GerardHenninger schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:22:
[...]
Maar dan zitten we dus voor een volgend project vast aan hetzelfde idee en dat is niet handig, want dat beperkt de vrijheid. Dit ging allemaal zo goed omdat iedereen van alles kon verzinnen, bijna niets was onmogelijk.
En stel er komt een volgend deel en die krijgt sponsoring, dan is die video ook meteen van de samenwerkingspartner, dus dan komt de video op het YT-kanaal van dat bedrijf/die onderneming.
Nee, ik zie echt geen voordelen in een eigen website/YT-kanaal. Dat wordt pas leuk als we om de week/maand een video van dit niveau uitbrengen en we dus aan branding willen doen.
[...]
Klopt, het is een community-project voor de lol, maar is het niet nog meer lol als we weer kunnen afspreken met z'n allen onder het genot van een drankje/hapje bekostigd door het harde werken van de video? Tuurlijk kunnen we alles zelf betalen, hell, Marten zou alles voor ons kunnen betalen, maar ik zie niets slechts in een beloning waar we hard voor hebben gewerkt/geschoten. Die beloning is in eerste instantie inderdaad exposure, maar waarom een extra beloning tegenhouden? Al zou die beloning maar $100 zijn, wat dus neerkomt op $3 per persoon, dan is dat toch een leuke ervaring. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld, anders zou ik nu wel werken ipv hier teveel hangen. Het gaat mij erom dat we een leuke community hebben (opgebouwd) en dat die alleen maar sterker kan worden met een extraatje.
[...]
Wikipedia :
"Public relations (pr) is het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen."
Sorry, maar de viewers van deze video zijn niet mijn publieksgroepen. Nogmaals, ik word hier persoonlijk niet wijzer van op 10 followers/subscribers na. Mijn doelgroep (in tegenstelling tot veel andere fotografen) is heel specifiek: portretten en commercial advertising in de dance muziek.
Al verkocht je aardappelen in timboektoe, met potentieel 2 miljoen views (en ja dat is niet gegarandeerd dat je het haalt, maar dat gaat de community wel proberen) helpt dat je omzet altijd en is het dus zeker niet correct om aan te geven dat je hier niet "wijzer" van wordt.
Jij mag mij uitleggen wat voor financieel/pr-gewin ik uit de video haal.
[...]
Tuurlijk kan ik een colaatje voor iedereen kopen, er mag zelfs een McMenu bij, maar daar gaat het niet om. Ik zie graag dat de community iets terugkrijgt voor hetgeen waaraan ze (hard) hebben gewerkt. Dat is natuurlijk de exposure, dat is al een heleboel voldoening. Maar als er een kans/mogelijkheid is op meer, waarom mogen we daar geen gebruik van maken? Jij doet liever een gratis fotoshoot, ook als je weet dat je er 50 euro voor kan vragen?
De community wordt niet heel veel rijker verdeelt over 30 man, als je het gaat hebben over googleadwords op je video, maar daar ligt dus ook niet de waarde van deze video laten zien.
Beter nog, ik wil wel 200 euro betalen naar DE voor de onkosten en het dan laten zien op mijn youtube, vol met mijn reclame. Ik ben overtuigd dat ik die 200 euro wel terug verdien. Voor 200 euro kunnen 30 man die cola en mcmenu ook halen, geef je evenveel aan de community, toch?
(ben het niet van plan, maar meen het wel serieus. Het wordt afgedaan dat Gerard er niet "wijzer" van wordt, terwijl ik overtuigd ben van wel en dat zeker niet correct vind naar de community van DE)
[...]
Leuk dat een modje/admin dit even met de crew deelt ipv wij zelf

Ach, nu hoeven we niemand meer in te lichten in de mailing voor de release, want het staat al in het topic.
In commentaar naar ons toe (moderator feedback topic) gaf je aan dat we niet transparant waren en niet open waren, dus ik ging er 100% vanuit dat de "producers" wel continu de community, voor wie zij de communicatie verzorgen, op de hoogte houden. Het filmpje is van 30 man, en niet van de producers, dus ik nam aan dat iedereen samen aan het overleggen is (via jullie, om orde te houden) naar tweakers.net over een eventueel vervolg en sponsoring.
Ik heb ook niets teveel gezegd, niets is rond maar er lijkt een hoop mogelijk, een mooie basis voor een deel 2. Als ik dan al teveel gezegd heb, hebben jullie als producers mijn inziens gewoon te weinig gezegd naar de community.
[...]
Ze zegt dat dit je persoonlijke mening is, maar dit voelt toch als een dialoog met een T.net medewerker aan.
Als verdient tweakers.net hier een miljard euro mee, daar gaat geen cent van naar mij toe, niet direct en niet indirect. Dus mij in de hoek schuiven van belangenverstrengeling of wat dan ook vind ik dan vrij cru, sinds de enige die ik hier voordeel uit proberen zie te halen ben jij.
Er staat niets vast voor deel 2, misschien is het geen deel 2 maar gewoon een volgend nieuw project. Dat kan dus van alles zijn, zolang het maar weer iets is van de community. Wat maakt het dan voor verschil of deze video onder T.net valt, of onder een DoubleE-YT-kanaal, of onder het YT-kanaal van een andere sponsor. Feit is dat T.net helaas niets voor deze video kan betekenen, maar dat we desondanks toch eindigen met T.net credits.
Waarom zouden wij zomaar deze video weggeven als we er als community misschien meer uit kunnen halen? Kijk, als mensen problemen hebben met mij(n account) dan begrijp ik dat de video ergens anders online moet komen en dat was de vraag nou juist.
Je erkent dus zelf ook dat die exposure naar jou YT wat vreemd overkomt en misschien niet helemaal fair is.
Er zit dus blijkbaar wel waarde aan, terwijl je hierboven aangaf dat je er niet beter op zou worden.
[...]
Nee, weinig mensen zijn up-to-date wat betreft een vervolg, daarom vind ik het zo fijn dat Nomad het hier effe in het topic gooit.
Maar zover ik weet wordt een eventueel budget voor deel 2 niet groter als we deel 1 nu aan T.net geven. Sterker nog, onze contactpersoon bij T.net had er geen moeite mee als we het zelf ergens anders zouden uploaden, hij kon tenslotte geen budget vrijkrijgen voor dit deel en dat is niet zo vreemd aangezien het jaar bijna over is.
heb je bij deze toch nog een sponsor gevonden

, die 200 euro is voor een bedrijf peanuts en wil ik jullie best betalen (donaties zijn ook nog eens prettig aftrekbaar, kost me effectief misschien een honderdje).
Ik ben vrij pissed en daarom reageer ik ook niet als admin zozeer, maar als user die al vele jaren hier komt in FG / F&V en vind echt dat mensen hier dingen beweren en afdoen als "weinig wijzer van", terwijl ik dat zeker niet zo zie.