Toon posts:

Released: Tweakers Videoproject Double Exposure en BTS video OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35
Monteer wat van die rode laser lampjes op de grote lenzen.
Met wat mist in een ruimte ziet dat er misschien echt swat uit.

En als je het trollen duidelijk wil maken, laat een terrorist een trollenmasker op zetten.

[Voor 27% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-05-2011 10:50]

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05-2021
Maar willen we dan ook rook in een ruimte hebben? Geeft inderdaad wel een gaaf effect met die laserlampjes en eventuele zaklampen.

Just living my happy life! Young beginning entrepreneur

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een rookmachine zou wel gave effecten kunnen geven. Misschien is een urbex-achtige locatie wel vet.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:50
@GH, dan zorg je toch gewoon dat er twee terroristen bij zijn die een sony en een pentax hebben en de burst vastloopt ofzo? Als je ze dan toch ff wilt neerhalen :p

• GerardHenninger
  • Laatst online: 04-07 21:28

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Neefdave schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:09:
@GH, dan zorg je toch gewoon dat er twee terroristen bij zijn die een sony en een pentax hebben en de burst vastloopt ofzo? Als je ze dan toch ff wilt neerhalen :p
Maar waarom zitten ze dan bij de Nikon terroristen?
Wat nou als haar vriend aan het einde een Sony Alpha camera aan haar cadeau geeft?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:08
GerardHenninger schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:10:
[...]

Maar waarom zitten ze dan bij de Nikon terroristen?
Wat nou als haar vriend aan het einde een Sony Alpha camera aan haar cadeau geeft?
Waarom moet zij persé slachtoffer worden?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
ThunderNet schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:16:
[...]

Waarom moet zij persé slachtoffer worden?
1) Aantrekkelijke vrouw is leuker om naar te kijken dan een stel nerds = grotere groep kijkers
2) Vrouw in video maakt het soort van leuk voor andere vrouwen om naar te kijken = grotere groep kijkers

Andere ideeën?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ze schrikt wakker, ziet opgelucht haar Sony/Pentax op het nachtkastje liggen, vriend komt binnen en geeft haar Canon gear cadeau, ze geeft hem een klap en loopt weg met haar Sony/Pentax (omdat ze geen deel uit wil maken van de gear-oorlog)?

Just brainstorming :P

[Voor 4% gewijzigd door Radiant op 21-05-2011 11:19]

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Radiant schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:18:
Ze schrikt wakker, ziet opgelucht haar Sony/Pentax op het nachtkastje liggen, vriend komt binnen en geeft haar Canon gear cadeau, ze geeft hem een klap en loopt weg (omdat ze geen deel uit wil maken van de gear-oorlog)?

Just brainstorming :P
Dat zou kunnen... maar

1) Waarom zit ze in haar droom dan in het Nikon-kamp?
2) Waarom geef je je vriend zomaar een klap? Niet logisch als hij een cadeau geeft. Een teleurgestelde blik okay, maar een klap?
3) Welke gear-oorlog? Die is er alleen maar in haar droom. Doel je op de oorlog tussen Canon-Nikon? Die is er net zo goed tussen Canon-Pentax, Nikon-Sony, 35mm-mediumformat etc etc

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Als het Nikon kamp terroristen moeten voorstellen werken die met gijzelaars. De klap kan als je het in een sfeer zet dat zij het idee krijgt dat hij haar Canon-gear geeft om haar bij het Canon kamp te krijgen (vriend is daarna stomverbaasd). De gear-oorlog is er inderdaad alleen in haar droom, maar de droom heeft haar zwaar emotioneel geraakt :P

Als Canon SWAT moet voorstellen loopt dit misschien niet zo lekker, dan zouden het gewoon 2 rivaliserende facties moeten zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Radiant op 21-05-2011 11:41]

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 15:38
GerardHenninger schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:17:Verhaal - Intro - 30 secs.. opbouw van het verhaal
- Close-ups van commando's die zich klaarmaken, snel achter elkaar geknipt met duidelijke sound effects
- Shots van veters die vastgemaakt worden, camouflage die op het gezicht wordt aangebracht etc
- Dan zie je vaag iets dat lijkt op een wapen (maar is een zwarte 70-200)
- Totaal shoot waarin je Canon nerds buiten een pakhuis/locatie ziet staan met allemaal camera's op/om hun lichamen
Gewoon ideetje, even een luchtig tussenshot met een 'kleine jongen' met een Ixus / Powershot, een compact in elk geval, die mee wil doen met de 'grote jongens' met alle gear. Een van de grote jongens legt een hand op z'n schouder en schud z'n hoofd, zo van 'sorry jongen, alleen echte mannen vandaag'.

Ik roep ook maar wat, dus als het niet werkt dan laten we 't gewoon weg :)

Gratis Henk

• Servertje
Haha dat is zeker ook een leuk idee :P

@Hieronder
Ja ik ben inderdaad 14 :)

[Voor 35% gewijzigd door Servertje op 21-05-2011 11:44]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:06
Servertje is toch 14 :p :>

• Nordlys
  • Niet online
Dat idee vind ik ook wel lachen :) De jongen moet denk ik wel oud genoeg zijn, anders krijgen sommigen bij het kijken wellicht het idee van een kindsoldaat... Ik heb nog wel een Ixus 870 liggen.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
dannydvries schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:39:
[...]

Gewoon ideetje, even een luchtig tussenshot met een 'kleine jongen' met een Ixus / Powershot, een compact in elk geval, die mee wil doen met de 'grote jongens' met alle gear. Een van de grote jongens legt een hand op z'n schouder en schud z'n hoofd, zo van 'sorry jongen, alleen echte mannen vandaag'.

Ik roep ook maar wat, dus als het niet werkt dan laten we 't gewoon weg :)
Wat doet een klein kind bij een raid/groep commando's? Het staat ook los van het verhaal... Wie is die kleine jongen? Wat doet hij daar? Waar zijn z'n ouders? De kijker krijgt er alleen maar meer vragen door.

Compactcamera's (Ixus/Powershot) wilde ik eigenlijk gebruiken als "handguns" met geluidsdempers; ze zijn kleiner dan DSLR's en maken amper geluid.

• Nordlys
  • Niet online
Ik denk dat het ook erg lastig wordt. Een manier zou als volgt zijn, maar is denk ik wat omslachtig en maakt het verhaal een stuk uitgebreider en weer lastiger maakt om te filmen:

Je zou de beginscene kunnen laten beginnen bij een vader thuis, die één van de commando's is en wordt gebeld voor een opdracht. Hij zit aan tafel te eten en pakt vervolgens zijn heavy SLR gear. Zijn zoontje kijkt al aandachtig mee en rent naar zijn kamer, die vol hangt met posters van commandotroepen e.d. (hij zit het beroep van zijn vader duidelijk als iets wat hij ook later wil worden). Hij pakt z'n Ixus camera en rent naar z'n pa toe die op de motor stapt om te vertrekken. Vervolgens legt hij de hand op z'n schouder en schud z'n hoofd. Diezelfde vader zou diegene kunnen zijn die als enige Canon guy overblijft later in het verhaal. Eventueel zou je het zoontje nog kunnen betrekken later in het verhaal, die toch stiekem z'n vader volgde en nog een reddende actie doet ofzo.

Dit alleen om de grap te krijgen van een kleine camera die niet met de "echte mannen" mee mag, is denk ik wat te omslachtig.

• Servertje
Het word inderdaad meer werk als we het met een kleine jongen gaan doen.

Het lijkt straks bijna op een kleine speelfilm :P

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Laten we deadlines gaan maken, anders schiet het niet op.

Maandag - 23-05@23:00 uur : Verhaal moet in grote lijnen rond zijn
Woensdag - 25-05@23:00 uur : inventarisatie van hetgeen we nodig hebben (locatie, gear, mensen)
Vrijdag - 27-05@23:00 uur : Wie gaat wat regelen?
Maandag - 30-05@23:00 uur : Datum bepalen en vastleggen

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
Goeiemorgen heren! Leuk om te zien dat het topic zo ontploft is, keep it coming!

Ik ben het eigenlijk eens met alles wat gezegd is, Gerard's verhaal en alle kleine details er omheen. Alleen waar vinden we een pakhuis/loods?

Verder heb ik 1 Nikon flitser, een sterke groene laserpen die op mijn lens komt, een analoge pentax met flitser :D

I'm a photographer, not a terrorist

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Cool zoiets, ik heb amper gear, een Nikon D70 en 2 goedkope lenzen, maar als het kan doe ik graag mee :)

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 08:15
Ik wil eigenlijk toch een beetje hameren op een storyboard. Niet dat ik het zelf kan, maar daarmee maak je het idee/script al gelijk visueel en kun je al wat uitwerking doen met betrekking tot camerahoeken e.d.

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08-2021

Donnie

AKA DonCorleone

Wow zeg, ik ben een paar dagen weg, kom online... zie ik dit ;-) Wat een strak plan mannen!

Ik meld me bij deze ook aan als crewlid! ga nu even het hele topic lezen...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Leevmeister
  • Laatst online: 05-07 22:00

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik zou graag ook wel mee willen helpen aan dit.
Ik kan zorgen voor een rangefinder in de vorm van mijn 7sZ (moet uiteraard wel voorzichtig mee omgegaan worden, dus liever dit ding niet in de actiescenes, en anders heb ik nog wel canonetjes die dat lot wel mogen ondergaan :+)
Voor de rest kan ik voor een hele hoop analoge gear zorgen in de vorm van canon FD camera's (F1 met winder, EF, T90, FX) en analoge EOS camera's (eos IX, 1N, 750, 650)
Misschien wel niet zo'n gek idee: misschien een oorlogsveteraan met oude/retro camera gear??
Ik zou in ieder geval wel willen helpen indien dit gewenst is :)

• Servertje
Donnie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:14:
Ik meld me bij deze ook aan als crewlid! ga nu even het hele topic lezen...
Dat wil ik ook wel :)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ben het eens betreft geen dialoog, chick in hoofdrol, en Canon als good en Nikon als bad.

Algemeen
• Het browsen/flamen op een willekeurig forum lijkt mij lastig in beeld te brengen en niet nodig, Canon-ers als SWAT en Nikon als terrorist komt al duidelijk genoeg over
• Spanningsopbouw waarbij je eerst nog denkt dat het echte wapens zijn, en het dan opeens duidelijk wordt dat het om camera's gaat. Dit door bijvoorbeeld out-of-focus iemand laten herladen, met dan uiteraard het geluid van een echt wapen
• Minor puntje: Herladen het verwisselen van grip
• Bloed lijkt me niet nodig, of althans niet heel erg aanwezig (bijvoorbeeld in deze video, wordt een minimale hoeveelheid bloed in post gebruikt, en zelfs dat lijkt me niet echt noodzakelijk)

Verhaal
• Het is denk ik een stuk duidelijker als de vrouw gegijzeld wordt en niet 'gewoon' een terrorist is. Is als nachtmerrie een stuk logischer. Film begint met beelden van vrouw die gegijzeld wordt en gijzelaars, en daarna dan pas de Canon-ers.
• De Canon-ers hebben als doel haar te bevrijden, ze zijn de good guys. Dat dit hun doel is kan je duidelijk maken door onder hun een foto van haar te laten rondgaan, met daaronder eventueel de tekst 'Objective: rescue'
• In een laatste close-call wordt ze uiteindelijk toch gered, omdat de bomgordel niet werkt in verband met lege batterijen
• Op het moment dat gered is gaat de bomgordel opeens toch piepen... zal ie afgaan...? [fade out]
• [fade in] Wekker die piepend af gaat, slechts een droom
• Dan komt de als laatst neergeschoten Nikon-er binnen, met Nikon camera

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Muthas schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:15:
Ben het eens betreft geen dialoog, chick in hoofdrol, en Canon als good en Nikon als bad.

Algemeen
• Het browsen/flamen op een willekeurig forum lijkt mij lastig in beeld te brengen en niet nodig, Canon-ers als SWAT en Nikon als terrorist komt al duidelijk genoeg over
• Spanningsopbouw waarbij je eerst nog denkt dat het echte wapens zijn, en het dan opeens duidelijk wordt dat het om camera's gaat. Dit door bijvoorbeeld out-of-focus iemand laten herladen, met dan uiteraard het geluid van een echt wapen
• Bloed lijkt me niet nodig, of althans niet heel erg aanwezig (bijvoorbeeld in deze video, wordt een minimale hoeveelheid bloed in post gebruikt, en zelfs dat lijkt me niet echt noodzakelijk)

Verhaal
• Het is denk ik een stuk duidelijker als de vrouw gegijzeld wordt en niet 'gewoon' een terrorist is. Is als nachtmerrie een stuk logischer. Film begint met beelden van vrouw die gegijzeld wordt en gijzelaars, en daarna dan pas de Canon-ers.
• De Canon-ers hebben als doel haar te bevrijden, ze zijn de good guys. Dat dit hun doel is kan je duidelijk maken door onder hun een foto van haar te laten rondgaan, met daaronder eventueel de tekst 'Objective: rescue'
• In een laatste close-call wordt ze uiteindelijk toch gered, omdat de bomgordel niet werkt in verband met lege batterijen
• Op het moment dat gered is gaat de bomgordel opeens toch piepen... zal ie afgaan...? [fade out]
• [fade in] Wekker die piepend af gaat, slechts een droom
Ik volg je helemaal, goede punten. Vooral dat laatste piepende geluid van de bom; dat is dus het geluid van de wekker die afgaat.
• Dan komt de als laatst neergeschoten Nikon-er binnen, met Nikon camera
Maar op die zin blijf ik haken: er zit geen humor meer in. Wat is er zo speciaal aan d'r vriend die met een camera binnen komt lopen?

• Muthas
  • Niet online
Dat was ook mijn punt van twijfel, daar moeten we nog even over nadenken :+ Het speciale is dat de droom werkelijkheid wordt, en ze uiteindelijk dus toch de sjaak is. Of dit dan ook daadwerkelijk gebeurd kan je achterwege laten, aangezien de film daar eindigt. Maar is dat duidelijk genoeg...?

[Voor 59% gewijzigd door Muthas op 21-05-2011 17:33]

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Muthas schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:15:
Zonder grip kan je met je pink je accu uit je body laten vallen.. Dan achter je rug grijpen en er een nieuwe induwen, dat in slowmotion, en weer doorschieten als een soort Matrix-move is misschien vet :)

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

haha, briljant idee radiant!!!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Muthas
  • Niet online
Overigens lijkt het me ook wel mooi om zwarte plu's als ballistic shield bij de Canon-ers te gebruiken, met daarover/langsheen de loop van je dslr :+

Zo'n shot maar dan alleen maar plu-tjes op een rij :D

[Voor 38% gewijzigd door Muthas op 21-05-2011 17:42]

• Nordlys
  • Niet online
Goede ideeën :) Laten we de voorgestelde deadlines van Gerard aanhouden en op maandagavond een aardig definitief script klaarhebben. Wellicht dat we iets van Google Docs of een ander online collaboration tooltje hiervoor kunnen gebruiken.

• Ch3cker
  • Laatst online: 05-07 12:15

Ch3cker

Testlab Teamlead
Hmm. Ik kan eventueel wel voor een rookmachine en wat lichteffecten zorgen..

Overigens moet daarbij wel rekening gehouden worden met de locatie.. Als het in een oude loods zal zijn zonder stroom, moet er even een klein aggregaatje komen. Zal niet zo'n probleem zijn, in ieder geval. =]

[Voor 10% gewijzigd door Ch3cker op 21-05-2011 20:33]

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Muthas schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:40:
Overigens lijkt het me ook wel mooi om zwarte plu's als ballistic shield bij de Canon-ers te gebruiken, met daarover/langsheen de loop van je dslr :+

[afbeelding]

Zo'n shot maar dan alleen maar plu-tjes op een rij :D
Hahaha! Geweldig idee!

De eerste week van juni moet ik een videoclip draaien en dat is toevallig in een pakhuis (Amerikaans sfeertje). Ik ga volgende week naar de locatie om te kijken. Mocht het nou iets zijn (en mocht het "gratis" beschikbaar zijn) dan is dat misschien ook iets voor ons.

Maar het leek me juist zo leuk als iedereen iets zou doen/regelen :)
- Wie regelt een motor?
- Wie verzorgt het eten + drinken?
- Wie regelt een model/vrouw?
- Wie regelt een mooie slaapkamer voor de laatste scene?
- Wie regelt de kleding voor de SWAT mensen (van die zwarte/blauwe vestjes, die het arrestatieteam ook heeft)
- Wie regelt (groene/bruine) camo-kleding voor de terroristen?

etc etc etc :)

• citruspers
Met zwarte kleding en skatebescherming (elleboog/knie) kom je al een heel eind als SWAT kostuum lijkt me. Terroristen hunnen van een theedoek vrij makkelijk een Shemagh maken, en van een t-shirt kan je heel gemakkelijk een ninja-hood/bivakmuts maken.

Edit: snel even geprobeerd. Werkt beter met een iets groter shirt, deze is eigenlijk iets te klein (dan kan je de bovenkant nog iets oprollen)

[Voor 28% gewijzigd door citruspers op 21-05-2011 18:06]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:D Ouwe terrorist die je bent :P

Maar ehh ik heb wat voor de aftiteling / credits : "No Tweakers were harmed during the recording of this video." :')

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Anoniem: 361525
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat een pracht idee hier.

Ik ben niet geïnteresseerde om mee te doen, maar kreeg wel nog een (leuk) idee:

Je laat een commando een terrorist onder shot houden
Commando wordt afgeleid (geflashbangd misschien) en kijkt weg van de terrorist
De terrorist tovert een compactcamera uit zijn sok en je fade heel dramatisch al het geluid weg.
Terrorist schiet met zijn compact de commando dood, maar omdat het een compactcamera is duurt het erg lang voordat de terrorist "geraakt" wordt, een compactcamera neemt namelijk even de tijd voordat de foto geknipt is (focussen, afdrukken, weer 3 tellen wachten en dan pas de foto). Inclusief de oh zo irritante sluitergeluidjes natuurlijk.

Denk dat als je dit tussen al het DSLR-geweld plaatst het best een grappig effect kan geven. Dat alle burstshots van de DLSR wegfaden en er zo'n pokketraag compactcameraatje tussen komt met geluidjes.

Kijk maar wat jullie ermee doen en heel veel succes! Kan niet wachten op het eindresultaat!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:57
Hee leuk idee dit.

Flamen zou je ook kunnen doen door hier en daar een anti canon poster of iets op te hangen.

Dit:

Of misschien dit:

Anders wellicht vrij te fabriceren.

Het SWAT team kan wellicht de strijd aangaan met de onderste slogan in het achterhoofd :+

Voor flashbangs zijn onderstaande apparaatjes misschien nog wel leuk:
http://www.cameratools.nl...0PG6S%20Mini%20Slave.html
http://www.nikon-club-ned...iewtopic.php?f=30&t=31440 een voorbeeldje.

• citruspers
Ik stel voor om een paar van die oorlogspropaganda posters te maken met camera gear. Iemand een beetje goed in grafisch design?

• Nordlys
  • Niet online
Ik kan dat wel, maar houdt rekening met de kosten voor het drukken en of het echt nodig zal zijn in het script. Nog wat achtergrondjes dat voor zo'n poster gebruikt kan worden:

http://www.sxc.hu/browse....l?f=search&w=1&txt=poster
http://www.sxc.hu/browse....l?f=search&w=1&txt=grunge

• Muthas
  • Niet online
Ik stel voor om even deadlines aan te houden en ons eerst bezig te gaan houden met script :+ Als er van alles door elkaar gaat gebeuren is er straks van alles de helft af en hebben we nog niks.

Wat er nog moet gebeuren is het globale verhaal afronden, het einde zitten we nog mee in knoop.

Vervolgens moeten we een wat gedetailleerder script opstellen.

Scene: Intro
Lengte: 20 seconden
Sfeer: Rustig, verward, passend bij meisje welke niet weet in welke situatie ze is terecht gekomen.
Verhaal: Meisje wordt zak van het hoofd getrokken, zit vast gebonden op stoel in pakhuis, ziet de terroristen om zich heen.
Beelden: Eerste shot heeft als PoV het meisje en is dus zwart. Je hoort haar hartslag en ademhaling. Zak wordt van haar hoofd getrokken en beeld is in eerste instantie overbelicht en onscherp, haar ogen passen zich aan, aan de situatie. We zien een aantal terroristen rondlopen en de omgeving in de gaten houden. Met een aantal andere shots wordt de omgeving aan de kijker duidelijk.
Opmerkingen:
• Om de grap van camera's wat groter te maken dit moment iets uitstellen en nu dus nog niet duidelijk maken.

Scene: Pre-actie
Sfeer: Hoog tempo, adrenaline-rush
Verhaal: Buiten voor het pakhuis bereiden de commando's (Canon) zich voor op de inval
Beelden: We zien close-ups van commando’s die zich klaarmaken, snel achter elkaar geknipt met duidelijke sound effects, bijv. geluid van wapens die herladen worden. Shots van veters die vastgemaakt worden, camouflage die op het gezicht wordt aangebracht. Vaag beelden van iets wat op een wapen lijkt (maar is een zwarte 70-200). Uiteindelijk een totaalshot waarop team Canon staat bepakt en bezakt met allemaal camera's.
Opmerkingen:
• Doel van de missie duidelijk maken door shots waarbij foto van dame wordt uitgewisseld.
• Pas aan het eind wordt duidelijk dat het camera's gaat.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

@ Muthas, helemaal top, precies zoals ik het in gedachten had na het lezen van al bovenstaande ideeën, jij hebt het echter ook perfect kunnen verwoorden!

Het idee geven van de camera gear etc is zeker goed, daar moet je niet meteen mee komen, dan is de grap er direct van af idd.

[Voor 29% gewijzigd door Donnie op 21-05-2011 21:29]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 13:47
Leuk idee, ik hou het topic in de gaten,
wat ik zelf zou doen in plaats van een rookmachine is het gebruik van een Hazer,
deze geeft namelijk een zeer lichte mist waardoor je geen belemmering hebt met filmen maar daarmee kan je wel heel goed laser/licht stralen zien.

ik kan kijken of ik de hazer op mijn werk kan lenen, die kan behoorlijk grote ruimtes voorzien van lichte mist.

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 22:35

Milo.

klik

Is het misschien wat als de vrouw wakker (droom) wordt in het begin en een ?canon? camera op der nachtkastje ziet.. ze hem bekijkt/bewonderd enzo (vaag muziekje eronder) en dat ze ineens een flitser naar binnen gegooit krijgt, helicoptergeluid, zoeklampen door de ramen en dan gaat de flitser af, als een flashgranaat ofzo en na de *flash* ze wakker wordt en gegijzeld is door de nikon crew die haar aanzien voor een ?canon? geheidmagent ofzo?

En dan opt laatst merkt ze dat het een droom was... en dan haar vriend komt met een canon als cadeau .. of natuurlijk een ander merk.

just my $0.02

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Anoniem: 407366

is het leuk om van te voren wat iemand hiervoor al zei een soort briefing te filmen dat het doel van de operatie duidelijk maakt en ook een soort wapen dispensing, soldaten lopen in een rij langs en krijgen hun gear uitgedeeld. ik zie een donkere HQ voor me met stoere lampjes en tapesrecorders.

En hier is je propaganda citrus;

Verder even over het filmen, want het is ook handig om daar even goed over na te denken. Ik neem aan dat we alles filmen met de flycam van Gerard en verder gewoon statief en de crane die ik probeer te roggelen?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 407366 op 21-05-2011 21:47]

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
_trickster_ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:32:
Leuk idee, ik hou het topic in de gaten,
wat ik zelf zou doen in plaats van een rookmachine is het gebruik van een Hazer,
deze geeft namelijk een zeer lichte mist waardoor je geen belemmering hebt met filmen maar daarmee kan je wel heel goed laser/licht stralen zien.

ik kan kijken of ik de hazer op mijn werk kan lenen, die kan behoorlijk grote ruimtes voorzien van lichte mist.
Een hazer is daar inderdaad beter voor, alleen ook meteen een heel stuk duurder. Als je een hazer kan regelen is dat, voor het zichtbaar maken voor lichtstralen, absoluut beter dan een rookmachine.

Echter.. Voor effect als het ontploffen van een smoke grenade oid is een rookmachine wel weer de beste optie.

• Muthas
  • Niet online
Het lijkt mij handig om, ook voor mensen die nu al zaken als zo'n hazer willen regelen, een datum te prikken en vast te zetten. Maar daarvoor kijk ik dan even GH aan in verband met zijn locatie.

Verder, we hebben zo'n anderhalve minuut script wat redelijk vast staat (opening & einde). De anderhalve minuut actie daartussen is redelijk flexibel in te vullen en kan op de dag zelf nog wel worden aangepast aan aanwezige apparatuur. Als we zorgen dat we daarvoor een aantal ideeën hebben, dan kunnen we eenmaal daar kijken hoe de locatie bij die ideeën valt in te passen.

• citruspers
Ik denk dat in het topic genoeg actie-ideetjes zijn, daar maak ik me geen zorgen over.
Leuke propaganda!

die gezichten tijdens die slowmo actie moeten we even onthouden YouTube: ‪PRISM - Official Trailer‬‏

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 09:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

Low budget rook:
(nieuwjaars) sterretjes in een pvcbuis...
Ok niet echt milieu vriendelijk maar wel heel effectief kan ik uit ervaring melden :P

* Gutteguttegut was ook ooit jong....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-07 19:32
Heel gaaf idee dit. Ik zie voor mij momenteel geen rol weggelegd in dit geheel maar wil toch ff reageren.
Het idee van de posters is leuk, alleen moeten ze wel in de juiste setting gebruikt worden. Het gaat tot nog toe over een gijzeling in iets van een loods of iets dergelijks. Het is redelijk onwaarschijnlijk dat er daar allemaal propagandaposters hangen (terroristen zullen niet zo snel hun loods versieren als ze net druk in de weer zijn geweest om een leuk meisje te gijzelen en de kans dat er spul hangt van het Canonkamp is ook nogal klein).
Die posters kunnen volgens mij alleen juist gebruikt worden wanneer er een soort van briefing in een HQ is (zoals Tindew voorstelde).
Milo. schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:37:
Is het misschien wat als de vrouw wakker (droom) wordt in het begin en een ?canon? camera op der nachtkastje ziet.. ze hem bekijkt/bewonderd enzo (vaag muziekje eronder) en dat ze ineens een flitser naar binnen gegooit krijgt, helicoptergeluid, zoeklampen door de ramen en dan gaat de flitser af, als een flashgranaat ofzo en na de *flash* ze wakker wordt en gegijzeld is door de nikon crew die haar aanzien voor een ?canon? geheidmagent ofzo?
Het gaat wel om een gijzeling he. De kans dat de terroristen beschikken over helicopters/zoeklampen en weet ik wat nog meer is vrij klein en zou alleen enigszins waarschijnlijk zijn bij een heel belangrijk doelwit (van het kaliber president oid). Bovendien spreekt de intro van Muthas me erg aan en voorkomt het dat qua lengte richting een speelfilm gaat (het niveau gaat natuurlijk menig blockbuster te boven ;) )

mijn propagandaposter was ook bedoeld voor in de HQ van de canonians
BlackLightning schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:27:
Heel gaaf idee dit. Ik zie voor mij momenteel geen rol weggelegd in dit geheel maar wil toch ff reageren.
Het idee van de posters is leuk, alleen moeten ze wel in de juiste setting gebruikt worden. Het gaat tot nog toe over een gijzeling in iets van een loods of iets dergelijks. Het is redelijk onwaarschijnlijk dat er daar allemaal propagandaposters hangen (terroristen zullen niet zo snel hun loods versieren als ze net druk in de weer zijn geweest om een leuk meisje te gijzelen en de kans dat er spul hangt van het Canonkamp is ook nogal klein).
Die posters kunnen volgens mij alleen juist gebruikt worden wanneer er een soort van briefing in een HQ is (zoals Tindew voorstelde).

[...]

Het gaat wel om een gijzeling he. De kans dat de terroristen beschikken over helicopters/zoeklampen en weet ik wat nog meer is vrij klein en zou alleen enigszins waarschijnlijk zijn bij een heel belangrijk doelwit (van het kaliber president oid). Bovendien spreekt de intro van Muthas me erg aan en voorkomt het dat qua lengte richting een speelfilm gaat (het niveau gaat natuurlijk menig blockbuster te boven ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:57
Overigens kunnen de swatleden en de gijzelaars met een videofunctie ook wel gewoon meedraaien toch? First person view :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Hmm, dan zie je alle schermpjes, ik weet niet of dat een goed idee is.

Oh, en naast flits paraplu's kunnen reflectors ook als riot shield dienen

Acties:
  • 0Henk 'm!

zijn er mensen met een GoPro?
jip_86 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:35:
Overigens kunnen de swatleden en de gijzelaars met een videofunctie ook wel gewoon meedraaien toch? First person view :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Gutteguttegut schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:21:
Low budget rook:
(nieuwjaars) sterretjes in een pvcbuis...
Ok niet echt milieu vriendelijk maar wel heel effectief kan ik uit ervaring melden :P

* Gutteguttegut was ook ooit jong....
Niet alleen niet milieuvriendelijk, ook niet echt lekker om in te ademen.. :+

Heb hier gewoon een rookmachine staan, en dat kleine beetje vloeistof wat t kost zal mn kop niet kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 407366 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:47:
zijn er mensen met een GoPro?
[...]
Ik heb er 1 en ik geloof GH ook.
En afhankelijk van de tijd en lokatie kan ik luchtopnames regelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

ah leuk, meer vliegeniers, dit gaat de goeie kant op menschen
Gutteguttegut schreef op zondag 22 mei 2011 @ 01:39:
[...]
Ik heb er 1 en ik geloof GH ook.
En afhankelijk van de tijd en lokatie kan ik luchtopnames regelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Klinkt goed mensen! :) De grootste prioriteit op dit moment is om het verhaal af te krijgen en een iets gedetailleerder script op te stellen (zoals Muthas hier doet). Tips/suggesties voor het script zijn ook nog welkom! Het algemene verhaal staat hier beschreven, let er bij op dat er op de vorige pagina's nog wat opmerkingen over zijn gemaakt.

Wanneer het verhaal morgen hopelijk af is, kunnen we ons volledig richten op de gear en mensen die nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
En toen stond er een meeting manager in de OP :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Ik heb mij ook aangemeld in de meeting manager, voor nu kan ik alle dagen.
Daaronder staat wat iedereen doet. Mag ik helpen met filmen?

Edit: Oeps, ik heb een locatie ingevuld in de mm. Maar de locatie maakt mij niet zo heel veel uit want dan kijk ik of ik met iemand mee kan rijden.

[Voor 35% gewijzigd door Servertje op 22-05-2011 09:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 05-07 21:08
nog even ter info mbt de motorscene, als deze er gaat komen.

ik ben geen stuntrijder, maar kan wel al rijdend een kogel door mijn kop krijgen en achterover leunen/vallen tijdens het rijden, camera dan weg van de motor, motor even op zijn zijkant leggen om een shot te maken waar de motor op de grond ligt en weer verder met de actie :P

mijn motor mag met beleid op zijn kant gelegd worden, zolang ik maar geen echte schuivers hoef te maken.

[Voor 19% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 22-05-2011 10:13]

Mijn paludarium // iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 17:15

G-Tus

Doe gewoon jij

Misschien is het handig om een algehele inventarisatie te maken over wat iedereen beschikbaar heeft om mee te nemen, zodat we een duidelijk beeld hebben wat de mogelijkheden zijn. Dan kunnen we ook aan mensen aangeven wat ze wel of niet mee moeten meenemen, zodat er geen overbodige spullen meegaan.

En dat wil ik wel doen, ik ben altijd wel goed in het onthouden van wie wat heeft. Een soort van set director dus.

[Voor 16% gewijzigd door G-Tus op 22-05-2011 10:37]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

ter inspiratie wieder; ik denk dat velen van jullie deze al kennen maar ik vind het stukje @ 17:00 min erg geslaagd, stilte voor (of na) de storm http://vimeo.com/14866982 Wellicht kunnen we dat sfeertje ergens in krijgen voor de inval begint bijvoorbeeld

Wat betreft het taakverdelingsschema in de OP; ik meld me graag aan als cameraman / geluidsman. Uiteraard kom ik in mn camouflagerokje dus ik kan ook voor de camera gepositioneerd worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandpad
Hadden jullie geen andere data kunnen plannen xD
11/12 en 18/19 heb ik twee grote toernooien...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Scene: Intro
Sfeer: Rustig, verward, passend bij meisje welke niet weet in welke situatie ze is terecht gekomen.
Verhaal: Meisje wordt zak van het hoofd getrokken, zit vast gebonden op stoel in pakhuis, ziet de terroristen om zich heen.
Beelden: Eerste shot heeft als PoV het meisje en is dus zwart. Je hoort haar hartslag en ademhaling. Zak wordt van haar hoofd getrokken en beeld is in eerste instantie overbelicht en onscherp, haar ogen passen zich aan, aan de situatie. We zien een aantal terroristen rondlopen en de omgeving in de gaten houden. Met een aantal andere shots wordt de omgeving aan de kijker duidelijk.
Opmerkingen:
• Om de grap van camera's wat groter te maken dit moment iets uitstellen en nu dus nog niet duidelijk maken.

Scene: Pre-actie
Sfeer: Hoog tempo, adrenaline-rush
Verhaal: Buiten voor het pakhuis bereiden de commando's (Canon) zich voor op de inval
Beelden: We zien close-ups van commando’s die zich klaarmaken, snel achter elkaar geknipt met duidelijke sound effects, bijv. geluid van wapens die herladen worden. Shots van veters die vastgemaakt worden, camouflage die op het gezicht wordt aangebracht. Vaag beelden van iets wat op een wapen lijkt (maar is een zwarte 70-200). Uiteindelijk een totaalshot waarop team Canon staat bepakt en bezakt met allemaal camera's.
Opmerkingen:
• Doel van de missie duidelijk maken door shots waarbij foto van dame wordt uitgewisseld.
• Pas aan het eind wordt duidelijk dat het camera's gaat.

Scene: Actie
Lengte: 90 seconden
Sfeer: Hoog tempo, afgewisseld met korte rustige momenten
Verhaal: In deze scene volgen we de commando's van buiten voor het pakhuis tot aan binnen bij de confrontatie.
Beelden: Deze scene bestaat uit verschillende momenten met korte actie die aan elkaar geplakt kunnen worden waarbij de volgorde niet zo veel uit maakt, zo lang de gemaakte route voor de kijker maar logisch blijft.
  • Gelijk na de pre-actie een switch naar team Nikon. We zien een shot van iemand die even naar buiten kijkt en daarbij team Canon spot die zich richting het pand aan het bewegen is. We zien de terroristen zich naar een volle sporttas haasten en pakken daar snel hun wapens uit (deze zijn in de intro nog niet in beeld geweest). Vervolgens verspreiden ze zich over het pand.
  • Terrorist heeft zijn huge telelens zojuist op het dak/achter raam gemonteerd (m.b.v. Gorillapod?). We zien beelden alsof er door de scope gekeken wordt. Er wordt gefocust op het verdekt opgestelde team Canon. 1 hoofdje steekt uit, take-out #1.
  • Team Canon klapt ballistic shields uit (plu's) en doet hun move naar de ingang (en achteringang?) van het pand. Indien we luchtopnames hebben zijn die hier bruikbaar :P
  • Eenmaal binnen kan je verschillende scene's bedenken, zolang het begint en eindigt bij een deur is elke volgorde mogelijk ;) Om het duidelijk te houden voor kijker denk ik dat we al deze actie vanuit perspectief team Canon moeten doen (of Nikon?).
  • Op het moment dat de één-na-laatste Nikon-er wordt afgeschoten volgen we de laatste Nikon-er. Deze haast zich naar de kamer met het gegijzelde meisje. Barricadeert de deur en doet bomgordel om haar heen. Op dat moment switch naar Canon. Close-up van het monteren van 50mm op deur. Deur ploft open. Canon stormt naar binnen. Confrontatie.
Opmerkingen:
-

Scene: Confrontatie
Lengte: 30 seconden
Sfeer: Spanning
Verhaal: 1-op-1 confrontatie tussen 1 Canon, 1 Nikon, 1 meisje
Beelden: Nikon heeft meisje voor zich vast, Pocketwizard in z'n handen. Canon besluit mee te werken en legt zijn huge dslr's op de grond. Dan met een of andere hippe commando-beweging trekt hij z'n Canon-compact uit z'n broek en headshot de Nikon. Meisje wordt bevrijdt. Canon en meisje zakken via muur uitgeput tegen de grond. Op dat moment begint de bomgordel te piepen.
Opmerkingen:
• In deze scene is denk ik wel een beperkte dialoog nodig.

Scene: Eind
Lengte: 30 seconden
Sfeer:
Verhaal: Dame wordt wakker, het was maar een droom... en dan?
Beelden: Close-up van wekker die af gaat (zelfde gepiep als einde vorige scene), met in achtergrond een vrouw. Ze doet de wekker uit en wordt duidelijk dat het dezelfde vrouw is als in vorige scenes.
Opmerkingen:
• Kom maar op met dat creatieve einde :+

Combinatie van alles wat in dit topic is genoemd, op- & aanmerkingen welkom :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-07 22:07

the mod man

iets van beeldmaker

Muthas schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:28:
[...[

Beelden: Close-up van wekker die af gaat (zelfde gepiep als einde vorige scene), met in achtergrond een vrouw. Ze doet de wekker uit en wordt duidelijk dat het dezelfde vrouw als in vorige scenes.
Opmerkingen:
• Kom maar op met dat creatieve einde :+

Combinatie van alles wat in dit topic is genoemd, op- & aanmerkingen welkom :)
Waar halen we een vrouw vandaan? :+

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07
ik heb een vriendin, moet nog wel even toestemming vragen :)

Edit:
Whoaa, even bezig met examens kom ik hier weer terecht gelijk 7 pagina's aan enthousiaste mensen!

Ik zat zelf nog even te denken aan een plot. Dit is slechts een hersenspinsel hoor.

Stel dat Canon een heilige nieuwe camera in bezit heeft (canon 1d mark v), die wordt gestolen. Canon beschuldigd Nikon en ze willen het terug veroveren. Dan komt heel dat stuk wat al bedacht is. Maar dan zie je op het laatst Sony van een afstandje toekijken door een enorme telelens en missie voltooid sms'en naar de leider van Sony, als ze zien dat iedereen van Canon en Nikon is afgeslacht.

Om het nog ingewikkelder te maken maar om de vrouw in het spel te houden kun je kiezen dat er een heilige camera van Nikon gestolen wordt, Nikon verdenkt Canon, Nikon gijzelt de vriendin van de Baas Van Canon. Canon komt de vriendin redden. Sony kijkt weer tevreden toe.

Als er wat meer duidelijkheid is over het script wil ik wel wat scene's proberen te schetsen.

[Voor 88% gewijzigd door walletje-w op 22-05-2011 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• citruspers
Ik ben meer voor het een beetje realistisch houden, dus camera brand war en dergelijke. Natuurlijk heb je dan wel een link met heilige oorlogen/jihad, dus misschien is er een middenweg?

Ik zie nu helemaal een midden-oosterse sfeer waar een paar mensen een camera aan een stok hebben hangen en die verbranden :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 09:16
citruspers schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:12:
WE NEED BACKUP!
*Komt een soldaat aangehold met een laptop en een cardreader*
_/-\o_ _O-

Ik ben benieuwd wat dit op gaat leveren, ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 13:47
ik kan waarschijnlijk wel een hazer regelen maar ook wel een Rookmachine met een zeer snelle & hoge output van 570m3 per minuut.

zelf heb ik ook nog een 7D, eventueel nog een studioflitsersetje met statieven en plu's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walletje-w
citruspers schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:00:
Ik ben meer voor het een beetje realistisch houden, dus camera brand war en dergelijke. Natuurlijk heb je dan wel een link met heilige oorlogen/jihad, dus misschien is er een middenweg?

Ik zie nu helemaal een midden-oosterse sfeer waar een paar mensen een camera aan een stok hebben hangen en die verbranden :p
Haha dat bedoelde ik niet met heilige maar meer dat het een kostbare camera is die veel waard is voor het Canon/Nikon kamp. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandpad
walletje-w schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Haha dat bedoelde ik niet met heilige maar meer dat het een kostbare camera is die veel waard is voor het Canon/Nikon kamp. ;)
Leica M9 Titanium O+
Idee is wel goed!

[Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 22-05-2011 15:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
Eventjes het topic doorgespit, lachen al bij al :Y)
Moest ik erover gelezen hebben dan is het zo, maar als accessoire voor de machinegunman (moest die er in voorkomen) kan er iemand een band maken rond zijn schouder/middel met allemaal oude filmrolletjes die dienen als shotgunshells of een chain van kogels. Ook te gebruiken met batterijen uiteraard.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Ik zie leuke ideeën voor het script, maar als we een filmpje van zo'n 3 minuten willen hebben wat we in één dag kunnen opnemen moeten we denk ik niet veel verder uitbreiden dan wat er nu staat beschreven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

zal ik de propaganda poster van de canonians laten drukken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Ik blijf nog een beetje hangen met die gijzelaar.. :
Waarom wordt ze ontvoerd? In die scene zit geen humor...
Daarnaast zorgt een gijzelaar voor een lastig einde.

Ik had in m'n eerste "script" ook een gijzelaar, maar die heb ik er toen juist uitgehaald omdat je dan meer met het verhaal kan en het geheel simpeler blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandpad
Met Gerard... Eventueel kun je de gijzelaar ook nog veranderen in een of andere kostbaar iets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walletje-w
Daar zat ik ook mee, je kunt ook denken aan een verhouding zoals in de films.mr and mrs smith of killers Het maakt het misschien wat ingewikkelder. Dus misschien is het beter de gijzelaar eruit te laten en daarvoor een wraak actie te gebruiken bijvoorbeeld de camera die gestolen is.
Meerdere meningen gewenst want het is een team prestatie dit O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:31:
je dan meer met het verhaal kan en het geheel simpeler blijft.
Da's waar maar er moet wel iets zijn waar het verhaal naar toe leidt en wat het doel van de inval is. Een object zou bijvoorbeeld ook kunnen zoals Zandpad zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:40:
[...]

Da's waar maar er moet wel iets zijn waar het verhaal naar toe leidt en wat het doel van de inval is. Een object zou bijvoorbeeld ook kunnen zoals Zandpad zegt :)
Doel van de inval: terroristen oppakken.

Toen Osama werd vermoord was er toch ook geen hoger doel voor de Amerikanen (waar wij vanaf weten).

Anders zie je in het openingsshot een foto van de opper badguy (of girl) en dan staat eronder :
SUBJECT: OLAMA BIN NIKON :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandpad
GerardHenninger schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:43:
Anders zie je in het openingsshot een foto van de opper badguy (of girl) en dan staat eronder :
SUBJECT: OLAMA BIN NIKON :P
Hmm geniaal! Moet het wel een persoon met een middle-east/asian uiterlijk zijn eigenlijk! :+

[Voor 19% gewijzigd door Zandpad op 22-05-2011 15:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:36
Heren,

Net even het topic doorgelezen en lijkt me een leuk project. Ik zou me eventueel (als er behoefte aan is) beschikbaar willen stellen voor het technische gedeelte. Heb een Panasonic AG-HMC151 met een Rode ntg-1 een een degelijk Manfrotto statief (+504HD). Daarnaast ook een GoPro met LCD backpack waardoor je teminste ook ziet wat je filmt.

Mocht het niet nodig zijn dan is het ook goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
GerardHenninger schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:43:
[...]

Doel van de inval: terroristen oppakken.
Ook prima. Wie regelt de crashende heli? :+

Het begin & actie blijft dan ongeveer gelijk. Alleen de eindscene moet nog iets hebben. Iets voor de kijker om over na te denken :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Topicstarter
rusman schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:47:
Heren,

Net even het topic doorgelezen en lijkt me een leuk project. Ik zou me eventueel (als er behoefte aan is) beschikbaar willen stellen voor het technische gedeelte. Heb een Panasonic AG-HMC151 met een Rode ntg-1 een een degelijk Manfrotto statief (+504HD). Daarnaast ook een GoPro met LCD backpack waardoor je teminste ook ziet wat je filmt.

Mocht het niet nodig zijn dan is het ook goed.
Oeh, jij bent DE persoon voor veel actiescenes! Wij DSLR-filmers hebben moeite met scherpstellen bij veel beweging, jouw camera is daar meer geschikt voor.

Onze GoPro's kunnen we trouwens wel gebruiken voor wat POV shotjes tussendoor. Dit idee (maar het is niet leuk om alles van anderen over te nemen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 09:16
Zo'n filmpje op YouTube....
Heb ik slechte ervaringen mee.

Ik heb ooit voor school, de opdracht was het maken van een reclame, een filmpje gemaakt (soort trailer) over CoD.

Hij leek nog minder echt dan de making off van het filmpje hierboven, dit filmpje dus:

Laat staan het echte filmpje, die lijkt nog veel echter.

Zag er leuk uit, hebben dat filmpje op YouTube gezet, en een half jaar later stond de politie met 2 busjes (en nog 1 op de hoek van de straat stand-by), bij de gene aan de deur die hem op YouTube had gezet.
Verhoor blabla, uiteindelijk niks meer gebeurd of straf gehad....

Nadat dit gebeurd was zeiden ze dat het alleen de bedoeling was om de nepwapens uit het circuit te halen, de wapens waren plastic dingen van de kermis, niet eens illegaal dus...

N.B: we waren toen 14-15 jaar oud....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44
Daar hoef je je nu geen zorgen over te maken, want er worden geen wapens of nepwapens gebruikt, maar cameragear ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouncing_tom
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01-2013

bouncing_tom

Neeeee....

Heb net nog ff zitten denken, mijn eerste ideeën gingen meer uit van een WO II scenario. De beautydish is iig mooie afluisterapparatuur oid geworden.

SWAT teams / SEALS gebruiken volgens mij over het algemeen niet zo heel veel big weaponry a la mortieren of gattling guns, dus die kun je denk ik wel schrappen. Wat ze wel hebben zijn natuurlijk veel van die nifty gadgets zoals cameras die onder deuren door kunnen of om de hoek kijken. Heeft er iemand een 60D? Ipv het traditionele spiegeltje op een stokje gebruikt de echte CANON officer een 60D op een monopod om om de hoek te kijken.

Verder zie ik voor mezelf wel een rol als continuïteitsborger, niet geheel onbelangrijk als je een verhaallijn volgt. Ohw en ik wil me eventueel ook wel ontfermen over een making-off

[Voor 4% gewijzigd door bouncing_tom op 22-05-2011 16:33]

Danspolitie.nl - Twitter - Double Exposure

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Hmm, daar heb je wel een punt. De SWAT teams/ SEALS zijn er om gericht een doel uit te schakelen zonder dat er verdere burger gewonden / doden zijn. Dus zul je ze niet zien met mortieren enzo. Maar wel weer met veel snipers, normale commando's, spy's enzovoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouncing_tom

bouncing_tom

Neeeee....

Ohw bedenk me net een dingetje, voor een soort proloog. Om er achter te komen waar die Nikonians zitten zouden een van de Canondos (love it, hate it), een GPS module op de motor die naar de schuilplaats rijdt kunnen plakken. Doordat die motor dan later weer terugkomt, zelfde Nikonian er op die vlucht, heb je een mooi gesloten lijntje. Maar wat zijn beetje bekende GPS modules die herkenbaar zijn die veel door fotografen worden gebruikt voor geotracking?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandpad
Ik heb een D5000 met een klapschermpje. Tis wel een Nikon.

Een aantal mensen op het forum hebben wel GPS modules. Iemand hier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Daarmee beantwoord je de vraag hoe ze locatie te weten zijn gekomen, en introduceer je de vraag hoe ze wisten waar die motor zou zijn. Ik zou het lekker simpel houden :)

Mensen, we moeten knopen doorhakken! Wie komt er even met een compleet voorstel voor een script :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouncing_tom

bouncing_tom

Neeeee....

Muthas schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:48:
Daarmee beantwoord je de vraag hoe ze locatie te weten zijn gekomen, en introduceer je de vraag hoe ze wisten waar die motor zou zijn. Ik zou het lekker simpel houden :)

Mensen, we moeten knopen doorhakken! Wie komt er even met een compleet voorstel voor een script :)
Tja die kerel hadden ze natuurlijk al op het snotje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Of die kerel is een geheim agent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• walletje-w
Muthas schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:48:

Ik zou best een script willen schrijven maar moet ook nog steeds 10 hoofdstukken natuurkunde leren voor het examen morgen :| gelukkig kan het al amper meer fout gaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 22:35

Milo.

klik

Heeft niks met camera's te maken maar BB protect? dan kan je volgensmij ook met gps inzoomen op de plek van de telefoon .. die toevallig in een tasje/zak van de gijzelaar zit ofzo

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Of één van de gijzelnemers is een bekende en heeft foto's van de gijzelaar geüpload naar Flickr (andere fotosite mag ook) (zonder het te weten) met GPS met daarin hun eisen.

Of als het toch oorlog wordt: lees terroristen in plaats van gijzelnemers. :)

[Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-05-2011 17:35]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouncing_tom

bouncing_tom

Neeeee....

Of de bekende Tweet with location grap ;) om maar nerd te blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik wil niet teveel op alles vooruit lopen, maar als volgend project.......
[YouTube: http://youtu.be/WrioYLx-7Cs]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het lijkt me overigens ook leuk om een behind-the-scenes filmpje te maken :) Als we dat gaan doen moeten we ook iemand hebben die daar verantwoordelijk voor is. Maar dat is op dit moment even vooruitlopen op de zaken.

Om de deadline van morgen te halen lijkt het mij handig als één, twee of meerdere personen het script afwerken en de suggesties op GerardHenninger's en Muthas concept-scripts beoordelen en meenemen of afwijzen. Mijn voorstel is om het script in Google Docs uit te werken, maar als er andere suggesties zijn kan dit ook. Graag vanavond even suggesties op dit plan geven, zodat we er direct mee aan de slag kunnen om het morgen zoveel mogelijk af te krijgen (de dagen er op mag het gerust nog gefinetuned worden, maar we moeten wel een vaste basis hebben).

Een andere mogelijkheid is om de deadlines iets te verschuiven, gezien de meeting manager op 11 juni begint en de huidige deadlines op 30 mei eindigen. Er zal wel iets van speling tussen de laatste deadline en de datum van filmen moeten liggen, maar dit kunnen we iets verschuiven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bouncing_tom

bouncing_tom

Neeeee....

jvdgeest schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:00:
Het lijkt me overigens ook leuk om een behind-the-scenes filmpje te maken :) Als we dat gaan doen moeten we ook iemand hebben die daar verantwoordelijk voor is. Maar dat is op dit moment even vooruitlopen op de zaken.
Ik gaf in mijn een na een na laatste post aan wel een behind the scenes the willen maken :)

Pagina: 1 2 3 ... 35 Laatste

Let op:
Behind the scenes is online! Check deze post om de video te bekijken en te lezen hoe je eventueel kan bijdragen aan de promotie!

Double Exposure staat online! Check deze post om de video te bekijken en te lezen hoe je eventueel kan bijdragen aan de promotie!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee