Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:10:
Edit2: let op: deze builds bevatten geen LuCI, wordt kennelijk standaard niet ge-enabled in de .config als je 12.09 met defaults compiled (had wel alle package feeds geüpdated en geïnstalleerd).
Is dat wenselijk of juist niet? Je zou LuCI toch gewoon kunnen toevoegen in je .config? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien een domme vraag, maar kon in het verleden mn router extern benaderen. Had een port vanaf buiten naar poort 80 open gezet zodat ik bij Luci kon. Helaas werkt dit sinds kort niet meer, alles lijkt goed te staan. SSH wil ook niet meer van buiten af, gebruik de laatste build van Ultraman.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk13139 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Is dat wenselijk of juist niet? Je zou LuCI toch gewoon kunnen toevoegen in je .config? ;)
Natuurlijk. Ik wilde zo dicht mogelijk blijven bij de standaard release images, en ging er daarom vanuit dat de default .config al LuCI bevatte. Kennelijk dus niet, bij het builden van de officiële release gebruikt men dus een aangepaste .config.

Voor de liefhebbers: mijn builds zij nu ook beschikbaar met LuCI. Zie de originele post.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
bij mij is er iets raars ... als ik mijn kabel gelijk aan mijn upc modem zet haald hij wel de snelheid van 150mb/ps soms wel 154 mb/ps maar zet ik de tp link er tussen gaat hij niet verder dan 130mb/ps Is dit bekend ? is hier wat aan te doen ? zo ja wat .........

Tevens word mij door alternate de wl 309 gaming aangeraden om de snel heid van 200mb/ps te gaan halen omdat ik over een week die snelheid ga krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Pindope op 25-10-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
*zucht* gaan er nou iedere pagina 5 mensen komen klagen dat een 4 jaar oude budgetrouter geen terabit WAN-througput heeft? 10 posts terugbladeren is toch niet teveel gevraagd?

[ Voor 17% gewijzigd door mcDavid op 25-10-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickje85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 09:27
hallo allemaal,

ik heb vandaag deze router tweedehands gekocht, maar heb een vraag

heb meteen de laatste firmware er op gezet

situatie:
laptop (HP ProBook 4710s) met een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 wireless kaart (300mbps)
server (Dell Dimension 5150) met TP-Link TL-WN851ND wireless kaart (300mbps)
UPC Horizon met 100mbps internet

als ik download met de laptop haal ik makkelijk ruim 7MB/s
met de server haal ik dit ook

aan de server hangt een externe harde schijf waar ik op download (USB3.0 schijf maar aangesloten op een USB2.0 poort)

als ik vervolgens van mijn laptop naar die harde schijf (als netwerkschijf ingesteld) kopieer, mag ik blij zijn als ik de 2MB/s haal, dit zou toch meer op de 30MB/s moeten zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door patrickje85 op 25-10-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Vraagje: is er een mogelijkheid om de router automatisch te laten herstarten na een bepaalde gebeurtenis?

De reden dat ik dit vraag: op mijn studentenkamer heb ik één LAN-verbinding op het glasvezelnetwerk van de universiteit. Op die verbinding heb ik mijn router aangesloten, met daarop meerdere computers/andere apparaten. Om de een of andere reden verliest de router om de zoveel tijd (meestal tussen de 24 en 48 uur) de verbinding en moet ik 'm herstarten. De leasetijd verlengen stelde het probleem uit, maar loste het niet op. Waarom ik de verbinding verlies is niet duidelijk (hoe zou ik dit effectief kunnen loggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
SublimnAll schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:25:
Vraagje: is er een mogelijkheid om de router automatisch te laten herstarten na een bepaalde gebeurtenis?
Afbeeldingslocatie: http://www.elroshop.eu/media/catalog/product/cache/12/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/T/M/TM102.jpg
;)
De reden dat ik dit vraag: op mijn studentenkamer heb ik één LAN-verbinding op het glasvezelnetwerk van de universiteit. Op die verbinding heb ik mijn router aangesloten, met daarop meerdere computers/andere apparaten. Om de een of andere reden verliest de router om de zoveel tijd (meestal tussen de 24 en 48 uur) de verbinding en moet ik 'm herstarten. De leasetijd verlengen stelde het probleem uit, maar loste het niet op. Waarom ik de verbinding verlies is niet duidelijk (hoe zou ik dit effectief kunnen loggen?).
Door de log aan te zetten...
Klinkt alsof je iets verkeerd hebt aangesloten of ingesteld.
Probeer ook eens een andere kabel aan te sluiten.
patrickje85 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:08:
hallo allemaal,

ik heb vandaag deze router tweedehands gekocht, maar heb een vraag

heb meteen de laatste firmware er op gezet

situatie:
laptop (HP ProBook 4710s) met een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1000 wireless kaart (300mbps)
server (Dell Dimension 5150) met TP-Link TL-WN851ND wireless kaart (300mbps)
UPC Horizon met 100mbps internet

als ik download met de laptop haal ik makkelijk ruim 7MB/s
met de server haal ik dit ook

aan de server hangt een externe harde schijf waar ik op download (USB3.0 schijf maar aangesloten op een USB2.0 poort)

als ik vervolgens van mijn laptop naar die harde schijf (als netwerkschijf ingesteld) kopieer, mag ik blij zijn als ik de 2MB/s haal, dit zou toch meer op de 30MB/s moeten zitten?
Let op je eenheden, dat maakt nogal verschil.

Hoe snel gaat het kopieëren van bestanden bedraad?
Verder gok ik dat je Windows gebruikt, hoe meet je de snelheden?
Kopieër je een aantal kleine bestanden, of één groot bestand?

[ Voor 33% gewijzigd door Miyamoto op 26-10-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=31723

zelf gebruik ik:
code:
1
2 0 * * * /root/wifionoff

draai je opwnwrt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en wat vragen te hebben gesteld, is nu het plan Gargoyle te installeren als eerste custom firmware op mijn TL-WR1043ND.

Bij de install instructions op de Gargoyle website staat uitgelegd dat ik toch vooral de juiste versie moet kiezen. Als hulp staat er een screenshot die me naar de :

gargoyle_1.3.14-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin

leidt. Nu lijkt het mij logisch dat dit ten tijde van schrijven de laatste versie was.

Als ik nu naar de download page ga zijn er inmiddels een hoop meer. 1.5 en 1.3 experimental en 1.4 stable. 1.4.7 is dan vervolgens de laatste stable release. Nu denk ik dat ik deze wil hebben, dus:

gargoyle_1.4.7-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin

Maar ik dacht ik gooi het toch eerst nog even in de groep. Doe het liever meteen goed, bespaart me wellicht een ronde testen uit.

Heb ik zo de goede ?

[ Voor 0% gewijzigd door Buntmans op 26-10-2013 14:42 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickje85
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 09:27
Let op je eenheden, dat maakt nogal verschil.

Hoe snel gaat het kopieëren van bestanden bedraad?
Verder gok ik dat je Windows gebruikt, hoe meet je de snelheden?
Kopieër je een aantal kleine bestanden, of één groot bestand?
Heb even wat tests gedaan met LAN SpeedTest en een apart topic aangemaakt

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1566804

[ Voor 43% gewijzigd door patrickje85 op 26-10-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31
Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:41:
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en wat vragen te hebben gesteld, is nu het plan Gargoyle te installeren als eerste custom firmware op mijn TL-WR1043ND.

Bij de install instructions op de Gargoyle website staat uitgelegd dat ik toch vooral de juiste versie moet kiezen. Als hulp staat er een screenshot die me naar de :

gargoyle_1.3.14-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin

leidt. Nu lijkt het mij logisch dat dit ten tijde van schrijven de laatste versie was.

Als ik nu naar de download page ga zijn er inmiddels een hoop meer. 1.5 en 1.3 experimental en 1.4 stable. 1.4.7 is dan vervolgens de laatste stable release. Nu denk ik dat ik deze wil hebben, dus:

Maar ik dacht ik gooi het toch eerst nog even in de groep. Doe het liever meteen goed, bespaart me wellicht een ronde testen uit.

Heb ik zo de goede ?
Ik zou gewoon voor de meest recente release gaan. Heb enkele maanden 1.5.10 gedraaid zonder noemenswaardige problemen. Pas geupgrade naar 1.5.11. Deze werkt sindsdien probleemloos.

Gewoon goed de installatie instructie lezen en dit bestand downloaden:

http://www.gargoyle-route...d-v1-squashfs-factory.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik heb inmiddels de tp link offline gedaan .. die kon maar tot 130/mb/ps helaas .. ik heb nu de sitecom gamer 2 aangeschaft en ik haal nu snelheden van 205/mb/ps
Heb het upc pakket alles in 1 met 200mb/ps dus ik ben nu tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Nee, ik heb de standaard firmware er nog op draaien. Een vriend van me woont in hetzelfde complex met exact dezelfde router, en heeft hetzelfde probleem. Hij heeft openwrt geprobeerd, maar zei dat dat nog meer problemen opleverde.

Sorry, duidelijkere informatie heb ik momenteel niet. Ik ga het nog eens proberen te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 19:10
Buntmans schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:41:

Heb ik zo de goede ?
Ik heb nu zo'n 2-3 weken versie 1.51 draaien zonder problemen.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee om mijn openwrt router weer extern benaderbaar te maken? Port mappings opnieuw aanmaken heeft geen zin.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
chielmi schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:55:
[...]

Ik zou gewoon voor de meest recente release gaan. Heb enkele maanden 1.5.10 gedraaid zonder noemenswaardige problemen. Pas geupgrade naar 1.5.11. Deze werkt sindsdien probleemloos.

Gewoon goed de installatie instructie lezen en dit bestand downloaden:

http://www.gargoyle-route...d-v1-squashfs-factory.bin
Ok dank je. Ik heb het bestand gedownload. Loop nu tegen iets heel vreemds aan:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/359ddw1.jpg

Ik klik op browse, selecteer de file, en druk op 'upgrade'. Zowel met Opera als Firefox geprobeerd...

Edit: Opgelost. Bestand gerenamed naar gargoyle.bin.

Edit2: Ok het is gelukt. Gargoyle werkt inmiddels. Heb internet via wlan maar nog niet via lan.

Eerst maakte hij helemaal geen WAN connectie. Toen mac adres gecloned en het werkt nu. WLAN aangezet en ik zit nu via de laptop op internet. Vervolgens heb ik de lan connectie op fixed ip gezet en dat werkt nu (werkte daarvoor ook op DHCP, ook zonder internet). Ik heb bij de netwerk instellingen op mijn desktop bij DNS de 2 DNS adressen ingevuld die in in de gargoyle gui zie en die daar blijkbaar werken. Toch heb ik geen internetconnectie op mijn desktop, volgens mij dus omdat de DNS niet werkt ? Ben even out of options geloof ik..

[ Voor 62% gewijzigd door Buntmans op 27-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ok ik maak toch even een nieuwe post anders wordt het onoverzichtelijk. Bovenstaand probleem is opgelost. Firmware is correct geflashed. Nu heb ik het volgende:

Ik heb prima connectie met internet via WLAN (type dit nu op de laptop). Maar op mijn desktop die met kabel aan de router hangt, lukt dit me om de een of andere reden niet.

LAN connectie met router is goed. Ik kan de router dus ook via de desktop benaderen. Ik heb alleen geen internet connectie, hij kan mijn DNS server niet vinden. Nu kan ik geen enkel ip adres pingen, elke tracert houdt op na 192.168.1.1 (router). Ik heb zowel static connectie geprobeerd, als DHCP (van router naar desktop). Beide connecten goed met LAN maar beide geen internet access.

Wat mis ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomaniusDranius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 14:45
Hallo allemaal,

Dit is misschien al een paar keer voorbij gekomen maar ik heb geen concrete antwoord op mijn vraag kunnen vinden dus maar even postje doen :)

ik heb sinds paar maanden de laatste update geinstalleerd (WR1043ND_v1_130428) en sindsdien knalt mijn verbinding uit en de enige oplossing is dan stekker uit de router.. vervolgens doe ie het weer een tijdje (meestal een paar dagen).

Hoe kan ik dit permanent oplossen? Terug naar de vorige firmware of?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ik kreeg het niet werkend met Gargoyle, geen idee waarom. Kon op het Gargoyle forum niets vinden over een soortgelijk probleem en geen geduld. Dus met de image van de Gargoyle site weer stock erop gezet

Alles werkt inmiddels weer zoals het hoort. Ik zag ook dat Gargoyle geen mogelijkheid had tot een 2e SSID voor guests met alleen internet, dus afgeschermd van het home network. Dus ik ga nu een andere proberen.

Ik ben toch nog wel heel benieuwd waarom het nu niet werkte, dus als iemand het weet, graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ok na een tijdje de nieuwe DD-wrt versies geprobeerd te hebben. Ervaar ik nog steeds WIFI problemen. Dus ik wil eigenlijk over op het stabielers, zoals Openwrt of gargoyle.
  • Ten eerste ben ik benieuwd of WIFI van deze WRT's wel stabiel/stabieler zijn?
  • Ten tweede vroeg ik me af wat nou precies het verschil is tussen de builds van mk13139 en ultraman?
  • Als laatste vroeg ik me af hoe ik het beste kan flashen naar Openwrt? Ik heb namelijk ooit de nieuwste stock firmware erop gezet, met de nieuwe bootloader.(welke bij oude dd-wrt's WAN problemen veroorzaakte) Hierna nieuwste DD-wrt erop gezet. Kan ik nu simpelweg revert to stock doen via: link dd-wrt forum en vervolgens een Open-wrt build installeren? Of moet ik eerst nog de German stock zonder de nieuwe bootloader installeren? Ik zie namelijk in deze laatste pagina een paar gebrickte TP's...
Dus als iemand mij verder kan helpen, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met http://nut-bolt.nl/2012/openwrt-bootstrap-theme-for-luci/ op de laatste OpenWRT versie van Ultaman?

Afbeeldingslocatie: http://nut-bolt.nl/assets/Bootstrap-closeup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon goed gaan. Ik heb ook wel eens AA gecompiled met Bootstrap erin. Bij BB is dit zelfs het standaard thema geworden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb het er gewoon op gewaagd :) en het werkt. Is echt 10x beter dan de default met de interface uit 1995...
Bootstrap zou echt het default theme moeten zijn in OpenWRT.
Get Bootstrap for LuCI

I will be submitting Bootstrap to the LuCI developers and putting the sources online after testing. On your OpenWrt-device you can test-drive the Bootstrap theme by ssh-ing to the device and typing the following:

code:
1
2
3
cd /tmp
wget http://nut-bolt.nl/files/luci-theme-bootstrap_1-1_all.ipk
opkg install luci-theme-bootstrap_1-1_all.ipk

This should give you an option ‘Bootstrap’ in the System/System -> Language and Style page.

[ Voor 101% gewijzigd door Whatson op 27-08-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:44

HaTe

haat niet

Ben ik het niet mee eens. Bootstrap is veel te luchtig opgezet om praktisch te zijn. Nu gebruik ik zelf ook Bootstrap voor een paar websites, maar daar heb ik het allemaal iets compacter gemaakt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31
Bliksem B schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:45:
Ok na een tijdje de nieuwe DD-wrt versies geprobeerd te hebben. Ervaar ik nog steeds WIFI problemen. Dus ik wil eigenlijk over op het stabielers, zoals Openwrt of gargoyle.
  • Ten eerste ben ik benieuwd of WIFI van deze WRT's wel stabiel/stabieler zijn?
  • Ten tweede vroeg ik me af wat nou precies het verschil is tussen de builds van mk13139 en ultraman?
  • Als laatste vroeg ik me af hoe ik het beste kan flashen naar Openwrt? Ik heb namelijk ooit de nieuwste stock firmware erop gezet, met de nieuwe bootloader.(welke bij oude dd-wrt's WAN problemen veroorzaakte) Hierna nieuwste DD-wrt erop gezet. Kan ik nu simpelweg revert to stock doen via: link dd-wrt forum en vervolgens een Open-wrt build installeren? Of moet ik eerst nog de German stock zonder de nieuwe bootloader installeren? Ik zie namelijk in deze laatste pagina een paar gebrickte TP's...
Dus als iemand mij verder kan helpen, heel graag!
Met DD-WRT had ik een zeer onstabiele WiFi verbinding. Vooral bij wireless transfer van grote bestanden viel de verbinding vrijwel altijd uit na een tiental seconden. Nu met Gargoyle (is dus gebaseerd op Open WRT) geen WiFi problemen meer. Met Gargoyle is mijn WiFi stabieler dan met de laatste stock firmware.

Het heeft met de hardware versie van je router te maken of je de German stock moet gebruiken. Ik heb dit niet gedaan. Heb eerst een revert naar stock gedaan en vervolgens Gargoyle er overheen geflasht. Bij twijfel kun je altijd de German stock gebruiken, kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Zoals in een vorige post aangegeven, heb ik last van een wegvallende verbinding om de zoveel uur. Ik wilde kijken waardoor dit komt door het te loggen, maar hoe krijg ik die eigenlijk als de verbinding na gebeurtenis X weg is? Als ik de router herstart, is de log gewist...
Iemand enig idee hoe ik een log bemachtig na een weggevallen verbinding? Ik draai de standaard firmware, versie 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:47
@RomaniusDranius
ik heb sinds paar maanden de laatste update geinstalleerd (WR1043ND_v1_130428) en sindsdien knalt mijn verbinding uit en de enige oplossing is dan stekker uit de router.. vervolgens doe ie het weer een tijdje (meestal een paar dagen).
Hoe kan ik dit permanent oplossen? Terug naar de vorige firmware of?

Zo begon het bij mij ook paar maanden geleden. Toen steeds moeilijker met opzetten draadloos netwerk.
En nu lukt dat helemaal niet meer.
Heb FW terug gezet, dat helpt (nu dus) niks.

Zie mijn reactie Maandag 14 oktober 2013 22:49

Blijkbaar komt dit toch vaker voor!

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
chielmi schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

Met DD-WRT had ik een zeer onstabiele WiFi verbinding. Vooral bij wireless transfer van grote bestanden viel de verbinding vrijwel altijd uit na een tiental seconden. Nu met Gargoyle (is dus gebaseerd op Open WRT) geen WiFi problemen meer. Met Gargoyle is mijn WiFi stabieler dan met de laatste stock firmware.

Het heeft met de hardware versie van je router te maken of je de German stock moet gebruiken. Ik heb dit niet gedaan. Heb eerst een revert naar stock gedaan en vervolgens Gargoyle er overheen geflasht. Bij twijfel kun je altijd de German stock gebruiken, kan geen kwaad.
Ok dan klinkt het het voor mij wel verleidelijk om DD-wrt vaarwel te zeggen.

Alleen jij gebruikt Gargoyle, is deze beter dan open-wrt's versie van Ultraman of MK?
Dit heeft dus niks te maken met de nieuwste TPlink firmware? Aangezien de nieuwere dus de bootloader update, welke het WAN probleem veroorzaakt. Ongeveer een jaar geleden werd namelijk bij het updaten naar de nieuwste DD-wrt aanbevolen deze te installeren, omdat de laatste versie van DD-wrt ook gebruik maakte van deze nieuwe bootloader.
Dus het lijkt mij wanneer open-wrt geen gebruik maakt van de nieuwe bootloader, dit dus problemen gaat veroorzaken. Of heb je zelf ook ooit de nieuwste tp-link geïnstalleerd om de bootloader te updaten?

Hetgene waar ik huiverig over ben is dat ik mijn router brick ten gevolgen van een revert to stock, welke een vrij oude TP-link terugzet. Daarnaast wanneer dit wel lukt en het internet doet het gewoon, dan zal een update naar open-wrt ook geen problemen veroorzaken lijk mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

Dag mensen, ik had even een vraagje over de firmware update voor dit ding:

Ik heb de WR1043N (zonder D). Kan ik daarop de nieuwste firmware zetten van deze pagina?: http://nl.tp-link.com/sup...el=TL-WR1043ND&version=V1

Of gaat dat ding dan in rook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Rub3s schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:01:
Dag mensen, ik had even een vraagje over de firmware update voor dit ding:

Ik heb de WR1043N (zonder D). Kan ik daarop de nieuwste firmware zetten van deze pagina?: http://nl.tp-link.com/sup...el=TL-WR1043ND&version=V1

Of gaat dat ding dan in rook op?
Ik denk dat het wel goed moet gaan. Ik wist niet eens dat er een verschil is. Volgens mij hardwaretechnisch is het verschil het volgende:
The two devices of TL-WR1043N and TL-WR1043ND are sharing this User Guide. For simplicity,
we will take TL-WR1043ND for example throughout this Guide,
The differences between them are:
  • TL-WR1043N Router with three fixed antennas.
  • TL-WR1043ND Router with three detachable antennas
.
zie manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Voor de zekerheid toch even vermelden:
nieuws: Onderzoeker waarschuwt voor kwetsbaarheid in TP-Link-routers
Blijkbaar hebben 1043nd's anders dan de default sub 192.168.1.1 hier geen last van.
TP-Link WR1043ND V1 up to firmware version 3.3.12 build 120405 is vulnerable (version 3.3.13 build 130325 and later is not vulnerable)
Ik vraag mij af ofdat ze in DD-/OpenWRT ook telkens zo'n issues moeten oplossen met patches, of hebben die daar native geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
dask schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:29:
Blijkbaar hebben 1043nd's anders dan de default sub 192.168.1.1 hier geen last van.

[...]

Ik vraag mij af ofdat ze in DD-/OpenWRT ook telkens zo'n issues moeten oplossen met patches, of hebben die daar native geen last van?
x-WRT is totaal ergens anders op gebaseerd dan de originele firmware, deze bug zit er dus hoogstwaarschijnlijk niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
meuk: TP-Link TL-WR1043ND 1_130428

lostte dat al op, van 28 april al.
Maar ja, wij tweakers updaten router firmware misschien nog wel, doorsnee thuisgebruikers echt niet. Die zijn blij dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
dask schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:29:

[...]

Deze specifieke vulnerability natuurlijk niet, maar in iedere firmware zullen altijd gaten zitten, die gepatcht moeten worden zodra ze gevonden zijn.

Ellende met routers is inderdaad dat 99% van de routergebruikers niet eens weten wat "firmware" betekent of dat je uberhaupt op zo'n ding in kunt loggen om dingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 08:16
Hopelijk weet hier iemand een oplossing. Ik wil graag een remote desktop verbinding naar huis op kunnen zetten, poort 3389 dus forwarden.

Mijn TP link WR1043ND hangt achter een ziggo ubee modem. In de Ubee is het ip van de TP link als static ingesteld en ingevoerd in de DMZ host.
In de TP link dacht ik vervolgens makkelijk de poort te kunnen forwarden bij de virual server instellingen maar als ik check via canyouseeme.org krijg ik een time out ipv "succes"
Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag de r38636 build van mk13139 geprobeerd te flashen vanaf een eerdere build (r36xxx) maar ik denk dat ik de router gebricked heb.

Ingelogd via ssh, sysupgrade versie gedownload naar /tmp en flashen gestart met sysupgrade -v

Liep door tot "Writing from <stdin> to firmware ..." en na een paar minuten verbrak de ssh verbinding en was de router onbereikbaar. Ook niet op het default IP. Na ongeveer 20 minuten herstart door de stekker er even uit te halen, geen verschil. Failsafe via netwerk lukt ook niet (http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe) Rechtstreeks aangesloten op een pc zie ik met wireshark geen enkel pakketje van de router af komen. Reset 30 seconden ingedrukt houden verandert niets.

Ik denk dat er niets anders op zit dan een seriële verbinding maken vanaf de router printplaat, en kijken wat daarop te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames/Heren,

Ik heb de TL-WR1043ND nu een tijdje, vind het een top router, zelfs met de standaard firmware.
Ik heb hem reeds bij mijn ouders en schoonouders geinstalleerd omdat ik gewoon zo tevreden ben over deze router.

Zelf gebruik ik hem natuurlijk geavanceerder dan mijn (schoon)ouders en loop ik toch tegen een probleempje aan.
Ik heb thuis 2 NAS-schijven die ik allebei via FTP wil benaderen.
Zo staat mijn buffalo op 192.xxx.x.2 en
mijn iomega IX2 op 192.xxx.x.3.
In de TP-link heb ik poort 21 geforwarded naar de buffalo poort 21,
en poort 2121 geforwarded naar de ix2 poort 21.

helaas wil hij me niet doorsturen via de poort 2121.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:29:
helaas wil hij me niet doorsturen via de poort 2121.
Iemand een idee?
FTP heeft een aparte commando poort (21) en een data poort nodig. De router heeft een protocol helper om via de communicatie op poort 21 uit te vissen welke data poort gebruikt wordt en die dan ook tijdelijk te forwarden. Op poort 2121 is deze protocol helper niet actief.

Dit kun je op twee manieren oplossen:

1) gooi FTP helemaal overboord en stap over op SFTP (of SCP). Dit gaat via dezelfde poort 22 als SSH. Het is aan te raden op de router een willekeurig andere poort te kiezen dan poort 22 om bots en hackers zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Er is geen aparte data poort nodig, bovendien is alles encrypted dus veel veiliger. Een goede client is WinSCP.

2) Duik in de instellingen van de tweede FTP server die op poort 2121 zit en stel een beperkte poort range in voor data connecties. Een stuk of 8 poorten is wel genoeg voor privee gebruik. Forward dan dezelfde poort range op je router naar de FTP server.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 04-11-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Erik1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:57:
Vandaag de r38636 build van mk13139 geprobeerd te flashen vanaf een eerdere build (r36xxx) maar ik denk dat ik de router gebricked heb.

Ingelogd via ssh, sysupgrade versie gedownload naar /tmp en flashen gestart met sysupgrade -v

Liep door tot "Writing from <stdin> to firmware ..." en na een paar minuten verbrak de ssh verbinding en was de router onbereikbaar. Ook niet op het default IP. Na ongeveer 20 minuten herstart door de stekker er even uit te halen, geen verschil. Failsafe via netwerk lukt ook niet (http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe) Rechtstreeks aangesloten op een pc zie ik met wireshark geen enkel pakketje van de router af komen. Reset 30 seconden ingedrukt houden verandert niets.

Ik denk dat er niets anders op zit dan een seriële verbinding maken vanaf de router printplaat, en kijken wat daarop te zien is?
Heb je een hard reset uitgevoerd? Oftewel een 30/30/30?
Maar check eerst eens dit topic: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=34790 of http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=729955

Alleen misschien een domme vraag van een DD-wrt gebruiker, waarom heb je op deze manier je router geflashed en niet gewoon upgrade uitgevoerd via de open-wrt interface?

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 04-11-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Bliksem B schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:19:
[...]

Heb je een hard reset uitgevoerd? Oftewel een 30/30/30?
Net even geprobeerd, helaas geen verschil.
Via de eerst link zie ik nu dat je de failsafe kunt activeren als SYS begint te knipperen, maar dat doet mijn router al niet eens. Enige wat gebeurt is PWR aan, en de ethernet poort ledjes knipperen 2 keer. Starten met de reset of QSS knop ingedrukt maakt geen verschil.

Power up your router. When the 'SYS' LED starts to blink, press the QSS push button repeatedly until the blinking of 'SYS' LED gets faster.
Alleen misschien een domme vraag van een DD-wrt gebruiker, waarom heb je op deze manier je router geflashed en niet gewoon upgrade uitgevoerd via de open-wrt interface?
Domme vragen bestaan niet! Ik heb eerst geprobeerd te upgraden via de webinterface, maar dat gaf alleen een time-out in de browser waarbij er op de router zelf verder niets gebeurde. Daarna via ssh geprobeerd te upgraden wat dus achteraf gezien ook niet het gewenste resultaat gaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Erik1 schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:09:
[...]

Net even geprobeerd, helaas geen verschil.

[...]

Via de eerst link zie ik nu dat je de failsafe kunt activeren als SYS begint te knipperen, maar dat doet mijn router al niet eens. Enige wat gebeurt is PWR aan, en de ethernet poort ledjes knipperen 2 keer. Starten met de reset of QSS knop ingedrukt maakt geen verschil.

Power up your router. When the 'SYS' LED starts to blink, press the QSS push button repeatedly until the blinking of 'SYS' LED gets faster.

[...]

Domme vragen bestaan niet! Ik heb eerst geprobeerd te upgraden via de webinterface, maar dat gaf alleen een time-out in de browser waarbij er op de router zelf verder niets gebeurde. Daarna via ssh geprobeerd te upgraden wat dus achteraf gezien ook niet het gewenste resultaat gaf :P
SYS lampje werkt niet in OpenWRT. Ik kan hem altijd resetten door SYS knopje indrukken en dan de stroom erop te zetten. Knopje vasthouden totdat je lampje ziet gaan branden.

Daara router aan pc kopelen en je PC een vast ip-adres geven in de range van de router, dus een 192.168.1.5. adres bv.

Daarna met telnet verbinden en na inloggen geeft je het commando
mtd -r erase rootfs_data

Andere mannier is
-Unplug and replug the router
-Press the reset button for 2 seconds as soon as the 2nd() light goes on
-Let go and one of the lights will start blinking rapidly
-Test failsafe by pinging

telnet to router and run

mtd -r erase rootfs_data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Schijnbaar is er een nieuwe versie van deze router uitgebracht, V2, met een nieuwe behuizing, en aparte V2 firmware. Ik heb de datasheet en handleiding even snel vergeleken, maar kan zo snel geen verschillen zien.

Iemand hier al ervaring mee?

http://www.tp-link.com/en...yid=238&model=TL-WR1043ND

Afbeeldingslocatie: http://www.tp-link.com/resources/images/products/gallery/2-1043-v2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door GraasGast op 06-11-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 18:29
mk13139 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:27:
[...]

x-WRT is totaal ergens anders op gebaseerd dan de originele firmware, deze bug zit er dus hoogstwaarschijnlijk niet in.
Mk13139, komt er weer eerdaags een nieuwe versie van jouw kant?
Beetje uptodate kan geen kwaad neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
DoeEensGek schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:04:
[...]

Mk13139, komt er weer eerdaags een nieuwe versie van jouw kant?
Beetje uptodate kan geen kwaad neem ik aan.
Ik ben nog steeds actief in firmware maken! Ik kondig het alleen niet meer aan hier ;).
Hou voor updates deze site in de gaten: http://goo.gl/r9heHY
MikeOO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:53:
[...]
SYS lampje werkt niet in OpenWRT.
Het SYS lampje werkt perfect in OpenWRT, althans in mijn builds wel ;)

@Erik1
Ik denk inderdaad dat je je router gebrickt hebt. Heb het zelf ook een keer gehad, dit gebeurt compleet random, misschien door invloeden van buitenaf oid.
Je kunt op ebay een USB-TTL adapter voor een paar euro kopen en de tutorial van Ultraman volgen om hem weer aan de praat te krijgen!

[ Voor 42% gewijzigd door mk13139 op 06-11-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:53:
[...]

SYS lampje werkt niet in OpenWRT. Ik kan hem altijd resetten door SYS knopje indrukken en dan de stroom erop te zetten. Knopje vasthouden totdat je lampje ziet gaan branden.

Daara router aan pc kopelen en je PC een vast ip-adres geven in de range van de router, dus een 192.168.1.5. adres bv.

Daarna met telnet verbinden en na inloggen geeft je het commando
mtd -r erase rootfs_data

Andere mannier is
-Unplug and replug the router
-Press the reset button for 2 seconds as soon as the 2nd() light goes on
-Let go and one of the lights will start blinking rapidly
-Test failsafe by pinging

telnet to router and run

mtd -r erase rootfs_data
Op beide manieren krijg ik geen enkel pakketje uit de router.

Heb een USB-TTL converter besteld op Ebay, als die er is ga ik eens kijken wat er te zien is op de seriële interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mk13139 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:48:

Het SYS lampje werkt perfect in OpenWRT, althans in mijn builds wel ;)
Ik bedoelde alleen met de Fail-Safe mode dan wil dit lampje niet werken op de mannier waarop het hoort.
Het is alleen weer een tijd terug dat ik het gebruikt hebt dus hoe het precies zit durf ik niet meer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
MikeOO schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:30:
[...]

Ik bedoelde alleen met de Fail-Safe mode dan wil dit lampje niet werken op de mannier waarop het hoort.
Het is alleen weer een tijd terug dat ik het gebruikt hebt dus hoe het precies zit durf ik niet meer te zeggen.
Hoezo niet?
SYS lampje knippert relatief langzaam tijdens het opstarten van OpenWRT en brandt statisch als OpenWRT opgestart is. In failsafe knippert hij snel, zoals het hoort. Niks raars aan toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
mk13139 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:39:
[...]

Hoezo niet?
SYS lampje knippert relatief langzaam tijdens het opstarten van OpenWRT en brandt statisch als OpenWRT opgestart is. In failsafe knippert hij snel, zoals het hoort. Niks raars aan toch? ;)
Nee, het SYS lampje knippert (bij sommige builds blijkbaar) helemaal niet tijdens het opstarten. Heb op het moment zelf ook een router die ik niet via de klassieke manier in failsafe modus krijg. De hierboven aangehaalde procedures heb ik allemaal nog niet geprobeerd, maar er is dus wel hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mcDavid schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:36:
[...]

Nee, het SYS lampje knippert (bij sommige builds blijkbaar) helemaal niet tijdens het opstarten. Heb op het moment zelf ook een router die ik niet via de klassieke manier in failsafe modus krijg. De hierboven aangehaalde procedures heb ik allemaal nog niet geprobeerd, maar er is dus wel hoop.
Meestal krijg je ze wel weer aan de praat maar het is inderdaad een kwestie van verschillende mannieren proberen.

Blij dat er toch nog iemand is die hetzelfde ziet met het lampje, bewoon toch sterk aan mijzelf te twijfelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
sja ik las alleen dat je wel een squashfs filesystem moet hebben voor failsafe mode. Ik twijfel ernstig of ik daar voor gekozen heb toen ik 'm installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Ik ben nog steeds actief in firmware maken! Ik kondig het alleen niet meer aan hier ;).
Ooh kijk eens aan. Even updaten dan :). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 21:54
Vraagje over de openWRT, ik ben erg gecharmeerd van de optie "gast-accounts" daarin, uiteraard ook voor de verbeteringen die het met zich meebrengt. Is het daarvoor al interessant om te flashen?

Ik bedoel, ik ga waarschijnlijk niet veel doen met de technische andere mogelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
[...]

@Erik1
Ik denk inderdaad dat je je router gebrickt hebt. Heb het zelf ook een keer gehad, dit gebeurt compleet random, misschien door invloeden van buitenaf oid.
Je kunt op ebay een USB-TTL adapter voor een paar euro kopen en de tutorial van Ultraman volgen om hem weer aan de praat te krijgen!
Ik denk dat ik hier ook aan toe ben. Heb verschillende manieren van opstarten met QSS en reset-button geprobeerd maar kan 'm niet meer bereiken.
TTL adaptertje heb ik nog wel liggen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
sandeman11 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:46:
Vraagje over de openWRT, ik ben erg gecharmeerd van de optie "gast-accounts" daarin, uiteraard ook voor de verbeteringen die het met zich meebrengt. Is het daarvoor al interessant om te flashen?

Ik bedoel, ik ga waarschijnlijk niet veel doen met de technische andere mogelijkheden..
Als je een gast netwerk wil hebben dan is dat inderdaad prima te doen.
http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface

OpenWRT is inderdaad vrij uitgebreid en je moet even je weg leren vinden. Als je dat eenmaal doorhebt is het een uitstekende mannier om je router meer mogelijkheden te geven.

Zolang je even goed de Wiki doorneemt zodat je weet wat je nodig hebt en zorg dat je de juiste dingen ook download voor je begint. Zorg ook dat je de info voor de Fail Safe mode hebt mocht er iets niet goed gaan.

Bedenk wel dat je altijd een brick kunt krijgen met je router en het zou kunnen voorkomen dat hij niets meer doet. Zolang je daar geen problemen mee hebt dus zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

Ik draai op dit moment de laatste stock firmware, maar we hebben sinds enkele weken heel veel last van wegvallende (draadloze) verbinding. LAN werkt prima, en het heeft enkele maanden stabiel gedraaid, maar nu dus niet meer. Ik heb hem al (enkele malen) gereset, maar dat helpt niet. Ook het instellen van een vast kanaal ipv automatisch hielp niet (leek het even wel te doen, maar dat was te vroeg gejuicht).

Ik wil het op gaan lossen, wat raden jullie aan? Terug naar een andere stock firmware? Of OpenWRT oid?

Belangrijkste is dat het stabiel is, snelheid is leuk maar van iets ondergeschikt belang aangezien we toch geen enorme hoeveelheden data versturen. Af en toe een Youtube filmpje op de telefoon en/of tablet zou geen probleem moeten zijn hoop ik.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 11:00

NvM

Sherlock schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:45:
Ik draai op dit moment de laatste stock firmware, maar we hebben sinds enkele weken heel veel last van wegvallende (draadloze) verbinding. LAN werkt prima, en het heeft enkele maanden stabiel gedraaid, maar nu dus niet meer. Ik heb hem al (enkele malen) gereset, maar dat helpt niet. Ook het instellen van een vast kanaal ipv automatisch hielp niet (leek het even wel te doen, maar dat was te vroeg gejuicht).

Ik wil het op gaan lossen, wat raden jullie aan? Terug naar een andere stock firmware? Of OpenWRT oid?

Belangrijkste is dat het stabiel is, snelheid is leuk maar van iets ondergeschikt belang aangezien we toch geen enorme hoeveelheden data versturen. Af en toe een Youtube filmpje op de telefoon en/of tablet zou geen probleem moeten zijn hoop ik.
Hier heb ik ook last van, al heb ik de router minder lang. Ik heb weinig zin om een alternatieve firmware er op te zetten, omdat ik teveel lees of hoor over gebrickte routers. Is er geen andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Torrents aan het downloaden toevallig?

Overigens - dat bricken gebeurt vooral als je zelf loopt te kutten. Niet als je gewoon een werkende image flasht volgens voorgeschreven procedures. Dat is echt niet spannender dan de stock firmware flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

mcDavid schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:36:
Torrents aan het downloaden toevallig?

Overigens - dat bricken gebeurt vooral als je zelf loopt te kutten. Niet als je gewoon een werkende image flasht volgens voorgeschreven procedures. Dat is echt niet spannender dan de stock firmware flashen.
Nee, maar het gebeurt eigenlijk het vaakst als ik een lange tijd Airplay gebruik. Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet, want het kan ook een onterecht verband zijn omdat ik in verhouding nogal veel gebruik maak van Airplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik gebruik geen torrents en ook geen airplay, ik heb het idee dat het bij mij echt willekeurig is.

Nu zou ik dus graag een degelijke, stabiele firmware er op zetten, custom vind ik ook prima. Aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 21:39
Voor de mensen die een adblock script willen (en voor mijn eigen referentie :P )

Voeg twee lijnen toe aan /etc/firewall.user
code:
1
2
iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp --dport 53 -j REDIRECT --to-ports 53
iptables -t nat -I PREROUTING -p udp --dport 53 -j REDIRECT --to-ports 53

Voeg toe aan /etc/config/dhcp onder 'config dnsmasq'

code:
1
list addnhosts '/etc/block.hosts'

Maak vervolgens het script aan in /etc/adblock.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
#!/bin/sh
#Put in /etc/adblock.sh

#Script to grab and sort a list of adservers and malware

#Delete the old block.hosts to make room for the updates
rm -f /etc/block.hosts

#Download and process the files needed to make the lists (add more, if you want)
wget -qO- http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt|grep "^127.0.0.1" > /tmp/block.build.list
wget -qO- http://www.malwaredomainlist.com/hostslist/hosts.txt|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list
wget -qO- "http://hosts-file.net/.\ad_servers.txt"|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list
wget -qO- "http://adaway.org/hosts.txt"|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list

#Add black list
sed -e 's/^/127.0.0.1\t/g' /etc/black.list >> /tmp/block.build.list

#Sort the download/black lists
sed -e 's/\r//g' /tmp/block.build.list|sort|uniq > /tmp/block.build.before

#Sort white list
sed -e 's/\r//g' /etc/white.list > /tmp/white.list

#Filter the blacklist, supressing whitelist matches
grep -vf /tmp/white.list /tmp/block.build.before > /etc/block.hosts

#Delete files used to build list to free up the limited space
rm -f /tmp/white.list
rm -f /tmp/block.build.before
rm -f /tmp/block.build.list

#Restart dnsmasq
/etc/init.d/dnsmasq restart

exit 0

Maak hem leesbaar
code:
1
chmod +x /etc/adblock.sh

Maak vervolgens een /etc//etc/black.list en als je een whitelist wil een /etc/white.list. De files zelf kunnen leeg blijven.

Nu nog ervoor zorgen dat hij om ze zoveel tijd wordt geupdate.
In /etc/crontabs/root:
code:
1
0 0 4 * * 0,3 sh /etc/adblock.sh

Schaamteloos hier van gejat, maar voor het geval dat het ooit eens verdwijnt :P

[ Voor 3% gewijzigd door donald_dick op 11-11-2013 19:36 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik ben toch maar in het diepe gesprongen en heb Gargoyle 1.5.11 geinstalleerd, werkte gisteravond prima! Vanmorgen was de verbinding dan wel weer even weg, dus ik weet niet of het nog steeds goed is :(

Installatie ging trouwens zonder enig probleem, alles werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Sherlock schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:56:
Ik ben toch maar in het diepe gesprongen en heb Gargoyle 1.5.11 geinstalleerd, werkte gisteravond prima! Vanmorgen was de verbinding dan wel weer even weg, dus ik weet niet of het nog steeds goed is :(

Installatie ging trouwens zonder enig probleem, alles werkte meteen.
https://drive.google.com/...HdnFhcHFJNEw3d2VsaE0#list
Probeer die eens. Die draait al weken bij mij zonder dat de wifi weggevallen is!
[...]

Alleen zeker geen changelogs beschikbaar?

[ Voor 36% gewijzigd door Lieuwe15 op 12-11-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Lieuwe15 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
[...]
Probeer die eens. Die draait al weken bij mij zonder dat de wifi weggevallen is!
Bedankt, is dit ook gewoon een kwestie van bestand inladen en klaar, of komt er hier meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
[...]

[...]

Alleen zeker geen changelogs beschikbaar?
Klopt... qua pakketten veranderd er ook niet veel, alleen eventuele patches in nieuwere revisies. Voor de wijzigingen hiervan kun je hier kijken.

Overigens, als het goed is post ik vanavond een nieuwe versie waarbij ik de functionaliteit van de resetknop terugbreng (voert commando "firstboot && reboot" uit als de knop langer dan 5 seconden wordt ingedrukt). Ook zal de QSS knop aan de voorkant worden benut als wifi-switch om wifi aan en uit te kunnen schakelen ;)
Sherlock schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:57:
[...]

Bedankt, is dit ook gewoon een kwestie van bestand inladen en klaar, of komt er hier meer bij kijken?
Ja, inderdaad gewoon een kwestie van firmware upgraden met het sysupgrade bestand (let wel, zonder configuratie behoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

mk13139 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:13:
Ja, inderdaad gewoon een kwestie van firmware upgraden met het sysupgrade bestand (let wel, zonder configuratie behoud).
Bedankt! Mag ik hier ook vragen of je (makkelijk :P) een guest SSID in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Sherlock schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:33:
[...]

Bedankt! Mag ik hier ook vragen of je (makkelijk :P) een guest SSID in kan stellen?
Kijkt u eens :)

http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Sinds een paar dagen heb ik de r38636 build van mk13139 draaien, op maar liefst drie TL-WR1043ND's :9

Werkt uitstekend, dank daarvoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Ik heb de router geretouneerd. Een router zou gewoon moeten werken met de officiële firmware. Naast dat de verbinding vandaag opnieuw (gemiddeld elke 24 uur) wegviel, kon ik het adminpaneel ook niet meer benaderen en was de router van de stroom halen de enige mogelijkheid. Nu noodgedwongen kijken naar een duurdere router (Asus?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:40
[...]

Ga die ook even uitproberen :) Iemand een idee waar ik gemakkelijk de DNS servers kan wijzigen in OpenWRT? Wil Google DNS/OpenDNS even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
crunchytail schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:18:
[...]

Ga die ook even uitproberen :) Iemand een idee waar ik gemakkelijk de DNS servers kan wijzigen in OpenWRT? Wil Google DNS/OpenDNS even toevoegen.
Onder Network-->Interfaces-->WAN-->'Use DNS advertised by peer' uitvinken en je eigen DNS toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
mk13139 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
[...]

Onder Network-->Interfaces-->WAN-->'Use DNS advertised by peer' uitvinken en je eigen DNS toevoegen
Dank! Ben erg benieuwd hoe de firmware gaat draaien de komende dagen. Kreeg de laatste tijd met de standaard fw last van wegvallende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

mk13139 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
[...]
Dacht dat je dit onder LAN insteld of heb ik het mis?
Heb zelf bij LAN > General > Custom DNS ingesteld.
Tevens bij DHCP options (Advanced) kan je ze ook opgeven.

Maakt dit verschil?

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 13-11-2013 16:27 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Harmen schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:27:
[...]

Dacht dat je dit onder LAN insteld of heb ik het mis?
Heb zelf bij LAN > General > Custom DNS ingesteld.
Tevens bij DHCP options (Advanced) kan je ze ook opgeven.

Maakt dit verschil?
Laten we zo zeggen, onder normale omstandigheden merk je geen verschil waar je de DNS invult.
Als je de custom DNS bij LAN invult resolve je op je clients, als je de custom DNS bij WAN invult resolve je op de router.
Het is een kwestie welke jouw voorkeur geniet. Ik heb hem zelf bij WAN ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Nieuwe build: r38792

Deze build bevat weer een nieuwere kernel, versie 3.10.18. Ook zijn er een groot aantal wifi fixes doorgevoerd.
In deze build heb ik de functionaliteit van de resetknop hersteld: Als de resetknop langer dan 5 seconden wordt ingedrukt en daarna los wordt gelaten, wordt het commando 'firstboot && reboot' uitgevoerd, wat resulteert in een factory reset.
Ook heb ik de QSS-knop aan de voorkant laten functioneren als wifi on/off-switch.

Veel plezier met deze build!

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
  • Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP ondersteuning
  • Wake-on-LAN instellingen
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • Transmission Bittorrent client
  • OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
  • FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
  • Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
  • QSS-knop als wifi on/off-switch
  • Resetknop functioneerd
Om van TP-Link firmware naar OpenWRT te gaan, kiest men voor de factory image.
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.

Download link: http://goo.gl/r9heHY

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door mk13139 op 14-11-2013 19:17 . Reden: Resetknop met behoud config lijkt goed te gaan ]

• Bertus728
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 13:51
Ik ben op zoek naar een nieuwe router en mijn oog is gevallen op deze vanwege de scherpe prijs. Mijn vraag is of de router goed werkt uit de box, of is het nodig om nieuwe firmware te installeren (buiten de officiele eigen firmware)?

• NvM

NvM

Bertus728 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:44:
Ik ben op zoek naar een nieuwe router en mijn oog is gevallen op deze vanwege de scherpe prijs. Mijn vraag is of de router goed werkt uit de box, of is het nodig om nieuwe firmware te installeren (buiten de officiele eigen firmware)?
Er bestaat een kans (edit: Bertus728 heeft gelijk) dat je 'onofficiële' firmware nodig hebt om deze router stabiel te laten draaien. Ik heb de router een week gehad en minimaal elke 24 uur viel de draadloze verbinding weg. Ik heb deze teruggestuurd en een Asus RT-AC66U aangeschaft. Wel flink duurder maar ook qua signaal en mogelijkheden veel meer zijn geld waard.

[ Voor 3% gewijzigd door NvM op 14-11-2013 10:57 ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb hem al een tijdje (twee jaar), en ben pas net bezig met de onofficiële firmware. Daarvoor heeft hij al die tijd prima gepresteerd met officiële firmware. Dus 'ga er maar van uit' is wel iets te kort door de bocht.
NvM schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:58:
Een van de weinige dingen die je van een router moet kunnen verwachten is mijns inziens stabiliteit.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens!

[ Voor 39% gewijzigd door Sherlock op 14-11-2013 12:37 ]

• NvM

NvM

Sherlock schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:53:
Ik heb hem al een tijdje (twee jaar), en ben pas net bezig met de onofficiële firmware. Daarvoor heeft hij al die tijd prima gepresteerd met officiële firmware. Dus 'ga er maar van uit' is wel iets te kort door de bocht.
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. Misschien komt het ook wel omdat ik ongeacht de vele positieve recensies toch behoorlijk teleurgesteld ben. Een van de weinige dingen die je van een router moet kunnen verwachten is mijns inziens stabiliteit.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 06:25

Leejow(saait)

Blater

Zo, na een maand wachten nadat ik mijn nieuwe WR1043ND vanaf minuut 1 heb gebricked heb ik vandaag dan mijn USB->TTL adapter binnen gekregen. Adhv de guide van Ultraman _O_ is het gelukt om hem te unbricken en er Gargoyle op te zetten :)

• Godmaster
  • Laatst online: 14-08 18:14
De nieuwe 1043ND staat in de Pricewatch!

Persoonlijk vind het zwarte uiterlijk veel mooier, 450N op turbo boost... ik lees nog niets over een DD-WRT firmware? iemand een idee?

http://nl.tp-link.com/pro...goryid=&model=TL-WR1043ND

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Hmm, waarom zouden ze een totaal nieuwe router eigenlijk een zelfde naam hebben gegeven?

Lijkt me alleen maar lastig voor een topic zoals deze. Waarschijnlijk verschilt de hardware ook zo wezenlijk dat je straks hier altijd rekening moet gaan houden met het onderscheid.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nieuwe TL-WR1043ND? Ik dacht dat ie eigenlijk wel een keer EOL was, superseeded door de TL-WDR4300 en zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09
Volgens mij is de nieuwe WR1043ND gewoon een WDR4300 zonder 5GHz radio...

Volgens de firmware releasenotes heeft dat ding hardware NAT gekregen, is een feature van de Atheros switch in de WDR4300/3600. Ik zou dus ook niet zomaar OpenWRT gaan flashen op een v2.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Guys ik heb toch even een apart product van de WR1043ND aangemaakt de V2 versie, omdat onze shops de oude nog uitleveren. Ik ga even achter TP-Link aan of ze voor deze nieuwe versie een apart EAN beschikbaar hebben.

Welcome to the League of Draven

• crunchytail
mk13139 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:15:
Nieuwe build: r38792

Deze build bevat weer een nieuwere kernel, versie 3.10.18. Ook zijn er een groot aantal wifi fixes doorgevoerd.
In deze build heb ik de functionaliteit van de resetknop hersteld: Als de resetknop langer dan 5 seconden wordt ingedrukt en daarna los wordt gelaten, wordt het commando 'firstboot && reboot' uitgevoerd, wat resulteert in een factory reset.
Ook heb ik de QSS-knop aan de voorkant laten functioneren als wifi on/off-switch.
Ik knal hem er even op, dank!

• DoeEensGek
Draait hier alweer een paar uurtjes, waarvoor dank mk13139.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Mijn 1043ND v1.8 heeft het na 3 jaar begeven. Zowel de bedrade als draadloze verbindingen vielen opeens om de haverklap weg en enkel een reboot kon hulp bieden. OpenWRT erop gegooid, geen verbetering. Op zoek naar een nieuwe router. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
crunchytail schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 02:07:
Mijn 1043ND v1.8 heeft het na 3 jaar begeven. Zowel de bedrade als draadloze verbindingen vielen opeens om de haverklap weg en enkel een reboot kon hulp bieden. OpenWRT erop gegooid, geen verbetering. Op zoek naar een nieuwe router. ;(
Dat is jammer om te horen... Heb je al een nieuwe router op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
mk13139 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:13:
[...]

Dat is jammer om te horen... Heb je al een nieuwe router op het oog?
Zit te denken aan een TL-WDR4300, maar hoor wisselende verhalen... wil iig een dualband routertje voor max. €70,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
crunchytail schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:03:
[...]

Zit te denken aan een TL-WDR4300, maar hoor wisselende verhalen... wil iig een dualband routertje voor max. €70,-.
Misschien een TL-WDR3600? Schijnt hetzelfde te zijn als de TL-WDR4300, alleen een antenne minder.

Of misschien in die prijscategorie een (weliswaar iets oudere) WNDR3700?

[ Voor 5% gewijzigd door mk13139 op 15-11-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb tot nu toe 3x WDR3600 geleverd, maar ben alles behalve tevreden over die dingen. Bereik valt tegen. Met mijn eigen WDR4300 niks aan de hand.
Persoonlijk zou ik die extra paar euro's gewoon besteden aan die extra antenne en de WDR3600 links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
_JGC_ schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:37:
Heb tot nu toe 3x WDR3600 geleverd, maar ben alles behalve tevreden over die dingen. Bereik valt tegen. Met mijn eigen WDR4300 niks aan de hand.
Persoonlijk zou ik die extra paar euro's gewoon besteden aan die extra antenne en de WDR3600 links laten liggen.
Hoe ervaar jij de stabiliteit van de 4300? Ben op zoek naar een router die er niet uitklapt als usenet op volle toeren staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo maar een domme vraag hoor over de chunky release, waarom vanalles backporten van Barier breaker(trunk) naar Altitude adjustment (stable)?

Ik begrijp dat Barier Breaker stable geacht wordt, maar als je dan daar weer van alles van AA backport is het dan en niet heel veel geteste versie van zowel geen Barier breaker of Atitude adjustment?

Want als je trunk installeert / compiled en er voor zorgt dat alle kernel modules er in zitten dan heb je toch verder ook geen problemen meer als je andere paketten wilt installeren? (je kunt de kernel modules ook appart downloaden van de repo als je maar niet te lang wacht er mee)
Ook is dan die release beter getest over het algemeen dan een versie met allerlij dingen die gebackport zijn? (kun je het ook geen stable release meer noemen).

Niet om af te branden, maar een intresse vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
crunchytail schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:45:
[...]

Hoe ervaar jij de stabiliteit van de 4300? Ben op zoek naar een router die er niet uitklapt als usenet op volle toeren staat te draaien.
Draait hier al stabiel sinds aanschaf. Vorige week een nieuwe build geflasht omdat er nog bugs in de drivers zaten waarbij bij slecht bereik geen fatsoenlijk dataverkeer mogelijk was.

Houd er wel rekening mee dat de WDR4300 maar tot 20dB gaat op 2.4GHz, de 1043 kon ver daarboven. De WDR3600 is triest, die is in te stellen tot 17dB, geen idee of dat een bug is of doelbewust, maar ik lever ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heeft er iemand de laatste build van mk13139 al getest?
Ik krijg de 40MHz mode maar niet aan de praat.
Zelfs de wireless.radio0.noscan=1 fix heeft geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Ik heb hem zelf nog niet getest, heb hem wel opgenomen in de TS :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
TBCdevil schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 12:59:
Heeft er iemand de laatste build van mk13139 al getest?
Ik krijg de 40MHz mode maar niet aan de praat.
Zelfs de wireless.radio0.noscan=1 fix heeft geen effect
Hmm dat is vreemd, ik kan hier 40mhz op twee TP-Links gewoon aanzetten.

Heb je 'Force atheros drivers to respect the user regdomain settings' wel aangevinkt bij 40mhz in LuCi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 22:45
mk13139 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:46:
[...]

Hmm dat is vreemd, ik kan hier 40mhz op twee TP-Links gewoon aanzetten.

Heb je 'Force atheros drivers to respect the user regdomain settings' wel aangevinkt bij 40mhz in LuCi?
Ik vind alleen maar "Force 40MHz mode" onder LuCI en die staat aan zonder succes.

mijn config :

config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option hwmode '11ng'
option path 'platform/ath9k'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option disabled '0'
option distance '10'
option noscan '1'
option txpower '20'
option country '00'
option channel '3'
option htmode 'HT40+'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
TBCdevil schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:28:
[...]

Ik vind alleen maar "Force 40MHz mode" onder LuCI en die staat aan zonder succes.

mijn config :

config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option hwmode '11ng'
option path 'platform/ath9k'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option disabled '0'
option distance '10'
option noscan '1'
option txpower '20'
option country '00'
option channel '3'
option htmode 'HT40+'
Ok, blijkbaar is 'Force 40mhz' in LuCi hetzelfde als noscan '1' in de config.

Ik heb je settings nagebootst, en volgens mij gaat het mis bij jouw country settings.
Probeer
code:
1
option country '00'

eens te veranderen in
code:
1
option country 'NL'

Heb je overigens nog een specifieke reden waarom je distance optimalization op 10 meter hebt gezet? Dat lijkt me vrij weinig namelijk. Probeer eens een waarde tussen 20-25 meter, of gooi die regel er helemaal uit ;) .
Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste