idem. ook het inschakelen van de "lichtsensor" helpt. Bij daglicht meer dan voldoende contrast en 's avonds toch geen last van de backlightbleeding.MegaTronics schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:29:
Bij mijn 42pfl7606 heb ik onderin 2 punten waar wat backlightbleeding voorkomt. Door de contrast een beetje terug te schroeven valt het niet meer op en kan ik er mee leven
Ik kon een leen toestel krijgen maar die was me te klein dus heb ik mijn oude 40" her gebruikt.kadoendra schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:00:
[...]
Kreeg je wel een leentoestel? Maar je moet het nu dus met de winkel gaan uitvechten?
Maar regelt Philips nou of je een ander toestel kan krijgen of moet je dat uitvechten met de winkel?rejer schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:15:
[...]
Ik kon een leen toestel krijgen maar die was me te klein dus heb ik mijn oude 40" her gebruikt.
De winkel gaat nu Philips bellen morgen.kadoendra schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:17:
[...]
Maar regelt Philips nou of je een ander toestel kan krijgen of moet je dat uitvechten met de winkel?
Klinkt als clouding. Ik zie het alleen bij donkergrijs, maar dat kan ook aan de backlightproblemen van de tv liggen.Anoniem: 353686 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:23:
Ik heb ergens last van maar ik weet dus niet wat het precies is. Banding of backlight bleeding. Als het scherm zwart toont dan geeft hij grijze vlekken weer, precies of hij niet egaal verlicht wordt. Enig idee wat dat kan zijn? Als hij speelt is het zo storend niet.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

[ Voor 5% gewijzigd door rejer op 22-03-2012 12:18 ]
Mja, ik vind dit niet normaal. Mijn tv heeft wel last van oneffenheden maar dat zie je alleen bij bepaalde panning shots en valt me bijna niet meer op eigenlijkrejer schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:17:
de monteur die mijn tv heeft terug gebracht zegt dat dit volkomen normaal is. Philips seal of approval. Nou ik koop geen Philips TV's meer. Nu wachten wat het bedrijf zegt waar ik hem heb gekocht. Niks aangedaan. en toch 1 week weg.
[afbeelding]
In december 2010 heb ik een Philips televisie aangeschaft van het type 40pfl7605h bij een electronicazaak in Leidschendam voor bijna 1000 uro.
Het was(is) veel geld, maar aangezien er zeer mooie features bij zaten zoals ambilight heb ik uiteindelijk toch besloten hem te kopen
Na thuiskomst heb ik de televisie geinstalleerd en bekeken. In eerste instantie heb ik al mijn video apparatuur er eens op aangesloten en heb ik gespeeld met alle instellingen.
Al gauw merkte ik op dat Net-tv niet werkte. Na veel geklooi met instellingen en resetten is er uiteindelijk iemand van E-care langs geweest om het moederbord te vervangen. Hierna was dit probleem opgelost.
Nadat ik een tijdje had gekeken naar de televisie merkte ik op dat er een donkere vlek midden boven in het scherm zat. Deze vlek was altijd aanwezig en ik begon me er aan te storen. Vooral bij lichte scenes met beeld wat van links naar rechts en omgekeerd over het beeld bewoog was deze vlek duidelijk zichtbaar.
Na een tijdje heb ik ook hiervoor contact met E-care opgenomen welke het paneel heeft vervangen.
De monteur was de deur nog niet uit of ik merkte dat het vervangen scherm ook een vlek had, niet alleen bovenin, maar nu ook onderin het midden.
Tevens zat er een vlek ter grootte van een vingerafdruk links in het midden van het beeld.
Tjonge jonge, ik balen, dit schoot natuurlijk niet op.
Ik had ook al gemerkt dat het paneel wat mijn televisie inging een zogenaamd refurbished paneel was, tweedehands dus.
Maar goed, ik heb twee weken naar dat paneel gekeken en kon er eigenlijk niet naar kijken.
Hup E-care weer gebeld en die zijn weer gekomen en hebben het ook geconstateerd en die hebben het paneel weer vervangen.
Dit keer was ik zo slim om samen met de monteur te gaan kijken naar het “nieuwe” scherm (ook weer refurbished, dus ook tweedehands)
Jahoor, weer een donkere vlek boven in het midden van het scherm.
Hij zag het ook, en ik ook.
Ik vroeg hem of het soms normaal was dat deze schermen allemaal donkere vlekken vertonen.
Mijn schoonvader met een lullige cheap ass sony bravia tv heeft namelijk een scherm zonder vlekken, ook LCD, dus het kan wel.
Oke, hij heeft geen ambilight, maar dat is secundair, het beeld moet gewoon goed zijn.
Er kan wel allemaal “pixel precise technology” in zitten, maar als je een vlek van pak hem beet 10 bij 10 cm hebt, wat heb je dan aan “pixel precise”.
Goed, de monteur kon ook niets meer verrichten en ging weer weg met een aantekening op het reparatieformulier dat we toch weer een vlek hadden geconstateerd.
Ik heb het een paar maanden laten liggen, maar bij elke keer dat ik televisie kijk erger ik me aan die vlek.
Het is zelfs zo, dat het niet alleen een donkere vlek is, er zit ook een lichte vlek in het midden onderin die welliswaar iets minder intens is, maar net zo storend.
Bij donker beeld is er zelfs duidelijke backlight bleeding zichtbaar linksonder en rechtsboven.
Ik verzin het niet, monteurs hebben het ook geconstateerd.
Ik begin bijna te geloven dat het hoort bij LCD televisies.
Maar als ik dan weer bij mijn schoonvader ben, met z’n budget bravia tv heeft hij #$%^&^%$# wel homogeen beeld zonder vlekken en bleeding!! Verdikkeme!.
Het knaagt dus aan me.
Wat moet ik doen? Weer scherm laten vervangen, dag vrij nemen (tijd is geld!, nu al 4 vrije dagen!) en hopen op een goed scherm? Ik geloof er eigenlijk niet meer in.
Een andere optie is de TV verkopen en een andere TV er voor terugkopen.
Ik ben bang dat ik hier financieel behoorlijk bij achteruit ga.
Eigenlijk zou ik Philips willen vragen of ze een oplossing hebben voor gevallen zoals ik.
Bovenstaand verhaal heb ik naar Philips gestuurd waarna ik iemand aan de telefoon kreeg.
Deze persoon vertelde me dat ik met E-care contact moest opnemen en dat ze in gevallen zoals ik ook wel eens een hele vervangende televisie geven.
Ik weet echter niet of het wel zin heeft om precies het zelfde type te geven, ik ben namelijk bang dat ze allemaal het zelfde probleem hebben.
Met vriendelijke groet, hopend op een passende oplossing,
----
Bovenstaande heb ik verstuurd naar E-care.
Hierna heeft het 1,5 maand geduurd waarna ze de 40pfl7605h omgeruild hebben voor een 42pfl7606h
Dus, groter, en 3D (kwam ik pas achter toen monteur weer weg was, lol)
Beeld is nog steeds niet perfect, maar ik heb me neergelegd dat dat gewoon bij LCD hoort. Er zit nog wel een iets donkere vlek bovenin, maar lang niet zo storend als voorgaande vlekken.
Door dit bericht wil ik Philips eigenlijk bedanken voor de uiteindelijke oplossing, ik heb nu toch wel het idee dat ik goed geholpen ben, ookal kost die 42pfl7606h nu in de winkel minder dan die 40pfl7605h destijds kostte.
Het was(is) veel geld, maar aangezien er zeer mooie features bij zaten zoals ambilight heb ik uiteindelijk toch besloten hem te kopen
Na thuiskomst heb ik de televisie geinstalleerd en bekeken. In eerste instantie heb ik al mijn video apparatuur er eens op aangesloten en heb ik gespeeld met alle instellingen.
Al gauw merkte ik op dat Net-tv niet werkte. Na veel geklooi met instellingen en resetten is er uiteindelijk iemand van E-care langs geweest om het moederbord te vervangen. Hierna was dit probleem opgelost.
Nadat ik een tijdje had gekeken naar de televisie merkte ik op dat er een donkere vlek midden boven in het scherm zat. Deze vlek was altijd aanwezig en ik begon me er aan te storen. Vooral bij lichte scenes met beeld wat van links naar rechts en omgekeerd over het beeld bewoog was deze vlek duidelijk zichtbaar.
Na een tijdje heb ik ook hiervoor contact met E-care opgenomen welke het paneel heeft vervangen.
De monteur was de deur nog niet uit of ik merkte dat het vervangen scherm ook een vlek had, niet alleen bovenin, maar nu ook onderin het midden.
Tevens zat er een vlek ter grootte van een vingerafdruk links in het midden van het beeld.
Tjonge jonge, ik balen, dit schoot natuurlijk niet op.
Ik had ook al gemerkt dat het paneel wat mijn televisie inging een zogenaamd refurbished paneel was, tweedehands dus.
Maar goed, ik heb twee weken naar dat paneel gekeken en kon er eigenlijk niet naar kijken.
Hup E-care weer gebeld en die zijn weer gekomen en hebben het ook geconstateerd en die hebben het paneel weer vervangen.
Dit keer was ik zo slim om samen met de monteur te gaan kijken naar het “nieuwe” scherm (ook weer refurbished, dus ook tweedehands)
Jahoor, weer een donkere vlek boven in het midden van het scherm.
Hij zag het ook, en ik ook.
Ik vroeg hem of het soms normaal was dat deze schermen allemaal donkere vlekken vertonen.
Mijn schoonvader met een lullige cheap ass sony bravia tv heeft namelijk een scherm zonder vlekken, ook LCD, dus het kan wel.
Oke, hij heeft geen ambilight, maar dat is secundair, het beeld moet gewoon goed zijn.
Er kan wel allemaal “pixel precise technology” in zitten, maar als je een vlek van pak hem beet 10 bij 10 cm hebt, wat heb je dan aan “pixel precise”.
Goed, de monteur kon ook niets meer verrichten en ging weer weg met een aantekening op het reparatieformulier dat we toch weer een vlek hadden geconstateerd.
Ik heb het een paar maanden laten liggen, maar bij elke keer dat ik televisie kijk erger ik me aan die vlek.
Het is zelfs zo, dat het niet alleen een donkere vlek is, er zit ook een lichte vlek in het midden onderin die welliswaar iets minder intens is, maar net zo storend.
Bij donker beeld is er zelfs duidelijke backlight bleeding zichtbaar linksonder en rechtsboven.
Ik verzin het niet, monteurs hebben het ook geconstateerd.
Ik begin bijna te geloven dat het hoort bij LCD televisies.
Maar als ik dan weer bij mijn schoonvader ben, met z’n budget bravia tv heeft hij #$%^&^%$# wel homogeen beeld zonder vlekken en bleeding!! Verdikkeme!.
Het knaagt dus aan me.
Wat moet ik doen? Weer scherm laten vervangen, dag vrij nemen (tijd is geld!, nu al 4 vrije dagen!) en hopen op een goed scherm? Ik geloof er eigenlijk niet meer in.
Een andere optie is de TV verkopen en een andere TV er voor terugkopen.
Ik ben bang dat ik hier financieel behoorlijk bij achteruit ga.
Eigenlijk zou ik Philips willen vragen of ze een oplossing hebben voor gevallen zoals ik.
Bovenstaand verhaal heb ik naar Philips gestuurd waarna ik iemand aan de telefoon kreeg.
Deze persoon vertelde me dat ik met E-care contact moest opnemen en dat ze in gevallen zoals ik ook wel eens een hele vervangende televisie geven.
Ik weet echter niet of het wel zin heeft om precies het zelfde type te geven, ik ben namelijk bang dat ze allemaal het zelfde probleem hebben.
Met vriendelijke groet, hopend op een passende oplossing,
----
Bovenstaande heb ik verstuurd naar E-care.
Hierna heeft het 1,5 maand geduurd waarna ze de 40pfl7605h omgeruild hebben voor een 42pfl7606h
Dus, groter, en 3D (kwam ik pas achter toen monteur weer weg was, lol)
Beeld is nog steeds niet perfect, maar ik heb me neergelegd dat dat gewoon bij LCD hoort. Er zit nog wel een iets donkere vlek bovenin, maar lang niet zo storend als voorgaande vlekken.
Door dit bericht wil ik Philips eigenlijk bedanken voor de uiteindelijke oplossing, ik heb nu toch wel het idee dat ik goed geholpen ben, ookal kost die 42pfl7606h nu in de winkel minder dan die 40pfl7605h destijds kostte.
Dat zegt idd. na een tijdje niets meer, de 7605 was later ook stukken goedkoper. Veel plezier van je 42pfl7606h.findftp schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:04:
[..] ik heb nu toch wel het idee dat ik goed geholpen ben, ookal kost die 42pfl7606h nu in de winkel minder dan die 40pfl7605h destijds kostte.
Anoniem: 367007
Ik heb sinds september 2011 de 55PFL7606, nu heb ik mij aangemeld voor Videoland.
Aanmelden gelukt, echter als ik een film wil bestellen kom je in het inlogscherm niet verder dan invullen e-mailadres, je kan geen toegangskode invoeren.
Ik heb dit al diverse keren geprobeerd, zijn er mensen die het wel gelukt is om via videoland films te bestellen en zo ja hoe.
Alvast bedankt
Aanmelden gelukt, echter als ik een film wil bestellen kom je in het inlogscherm niet verder dan invullen e-mailadres, je kan geen toegangskode invoeren.
Ik heb dit al diverse keren geprobeerd, zijn er mensen die het wel gelukt is om via videoland films te bestellen en zo ja hoe.
Alvast bedankt
Mooie tv zelf de 47pfl7666 gekocht bij bcc,
jammer dat er geen 2d/3d converter op zit, vreemd dat het nieuwe model 6007 het wel gaat ondersteunen.
verder top tv niets op aan te merken.
(op de probleempjes na)
heb heldere pixels (volgens philips geen garantie hoort zo)
vertical banding (test om het makkelijk te constateren)
ambilight (ene kant feller dan andere kant)
gelukkig regelt bcc het helemaal goed, komen ze gewoon vervangen voor een nieuwe iedereen blij.
hopen dat die goed is.
anders mocht ik met meer of minder prijs naar een andere tv
zal niet veel keuze hebben wil passief 3d.
dus LG of Philips de 47LW980s stond hoog op het lijstje maar de problemen die daar mee zijn ook om te huilen....
jammer dat er geen 2d/3d converter op zit, vreemd dat het nieuwe model 6007 het wel gaat ondersteunen.
verder top tv niets op aan te merken.
(op de probleempjes na)
heb heldere pixels (volgens philips geen garantie hoort zo)
vertical banding (test om het makkelijk te constateren)
ambilight (ene kant feller dan andere kant)
gelukkig regelt bcc het helemaal goed, komen ze gewoon vervangen voor een nieuwe iedereen blij.
hopen dat die goed is.
anders mocht ik met meer of minder prijs naar een andere tv
zal niet veel keuze hebben wil passief 3d.
dus LG of Philips de 47LW980s stond hoog op het lijstje maar de problemen die daar mee zijn ook om te huilen....
Mag ik vragen welke tv jij hebt?Sorcerer8472 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:38:
kadoendra: ik heb op mijn 46" totaal geen banding, maar dus wel bleeding. Ik zou gewoon ruilen.
Ik wacht intussen al een kleine maand op telefoon van BCC dat de 55"-versie leverbaar isAls ik nog ff wacht kan ik het nieuwe model gelijk meekrijgen
Zou Philips dat ruilen zelf ook doen of niet?
Na mijn banding studie ben ik bijna tot de conclusie dat een bandingvrije Led tv bijna een unicum is.
46PFL6606H (2D-tv zonder ambilight). Ook bij de BCC vandaan trouwens. Ik wacht al 2 maanden op een vervanging door een ander model (kwam tot de conclusie dat de 55PFL6606H ook pastkadoendra schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:50:
[...]
Mag ik vragen welke tv jij hebt?
Na mijn banding studie ben ik bijna tot de conclusie dat een bandingvrije Led tv bijna een unicum is.
Nou volgens mij mag ik me gelukkig prijzen als ik dit allemaal zo lees. Natuurlijk zijn de mensen met negatieve ervaringen in verhouding wat luider dan degenen bij wie het allemaal goed gaat, maar toch.
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een 42pfl7656k, de Duitse variant dus met zwart/grijze aluminium bezel (Saturn model meen ik). Het enige wat mij vrijwel direct opviel waren twee plekjes van backlight bleed, welke enkel te zien zijn bij een echt zwart scherm. Dit zijn twee verticale vlekken aan de onderkant van het scherm, beiden op zo'n 5 centimeter van het midden. In die zin nog symmetrisch ook en bij normaal tv kijken, films of gamen totaal niet merkbaar. Voor de rest is het scherm naar mijn mening uniform genoeg.
Ik weet dat dit erg subjectief is, maar gezien de mogelijke problemen hier als banding, blooming en sterke backlight bleed is het voor mij niet het risico en de rompslomp van het inwisselen waard. Ik heb ook nog geen dode pixels kunnen bemerken. Je kan dus stellen dat ik wel erg tevreden ben over mijn tv!
Zijn er dan geen nadelen? Ja, die zijn er wel: Hij wil nogal graag een reboot doon als ik snel door de mappen van m'n externe harde schijf ga. Ook is het menu niet echt mooi vormgegeven, ondanks dat ik er inmiddels wel mijn weg in kan vinden. Het op kunnen stellen van profielen is fijn, alleen jammer dat je de namen niet aan kan passen. Ik had graag een Game, Cinema, TV en Anime profiel gehad.
Ik ga wel even wat video's bekijken over het banding probleem, het heeft wel mijn interesse. Jammer dat zo velen er last van hebben.
Verder: Top TV. Ik was sceptisch over 3d, maar passieve 3d werkt naar mijn inzien erg mooi. Ik heb zelf een PS3, en Gran Turismo 5 en Child of Eden zijn echt indrukwekkend. Het is wel vermoeiend voor mijn ogen, maar een leuke ervaring. Ik wil ook nog de brillen aanschaffen voor 2 player gaming, wat ik ook een erg innovatieve toevoeging vind.
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een 42pfl7656k, de Duitse variant dus met zwart/grijze aluminium bezel (Saturn model meen ik). Het enige wat mij vrijwel direct opviel waren twee plekjes van backlight bleed, welke enkel te zien zijn bij een echt zwart scherm. Dit zijn twee verticale vlekken aan de onderkant van het scherm, beiden op zo'n 5 centimeter van het midden. In die zin nog symmetrisch ook en bij normaal tv kijken, films of gamen totaal niet merkbaar. Voor de rest is het scherm naar mijn mening uniform genoeg.
Ik weet dat dit erg subjectief is, maar gezien de mogelijke problemen hier als banding, blooming en sterke backlight bleed is het voor mij niet het risico en de rompslomp van het inwisselen waard. Ik heb ook nog geen dode pixels kunnen bemerken. Je kan dus stellen dat ik wel erg tevreden ben over mijn tv!
Zijn er dan geen nadelen? Ja, die zijn er wel: Hij wil nogal graag een reboot doon als ik snel door de mappen van m'n externe harde schijf ga. Ook is het menu niet echt mooi vormgegeven, ondanks dat ik er inmiddels wel mijn weg in kan vinden. Het op kunnen stellen van profielen is fijn, alleen jammer dat je de namen niet aan kan passen. Ik had graag een Game, Cinema, TV en Anime profiel gehad.
Ik ga wel even wat video's bekijken over het banding probleem, het heeft wel mijn interesse. Jammer dat zo velen er last van hebben.
Verder: Top TV. Ik was sceptisch over 3d, maar passieve 3d werkt naar mijn inzien erg mooi. Ik heb zelf een PS3, en Gran Turismo 5 en Child of Eden zijn echt indrukwekkend. Het is wel vermoeiend voor mijn ogen, maar een leuke ervaring. Ik wil ook nog de brillen aanschaffen voor 2 player gaming, wat ik ook een erg innovatieve toevoeging vind.
Ik ben erg tevreden met mijn 42 inch Philips 7676 van de ING actie.
had voorheen tv via UPC digitale tv (geen HD) zag er super scherp uit van dicht bij tot ver weg via scart.
Nu heb ik in verband met verhuizen tv van telfort via HDMI aangesloten (motorola box) dit ziet er een heel stukje minder scherp uit moet echt ver weg gaan zitten voor een redelijk beeld.
Nu heb ik sinds kort de tv Philips 7676 op mijn computer aangesloten via HDMI
Echter krijg ik zwarte balken rondom het beeld autozoom corrigeert dit niet.
Mijn video kaart is een ati4870.
Weet iemand raad met het aanpassen van de instellingen van de videokaart en of de tv om het beeld voledig vullend te krijgen ?
Alvast bedankt
had voorheen tv via UPC digitale tv (geen HD) zag er super scherp uit van dicht bij tot ver weg via scart.
Nu heb ik in verband met verhuizen tv van telfort via HDMI aangesloten (motorola box) dit ziet er een heel stukje minder scherp uit moet echt ver weg gaan zitten voor een redelijk beeld.
Nu heb ik sinds kort de tv Philips 7676 op mijn computer aangesloten via HDMI
Echter krijg ik zwarte balken rondom het beeld autozoom corrigeert dit niet.
Mijn video kaart is een ati4870.
Weet iemand raad met het aanpassen van de instellingen van de videokaart en of de tv om het beeld voledig vullend te krijgen ?
Alvast bedankt
Er is naar mijn weten een instelling "PC Mode", ik heb geen idee wat dit doet, maar heb je het zelf al gevonden en/of geprobeerd?
Hmm, ik heb een soortgelijk/geralateerd probleem met het plotseling wisselen van beeldformaat. Ik heb het probleem echter tot nu toe met mijn xbox 360 (1e serie met componentaansluiting). Dit is wat er gebeurt: bij een popup in het dashboard vergroot (zoomt) het beeld 1 tot 2 keer in waardoor delen van het beeld buiten het beeld van de tv vallen. Tot nu toe alleen in zo'n situatie gehad. Ik erger me er niet zo aan, maar t is wel opvallend.Anoniem: 437741 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:57:
Sinds kort ben ik in het bezit van 32PFL7606, waaraan ik twee satellietdecoders heb gekoppeld. Mijn probleem is dat de beeldformaatinstelling telkens wijzigt. Ik stel steeds auto-zoom in, zodat zowel de 4:3 als de 16:9 uitzendingen goed in beeld komen (zo was ik het gewend op mijn oude Philips), maar deze stand blijft niet gefixeerd, zodat ik steeds weer met de hand moet aanpassen.
Doe ik iets verkeerd of moet ik daar maar mee leven?
Dank vast voor een reactie
Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.
Beste Tweakers,
ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe tv te kopen en Philips heeft zoals altijd mijn voorkeur. Het beste type die bij mijn eisen in de buurt komt is de 46PFL9706. Helaas zijn de problemen met banding ed nog steeds niet helemaal opgelost. Is dit zo erg dat het afgeraden wordt de tv te kopen, of valt het enigszins toch mee? Ik wil er voornamelijk blu-rays (3D) en sport op gaan kijken.
Bij de aankondiging voor de 2012 tv's zit nog geen type die hier bij in de buurt komt. Heeft iemand een idee wanneer de officiële presentatie van Philips komt voor de nieuwe line-up 2012? Ik lees steeds maart, maar zie nergens een vaste datum. Als daar namelijk een nieuwe tv uit de 9000-serie bij zit, is het misschien verstandiger om te wachten tot eind van jaar. Zeker als de banding-problemen van de 9706 nog steeds niet helemaal opgelost zijn, die bij nieuwere tv's misschien niet aanwezig zijn.
Alvast bedankt!!!
ik ben al een tijdje van plan om een nieuwe tv te kopen en Philips heeft zoals altijd mijn voorkeur. Het beste type die bij mijn eisen in de buurt komt is de 46PFL9706. Helaas zijn de problemen met banding ed nog steeds niet helemaal opgelost. Is dit zo erg dat het afgeraden wordt de tv te kopen, of valt het enigszins toch mee? Ik wil er voornamelijk blu-rays (3D) en sport op gaan kijken.
Bij de aankondiging voor de 2012 tv's zit nog geen type die hier bij in de buurt komt. Heeft iemand een idee wanneer de officiële presentatie van Philips komt voor de nieuwe line-up 2012? Ik lees steeds maart, maar zie nergens een vaste datum. Als daar namelijk een nieuwe tv uit de 9000-serie bij zit, is het misschien verstandiger om te wachten tot eind van jaar. Zeker als de banding-problemen van de 9706 nog steeds niet helemaal opgelost zijn, die bij nieuwere tv's misschien niet aanwezig zijn.
Alvast bedankt!!!
Het is volgensmij ieder jaar zo dat de topmodellen later worden aangekondigd, de 9000 serie dus.. De 21:9 serie wordt meestal als allerlaatste aangekondigd.. Nog ff wachten duskorenjw schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:46:
Beste Tweakers,
Alvast bedankt!!!
Heeft iemand de Pathe thuis app gevonden? Ik kan hem nergens vinden in de app galery. Nieuwste firmware, nederalndse app gallery, etc. Philips snapt het ook niet, heb uitgebreid gechat.
Anoniem: 367007
Ik heb deze 3 weken geleden al geinstaleerd, stond als laatst toegevoegd in de app galery
21:9 lijkt leuk maar bij 150 breed zijn nog steeds maar 60 hoog of zo waardoor ze nog klein lijken en je niet in het beeld getrokken wordt althans dat is mijn ervaring. Ze worden pas leuk als de hoogte ook fatsoenlijk wordt.
Tot die tijd 16:9 en het beeld wat vullen of 16:9 films gebruiken
Tot die tijd 16:9 en het beeld wat vullen of 16:9 films gebruiken
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Heren (en dames) Ik heb de 47pfl7606 en nu staat op internet dat je met speciale 3d brillen dual player kan gamen met volledig scherm. Waar kan ik deze brillen kopen, want ik zie ze nergens.. Op zich een leuke feature maar als je de brillen niet kan kopen heb je er niks aan..
"The Philips PFL7606 3D TV also offers the PVR functions to record TV programs, and the Dual View to play two full screen with the PS3 on the same TV (3D mode and 3D glasses required)."
Want je hebt dan een passieve bril nodig met 2 glazen schuine lijnen en een bril met rechte lijnen om met beide het zelfde te zien... Zelf ombouwen zie ik niet zo zitten..
"The Philips PFL7606 3D TV also offers the PVR functions to record TV programs, and the Dual View to play two full screen with the PS3 on the same TV (3D mode and 3D glasses required)."
Want je hebt dan een passieve bril nodig met 2 glazen schuine lijnen en een bril met rechte lijnen om met beide het zelfde te zien... Zelf ombouwen zie ik niet zo zitten..
[ Voor 16% gewijzigd door Opperclowntje op 02-04-2012 09:51 ]
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
even in de pricewatch kijkenOpperclowntje schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:50:
Heren (en dames) Ik heb de 47pfl7606 en nu staat op internet dat je met speciale 3d brillen dual player kan gamen met volledig scherm. Waar kan ik deze brillen kopen, want ik zie ze nergens.. Op zich een leuke feature maar als je de brillen niet kan kopen heb je er niks aan..
maar je zoekt de Philips PTA 436
Had ik gedaan, maar niet gevonden.. Niet goed gezocht denk ik.. Top bedankt!
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Anoniem: 388721
Vlekken of Dirty Screen's horen een beetje bij de philips LCD tv's. De afgelopen 6 jaar heb ik 3 verschillende LCD's gehad en de laatste is nu de 47PFL7606. Eigenlijk hadden alle 3 hier wel last van. Van de eerste de 37PFL7603 heb ik toen ook het scherm laten vervangen. Wil je een probleem loos scherm kies dan een ander merk of plasma, maarja dan heb je geen ambiliht of passieve 3D helaas.
Hallo,
ik heb een 32pfl7606... deze heeft 3D ondersteuning en dat werkt perfect als ik mijn laptop erop aansluit.
Nu had ik alleen een vraag, als ik een nieuwe PS3 koop met geupdate firmware enzo, en ik stop er een 3D film/spel in. Werkt dit? iemand ervaring?
ik heb een 32pfl7606... deze heeft 3D ondersteuning en dat werkt perfect als ik mijn laptop erop aansluit.
Nu had ik alleen een vraag, als ik een nieuwe PS3 koop met geupdate firmware enzo, en ik stop er een 3D film/spel in. Werkt dit? iemand ervaring?
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Ik heb al heerlijk in 3d zitten gamen met mijn 7656, dat zou dus absoluut geen probleem moeten zijn. Gewoon even het spel instellen op 3d en vervolgens je TV handmatig omzetten, automatisch gebeurt er niks namelijk. Met films heb ik het overigens nog niet geprobeerd.
Nee precies, en films wil ik graag weten.Cid Highwind schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:11:
Ik heb al heerlijk in 3d zitten gamen met mijn 7656, dat zou dus absoluut geen probleem moeten zijn. Gewoon even het spel instellen op 3d en vervolgens je TV handmatig omzetten, automatisch gebeurt er niks namelijk. Met films heb ik het overigens nog niet geprobeerd.
dat het met spellen werkt geloof ik direct, zou ook raar zijn als het niet zo was haha.
Ander merk of plasma? Heb je het samsung topic weleens bekeken en gezocht op banding, zie \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000? En hier http://forums.whirlpool.net.au/archive/1889124 is iemand ook niet zo blij met zijn plasma's.Anoniem: 388721 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:39:
Vlekken of Dirty Screen's horen een beetje bij de philips LCD tv's. De afgelopen 6 jaar heb ik 3 verschillende LCD's gehad en de laatste is nu de 47PFL7606. Eigenlijk hadden alle 3 hier wel last van. Van de eerste de 37PFL7603 heb ik toen ook het scherm laten vervangen. Wil je een probleem loos scherm kies dan een ander merk of plasma, maarja dan heb je geen ambiliht of passieve 3D helaas.
Toen je het scherm had laten vervangen, was het toen weg. Met andere woorden, checkt Philips dan vantevoren het scherm op fouten?
[ Voor 7% gewijzigd door kadoendra op 05-04-2012 09:23 ]
Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat als het lukt met gamen het ook met films kan. Gebruik maken van de juiste software, Cyberlink PowerDVD, bv. Lijkt me dat het dan gewoon moet werkenlooyenss schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:15:
[...]
Nee precies, en films wil ik graag weten.
dat het met spellen werkt geloof ik direct, zou ook raar zijn als het niet zo was haha.
Kudos voor jou duckie, gelukkig kwam je er net op Gtalk al achter dat het niet om een PC gaat..Darkduckie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:55:
[...]
Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat als het lukt met gamen het ook met films kan. Gebruik maken van de juiste software, Cyberlink PowerDVD, bv. Lijkt me dat het dan gewoon moet werken
Van Samsung en LG worden de 2012 modellen langzaamaan leverbaar. Waar blijft de nieuwe lijn van Philips? Ik heb alleen een aankondiging gezien van de modellen t/m 8000 serie. Van de nieuwe 9000 serie is nog niets bekend? En wanneer wordt e.e.a. leverbaar?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Toen het scherm vervangen was van de 7603 was het weg ja. Maar het was ook echt een grote vlek die duidelijk zichtbaar was bij elk beeld. Nu bij mijn 7606 zijn er wel oneffenheden zichtbaar bij het kijken van bv voetbal of lichte kleur lucht, maar niet duidelijk 1 vlek. Aangezien ik nogal redelijk snel van tv wissel en het dus al vaker heb gezien vind ik het niet dermate storend dat ik het ga laten vervangen. Ik denk ook persoonlijk niet dat het een productiefout van mijn toestel is, maar dus (helaas) hoort bij deze toestellen.kadoendra schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:23:
[...]
Ander merk of plasma? Heb je het samsung topic weleens bekeken en gezocht op banding, zie \[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000? En hier http://forums.whirlpool.net.au/archive/1889124 is iemand ook niet zo blij met zijn plasma's.
Toen je het scherm had laten vervangen, was het toen weg. Met andere woorden, checkt Philips dan vantevoren het scherm op fouten?
Ik heb hiervoor ook een panasonic plasma GT20 gehad en meerder vrienden van mij hebben de GT of VT versie, maar dat beeld is echt foutloos. Nooit ghosting, banding, bleeding en noem maar op. Ook de nieuwe LED versie van panasonic is behoorlijk foutloos wat ik gezien heb, Helaas heeft panasonic naast een goed scherm niet de extra's die ik op een tv wil zoals philips, anders was de keuze voor mij toch snel gemaakt.
hopelijk is met de komst van OLED techniek straks al deze problemen voorbij...
Philips heeft altijd al een afwijkende release datum dan de andere grote merken. Meestal rollen de eerste nieuwe serie's aan het begin van de zomer de winkels in. Dus ergens Juni/Juli. Ik weet alleen niet of dat voor dit jaar ook weer geldt.Videopac schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:34:
Van Samsung en LG worden de 2012 modellen langzaamaan leverbaar. Waar blijft de nieuwe lijn van Philips? Ik heb alleen een aankondiging gezien van de modellen t/m 8000 serie. Van de nieuwe 9000 serie is nog niets bekend? En wanneer wordt e.e.a. leverbaar?
De 9000 serie volgt pas na de zomer en aangezien daar nog niks van bekend is zou dat dit jaar niet anders zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 388721 op 07-04-2012 10:18 ]
Ik vermoed dat de 2012 modelen, ergens vanaf aug beschikbaar komen.
Is redelijk eind 2012.
Op mijn 42pfl7606 gisteren maar de 96 firmware geinstalleerd, omdat ik vrijdag rtl4 nieuws wou kijken, maar dat was half onmogelijk, omdat de tv steeds of stokte, of gewoon op zwart ging. Ik vroeg me af, of andere gebruikers dit herkennen?
Dit was nog met de 93 firmware. Ik hoop dat het nu opgelost is, want eerlijk gezegd, had ik niet het idee, dat de 7606 al helemaal uitontwikkeld was, dat hij op de markt kwam. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen.
Ook is het wel interessant, voor mij, met welke cam module jullie dan werken, de smit of de neotion?
Wat ik ook raar vond, is dat mijn tv aan i-net hangt, maar toch doodleuk zei, dat er geen updates waren? Maar dmv de usb stick, kreeg ik de 96 firmware er wel op? Herkennen jullie dit ook?
Is redelijk eind 2012.
Op mijn 42pfl7606 gisteren maar de 96 firmware geinstalleerd, omdat ik vrijdag rtl4 nieuws wou kijken, maar dat was half onmogelijk, omdat de tv steeds of stokte, of gewoon op zwart ging. Ik vroeg me af, of andere gebruikers dit herkennen?
Dit was nog met de 93 firmware. Ik hoop dat het nu opgelost is, want eerlijk gezegd, had ik niet het idee, dat de 7606 al helemaal uitontwikkeld was, dat hij op de markt kwam. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen.
Ook is het wel interessant, voor mij, met welke cam module jullie dan werken, de smit of de neotion?
Wat ik ook raar vond, is dat mijn tv aan i-net hangt, maar toch doodleuk zei, dat er geen updates waren? Maar dmv de usb stick, kreeg ik de 96 firmware er wel op? Herkennen jullie dit ook?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Mijn toestel staat standaard al op de laatste update, omdat ik dat toch wel netjes bijhoud. Tot nu toe gelukkig weinig last van bugs, alleen dat hij soms wat lang duurt voordat hij het digitale signaal heeft omgezet naar een goed beeld. Met andere woorden; hij laat een seconde een blokkering beeld zien en hersteld zich dan. Alsof de kabel niet goed is, maar dat is hij wel. Dit gebeurt soms bij een verschillende zenders.jpm.lensen schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:52:
Bij mij heeft hij ook geen update gevonden via NET-TV terwijl ze er toch wel zijn.Blijkbaar geen ondersteuning op dit punt van philips.
Ik deel de mening dat dit toestel nog niet optimaal uitontwikkeld is, maar dat is helaas philips (en misschien andere merken) eigen. Bijna alle philips toestellen hebben last van elektronica en programmerings problemen. Tv's of ambilight die spontaan aan springen midden in de nacht is niet vreemd bij philips. Blijkbaar is elk jaar een nieuw toestel op de markt zetten leuk, maar haalt de kwaliteit dat eigenlijk niet. Dit is overigens niet alleen bij TV's maar bij zoveel elektronica producten tegenwoordig.
De 32PFL4007 staat nu in de Saturn folder,dus leverbaar.jpm.lensen schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:52:
Ik vermoed dat de 2012 modelen, ergens vanaf aug beschikbaar komen.
Is redelijk eind 2012.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Heb gister de pfl 5507 gehaald .Wilde eerst de 7606 serie 2011.
Mooie tv en naar mijn eerste indruk erg goed beeld.
Ben nu nog met deze anoloog maar ook dat is goed.(deze week een kaart bestellen van UPC)dus ook dan digitaal.
Vandaag wel al getest met de kast van UPC HD ,en ook dan goed beeld.
Met ingebouwde wifi gaat alles naar behoren,ja iets inladen(Yutube)gaat wel wat traag maar verder tot nu toe erg tevreden.
3d nog niet kunnen testen ,brillen zijn nog niet verkrijgbaar.
Met de rechthoekige afstandbediening werkt het naar behoren.(jammer geen toetsebord op de achterzijde)voor zover ik weet komt dit bij de 7000 en 9000 serie.Heb gister veel merken vergeleken maar deze was toch wel 1 van de snelste met beeld en inputlag nihil.Via foto camera vergeleken.
Geeft ook echt 16:9 beelden weer.(getest met een media player )Wat mijn LW650S niet doet.
Menu`s werken naar mijn ervaring netjes.Wel even wennen na de LG maar gaat best wel al goed.
Wel jammer dat je in het menu moet om 3d te schakelen,wat bij de LG wel met 1 druk op de knop gaat(sbs).
Verder ben ik zeer tevreden met wat deze kan.Zal volgende week ook testen hoe en wat om op te nemen met een hd via usb.(heb nog geen goede hd).
Met een hd aan de usb met films werkt ook goed ,srt`s werken,ook in sbs.(wel voor sbs de juiste 3d subs nemen)
Mooie tv en naar mijn eerste indruk erg goed beeld.
Ben nu nog met deze anoloog maar ook dat is goed.(deze week een kaart bestellen van UPC)dus ook dan digitaal.
Vandaag wel al getest met de kast van UPC HD ,en ook dan goed beeld.
Met ingebouwde wifi gaat alles naar behoren,ja iets inladen(Yutube)gaat wel wat traag maar verder tot nu toe erg tevreden.
Met de rechthoekige afstandbediening werkt het naar behoren.(jammer geen toetsebord op de achterzijde)voor zover ik weet komt dit bij de 7000 en 9000 serie.Heb gister veel merken vergeleken maar deze was toch wel 1 van de snelste met beeld en inputlag nihil.Via foto camera vergeleken.
Geeft ook echt 16:9 beelden weer.(getest met een media player )Wat mijn LW650S niet doet.
Menu`s werken naar mijn ervaring netjes.Wel even wennen na de LG maar gaat best wel al goed.
Wel jammer dat je in het menu moet om 3d te schakelen,wat bij de LG wel met 1 druk op de knop gaat(sbs).
Verder ben ik zeer tevreden met wat deze kan.Zal volgende week ook testen hoe en wat om op te nemen met een hd via usb.(heb nog geen goede hd).
Met een hd aan de usb met films werkt ook goed ,srt`s werken,ook in sbs.(wel voor sbs de juiste 3d subs nemen)
Kan goed kloppen, ik dacht dat de lagere nummers eerder beschikbaar zijn, als de hogere.audiojunk schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:05:
[...]
De 32PFL4007 staat nu in de Saturn folder,dus leverbaar.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Weet iemand of er een snellere manier is om bij de PFL7606 de smartbeeld instellingen te veranderen? Ik heb nu voor voetbal andere instellingen gemaakt dan voor "normaal" tv kijken om zo de effecten van vertical banding te verminderen (weg krijg ik het helaas niet), maar het is nogal irritant om telkens het gehele menu door te ploegen.
Ik heb geprobeerd een reeks aan te maken via de Harmony One, maar die reeks kan maar uit 5 opdrachten bestaan en voor het veranderen van de beeldinstelling zijn er 13 nodig.
Ook via de remote-app voor de iPhone of iPad kan ik geen snellere manier vinden.
Ik heb geprobeerd een reeks aan te maken via de Harmony One, maar die reeks kan maar uit 5 opdrachten bestaan en voor het veranderen van de beeldinstelling zijn er 13 nodig.
Ook via de remote-app voor de iPhone of iPad kan ik geen snellere manier vinden.
@kadoendra
Misschien via de adjust-knop? De adjust-knop onthoudt de laatst gebruikte instelling, dus als dat smartbeeld was hoef je alleen op OK te drukken om de smartbeeld-voorkeuzes te bereiken.
Misschien via de adjust-knop? De adjust-knop onthoudt de laatst gebruikte instelling, dus als dat smartbeeld was hoef je alleen op OK te drukken om de smartbeeld-voorkeuzes te bereiken.
[ Voor 5% gewijzigd door MartijnS72 op 10-04-2012 15:26 ]
Werkt prima. En als ik nu de verschillende smartbeeldinstellingen onder elkaar zet dan zijn het precies 5 handelingen zodat ik de Harmony one kan instellen. Thanks!!
Na shop review hebben ze gereageerd dit maar ff verwijderen.kadoendra schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:17:
[...]
Maar regelt Philips nou of je een ander toestel kan krijgen of moet je dat uitvechten met de winkel?
[ Voor 34% gewijzigd door rejer op 17-04-2012 15:18 ]
Ik denk erover om een 2011 model Philips te gaan kopen, en ben vooral geinteresseerd in Net TV. Dit is wat de consumentenbond meldt:
Hoe is de gebruikerservaring van uitzendinggemist en RTLX. Vergelijkbaar met de website, of krijg je op je TV mindere kwaliteit cq. minder aanbod?
Weet iemand of SBS, Net 5 en Veronica inmiddels beschikbaar zijn in Net TV? En gaat dat dan om de 2012 modellen, of ook voor de 2011 middels een firmware upgrade?Met Net TV zijn tv-programma's van de publieke omroepen en de RTL-zenders al terug te kijken. Vanaf medio april gaat Net TV ook programma gemist aanbieden van SBS 6, Net 5 en Veronica. Philips is daarmee de eerste fabrikant die alle populaire Nederlandse zenders heeft. Via Videoland On Demand en Pathé Thuis zijn films te huren. Hiervoor is wel een geheugenkaartje van 4 GB nodig. Net TV heeft veel apps van Nederlandse websites, zoals Buienradar, Nu.nl en actuele vertrektijden van de NS. Het menu is overzichtelijk met een beperkt aantal apps in het hoofdscherm. Extra apps kun je via de eigen App Store van Philips toevoegen. De navigatie met de afstandsbediening is wat traag. Met de Philips MyRemote app kun je ook met de smartphone of tablet Net TV bedienen.
Hoe is de gebruikerservaring van uitzendinggemist en RTLX. Vergelijkbaar met de website, of krijg je op je TV mindere kwaliteit cq. minder aanbod?
Anoniem: 365492
Heeft er iemand ervaringen met de Philips pfl7456h/12? Met deze tv dus: http://www.philips.nl/c/null/47pfl7456h_12/prd/en/
Ik kan er vrij weinig info over vinden op internet. Weet er iemand of deze tv geschikt is voor digitale tv kijken bij Delta/Zeelandnet? De aansluitingen zitten er wel voor zover ik kon zien, maar hij staat dus niet in de compatibiliteitlijst.
Voor de zekerheid heb ik contact met Delta gehad en ik kreeg het antwoord dat het wel zou kunnen idd maar het zou ook niet kunnen. Ik moest aan gebruikers op fora vragen naar de ervaringen. Vandaar dat ik hier eens kwam na vragen wat jullie ervaringen zijn met de pfl7456h. Via google kom ik vrijwel geen informatie tegen. De tv staat overigens ook niet in de pricewatch.
Hoewel ik ook dit topic doorgegoogled heb over de 7456h en geen resultaten heb gekregen, wil ik eigenlijk wel wat meer gebruikerservaringen horen van jullie.
Zelf vind ik 'm mooi en alle aansluitingen zitten er op die ik nodig heb nu en in de toekomst. 3d ontbreekt, maar dat zocht ik ook juist niet.
Een alternatief voor de 7456h is de 6606h, die is me aangeraden door een kennis. de 7-serie heeft net wat meer aansluitingen en wat hogere beeldhelderheid. Hoe denken jullie daar over?
Edit: Nog eens gekeken bij Delta. De 7456h staat wel bij de tv's die ondersteund zouden worden. Morgen ff naar de winkel om te kijken of ze 'm hebben staan
Ik kan er vrij weinig info over vinden op internet. Weet er iemand of deze tv geschikt is voor digitale tv kijken bij Delta/Zeelandnet? De aansluitingen zitten er wel voor zover ik kon zien, maar hij staat dus niet in de compatibiliteitlijst.
Voor de zekerheid heb ik contact met Delta gehad en ik kreeg het antwoord dat het wel zou kunnen idd maar het zou ook niet kunnen. Ik moest aan gebruikers op fora vragen naar de ervaringen. Vandaar dat ik hier eens kwam na vragen wat jullie ervaringen zijn met de pfl7456h. Via google kom ik vrijwel geen informatie tegen. De tv staat overigens ook niet in de pricewatch.
Hoewel ik ook dit topic doorgegoogled heb over de 7456h en geen resultaten heb gekregen, wil ik eigenlijk wel wat meer gebruikerservaringen horen van jullie.
Een alternatief voor de 7456h is de 6606h, die is me aangeraden door een kennis. de 7-serie heeft net wat meer aansluitingen en wat hogere beeldhelderheid. Hoe denken jullie daar over?
Edit: Nog eens gekeken bij Delta. De 7456h staat wel bij de tv's die ondersteund zouden worden. Morgen ff naar de winkel om te kijken of ze 'm hebben staan
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 365492 op 13-04-2012 15:55 . Reden: nieuwe info gevonden ]
Klinkt positief ken ze niet maar nu de LG zo duur wordt is deze misschien een goed alternatief, de 7606 dan waarom koos jij voor de 5507 is die zoveel beter?ouwefreaker schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:14:
Heb gister de pfl 5507 gehaald .Wilde eerst de 7606 serie 2011.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Nou beter ?ErikRo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:26:
[...]
Klinkt positief ken ze niet maar nu de LG zo duur wordt is deze misschien een goed alternatief, de 7606 dan waarom koos jij voor de 5507 is die zoveel beter?
Gezien dit weer het nieuwste type is en er waren in die winkel geen 7606 2011 meer verkrijgbaar in de 42. inch.
En ik had wat wensen zoals wifi en liever 40 inch.
En mijn zoon heeft wel een vergelijk gemaakt om de beeldsnelheid en die kwamen redelijk overeen dat wel maar deze was volgens hem net wat beter.
En de rechthoekige zapper was niet de rede maar wel een +.
Had liever pasief 3d gehad (heb een lg beneden) maar nu kan ik wel een vergelijk maken wat nu echt de top of 3d is.(mits er brillen te leveren zijn)
Dus de discusie wat is beter kan ik gaan vergelijken.

Ik heb er nu ook een upc kaart voor hd in en ook dat werkt erg goed.
Erg duidelijk beeld,zal m binnenkort eens naast m`n Lg zetten en vergelijken maar verwacht eigelijk dat deze het gaat winnen.

Tjonge, wil ik eens Smart TV (Net TV) gebruiken, krijg ik "de gebruikers voorwaarden zijn gewijzigd". Om dat ik toch wil weten wat ik accepteer laat ik die gebruikers voorwaarden voorbij scrollen. Dit duurt maar liefst 25 minuten! En er staat heel wat lulkoek in.
Enfin je kunt het ook hier lezen. Het goede is dat Uitzending Gemist nog steeds prima werkt.
Enfin je kunt het ook hier lezen. Het goede is dat Uitzending Gemist nog steeds prima werkt.
Heeft dat de maken met de aankondigde extra zenders (SBS, Net 5 en Veronica)?Ge Someone schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:36:
Tjonge, wil ik eens Smart TV (Net TV) gebruiken, krijg ik "de gebruikers voorwaarden zijn gewijzigd". Om dat ik toch wil weten wat ik accepteer laat ik die gebruikers voorwaarden voorbij scrollen. Dit duurt maar liefst 25 minuten! En er staat heel wat lulkoek in.
Toestel 32PFL7476H/12 (aankoop datum 21-09-2011) heeft het volgende probleem.
Na enkele minuten aan staan valt het beeld en het geluid compleet weg voor een paar seconden en komt dan gelijk weer terug. Na een iets langere tijd schakelt de tv compleet uit en herstart uit zichzelf.
De laatste firmware (14.96) is op de tv geplaatst. Ook heb ik de stroom er langere tijd af gehad. Het maakt ook niet uit op wat voor zender de tv staat.
Nu zie ik in de Philisp fora meerdere mensen met ongevver dezelfde problemen maar nergens een goede oplossing.Heeft iemand hier ook hetzelfde probleem? En eventueel een oplossing?
Ik zie nu nog maar twee opties: wachten op een goede nieuwe firmware (als het software is), of de tv op laten halen.
Ok, uit het raam mikken komt ook af en toe in me op maar dan heb ik niets meer ;-)
Na enkele minuten aan staan valt het beeld en het geluid compleet weg voor een paar seconden en komt dan gelijk weer terug. Na een iets langere tijd schakelt de tv compleet uit en herstart uit zichzelf.
De laatste firmware (14.96) is op de tv geplaatst. Ook heb ik de stroom er langere tijd af gehad. Het maakt ook niet uit op wat voor zender de tv staat.
Nu zie ik in de Philisp fora meerdere mensen met ongevver dezelfde problemen maar nergens een goede oplossing.Heeft iemand hier ook hetzelfde probleem? En eventueel een oplossing?
Ik zie nu nog maar twee opties: wachten op een goede nieuwe firmware (als het software is), of de tv op laten halen.
Ok, uit het raam mikken komt ook af en toe in me op maar dan heb ik niets meer ;-)
Dus (ik heb tegenstrijdige bronnen gevonden op internet) de PFL5507 heeft 'active' 3D?ouwefreaker schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:14:
Heb gister de pfl 5507 gehaald .
[knip]
Met de rechthoekige afstandbediening werkt het naar behoren.(jammer geen toetsebord op de achterzijde)voor zover ik weet komt dit bij de 7000 en 9000 serie.
Dat zou voor mij betekenen dat ik wacht op de PFL6007, mits ik zekerheid krijg dat deze een bijgeleverde 'toetsen' afstandbediening heeft. (Edit: per vandaag in de pricewatch!)
Heeft iemand als alternatief ooit geprobeerd een toetsenbord/muis aan te sluiten op de 2011 modellen? Zo ja, werkt dat goed?
De 5507 heeft actief 3d beeld.100% zeker weten.Stpan schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:31:
[...]
Dus (ik heb tegenstrijdige bronnen gevonden op internet) de PFL5507 heeft 'active' 3D?
Dat zou voor mij betekenen dat ik wacht op de PFL6007, mits ik zekerheid krijg dat deze een bijgeleverde 'toetsen' afstandbediening heeft. (Edit: per vandaag in de pricewatch!)
Heeft iemand als alternatief ooit geprobeerd een toetsenbord/muis aan te sluiten op de 2011 modellen? Zo ja, werkt dat goed?
Ja een toetsebord met usb kan je gewoon aansluiten en werkt.
Muis geeft de tv wel aan dat deze aanwezig is maar kan nu even niet zo snel iets vinden waarmee ik dan een pijltje op het scherm krijg.Met smarttv in iedergeval nog niet.
@ouwefreaker Dank voor je antwoorden!
Ik ga de komende weken eens bekijken wat nu exact de verbetering aan de 2012 modellen is. Aan de ene kant lijkt het me niet nodig om 300 euro extra uit te geven voor een 2012 model (zeg de 6007) tov een 2011 model (zeg de 7606).
Aan de andere kant lees ik op Philips fora dat voor sommige nieuwe apps of upgrades oude TV modellen rustig buitenspel worden gezet en ik daarom per definitie beter voor een 2012 model kan gaan.
Ik ga de komende weken eens bekijken wat nu exact de verbetering aan de 2012 modellen is. Aan de ene kant lijkt het me niet nodig om 300 euro extra uit te geven voor een 2012 model (zeg de 6007) tov een 2011 model (zeg de 7606).
Aan de andere kant lees ik op Philips fora dat voor sommige nieuwe apps of upgrades oude TV modellen rustig buitenspel worden gezet en ik daarom per definitie beter voor een 2012 model kan gaan.
Ik zie plots weer nieuwe firmware klaar staan voor de pfl7606H (en ik neem aan de "zuster"modellen)
Q5551_0.14.97.0 (Date published: 2012-04-25)
Q5551_0.14.97.0 (Date published: 2012-04-25)
- TV switches to standby by itself after power on for few minutes.
- TV turns off and on by itself while watching satellite channels. (Only applicable to K-models)
- Corrected Czech OSD translation errors. (Only applicable to K-models)
- The chosen “ON” or “OFF” selection under automatic channel deletion option in the satellite setting menu is not highlighted. (Only applicable to K-models)
- Unable to access CAM services under [OPTIONS] menu > [Common interface].
- Subtitle menu cannot be opened anymore and P+/P- do not work anymore after you switch between channels with HbbTV application switched on.
Bedankt voor de FW tip......
Ik ben benieuwd of de audio drop-outs nu weg zijn.
drop-outs zijn nog steeds aanwezig.SSoaker schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:05:
Bedankt voor de FW tip......
SSoaker schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:05:
Wordt ook niet genoemd in changelog. Het is nog even afwachten of Philips dat ooit gaat kunnen oplossen. Tot die tijd is het instellen op standaard geluid ipv Dolby Digital 5.1 een redelijke workaround. Als je je receiver vervolgens op Dolby Prologic zet, heb je in de meeste gevallen hetzelfde (of zelfs beter) surround effect en (bij mij) zonder dropouts. En kijk je een keer een hele film en je vermoed dat er 5.1 geluid uitgezonden wordt, kun je via opties->audiotaal alsnog het andere geluidskanaal kiezen.thijskl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:47:
drop-outs zijn nog steeds aanwezig.
Hier dezelfde twijfels.Stpan schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:31:
@ouwefreaker Dank voor je antwoorden!
7606 nu al te koop voor < 700€ en de 6007 schommelt rond de 1100€.
Redenen voor mezelf om toch te wachten zijn:
- 2D naar 3D conversie = mijn hoofdreden! (dit om toch wat meer content in 3D te kunnen zien, of zijn er mensen met een LG die die functie al hebben en het maar niets vinden?)
- iets betere passieve 3D
- betere smart toepassingen en web browser
- betere mogelijkheid voor Skype integratie later
- mooiere rand
Maar of dat 400€ waard is...
Was ook een fan van die afstandsbediening met toetsenbord aan de achterkant maar is alleen voor de 7007 en 8007 TV's lijkt me.
Ja dat idee kreeg ik ook later, dat de toetsen a/b alleen voor de 7007+ series zijn. Maar ik wil dan weer geen actieve 3d.
Ik wacht gewoon even af, heb geen haast...
Ik wacht gewoon even af, heb geen haast...
2d naar 3 d conversie is niet echt....
De beelden geven in de tv wat diepte,maar komen er niet uit.
Dit een paar keer met een film (tekenfilm)uitgeprobeerd maar voegd niet echt veel waarde aan toe(uitgeprobeerd met een lg 650 s serie van 2011)
Wat ik veel doe is films van het net halen en dan evt sbs films,dan heb je wel dat bepaalde beelden er uit komen.Best mooi.
Wij kijken hier thuis graag naar 3d films,(met de lg).
En de koop van de 5507 was het beeld diagonaal 40 inch ,de prijs en ingebouwde wifi en gelijk de nieuwste ontwikkeling.Alleen jammer dat i geen passief 3d heeft.Dus we wachten nog steeds op de brillen.
De beelden geven in de tv wat diepte,maar komen er niet uit.
Dit een paar keer met een film (tekenfilm)uitgeprobeerd maar voegd niet echt veel waarde aan toe(uitgeprobeerd met een lg 650 s serie van 2011)
Wat ik veel doe is films van het net halen en dan evt sbs films,dan heb je wel dat bepaalde beelden er uit komen.Best mooi.
En de koop van de 5507 was het beeld diagonaal 40 inch ,de prijs en ingebouwde wifi en gelijk de nieuwste ontwikkeling.Alleen jammer dat i geen passief 3d heeft.Dus we wachten nog steeds op de brillen.
Tip: op pasief 3D kun je ook het zogenaamde half-OU (Over Under) formaat gebruiken (ook wel TAB Top and Bottom genoemd). Dat geeft een stuk minder resolutie verlies (op pasieve 3D schermen).ouwefreaker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:33:
films van het net halen en dan evt sbs films
Bedankt voor de tip.Ge Someone schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:17:
[...]
Tip: op pasief 3D kun je ook het zogenaamde half-OU (Over Under) formaat gebruiken (ook wel TAB Top and Bottom genoemd). Dat geeft een stuk minder resolutie verlies (op pasieve 3D schermen).
Dit wist ik nog niet
Op dit moment pak ik meest BD`s 3d en brand ze dan ff op een schijf.
Ik kan nog niet echt het verschil merken,bv Hugo waar de klepel bijna mijn bier van tafel slingert is ook met sbs en met BD.
Anoniem: 416951
Is er al duidelijkheid wanneer de 2012 modellen gelanceerd worden? Zit te wachten op de 42PFL6007 maar kan nog geen releasedatum vinden. De philips website zegt 'binnenkort verkrijgbaar' en wat webshops zeggen 5-10 dagen.
Heb zelf wel omgebouwdOpperclowntje schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:50:
Monteur is net langsgeweest. Die zei dat ze het niet zomaar konden fixen met dingen aanduwen enzo. Hij zei dat ik waarschijnlijk gewoon een nieuw scherm krijg en er nog over gebeld word. Ben benieuwd.
Ik kan je al vertellen dat die optie het geld zeker niet waard is. Het is zelfs geen 50,- euro extra waard.Pirewiet schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:30:
[...]
Hier dezelfde twijfels.
7606 nu al te koop voor < 700€ en de 6007 schommelt rond de 1100€.
Redenen voor mezelf om toch te wachten zijn:
- 2D naar 3D conversie = mijn hoofdreden! (dit om toch wat meer content in 3D te kunnen zien, of zijn er mensen met een LG die die functie al hebben en het maar niets vinden?)
Maar of dat 400€ waard is...
Het 3d conversie effect is namelijk zo klein en dus niet de moeite waard om daarvoor een bril op te zetten.
Het heeft enkel een placebo effect op bv kinderen die 3D willen kijken.
Dankje voor de reactie. Intussen lees ik wel dat de nieuwe 2012 LG modellen aanzienlijk beter zijn in de de 2D naar 3D conversie en dat ook de 3D zelf beter is. Ik verwacht daarom dat de PFL6007 ook een betere 3D ervaring zal bieden dan de 7606. Daarom ga ik toch maar even wachten tot ik de PFL6007 in het echt kan zien de komende weken ofwel ga ik naar de LGs kijken om het conversie effect eens echt te zien.Anoniem: 388721 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:43:
[...]
Ik kan je al vertellen dat die optie het geld zeker niet waard is. Het is zelfs geen 50,- euro extra waard.
Het 3d conversie effect is namelijk zo klein en dus niet de moeite waard om daarvoor een bril op te zetten.
Het heeft enkel een placebo effect op bv kinderen die 3D willen kijken.
Prijsverschil tussen de twee is intussen ook al wel wat gedaald.
Heeft de volgende TV: http://www.philips.nl/c/t...t-c-42pfl3507h_12/prd/nl/
Nou volledige smart tv of alleen youtube? Dat is mij even niet duidelijk. Ik zie smart tv staan, maar vervolgens wordt alleen over youtube gesproken.
42 pfl 3507
Nou volledige smart tv of alleen youtube? Dat is mij even niet duidelijk. Ik zie smart tv staan, maar vervolgens wordt alleen over youtube gesproken.
42 pfl 3507
Beste tweakers ik heb een probleempje met de :
Philips 40PFL5206H
Ik heb een western digital 2tb schijf gekocht. Externe power supply. Als ik hem aansluit op de TV gebeurt er helemaal niks. Als ik een USB stick aansluit pakt ie hem wel. En de HDD werkt ook op andere tv's. Wat kan ik doen om dit aan de praat te krijgen op deze televisie want wil graag me series kunnen kijken natuurlijk.
Moet ie speciaal geformat zijn ofzo of een andere eerdere firmware ?
Philips 40PFL5206H
Ik heb een western digital 2tb schijf gekocht. Externe power supply. Als ik hem aansluit op de TV gebeurt er helemaal niks. Als ik een USB stick aansluit pakt ie hem wel. En de HDD werkt ook op andere tv's. Wat kan ik doen om dit aan de praat te krijgen op deze televisie want wil graag me series kunnen kijken natuurlijk.
Moet ie speciaal geformat zijn ofzo of een andere eerdere firmware ?
[ Voor 8% gewijzigd door koelebobes op 07-05-2012 20:44 ]
BTC €96.871
Het kan zijn dat de TV geen NTFS schijven herkend. Probeer de schijf eens te formateren als FAT32 en kijk of die het dan wel doet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Bij mij staat de 42PFL7606 ook op het verlanglijstje en ik ben blij om te zien dat de prijzen nu alweer onder de €700,- duiken. Hopelijk komen er - met het EK in aantocht - nog wat mooie acties waardoor de prijzen verder zakken.
Tot nu toe lees ik niets dan positieve reviews over deze televisie. De afstandsbediening is meestal het enige minpuntje, maar ik wil hem toch graag bedienen via de smartphone of tablet.
Tot nu toe lees ik niets dan positieve reviews over deze televisie. De afstandsbediening is meestal het enige minpuntje, maar ik wil hem toch graag bedienen via de smartphone of tablet.
Met het EK in aantocht gaat Philips over op de 7xx7-serie, dus ik zou er niet al te hard op rekenen dat de 7606 nog veel in prijs gaat dalen, of überhaupt nog beschikbaar zal zijn.
The devil is in the details.
De betere 3D ervaring zal mee vallen hoor. Het is namelijk al passieve 3D dus van crosstalk is er eigenlijk al geen sprake. Het grootste verschil in 3D kwaliteit zit toch in het beeldmateriaal. Neemt niet weg dat het altijd leuker is om het nieuwe model in huis te hebben dan een oude ;-)Pirewiet schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:45:
[...]
Dankje voor de reactie. Intussen lees ik wel dat de nieuwe 2012 LG modellen aanzienlijk beter zijn in de de 2D naar 3D conversie en dat ook de 3D zelf beter is. Ik verwacht daarom dat de PFL6007 ook een betere 3D ervaring zal bieden dan de 7606. Daarom ga ik toch maar even wachten tot ik de PFL6007 in het echt kan zien de komende weken ofwel ga ik naar de LGs kijken om het conversie effect eens echt te zien.
Prijsverschil tussen de twee is intussen ook al wel wat gedaald.
Al is misschien een maatje groter wel interessant bij het oude model als dat qua prijs uit komt t.o.v. het nieuwe model. Bij 3D kan je tv namelijk niet groot genoeg zijn !!
Ik begon bij 37 inch, toen 2 tv's met 42 inch en nu de 47 inch, maar zal eigenlijk nu de 55 inch van de 7606 wel willen.... Je went zo snel aan de grote, niet normaal meer. Dacht eerst ook altijd dat is veeel te groot, maar als het 1 week staat begint het al weer heel normaal te zijn.
Let wel op de prijzen, mijn ervaring is dat de oude modellen langzaam dalen tot op het moment dat het nieuwe model in de schappen ligt. Dan gaan ze afhankelijk van de winkelketen erg schommelen in de prijs. Maar kan je wel een mooie slag slaan. De pricewatch van tweakers is daar heel handig voor om te checken.
Veel plezier iig met welk model het ook wordt.
@ Dennis;
De afstandsbediening is voor de normale dagelijkse gebruik gewoon goed te doen hoor. Alleen is het even wennen dat het een ander concept is dan je gewent bent. Het nadeel van afstandsbediening via de smartphone of tablet is dat je tv daarmee niet aangezet kan worden (althans bij mijn gebruik) Dat werkt bij mij pas zodra de tv op het netwerk zit en dat doet hij alleen als hij aanstaat. Dus heb je toch je officiële afstandsbediening nodig en eenmaal in de hand bedien je automatisch de volgende handelingen er ook mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 388721 op 09-05-2012 09:32 ]
Dan heb je dit topic wel enigszins selectief gelezen. Zeker als je voetballiefhebber bent moet je je afvragen of je voor de 7606 (of sowieso edge led in het algemeen) moet gaan.Dennis schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:46:
Bij mij staat de 42PFL7606 ook op het verlanglijstje en ik ben blij om te zien dat de prijzen nu alweer onder de €700,- duiken. Hopelijk komen er - met het EK in aantocht - nog wat mooie acties waardoor de prijzen verder zakken.
Ik had hem ook en was er helemaal mee in mijn nopjes.... totdat ik voetbal opzette en voor het eerst kennismaakte met het fenomeen van vertical banding....
Aanvulling hierop: Blijkt dus echt youtube-only te zijn. Best sloom ook. Retourgestuurd en nu maar voor de pfl6636h.xminator schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:58:
Heeft de volgende TV: http://www.philips.nl/c/t...t-c-42pfl3507h_12/prd/nl/
42 pfl 3507
Van vertical banding heeft de 7606 zeker last. (voor mij niet storend) Ziet er uit als vlekken bij bewegend beeld en is goed waarneembaar bij voetbal idd. Maar voor deze prijs kan je niet een lcd led tv vinden die geen enkel probleem heeft. Het hoort er een beetje bij in dit segment.
Je leest het ook bij de 9606 van Philips en de D8000 van Samsung. Tv's die bijna 2x zo duur zijn. Blijf het belachelijk vinden dat dit probleem überhaupt bestaat en vooral dat het zo gemakkelijk geaccepteerd wordt.Anoniem: 388721 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:38:
Van vertical banding heeft de 7606 zeker last. (voor mij niet storend) Ziet er uit als vlekken bij bewegend beeld en is goed waarneembaar bij voetbal idd. Maar voor deze prijs kan je niet een lcd led tv vinden die geen enkel probleem heeft. Het hoort er een beetje bij in dit segment.
Anoniem: 416951
Kwam overigens de volgende link tegen bij een duitse blog. Was mij nog niet duidelijk dat er allerlei versies kwamen van de pfl6007. Op nederlandse sites (inclusief die van Philips zelf) deze info nog niet gevonden. Meest verrassend vind ik wel de 600Hz ipv 400Hz en dat er ook de 2 zijdige afstandsbediening voor bepaalde 6xx7 modellen.
http://58pfl9955.wordpress.com/2012/02/17/philips-2012-alle-informationen-zur-6000er-tv-serie/
Is er overigens al een 'Philips 2012 series' topic, kon het niet vinden.
http://58pfl9955.wordpress.com/2012/02/17/philips-2012-alle-informationen-zur-6000er-tv-serie/
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 416951 op 10-05-2012 13:09 ]
Daar hebben ze blijkbaar wel toegang tot "inside information". Dat van die Hz is niet zo verassend bij Philips, dit zijn nl. PMR waarden (Philips Motion Rate). Dit zullen vermoedelijk 100Hz panelen zijn maar bij toepassing van een beeldverbeter-techniek vemenigvuldigt Philips dat met 2 (of telt er 200 bij op, zij bepalen die waardes tenslotte zelf). Bijvoorbeeld: 100Hz paneel met blinking backlight + HD Natural Motion is PMR 600Hz.Anoniem: 416951 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:05:
Kwam overigens de volgende link tegen bij een duitse blog. Meest verrassend vind ik wel de 600Hz ipv 400Hz en dat er ook de 2 zijdige afstandsbediening voor bepaalde 6xx7 modellen.
Het verschil zit'em dus in de ene of de andere beeldverbeter-techniek, staar je daar vooral niet blind op, het blijkt dat de meesten dat in de praktijk toch weer uitschakelen.
Verder gaat het hier over de K-modellen, zoals die in Duitsland geleverd worden, in Nederland worden normaal gesproken de H-modellen verkocht. (Ik weet niet zeker of dat zo blijft nu de televisie divisie een Chinese samenwerkng is geworden.) Van al die verschillende types is het soms maar de vraag welke echt leverbaar zijn, de ene winkel levert dat type en de andere die en weer een ander type kun je nergens vinden.
In feite was dit ook al zo bij de 2011 series bijv. 7606 7656 7676 7406 etc. zie hier. Niets nieuws onder de zon maar wel handig om de verschillen te weten als je een bepaald type tegenkomt.
En ja dit topic gaat uitsluitend over de 2011 modellen (xxx6) dus door te vergelijken met die reeks probeer ik toch nog een beetje On Topic te blijven
Weet iemand misschien of de 37pfl7607 S-video op een of andere manier ondersteund? Misschien door S-video -> VGA kabel? Ik kan in de handleiding verder niet vinden of dit ondersteund is..
Ik had op een Nederlandstalige website (ik dacht hier, maar krijg runtime error vanaf mijn locatie) ook al gelezen dat de dubbelzijdige afstandbediening bij de 6007 geleverd zou worden. Toen leek me dat gewoon een misser van die website. Nu zit er misschien toch een kern van waarheid in, mochten ze de 6xx7 bedoelen?Anoniem: 416951 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:05:
Kwam overigens de volgende link tegen bij een duitse blog. Was mij nog niet duidelijk dat er allerlei versies kwamen van de pfl6007. Op nederlandse sites (inclusief die van Philips zelf) deze info nog niet gevonden. Meest verrassend vind ik wel de 600Hz ipv 400Hz en dat er ook de 2 zijdige afstandsbediening voor bepaalde 6xx7 modellen.
Wel een vreemde verdeling van specificaties. Zoals het er nu naar uitziet zou ik voor de 6777 gaan. De enige 37'' die een dubbelzijdige a/b heeft. En aluminium behuizing, past beter bij de gordijnen. (buy-in van de Ms, ook altijd belangrijk)
Bedankt voor de info in ieder geval!
Is er nog nieuws te melden?Stpan schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:35:
Ik denk erover om een 2011 model Philips te gaan kopen, en ben vooral geinteresseerd in Net TV. Dit is wat de consumentenbond meldt:
[...]
Weet iemand of SBS, Net 5 en Veronica inmiddels beschikbaar zijn in Net TV? En gaat dat dan om de 2012 modellen, of ook voor de 2011 middels een firmware upgrade?
Ik vind het wel triest dat Net TV Programmagids met grote regelmatig er uit ligt, nu ook al weer enkele dagen.
Andere vraag, om van de USB opname functie gebruik te kunnen maken, heb je minimaal een 240 Gb schijf nodig geeft de TV aan. Heeft iemand evengoed geprobeerd met een kleinere schijf (externe schijf of usb stick)?
[ Voor 42% gewijzigd door Yuco op 19-05-2012 09:06 ]
Bedankt voor de antwoorden op mijn laatste bericht. Ik kijk graag wat voetbal, maar niet zoveel dat ik me hier enorm aan zal storen verwacht ik. Waarschijnlijk zal het bij plasmatelevisies beter zijn, of heb ik dat verkeerd?
Betreft de prijs... ja, ik mik op eind mei. De prijs is afgelopen week nog verder gedaald en voor onder de € 700,- is het volgens mij nog steeds een prima koop.
Betreft de prijs... ja, ik mik op eind mei. De prijs is afgelopen week nog verder gedaald en voor onder de € 700,- is het volgens mij nog steeds een prima koop.
Monteur heeft het panel van de tv vervangen vanmiddag. Vervangen door een refurbished panel van 01-2011. Het panel dat er bij mij in zat was van 09-2011 geloof ik.
Zelfde probleem. Hij gaf aan dat het een feature is als je de tv wilt gebruiken met gecalibreerde settings. Zet je het dynamische contrast op maximum enzo dan is het probleem ook bijna onzichtbaar... maar zo wil ik de tv niet gebruiken, had hem juist voor de diepe zwartwaarden uitgekozen.
Dus nu is het óf alsnog via BCC (die bijna geen grote modellen in hun assortiment hebben nu), óf blijven zeuren bij Philips. Hebben jullie tips?
Zelfde probleem. Hij gaf aan dat het een feature is als je de tv wilt gebruiken met gecalibreerde settings. Zet je het dynamische contrast op maximum enzo dan is het probleem ook bijna onzichtbaar... maar zo wil ik de tv niet gebruiken, had hem juist voor de diepe zwartwaarden uitgekozen.
Dus nu is het óf alsnog via BCC (die bijna geen grote modellen in hun assortiment hebben nu), óf blijven zeuren bij Philips. Hebben jullie tips?
Ik twijfel een beetje tussen de PFL7406H en PFL7606H televisies. Het prijsverschil is zo'n 50 euro en volgens mij het enige verschil wat ik qua specs kan vinden is de mogelijkheid van 3D. Nou is dit niet echt een must voor mij maar zou natuurlijk wel leuk zijn.
Nou lees ik echter wel bij de PFL7406H reviews dat het geluid wat hoger word gewaardeerd dan de PFL7606H en dat vind ik dan wel weer belangrijk. Ik heb nog een oude LCD tv uit 2008 maar ben echt tevreden met het geluid, maar geld voor een setje met versterkers is er niet. Wat ik begrepen heb is dat de tv's tegenwoordig dunner zijn en dat daardoor het geluid ook wat heeft ingeleverd.
Toch lijkt het met de Philips dezelfde tv heeft gebruikt maar 3d heeft toegevoegd, ook makkelijker voor het productie proces enzo denk ik. Zit ik goed met mijn gedachtes en voor welke tv ga ik liever?
Nou lees ik echter wel bij de PFL7406H reviews dat het geluid wat hoger word gewaardeerd dan de PFL7606H en dat vind ik dan wel weer belangrijk. Ik heb nog een oude LCD tv uit 2008 maar ben echt tevreden met het geluid, maar geld voor een setje met versterkers is er niet. Wat ik begrepen heb is dat de tv's tegenwoordig dunner zijn en dat daardoor het geluid ook wat heeft ingeleverd.
Toch lijkt het met de Philips dezelfde tv heeft gebruikt maar 3d heeft toegevoegd, ook makkelijker voor het productie proces enzo denk ik. Zit ik goed met mijn gedachtes en voor welke tv ga ik liever?
HOI.
Wacht zelf op de 46pfl8007... Ook hier 5-10 dagen, of nog niet leverbaar bij enkele webwinkels. De plaatselijke EP spreekt over plm. anderhalve week.Anoniem: 416951 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:21:
Is er al duidelijkheid wanneer de 2012 modellen gelanceerd worden? Zit te wachten op de 42PFL6007 maar kan nog geen releasedatum vinden. De philips website zegt 'binnenkort verkrijgbaar' en wat webshops zeggen 5-10 dagen.
En is er al een NL forum gesignaleerd? Wel een UK forum gevonden, echter nog weinig aktief: http://www.avforums.com/f...all-series-xxpflxx07.html.
zumba
Gezien de EK acties zijn tv's uit deze serie leuk geprijst. Een leuke gimmick (voor de vriendin) is dat er ook RTL XL op deze tv's zit.
Maar welke kwaliteit moet ik me hierbij voorstellen? Ik ken het van mijn Eminent 7080 mediaspeler, en volgens mij is het beeld daar 420. En dat is vrij korrelig.
Maar welke kwaliteit moet ik me hierbij voorstellen? Ik ken het van mijn Eminent 7080 mediaspeler, en volgens mij is het beeld daar 420. En dat is vrij korrelig.
Het beeld van RTLXL is echt zeer acceptabel. Ligt imho zeer dichbij het digitale kabel SD beeld van RTL.greatgonzo schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:44:
Gezien de EK acties zijn tv's uit deze serie leuk geprijst. Een leuke gimmick (voor de vriendin) is dat er ook RTL XL op deze tv's zit.
hallo tweakers
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
bij films kijken ook bij bluray heb ik last van verticale strepen ( banding ?)
het gebeurt bij lichte achtergronden ,is best wel irritant
is er iets om de banding helemaal te zien , foto s of een kleine film (dat de banding helemaal zichtbaar is ),en dat ik het probleem kan verlichten met de instelling
dank u
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
bij films kijken ook bij bluray heb ik last van verticale strepen ( banding ?)
het gebeurt bij lichte achtergronden ,is best wel irritant
is er iets om de banding helemaal te zien , foto s of een kleine film (dat de banding helemaal zichtbaar is ),en dat ik het probleem kan verlichten met de instelling
dank u
Zijn dit verticale strepen die bewegen? Dan is het wellicht traditionale banding die te maken heeft met de beperking van 16 miljoen kleuren in video.
Mogelijke oplossingen:
- je gamma/contrast/kleurcalibratie is mogelijk niet correct waardoor het meer opvalt
- deep color uitzetten op bluray output kan het probleem verergeren; het is aan te raden dit uit te zetten (bluray ondersteunt nog geen deep color afaik)
Als het probleem in de bron ligt dan is het waarschijnlijk niet helemaal op te lossen. Je zult verder wat uitgebreider moeten aangeven waar je last van hebt en bij welke film(s).
Mogelijke oplossingen:
- je gamma/contrast/kleurcalibratie is mogelijk niet correct waardoor het meer opvalt
- deep color uitzetten op bluray output kan het probleem verergeren; het is aan te raden dit uit te zetten (bluray ondersteunt nog geen deep color afaik)
Als het probleem in de bron ligt dan is het waarschijnlijk niet helemaal op te lossen. Je zult verder wat uitgebreider moeten aangeven waar je last van hebt en bij welke film(s).
dank u voor het reactie
het verticale strepen bewegen niet
het gebeurt bij elke films met lichte achtergronden vb het lucht ,voetbal of wolken
en met gezichten lijkt er net of er een waas opzit
en met deze instellingen word het iets minder maar wel donkerder
Für TV nehme ich die Tag Einstellung und folgende Werte
Kontrast der Hintergrundbeleuchtung 65
Helligkeit 50
Farbe 55
Schärfe 3
Rauschunterdrückung aus (bei schlechtem Empfang ggfs. aktivieren
Farbton warm
Perfect Natural Motion Maximum
Clear LCD an
Super Resolution an
Perfecter Kontrast Mittel
Dynamische Hintergrundbeleuchtung Standard
Mpeg Artefakt Unterdrückung Mittel
Farboptimierung aus
Gamma 1
Videokontrast 90
Experteneinstellung alles 0
Lichtsensor an
Für Blu Ray die Standard Einstellung und folgende Werte
Kontrast der Hintergrundbeleuchtung 75
Helligkeit 50
Farbe 50
Schärfe 3 (wenn die Blu Ray schon ein geschärftes Bild hat kann auch 1 besser sein)
Farbton warm
Clear LCD an
Super Resolution an
Perfecter Kontrast aus
Dynamische Hintergrundbeleuchtung Optimales Bild
Mpeg Artefakt Unterdrückung aus
Farboptimierung aus
Gamma 1
Videokontrast 90
Lichtsensor an
Für Konsolenspiele die Spiele Einstellung und folgende Werte
Helligkeit 50
Farbe 50
Schärfe 1 (wenn die Blu Ray schon ein geschärftes Bild hat kann auch 1 besser sein)
Farbton normal
Clear LCD an
Super Resolution aus
Perfecter Kontrast minimum
Farboptimierung minimum
Gamma 0
Videokontrast 90
Lichtsensor an
het verticale strepen bewegen niet
het gebeurt bij elke films met lichte achtergronden vb het lucht ,voetbal of wolken
en met gezichten lijkt er net of er een waas opzit
en met deze instellingen word het iets minder maar wel donkerder
Für TV nehme ich die Tag Einstellung und folgende Werte
Kontrast der Hintergrundbeleuchtung 65
Helligkeit 50
Farbe 55
Schärfe 3
Farbton warm
Clear LCD an
Super Resolution an
Perfecter Kontrast Mittel
Dynamische Hintergrundbeleuchtung Standard
Mpeg Artefakt Unterdrückung Mittel
Farboptimierung aus
Gamma 1
Videokontrast 90
Experteneinstellung alles 0
Lichtsensor an
Für Blu Ray die Standard Einstellung und folgende Werte
Helligkeit 50
Farbe 50
Schärfe 3 (wenn die Blu Ray schon ein geschärftes Bild hat kann auch 1 besser sein)
Farbton warm
Clear LCD an
Super Resolution an
Perfecter Kontrast aus
Farboptimierung aus
Gamma 1
Videokontrast 90
Lichtsensor an
Für Konsolenspiele die Spiele Einstellung und folgende Werte
Helligkeit 50
Farbe 50
Schärfe 1 (wenn die Blu Ray schon ein geschärftes Bild hat kann auch 1 besser sein)
Farbton normal
Clear LCD an
Super Resolution aus
Perfecter Kontrast minimum
Farboptimierung minimum
Gamma 0
Videokontrast 90
Lichtsensor an
Probeer eens op de stand cinema en dan Perfect Natural Motion uit en de scherpte ook op 0 of 1.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
ook al geprobeerd nog steeds te zienaudiojunk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:57:
Probeer eens op de stand cinema en dan Perfect Natural Motion uit en de scherpte ook op 0 of 1.
dank u
Weet iemand misschien of dit toestel ook op stand-by gezet kan worden via een knop op de televisie zelf? Was dat gewend van mijn vorige televisie...loop nu dagelijks meerdere keren naar de TV om hem uit te zetten..om vervolgens op zoek te gaan naar de afstandsbediening :-)
Voor zover ik in de handleiding zie kan dit alleen maar via de remote, of helemaal uit via de schakelaar op de TV...
Voor zover ik in de handleiding zie kan dit alleen maar via de remote, of helemaal uit via de schakelaar op de TV...
Er is weer een nieuwe firmware uit;
Q5551_0.14.98.0 (Date published: 2012-05-16)
• Video delay (lipsync issue) observed during video playback.
• Intermittent sound loss while watching DVB-T channels. (Only applicable to T-models)
Q5551_0.14.98.0 (Date published: 2012-05-16)
• Video delay (lipsync issue) observed during video playback.
• Intermittent sound loss while watching DVB-T channels. (Only applicable to T-models)
/dev/null
Het is vooral te zien bij panning? (m.a.w. bijv. als de camera van links naar rechts gaat bij voetbal?)
Zo ja, dan is het waarschijnlijk een afwijking die wat lijkt op clouding; dat deel van het beeld is gewoon iets donkerder en dat merk je vooral bij lichter beeld. Niks aan te doen...
Beetje jammer dat deze problemen toch vrij systematisch lijken te zijn bij Philips. Ik merk dat mijn nieuwe panel al een stuk minder erg is dan het oude trouwens, over het algemeen. Alleen rechtsonder is het nu wel weer erger. Dynamic contrast e.d. aanzetten maakt het wel minder, maar ik zit niet te wachten op een onnatuurlijk te contrastrijk contrast in bijv. donkere scenes...
Dus wat nu? Alsnog terug naar de winkel? Philips dwingen om te ruilen? Wat zouden jullie doen?
Ja dat klopt alleen bij bewegende beelden
Is wel irritant zelfs bij blu-ray.
Heb geprobeerd een foto te nemen om het hier te plaatsen maar het gaat niet goed
Heb heel veel met de instellingen gespeeld maar geen resultaat.
Is wel irritant zelfs bij blu-ray.
Heb geprobeerd een foto te nemen om het hier te plaatsen maar het gaat niet goed
Heb heel veel met de instellingen gespeeld maar geen resultaat.