Hier een tabelletje met de 2011 modellen dan is het makkelijker die verschillen te zien:
http://58pfl9955.wordpres...1er-tv-gerte-im-rckblick/
http://wiert.wordpress.com
Hier een tabelletje met de 2011 modellen dan is het makkelijker die verschillen te zien:
Waarom heb je hem op 90 staan?Untouchablezz20 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:25:
Heb op de philips led mijn contrast op 90 staan. Is dit slecht voor de levensduur van het toestel? Of maakt dat bij een led niks uit?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik zou het in beide gevallen uitzetten, dus dit zou voor mij geen enkele toegevoegde waarde hebben.Tym schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:41:
[...]
Zo heeft de 7656 Perfect Natural Motion, terwijl de 7606 HD Natural Motion heeft (perfect zou beter moeten zijn dan HD).
[...]
Erg marginale verschillen naar mijn idee, maar ik weet niet wat de verschillen tussen Perfect en HD Natural Motion zijn...
Ik heb hem op 90 staan, omdat ik vind dat het het beste past bij de rest van de instellingen. De instellingen die in dit topic staan, vind ik te donker. Maar als het verder geen effect heeft voor de levensduur, dan zal ik hem op 90 laten staan. Bedankt voor je antwoord.audiojunk schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:14:
[...]
Waarom heb je hem op 90 staan?
Voor de levensduur maakt het niet uit,verbruikt alleen wat meer stroom.
[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 05-01-2012 16:58 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb precies dezelfde ervaringen.Anoniem: 438095 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:39:
Hallo,
Ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mij TV (42PFL7656) het beste kan instellen in combi met Ziggo digitaal voor een optimaal beeld. Het begint bij de ziggo module, waar kan ik deze het beste op zetten (570i, 780p of 1080i? Wanneer ik 1080i instel zie ik bij sommige snellere beelden onscherpe randen erom heen. Komt dit door de TV?
Verder zou ik het handig vinden als iemand mij kon vertellen op hoe ik deze tv zelf het beste kan instellen kwa beeldkwaliteit.
Hoop dat iemand mij kan helpen die ook deze TV heeft of natuurlijk iemand die er veel verstand van heeft:)
In ieder geval alvast bedankt!
mvg,
rick
Weet iemand hier iets van?PaPi36 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:30:
Weet iemand wanneer smart tv nu eindelijk komt?
Staat er een mooi artikel op tweakers erover maar ik zit op de 7676 nog steeds naar de crappy NetTV interface te kijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2012 13:03 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Met welk profiel heb je dit toegepast? Cinema? Ik ga deze settings eens proberen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:51:
Mijn settings: contrast 54, brightness 51, sharpness 1, gamma 0, color 50, RGB: 104/84/42.
Als je deze settings toepast moet je jezelf even 5 minuten gunnen om eraan te wennen. Zeker als je net overstapt van een heel hoog contrast naar dit. Uiteindelijk is dit heel prettig voor het oog en zijn de kleuren ook echter dan bij de factory settings, waar alles echt veel te fel is. Kijk bijv. met deze settings eens naar de bos-scenes van Avatar. Kan allemaal nog kleurrijker en feller, maar dan is het echt té en zo zag het er in de bioscoop ook niet uit. Maargoed, smaken verschillen...
Gewenst (Custom): da's het onderste profiel. Maakt verder niks uit geloof ik, aangezien die profielen alleen verzamelingen presets zijn. Enige beeldverbeteringsoptie die ik heb is Clear LCD: dat voorkomt het knipperende effect dat je bij veel LCD-tv's ziet bij panning/tracking shots. Werkt erg goed! Verder staat de sensor aan waardoor hij automatisch dimt 's avonds en feller wordt overdag.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:16:
[...]
Met welk profiel heb je dit toegepast? Cinema? Ik ga deze settings eens proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-01-2012 13:28 ]
[ Voor 17% gewijzigd door audiojunk op 06-01-2012 23:42 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-01-2012 13:39 ]
Anoniem: 375601
Dit is met 46": 46PFL6606H.Anoniem: 375601 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:49:
Het valt me op dat het altijd met de LG panelen is. Ik lees nooits iets over bleeding met Sharp panelen ( 40 inch en 46 inch)
Hoi
Ik had dit probleem ook. Met een firmware-update was het verholpen. Ik bleek nog op een vrij oude firmware-versie te zitten. Laatste versie bij Philips gedownload en via USB geüpdate: voilà!roelieboelie schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:51:
Inmiddels ook een 42PFL76xx, maar die automatische zenderupdate word ik gek van. Dit is niet uit te zetten en om het half uur (o.i.d) gaat de tv uit met de melding zender update en springt daarna weer aan ????? Gister avond in stand by laten staan (+vandaag ongeveer de hele dag) maar hij heeft blijkbaar geen update gedaan....zo kun je toch niet fatsoenlijk tv kijken, iemand een oplossing ?
Anoniem: 439752
Firmware moet je vanaf de Philips-site downloaden en via USB installeren. Online updaten werkte bij mij ook niet (dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn).2boris schreef op zondag 08 januari 2012 @ 12:24:
Via de tv kan je ook naar update's zoeken. Zoekt die dan naar alle nieuwe firmware's of staan op de Philips website toch nog recentere?
Anoniem: 438095
Hey,Sorcerer8472 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Firmware moet je vanaf de Philips-site downloaden en via USB installeren. Online updaten werkte bij mij ook niet (dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn).
@zeeegel: ik denk dat een aantal van jouw problemen (zoals het spoken) ook zijn op te lossen met een firmware-update. dus kijk daar ook even naar.
Anoniem: 438095
Ik heb de link al gevonden: http://www.philips.nl/c/t...656h_12/prd/nl/?t=supportSorcerer8472 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:58:
[...]
Firmware moet je vanaf de Philips-site downloaden en via USB installeren. Online updaten werkte bij mij ook niet (dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn).
@zeeegel: ik denk dat een aantal van jouw problemen (zoals het spoken) ook zijn op te lossen met een firmware-update. dus kijk daar ook even naar.
Is het überhaupt iemand gelukt om 2D-naar-3D-conversie te gebruiken/activeren? In het menu is de optie wel te zien maar inderdaad niet selecteerbaar. In de specs (Philips-site) zie ik geen melding staan van deze functie (xxPFL7606H), maar op meerdere plaatsen lees je dat deze tv's het kunnen (zoals site van Consumentenbond (edit: niet meer!) en op de specs in de Mediamarkt).Zojuist de update naar 14.93 firmware gemaakt, maar de functie 2D/3D blijft niet selecteerbaar.
[ Voor 0% gewijzigd door zeegerd op 09-01-2012 15:45 . Reden: wijziging informatie CB ]
6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos
zeegerd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:33:
[...]
Is het überhaupt iemand gelukt om 2D-naar-3D-conversie te gebruiken/activeren? In het menu is de optie wel te zien maar inderdaad niet selecteerbaar. In de specs (Philips-site) zie ik geen melding staan van deze functie (xxPFL7606H), maar op meerdere plaatsen lees je dat deze tv's het kunnen (zoals site van Consumentenbond (edit: niet meer!) en op de specs in de Mediamarkt).
Elders wordt er flink over geklaagd, Philips zou op meerdere plaatsen duidelijk hebben aangegeven dat deze tv's de conversie kunnen, zie bijv:
http://www.supportforum.p...nversion-on-the-fly/page2
Vooralsnog is het 'behelpen' met softwarematige conversie op de computer (bijv met PowerDVD), dit werkt tamelijk goed. Wel wat kabelwerk nodig natuurlijk om de computer op TV en eventueel versterker aan te sluiten.
Het is me trouwens sowieso niet gelukt 3D weer te geven via de kabel (Ziggo), maar dat zal eraan liggen dat er vrijwel niets wordt uitgezonden in 3D. Afgezien hiervan, wat wél gelukt is, 3D via de computer: zeer goede kwaliteit.
Wat apart blijft, is dat je af en toe moet wisselen tussen 'right eye first' en 'left eye first' in PowerDVD, dit maakt het verschil tussen een correcte- en 'hoofdpijn'-weergave. Dit afwisselen lijkt soms zelfs nodig *binnen* één 3D-videobestand. Is dat niet vreemd?
IPhone 3GS , IPad 16gb
Anoniem: 367007
Ik ben in het bezit van de 55PFL7606/H met een CI + module van SMIT.Untouchablezz20 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:46:
Wie kan bevestigen of ci module van ziggo goed werkt. Met goed bedoel ik, de snelheid van het zappen? Voelt dit een beetje vlot aan?
Anoniem: 440058
betreffende 3D weergave (niet specifiek 2D naar 3D conversie)zeegerd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:33:
[...]
Is het überhaupt iemand gelukt om 2D-naar-3D-conversie te gebruiken/activeren? In het menu is de optie wel te zien maar inderdaad niet selecteerbaar. In de specs (Philips-site) zie ik geen melding staan van deze functie (xxPFL7606H), maar op meerdere plaatsen lees je dat deze tv's het kunnen (zoals site van Consumentenbond (edit: niet meer!) en op de specs in de Mediamarkt).
Elders wordt er flink over geklaagd, Philips zou op meerdere plaatsen duidelijk hebben aangegeven dat deze tv's de conversie kunnen, zie bijv:
http://www.supportforum.p...nversion-on-the-fly/page2
Vooralsnog is het 'behelpen' met softwarematige conversie op de computer (bijv met PowerDVD), dit werkt tamelijk goed. Wel wat kabelwerk nodig natuurlijk om de computer op TV en eventueel versterker aan te sluiten.
Het is me trouwens sowieso niet gelukt 3D weer te geven via de kabel (Ziggo), maar dat zal eraan liggen dat er vrijwel niets wordt uitgezonden in 3D. Afgezien hiervan, wat wél gelukt is, 3D via de computer: zeer goede kwaliteit.
Wat apart blijft, is dat je af en toe moet wisselen tussen 'right eye first' en 'left eye first' in PowerDVD, dit maakt het verschil tussen een correcte- en 'hoofdpijn'-weergave. Dit afwisselen lijkt soms zelfs nodig *binnen* één 3D-videobestand. Is dat niet vreemd?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 440058 op 09-01-2012 23:12 ]
bedankt, maar zal de neotion ook werken? Kan geen enkele verschil vinden tussen die twee.Anoniem: 367007 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:50:
[...]
Ik ben in het bezit van de 55PFL7606/H met een CI + module van SMIT.
Deze werkt bij mij uitstekend, het zappen is niet veel trager dan met de Cisco 8455.
Ik heb zelf een module van Neotion die prima werktUntouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:08:
[...]
bedankt, maar zal de neotion ook werken? Kan geen enkele verschil vinden tussen die twee.
[ Voor 48% gewijzigd door Wouter! op 09-01-2012 23:19 ]
naar toe weet ik niet ,maar wel naar de versterker .Untouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:00:
Werkt een optical audio cable naar mijn philips? Of werkt zo'n kabel alleen met een versterker? Het is namlijk dat mijn geluid niet doorgegeven wordt hdm-dvi, maar zou ik het zo kunnen oplossen door een optical cable te kopen?
[ Voor 3% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-01-2012 21:18 ]
Anoniem: 144074
Neotion CI+ Cam-moduleUntouchablezz20 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:08:
[...]
bedankt, maar zal de neotion ook werken? Kan geen enkele verschil vinden tussen die twee.
[ Voor 97% gewijzigd door Untouchablezz20 op 12-01-2012 22:57 ]
Nieuwe firmware installeren via usb, is een bekende issue die al is opgelost.PaPi36 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:23:
en zo is er weer eens een nieuw probleempje met de 42pfl7676.
Het is ondertussen al 3 keer voorgekomen dat ik in de ochtend in de woonkamer kom en het scherm verlicht aan staat (ambilight niet).
Ik weet toch nagenoeg zeker dat ik het scherm dan de avond ervoor goed uit gedaan heb.
Daarbij is het verlichte scherm vreemd en zeker ook omdat ambilight uit staat.
Iemand hier ook last van en wellicht een idee waar dit aan ligt?
[ Voor 71% gewijzigd door audiojunk op 12-01-2012 23:49 ]
Anoniem: 99819
naar mij weten kan dat niet, als de externe hd geformatteerdAnoniem: 99819 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:12:
Eindelijk eens een externe hd aangesloten voor live pauzeren en usb recording. Werkt prima. Is er een mogelijkheid om de opnamen op de pc te krijgen? Hij herkent de hd niet op mijn mac.
Helaas heb ik de laatste versie (000.014.093.000) er al op staan. Wachten en hopen op de volgende firmware dan maar.Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
[...]
Nieuwe firmware installeren via usb, is een bekende issue die al is opgelost.
Ik denk dat je de eerste keer toe moet wijzen, en dan ziet hij volgens mij wel alles (ook bij sbs).Untouchablezz20 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:35:
Thanks! Heb inmiddels de neotion aangeschaft en vind hem tot nu toe vrij stabiel. ip-epg werkt weer, maar ik neem aan dat dit een beta versie is? Bij vele zenders krijg ik wijs zender toe en zelfs op bv. SBS6 is geen epg beschikbaar. Hebben jullie dit ook?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Inderdaad; heb inmiddels een week of wat de jongste firmware en het probleem treedt niet meer op, terwijl het normaal ongeveer wekelijks gebeurde.Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
erredobble schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:23::
probleempje met de 42pfl7676[...]dat ik in de ochtend in de woonkamer kom en het scherm verlicht aan staat (ambilight niet)..
Anoniem: 360581
Ja bekend probleem, Via usb de nieuwste software erop zetten.Anoniem: 360581 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:58:
Hallo,
Ik heb een Philips 9000 serie 37PFL9606H/12 met het volgende probleem
Ik had deze TV eerst draadloos in een netwerk,maar het sreamen van HD bestanden haperde.
Nu heb ik de TV bekabeld aangesloten maar de TV kan nu geen verbinding met router krijen.
Ik heb de verbinding in de settings van draadloos naar bekabeld in gesteld,en gecontroleerd of DHCP server in mn router aan staat.Toch lukt het de TV niet om verbinding te maken.
Hebben anderen hier ook last mee of een oplossing voor mijn probleem?
Anoniem: 360581
Laatste software zojuist geinstalleerd vanaf usbstick,maar nog geen verbinding,alleen met wifi werkt het internet.ThatsHollywood schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 18:26:
[...]
Ja bekend probleem, Via usb de nieuwste software erop zetten.
Anoniem: 388721
voor zover ik weet is Backlight Bleeding een Hardware probleem dat helaas regelmatig voorkomt bij goedkopere Edge LED (lit) toestellen , maar het hoort niet. Dat het niet hoort bewijst dat veel mensen het niet hebben. Mijn 47 inch PLF7606 had dit heel lichtelijk links en rechts onder, maar na de juiste instellingen (die hier in dit forum ook vermeld staan) en het aandrukken van de rand was het na 1 week zo goed als verdwenen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:46:
Staat al uit. Heb heel erg veel geprobeerd met settings.
Nu in het pikkedonker wel ergens achter gekomen: over het hele scherm zit een soort laag die het scherm lijkt te polariseren. Als ik het scherm op een bijna helemaal zwart beeld zet dan ziet het er zwarter uit als ik er recht voor zit dan als ik een beetje naar links/rechts verplaats.
Als ik heel dichtbij ga dan zie ik die donkerdere plek steeds kleiner worden (lijkt dus echt een polarisatie-effect). Als ik met m'n hoofd echt vlak voor de tv zit dan is die donkere plek uiteindelijk echt heel klein en lijkt hij 'in' het scherm te zitten. Ga ik met m'n hoofd van links naar rechts dan blijft de plek altijd recht voor me. Ga ik echter naar de rand waar het probleem zit, dan verdwijnt de vlek en dan blijft die plek lichter dan andere plekken in het scherm. Misschien is de laag daar niet goed aangebracht ofzo, of gebogen aan de rand.
Waarschijnlijk zouden de meeste mensen zich er niks van aantrekken, maarja, als je films in het donker kijkt dan is het wel echt irritant. Dus ik ga toch Philips even bellen of mailen hierover. Enige waar ik bang van ben is dat een groot percentage van deze tv's hetzelfde probleem heeft, maargoed, we zullen zien
Ik heb de 6606 genomen vanwege de goede zwartwaarden + reviews, en ik vind 750 euro ook weer niet meer goedkoop tegenwoordig (Samsung levert 46"-schermen voor 500 euro die behalve het ontbreken van judder-loze 24p-functionaliteit ook echt niet slecht zijn). Maargoed, het is geen high-end toestel neeAnoniem: 388721 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:57:
[...]
voor zover ik weet is Backlight Bleeding een Hardware probleem dat helaas regelmatig voorkomt bij goedkopere Edge LED (lit) toestellen , maar het hoort niet. Dat het niet hoort bewijst dat veel mensen het niet hebben. Mijn 47 inch PLF7606 had dit heel lichtelijk links en rechts onder, maar na de juiste instellingen (die hier in dit forum ook vermeld staan) en het aandrukken van de rand was het na 1 week zo goed als verdwenen.
Je kan eens kijken als de tv aanstaat om eens goed te kijken naar de binnen kant van de rand en het beeldscherm. Bij mij kwam er licht tussen het scherm en de rand en leek de rand niet goed afgesloten te zijn. Productie foutje denk ik. Met een beetje aandrukken lijkt het bij mij opgelost te zijn of het was toeval.
Ik zou zeker philips contacten voor een ander scherm/toestel want hier wil je toch niet jaren naar kijken ??
Zelf heb ik hier geen last van. Lijkt mij niet te kloppen. Ik heb alleen als het donker is, ik het beeld (achtergrondverlichting) heel vel zet, dat ik dan in de hoeken onderin wat backlight bleeding heb, maar niet echt vel. Ik zou zelf bij zo'n beeld de helpdesk van Philips hebben gebeld. Mijn ervaring is dat ze goed en vakkundig je helpen. Heb namelijk last gehad dat het geluid steeds 1 a 2 seconden wegviel en dat wordt op den duur erg irritant kan ik je vertellen! Uiteindelijk heeft een tussenrelease firmware dit voor me opgelost.Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:57:
[...]
Maar niemand hier heeft die backlight-problemen die ik noem? Alleen bij beelden met laag contrast zijn de linker en rechter zijkant van het scherm te fel. Bij totaal witte of zwarte beelden is er geen probleem. Heel soms (bijv. als de blurayspeler een film start) is het zwart ook eventjes zwart met heel veel backlightbleed, wat dan meteen weer wegtrekt... Anyone?
[ Voor 94% gewijzigd door g7142h01 op 17-01-2012 20:14 ]
Anoniem: 433556
Psn erikj
[ Voor 11% gewijzigd door jaapio86 op 20-01-2012 14:44 . Reden: Betere uitleg = beter antwoord ]
Bij de HD-zenders (bijv. NL123 en RTL) worden de balken meegerenderd. Bij de SD-zenders is dit niet zo; daar hangt het van je ontvanger af hoe het gerenderd wordt en wordt het 4:3 doorgestuurd. Niets aan te doen aangezien dit bij de bron gebeurt...audiojunk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Programma informatie zit er niet op ,hopelijk komt er nog een update dat het er wel weer op zit aangezien zelfs mijn oude 28PW8506 beeldbuis dat al had![]()
Wat me ook vreselijk irriteert zijn de zwarte balken aan de zijkant bij sommige uitzendingen terwijl het zenderlogo wel goed staat(dus ergens in de zwarte balken),hier heeft mijn oude 32PFL7962D geen last.
Ik heb hem net op super zoom en of auto fill gezet en nu geen zwarte balken,dat deed die laatst nietSorcerer8472 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:05:
[...]
Bij de HD-zenders (bijv. NL123 en RTL) worden de balken meegerenderd. Bij de SD-zenders is dit niet zo; daar hangt het van je ontvanger af hoe het gerenderd wordt en wordt het 4:3 doorgestuurd. Niets aan te doen aangezien dit bij de bron gebeurt...
[ Voor 16% gewijzigd door audiojunk op 20-01-2012 17:42 ]
Zit er toevallig dts audio in want daar heeft de tv bij mij nog wat problemen meeLt-Crash schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:56:
Heb net ook mijn 47PFL7606H binnen en ik moet zeggen het is een mooi apparaatje. Enige wat ik echt mis is .srt support via DLNA, maar dat wist ik al van te voren. (hoop dat ze dat snel fixen)
Verder heeft iemand misschien een oplossing voor het afspelen van 3D content via DLNA. Ik heb hier een paar bestanden die er qua codecs precies hetzelfde uitzien (gecontroleerd met MKVinfo), maar de TV wilt er maar eentje afspelen. Snaai er helemaal niets meer van. Ik heb al meerdere bestanden geprobeerd, die allemaal dezelfde codec hebben, maar helaas pindakaas.
Verder is het een prachtige televisie waar ik nog geen gekke dingen mee heb gezien. Heb hem via een draadje aan mijn router zitten en doet netjes alles wat ik van hem verwacht. 3D ziet er goed uit op de televisie en dit is mijn eerste televisie met ambilight en ik ben gelijk verkocht.
IPhone 3GS , IPad 16gb
Philips-tv's ondersteunen geen DTS. Ook geen passthrough naar de receiver. Zul je dus moeten oplossen vóórdat het signaal bij de tv aankomtEric_b schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:38:
[...]
Zit er toevallig dts audio in want daar heeft de tv bij mij nog wat problemen mee
Eric
Echt..?? Is er geen oplossing voor?audiojunk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:45:
Programma informatie zit er niet op ,hopelijk komt er nog een update dat het er wel weer op zit aangezien zelfs mijn oude 28PW8506 beeldbuis dat al had![]()
Wat me ook vreselijk irriteert zijn de zwarte balken aan de zijkant bij sommige uitzendingen terwijl het zenderlogo wel goed staat(dus ergens in de zwarte balken),hier heeft mijn oude 32PFL7962D geen last.
Voor die balken? Als je naar HD-zenders kijkt niet, bij SD-zenders wel. Ligt niet aan de tv en dat probleem heb je ook met een HD-kastje (niet met SD-kastje, of met SD-zenders op HD-kastje).jaapio86 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:11:
[...]
Echt..?? Is er geen oplossing voor?![]()
Ik zit er over na te denken om hem terug te brengen.. het beeld stottert soms ook en mijn oude beeldbuis van 15 jaar oud kon dit zelfs al.. dit gaat nergens over...
Daarnaast vind ik mijn 32" Samsung LCD scherm met los Ziggo kasjte veel scherper.. Dat mag toch niet?
Dus DTS = geen beeld. Wel gek eigenlijk dat een audio codec dat zo kan blokkeren. Ik zal het morgen weer even checken, want dan ben ik thuis.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:29:
[...]
Philips-tv's ondersteunen geen DTS. Ook geen passthrough naar de receiver. Zul je dus moeten oplossen vóórdat het signaal bij de tv aankomt
Volgens mij alleen geen geluid. Hij kan DTS niet weergeven of doorsturen (via de digitale uitgang). Beeld zal hij wel gewoon doen.Lt-Crash schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:44:
[...]
Dus DTS = geen beeld. Wel gek eigenlijk dat een audio codec dat zo kan blokkeren. Ik zal het morgen weer even checken, want dan ben ik thuis.
[ Voor 37% gewijzigd door Peter_Aragorn op 22-01-2012 16:03 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
[ Voor 39% gewijzigd door Lt-Crash op 22-01-2012 20:45 ]
Ondertussen gebeld, ze komen morgen de TV omruilen, voor een LEEN TOESTEL. Het toestel is 3 dagen gebruiktAnoniem: 367007 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:10:
Best mogelijk dat de voeding defect is, ik had dat ook bij mijn 7606.
Toen is de voedingsunit vervangen probleem opgelost.
Dank voor je reactie, nee het gaat mij puur om de zender/programma informatie. Ik wil gewoon direct zien wat er voor is tijdens het zappen, of wat er voor komt, en dit krijg ik niet voor elkaar.. Ik wil graag weten hoe ik dit werkend krijg, volgens mij heb ik wel ergens gezien dat dat mogelijk is.. Maar hoe?? Als dit echt niet mogelijk is breng ik hem terug, ik stoor me hier vreselijk aan.. mijn tv van 15 jaar oud had dit zelfs zonder digitale toepassingen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:10:
[...]
Voor die balken? Als je naar HD-zenders kijkt niet, bij SD-zenders wel. Ligt niet aan de tv en dat probleem heb je ook met een HD-kastje (niet met SD-kastje, of met SD-zenders op HD-kastje).
Scherpte is puur een settings-kwestie. Enige wat jammer is is dat je geen onderscheid kunt maken in sharpness-settings tussen SD en HD-beeld; dat zou ideaal zijn. Overigens is het beeld bij mij scherper (iig zo lijkt het) als ik geavanceerde scherpte op uit zet (sharpness staat op 2 verder, wat prima is zolang de omroep niet zelf ook sharpent wat de AVRO nogal enthousiast doet bijvoorbeeld).
Wat voor stotteringen bedoel je trouwens?
Iemand?Peter_Aragorn schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:01:
Waar stel ik bij een PFL9705 in dat ik surround geluid wil ipv stereo? Kan het niet vinden... Mijn vader heeft zitten klungelen en dacht dat op 2.1 moest staan ipv 5.1. Die 5.1 kan ik dus niet vinden nu...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Die benaming heeft te maken met voor welke regio het toestel bedoeld is.Blaxje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:00:
Kenners, ik ben van plan de 37pfl7606 aan te schaffen, maar de productnamen van dat toestel verwarren mij nogal. Sommige sites geven melding van een "37pfl7606", andere plaatsen daar weer een "H" achter en weer andere sites plaatsen er "H/12" achter. Zijn dit verschillende modellen? Daarnaast claimen verschillende sites ook een andere Hertz (sommige zeggen 100, anderen weer 400). Kunnen jullie me verhelderen?
Zonder beeldverbetering is er alleen maar 24 Hz, 25 Hz, 50 Hz en 60Hz... Alles daarboven is "verbeterd".Anoniem: 388721 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:22:
[...]
Verder is de 7606 een op papier een 400 hertz tv, maar dat komt puur door een software beeld verbeteraar die dubbel telt. De meeste mensen zetten deze beeld verbeteraar weer uit, voor beter beeld (ik ook) dus klopt dat getal niet meer. Let hier niet op, het is een marketing getal. Zie blad 1 van dit topic hierover. Net zoals de tv met 1200 hertz bv. Laat uw keuze hierdoor niet beïnvloeden.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Je kunt in de TV de kleur van de muur instellen, zodat de kleuren worden gecorrigeerd voor de muur. Die 25 cm geeft wel het beste effect.nielsgaastra schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:28:
Ik overweeg een 42pfl7676 aan te schaffen.
Deze zal dan aan de muur gehangen worden. In de handleiding staat echter dat je voor ambilight de tv het beste op 25 cm vanaf de muur kan plaatsen. Is het effect van ambilight dan nog wel mooi?
En de tv komt waarschijnlijk aan een grijze muur, heeft dit veel effect op de kleuren van ambilight?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
En daar gaan we weerWouter! schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:17:
M'n probleem lijkt (tijdelijk?) te zijn opgelost als ik de TV met de aan/uit-schakelaar die op de TV zit uitschakel zonder 'm eerst standby te zetten, en 'm vervolgens weer aan zet. Kijken hoe lang het duurt voordat het probleem weer optreedt.
Philips heeft een andere tijd waarin zij hun nieuwe toestellen bekend maken. De exacte tijd weet ik helaas niet, maar meestal zijn de eerste nieuwe toestellen vanaf juni te koop. De bekendmaking is altijd iets eerder dus nog maar een paar maandjes. Gezien de huidige ontwikkelingen verwacht ik persoonlijk alleen niet echt grote veranderingen. Wel verwacht ik dat philips meer met passieve 3D gaat doen, maar of zij dat al dit jaar op hun top modellen gaan presenteren weet ik nog niet.Videopac schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:18:
Op de CES hebben veel merken nieuwe televisies aangekondigd: komen er binnenkort ook nieuwe televisies van Philips?
Anoniem: 426481
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 367007 op 29-01-2012 12:27 ]
Waar kan men dit nieuws vinden? Of is dit intern?Anoniem: 367007 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:26:
Smart TV de nieuwe look, sinds gisteren staat de app voor het vernieuwd NET TV klaar.
Zal volgens de info binnenkort actief worden, ziet er gelikt uit.
-= Very annoying forum person =-
Gewoon Net TV aanklikken en dan krijg je de melding of je de app wil toevoegenmaster_viper schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:11:
[...]
Waar kan men dit nieuws vinden? Of is dit intern?
ja het kan ook anders ,hierbij de link.dawg schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:47:
ik heb even een heel korte vraag: mijn ouders hebben een nieuwe lcd van philips aangeschaft, echter zit er maar 1 scart op, en 1 component. deze moeten toch in combinatie gebruikt worden? als ik hun dvd-speler met alleen component aansluit krijg ik geen beeld, helaas hebben ze de scart (nu nog) nodig voor hun settopbox van upc?
klopt het dat je component samen met scart moet gebruiken? of kan het ook anders? thanks alvast.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq