Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
simpelweg in sketchup gemaakt...denikids schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:37:
Stoere mod, volg hem al sinds het begin. Maar ik dacht nu, ik ga ook eens posten.
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waar heb jij je schetsen mee gemaakt? Gewoon papier of met een speciaal programma?
Jouw mod is namelijk net zo iets als ik in gedachte heb om ooit te gaan maken, ik wil dan mijn voltallige audio installatie (exclusief boxen uiteraard) samen met mijn PC in 1 case gaan bouwen.
Overigens hier nog een 15 jarige modder
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De lijm van het window en het liftje is losgeraakt van de kast. Misschien door de lak. Ik moet nu een hele tijd in water leggen om de oude lijm eraf te halen, ongeveer 2 dagen. Het plexiglas ook. De zijpanels niet. Dan heb ik proefwerken en dus geen tijd voor modden. In het weekend weer alles opbouwen...
Ik had sowieso geen scherm, toetsenbord (moest terug worden gebracht) en internet
Maar als de mod af is vooral niet unbookmarken. Er blijven updates komen voor de verdere onderdelen. Een groot scherm, U2711 (
Morgen testen en pics, nu geen licht en camera voorhanden
nou... budget van school was exact €0,00Muldert schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:33:
Een U2711, ook uit budget van school? Dan wissel ik direct van school namelijk...
Ik heb 2x een begroting ingeleverd. Eerste keer van €200, voor de kasten en extra's. Afgekeurd, was teveel (ook niet minder gekregen oid, laatst was er iemand met 40 euro en dat was al veel
Daarna voor sleeves ed eentje van €50. Niets meer van gehoord.
Dus ik heb echt ALLES zelf gespaard. (ik begon 2 jaar geleden met sparen)
Ik heb wel ongeveer €500 van oma, en voor mijn verjaardagen of course wel dik €300 euro totaal. En dan sites bouwen (2, €400), en computers repareren (€110). En dan 2 jaar zelf sparen, €5 per week. Dat telt aan. Nuja, ik heb er ook wel (€300 aan kasten en materiaal, en >€800 aan onderdelen) dik €1100 aan uitgegeven. Maar het is een mega machine
Mini-update
FFUUUU momentje. Ik heb enkel PS/2 tobo's, maar mijn mobo heeft enkel (wel 12 USB2 en 4 USB3
Ik heb nu dus internet, muis, scherm, alles, maar geen tobo...
Foto's komen
En wel een beetje slap van school dat ze je niet een beetje sponsoren. Ook het feit dat ze op school niet eens overal de juiste materialen hebben zet me wel te denken.
Maar verder: KUTGW !
Ik heb je casemod vanaf het begin gevolgd en ben erg benieuwd naar het resultaat! Wanneer kunnen we foto's bezichtigen? Ik vind het knap dat je dit nu al aandurft.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De camera is kapot en eindfoto's moeten mooi zijn. Lijkt een beetje op die van kier, wachten tot na oud en nieuw. (dan hebben we ziggo en dus beter internet en dan kan ik mijn router aansluiten om dan lanverbinding te hebben..., en tobo komt dan binnen en we hebben geen usb tobo verder. ook komt dan mijn 21" tussenscherm binnen)
Dus na oud en nieuw komen er foto's, ik zweer. (misschien, heeeeel misschien deze week wat mobiele pics)

zit t al een week uit te stellen
Inmiddels is ie allang aan, werkt ie als een tierelier, en post ik dit vanaf de casemod... Echt OMG snel, vergeleken met mijn oude C2D laptop. En Full HD is ook zo'n verademing
Ik hoop dat er binnenkort pics komen, wel al nachtfoto's gemaakt
Ik gaf slechts een bump om te weten hoe het nu zat... Het is nu niet alsof ik opdringerig ging vragen/eisen om pics, maar hemel, soms kunnen mensen àlles slecht opvatten.Carpento schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:21:
En wij als bezoekers hebben 'recht' op een update ? Laat de TS lekker zijn mod maken als 'ie daar zin in heeft, of niet, als 'ie daar geen zin in heeft.
Nuja, /offtopic ik laat de thread aan F.West98 over
Post dan niet op een publiek forum en beloof dan niet meermalen z.s.m. pics te makenCarpento schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:21:
En wij als bezoekers hebben 'recht' op een update ? Laat de TS lekker zijn mod maken als 'ie daar zin in heeft, of niet, als 'ie daar geen zin in heeft.
Aan de voortgangsposts was niks af te leiden, dus ik, en met mij veel anderen, ben gewoon benieuwd hoe de mod eruit is komen te zien.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
aan de voortgangsposts was dat wel zeker af te leiden.Siempie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:43:
[...]
Post dan niet op een publiek forum en beloof dan niet meermalen z.s.m. pics te maken![]()
Aan de voortgangsposts was niks af te leiden, dus ik, en met mij veel anderen, ben gewoon benieuwd hoe de mod eruit is komen te zien.
de 11e zei hij volgende week, 17e zei hij morgen, de 19e zei hij na oud en nieuw. een week na oud en nieuw vind ik het wel een kleine bump waard
maargoed, ik probeer ook niet opdringerig te wezen voor de foto's ookal hunker ik er wel naar, ik probeer alleen een argument van jou te ondermijnen
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ik ga zo wat foto's maken...
FINAL UPDATE
Jaja, eindelijk... De Final Update. Ik zou zeggen: kijk snel door!Klik vooral op de foto's voor een betere kwaliteit. (k*t compressie)
Overzichtsfoto
Voorkant Lian Li
Bovenkant
Het liftje
Van voren
Venster + binnenkant
De binnenkant, door het voorrooster gefotografeerd
Ventilator in liftje
Achterkant
Ventilator Lian Li met gloed van verlichting
Dat was t.
Nog een bedank voor mijn sponsors:
geen
- Intel Core i7 2600K
- Kingston 8GB RAM
- EVGA P67 FTW
- Corsair AX750W
- Club3D HD6790 Coolstream
- Samsung Spinpoint F4 2TB
- BenQ G2220HD
- ASUS netwerkkaart
Extra:
- Lian Li PC-Q08 Black
- Antec One Hundred
- Logitech Illuminated Keyboard
- Logitech Performance Mouse MX
- 1x 140mm Be Quiet Silent Wings USC
- 1x 120mm Be Quiet Silent Wings PWM
- 2x 80mm Be Quiet Silent Wings USC
Komt nog:
- Crucial m4 128GB SSD
- Cooler Master V8 (of V10)
- Dell U2711 monitor
en dat door geen enkele sponsor (wel verschillende geschreven)
MSI GX660R for the win!
En scherper lukt het niet, ik heb hier geen daglicht...
Dat heeft weinig te maken met de compressie, foto's zijn gewoon onscherp. Ook zonder veel daglicht kan je nog scherpe foto's maken, je moet er alleen voor zorgen dat je je camera ergens mee/op stil houdt. Zet hem bijv. op een stoel of tafel op een zak rijst; dan heb je een redelijke bewegingsvrijheid en kan je de camera toch stil houden..F.West98 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:29:
Klik vooral op de foto's voor een betere kwaliteit. (k*t compressie)
&
En scherper lukt het niet, ik heb hier geen daglicht...
[ Voor 5% gewijzigd door julby op 22-01-2012 12:03 ]
Kast open duurt erg lang, omdat er allemaal kabeltjes van de lian li naar de antec lopen die erg kort zijn, dus: ik moet alles loshalen. (kutwerk)
Misschien komen er nog nachtfoto's en betere foto's, maar ik denk het niet.
(verder... ik heb casemods met slechtere pics gezien, en daar zeuren ze niet en roepen ze allemaal 'geweldig', terwijl dat niet echt veel soeps is (pentium 4 met een loshangende CD-r drive, in een oude vergeelde kast met kabels overal))
en verder ook niet afkrakend bedoeld, want ik ben juist benieuwd naar hoe het eruit ziet en in elkaar steekt. Het punt is een beetje als je zoveel werk/tijd stopt in zoiets, dan is het imo zonde als je dan je uiteindelijke fotoserie afgeraffeld laat aanvoelen. Sommige foto's doen je werk weinig eer aan.
en tja. foto's als kier ze heeft zijn erg moeilijk hoor... en verder is er weinig interessants. liftje staat op de foto, de kasten erop, de binnenkant gedaan, maar dat ging altijd al moeilijk...
Ik zal nog wat nachtfoto's maken. En als de SSD erin komt (nog eventjes) zal ik wel wat betere pics maken.
OK?
mijn camera heeft die functies niet hoorbrilsmurfffje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:33:
Het gaat in dit topic niet om de hardware, maar in welke creatie je het stopt. Verzamel in huis wat lampen, zet die erop en houdt de camera stil. Als de camere goed stil staat dan kan je de sluitertijd verlengen en een lage iso nemen. Krijg je nog steeds scherpere foto's dan nu.
misschien ISO oid, maar verder... Heeft btw overdag een geweldige macro-functie
Dan kan je die dingen wel aanpassen, vooral S (shutter = sluitertijd) is dan handig
modes: auto, scene, program
inmiddels wel erg mooie foto's gemaakt alsnog
Waarover heb je het? Dubbele groene laag is idd een beetje scheef, maar dat ging erg moeilijk recht, was nog erger. Verder is alles juist wel erg netjes vind ik zo (ja het begin was erg scheefIs het de bedoeling dat je alles schots en scheef zaagt? Je moet randen echt vijlen anders ziet het er niet uit.
Final update 2 
Nu wat betere picsBy night
Ventilator in liftje, onderaan gat naar binnen.
Wegwerking ventilatorkabels
Verlicht Antec-logo
Door de aanknop heen zie je de lichten, en de arduino, die de ledjes aanstuurt
Controlbordje arduino, er is dus nog uitbreiding mogelijk (aansturing, knipperen, enz)
Aan/uit knop (en resetknop)
Reflectie van verlichte rand
Close-up schroefje zijkant Lian Li + verlichte rand
Je ziet een donkerdere plek op plaats schroefje
Groen door rooster zijkant Lian Li heen
Kabels gaan door wand heen naar de Antec
Sleeving
Betere binnenkant van voren
CCFL zichtbaar aan de buitenkant
Achterkant, plek met verbinding Lian Li naar Antec
Achterkant met de voeding
Ik hoop dat deze foto's wat beter zijn
ehm, verder: uiterlijk
evt. nog waterkoeling of een mini-computertje erin
gooi er een ps3/xbox360 of een versterker in voor je audioF.West98 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:22:
ehm... de aan-uit knop
ehm, verder: uiterlijk
evt. nog waterkoeling of een mini-computertje erin
je hebt nu een lege ruimte ernaast, is een beetje verspilling in mijn ogen maargoed.
en het nut van je lift?
audio, ik heb geen speakers...
ps3/xbox maakt teveel kabaal voor mn moeder, en ik game nooit
Na de eerste reeks foto's vraagt iedereen om overzichts fotos, en alsnog kom je dan met een serie met alleen maar ingezoomde foto's, totaal onsamenhangend en geen overzicht, Da's jammer.
[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 23-01-2012 09:20 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Het windows is NIET scheef, enkel die groene rand, maar dat is niet alles. Het liftje is recht, nou, de kast is ook recht, want, uit de fabriek.Meelobee schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:19:
Zonde dat je alle goede adviezen die je gehad hebt lijkt te negeren.Alles lijkt is scheef gezaagd, niet afgewerkt en het geheel ziet er onlogisch uit.
Na de eerste reeks foto's vraagt iedereen om overzichts fotos, en alsnog kom je dan met een serie met alleen maar ingezoomde foto's, totaal onsamenhangend en geen overzicht, Da's jammer.
Wat is er onlogisch? Misschien die Lian Li, maar dat was juist mijn unieke ontwerp...
Niemand vroeg om overzicht, en die zijn lelijker omdat het moeilijk te fotograferen is. Ik vind het jammer dat men hier alleen maar zit te zeuren. Op andere fora krijg ik wel positieve reacties. Waarom zeurt men hier dan alleen maar?
Wij zeuren omdat wel l3p en.kier mods zijn gewent
Wat de andere mods op tweakers betreft, ik zie ook bij de meer ervaren mensen afwerkingsfouten..
dat dacht ik dus alFordox schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:32:
Ik vind m wel goed gelukt voor je leeftijd
Wij zeuren omdat wel l3p en.kier mods zijn gewent
Inderdaad; leeftijd en ervaring moet je hier zeker niet vergeten, nog genoeg jaren te gaan om het eea bij te leren

de tweakers hier moeten niet zo zeuren als ze het zelf beter kunnen dan moeten ze dat gaan doen in plaats van hier te lopen zeuren
al met al erg telurstellend van de zeurende tweakers.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
En nog even over de afwerking, prima toch? Ervaring komt met de jaren. Ik heb zelf ruim zeven jaar bij een bouwmarkt gewerkt, alle rangen en standen langs zien komen, en concludeer dat het tof is dat een 13 jarige in ieder geval bereid is om zelf wat gereedschap ter handen te nemen om zijn ideeën te verwezenlijken. Ga zo door!
1: url
Daar zie ik een geel puntje, is dat een led ofzo? Jij weet het, wij niet. Van zo iets zou ik denk ik een wat completere foto proberen te maken. Zodat je kan laten zien hoe je het bordje bijvoorbeeld geplaatst hebt in de kast.
2: url
Er staat bij dat ik daar het controlboard kan zien. Ik zie alleen wat voedingskabels lopen en een ccfl.
3: url
Idee is goed, maar probeer hier iets meer uit te zoomen nog. Je kan dan en de reflectie laten zien, maar ook hoe je twee kasten in elkaar overlopen.
4: url
Op deze foto laat je persoonlijk ook geen positieve kant zien. Een goede mod is ook zeker gebaat bij cablemanagement. Het is goed om te laten zien hoe je die verbinding gemaakt hebt, maar wellicht kun je hier beter even je kast open maken en dan daar wat laten zien van de doorgangen. De wazige gedeeltes (van de buitenkant?) doen deze foto ook wat onrustig overkomen.
5: url
De achterkant kan je denk ik ook beter een iets ander standpunt nemen. Het detail van voedingsstekker is vermoedelijk het meest standaard punt van elke kast. Waar zit je voeding in de kast, of hoe ziet een groter deel van de achterkant eruit met bijv de overgang is denk ik interessanter om te zien.
Al met verdient je werk echt wel een pluim als je dit met 13 jaar al doet
F.West98 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:13:
Op andere fora krijg ik wel positieve reacties. Waarom zeurt men hier dan alleen maar?
Ach, beschouw het gewoon als opbouwende kritiek; punten waar je bij een volgende mod rekening mee kan houden. Als iedereen hier alleen maar "OoO, WAUW", "geweldig", "10+" zou roepen zou het weinig leerzaam zijn.. Zelfs de hierboven genoemde 'modhelden' krijgen kritiek of suggesties voor verbetering, maar die gaan er op zijn minst positief mee om, geven toe als er een goed idee of terecht punt van kritiek voorbij komt. Als je (opbouwende )kritiek gaat omschrijven als 'gezeur' wordt niemand er beter van....Supsooi schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:54:
al met al erg telurstellend van de zeurende tweakers.
Sorry, maar nu ga ik het toch echt even voor F.West98 opnemen. Ik denk namelijk dat dit er prima uit ziet en dat met de tijd in combinatie met het geld tot een prima resultaat heeft geleid.julby schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:35:
[...]
[...]
Ach, beschouw het gewoon als opbouwende kritiek; punten waar je bij een volgende mod rekening mee kan houden. Als iedereen hier alleen maar "OoO, WAUW", "geweldig", "10+" zou roepen zou het weinig leerzaam zijn.. Zelfs de hierboven genoemde 'modhelden' krijgen kritiek of suggesties voor verbetering, maar die gaan er op zijn minst positief mee om, geven toe als er een goed idee of terecht punt van kritiek voorbij komt. Als je (opbouwende )kritiek gaat omschrijven als 'gezeur' wordt niemand er beter van....
Verder staan er hierboven welgeteld twee reacties die werkelijk opbouwende kritiek geven en niet de mod van een dertienjarige 'afzagen'. Even ter verduidelijking:
enjip_86 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:31:
Verhaal over verbetering van foto's (thumbs up)
zijn positieve opbouwende kritieken. Zo zou het moeten zijn, en niet dat overige gezaag van mensen die blijkbaar niet weten dat juist positieve opbouwende feedback een stimulans geeft tot zelfontwikkeling en verbetering.JorneB schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:24:
Leuk concept! Leuk schoolproject ook. Heb je er op school ook nog punten mee kunnen scoren? Is dit een vast onderdeel van de verplichte 1040(?) lesuur of zijn de keuzeprojecten een manier waarop de school een lerarentekort verbloemd? In ieder geval, als ik dit zo lees mocht ik willen dat ik vijftien jaar later geboren was.
En nog even over de afwerking, prima toch? Ervaring komt met de jaren. Ik heb zelf ruim zeven jaar bij een bouwmarkt gewerkt, alle rangen en standen langs zien komen, en concludeer dat het tof is dat een 13 jarige in ieder geval bereid is om zelf wat gereedschap ter handen te nemen om zijn ideeën te verwezenlijken. Ga zo door!
[ Voor 6% gewijzigd door MaZeLe op 23-01-2012 20:46 ]
er is niet enorm veel intressants te zien zoals een hoopje kabels door een roster, een controlblordje(dat overigens wel degelijk te zien is (is een prikbord eigenlijk, maar dat moet je kennen voordat je het herkent)) en de achterkant van een voeding.
ik wel meer high-res uitgezoemde foto's zien voordat ik pas iets goed kan beoordelen en oehhs en ahhs kan geven
neem een voorbeeld aan van kier, hij maakt zijn foto's altijd prachtig
Dat ligt 'm vooral aan de camera, hij laat de final pics maken door een fotograaf, en voor de normale update foto's gebruikt hij een goede camera (neem ik aan, aan de kwaliteit te zien). Dat gaat je niet lukken met die Steadyshot.Fordox schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:49:
neem een voorbeeld aan van kier, hij maakt zijn foto's altijd prachtig
Echter, F.West98, ik zou wel een beetje de hoofdzaken laten zien (vooral ook een overzichtsfoto, een stuk of 3-4, en daarna close-ups van bepaalde dingen), want een aan/uit knop en de achterkant van een voeding kennen we wel
Dat het allemaal niet zo goed is als de zo vaak genoemde grote namen als kier en die anderen zul je moeten aanvaarden, net als de verwaande tweakers die er aan gewend zijn
Tegen beter weten in ga ik toch nog antwoorden.F.West98 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:13:
[...]
Het windows is NIET scheef, enkel die groene rand, maar dat is niet alles. Het liftje is recht, nou, de kast is ook recht, want, uit de fabriek.
Wat is er onlogisch? Misschien die Lian Li, maar dat was juist mijn unieke ontwerp...
Niemand vroeg om overzicht, en die zijn lelijker omdat het moeilijk te fotograferen is. Ik vind het jammer dat men hier alleen maar zit te zeuren. Op andere fora krijg ik wel positieve reacties. Waarom zeurt men hier dan alleen maar?
- De randen van de window zien er op de foto scheef uit.
- De plexi plaatjes op je lift zitten onderling scheef.
- De randen van het uitgezaagde Antec logo zijn nog rafelig en schots en scheef (ondanks alle adviezen en tips over sleutelvijlen etc..)
- De groen verlichte rand op de Lian-Li is scheef.
Allemaal niet echt een ramp, als je er wat meer tijd in steekt (lees: geduld voor hebt) kan je dat allemaal netjes afwerken. Niet te snel willen werken is vaak een goed begin
Wat ik bedoel met onlogisch is het volgende:
Je laat met je foto's allerlei details zien waar als buitenstaander geen touw aan vast te knopen is. Jij kent je kast goed dus je weet precies wat er te zien is. Wij kennen je kast niet zo goed en dan is het soms lastig om goed te zien wat je nou eigenlijk laat zien. Dan is het handiger om niet zo in te zoomen en wat meer overzicht in je foto's te houden, dan zien wij ook waar we naar kijken.Zorg dat je genoeg licht hebt en maak dan overdag een paar nette foto's.
Het is niet om te zeuren, (al snap ik dat het wel zo lijkt.) maar bedoeld als opbouwende kritiek. Ik bedoel als er meerdere keren tegen mij gezegd wordt dat de mods die ik doe scheef gezaagd zijn, dan let ik daar de volgende keer wel op.
Maar al met al heb je je best gedaan, wat kan jou het schelen wat een paar zure Tweakers er van vinden. Zo lang je er zelf maar blij mee bent toch
Edit: Dit is iets wat ik gemaakt heb:

Allemaal met de hand gezaagd (25x25mm aluminium buizen) en daarna met sleutelvijlen afgewerkt. Door er de tijd voor te nemen zorg ik ervoor dat het allemaal netjes recht is. Ik ben in m'n vrije tijd af en toe met deze mod bezig, ben er nu al +- 3 maanden mee aan de slag, en ben nog niet verder als alleen het frame zelf en het rechter zijpaneel.
[ Voor 14% gewijzigd door Meelobee op 24-01-2012 16:12 . Reden: Pic en Edit toegevoegd ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Originele mod, maar het thema is imo niet ver genoeg doorgevoerd, kan er niet meer van maken dan 2 kasten die aan elkaar versleuteld zijn
Extra, enkel de wat slimmere kinderen... Ik dus, en nee, geen cijfer oid, en ook niet onderdeel van de 1040 uur...JorneB schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:24:
Leuk concept! Leuk schoolproject ook. Heb je er op school ook nog punten mee kunnen scoren? Is dit een vast onderdeel van de verplichte 1040(?) lesuur of zijn de keuzeprojecten een manier waarop de school een lerarentekort verbloemd? In ieder geval, als ik dit zo lees mocht ik willen dat ik vijftien jaar later geboren was.
Dat gele puntje is een ledje op de (wel beschreven, o.a. in eerdere updates) arduino. De kast openmaken gaat nu niet lukken om te laten zijn. Als ik ssd erin doe zal ik wel pics makenjip_86 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:31:
Volgens mij is het zeker geen verkeerde build, maar volgens mij geven je foto's een wat slordig beeld. Je moet je bij het maken van de foto's wel realiseren wat interessant is voor ons om te zien. Begrijp me goed, het is niet om je werk af te kraken. Ik zal proberen wat tips te geven hoe je fotografisch je werk wat overzichtelijker kan presenteren aan ons.
1: url
Daar zie ik een geel puntje, is dat een led ofzo? Jij weet het, wij niet. Van zo iets zou ik denk ik een wat completere foto proberen te maken. Zodat je kan laten zien hoe je het bordje bijvoorbeeld geplaatst hebt in de kast.
en een pinbordje... (de beschrijving staat onder de foto, je leest verkeerd2: url
Er staat bij dat ik daar het controlboard kan zien. Ik zie alleen wat voedingskabels lopen en een ccfl.
Ok...3: url
Idee is goed, maar probeer hier iets meer uit te zoomen nog. Je kan dan en de reflectie laten zien, maar ook hoe je twee kasten in elkaar overlopen.
Dit is de binnenkant van de (loze) Lian Li, is daar niet nodig... Openmaken komt nog4: url
Op deze foto laat je persoonlijk ook geen positieve kant zien. Een goede mod is ook zeker gebaat bij cablemanagement. Het is goed om te laten zien hoe je die verbinding gemaakt hebt, maar wellicht kun je hier beter even je kast open maken en dan daar wat laten zien van de doorgangen. De wazige gedeeltes (van de buitenkant?) doen deze foto ook wat onrustig overkomen.
Achterkant is aardig lelijk. Allemaal kabels. Hij was nl. aan voor de verlichting5: url
De achterkant kan je denk ik ook beter een iets ander standpunt nemen. Het detail van voedingsstekker is vermoedelijk het meest standaard punt van elke kast. Waar zit je voeding in de kast, of hoe ziet een groter deel van de achterkant eruit met bijv de overgang is denk ik interessanter om te zien.
Al met verdient je werk echt wel een pluim als je dit met 13 jaar al doet. Maar probeer toch ook op de presentatie te letten. Algemeen heb je denk ik iets te veel details op de foto en ook te donkere foto's. Foto's zijn eigenlijk altijd wel gebaat bij daglicht, alleen als je ledjes etc wilt laten zien kun je beter de avond pakken. Net als je met modden dingen van elkaar af kan kijken, zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken hoe anderen hun kasten presenteren op de foto.
Overzicht komt OOK als ik m openmaak, want hij zit in de buurt van een tafelpoot, die probeer ik er buiten te laten...Gurrif schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:00:
[...]
Dat ligt 'm vooral aan de camera, hij laat de final pics maken door een fotograaf, en voor de normale update foto's gebruikt hij een goede camera (neem ik aan, aan de kwaliteit te zien). Dat gaat je niet lukken met die Steadyshot.
Echter, F.West98, ik zou wel een beetje de hoofdzaken laten zien (vooral ook een overzichtsfoto, een stuk of 3-4, en daarna close-ups van bepaalde dingen), want een aan/uit knop en de achterkant van een voeding kennen we welIk kan begrijpen dat mensen "zeuren" over de afwerking, omdat op de close-up van het Antec logo de afwerking er wat slordig uitziet, maar met het licht aan op een afstand ziet het er prima uit.
Dat het allemaal niet zo goed is als de zo vaak genoemde grote namen als kier en die anderen zul je moeten aanvaarden, net als de verwaande tweakers die er aan gewend zijnhet is ook een kwestie van ervaring. Ik ben in ieder geval benieuwd naar een paar totaalplaatjes.
Dit was daglicht... Met 1 lamp erbij, maar beter lukt niet, staat in een hoekje...hoyvoy schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:40:
Mooie mod F.West98, zelf ben ik 14 en vind het geweldig wat je gedaan hebt!Beetje een apart idee: een school-like pc. Maar inderdaad: probeer een foto's te maken bij daglicht, uit mijn ervaring is dat altijd beter dan bij lampen.
Die zijn he-le-maal recht. Nagemeten zelfsMeelobee schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:58:
[...]
Tegen beter weten in ga ik toch nog antwoorden.
Alleen toevallig de gefotografeerde kant. De rest is wel helemaal recht- De plexi plaatjes op je lift zitten onderling scheef.
Ik heb het zo goed mogelijk gedaan, de kleinste vijl paste er niet tussen. (en geen budget voor kleinere vijl)- De randen van het uitgezaagde Antec logo zijn nog rafelig en schots en scheef (ondanks alle adviezen en tips over sleutelvijlen etc..)
En de sleutelvijl tip was pas toen alles al was vastgelijmd...
het enige wat aan de bovenkant wat scheef is idd...- De groen verlichte rand op de Lian-Li is scheef.
Dit was dus overdag, ik heb eerder foto's van de dingen die ik fotografeerde laten zien, dus als je het volgt moet je het kunnen zien. Ik ben geen kier met een EOS camera oid...Allemaal niet echt een ramp, als je er wat meer tijd in steekt (lees: geduld voor hebt) kan je dat allemaal netjes afwerken. Niet te snel willen werken is vaak een goed begin
Wat ik bedoel met onlogisch is het volgende:
Je laat met je foto's allerlei details zien waar als buitenstaander geen touw aan vast te knopen is. Jij kent je kast goed dus je weet precies wat er te zien is. Wij kennen je kast niet zo goed en dan is het soms lastig om goed te zien wat je nou eigenlijk laat zien. Dan is het handiger om niet zo in te zoomen en wat meer overzicht in je foto's te houden, dan zien wij ook waar we naar kijken.Zorg dat je genoeg licht hebt en maak dan overdag een paar nette foto's.
Mijn oude laptop was aan vervanging toe, dus had ik een beetje haast, en idd, alles wat ik op school deed (tot de zomer) is lelijk. Daarna thuis verder gegaan, en de rest is een heeeeel stuk netterHet is niet om te zeuren, (al snap ik dat het wel zo lijkt.) maar bedoeld als opbouwende kritiek. Ik bedoel als er meerdere keren tegen mij gezegd wordt dat de mods die ik doe scheef gezaagd zijn, dan let ik daar de volgende keer wel op.
Maar al met al heb je je best gedaan, wat kan jou het schelen wat een paar zure Tweakers er van vinden. Zo lang je er zelf maar blij mee bent toch
Edit: Dit is iets wat ik gemaakt heb:
[afbeelding]
Allemaal met de hand gezaagd (25x25mm aluminium buizen) en daarna met sleutelvijlen afgewerkt. Door er de tijd voor te nemen zorg ik ervoor dat het allemaal netjes recht is. Ik ben in m'n vrije tijd af en toe met deze mod bezig, ben er nu al +- 3 maanden mee aan de slag, en ben nog niet verder als alleen het frame zelf en het rechter zijpaneel.
T gaat om t ideeVerwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:23:
De lucht uit dat 'liftje' zal nauwelijks de kast in gaan, denk dat het grootste deel verdwijnt door de kieren.
Originele mod, maar het thema is imo niet ver genoeg doorgevoerd, kan er niet meer van maken dan 2 kasten die aan elkaar versleuteld zijn
hij zei: ze zien er op de foto niet recht uit.quote:
Meelobee schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:58:
[...]
Tegen beter weten in ga ik toch nog antwoorden.
Die zijn he-le-maal recht. Nagemeten zelfs
is dus een camera standpunt fout
je kunt misschien ook de pc op de keukentafel leggen? heb ik ook gedaan voor foto's. verlichting kun je ook hotwireren, of alleen je pc laten posten. scherm e.d. heb je niet nodig alleen een voedingskabel.
ik hoop dat je met het plaatsen van de ssd ook het een en ander beter afwerkt