Geen last van hoor, hij staat mooi recht op zijn voet. Alleszins niet schuin ;-) Of wat bedoel je precies met recht?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:17:
Klopt het dat de pfl7605 niet recht op de voet staat? Ik zag vandaag bij de Mediamarkt de 32 en 37 inch hiervan en ze staan allebei erg naar voren. Ik wou vandaag eigenlijk de 42 inch kopen en aangezien ik hem niet ga ophangen is dit toch een reden voor mij om hem niet te kopen.
Rond pagina 30 van dit topic staat een aantal display settings, je zou hem op "cinema" moeten zetten, en dan wat tweaken met het contrast ofzo, maar ik vind het resultaat daarvan niet mooi, ik zou zeggen, stel hem gewoon in zoals je wil? Zet hem op 'persoonlijk', en hier en daar een balkje verschuiven. Zo heb ik het gedaan en vind het best goed zo !LeenVan schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:52:
Kan iemand mij vertellen wat de beste display settings zijn voor de 42PFL7606?
De standaard instellingen zijn niet geweldig, terwijl de TV dit voor de rest wel is!
Verwijderd
Probleem met mijn 55PFL7606/H
Vanavond zet ik de TV aan en decoder aan, Geluid en ambilight werkt ook, alleen het beeld blijft zwart.
TV reageert nergens meer op ook niet op de toetsen aan de voorzijde.
Andere decoder aangesloten het zelfde, de TV in de slaapkamer geeft gewoon beeld dus aan het signaal o,i,d, ligt het niet
Komt iemand dit bekend voor ?
Ik ga morgenochtend in ieder geval de leverancier bellen
Vanavond zet ik de TV aan en decoder aan, Geluid en ambilight werkt ook, alleen het beeld blijft zwart.
Andere decoder aangesloten het zelfde, de TV in de slaapkamer geeft gewoon beeld dus aan het signaal o,i,d, ligt het niet
Sinds de laatste 2 software updates heb ik dit ook wel eens op de PFL8606. Oplossing is uit en aan met de schakelaar, daarna gaat het weer een tijdje goed.Komt iemand dit bekend voor ?
Verwijderd
Ik bedoel dus dat de tv erg naar voren hangen. De andere tv's die er naast stonden stonden mooi recht. Als ik op de site van Philips de gebruikersreviews lees hebben meerderen hier last van. Dat is me erg tegengevallen.stefhous schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:28:
[...]
Geen last van hoor, hij staat mooi recht op zijn voet. Alleszins niet schuin ;-) Of wat bedoel je precies met recht?
Ja, ik speel op dit moment alles via USB stick af. Ik heb gerommeld met DNLA-servers, maar dan pakt de interne speler toch minder files. En omdat ie DTS al helemaal niet doet, koop ik straks maar een goede externe speler. Wacht nog even op full HD 3D support. M'n HTPC speelt wel alles af (behalve 3D), maar ik vind de beeldkwaliteit van de ati-kaart toch niet zo heel geweldig.Mister.Ed640 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:02:
Neem aan dat jij deze alleen via een usb stick afspeelt? Als ik namelijk via PC-Openen mijn video share benader, dan toont hij de mkv bestanden nietDus die zijn bij mij niet streamend af te spelen vanaf mijn PC.
De shared video folder in m'm HTPC met windows 7 geeft nogal wat problemen met het toevoegen van files (folder not indexed), terwijl ik indexing wel aan heb staan. Daar zou ik nog eens opnieuw naar kunnen kijken, alhoewel dat het gemis aan DTS niet oplost. Weet ook niet of de 2010-modellen ooit nog dts support krijgen.
Nou, zoveel geluk had ik nou ook weer niet want mijn bril heeft dus die bekende productiefout. Ik ga maar eens bij redcoon reklameren, want dat gebrom is hoogst irritant.Ik heb nu bij Redcoon en Pixmania een 'op voorraad alert' aanstaan. Je hebt waarschijnlijk echt geluk gehad met jouw levering. Iedere webwinkel geeft aan pas na 30 november voorraad te hebben
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Verwijderd
Je kan bij Redcoon reclameren, maar als je Philips zelf belt denk ik ook wel dat ze gaan voor een omruil. Het probleem is namelijk bekend bij Philips.
Op een Duits forum gaan er weer geruchten dat ook deze serie van Philips geen native 24P ondersteunt. Ik snap't niet, de 9704 zou perfect 24p ondersteunen. Sommige fora maken weer melding dat dit niet zo is. De 9705 Serie zou nu eindelijk 24p ondersteunen maar ook hiervan helaas geen bewijs.
De xxx6 serie zou ook gewoon 3:2 pulldown doen waardoor blu-rays kijken in de native verversingsnelheid weer niet mogelijk is. Het meest beroerde aan deze is dat de 21:9 TV van Philips wordt uitgebrachts als een Cinema TV en zelfs deze geen 24P ondersteunt.
De xxx6 serie zou ook gewoon 3:2 pulldown doen waardoor blu-rays kijken in de native verversingsnelheid weer niet mogelijk is. Het meest beroerde aan deze is dat de 21:9 TV van Philips wordt uitgebrachts als een Cinema TV en zelfs deze geen 24P ondersteunt.
Ik heb deze TV sinds een week en heb het fenomeen ook. Ik heb wel van de week de sw ge-update en toen zag ik dit pas voor het eerst. Gister heb ik ge-experimenteerd.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:50:
1. Bij mij starte de TV soms gewoon niet door ( philips logo verscheen niet ) beeld blijft zwart.
2. Ik zie wel reactie van de afstandsbediening, rode ledje knippert dan
3. TV helemaal uit, stekker er uit. 10 minuten wachten heeft bij mij geholpen
4. Complete reset naar fabrieksinstellingen gedaan
5. Daarna trad het nog een aantal keer op.
6. Ik vermoed dat het zoeken naar een HDMI signaal de boosdoener is.
7. Ik start nu als volgt mijn set op: a. TV, b. digi-decoder, Cinema set ( alles via HDMI aangesloten)
8. Tot gisteravond geen problemen meer gehad.
Ik stond op het punt om philips te bellen maar wacht nu nog even af, het lijkt een sw probleem in mijn ogen.
Laten we dit maar even in de gaten houden met zijn allen.........
Verwijderd
Ik heb de door jou beschreven opstart uitgeprobeerd, hij blijft zwart, alleen verlichting van ambilight brandt.
Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier, ze hebben hem helaas niet meer op voorraad.
A.s. maandag of dinsdag wordt ik gebeld door Philips en die sturen een monteur om te bezien wat er aan de hand is , indien niet op tel ossen wordt toestel vervangen.
Ik zal je op de hoogte houden.
Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier, ze hebben hem helaas niet meer op voorraad.
A.s. maandag of dinsdag wordt ik gebeld door Philips en die sturen een monteur om te bezien wat er aan de hand is , indien niet op tel ossen wordt toestel vervangen.
Ik zal je op de hoogte houden.
Graag.....wellicht toch meer aan de hand dan sw. Ik hou mijn toestel in de gaten of ik e.e.a nog een keer tegenkom
Hmm, dit probleem ervaar ik niet met mijn 42pfl7606 ...Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:39:
[...]
Ik bedoel dus dat de tv erg naar voren hangen. De andere tv's die er naast stonden stonden mooi recht. Als ik op de site van Philips de gebruikersreviews lees hebben meerderen hier last van. Dat is me erg tegengevallen.
Hier met de 52pfl9606 heb ik dat soms ook.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:50:
Tv staat op standby, zet de tv aan via de afstandsbediening, wel geluid en ambilight, maar geen beeld. Druk vervolgens via de afstandsbediening de tv weer uit en gelijk weer aan, en dan werkt het wel.
Voor de update had ik juist last dat de tv wel aan ging maar dan naar een minuut of zo vanzelf weer uit ging. Hopelijk wordt dit nog opgelost in de volgende update, want dat het iets softwarematigs is staat voor mij wel vast.
bmwunited.nl
Verwijderd
Ik heb de laatste meer films in 3d gekeken, maar vindt het maar erg tegenvallendutchdragon81 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:02:
het ligt eraan welke film je kijkt en hoe ze het opgenomen hebben, geloof me 3d op de 7000 serie is geweldig ..
kijk s naar de film the legends of guardians: the owls of ga'hoole ... of de animatie fly me to the moon, je zal versteld staan
Owl of Ga'hoole - ziet er mooi uit, maar waar waren de 3d effecten (pop out)? Ik heb alleen een paar lullige waterdruppels gezien die er half uitspringen. De diepte naar binnen toe was wel goed.
Cars 2 en How to Train your Dragon hebben ook dit kijkdoos effect. Ze zien er superscherp uit, maar wil graag meer naar buiten toe. Ik had gelezen dat Pixar bewust geen pop-out gebruikt, omdat het een gimmick is en vaak verkeerd gebruikt wordt. Maar als altijd overal in de advertentie en promoties leest dat alles eruit vliegt wil ik dat ook graag zien. Natuurlijk - het is reclame, maar had wel een beetje beter verwacht dan dit.
Panasonic maakt Avatar exclusief en Samsung heeft How to Train your Dragon om te laten zien hoe goed 3d is, maar deze films hebben geen popout effecten.
Op deze site las ik dat meer mensen problemen hebben met dit probleem:
http://www.highdefdigest.com/blog/3d-popout-missing/
Een oplossing is niet gevonden
Ik zit 3,5 meter van de 47PFL7606K af. Meer afstand is ook beter lees ik op het internet.
Maar bijvoorbeeld de lg heeft een functie om het 3d effect in te stellen (ook bij passive). Deze parallax instelling kan ik nergens vinden in de philips.
Probeer dan eens Sammy's Avonturen: De Geheime Doorgang (2010)
Die heeft slangen en krokodillen die echt de huiskamer in komen. Dus het ligt echt aan de content en niet aan de 3d televisie. Ik heb zelf een 55plf7606
Die heeft slangen en krokodillen die echt de huiskamer in komen. Dus het ligt echt aan de content en niet aan de 3d televisie. Ik heb zelf een 55plf7606
Verwijderd
Ik heb vandaag de 42pfl7666 gekocht bij de BCC. Ik had hiervoor de 40pfl7605. Ik heb de instellingen gezet wat iemand had aangegeven en toch heb ik het gevoel dat hij niet heel scherp is. Bij mijn vorige tv waren de hd zenders echt superscherp. Nu heb ik het gevoel dat het wat waziger is. Waar het aan ligt weet het niet. Ik heb al met wat instellingen zitten knoeien. Hoe ervaren jullie dit?
Dat vermoeden heb ik ook dat't minder scherm is. Voorheen een 9603 en geavanceerde scherpte aan en normale scherpte op 0 was voldoende. Nu heb ik scherpte op 5 voor een vergelijkbare beeld als de vorige.
Toch zijn letters, ondertitels minder scherp als de oude TV.
Toch zijn letters, ondertitels minder scherp als de oude TV.
Ik dacht dat ik een workaround had met de juiste manier van volgorde met aanschakelen. Maar gister, en ook nu nog heeft het fenomeen zich al weer een paar keer voorgedaan. na een paar keer tv aan het uit te schakelen ( vanaf standby ) pakt hij soms wel het signaal op......KawaBmw7 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:21:
[...]
Hier met de 52pfl9606 heb ik dat soms ook.
Tv staat op standby, zet de tv aan via de afstandsbediening, wel geluid en ambilight, maar geen beeld. Druk vervolgens via de afstandsbediening de tv weer uit en gelijk weer aan, en dan werkt het wel.
Voor de update had ik juist last dat de tv wel aan ging maar dan naar een minuut of zo vanzelf weer uit ging. Hopelijk wordt dit nog opgelost in de volgende update, want dat het iets softwarematigs is staat voor mij wel vast.
Morgen ga ik ook Philips bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door g7142h01 op 13-11-2011 10:56 ]
Gekalibreerde settings van twee TV's. Let op ik vind HDNM wel een mooie feature dus zet ik deze standaard aan op medium. Officieel is het dus zonder HDNM aan. Maar dan schokt het zo...
46PFL9706:
Mode: Movie
Lighting Contrast: 51
Brightness: 50
Color: 50
Sharpness: 2
Noise Reduction: Off
Tint: Custom
Tint:
Red: 120
Green: 105
Blue: 92
Perfect Natural Motion: Medium
Clear LCD: On
Super Resolution: On
Perfect Contrast: Off
Dynamic background: Standard
MPEG artefact reduction: Off
Color Enhancement: Off
Gamma: -1
47PFL7606:
Smart mode: Film
Contrast: 55
Colours: 50
Lights: 49
Sharpness: 0
White Balance: Red: 126, Green: 95, Blue: 87
HD Natural Motion: Medium
Dynamic contrast: Off
Dynamic backlight: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Gamma: 0
Light sensor: Optional
46PFL9706:
Mode: Movie
Lighting Contrast: 51
Brightness: 50
Color: 50
Sharpness: 2
Noise Reduction: Off
Tint:
Red: 120
Green: 105
Blue: 92
Perfect Natural Motion: Medium
Perfect Contrast: Off
Dynamic background: Standard
MPEG artefact reduction: Off
Gamma: -1
47PFL7606:
Smart mode: Film
Contrast: 55
Colours: 50
Lights: 49
Sharpness: 0
White Balance: Red: 126, Green: 95, Blue: 87
HD Natural Motion: Medium
Dynamic contrast: Off
Dynamic backlight: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Gamma: 0
Light sensor: Optional
Misschien een. Noob vraag
Wat is HDNM?
Sorry heb en al gevonden
HD natural motion
Wat is HDNM?
Sorry heb en al gevonden

HD natural motion
[ Voor 40% gewijzigd door cemeli op 13-11-2011 15:31 ]
Verwijderd
Ben beniewd hoe ze dat gaan oplosseng7142h01 schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:52:
[...]
Ik dacht dat ik een workaround had met de juiste manier van volgorde met aanschakelen. Maar gister, en ook nu nog heeft het fenomeen zich al weer een paar keer voorgedaan. na een paar keer tv aan het uit te schakelen ( vanaf standby ) pakt hij soms wel het signaal op......
Verwijderd
Ik heb de instellingen aangepast in de instellingen die op deze pagina staan maar dat is het ook niet. Lijkt nog meer of ik naar SD zit te kijken. Ik had niet verwacht dat deze tv mij zo zou tegenstaan. Kan het echt te maken hebben dat het paneel dan waarschijnlijk anders is dan van de pfl7605? Ik kijk het nog een dagje aan en proberen de instellingen aan te passen maar als dit mij tegen blijft staan ga ik hem toch maar retourneren.
Wel apart, dat je een paar keer moet aan en uit schakelen om weer signaal te krijgen. Hier gaat het na één keer aan en uit goed.g7142h01 schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:52:
[...]
na een paar keer tv aan het uit te schakelen ( vanaf standby ) pakt hij soms wel het signaal op......
bmwunited.nl
Verwijderd
Weet iemand wellicht of er al apart gepolariseerde brillen te koop zijn die 2player/fullscreen gamen mogelijk maken?
Ik zit te twijfelen of ik een 40pfl9715 aan ga schaffen of niet. Qua prijs en mogelijkheden is het een interresante keuze alleen lees ik hier dat er veel last van banding zou hebben. Is dit echt zo erg of valt het allemaal wel mee?
Er staan her en der wel wat filmpjes online, maar daar zie ik niet echt wat het probleem zou moeten zijn.
Er staan her en der wel wat filmpjes online, maar daar zie ik niet echt wat het probleem zou moeten zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 13-11-2011 18:36 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
ik heb met de PFL7606 helemaal niets last van branding ...
Verwijderd
Ik ben bang dat u een verkeerd beeld heeft gekregen van 3d. Ik denk dat uw zoektocht naar een oplossing eindeloos gaat worden. De 3d van tegenwoordig is namelijk juist het "kijkdoos" effect. Het gaat juist om de diepte wat wij tijdens normale 2d beelden missen. Sommige special effects maken mooi gebruik van de techniek om te doen lijken of er iets het beeldscherm uitvliegt, maar dat is niet de hoofd act van het huidige 3d. Het zal dan ook maar soms een kleine toevoeging zijn tijdens een film, maar niet meer dan dat.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:58:
[...]
Ik heb de laatste meer films in 3d gekeken, maar vindt het maar erg tegenvallen
Owl of Ga'hoole - ziet er mooi uit, maar waar waren de 3d effecten (pop out)? Ik heb alleen een paar lullige waterdruppels gezien die er half uitspringen. De diepte naar binnen toe was wel goed.
Cars 2 en How to Train your Dragon hebben ook dit kijkdoos effect. Ze zien er superscherp uit, maar wil graag meer naar buiten toe. Ik had gelezen dat Pixar bewust geen pop-out gebruikt, omdat het een gimmick is en vaak verkeerd gebruikt wordt. Maar als altijd overal in de advertentie en promoties leest dat alles eruit vliegt wil ik dat ook graag zien. Natuurlijk - het is reclame, maar had wel een beetje beter verwacht dan dit.
Panasonic maakt Avatar exclusief en Samsung heeft How to Train your Dragon om te laten zien hoe goed 3d is, maar deze films hebben geen popout effecten.
Op deze site las ik dat meer mensen problemen hebben met dit probleem:
http://www.highdefdigest.com/blog/3d-popout-missing/
Een oplossing is niet gevonden
Ik zit 3,5 meter van de 47PFL7606K af. Meer afstand is ook beter lees ik op het internet.
Maar bijvoorbeeld de lg heeft een functie om het 3d effect in te stellen (ook bij passive). Deze parallax instelling kan ik nergens vinden in de philips.
(in de IMAX legends of the flight is wel een mooi stukje "naar je toe komende" 3d wanneer in het begin de neus van een vliegtuig je woonkamer binnen komt steken)
Ik ben bang dat de commercie een loopje met u heeft genomen met de overdreven "woonkamer binnen vliegende effecten". Aanpassingen in instellingen gaat dit ook niet voor u oplossen, want de film maker heeft dit nooit zo bedoeld.
Als in de toekomst 3d gekeken kan worden zonder een bril, dan gaat het ooit de standaard worden, ook voor het journaal en zelfs voor GTST enz. Het wordt net als kleur, breedbeeld en HD de volgende standaard voor alle uitzendingen. (nog wel een lange weg te gaan) Logisch dat we dan ook niet de hele dag alles naar ons toe gaan zien vliegen, anders wordt het journaal wel heeeel spannend....
Het "Honey, i shrunk the kids" effect van vroeger (disneyland) waar u waarschijnlijk naar opzoek bent is helaas niet hetzelfde als het 3d effect wat wij nu op onze tv kijken.
Ik zelf vind Drive Angry, The Hole en IMAX Bugs erg mooie 3d films/docu's maar hierbij weer bijna geen uitspattende scenes maar wel zeer scherpe en mooie "kijkdoos" effecten.
Mvg Justin
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:23 ]
Ik heb de 52pfl9606 met Q5551-0.14.84.0.g7142h01 schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:53:
Welke type en firmware heb jij?
bmwunited.nl
Afgelopen week heb ik de laatste firmware geïnstalleerd op mijn 37PFL7606 om eindelijk eens ondertitels bij mijn films te krijgen.
Om deze functionaliteit uit te proberen, heb ik enkele films genomen, waarvoor ik ondertitels had in SRT-formaat. Deze ondertitels lopen 100% synchroon met het geluid wanneer ik ze op mijn PC afspeel.
Wanneer ik echter diezelfde SRT-ondertitels met de media player van de televisie afspeel, merk ik echter dat geluid en ondertitels niet langer synchroon lopen (ondertitels komen 4 seconden te vroeg).
Nader onderzoek heeft me geleerd dat het probleem bij de tijdsindicatie van de media player ligt : zodra de film begint af te spelen, spring de media player onmiddellijk van 00:00 naar 0:04. Het beeld(+geluid) dat op de PC op bijvoorbeeld 1:20 getoond wordt, wordt op de TV getoond op 1:24. Als de media player dan ondertitels moet tonen op 1:20 zal dat uiteraard op 1:20 gebeuren, maar dat is op de TV dan 4 seconden te vroeg (want het overeenkomstige beeld+geluid volgt pas op 1:24).
Aangezien ik hierover nog niets gevonden heb, vraag ik me af of er nog mensen zijn met hetzelfde probleem?
Op zich is het niet zo’n grote ramp aangezien er genoeg progjes zijn om die SRT ondertitels enkele seconden op te schuiven zodat ze op de TV in sync zijn met het geluid, maar het blijft natuurlijk wel een beetje enerverend dat je dit elke keer moet doen (ik heb ook al gemerkt dat de vertraging bij een andere film niet 4 seconden maar 5 seconden was, dus het is blijkbaar niet steeds dezelfde waarde)
Vinden jullie overigens het gebruikte lettertype voor de ondertitels ook aan de kleine kant?
Om deze functionaliteit uit te proberen, heb ik enkele films genomen, waarvoor ik ondertitels had in SRT-formaat. Deze ondertitels lopen 100% synchroon met het geluid wanneer ik ze op mijn PC afspeel.
Wanneer ik echter diezelfde SRT-ondertitels met de media player van de televisie afspeel, merk ik echter dat geluid en ondertitels niet langer synchroon lopen (ondertitels komen 4 seconden te vroeg).
Nader onderzoek heeft me geleerd dat het probleem bij de tijdsindicatie van de media player ligt : zodra de film begint af te spelen, spring de media player onmiddellijk van 00:00 naar 0:04. Het beeld(+geluid) dat op de PC op bijvoorbeeld 1:20 getoond wordt, wordt op de TV getoond op 1:24. Als de media player dan ondertitels moet tonen op 1:20 zal dat uiteraard op 1:20 gebeuren, maar dat is op de TV dan 4 seconden te vroeg (want het overeenkomstige beeld+geluid volgt pas op 1:24).
Aangezien ik hierover nog niets gevonden heb, vraag ik me af of er nog mensen zijn met hetzelfde probleem?
Op zich is het niet zo’n grote ramp aangezien er genoeg progjes zijn om die SRT ondertitels enkele seconden op te schuiven zodat ze op de TV in sync zijn met het geluid, maar het blijft natuurlijk wel een beetje enerverend dat je dit elke keer moet doen (ik heb ook al gemerkt dat de vertraging bij een andere film niet 4 seconden maar 5 seconden was, dus het is blijkbaar niet steeds dezelfde waarde)
Vinden jullie overigens het gebruikte lettertype voor de ondertitels ook aan de kleine kant?
Ik heb vandaag Philips gebeld. Het leek er op dat zij dit euvel nog niet kenden althans zo lieten ze het voorkomen. Na de gebruikelijke firmware versie check werd ik doorverbonden naar een techneut. Nadat ik mijn TV had ingeschakeld ( wederom pas na 4 pogingen zag ik beeld) ging hij op afstand in mijn TV kijken. Na een combinatie van de kleurknoppen op de afstandsbediening komt er een connectie met het servicecenter. Zij kunnen dan in je TV kijken. Techneut vond het erg vreemd dat hij wel kon kijken maar niets wijzigen. Ik had het idee dat hij niets raars zag.KawaBmw7 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:21:
[...]
Hier met de 52pfl9606 heb ik dat soms ook.
De keus was aan mij of een monteur langs of trachten te ruilen bij de winkel. Dat laatste ga ik vanmiddag doen. Ik zal checken welke firmware er op de nieuwe staat en als dat niet 014.84 is dan wacht ik even af om deze er op te zetten. Anders heb ik kans op het zelfde euvel.
Wordt vervolgd.....
Is niks van waar, heb al meerdere keren gebeld met dezelfde euvel. Mij is verteld dat de SSD defect was. Is zelfs een melding van gemaakt, want de eerst volgende keer wist zij mij te vertellen dat ik een stand-by probleem had.
Verwijderd
Ik heb de 9000 serie nu 2 weken.Wat mij een beetje hinderd is dat als ik de PC modus open er geen films verschijnen.Eerst moet ik in mn media player een film even afspelen met "PHILIPS TV' daarna kan mn toestel pas mn films zien.Weet iemand hier trouwens waarom de kwaliteit van films zoveel slechter zijn als ik ze vanaf mn PC naar mn TV stream ipv dat ik de film vanaf de TV selecteer en afspeel?
Klinkt inderdaad ook aannemelijk een slecht leesbare SSD, de ene keer wel en de andere keer niet goed opstarten.. Inmiddels een nieuwe TV sinds vanmiddag en meteen valt op hoe traag de vorige was ook in de menu's.mduran schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:52:
Is niks van waar, heb al meerdere keren gebeld met dezelfde euvel. Mij is verteld dat de SSD defect was. Is zelfs een melding van gemaakt, want de eerst volgende keer wist zij mij te vertellen dat ik een stand-by probleem had.
Vermoedelijk zit er geen Solid State Disk in ;-). Ik denk dat ze met SSD een module of zo bedoelen.
Ga er ook mar eens melding van maken dan. Niet dat ik er zo vaak last van heb, maar lijkt me toch beter voor eventueel latere storingen.
bmwunited.nl
Kan je me uitleggen hoe je überhaupt ondertitels bij je film krijgt?? Bij mij lijkt dit niet te lukken. Stream je de films gewoon vanaf je pc? In één mapje zet ik de film met de .srt als dezelfde naam van de film. De tv neemt gij ondertitels over bij mij. Of moet ik nog ergens een instelling wijzigen?nonkel_ir schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:27:
Afgelopen week heb ik de laatste firmware geïnstalleerd op mijn 37PFL7606 om eindelijk eens ondertitels bij mijn films te krijgen.
Thanks !
Ik ben aan het twijfelen tussen de 42PFL4606H en LG 42LK530. (budget is max 500 euro inclusief verzending)
http://www.redcoon.be/ind...15032/Philips_42PFL4606H/
http://www.redcoon.be/ind...2/LG_ELECTRONICS_42LK530/
Iemand die me kan zeggen welke ik zou moeten kiezen?
Als je op jouw PC de films plaatst in C:\Users\<jouw accountnaam>\Videos dan kan je ze via je TV met PC modus openen. let wel op dat hij op deze manier niet alle formaten aan kan! Maar DIVX en MPEG2 speelt hij goed af!Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:16:
Ik heb de 9000 serie nu 2 weken.Wat mij een beetje hinderd is dat als ik de PC modus open er geen films verschijnen.Eerst moet ik in mn media player een film even afspelen met "PHILIPS TV' daarna kan mn toestel pas mn films zien.Weet iemand hier trouwens waarom de kwaliteit van films zoveel slechter zijn als ik ze vanaf mn PC naar mn TV stream ipv dat ik de film vanaf de TV selecteer en afspeel?
Mijn ervaringen met philips zijn tot nu toe positief ... Heel de familie draait op philips zeg maarvorda schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:12:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 42PFL4606H en LG 42LK530. (budget is max 500 euro inclusief verzending)
[ Voor 29% gewijzigd door AlterEgo85 op 15-11-2011 17:24 ]
Na een zoektocht op banding toch maar besloten dat het geen 9715 gaat worden. Dus we gaan weer verder zoeken. Mijn schoonvader heeft net een 7606 gekocht, dus die ook eens IRL gaan bekijken.
Mijn 9715 heeft alleen last van banding wanneer ik MPEG-AR aan zet en dan alleen als er relatief slecht materiaal getoond wordt. Bij Bluray en de meeste mkv's zie ik nooit wat.MegaTronics schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:26:
Na een zoektocht op banding toch maar besloten dat het geen 9715 gaat worden. Dus we gaan weer verder zoeken. Mijn schoonvader heeft net een 7606 gekocht, dus die ook eens IRL gaan bekijken.
De 7606 heeft geen local dimming, dus zwart is niet diep zwart met hier en daar wat backlight bleeding. De ambilight is beduidend slechter (2 halve zijden tegenover 3 volledige op de 9715). Daarnaast is het geluid van de 7606 ook slechter dan de 9715, want die is wat dikker met een soort van ingebouwde subwoofer.
Wat de 7606 m.i. wel beter doet is 3D. Voornamelijk omdat het passief is, dus geen helderheidsverlies en geen geknipper. Wel neemt de verticale resolutie zichtbaar af.
Toch ben ik gezien het geringe prijsverschil voor de 9715 gegaan Voor de huidige prijs koop je er echt een hele goede TV aan. En als je via een goede internetwinkel besteld, heb je altijd retourrecht. Dus even een middagje in eigen omgeving uitproberen.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
@stefhous :
ik speel films af vanaf een USB-stick. In dezelfde map op de USB stick zet je de film en het SRT-bestand. De naam van het SRT-bestand dient identiek aan dat van de film te zijn (afgezien van de extensie uiteraard ;-))
Zodra je dan de film start, krijg je dan via de knop "Options" op de afstandsbediening een menu te zien op het scherm, waarin de keuze "ondertitels" actief wordt (deze kan je niet selecteren als er geen geldig ondertitelsbestand gevonden wordt). Via dat submenu "ondertitels" kan je dan kiezen of je ondertitels wil tonen of niet.
ik speel films af vanaf een USB-stick. In dezelfde map op de USB stick zet je de film en het SRT-bestand. De naam van het SRT-bestand dient identiek aan dat van de film te zijn (afgezien van de extensie uiteraard ;-))
Zodra je dan de film start, krijg je dan via de knop "Options" op de afstandsbediening een menu te zien op het scherm, waarin de keuze "ondertitels" actief wordt (deze kan je niet selecteren als er geen geldig ondertitelsbestand gevonden wordt). Via dat submenu "ondertitels" kan je dan kiezen of je ondertitels wil tonen of niet.
Verwijderd
Kreeg via Correct uit Rotterdam , bericht van CE-Repair uit Dordrecht, ze hebben op basis van ervaring alvast een voeding besteld??, vreemd dat als de voeding defect is het ambilight het wel doet?g7142h01 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:38:
Graag.....wellicht toch meer aan de hand dan sw. Ik hou mijn toestel in de gaten of ik e.e.a nog een keer tegenkom
Schijnt de gebruikelijke gang van zaken te zijn om aan de hand van de klacht alvast onderdelen te bestellen.
Zodra het onderdeel binnen is nemen ze kontakt op om reparatie thuis te verichtten.
Wordt vervolgd.
Ah via USB lukt dit wel? Dat had ik nog niet getest. Ik stream voorlopig m'n films altijd vanaf m'n pc.nonkel_ir schreef op woensdag 16 november 2011 @ 07:39:
@stefhous :
Bedankt voor de tip !
Ook ik krijg een monteur langs (tbv 7676 model).Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:45:
[...]
Kreeg via Correct uit Rotterdam , bericht van CE-Repair uit Dordrecht, ze hebben op basis van ervaring alvast een voeding besteld??, vreemd dat als de voeding defect is het ambilight het wel doet?
Schijnt de gebruikelijke gang van zaken te zijn om aan de hand van de klacht alvast onderdelen te bestellen.
Zodra het onderdeel binnen is nemen ze kontakt op om reparatie thuis te verichtten.
Wordt vervolgd.
Om geluidsproblemen via HDMI en backlight bleeding te verhelpen kreeg ik de melding dat de monteur alvast 2 onderdelen heeft besteld die dit gaan verhelpen.
Vreemd hoe ze dit met de backlight bleed gaan doen maar volgende week vrijdag zal ik het ervaren,
Zal toch niet direct kunnen constateren of het verholpen is aangezien dat alleen in de avond laat in het donker te doen is.
Vandaag van Videoland een 4GB SD kaart ontvangen met een tegoedbon om 1 film te downloaden op mijn 9715. Alleen als ik de kaart wil formateren op de TV dan blijft hij tijdens het formateren hangen. Heb het scherm al ruim 30 minuten gehad op de tekst 'Bezig met formateren (balk geheel vol), Dit kan een paar minuten duren. SD-geheugenkaart niet verwijderen." Dit heb ik nu al 3x gedaan met hetzelfde resultaat.
Iemand hetzelfde gehad?
Iemand hetzelfde gehad?
De 46pfl9706 heeft nu een adviesprijs van 2299 euro.
Ik wilde nog even een positieve reactie plaatsen.
Op aanraden van Just_A_User heb ik mijn Philips 46PFL9705H/12 gekocht bij Electroworld Tummers (in Roermond, dus even wennen aan het accent
). Deze was daar voor 1395 euro te koop. Aangezien ik aan de ambilightactieweken wilde meedoen (om 300 euro cashback van Philips te ontvangen, waardoor de prijs uiteindelijk dus op 1095 uitkomt
) heb ik hem voor 31 oktober aangeschaft.
Inmiddels heb ik hem twee weken in huis.
FANTASTISCH is het woord wat ik gebruik om mijn tv te omschrijven.
Ik schrok wel even toen ik mijn mediaplayer aanzette en mijn eerste 720p serie startte --> lipsync issues. De moed zonk mij in de schoenen. Tot mijn vriendin de handige opmerking maakte 'maaruhm... dat probleem hadden we op de vorige [CRT] tv toch ook al?'... Ohja, het was een verkeerd gecodeerde aflevering
Avatar (24gb versie) aangezet en echt subliem beeld. Ambilight is ook echt fantastisch, wat een toevoeging.
Nu heb ik verder geen tierlantijnen aangesloten, het geluid komt van de tv zelf (wat ik als prima ervaar trouwens) en mijn mediaplayer (WD Live dingetje) geeft mijn HD beeldmateriaal door en KPN Digitenne (externe ontvanger) geeft tv-signalen door.
p.s. Ik plaats dit bericht in de 2011 thread omdat deze tv hier ook regelmatig is besproken en er hier en daar regelmatig probleemverhalen zijn gesignaleerd. Voor de volledigheid wilde ik een positief bericht plaatsen, want die zijn er dus ook
. Just_A_User stelde zijn vraag over dit 2010 model ook in deze thread
Just_A_User in "\[LCD/LED TV] Philips 2011 series"
edit: Playstation 3 aangesloten: geen inputlag kunnen ontdekken, terwijl ik me aan dat soort dingen enorm stoor, van de andere kant is de PS3 niet van mij en speel ik er nooit op, ik ben meer een pc-gamer (muis!), dus for what it's worth.
Op aanraden van Just_A_User heb ik mijn Philips 46PFL9705H/12 gekocht bij Electroworld Tummers (in Roermond, dus even wennen aan het accent
Ik schrok wel even toen ik mijn mediaplayer aanzette en mijn eerste 720p serie startte --> lipsync issues. De moed zonk mij in de schoenen. Tot mijn vriendin de handige opmerking maakte 'maaruhm... dat probleem hadden we op de vorige [CRT] tv toch ook al?'... Ohja, het was een verkeerd gecodeerde aflevering
Avatar (24gb versie) aangezet en echt subliem beeld. Ambilight is ook echt fantastisch, wat een toevoeging.
Nu heb ik verder geen tierlantijnen aangesloten, het geluid komt van de tv zelf (wat ik als prima ervaar trouwens) en mijn mediaplayer (WD Live dingetje) geeft mijn HD beeldmateriaal door en KPN Digitenne (externe ontvanger) geeft tv-signalen door.
p.s. Ik plaats dit bericht in de 2011 thread omdat deze tv hier ook regelmatig is besproken en er hier en daar regelmatig probleemverhalen zijn gesignaleerd. Voor de volledigheid wilde ik een positief bericht plaatsen, want die zijn er dus ook
edit: Playstation 3 aangesloten: geen inputlag kunnen ontdekken, terwijl ik me aan dat soort dingen enorm stoor, van de andere kant is de PS3 niet van mij en speel ik er nooit op, ik ben meer een pc-gamer (muis!), dus for what it's worth.
[ Voor 6% gewijzigd door MaartenKoller op 17-11-2011 12:14 ]
Mooie dealMaartenKoller schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:11:
waardoor de prijs uiteindelijk dus op 1095 uitkomt)
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Naar mijn mening behoord dit bericht in topic 2010 en niet 2011. Omdat iemand een vraag stelt over een 2010 model ga je toch niet een review plaatsen in een 2011 topic.MaartenKoller schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:11:
Ik wilde nog even een positieve reactie plaatsen.
Op aanraden van Just_A_User heb ik mijn Philips 46PFL9705H/12 gekocht bij Electroworld Tummers (in Roermond, dus even wennen aan het accent). Deze was daar voor 1395 euro te koop. Aangezien ik aan de ambilightactieweken wilde meedoen (om 300 euro cashback van Philips te ontvangen, waardoor de prijs uiteindelijk dus op 1095 uitkomt
) heb ik hem voor 31 oktober aangeschaft.
p.s. Ik plaats dit bericht in de 2011 thread omdat deze tv hier ook regelmatig is besproken en er hier en daar regelmatig probleemverhalen zijn gesignaleerd. Voor de volledigheid wilde ik een positief bericht plaatsen, want die zijn er dus ook. Just_A_User stelde zijn vraag over dit 2010 model ook in deze thread
Verwijderd
Ik heb nu een paar weken een 37PFL7606, werkt overigens prima, alleen waar ik mij aan stoor is dat de TV vaak niet uit stand-by is te halen met de AB. De rode led brand op de TV alleen vaak en vooral 's ochtend dat reageert de TV niet op de power button van de AB. TV met de knop dan uit en aan zetten en dan reageert de AB wel. Enig idee of hier een oplossing voor is?
Kun je hem daarna wel gewoon uitzetten via de remote? en dan weer aan? Als dat niet zo is dan eens een andere remote proberen lijkt mij.
Heb je al laatste firmware er op staan?
Heb je al laatste firmware er op staan?
Verwijderd
Als de TV aanstaat kun je hem gewoon bedienen met de AB en uitzetten, alleen de eerste keer aanzetten na een 'lange' stand-by tijd geeft problemen. Ik heb de nieuwste software. Vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben.
Neem even contact op met Philips, zij kunnen de 7606 serie op afstand bekijken en fouten uitlezen. Hebben ze van de week bij mij ook gedaan. Natuurlijk wel aansluiten op Inet.
Ze kunnen er pas in als jij een toetscombi op je remote hebt ingetoetst dus pas als jij toestemming geeft.
suc6
Ze kunnen er pas in als jij een toetscombi op je remote hebt ingetoetst dus pas als jij toestemming geeft.
suc6
@mvsanten
Heb jij toevallig een Logitech Harmony waarmee je deze bedient?
[ Voor 66% gewijzigd door medu80 op 17-11-2011 19:15 ]
no txt
[ Voor 83% gewijzigd door g7142h01 op 17-11-2011 20:29 ]
Verwijderd
Ja die heb ik, deze staat nog ingesteld op mijn oude Philips LCD en werkt enigszins wel.mduran schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:15:
@mvsanten
Nu heb ik vanmorgen de TV eens aangezet met de originele Philips AB en toen ging hij wel meteen aan.
Zal van het weekend de Logitech eens gaan om programmeren naar de nieuwe TV.
Had jij nou ook dat probleem met niet-werkende ARC? Dan ga ik daar ook eens over bellen.PaPi36 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:04:
[...]
Ook ik krijg een monteur langs (tbv 7676 model).
Om geluidsproblemen via HDMI en backlight bleeding te verhelpen kreeg ik de melding dat de monteur alvast 2 onderdelen heeft besteld die dit gaan verhelpen.
Ja dat had ik dus ook, dacht dat de TV niet goed was, je moet deze omprogrammeren dat ie powertoggle gebruikt om deze uit te zetten en power-on om aan te zetten. Wanneer je deze uitzet met de poweroff discrete code dan heb je dit euvel, niet kunnen aanzetten s'ochtends.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:10:
[...]
Ja die heb ik, deze staat nog ingesteld op mijn oude Philips LCD en werkt enigszins wel.
Nu heb ik vanmorgen de TV eens aangezet met de originele Philips AB en toen ging hij wel meteen aan.
Zal van het weekend de Logitech eens gaan om programmeren naar de nieuwe TV.
Verwijderd
Hi Justin,Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:18:
[...]
Ik ben bang dat u een verkeerd beeld heeft gekregen van 3d. Ik denk dat uw zoektocht naar een oplossing eindeloos gaat worden. De 3d van tegenwoordig is namelijk juist het "kijkdoos" effect. Het gaat juist om de diepte wat wij tijdens normale 2d beelden missen. Sommige special effects maken mooi gebruik van de techniek om te doen lijken of er iets het beeldscherm uitvliegt, maar dat is niet de hoofd act van het huidige 3d. Het zal dan ook maar soms een kleine toevoeging zijn tijdens een film, maar niet meer dan dat.
(in de IMAX legends of the flight is wel een mooi stukje "naar je toe komende" 3d wanneer in het begin de neus van een vliegtuig je woonkamer binnen komt steken)
Ik ben bang dat de commercie een loopje met u heeft genomen met de overdreven "woonkamer binnen vliegende effecten". Aanpassingen in instellingen gaat dit ook niet voor u oplossen, want de film maker heeft dit nooit zo bedoeld.
Als in de toekomst 3d gekeken kan worden zonder een bril, dan gaat het ooit de standaard worden, ook voor het journaal en zelfs voor GTST enz. Het wordt net als kleur, breedbeeld en HD de volgende standaard voor alle uitzendingen. (nog wel een lange weg te gaan) Logisch dat we dan ook niet de hele dag alles naar ons toe gaan zien vliegen, anders wordt het journaal wel heeeel spannend....
Het "Honey, i shrunk the kids" effect van vroeger (disneyland) waar u waarschijnlijk naar opzoek bent is helaas niet hetzelfde als het 3d effect wat wij nu op onze tv kijken.
Ik zelf vind Drive Angry, The Hole en IMAX Bugs erg mooie 3d films/docu's maar hierbij weer bijna geen uitspattende scenes maar wel zeer scherpe en mooie "kijkdoos" effecten.
Mvg Justin
bedankt voor de uitleg. Dat was idd wel meer het idee (het honey, i shrunk the audience effect). maar heb een keer een demo in de winkel gezien van philips waar een schildpad en alles mogelijk eruit sprong. Was erg overtuigend. Maar moet zeggen dat het kijkdoos effect ook mooi is. Geeft een mooier dieptegevoel dan de 2d versie.
Gisteren Tangled gekeken en dat was echt een genot
Verwijderd
Top, de Logitech om geprogrammeerd en nu werkt het prima.mduran schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:34:
[...]
Ja dat had ik dus ook, dacht dat de TV niet goed was, je moet deze omprogrammeren dat ie powertoggle gebruikt om deze uit te zetten en power-on om aan te zetten. Wanneer je deze uitzet met de poweroff discrete code dan heb je dit euvel, niet kunnen aanzetten s'ochtends.
Geen problemen meer.
Afgelopen Zaterdag de 46pfl9706 ontvangen als replacement. Jeetje wat een achteruitgang vergeleken met mijn 9704. De lokale dimming werkt zeer slecht, zoals eerder vermeld op de forum verticale strepen bij snelle bewegingen, beeld dat zomaar wegvalt en grijs beeld.
Ik vraag me serieus af hoe Philips dit nou weer voor elkaar krijgt bij de premium lijn.
Een vraag voor de ongelukkige 9706 kopers, wat heeft Philips gedaan om de bovengenoemde problemen op te lossen?
Ik vraag me serieus af hoe Philips dit nou weer voor elkaar krijgt bij de premium lijn.
Een vraag voor de ongelukkige 9706 kopers, wat heeft Philips gedaan om de bovengenoemde problemen op te lossen?
Oei, dat klinkt niet best... Twee vragen:deltananie schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:27:
Afgelopen Zaterdag de 46pfl9706 ontvangen als replacement. Jeetje wat een achteruitgang vergeleken met mijn 9704. De lokale dimming werkt zeer slecht, zoals eerder vermeld op de forum verticale strepen bij snelle bewegingen, beeld dat zomaar wegvalt en grijs beeld.
- wat bedoel je precies met "De lokale dimming werkt zeer slecht";
- en dezelfde vraag betreffende een "grijs beeld"?...
Ikzelf heb de 32PFL9705, die erg lijkt op jouw oude 9704, dus vergelijk hem voor de duidelijkheid gewoon met jouw oude.
Ik ben benieuwd.
Ook ik heb enorm last van verticale strepen bij snelle bewegingen en dan met name bij egale kleuren, zoals muren, luchten, etc.. Zonder die strepen is het beeld echt prachtig, maar ik kan er niet aan wennen en aangezien camera's veel bewegen heb ik besloten het toestel retour te doen en te gaan voor de Samsung D8000. Heb voor de Philips de Sony HX920 gehad en ook deze had enorm last van de verticale strepen (banding). Denk dat het een kwaal is van local dimming. Hopelijk heeft de D8000 het niet en krijg ik een exemplaar met geen tot zeer weinig bleeding...deltananie schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:27:
Eigenlijk schandalig dat je voor dit geld nog geen tv kan kopen die gewoon goed is.....
Verwijderd
Ik heb de 32PFL7606H/12 gekocht en heb 2 problemen.
Ik vind de motion niet zo best, het beeld loopt niet vloeiend maar stotert te veel.
En ook heb ik veel last van backlicht.
En ik vraag me af of de tv 24p ondersteund.
Ik vind de motion niet zo best, het beeld loopt niet vloeiend maar stotert te veel.
En ook heb ik veel last van backlicht.
En ik vraag me af of de tv 24p ondersteund.
Gelukkig heb je je tv kunnen ruilen, Philips doet helaas niet aan geld retour. Ik snap ook niet dat de tv zoveel locale dimmings problemen heeft. Mijn 9704 wat de eerste generatie was met locale dimming had niet echt zichtbare dimmings problemen. Nu 2 jaar later met de 9706 zie ik alleen maar dimmings problemen.maikel7 schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:28:
[...]
Ook ik heb enorm last van verticale strepen bij snelle bewegingen en dan met name bij egale kleuren, zoals muren, luchten, etc.. Zonder die strepen is het beeld echt prachtig, maar ik kan er niet aan wennen en aangezien camera's veel bewegen heb ik besloten het toestel retour te doen en te gaan voor de Samsung D8000. Heb voor de Philips de Sony HX920 gehad en ook deze had enorm last van de verticale strepen (banding). Denk dat het een kwaal is van local dimming. Hopelijk heeft de D8000 het niet en krijg ik een exemplaar met geen tot zeer weinig bleeding...
Eigenlijk schandalig dat je voor dit geld nog geen tv kan kopen die gewoon goed is.....
Antwoord 1: Bij zwart beeld zie je witte vlekken op het scherm, de dimming gaat niet helemaal uit. Als je zwart beeld hebt met bijvoorbeeld in het midden een witte tekst (bij films) zodra de witte tekst verdwijnt zie je een vlek, na een paar seconden trekt de vlek weg. Bij donker blauwe kleuren gaat de dimming niet uit, dus je ziet donkerblauw met een witte gloed er door heen. Bij 21:9 beeld (reclame bijvoorbeeld) zie je 2 zwarte balken, de twee zwarte balken zijn niet zwart maar donker grijs.Freddy2 schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:29:
[...]
Oei, dat klinkt niet best... Twee vragen:
- wat bedoel je precies met "De lokale dimming werkt zeer slecht";
- en dezelfde vraag betreffende een "grijs beeld"?...
Ikzelf heb de 32PFL9705, die erg lijkt op jouw oude 9704, dus vergelijk hem voor de duidelijkheid gewoon met jouw oude.
Ik ben benieuwd.
Antwoord 2: Het beeld valt weg en je krijgt gewoon grijs beeld te zien. Zonder vlekken of zo maar gewoon grijs.
Ik heb trouwens Philips aan de lijn gehad ivm al mijn problemen. Ze gaan nu een monteur sturen om hun eigen repacement te repareren.
Bedankt voor je antwoorden!deltananie schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:04:
Antwoord 1: Bij zwart beeld zie je witte vlekken op het scherm, de dimming gaat niet helemaal uit. Als je zwart beeld hebt met bijvoorbeeld in het midden een witte tekst (bij films) zodra de witte tekst verdwijnt zie je een vlek, na een paar seconden trekt de vlek weg. Bij donker blauwe kleuren gaat de dimming niet uit, dus je ziet donkerblauw met een witte gloed er door heen. Bij 21:9 beeld (reclame bijvoorbeeld) zie je 2 zwarte balken, de twee zwarte balken zijn niet zwart maar donker grijs.
Het lijkt dus dat de dimming-functie hier erg "voorzichtig" werkt, ofwel erg langzaam. Hoe gaat het met het omgekeerde in jouw voorbeeld: als de witte tekst verschijnt in het zwarte beeld, is het wit dan meteen op volle sterkte, of neemt het daarna nog toe, of juist weer wat af?...
Is het probleem hetzelfde in alle drie de "Dynamic Backlight"-standen: Standaard/Optimaal Beeld/Energie?...
Trouwens, heb je nog verschillende firmware-versies geprobeerd, met name voor het probleem van het wegvallen van het beeld?...
[ Voor 5% gewijzigd door Freddy2 op 21-11-2011 23:03 ]
Ik heb sinds een week een Philips 32PFL7606h, een heerlijk scherm vergeleken met mijn oude Samsung T260HD. Echt een verademing. 3D van mijn laptop naar de TV werkt uitstekend met PowerDVD11.
Echter een vraag, ik heb een 5.1 setje op het oog, alleen heeft deze alleen een optical in. Als ik de TV aansluit met HDMI en de optical out van de TV naar de 5.1 set stuur, gaat dit dan werken? Gaat voornamelijk om DTS.
Dus Laptop --> HDMI --> 3DTV --> Optical --> 5.1 DTS.
Een philips medewerker verzekerde me dat dit wel ging werken, maar hij klonk naar mijn mening niet overtuigd. Iemand ervaring hiermee?
Echter een vraag, ik heb een 5.1 setje op het oog, alleen heeft deze alleen een optical in. Als ik de TV aansluit met HDMI en de optical out van de TV naar de 5.1 set stuur, gaat dit dan werken? Gaat voornamelijk om DTS.
Een philips medewerker verzekerde me dat dit wel ging werken, maar hij klonk naar mijn mening niet overtuigd. Iemand ervaring hiermee?
Hallo mensen!
Me vriendin en ik zoeken naar onze eerst tv. Ons oog is gevallen op de Philips 32PFL9606H.
Na wat gezoek op internet kwamen we ook de Samsung UE40D6510 tegen.
We zitten in een klein huisje, dus voor ons is eigenlijk 32 inch gewoon goed.
Waar bij ons nu de vraag ligt, is 'Welke tv is nu beter'?
Dit is natuurlijk een beetje een rare vraag, maar misschien hebben jullie al ervaring met 1 of beide tv's.
Zelf heb ik natuurlijk al wat op internet gezocht, wat de verschillen zijn enzo en ik heb op de site van de consumentenbond de twee tv's met elkaar vergeleken. Juist door deze vergelijking weet ik nu niet goed wat nu een betere keus zou zijn.
We willen ongeveer €1000,- uitgeven, en we zullen alleen tv via de DVB-C tuner kijken.
Wat mij vooral opviel op de Consumentenbond site is, dat de 3D functionaliteit van de Philips een beduidend lager cijfer krijgt dan de Samsung.
De 3D functie is voor ons gewoon een leuke functie er bij, en niet het hoofd doel waarom we de tv zouden kopen. Daarnaast zijn die brilletjes ook redelijk aan de prijs.
Welke tv zouden jullie aanraden, en zijn er misschien nog alternatieven?
Alvast bedankt!
Me vriendin en ik zoeken naar onze eerst tv. Ons oog is gevallen op de Philips 32PFL9606H.
Na wat gezoek op internet kwamen we ook de Samsung UE40D6510 tegen.
We zitten in een klein huisje, dus voor ons is eigenlijk 32 inch gewoon goed.
Waar bij ons nu de vraag ligt, is 'Welke tv is nu beter'?
Dit is natuurlijk een beetje een rare vraag, maar misschien hebben jullie al ervaring met 1 of beide tv's.
Zelf heb ik natuurlijk al wat op internet gezocht, wat de verschillen zijn enzo en ik heb op de site van de consumentenbond de twee tv's met elkaar vergeleken. Juist door deze vergelijking weet ik nu niet goed wat nu een betere keus zou zijn.
We willen ongeveer €1000,- uitgeven, en we zullen alleen tv via de DVB-C tuner kijken.
Wat mij vooral opviel op de Consumentenbond site is, dat de 3D functionaliteit van de Philips een beduidend lager cijfer krijgt dan de Samsung.
De 3D functie is voor ons gewoon een leuke functie er bij, en niet het hoofd doel waarom we de tv zouden kopen. Daarnaast zijn die brilletjes ook redelijk aan de prijs.
Welke tv zouden jullie aanraden, en zijn er misschien nog alternatieven?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Moeilijkte beantwoorden aangezien je twee televisies noemt om uit te kiezen, een 40 inch en een 32 inch. Ik adviseer voor de grootste te gaan, de 40 inch. Voor een woonkamer kan 40 inch al vanaf 1,5 meter afstand.
Gisteren de 42pfl7606 ontvangen en geinstalleerd (tijdelijk nog op een TV meubel, maar in het weekend gaat die aan de muur). Prachtig beeld via de Clarke-tech ET9000 HD satellietontvanger en de Mede8er 500X. Klein beetje last van backlight bleeding aan de onderkant, maar dat is niet storend.
Onze huiskamer is 3,60m qua afstand van muur tot muur en ik kan niet zeggen dat de 42" te groot is. Zeker omdat die tegen de muur gemonteerd gaat worden.
Edit, net even de HDMI kabel vervangen tussen satellietontvanger en de TV, die bleek niet 3D geschikt te zijn en die van de Mede8er wel. Maar dat 3D van de Astra demokanalen ziet er goed uit.
Onze huiskamer is 3,60m qua afstand van muur tot muur en ik kan niet zeggen dat de 42" te groot is. Zeker omdat die tegen de muur gemonteerd gaat worden.
Edit, net even de HDMI kabel vervangen tussen satellietontvanger en de TV, die bleek niet 3D geschikt te zijn en die van de Mede8er wel. Maar dat 3D van de Astra demokanalen ziet er goed uit.
[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 23-11-2011 11:00 ]
Gisteren de 42pfl7606 ontvangen en geinstalleerd (tijdelijk nog op een TV meubel). Voor mij een upgrade van een Philips 32" 9000 serie uit het jaar kruik. Erg tevreden met de kwaliteit tot zo ver. Ik gebruik de Humax 5050c om tv te kijken, ziet er goed uit allemaal. Ik zit bijna 5 meter van het scherm, wat ik als erg prettig ervaar. Op zich had 47" ook niet misstaan, maar die 200 euro extra past niet binnen het budget.
Verwijderd
Net twee dagen de 42PFL7676 binnen. Hadden een 32PFL7603. Toch een geweldige vooruitgang.
Doet het uitstekend. Krijg alleen de wifi niet aan de gang. Heb via de aldi een usb wifi dongel aangeschaft. maar krijg het niet werkend.
Doet het uitstekend. Krijg alleen de wifi niet aan de gang. Heb via de aldi een usb wifi dongel aangeschaft. maar krijg het niet werkend.
Verwijderd
De Wifi verbinding werkt alleen via een officiële Philips USB dongel (PTA01).Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:20:
Net twee dagen de 42PFL7676 binnen. Hadden een 32PFL7603. Toch een geweldige vooruitgang.
Anders gaat het niet werken.
Verwijderd
Mijn dank. Dan kan ik die van de Aldi weer terug brengen. Was te mooi (en te goedkoop) om waar te zijn blijkbaar..
Zelfde heb je met de mediaplayers met een Realtek chip, daar werkt ook maar een bepaalde soort Realtek Wifi stick op.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem, en er is reeds een monteur langs geweest die natuurlijk niets kon oplossen.Stalensnuitje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:51:
[...]
Had jij nou ook dat probleem met niet-werkende ARC? Dan ga ik daar ook eens over bellen.
Dus ik adviseer iedereen met hetzelfde probleem dit aan te melden.
Wellicht pakken ze het dan eerder op bij Philips...
Kort samengevat:
Geluid van TV gaat via HDMI-ARC naar receiver, dat werkt prima.
Echter indien je kijkt naar een andere bron(bv bluray) en daarna weer terug schakeld naar TV kijken komt er geen geluid of vervormd geluid vanaf de TV.
Uit/aan schakelen van de TV lost dit weer op.
Heb eindelijk mijn xstreamer prodigy binnen en kan hiermee 3G optie aanzetten en dus 3D films op m'n 42plf7676 bekijken. Beeld is echt ontzettend mooi mits kwaliteit van de 3D film goed is, vooral heldere scenes springen eruit en zien er ontzettend goed uit.
Wel een probleem met ondertitels, als de 3D optie uitstaat heb ik zie ik de film naast elkaar en de ondertitel ziet er goed uit (onder titeling is centraal over volledige beeld en dus niet links en rechts apart).
Zodra ik op de tv de 3D optie aanzet is de ondertitel niet meer leesbaar, blijkbaar wordt de ondertitel ook meegenomen in het 3D process.
Zijn er meer die dit probleem hebben?
Wel een probleem met ondertitels, als de 3D optie uitstaat heb ik zie ik de film naast elkaar en de ondertitel ziet er goed uit (onder titeling is centraal over volledige beeld en dus niet links en rechts apart).
Zodra ik op de tv de 3D optie aanzet is de ondertitel niet meer leesbaar, blijkbaar wordt de ondertitel ook meegenomen in het 3D process.
[ Voor 6% gewijzigd door Him_ op 24-11-2011 11:16 ]
Verwijderd
Heb pas de 42plf7676 gekocht. Ik ben een beetje een leek
in het 3d kijken en afspelen. Misschien een overbodige vraag maar ik wil het toch voor de zekerheid weten. Ik download 3d films in een .mkv bestand op mijn laptop. Is het op de één of andere manier mogelijk om deze films in 3d in te voeren op de tv zonder gebruik te maken van een bluray speler of iets dergelijks.
Dus of via usb/, of via een bepaalde mediaspeler op de laptop dmv streaming, of door de aanschaf van een bepaalde kabel. Ik wil namelijk nog even wachten met de aankoop van een bluray speler of home cinema set.
Alvast bedankt!
Dus of via usb/, of via een bepaalde mediaspeler op de laptop dmv streaming, of door de aanschaf van een bepaalde kabel. Ik wil namelijk nog even wachten met de aankoop van een bluray speler of home cinema set.
Alvast bedankt!
Kijk hier eens: productreview: Xtreamer Prodigy review door VerwijderdHim_ schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:15:
Heb eindelijk mijn xstreamer prodigy binnen en kan hiermee 3G optie aanzetten en dus 3D films op m'n 42plf7676 bekijken. Beeld is echt ontzettend mooi mits kwaliteit van de 3D film goed is, vooral heldere scenes springen eruit en zien er ontzettend goed uit.
[/quote]
Ik heb de Prodigy sinds twee dagen en ben tot nu tevreden ( gekoppeld aan mijn 3D Philips 55plf7606)
Alle 3D bestanden die ik heb speelt hij prima af ( BD-iso, X264 half SBS ). Echte BD iso ( ik moet wel soms de menu's uitzetten van de BD...ligt aan format van de BD ) gaan automatisch en mijn TV schakelt prima naar 3D. Voor de half SBS bestanden moeten je even je Prodigy opdracht geven dat het om 3D gaat en voila.Ondertitels in 3D ook geen probleem
[/quote]
Aanvulling op Mikerdam, beetje offtopic.....
Als je via je Prodigy twee beelden naast elkaar op je Philips TV ziet dan is het half SBS op de Prodigy afstandbediening op 6 drukken en kiezen voor "half SBS" je Philips schakelt over op 3D, even op OK drukken en kijken maar.
Als je via je Prodigy twee beelden naast elkaar op je Philips TV ziet dan is het half SBS op de Prodigy afstandbediening op 6 drukken en kiezen voor "half SBS" je Philips schakelt over op 3D, even op OK drukken en kijken maar.
[ Voor 10% gewijzigd door g7142h01 op 24-11-2011 16:46 ]
Yep, truukje is om de 3d optie op de prodigy aan te zetten, ik deed dit op de philips en dan gaan de ondertitels niet goed. Als je het op de prodigy doet werkt het wel goed.Mikerdam schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:36:
[...]
Kijk hier eens: productreview: Xtreamer Prodigy review door Verwijderd
[/quote]
Ik heb de Prodigy sinds twee dagen en ben tot nu tevreden ( gekoppeld aan mijn 3D Philips 55plf7606)
Alle 3D bestanden die ik heb speelt hij prima af ( BD-iso, X264 half SBS ). Echte BD iso ( ik moet wel soms de menu's uitzetten van de BD...ligt aan format van de BD ) gaan automatisch en mijn TV schakelt prima naar 3D. Voor de half SBS bestanden moeten je even je Prodigy opdracht geven dat het om 3D gaat en voila.Ondertitels in 3D ook geen probleem
[/quote]
Verwijderd
Afgelopen maandag monteur geweest, complete voedingsunit vervangen.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:45:
[...]
Kreeg via Correct uit Rotterdam , bericht van CE-Repair uit Dordrecht, ze hebben op basis van ervaring alvast een voeding besteld??, vreemd dat als de voeding defect is het ambilight het wel doet?
Wordt vervolgd.
Beeldkwaliteit is nu zoals hij hoort te zijn uitstekend.
Sinds kort heb ik een 32PFL6606H/12. Eerst had ik een probleem met de audio over HDMI, dat vaak zwaar vervormd aankwam na het wisselen van signaalbron. Dat heb ik verholpen met een firmware-update: Ik draai nu 0.14.84.0
Maar: Nu heb ik het probleem dat de TV vaak niet goed aan gaat: Zonder beeld. De backlight springt wel aan na een paar seconden, maar gaat later ook weer uit. En dat herhaalt zich dan. Soms, na lang wachten (>35s) krijg ik alsnog beeld, maar soms ook niet. Dan heb ik alleen geluid. De enige methode om alsnog beeld te krijgen is de TV weer uitzetten, en een nieuwe poging wagen.
Kent iemand dit probleem? (En hoe los ik het op?)
Maar: Nu heb ik het probleem dat de TV vaak niet goed aan gaat: Zonder beeld. De backlight springt wel aan na een paar seconden, maar gaat later ook weer uit. En dat herhaalt zich dan. Soms, na lang wachten (>35s) krijg ik alsnog beeld, maar soms ook niet. Dan heb ik alleen geluid. De enige methode om alsnog beeld te krijgen is de TV weer uitzetten, en een nieuwe poging wagen.
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Verwijderd
Wat is jullie ervaring met de TVTV EPG? Mijn ervaring is dat vaak gegevens van SBS6, Veronica en Net 5 ontbreken. Tevens kan je veel zenders helemaal niet toevoegen, zoals Film1, Foxlife, Scyfy, RTL Crime of RTL Lounge.
Heb ik ook gehad na de laatste update op mijn 7606. Ik heb de Philips Service gebeld en zij hebben op afstand in mijn TV gekeken ( kan via speciale toetscombi op de afstandsbediening, dan geef jij toestemming om remote in je tv te kijken, geen idee of de 6606 dat ook kan). Techneut zag inderdaad wat raars en stelde voor om een monteur te zenden om opnieuw firmware te plaatsen. Omdat mijn TV nog slechts een aantal dagen oud was heb ik hem omgeruild bij de leverancier. Ik heb deze nieuwe nog niet voorzien van de laatste firmware....je begrijpt vast wel waarom.Dr Nix schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:05:
Sinds kort heb ik een 32PFL6606H/12. Eerst had ik een probleem met de audio over HDMI, dat vaak zwaar vervormd aankwam na het wisselen van signaalbron. Dat heb ik verholpen met een firmware-update: Ik draai nu 0.14.84.0
Anderen hadden hetzelfde euvel ook maar dat bleek meer een hardwareprobleem te zijn, zie enkele post boven deze.
[ Voor 5% gewijzigd door g7142h01 op 26-11-2011 08:28 ]
gister is een monteur geweest voor mijn 7676. Maar uiteindelijk heeft hij niets gedaan. De punten:
- Backlight bleed kon hij in het licht niet constateren dus dit werd binnen de norm geacht (maar kan ik ergens wel mee leven).
- Geluid drops bij luisteren via HDMI naar externe mediaplayer (boxee box en NeoTV350) was een nog onbekend euvel maar werd geacht als software probleem waarbij er conflicten zijn tussen de mediaplayers (intern en extern neem ik dan aan). Gaat gemeld worden en word ik over terug gebeld.
- Geen geluid na switchen van HDMI ingang (boxee box) naar TV na bv een uur. Was bekend probleem en wordt met een toekomstige firmware update gefixt.
Al met al dus geen enkele oplossing geboden. hopelijk gaan er snel nieuwe firmware udates komen (oa met de nieuwe smart tv interface).
- Backlight bleed kon hij in het licht niet constateren dus dit werd binnen de norm geacht (maar kan ik ergens wel mee leven).
- Geluid drops bij luisteren via HDMI naar externe mediaplayer (boxee box en NeoTV350) was een nog onbekend euvel maar werd geacht als software probleem waarbij er conflicten zijn tussen de mediaplayers (intern en extern neem ik dan aan). Gaat gemeld worden en word ik over terug gebeld.
- Geen geluid na switchen van HDMI ingang (boxee box) naar TV na bv een uur. Was bekend probleem en wordt met een toekomstige firmware update gefixt.
Al met al dus geen enkele oplossing geboden. hopelijk gaan er snel nieuwe firmware udates komen (oa met de nieuwe smart tv interface).
Verwijderd
Backlight bleed kon hij in het licht niet constateren en dan is het goed? Je zal maar veel 's avonds kanaal televisie kijken.
Verwijderd
Ik ben ook sinds kort in het bezit van de PFL7676 (via de ING uiteraard...) en heb wat problemen met de PS3. Games die 1080p ondersteunen zoals MW3 werken altijd goed. Maar als ik PES 2012 wil spelen (720p en 3D) dan gaat het wel eens verkeerd. Soms als ik automatisch zoek naar de video-instelling via de PS3 krijg ik de melding dat mijn tv 3d ondersteunt en vindt hij de juiste instellingen, maar soms als ik automatisch laat zoeken naar de juiste instellingen dan wordt het beeld zwart en krijg ik de boodschap dat er geen video signaal is.
Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Ah ik zie die posts nu ook. Lijkt hetzelfde. Voor de duidelijkheid: Ik kan de tv nog wel bedienen met de AB, zoals input selecteren (dat doe ik dan dus blind). Het geluid komt dan van de juiste bron. Ook kan ik 'm weer in standby zetten.g7142h01 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 08:25:
[...]
Heb ik ook gehad na de laatste update op mijn 7606. Ik heb de Philips Service gebeld en zij hebben op afstand in mijn TV gekeken ( kan via speciale toetscombi op de afstandsbediening, dan geef jij toestemming om remote in je tv te kijken, geen idee of de 6606 dat ook kan). Techneut zag inderdaad wat raars en stelde voor om een monteur te zenden om opnieuw firmware te plaatsen. Omdat mijn TV nog slechts een aantal dagen oud was heb ik hem omgeruild bij de leverancier. Ik heb deze nieuwe nog niet voorzien van de laatste firmware....je begrijpt vast wel waarom.
Anderen hadden hetzelfde euvel ook maar dat bleek meer een hardwareprobleem te zijn, zie enkele post boven deze.
Ik heb Philips ook even gebeld en ze zeiden dat het een onbekend probleem was.voor hen. Als de monteur is langsgeweest zal ik wel een update geven. Ze hebben het niet gehad over een remote fix met een toetsencombinatie. Misschien zit dat niet in de 6000 serie

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
k heb de TV op mijn laptop aangesloten met HDMI, echter ziet mijn laptop dat de TV maar 2 audiokanalen ondersteund. Is dit correct, of ziet mijn laptop het verkeerd en moet ik een instelling aanpassen?KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:27:
Ik heb sinds een week een Philips 32PFL7606h, een heerlijk scherm vergeleken met mijn oude Samsung T260HD. Echt een verademing. 3D van mijn laptop naar de TV werkt uitstekend met PowerDVD11.
Volgens mij klopt dat wel, ben geen audio kenner, maar in je TV zit geen audio decoder om kanalen te splitsen daarvoor moet je toch echt een home cinemasetje hebben. Het geluid van de TV kun je wel weer doorkabelen naar een audioset met 5.1/7.1 decoder.
Verwijderd
DTS passthrough werkt helaas niet, omdat dit niet ondersteund wordt door de TV.
DolbyDigital meerkanaals werkt wel.
DolbyDigital meerkanaals werkt wel.
Sinds vanmiddag heb ik de 55PFL6606H staan.
Mooi formaat met leuke functies.
Alleen valt de beeldkwaliteit mij wat tegen.
Ik heb er namelijk een digitenne box bij en het beeld is vrij blokkerig bij bewegende beelden.
Bij tekenfilms is dit helemaal duidelijk zichtbaar.
Is dit een minpunt van digitenne via de scartaansluiting?
Wordt het beeld beter bij een digitenne insteekkaart in de TV?
Via de laptop is het beeld namelijk wel haarscherp.
Mooi formaat met leuke functies.
Alleen valt de beeldkwaliteit mij wat tegen.
Ik heb er namelijk een digitenne box bij en het beeld is vrij blokkerig bij bewegende beelden.
Bij tekenfilms is dit helemaal duidelijk zichtbaar.
Is dit een minpunt van digitenne via de scartaansluiting?
Wordt het beeld beter bij een digitenne insteekkaart in de TV?
Via de laptop is het beeld namelijk wel haarscherp.