rusman schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:56:
Aan de ene kant denk ik, leuk dat het geld zou opleveren en we hierdoor een keer uit eten kunnen. Maar aan de andere kant denk ik dat het beter is om een herkenbaar gezicht te vormen waarmee we later ook nieuwe filmpjes kunnen promoten. Door nu te kiezen voor een nieuw account hebben we meteen een goede plek vooreen vervolg deel. Waarschijnlijk zal die dan wel betaald zijn omdat er inmiddels genoeg views zijn om dat mogelijk te maken.
Maar dan zitten we dus voor een volgend project vast aan hetzelfde idee en dat is niet handig, want dat beperkt de vrijheid. Dit ging allemaal zo goed omdat iedereen van alles kon verzinnen, bijna niets was onmogelijk.
En stel er komt een volgend deel en die krijgt sponsoring, dan is die video ook meteen van de samenwerkingspartner, dus dan komt de video op het YT-kanaal van dat bedrijf/die onderneming.
Nee, ik zie echt geen voordelen in een eigen website/YT-kanaal. Dat wordt pas leuk als we om de week/maand een video van dit niveau uitbrengen en we dus aan branding willen doen.
Laten we vooral niet uit het oog verliezen dat het begonnen is als een non-profit project. Mijn mening is dat exposure boven alles moet staan, en als we echt uit eten willen dan kunnen we dat zelf ook betalen als dat nodig is.
Klopt, het is een community-project voor de lol, maar is het niet nog meer lol als we weer kunnen afspreken met z'n allen onder het genot van een drankje/hapje bekostigd door het harde werken van de video? Tuurlijk kunnen we alles zelf betalen, hell, Marten zou alles voor ons kunnen betalen, maar ik zie niets slechts in een beloning waar we hard voor hebben gewerkt/geschoten. Die beloning is in eerste instantie inderdaad exposure, maar waarom een extra beloning tegenhouden? Al zou die beloning maar $100 zijn, wat dus neerkomt op $3 per persoon, dan is dat toch een leuke ervaring. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld, anders zou ik nu wel werken ipv hier teveel hangen. Het gaat mij erom dat we een leuke community hebben (opgebouwd) en dat die alleen maar sterker kan worden met een extraatje.
Nomad schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:00:
Ik zal in het kort uitleggen, waarom ik (dus niet tweakers.net, of wie dan ook, maar ik persoonlijk) vind dat het onlogisch is bij Gerard op zijn site.
Gerard is een commercieel fotograaf en al zijn uitingen zijn direct of indirect gelink naar PR voor hemzelf.
Wikipedia :
"Public relations (pr) is het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen."
Sorry, maar de viewers van deze video zijn niet mijn publieksgroepen. Nogmaals, ik word hier persoonlijk niet wijzer van op 10 followers/subscribers na. Mijn doelgroep (in tegenstelling tot veel andere fotografen) is heel specifiek: portretten en commercial advertising in de dance muziek.
Jij mag mij uitleggen wat voor financieel/pr-gewin ik uit de video haal.
Dit project is een community ding, wat non-profit is begonnen en uitgevoerd. Nu zijn er wat kosten gemaakt en wil je graag een colaatje terug krijgen vanuit deze video. Los van of dat via tweakers.net niet te regelen is, denk ik absoluut dat Gerard je wel een colaatje wil kopen.
Tuurlijk kan ik een colaatje voor iedereen kopen, er mag zelfs een McMenu bij, maar daar gaat het niet om. Ik zie graag dat de community iets terugkrijgt voor hetgeen waaraan ze (hard) hebben gewerkt. Dat is natuurlijk de exposure, dat is al een heleboel voldoening. Maar als er een kans/mogelijkheid is op meer, waarom mogen we daar geen gebruik van maken? Jij doet liever een gratis fotoshoot, ook als je weet dat je er 50 euro voor kan vragen?
Achter de schermen daarentegen wordt voor deeltje 2 overlegd met tweakers over sponsoring en van wat ik begrepen heb, gaat dat wel goedkomen ook. Zodoende neem ik ook aan dat deeltje twee sowieso via de tweakers youtube verspreid wordt. Voor dat deel gaat tweakers helpen met een grote sponsor en is er een veelvoud aan budget dan de cola die je hieruit kan halen.
Leuk dat een modje/admin dit even met de crew deelt ipv wij zelf

Ach, nu hoeven we niemand meer in te lichten in de mailing voor de release, want het staat al in het topic.
Je wilt toch niet deel 1 via GH zijn youtube en deel 2 via tweakers.net en dat allemaal omdat je het zogenoemde "colaatje" er graag uit wilt halen.
Als ik naar het hele plaatje kijk en ook deel 2 meeneem, dan zou ik zeggen: Zet het op tweakers youtube, ga in overleg met Zeef (wordt nu al gedaan door de DE crew) en pak flink uit qua sponsoring voor deel 2 en begroot daarin meteen mee wat je aan onkosten had gedurende deel 1.
Je hebt dan je filmpjes en exposure op 1 plek, je rijkt je hand uit naar de sponsor voor deel 2 die je gaat helpen, en op de lange termijn haal je er denk ik een stuk meer colaatjes uit dan de korte termijn gedachte.
Ze zegt dat dit je persoonlijke mening is, maar dit voelt toch als een dialoog met een T.net medewerker aan.
Er staat niets vast voor deel 2, misschien is het geen deel 2 maar gewoon een volgend nieuw project. Dat kan dus van alles zijn, zolang het maar weer iets is van de community. Wat maakt het dan voor verschil of deze video onder T.net valt, of onder een DoubleE-YT-kanaal, of onder het YT-kanaal van een andere sponsor. Feit is dat T.net helaas niets voor deze video kan betekenen, maar dat we desondanks toch eindigen met T.net credits.
Waarom zouden wij zomaar deze video weggeven als we er als community misschien meer uit kunnen halen? Kijk, als mensen problemen hebben met mij(n account) dan begrijp ik dat de video ergens anders online moet komen en dat was de vraag nou juist.
Dit is dus niet wat Nomad zegt. Nomad noemt nadrukkelijk om deel 1 ook op het tweakters.net account te plaatsen. Ik was niet op de hoogte van de vorderingen voor deel 2. Maar als ik het zo kan inschatten moeten we inderdaad meer long-term kijken en zou het slim zijn om nu te investeren en een beter budget voor het volgende deel.
Nee, weinig mensen zijn up-to-date wat betreft een vervolg, daarom vind ik het zo fijn dat Nomad het hier effe in het topic gooit.
Maar zover ik weet wordt een eventueel budget voor deel 2 niet groter als we deel 1 nu aan T.net geven. Sterker nog, onze contactpersoon bij T.net had er geen moeite mee als we het zelf ergens anders zouden uploaden, hij kon tenslotte geen budget vrijkrijgen voor dit deel en dat is niet zo vreemd aangezien het jaar bijna over is.