• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 01:49

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Welkom bij mijn eerste casemod, lang verwacht en eindelijk aangekomen! Eerst even een verhaal over mij en het idee.

Ik ben dus F.West98, sommigen zullen mij wel kennen. Ik zit op het Praedinius Gymnasium te Groningen in de tweede klas. In de eerste klas moesten we allemaal een test maken, de IST-test. Deze test een soort IQ. Mensen met een hoge uitslag en mensen die in een andere test hadden aangegeven graag alleen te werken werden uitgenodigd voor het verbreding-project. Huh? Het verbreding-project? Ja. Het verbreding-project houdt in dat je een paar lesuren in de week aan je eigen project mag werken, lesuren! (dus lekker spijbelen) Direct was mijn idee al: "Een Casemod bouwen". Nu eindelijk, na veel brainstormen, ideeën uitwerken en sparen, is het dan eindelijk zover. Eerst heb ik ook nog eens mijn Sketchup verloren, (vervl**kte USB-stick) en 2 maanden zitten wachten op subsidie van school die ik niet kreeg, heb ik de kasten gekocht en ben ik begonnen.

Wat zijn de plannen?

Zoals ook al in de andere topics te zien, ik ga twee kasten aan elkaar bevestigen en als 1 computer laten werken. Wat Sketchup-pics: sorry, maar geen kleine versie beschikbaar :(

algemeen overzicht
Koeling:

Lift:

Verder ga ik de processor zo ver mogelijk proberen over te clocken. (min. 4Ghz) En mijn idee: Een soort glazen lift, met daarin koelers :)

Wat komt er in dit geval?

Wat komt er nou in:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,99€ 17,99
1Cooler Master V8€ 49,95€ 49,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 247,90€ 247,90
1Cooler Master GX 550W€ 59,90€ 59,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 95,-€ 95,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,99€ 35,99
1XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 132,45€ 132,45
1Asrock Z68 Extreme4€ 154,40€ 154,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,58

Dit dus. Aangezien de Z68 al gpu onchip heeft, komt de grafische kaart later. Deze komt samen met 3 schermen later. Dat zijn de Dell U2711, en twee andere 17" of 19". (afhankelijk van de breedte, komen in portrait)

Build tot nu toe; Update 1

Vanmiddag heb ik dan het eerste uur verbreed, eindelijk aan de slag gegaan. Wat heb ik gedaan:
(excuses voor de kwaliteit, batterijen waren op -_-)
Binnen!!!!1!!!!111!

ook de Lian Li is binnen:

Unpacking:

De kast:

Hoe wordt het:

Aiii.... Probleem. De Lian Li steekt uit aan de achterkant.

Daar gaan we wat aan doen... We maken een gat en maken de schroeven van binnenuit vast, zit hij ook direct vast!
Uittekenen:

Boren:

Is daar iets slecht, of is dat gewoon potlood?

Dit was het voor het eerste uur, morgen werk ik lekker een blokuur, dan schuur ik het een beetje bij, en maak ik voor het laatste obstakel nog een gat....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Foto's genomen, alles klaar... Maar geen geschikte kaartlezer. Waarschijnlijk volgende week pas update! :( :(

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Update!!!

Eindelijk, de kabel voor de camera is weer op school en heb nu alle foto's, laten we maar beginnen...

Er zat nog één plaats zonder gat, daar moeten een paar kleine dingen weg.

Boren, boren, boren

Erdoorheen!

Dan is er nog een streep-uitsteeksel. Aftekenen:

Eerste gaten gemaakt:

Vaag, maar dat gaat daar niet helemaal goed, op die dikke rand (versteviging)

Grove lijn wordt zichtbaar:

Lijn is af (niet erg netjes, maar komt buiten zicht)(hier geen grote versie van (dom dom))

Hij past!

Ai... De andere kant zweeft, niet helemaal netjes dus...

Moet dus door de verstevigingsrand heen:

Dan maar de andere kant eraf, probleem anders bestrijden

Dit was de update met de camera zelf, scherpe foto's zijn met flits, stuk fletser. Dus:
Poll: Moet ik doorgaan met de camera?
Ja, veel beter (met flits dan)
Nee, ga terug naar jouw mobiel zeg!

Ook een poll maken? Klik hier

Dit was mijn update, morgen misschien weer een...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In bespreking, hopelijk snel goedkeuring voor dit project.

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Kleine update

Kleine update, was de camera vergeten, dus maar weer met mobiel. Weinig tijd, weinig foto's (moet leren meer te maken). In ieder geval, om maar met de deur in huis te vallen:
Hij zit aan elkaar!!!!

Helaas zit het net niet goed, het is perfect, maar de pootjes van de antec ziijn te laag... Vast hoogteverschil tussen tafels tijdens afmeten. Dus ga ik nu de Lian Li-pootjes (of andere van x cm) kopen en die onder de antec zetten... Hier zie je de schroeven van binnen:

En hé, hij steekt niet eens zoveel uit en valt eigenlijk nauwelijks op. Nu maar hopen dat het nog past met de cpu-koeler, dan kan ik altijd nog andere schroeven nemen.
Dan het andere probleem. Bij de cpu-koeler zit een speedregelaar met een knop. Die wil ik op de plaats van de aan-knop van de antec zetten, de aanknop van de lian li doet dan dient als aanknop. Dus ik voorkant eraf klikken... Kijken, schroeven losmaken, blijkt het nauwelijks los te kunnen. Heeft iemand hier ervaring?
Foto van probleem:

Volgende week verder, dan hoop ik verder met de aanknop te kunnen, waarschijnlijk zal dat maandag zijn. Ook ga ik dan ledjes monteren (losse ledjes, aangestuurd door arduino(s), moet ik nog uitzoeken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 21:11

Sprite_tm

Semi-Chinees

En je hebt toestemming. Succes ermee!

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
Volgens mij ga je veel baat hebben van de aanschaf van een Dremel of decoupeerzaag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 22-05 19:19

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Carpento schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:51:
Volgens mij ga je veel baat hebben van de aanschaf van een Dremel of decoupeerzaag :)
Ja denk het ook, 1 vierkant gat maken en dan pas de schroeven erin zeg ik zo.

Maar mooi idee van de 2 kasten aan elkaar.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 17:31
Aah ik dacht al.. Dit komt me bekend voor.. Advies casemod; glazen liftje (niet werkend)

Maar nu begin je dus echt! Ik ben benieuwt! Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33
Yep. :Y Het hoeft niet perse een originele dremel te zijn, maar zo'n ding is zijn geld dubbel en dwars waard. Decoupeerzaag ben ik weer minder over te spreken, met dunne plaat is zo'n ding minder handig en gezien TS zijn budget denk ik dat het (nog) niet een goede investering is.

Maar leuk project, en ook origineel bedacht. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
het is allemaal in het technasium-lokaal op school :)
Maar inderdaad, volgens mij hebben ze daar wel een dremel, iig wel een figuurzaag (geen viguurzaag), en zo'n din met aan de onderkant een zaag... (is dat een decoupeerzaag?)
edit:
dremel heeft vader thuis, kan ik maybe meenemen

[Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 27-05-2011 18:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Update again!

Vandaag 3 uur gewerkt :9 Ik heb gemeten en weet nu dat Lian Li voetjes niet onder de Antec passen, net een halve cm verschil, jammer. Verder heb ik LEDjes, maarja, foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dus kom op:
Ha! Eindelijk het bovenste paneel los gekregen, was nog een groot karwei

Zit nog steeds raar....

Losgeprutst

Hoe ziet het er nu uit:

Lampjes!! Het zijn er 10, en een grote troep...

Aan elkaar solderen met een zekering ertussen, was altijd slecht in solderen, eens kijken hoe ik het er nu vanaf breng, erg goed!

Niet teveel tin

Oops, zekering vergeten

Lelijk, zo'n grotere zekering ertussen (andere winkel)

Alles gedaan, nu nog even recht buigen, binnenkort sleeve eroverheen... (eerst bestellen)

Bijgebogen, en voor zekering bij elkaar en erna ook

Ik sluit alles aan op een arduino, die ook een LCD met temps aanstuurt, daarom dit bordje, wat perfect past

Dit antec logo.... Doorboren en er plexiglas achter zetten en verlichten! Met de dremel, maar die is van mn vader die zondag thuis komt uit amerika, dus pas volgende week... (of later)

Nu nog een vraag: ik heb powerled, audio en hdd led van beide kasten. Hoe kan je die combineren? Dus deze aansluitingen:

En hoe maak je een usb-3 snoer om naar een usb-3 header, of hoe sluit je die intern op het mobo aan? (want de lian li heeft usb3, maar met een snoer die je dan bijv in een andere hub kan aansluiten (normale stekker)

Dit was het, ik ga plexiglas bestellen, voor het window en de rest. Ook wat sleeves, verder komt er volgende week nog een klein gat bij, wat aan de andere kant moet de lian li nog wat beter worden bevestigd. Verder nog een verrassing...
Dit was het!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 13:19
F.West98 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:27:
Aan elkaar solderen met een zekering ertussen, was altijd slecht in solderen, eens kijken hoe ik het er nu vanaf breng, erg goed!
Sorry to burst your bubble, maar dat ziet er echt niet uit. Ik weet niet precies wat voor bal met draadjes je gemaakt, maar als je het goed doet heb je geen draden meer bloot liggen als je klaar bent met solderen en met de krimpkous. Het is ook veel handiger om de pootjes van de led en weerstand grotendeels af te knippen, om daarna pas te gaan solderen. Die zekering is nergens voor nodig.

Casemods: miXture, Cubeleon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 13:17
brinkdinges schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Sorry to burst your bubble, maar dat ziet er echt niet uit. Ik weet niet precies wat voor bal met draadjes je gemaakt, maar als je het goed doet heb je geen draden meer bloot liggen als je klaar bent met solderen en met de krimpkous. Het is ook veel handiger om de pootjes van de led en weerstand grotendeels af te knippen, om daarna pas te gaan solderen. Die zekering is nergens voor nodig.
hij bedoelt een weerstand...

Ik vraag me ook af waarom je zoveel ledjes nodig hebt? lijkt me overdreven voor een power/hdd LED. en daar moet ook geen weerstand tussen.
Als je veel LEDjes wilt gebruikt kun je beter overstappen op een LED strip. deze is ook al gelijn beschikbaar voor 12 volt, dus gelijk aansluiten op je PC voeding!

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
brinkdinges schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Het is niet leuk om te zeggen, maar ik ben het met je eens. Dit is een balletje kortsluiting als je het mij vraagt... Magoed, ik weet niet hoeveel ervaring TS heeft, maar weet wel dat mijn eerste soldeer bouwseltjes er ook ongeveer zo uitzagen. :+ Het kan beter, maar dat komt vanzelf als je meer gaat solderen.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
@FiXeL als zijn nick naar zijn leeftijd verwijst 13 jaar.. dan kon het veel erger.. oefenen en dit soort projecten is nu eenmaal hoe je het leert.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:45
Ik denk dat je bezig bent met een leuk project, maar gezien je foto's nog niet veel ervaring hebt met klussen en/of een beetje ongeduldig bent. Aangezien het een verdiepingsonderwerp is vanuit school, zou je je denk ik ook moeten verdiepen in in ieder geval het hanteren van de gereedschappen die je gebruikt. Er is vast wel een techniekdocent die je hierbij wil helpen.

Mijn tips voor nu:
-ga niet gelijk los op je kast, maar leer eens boren in een ander staalplaatje (en gebruik eens een kolomboor en sla eens voor zodat je boor niet wegschiet)
-je bent goed bezig je lak te krassen, dek de rest eens af met karton
-meten, meten, nog een keer meten, dan boren/zagen

succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Ik vind het allang fraai dat zoiets mogelijk is op een school maar gezien je verhaal, komt dat volgens mij voor jou ook wel uitstekend uit. Hoewel het voor mij nog niet extreem lang geleden is, was ik op jouw leeftijd nog lang niet echt bezig met computers. Wat dat betreft heb je een stapje op me voor, dus ik ben benieuwd hoeveel je me weet te verbazen. Succes, en het spreekwoord gaat "al doende leert men", dat lijkt mij hier zeker van toepassing. ;)

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 10:50

ToCuS

It begins in the brain!

Zoals al gezegd is "het idee is goed" maar er zal nog genoeg tijd,techniek en een hoop kopzorgen gaan bezorgen.

maar suc6 met je project en ik hou het in de gaten..

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46
Leer eerst klussen dan pas casemodden. Vraag je techniekdocent om advies en zorg voor het juiste gereedschap. Dit is verkrachting van hardware en ik denk dat je uiteindelijk alleen maar teleurgesteld gaat zijn in je eigen project. Solderen doe je niet met breadborddraadjes en gebruik krimpkous en desnoods een printplaat. Je techniek docent kan je vast prima uitleggen hoe dit moet/werkt. Als je zo doorgaat heb je over paar maanden inderdaad een werkende computer maar ik vraag me af of je er echt trots op zou zijn.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

battler schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:58:
Leer eerst klussen dan pas casemodden. Vraag je techniekdocent om advies en zorg voor het juiste gereedschap. Dit is verkrachting van hardware en ik denk dat je uiteindelijk alleen maar teleurgesteld gaat zijn in je eigen project. Solderen doe je niet met breadborddraadjes en gebruik krimpkous en desnoods een printplaat. Je techniek docent kan je vast prima uitleggen hoe dit moet/werkt. Als je zo doorgaat heb je over paar maanden inderdaad een werkende computer maar ik vraag me af of je er echt trots op zou zijn.
Hoe kun je het beter leren dan door te casemodden of wat aan te kutten, eerste build zijn vaak minder maar progress boek je toch door het te doen. Het beste leer je natuurlijk door eerst iets fout te doen en er dan achter te komen dat het anders moet.

Laat deze modder gewoon in zijn waarde aub

on-topic:
Het idee is leuk, ben benieuwd hoe je het ervan af brengt ;)

Pils €0,50

• battler
Het is zonde om zulke mooie hardware te vernaggelen. Daarbuiten ligt het probleem niet alleen bij onkunde maar ook bij onjuist gereedschap. Dat je niet perfect kan solderen is totaal geen probleem maar iedereen had je het advies kunnen geven voor krimpkous en misschien een printplaatje.

En volgens mij laat ik de TS gewoon in zijn waarde, misschien een iets directer advies dan overige posts maar niets persoonlijk. ;)

• ®androiid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 12:55

®androiid

Euroshopper

Ten eerste is dit een schoolproject.
Ten tweede is de TS nog een 'jonkie'

Je moet dus niet te veel verwachten van een project als dit, maar als je wilt reageren op zijn project doe het dan op een vriendelijke manier en probeer de TS te helpen ipv te zeggen dat hij niet kan klussen.

on-topic:
Geldt niet alleen voor jou battler
quote: TopicStarter
Alles gedaan, nu nog even recht buigen, binnenkort sleeve eroverheen... (eerst bestellen)
Maar eerst goed lezen voordat je een reactie plaatst.

TS, als je ergens niet uitkomt gewoon vragen en je wordt hier meestal uitstekend geholpen.

Succes met je build

EDIT: dit was trouwens de laatste reactie wat betreft opmerkingen van bepaalde medetweakers, ter preventie dat het een uit de hand lopende discussie wordt :X

[Voor 11% gewijzigd door ®androiid op 01-06-2011 10:47]

Pils €0,50

• [Remmes]
  • Laatst online: 08-05 14:04
kom op mensen, laat hem lekker aanklungellen, hebben we allemaal ooit wel eens gedaan, en zo leer je ook van de fouten die je maakt

ja, daag.

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 11:42
Ik vind dat de TS wel lef heeft. 13 jaar en dan al zo'n project starten. Je moet hem aanmoedigen! Ookal is het niet 100% perfect, je moet ergens beginnen. Ik ben 21 en zo'n held met de soldeerbout ben ik ook niet, ieder zn ding.

Wel is het nogal een apart project. De ene bouwt een bureau met pc erin, de andere zn school. :)

Ga ervoor jongen, gewoon bouwen, we zien wel wat eruit komt. En anders vraag je je pa, oma, de brandweer als je ergens hulp mee nodig hebt. =)

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:54

BTU_Natas

Superior dutchie

Kan dit alleen maar toejuigen! Maar wat toezicht zou niet verkeerd zijn. Tip bij het bewerken van je kasten. voor dat je gaat boren/zagen, eerst afplakken met schilderstape!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 08:35
Jup laten we hem juist de goede richting op aanmoedigen ipv demotiveren leuk idee.
Maar zoals geopperd: Netter werken en het juiste gereedschap erbij zoeken.
Ikzelf ben ook van de begin maar te boren en zie waar het schip strand maar met de afwerking zorgt dat voor veel extra werk.

• battler
Ik ben ook op mijn 12e begonnen alleen had ik niet de luxe om direct met nieuwe hardware aan de slag te mogen. Ik ging met een dremel een plastice kast bewerken, smolt vrijwel direct 8)7.

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
@iedereen
Ik ben inderdaad in het begin te snel geweest. Ik had het met de dremel moeten doen, maar die hebben ze niet op school, die neem ik volgende week mee aangezien mn vader dan terug is en die weet waar alles ervan ligt en hoe het werkt. De lampjes doe ik zo, aangezien ik ze dan nog los kan halen, en kan veranderen. Ook zou ik via de arduino kunnen zetten dat ze alleen aangaan bij temps hoger dan x, de arduino heb ik voor sinterklaas gekregen, en dit leek me een goed idee om het in te gebruiken. Meten ging redelijk slecht, bedankt voor de tip van schilderstape, ik zal eraan denken!
Verder is er inderdaad een docent die me helpt. Alleen is die er niet altijd. Wel is er bijna altijd in dat lokaal een hulp-persoon aanwezig, die gaf me het idee van dat boren, ikzelf wist geen beter idee, had achteraf beter moeten nadenken. De docent die me helpt heeft me hierna ook de dremel-tip gegeven, een ander hulp-persoon had die nog wel, maar ik ook, dus als ik onze dremel niet mee mag is er nog een andere weg.
Wat ik hier vooral mee probeer te bereiken is gewoon meer ervaring met dit soort dingen. Het gaat mij niet helemaal om 'de casemod', (ook wel), en ook niet om de mooie gelikte look (tegen kier kan ik niet op), het gaat mij om het feit dat het me gelukt is, ook al is het niet geweldig. Overigens, de mislukte streep in het midden ga ik herbruiken, die komt tussen de twee kasten, dus je zou er sowieso niets van zien. Deze lijn ga ik nu vergroten, zodat de voeding- en de sata-kabel (ook sleeven) voor de DVD-speler nog van de Antec naar de Lian Li kunnen. Dit wordt een soort kabel-doorgeefluik. De kabels worden daarna onder een gedeeltelijke dubbele bodem gebracht, in ieder geval buiten het zicht.
De sleeve en het plexiglas is besteld, ik verwacht het binnenkort in onze brievenbus.

Verder erg bedankt voor alle aanmoedigingen, en ook voor de tips. (met kortere draadjes 1x gedaan, lukte voor geen ene meter, schoot steeds weg... (het is ook de 1e keer dat het zo fijn is))
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:11:
@FiXeL als zijn nick naar zijn leeftijd verwijst 13 jaar.. dan kon het veel erger.. oefenen en dit soort projecten is nu eenmaal hoe je het leert.
Ik ben inderdaad 13, ik vind het zelf ook erg goed lukken, en die paar oneffenheden interesseren me geen bal.
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:22:
...
Mijn tips voor nu:
-ga niet gelijk los op je kast, maar leer eens boren in een ander staalplaatje (en gebruik eens een kolomboor en sla eens voor zodat je boor niet wegschiet)
een kolomboor is zo'n ding wat je met een hendel bedient? (wat staat op een tafel), dat gebruik ik al
-je bent goed bezig je lak te krassen, dek de rest eens af met karton
Het is aan de binnenkant, en de eerste keer. De binnenkant zie je niet en de eerste keer hoeft niet perfect te zijn.
-meten, meten, nog een keer meten, dan boren/zagen
zal ik doen!
succes!
bedankt!
battler schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:46:
Ik ben ook op mijn 12e begonnen alleen had ik niet de luxe om direct met nieuwe hardware aan de slag te mogen. Ik ging met een dremel een plastice kast bewerken, smolt vrijwel direct 8)7.
het antec logo is ook plastic, maar hard plastic. in de one hundred dollar mod is dit ook gedaan, ik jat veel mooie dingen van andere mods. (zal je nog wel tegenkomen)

Ik hoop dat jullie weer genoeg weten!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Precies. Keep up the work! ... ben benieuwd

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

F.West98 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:57:
het antec logo is ook plastic, maar hard plastic. in de one hundred dollar mod is dit ook gedaan, ik jat veel mooie dingen van andere mods. (zal je nog wel tegenkomen)
Doe dat dan met een figuurzaagje met een metaalzaagje erin in plaats van met een Dremel. Als je dan de rest van de zijkant afdekt met schilderstape, kan je super secuur werken en heb je veel minder kans op foutjes of uitschieters. Dan is het een kwestie van netjes binnen de lijnen blijven en het daarna verder afwerken met een setje sleutelvijlen :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:32

TommieW

Numa numa.

Leuk idee!

Tip voor de foto's: Op je digitale camera zit (waarschijnlijk) een macro stand. Dit is meestal een knopje met een tulpje. Als je deze aanzet, merk je dat de foto's meteen een stuk beter worden! ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• FiXeL
Meelobee schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:23:
[...]

Doe dat dan met een figuurzaagje met een metaalzaagje erin in plaats van met een Dremel. Als je dan de rest van de zijkant afdekt met schilderstape, kan je super secuur werken en heb je veel minder kans op foutjes of uitschieters. Dan is het een kwestie van netjes binnen de lijnen blijven en het daarna verder afwerken met een setje sleutelvijlen :)
Met de figuurzaag is idd de beste methode. Als je er nog niet veel mee gewerkt hebt, hier een paar tips:

Zaagjes: neem niet te fijn, maar ook niet te grof. Richtlijn is dat er minimaal 2, en maximaal 3 tanden snijden. Te fijn schiet niet op, en te grof gaat hakkelen waardoor je sneller zaagjes breekt.

Zagen: Laat de zaag het werk doen, gewoon rustig zagen en niet proberen de zaag door het materiaal heen te drukken als het ware. Als je haaks de bocht om moet, blijf de zaag op en neer bewegen terwijl je rustig het bochtje om gaat. Dit is zodat de zijkant van de tanden ruimte kunnen maken voor het zaagblad.

Zagen van plexi of kunsstof met een goed scherp zaagje, en rustig zagen. Zaag je te snel dan smelt het plastic en loopt je zaag vast. Bij het zagen van metaal kan een druppeltje snijolie wonderen doen.

Iig, ik vindt dat je het als 13-jarige niet slecht doet, en zie de kritiek dan ook als opbouwend. Het belangrijkste is dat je bezig bent, en vaardigheiden leert. :)

Mn 3D printer blogje..

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Meelobee schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:23:
[...]

window doe ik wel met dremel, dat is ook metaal. antec kan ik dan direct binnenkort al mee aan de slag, als ze op school een metaalzaagje op goede vorm hebben (zie alleen maar houtzaag)
TommieW schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:33:
Leuk idee!

Tip voor de foto's: Op je digitale camera zit (waarschijnlijk) een macro stand. Dit is meestal een knopje met een tulpje. Als je deze aanzet, merk je dat de foto's meteen een stuk beter worden! ;)
gebruik ik al, is slechte camera, mag volgende week mn moeders camera meenemen, die maakt op 1mm afstand nog haarscherpe foto's!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 21:05

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Boren in metaal blijft lastig hoor, kolomboor is inderdaad makkelijk, vast leggen met een lijmklem of een boorklem (geen idee of jullie die hebben, wij wel). Daar kan je super makkelijk mee boren, aangezien de boorrecht naar beneden gaat kan je niet wegschieten, met een handboor moet je hem gewoon goed vasthouden, dat is een handigheidje.. Ik heb er na 2 en halfjaar / 3jaar ook nog moeite mee hoor ;)

Hebben jullie ook toevallig cnc machines? Daar kan je ook wel wat leuke dingen mee doen, plexiglas moet je als je die zaagt een zaagje nemen met (volgens mij) ver uitelkaar staande tandjes, vaak gaat het ook stinken :+

Ik heb hier jammer genoeg geen foto van een klasgenoot en ik die een kartbaan na hebben gemaakt inc kartjes enzo :P

Succes!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
DJ-Visto schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:57:
...

Hebben jullie ook toevallig cnc machines? Daar kan je ook wel wat leuke dingen mee doen, plexiglas moet je als je die zaagt een zaagje nemen met (volgens mij) ver uitelkaar staande tandjes, vaak gaat het ook stinken :+

...
Succes!
Wat is een cnc-machine? Op google gekeken, nee, hebben we niet

• DJ-Visto
  • Laatst online: 07-06 21:05

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ah jammer, wij hebben er wel een aantal, werkt geweldig :)

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 20:16

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb bij de antec 100hundred mod een figuurzaagje gebruikt. dat werkt prima bij de praxis/gamma heb je 10 zaag blaadjes voor 1.5 euro en als je dan toch bij de bouwmarkt langs gaat moet je een veilen set mee nemen of een scalpel mesje om de randjes van het antec logo netjes te maken

If water polo was easy, it would be called football

• FiXeL
Figuurzagen is idd lekker goedkoop.. De zaagbeugel is de grootste aanschaf, en aan het begin breek je toch wel een hoop zaagjes, maar je moet er eerst toch een beetje inkomen. Als je zaagjes haalt, haal dan voor metaal en voor hout. Die voor hout kan je ook gebruiken in kunststof.

Je kan om een beetje te oefenen eerst even een stukje triplex van 5mm oid gaan zagen, om te kijken hoe het gaat. Op school hadden we een oefening met zagen, teken een aantal rechte lijntjes af, en probeer alle lijntjes zo recht mogelijk te zagen. (was in messing overigens, maar hout is makkelijker om mee te beginnen)

Mn 3D printer blogje..

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 11:09

Asphiax

" Will I Dream ... "

Ik zat op me 13e wel versterkers uit elkaar en weer in elkaar te zetten maar een groot project als dit ...
HULDE en ga vooral zo door dan kom je er zeker wel. Maar mag ik je 2 tips geven ?
- Probeer eerst wat donor materiaal te vinden, oude kasten die je bijvoorbeeld voor een paar euro op marktplaats kan kopen (en als je het geld er niet voor hebt stuur dan ff een dm, ik heb er nog wel een paar staan) en die eerst aan elkaar proberen te koppelen. Hierdoor kom je achter uitdagingen voordat je in je mooie en dure hardware zit te hacken.
- probeer alle technieken eerst uit voordat je ze op je master hardware toepast. In de EURISKO heb ik ook bijna alleen maar onbekende technieken moeten gebruiken en dat heeft me bijna het hele project gekost (zoals bijvoorbeeld met de epoxy/glasvezel laag) na een paar kleinere proefmodelletjes (een bal, vierkant en rechthoek) wist ik pas een beetje hoe dat materiaal zich gedraagde. Wou dat ik die les eerder had geleerd (ja zelfs wij leren nog elke dag)
En voor de rest gewoon lekker doen wat jij wilt, alleen wees wel eerlijk tegen jezelf en vraag om hulp als je vermoed dat je net ff te ver gaat voor je skillset!
KUTGW !!!
ASPHIAX

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Leuk project, grappig dat je het voor school mocht doen. in mijn tijd - wat nog niet zo lang geleden was :P - hadden we dat soort budgetten niet :P.

Wel zou ik het waarderen als je de foto's van een wat grotere afstand neemt. Nu zijn er namelijk ook een hoop foto's out of focus en slecht zichtbaar. Overzichtsfoto's hebben dat een stuk minder. Maar verder KUTGW!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
alex3305 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:21:
Leuk project, grappig dat je het voor school mocht doen. in mijn tijd - wat nog niet zo lang geleden was :P - hadden we dat soort budgetten niet :P.

Wel zou ik het waarderen als je de foto's van een wat grotere afstand neemt. Nu zijn er namelijk ook een hoop foto's out of focus en slecht zichtbaar. Overzichtsfoto's hebben dat een stuk minder. Maar verder KUTGW!
vooral de eersten zijn slecht, ik weet nu beter hoe het werkt, verder, ik spaar zelf, school is erg 'arm'.
Sparen doe ik dmv:
computers repareren
site maken (nog mee bezig, www.*knip*.nl)
rijke oma hebben die erg aardig is en niet meer weet hoeveel ze zou geven en nog elke maand 50-100 euro geeft
zakgeld

[Voor 1% gewijzigd door Rone op 04-06-2011 22:46. Reden: Link naar website irrelevant, dus weggemod.]

• Sylistar
  • Laatst online: 09-03 20:08
Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat, ik hoop dat het je gaat lukken.
zal echt een hele prestatie zijn om op zoon leeftijd zoiets te doen.

als je enkele tips nodig hebt VRAAG het, ben altijd bereid je te helpen.
SUCCES! ;)

• FiXeL
Same here... Op GOT vragen, altijd slagen! :)

Mn 3D printer blogje..

• Asphiax
  • Laatst online: 26-02 11:09

Asphiax

" Will I Dream ... "

Als hij nu dit voor elkaar krijgt moet je nagaan wat ie als ie 20 is in elkaar zet !

En hetzelfde als die gasten hiervoor, geef een gil als we kunnen helpen dude !

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Asphiax schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:58:
Als hij nu dit voor elkaar krijgt moet je nagaan wat ie als ie 20 is in elkaar zet !

En hetzelfde als die gasten hiervoor, geef een gil als we kunnen helpen dude !
zie mijn eerdere vraag over de mobo-pins splitten...
(dus 2 power leds combineren als 1)

• FiXeL
Power led is easy... Als je meerdere leds wilt, dan pak je gewoon de +5V of +12V van een molex af (stroomsnoertje naar je harde schijf of DVD-rom, oude 4-pins aansluiting) en zet je er de goede weerstand tussen. Rood = +5 volt, Geel = +12 volt, Zwart = Grnd, oftewel de min- pool voor je toepassing.

Mn 3D printer blogje..

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
FiXeL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:54:
Power led is easy... Als je meerdere leds wilt, dan pak je gewoon de +5V of +12V van een molex af (stroomsnoertje naar je harde schijf of DVD-rom, oude 4-pins aansluiting) en zet je er de goede weerstand tussen. Rood = +5 volt, Geel = +12 volt, Zwart = Grnd, oftewel de min- pool voor je toepassing.
en de HDD-led dan? en de audio-header? en de usb-header? (XD)

• FiXeL
F.West98 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:59:
[...]

en de HDD-led dan? en de audio-header? en de usb-header? (XD)
HDD led kan je helaas niet zomaar onbeperkt opslitsen naar meerdere leds, daar is het uitgaande voltage niet toereikend voor. Je zou met een printplaatje wel hetzelfde kunnen bereiken (heb zelf een 20-led HD VU meter er tussen ziiten bij mijn casemod project) maar qua schema's ben ik niet de juiste persoon. Kan prima iets namaken, maar zelf een schema uitwerken tot een printplaat.. nah. dat red ik niet. Ik denk zelf ook dat je je hier nog even niet mee bezig moet houden.... Teveel hooi op je vork is niet goed. Maar als je toch hier mee verder wilt, vraag eens rond in het electronica subforum. Audio header... heb je daar ledjes nodig? Sloop gewoon een oude header uit een oude ATX kast, die kan je zo krijgen bij een computerboer, ouder dan 3 jaar en het heeft geen waarde meer voor ze. Zelfde met USB headers. Even bij het grofvuil kijken kan ook handig zijn, en kost niks.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-06 08:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

2 LED's kan die volgens mij nog wel aan hoor, ook op de HDD led...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Statusvoortgang
Ik heb net geoefend met de dremel op een donorkast, dat ging erg goed! Morgen neem ik hem mee, en ga ik aan de slag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2022
ik vindt het echt vet dat je als 13 jarige(gok ik aan je naam te zien) dat allemaal doet!!
ik heb het lef en de handigheid daar niet voor!!!

tof man!!

edit: falende typfout

[Voor 12% gewijzigd door rohaantje op 05-06-2011 22:18]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
rohaantje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:10:
ik vindt het echt vet dat je als 13 jarige(gok ik aan je naam te zien) dat allemaal doet!!
ik heb het elf en de handigheid daar niet voor!!!

tof man!!
idd, staat ook in OP.
het elf? het geld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

F.West98 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:15:
[...]

idd, staat ook in OP.
het elf? het geld?
Het lef.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Vraag:
Heeft iemand nog een klein 7" tft schermpje liggen? (iets als de samsung U70) Dat wil ik gaan gebruiken in de Antec... (deze mod gaat veel lijken op een combinatie van andere mods, dat schermpje kan je dan wel raden. (terw_dan, maar anders gebruikt))

[Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 05-06-2011 21:20]

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Update!!!!!!

Ik heb alle fotos van deze week verzameld, in één update. Helaas zijn ze allemaal met de mobiel, moeder was met camera weg :( (lapland)

Allereerst: Sleeves binnen!

De blauw is dus echt wel fel blauw! Bedankt MDPC-X voor dat groen om te oefenen ;)
Wat zit er allemaal in:
Zwarte sleeve

Blauwe sleeve, voor de mooie combi

Natuurlijk ook blauwe en zwarte, voorgeknipte heatshrinks

SATA sleeve en heatshrink, ook blauw:

En een gratis stukje groene sleeve, om mee te oefenen!

Dan nu het echte werk...
Ik ben bezig geweest met het figuurzagen van het antec-logo bovenop.

Afgetekende gaten, klaar om de kolomboor erin te zetten, en vanuit daar verder te zagen:

Gaatjes, nu verder gaan:

De 'A' eruit

Vrolijke vlieg/mug? Of een vrolijk eind? :+

Dit was het, tot de volgende week...

Verder, in de vakantie gaat het naar huis en werk ik hard door ;)

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12

Franko P.

Hit it.

Even een tip voor dat logo.

Je kan beter met het zagen wat van de kanten van de letters afblijven en deze mbv een vijl netjes aanleggen.
Bijvoorbeeld dit soort vijltjes, deze worden sleutel vijlen genoemd en zijn erg makkelijk voor het wat preciezere vijl werk.

Als je probeert tot precies aan de rand te zagen dan heb je kans dat de zijkanten er wat rafelig/slordig uit komen te zien.

Mocht je in de markt zijn voor vijlen dan let op dat je niet te fijne vijlen maar ook niet te grove vijlen gebruikt.
De grove zijn goed voor snel naar de rand toe te werken, de fijne vijlen gebruik je dan voor de puntjes op de i te zetten.
Let wel, vijlen is een vak apart, je doet er goed aan dit eerst wat te oefenen op wat restmateriaal.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• WK100
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Ben ook van de nieuwe generatie en ik heb respect dat je dit zomaar doet!
Zelf worden mij de basisvaardigheden geleerd.. Zoals zagen, boren, solderen, lassen etc. Zoek oude 'rotzooi' op en probeer daar eens wat mee. Je krijgt het vanzelf door. :P

Oh ja, bijna vergeten: Take your time. Niet haasten of afraffelen.

[Voor 18% gewijzigd door WK100 op 13-06-2011 22:14]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

WK100 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:08:
Ben ook van de nieuwe generatie en ik heb respect dat je dit zomaar doet!
Zelf worden mij de basisvaardigheden geleerd.. Zoals zagen, boren, solderen, lassen etc. Zoek oude 'rotzooi' op en probeer daar eens wat mee. Je krijgt het vanzelf door. :P
Ik vind het al heel wat dat ze dit tegenwoordig op school behandelen, dus alleen maar lof voor dit werk :Y

offtopic:
PS: je ondertitel is niet symmetrisch, stoort mij enorm O-)

• WK100
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Blue-Tiger schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:10:
[...]

offtopic:
PS: je ondertitel is niet symmetrisch, stoort mij enorm O-)
offtopic:
Net zo autistisch als ik ben? Vooruit dan, speciaal voor jou aangepast. :P

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Update!!!!

Waarom ik nou zo laat moet zijn, geen idee... Dinsdag had ik deze update al, maar ben er nu pas aan toe gekomen het hier te posten, maarja: Let's begin!
Ik heb helaas de grote versie niet kunnen uploaden, ze waren te groot voor Tweakers.net fotoalbum. Geen nood, binnenkort neem ik een eigen site, kan ik daar alles hosten :)
Hier is nog een keer de nog niet perfecte 'n':
[url=#][/url]
En de lelijke 't', moeilijk stukje, daar past geen vijl doorheen, dunnere vijlen hebben we iig niet.
[url=#][/url]
De 'A', moet nog iets beter:
[url=#][/url]
De 'e' inmiddels uitgezaagd, wordt steeds beter:
[url=#][/url]
Is de tante blij? Zo is het nu:
[url=#][/url]
Laatste minuten aan de 'c' begonnen:
[url=#][/url]

Voor de duidelijkheid: na het vijlen heb ik geen foto's meer gemaakt, ook gaat het niet best, op school zijn ze allemaal te dik, dus ik zal een oplossing moeten vinden...
Plexiglas heeft een paar weken vertraging, in de vakantie waarschijnlijk.

Tot de volgende update!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarmee zaag je de letters uit? Aan de breedte van de zaagsnede te zien lijkt het een decoupeerzaag. In dat geval is het handiger om een handfiguurzaag te pakken, dan wordt het allemaal gelijk een stuk strakker :Y

[Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2011 18:58]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:57:
Waarmee zaag je de letters uit? Aan de breedte van de zaagsnede te zien lijkt het een decoupeerzaag. In dat geval is het handiger om een handfiguurzaag te pakken, dan wordt het allemaal gelijk een stuk strakker :Y
het is van dichtbij, zo'n letter is 2cm, een handfiguurzaag doe ik btw :)

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

WK100 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:21:
[...]

offtopic:
Net zo autistisch als ik ben? Vooruit dan, speciaal voor jou aangepast. :P
*O*

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

Mega update!!! - Opruiming zit vastgelijmd

Na een heleboel proefwerken, uitslagen, vakantiedagen, enzovoorts ben ik verder gegaan aan de Technischool, maar niet zonder eerst onze garage op te ruimen!
Dus van

naar

Toen een pakketje openen, jawel, het plexiglas was eindelijk, na 5 telefoontjes en 2 maanden gewacht, binnen!!!!
Veeeeel verpakking

Na een boel lagen bubbelplastic: nog een laag karton

Bubbeltjesplastic er bijna af

Hehe, eindelijk eraf, nu enkel 'wat' karton

Plexiglas in zicht

Doorzichtig plexiglas, voor window

En wauw, groen UV plexiglas :)
Dubbele wand in de Lian Li ;) (wie valt iets op?)

Oja, op zoek naar betere vijl in de garage een mooi setje gevonden

Terug naar de build. De 'c' is EINDELIJK uitgezaagd

Eerst wou ik de letters opvullen met plexi, maar dat leek me nogal ingewikkeld, dus doe ik er een plaatje achter.
Zagen:

Maar goed licht geeft het niet,

dus ging ik het frosten :)

Veel beter, ook als je de kap erover doet:

Aangezien het nu permanent wordt, heathshrinks eroverheen

Vastmaken, tape FTW

Plexi lijmen aan de 'kap'

Toch maar twee ledjes extra

Volgende item: De extra rand van het groene plexi, een probleem. Aan de voorkant zitten de afstandsbuisjes in de weg

De andere kant heeft een rooster

Dus of gaatjes, of het rooster wat wel mooi is

Dus jullie mening:

Poll: Gaatjes of een rooster met erachter groen plexi?

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07-2022
Waar heb je al dat plexiglas vandaan? Ik heb een bierkrat mod gemaakt en kan nergens een beetje goedkoop plexiglas vinden, kun jij me helpen?

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
timted3 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:37:
Waar heb je al dat plexiglas vandaan? Ik heb een bierkrat mod gemaakt en kan nergens een beetje goedkoop plexiglas vinden, kun jij me helpen?
bouwplastics.nl, uv was voor 30x35 15 euro ongeveer

• Sylistar
  • Laatst online: 09-03 20:08
plakband...?

maar ok, ziet er leuk uit, succes met je sleeven ;)

het valt mij wel een beetje op dat je best afwijkt van je tekening, of zit ik mis?

GL verder!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Sylistar schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:52:
plakband...?

maar ok, ziet er leuk uit, succes met je sleeven ;)

het valt mij wel een beetje op dat je best afwijkt van je tekening, of zit ik mis?

GL verder!
dan zit je denk ik mis, window, logo, volgens tekening
maar denk technischool voorop weg, liftje ipv erin, rechts zijkant vooraan
en extra rand idd maar kan je niet tekenen
en ja, het is ook geen vereiste
was een richtlijn die tekening :)

• FiXeL
Hmm... Tape om de ledjes vast te zetten? Je loopt kans dat het na verloop van tijd los gaat raken. Kijk eens bij de bouwmarkt voor een heetlijm pistool, niet die Bison meuk, maar gewoon no-name goedkoop, werkt net zo goed. Voor de letters kan je eens op zoek gaan naar een setje sleutelvijlen, of naaldvijlen, maar dan zou ik naar de betere ijzerhandel gaan, en niet naar de bouwmarkt.

Voor de rest: KUTGW! :)

Mn 3D printer blogje..

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
Wat ik met die verlichte letters zou doen:
Zaag uit niet al te dun aluminium (1,5 millimeter ofzo) een plaatje was precies hier in past. Vervolgens print je met een laserprinter het Antec-logo met hele dunne lijntjes. Dat papier plak je op het aluminium en vervolgens kun je dan met goeie vijltjes (sleutelvijltjes zijn voor de afwerking perfect) heel goed naar die dunne lijntjes toe vijlen. Daarmee kun je een retestrak resultaat krijgen, in plastic met een onduidelijke rand krijg je dat nooit zo lekker.

Eventueel na afloop in een leuk kleurtje spuiten, lijkt mij een leuk klein projectje om te oefenen. Mislukt het dan zaag je een nieuw plaatje en kun je het nog een keer proberen ;)

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Ben nog steeds zeer benieuwd naar het eindresultaat..

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Leuk dat je weer verder gaat, maar jammer dat je alle adviezen die gegeven worden in de wind lijkt te slaan. Je hebt een prima werkruimte, (Hell, ik heb mijn HTPC mod achter m'n bureau gemaakt) dus daar kan het niet aan liggen. Maar probeer nou eens wat netter te werken. Dat gaat je een veel beter eindresultaat opleveren. Dat plexi is helemaal scheef gezaagd, ondanks dat het uiteindelijk niet te zien is is dat toch zonde. De letters lijken niet afgewerkt, terwijl je vol trots je mooie vijlenset laat zien. (gebruik ze dan ook!) De leds zitten vast met plakband, dat laat in no-time los. Ik snap dat je nog jong bent, maar dat hoeft geen belemmering te zijn om netjes te werken... Ondanks dat nog steeds wel benieuwd wat je ervan gaat maken :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• wâldpyk
  • Laatst online: 29-04 20:16

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

met een mesje de randjes bij snijden en met een kleinere vijl het doen levert een beter resultaat op. sleutel vijlen set gama kost niet eens een 10tje en je kan hem voor heel veel gebruiken met casemodden. mijn set gaat al 3 jaar mee

If water polo was easy, it would be called football

• IceSam
  • Laatst online: 09-03-2022
Ziet er nice uit ben benieuwd naar de rest

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter

UPDATE - EINDELIJK

Jaja, eindelijk een update. En ik heb een boel gedaan!!! Inmiddels zit het systeem in elkaar, en dus een heleboel pakketjes ontvangen... Dus eerst even wat pakketjes binnen:

Highflow - 2x 80mm fan, 92mm fan filter, revoltec white ccfl, revoltec dual uv ccfl, sticker, en een lollie :P

Een leenvoeding. Zalman 500Watt. Bedankt voor het lenen Wiethoofd! :)

De grafische kaart, tweedehands gekocht, is tijdelijk. Komt over een tijdje een krachterige in :)

De processor: Core i7 2600K!

4launch pakketje: EVGA P67 FTW, 8GB RAM en 2TB HDD. (evga is nu niet meer verkrijgbaar, had de laatste :) )

Plexiglas binnen voor het liftje, 20 stuks 9x9cm

Dat waren de pakketjes. Voeding is inmiddels onderweg :) (Corsair AX750W)
Nu bezig met het echte casemodden. De tweede laag in de zijkant - van plexiglas. (nog niet helemaal af overigens)

Aftekenen en bijvijlen:

Ik had niet de juiste lengte schroefjes om alle vast te schroeven... Inmiddels wel de juiste maat maar niet kleur/vorm gevonden. Is zilver en bol, ipv zwart en plat.

Nu wat onderdelen inbouwen:

Voeding...
En de verlichting: 2x uv ccfl...

En dan nu... Het moederbord.
CPU erop + stock koeler, komt nog een cooler master V10 op.

En ingebouwd met ram erbij:

Grafische kaart erin

24pins past maar net, moederbord is net iets groter dan ATX, is dus even passen...

En dan ziet het totaalsysteem er zo uit:

Maar je ziet het goed... Er zit een kabel voorlangs. Dat komt omdat de kabel te kort is om achterlangs te doen... Nieuwe voeding komt eraan, met langere kabels...

Gelukkig is er ook veel bekabeling achterlangs. En ja - alles past nog :)

Probleempje
In de Lian Li kast zitten front-usb aansluitingen. USB 3. Alleen is de uitgang gewoon usb en geen header... Nu is het mogelijk om daar een usb -> header 2,0 op te zetten, maarja, waar heb je dan USB 3 voor?
Gelukkig vond ik in de doos van de EVGA de oplossing, een backpanel usb3 naar header:

Losschroeven van de backplate, en via de pci-backplate aansluiting van de lian li de lian li in :)

Next onderwerp:
Het liftje
Is al wel bijna af, maar ben in foto's nog maar op de helft.

De vier 90-graden profielen - elk 50 cm lang.

Zo komt het plexiglas op de profielen:

Na een dag boren (ja zo traag, daarna in 1 dag de rest af :) ), een rand af.

(overigens zijn dit de schroeven voor de tweede laag Lian Li)
Na nog een tijd zagen (half uur :P ), zijn er twee kanten

Dat was alles tot nu toe, er is inmiddels al weer meer gebeurd...
Wat te doen:
Kijken welke schroeven het mooiste zijn bij de dubbele zijkant
Liftje af + bevestiging
enz

hmmm
WTF. die foto's zien er op een computer niet uit. Op mijn mobiel nog wel (ja, sorry... mijn moeders camera was kapot)

• FiXeL
De kwaliteit van de foto's is prima te doen hoor! Iig, leuk dat je nog steeds lekker bezig bent met het project, tijdje al geen update meer gezien, maar het ziet er goed uit. KUTGW! :)

Mn 3D printer blogje..

• Demogorg0N
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 10:59
ziet er goed uit, maar als schroeven zou ik eerder neigen naar inbusschroeven, deze zouden net iets beter uitkomen denk ik

KUTGW!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Demogorg0N schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 00:17:
ziet er goed uit, maar als schroeven zou ik eerder neigen naar inbusschroeven, deze zouden net iets beter uitkomen denk ik

KUTGW!
bij de enige schroevenwinkel in dorp niet te koop ...

Bedankt voor alle reacties! In de herfstvakantie (volgende week) zal er nog veel meer komen!
Voeding is inmiddels verzonden, morgen lekker gaan sleeven (geen huiswerk)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27

SA007

Moderator Tweaking
Goed idee om naar te kijken is trouwens een hotglue pistool, zal vast op school te vinden zijn.
Veel betere optie dan normaal plakband om ledjes vast te zetten.

Verder ziet dat antec logo er een stuk beter uit dan ik had verwacht.

Wat wordt die transparente koker voor iets?

Klok is stuk :(

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:20:
Goed idee om naar te kijken is trouwens een hotglue pistool, zal vast op school te vinden zijn.
Veel betere optie dan normaal plakband om ledjes vast te zetten.

Verder ziet dat antec logo er een stuk beter uit dan ik had verwacht.

Wat wordt die transparente koker voor iets?
Hotglue... Ik werk nu thuis :)
Idd wel een goed idee, had ik niet aan gedacht.

Transparante koker wordt het liftje, komen fans in, die aan elkaar zitten, dat is dan het 'liftje'...

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27

SA007

Moderator Tweaking
Hij gaat dus niet echt op en neer?

Zou wel geinig zijn :)

Klok is stuk :(

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 14:44
WOW, had niet verwacht dat dit nog iets zou worden,(voornamelijk omdat ik hem al een tijd niet had gezien).
maar het ziet er goed uit.
KUTGW!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:42:
Hij gaat dus niet echt op en neer?

Zou wel geinig zijn :)
Dat zou idd wel een leuke toepassing voor de arduino zijn :)
Maar dan heb ik een motortje ed nodig... Heb ik niet. Misschien op lange termijn wel, het kan altijd nog (komt dan aan kabels te hangen...)

UPDATE

Inmiddels is de voeding binnen. Ik ga morgen/de rest van de volgende week lekker sleeven!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:00
Al een kleine maand verder, en ondertussen al iets langer stil, dus een onbeschofte:

*bump*

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
biertjuh? schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:12:
Al een kleine maand verder, en ondertussen al iets langer stil, dus een onbeschofte:

*bump*
Ja sorry :$
Het zit zo:
De herfstvakantie was korter dan ik had verwacht
De weken erna hadden we:
- Familiebezoek
- Naar de IKEA en in elkaar zetten
- Nogmaals voor andere dingen
- Weekend België
- Dit weekend nog allerhande dingetjes

Dus volgend weekend ga ik weer aan de slag. Ik heb wel wat kleine dingen gedaan, liftje is nu af, en voeding zit er met sleeve in. Ook komt er volgende week een nieuwe GPU (6790) aan, en de plannen qua schermen zijn veranderd, nu een 27" scherm ipv 3x 23" (plan).
Maar binnenkort weer ene update, ik moet en zal hem voor kerst afhebben ;)

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 21:29

hoyvoy

Prutser

Mooie mod! Ik volg hem al stilletjes sinds het begin KUTGW!

Offtopic: ik ben 4 maanden ouder dan jou, de jeugd heeft de toekomst!!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 21:32

TopTon

Power 2 PC's

ziet er nice uit,ben benieuwd/t naar het eindresultaat
OFFTOPIC: ben 15 maar zou het zelf ook wel een casemod willen maken
Veel plezier en ik blijf volgen ;)

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

ook ben zeer benieuwd..

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
TopTon schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:42:
benieuwd ;)
en bedankt
bedankt...

GPU zit er nu in, pci-e kabels gesleeved, en window ook gezaagd... Binnenkort update

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03 18:25
TopTon schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:42:
hoyvoy schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:51:
Mooie mod! Ik volg hem al stilletjes sinds het begin KUTGW!

Offtopic: ik ben 4 maanden ouder dan jou, de jeugd heeft de toekomst!!
Ik ben 15, en ik vind het moedig dat je hieraan begint, want ik ben al bang dat ik iets mol als ik de voeding uit mn pc haal :P

P.S. de jeugd heeft inderdaad de toekomst :D

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Mart96 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:16:
[...]

[...]

Ik ben 15, en ik vind het moedig dat je hieraan begint, want ik ben al bang dat ik iets mol als ik de voeding uit mn pc haal :P

gebeurt niet zo snel.. zorg ervoor dat er geen stroom op zit en niets forceert, it's like lego

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 00:31

Fordox

00101010

F.West98 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:57:
[...]

gebeurt niet zo snel.. zorg ervoor dat er geen stroom op zit en niets forceert, it's like lego
ik vind mechano toch wat toepasselijker, maar ik ben ook al stokoud (18(A))

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Fordox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:48:
[...]

Duplo is nog altijd best :+

Mooi werk en logo ook mooi bijgewerkt ;) keep the work going >:)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Thrilseeka
  • Laatst online: 07-05 10:45

Thrilseeka

Woef Woef.

kijk al stilletjes mee met je project vanaf het begin ben erg benieuwd naar de updates.
Fordox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:48:
[...]

Damn ik ga mn uitvaart alvast regelen (19)

There is no sadder sight than a young pessimist.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:49
[...]

[...]

Hier nog een :)

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
PC's bouwen gaat vanzelf, zodra je er meer ervaren in word weet je waar alles moet. Ook weet ik uit mijn ervaring dat het bijna onmogelijk is om sommige kabels verkeerd om erin te doen. Alles is vaak in vormen gemaakt en dus onmogelijk om verkeerd te doen. Verder is het knap als je een voeding kapot maakt zonder dat je de voeding daadwerkelijk uit elkaar schroeft. (tenzij je ermee gaat gooien natuurlijk)

edit: Had trouwens niet verwacht dat er zoveel jonge mensen op tweakers zaten, volg het zelf ook al sinds ik 15-16 ben O-)

[Voor 13% gewijzigd door sjaggy op 01-12-2011 16:01]

• FreeLighting
  • Laatst online: 05-06 17:05

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

[...]

[...]

Nog 1 xD, begon op mijn 13e.

OnTopic: Volg het project al vanaf begin en het blijft een vette build.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 21:09
Volg je build al eventjes, ziet er goed uit! Het is mij nog niet duidelijk wat je precies in de Lian Li kast wil gaan proppen, heb ik hier overheen gelezen? Ik las alleen
ik ga twee kasten aan elkaar bevestigen en als 1 computer laten werken.
, krijgt de Lian Li dan ook echt zijn (haar?) eigen moederbord?

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
OPROEP

Ik heb geen geschikt scherm op het moment...
Dus wil ik vragen. Wie heeft in de omgeving groningen tijdelijk een scherm te leen? DVI-D/displayport of HDMI. Ik wil er best een vergoeding voor geven. Liefst hogere reso dan 1024x768 (vooral breedte)

Inmiddels is casemod af, morgen foto's :)
Muldert schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:08:
Volg je build al eventjes, ziet er goed uit! Het is mij nog niet duidelijk wat je precies in de Lian Li kast wil gaan proppen, heb ik hier overheen gelezen? Ik las alleen
[...]
, krijgt de Lian Li dan ook echt zijn (haar?) eigen moederbord?
Nee, kan niet meer. te veel gesloopt en past ook niet (wel leuk idee, maar sowieso te duur)

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee