Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:00
Beste tweakers, ik ben op zoek naar een nieuwe mooie 3D-tv en wil gaan voor de philips 46pfl9706. Dit lijkt mij echt een prachtige tv en één van de beste dit moment op de markt. Ik ben wel een beetje sceptisch door de verhalen over het banding-probleem bij dit type. Weet iemand of dit inmiddels al verholpen is, en anders een paar voorbeelden om het goed te kunnen zien. Zodat ik in de winkel zelf dmv een usb-stick kan kijken welk exemplaar er het minste last van heeft.

Of wordt dit type afgeraden en raden jullie mij een andere tv aan.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
De problemen met de 9706 qua banding / dirty screen effect zijn niet verholpen. Philips is nog steeds mee bezig en garandeert in mijn geval dat het opgelost wordt. Op dit moment ben ik zelf wachtende op de oplossing en kan de tv ook terug doen. Hopen dat het opgelost wordt, maar duurt wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb sinds kort een irritant probleem op mijn 42pfl7606h. Ik denk dat het te maken heeft met een instelling die ik zonder het te weten heb veranderd..
Wanneer ik op zender 1 2 of 3 ben komt er na een paar seconden rechts onderin een rood knopje met 'aan'. In beeld. Vanaf dit moment kan ik op mijn afstandsbediening de nummers niet meer gebruiken, die hebben dan een andere functie. Ipv dat hij dan naar het gekozen nummer gaat, krijg ik een bepaald menu naar voren.
Wel kan ik zappen met de gewone channel up en down op de AB.

Dit probleem heb ik niet bij de andere Nederlandse zenders (rtl 4 5 7 8 etc.). Voorheen had ik hier nooit last, maar nu ineens wel..

Enig idee hoe dit kan en weer ongedaan gemaakt kan worden? Want het is heel irri dat ik vanaf Nederland 1 niet ineens bijv 410 kan kijken, want die nummers werken niet. Dan moet ik eerst naar RTL 4 tikken en dan pas 410 intikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 12:56
Anoniem: 367007 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:32:
[...]
Gewoon Net TV aanklikken en dan krijg je de melding of je de app wil toevoegen
Net meteen geprobeerd op de pfl7676 maar ik krijg geen melding of ik een app wil toevoegen. ZIt dus nog steeds naar de crappy nettv interface te kijken. Moet ik nog iets anders speciaals doen wellicht?

edit: Gevonden en heet Coming soon. Maar het is alleen een plaatje van de nieuwe interface met een melding dat het binnenkort beschikbaar komt. Nog maar wachten dan....

[ Voor 17% gewijzigd door PaPi36 op 30-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367007

Staat hij ook niet ergens verborgen tussen de overige applicaties?, bij mij moest ik via het Home menu toestemming geven om hem toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibertb
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
Wij hebben sinds vrijdag de 47pfl7656. Ook deze heeft backlight bleeding, met name in de rechter bovenhoek en links onder. Door middel van veel experimenten met instellingen heb ik het weten te onderdrukken, maar ik vind de TV presoonlijk nu erg donker. Maar wellicht is dat wennen.

Wel heb ik iets ander opvallends, wat ik hier op het forum niet terug kan vinden. Bij effen witte beelden of bijvoorbeeld beelden van een blauwe licht, valt me op dat er in het midden bovenin een donkere rand zit (en onderin ook wat, maar dan minder), en ook een klein beetje onderin. Het kan ook zo zijn dat dit komt, omdat de hoeken wat feller van kleur zijn. Al met al is een wit scherm in de hoeken echt wit en verder wat donkerder gekleurd. Iemand hier ook last van?

Ik twijfel of ik terug moet met de TV (ivm met beide problemen) of dat dit 'standaard' is bij dit type en omruilen/repareren weinig zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:57
Met instellingen(dynamische achtergrond verlichting) kun je inderdaad het blacklight bleeding verminderen maar dan zie je weinig detail in donkere scene's.
Wat je zou kunnen proberen is de schroeven aan de achterkant van de behuizing op die plekken waar je bleeding hebt wat losser of juist aan te draaien(vast is vast).

Het probleem met wit heb ik niet maar is bij mij ook niet echt egaal wit,zie wel wat vlekken.

Vind deze lcd toch wat tegenvallen,zwartweergave is niet zo best en ook de kijkhoek is ook niet zo groot want ik ziet op zo'n 15-20 graden en heb dan al last van een witte waas over het scherm.

Ik heb voor dat ik deze lcd(42pfl7656) kocht toch bij meerdere winkels gekeken en zag alleen maar mooie beelden maar waarschijnlijk zijn die allemaal handpicked.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 18:45

Sorcerer8472

Mens sana?

Kijkhoek is idd niet heel geweldig, maar als je in het midden zit is hij perfect en daar zit ik toch 99% van de tijd. Na 20 graden ofzo wordt het beeld wat waziger/grijzer en worden ook de kleuren wat doffer. Op zich is het nog te doen tot 30 graden bij de 46PFL6606 (let wel: 15 graden links + 15 graden rechts). Ik ruil hem om voor een 55PFL6606, hoop dat hij daar absoluut gezien ietsjes groter is, de kijkhoek, maar in het midden is het anders toch prima.

Met backlight bleed zou ik teruggaan. Mijn scherm wordt daarom ook ingeruild. Is niet normaal en zoals iemand hier al zei moet je er nog jaren tegenaan kijken.

Ik zie trouwens inderdaad dat het scherm een beetje los zit rond met name de plekken van de backlight bleed bij mij, maar ik ga er echt niet zelf aan schroeven ofzo... Gewoon inruilen totdat ik een goed werkend exemplaar heb.

Dynamische achtergrondverlichting verbloemt het een beetje (net als dynamisch contrast of heel erg felle settings) maar verhelpt het zeker niet; met name bij lage contrasten bij donker beeld is het erg irritant omdat de zijkanten te fel zijn (lijkt wel of de brightness daar 10 ofzo hoger staat).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 19:25
Der is weer een update verschenen voor de 9706

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:25
Ik lees onder andere op dit forum dat de EPG van de Philips (7000 serie) niet al te best is. Wat zijn de ervaringen hiermee? Iemand die een filmpje op Youtube heeft staan o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibertb
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-02-2023
Het vervolg van vijf posts hierboven:

Toch besloten om hem om te gaan ruilen. De backlight bleeding viel wel enigszins te onderdrukken met een laag contrast, maar het bleef altijd zichtbaar. En de TV werd gewoon te donker. En bij hoger contrast (en ook bij de optimale instellingen zoals ze hier op het forum staan) was het gewoon goed zichtbaar.

Naar aanleiding van alle berichten hierboven was ik niet echt hoopvol bij het uitpakken en installeren, maar het viel me enorm mee! Dit model heeft totaal geen backlight bleeding en ook lijken de kleuren veel beter uit te komen. Waar bij de andere TV het zwart vaak wat grijsachtig leek, is dit hier helemaal niet meer het geval! Ook de donkere balken in een wit scherm zijn verdwenen... Kortom, mocht je last hebben van backlight bleeding, dan zou ik gewoon adviseren om terug te gaan of Philips in te schakelen. Het hoeft dus namelijk helemaal niet zo te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Voor de pfl7676 is ook weer nieuwe software verschijnen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Plus SmartTV werkt op de pfl7676. Wel enorm traag en het is geen enkel probleem om de weerbericht-app vast te laten lopen (en dan staat de klok opeens een uur vooruit :? ) . Eerst maar eens de firmware-update uitvoeren en zien of dat de boel verbetert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Net de laatste firmwareversie geüpdate ... m'n probleem bestaat nog steeds :(
Maandag maar eens contact zoeken met Customer Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-06 11:41

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Mensen, even vraagje, over de nieuwe smart tv, is dit nu wel of niet uit.
ik lees hierboven, dat de app uit zou zijn, maar ook van nog niet.

Dus mijn vraag is, of er al mensen de nieuwe smart tv gebruiken.
Update, de nieuwe smart tv is er nu, kwam bij mij vanzelf

Er is inderdaad nieuwe software:
(Versie: 000.014.095.000) Nederlands, Publicatiedatum: 2012-02-01
maar ik kan nog niet vinden, wat er verandert is, die wijst nog naar 93....
en ook de download is nog de oude versie?

leuk trouwens die connectivity guide, en ik kom dan op 2 scarts aansluitingen uit, maar die hebben de moderne tv's niet (voor de surround set, en voor mijn oude hdd recorder). Maar ik heb maar een andere hdd recorder met hdmi gekocht

[ Voor 30% gewijzigd door jpm.lensen op 05-02-2012 10:35 . Reden: connectivity guide ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444073

Heb begin november 2011 een philips led TV type 46pfl9706 besteld.
Toestel werd geleverd op 23 december. (na +/- 6 weken)
Na installatie van het toestel volgende gebreken vastgesteld:
beeldscherm +/- 40 dode pixels, verticale lijn van +/ 8 cm lang (constant oplichtende rode pixels)
Op het scherm was centraal op het beeldvlak een doffe vlek zichtbaar met een diameter van +/- 4cm
De TV schakelde na ongeveer 2u automatisch uit (dit probleem is ondertussen verholpen door een update)
Ik heb de TV nadien vergeleken met mijn vorig toestel een philips 37pfl 9603
Beeldkwaliteit van de nieuwe TV is veel beter, reflecties zijn minder maar niet noemenswaardig.
In verband met de vermelde problemen heb ik terug contact opgenomen met de winkel waar het toestel werd aangekocht. (27 december 2011)
Kreeg melding dat het een productiefout was. Nu (5 februari is er nog steeds geen nieuw toestel geleverd)
Dit kan volgens de verkoper nog wel even duren.
Zijn deze levertermijnen bij philips de uitzondering of de regel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21850

Anoniem: 444073 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:09:
.......
Dit kan volgens de verkoper nog wel even duren.
Zijn deze levertermijnen bij philips de uitzondering of de regel ?
In december werd door Philips besloten dat mijn 46pfl9705 niet meer gerepareerd zou worden (zou 4x rep worden). Een week later ontving ik de 46pfl9706... In de meeste webshops is hij ook direct leverbaar... ik zou er maar eens achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443099

Sinds januari een 52PFL9606 in bezit, ook al uit een "coulance" regeling. Heb probleem met kleur die fletser wordt als je iets schuin voor de tv gaat staan.
Heb hier een topic over geopend, reactie`s zijn welkom.

52PFL9606H12 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat betreft levertijden: ik moet waarschijnlijk nog even wachten tot m'n 46PFL6606 kan worden geruild tegen een 55PFL6606. Levertijden zijn blijkbaar wel wat langer dan verwacht :? Of dat ligt aan BCC, dat kan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
En het probleem is weer spontaan verdwenen ... snap er niks meer van 8)7
Ik heb echt totaal geen idee waar het door wordt veroorzaakt. Kijken hoelang het duurt totdat het weer terugkeert, en dan direct Customer Care bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Die nieuwe SmartTV werkt nog voor geen meter. Ontzettend sloom en log ! Hoop dat daar nog verandering in komt ? Mensen met de zelfde ervaring ?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik vind het nieuwe smart TV ook nog helemaal niet goed werken.

De Gracenota EPG is helemaal een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
jpm.lensen schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:00:
Mensen, even vraagje, over de nieuwe smart tv, is dit nu wel of niet uit.

Er is inderdaad nieuwe software:
(Versie: 000.014.095.000) Nederlands, Publicatiedatum: 2012-02-01
maar ik kan nog niet vinden, wat er verandert is...
Van de download site (nog niet in het Nederlands)
Q5551_0.14.95.0 (Publicatiedatum: 2012-02-01)
(De geschiedenislijst wordt momenteel in uw lokale taal vertaald.)
• Added an option to disable the deletion of channels in background install. (Only applicable to Kmodels)
• Teletext is not working on ZIGGO channel. (Only applicable to country, Netherlands)
• Movie stops by itself when you watch a rented movie from an online video store.
• Unable to activate MHEG (with the red button) on a MHEG channel.
• Ambilight flashes intermittently. (Only applicable to 7000 series)
SmartTV wordt volgens mij via Internet ge-update. Ziet er idd. anders uit en alles lijkt nu overgenomen door Gracenote (EPG en SmartTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 23:46
Omdat ik recentelijk een 7606 heb aangeschaft en uiteraard ook blacklight bleeding had.
Heb ik het volgende gedaan.
Op maandag kreeg ik mijn tv geleverd, na constatering meteen de internet winkel gebeld.
Hun konden hier niets aan doen maar kreeg een telefoon nummer van Philips.
Op vrijdag kwam al de monteur, en demonteerde de tv
Hij haalde de druk "klemming" van de randen af en stelde hem minder strak in.
Hij deed dit tot 4 keer toe tot alles verdwenen was :-))

Dus voor degene die hier last van hebben is dit een oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 19:24
roelieboelie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:24:
Die nieuwe SmartTV werkt nog voor geen meter. Ontzettend sloom en log ! Hoop dat daar nog verandering in komt ? Mensen met de zelfde ervaring ?
Allereerst erg tevreden met m'n 42 inch 7406, mooi beeld geen backlight bleed.

Ik vind de nieuwe Smart TV interface ook sloom en log, zou graag de oude interface weer terug hebben, die was prima voor mij. Qua snelheid en gebruiksers indruk nu een flinke achteruitgang.
Snelheid voelt nu net zo traag als m'n bejaarde HDX 1000 mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 00:42
Von Henkel schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 00:18:
Omdat ik recentelijk een 7606 heb aangeschaft en uiteraard ook blacklight bleeding had.
Heb ik het volgende gedaan.
Op maandag kreeg ik mijn tv geleverd, na constatering meteen de internet winkel gebeld.
Hun konden hier niets aan doen maar kreeg een telefoon nummer van Philips.
Op vrijdag kwam al de monteur, en demonteerde de tv
Hij haalde de druk "klemming" van de randen af en stelde hem minder strak in.
Hij deed dit tot 4 keer toe tot alles verdwenen was :-))

Dus voor degene die hier last van hebben is dit een oplossing :-)
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.. Maar ik denk dat hij de randen dus juist wat losser maakte in plaats van aan te drukken.. Hier ook iets bleeding maar niet ergerlijk, maar haal het lieve natuurlijk weg.
Als je het duidelijker uit zou kunnen leggen.. GRAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437741

Sinds kort ben ik in het bezit van 32PFL7606, waaraan ik twee satellietdecoders heb gekoppeld. Mijn probleem is dat de beeldformaatinstelling telkens wijzigt. Ik stel steeds auto-zoom in, zodat zowel de 4:3 als de 16:9 uitzendingen goed in beeld komen (zo was ik het gewend op mijn oude Philips), maar deze stand blijft niet gefixeerd, zodat ik steeds weer met de hand moet aanpassen.
Doe ik iets verkeerd of moet ik daar maar mee leven?
Dank vast voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 21:16
Hier is zojuist de 40PFL9606/k geleverd.
Tot nu toe alleen maar lof voor dit toestel! Nog niet echt een mankement kunnen ontdekken.
Dit weekend maar even de kleuren e.d. goed afstellen, want standaard staat hij een beetje matig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Camiel schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:23:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.. Maar ik denk dat hij de randen dus juist wat losser maakte in plaats van aan te drukken.. Hier ook iets bleeding maar niet ergerlijk, maar haal het lieve natuurlijk weg.
Als je het duidelijker uit zou kunnen leggen.. GRAAG!
Ik zou de Philips-servicedesk dan even bellen. Beter dan dat je zelf je scherm sloopt of je garantie ongeldig maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 23:46
@Camiel

De bleeding aan de rand had ik zo strak dat je de "lichte" vlek niet alleen in een zwarte balk zag maar ook als ik full beeld had bij kleuren.( dus de rand maken ze iets "losser")
Zelf zou ik het niet proberen, gewoon even een monteur laten komen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Von Henkel op 12-02-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 10:02

timvanloon

Intel or AMD?

Iemand al ervaring met de Philips 47PFL7696H?

Dit lijkt me een mooie tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Niemand?

Kan ook geen reviews vinden via google.
Ja eentje op kieskeurig maar verder nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445318

Ik heb een 42pfl7666 waar ik heel blij mee ben. Mij viel laatst op dat als ik tijdens tv kijken info opvraag wordt aangegeven signaalsterkte 0; beeldkwaliteit is 100%.

Lijkt mij niet helemaal kloppen. Voorheen had ik signaalsterkte ruim 90. Heb Ziggo via CAM van Neotion.
Hebben meer mensen dit?

*update*
Met installeren nieuwe Firmware opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 445318 op 16-02-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3811

Is het goed mogelijk om een USB stick in mijn Philips 42pfl7606h te stoppen, en daarop TV in HD op te nemen? Heeft iemand dit voor elkaar? En welke stick is groot/snel genoeg?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Het device om op te nemen moet wel minimaal 32 GB zijn, en is exclusief voor de TV (vermoedelijk vanwege de encryptie). Toen was een 250 GB extern diskje toch wel de voordelige keus waar bovendien veel meer op past.

Houd er wel rekening mee dat je alleen van de interne tuner kunt opnemen, je moet dus een CI+ CAM gebruiken en de IP-EPG moet beschikbaar zijn, de TV moet daarvoor internet toegang hebben. Dat tweede is jammer want de gebruikte site ligt er soms uit en kun je geen opname programmeren en zelfs niet afspelen.

Bonus is dat het tegelijk voor timeshift (pauzeren) tijdens het kijken gebruikt kan worden, daarbij wordt dan wel tegelijk geschreven en gelezen wat op sommige USB-sticks/disc wat problemen (schokkende beelden :)) zou kunnen geven. Bij mij gaat dat overigens prima.

[ Voor 57% gewijzigd door Ge Someone op 18-02-2012 01:19 . Reden: aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3811

Ge Someone schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:58:
Het device om op te nemen moet wel minimaal 32 GB zijn, en is exclusief voor de TV (vermoedelijk vanwege de encryptie). Toen was een 250 GB extern diskje toch wel de voordelige keus waar bovendien veel meer op past.

Houd er wel rekening mee dat je alleen van de interne tuner kunt opnemen, je moet dus een CI+ CAM gebruiken en de IP-EPG moet beschikbaar zijn, de TV moet daarvoor internet toegang hebben. Dat tweede is jammer want de gebruikte site ligt er soms uit en kun je geen opname programmeren en zelfs niet afspelen.

Bonus is dat het tegelijk voor timeshift (pauzeren) tijdens het kijken gebruikt kan worden, daarbij wordt dan wel tegelijk geschreven en gelezen wat op sommige USB-sticks/disc wat problemen (schokkende beelden :)) zou kunnen geven. Bij mij gaat dat overigens prima.
Thnx. En welke USB stick heb je precies? En hoeveel kun je kwijt op een 32 GB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

timvanloon schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:49:
Iemand al ervaring met de Philips 47PFL7696H?

Dit lijkt me een mooie tv!
Ik heb er 1 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Anoniem: 3811 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:49:
En welke USB stick heb je precies? En hoeveel kun je kwijt op een 32 GB stick?
Zoals ik bedoelde aan te geven, gebruik ik een Samsung 2,5"diskje. De 32GB sticks waren een half jaar geleden nog een stuk duurder. De grootte kan ik niet precies aangeven, het hangt van de bitstream af. Opnames van SD zenders nemen natuurlijk minder ruimte in dan van HD en ik heb met 250 GB (bruto) ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrietkerk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Tijd voor een nieuwe topic "Philips 2012 series"?

http://www.checktwice.nl/...tstekende-beeldkwaliteit/

Vraag mij af wanneer ze in de winkel zullen liggen. Heeft iemand op basis van eerdere jaren enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444940

Kan ik een een Tv uit de 8606/9606 serie op een analoge versterker aansluiten. Als ik naar de specs kijk zie ik alleen audio ingangen.
Ik wil dus het geluid van mijn toekomstige tv laten weergeven op mijn audio installatie.
De versterker heeft geen digitale ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 12:56
weer eens iets uitdagends geconstateerd op de 7676.
Had al een tijdje last van storing op wat kanalen maar wist niet waar het door kwam.

Als ik de Boxee Box aanzet gaat kanaal RTL4 en 5 storen (op HDMI 2 of 3).
Op HDMI 1 gaat in deze situatie NET5 storen.
Met de PS3 heb ik hier geen last van op die HDMI poorten.

Iemand soortgelijke ervaringen met media players en de 7676?
Of iemand een idee hoe ik kan achterhalen of het probleem hdmi op de TV of de output van de boxee box is?

edit: Ondertussen ben ik er wat verder mee. Van plek wijzigen en met kabels rommelen hielp niet. Op een gegeven moment heb ik de HDMI 1.3 kabel van de PS3 geswitch met de HDMI 1.4 kabel die op de boxee box zat. Voila problem solved. Geen idee waarom maar wellicht dat de boxee box over de ethernet mogelijkheid in de HDMI 1.4 kabel ruis doorgeeft aan de TV en de TV hier dan weer op gaat storen.

[ Voor 28% gewijzigd door PaPi36 op 24-02-2012 15:39 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
hgrietkerk schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:17:

Vraag mij af wanneer ze in de winkel zullen liggen. Heeft iemand op basis van eerdere jaren enig idee?
Ik denk september.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgrietkerk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Hmmm, dat is balen. Net iets te lang op te gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de ondersteuning van usb-hdd's op een 32PFL6606 niet zo goed is als ik dacht. Als ik de harde schijf formateer op FAT32 dan leest de tv alles, maar bestanden groter dan 4GB kan je vergeten omdat het bestandssysteem dat niet ondersteunt. Converteer je de schijf naar NTFS dan ziet de tv wel de bestanden, maar zodra je eentje wilt afspelen dan komt de tv met de foutmelding "file can not be read or found" 8)7. Een andere bestandsformaat (exFAT) wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Robin: da's met de laatste firmware? :X Wel heel slecht dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388721

Robin schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:58:
Ik moet zeggen dat de ondersteuning van usb-hdd's op een 32PFL6606 niet zo goed is als ik dacht. Als ik de harde schijf formateer op FAT32 dan leest de tv alles, maar bestanden groter dan 4GB kan je vergeten omdat het bestandssysteem dat niet ondersteunt. Converteer je de schijf naar NTFS dan ziet de tv wel de bestanden, maar zodra je eentje wilt afspelen dan komt de tv met de foutmelding "file can not be read or found" 8)7. Een andere bestandsformaat (exFAT) wordt niet herkend.
Koop éénmalig een Xtreamer mediaplayer voor 100 of 180 euro en je bent voor de komende 5 jaar klaar.
Speelt echt alles af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 05:58
Anoniem: 444940 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 06:56:
Kan ik een een Tv uit de 8606/9606 serie op een analoge versterker aansluiten. Als ik naar de specs kijk zie ik alleen audio ingangen.
Ik wil dus het geluid van mijn toekomstige tv laten weergeven op mijn audio installatie.
De versterker heeft geen digitale ingang.
Ja, kan je doen door de hoofdtelefoon uitgang te gebruiken.. gebruik hiervoor een 3,5mm mini-jack naar RCA (Cinch) kabel (ook wel rood-wit tulpstekker genoemd)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:41
Is er een linux (server) alternatief voor de wifimediaconnect software? Ik heb een 32pfl9606

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:16:
Robin: da's met de laatste firmware? :X Wel heel slecht dan :X
De vorige als de nieuwe firmware werken alleen fatosnelijk met FAT32-schijven. Naja, je kan dus wel mediabestanden afspelen, maar HD-films >4GB kan je dus vergeten. Zorg dat je of fatsoenlijke ondersteuning hebt of ondersteun het helemaal niet. Op deze manier is het gewoonweg stom. Zelfs op internet is er niks te vinden over deze gebrekkige ondersteuning :X

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gebruik gewoon mijn Mede8er om mijn spul af te spelen, daar werkt tenminste wel alles. De optie in de TV is leuk, maar blijkt niet te voldoen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Robin schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:43:
[...]

De vorige als de nieuwe firmware werken alleen fatosnelijk met FAT32-schijven. Naja, je kan dus wel mediabestanden afspelen, maar HD-films >4GB kan je dus vergeten. Zorg dat je of fatsoenlijke ondersteuning hebt of ondersteun het helemaal niet. Op deze manier is het gewoonweg stom. Zelfs op internet is er niks te vinden over deze gebrekkige ondersteuning :X
Het irritante is dat het ws niet eens zo moeilijk is om de support toe te voegen, ook niet als je een heel erg moeilijke embedded linux-variant hebt... dan nog is het allemaal prima in zo'n kernel te bakken als je weet waar je mee bezig bent.

Dus zoiets relatiefs simpels doen ze niet goed, terwijl ze wel goed vrij geavanceerde low level beeldverwerkingstechnieken toepassen zoals Clear LCD met een scanning backlight wat érg goed werkt tegen ghosting. Dus daar wordt genoeg geld in gestoken, maar de software lijkt een ondergeschoven kindje...

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Week 10 pas levering bij de expert? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 11:53
Ik heb sinds dit weekend een 47pfl7606. Ik heb ook het probleem met Ziggo met de CI+ module en het happeren van het geluid als het loopt via de optische kabel naar mijn receiver. Als het geluid via de speakers van de tv gaat is het prima.

Ik ben benieuwd of UPC klanten het ook hebben en welke CI+ module jullie hebben. Willen de personen met hetzelfde probleem laten weten welke module ze hebben? Mijn module is een @SMIT .

Ik zal het probleem morgen ook aanmelden bij Philips, want dit is absoluut niet acceptabel.

Update: ik heb ook met een neotion CI+ module getest en zelfde probleem.
Ik heb wel een workaround gevonden door de output op stereo te zetten voor alle zender ipv dolby digital.Dan is het probleem niet aanwezig.

[ Voor 16% gewijzigd door VivaAtloni op 05-03-2012 14:50 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-03 11:18
Ik heb vorige week de 42pfl7606h gehaald en op zich ben ik er helemaal tevreden mee.
Alleen met het bekijken van films lukt mij niet helemaal wie kan mij vertellen welke 3d film bestanden hij echt afspeelt ik heb een SBS bestand gedownload op een externe hdd gekopieerd en een ISO video bestand geprobeerd en alle twee werken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151740

Voor 3d moet je mp4 bestanden gebruiken. Dus even converteren en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-03 11:18
Weetje toevallig een geschikte programma omdat uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
Op ING rentepunten kan nu de 21:9 50PFL7956H besteld worden voor 1249,50 + een hoop rentepunten. Is dit een goede actie? of toch wachten op de nieuwe 2012 modellen (Philips of ander merk)?

Kan iemand mij ook het verschil vertellen tussen de H en de K versie? Ik zie niet zo snel verschillen in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

K is de Duitse variant met als extra een satelliet tuner ingebouwd. De H zijn de 'normale' Europese versies met een DVD-T/C tuner.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 29-02-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
heeft iemand last van de Philips pta-516 3d brillen dat ze hele tijd brommen tijdens het kijken.
dit is heel vervelend.
ik heb dit aangegeven bij Philips en volgens mij is dit probleem bekend bij Philips dus hebben ze mij een mail gestuurd om de brillen om te ruilen vanaf maart omdat de brillen nu op zijn.
ik vertel dit om het mee te delen voor degene die er ook last van hebben.

je kan ze dus bij Philips laten omruilen

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151740

TarikG schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:26:
Weetje toevallig een geschikte programma omdat uit te voeren?
Ik gebruik Free Video Converter, maar er zullen er vast nog veel meer zijn. Het is niet echt een prettige tool, maar het doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 11:32
TarikG schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:17:
Ik heb vorige week de 42pfl7606h gehaald en op zich ben ik er helemaal tevreden mee.
Alleen met het bekijken van films lukt mij niet helemaal wie kan mij vertellen welke 3d film bestanden hij echt afspeelt ik heb een SBS bestand gedownload op een externe hdd gekopieerd en een ISO video bestand geprobeerd en alle twee werken ze niet.
Ik speel zelf de meeste films af via mijn MacBook Pro via HDMI, aangezien de Philips geen DTS ondersteuning heeft en veel films het dus niet doen. Via HDMI input heb je altijd de optie om 3D in te schakelen.

Als je vanaf de tv afspeelt heb ik soms wel, soms niet de mogelijkheid om over te schakelen op 3D. Merk op dat een 3D bestand niet anders is dan ieder andere (gewone) film, er worden op gelijke resolutie alleen twee beelden uitgezonden. Het bestandsformaat zou er dus niet toe moeten doen. Ik weet niet of het met de laatste firmware altijd beschikbaar is, ik gebruik de 3D functionaliteit bijna nooit.

Merk op dat SBS zeer nadelig is op een passieve 3D televisie, aangezien ieder beeld op zich 960x1080 (met 1080p beeldmateriaal) is en de televisie voor ieder beeld maar 540 beeldlijnen heeft. In de breedte moeten er dus weer pixels bij bedacht worden, terwijl in de hoogte maar de helft van de beschikbare beeldlijnen kan worden weergegeven. Een betere optie is om de TAB (Top Above Bottom) indeling te gebruiken, aangezien dat precies overeenkomt met wat de televisie weergeeft. Nadeel is dat TAB uitvoeringen zeldzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444940

Weet iemand of je de qualiteit van de films die je via youtube op je tv bekijkt ook kunt veranderen? Of pakt de tv altijd de beste qualiteit beschikbaar?

P.S. Ik ben net in het bezit van een 40inch 8606h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
VivaAtloni schreef op zondag 26 februari 2012 @ 23:47:
Ik heb sinds dit weekend een 47pfl7606. Ik heb ook het probleem met Ziggo met de CI+ module en het happeren van het geluid als het loopt via de optische kabel naar mijn receiver. Als het geluid via de speakers van de tv gaat is het prima.

Ik ben benieuwd of UPC klanten het ook hebben en welke CI+ module jullie hebben. Willen de personen met hetzelfde probleem laten weten welke module ze hebben? Mijn module is een @SMIT .

Ik zal het probleem morgen ook aanmelden bij Philips, want dit is absoluut niet acceptabel.
Dit probleem had ik ook met een SMIT module icm een optische kabel naar mijn Onkyo receiver, het geluid in de tv instellingen stond default op geavanceerd, heb dit omgezet naar standaard en daarna was het probleem verdwenen.

Overigens heeft het aanmelden van dit probleem bij Philips niet zoveel zin denk ik omdat het vermoedelijk aan Ziggo ligt, het lijkt wel alsof de receiver het (DTS?) signaal af en toe even niet herkent en hierdoor het geluid even wegvalt.

[ Voor 12% gewijzigd door EvolutionX op 01-03-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
Anoniem: 444940 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:02:
Weet iemand of je de qualiteit van de films die je via youtube op je tv bekijkt ook kunt veranderen? Of pakt de tv altijd de beste qualiteit beschikbaar?

P.S. Ik ben net in het bezit van een 40inch 8606h
Voor hoever ik weet kun je het niet veranderen. Een aantal maanden terug is er een volledig nieuwe YouTube applicatie geïntroduceerd met veel minder functionaliteit dan de versie daarvoor, maar nu lijkt de TV wel de HD versies af te spelen, in ieder geval 720p. Voorheen was het juist altijd de 360p variant, ook toen was het niet aan te passen.

Ik hoop dat Philips eens wakker wordt en beter gebruik gaat maken van haar SmartTV functionaliteit. De EPG kan zoveel beter, evenals het nieuwe App Portal en de YouTube applicatie. Kijk bijvoorbeeld eens naar Uitzendinggemist en Vimeo, dat zijn geweldige applicaties met veel features, en werken ook nog erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 15:46

EKR88

FPS_EKR

PaPi36 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:49:
weer eens iets uitdagends geconstateerd op de 7676.
Had al een tijdje last van storing op wat kanalen maar wist niet waar het door kwam.

Als ik de Boxee Box aanzet gaat kanaal RTL4 en 5 storen (op HDMI 2 of 3).
Op HDMI 1 gaat in deze situatie NET5 storen.
Met de PS3 heb ik hier geen last van op die HDMI poorten.

Iemand soortgelijke ervaringen met media players en de 7676?
Of iemand een idee hoe ik kan achterhalen of het probleem hdmi op de TV of de output van de boxee box is?

edit: Ondertussen ben ik er wat verder mee. Van plek wijzigen en met kabels rommelen hielp niet. Op een gegeven moment heb ik de HDMI 1.3 kabel van de PS3 geswitch met de HDMI 1.4 kabel die op de boxee box zat. Voila problem solved. Geen idee waarom maar wellicht dat de boxee box over de ethernet mogelijkheid in de HDMI 1.4 kabel ruis doorgeeft aan de TV en de TV hier dan weer op gaat storen.
Hee grappig. Ik heb sinds een tijdje een 32PLF5606H. Ik kijk hd-televisie van ziggo met een CI+ kaartje. Als ik tijdens het kijken vast mijn PS3 aanzet, stoort dit ook (op ieder kanaal).. Het beeld bevriest dan helemaal.. Iemand een idee waar dit door komt?

edit:
heb er net dit draadje over gevonden:
http://community.eu.plays...t-CI-module/td-p/12531540

[ Voor 5% gewijzigd door EKR88 op 01-03-2012 15:29 ]

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:32
Wat ik mij eens afvroeg, was of ik ook kan opnemen rechtsreeks naar of op mijn htpc waaraan mn tv (pfl7606h) hangt.
Ik kan regelmatig films vanaf de htpc op de tv, maar kon van de week bijvoorbeeld even geen voetbal kijken. Deze wilde ik wel opnemen, maar ik heb geen externe usb-HDD die ik eraan kon hangen. Maar aangezien er wel standaard een htpc aan hangt, zou ik toch ook hierop moeten kunnen opnemen?

Kan dit? En moet ik die dan nog extra aansluiten met nog een usb kabel? Nu hangt er alleen een hdmi tussen de twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:30
Wanneer worden de prijzen bekend van de 2012 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
HerQ schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Merk op dat SBS zeer nadelig is op een passieve 3D televisie, aangezien ieder beeld op zich 960x1080 (met 1080p beeldmateriaal) is en de televisie voor ieder beeld maar 540 beeldlijnen heeft. In de breedte moeten er dus weer pixels bij bedacht worden, terwijl in de hoogte maar de helft van de beschikbare beeldlijnen kan worden weergegeven. Een betere optie is om de TAB (Top Above Bottom) indeling te gebruiken, aangezien dat precies overeenkomt met wat de televisie weergeeft. Nadeel is dat TAB uitvoeringen zeldzaam zijn.
Zoek dan op half ou ;)
veel meer resultaat :+

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost_K
utbone schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:22:
[...]

Zoek dan op half ou ;)
veel meer resultaat :+
Tip van de maand, bedankt!

Alle TAB films die op Usenet staan had ik inmiddels al, dat zijn Avatar en Hubble, haha. Nu dus even verder op zoek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 05:21

Flapmo

and back is gigi!

Nu het toch over 3D formaten gaat.

Welke formaten spelen philips led tv's (smart tv, heb zelf design line edge) nu af? Al meerdere malen gehad dat hij het bestand wel ziet maar niet kan lezen (MKV, 1080p, geen DTS).

Is er ergens een lijst met de eisen voor MKV's zodat ik ze zelf naar een werkend formaat kan converteren?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

.

[ Voor 100% gewijzigd door timvanloon op 03-03-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Ik zie gek genoeg mijn netwerkshares van mijn pc niet op mijn 47PFL7696 ?
Ik zie wel mijn NAS?

Moet ik nog extra software draaien op mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
Binnen Windows Media Player waarschijnlijk nog even media delen met het netwerk?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Kan de tv dan mijn samba shares nietzien gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:15
Ik heb 2 weken geleden een 40PFL8606H besteld en ik heb last nouja last het is meer irritant, dat je bijvoorbeeld voetbal aan het zien bent dat er 2 witte balken aanwezig zijn midden op het veld.ff voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/atnjue.jpg
Zo dus 2 witte balken wat veeel lichter is dan de rest van het veld.Is dit bleeding? Op die 2 lichte balken na heb ik geen bleeding. Zou Philips er wat mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Laatst online: 14:51
Ik heb sinds oktober 2011 een 37PFL7676. Deze heb ik aangesloten via kabel (ziggo) met CI+ module.
Op zich een mooi apparaat alleen is de software van deze tv ontzettend brak.
Ik heb mijn receiver via een optische kabel aangesloten. En deze verbinding geeft vaak drop-outs. Je ziet ook het signaaltje op de receiver wegvallen wanneer het geluid wegvalt.
Wanneer ik een film via een USB stick kijk, is er niets aan de hand. Het HD geluid komt gewoon zonder onderbrekingen door.
Ik tussen al veel tijd doorgebracht met de Philips helpdesk. Elke keer wee hetzelfde verhaal. Na een hele riedel vragen.... de software update komt eraan het gaat dit probleem hoogstwaarschijnlijk oplossen.
Niet dus net weer een update geinstalleerd en het probleem is nog steeds niet verholpen.
Vorige week is er ook een monteur van e-care langs geweest. Het enige wat die persoon heeft gedaan, is een instellingen verandert zodat je standaard geen HD geluid hebt maar 'gewoon 'stereo'. Hij had wel een nieuw moederboard bij zich, maar hij heeft dit niet vervangen omdat het niets zou helpen.
Intussen heb ik nu ook regelmatig drop-outs bij stereo geluid. :(
Ik word gek van deze tv. De softwareupdates zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Laatst online: 21-06 11:53
Mijn bericht aan Philips:
Ik heb problemen met het geluid als ik tv kijk via de ziggo CI+ module. Ik laat het geluid via de optische uitgang naar mijn yamaha receiver lopen. Als ik in de TV kies (bij zenderinstellingen) voor geavanceerd geluid dan valt elke paar seconden het geluid kort weg bij sommige zenders (in ieder geval ned 1,2,3 en sbs6). Het geluid is dan dolby digital 5.1. Als ik het geluid op standaard zet (2.0 geluid) in het menu van de tv of via de speakers van de tv laat lopen dan heb ik geen problemen. Ik heb zowel de @smit en neotion CI+ interface geprobeerd en beiden hebben hetzelfde euvel. Er zijn veel meer personen op fora die dezelfde problemen hebben met verschillende receivers, Het is dus een software probleem in de televisie. Graag een oplossing in de volgende firmware (ik heb nu 000.014.095.000), want ik vind dit niet acceptabel voor zo'n dure televisie.

Vandaag na 2 weken antwoord gekregen van Philips:
Allereerst mijn excuses voor het late antwoord op uw e-mail.
Ik heb deze direct doorgestuurd om navraag te doen voor u.
Philips is inderdaad bezig om software te ontwikkelen voor dit probleem.
Het is echter nog niet bekend wanneer deze beschikbaar komt.
Philips staat voor Sense and Simplicity, ik vertrouw erop dat mijn antwoord hieraan heeft voldaan.

Dussss..... 8)7

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449855

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
VivaAtloni schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:47:
Philips staat voor Sense and Simplicity, ik vertrouw erop dat mijn antwoord hieraan heeft voldaan.[/i]
Simplicity is ver te zoeken bij deze tv,vooral de afstandsbediening en het menu is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Overigens krijg ik HDMI ARC niet aan de praat icm m'n Onkyo SR-TX608. Doet gewoon niks. Geen idee hoe ik het zou kunnen debuggen ofzo ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
EvolutionX schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:42:
Dit probleem had ik ook[..] icm een optische kabel naar mijn Onkyo receiver, het geluid in de tv instellingen stond default op geavanceerd, heb dit omgezet naar standaard en daarna was het probleem verdwenen.

Overigens heeft het aanmelden van dit probleem bij Philips niet zoveel zin denk ik omdat het vermoedelijk aan Ziggo ligt,
Die tip wil ik ook eens proberen, als workaround lijkt het me beter dan die drop-outs. Waar zit dat eigenlijk? Ik kan onder opties wel de audiotaal wijzigen, maar dat wordt niet onthouden.
De monteur die bij mij kwam zei ook dat hij er niets aan kon doen en probeerde Onkyo de schuld te geven. Waarom ik er alleen (via Ziggo) op Ned 1, 2 en 3 in HD last van heb, en op geen enkele andere zender (ook niet Ned 1, 2, 3 in SD) wist hij ook niet.

Ondertussen was er vorige week weer een update (voor de 7606, ik neem aan ook voor vergelijkbare typen).
Het nog sporadische Ziggo probleem (gecodeerde zender) dat al aanzienlijk verbeterd was ten opzichte van de eerste firmwares, wordt ook nu weer genoemd
Q5551_0.14.96.0 (Publicatiedatum: 2012-03-09)
De geschiedenislijst wordt momenteel in uw lokale taal vertaald.
• Unable to select the [3D format] on TV3 HD channel during 3D broadcasting. (Only applicable to
country, Spain)
• No support of certain HD and 3D channels via DSMART CI card. (Only applicable to country, Turkey)
• Not possible to perform automatic sorting of satellite channels.
• Intermittent picture lose with “Scrambled program” message appears onscreen on ZIGGO channels.
(Only applicable to country, Netherlands)
• Improvement on German OSD translation. (Only applicable to K-models)

[ Voor 3% gewijzigd door Ge Someone op 14-03-2012 13:04 . Reden: vond de advanced audio setting niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
zet mij vraag even in dit forum.
over paar weken komt de nieuwe serie uit, o.a de PFL 7007.
deze heeft surround soundstage geluid.

heb gegoogeld, maar kom er niet uit, wat houd dit in!
Wil er namenlijk een 2.1 home cinema set bijkopen van philips,
maar geeft dit systeem in de tv ook dit effect?
Natuurlijk weet ik dat het geluid niet zo goed klinkt als een extra set,
maar misschien neem ik er dan toch genoegen mee.
Excuses als niet juiste forum is..bij voorbaat dank voor het antwoord>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Inderdaad niet het juiste topic. Dit gaat over de 2011 modellen eindigend op 6.
Ik adviseer een nieuw topic te openen, ook al is de kans klein dat iemand dit al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450923

Vraagje over opnemen: ik heb de 7676 en heb net een samsung usb schijf aangeschaft om op te nemen.
Vanmiddag van Eurosport HD een tennisuitzending opgenomen. UPC (mijn abonnement) zendt altijd twee geluidssporen uit (Nederlands en Engels) maar ik kan bij de opname (overigens voortreffelijk beeld) alleen het Nederlandse geluidsspoor ontvangen. Is er soms een knop waar ik ook het Engelse spoor te voorschijn kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BCC is nu al zo lang bezig met het omruilen voor mijn model dat ik straks gewoon tegen een **7-model kan ruilen :+

Weet iemand of die een beter panel hebben met grotere kijkhoek? Da's echt het enige dat mis is met mijn scherm :P

Heb nog zitten klooien met settings omdat ik maar niet tevreden was over de kleuren (te paarsig, te rooiig, of te groenig). Heb nu volgens mij een sweet spot gevonden waarbij bijna alle beelden ok zijn. Mooi wit wat niet blauwig is, en niet te snel neigen naar "andere kleuren wit" :P

Smart beeld: gewenst
Contrast: 56 (= eigenlijk backlight)
Helderheid: 50 (= eigenlijk contrast)
Kleur: 52
Scherpte: 1
Ruisreductie: uit
Tint: Gewenst
Gewenste tint: 114 86 42 0 0 0
Gamma: 0
Alle verbeteringen: uit (m.u.v. Clear LCD wat scanning backlight aanzet afaik)
Beeldformaat: niet geschaald (vooral bij bluray van belang voor 1:1 pixel mapping, bij gewoon tv kijken kan het onhandig zijn omdat je lelijke zwarte/witte/knipperende overscangebieden ziet...)
Lichtsensor staat ook aan. Is helaas niet configurabel maar ben tevreden over hoe het werkt.

Als je het te rooiig/blauwig etc. vindt, let dan even op of het niet komt omdat je net op je laptop hebt gekeken (mijn laptop heeft erg koud wit) of dat het door je lampen komt (warme gloeilampen, groenige ccfl-lampen). Geef je ogen even een halve minuut om te wennen aan het scherm dus.

Ben benieuwd of anderen nog input hebben hierop. Gebaseerd op 46PFL6606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
rejer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 00:43:
Ik heb 2 weken geleden een 40PFL8606H besteld en ik heb last nouja last het is meer irritant, dat je bijvoorbeeld voetbal aan het zien bent dat er 2 witte balken aanwezig zijn midden op het veld.ff voorbeeld
[afbeelding]
Zo dus 2 witte balken wat veeel lichter is dan de rest van het veld.Is dit bleeding? Op die 2 lichte balken na heb ik geen bleeding. Zou Philips er wat mee kunnen?
ik quote mezelf maar even,
Ik heb gevonden dat dit banding ofzo word genoemd. Ik zal morgen Philips maar bellen. Is Philips een beetje coulant met omruilen?

http://i43.tinypic.com/357m71z.jpg dat heb ik dus.

[ Voor 3% gewijzigd door rejer op 15-03-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Laatst online: 14:51
Ge Someone schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Die tip wil ik ook eens proberen, als workaround lijkt het me beter dan die drop-outs. Waar zit dat eigenlijk? Ik kan onder opties wel de audiotaal wijzigen, maar dat wordt niet onthouden.
De monteur die bij mij kwam zei ook dat hij er niets aan kon doen en probeerde Onkyo de schuld te geven. Waarom ik er alleen (via Ziggo) op Ned 1, 2 en 3 in HD last van heb, en op geen enkele andere zender (ook niet Ned 1, 2, 3 in SD) wist hij ook niet.

[...]
Het zit nogal verstopt. Uit mijn hoofd:
Home - Configuratie - Zenderinstellingen - Talen - dan staat onderaan iets van audiotaal of audio instelling en daar kan je standaard of geavanceerd kiezen. Hier kies je dan standaard.
Nu heeft elke zender standaard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Sinds kort een 47PFL7606 in bezit. Deze heeft helaas last van banding. Na een beetje speuren op internet vraag ik me af wat nu wijsheid is. De winkel waar ik hem gekocht heb zal niet moeilijk doen over ruilen. Alleen lees ik dat vrijwel alle wat grotere tv's met Edge-lit LED dit probleem in meer of mindere mate hebben. Voor de rest is mijn scherm perfect. Geen backlight bleeding, geen dooie pixels. Ik ben bang dat als ik hem zou ruilen, de banding straks minder is, maar de backlight bleeding erger is ofzo. En dan kan ik hem 10x gaan ruilen, maar of ik daar nu veel gelukkig van wordt.

Meer mensen die voor dit dilemma hebben gestaan? Iemand die de banding voor lief heeft genomen en er vervolgens minder op is gaan letten?

[ Voor 3% gewijzigd door kadoendra op 18-03-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kadoendra: ik heb op mijn 46" totaal geen banding, maar dus wel bleeding. Ik zou gewoon ruilen.

Ik wacht intussen al een kleine maand op telefoon van BCC dat de 55"-versie leverbaar is :+ Als ik nog ff wacht kan ik het nieuwe model gelijk meekrijgen :+

Zou Philips dat ruilen zelf ook doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Sorcerer8472 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:38:
kadoendra: ik heb op mijn 46" totaal geen banding, maar dus wel bleeding. Ik zou gewoon ruilen.

Ik wacht intussen al een kleine maand op telefoon van BCC dat de 55"-versie leverbaar is :+ Als ik nog ff wacht kan ik het nieuwe model gelijk meekrijgen :+

Zou Philips dat ruilen zelf ook doen of niet?
Maar dat is dus precies waar ik bang voor ben. Dan ruil ik hem in en dan ben ik van de banding af, maar dan krijg ik bleeding. Dan kan ik weer terug. Ik wil gewoon een scherm zonder banding, bleeding, ghosting of whatever, maar als ik overal eens goed lees, is dat nagenoeg onmogelijk. Belachelijk eigenlijk wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kadoendra schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:13:
[...]

Maar dat is dus precies waar ik bang voor ben. Dan ruil ik hem in en dan ben ik van de banding af, maar dan krijg ik bleeding. Dan kan ik weer terug. Ik wil gewoon een scherm zonder banding, bleeding, ghosting of whatever, maar als ik overal eens goed lees, is dat nagenoeg onmogelijk. Belachelijk eigenlijk wel toch?
Je leest hier dan ook alleen de probleemgevallen. Je kunt altijd ruilen via Philips of iemand van Philips langs laten komen...

Denk dat ze er ook vanuit gaan dat een deel van de consumenten het wel slikt. En de rest lossen ze wel op, soort ingecalculeerde schade.

Maargoed, ik wacht nog even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Sorcerer8472 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Je leest hier dan ook alleen de probleemgevallen. Je kunt altijd ruilen via Philips of iemand van Philips langs laten komen...

Denk dat ze er ook vanuit gaan dat een deel van de consumenten het wel slikt. En de rest lossen ze wel op, soort ingecalculeerde schade.

Maargoed, ik wacht nog even door...
Ruilen via Philips klinkt al beter dan telkens die 47" weer in mijn kofferbak sjouwen. Philips zelf ruilt dus ook eventueel. Dat hoeft dus niet via de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451756

Ik ben sinds kort eigenaar van de 37pfl7606. Ben er zeer tevreden mee. Ik moest een tv met ambilight hebben en deze was vrij goedkoop.

Ik heb zelf deze settings gebruikt:
Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1316001274

Is wel even wennen omdat de tv fabriek af zeer fel is. Maar na het instellen van de bovenstaande settings en een half uurtje tv kijken meteen het idee dat de bovenstaande settings veel beter zijn. Veel fijner voor het oog. Ik zou graag willen weten of sommige nog betere settings kunnen aanbevelen?

Verder vind ik NetTV echt crappy. Het werkt zeer buggy en traag. Het is gewoon niet leuk om het te gebruiken. Het opnemen van een programma en tegelijkertijd een andere zender kijken kan helaas ook niet, zeer jammer.

Oja, waarom zijn veel Nederlanse tv programma's niet echt HD? Als ik bijvoorbeeld EditieNL kijk op rtl4 HD, dan merk ik dat de uitzending zelf niet haarscherp is maar sommige commercials wel. Een ander voorbeeld is BBC HD. Veel scherper en mooier beeld. Zijn we in Nederland nog niet zo ver?

En mijn laatste vraag: Wat voor bestandssysteem gebruikt de tv om programma's te pauzeren/opnemen? Exfat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353686

Ik heb ergens last van maar ik weet dus niet wat het precies is. Banding of backlight bleeding. Als het scherm zwart toont dan geeft hij grijze vlekken weer, precies of hij niet egaal verlicht wordt. Enig idee wat dat kan zijn? Als hij speelt is het zo storend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Anoniem: 353686 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:23:
Ik heb ergens last van maar ik weet dus niet wat het precies is. Banding of backlight bleeding. Als het scherm zwart toont dan geeft hij grijze vlekken weer, precies of hij niet egaal verlicht wordt. Enig idee wat dat kan zijn? Als hij speelt is het zo storend niet.
Dat lijkt me backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik zit nog steeds een beetje in dubio wat nu te doen.

Zijn er hier medetweakers die absoluut geen last van banding / dirty screen effect hebben op hun PFL7606. Ik zit namelijk nog steeds te twijfelen of ik er contact over ga opnemen met Philips. Als dat echter betekent dat hij een keer wordt omgeruild voor een toestel dat het eigenlijk nog erger heeft, ben ik natuurlijk flink in de aap gelogeerd.

Hoe gaat die support overigens in zijn werk? Ik wil voorkomen dat Philips zegt ga er maar mee terug naar de winkel. Ik regel het liever gewoon met Philips zelf. De winkel waar ik hem gekocht had, had namelijk nog maar 1 ander exemplaar en daarvan was de doos flink beschadigd. Bovendien zie ik het transport niet zo zitten, ik moet dan aan iemand anders een grotere auto te leen vragen. In dat geval kan ik dan wellicht beter even 2 weken wachten met Philips bellen?

Ik heb inmiddels aardig wat zitten zoeken over banding en dirty screen effect en het lijkt bijna wel dat er een kans is van 1 op 100 dat je een scherm hebt waar het niet in zit. Of heb ik dat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn 42pfl7606 heb ik onderin 2 punten waar wat backlightbleeding voorkomt. Door de contrast een beetje terug te schroeven valt het niet meer op en kan ik er mee leven. Want net zoals hierboven vaak word gezegd, je moet maar afwachten wat voor scherm je terug krijgt bij een ruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
rejer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:18:
[...]

ik quote mezelf maar even,
Ik heb gevonden dat dit banding ofzo word genoemd. Ik zal morgen Philips maar bellen. Is Philips een beetje coulant met omruilen?

http://i43.tinypic.com/357m71z.jpg dat heb ik dus.
Had jij Philips nog gebeld? Wat zeiden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
kadoendra schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Had jij Philips nog gebeld? Wat zeiden ze?
Ze hebben de TV donderdag opgehaald, en ik kreeg vandaag een telefoontje van dat alle 8606TV's dit zouden hebben. (wat een domme onzin) dus ga ik nu terug naar de winkel en wil ik een nieuwe als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
rejer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Ze hebben de TV donderdag opgehaald, en ik kreeg vandaag een telefoontje van dat alle 8606TV's dit zouden hebben. (wat een domme onzin) dus ga ik nu terug naar de winkel en wil ik een nieuwe als dat mogelijk is.
Kreeg je wel een leentoestel? Maar je moet het nu dus met de winkel gaan uitvechten?
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste