat er nog niemand heeft voorgesteld om een premiere avondje te houden met de community?
Bij een eventueel volgend deel moet het vooraf duidelijk zijn dat we met z'n alle stapels pizza's willen eten gesponsord door <vul hier bedrijf in>. Alles wat we met deze video voor elkaar krijgen moet naar de community van dit deel gaan. Dus wie wil er bij De Wereld Draait Door zitten voor een interview? ;)
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:15:
Een goed product maak je met een team :)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:16:
Ik snap het punt helemaal. :) Ik verbaas me er alleen een klein beetje over dat dit achteraf gebeurt. Laten we het er verder maar niet al te lang over hebben, want het lijkt erop alsof alleen ik me erover verbaas. Ik wens jullie uiteraard zeker een burgertje toe (en nog wel een drankje ook!). ;)
Het lijkt nu misschien alsof het achteraf gebeurd, maar dat is niet zo. We zijn al heel lang bezig met het regelen van een etentje voor de mensen die hieraan hebben gewerkt. Alleen hebben we dat niet voor elkaar kunnen krijgen via een sponsor, dus de enige mogelijkheid is nu om het via een Youtube-partnership te doen en daar komt de vraag van Marten bij kijken.
Hahn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:18:
[...]
Ik vind dat dat toont dat ze niet met eurotekens in hun ogen begonnen zijn met dit project (aangezien ze blijkbaar achteraf pas dachten aan dat ze er geld voor zouden kunnen krijgen) en dat was toch ook juist één van jouw punten, dat het gedaan moest worden voor de lol en niet voor het geld? ;)
Als je alle kosten + uren die in dit project zijn gestoken vertaald naar een salaris, dan zit je volgens mij net onder de Balkenende-norm ;) Het gaat er inderdaad niet om al die tijd om te zetten in geld, maar om met z'n allen gewoon gezellig trots te kunnen zijn onder het genot van een (on)gezond hapje.

Okay, sorry, ik geef toe, we missen die gezellige zondag en we willen gewoon weer een meet! We vallen door de mand....
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:24:
Ik doe het wel voor het geld. Ik heb betaald voor de huur van een aggregaat, daar wil ik wel wat van terug zien. :P
Dat was toch in natura bij de verhuurder? :P
jip_86 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:24:
[...]

Wat hij zegt. Gewoon online gooien, volgens mij hoeft Gerard zich er ook niet voor te schamen als het project aan zijn naam linkt. Toch? ;)
Hallo! Heb je mijn buik gezien in de backstage video?! Pffff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
@AlexanderNL heeft 56.296 volgers en noemt zichzelf technoviking, zit ook hier opt Tweakers, vast dat hij ook wel wil mee werken aan goede promotie! wace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
Ik heb niets met dit project te maken, maar volg het met veel interesse van een afstandje.

Persoonlijk zou ik afraden om het filmpje op het account van Gerard te plaatsen.
Ik weet niet hoe veel youtube betaald, maar stel het wordt een enorm succes met meer dan een miljoen hits, dan moet Gerard straks die inkomsten gaan verantwoorden.

Voor de makers van dit filmpje geen probleem, alleen is het lullig voor Gerard als hij over 3 jaar opeens blauwe brieven met naheffingen op zijn deurmat heeft liggen terwijl het geld al uitgegeven is door de club.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yzf1kr schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:33:
Ik heb niets met dit project te maken, maar volg het met veel interesse van een afstandje.

Persoonlijk zou ik afraden om het filmpje op het account van Gerard te plaatsen.
Ik weet niet hoe veel youtube betaald, maar stel het wordt een enorm succes met meer dan een miljoen hits, dan moet Gerard straks die inkomsten gaan verantwoorden.

Voor de makers van dit filmpje geen probleem, alleen is het lullig voor Gerard als hij over 3 jaar opeens blauwe brieven met naheffingen op zijn deurmat heeft liggen terwijl het geld al uitgegeven is door de club.
ik denk dat je toch even moet kijken wat Gerard doet voor werk ;)

los gelaten van alles, ik ging er eigenlijk vanaf het begin al vanuit dat het via het youtube channel ging van gerard hij heeft een partnership en al wat leuke mensen die hem volgen.

het feit dat er misschien wat geld uit rolt zodat we met zn allen kunnen eten bij de kfc/mac/noem een andere snackbar met de groep is een leuk bonusje

ik gok dat er geen honderden euro's mee gaan verdient worden. en zelfs al gebeurd dat, dan heeft Gerard eindelijk geen excuus meer om geen red te huren voor een eventueel volgend deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
yzf1kr schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:33:

Leuk dat je meedenkt, daar had ik ook al over nagedacht. Maar ik verwacht niet dat we meer dan $400 ophalen, dus als ik dan gezeik heb met de belastingdienst dan betaal ik dat zelf wel. Mocht het meer zijn dan gooi ik het tegen die tijd wel weer in het topic. Daarnaast heb ik een goede accountant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je een paar honderdduizend views weet te krijgen dan kan je wel een paar honderd dollar/euro verdienen, maar als je dat door 30 man deelt, dan blijft er weinig over per persoon natuurlijk :P

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel geld je überhaupt kunt krijgen voor een YouTube-video. Ik heb wel eens gelezen dat er soms 2 á 3 dollar per 1000 views betaald wordt, maar dat waren ook maar geruchten. En lijkt me dat het voornamelijk om clicks op ads gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Hahn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:40:
Als je een paar honderdduizend views weet te krijgen dan kan je wel een paar honderd dollar/euro verdienen, maar als je dat door 30 man deelt, dan blijft er weinig over per persoon natuurlijk :P

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel geld je überhaupt kunt krijgen voor een YouTube-video. Ik heb wel eens gelezen dat er soms 2 á 3 dollar per 1000 views betaald wordt, maar dat waren ook maar geruchten. En lijkt me dat het voornamelijk om clicks op ads gaat.
Het is ook een beetje vaag allemaal. Als je geld verdient dan moet je een NDA tekenen van Google want je mag je inkomsten niet delen met anderen.
Volgens de laatste schattingen is het $1.50 per 1000 views + $2.50 per klik op een advertentie. Maar van het geheel krijg je maar 50%, want de andere 50% gaat naar Google.

Laten we als Hollanders gewoon nuchter blijven en niet meteen dromen over 30 x een dure japanner. Daarnaast moeten we eerst zorgen voor de views ;) Misschien halen we maar 60k views....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 11:39
Ik volg dit al een tijdje op de achtergrond en vind het zeer leuk voor iedereen die heeft meegwerkt dat dit nu geprobeert wordt te organizeren... Dus ik zou voor het voordeel van jullie allemaal gaan en het gewoon op naam van Gerard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik vind het ook een goed idee om het op Gerards account te gooien ivm. partnerprogramma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:44

2mb

Ik heb ook geen probleem met het plaatsen van de video op Gerards channel.

Over de promotie, is er niemand actief op POTN? Ik zie hem nog niet in het overzichtje staan. Ik heb wel een account daar maar ben niet zo actief. Het is een grote community dus wel de moeite waard lijkt me :)

Daarnaast, zijn er niet meer fotografen actief hier op de stockphotomarkt? iStock/Getty/Dreamstime/Fotolia/Bigstock hebben ook allemaal een forum.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind het wat raar om het via Gerard zijn youtube te doen. Als dit project de populariteit krijgt die jullie willen/verwachten, dan is de groep huidige followers van Gerard een druppel op de gloeiplaat.

Dit is een tweakers project en Gerard is 1 van die 30 man die heeft mee gedaan. Hij heeft veel gedaan en dat mag best genoemd worden in de credits, maar het maakt het niet zijn project voor op zijn youtube, wat mij betreft.

Ik zou het tweakers youtube kanaal gebruiken, gezien jullie vanuit de tweakers community samen gekomen zijn. En anders een eigen youtube er voor oprichten.
Dit project is op alle manieren non-commercieel opgezet, Gerard is, hoe lief die ook is, alles behalve non-profit...en dat botst wij mij betreft.

Ik vind het een rare wending dat als het op de youtube van gerard komt.

Heb je het over exposure, dan is tweakers.net daar via youtube _veel_ beter geschikt voor dan Gerard zijn youtube.
Youtube van tweakers heeft 558,720 views, de youtube van Gerard 5,118 views (als ik het goed bekijk op Gerard zijn youtube).

Tweakers.net heeft zelfs al toegezegd dat het via hun youtube mag en dat ze willen helpen met de promotie ervan.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 11:39
Dit wijzigt de zaak wel, ik dacht tenminste dat dit niet eerder in dit topic naar voren is gekomen. Dan zou ik zeggen zet het lekker bij tweakers neer, financieel voordeel heb IK er toch niet aan aangezien ik niets heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mocht de opbrengst ervan eerlijk gedeeld worden (want T.net zal het vast ook niet uit liefdadigheid doen), dan lijkt me dat geen gek voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Nomad schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:02:
Ik vind het wat raar om het via Gerard zijn youtube te doen. Als dit project de populariteit krijgt die jullie willen/verwachten, dan is de groep huidige followers van Gerard een druppel op de gloeiplaat.

Dit is een tweakers project en Gerard is 1 van die 30 man die heeft mee gedaan. Hij heeft veel gedaan en dat mag best genoemd worden in de credits, maar het maakt het niet zijn project voor op zijn youtube, wat mij betreft.

Ik zou het tweakers youtube kanaal gebruiken, gezien jullie vanuit de tweakers community samen gekomen zijn. En anders een eigen youtube er voor oprichten.
Dit project is op alle manieren non-commercieel opgezet, Gerard is, hoe lief die ook is, alles behalve non-profit...en dat botst wij mij betreft.

Ik vind het een rare wending dat als het op de youtube van gerard komt.

Heb je het over exposure, dan is tweakers.net daar via youtube _veel_ beter geschikt voor dan Gerard zijn youtube.
Youtube van tweakers heeft 558,720 views, de youtube van Gerard 5,118 views (als ik het goed bekijk op Gerard zijn youtube).

Tweakers.net heeft zelfs al toegezegd dat het via hun youtube mag en dat ze willen helpen met de promotie ervan.
sterker nog aan het begin/tijdens de opname dagen werd het al verteld/besproken dat gh's youtube account gebruikt zou worden.

bij mijn weten is het youtube account van tweakers geen partner en word hier dus weinig mee gedaan en zouden ze dit eerst moeten gaan regelen voor het ''handig'' zou zijn om het daarop te posten.

of het nu via een wel/niet partner gedaan word maakt niets uit maar als er via het account van gerard nog een kleine kans inzit dat het misschien een cola'tje voor iedereen inzit of niets bij tweakers omdat er geen partnership aanvast zit.. tja geef mij dat cola'tje maar zal een hollander blijven... de extra 10/20 followers die gh krijgt (en daarna weer afhaken omdat ie alleen maar andere saaie filmpjes post) maakt me niet zoveel uit.

edit : je zegt dat het een tweakers project is maar op het gebruik van het forum na is het voornamelijk van de mensen zelf gekomen kwa apparatuur (iedereen met hun camera's sommige met een 600mm lens andere met een complete generator (WTF kom daaraan rijden 8)7 ) een crane die gehuurd is waarvan iedereen liep te vertellen ''dat kan ik veul beter!!''

[ Voor 7% gewijzigd door AjDuLion op 09-12-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
angel00008 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:06:
[...]

tja geef mij dat cola'tje maar zal een hollander blijven... de extra 10/20 followers die gh krijgt (en daarna weer afhaken omdat ie alleen maar andere saaie filmpjes post) maakt me niet zoveel uit.
Daar gaat je cola :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
goed poetsen met een doekje is mij ook vaak genoeg gebeurd.

nee nogmaals zie weinig baat om het via een non partnership youtube kanaal te posten als we de mogelijkheid hebben.

zoals ik het nu lees zijn de mensen die er tegen zijn een beetje jaloers dat Gerard hier opeens followers mee kan gaan aantrekken en krijgen maar ik gok dat zijn doelgroep ergens heel anders zit als een stel nerds, de film zal hem financieel weinig doen.

als ik zo kijk naar hoeveel tijd erin word gestoken achter de schermen mogen we blij zijn dat iedereen nog netjes meedoet en on board is, sommige zaten al met hun handen in het haar (en erger nog mijn haar is er helemaal van verdwenen)

gun gh die 10 extra followers/subscribers en hoop dat we met de hele groep nog een keer kunnen meeten en het glas kunnen heffen op een leuk project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Niet online
Ik ben er niet voor om het op het tweakers account te gooien. Het zijn maar +-30 van de bijna 400duizend leden die het filmpje hebben gemaakt. Ik zeg doe een poll onder de makers, keuze: Tweakers of GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: het kwam voornamelijk door mij dat we dit openlijk met de crew / community wilden bespreken. Ik zag hierin een mogelijke issue, en wilde dit liever voor de release aan met jullie bespreken dan dat het een mogelijke issue achteraf zou worden.

Mijn eigen mening is om het YouTube-kanaal van Tweakers.net gebruiken (zoals Nomad heeft aangegeven is dit een optie die Tweakers.net aanbiedt), of dat we een eigen YouTube kanaal gebruiken. Laat er geen misverstand over zijn: Gerard heeft ontzettend veel tijd in dit project gestoken en verdient hiervoor zijn credits. Echter, het is en blijft een community-project dat alleen mogelijk was door de hulp van alle 30 man. Gerard's YouTube kanaal is aan hem als (commercieel) persoon gekoppeld, wat hem dus ook veel extra naamsbekendheid, subscribers en hits naar zijn website zal opleveren. Ik zie dit als een issue, omdat het een vrijwillig community-project betreft.

Laat dus graag weten wat jullie hiervan vinden, het is uiteindelijk niet onze beslissing maar die van de crew / community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
fotografie999 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:14:
Ik ben er niet voor om het op het tweakers account te gooien. Het zijn maar +-30 van de bijna 400duizend leden die het filmpje hebben gemaakt. Ik zeg doe een poll onder de makers, keuze: Tweakers of GH
de meeste mensen die nu gereageerd hebben waren bij de opnames, sterker nog alle ''nee niet doen'' antwoorden komen bij mensen bij die het voor de fun hebben gevolgd en verder weinig contact hebben met de mensen die erbij waren.
JvdGeest schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:18:
Even voor de duidelijkheid: het kwam voornamelijk door mij dat we dit openlijk met de crew / community wilden bespreken. Ik zag hierin een mogelijke issue, en wilde dit liever voor de release aan met jullie bespreken dan dat het een mogelijke issue achteraf zou worden.

Mijn eigen mening is om het YouTube-kanaal van Tweakers.net gebruiken (zoals Nomad heeft aangegeven is dit een optie die Tweakers.net aanbiedt), of dat we een eigen YouTube kanaal gebruiken. Laat er geen misverstand over zijn: Gerard heeft ontzettend veel tijd in dit project gestoken en verdient hiervoor zijn credits. Echter, het is en blijft een community-project dat alleen mogelijk was door de hulp van alle 30 man. Gerard's YouTube kanaal is aan hem als (commercieel) persoon gekoppeld, wat hem dus ook veel extra naamsbekendheid, subscribers en hits naar zijn website zal opleveren. Ik zie dit als een issue, omdat het een vrijwillig community-project betreft.

Laat dus graag weten wat jullie hiervan vinden, het is uiteindelijk niet onze beslissing maar die van de crew / community.
Johan dat je het graag van de crew wilt weten snap ik maar van de community ? waarom aan mensen de mening vragen die er niets mee hebben van meegekregen en die evt vooroordelen heeft van mensen of erger nog het andere het niet gunt dan krijg je scheve verhoudingen..

als je het graag wilt weten van de crew is het misschien een idee om iedereen een mailtje te sturen die er bij waren, maar wat ik net ookal aangeef.. de meeste positieve reacties zijn van de crew zelf en de negatieve van de community zelf...
Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:21:
Als je dat één minuut eerder had gepost, had je gelijk gehad. ;)
Johan hoort nu bij Tweakers.net dus hij moet dit zeggen volgens zn contract :+

[ Voor 65% gewijzigd door AjDuLion op 09-12-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Als je dat één minuut eerder had gepost, had je gelijk gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 00:14
hihi ik heb meer videoviews dan Gerard ;)

Als gerard er al iets mee zou opschieten ( eerst maar eens zien of mensen het filmpje überhaupt wel gaan kijken) dan heb ik daar geen last van.
Rijker wordt ik er niet van in geen van de opties als deelnemer aan dit project, op een mogelijk hapje/drankje na.

Maar als Tweakers zo graag dit filmpje wil "hebben" dan stel ik voor dat tweakers een etentje verzorgt :) probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Wat is het probleem van samen een Youtube account aanmaken en daar het filmpje plaatsen? Heb ik dat ergens in de discussie gemist? Eventueel de credits met linkjes naar de individuele sites in de begeleidende tekst stoppen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Universal Creations schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:38:
Wat is het probleem van samen een Youtube account aanmaken en daar het filmpje plaatsen? Heb ik dat ergens in de discussie gemist? Eventueel de credits met linkjes naar de individuele sites in de begeleidende tekst stoppen.
bij mijn weten is account sharing niet echt legaal bij youtube, dan krijg je weer van wie is het account enz enz schiet niet op, vind dat dan nog wel de 3e meest slechte optie die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Universal Creations schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:38:
Dat heb je dan gemist ja, want een nieuw account heeft dus geen partnership, waardoor het niet de eerste keuze is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik heb zelf ook meer videoviews dan gerard heeft, ruim 8000 namelijk. (plus dat ik binnenkort ook een partner van youtube ben)
Maar ik heb maar 10 subscribers :+

Mij maakt het eigenlijk niet uit als het op Gerard zijn account komt, maar het account van tweakers.net zou ook goed kunnen, maar dan wel tegen een deal van een etentje ofzo wat ghostwalker ook al aangeeft, want Gerard/wij lopen wel eventuele reclame-inkomsten mis. Maar ik denk dat we niet zo'n enorm probleem hiervan moeten maken. Als tweakers die video zo graag wilt hadden die in de eerste plaats ook al met iets over de brug kunnen komen lijkt mij. Tweakers is niet met zoiets gekomen (onder voorbehoud dat er al met tweakers een gesprek is geweest, dat weet ik namelijk niet); dan kan hij toch net zo goed op Gerard zijn account? Als iedereen gewoon die video overal post word hij vanzelf wel bekend, dan maakt het account eigenlijk helemaal niet uit. Just my 2 cents, i could be wrong ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Leevmeister op 09-12-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik sta hier verder 110% buiten, enkel even mijn $0.02.
Hiermee zouden we vanaf dag 1 dat de video online staat al geld kunnen krijgen voor de getoonde advertenties
Stel even voor jullie zelf prioriteiten. Wat is belangrijker, 1) geld? Of 2) (eigen) exposure?
Indien 1) zet het op Gerard's Youtube, maar dan niet zeuren over dat het "dat filmpje op de YT van die fotograaf is" of wat er ook allemaal aan filmpjes op staat :P
Indien 2), zorg voor een eigen account met een bijpassende/herkenbare/gelijknamige naam, maar dan niet beginnen over dat er niks aan verdient wordt. Daarvoor is dit project toch ook niet begonnen? En waarom geld nodig voor een tweede film als de eerste ook helemaal eigen initiatief was?

Filmpje kan natuurlijk ook op het account van Tweakers maar ook dan krijgt Tweakers de credits voor de film en niet jullie.

Mijn mening, eigen youtube account maken en gewoon zorgen dat het filmpje bekend raakt. Eventuele verdiensten komen later wel en misschien wordt het dan nog wel een (zelf opgebouwd) succes, met een tweede film bijvoorbeeld. Dan hebben jullie de naam van Gerard of Tweakers ook niet meer nodig.

Heb het in hele grote lijnen overigens gevolgd, ben erg benieuwd! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Recrush op 09-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik hou me er voor de rest even buiten, waar het ons (lees: Johan ;) ) omgaat is dat er achteraf geen discussie ontstaat over waar het filmpje terecht komt.

We willen gewoon even weten hoe jullie (en dan met name de crew) denken over Marten z'n vraag. We kijken het tot vanavond even aan, want we moeten wel snel een antwoord hebben, anders komt die video morgen zondag maandag nooit online....

Laat gewoon even kort weten :
- "Rot op met GH, doe lekker Tweakers"
- "GH is gay, dus laten de video maar op zijn YT-account zetten"

Ohja, over die meer views die jullie hebben dan ik .....
(volume op -10)

Ik heb er lekker meeeeer dan jullie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 09-12-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hebben jullie geen lijst met contactgegevens van de hele crew?

Ik zou gewoon een mail sturen naar allemaal. Vooraf bedenken in welke tijdsperiode de stemmen binnen moeten zijn en bij welk percentage de keuze wordt door gedrukt zodat dat duidelijk is.

Klaar, geen discussie en wel veel duidelijkheid.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
Het kan me eigenlijk niet zo veel schelen of hij nou op Tweakers of op Gerard's account komt. Maar aangezien Tweakers als bedrijf eigenlijk niet heeft meegewerkt, en GH wel, stem ik voor Gerard's youtube account :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Die optie hebben wij ook overwogen Moby, we wilden het echter open en transparant houden in plaats van achter de schermen via een mailtje. Een openlijke discussie op het forum had sowieso wel gevolgd.

Het aantal subscribers bij Gerard en Tweakers.net is naar mijn idee niet relevant. Die subscribers van Tweakers.net bereiken we toch wel aangezien de video door de redactie genoeg gepromoot zal worden. Het is een mooie koppeling als de video op het YouTube-account van Tweakers.net komt te staan, maar ik zie géén enkele meerwaarde voor ons. Het gebruik van Gerards account biedt ons wel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Muthas schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:43:
Die optie hebben wij ook overwogen Moby, we wilden het echter open en transparant houden in plaats van achter de schermen via een mailtje. Een openlijke discussie op het forum had sowieso wel gevolgd.
Ik snap het. Maar willen jullie de mening van alleen de crew of ook van buitenstaanders. Als jullie alleen de mening van de crew willen hebben lijkt het me nog steeds een goede oplossing. Dan kan je hier gewoon melden dat jullie met zijn allen hebben besloten om het via GH te doen.

Begrijp me goed, kudo's voor de transparantie, maar je moet niet alles via een democratische weg willen doen (is mij ook heul veul verteld de afgelopen tijd :p)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

citruspers schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 16:42:
Het kan me eigenlijk niet zo veel schelen of hij nou op Tweakers of op Gerard's account komt. Maar aangezien Tweakers als bedrijf eigenlijk niet heeft meegewerkt, en GH wel, stem ik voor Gerard's youtube account :)
Wat hij zegt.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 00:19
QFT

Het maakt geen donder uit waar het filmpje komt... Uit eindelijk word het toch geript door andere mensen en weer herplaatst. Laten we als uitgangspunt een plek nemen waar we zeker weten dat veel mensen het zien, en het bijkomstig ook geld oplevert. Gerard kennende, wordt daar een mooi potje van gemaakt dat weer goed besteed wordt (of aan de crew, of een eventueel vervolg).

[ Voor 56% gewijzigd door Zandpad op 09-12-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:00
Aan de ene kant denk ik, leuk dat het geld zou opleveren en we hierdoor een keer uit eten kunnen. Maar aan de andere kant denk ik dat het beter is om een herkenbaar gezicht te vormen waarmee we later ook nieuwe filmpjes kunnen promoten. Door nu te kiezen voor een nieuw account hebben we meteen een goede plek vooreen vervolg deel. Waarschijnlijk zal die dan wel betaald zijn omdat er inmiddels genoeg views zijn om dat mogelijk te maken.

Laten we vooral niet uit het oog verliezen dat het begonnen is als een non-profit project. Mijn mening is dat exposure boven alles moet staan, en als we echt uit eten willen dan kunnen we dat zelf ook betalen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik zal in het kort uitleggen, waarom ik (dus niet tweakers.net, of wie dan ook, maar ik persoonlijk) vind dat het onlogisch is bij Gerard op zijn site.

Gerard is een commercieel fotograaf en dat is ook de uitstraling naar buiten.
Dit project is een community ding, wat non-profit is begonnen en uitgevoerd. Nu zijn er wat kosten gemaakt en wil je graag een colaatje terug krijgen vanuit deze video. Los van of dat via tweakers.net niet te regelen is, denk ik absoluut dat Gerard je wel een colaatje wil kopen.

Achter de schermen daarentegen wordt voor deeltje 2 overlegd met tweakers over sponsoring en van wat ik begrepen heb, gaat dat wel goedkomen ook. Zodoende neem ik ook aan dat deeltje twee sowieso via de tweakers youtube verspreid wordt. Voor dat deel gaat tweakers helpen met een grote sponsor en is er een veelvoud aan budget dan de cola die je hieruit kan halen.

Je wilt toch niet deel 1 via GH zijn youtube en deel 2 via tweakers.net en dat allemaal omdat je het zogenoemde "colaatje" er graag uit wilt halen.

Als ik naar het hele plaatje kijk en ook deel 2 meeneem, dan zou ik zeggen: Zet het op tweakers youtube, ga in overleg met Zeef (wordt nu al gedaan door de DE crew) en pak flink uit qua sponsoring voor deel 2 en begroot daarin meteen mee wat je aan onkosten had gedurende deel 1.
Je hebt dan je filmpjes en exposure op 1 plek, je rijkt je hand uit naar de sponsor voor deel 2 die je gaat helpen, en op de lange termijn haal je er denk ik een stuk meer colaatjes uit dan de korte termijn gedachte.

De punten die ik al noemde in mijn vorige post, herhaal ik verder niet, maar die blijven onverminderd staan.

edit:
rusman schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:56:
Aan de ene kant denk ik, leuk dat het geld zou opleveren en we hierdoor een keer uit eten kunnen. Maar aan de andere kant denk ik dat het beter is om een herkenbaar gezicht te vormen waarmee we later ook nieuwe filmpjes kunnen promoten. Door nu te kiezen voor een nieuw account hebben we meteen een goede plek vooreen vervolg deel. Waarschijnlijk zal die dan wel betaald zijn omdat er inmiddels genoeg views zijn om dat mogelijk te maken.

Laten we vooral niet uit het oog verliezen dat het begonnen is als een non-profit project. Mijn mening is dat exposure boven alles moet staan, en als we echt uit eten willen dan kunnen we dat zelf ook betalen als dat nodig is.
eens :). En of je dat nou via tweakers.net youtube of een eigen doet, je moet een eigen gezicht hebben. En dat heb je hoe dan ook niet via GH zijn youtube.

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 09-12-2011 18:12 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nomad schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:00:
Ik zal in het kort uitleggen, waarom ik (dus niet tweakers.net, of wie dan ook, maar ik persoonlijk) vind dat het onlogisch is bij Gerard op zijn site.

Gerard is een commercieel fotograaf en dat is ook de uitstraling naar buiten.
Dit project is een community ding, wat non-profit is begonnen en uitgevoerd. Nu zijn er wat kosten gemaakt en wil je graag een colaatje terug krijgen vanuit deze video. Los van of dat via tweakers.net niet te regelen is, denk ik absoluut dat Gerard je wel een colaatje wil kopen.

Achter de schermen daarentegen wordt voor deeltje 2 overlegd met tweakers over sponsoring en van wat ik begrepen heb, gaat dat wel goedkomen ook. Zodoende neem ik ook aan dat deeltje twee sowieso via de tweakers youtube verspreid wordt. Voor dat deel gaat tweakers helpen met een grote sponsor en is er een veelvoud aan budget dan de cola die je hieruit kan halen.

Je wilt toch niet deel 1 via GH zijn youtube en deel 2 via tweakers.net en dat allemaal omdat je het zogenoemde "colaatje" er graag uit wilt halen.

Als ik naar het hele plaatje kijk en ook deel 2 meeneem, dan zou ik zeggen: Zet het op tweakers youtube, ga in overleg met Zeef (wordt nu al gedaan door de DE crew) en pak flink uit qua sponsoring voor deel 2 en begroot daarin meteen mee wat je aan onkosten had gedurende deel 1.
Je hebt dan je filmpjes en exposure op 1 plek, je rijkt je hand uit naar de sponsor voor deel 2 die je gaat helpen, en op de lange termijn haal je er denk ik een stuk meer colaatjes uit dan de korte termijn gedachte.

De punten die ik al noemde in mijn vorige post, herhaal ik verder niet, maar die blijven onverminderd staan.

edit:

[...]

eens :). En of je dat nou via tweakers.net youtube of een eigen doet, je moet een eigen gezicht hebben. En dat heb je hoe dan ook niet via GH zijn youtube.
Als buitenstaander de laatste 3 pagina's ff doorgelezen.
Ik kan zeggen dat ik met Nomad eens ben.
Account aanmaken, je eigen gezicht laten zien en vertellen wie je bent. Voor deel 2 heb je hopelijk een partnership en dan kan je al begroten op inkomsten (views, sponsoring na deel 1) en kan je uitpakken!

[ Voor 1% gewijzigd door Nomad op 09-12-2011 18:12 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:00
Quad schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:05:
[...]

Als buitenstaander de laatste 3 pagina's ff doorgelezen.
Ik kan zeggen dat ik met Nomad eens ben.
Account aanmaken, je eigen gezicht laten zien en vertellen wie je bent. Voor deel 2 heb je hopelijk een partnership en dan kan je al begroten op inkomsten (views, sponsoring na deel 1) en kan je uitpakken!
Dit is dus niet wat Nomad zegt. Nomad noemt nadrukkelijk om deel 1 ook op het tweakters.net account te plaatsen. Ik was niet op de hoogte van de vorderingen voor deel 2. Maar als ik het zo kan inschatten moeten we inderdaad meer long-term kijken en zou het slim zijn om nu te investeren en een beter budget voor het volgende deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
rusman schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:56:
Maar dan zitten we dus voor een volgend project vast aan hetzelfde idee en dat is niet handig, want dat beperkt de vrijheid. Dit ging allemaal zo goed omdat iedereen van alles kon verzinnen, bijna niets was onmogelijk.

En stel er komt een volgend deel en die krijgt sponsoring, dan is die video ook meteen van de samenwerkingspartner, dus dan komt de video op het YT-kanaal van dat bedrijf/die onderneming.

Nee, ik zie echt geen voordelen in een eigen website/YT-kanaal. Dat wordt pas leuk als we om de week/maand een video van dit niveau uitbrengen en we dus aan branding willen doen.
Klopt, het is een community-project voor de lol, maar is het niet nog meer lol als we weer kunnen afspreken met z'n allen onder het genot van een drankje/hapje bekostigd door het harde werken van de video? Tuurlijk kunnen we alles zelf betalen, hell, Marten zou alles voor ons kunnen betalen, maar ik zie niets slechts in een beloning waar we hard voor hebben gewerkt/geschoten. Die beloning is in eerste instantie inderdaad exposure, maar waarom een extra beloning tegenhouden? Al zou die beloning maar $100 zijn, wat dus neerkomt op $3 per persoon, dan is dat toch een leuke ervaring. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld, anders zou ik nu wel werken ipv hier teveel hangen. Het gaat mij erom dat we een leuke community hebben (opgebouwd) en dat die alleen maar sterker kan worden met een extraatje.
Nomad schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:00:

Gerard is een commercieel fotograaf en al zijn uitingen zijn direct of indirect gelink naar PR voor hemzelf.
Wikipedia :
"Public relations (pr) is het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen."

Sorry, maar de viewers van deze video zijn niet mijn publieksgroepen. Nogmaals, ik word hier persoonlijk niet wijzer van op 10 followers/subscribers na. Mijn doelgroep (in tegenstelling tot veel andere fotografen) is heel specifiek: portretten en commercial advertising in de dance muziek.

Jij mag mij uitleggen wat voor financieel/pr-gewin ik uit de video haal.
Tuurlijk kan ik een colaatje voor iedereen kopen, er mag zelfs een McMenu bij, maar daar gaat het niet om. Ik zie graag dat de community iets terugkrijgt voor hetgeen waaraan ze (hard) hebben gewerkt. Dat is natuurlijk de exposure, dat is al een heleboel voldoening. Maar als er een kans/mogelijkheid is op meer, waarom mogen we daar geen gebruik van maken? Jij doet liever een gratis fotoshoot, ook als je weet dat je er 50 euro voor kan vragen?
Leuk dat een modje/admin dit even met de crew deelt ipv wij zelf |:( Ach, nu hoeven we niemand meer in te lichten in de mailing voor de release, want het staat al in het topic.

Ze zegt dat dit je persoonlijke mening is, maar dit voelt toch als een dialoog met een T.net medewerker aan.

Er staat niets vast voor deel 2, misschien is het geen deel 2 maar gewoon een volgend nieuw project. Dat kan dus van alles zijn, zolang het maar weer iets is van de community. Wat maakt het dan voor verschil of deze video onder T.net valt, of onder een DoubleE-YT-kanaal, of onder het YT-kanaal van een andere sponsor. Feit is dat T.net helaas niets voor deze video kan betekenen, maar dat we desondanks toch eindigen met T.net credits.

Waarom zouden wij zomaar deze video weggeven als we er als community misschien meer uit kunnen halen? Kijk, als mensen problemen hebben met mij(n account) dan begrijp ik dat de video ergens anders online moet komen en dat was de vraag nou juist.
Dit is dus niet wat Nomad zegt. Nomad noemt nadrukkelijk om deel 1 ook op het tweakters.net account te plaatsen. Ik was niet op de hoogte van de vorderingen voor deel 2. Maar als ik het zo kan inschatten moeten we inderdaad meer long-term kijken en zou het slim zijn om nu te investeren en een beter budget voor het volgende deel.
Nee, weinig mensen zijn up-to-date wat betreft een vervolg, daarom vind ik het zo fijn dat Nomad het hier effe in het topic gooit.

Maar zover ik weet wordt een eventueel budget voor deel 2 niet groter als we deel 1 nu aan T.net geven. Sterker nog, onze contactpersoon bij T.net had er geen moeite mee als we het zelf ergens anders zouden uploaden, hij kon tenslotte geen budget vrijkrijgen voor dit deel en dat is niet zo vreemd aangezien het jaar bijna over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Die sponsoring met Tweakers.net is alles behalve concreet. Ik zou mijn hand in ieder geval er niet voor in het vuur durven steken dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Het is erg jammer dat dit er nu bij moet worden gehaald want het is echt totaal niet relevant. Dat we met deel twee voor inkomsten kunnen zorgen betekent niet dat we de potentiële waarde van de eerste video niet moeten proberen te benutten. Waarom die kans zomaar verspillen? Voor die inkomsten zullen we met deel twee net zo hard, danwel harder voor aan de slag moeten gaan.

Dat Gerard als commercieel persoon botst met dit community-project snap ik. Dat is naar mijn idee ook het grootste probleem in dit. Waar denk ik om gaat is of we het Gerard 'gunnen' de video op zijn naam te zetten. De persoonlijke baten voor hem zijn verwaarloosbaar, de voordelen voor ons zijn er wel. Als ik kijk naar de reacties vanuit de crew lijkt het erop dat er vanuit deze groep geen bezwaar is.

Ik ben benieuwd op wat voor manier het investeren is als we de video nu op het YouTube-account van Tweakers.net zetten. Tweakers.net kan op dit moment voor het eerste deel vrij weinig betekenen. Wat biedt het ons dan als wij de video bij hun plaatsen en hierdoor wel inkomsten mislopen? Wat maakt het uit dat de eerste video bij Gerard staat en de volgende bij Tweakers.net? Ja, het is inconsistent, maar wat heeft dat voor concreet gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Muthas schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:37:
Tweakers.net kan op dit moment voor het eerste deel vrij weinig betekenen.
Nou, als T.net het als een spotlight op de frontpage zet, dan heb je al snel 50.000+ views te pakken, dat noem ik niet vrij weinig :P

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Let op:
Behind the scenes is online! Check deze post om de video te bekijken en te lezen hoe je eventueel kan bijdragen aan de promotie!

Double Exposure staat online! Check deze post om de video te bekijken en te lezen hoe je eventueel kan bijdragen aan de promotie!