Accept who you are. Unless you’re a serial killer.
Als dit alles via Philips te regelen is, dan lijkt me dit verder geen probleem.
Verwijderd
Ik zag het laatst bij de Mediamarkt in Rotterdam voor, volgens mij €719,- voor de 42PFL7606 (exacte bedrag ken ik niet meer, maar het was wel in de buurt daarvan). ik weet niet of het een actie was of een fout maar je kan het even checken. Fysieke winkel vind ik persoonlijk beter met elektronica mocht het fout gaan.Goofyduck384 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:57:
Tja, ik heb hier in Harderwijk een afhaalpunt voor die webshop waarbij de tv 'maar' €717,- kost, dus vandaar dat ik erg benieuwd ben waar ik heen moet m.b.t. garantie etc.
Als dit alles via Philips te regelen is, dan lijkt me dit verder geen probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 23:42 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik heb sinds twee weken terug de 42PFL7656 en ik moet zeggen dat ik behoorlijk had ingezet op de DLNA functie (dom eigenlijk, kan alleen maar tegenvallen). Het ziet er fraai uit, maar het werkt vrij belabberd.Standby schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:38:
Vandaag de 37PFL7676H/12 besteld bij ing.
Even 2 weken geduld hebben dan kan ik ook mooi gaan genieten thuis
Ik ben verder benieuwd hoe soepel de dnla funtie werkt of adviseren jullie
toch een losse speler ?
Mijn Xbox 360 kan nog meer bestandsformaten aan, en die blinkt daar ook al niet in uit.
Een HTPC of een losse mediaplayer is dus zeker aan te raden. Ik ben nu ook in de markt voor een mediaplayer, want het is een beetje zonde om een full-HD tv te hebben en alsnog 480p series te moeten kijken (Xbox kan geen .mkv en iso´s aan).
Ten eerste moet je alle instellingen aanpassen of uitzetten wil je fatsoenlijk beeld hebben.
Dan komt het probleem dat het geluid op me externe boxen er soms een seconde mee stopt (philips monteur kon niks doen en ik moet wachten op een firmware update). Het probleem dat de tv na ongeveer 2 uur spontaan uitvalt heb ik ook nog steeds (ook af wachten op de nieuwe firmware).
Alhoewel al de problemen (volgens de philips monteur) opgelost moeten worden door een nieuwe firmware heeft dit gedoe al me genoeg irritaties gegeven, ik heb er daarom eigenlijk spijt van dat ik van samsung over ben gegaan naar philips.
Vind eigenlijk ook het hele systeem een beetje traag aanvoelen.
Waarschijnlijk als alles het doet naar behoren is het een prima tv, maar voor mij tot nu toe niet veel geluk mee gehad.
Iemand toevallig in de buurt van de Mediamarkt in Rotterdam, die voor mij een foto zou willen maken van deze aanbieding? Dit zou een flink bedrag schelen t.a.v. de bcc. Kom zelf in Harderwijk, dus ben niet echt in de buurtVerwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:40:
[...]
Ik zag het laatst bij de Mediamarkt in Rotterdam voor, volgens mij €719,- voor de 42PFL7606 (exacte bedrag ken ik niet meer, maar het was wel in de buurt daarvan). ik weet niet of het een actie was of een fout maar je kan het even checken. Fysieke winkel vind ik persoonlijk beter met elektronica mocht het fout gaan.
Daar zou de tv maar 480 euro kosten! Ik had hem bijna besteld, maar vertrouw het toch niet helemaal. Op Radar.nl wordt er nog niet negatief over gesproken, maar er zijn ook nog geen positieve verhalen gevonden. Iemand ervaring mee? Looks too good to be true.
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Verwijderd
Wat je zegt, Looks too good to be true ja.Xardas schreef op woensdag 21 december 2011 @ 18:16:
Ik zit al een tijdje te azen op de 42pfl7606h. Nu zag ik toevallig via marktplaats een link naar deze webshop: http://simpelweggoedkoop....rtuemart&Itemid=2&lang=nl
Daar zou de tv maar 480 euro kosten! Ik had hem bijna besteld, maar vertrouw het toch niet helemaal. Op Radar.nl wordt er nog niet negatief over gesproken, maar er zijn ook nog geen positieve verhalen gevonden. Iemand ervaring mee? Looks too good to be true.
Ik heb zelf een webshop en in Nederland is elke webshop verplicht een betaling achter af aan te bieden. Dit kan eventueel tegen extra kosten, zoals acceptgiro of rembours, maar hun statement en uitleg over "wij werken uitsluitend met vooruitbetaling" wekt mij dus een verkeerde indruk. Wacht 3 weken en dan kan je bij hun pinnen bij aflevering zeggen hun. Dus mocht je het willen proberen, zal ik dat adviseren.
Handelsnaam
www.simpelweggoedkoop.nl
KvK-nummer
52549526
Adres Hoofdvestiging
Velperpoortslangstraat 123,
6811BA Arnhem
[ Voor 40% gewijzigd door Xardas op 21-12-2011 19:38 . Reden: kvk ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Als je divx plus player installeert, kan je xbox gewoon mkv's afspelen via windows media center. Er zit ook een 15-day trial voor conversie-software bij, mocht het toch niet helemaal lekker werken.Vexx schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:32:
[...]
Ik heb sinds twee weken terug de 42PFL7656 en ik moet zeggen dat ik behoorlijk had ingezet op de DLNA functie (dom eigenlijk, kan alleen maar tegenvallen). Het ziet er fraai uit, maar het werkt vrij belabberd.
Mijn Xbox 360 kan nog meer bestandsformaten aan, en die blinkt daar ook al niet in uit.![]()
Een HTPC of een losse mediaplayer is dus zeker aan te raden. Ik ben nu ook in de markt voor een mediaplayer, want het is een beetje zonde om een full-HD tv te hebben en alsnog 480p series te moeten kijken (Xbox kan geen .mkv en iso´s aan).
http://www.divx.com/en/software/divx-plus/player
Verwijderd
Nu zag ik de review op de frontpage en zag hierbij ineens staan dat de 7606 tegenwoordig wél 2d-3d conversie zou hebben? In de tijd dat ik hem heb gekocht zat dit er alleen op bij de 8000 serie en hoger. Is dit iets wat is geupdate met de firmware o.i.d.? Ik heb de TV al een tijd niet aan internet gehangen, werkt de update functie inmiddels wel gewoon naar behoren, voorheen had je volgens mij echt het download adres nodig van de firmware.
Verwijderd
Zojuist de update naar 14.93 firmware gemaakt, maar de functie 2D/3D blijft niet selecteerbaar.Baroshir schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:33:
Ik heb inmiddels al een aantal maanden de 42PFL7606 thuis staan en hij doet het prima, na wat zoeken naar de juiste beeldinstellingen heb ik al 4 maanden niets meer aan hoeven te passen en alles ziet er heerlijk uit.
Nu zag ik de review op de frontpage en zag hierbij ineens staan dat de 7606 tegenwoordig wél 2d-3d conversie zou hebben? In de tijd dat ik hem heb gekocht zat dit er alleen op bij de 8000 serie en hoger. Is dit iets wat is geupdate met de firmware o.i.d.? Ik heb de TV al een tijd niet aan internet gehangen, werkt de update functie inmiddels wel gewoon naar behoren, voorheen had je volgens mij echt het download adres nodig van de firmware.
Had gehoopt dat het nu mogelijk was om de tv uit standby te krijgen door op een nummer van de AB te klikken. Om eerst om standby te klikken is teveel. Klinkt heel erg lui, maar zo hebben televisies altijd gewerkt...
Je ziet overigens wel het lampje branden als je op de 6 klikt bijvoorbeeld, maar komt dan niet uit de standby modus.
Edit: Nevermind, als je de zip download is het wel de nieuwe firmware, ook al geeft de tekst aan dat het nog de oude is.
[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 23-12-2011 12:32 ]
Toch apart dat ze dit dan wel in de review aangeven.. Foutje?Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:03:
[...]
Zojuist de update naar 14.93 firmware gemaakt, maar de functie 2D/3D blijft niet selecteerbaar.
Had gehoopt dat het nu mogelijk was om de tv uit standby te krijgen door op een nummer van de AB te klikken. Om eerst om standby te klikken is teveel. Klinkt heel erg lui, maar zo hebben televisies altijd gewerkt...
Je ziet overigens wel het lampje branden als je op de 6 klikt bijvoorbeeld, maar komt dan niet uit de standby modus.
[ Voor 58% gewijzigd door MegaTronics op 23-12-2011 14:36 ]
Verwijderd
Nu vroeg ik mij af of een simpele Class 10 kaart van ADATA geschikt is? Ik zat te denken aan een 32GB zodat er genoeg ruimte is voor films of afleveringen van Natgeo bijv.
Ik heb zelf een 16GB SD voor de camea maar ga natuurlijk niet steeds wisselen.
Bij voorbaat dank.
De SD kaart is alleen voor het huren van films. Zie pagina 25 van de pdf-handleiding:Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:50:
Hoi, ik heb sinds kort de 37pfl6606H/12 en daar kan een SD kaart ingestoken worden om op te nemen volgens de tv dan, heb daar zelf niks over gelezen en volgens bcc kon het geloof ik ook niet.
"Let op: deze TV beschikt standaard over een SD-kaartsleuf die alleen mag worden gebruikt om video's te huren."
Om te kunnen opnemen heb je een usb-harddisk nodig, zie pagina 27 en verder.
Waarschuwing: bestaande inhoud op de SD-kaart/HDD wordt gewist!
Verwijderd
Ik ga even kijken voor zo'n Externe HDD, heb er een voor de pc maar die kan ik niet gebruiken lees ik, tenminste niet als uitwisselbaar medium.
Kijk wel bij de winkel voor een leuk schijfje.
Wanneer ik de stuurprogramma's van het beeld wil aanpassen, die van het beeldscherm (staat als plug en play), vindt hij geen nieuwe. Verder kom ik er niet echt achter hoe ik nu kan instellen dat mn huidige beeldscherm nu een philips 42pfl7606h/12 is. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

welke windows, welke drivers, welke graphische kaart, hdmi aansluiting? etc...geef meer info pleaseGoofyduck384 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:24:
wanneer ik mijn 42pfl7606 aansluit op mijn computer, is het beeld in windows heel raar. Net of de verkeerde drivers geinstalleerd staan. Maar de resolutie is wel erg mooi.
Wanneer ik de stuurprogramma's van het beeld wil aanpassen, die van het beeldscherm (staat als plug en play), vindt hij geen nieuwe. Verder kom ik er niet echt achter hoe ik nu kan instellen dat mn huidige beeldscherm nu een philips 42pfl7606h/12 is. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Met dank en groet
Colombe
Nu heb ik op mijn denon 2801 helaas geen hdmi aansluiting. Hoe krijg ik toch het digitale signaal (van de hd-zenders) naar mijn versterker? Of kan dat dus niet met deze versterker? Kan ik dus alleen normaal via de rood-witte tulp kabeltjes het geluid doorlussen naar mn versterker?
Voorheen gebruikte ik er een hd ontvanger tussen, welke via optische kabel verbonden was met mn versterker. Maar nu met mn nieuwe 42pfl7606h/12 televisie wil ik die hd ontvanger er eigenlijk tussenuit halen, maar wel mn geluid via de versterker laten gaan, voor dolby geluid bij bijvoorbeeld hd zenders.
Maar goed.
Op je Denon zit een Toslink aansluiting ( glasvezel voor audio) en op je Tv zit ook zo'n aansluiting. Op je Denon aangeven dat je TV audio binnen komt via Toslink aansluiting.
Suc6 maar RTFM...:D prettige Kerst.
[ Voor 13% gewijzigd door g7142h01 op 25-12-2011 20:32 ]
Verder had ik me reeds verdiept in het aansluiten op de rechtssfeer. Daar haalde ik dus uit dat het via easylink moest en hdmi. Ik wilde ook via de optische toslink, maar begreep dus dat het alleen via hdmi kon. Dan ga ik toch eens verder zoeken naar de gebruiksaanwijzing en de optische kabel.
Moet dat dan op de 9000 serie ook werken? Ik heb het geprobeerd maar werkt niet. Of ik doe iets fout natuurlijk...?vriesdude schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:07:
[...]
Brilletjes uit de bios werken inderdaad op alle Easy 3D toestellen van Philips
bmwunited.nl
Verwijderd
Ik heb op mijn pc, met vlc (die ze allebei gewoon afspeelde), 2 films vergeleken waarvan 1 het wel deed en de ander niet. Die codecs waren hetzelfde. Het enige verschil dat ik kon opmaken was dat de film die het niet deed 4 audiostreams had, en de film die wel werkte maar 2, en ik betwijfel of dat nou het probleem is.
kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Ik denk dat het mkv-bestand dat niet afspeelt een DTS audio bestand heeft. Je kan het controleren door het in VLC-player af te spelen op jouw computer en dan klik je in de playlist op het mkc bestand. Vervolgens klik je op "Window" en dan "media information" en dan "codec details". (let wel ik gebruik macbook dus config kan iets anders zijn in windows os).Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:24:
Ik zit met een probleempje. Wij hebben een Philips 32PFL7606H en die heeft een ingebouwde mediaspeler, die op de koop toe nog eens mkv-bestanden kan afspelen. En dat is het hem nou, het ene mkv-bestand wordt wel netjes afgespeeld en de andere wordt dat niet.
Ik heb op mijn pc, met vlc (die ze allebei gewoon afspeelde), 2 films vergeleken waarvan 1 het wel deed en de ander niet. Die codecs waren hetzelfde. Het enige verschil dat ik kon opmaken was dat de film die het niet deed 4 audiostreams had, en de film die wel werkte maar 2, en ik betwijfel of dat nou het probleem is.
kan iemand mij helpen?
Als je in een van die streams onder codec details een DTS audio bestand ziet dan gaat de media player van de Philips tv het niet herkennen.
Een handige tool om een DTS audio bestand te verwijderen is MKVtools.
De 9000 serie werkt met actief 3d, easy 3d is passief. Dus die brilletjes werken inderdaad niet.KawaBmw7 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:13:
[...]
Moet dat dan op de 9000 serie ook werken? Ik heb het geprobeerd maar werkt niet. Of ik doe iets fout natuurlijk...?
Ah, die info had ik ook net nodig, ben nu bezig om dts streams om te zetten naar stereo, en dan maar even kijken of ie het wel doetVerwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 03:22:
[...]
Ik denk dat het mkv-bestand dat niet afspeelt een DTS audio bestand heeft. Je kan het controleren door het in VLC-player af te spelen op jouw computer en dan klik je in de playlist op het mkc bestand. Vervolgens klik je op "Window" en dan "media information" en dan "codec details". (let wel ik gebruik macbook dus config kan iets anders zijn in windows os).
Als je in een van die streams onder codec details een DTS audio bestand ziet dan gaat de media player van de Philips tv het niet herkennen.
Een handige tool om een DTS audio bestand te verwijderen is MKVtools.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Had gisteren ook al even gekeken, maar veel films hebben alleen een dts stream, dus ik ga die er wel even uithalen, en dan kijken of hij het zonder geluid doet, en dan de audio stream omzetten naar een hapbaar formaat.Megalodon86 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:09:
Ik heb die MKV tool trial geprobeerd maar lijk het niet voor elkaar te krijgen... nog maar even verder proberen van de week
Verder valt dit idd enorm tegen van zo'n dure tv.....

Ik heb een Trust wireless keyboard met ingebouwde touchpad muis http://trust.com/16816Higgins69 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:38:
Hoi, is er al iemand die een wireless keyboard aan de gang gekregen heeft? Sta op het punt er eentje aan te schaffen maar ik krijg nergens teruggevonden dat het al werkt.
Het werkt, maar de ondersteuning vanuit de Philips TV is erg matig; werkt eigenlijk alleen in NET TV, maar de meeste apps gaan er slecht mee om. YouYoube werkt een beetje, Internet aardig, maar daar is ongeveer alles mee gezegd.
Wat me heel erg tegenvalt is dat het buiten NET TV niet werkt, en dat de muis - ook niet in NET TV - het "gewoon" niet doet.
(Sorry voor de delay; ben geen geweldige forum contributor, moet na decennia nog steeds wennen aan de brakke ondersteuning van alle forum software soorten in vergelijking tot NNTP newsgroups en newsreaders, en gebrek aan WYSIWIG in vergelijking tot online blog systemen; zelfs stackexchange.com/stackoverflow.com hebben nog een lange weg te gaan).
http://wiert.wordpress.com
Mwoh, veel van de meerprijs tegenover andere tv's van hetzelfde formaat zit hem natuurlijk in de Ambilight en 3D mogelijkheden. Ook de processor is een stukkie sneller in deze tv, vergeleken met de 6000 (en lager) series.Standby schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:03:
[...]
Had gisteren ook al even gekeken, maar veel films hebben alleen een dts stream, dus ik ga die er wel even uithalen, en dan kijken of hij het zonder geluid doet, en dan de audio stream omzetten naar een hapbaar formaat.
Wij hebben sinds een tijdje een phillips tv uit de 7000 serie.
Ik gebruik TVersity media server, dit werkt allemaal naar behoren om .mkv's vanuit mijn pc op de tv af te spelen, behalve de ondertiteling (.srt)
Nu is mijn vraag of de recente firmware enkel .srt support bied voor usb, of ook voor media gestreamd vanaf mijn media server?
[ Voor 7% gewijzigd door theRich op 27-12-2011 16:37 ]
Alleen USB, en dan ook nog subs met een zwarte achtergrond en qua lettertype, grootte en positie ook niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik zelf PS3 Mediaserver op mijn pc om te streamen. Perfecte subs, d.w.z. zelf naar mijn zin ingesteld...theRich schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:32:
Beste Tweakers,
Wij hebben sinds een tijdje een phillips tv uit de 7000 serie.
Ik gebruik TVersity media server, dit werkt allemaal naar behoren om .mkv's vanuit mijn pc op de tv af te spelen, behalve de ondertiteling (.srt)
Nu is mijn vraag of de recente firmware enkel .srt support bied voor usb, of ook voor media gestreamd vanaf mijn media server?
Verwijderd
Als het alleen een DTS audio stream heeft, kan je het ook converteren naar AC3. Een handige programma daarvoor is "Handbrake" indien je een mac computer hebt. Voor windows zou je ven moeten googlen en dan vind je vast wel een goede.Standby schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:03:
[...]
Had gisteren ook al even gekeken, maar veel films hebben alleen een dts stream, dus ik ga die er wel even uithalen, en dan kijken of hij het zonder geluid doet, en dan de audio stream omzetten naar een hapbaar formaat.
Is hier iets aan te doen? Of moet je dan echt per se eerst die zenderupdate doen (TV in standby zetten)? M'n 37PFL8404 meldt het gelukkig alleen bij het aanzetten van de TV.
Verwijderd
Indien je zowel DTS als AC3 audio stream hebt dan kan je de volgende stappen volgen om DTS te verwijderen:Megalodon86 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:09:
Ik heb die MKV tool trial geprobeerd maar lijk het niet voor elkaar te krijgen... nog maar even verder proberen van de week
Bij MKV Tools (mac versie): Open programma => open bestand => klik op "edit" (niet die bovenaan staat maar die in het programma staat tussen deze vijf <quick, avi, mp4, EDIT,tools => vink welke bestanden je eruit wilt hebben => druk dan op "delete selected tracks" => in dezelfde map wordt dan een nieuw bestand gecreëerd.
Dus als je dan DTS verwijdert, waardoor alleen AC3 en video stream over blijft, dan kan je het afspelen op jouw Philips tv
Succes ermee
Verwijderd
Ik heb sinds deze week een 42PFL7656 aangeschaft. Maar heb een probleem wat ik niet krijg op gelost (ben nog niet de slimste met dit soort nieuwe tv's)
Ik krijg soms geen volledig beeld op de tv, vooral bij rtl7 en rtl 5 weleens... Maar wanneer de reclame komt springt hij wel weer op groot beeld. Kan dit liggen aan de uitzending? Hoe kan ik dit weg krijgen want ik krijg dan zo'n mooie balken links en recht.
Heb verschillende opties geprobeerd. Waaronder beeld format veranderd vanuit de ziggo module
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
Sinds een paar dagen heb ik de 42pfl7606 aan de muur hangen.
Een prachtige tv maar heb best wel last van lag/choppines als er veelwit in beeld is.
Iemand anders hier ook last van?
Hebben sinds gisteren ook een philips TV en tot mijn verbazing werkte mijn video's niet (mkv en ja DTS audio), maar er zit geen AC3 audio of een andere audio in. Dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan omzetten? Ik ben het namelijk in dit topic nog niet tegen gekomen. Wat zijn trouwens de nadelen van AC3 audio?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:39:
[...]
Indien je zowel DTS als AC3 audio stream hebt dan kan je de volgende stappen volgen om DTS te verwijderen:
Bij MKV Tools (mac versie): Open programma => open bestand => klik op "edit" (niet die bovenaan staat maar die in het programma staat tussen deze vijf <quick, avi, mp4, EDIT,tools => vink welke bestanden je eruit wilt hebben => druk dan op "delete selected tracks" => in dezelfde map wordt dan een nieuw bestand gecreëerd.
Dus als je dan DTS verwijdert, waardoor alleen AC3 en video stream over blijft, dan kan je het afspelen op jouw Philips tv
Succes ermee
EDIT:
Vandaag op onderzoek uit geweest en weet hoe ik DTS naar AC3 kan omzetten. Namelijk via dit mooie programma: http://www.videohelp.com/tools/MKV2AC3. Daarnaast moet ik dan nog even zorgen dat de subtitels werken (los er bij werkt niet via het netwerk, maar als ik ze in het mkv bestand zet misschien wel.)
EDIT: Vreemd. Als ik het omzet of ook als ik het DTS bestand weghaal dan kan die hem nog steeds niet afspelen/herkennen op mijn philips tv. Maar ook als ik met me laptop in het netwerk ga en dan via multimedia-apparaten. Dan zie ik hem ook niet... iemand raad?Kan dit komen omdat windows media player geen mkv bestanden ziet? (kan ik bijvoorbeeld ook vlc player instellen.
[ Voor 26% gewijzigd door conara op 28-12-2011 15:59 ]
Had ergens gelezen dat de samsung tv's een limiet hebben qua frames per seconde wat ze af kunnen draaien, mischien dat de philips televisies er ook last van hebben?2boris schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:49:
[...]
EDIT: Vreemd. Als ik het omzet of ook als ik het DTS bestand weghaal dan kan die hem nog steeds niet afspelen/herkennen op mijn philips tv. Maar ook als ik met me laptop in het netwerk ga en dan via multimedia-apparaten. Dan zie ik hem ook niet... iemand raad?Kan dit komen omdat windows media player geen mkv bestanden ziet? (kan ik bijvoorbeeld ook vlc player instellen.
EDIT: maar mijn laptop zien die films ook niet... Echter komt dit denk ik omdat die de films dan opent in windows media player .
[ Voor 31% gewijzigd door conara op 28-12-2011 17:21 ]
Wen er maar aan dat blijft bij bepaalde uitzendingen, als al je zenders HD formaat hebben vanuit het Ziggo pakket en het materiaal wat uitgezonden is niet HD maar 4:3 met lage resolutie dan blijf je zwarte balken houden. Een beetje stretchen op je Tv helpt dan onvoldoende. Bij SD materiaal van "vroeger" kon een zoom functie van de TV dat nog wel verhelpen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:23:
Hallo mensen,
Ik heb sinds deze week een 42PFL7656 aangeschaft. Maar heb een probleem wat ik niet krijg op gelost (ben nog niet de slimste met dit soort nieuwe tv's)
Ik krijg soms geen volledig beeld op de tv, vooral bij rtl7 en rtl 5 weleens... Maar wanneer de reclame komt springt hij wel weer op groot beeld. Kan dit liggen aan de uitzending? Hoe kan ik dit weg krijgen want ik krijg dan zo'n mooie balken links en recht.
Heb verschillende opties geprobeerd. Waaronder beeld format veranderd vanuit de ziggo module
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt
De meeste zenders zorgen vanuit de studio dat e.e.a netjes wordt weergegeven maar soms ook niet.....helaas. Het wordt wel al steeds minder maar komt nog voor.
Er is niets mis met je TV.
Ik quote mezelf maar even, want het schokken van het beeld (wordt 1 of 2 seconden zwart) en het stokkende geluid gebeurt nu aan de lopende bandWouter! schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:33:
Gisteren stond er blijkbaar een zenderupdate van Ziggo klaar, maar die TV (32PFL7606) vindt het nodig om dat iedere 3 minuten ongeveer te melden. Dat heeft tot gevolg dat het beeld schokt, het geluid stokt, er een melding in beeld verschijnt en als gevolg van die melding het beeld in de achtergrond verduisterd wordt. Enorm irritant als je midden in een uitzending zit. Twee keer viel de TV zelfs helemaal uit, om direct weer opnieuw aan te gaan.
Is hier iets aan te doen? Of moet je dan echt per se eerst die zenderupdate doen (TV in standby zetten)? M'n 37PFL8404 meldt het gelukkig alleen bij het aanzetten van de TV.
Wat kan er aan de hand zijn? Lijkt me niet in orde ...
Dit is wel interessant! Is het eenvoudig om dit programma werkend te krijgen? Zal je jouw ervaring willen posten op het gebied van het instellen en werkend krijgen (heb je een tutorial gevolgd of spreek alles voorzichMikerdam schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:16:
[...]
Alleen USB, en dan ook nog subs met een zwarte achtergrond en qua lettertype, grootte en positie ook niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik zelf PS3 Mediaserver op mijn pc om te streamen. Perfecte subs, d.w.z. zelf naar mijn zin ingesteld...
)
Mvg, Boris
[ Voor 5% gewijzigd door conara op 29-12-2011 10:16 ]
De plaatselijke Expert weet echter van niets.
Zelf met philips contact opgenomen, via de chat, bellen duurde me te lang met 10 wachtende voor mij. Die zeggen dat het model wel bestaat, maar een exclusive model is. Dat niet overal wordt verkocht...
Weet iemand hier meer over te vertellen? Of heeft zelf de TV al?
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Verwijderd
Ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik mij TV (42PFL7656) het beste kan instellen in combi met Ziggo digitaal voor een optimaal beeld. Het begint bij de ziggo module, waar kan ik deze het beste op zetten (570i, 780p of 1080i? Wanneer ik 1080i instel zie ik bij sommige snellere beelden onscherpe randen erom heen. Komt dit door de TV?
Verder zou ik het handig vinden als iemand mij kon vertellen op hoe ik deze tv zelf het beste kan instellen kwa beeldkwaliteit.
Hoop dat iemand mij kan helpen die ook deze TV heeft of natuurlijk iemand die er veel verstand van heeft:)
In ieder geval alvast bedankt!
mvg,
rick
Kijk hier even: Playstation 3 als media center - deel 52boris schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:16:
[...]
Dit is wel interessant! Is het eenvoudig om dit programma werkend te krijgen? Zal je jouw ervaring willen posten op het gebied van het instellen en werkend krijgen (heb je een tutorial gevolgd of spreek alles voorzich
)
Mvg, Boris
Hier vind je ook de handleiding etc.. Het instellen en werkend krijgen kan wel eens een crime zijn...
Ben zelf ook dagen bezig geweest om het perfect werkend te krijgen op mijn 47PFL7666.
Hier heb je ook de config van de alternatieve media renderer (Philips.conf) die ik gebruik:
RendererName=Philips 47PFL76xx TV
RendererIcon=philips.png
UserAgentSearch=PhilipsIntelSDK
UserAgentAdditionalHeader=Windows2000
UserAgentAdditionalHeaderSearch=DLNADOC
Video=true
Audio=true
Image=true
SeekByTime=false
TranscodeVideo=MPEGAC3
TranscodeAudio=PCM
DefaultVBVBufSize=true
MuxH264ToMpegTS=false
MuxDTSToMpeg=false
WrapDTSIntoPCM=false
MuxLPCMToMpeg=true
MaxVideoBitrateMbps=0
MaxVideoWidth=1920
MaxVideoHeight=1080
TranscodeAudioTo441kHz=false
TranscodeFastStart=true
TranscodedVideoFileSize=100000000000
StreamExtensions=
TranscodeExtensions=avi,wmv,mkv,wmv,ts,m2ts,tp,iso,mp4,mov
Succes ermee!
Verwijderd
Ik heb sinds kort een 37PFL7606H in mijn bezit.
Ik heb hierop een netgear neotv350 aangesloten via HDMI om mijn half sbs .mkv bestanden mee af te spelen.
De bestanden zijn dmv een externe harde schijf aan de neotv350 aangesloten.
Echter krijg ik op de tv nog steeds gewoon 2 schermen en krijg ik dmv adjust geen keuze om dit om te zetten.
Moeten er nog bepaalde instellingen worden gedaan aan de neotv?
Ik las op dit forum dat bij iedereen de neotv350 wel werkte.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Jordyoo
Thanks. dan weet ik voldoende! Ondertitels vanaf USB waren echt te schraal voor woorden inderdaad.Mikerdam schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:16:
[...]
Alleen USB, en dan ook nog subs met een zwarte achtergrond en qua lettertype, grootte en positie ook niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik zelf PS3 Mediaserver op mijn pc om te streamen. Perfecte subs, d.w.z. zelf naar mijn zin ingesteld...
Wellicht dat ik de srt's maar even in de video in ga bakken of iets dergelijks.
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Verwijderd
Kijk dan even bij Home> Configuratie> TV-instellingen> Beeld> 3D en kies nu 3D-naast elkaar. Dit zou moeten werken.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:40:
Hallo,
Ik heb sinds kort een 37PFL7606H in mijn bezit.
Ik heb hierop een netgear neotv350 aangesloten via HDMI om mijn half sbs .mkv bestanden mee af te spelen.
De bestanden zijn dmv een externe harde schijf aan de neotv350 aangesloten.
Echter krijg ik op de tv nog steeds gewoon 2 schermen en krijg ik dmv adjust geen keuze om dit om te zetten.
Moeten er nog bepaalde instellingen worden gedaan aan de neotv?
Ik las op dit forum dat bij iedereen de neotv350 wel werkte.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Jordyoo
Bron: http://www.3dtvmagazine.n...h-speed-hdmi-kabel-nodig/
Verwijderd
Hier staat de instelling inderdaad wel tussen, en op deze manier werkt het wel!Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:15:
[...]
Kijk dan even bij Home> Configuratie> TV-instellingen> Beeld> 3D en kies nu 3D-naast elkaar. Dit zou moeten werken.
Enorm bedankt voor de Feedback!
Staat al enkele weken bij Saturn TilburgSephone schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:31:
Antwoord op mijn eigen vraag. de 40PFL9606 is vanaf vandaag te bestellen door de winkels.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ben zelf op zoek naar een 37 inch Philips TV met Ambilight.
Mijn keuze was eigenlijk op de 37PFL7606 gevallen. Om toch de TV een real life te zien naar de BCC geweest om hem te bekijken. Daar was echter de 7606 niet aanwezig maar wel de 7666, die is gelijk wel een tikkeltje duurder. Wat is het verschil tussen de 7606 en 7666 behalve de geintegreerde WIFI bij de 7666? Dit verklaart toch niet het € 175 prijsverschil?? Ook de verkoper was niet erg overtuigend in zijn betoog...
Op de site van Philips staat alleen de 7606 en het daarom lastig te bepalen waar nu het verschil zit.
Kunnen jullie mij helpen?
De 7666 heeft ook nog iets sterkere speakers: 2x14W tegen 2x12W voor de 7606.gerkie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:36:
[...]
Wat is het verschil tussen de 7606 en 7666 behalve de geintegreerde WIFI bij de 7666? Dit verklaart toch niet het € 175 prijsverschil?? Ook de verkoper was niet erg overtuigend in zijn betoog...
[...]
Vergelijk de productbladen:
productblad 7606
productblad 7666
De kleur van de 7606 klopt overigens niet in het productblad; die moet hetzelfde zijn als van de 7666:
foto 7606
foto 7666
Mag je zelf beslissen of de verschillen 175 euro waard zijn...
Nu wil ik ook gebruik maken van opnemen via usb disk.
Nu is die ene usb poort in gebruik door usb wireless
Daarnaast zie ik op internet ci+ cam voor rond de 30€ werken deze icm digitenne kaart?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Smart picture: Cinema
Contrast 56
Color: 50
Brightness: 51
Sharpness: 0
Noise reduction Off
Tint Custom
HD Natural Motion Off
Clear LCD On
Super resolution Off
Dynamic contrast Off
Dynamic backlight Off
MPEG artefact reduction Off
Color enhancement Off
Gamma 0
R Gain 126
G Gain 96
B Gain 88
Light sensor On/Off
Picture format Unscaled
In de laatste test van Tweakers hadden ze de gamma op -1 ipv 0 en HD Natural Motion op minimal,ook nog maar eens proberen.
Zo te zien heb ik geen last van backlight bleeding waar ik toch wel een beetje huiverig voor was vandaar dat ik hem bij de Mediamarkt heb gekocht.
Kon nog niet veel verschil zien maar het verbruik zakte wel van 75W naar zo'n 55W
Standaard geluid was een ramp dus de bas maar op 7,hoge tonen op 8 en surround aan gezet en klinkt nu dus ook acceptabel al komt het niet in de buurt van m'n oude 32PFL7962D die echt zeer goed klinkt.
De standaard voelt een beetje gammel aan maar daar had ik al meer over gelezen in dit topic.
[ Voor 24% gewijzigd door audiojunk op 30-12-2011 13:32 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Dat zal niet werken. De CI+ modules zijn voor DVB-C. Voor Digitenne heb je een DVB-T module nodig.shaowoo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:18:
Nu is die ene usb poort in gebruik door usb wireless![]()
Daarnaast zie ik op internet ci+ cam voor rond de 30€ werken deze icm digitenne kaart?
Ja. Met de .84 firmware en een 42PFL7676H/12 van de rentepuntenwinkel.Dalsium schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:11:
Ik heb de 32PFL7606 in de slaapkamer hangen.
Ik heb nu een paar keer gemerkt dat toen ik wakker werd, het scherm van de TV verlicht was (het lijkt alsof de leds aanstaan), terwijl ik de tv de vorige avond op standby had gezet. De Ambilight is wel uit.
De TV is dus automatisch aangegaan o.i.d.
Als ik de standby knop op de AB indruk, dan gaat de TV gewoon aan.
Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gehad?
Heb nu een .93 en het nog niet gemerkt, maar hou het in de gaten.
In .84 ging ie ook automatisch uit terwijl dat niet was ingesteld.
Nu niet meer, maar ik heb het toch ingesteld. Zo'n TV is namelijk een mooi slaapmiddel, en dan is het handig als ie niet te lang blijft aanstaan
thanks voor je reactie. Heb intussen eergister een logitech K200 (of zo) keyboard met mouse aangeschaft.wiert.tweakers schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:14:
[...]
Ik heb een Trust wireless keyboard met ingebouwde touchpad muis http://trust.com/16816
Het werkt, maar de ondersteuning vanuit de Philips TV is erg matig; werkt eigenlijk alleen in NET TV, maar de meeste apps gaan er slecht mee om. YouYoube werkt een beetje, Internet aardig, maar daar is ongeveer alles mee gezegd.
Wat me heel erg tegenvalt is dat het buiten NET TV niet werkt, en dat de muis - ook niet in NET TV - het "gewoon" niet doet.
(Sorry voor de delay; ben geen geweldige forum contributor, moet na decennia nog steeds wennen aan de brakke ondersteuning van alle forum software soorten in vergelijking tot NNTP newsgroups en newsreaders, en gebrek aan WYSIWIG in vergelijking tot online blog systemen; zelfs stackexchange.com/stackoverflow.com hebben nog een lange weg te gaan).
Schoonbroer werkt bij zo'n zaak (ff vergeten) en had er eentje meegenomen die ik kon proberen alvorens tot aanschaf over te gaan. (ach en voor 16 euro) Dus usb ontvanger ingeplugd, en warempel.... het werkt. Nog niet alles uitgeprobeerd, maar het doel waarvoor ie aangeschaft is, is bereikt....
Ik krijg netjes alles programma's te zien die beschikbaar zouden zijn, maar als ik er eentje selecteer, dan komt onder ff dat "laadbalkje" in beeld, achtergrond is dan zwart, en na 1-2 sec weer het keuze menu....
Iemand die hier een oplossing voor heeft???
Alvast bedankt
Wat is de optie "Settings"; "Preferences"; "HbbTV"?
En hoe kom ik van de pakweg 2 seconden missend geluid af als ik via HDMI een track op de HDD recorder start?
Via SCART geen last, maar wel via HDMI.
Idem als ik een DVD player via HDMI gebruik.
Ik vind dat ze dit een beetje raar weergeven.MegaTronics schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:30:
Waar heb jij die firmware voor de 7606 dan weggehaald? Op de Philips site staat nog de 14.84.
Edit: Nevermind, als je de zip download is het wel de nieuwe firmware, ook al geeft de tekst aan dat het nog de oude is.
En ook als ik bij software bijwerken doe (aangesloten dmv ethernet) zegt hij niets beschikbaar.
Maar laatst bij mijn ouders geinstalleerd, en toen was hij inderdaad .93.
Vandaag de eigen tv ook geupdate.
En het staat er nu ook bij, in de release notes, al refereren ze nog steeds aan .84
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Q5551_0.14.93.0 (Publicatiedatum: 2011-12-22) - TV start op met geluid en Ambilight, maar zonder beeld. - TV wordt automatisch in- en uitgeschakeld wanneer u een USB-apparaat of PC verkent via DLNA. - TV schakelt na 2 uur automatisch over naar stand-by. - Het geluid en beeld vallen af en toe weg bij het bekijken van analoge zenders. - Het beeld loopt vast bij het bekijken van HD-zenders. - Het geluid valt af en toe weg bij bepaalde set-top boxes die zijn aangesloten via HDMI. - Videobestanden kunnen niet worden afgespeeld via de DLNA-aansluiting. - De zender kan niet worden gewijzigd wanneer u een analoge zender bekijkt. - Het bericht "Scrambled Program" (Versleuteld programma) is verwijderd van de pagina met de aankoopbanner. - Er kunnen geen films worden gedownload van de online videotheek. (Alleen van toepassing in Duitsland) - Het beeld hapert wanneer u digitale zenders bekijkt. (Alleen van toepassing in Finland) |
Is het misschien al bij iemand bekend, wanneer de nieuwe net tv omgeving komt. Was geloof ik al een tijd terug aangekondigd....
Ook hoop ik dat ze nog wat uitbreidingen gaan maken, op usb opnemen, zoals bijvoorbeeld wekelijks iets opnemen, of de kanalen kunnen selecteren, die je in je gids wil....
Al met al, na wat sw updates, een tevreden gebruiker, al heb ik wel een beetje het gevoel, dat ze hem met soms wat buggy fw uitgeleverd hebben... (mijn ouders hadden nog 10.65.11). En die was oa met ziggo niet echt stabiel.... Maar dat ook weer niet altijd.
[ Voor 33% gewijzigd door jpm.lensen op 31-12-2011 16:24 . Reden: fw 93 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Om mezelf maar weer te quoten: Het probleem lijkt na een firmware-upgrade te zijn opgelostWouter! schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:32:
[...]
Ik quote mezelf maar even, want het schokken van het beeld (wordt 1 of 2 seconden zwart) en het stokkende geluid gebeurt nu aan de lopende band. Gebeurt zo'n beetje om de 2 of 3 minuten. Overigens geen melding meer over de zenderupdate. Als ik in een menu zit terwijl dit gebeurt, dan wordt ik zelfs automatisch uit het menu gegooid.
Wat kan er aan de hand zijn? Lijkt me niet in orde ...
Verwijderd
Mijn netwerkschrijf wordt herkend maar de tv's geven aan dat er geen leesbare bestanden zijn. Ook via Tversity krijg ik geen bestanden te zien. Mijn mediaspeler (HPmd200) leest alle bestanden wel.
Heeft iemand een idee waar ik de oplossing kan vinden?
Verwijderd
ik lees in de gebruiksaanwijzing het volgende
Opmerking: sommige 3D-weergaven
worden niet ondersteund. 3D-invoer vanuit
de USB-verbinding en Net TV worden niet
ondersteund op de TV.
klopt Dit, kan je geen 3D via een USB stick kijken?
Dit klopt niet (meer). Ik had software versie 10.xxx en die deed het inderdaad niet. Als je de nieuwste firmware versie installeert, kan het wel. Deze installatie moest ik via een USB stick doen, want de auto-update van de tv gaf een melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar was.Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:47:
ik heb een vraag over de 42PFL7606H
ik lees in de gebruiksaanwijzing het volgende
Opmerking: sommige 3D-weergaven
worden niet ondersteund. 3D-invoer vanuit
de USB-verbinding en Net TV worden niet
ondersteund op de TV.
klopt Dit, kan je geen 3D via een USB stick kijken?
Dit zal te maken hebben met je codecs op je pc. Probeer eens de gratis divx plus player te installeren. Ik zie nog steeds niet alles, maar wel een groot deel. Dit ligt dan weer aan het type bestand (of in het geval van mkv, het gebruikte formaat).Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 10:31:
Ik heb twee Philips 7000 series tv's aangesloten via een netwerkkabel op het thuisnetwerk. (router Ziggo Awee).
Mijn netwerkschrijf wordt herkend maar de tv's geven aan dat er geen leesbare bestanden zijn. Ook via Tversity krijg ik geen bestanden te zien. Mijn mediaspeler (HPmd200) leest alle bestanden wel.
Heeft iemand een idee waar ik de oplossing kan vinden?
[ Voor 72% gewijzigd door Megalodon86 op 01-01-2012 18:47 ]
Hoe dan ook, ik heb wat, laten we het ervaringen noemen, waarvan ik me afvraag of jullie wat duidelijkheid kunnen scheppen. Het is erg lastig de juiste info te vinden af en toe, zeker als je helemaal vers in de LCD wereld bent. Ik heb de tv voorzien van de laatste firmware, er zit een CI+ module en het spul is aangesloten via Ziggo.
Eerste vraag
Ten tweede heb ik een vraag over het afspelen van (HD) films via een mediaspeler. Ik heb een Popcorn Hour A110 en een Sitecom WL-355 in huis en ik vraag me af wat de juiste instellingen zijn (via HDMI). De PC modus geeft een wat flets, maar verder correct beeld. Als ik Pixel Plus HD weer aanzet is het grootste probleem ruis (wat volgens mij gewoon artefacts zijn). Ook als ik alle Pixel Plus HD toevoegingen uitzet blijft dit, terwijl ik wel een 15GB grote MKV afspeel (in dit geval Star Wars IV). Bij modernere films lijkt het wel een stuk minder overigens. Liggen mijn verwachtingen wellicht te hoog?
Nou, laten we het hier maar even bij laten. Vooral veel onduidelijkheid dus (wat is tv kijken ingewikkeld geworden met zo'n ding...
Verwijderd
Welk type kan ik beter nemen? 42PFL7606 of de 42PFL7656 (ik zie dat deze alleen wordt aangeboden voor media markt en Saturn)
Alvast bedankt!
Daar ben ik weer gaan twijfelen tussen de 7 serie en de 9 serie. Uiteindelijk toch voor een 37PFL9606 gekozen. Bij de winkel waar ze hem verkochten hadden ze alleen geen brillen (PTA516) meer voor de 3D functionaliteit, deze konden ze echter wel bestellen. Ik heb aangegeven dat ik dat wel zou doen, echter is de verkrijgbaarheid van de brillen slecht.Komt dit door de vraag of gaat de PTA516 uit het assortiment?
Verwijderd
Staat er een mooi artikel op tweakers erover maar ik zit op de 7676 nog steeds naar de crappy NetTV interface te kijken.
Waarom voor de 37PFL9606 gekozen?gerkie schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:19:
Uiteindelijk toch voor een 37PFL9606 gekozen.
Beeld lijkt me niet beter dan de 7000 serie(vanaf de 40inch wel omdat die local dimming heeft) en je moet bij deze serie de dure actieve brillen kopen.
Van het weekend Avatar 3D half SBS gekeken op m'n 42PFL7556 en dat zag er goed uit,zeer scherp beeld alleen leek het inderdaad vaker op een kijkdoos en af en toe kwam er ook echt iets uit de tv.
Wat ik wel mis is dat je niet ziet naar welk programma je zit te kijken,dat deed mijn oude 28PW6506 al dus waarom het hier niet in zit

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ik zie hem al staan in winkels voor een kleine 700 euro, ideaal voor mijn budget.
De andere tv waar ik momenteel naar aan het kijken ben is de Samsung ue D6500, die ik voor een 780 euro kan kopen. Maar lees daarover gemengde resultaten. Echter over de PFL6606 kan ik weinig terug vinden (goed of slecht teken?)
Nu, eindelijk heb ik 3D niet nodig. Word daar als vele ziek van. Draag zelf ook al een bril en een bril op een bril is niet echt dat. Dus voor mij is 3D niet nodig. Wat zeggen jullie?
Ow,
En wat willen die letters op het einde van een serie nummer zeggen bij Philips?
Zo heb ik PFL6606k en PFL6606H /12 al gezien. Maar wat is het verschil?
een nadeel is dat er maar een usb poort erop zit. Je zal dus een usb hub moeten kopen als je usb wireless en usb disk recording wilt doen. Ik ga kijken of ik een cam kaartje van jpc ga kopen.
meende dat verschil met 6606/h en 6606 iets met dvb tuner te maken had. Die van mij is dus de h versie.
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Had even een kleine vraag. ben me inmiddels als een poos aan het inlezen omtrent het aanschaffen van een Philips Led tv.
Nu heb ik me oog laten vallen op eigenlijk 3 modellen.
Philips 42PFL7606
Philips 40PFL8606H/12
En de Philips 40PFL9606
Nu heb ik eigenlijk eens zitten kijken,en hoe hoger de serie model hoe luxer hij is.
Maar is het beeld kwaliteit van de 9000 serie nu ook beter dan bv de 7000 serie?
De waardes van Dynamisch contrast en helderheid zijn namelijk allemaal hetzelfde van deze modellen. (volgens de online webshops)
Enige leuke "gadget" zou ik in dit geval vinden het Ambilight. 3D vind ik verder niet interessant. Dus dat is geen vereiste.
Dus kan ik beter voor de 7000 serie gaan omdat hij zelfde beeld kwaliteit heeft als de 9000 serie? Of heeft de 9000 serie echt een beter beeld,en is het de extra euro's wel waard?
Verwijderd
Gelijk even wat sbs 3d mkv's op een usb stick gezet en de tv speelt het allemaal netjes af.
Behalve het geluid. Ik krijg een irritante zoemtoon te horen i.p.v. het normale geluid.
Heeft iemand anders hier ook last van en waardoor kan het worden veroorzaakt?
Volgens mij heeft de 9606 vanaf de 40inch local dimming en een Dynamisch schermcontrast: van 5.000.000:1.Rainesz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 00:33:
De waardes van Dynamisch contrast en helderheid zijn namelijk allemaal hetzelfde van deze modellen. (volgens de online webshops)
Of heeft de 9000 serie echt een beter beeld,en is het de extra euro's wel waard?
Dit model is wel veel duurder dan bv de 7606 en ook de 3D brillen zijn actief dus duur.
Die 3D brillen heb ik niet nodig.audiojunk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:44:
[...]
Volgens mij heeft de 9606 vanaf de 40inch local dimming en een Dynamisch schermcontrast: van 5.000.000:1.
Dit model is wel veel duurder dan bv de 7606 en ook de 3D brillen zijn actief dus duur.
Alleen ene website vertelt andere waardes voor Dynamisch contrast dan de andere.
Jammer genoeg weinig info op de philips website te vinden.
Zal eens contact zoeken met Philips voor de precieze specificaties van de 9606.
Hier het zelfde probleem, denk dat het toch aan de audio stream ligt die de tv niet aankan.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:10:
Gisteren de nieuwste update geïnstalleerd op mijn 7606.
Gelijk even wat sbs 3d mkv's op een usb stick gezet en de tv speelt het allemaal netjes af.
Behalve het geluid. Ik krijg een irritante zoemtoon te horen i.p.v. het normale geluid.
Heeft iemand anders hier ook last van en waardoor kan het worden veroorzaakt?
Is al een paar keer aangegeven. De TV kan geen DTS streams verwerken. Met MKVtools de DTS stream verwijderen. ;-)Standby schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:26:
[...]
Hier het zelfde probleem, denk dat het toch aan de audio stream ligt die de tv niet aankan.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
De 40PFL9606 staat gewoon op de Philips site:Rainesz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:19:
[...]
Die 3D brillen heb ik niet nodig.
Alleen ene website vertelt andere waardes voor Dynamisch contrast dan de andere.
Jammer genoeg weinig info op de philips website te vinden.
http://www.philips.nl/c/t.../prd/nl/?t=specifications
Verwijderd
Kan iemand me misschien een link doorsturen waarmee ik de nieuwste software op me 42PFL7656 krijg?
Momenteel beschikt de tv over de software Q5551-0.14.76.0...Is dit de nieuwste software?
Thanks
Het is geen DTS, maar aac of iets dergelijks, moet er nog even naar kijken welk formaat het presies is maar in iedergeval geen DTS.utbone schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:32:
[...]
Is al een paar keer aangegeven. De TV kan geen DTS streams verwerken. Met MKVtools de DTS stream verwijderen. ;-)
Volgens mij verschilt enkel de kleur.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:00:
Hallo,
Welk type kan ik beter nemen? 42PFL7606 of de 42PFL7656 (ik zie dat deze alleen wordt aangeboden voor media markt en Saturn)
Alvast bedankt!
Volgens een medewerker van Philips verschilt er tussen de 42PFL7606H en de 42PFL7656H meer dan alleen de kleur. Zo heeft de 7656 Perfect Natural Motion, terwijl de 7606 HD Natural Motion heeft (perfect zou beter moeten zijn dan HD). Ook heeft de 7656 2x14W speakers, tegenover de 2x12W bij de 7606.Megalodon86 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:32:
[...]
Volgens mij verschilt enkel de kleur.
Erg marginale verschillen naar mijn idee, maar ik weet niet wat de verschillen tussen Perfect en HD Natural Motion zijn...
42PFL7606: http://www.philips.nl/c/t.../prd/nl/?t=specifications
42PFL7656: http://www.philips.nl/c/t.../prd/nl/?t=specifications
EDIT:
BTW, dezelfde medewerker vertelde mij dat de 7656 alleen voor de Mediamarkt gemaakt wordt. Vandaar dat hij alleen bij Mediamarkt en Saturn te krijgen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Tym op 04-01-2012 15:43 ]
Kon hem maandag nacht niet vinden.audiojunk schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:48:
[...]
De 40PFL9606 staat gewoon op de Philips site:
http://www.philips.nl/c/t.../prd/nl/?t=specifications
Maar super bedankt. Denk dat het deze dan maar gaat worden.