BCC is nu al zo lang bezig met het omruilen voor mijn model dat ik straks gewoon tegen een **7-model kan ruilen
Weet iemand of die een beter panel hebben met grotere kijkhoek? Da's echt het enige dat mis is met mijn scherm
Heb nog zitten klooien met settings omdat ik maar niet tevreden was over de kleuren (te paarsig, te rooiig, of te groenig). Heb nu volgens mij een sweet spot gevonden waarbij bijna alle beelden ok zijn. Mooi wit wat niet blauwig is, en niet te snel neigen naar "andere kleuren wit"
Smart beeld: gewenst
Contrast: 56 (= eigenlijk backlight)
Helderheid: 50 (= eigenlijk contrast)
Kleur: 52
Scherpte: 1
Ruisreductie: uit
Tint: Gewenst
Gewenste tint: 114 86 42 0 0 0
Gamma: 0
Alle verbeteringen: uit (m.u.v. Clear LCD wat scanning backlight aanzet afaik)
Beeldformaat: niet geschaald (vooral bij bluray van belang voor 1:1 pixel mapping, bij gewoon tv kijken kan het onhandig zijn omdat je lelijke zwarte/witte/knipperende overscangebieden ziet...)
Lichtsensor staat ook aan. Is helaas niet configurabel maar ben tevreden over hoe het werkt.
Als je het te rooiig/blauwig etc. vindt, let dan even op of het niet komt omdat je net op je laptop hebt gekeken (mijn laptop heeft erg koud wit) of dat het door je lampen komt (warme gloeilampen, groenige ccfl-lampen). Geef je ogen even een halve minuut om te wennen aan het scherm dus.
Ben benieuwd of anderen nog input hebben hierop. Gebaseerd op 46PFL6606.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.