Hallo,
Welkom bij mijn eerste casemod, lang verwacht en eindelijk aangekomen! Eerst even een verhaal over mij en het idee.
Ik ben dus F.West98, sommigen zullen mij wel kennen. Ik zit op het Praedinius Gymnasium te Groningen in de tweede klas. In de eerste klas moesten we allemaal een test maken, de IST-test. Deze test een soort IQ. Mensen met een hoge uitslag en mensen die in een andere test hadden aangegeven graag alleen te werken werden uitgenodigd voor het verbreding-project. Huh? Het verbreding-project? Ja. Het verbreding-project houdt in dat je een paar lesuren in de week aan je eigen project mag werken, lesuren! (dus lekker spijbelen) Direct was mijn idee al: "Een Casemod bouwen". Nu eindelijk, na veel brainstormen, ideeën uitwerken en sparen, is het dan eindelijk zover. Eerst heb ik ook nog eens mijn Sketchup verloren, (vervl**kte USB-stick) en 2 maanden zitten wachten op subsidie van school die ik niet kreeg, heb ik de kasten gekocht en ben ik begonnen.
algemeen overzicht
Koeling:
Lift:
Verder ga ik de processor zo ver mogelijk proberen over te clocken. (min. 4Ghz) En mijn idee: Een soort glazen lift, met daarin koelers
Dit dus. Aangezien de Z68 al gpu onchip heeft, komt de grafische kaart later. Deze komt samen met 3 schermen later. Dat zijn de Dell U2711, en twee andere 17" of 19". (afhankelijk van de breedte, komen in portrait)
(excuses voor de kwaliteit, batterijen waren op -_-)
Binnen!!!!1!!!!111!
ook de Lian Li is binnen:
Unpacking:
De kast:
Hoe wordt het:
Aiii.... Probleem. De Lian Li steekt uit aan de achterkant.
Daar gaan we wat aan doen... We maken een gat en maken de schroeven van binnenuit vast, zit hij ook direct vast!
Uittekenen:
Boren:
Is daar iets slecht, of is dat gewoon potlood?
Dit was het voor het eerste uur, morgen werk ik lekker een blokuur, dan schuur ik het een beetje bij, en maak ik voor het laatste obstakel nog een gat....
Welkom bij mijn eerste casemod, lang verwacht en eindelijk aangekomen! Eerst even een verhaal over mij en het idee.
Ik ben dus F.West98, sommigen zullen mij wel kennen. Ik zit op het Praedinius Gymnasium te Groningen in de tweede klas. In de eerste klas moesten we allemaal een test maken, de IST-test. Deze test een soort IQ. Mensen met een hoge uitslag en mensen die in een andere test hadden aangegeven graag alleen te werken werden uitgenodigd voor het verbreding-project. Huh? Het verbreding-project? Ja. Het verbreding-project houdt in dat je een paar lesuren in de week aan je eigen project mag werken, lesuren! (dus lekker spijbelen) Direct was mijn idee al: "Een Casemod bouwen". Nu eindelijk, na veel brainstormen, ideeën uitwerken en sparen, is het dan eindelijk zover. Eerst heb ik ook nog eens mijn Sketchup verloren, (vervl**kte USB-stick) en 2 maanden zitten wachten op subsidie van school die ik niet kreeg, heb ik de kasten gekocht en ben ik begonnen.
Wat zijn de plannen?
Zoals ook al in de andere topics te zien, ik ga twee kasten aan elkaar bevestigen en als 1 computer laten werken. Wat Sketchup-pics: sorry, maar geen kleine versie beschikbaar
algemeen overzicht
Koeling:
Lift:
Verder ga ik de processor zo ver mogelijk proberen over te clocken. (min. 4Ghz) En mijn idee: Een soort glazen lift, met daarin koelers

Wat komt er in dit geval?
Wat komt er nou in:# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,99 | € 17,99 |
1 | Cooler Master V8 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,90 | € 247,90 |
1 | Cooler Master GX 550W | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 95,- | € 95,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 35,99 | € 35,99 |
1 | XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC) | € 132,45 | € 132,45 |
1 | Asrock Z68 Extreme4 | € 154,40 | € 154,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 835,58 |
Dit dus. Aangezien de Z68 al gpu onchip heeft, komt de grafische kaart later. Deze komt samen met 3 schermen later. Dat zijn de Dell U2711, en twee andere 17" of 19". (afhankelijk van de breedte, komen in portrait)
Build tot nu toe; Update 1
Vanmiddag heb ik dan het eerste uur verbreed, eindelijk aan de slag gegaan. Wat heb ik gedaan:(excuses voor de kwaliteit, batterijen waren op -_-)
Binnen!!!!1!!!!111!
ook de Lian Li is binnen:
Unpacking:
De kast:
Hoe wordt het:
Aiii.... Probleem. De Lian Li steekt uit aan de achterkant.
Daar gaan we wat aan doen... We maken een gat en maken de schroeven van binnenuit vast, zit hij ook direct vast!
Uittekenen:
Boren:
Is daar iets slecht, of is dat gewoon potlood?
Dit was het voor het eerste uur, morgen werk ik lekker een blokuur, dan schuur ik het een beetje bij, en maak ik voor het laatste obstakel nog een gat....
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI