Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g7142h01
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-01-2023
Digitenne via de scartkabel? Dat is geen digitale televisie dus en geen HD beeld en ja dan is je beeld op deze grote TV niet echt fijn.
Ga voor echte HD digitale televisie aangesloten via HDMI op je TV, dan is het een top TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over aansluiten Macbook Pro op Philips TV:

Ik heb de 42PFL7606H, een (early 2011) 13" Macbook Pro met thunderbolt aansluiting en een een Mini-display port > HDMI kabeltje dat eveneens de audio doorgeeft.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het beeld in 1080p op mijn TV te tonen, althans, op een optimale wijze, hetgeen m.i. beeldvullend zou moeten zijn..

Kan iemand mij vertellen hoe e.e.a. te configureren? Mijn dank is grooooooooooooot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:57:
Vraag over aansluiten Macbook Pro op Philips TV:

Ik heb de 42PFL7606H, een (early 2011) 13" Macbook Pro met thunderbolt aansluiting en een een Mini-display port > HDMI kabeltje dat eveneens de audio doorgeeft.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om het beeld in 1080p op mijn TV te tonen, althans, op een optimale wijze, hetgeen m.i. beeldvullend zou moeten zijn..

Kan iemand mij vertellen hoe e.e.a. te configureren? Mijn dank is grooooooooooooot!
Ik wet het niet zeker, maar misschien staat de instelling standaard op "mirror", d.w.z de resolutie die naar de TV gaat is dezelfde als je laptop scherm. In de System Preferences zou je onder Displays dat moeten kunnen instellen, als de TV aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 22:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Dr Nix schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:51:
[...]
Ik heb Philips ook even gebeld en ze zeiden dat het een onbekend probleem was.voor hen. Als de monteur is langsgeweest zal ik wel een update geven. Ze hebben het niet gehad over een remote fix met een toetsencombinatie. Misschien zit dat niet in de 6000 serie :/
Monteur is langsgeweest. Hij heeft een nieuwe firmware erop gezet (die nog niet op de philipssite staat). Het probleem is nog niet weg, maar ik geloof dat hij nu vaker wel beeld geeft...
Ik geloof ook dat het uit maakt hoe lang de TV in standby heeft gestaan. Lang -> geen beeld, Kort -> vaak wel beeld... Heel wazig allemaal.
Hij zei trouwens ook dat het voor de 8000 en 9000 serie een bekend probleem was, maar nog niet bekend bij de 6000 serie.
Knap waardeloos eigenlijk dat ze een van de meest basale functies van een tv (aan gaan...) niet eens fatsoenlijk kunnen implementeren!

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rreevvss schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:09:
Sinds vanmiddag heb ik de 55PFL6606H staan.

Mooi formaat met leuke functies.

Alleen valt de beeldkwaliteit mij wat tegen.
Ik heb er namelijk een digitenne box bij en het beeld is vrij blokkerig bij bewegende beelden.
Bij tekenfilms is dit helemaal duidelijk zichtbaar.

Is dit een minpunt van digitenne via de scartaansluiting?
Wordt het beeld beter bij een digitenne insteekkaart in de TV?

Via de laptop is het beeld namelijk wel haarscherp.
Scart is oa de boosdoener voor het teleurstellende beeld, maar vergeet niet dat digitenne ook 1 van de oorzaken is dat uw beeldkwaliteit slecht is. Digitenne is namelijk niet geschikt voor HD beelden op "grote" tv's, omdat de DVB-T varriant (door de lucht) nooit de kwaliteit van de kabel (DVB-C) kan halen. Aangezien u een zeeer groot formaat tv heeft, ziet u eerder het slechte beeld dan als u een 32 inch tv heeft. Alleen overstappen naar een HDMI kabel in combinatie met digitenne zal dus nog niet het maximale uit uw TV halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g7142h01 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:13:
Digitenne via de scartkabel? Dat is geen digitale televisie dus en geen HD beeld en ja dan is je beeld op deze grote TV niet echt fijn.
Ga voor echte HD digitale televisie aangesloten via HDMI op je TV, dan is het een top TV.
HD beeld is ook te creëren met analoge aansluitingen hoor. Scart of Component bv geeft gewoon een HD beeld, alleen geen Full-HD, maar er zijn ook nog geen Full-HD zenders op de NL markt.

*Edit; De TV hier geeft aan 720p als ik mijn oude DVD player aanzet welke aansloten is met als basis een scart kabel naar een HDMI omvormer, maar nu de twijfel kwam maar eens rechtstreeks de scart aansluiting van de tv aangesloten te hebben geeft hij geen 720p aan. Blijkbaar schaalt de omvormer het beeld zelf op naar 720p en doet hij dit erg netjes !

Component is gewoon HD ja, bedoelde ook alleen dat scart niet full-hd kan zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 10:06 . Reden: Nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:04:
[...]

HD beeld is ook te creëren met analoge aansluitingen hoor. Scart of Component bv geeft gewoon een HD beeld, alleen geen Full-HD, maar er zijn ook nog geen Full-HD zenders op de NL markt.
Wat? Verdiep je eens in materie aub. Component geen full-hd? Scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd , Scart kan geen HD weergave doorgeven . Component is in principe de beste aansluiten voor beeld . ikzelf heb mij twijfels ofdat het verschil maakt met hdmi maar enige techneuten beweren van wel ;) . Component geeft geen geluid door .

Kwaliteit van een SD Decoder is niet echt mooi op een 55" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een philips 42pfl7606 te gaan kopen en zou graag weten of iemand ervaring
Heeft met dit toestel, alles tips & tricks zijn welkom. Ook heb ik nu digitenne en wie ik doormiddel van een
Ci-module gaan kijken, iemand ervaring hiermee met beeldkwaliteit?

Alvast bedankt voor alle reacties

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Digitenne op een 42 inch televisie erg tegen gaat vallen.

Het is om te beginnen maar SD en dan ook nog eens in de minste kwaliteit, vergeleken bij de kabel of satelliet.

Eigenlijk vraag zo'n maat toch om HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:26
Gister avond wou de baas des huizes nick&simon in rosso kijken op ned1. Nu viel af en toe het geluid weg op me geluidsset, deze is aangesloten met een optische kabel. Als ik bijvoorbeeld me pc er op aangesloten heb valt het geluid niet weg. Heeft iemand hier ook last van en misschien een oplossing voor?
Het gaat over de 37PFL7676.

[ Voor 4% gewijzigd door thijskl op 01-12-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 08:34
Hallo allen,

Sinds een weekje nu ook de trotse bezitter van de 42PFL7666H.
Hij beschikt over een hoop instelmogelijkheden, ik heb ook zeker een paar dagen nodig gehad om het beeld helemaal correct in te stellen. De eerder genoemde suggestie van "Cinema", zoals elders vemeld, beviel mij toch niet en ik heb nu dan ook mijn eigen instellingen gehanteerd met als uitresultaat een zeer bevredigend beeld.

Ambilight ziet er erg leuk uit en is ook verder naar hartelust in te stellen.
Met mijn HDI Dune mediaspeler, kan ik 3D content (half SBS) downloaden en perfect afspelen.
Ik ben zeer verbaasd over de hoge kwailiteit van het 3D beeld. Het geluid is redelijk te noemen, maar uiteindlijk toch blij dat ik voor de 7666H (betere speakers) heb gekozen.

De scherpte van het beeld en de kleuren zijn prachtig, echter vreemd genoeg lijken bij sommige uitzendingen de kleuren wat flets of minder fel, terwijl in de reclameblokken de kleuren er weer vanaf spatten. Vermoedelijk zit dit hem in de uitzending zelf en niet in de instellingen van de TV. Een ander minpuntje, is dat donkere gedeeltes van het beeld vaak erg zwart overkomen. Spelen met de contrast/gamme instellingen heeft dit wel verminderd. Overigens had ik met mijn vorige LCD scherm dit probleem ook al, dus ik ga ervan uit dat dit inherent is aan de LCD technologie.

Ook het probleem met de audio drop-outs ervaar ik bij het bekijken (beluisteren) van HD zenders icm. Dolby Digital output. Ik vraag me af of dit een Philips-eigen probleem is, of dat de Dolby Digital output simpelweg teveel bandbreedte opeist over het coax touwtje...

Zie trouwens onderstaande link voor meer info:

http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?2402-Your-experiences-with-FW-v0.10.105.0-for-6xx6T-and-7xx6H-K-M-T-series-%282011-models%29/page4

Al met al, ben ik zeer tevreden over het beeld en de prestaties van de TV. Met veel prezier volg ik dit forum om te lezen over jullie ervaringen en hopelijk hebben jullie wat aan die van mij.

Groet,

B.M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:02:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een philips 42pfl7606 te gaan kopen en zou graag weten of iemand ervaring
Heeft met dit toestel, alles tips & tricks zijn welkom. Ook heb ik nu digitenne en wie ik doormiddel van een
Ci-module gaan kijken, iemand ervaring hiermee met beeldkwaliteit?

Alvast bedankt voor alle reacties

Groet
Ik heb precies hetzelfde toestel icm een Ci-module en Digitenne en ik moet zeggen dat het helemaal niet zo erg is zoals ze hier zeggen... er is best goed naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nano2009 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde toestel icm een Ci-module en Digitenne en ik moet zeggen dat het helemaal niet zo erg is zoals ze hier zeggen... er is best goed naar te kijken :)
Oke en bevalt het toestel een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nano2009 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:26:
[...]

Met Digitenne geen ervaring, maar via de satelliet is SD ook nog best goed om aan te kijken op een 42" Tv. HD is wel scherper, tenminste als je echt HD materiaal voorgeschoteld krijgt en geen geupscaled SD materiaal.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningWave
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:58
Heeft iemand toevallig al de inputlag van de 42PFL7676 getest met een crt ernaast of op een andere manier?

Ik heb in testen van de 7606 gezien dat hij niet echt supersnel is en hoop dat de 7676 sneller is dankzij PMR en 600Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
De input lag wordt toch juist erger door die 600Hz PMR? Om te gamen zet je juist alle extra's uit, of bedoel je dat niet?

De 7606 en 7676 verschillen volgens mij qua beeldscherm alleen softwarematig, dus met alle extra's uit zou de input lag vergelijkbaar moeten zijn. In Game-mode kan ik op de 37PFL7676 prima gamen, maar ik speel geen online FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

het aantal herz is niet gekoppeld aan je "input-lag". De input-lag wordt veroorzaakt door je responstijd in je scherm. Oftewel, hoe snel kan jouw scherm een beeld aftekenen welke hij op een input aangeboden krijgt? Op 5ms is dat meestal geen probleem. 8ms responstijd en hoger begin je te merken. Ik heb zelf een keer een gametoernooi gespeeld. Ene scherm was een Philips Ambilight (weet serie niet), de andere was een Sony Bravia. De philips was een ramp om op te spelen, de Sony werkte daarintegen wel lekker.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Input lag is toch niet hetzelfde als responstijd? En de Hertzen van een tv zijn geen echte Hertzen...

Responstijd is de tijd die de pixels nodig hebben om van zwart naar wit, of grijs naar grijs te wijzigen en bij een trage responstijd krijg je last van ghosting: een naijl-effect van het beeld.
Input lag is inderdaad de tijd die verstrijkt tussen het moment van aanbieden en het daadwerkelijk tonen van het beeld. Overdreven gezegd: terwijl je op de tv de bocht nog moet zien beginnen, ben je op de console al lang uit de bocht gevlogen.

Die input lag wordt erger door alle beeldverbeteraars. Het verschil tussen de 7606 en 7676 is de 400 Hz Perfect Motion Rate "HD Natural Motion" en 600 Hz PMR "Perfect Natural Motion": het beeldscherm is niet anders maar er zit een verschil in de software die de extra beelden verzint om de beweging vloeiend te tonen. Dat is misschien mooi bij een sportwedstrijd of actiefilm, maar bij gamen kost dat extra tijd en dat wil je juist niet.
Ik weet niet of je het verschil tussen die 400 Hz en 600 Hz tijdens het gamen gaat merken, maar aangezien die 400/600 Hz in dit geval toch echt bijdragen aan de input lag wil je ze eigenlijk niet gebruiken. De tv heeft toch niet voor niets een Game-mode, waarbij zo goed als alles aan verbeteraars uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:46:
[...]

Oke en bevalt het toestel een beetje?
Ik heb de 42pfl7606 en bevalt prima.
wel al wat instabiel gedrag gehad, maar de laatste tijd gaat goed.

ook als je wat opgenomen hebt, op de aangesloten harde schijf, moet je daar niet te snel naar toe willen, maar gewoon geduld betrachten. het duurt namelijk even voor hij zich aangemeld heeft, op de achtergrond.

maar het beeld is echt een plaatje, nu moet ik wel zeggen, dat ik bij een ouderwetse tv vandaan kwam... met zo'n toeter aan de achterkant.

ik kijk dmv ziggo ci+ en erg strak beeld. En ook als je dmv usb opneem, erg strak.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:52
Sinds kort ben ik weer geinteresseerd in een nieuwe televisie. Heb nu nog een oude samsung, 32", nog niet eens HD-ready en geen hdmi ingangen e.d. Kortom, eentje die redelijk gedateerd is.
Aangezien wij thuis erg veel van films kijken houden, hebben we toen ook een goede hd-ready beamer aangeschaft, waar we in principe gebruik van maken bij film kijken. Alleen nu hebben we één en ander thuis aangepast en komen we met de beamer niet goed meer uit qua ruimte. Vandaar dat we nu zitten te kijken naar een goede vervanging, voor het films kijken, in de zin van een mooie nieuwe of tweedehandse tv.

Ons oog is gevallen op de 46"of 47" tv van Philips. de 47pfl7666h vinden we beiden erg mooi, maar ik zie dan ook bijvoorbeeld de 7606h. Ik zoek naar de grote verschillen (want prijstechnisch verschilt alles enorm vind ik) , maar kom er niet echt uit.. Welke grote verschillen zitten er nou in? We willen wel een tv hebben waar we de komende tijd goed mee vooruit kunnen. De ambilight vinden we erg mooi, de 3d techniek is welkom, maar tot nu toe maken we daar eigenlijk nog geen gebruik van. Maar misschien in de toekomst weer wel... Is de 7000 serie goed genoeg als vervanging voor het kijken via de beamer (dus groot en intens), of moet ik dan naar de 8000 of 9000 serie? Wat is het grootste verschil of verbetering in deze series?

Ik maak gebruik van een goede 5.1 set, van B&W en Denon, dus het beeld moet vooral niet achterblijven. Het geluid is hier prima, en het beeld willen we dus ook groot en goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als easylink aan staat en tv wordt aangezet dan komt het philips logo in beeld verdwijnt en komt weer terug.
Dit gebeurd een aantal keren voordat de tv werkelijk aan gaat. Als easylink uit staat gaat de tv direct aan na het tonen van het philips logo. Heeft iemand hier ervaring mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:27:
Als easylink aan staat en tv wordt aangezet dan komt het philips logo in beeld verdwijnt en komt weer terug.
Dit gebeurd een aantal keren voordat de tv werkelijk aan gaat. Als easylink uit staat gaat de tv direct aan na het tonen van het philips logo. Heeft iemand hier ervaring mee .
Of dat met Easylink te maken heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat je eerst moet wachten tot het beeld helemaal zwart is, voordat je met de AB de tv aanzet. Doe je dit niet, dan zal de tv uit zichzelf weer uit gaan.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
Goofyduck384 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:55:
Ons oog is gevallen op de 46"of 47" tv van Philips. de 47pfl7666h vinden we beiden erg mooi, maar ik zie dan ook bijvoorbeeld de 7606h. Ik zoek naar de grote verschillen (want prijstechnisch verschilt alles enorm vind ik) , maar kom er niet echt uit.. Welke grote verschillen zitten er nou in?
Verschillen zijn vaak 400hz vs 600hz PMR,HD vs Perfect Natural Motion,2x12W vs 2x14W en de kleur van de televisie aluminium vs zilver(al staat dat laatste niet in de product pdf) en soms wat extra accessoires zoals 4 ipv 2 3D brillen).
Je kan op de Philips site gewoon zoeken op de model nummers(42pfl7606h,7656,7666,7676,7696) en dan de product pdf downloaden en vergelijken.
Vaak zetten de meeste bezitters de beeldverbeteraars uit om een mooier beeld te kriijgen dus dan blijft eigenlijk alleen het extra audiovermogen van 2x14W en de kleur van de televisie,wil je daar 200-300 extra voor betalen?(vriendin thuis laten en voor de 7606 gaan :*) )

[ Voor 4% gewijzigd door audiojunk op 04-12-2011 15:04 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al fotos gezien van de Designline van de 8000 serie ?

Die komt er ook aan, las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08-2019
Een ander verschil is nog dat de 7666 geïntegreerde WiFi heeft...
audiojunk schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:02:
[...]

Verschillen zijn vaak 400hz vs 600hz PMR,HD vs Perfect Natural Motion,2x12W vs 2x14W en de kleur van de televisie aluminium vs zilver(al staat dat laatste niet in de product pdf) en soms wat extra accessoires zoals 4 ipv 2 3D brillen).
Je kan op de Philips site gewoon zoeken op de model nummers(42pfl7606h,7656,7666,7676,7696) en dan de product pdf downloaden en vergelijken.
Vaak zetten de meeste bezitters de beeldverbeteraars uit om een mooier beeld te kriijgen dus dan blijft eigenlijk alleen het extra audiovermogen van 2x14W en de kleur van de televisie,wil je daar 200-300 extra voor betalen?(vriendin thuis laten en voor de 7606 gaan :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp40
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:16:
Heeft iemand al fotos gezien van de Designline van de 8000 serie ?

Die komt er ook aan, las ik.
Een bericht gevonden met onduidelijk foto:
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
is de 8606 een mooi toestel om te kopen of dit moment of valt het nog mee ?

gr

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een maand in het bezit van de 9000serie,ik ben er best tevreden over behslve dat ie sommige films niet goed afspeelt vanaf mn pc.Het beeld blijft om de zoveel seconden even hangen.Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een beetje vreemd probleem met de 46PFL7606 van mijn ouders... Ik probeer een beetje uit te zoeken waar het probleem precies zit, maar ben er nog niet achter.

Ze hebben een (HD) satteliet ontvanger, welke met HDMI is aangesloten.
Vooral bij nieuwsprogramma's, valt het op dat sommige 'roze' tinten, heel erg fel worden.
Het gaat dan om bijvoorbeeld een huidtint, je ziet de verslaggevers dan met vage roze vlekken in het gezicht. (op het moment dat het licht weer anders valt, dan is het ook zo weer weg)
Ik heb al behoorlijk met de instellingen gespeeld, maar kan nog niet de plek vinden waar dit zou kunnen zitten.
Ik zat zelf te denken aan 'oversaturation', maar ik vind geen instelling waarin ik dat kan aanpassen. Ook minder contrast en de kleuren terugschroeven helpt niet. (het word wel fletser, maar de roze plekken blijven opvallen)
Het is ook op meerdere zenders, dus het lijkt niet aan de uitzending te liggen.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Tips voor bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g7142h01
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-01-2023
RonnieB82 schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:30:
Ik heb een beetje vreemd probleem met de 46PFL7606 van mijn ouders... Ik probeer een beetje uit te zoeken waar het probleem precies zit, maar ben er nog niet achter.

Ze hebben een (HD) satteliet ontvanger, welke met HDMI is aangesloten.
Vooral bij nieuwsprogramma's, valt het op dat sommige 'roze' tinten, heel erg fel worden.
Het gaat dan om bijvoorbeeld een huidtint, je ziet de verslaggevers dan met vage roze vlekken in het gezicht. (op het moment dat het licht weer anders valt, dan is het ook zo weer weg)
Ik heb al behoorlijk met de instellingen gespeeld, maar kan nog niet de plek vinden waar dit zou kunnen zitten.
Ik zat zelf te denken aan 'oversaturation', maar ik vind geen instelling waarin ik dat kan aanpassen. Ook minder contrast en de kleuren terugschroeven helpt niet. (het word wel fletser, maar de roze plekken blijven opvallen)
Het is ook op meerdere zenders, dus het lijkt niet aan de uitzending te liggen.

Je kunt bij de color instellingen je ROOD een heel stuk terugschroeven. Dan wordt de rode kleur niet zo gevoelig meer voor beeldwisselingen. Bij mij werkt dat prima. Even uitproberen en evt G en B nog wat bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:12:
Ik ben nu een maand in het bezit van de 9000serie,ik ben er best tevreden over behslve dat ie sommige films niet goed afspeelt vanaf mn pc.Het beeld blijft om de zoveel seconden even hangen.Is hier een oplossing voor?
heb je alles draadloos aangesloten of bedraad ?
hier kan namelijk het probleem zich bevinden.

gr

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

g7142h01 schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:45:
[...]

Je kunt bij de color instellingen je ROOD een heel stuk terugschroeven. Dan wordt de rode kleur niet zo gevoelig meer voor beeldwisselingen. Bij mij werkt dat prima. Even uitproberen en evt G en B nog wat bijstellen.
Ik had het met rood al wat geprobeerd, het roze word minder rood, maar je blijft zien dat de kleur 'clipt' zegmaar. wellicht heb ik het nog niet ver genoeg doorgezet... (had er 10 of 15 afgehaald)

Mijn vermoeden gaat ook naar een probleem met het ingangssignaal, maar durf het nog niet zeker te zeggen. (Bij het afspelen van een bluray of dvd heb ik het nog niet gezien) Ik ga in ieder geval nog even met de kleuren spelen, wellicht kom ik tot een acceptabele waarde.

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 06-12-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
e2thaj schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:23:
is de 8606 een mooi toestel om te kopen of dit moment of valt het nog mee ?

gr
Ik heb de 8606 een een tijdje geprobeerd. Mooi design, met volledige ontspiegelde glasplaat. De beeldkwaliteit is erg goed, zeker voor een edge-lit TV. Geen hinderlijke clouding of flashlights zoals bv de samsung D8000. Beeld is ook vloeiender dankzij de philips beeldtechniek. Beter geluid ook. De nieuwe ambilight is ook niet verkeerd. 3D helaas niet kunnen proberen omdat de brillen niet beschikbaar waren.
Ingebouwde mediaspeler stelde een beetje teleur. Speelt geen dts af en 23.97p (web dl's) weergave is niet altijd stottervrij.

Uiteindelijk ben ik toch voor de 9715K (2010 model) gegaan vanwege:
  • local dimming ipv van global dimming backlight (geeft soms hinderlijke helderheidsveranderingen)
  • beter (voller) geluid
  • ambilight 3D (dus ook aan bovenzijde)
  • satelliet ontvanger
  • iets betere mediaspeler (al doet ie ook geen dts)
  • een paar honderd euro goedkoper

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Laatst online: 06-05-2021
RonnieB82 schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:30:
Ik heb een beetje vreemd probleem met de 46PFL7606 van mijn ouders...

[...]

[...]

Staat "Colour Enhancement" toevallig Aan?... In dat geval lost Uit dit probleem waarschijnlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ivm langdurige problemen met de 40pfl9704H/12 een voorstel tot kosteloze omruiling gehad.

Ik kan kiezen uit de

40PFL9606K/02 of de 40PFL9705H/12

Nu is mijn vraag welke van de 2 gaat het worden ?

Mijn voorkeur gaat visueel uit naar de 9606 omdat ik dit type mooier vind echter zijn er veel problemen met dit toestel ?

Wat is trouwens het verschil tussen 40PFL9606K/02 & 40PFL9606H/12 ?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de H types hebben een digitale kabel en digitale ether tuner.
De K type hebben bovenstaande plus een digitale satelliettuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Laatst online: 06-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:02:
Ik heb ivm langdurige problemen met de 40pfl9704H/12 een voorstel tot kosteloze omruiling gehad.

Ik kan kiezen uit de

40PFL9606K/02 of de 40PFL9705H/12
Mooi voorstel van Philips! :)

Allereerst, wat voor problemen had je met je 9704?...
Dat vraag ik om even te weten wat voor soort problemen voor jou echt belangrijk zijn. En wat heeft jouw voorkeur: beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, functionaliteit (zoals opname), uiterlijk (dun), 3D?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe ik moet opnemen nu de programmagids is bijgewerkt? Als ik op een programma ga staan dan krijg ik helemaal geen optie om op te nemen. Mijn usb schijf is groot genoeg en geformatteerd... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds de laatste firmware upgrade schakeld mijn 7606 zich regelmatig na ongeveer 2 uur uit. Het automatisch afsluiten van de TV staat uit en er is ook geen sleeptimer aanwezig. Via het Philips forum lees ik dat er meer mensen dit probleem hebben en dat Philips aan een oplossing werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 20:37
Vorige week heb ik voor op m'n slaapkamer de 32PFL7606H gekocht. Mooi aan een zwenkbare beugel in de hoek opgehangen. Tot op heden uiterst tevreden over! Mooi strak ontwerp, compacte/platte bouw (zo plat en met zo'n extreem dunne rand als de Samsungs hoeft voor mij echt niet, vind ik eigenlijk niet eens mooi), eindelijk de aansluitingen niet meer recht naar achteren, en Ambilight vind ik echt fantastisch 8) (maar dat kende ik al van m'n 37PFL8404H).

Ik heb 'm zo natuurlijk mogelijk geprobeerd af te regelen. Zo'n beetje alle beeldverbeteringstechnieken uitgezet. Alleen 100Hz Clear LCD aan laten staan en MPEG artifactreductie op minimaal gezet. Vergelijkbaar met hoe ik de 37PFL8404H ook heb afgeregeld.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de 3D functionaliteit en dacht dat Ziggo daar een testkanaal voor had, maar die kan ik niet meer vinden. Binnenkort de PS3 maar 'ns even uit de woonkamer ophalen denk ik :).

Op m'n 37PFL8404H die in de woonkamer staat zie ik bij het wisselen van zender naar zender ook programma-informatie boven in beeld. Bij de 32PFL7606H kan ik niet vinden hoe ik dat voor elkaar krijg. Iemand een idee? Ik kan de programma-informatie alleen oproepen door de teletekstknop lang ingedrukt te houden.

edit: Geniaal! Ik heb op m'n PC voor m'n Playstion de PS3 Media Server ingericht en kom er net achter dat die TV bijna alles daarvan kan afspelen :). Alleen een aantal MKV's worden zo te zien niet herkend, maar een groot deel ook wel. Ook mooi met ondertitels. Had me nog niet echt verdiept in wat die TV zelf al kan op dat gebied omdat ik dat normaal allemaal via de PS3 afspeel, dus ben blij verrast :).

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 10-12-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e2thaj schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:11:
[...]

heb je alles draadloos aangesloten of bedraad ?
hier kan namelijk het probleem zich bevinden.

gr
Ik heb m draadloos aangeloten(wifi)
Maar sommige x264 mpeg doen het goed en andere weer niet.
Ik vind dat als een tv wifi heeft het onzin dat je een kabel moet aansluiten.
ik gebruik een Sitecom 300N router waar alleen een PC(bekabeld) en de TV op aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
is de 3d functie die philips 8000 en 9000 serie gebruikt goed.

had gister een samsung 6500 gezien op 3d maar vond het niet zo super !
gr

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52
Wouter! schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:14:
Vorige week heb ik voor op m'n slaapkamer de 32PFL7606H gekocht.

edit: Geniaal! Ik heb op m'n PC voor m'n Playstion de PS3 Media Server ingericht en kom er net achter dat die TV bijna alles daarvan kan afspelen :). Alleen een aantal MKV's worden zo te zien niet herkend, maar een groot deel ook wel. Ook mooi met ondertitels. Had me nog niet echt verdiept in wat die TV zelf al kan op dat gebied omdat ik dat normaal allemaal via de PS3 afspeel, dus ben blij verrast :).
Als de je de Mkv hernoemt naar een alleen letters en bijvoorkeur onder de 8 tekens herkent de Tv ze bijna allemaal.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb als nieuwe tv de pfl7606 of pfl7666 op het oog. deze komt op een muurtje van 120 cm breed. Nu wilde ik dus voor de 47'' gaan, mooi de volle breedte gebruiken. Maar bedacht me net dat ik dan niets aan de ambilight heb, want naast dat muurtje zit en raam..klopt deze redenatie? Hoeveel muur moet ik aan beide kanten overhouden om het ambilight goed uit te laten komen?

Ik zit op ongeveer 3,5m van het scherm en wil wel een zo groot mogelijk scherm.. Hoeveel inch kan ik dan het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:32
47" kan prima op 3.5 meter, maar heel veel van de Ambilight zal je denk ik niet zien. Ik gok dat de tv zo'n 105-110 cm zal zijn, waardoor je misschien 7 á 8 cm aan beide kanten overhoudt. Daarop zal je wel kleuren zien van Ambilight.

Maar wil je de tv ook echt voor Ambilight? Want het is een leuk extraatje, maar niet veel meer dan dat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp40
  • Laatst online: 17:52
Vraagje over de programmagids op mijn 42pdl7906:
Bij het openen van de programmagids (tvtv) kreeg ik vanavond een scherm om te updaten, dit heb ik gedaan maar nu heb ik een geheel andere programmagids dan die van tvtv. En ook geen mogelijkheid meer om op te nemen....
Iemand hier mee bekent of heb ik iets gemist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Hahn schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:15:
47" kan prima op 3.5 meter, maar heel veel van de Ambilight zal je denk ik niet zien. Ik gok dat de tv zo'n 105-110 cm zal zijn, waardoor je misschien 7 á 8 cm aan beide kanten overhoudt. Daarop zal je wel kleuren zien van Ambilight.

Maar wil je de tv ook echt voor Ambilight? Want het is een leuk extraatje, maar niet veel meer dan dat.
Tja de vrouw vindt de ambilight erg mooi en ook zelf vind ik dit niet lelijk. Maar als ik toch niets van die ambilight ga zien, vanwege formaat tv, worden mijn keuzes qua tv groter en kan ik ook naar andere tv'à kijken. Maar een 47 inch zou we el kunnen op dit muurtje? En de ambilight heeft dan nog wel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Laatst online: 07-06 13:38
gp40 schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:13:
[..] nu heb ik een geheel andere programmagids dan die van tvtv. En ook geen mogelijkheid meer om op te nemen....
Het enige dat ik erover kan vertellen is dat ik dat hier nu ook heb op een pfl7606.
Ik krijg zomaar de programmagids "van de zender" terwijl de instelling nog steeds "van het netwerk" is. Het enige probleem dat ik daarmee heb is dat dan de opneem/afspeel-functies niet beschikbaar zijn.

Ik vind het heel irritant dat opnemen aan de internet-gids gekoppeld is. Je zou in zo'n geval toch zelf de start-stop-tijden moeten kunnen ingeven. Om over (het niet kunnen) afspelen van opgenomen programma's maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. De TVTV EPG doet het niet.

Gekke is dat ook op internet de Nederlandse zenders leeg zijn . www.tvtv.nl

Vind het een groot mankement dat je niet kunt opnemen zodra de TVTV EPG eruit ligt.

Heb je nog een EPG van de kabelboer, kan je er niks mee opnemen.

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Ik ben van plan om binnen kort een Philips 32PFL9606H te kopen, maar vroeg me af of het bekend is of er binnenkort weer cashback acties komen? We zitten weer in de tijd van kerst en volgens mij is dat altijd wel de tijd waar fabrikanten/winkels gaan stunten. toch?

Daarnaast heb ik een vraag over of mkv bestanden met srt ondertitel bestanden probleemloos via usbstick afgespeeld kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door conara op 13-12-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Vandaag Philips gebeld met de klacht over het geen beeld, wel geluid en ambilight, van de 52pfl9606. Uitvallen van de tv ook gemeld.
Eerdaags komt er een monteur. Keep you posted.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higgins69
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Hoi, is er al iemand die een wireless keyboard aan de gang gekregen heeft? Sta op het punt er eentje aan te schaffen maar ik krijg nergens teruggevonden dat het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb de 32PFL7606 in de slaapkamer hangen.

Ik heb nu een paar keer gemerkt dat toen ik wakker werd, het scherm van de TV verlicht was (het lijkt alsof de leds aanstaan), terwijl ik de tv de vorige avond op standby had gezet. De Ambilight is wel uit.

De TV is dus automatisch aangegaan o.i.d.

Als ik de standby knop op de AB indruk, dan gaat de TV gewoon aan.

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Dat de TV vanzelf leek te zijn aangegaan heb ik ook een paar keer gehad, start ook anders op dan.
Echter met de laatste firmware (014.084) heb ik dat niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het opnemen van programmagids is inmiddels hersteld (bij mij althans)... Nog wel een vraagje. Ik heb eerst mijn harde schijf moeten formatteren alvorens ik kan opnemen. Nu heb ik mijn eerste programma opgenomen, maar wanneer ik de harde schijf in mijn computer herkend hij hem niet meer.

Is het dus niet mogelijk om je harde schijf te gebruiken voor én op te nemen én bv. een back up van je computer te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Laatst online: 05-09 18:21
Even een informatie, via de site heb ik een update gehad
Wat er veranderd is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:41
Iemand ervaring met de Philips 37PFL7606H. Wil deze aanschaffen, maar heeft deze versie last van ghosting? Het is voor mij namelijk belangrijk dat het gamen geen ghosting oplevert of bijv. een actiefilm met snelle beelden. Heb geprobeerd een review te zoeken, maar helaas niet gevonden.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met firmware 014.084 heb ik het probleem dat de TV na ongeveer 2 uur vanzelf uit gaat. Op het Philips forum is gemeld dat voor de 8000 en 9000 een nieuwe firmware beschikbaar is om dit probleem op te lossen. Voor de 6000 en 7000 serie komt die firmware volgende week beschikbaar.

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 15 december 2011 @ 07:18:
Met firmware 014.084 heb ik het probleem dat de TV na ongeveer 2 uur vanzelf uit gaat. Op het Philips forum is gemeld dat voor de 8000 en 9000 een nieuwe firmware beschikbaar is om dit probleem op te lossen. Voor de 6000 en 7000 serie komt die firmware volgende week beschikbaar.
Dat is goed om te horen. Ik heb het ook al een paar meegemaakt met mijn 7606K.
Eigenlijk te idioot voor woorden zoiets.

• dUMBIe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Hallo, Heeft iemand misschien nog het firmware bestand Q5551-0.10.105.0 (TV550R2 of R3)?
Ik wou gister downgraden naar deze firmware alleen was mijn zip bestand corrupt.

(Rede van downgrade: geen ongewenste rooie tint met 3d weergave)

Ik raad het niet aan om te updaten naar firmware 14.91 als je een PlayStation 3 gebruikt,
deze firmware heeft problemen met het geluid (begint te stotteren en je hoort rare tik geluiden)

Hier staan alle firmwares die ik heb bewaard:
http://mnlust.net/dumbie/downloads/PhilipsFirmware2011/
voor de gene die willen downgraden :)

• MartijnS72
  • Niet online
dUMBIe schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:25:
Hallo, Heeft iemand misschien nog het firmware bestand Q5551-0.10.105.0 (TV550R2 of R3)?
Ik wou gister downgraden naar deze firmware alleen was mijn zip bestand corrupt.
Heb je de zip nog?

0.10.105.0 heeft corrupt op de Philips-server gestaan en is later vervangen door een juiste zip.
Je kunt het corrupte bestand echter uitpakken met WinRAR; dan krijg je wel een foutmelding dat het archief corrupt is, maar het bestand wordt goed uitgepakt.

checksums van autorun.upg in 37pfl7676h_12_fus_nld.zip (zips van verschillende talen zijn hetzelfde/modellen meestal ook):
md5: 822ad74df19fd2faddf9605bd8e36634
sha1: 35988bf243150a1f463a8dc9b94c300910f6124b

Ik kan je eventueel een par-bestand sturen om de corrupte zip te repareren.

• dUMBIe
MartijnS72 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:26:
Heb je de zip nog?
Ik kan je eventueel een par-bestand sturen om de corrupte zip te repareren.
Ik heb gister de hele zip gedelete omdat ik dus dacht dat hij kapot was,
Kan je misschien ergens de hele zip uploaden? (Multiupload of iets anders)

Dit was de enigste firmware waar ik tevreden mee was :)

• MartijnS72
  • Niet online
dUMBIe schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:36:
[...]

Ik heb gister de hele zip gedelete omdat ik dus dacht dat hij kapot was,
Kan je misschien ergens de hele zip uploaden? (Multiupload of iets anders)

Dit was de enigste firmware waar ik tevreden mee was :)
Link naar oude firmware voor PFL7676, met gebruikelijke waarschuwing voor iedereen die meeleest: downgrade op eigen risico...

• dUMBIe
MartijnS72 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:38:
Link naar oude firmware voor PFL7676, met gebruikelijke waarschuwing voor iedereen die meeleest: downgrade op eigen risico...
Bedankt! Net geflashed op mijn 32PDL7906H en het werkt weer als vanouds :)

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:00
Hallo,

Even een vraagje. Op ING rentepunten staan nu 2 bijna identieke tv's:
De Philips PFL7666 en de PFL7676. De enige verschillen die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn:
7666: 400HZ en WIFI connector
7676: 600HZ en LAN

Het verschil van WIFI en LAN is duidelijk.
Hoe zit dit dan met de Hertzen? Merk je het verschil in 400HZ en 600HZ? Zie je dit?

Alvast bedankt!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Niet eens naar kijken. Zoals al eerder aangegeven dat zijn allemaal 'hulpjes' die het beeld beter zouden moeten maken maar meestal alleen maar voor meer problemen zorgen. Lees de reviews goed door en stel je TV goed in... 600Hz, 1200Hz? 50 Hz is het standaard signaal, de rest bedenkt de TV er dan bij. Zo jammer dat dit inmiddels een verkoopargument is :(

Ik ga hoogstwaarschijnlijk de 42PFL7606 aanschaffen binnenkort. Helaas zijn de prijze nog al aan het schommelen. Vorige week waren ze 699,- nu vanaf 719,-

• MartijnS72
  • Niet online
Robbartelds schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:57:
Hallo,

Even een vraagje. Op ING rentepunten staan nu 2 bijna identieke tv's:
De Philips PFL7666 en de PFL7676. De enige verschillen die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn:
7666: 400HZ en WIFI connector
7676: 600HZ en LAN
:? De 7666 kun je zonder verzendkosten bestellen, de 7676 niet. Scheelt weer 25 euro.

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Ge Someone schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:48:
Dat de TV vanzelf leek te zijn aangegaan heb ik ook een paar keer gehad, start ook anders op dan.
Echter met de laatste firmware (014.084) heb ik dat niet meer gehad.
Ik heb ook de laatste firmware maar het probleem is bij mij dus nog steeds aanwezig....

• KawaBmw7
KawaBmw7 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:46:
Vandaag Philips gebeld met de klacht over het geen beeld, wel geluid en ambilight, van de 52pfl9606. Uitvallen van de tv ook gemeld.
Eerdaags komt er een monteur. Keep you posted.
Ze hebben mij nieuwe firmware gestuurd (14.91) vanmiddag. Hiermee zouden de problemen weg moeten zijn. We zullen zien.

bmwunited.nl

• Higgins69
Higgins69 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:38:
Hoi, is er al iemand die een wireless keyboard aan de gang gekregen heeft? Sta op het punt er eentje aan te schaffen maar ik krijg nergens teruggevonden dat het al werkt.
Niemand? Dat lijkt me sterk??

• KawaBmw7
Higgins69 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:36:
[...]

Niemand? Dat lijkt me sterk??
Ik gebruik de app Philips remote voor de iPad, die heeft ook een toetsenbord.

bmwunited.nl

• StefanWeso
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik heb onlangs een Philips 32PFL7406H gekocht. Daar heb ik de Philips PTA01 netwerkadapter aangesloten om uitzendingen terug te kunnen zien. Uitzending gemist doet het prima, alleen de afleveringen van RTL XL speelt hij niet af. Elke keer als ik een aflevering wil openen, wordt het scherm een seconde zwart en keert hij weer terug naar het overzichtspagina van RTL XL. Wie herkent dit probleem en/of zou mij hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higgins69
KawaBmw7 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:53:
[...]

Ik gebruik de app Philips remote voor de iPad, die heeft ook een toetsenbord.
ja, die gebruik ik ook voor android... werkt op zich ook wel, alleen ben ik niet alleen in huis, en wel de enigste met een smartphone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Untouchablezz20 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:18:
Iemand ervaring met de Philips 37PFL7606H. Wil deze aanschaffen, maar heeft deze versie last van ghosting? Het is voor mij namelijk belangrijk dat het gamen geen ghosting oplevert of bijv. een actiefilm met snelle beelden. Heb geprobeerd een review te zoeken, maar helaas niet gevonden.
je moet banger zijn voor inputlag dan ghosting elk scherm ghost zoiezo nog.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
KawaBmw7 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:31:
[...]

Ze hebben mij nieuwe firmware gestuurd (14.91) vanmiddag. Hiermee zouden de problemen weg moeten zijn. We zullen zien.
deze firmware heb ik ook gehad !
alleen deed deze niets in mijn tv te grappig daar bij philips
>:) >:) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door e2thaj op 16-12-2011 14:18 ]

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
dUMBIe schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:25:
Ik raad het niet aan om te updaten naar firmware 14.91 als je een PlayStation 3 gebruikt,
deze firmware heeft problemen met het geluid (begint te stotteren en je hoort rare tik geluiden)
Dit heb ik vanochtend ook gehad ja, maar heb het in het verleden met oudere firmware ook al eens gehoord. Dacht toen dat het aan de uitzending lag. Niet dus. Tv keer opnieuw opstarten en het is weg.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
KawaBmw7 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:31:
[...]

Hoi kan je de firmware op internet zetten of de link geven. Ik heb ook een 9000 serie maar 91 firmware staat niet op de website van Philips.

Firmware staat op het internet

[ Voor 5% gewijzigd door deltananie op 16-12-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik heb de logitech k400 en dat werkt, maaruh door die karige usb uitrusting van Philips heb ik hem niet aangesloten. (zit hd op) Het mooiste van alles is dat ik hem juist voor youtube wilde gebruiken en uitgerekend bij die app werkt het toetsenbord niet :-(

Heb een 6606H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
heeft iemand een idee hoe je programma gids op 1 knop kan krijgen met harmony one op een phillips 8606
want nu hele tijd verschillende knoppen drukken is drama !

gr

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb een 42pfl7606h op het oog. Kan ik zonder hd ontvanger werken (dus rechtstreeks in de tv)? Ik heb hier Cai Harderwijk, dus hopelijk kan de hd-ontvanger dan de deur uit.

Wie weet dit? Ik heb begrepen dat ie wel Ziggo compatible is, maar geldt dit dan ook voor Cai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:43
Goofyduck384 schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:45:
Ik heb een 42pfl7606h op het oog. Kan ik zonder hd ontvanger werken (dus rechtstreeks in de tv)? Ik heb hier Cai Harderwijk, dus hopelijk kan de hd-ontvanger dan de deur uit.

Wie weet dit? Ik heb begrepen dat ie wel Ziggo compatible is, maar geldt dit dan ook voor Cai?
Cai =/= Kabel en zover ik weet levert Ziggo alleen kabel televisie, dus het zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deltananie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:31:
[...]

Hoi kan je de firmware op internet zetten of de link geven. Ik heb ook een 9000 serie maar 91 firmware staat niet op de website van Philips.

Firmware staat op het internet
Is dit alleen voor de 9000 series of ook voor de 7606?
Zo ja, kan je de link naar de firmware update sturen? (Hij staat niet op de hoofdpagina van Philips update en ik weet niet waar ik het moet zoeken in de ftp server)
Bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:42:
Is dit alleen voor de 9000 series of ook voor de 7606?
ik weet niet waar ik het moet zoeken in de ftp server
Deze is (nog) niet beschikbaar voor de 7xx6 serie. Je kunt de firmware vinden door je toestel te zoeken.
In jouw geval dus >hier<
MegaTronics schreef op donderdag 15 december 2011 @ 07:18:
Met firmware 014.084 heb ik het probleem dat de TV na ongeveer 2 uur vanzelf uit gaat.
Hier ook. In de instellingen (bij voorkeuren dacht ik) is een instelling TV automatisch uitschakelen, nadat ik die had uitgezet heb ik het niet meer gemerkt, maar het kan zijn dat ik de laatste tijd niet meer dan 2uur gekeken heb zonder van kanaal/ingang te wisselen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ge Someone op 18-12-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die automatische uitschakeling was het eerste wat ik uit zette toen de TV werd aangesloten aangezien ik TV kijk via een aparte satellietontvanger, dus dat is niet de oorzaak. En zoals te lezen is op het Philips forum hebben meer personen dat probleem en daar staat die functie ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zet je met een 9000 serie en zo'n alu afstandsbediening alleen het Ambilight aan op de televisie? Dus zonder het beeld aan te zetten.. Gewoon als sfeerlicht.

Op mijn oude Philips afstandsbediening zat gewoon een Ambilight knop die je ingedrukt kon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
Executor16 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:01:
Hoe zet je met een 9000 serie en zo'n alu afstandsbediening alleen het Ambilight aan op de televisie? Dus zonder het beeld aan te zetten.. Gewoon als sfeerlicht.

Op mijn oude Philips afstandsbediening zat gewoon een Ambilight knop die je ingedrukt kon houden.
Deze knop zit nu op de tv zelf.

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalsium schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:46:
[...]

Ik heb ook de laatste firmware maar het probleem is bij mij dus nog steeds aanwezig....
Ik heb dit probleem ook al n paar keer gehad. Had eerst gedacht dat iemand in de buurt ook een Philips toestel heeft en een halve signaal stuurde zodat hij de backlight aanzette. Vriendin had gezegd dat ze ook meermaals had gezien dat de ambilight ook aan stond...

Ik zal de update installeren en dan maar weer op standby zetten. Tegenwoordig schakel ik de tv compleet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Higgins69
mrturk76 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:59:
[...]

Ik heb de logitech k400 en dat werkt, maaruh door die karige usb uitrusting van Philips heb ik hem niet aangesloten. (zit hd op) Het mooiste van alles is dat ik hem juist voor youtube wilde gebruiken en uitgerekend bij die app werkt het toetsenbord niet :-(

Heb een 6606H
Dus die k400 werkt op zich wel... is er dat eentje met geintegreerde ontvanger voor de muis? En zo ja... werkt zo'n muis een beetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:07
Hallo,

Mijn ouders hebben onlangs een Philips 40PFL6606H/12 gekocht. Mooie tv niks op aan te merken, beeld is super met HD pakket van UPC. Aangesloten via een CI module.

Nu heb ik echter 1 vraag: Op de site van Philips (en ook bij wehkamp waar we hem kochten) staat:
''Scherm: LED-achtergrondverlichting langs de randen''

Hoe kun je dit activeren? Of wat houdt het in? Alvast bedankt!

Hier de link naar de specificaties op de Philips site:
http://www.philips.nl/c/t...101-drp1?t=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat de achtergrondverlichting gebeurd door LED verlichting aan de randen, het zogenaamde edge-lit. De andere variant is de Full LED, waarbij de gehele achterkant van het scherm voorzien is van LEDjes. Verwar deze verlichting niet met Ambilight, want dat is iets anders (de 6000 serie heeft zo te zien ook geen Ambilight)

[ Voor 64% gewijzigd door MegaTronics op 19-12-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
MartijnS72 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:43:
[...]

:? De 7666 kun je zonder verzendkosten bestellen, de 7676 niet. Scheelt weer 25 euro.
Volgens mij heef iemand van ing meegelezen, want het is nu aangepast ;)
Maar ik ben zelf ook aan het kijken voor een tv, en aangezien ik een berg rentepunten
heb van ing, ben ik van plan om voor de 37PFL7676H/12 te gaan maar heb je nog
speciale brillen nodig voor het easy 3d, of kan je elke El cheapo bril gebruiken ?
En wat is een beetje de kijkhoek om goed 3d te kunnen zien?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Het schijnt dat de brilletjes uit de bioscoop ook gewoon werken. Zelf geen ervaring mee, maar zie eerder in dit topic:
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:16:
O ja, de 3d brilletjes uit de pathé van € 1 doen het prima op de 42pfl7606h!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
(jarig!)
MartijnS72 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:05:
Het schijnt dat de brilletjes uit de bioscoop ook gewoon werken. Zelf geen ervaring mee, maar zie eerder in dit topic:

[...]
Brilletjes uit de bios werken inderdaad op alle Easy 3D toestellen van Philips :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
vriesdude schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:07:
[...]

Brilletjes uit de bios werken inderdaad op alle Easy 3D toestellen van Philips :)
Dat is dan wel wat betaalbaarder dan shutterglasses als je met een klein groepje wil kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KawaBmw7 schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:08:
[...]

Deze knop zit nu op de tv zelf.
Hmmm. Dat is wel een beetje jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

vriesdude schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:07:
[...]

ik weet niet hoe de brilletjes uit jouw bios zitten, maar ik neem juist mijn philips bril mee naar de bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:25:
[...]

ik weet niet hoe de brilletjes uit jouw bios zitten, maar ik neem juist mijn philips bril mee naar de bios ;)
Bij pathe arena moesten we brilletjes kopen voor € 1 per stuk, die doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Vandaag de 37PFL7676H/12 besteld bij ing.
Even 2 weken geduld hebben dan kan ik ook mooi gaan genieten thuis :)
Ik ben verder benieuwd hoe soepel de dnla funtie werkt of adviseren jullie
toch een losse speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Wanneer ik de 42pfl7606h aanschaf via een internetwinkel uit de pricewatch, hoe zit het dan als er iets kapot is?
Moet ik dit via de internetwinkel regelen (opsturen etc gaat dan veel moeilijker) of kan ik dat altijd rechtstreeks via philips zelf regelen?
Want via de bcc (fysieke winkel is voor garantie soms handiger) kost hij me 799,- en via internetwinkels ben ik al voor € 717,- klaar. Dat verschil vind ik best groot, maar wil geen gezeur hebben qua garantie en reparaties.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste