Hallo allen,
Sinds een weekje nu ook de trotse bezitter van de 42PFL7666H.
Hij beschikt over een hoop instelmogelijkheden, ik heb ook zeker een paar dagen nodig gehad om het beeld helemaal correct in te stellen. De eerder genoemde suggestie van "Cinema", zoals elders vemeld, beviel mij toch niet en ik heb nu dan ook mijn eigen instellingen gehanteerd met als uitresultaat een zeer bevredigend beeld.
Ambilight ziet er erg leuk uit en is ook verder naar hartelust in te stellen.
Met mijn HDI Dune mediaspeler, kan ik 3D content (half SBS) downloaden en perfect afspelen.
Ik ben zeer verbaasd over de hoge kwailiteit van het 3D beeld. Het geluid is redelijk te noemen, maar uiteindlijk toch blij dat ik voor de 7666H (betere speakers) heb gekozen.
De scherpte van het beeld en de kleuren zijn prachtig, echter vreemd genoeg lijken bij sommige uitzendingen de kleuren wat flets of minder fel, terwijl in de reclameblokken de kleuren er weer vanaf spatten. Vermoedelijk zit dit hem in de uitzending zelf en niet in de instellingen van de TV. Een ander minpuntje, is dat donkere gedeeltes van het beeld vaak erg zwart overkomen. Spelen met de contrast/gamme instellingen heeft dit wel verminderd. Overigens had ik met mijn vorige LCD scherm dit probleem ook al, dus ik ga ervan uit dat dit inherent is aan de LCD technologie.
Ook het probleem met de audio drop-outs ervaar ik bij het bekijken (beluisteren) van HD zenders icm. Dolby Digital output. Ik vraag me af of dit een Philips-eigen probleem is, of dat de Dolby Digital output simpelweg teveel bandbreedte opeist over het coax touwtje...
Zie trouwens onderstaande link voor meer info:
http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?2402-Your-experiences-with-FW-v0.10.105.0-for-6xx6T-and-7xx6H-K-M-T-series-%282011-models%29/page4
Al met al, ben ik zeer tevreden over het beeld en de prestaties van de TV. Met veel prezier volg ik dit forum om te lezen over jullie ervaringen en hopelijk hebben jullie wat aan die van mij.
Groet,
B.M.