Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-09 22:45
mk13139 schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:14:
[...]

Ok, blijkbaar is 'Force 40mhz' in LuCi hetzelfde als noscan '1' in de config.

Ik heb je settings nagebootst, en volgens mij gaat het mis bij jouw country settings.
Probeer
code:
1
option country '00'

eens te veranderen in
code:
1
option country 'NL'

Heb je overigens nog een specifieke reden waarom je distance optimalization op 10 meter hebt gezet? Dat lijkt me vrij weinig namelijk. Probeer eens een waarde tussen 20-25 meter, of gooi die regel er helemaal uit ;) .
Dit zijn de nieuwe config settings en geen succes.
Distance Optimization : ik woon in een klein app waar 10 meter de grootste afstand is van router tot bijna elke buitenmuur, daarbuiten geen reden.

config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option hwmode '11ng'
option path 'platform/ath9k'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option disabled '0'
option txpower '20'
option channel '3'
option htmode 'HT40+'
option country 'NL'

het trucje noscan komt van deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
TBCdevil schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:34:
[...]

Dit zijn de nieuwe config settings en geen succes.
Distance Optimization : ik woon in een klein app waar 10 meter de grootste afstand is van router tot bijna elke buitenmuur, daarbuiten geen reden.

config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option hwmode '11ng'
option path 'platform/ath9k'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option disabled '0'
option txpower '20'
option channel '3'
option htmode 'HT40+'
option country 'NL'

het trucje noscan komt van deze thread
Dat is wel erg vreemd.
Gezien het feit dat je country settings op '00' stonden neem ik aan dat je geupgrade hebt met configuratie behoud, wellicht van een Ultraman build? Zo ja, voer eens een factory reset uit (resetknop langer dan 5 seconden ingedrukt houden en daarna loslaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Gisteren de router van mijn ouders gedebricked via de seriële console. Een factory reset commando geven was genoeg, het meeste werk zat 'm in het met beleid openslopen van de router.

zodadelijk mijn eigen router ook maar eens onder handen nemen, op de een of andere manier heeft die sinds een poosje moeite met de Wi-Fi verbinding naar mijn telefoon. Ik denk dat er gewoon een nieuwere openwrt build op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
mk13139 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:07:
[...]

Dat is wel erg vreemd.
Gezien het feit dat je country settings op '00' stonden neem ik aan dat je geupgrade hebt met configuratie behoud, wellicht van een Ultraman build? Zo ja, voer eens een factory reset uit (resetknop langer dan 5 seconden ingedrukt houden en daarna loslaten).
Heb de factory reset geprobeerd en geen succes. Ik krijg maar geen 40MHz mode.
Ik kwam van jouw allereerste build, daarvoor Ultraman.
Ten einde raadt ben ik richting "back to original firmware" gegaan met als hoop terug een werkende N te zien.

Maar helaas ben ik bij een bricked model blijven hangen, sys lampje brand niet, ik krijg geen ip, zucht... We zullen maar een serieel to USB kabeltje halen en debricken.

Toch bedankt mk13139 voor de hulp.

Als er iemand tips heeft voor een debrick "Serieel via USB"? Op wat moet ik letten. Ben vertrouwt met Unix, console maar via serieel is nog nieuw voor mij. Ik heb al een beetje schrik voor de Openwrt wiki te volgen gezien de vorige guide (back to original) mij gebricked heeft.

sniff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mk13139 schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:07:
[...]

Dat is wel erg vreemd.
Bij de standaard compilatie van openwrt worden de instellingen genegeerd om de regio te veranderen.
Voor de default is een combinatie gebruikt van US en DE en is daarmee het meest beperkt.

Twee opties:
1. reghack van Jow(jow is een openwrt dev).
2. als je zelf de firmware compileert, de optie om CONFIG_ATH_USER_REGD=y in de .config zetten ( zit ook wel ergens in make menu config) vergeet hierna niet make defconfig uit te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBCdevil schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:07:
Als er iemand tips heeft voor een debrick "Serieel via USB"? Op wat moet ik letten. Ben vertrouwt met Unix, console maar via serieel is nog nieuw voor mij. Ik heb al een beetje schrik voor de Openwrt wiki te volgen gezien de vorige guide (back to original) mij gebricked heeft.

sniff
Hmm, beter lezen dan ;) waarschijnlijk heb je niet het boot gedeelte van de orginele firmware verwijdert met dd

maar je kun hem ook debricken zonder usb -> ttl kabeltje, zie https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=38953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:59:
[...]

Bij de standaard compilatie van openwrt worden de instellingen genegeerd om de regio te veranderen.
Voor de default is een combinatie gebruikt van US en DE en is daarmee het meest beperkt.

Twee opties:
1. reghack van Jow(jow is een openwrt dev).
2. als je zelf de firmware compileert, de optie om CONFIG_ATH_USER_REGD=y in de .config zetten ( zit ook wel ergens in make menu config) vergeet hierna niet make defconfig uit te voeren
Ja dat klopt, ik compile al met die settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:18:
[...]

Hmm, beter lezen dan ;) waarschijnlijk heb je niet het boot gedeelte van de orginele firmware verwijdert met dd

maar je kun hem ook debricken zonder usb -> ttl kabeltje, zie https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=38953
het boot gedeelde met dd weghalen heb ik gedaan zoals gevraagd op de wiki, bedankt voor de link ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
Het sniffen naar pakketen lijkt niet te lukken, de wan lamp brand in mijn geval en je ziet de lamp knipperen als er pakketen binnen komen maar ik zie geen respons/verzoek pakketen van de TP-link.
Ik zal moeten wachten tot ik de seriële kabel te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb van 't weekend die tutorial van Ultraman gebruikt, was zo gefixt.
Hoefde in mijn geval nieteens de firmware te flashen, heb gewoon via de seriële console het reset-commando gegeven, en daarna via LuCI de rest weer ingesteld.

Kijk ook even hier hoe je de behuizing openmaakt zonder de boel te slopen: http://wiki.openwrt.org/t...d#openingclosing.the.case

edit: ik heb deze USB-serial converter gebruikt: http://www.bitwizard.nl/c...ue0aj1s6f3hgjis2n241clqi6

[ Voor 16% gewijzigd door mcDavid op 18-11-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijzer
Bedankt voor de tips, ik heb deze converter genomen http://dx.com/s/USB+to+UART+5-Pin de goedkoopste van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
@mk13139

Bedankt voor de nieuwe build.
Ik had met één vd voorgaande builds (aug-sept) een probleem met processen die automatisch gestopt werden. Zal wel iets met het geheugenmanagement te maken hebben, hopelijk werkt het nu wat beter.

Ook heb ik terug de extroot opnieuw moeten instellen, blijkbaar geeft het altijd wat problemen bij een sysupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:40
Aan de afbeeldingen te zien bij de webshops van ComputerLand / NoRRoD / Komplett wordt de nieuwe versie van de 1043ND inmiddels geleverd :) pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 20-11-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Ik heb hem gelijk ook maar besteld, gezien mijn TP-linkje zoals gezegd het vorige week na 3 jaar heeft begeven. Ben benieuwd naar V2.

Hier een nieuwe infopagina over dit model (fijn dat ie een 800 Mbps+ NAT doorvoer heeft): http://nl.tp-link.com/com...R1043ND_nl.html?siteid=19

[ Voor 57% gewijzigd door crunchytail op 20-11-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb hier in huis de laatste tijd een onverklaarbaar probleem.

Eens in de zoveel tijd dan verliezen alle computers in huis toegang tot het internet en de router maar kunnen mobiele apparaten nog wel verbinding maken met het internet en de router (android, IOS, wp en Windows RT)
Er is 1 android Phone die heel het internet in de war gooit, maar die heb ik buiten beschouwing gelaten.

Soms helpt het om de wifi van de laptop aan/uit te zetten maar in de meeste gevallen werkt enkel een reboot.

De router zit aangesloten op de ubee box van Ziggo welke in Bridge mode staat.

Heeft iemand een idee ? (standaard firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 20:04

Sherlock

No Shit

Sinds gisteravond ineens geen verbinding met het modem meer, LAN werkt nog prima maar geen internet verbinding. Modem al een aantal keer gereset, router intussen ook. Helaas werkt het nog niet. Mijn provider heeft het modem uitgelezen en de waardes zouden goed moeten zijn, lijkt dus op een verbindingsfout tussen router en modem.

Is dit een bekend fenomeen, en/of zijn er zaken die ik dan zeker na moet lopen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Het kan iets simpels zijn zoals een defecte kabel tussen de twee.
Verder een kwestie van debuggen, een goede speurneus kan dat wel Sherlock ;)
Kijk of je router een ip adres krijgt van je provider, pingen naar router, modem, gateway, dns, etc en kijken hoe ver je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Sherlock schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:06:
[...]

Sinds gisteravond ineens geen verbinding met het modem meer, LAN werkt nog prima maar geen internet verbinding. Modem al een aantal keer gereset, router intussen ook. Helaas werkt het nog niet. Mijn provider heeft het modem uitgelezen en de waardes zouden goed moeten zijn, lijkt dus op een verbindingsfout tussen router en modem.

Is dit een bekend fenomeen, en/of zijn er zaken die ik dan zeker na moet lopen?
Je zou kunnen proberen je pc/laptop rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Mocht je dan nog geen verbinding krijgen, dan ligt het aan je modem of provider. Mocht je wél verbinding krijgen, ligt het aan de router ;) .

Met r38792 en oudere builds heb ik dit eigenlijk nog niet meegemaakt, maar wie weet is WAN poort van de router ondertussen wel defect geraakt oid...

Mocht uit het testje blijken dat het modem niet defect is en de router problemen geeft, zou je dan je kernellog (en eventueel systemlog) kunnen posten?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Gisteren niet al te veel tijd gehad, maar toen ik thuiskwam van trainen had mijn vrouw het al opgelost. Modem opnieuw resetten was alles wat nodig was (ondanks dat ik dat al drie keer gedaan had), schijnbaar had de provider toch een storing gehad. In elk geval opgelost dus :)

Een enigzins gerelateerde vraag; ik wil het bereik van mijn netwerk uitbreiden en denk daarvoor aan een extra router (met OpenWRT?) om dit voor elkaar te krijgen. Of ben ik beter/makkelijker af met een Access Point? Die zijn vanaf twee tientjes te koop, een router zelfs al voor minder, dus zou dat goed werken?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Niet echt handig dat pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND nu standaard alle gegevens van de v2 geeft.
Heeft geloof ik met gelijke ean code te maken, maar kan dat niet gefixd worden?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
Als EAN gelijk is wordt het heel lastig om onderscheid te maken. Je zult ook zien dat webshops de oude versie online hebben staan, maar de nieuwe versie gaan leveren...

Overigens zei ik eerder al dat de WR1043NDv2 een heel ander ding is dan de v1. Ik dacht dat het een WDR4300 zonder 5GHz was, maar lijkt erop dat er een QCA9558 wordt gebruikt voor 2.4GHz. Lijkt erop dat ze steeds meer modellen aan het ombouwen zijn naar 1 standaard oplossing. De WDR7500 en WDR4900v2 zijn ook opgebouwd rond de QCA9558.

• Bladion
  • Laatst online: 17-08 20:36
Hier heb ik ZeelandNet met als router de TP-LINK TL-WR1043ND. Nu is het zo dat dat gewoon internet het prima doet, maar bij WhatsApp duurt het nu langer voordat verbinding kan worden gemaakt. Als ik een bericht stuur staat er een klokje voor het bericht (wat betekent dat hij bezig is met verzenden) en pas later komt er een vinkje te staan. Voor deze router was dat in één keer.

Mijn ping is 19 ms en dus prima. Al het andere internetverkeer doet het gewoon goed. Iemand hetzelfde probleem en het weten op te lossen? Ik vind het erg vreemd, aangezien al het andere internetverkeer het wel lekker doet. Ook WiFi op de laptop doet het prima. Alleen wanneer Android-apparaten gebruikt worden lijkt het moeizaam te verlopen op die toestellen.

Wireless channel staat op 'auto'. Dus deze wordt automatisch naar de best mogelijke channel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKlvin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 23:49
Ik had maandag de TL-WR1043ND V1 besteld. Aangesloten en werkte mooi. Tot ik zag op tweakers dat er een V2 is voor dezelfde prijs. Dus die maar besteld en de V1 teruggestuurd. Gister aangesloten en naar de laatste versie geupdate maar ik merk wel degelijke een verschil ondanks de 1 dag ervaring. De settings in het menu zijn iets uitgebreider. Er staat nu ook de Speedboost optie bij waardoor hij naar 450mbps gaat.

Na een goede channel zoeken en een beetje tweaken meteen maar mijn externe HDD aangesloten. Voorheen hoorde ik overal op het web over de zeer langzame snelheden "2,5Mbs". Ik kan bij deze zeggen daar is een flinke upgrade in gekomen! Een simpel mkv bestandje uploaden gaat nu met 9Mbs. De download snelheid heb ik dan weer niet getest. Laptop boven neer gezet op wifi. En het streamen van een mkv film van 4,5gb gaat vloeiend. Bij het openen of streamen geen laden of bufferen alles werkt alsof de schijf aan je pc zit.

Op speedtest haal ik op het wifi 90mbs en bekabeld 150. Wifi is wel degelijk verbeterd maar bekabeld bijna niet geloof ik. Hoop dat mensen wat aan deze informatie hebben.
Prima router voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

robin007bond schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:45:
Hier heb ik ZeelandNet met als router de TP-LINK TL-WR1043ND. Nu is het zo dat dat gewoon internet het prima doet, maar bij WhatsApp duurt het nu langer voordat verbinding kan worden gemaakt. Als ik een bericht stuur staat er een klokje voor het bericht (wat betekent dat hij bezig is met verzenden) en pas later komt er een vinkje te staan. Voor deze router was dat in één keer.

Wireless channel staat op 'auto'. Dus deze wordt automatisch naar de best mogelijke channel gezet.
Hier ook Zeelandnet en deze router, echter staat bij mij het kanaal vast. (Via WiFi analyzer gekeken welke kanalen er nog niet gebruikt werden bij mij in de buurt)

Geen last van vertraging met Whatsapp, zowel op mijn telefoon als op die van mijn vrouw gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
EKlvin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:30:
Ik had maandag de TL-WR1043ND V1 besteld. Aangesloten en werkte mooi. Tot ik zag op tweakers dat er een V2 is voor dezelfde prijs. Dus die maar besteld en de V1 teruggestuurd. Gister aangesloten en naar de laatste versie geupdate maar ik merk wel degelijke een verschil ondanks de 1 dag ervaring. De settings in het menu zijn iets uitgebreider. Er staat nu ook de Speedboost optie bij waardoor hij naar 450mbps gaat.

Na een goede channel zoeken en een beetje tweaken meteen maar mijn externe HDD aangesloten. Voorheen hoorde ik overal op het web over de zeer langzame snelheden "2,5Mbs". Ik kan bij deze zeggen daar is een flinke upgrade in gekomen! Een simpel mkv bestandje uploaden gaat nu met 9Mbs. De download snelheid heb ik dan weer niet getest. Laptop boven neer gezet op wifi. En het streamen van een mkv film van 4,5gb gaat vloeiend. Bij het openen of streamen geen laden of bufferen alles werkt alsof de schijf aan je pc zit.

Op speedtest haal ik op het wifi 90mbs en bekabeld 150. Wifi is wel degelijk verbeterd maar bekabeld bijna niet geloof ik. Hoop dat mensen wat aan deze informatie hebben.
Prima router voor dat geld!
Ik ben er nog niet achter wat die 'Speedboost' exact doet en ben benieuwd waardoor deze niet standaard staat ingesteld. Jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKlvin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 23:49
crunchytail schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:40:
[...]

Ik ben er nog niet achter wat die 'Speedboost' exact doet en ben benieuwd waardoor deze niet standaard staat ingesteld. Jij een idee?
Wat op de website staat wat jij misschien ook wel hebt gelezen is dat hij van 300 naar 450mbps gaat.
Ik was in eerste instantie bang dat dat zo verkoop truck zou zijn en het voor onstabiliteit zou zorgen. Maar merk niks. Ik zou het echt niet weten maar heb het wel gewoon aangezet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
EKlvin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:54:
[...]

Wat op de website staat wat jij misschien ook wel hebt gelezen is dat hij van 300 naar 450mbps gaat.
Ik was in eerste instantie bang dat dat zo verkoop truck zou zijn en het voor onstabiliteit zou zorgen. Maar merk niks. Ik zou het echt niet weten maar heb het wel gewoon aangezet! :P
Oké ;) Ik heb de support van TP-Link even een mailtje gestuurd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Ik zit op OpenWrt by mk13139 r37919 / LuCI Trunk (svn-r9902) en heb een Nexus 4 met de laatste Kitkat build. Nu krijg ik continu disconnectes op mijn wifi:

Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: disassociated
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: authenticated
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: associated (aid 2)
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx WPA: pairwise key handshake completed (RSN)

Iemand dit ook ervaren en enig idee wat ik hieraan kan doen? Op andere routers heb ik dit issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 18:29
jeroen_76 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:00:
Ik zit op OpenWrt by mk13139 r37919 / LuCI Trunk (svn-r9902) en heb een Nexus 4 met de laatste Kitkat build. Nu krijg ik continu disconnectes op mijn wifi:

Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: disassociated
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: authenticated
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx IEEE 802.11: associated (aid 2)
Fri Nov 22 22:51:52 2013 daemon.info hostapd: wlan0: STA xx:xx:xx:xx:xx:xx WPA: pairwise key handshake completed (RSN)

Iemand dit ook ervaren en enig idee wat ik hieraan kan doen? Op andere routers heb ik dit issue niet.
Misschien even updaten;
https://drive.google.com/...HdnFhcHFJNEw3d2VsaE0#list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
Ik krijg: You need permission op de pagina die je geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Laatst online: 17-08 20:36
Sherlock schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:49:
[...]

Hier ook Zeelandnet en deze router, echter staat bij mij het kanaal vast. (Via WiFi analyzer gekeken welke kanalen er nog niet gebruikt werden bij mij in de buurt)

Geen last van vertraging met Whatsapp, zowel op mijn telefoon als op die van mijn vrouw gaat dat goed.
Ook op een vast channel hier gezet. Echter is helaas elke channel wel door iets bezet, maar degene die het minst gebruikt werd heb ik als standaard gezet.

Maar dat mocht dus niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 15:42
Blo0odyHell schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:02:
ik word helemaal gek van het wifi signaal van mijn experiabox vandaag! Ik heb een H220N.

Vanochtend kon ik telkens geen verbinding maken met mijn mobiel, hij gaf constant verificatiefout aan.
Na een reset van de experiabox was het probleem verholpen.

Echter valt nu heel vaak het complete signaal weg. En dan is het signaal gewoon eventjes niet te vinden.
Resetten en opnieuw instellen (kanalen etc) van het wifi signaal heeft nog niets verholpen.

Iemand nog suggesties (behalve het uitzenden via een ander accespoint) of is mijn experiabox kapot aan het gaan?

EDIT: als ik Channel width op 20 MHz zet, kan mijn laptop het hele signaal niet vinden tot dat ik de laptop naast de experiabox zet, vervolgens kan ik niet verbinden want telkens als ik het probeer valt het signaal weg (niet meer zichtbaar op mijn laptop) En kon ook met mn mobiel niet verbinden. Via bedraad het signaal maar weel op 40 MHz gezet!
Blo0odyHell schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:35:
ik heb ook nog 300M Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND liggen. (ik gebruik deze alleen in de zomer icm een range extender om achterin de tuin nog internet te kunnen gebruiken) Is het misschien makkelijk en zelfs beter om deze te gebruiken ipv wifi van de experiabox.

Zo ja, ik heb er een beetje mee zitten kloten nu en heb de volgende dingen ingesteld:

ipadres in de range gezet 192.168.2.101 (experiabox is 192.168.2.254)
DHCP uitgezet op de wr1043nd
aangesloten van lan poort naar lan poort

Wireless Radio: Enable
Name (SSID): ********
Channel: 12
Mode: 11n only
Channel Width: 40MHz
Max Tx Rate: 300Mbps
MAC Address: *************
WDS Status: Disable

Heb hem naast de experiabox gezet!

snelheid is rond de 65 Mbs (experiabox ging niet verder dan 54 Mbs)
Intel PROset geeft aan dat hij maar 2 antennes gebruikt, waarom niet 3 aangezien hij er 3 heeft?

Ik ben nu nog een beetje met de channels aan het klooien tot ik nog sneller kan krijgen dan 65
naja ik word er als maar gekker van! Wanneer ik kanaal auto instel, (ging die naar kanaal 4) kan ik niet eens verbinding maken. Andere kanalen geprobeerd. maar telkens geen verbindingen kunnen verkrijgen of zo lage snelheden dat er geen internet doorkwam :S wel volle balkjes telkens in het wifi icoontje van windows.
Dus tot nu toe is kanaal 12 het enige werkende kanaal inSSider geeft aan dat het 4 netwerken overlapt en signaalsterke erg stabiel op de 50dBm
De snelheid blijft oook op de 65 Mbs staan, ongeacht hoe ver ik van de router af ben. In de zomer haal ik in de tuin toch altjd wel 100 a 150 dbm dus ik snap niet wat er nu fout gaat?

[ Voor 22% gewijzigd door Kasper op 24-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mijn TP-Link WR-1043 is inmiddels vervangen voor een router van mijn nieuwe provider. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een exemplaar, doe een leuk bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoppa! schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:29:
Mijn TP-Link WR-1043 is inmiddels vervangen voor een router van mijn nieuwe provider. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een exemplaar, doe een leuk bod.
Ik zou zeggen hou hem nog maar even een paar weken, totdat je zeker weet dat de router van je provider bevalt ;)

Ik heb zelf nu al een paar maanden de wdr3600 op stock firmware.
Maar eh, mis openwrt toch wel, zou graag een Ultraman regular build willen voor deze tp-link :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ik wel regelen... Problemen verwacht ik niet, alleen echt testen wordt lastig :+

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 10:06 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:03:
Dat kan ik wel regelen... Problemen verwacht ik niet, alleen echt testen wordt lastig :+
Toch wel essentiel onderdeel geloof ik. 8)
Denk dat ik Gargoyle maar eens ga proberen, is ook openwrt tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwa jij kunt op zich ook de firmware testen natuurlijk.
Als het meezit hoef ik in mijn build config enkel het target om te zetten van een TL-WR1043ND naar een TL-WDR3600/4300, verder is het voor wat ik zo vlot kan zien aardig gelijk aan elkaar vanuit een configuratieperspectief.

[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
Iemand een mirror van de laatste firmware van mk13139? Ik krijg een permission needed wanneer ik de originele links probeer.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Nerd als ik ben/wij zijn hou ik van statistiekjes!!! Welke mogelijkheden biedt deze router met de standaard firmware? Heeft iemand screenshotjes of kan ik beter direct WRT flashen?

Edit:
Ik doel met name op bandbreedte en dataverbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door NeHoX op 26-11-2013 10:53 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En als het tegenzit heb je weer een mooi project om te solderen :+
Gargoyle nog nooit geprobeerd, weer eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen_76 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:23:
Iemand een mirror van de laatste firmware van mk13139? Ik krijg een permission needed wanneer ik de originele links probeer.
De link die je eerder gegeven is werkt hier prima. :?
Zowel ingelogd in Google als uitgelogd. Ik kan doorklikken naar de meest recente revisie, dan klik ik de file aan, krijg ik een scherm met "geen voorbeeld beschikbaar" (logisch want het is immers geen media) en een download knop, waarna ik de file kan binnen hengelen.
NeHoX schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:52:
Nerd als ik ben/wij zijn hou ik van statistiekjes!!! Welke mogelijkheden biedt deze router met de standaard firmware?
Geen.
Heeft iemand screenshotjes of kan ik beter direct WRT flashen?
Zoek even, er zijn allerlei screenshots te vinden. Waarschijnlijk zelfs in deze draad en anders zeker via OpenWRT fora en zoekmachines.
O.a. collectd met rrdtool en vnstat zijn twee voorbeeld van goed werkende oplossingen voor dit doeleinde.
Ik doel met name op bandbreedte en dataverbruik.
Ik denk dat VnStat dan de handigste/makkelijkste is. Deze heb ik op mijn builds lang gebruikt toen ik daar ook in geïnteresseerd was. Als je dit combineert met een USB stick/disk of netwerkmount, en zorgt dat de statistieken daar om de zoveel tijd naar worden weggeschreven, dan overleeft de data ook een reboot.
hjs schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:56:
En als het tegenzit heb je weer een mooi project om te solderen :+
Gargoyle nog nooit geprobeerd, weer eens wat anders.
In principe is het niet gevaarlijker dan een willekeurige andere OpenWRT build flashen, er zijn geen garanties.
Iets veiligere methode zou denk ik zijn om een stock OpenWRT 12.09 te flashen. Als die dan goed werkt dan zou je mijn eventuele variant er met sysupgrade overheen kunnen gooien, bij voorkeur zonder instellingen te behouden al zou dat niet echt mogen uitmaken.
Met Gargoyle neem je eigenlijk hetzelfde risico zeg maar, want dat is ook zonder enige garanties.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen van Gargoyle verder, want het is inderdaad weer even iets anders, al is het onder de motorkap vziw hetzelfde. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
Ik krijg:
You need permission

Want in? Ask the owner for access, or switch to an account with permission. Learn more

You are signed in as jeroen@xxx.nl

Ook uitgelogd, ingelogd, via drive zelf geprobeert. Is wel een Gapps account, zou dat een probleem zijn?

Zal het eens met een echte GMail proberen.

[quote]Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:33:
[...]
De link die je eerder gegeven is werkt hier prima. :?
Zowel ingelogd in Google als uitgelogd. Ik kan doorklikken naar de meest recente revisie, dan klik ik de file aan, krijg ik een scherm met "geen voorbeeld beschikbaar" (logisch want het is immers geen media) en een download knop, waarna ik de file kan binnen hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen_76 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:38:
Ik krijg:
You need permission

Want in? Ask the owner for access, or switch to an account with permission. Learn more

You are signed in as jeroen@xxx.nl

Ook uitgelogd, ingelogd, via drive zelf geprobeert. Is wel een Gapps account, zou dat een probleem zijn?

Zal het eens met een echte GMail proberen.
pssst, tik je bericht gewoon onder de quote. Dat is hier gebruikelijk en dan gaat het tevens niet stuk ;)

Gek dat je een ander resultaat krijgt dan ik. Welke browser gebruik je? Ook al een andere browser geprobeerd?
Als alternatief zijn mijn builds er natuurlijk ook nog he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:47:
[...]

pssst, tik je bericht gewoon onder de quote. Dat is hier gebruikelijk en dan gaat het tevens niet stuk ;)

Gek dat je een ander resultaat krijgt dan ik. Welke browser gebruik je? Ook al een andere browser geprobeerd?
Als alternatief zijn mijn builds er natuurlijk ook nog he ;)
Woops, ja thanks :)

Het is al gelukt met inderdaad een normaal Gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
Ultraman, wat is jou laatste build voor de WR1043ND? Lees net dat je ook een Nexus 4 hebt en geen probs met 4.4 icm OpenWRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Ik heb de V2 inmiddels draaien, moet zeggen... erg stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroen_76 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:46:
[...]

Ultraman, wat is jou laatste build voor de WR1043ND? Lees net dat je ook een Nexus 4 hebt en geen probs met 4.4 icm OpenWRT?
Hmm, ik zie dat de link in de TS niet naar de correcte post wijst. Dit is de meest recente verwijzing:
Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Zodra er weer wat interessante fixes in AA zitten maak ik weer een nieuwe, maar voorlopig zijn er nog niet veel bijster interessante commits bij gekomen volgens mij.

Maar dat het bij mij werkt is natuurlijk geen garantie dat het bij jou wel goed gaat. Het WiFi op deze routers is soms wat wispelturig, voornamelijk afhankelijk van de omgeving en gebruikspatroon.
Bij mij reset het WiFi zich nog wel eens als meerdere clients YT video's aan het streamen zijn op dit moment. Dat was voorheen niet zo, maar er zijn hier recent in de buurt weer 2 APs bijgekomen die nog wat extra interferentie veroorzaken en ook precies op kanalen in mijn buurt. Dus met de kanalen kun je ook nog wat spelen om te kijken of je voor jou een goede config kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Die heb ik even gemist, heb de TS bijgewerkt :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Puch-Maxi schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:21:
Die heb ik even gemist, heb de TS bijgewerkt :)
Maak de 2 makers, mede ts. Dan kunnen ze zelf makkelijk bijhouden. ;) En dan kunnen wij het ook makkelijk bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Uitstekend idee, het aanbod staat nog altijd open! ;)
Puch-Maxi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:58:
Ik heb alvast een klein begin gemaakt, maar ik ben slecht in het maken van topicstarts dus ik nodig vrijwilligers uit tot mede-auteur (stuur maar een DM :)).
Puch-Maxi schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:00:
Ik heb de TS even bijgewerkt. Als iemand ook graag iets aan de TS wil toevoegen of aanpassen dan nodig ik jullie uit tot het worden van mede-auteur. :)
Puch-Maxi schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:46:
[...]
Heb het even toegevoegd aan de TS. Als iemand ook nog wat wil toevoegen moet diegene even contact opnemen via DM, medeauteur worden is geen probleem :).
Ik ga niemand iets opdringen wat hij of zij niet wil natuurlijk :9
edit:
@Ultraman, welcome aboard!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik heb er niks op tegen om om de zoveel tijd mijn linkje bij te werken.
En zoals het er nu uit ziet blijf ik dit apparaat nog wel even gebruiken, dus prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 27-11-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:53:
Maar dat het bij mij werkt is natuurlijk geen garantie dat het bij jou wel goed gaat. Het WiFi op deze routers is soms wat wispelturig, voornamelijk afhankelijk van de omgeving en gebruikspatroon.
Ik had onlangs toch gepost dat ik op mijn telefoon problemen had met de WiFi? Dat was alleen op mijn eigen netwerk, niet op andere netwerken (ook niet andere WR1043ND netwerken). Wat bleek uiteindelijk de oplossing? Contacts+ app verwijderen van mijn telefoon. Rraarrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben zo'n n00b die de ballen verstand heeft van WiFi, routers en alle bende, maar...
M'n internetverbinding is uiterst slecht, veel disconnects en wist m'n Admin en Wachtwoord ook niet meer.
Althans met de info die ik voor me heb kon ik niet inloggen op 192.168.1.1, dus toch maar is resetten dat ding.

Kwestie van 5 seconden met een cocktailprikker op de resetbutton toch, dus best...
De lampjes gaan uit behalve die van de power dus ik in de veronderstelling dat die gereset is.

Nu wil ik dus via 192.168.1.1 inloggen om alles opnieuw in te stellen, maar als ik dat invoer zie ik niks...
Als ik echter 198.162.1.1 invoer kan ik wel Admin en Password invoeren. Maar dit is geen 'admin' / 'admin' zoals ik dacht en achterop de router staat? Ook zie ik daar iets in de trend van "level_15_acces" en that's it.

Ook daarop heb ik al Gegoogled, maar ik kom er gewoon niet uit |:(

Iemand nog een helder idee?

Ding is niet aangesloten op een modem en hangt alleen aan de stroom.. Via m'n laptop / tablet / telefoon zie ik nu wel een onbeveiligd TP-link netwerk, wat die router dus zal zijn, maar ik weet 't even niet meer 7(8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:34
Al een 30/30/30 reset geprobeerd? Misschien kun je er dan wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Op jouw aanraden, maar mocht ook niet baten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Na een reset zou je toch echt gewoon met admin/admin in moeten kunnen loggen. We hebben het wel over de originele TP-link firmware neem ik aan?

Als het niet gaat kan ik me hooguit voorstellen dat je browser ergens een verkeerde redirect gecached heeft ofzo, dus probeer het eens met een andere browser. Als het dan nog niet gaat is er iets héél raars aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:40:
Nu wil ik dus via 192.168.1.1 inloggen om alles opnieuw in te stellen, maar als ik dat invoer zie ik niks...
Als ik echter 198.162.1.1 invoer kan ik wel Admin en Password invoeren. Maar dit is geen 'admin' / 'admin' zoals ik dacht en achterop de router staat? Ook zie ik daar iets in de trend van "level_15_acces" en that's it.
Uh... ik las het voor de zekerheid even twee maal, maar ik las het toch echt goed.
Die 198.162.1.1 is een routeerbaar internet IP. Als ik daar naar toe ga krijg ik hetzelfde ;)
"level_15_access" is volgens mij een melding van een Cisco switch/firewall...
Dat is dus een router/switch van een andere partij, zo te zien een Community College in Cranbrook, Canada, die via het web te bereiken is.

Je vziw inderdaad bij 192.168.1.1 als hij goed gereset is.
Krijg je wel een IP adres uitgedeeld via DHCP? Wat is de gateway die gezet wordt? Want als dat geen 192.168.1.1 is zou ik het adres welke je daar krijgt een
Die onbeveiligde WiFi zou hem inderdaad kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 27-11-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Zojuist de 1043ND v1 binnen gekregen. Direct DD-WRT erop uiteraard. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik nu de statistiekjes over gebruik/bandbreedte/logs op een aangesloten USB stick krijg? Heb al gezocht maar niets duidelijks kunnen vinden. Ligt misschien aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Sluit je laptop eens (direct) bedraad aan op de router en log dan eens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nog een keer een 30/30/30 reset gedaan en toen maar is het boekje erbij gepakt...
En wat 'rooot' zei was het misschien. Bedraad aangesloten en toen werkte alles weer.

Gelijk de software geüpdatet, en weer alles ingesteld en heb nu weer volledig (en goed *klop* *klop*) WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Ultraman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:59:

"level_15_access" is volgens mij een melding van een Cisco switch/firewall...
jup!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Niks van Cisco liggen trouwens... mja zal wel, geen idee, best zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, want dat 198.162.1.1 IP ben jij ook niet, maar een school in Canada ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 27-11-2013 21:49 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik heb recentelijk mijn router gefashed, maar sinds dien kan ik niet meer van buitenaf op mijn router komen. Ik heb deze firewall rule aangemaakt:
config redirect
option target 'DNAT'
option src 'wan'
option dest 'lan'
option proto 'tcp udp'
option src_dport '8000'
option dest_ip '192.168.1.1'
option dest_port '80'
option name 'remote

waar het ip van de router 192.168.1.1 is. Dit zou toch gewoon voldoende moeten zijn om wij de webinterface buitenaf vanaf port 8000 te benaderen?

edit: nevermind, ik moest ook nog een traffice rule aanmaken voordat het werkte :)

[ Voor 7% gewijzigd door donald_dick op 28-11-2013 11:59 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• CLB
  • Niet online

CLB

Ultraman schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:48:
Klopt, want dat 198.162.1.1 IP ben jij ook niet, maar een school in Canada ;)
Dan word ik binnenkort waarschijnlijk opgehaald door de Amerikaanse NSA O-)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Ik vind het wel het vermelden waard dat ik een uptime heb van 113 dagen met deze firmware:
OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Chunky-r36655 / LuCI 0.11.1 Release (0.11.1)

Zeer stabiel!
Ik gebruik een apart Access Point voor de mobieltjes en voor een oude laptop heb ik nog een 54G WiFi op de router zelf draaien.

(aanvulling: op een XMS 100/100 fiber lijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 28-11-2013 22:51 ]

:D
Die ervaring had ik er ook mee, zeker met WiFi-G, want die is inderdaad een stuk stabieler dan WiFi-N.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Dan is dat de gouden tip :)
Met die losse AP, tevens ook van TP-Link, heb ik een super bereik zonder boosters of wat dan ook, dus die hield ik sowieso in de lucht.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan iemand mij vertellen of ik nog steeds de originele firmware dien te downgraden voor ik OpenWrt kan flashen op dit model? Ik ben momenteel een 12.09 checkout aan het compileren. Volgens de OpenWrt-wiki blijkbaar wel, maar ik dacht gelezen te hebben dat Attitude Adjustment rond die WAN bug kon werken?

Het lemma in de OpenWrt-wiki bevat ondertussen al een paar meldingen dat het wel zou werken zonder downgrade... Maar ik hoor het graag van een veteraan :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Ultraman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:06:
:D
Die ervaring had ik er ook mee, zeker met WiFi-G, want die is inderdaad een stuk stabieler dan WiFi-N.
Hier gebruik ik jouw firmware icm WiFi-G+N en ook zeer stabiel.
Hoef deze nooit te resetten of herstarten ook niet in de nacht. Toevallig gistern voor het eerst sinds maanden even de stroom eraf moeten halen ivm wat werkzaamheden anders had hij rustig het nieuwe jaar in gegeven zonder herstarts. Gebruik er 2 en met beide zelfde ervaring.

Ga zo door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Borromini schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:52:
Kan iemand mij vertellen of ik nog steeds de originele firmware dien te downgraden voor ik OpenWrt kan flashen op dit model? Ik ben momenteel een 12.09 checkout aan het compileren. Volgens de OpenWrt-wiki blijkbaar wel, maar ik dacht gelezen te hebben dat Attitude Adjustment rond die WAN bug kon werken?

Het lemma in de OpenWrt-wiki bevat ondertussen al een paar meldingen dat het wel zou werken zonder downgrade... Maar ik hoor het graag van een veteraan :P
Hangt volgens mij ook af van de verienummer of dit wel/niet nodig is ivm de bootloader versie op recenter versies.

Kwaad kan het zeker niet en je voorkomt ermee dat je weer andere dingen moet gaan oplossen terwijl deze stap zo klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is weer zo ver hoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3133141416.png

Hinderlijk apparaat. Twee maanden geleden van OpenWRT naar Gargoyle gagaan omdat de download was ingezakt met OpenWRT en ik met geen mogelijkheid deze weer normaal kreeg (router reset, modem reset, 303030 reset, alles geprobeerd). Nu dan sinds 13:00 weer de download ingezakt, alles al geprobeerd. Heb volgens mij echt een maandagmorgenmodel. Zal nu weer een revert doen naar stock firmware, hopelijk is de downloadsnelheid dan weer normaal (120mbit).. Zal wss de V2 bestellen en deze RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vraaag schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:19:
Het is weer zo ver hoor:
[afbeelding]

Hinderlijk apparaat. Twee maanden geleden van OpenWRT naar Gargoyle gagaan omdat de download was ingezakt met OpenWRT en ik met geen mogelijkheid deze weer normaal kreeg (router reset, modem reset, 303030 reset, alles geprobeerd). Nu dan sinds 13:00 weer de download ingezakt, alles al geprobeerd. Heb volgens mij echt een maandagmorgenmodel. Zal nu weer een revert doen naar stock firmware, hopelijk is de downloadsnelheid dan weer normaal (120mbit).. Zal wss de V2 bestellen en deze RMA.
Wil je alleen maar even klagen of wil je dat we meedenken voor een oplossing? Want in dat laatste geval zul je wel even wat meer informatie moeten geven over je setup enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Heb je niet gewoon buren die op hetzelfde wifi kanaal opeens dik aan het downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:32:
[...]

Wil je alleen maar even klagen of wil je dat we meedenken voor een oplossing? Want in dat laatste geval zul je wel even wat meer informatie moeten geven over je setup enzo.
Naja je mag meedenken maar ik heb gewoon een gaar model te pakken, moet ook elke twee weken ge-reset worden om te blijven werken en elke 4-6 weken is het weer zo'n dag als vandaag, ben klaar met dat ding. Revert gedaan, krijg nu 15mbps, zal even de build van mk13139 proberen. Als het met die build nog steeds niet werkt dan bestel ik die V2.
GraasGast schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:44:
Heb je niet gewoon buren die op hetzelfde wifi kanaal opeens dik aan het downloaden zijn?
Dit is wired speed!

edit:
mk13139 build erop en voila speeds weer normaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3133225251.png

net zoals vorige keer toen ik van openwrt naar gargoyle ging.. Zal over 4-6 weken wel weer instorten, gaat die V2 bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Vraaag op 29-11-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
En toch zegt mijn onderbuikgevoel dat het een gevalletje PEBKAC is. Maar zolang je alleen maar meldt dat het kut en klote is valt er weinig te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben er ondertussen in geslaagd om een verse checkout van Attitude Adjusment te compileren, maar ik heb toch wat dingen moeten patchen.

Twee fouten waar ik tegenaan liep (het luci-app-statistics pakket hangt af van oa. rrdtool en de compilatie daarvan draaide elke keer in de soep).

De compilatie breekt af met (op de laatste regel) een nietszeggende
make[1]: *** [/home/<snip>/code/openwrt/attitude_adjustment/staging_dir/target-mips_r2_uClibc-0.9.33.2/stamp/.package_compile] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/<snip>/code/openwrt/attitude_adjustment'
make: *** [world] Fout 2/]

Eerste probleem:

rrdtutorial.es.pod around line 4: Non-ASCII character seen before =encoding in 'Jess'. Assuming ISO8859-1
POD document had syntax errors at /usr/bin/pod2man line 71.
make[6]: *** [rrdtutorial.es.1] Error 255

Dat heb ik gefikst met deze patch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
diff -Naur rrdtool-1.0.50.old/doc/rrdtutorial.es.pod rrdtool-1.0.50/doc/rrdtutorial.es.pod
--- rrdtool-1.0.50.old/doc/rrdtutorial.es.pod   2013-11-30 00:16:07.752244010 +0100
+++ rrdtool-1.0.50/doc/rrdtutorial.es.pod   2013-11-30 00:16:23.724243750 +0100
@@ -1,3 +1,5 @@
+=encoding UTF-8
+
 =head1 NAME

rrdtutorial - Tutorial sobre RRDtool por Alex van den Bogaerdt

Wanneer dat gefikst is duikt een tweede foutmelding op:

rrdcgi.pod around line 119: Deleting unknown formatting code G<>
POD document had syntax errors at /usr/bin/core_perl/pod2man line 71.

Dat heb ik gefikst met deze patch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
diff -Naur rrdtool-1.0.50.old/doc/rrdcgi.pod rrdtool-1.0.50/doc/rrdcgi.pod
--- rrdtool-1.0.50.old/doc/rrdcgi.pod   2013-11-30 00:57:09.172203937 +0100
+++ rrdtool-1.0.50/doc/rrdcgi.pod   2013-11-30 00:57:43.172203384 +0100
@@ -117,7 +117,7 @@
 =item RRD::GRAPH I<rrdgraph arguments>

This tag creates the RRD graph defined in its argument and then gets
-replaced by an appropriate E<lt>IMG<gt> tag referring to the graph.
+replaced by an appropriate E<lt>img<gt> tag referring to the graph.
 The B<--lazy> option in RRD graph can be used to make sure that graphs
 are only regenerated when they are out of date. The arguments
 to the B<RRD::GRAPH> tag work as described in the B<rrdgraph> manual page.

Ik draai Debian Jessie x86_64 (dist-upgrade van wheezy). Perl is versie 5.18.1 (laatste stable). Zijn er nog mensen die onlangs dit probleem hebben gehad met een recente stable branch checkout?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
mcDavid schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:29:
En toch zegt mijn onderbuikgevoel dat het een gevalletje PEBKAC is. Maar zolang je alleen maar meldt dat het kut en klote is valt er weinig te troubleshooten.
Nah, heb deze 1043ND in april gekocht omdat mijn WNDR3700 er na 5 jaar zonder problemen mee ophield. Deze TP-Link deed het tot juli prima maar toen ik terug kwam van zomervakantie begon ie kuren te vertonen (in de vorm van de downloadsnelheid die instort). Anyways de v2 is net bezorgd dus die maar even ophangen en kijken of die het wel langer dan 4 weken zonder reset kan functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Nieuwe build: r38945

In deze build heb ik de OpenVPN config alvast aangepast, zodat men alleen nog maar de certificaten hoeft te maken en de poort open te gooien. Ook heb ik een SFTP server toegevoegd, makkelijk om bijvoorbeeld configs, packages, certificaten, ect. van en naar je router te kopieren.
Er zijn uiteraard wat kleine fixes doorgevoerd ten opzichte van de vorige build.

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
  • Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP ondersteuning
  • Wake-on-LAN instellingen
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • Transmission Bittorrent client
  • OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
  • FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
  • SFTP server
  • Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
  • QSS-knop als wifi on/off-switch
  • Resetknop functioneerd
Om van TP-Link firmware naar OpenWRT te gaan, kiest men voor de factory image.
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.

Download link: http://goo.gl/r9heHY

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Heb sinds kort een vreemd probleem..

Ondanks het feit dat mijn internet en netwerk correct werken, geraak ik niet meer op de web interface van de router..

Voor alle duidelijkheid. Ik connecteer wel degelijk op het juiste ip adres, nl 192.168.1.1. Ook via tplinklogin.net werkt het niet.

Ik kan op dat moment wel pingen naar 192.168.1.1. Mijn laptop heeft wel degelijk 192.168.1.1 als default gateway.

Ik heb dit issue zowel via wireless als via utp. Ook op verschillende browsers.
Enige oplossing hiervoor is de router te rebooten.

Enige tijd later komt hetzelfde issue voor.. Tot nu toe een 2de keer voorgehad.
Ik draai momenteel op stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
mk13139 kan ik die firmware ook op mijn TPlink WDR 4300 zetten?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

d--amo schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:07:
Heb sinds kort een vreemd probleem..

Ondanks het feit dat mijn internet en netwerk correct werken, geraak ik niet meer op de web interface van de router..

Voor alle duidelijkheid. Ik connecteer wel degelijk op het juiste ip adres, nl 192.168.1.1. Ook via tplinklogin.net werkt het niet.

Ik kan op dat moment wel pingen naar 192.168.1.1. Mijn laptop heeft wel degelijk 192.168.1.1 als default gateway.

Ik heb dit issue zowel via wireless als via utp. Ook op verschillende browsers.
Enige oplossing hiervoor is de router te rebooten.

Enige tijd later komt hetzelfde issue voor.. Tot nu toe een 2de keer voorgehad.
Ik draai momenteel op stock firmware.
Stock staat standaard op 192.168.0.1 toch? Ik neem aan dat je dit dan aangepast hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Qosmic schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:14:
mk13139 kan ik die firmware ook op mijn TPlink WDR 4300 zetten?
Nee, deze firmware is specifiek voor de TL-WR1043ND.

Ik kan wel firmware voor de TL-WDR4300 in elkaar draaien mocht je daar interesse in hebben?
Ik kan hem alleen niet voor je testen, maar ik ga er vanuit dat hij gewoon gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 20:09
ja graag... :)
Want deze werkt stabieler dan de standaard en heeft ook betere wifi bereik?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Qosmic schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:11:
ja graag... :)
Want deze werkt stabieler dan de standaard en heeft ook betere wifi bereik?
Of OpenWRT i.c.m. de hardware van jouw router stabieler is durf ik niet te zeggen. Misschien dat mensen op het OpenWRT forum ervaring hebben met deze router?

Ga er maar vanuit dat het wireless bereik hetzelfde blijft (mits deze nu ook op vol vermogen draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Gisteren in mijn zoektocht naar een goeie (gratis) Dynamic DNS service DuckDNS tegengekomen. Gelijk geconfigureerd, werkt als een malle. Geen gezeur met confirmation en moeilijke policy's en iedere maand her-activeren enzo. Inloggen, domein aanmaken, config copy-pasten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

Vandaag mijn WR1043NDv2 gekregen. Hoe zit dat met OpenWRT, kan de OpenWRT voor WR1043ND erop geflashed worden? Of moet ik wachten op een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er zijn trunk builds voor v2. Over de stabiliteit van de trunk op dit moment kan ik niet meepraten.

v2 wordt vziw niet ondersteund in stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
mk13139 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:43:
Nieuwe build: r38945

In deze build heb ik de OpenVPN config alvast aangepast, zodat men alleen nog maar de certificaten hoeft te maken en de poort open te gooien. Ook heb ik een SFTP server toegevoegd, makkelijk om bijvoorbeeld configs, packages, certificaten, ect. van en naar je router te kopieren.
Er zijn uiteraard wat kleine fixes doorgevoerd ten opzichte van de vorige build.

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • QoS
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP ondersteuning
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • SFTP server
  • Resetknop functioneerd

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.
In webif geeft hij 43 aan ipv 45 ;).
OpenWrt by mk13139 r38943 / LuCI Trunk (svn-r9934)

Maar weer bedankt }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Na verschillende firmwares (DD-WRT, OpenWRT en Gargoyle) kom ik toch maar hier met mn vraag. Het lijkt erop of mijn DNS via de router niet lekker werkt. Bij het opstarten duurt het langer dan met vorige router voordat ik een DHCP release krijg. Heb nu ook regelmatig dat websites totaal niet laden. Na een minuut kan ik gewoon weer verder. Heb al meermaals op verschillende firmwares naar factory defaults gereset. ook een 30/30/30 helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, maar wat wil je nu van ons weten?

Als je een DNS probleem vermoed, heb je dat al eens getest en het een en ander uitgesloten?
Bijvoorbeeld door een andere DNS server te gebruiken. Die zou je dan zowel op de router zelf kunnen testen, en ook buiten de router om door deze direct op je PC te testen.
En test het dan natuurlijk ook zonder de router er tussen als je die mogelijkheid hebt, door de PC direct op je modem aan te sluiten, dan kun je mogelijk ook uitsluiten of het überhaupt aan de router ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Als je openwrt gebruikt, hebben de 3 antennes dan alle 3 dezelfde taken? Of zit er nog enig sinds verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DoeEensGek schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:48:
Als je openwrt gebruikt, hebben de 3 antennes dan alle 3 dezelfde taken? Of zit er nog enig sinds verschil in?
Heeft niets met OpenWRT te maken, maar nee:
Wikipedia: MIMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Nieuwe build: r38993

Deze build ondersteund nu ook de TL-WR1043ND V2!

In deze build heb ik zram-swap toegevoegd om OpenWRT vloeiender te laten draaien op de tp-link.
Dit betekent niet dat de (wireless) throughput hoger wordt (cpu gerelateerd), enkel dat er meer RAM beschikbaar wordt gesteld voor achtergrondprocessen. Dit zal de stabiliteit van de router ten goede doen.
ZSWAP is a lightweight compressed cache for swap pages. It takes pages that are in the process of being swapped out and attempts to compress them into a dynamically allocated RAM-based memory pool. zswap basically trades CPU cycles for potentially reduced swap I/O. This trade-off can also result in a significant performance improvement if reads from the compressed cache are faster than reads from a swap device.
Wat zit er allemaal in:
  • 'Force 40mhz mode' + kanaal 12 & 13 beschikbaar
  • IPv6 ondersteuning: 6in4/6to4/6rd/ds-lite/DHCP/relay
  • QoS
  • Layer 7 filtering
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP ondersteuning
  • DDNS instellingen
  • Resetknop functioneerd
  • Zram-swap

Voor de upgraders!!

[ Voor 3% gewijzigd door mk13139 op 05-12-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Super! Moet je voor die zram-swap nog een bepaald commando uitvoeren, of is dat automatisch ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dask schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:53:
Super! Moet je voor die zram-swap nog een bepaald commando uitvoeren, of is dat automatisch ingesteld?
Nope, zram-swap werkt vanzelf. Je kunt dan in de gui ook het swap gebruik zien naast het ram gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:44

HaTe

haat niet

Ik heb momenteel de TP-Link aangesloten op de Ziggo modem/router en heb de router functionaliteit aanstaan omdat ik graag van de WiFi access points van Ziggo gebruik wil maken.

Nu wil ik DDNS op OpenWRT instellen, maar hij update het IP adres naar 192.168.2.2, wat het IP adres van de Ziggo router is.. Ik wil OpenWRT op de TP-Link gebruiken omdat deze de DDNS service ondersteund die ik wil gebruiken en de Ziggo router niet..

Hoe kan ik toch het externe IP (welke de Ziggo router krijgt) krijgen in OpenWRT?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Door DDNS in te stellen dat hij het IP op internet moet opzoeken. Dan krijg je het WAN IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
http://wiki.openwrt.org/doc/howto/ddns.client
The last possibility is that "ip_source" is "web", which means that in order to obtain our ip address we will connect to a website (specified in the URL field), and use the first valid ip address listed on that page. Use this option of the OpenWrt device is behind a NAT device and does not have a real external IP address assigned to the WAN interface being monitored. The correct URL will depend on the DDNS service being used. Check with the service's documentation to determine if they offer this feature and, if so, what the correct URL is.
Pagina: 1 ... 46 ... 56 Laatste