Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 22:52
Untouchablezz20 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:25:
Heb op de philips led mijn contrast op 90 staan. Is dit slecht voor de levensduur van het toestel? Of maakt dat bij een led niks uit?
Waarom heb je hem op 90 staan?
Voor de levensduur maakt het niet uit,verbruikt alleen wat meer stroom.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Tym schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:41:
[...]

Zo heeft de 7656 Perfect Natural Motion, terwijl de 7606 HD Natural Motion heeft (perfect zou beter moeten zijn dan HD).

[...]

Erg marginale verschillen naar mijn idee, maar ik weet niet wat de verschillen tussen Perfect en HD Natural Motion zijn...
Ik zou het in beide gevallen uitzetten, dus dit zou voor mij geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:55
audiojunk schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Waarom heb je hem op 90 staan?
Voor de levensduur maakt het niet uit,verbruikt alleen wat meer stroom.
Ik heb hem op 90 staan, omdat ik vind dat het het beste past bij de rest van de instellingen. De instellingen die in dit topic staan, vind ik te donker. Maar als het verder geen effect heeft voor de levensduur, dan zal ik hem op 90 laten staan. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb de contrast op 30-35 staan, anders heb ik het gevoel dat ik in een lamp zit te kijken en heb ik na een klein half uur last van mijn ogen. Voordeel van een lage contrast is ook dat de backlight bleeding ook haast compleet weg is.

vv HD beeldmateriaal ziet er gewoon goed uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 05-01-2012 16:58 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik vind dan dat HD niet tot zijn recht komt bij zo'n lage contrast. Of ik heb nu de verkeerde instellingen? Het is natuurlijk op smaak ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave.
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03-2022
Anoniem: 438095 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:39:
Hallo,

Ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mij TV (42PFL7656) het beste kan instellen in combi met Ziggo digitaal voor een optimaal beeld. Het begint bij de ziggo module, waar kan ik deze het beste op zetten (570i, 780p of 1080i? Wanneer ik 1080i instel zie ik bij sommige snellere beelden onscherpe randen erom heen. Komt dit door de TV?

Verder zou ik het handig vinden als iemand mij kon vertellen op hoe ik deze tv zelf het beste kan instellen kwa beeldkwaliteit.

Hoop dat iemand mij kan helpen die ook deze TV heeft of natuurlijk iemand die er veel verstand van heeft:)

In ieder geval alvast bedankt!

mvg,
rick
Ik heb precies dezelfde ervaringen.
Eergisteren dacht ik de mooiste instelling te hebben (Cinema, Contrast op 51, brightness op 36, kleur op 56 en gamma op -1 of -2) maar gisteravond toen ik hem aanzette vond ik het beeld weer veel te donker.

Vervolgens weer de halve avond aan de instellingen zitten klooien maar ben nog steeds niet echt tevreden.

Wat opvalt is inderdaad dat je met HD motion aan er kleine onscherpe randen om bewegende beelden ontstaan. Zet je hem uit dan schokt het beeld weer, wat ook vrij storend is.

Wil je een wat helderder beeld dan krijg je al snel dat wat zwart moet zijn grijs wordt.
Mijn vorige TV, een samsung, had wat dat betreft meer contrast en wat zwart moest zijn was ook gewoon zwart.

Wellicht dat er nog mensen zijn die dit ook hebben ervaren maar inmiddels zelf de meest optimale instellingen hebben gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:40
PaPi36 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:30:
Weet iemand wanneer smart tv nu eindelijk komt?
Staat er een mooi artikel op tweakers erover maar ik zit op de 7676 nog steeds naar de crappy NetTV interface te kijken.
Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb sinds gisteren de 46PFL6606H na 5 jaar lang een inmiddels wel erg verouderde Samsung 32" gehad te hebben. Enorm mooi scherm, dat nieuwe, zeker na tweaken met settings...

Maarrrr... ik heb aan de linker- en rechterrand last van lichte backlight bleeding. Bij een volledig zwart of wit beeld geen last van, maar bij grijstinten zijn de zijkanten lichter (een band van zo'n 3 cm aan linker- en rechterkant). In die banden lijkt het alsof de brightness iets hoger is, maar het is alleen zichtbaar bij grijs beeld...

Als het beeld zwart is dan is het ook echt pikdonker, ook als er midden in beeld bijv. felle tekst te zien is. Het is alleen zichtbaar als er aan de linkerkant ook een subtiel donker iets te zien is; dat wordt dan lichter aan de rand. Bij donkere films is het duidelijk zichtbaar, bij buitenscènes weer totaal niet.

Overdag is het nu veel minder te zien, gisteren 's avonds was het veel duidelijker (minder omgevingslicht). Contrast en brightness staan beide rond de 50 ingesteld. Als ik dynamic contrast aanzet dan wordt het minder, maar het probleem verdwijnt nooit helemaal.

Ik vraag me af of er een fout in mijn panel zit, of dat het een fout in de firmware is (aangezien het niet voorkomt bij totaal zwart/wit) Lijkt wel of er te veel backlight is aan de zijkanten, of dat de lcd niet voldoende donker gemaakt wordt aan de zijkant (wellicht om backlight-felheid-verschillen aan de randen te compenseren).

Het scherm lijkt verder in het donker bij zwart beeld totaal geen clouding of wat dan ook te vertonen. Het gebeurt alleen bij grijstinten en het is ook vooral zichtbaar als je contrast omlaag doet (af-fabriek staat contrast enorm hoog)

Kan iemand dit herproduceren met een PFL6606-tv? (vermeld ook even de grootte in inches; per tv kan de software verschillend zijn, bij mij is het iig de 46"-versie)

NB: heb ook de firmware geupdate. Versie van juli stond erop, nu de nieuwste. Grootst merkbare verschil is dat 1080p24 nu geen judder meer heeft als natural motion op off staat; dat was met de versie van juli wel zo. Geweldig mooi beeld nu, zeker ook als je de kamer verduistert. Diepe zwartwaarden maken veel meer uit voor de beeldkwaliteit dan ik had gedacht.

-edit 1-
@Dave: heb je de lichtsensor wel aangezet? Dan dimt hij in de avond bij. Jammergenoeg is de mate van dimming niet in te stellen, maar in mijn geval is deze prima; overdag niet te donker, 's avonds niet te fel.

Mijn settings: contrast 54, brightness 51, sharpness 1, gamma 0, color 50, RGB: 104/84/42.
Als je deze settings toepast moet je jezelf even 5 minuten gunnen om eraan te wennen. Zeker als je net overstapt van een heel hoog contrast naar dit. Uiteindelijk is dit heel prettig voor het oog en zijn de kleuren ook echter dan bij de factory settings, waar alles echt veel te fel is. Kijk bijv. met deze settings eens naar de bos-scenes van Avatar. Kan allemaal nog kleurrijker en feller, maar dan is het echt té en zo zag het er in de bioscoop ook niet uit. Maargoed, smaken verschillen...

-edit 2-
Overigens werkt ARC zo te zien niet met mijn Onkyo. Verschillende combinaties settings geprobeerd. Kan het aan de hdmi-kabel liggen? (dacht dat dat altijd hetzelfde was, ook al wordt er met verschillende speeds e.d. geadverteerd)

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2012 13:03 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:51:

Mijn settings: contrast 54, brightness 51, sharpness 1, gamma 0, color 50, RGB: 104/84/42.
Als je deze settings toepast moet je jezelf even 5 minuten gunnen om eraan te wennen. Zeker als je net overstapt van een heel hoog contrast naar dit. Uiteindelijk is dit heel prettig voor het oog en zijn de kleuren ook echter dan bij de factory settings, waar alles echt veel te fel is. Kijk bijv. met deze settings eens naar de bos-scenes van Avatar. Kan allemaal nog kleurrijker en feller, maar dan is het echt té en zo zag het er in de bioscoop ook niet uit. Maargoed, smaken verschillen...
Met welk profiel heb je dit toegepast? Cinema? Ik ga deze settings eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Met welk profiel heb je dit toegepast? Cinema? Ik ga deze settings eens proberen.
Gewenst (Custom): da's het onderste profiel. Maakt verder niks uit geloof ik, aangezien die profielen alleen verzamelingen presets zijn. Enige beeldverbeteringsoptie die ik heb is Clear LCD: dat voorkomt het knipperende effect dat je bij veel LCD-tv's ziet bij panning/tracking shots. Werkt erg goed! Verder staat de sensor aan waardoor hij automatisch dimt 's avonds en feller wordt overdag.

Overigens zie ik de edge bleeding eigenlijk bij bijna alle profielen wel, soms wat erger en soms wat minder. Heb toch het vermoeden dat het probleem in de firmware zit. Kan het nu totaal niet zien overdag, het is echt heel subtiel maar wel duidelijk zichtbaar in de avond bij bepaalde scenes.

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb de instellingen geprobeerd en is zeker even wennen, aangezien ik contrast op 90 had. Lijkt nu veel donkerder, maar wel aan te wennen. Ik laat het even zo staan. Bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Ik dacht geen bleeding te hebben maar is toch aanwezig ,misschien komt het door de instellingen die ik heb toegepast zoals die hier in dit topic stonden.
Na een tijdje spelen met de instellingen heb ik de dynamische achtergrondverlichting nu op stroombesparing gezet en de gamma op 2 en contrast op 58,bleeding lijkt nu toch echt mimimaal.

Wat wel irritant is is dat bij sommige zender/programma's er zwarte balken aan de zijkant komen :( daar heb ik bij m'n 32PLF7962D geen last van.

[ Voor 17% gewijzigd door audiojunk op 06-01-2012 23:42 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ontzettend raar probleem, die background bleeding. Er moet een fel punt in beeld zijn én aan de zijkant moet een niet-zwart beeld weergegeven worden (dan wordt de brightness aan de zijkanten hoger; is het zwart dan blijft het zwart).

Ik vraag me af of het nou een softwareprobleem is, of dat het een hardwareprobleem is dat door slimme software wordt verborgen...

Heb niet veel zin om de boel weer op te sturen als het volgende model precies hetzelfde heeft. En idd, bij een lager contrast zonder alle hippe functies is het beter te zien dan met. Maar ik wil die functies juist uit omdat het beeld zo veel natuurlijker oogt...

-edit-
Met een on-screen menu van m'n av-receiver is het probleem ineens extreem goed zichtbaar. Dit is in preset "Natuurlijk" waarbij het effect in dit geval duidelijker zichtbaar is.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6uqgfulqYCM]

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-01-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Het valt me op dat het altijd met de LG panelen is. Ik lees nooits iets over bleeding met Sharp panelen ( 40 inch en 46 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:49:
Het valt me op dat het altijd met de LG panelen is. Ik lees nooits iets over bleeding met Sharp panelen ( 40 inch en 46 inch)
Dit is met 46": 46PFL6606H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Inmiddels ook een 42PFL76xx, maar die automatische zenderupdate word ik gek van. Dit is niet uit te zetten en om het half uur (o.i.d) gaat de tv uit met de melding zender update en springt daarna weer aan ????? Gister avond in stand by laten staan (+vandaag ongeveer de hele dag) maar hij heeft blijkbaar geen update gedaan....zo kun je toch niet fatsoenlijk tv kijken, iemand een oplossing ?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hm, zelfs na een factory reset en alles opnieuw instellen met de wizard blijft het probleem bestaan, en in de avond is het toch echt goed zichtbaa. Ben bang dat het toch een maandagochtendmodel is ofzo...

Even kijken of het terugsturen via Philips of via de shop waar ik het ding heb gekocht moet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
roelieboelie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:51:
Inmiddels ook een 42PFL76xx, maar die automatische zenderupdate word ik gek van. Dit is niet uit te zetten en om het half uur (o.i.d) gaat de tv uit met de melding zender update en springt daarna weer aan ????? Gister avond in stand by laten staan (+vandaag ongeveer de hele dag) maar hij heeft blijkbaar geen update gedaan....zo kun je toch niet fatsoenlijk tv kijken, iemand een oplossing ?
Ik had dit probleem ook. Met een firmware-update was het verholpen. Ik bleek nog op een vrij oude firmware-versie te zitten. Laatste versie bij Philips gedownload en via USB geüpdate: voilà!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:40
Via de tv kan je ook naar update's zoeken. Zoekt die dan naar alle nieuwe firmware's of staan op de Philips website toch nog recentere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439752

Beste mensen,

sinds vrijdag in het bezit van een 42PFL7666. Gisteren de boel geinstalleerd. Hieronder mijn bevindingen:

- verbinding met mijn draadloze netwerk via de ingebouwde wifi was geen probleem. Kwam vervolgens echter niet op de nettv pagina. Leek wel of er geen dataverkeer mogelijk was. Heb toen firewall op mn router uitgeschakeld en toen ging het wel.

- sinds wifi-verbinding 'spookt' de tv in televisiestand (bij hdmi doettie normaal). Hij schakelt automatisch in vanuit stand-by en het audiovolume gaat om de haverklap omhoog tot het maximale volume is bereikt.

- bij bepaalde settings (ambilight op dynamic) vrij veel bleeding in rechterbovenhoek.

Iemand enig idee hoe het automatisch inschakelen en het probleem met de audio te verhelpen?

Bij voorbaat dank!
Groeten, Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

2boris schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:24:
Via de tv kan je ook naar update's zoeken. Zoekt die dan naar alle nieuwe firmware's of staan op de Philips website toch nog recentere?
Firmware moet je vanaf de Philips-site downloaden en via USB installeren. Online updaten werkte bij mij ook niet (dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn).

@zeeegel: ik denk dat een aantal van jouw problemen (zoals het spoken) ook zijn op te lossen met een firmware-update. dus kijk daar ook even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wie kan bevestigen of ci module van ziggo goed werkt. Met goed bedoel ik, de snelheid van het zappen? Voelt dit een beetje vlot aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb sinds dit weekend een dunne rode (constant na rood beeld, anders zichtbare_ lijn links van het scherm, van boven naar beneden op mijn pfl6606. Zwaar irritant! Gelukkig heb ik de tv net en hoop ik dat dit onder de garantie valt! weet iemand wat het kan zijn en of ik naar de verkoper moet ( internet ) of naar Philips customer care moet bellen?

Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6UPSHGEQ-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat is idd een hardware-defect wat jij hebt. Heb jij trouwens geen last van die 'lichte balken' die ik een paar posts hoger omschrijf? (aan de linker- en rechterrand van de tv)

Ben zelf ook op zoek naar het antwoord op de vraag of ik het beter via de dealer of via Philips kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438095

Sorcerer8472 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Firmware moet je vanaf de Philips-site downloaden en via USB installeren. Online updaten werkte bij mij ook niet (dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn).

@zeeegel: ik denk dat een aantal van jouw problemen (zoals het spoken) ook zijn op te lossen met een firmware-update. dus kijk daar ook even naar.
Hey,

Zou je eens een link kunnen plaatsen waar ik de laatste update van de 42PFL7656 kan vinden?

Want op de Philips site zelf vind ik deze niet... of zijn alle updates voor de 7000 series het zelfde?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438095

Sorcerer8472 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Ik heb de link al gevonden: http://www.philips.nl/c/t...656h_12/prd/nl/?t=support

Kan ik hiervoor gewoon een normale USB voor gebruiken?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 19:54
Zojuist de update naar 14.93 firmware gemaakt, maar de functie 2D/3D blijft niet selecteerbaar.
Is het überhaupt iemand gelukt om 2D-naar-3D-conversie te gebruiken/activeren? In het menu is de optie wel te zien maar inderdaad niet selecteerbaar. In de specs (Philips-site) zie ik geen melding staan van deze functie (xxPFL7606H), maar op meerdere plaatsen lees je dat deze tv's het kunnen (zoals site van Consumentenbond (edit: niet meer!) en op de specs in de Mediamarkt).

Elders wordt er flink over geklaagd, Philips zou op meerdere plaatsen duidelijk hebben aangegeven dat deze tv's de conversie kunnen, zie bijv:
http://www.supportforum.p...nversion-on-the-fly/page2

Vooralsnog is het 'behelpen' met softwarematige conversie op de computer (bijv met PowerDVD), dit werkt tamelijk goed. Wel wat kabelwerk nodig natuurlijk om de computer op TV en eventueel versterker aan te sluiten.

Het is me trouwens sowieso niet gelukt 3D weer te geven via de kabel (Ziggo), maar dat zal eraan liggen dat er vrijwel niets wordt uitgezonden in 3D. Afgezien hiervan, wat wél gelukt is, 3D via de computer: zeer goede kwaliteit.

Wat apart blijft, is dat je af en toe moet wisselen tussen 'right eye first' en 'left eye first' in PowerDVD, dit maakt het verschil tussen een correcte- en 'hoofdpijn'-weergave. Dit afwisselen lijkt soms zelfs nodig *binnen* één 3D-videobestand. Is dat niet vreemd?

[ Voor 0% gewijzigd door zeegerd op 09-01-2012 15:45 . Reden: wijziging informatie CB ]

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
De functie is bij wel actief als ik een SBS 3D film kijk
Dan kan ik met deze functie de film omzetten naar 2D
Zou dat niet de bedoeling zijn van deze functie
Heb trouwens een 7606

Eric
zeegerd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:33:
[...]

Is het überhaupt iemand gelukt om 2D-naar-3D-conversie te gebruiken/activeren? In het menu is de optie wel te zien maar inderdaad niet selecteerbaar. In de specs (Philips-site) zie ik geen melding staan van deze functie (xxPFL7606H), maar op meerdere plaatsen lees je dat deze tv's het kunnen (zoals site van Consumentenbond (edit: niet meer!) en op de specs in de Mediamarkt).

Elders wordt er flink over geklaagd, Philips zou op meerdere plaatsen duidelijk hebben aangegeven dat deze tv's de conversie kunnen, zie bijv:

Vooralsnog is het 'behelpen' met softwarematige conversie op de computer (bijv met PowerDVD), dit werkt tamelijk goed. Wel wat kabelwerk nodig natuurlijk om de computer op TV en eventueel versterker aan te sluiten.

Het is me trouwens sowieso niet gelukt 3D weer te geven via de kabel (Ziggo), maar dat zal eraan liggen dat er vrijwel niets wordt uitgezonden in 3D. Afgezien hiervan, wat wél gelukt is, 3D via de computer: zeer goede kwaliteit.

Wat apart blijft, is dat je af en toe moet wisselen tussen 'right eye first' en 'left eye first' in PowerDVD, dit maakt het verschil tussen een correcte- en 'hoofdpijn'-weergave. Dit afwisselen lijkt soms zelfs nodig *binnen* één 3D-videobestand. Is dat niet vreemd?

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Werkt een optical audio cable naar mijn philips? Of werkt zo'n kabel alleen met een versterker? Het is namlijk dat mijn geluid niet doorgegeven wordt hdm-dvi, maar zou ik het zo kunnen oplossen door een optical cable te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367007

Untouchablezz20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:46:
Wie kan bevestigen of ci module van ziggo goed werkt. Met goed bedoel ik, de snelheid van het zappen? Voelt dit een beetje vlot aan?
Ik ben in het bezit van de 55PFL7606/H met een CI + module van SMIT.

Deze werkt bij mij uitstekend, het zappen is niet veel trager dan met de Cisco 8455.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440058

zeegerd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:33:
[...]

betreffende 3D weergave (niet specifiek 2D naar 3D conversie)
Ik ben hier mee aan het experimenteren en gisteren is het me gelukt om een 3D film via USB af te spelen (was voorheen bij mij niet mogelijk) nadat ik een software update had uitgevoerd. het betreft hier een 42PFL7606 met software versie 0.14.93.0. Het .mkv bestand deed het niet. Na converteren naar .mp4 werkte het wel. Een gehuurde 3D film via UPC deed het ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 440058 op 09-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Anoniem: 367007 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Ik ben in het bezit van de 55PFL7606/H met een CI + module van SMIT.

Deze werkt bij mij uitstekend, het zappen is niet veel trager dan met de Cisco 8455.
bedankt, maar zal de neotion ook werken? Kan geen enkele verschil vinden tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Untouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:08:
[...]

bedankt, maar zal de neotion ook werken? Kan geen enkele verschil vinden tussen die twee.
Ik heb zelf een module van Neotion die prima werkt :) ... en nog één van een ander merk (bij MediaMarkt gehaald), werkt ook prima. Volgens mij werken alle in Nederland verkrijgbare CI+ modules (uitzonderingen daargelaten) wel in de apparatuur die CI+ gecertificeerd zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Wouter! op 09-01-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 10:00
Ik zoek voor mijn vader nog een TV. Hij twijfelt tussen Sony's en Philips. Daarintegen vindt m'n moeder de Samsung UE55D65XX serie mooi (qua uiterlijk)
Het liefst zou m'n vader de 52PFL9606 willen kopen, alleen deze is niet zoals de Samsung en de Sony tv's van een glasplaat voorzien.
Kan iemand mij vertellen of Philips een LED tv 50"/52"/55" heeft welke voorzien is van een glasplaat (zoals de Philips 8605)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 21:50
Untouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:00:
Werkt een optical audio cable naar mijn philips? Of werkt zo'n kabel alleen met een versterker? Het is namlijk dat mijn geluid niet doorgegeven wordt hdm-dvi, maar zou ik het zo kunnen oplossen door een optical cable te kopen?
naar toe weet ik niet ,maar wel naar de versterker .
pdl7906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Oh oke, heb vandaag een neotion module gehaald, maar krijg hem met geen mogelijkheid helemaal er in(32pfl7406)? Klopt dit of moet die helemaal in de tv de module?

[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-01-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit klopt hij steekt een klein stukje uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt zon module er altijd maar een stukje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Thanks werkt bijna naar behoren, alleen de EPG werkt niet. Staat The epg is temporary unavailabe due to an upgrade. Meer mensen hier last van. Heb een neotion kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 12:56
en zo is er weer eens een nieuw probleempje met de 42pfl7676.
Het is ondertussen al 3 keer voorgekomen dat ik in de ochtend in de woonkamer kom en het scherm verlicht aan staat (ambilight niet).
Ik weet toch nagenoeg zeker dat ik het scherm dan de avond ervoor goed uit gedaan heb.
Daarbij is het verlichte scherm vreemd en zeker ook omdat ambilight uit staat.

Iemand hier ook last van en wellicht een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Untouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:08:
[...]

Neotion CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic en Sharp televisies.
Let op: Deze CI+ module werkt niet altijd optimaal bij Samsung, Sony en Philips televisies.
Het is aan te raden om de Smit cam module te kopen indien u een Samsung, Sony of Philips TV heeft.

Smit CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic, Samsung, Philips, Sony en Sharp televisies.

De Neotion schijnt wat minder meldingen on screen te geven dan de Smit.
Sommigen zeggen dat die een fractie sneller is met authenticatie als je je tv aanzet voor de rest geen verschil in snelheid. Anderen vinden de Smit stabieler/betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Thanks! Heb inmiddels de neotion aangeschaft en vind hem tot nu toe vrij stabiel. ip-epg werkt weer, maar ik neem aan dat dit een beta versie is? Bij vele zenders krijg ik wijs zender toe en zelfs op bv. SBS6 is geen epg beschikbaar. Hebben jullie dit ook?

[ Voor 97% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-01-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PaPi36 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:23:
en zo is er weer eens een nieuw probleempje met de 42pfl7676.
Het is ondertussen al 3 keer voorgekomen dat ik in de ochtend in de woonkamer kom en het scherm verlicht aan staat (ambilight niet).
Ik weet toch nagenoeg zeker dat ik het scherm dan de avond ervoor goed uit gedaan heb.
Daarbij is het verlichte scherm vreemd en zeker ook omdat ambilight uit staat.

Iemand hier ook last van en wellicht een idee waar dit aan ligt?
Nieuwe firmware installeren via usb, is een bekende issue die al is opgelost.

Maar niemand hier heeft die backlight-problemen die ik noem? Alleen bij beelden met laag contrast zijn de linker en rechter zijkant van het scherm te fel. Bij totaal witte of zwarte beelden is er geen probleem. Heel soms (bijv. als de blurayspeler een film start) is het zwart ook eventjes zwart met heel veel backlightbleed, wat dan meteen weer wegtrekt... Anyone? :{

Nog een keer het filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6uqgfulqYCM]

In het filmpje zie je het probleem heel duidelijk links/rechts bij het tonen van de OSD van m'n Onkyo. Dit krijg ik nu niet meer gereproduceerd, maar zo zie je duidelijk het effect. Komt erop neer dat de brightness in de linker/rechter rand te hoog is. Bij een 2.35:1-film bloedt het dus normaalgesproken bijvoorbeeld niet door in de zwarte balken onder en boven, alleen in het deel waar wél wat te zien is. Alleen die ene keer met de Onkyo wel.

Niemand die weet hoe het komt?

De kijkhoek van het scherm is trouwens wel heel klein... maar in de sweet spot is het op de zijkant-fouten na wel geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Probeer het eens met de dynamische achtergrondverlichting op uit te zetten
Ik heb deze nu op beste beeld staan,bij stroombesparing is het beeld echt zwart maar bij donkere scenes weinig te zien.

[ Voor 71% gewijzigd door audiojunk op 12-01-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Staat al uit. Heb heel erg veel geprobeerd met settings.

Nu in het pikkedonker wel ergens achter gekomen: over het hele scherm zit een soort laag die het scherm lijkt te polariseren. Als ik het scherm op een bijna helemaal zwart beeld zet dan ziet het er zwarter uit als ik er recht voor zit dan als ik een beetje naar links/rechts verplaats.

Als ik heel dichtbij ga dan zie ik die donkerdere plek steeds kleiner worden (lijkt dus echt een polarisatie-effect). Als ik met m'n hoofd echt vlak voor de tv zit dan is die donkere plek uiteindelijk echt heel klein en lijkt hij 'in' het scherm te zitten. Ga ik met m'n hoofd van links naar rechts dan blijft de plek altijd recht voor me. Ga ik echter naar de rand waar het probleem zit, dan verdwijnt de vlek en dan blijft die plek lichter dan andere plekken in het scherm. Misschien is de laag daar niet goed aangebracht ofzo, of gebogen aan de rand.

Waarschijnlijk zouden de meeste mensen zich er niks van aantrekken, maarja, als je films in het donker kijkt dan is het wel echt irritant. Dus ik ga toch Philips even bellen of mailen hierover. Enige waar ik bang van ben is dat een groot percentage van deze tv's hetzelfde probleem heeft, maargoed, we zullen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99819

Eindelijk eens een externe hd aangesloten voor live pauzeren en usb recording. Werkt prima. Is er een mogelijkheid om de opnamen op de pc te krijgen? Hij herkent de hd niet op mijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
Anoniem: 99819 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:12:
Eindelijk eens een externe hd aangesloten voor live pauzeren en usb recording. Werkt prima. Is er een mogelijkheid om de opnamen op de pc te krijgen? Hij herkent de hd niet op mijn mac.
naar mij weten kan dat niet, als de externe hd geformatteerd
is door de tv , kan je hem ook niet terug vinden op de pc.
dit is een beveiliging voor copie video of film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 12:56
Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
[...]
Helaas heb ik de laatste versie (000.014.093.000) er al op staan. Wachten en hopen op de volgende firmware dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 13:59

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Untouchablezz20 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:35:
Thanks! Heb inmiddels de neotion aangeschaft en vind hem tot nu toe vrij stabiel. ip-epg werkt weer, maar ik neem aan dat dit een beta versie is? Bij vele zenders krijg ik wijs zender toe en zelfs op bv. SBS6 is geen epg beschikbaar. Hebben jullie dit ook?
Ik denk dat je de eerste keer toe moet wijzen, en dan ziet hij volgens mij wel alles (ook bij sbs).
wat wel nog eens voor kom kan komen, is dat de epg niet beschikbaar is ivm met een upgrade, en dan kun je dus ook niet kijken, wat je zelf opgenomen hebt, want daar komt je via de ip-epg. Wat ik wel raar vind, is dat hij voor sommige zenders verder vooruit kan, dan voor andere, soms maar 24 uur?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

erredobble schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:23::
probleempje met de 42pfl7676[...]dat ik in de ochtend in de woonkamer kom en het scherm verlicht aan staat (ambilight niet)..

Inderdaad; heb inmiddels een week of wat de jongste firmware en het probleem treedt niet meer op, terwijl het normaal ongeveer wekelijks gebeurde.

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360581

Hallo,
Ik heb een Philips 9000 serie 37PFL9606H/12 met het volgende probleem

Ik had deze TV eerst draadloos in een netwerk,maar het sreamen van HD bestanden haperde.
Nu heb ik de TV bekabeld aangesloten maar de TV kan nu geen verbinding met router krijen.
Ik heb de verbinding in de settings van draadloos naar bekabeld in gesteld,en gecontroleerd of DHCP server in mn router aan staat.Toch lukt het de TV niet om verbinding te maken.

Hebben anderen hier ook last mee of een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 360581 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:
Hallo,
Ik heb een Philips 9000 serie 37PFL9606H/12 met het volgende probleem

Ik had deze TV eerst draadloos in een netwerk,maar het sreamen van HD bestanden haperde.
Nu heb ik de TV bekabeld aangesloten maar de TV kan nu geen verbinding met router krijen.
Ik heb de verbinding in de settings van draadloos naar bekabeld in gesteld,en gecontroleerd of DHCP server in mn router aan staat.Toch lukt het de TV niet om verbinding te maken.

Hebben anderen hier ook last mee of een oplossing voor mijn probleem?
Ja bekend probleem, Via usb de nieuwste software erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360581

ThatsHollywood schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:26:
[...]

Ja bekend probleem, Via usb de nieuwste software erop zetten.
Laatste software zojuist geinstalleerd vanaf usbstick,maar nog geen verbinding,alleen met wifi werkt het internet.

Wat gaat er nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dit probleem, waar ik het eerder over had, steekt weer de kop op :(

Wouter! in "\[LCD/LED TV] Philips 2011 series"

Het is dus precies twee weken weggeweest, en ontstaat nu weer. Hoe kan dat toch? Ik heb echt geen enkel aanknopingspunt om het op te lossen.

Ik heb wel gemerkt dat het alleen bij kijken via de normale zenders gebeurt. Via NetTV naar Uitzending Gemist of RTL XL kijken gaat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Sinds vandaag valt die bij mij ook steeds weg en krijg ik de melding zenderupdate, ook als ik in het menu zit wordt wordt ik er na een paar minuten uitgegooid.
Zit een ci module in van UPC,maar als ik analoog kijk via de video heb ik er geen last van.
Zeer irritant want ik wil darten kijken en heb dus geen zin om de tv op standby te zetten voor de zenderupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388721

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:46:
Staat al uit. Heb heel erg veel geprobeerd met settings.

Nu in het pikkedonker wel ergens achter gekomen: over het hele scherm zit een soort laag die het scherm lijkt te polariseren. Als ik het scherm op een bijna helemaal zwart beeld zet dan ziet het er zwarter uit als ik er recht voor zit dan als ik een beetje naar links/rechts verplaats.

Als ik heel dichtbij ga dan zie ik die donkerdere plek steeds kleiner worden (lijkt dus echt een polarisatie-effect). Als ik met m'n hoofd echt vlak voor de tv zit dan is die donkere plek uiteindelijk echt heel klein en lijkt hij 'in' het scherm te zitten. Ga ik met m'n hoofd van links naar rechts dan blijft de plek altijd recht voor me. Ga ik echter naar de rand waar het probleem zit, dan verdwijnt de vlek en dan blijft die plek lichter dan andere plekken in het scherm. Misschien is de laag daar niet goed aangebracht ofzo, of gebogen aan de rand.

Waarschijnlijk zouden de meeste mensen zich er niks van aantrekken, maarja, als je films in het donker kijkt dan is het wel echt irritant. Dus ik ga toch Philips even bellen of mailen hierover. Enige waar ik bang van ben is dat een groot percentage van deze tv's hetzelfde probleem heeft, maargoed, we zullen zien :P
voor zover ik weet is Backlight Bleeding een Hardware probleem dat helaas regelmatig voorkomt bij goedkopere Edge LED (lit) toestellen , maar het hoort niet. Dat het niet hoort bewijst dat veel mensen het niet hebben. Mijn 47 inch PLF7606 had dit heel lichtelijk links en rechts onder, maar na de juiste instellingen (die hier in dit forum ook vermeld staan) en het aandrukken van de rand was het na 1 week zo goed als verdwenen.

Je kan eens kijken als de tv aanstaat om eens goed te kijken naar de binnen kant van de rand en het beeldscherm. Bij mij kwam er licht tussen het scherm en de rand en leek de rand niet goed afgesloten te zijn. Productie foutje denk ik. Met een beetje aandrukken lijkt het bij mij opgelost te zijn of het was toeval.

Ik zou zeker philips contacten voor een ander scherm/toestel want hier wil je toch niet jaren naar kijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 388721 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:57:
[...]

voor zover ik weet is Backlight Bleeding een Hardware probleem dat helaas regelmatig voorkomt bij goedkopere Edge LED (lit) toestellen , maar het hoort niet. Dat het niet hoort bewijst dat veel mensen het niet hebben. Mijn 47 inch PLF7606 had dit heel lichtelijk links en rechts onder, maar na de juiste instellingen (die hier in dit forum ook vermeld staan) en het aandrukken van de rand was het na 1 week zo goed als verdwenen.

Je kan eens kijken als de tv aanstaat om eens goed te kijken naar de binnen kant van de rand en het beeldscherm. Bij mij kwam er licht tussen het scherm en de rand en leek de rand niet goed afgesloten te zijn. Productie foutje denk ik. Met een beetje aandrukken lijkt het bij mij opgelost te zijn of het was toeval.

Ik zou zeker philips contacten voor een ander scherm/toestel want hier wil je toch niet jaren naar kijken ??
Ik heb de 6606 genomen vanwege de goede zwartwaarden + reviews, en ik vind 750 euro ook weer niet meer goedkoop tegenwoordig (Samsung levert 46"-schermen voor 500 euro die behalve het ontbreken van judder-loze 24p-functionaliteit ook echt niet slecht zijn). Maargoed, het is geen high-end toestel nee :P

Als ik hem aanzet en ik sta vlak voor het scherm dan lijkt het wel alsof het aan alle hoeken naar binnen gevouwen is. Aandrukken vind ik een beetje eng... er valt ook niet echt heel veel aan te drukken en als ik dat al doe dan heeft het niet veel effect.

Ik laat wel weten wat Philips zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 13:33
[...]

Maar niemand hier heeft die backlight-problemen die ik noem? Alleen bij beelden met laag contrast zijn de linker en rechter zijkant van het scherm te fel. Bij totaal witte of zwarte beelden is er geen probleem. Heel soms (bijv. als de blurayspeler een film start) is het zwart ook eventjes zwart met heel veel backlightbleed, wat dan meteen weer wegtrekt... Anyone? :{
Zelf heb ik hier geen last van. Lijkt mij niet te kloppen. Ik heb alleen als het donker is, ik het beeld (achtergrondverlichting) heel vel zet, dat ik dan in de hoeken onderin wat backlight bleeding heb, maar niet echt vel. Ik zou zelf bij zo'n beeld de helpdesk van Philips hebben gebeld. Mijn ervaring is dat ze goed en vakkundig je helpen. Heb namelijk last gehad dat het geluid steeds 1 a 2 seconden wegviel en dat wordt op den duur erg irritant kan ik je vertellen! Uiteindelijk heeft een tussenrelease firmware dit voor me opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
M'n probleem lijkt (tijdelijk?) te zijn opgelost als ik de TV met de aan/uit-schakelaar die op de TV zit uitschakel zonder 'm eerst standby te zetten, en 'm vervolgens weer aan zet. Kijken hoe lang het duurt voordat het probleem weer optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g7142h01
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-01-2023
no txt

[ Voor 94% gewijzigd door g7142h01 op 17-01-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433556

Sinds half december ben ik tevreden bezitter van de 46pfl9706. Heteen ik minder tevreden over ben is het feit dat ik sinds die tijd ook zit te wachten op 2 3D brillen (PTA516/00). De levering hiervan is een groot drama volgens mij. Online is hij nergens op voorraad en philips zojuist gebeld maar daar kreeg ik nog geen al te duidelijk antwoord van wanneer er weer wat geleverd gaat worden. Ze zou het gaan uitzoeken maar daar heb ik mijn bedenkingen een beetje bij. Is er iemand die hier wellicht iets meer vanaf weet.

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om een ander merk 3D bril (actief) te gebruiken. Wil ik liever niet maar ben wel benieuwd naar de mogelijkheid en of dit veel verschilt qua kwaliteit bv. Bedoel die van philips zijn gemaakt voor philips tv's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
ik heb ook de brillen besteld pta516/00 toen was het ook al drama een paar maanden geleden.
ik kan je voor tip geven bij plasmadiscounter waren ze redelijk snel en bij redcoon ook binnen 2 dagen ong.
ik zou ze gewoon bestellen bij een bekend kantoor....dus geen loesje internet bedrijfje want dat had ik zelf ook maar duurde 25 dagen voordat ze er waren terwijl ze eerst 3 dagen zeiden....

groetjes

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio86
  • Laatst online: 26-01-2012
Aangezien ik niet kan vinden wat ik zoek, hier ff een vraag over mijn net aangeschafte, Philips PFL 40 6606h:

Ik krijg het niet voor elkaar om tijdens het zappen programma informatie te zien. Dit stoort mij enorm, want op mijn ziggo kastje van 50 euro zie ik precies tijdens het zappen wat er voor is, en wat er later voor komt.. (je kunt wel op opties drukken en dan programma, maar dat is mij te omslachtig)

-Ik heb de TV al geupdate via de laatste software update op de Philips website.
-Ik gebruik de ingebouwde CI module in samenwerking met een Ziggo kaart.
-Ben alle instellingen al bij langs geweest, hopelijk heb ik iets over geslagen.

Ik las dat het wel gewoon mogelijk moet zijn, en jullie hebben er vast een antwoord op.
Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door jaapio86 op 20-01-2012 14:44 . Reden: Betere uitleg = beter antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Programma informatie zit er niet op ,hopelijk komt er nog een update dat het er wel weer op zit aangezien zelfs mijn oude 28PW8506 beeldbuis dat al had :X
Wat me ook vreselijk irriteert zijn de zwarte balken aan de zijkant bij sommige uitzendingen terwijl het zenderlogo wel goed staat(dus ergens in de zwarte balken),hier heeft mijn oude 32PFL7962D geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-06 20:17
Heb net ook mijn 47PFL7606H binnen en ik moet zeggen het is een mooi apparaatje. Enige wat ik echt mis is .srt support via DLNA, maar dat wist ik al van te voren. (hoop dat ze dat snel fixen)

Verder heeft iemand misschien een oplossing voor het afspelen van 3D content via DLNA. Ik heb hier een paar bestanden die er qua codecs precies hetzelfde uitzien (gecontroleerd met MKVinfo), maar de TV wilt er maar eentje afspelen. Snaai er helemaal niets meer van. Ik heb al meerdere bestanden geprobeerd, die allemaal dezelfde codec hebben, maar helaas pindakaas.

Verder is het een prachtige televisie waar ik nog geen gekke dingen mee heb gezien. Heb hem via een draadje aan mijn router zitten en doet netjes alles wat ik van hem verwacht. 3D ziet er goed uit op de televisie en dit is mijn eerste televisie met ambilight en ik ben gelijk verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

audiojunk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Programma informatie zit er niet op ,hopelijk komt er nog een update dat het er wel weer op zit aangezien zelfs mijn oude 28PW8506 beeldbuis dat al had :X
Wat me ook vreselijk irriteert zijn de zwarte balken aan de zijkant bij sommige uitzendingen terwijl het zenderlogo wel goed staat(dus ergens in de zwarte balken),hier heeft mijn oude 32PFL7962D geen last.
Bij de HD-zenders (bijv. NL123 en RTL) worden de balken meegerenderd. Bij de SD-zenders is dit niet zo; daar hangt het van je ontvanger af hoe het gerenderd wordt en wordt het 4:3 doorgestuurd. Niets aan te doen aangezien dit bij de bron gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Bij de HD-zenders (bijv. NL123 en RTL) worden de balken meegerenderd. Bij de SD-zenders is dit niet zo; daar hangt het van je ontvanger af hoe het gerenderd wordt en wordt het 4:3 doorgestuurd. Niets aan te doen aangezien dit bij de bron gebeurt...
Ik heb hem net op super zoom en of auto fill gezet en nu geen zwarte balken,dat deed die laatst niet :?

Op SBS deed die het wel maar op Syfi weer niet,lijkt me toch echt een bug van deze serie,op een duits forum klagen ze er ook over.
Of zou het komen dat ik een CI module (UPC) gebruik :?

[ Voor 16% gewijzigd door audiojunk op 20-01-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Lt-Crash schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:56:
Heb net ook mijn 47PFL7606H binnen en ik moet zeggen het is een mooi apparaatje. Enige wat ik echt mis is .srt support via DLNA, maar dat wist ik al van te voren. (hoop dat ze dat snel fixen)

Verder heeft iemand misschien een oplossing voor het afspelen van 3D content via DLNA. Ik heb hier een paar bestanden die er qua codecs precies hetzelfde uitzien (gecontroleerd met MKVinfo), maar de TV wilt er maar eentje afspelen. Snaai er helemaal niets meer van. Ik heb al meerdere bestanden geprobeerd, die allemaal dezelfde codec hebben, maar helaas pindakaas.

Verder is het een prachtige televisie waar ik nog geen gekke dingen mee heb gezien. Heb hem via een draadje aan mijn router zitten en doet netjes alles wat ik van hem verwacht. 3D ziet er goed uit op de televisie en dit is mijn eerste televisie met ambilight en ik ben gelijk verkocht.
Zit er toevallig dts audio in want daar heeft de tv bij mij nog wat problemen mee

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Eric_b schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:38:
[...]

Zit er toevallig dts audio in want daar heeft de tv bij mij nog wat problemen mee

Eric
Philips-tv's ondersteunen geen DTS. Ook geen passthrough naar de receiver. Zul je dus moeten oplossen vóórdat het signaal bij de tv aankomt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio86
audiojunk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Echt..?? Is er geen oplossing voor? :-(

Ik zit er over na te denken om hem terug te brengen.. het beeld stottert soms ook en mijn oude beeldbuis van 15 jaar oud kon dit zelfs al.. dit gaat nergens over...

Daarnaast vind ik mijn 32" Samsung LCD scherm met los Ziggo kasjte veel scherper.. Dat mag toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jaapio86 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:11:
[...]

Echt..?? Is er geen oplossing voor? :-(

Ik zit er over na te denken om hem terug te brengen.. het beeld stottert soms ook en mijn oude beeldbuis van 15 jaar oud kon dit zelfs al.. dit gaat nergens over...

Daarnaast vind ik mijn 32" Samsung LCD scherm met los Ziggo kasjte veel scherper.. Dat mag toch niet?
Voor die balken? Als je naar HD-zenders kijkt niet, bij SD-zenders wel. Ligt niet aan de tv en dat probleem heb je ook met een HD-kastje (niet met SD-kastje, of met SD-zenders op HD-kastje).

Scherpte is puur een settings-kwestie. Enige wat jammer is is dat je geen onderscheid kunt maken in sharpness-settings tussen SD en HD-beeld; dat zou ideaal zijn. Overigens is het beeld bij mij scherper (iig zo lijkt het) als ik geavanceerde scherpte op uit zet (sharpness staat op 2 verder, wat prima is zolang de omroep niet zelf ook sharpent wat de AVRO nogal enthousiast doet bijvoorbeeld).

Wat voor stotteringen bedoel je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:29:
[...]

Philips-tv's ondersteunen geen DTS. Ook geen passthrough naar de receiver. Zul je dus moeten oplossen vóórdat het signaal bij de tv aankomt :X
Dus DTS = geen beeld. Wel gek eigenlijk dat een audio codec dat zo kan blokkeren. Ik zal het morgen weer even checken, want dan ben ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wat zijn jullie instellingen voor ambilight? Dynamisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lt-Crash schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:44:
[...]

Dus DTS = geen beeld. Wel gek eigenlijk dat een audio codec dat zo kan blokkeren. Ik zal het morgen weer even checken, want dan ben ik thuis.
Volgens mij alleen geen geluid. Hij kan DTS niet weergeven of doorsturen (via de digitale uitgang). Beeld zal hij wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Waar stel ik bij een PFL9705 in dat ik surround geluid wil ipv stereo? Kan het niet vinden... Mijn vader heeft zitten klungelen en dacht dat op 2.1 moest staan ipv 5.1. Die 5.1 kan ik dus niet vinden nu...

[ Voor 37% gewijzigd door Peter_Aragorn op 22-01-2012 16:03 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
Ik heb wat research gedaan en mensen geloof het of niet. Wanneer ik DTS verwijder uit een videobestand en de andere audiostreams intact laat kan ik in ene alles afspelen. Ik heb hier een bestand met zowel DTS als AC3 als audio. De tv weigerde het af te spelen. Nadat ik de DTS stream had verwijderd waren er geen problemen meer.

DTS is dus een no-go om mkv-bestanden af te spelen.

programma waarmee de DTS stream is verwijderd: AVI trimmer

[ Voor 39% gewijzigd door Lt-Crash op 22-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oh, je bedoelt als de tv het zelf afspeelt. Ik bedoelde als je het signaal via hdmi naar de tv stuurt, da's wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Ik heb sinds deze week een 32PFL6606H voor op de slaapkamer. Het toestel werkte eigenlijk prima, totdat het dit weekend geen beeld meer gaf.

De TV aanzetten resulteerde in een korte weergave van het Philips logo, waarna het beeld zwart werd en niet meer tot leven komt. Ik heb van alles geprobeerd:

1. Stekker er uit, eerst voor 10 minuten, daarna langer
2. Alle kabels er uit, stekker er uit en daarna aanzetten
3. CI+ module er uit

Mocht allemaal niet baten, dus vanochtend contact gezocht met de Philips helpdesk, waar ze me prima geholpen hebben met het probleem. Het was niet direct op te lossen, dus wordt er vandaag of morgen een afspraak met me gemaakt om de TV te komen repareren.

De uitslag volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best mogelijk dat de voeding defect is, ik had dat ook bij mijn 7606.
Toen is de voedingsunit vervangen probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Anoniem: 367007 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:10:
Best mogelijk dat de voeding defect is, ik had dat ook bij mijn 7606.
Toen is de voedingsunit vervangen probleem opgelost.
Ondertussen gebeld, ze komen morgen de TV omruilen, voor een LEEN TOESTEL. Het toestel is 3 dagen gebruikt :(.

Het zou aan het LCD panel liggen zeiden ze aan de telefoon (zonder op bezoek te zijn geweest). Dus ik hoop dat ze morgen eerst wel even een diagnose doen, voordat ze zomaar het toestel meenemen.

Iemand een idee wat voor leentoestellen ze hebben? Zit niet te wachten op 1 of ander 19" ding natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had een 46 inch in de reparatie en kreeg een 32 inch als leentoestel. Je krijgt gewoon wat er in de wagen staat van de monteur. Als je als laatste van de dag aan de beurt bent, krijg je wellicht de kleinste :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Kenners, ik ben van plan de 37pfl7606 aan te schaffen, maar de productnamen van dat toestel verwarren mij nogal. Sommige sites geven melding van een "37pfl7606", andere plaatsen daar weer een "H" achter en weer andere sites plaatsen er "H/12" achter. Zijn dit verschillende modellen? Daarnaast claimen verschillende sites ook een andere Hertz (sommige zeggen 100, anderen weer 400). Kunnen jullie me verhelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio86
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Voor die balken? Als je naar HD-zenders kijkt niet, bij SD-zenders wel. Ligt niet aan de tv en dat probleem heb je ook met een HD-kastje (niet met SD-kastje, of met SD-zenders op HD-kastje).

Scherpte is puur een settings-kwestie. Enige wat jammer is is dat je geen onderscheid kunt maken in sharpness-settings tussen SD en HD-beeld; dat zou ideaal zijn. Overigens is het beeld bij mij scherper (iig zo lijkt het) als ik geavanceerde scherpte op uit zet (sharpness staat op 2 verder, wat prima is zolang de omroep niet zelf ook sharpent wat de AVRO nogal enthousiast doet bijvoorbeeld).

Wat voor stotteringen bedoel je trouwens?
Dank voor je reactie, nee het gaat mij puur om de zender/programma informatie. Ik wil gewoon direct zien wat er voor is tijdens het zappen, of wat er voor komt, en dit krijg ik niet voor elkaar.. Ik wil graag weten hoe ik dit werkend krijg, volgens mij heb ik wel ergens gezien dat dat mogelijk is.. Maar hoe?? Als dit echt niet mogelijk is breng ik hem terug, ik stoor me hier vreselijk aan.. mijn tv van 15 jaar oud had dit zelfs zonder digitale toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Peter_Aragorn schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:01:
Waar stel ik bij een PFL9705 in dat ik surround geluid wil ipv stereo? Kan het niet vinden... Mijn vader heeft zitten klungelen en dacht dat op 2.1 moest staan ipv 5.1. Die 5.1 kan ik dus niet vinden nu...
Iemand?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blaxje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:00:
Kenners, ik ben van plan de 37pfl7606 aan te schaffen, maar de productnamen van dat toestel verwarren mij nogal. Sommige sites geven melding van een "37pfl7606", andere plaatsen daar weer een "H" achter en weer andere sites plaatsen er "H/12" achter. Zijn dit verschillende modellen? Daarnaast claimen verschillende sites ook een andere Hertz (sommige zeggen 100, anderen weer 400). Kunnen jullie me verhelderen?
Die benaming heeft te maken met voor welke regio het toestel bedoeld is.
sommige webshops halen namelijk hun modellen uit het buitenland om zo goedkoper te kunnen leveren, maar met mogelijk een model welke niet voor de NL markt bedoeld is. De H/12 is de juiste voor NL

Hier een overzicht:
C= Customisable version (design your own TV)
D/05 = DVB-T UK
D/12 = DVB-T rest Europe
D/77 = Digital Argentina
D/78 = Digital Brazil
H/05 = MPEG-4 DVB-T/C UK
H/12 = MPEG-4 DVB-T/C rest Europe
H/60 = MPEG-4 DVB-T/C Russia
K/02 = MPEG-4 DVB-T/C/S2 (Satellite DACH)
M/08 = MHP MPEG-4 DVB-T/C Italy
T/12 = DVB-T2 UK, Sweden, Finland, Norway

Verder is de 7606 een op papier een 400 hertz tv, maar dat komt puur door een software beeld verbeteraar die dubbel telt. De meeste mensen zetten deze beeld verbeteraar weer uit, voor beter beeld (ik ook) dus klopt dat getal niet meer. Let hier niet op, het is een marketing getal. Zie blad 1 van dit topic hierover. Net zoals de tv met 1200 hertz bv. Laat uw keuze hierdoor niet beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 388721 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Verder is de 7606 een op papier een 400 hertz tv, maar dat komt puur door een software beeld verbeteraar die dubbel telt. De meeste mensen zetten deze beeld verbeteraar weer uit, voor beter beeld (ik ook) dus klopt dat getal niet meer. Let hier niet op, het is een marketing getal. Zie blad 1 van dit topic hierover. Net zoals de tv met 1200 hertz bv. Laat uw keuze hierdoor niet beïnvloeden.
Zonder beeldverbetering is er alleen maar 24 Hz, 25 Hz, 50 Hz en 60Hz... Alles daarboven is "verbeterd".

Vroeger was het nog belangrijk om op te letten dat je een 100 Hz-tv kocht. Die liet elke frame 2x zien waardoor het beeld rustiger werd (minder flikkerde). Bij LCD is dat niet meer nodig.

Overigens werkt de Clear LCD-functie van Philips met een soort scanning backlight-techniek die ghosting tegengaat. Dit gebeurt ook op een vrij hoge rate (zover ik kan zien minstens 200 Hz ofzo). Het backlight gaat daardoor een beetje 'knipperen', maar het effect daarvan is totaal niet te zien en het is echt een heel erg effectieve manier om ghosting tegen te gaan! _O_ Beeld is dan ook veel rustiger dan bij veel plasma's die toch een beetje flikkeren altijd... (zie je vooral als je die schermen vanuit je ooghoek bekijkt, maar ook bij gewoon kijken kijkt het vermoeiender imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:32

Videopac

Rommelt wat aan.

Op de CES hebben veel merken nieuwe televisies aangekondigd: komen er binnenkort ook nieuwe televisies van Philips?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 14:35
Ik overweeg een 42pfl7676 aan te schaffen.
Deze zal dan aan de muur gehangen worden. In de handleiding staat echter dat je voor ambilight de tv het beste op 25 cm vanaf de muur kan plaatsen. Is het effect van ambilight dan nog wel mooi?
En de tv komt waarschijnlijk aan een grijze muur, heeft dit veel effect op de kleuren van ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet bij jullie de IP EPG ook zo raar ?

Hij onthoudt nu zelfs niet meer de zenders en steeds staat achter een zender, voeg zender toe.

Het is een groot zooitje die EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

nielsgaastra schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:28:
Ik overweeg een 42pfl7676 aan te schaffen.
Deze zal dan aan de muur gehangen worden. In de handleiding staat echter dat je voor ambilight de tv het beste op 25 cm vanaf de muur kan plaatsen. Is het effect van ambilight dan nog wel mooi?
En de tv komt waarschijnlijk aan een grijze muur, heeft dit veel effect op de kleuren van ambilight?
Je kunt in de TV de kleur van de muur instellen, zodat de kleuren worden gecorrigeerd voor de muur. Die 25 cm geeft wel het beste effect.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wouter! schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:17:
M'n probleem lijkt (tijdelijk?) te zijn opgelost als ik de TV met de aan/uit-schakelaar die op de TV zit uitschakel zonder 'm eerst standby te zetten, en 'm vervolgens weer aan zet. Kijken hoe lang het duurt voordat het probleem weer optreedt.
En daar gaan we weer :|. Iedere 2 à 3 minuten stokt en knippert het beeld, en na een keer of 10 'reboot' de hele TV als het ware.

Het gaat nu ook niet meer weg als ik 'm met de schakelaar uit en weer aan zet :(. Maar 'ns een telefoontje plegen ...

Ik heb overigens het idee dat het een beetje samenhangt met de CI+ module (authenticatie gestotter of zo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Videopac schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:18:
Op de CES hebben veel merken nieuwe televisies aangekondigd: komen er binnenkort ook nieuwe televisies van Philips?
Philips heeft een andere tijd waarin zij hun nieuwe toestellen bekend maken. De exacte tijd weet ik helaas niet, maar meestal zijn de eerste nieuwe toestellen vanaf juni te koop. De bekendmaking is altijd iets eerder dus nog maar een paar maandjes. Gezien de huidige ontwikkelingen verwacht ik persoonlijk alleen niet echt grote veranderingen. Wel verwacht ik dat philips meer met passieve 3D gaat doen, maar of zij dat al dit jaar op hun top modellen gaan presenteren weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426481

Een vraagje: Ik heb een Philips PFL7606. Als ik 3d (side by side) via de tv afspeel dan zie ik de ondertiteling in het midden. Als ik het via mijn 3d bluray speler (Samsung) afspeel, dan zie ik we 3d beeld (side by side) maar de ondertiteling is uitgerekt (dus eentje links en eentje rechts). Het gaat om een mkv bestand.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (instellingen tv of bluray speler)?
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smart TV de nieuwe look, sinds gisteren staat de app voor het vernieuwd NET TV klaar.
Zal volgens de info binnenkort actief worden, ziet er gelikt uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 367007 op 29-01-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 19:09

Yuco

Womanizer!

Ze hebben goed naar de hub van Samsung gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 06:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Anoniem: 367007 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:26:
Smart TV de nieuwe look, sinds gisteren staat de app voor het vernieuwd NET TV klaar.
Zal volgens de info binnenkort actief worden, ziet er gelikt uit.
Waar kan men dit nieuws vinden? Of is dit intern?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_viper schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:11:
[...]

Waar kan men dit nieuws vinden? Of is dit intern?
Gewoon Net TV aanklikken en dan krijg je de melding of je de app wil toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik heb even een heel korte vraag: mijn ouders hebben een nieuwe lcd van philips aangeschaft, echter zit er maar 1 scart op, en 1 component. deze moeten toch in combinatie gebruikt worden? als ik hun dvd-speler met alleen component aansluit krijg ik geen beeld, helaas hebben ze de scart (nu nog) nodig voor hun settopbox van upc?

klopt het dat je component samen met scart moet gebruiken? of kan het ook anders? thanks alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
dawg schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:47:
ik heb even een heel korte vraag: mijn ouders hebben een nieuwe lcd van philips aangeschaft, echter zit er maar 1 scart op, en 1 component. deze moeten toch in combinatie gebruikt worden? als ik hun dvd-speler met alleen component aansluit krijg ik geen beeld, helaas hebben ze de scart (nu nog) nodig voor hun settopbox van upc?

klopt het dat je component samen met scart moet gebruiken? of kan het ook anders? thanks alvast. :)
ja het kan ook anders ,hierbij de link.

http://www.connectivityguide.philips.com/nl/nl/
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste