Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443099

Topicstarter
Sinds begin januari een nieuwe led tv: 9606 uit een coulance regeling. De twee voorgaande tv`s beiden uit de 9000 serie gingen al na 2,5 jaar stuk en konden niet meer gemaakt worden.

Nu mijn probleem met de 9606: als ik iets schuin voor de tv ga staan (40 gr ongeveer) zijn de gezichten in beeld kleurloos, loop ik weer naar het midden is er weer volop kleur.
Gebeld met Philips en kreeg de volgende verklaring.
Doordat de tv gebruik maakt van een beeldscherm van het type VA (vertical alignment) moet je recht voor de tv gaan zitten. De kleuren kunnen valer worden naarmate de kijkhoek groter wordt, ook bij 40 gr.
Ik ben daarop naar de Mediamarkt gegaan en daat staat presies dezelfde (ook 52 inch) en je raad het al......... geen vale kleuren bij grotere kijkhoek. Philips weer gebeld: kreeg als antwoord: dat dit bij dit type hoort en dat dus ook de tv bij de Mediamarkt dit probleem moet hebben. Ik word gek denk ik.

30 januari: vandaag weer gebeld en kreeg de volgende verklaring: van Vertical alignment had hij nog nooit gehoord, zijn versie is: er zijn twee types beeldschermen, de ene heeft een hoger contrast en de ander heeft een grotere kijkhoek. Op de vraag wat IK dan voor scherm heb kon hij niet antwoorden. Op mijn vraag waarom bij de Mediamarkt het probleem zich niet voordoet had hij de volgende verklaring:
Het kan aan het verschil van verlichting (in winkel of woning) liggen of aan het verschil van de ruimte. Op mijn vraag of hij dit nou eens kon uitleggen omdat hij mij op dit moment kwijt was 8)7 , zij hij dat hij eerst even contact zoekt met de technische afdeling en dan bij mij terug zou komen. Vrij snel was hij terug met de medeling dat er een monteur langs komt. Hij zat dus met de uitleg behoorlijk in zijn maag denk ik.

Binnen 2 dagen zal ik gebeld worden voor een afspraak, ik zal hier vermelden hoe dit afloopt.

Zij er meerderen die dit probleem hebben? Dus iets schuin voor de tv en de gezichten worden echt vaal.
Ben heel benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36

Bever!

3

Dat krijg je als Philips meerdere soorten panelen inkoopt voor een type tv. Alle met net iets andere spec.
Waardeloos bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mocht je de kans krijgen, maak toch nog ff een foto van jouw toestel en die bij MediaMarkt bij die kijkhoek. Kan altijd handig zijn bij een latere aangetekende brief waarbij je de leverancier/fabrikant/support in gebreke stelt en kan jou veel 'gelul' schelen.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 00:09:
Mocht je de kans krijgen, maak toch nog ff een foto van jouw toestel en die bij MediaMarkt bij die kijkhoek. Kan altijd handig zijn bij een latere aangetekende brief waarbij je de leverancier/fabrikant/support in gebreke stelt en kan jou veel 'gelul' schelen.. :)
Van mijn eigen toestel heb ik inmiddels een foto gemaakt, het probleem is goed te zien.
Een foto bij de MediaMarkt had ik nog niet aan gedacht, goed idee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De monteur is geweest.
Reactie monteur: ik zie wat u bedoelt, ik zie de kleuren verdwijnen.

Info tussen door: als ik 3m voor de tv sta, ik doe 1 grote stap van ongeveer 1,2 m opzij is de kleur in het gezicht al fletser, nog een stap en de kleur is weg.

Verder met reactie monteur: Er is echter geen defect dus ik kan niets voor u doen. Hij had nog gebeld met een collega van het reparatiecentrum en direkt met Philips met de vraag of dit probleem bekent is, antwoord: ja, dit is het ontwerp van het scherm wat is gebruikt in mijn tv. Op de vraag of ze mij nog iets hadden aan te bieden was het antwoord: nee.

Conclusie: je koopt een tv uit de 9000 serie (winkelwaarde 2750,-) waarvan je mag verwachten dat dit qua specificaties de betere toestellen zijn, nu blijkt dat niets minder waar is. Bijna de laatste mogelijkheid is een brief schrijven naar Philips met daarin de foto`s. Ook ga ik nog naar de MediaMarkt om foto`s te maken, heeft dit ook geen resultaat dan maar zoveel mogelijk "reclame" maken voor dit toestel.

Ik heb foto`s geplaatst op mijn site.
http://www.silox.nl/tv.html

Mod: ik hoop dat ik deze link mag plaatsen omdat ik geen foto`s kan invoegen.

Ben ik nu de enige met dit probleem? Volgens Philips niet, het ligt aan het type scherm dat is gebruikt.
Dan zou ik graag reactie`s willen zien van anderen of zij dit probleem ook kennen met een Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn tv heeft dit ook (6606H). Wel wat minder; alles wordt wat fletser, niet alleen rood; alles wordt juist wel wat grijzig. Maargoed, mijn tv is dan ook geen high-end toestel zoals die van jou.

Overigens vind ik het rood (in het 1-logo rechtsboven) sowieso wat flets uitzien? Lijkt wel of de kleurbalans niet helemaal klopt, maar dat kan ook aan de camera liggen.

In de MediaMarkt kun je anders eens kijken hoe de instellingen daar zijn. Kan best dat het met bepaalde instellingen (bijv. hoog contrast) minder zichtbaar is, maarja, zo'n toestel stel je tuurlijk in op waarden die goed passen bij film kijken, en dan is het contrast een stuk lager dan in de gemiddelde winkel...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 443099 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:16:
............
Ben ik nu de enige met dit probleem? Volgens Philips niet, het ligt aan het type scherm dat is gebruikt.
Dan zou ik graag reactie`s willen zien van anderen of zij dit probleem ook kennen met een Philips.
Nee je bent niet de enige, Philips gebruikt helaas Sharp panelen in hun toestelen die nu eenmaal een slechte kijkhoek hebben. De oude 9000 series hebben dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb nu ook even bij mijn tv gekeken en da's eigenlijk ongeveer hetzelfde. Het is een feature dus :+ Ik wist ervan, maar ik zit eigenlijk altijd op een goede hoek en die ene keer dat er mensen in een verkeerde hoek zitten is dan jammer voor ze :P

Alternatief is een plasma-tv. Daar speelt het hele kijkhoekverhaal niet. Bij LCD speelt het in meer of mindere mate toch wel altijd...

Volgens mij gebruikt Philips wel 2 soorten panels; die van Sharp (MVA panel) en nog die van een ander merk. De een heeft een grotere kijkhoek en de ander heeft diepere zwartwaarden. Als je erop googlet dan vind je er vast wel meer info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 14:06
Philips maakt inderdaad in de meeste gevallen gebruik van va-panelen van Sharp. Deze zijn top voor wat betreft zwartwaarde en dus een hoog contrast, maar de kijkhoeken vallen zwaar tegen. In de PFL7606-serie gebruikt Philips ips-panelen van LG Display vanwege de passieve 3d van die tv-serie. Ips heeft inderdaad veel betere kijkhoeken, maar dat gaat ten koste van de zwartwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle berichten, ben met dezelfde foto ook naar MediaMarkt gegaan en hier doet hij het ook. Ik dacht voor een goed vergelijk dezelfde foto bekijken. Ik baal hier wel van maar hoef nu in elk geval niet te strijden met Phil.

Ik vind wel dat hier meer bekendheid aan gegeven mag worden, met het evt goedvinden van de moderator ga ik hier een nieuw topic over starten met de tekst:

Welke Philips televisie problemen met kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn nieuwe Topic is geblockt door ED_L (moderator) Hij schreef het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Nou heb je al drie plekken om je onvrede over de kjkhoek te uiten:
52PFL9606H12 3d
3dminded in "52PFL9606H12 3d"
en hier...

Kleurverloop is iets dat uit review prima naar voren zou moeten komen en heb je er ook zelf naar gekeken in de winkel?
Hoe dan ook: tenzij het hier om een slechte batch oid gaat, zie ik nog geen reden voor een separaat topic.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Ed,

Je komt met 3 topic`s naar voren waar ik zou staan, FOUT; het waren er met die nieuwe 2.
Bovendien jammer dat je niet even afwacht of er veel reactie`s opkomen. Het publiek bepaalt toch wat er nodig is? Over de kijkhoek was nog geen topic dus had je het een kans moeten geven. Of zijn het juist de Moderator`s die de onderwerpen bepalen!

Nu over mijn tv, deze had ik bekeken maar het fletser worden van de kleuren is GOED zichtbaar bij gezichten die goed in beeld zijn, denk aan een praatprogramma. Bij de MediaMarkt heb je snelle beelden en komen dit soort problemen niet naar voren. Bovendien was dit bij mij niet eens bekend en ik denk bij veel meer mensen niet.

Vraag aan jou: is het dan zo verkeerd om mensen van te voren in te lichten om daar naar te kijken en op te letten? In het topic kunnen ze dan zien of de tv die ze willen kopen ook dit probleem heeft.
Als je inderdaad vind dat dit niet verkeerd is zet dan het topic "Welke type Philips televisie problemen met kijkhoek....." weer open zodat iedereen weer kan reageren. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Indien je het oneens bent met de reactie/actie van een moderator, raad ik je aan persoonlijk contact op te nemen via DM, waardoor een welles/nietes-discussie over het bestaansrecht van een topic buiten de reguliere discussie gehouden kan worden.

Verder kan ik je al wel vertellen dat opsomtopics met "Ik heb er ook last van" doorgaans op slot gaan. Waarom? Bepaalde 'problemen' zijn helaas inherent aan de techniek. Daar doe je niets aan.

Daarom raden we ook altijd aan, voorafgaand aan de aankoop films/muziek mee te nemen, zodat je bekend bent met de te presenteren beelden/opnames, zodat je niet meteen gaat voor de wow-factor. De problematiek die je nu beschrijft is naar mijn mening goed zichtbaar in de winkel. Zeker als je er naartoe/vanaf loopt. Dat je dat (achteraf) vervelend vind, begrijp ik heel goed.

Mocht je dan een topic willen openen om echt iets toe te voegen, maak er dan een waarin je duidelijk ingaat op de technieken en achterliggende feitjes en weetjes. Zoiets is zelfs faq-materiaal, waar zelfs eeuwige roem mee te winnen valt! :)

Een topic met dezelfde situatiebeschrijving + "Wie kent er meerdere types/heeft het ook?" heeft gewoon weinig/geen meerwaarde. Nogmaals, mocht je meer willen weten hierover, neem dan even contact op met mijn collega. We zijn niet te beroerd om je te woord te staan. ;) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@3dminded: wat ga je nu doen? Terug ermee of ermee leren leven?

Op zich is het beeld wel subliem als je er recht voor zit, maar de kijkhoek is wel echt heel klein; meer dan 2 man naast elkaar @ 3 meter afstand @ 46" lukt niet, want dan vermindert het contrast al (blauwige zweem). Dus da's een hoek van 15 graden ofzo (in totaal, dus 7.5 links + 7.5 rechts) :X Maar binnen die hoek is zwart wel echt pikkedonker en kloppen alle kleuren (mits je hem niet op fabrieksinstellingen laat staan :+)

Maargoed, afweging voor mij was dat dit toch wel één van de betere LCD's is qua kleuren/contrast en dat goede alternatieven bij Samsung alleen in de duurdere modellen te krijgen zijn (anders heb je bijv. geen 24p-ondersteuning). Plasma's ook leuk en aardig, maar die hebben een flikkering die met name bij heldere beelden zichtbaar is en die ik hinderlijk vind (anders zou ik direct voor een Panasonic plasma gaan). Blijft dit model over. Jammer van de kleuren als je met veel mensen kijkt, maar meestal kijk je toch max. met 2 mensen.

Ik wacht nog steeds op een telefoontje om mijn toestel om te ruilen; wil mijn backlight bleeding toestel omruilen voor een 55" model. Hoop dat daar de kijkhoek ietsjes groter is, anders is het in theorie zo erg dat je als je er recht voor zit minder rood hebt aan de randen ivm de kijkhoek @ 3 meter :+ Maar ik mag hopen dat ze daar wel iets voor hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight: hartelijk dank voor uw reactie, heb nu wat meer begrip hiervoor en laat het dus hierbij.

Sorcerer8472: Ik ga er mee leren leven want zoals gezegd, het is een heel mooi toestel met een fantastisch beeld. vraagje: hebben alle plasma`s deze flikkering in heldere beelden? en waar ligt dit aan?
Pagina: 1