• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:37
Ik heb zo vaak op het punt te staan deze router het raam uit te gooien. Maakt niet uit welke firmware: Stock, Openwrt, DD-WRT, allemaal geprobeerd en de wifi bleef een drama.

Uiteindelijk als allerlaatste poging Gargoyle 1.6.2 erop gezet. Ik dacht dat het niet zou helpen (is natuurlijk openwrt), maar nu al 5 weken superstabiel zonder enige vorm van reset of power cycle.

Mijn router versie is 1.9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
Ik heb nu al een aantal v1's waarvan een of meerdere switchpoorten geen gigabit meer doen of helemaal geen verbinding krijgen met een gigabit apparaat.

Verder is de v1 gewoon aan de trage kant voor hedendaagse internet abonnementen. De v2 en v3 zijn een stuk sneller. v3 wordt sindskort ook door OpenWRT ondersteund.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
MrvH schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:14:
Ik heb zo vaak op het punt te staan deze router het raam uit te gooien. Maakt niet uit welke firmware: Stock, Openwrt, DD-WRT, allemaal geprobeerd en de wifi bleef een drama.

Uiteindelijk als allerlaatste poging Gargoyle 1.6.2 erop gezet. Ik dacht dat het niet zou helpen (is natuurlijk openwrt), maar nu al 5 weken superstabiel zonder enige vorm van reset of power cycle.

Mijn router versie is 1.9
Typisch. In het begin las je af-en-toe idd dat sommige routers gewoon met geen mogelijkheid stabiel werden (productiefouten?), maar dat was volgens mij nog ver voordat ze bij 1.9 waren.

Mijne draait echt al jaren retestabiel, nog steeds met een ultraman build. Een paar weken geleden liep'ie zomaar ineens vast, was denk ik de eerste keer in 2 jaar tijd dat ik 'm moest powercyclen... Was ook redelijk verbaasd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

mcDavid schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:25:
[...]

Typisch. In het begin las je af-en-toe idd dat sommige routers gewoon met geen mogelijkheid stabiel werden (productiefouten?), maar dat was volgens mij nog ver voordat ze bij 1.9 waren.

Mijne draait echt al jaren retestabiel, nog steeds met een ultraman build. Een paar weken geleden liep'ie zomaar ineens vast, was denk ik de eerste keer in 2 jaar tijd dat ik 'm moest powercyclen... Was ook redelijk verbaasd dus.
Bij mij heeft de router (v1) ook altijd stabiel gedraaid met stock firmware. Sinds een maand last van wegvallende wifi. Misschien ook maar eens een andere firmware proberen, kijken of dat helpt. En het kan natuurlijk ook een hardwaredingetje zijn als hij altijd stabiel gedraaid heeft. Het is toch een apparaat dat al een aantal jaren 24/7 aan staat in een slecht geventileerde ruimte (meterkast).

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb een vraag. Ik heb een TP link 1043ND v1 router. Nu is de firmware van de router allang niet meer up-to-date. Nu ben ik me een beetje aan het verdiepen in andere firmware. o.a. in DD-WRT en Gargoyle of openWRT. Nu is mijn vraag welke firmware ik het beste kan gebruiken. Ik ben wat dit betreft een echte beginner. Ik zoek daarnaast wel firmware die veilig is. Daarnaast wil ik ook ondersteuning hebben om een harde schijf (geen NAS) via de USB-poort aan te sluiten. Ik gebruik verder VPN (Private Internet Access) die ik op mijn PC , laptop en tablet heb geïnstalleerd.

Wat zouden jullie advies zijn wat betreft firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:28
Mijn advies zou Gargoyle zijn. Ik draai het al jaren en ik vind het heel stabiel (versie 1.6.2).Waar ik met stock nog wel eens mijn router moest resetten, hoeft dat nu nooit meer.

Ik vind Gargoyle het heel eenvoudig in te stellen, en het onsteunt dat wat jij er mee wilt. Ik heb een beetje ervaring met OpenWrt, maar dat vond ik toch wat lastiger te configureren. Sommige dingen gaan via de GUI, andere moeten weer via de command line. Bij Gargoyle kan alles ingesteld worden met de GUI, maar het is niet zo uitgebreid als OpenWrt of DD-WRT.

Ik draai zelf ook een VPN server op m'n router. Met een harde schijf aan de USB heb ik verder geen ervaring, maar dat wordt volgens mij door alle firmwares ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil de routers bij mijn ouders ff netjes maken.
Om te beginnen heb ik net een gast account aangemaakt volgens deze handleiding
https://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface
Exact gevolgd zoals op die pagina, dus zal denk ik wel goed zijn :)

Maar de router is gekoppeld aan de router van Ziggo, namelijk de Cisco EPC3928AD
Moet ik nu een bridge functie (ofzoiets) aanzetten? Of maakt dat niet uit? Ik heb geen idee wat de voordelen en nadelen ervan zijn.

Ik heb nu op de TP-Link V1 Ultraman-Chunky-r36655 draaien en daarop 2 ssids (normaal en gast).
En op de Cisco heb ik twee verbindingen draaien, namelijk een 2.4GHz en 5GHz.

Op de Cisco hadden beide verbindingen eerst dezelfde naam, maar ik heb ze nu hernoemd naar naam2 en naam5 (2.4GHz en 5GHz ;) ) Wat is nu beter? Ze beide de zelfde naam laten hebben zodat de computer zelf een (de beste?) verbinding kiest? Of twee verschillende namen?
Of... Kan ik beter gewoon heel die 2.4GHz verbinding schrappen? Verbeterd dat het signaal van de 5GHz verbinding

Sorry beetje noob vragen waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:43:
Ik wil de routers bij mijn ouders ff netjes maken.
Om te beginnen heb ik net een gast account aangemaakt volgens deze handleiding
https://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface
Exact gevolgd zoals op die pagina, dus zal denk ik wel goed zijn :)

Maar de router is gekoppeld aan de router van Ziggo, namelijk de Cisco EPC3928AD
Moet ik nu een bridge functie (ofzoiets) aanzetten? Of maakt dat niet uit? Ik heb geen idee wat de voordelen en nadelen ervan zijn.

Ik heb nu op de TP-Link V1 Ultraman-Chunky-r36655 draaien en daarop 2 ssids (normaal en gast).
En op de Cisco heb ik twee verbindingen draaien, namelijk een 2.4GHz en 5GHz.

Op de Cisco hadden beide verbindingen eerst dezelfde naam, maar ik heb ze nu hernoemd naar naam2 en naam5 (2.4GHz en 5GHz ;) ) Wat is nu beter? Ze beide de zelfde naam laten hebben zodat de computer zelf een (de beste?) verbinding kiest? Of twee verschillende namen?
Of... Kan ik beter gewoon heel die 2.4GHz verbinding schrappen? Verbeterd dat het signaal van de 5GHz verbinding

Sorry beetje noob vragen waarschijnlijk
toon volledige bericht
Als je het WiFi van de Cisco wilt blijven gebruiken, dan kan die niet in bridge modus. Want dan functioneert hij enkel nog als modem. Lekker laten staan zoals het is als het nu goed werkt en dat WiFi gebruikt wordt/nodig is.

Wat beter is qua SSID is eigenlijk wat voor jou het handigst werkt. Vaak wisselt apparatuur niet automatisch van WiFi AP als er een beter signaal is, tenzij je het inricht met apparatuur die daar in kan voorzien. Hij zal waarschijnlijk pas wisselen in jouw situatie op het moment dat je gewoon geen bereik meer hebt.
Om zelf wisselen te vergemakkelijken zou je dan twee verschillende namen kunnen gebruiken.
Wat je zelf prettig vind en wat goed voor jou werkt imo.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:49
Mensen ik word inmiddels redelijk gek :)

Ik heb een FritzBox 7340. Werkt allemaal prima. Wifi werkt, via een hub nog wat Pc's via de kabel eraan. Helemaal happy. Nu was mijn wifi bereik in de tuin en voor mijn zonnepanelen ontoereikend. Dus heb ik deze TPLink een tijd geleden gekocht en via de WAN port weer aangesloten op de 10 port Hub, die weer in de LAN poort van mijn FritzBox zit.

Wifi werkt prima, zonnepanelen hebben toegang. allemaal ok. Ook via de LAN poorten van de TPLINK kan ik internetten. Maar het lukt me niet om andere PC's of mijn NAS in het netwerk te benaderen die dus achter de TPLINK zitten.

Waarom lukt dat niet. Ik heb geprobeerd met de bekende link ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point) om het IP adres van de LAN poort in de range van FRITZBOX te krijgen, maar dat mag niet om dat deze range ook voor het WAN gedeelte van de TPLINK in gebruik is.

Om het nog gekker te maken, met mijn mede8r en laptop kan ik mijn nas niet vinden, maar met mijn oude HDX1000 werken de SAMBA shares nog wel....

Ik heb al zoveel geprobeerd. Kan het eigenlijk wel wat ik wil? Alle support is welkom.

Thanx!

[ Voor 3% gewijzigd door Dudeness op 03-02-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
Zet op de tp link de dhcp server uit en sluit hem dan op een lan poort aan ipv je wan poort.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

sander817 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:19:
Iemand die een rs232 adapter liggen die ik kan lenen? Heb er 1 gebricked
Ik heb zelf deze destijds gekocht toen de mijne bricked was.

http://www.dx.com/p/usb-t...le-serial-converter-81872

Tot op heden heb ik die gewoon erin laten zitten (genoeg ruimte) want het is me inmiddels nog 2x gebeurd :P

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Rolandow schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:50:
Zet op de tp link de dhcp server uit en sluit hem dan op een lan poort aan ipv je wan poort.
Je bedoelt dat ik de WAN poort van mijn TPLINK niet moet gebruiken? Maar een van de 4 poorten moet gebruiken om via een hub uiteindelijk bij mijn Fritz te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dudeness schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:19:
[...]

Je bedoelt dat ik de WAN poort van mijn TPLINK niet moet gebruiken? Maar een van de 4 poorten moet gebruiken om via een hub uiteindelijk bij mijn Fritz te komen?
Dat klopt.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Kerel, wat ben ik blij en hoe simpel kan het zijn. FF de WAN eruit trekken aan PC hangen. DHCP uitzetten en LAN IP in de range zetten van de Fritzbox en daarna TPLINK uitzetten. Netwerkkabel van de Fritz in een LAN poort. TPLink aanzetten en alles doet het!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Altijd gedacht dat een hub en router met een soort van up poort werkten en dat de WAN poort diezelfde functie had....

Ik weet het ben een NOOB, maar dank je wel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ohja en ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal geprobeerd had..... ;)
8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Dudeness schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:45:
Ohja en ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal geprobeerd had..... ;)
8)7 8)7 8)7
We've all been there :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb de V1 met Ultraman-Chunky-r36655 en wil graag VPN gebruiken. Met name voor deze twee zaken:
1. Inloggen op de router om de NAS te benaderen
2. Inloggen op de VPN van PIA en bepaalde poorten en computers in het netwerk verbinden via die VPN verbinding

Ik heb via putty dit geprobeerd, maar dat werkte niet:
opkg update
opkg install openvpn-openssl luci-app-openvpn
(https://www.robertkehoe.c...up-openvpn-using-openwrt/)

En ook dit werkte niet:
opkg install openvpn-openssl openvpn-easy-rsa
(https://wiki.openwrt.org/doc/howto/vpn.openvpn)

Maar ik las ook dat de GUI van OpenVPN niet goed werkt?
Wat kan ik dan doen om die twee dingen in te stellen die ik wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApocalypsjeNL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-06 18:56
Is het mogelijk om met deze router en een Asus RT-AC66U een wds bridge op te zetten? Zoja hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:41:
Ik heb de V1 met Ultraman-Chunky-r36655 en wil graag VPN gebruiken. Met name voor deze twee zaken:
1. Inloggen op de router om de NAS te benaderen
2. Inloggen op de VPN van PIA en bepaalde poorten en computers in het netwerk verbinden via die VPN verbinding

Ik heb via putty dit geprobeerd, maar dat werkte niet:
opkg update
opkg install openvpn-openssl luci-app-openvpn
(https://www.robertkehoe.c...up-openvpn-using-openwrt/)

En ook dit werkte niet:
opkg install openvpn-openssl openvpn-easy-rsa
(https://wiki.openwrt.org/doc/howto/vpn.openvpn)

Maar ik las ook dat de GUI van OpenVPN niet goed werkt?
Wat kan ik dan doen om die twee dingen in te stellen die ik wil gebruiken?
toon volledige bericht
'Werkt niet' is nogal een vage probleemomschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn TL-WR1043ND v1 geflashed naar DD-WRT. Helaas is de laatste versie uit 2013. Maakt dit uit kwa veiligheid? Of moet ik misschien toch maar gebruik gaan maken van Gargoyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ApocalypsjeNL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:24:
Is het mogelijk om met deze router en een Asus RT-AC66U een wds bridge op te zetten? Zoja hoe doe ik dat?
WDS Bridges zijn in de praktijk enkel op te zetten tussen dezelfde type routers, het werkt maar zeer zelden tussen 2 verschillende routers. Je kan in principe een normale Client Bridge in DD-WRT/OpenWRT opzetten, maar ook dat heeft weinig kans met deze TP-Link, aangezien op het moment alleen Broadcom-based routers hier Linux driver support voor hebben.

Ik heb een oude Linksys router (met Broadcom chip) waarbij het nu werkt, maar mijn WR1043ND (met DD-WRT/OpenWRT) werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiliovisser
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-12-2024
Infection schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:31:
Ik heb zojuist mijn TL-WR1043ND v1 geflashed naar DD-WRT. Helaas is de laatste versie uit 2013. Maakt dit uit kwa veiligheid? Of moet ik misschien toch maar gebruik gaan maken van Gargoyle?
Nieuwe DD-WRT firmware versies kun je hier vinden.
ftp://ftp.dd-wrt.com/betas/2016/

DD-WRT firmware changelog;
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=279466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 12:12
Beste allemaal,
Ik heb een TL-WR1043ND v1 op originele firmware, 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n. ik heb nu mijn wifi-verbinding (tijdelijk) vervangen door een bekabelde maar krijg geen Gigabit maar een Fast Ethernet verbinding. Mijn PC heeft echt wel een GigE poort (Intel(R) Ethernet Connection I217-V), de diagnostics van deze poort zegt: " Link speed: 100Mbps. The link partner is not capable of higher speeds. "

De PC staat nu op auto-negotiate. Als ik 'm 1.0 Gig full zet, raak ik de verbinding met de router kwijt. Gevoelsmatig denk ik dat ik ergens in de router configuratia de LAN port speed per abuis op 100 ipv 1000 heb gezet

Iemand enig idee?

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldwielink op 09-04-2016 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Als kabel wisselen niet helpt is de poort op de router kapot. Al 3 routers gehad met dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 12:12
_JGC_ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:45:
Als kabel wisselen niet helpt is de poort op de router kapot. Al 3 routers gehad met dat probleem
Verrek, dat werkt! Ik had niet verwacht en dat de poort kapot zou kunnen zijn! 8)7 Ik heb 'm nu verwisseld met een andere LAN poort (waar FE apparaat op zit), en nu weer GigE op mijn PC!

_JGC_ hartelijk dank voor deze snelle tip. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Saturnus schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:50:
[...]

'Werkt niet' is nogal een vage probleemomschrijving.
Sorry voor de late reactie. Ik ben nu pas weer in het huis met de router.

Ik zit er nu aan te denken om eerst de router te upgraden naar de laatste stabiele versie van Gargoyle (gargoyle_1.8.1-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-####.bin). Maar ik lees verschillende informatie over hoe ik deze firmware kan installeren. Ik heb nu OpenWRT van Ultraman draaien (OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Chunky-r36655)
Kan ik nu vanuit Luci upgraden naar Gargoyle?
En heb ik dan de factory of sysupgrade nodig? Ik wil gewoon een verse installatie

Dit staat er o.a. in Luci
Flash new firmware image
Upload a sysupgrade-compatible image here to replace the running firmware. Check "Keep settings" to retain the current configuration (requires an OpenWrt compatible firmware image).
Ik las dat ik sowieso "keep settings" moet uitzetten. Maar moet ik dan ook per se sysupgrade gebruiken of de factory (wat zijn überhaupt de verschillen?)
Ik las dat he sysupgrade niet altijd kunt doen vanwege backfire/trunk verschil?
Kan de factory versie wel altijd?

Ik heb overigens V1.8, deze heeft toch een Atheros AR9132? En niet een AR71xx die de download link doet suggereren van Gargoyle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Factory is voor wanneer je van een non-OpenWrt firmware komt. Ik heb geen idee in hoeverre je dat van OpenWrt naar Gargoyle (wat in de basis ook OpenWrt is) nodig hebt.

Sysupgrade kan eigenlijk altijd, zolang je maar 'keep settings' uitvinkt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Borromini schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:12:
Factory is voor wanneer je van een non-OpenWrt firmware komt. Ik heb geen idee in hoeverre je dat van OpenWrt naar Gargoyle (wat in de basis ook OpenWrt is) nodig hebt.

Sysupgrade kan eigenlijk altijd, zolang je maar 'keep settings' uitvinkt.
Thnx, met een systupgrade geupgrade naar Gargoyle 1.8.1 alleen hij valt heel erg tegen. Waar ik met de standaard ziggo router 30Mbps haal, heeft de gargoyle TP-Link moeite met elke pagina te laden.. Is echt onwerkbaar langzaam. Ik heb flushdns, renew, release, etc. ook gedaan en met een andere laptop geprobeerd. Maar zoooo langzaam. Wat zijn goede alternatieve firmware waarmee ik VPN kan opzetten?

Als ik Gargoyle opnieuw opstart dan doet hij wel even goed. Soms een halfuur, soms uren. Kan gargoyle zo slecht werken omdat ik systupdate gedaan heb? Kan ik ook factory update doen? Zou dat verschil kunnen uitmaken?
Ik vind de interface van Gargoyle wel fijn.

edit: ik zie dat andere met 1.6.2 geen problemen hebben. Ik ga die eens testen

[ Voor 17% gewijzigd door Markos op 11-04-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik heb twee TP-Link TL-WR1043ND v1 routers draaien met Gargoyle 1.8.1. Eentje als router en eentje als access point. Beide doen het prima. Heb ook wel eens OpenWRT gedraaid en ben toen met een factory image naar Gargoyle gegaan.

Heb gekozen voor Gargoyle vanwege de stabiliteit, het feit dat het op openWRT gebaseerd is, en de webinterface. Ik heb niet meer functionaliteit nodig dan ik met de GUI van Gargoyle kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb vandaag Gargoyle 1.8.1 geïnstalleerd op mijn TL-WR-1043ND. Om draadloos kanaal 12 en 13 te kunnen gebruiken las ik dat je een 'hack' moet installeren om deze te kunnen unlocken.

Het gaat om deze: http://luci.subsignal.org/~jow/reghack/README.txt

Heeft iemand enig idee of deze werkend is met Gargoyle 1.8.1?

Dan heb ik nog een vraag. Mijn bekabelde internet werkt uitstekend. Maar mijn wifi-verbinding komt helaas niet hoger dan 10 download en 2 upload, terwijl ik een 50/50 glasvezel verbinding heb. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het bereik is overigens wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Laatst online: 14-06 00:46
Infection schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:24:
Ik heb vandaag Gargoyle 1.8.1 geïnstalleerd op mijn TL-WR-1043ND. Om draadloos kanaal 12 en 13 te kunnen gebruiken las ik dat je een 'hack' moet installeren om deze te kunnen unlocken.

Het gaat om deze: http://luci.subsignal.org/~jow/reghack/README.txt

Heeft iemand enig idee of deze werkend is met Gargoyle 1.8.1?

Dan heb ik nog een vraag. Mijn bekabelde internet werkt uitstekend. Maar mijn wifi-verbinding komt helaas niet hoger dan 10 download en 2 upload, terwijl ik een 50/50 glasvezel verbinding heb. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het bereik is overigens wel perfect.
Ik heb hier helaas ook last van met de laatste stock firmware op de TL-WR1043ND v1.8.. (versie 319 uit maart 2014). Ik hoope deze router nog ergens voor te kunnen gebruiken in een andere ruimte. Had al eerder last van deze issues toen ik het maar op gaf en gewoon een Asus ac66u heb gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door AvWijk op 01-05-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb deze router achter een ziggo modem (met Wifi) hangen. De modem van ziggo zit op 192.168.178.1 en deze TP-Link op 192.168.1.1. Ik wil beide draadloze netwerken blijven behouden, dus dan kan ik geen bridge gebruiken toch?

Kan ik de TP-Link ook op 192.168.178.# zetten? Want ik merk nu dat ik niet altijd op elkaar netwerk terecht kan. Ingelogd op het WiFi van Ziggo (192.168.178.#) kan ik soms wel en soms niet op het netwerk gekoppeld aan de TP-Link (192.168.1.#) en andersom hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
DHCP-server uitschakelen, kabel van de WAN poort naar een LAN poort verplaatsen, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 785355

Ik heb een vraag over de wr1043nd. Mijn ISP accepteert geen meerdere mac adressen en schijnbaar vertoond de wr1043nd er meerdere waardoor hij automatisch door het systeem wordt afgesloten.

Oplossing is dus een custom firmware installeren. Heeft iemand tips over een goede makkelijke firmware om te installeren en hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Dat lijkt me eerder een probleem met een instelling in de configuratie dan met de firmware. Heb je je router al eens gereset naar de fabrieksinstellingen? De router hoort volgens mij maar echt 1 mac adres te geven.

Sommige ISPs accepteren maar 1 mac adres wijziging per uur. Dus als je bijvoorbeeld eerst je computer (met z'n eigen MAC adres) direct aan het internet hangt, en daarna via de router (met een ander MAC adres), dan kan het zijn dat je een tijdje moet wachten voordat de ISP het nieuwe MAC adres accepteert. Om die reden kun je daarom ook vaak in de router het MAC adres van je computer clonen, zodat je voor de ISP het MAC adres hetzelfde blijft.

Mocht je toch andere (simpele) firmware willen proberen: Ik heb zelf goede ervaringen met Gargoyle. Zie ook in Topic Start. Gewoon de (juiste!) factory image downloaden en die flashen in je huidige firmware. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je zegt niet welke 1043nd en ook niet welke firmware. Update sowieso naar de laatste versie zodat je een uboot hebt die de wan poort uitschakelt voordat de switch volledig is geconfigureerd. Bij oudere versies krijg je verkeer tussen wan en lan waardoor een van je clients rechtstreeks communiceren met de ISP, wat jouw probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb DD-WRT (Firmware: DD-WRT v3.0-r29134 std (02/19/16)) draaien op deze router en wil graag een VPN opzetten zodat ik vanaf een andere locatie kan inloggen op dit netwerk. Is OpenVPN de veiligste manier om dit te doen?
En is er een duidelijke noob proof how-to hoe ik dit moet doen? Want deze kan ik niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272528

wilde vandaag Gargoyle 1.6.2 installeren op de 1043nd v1, geeft ie aan dat ik een upgrade file moet kiezen. Heb ik uiteraard gedaan. Dus ik dacht pak ik een lagere versie van Gargoyle (1.4.7) Dat lukte, tenminste hij ging upgraden. Router werkt nu dus niet meer. Heb hem van dd-wrt naar originele tp link firmware gedaan (reset to default settings aangevinkt) en toen naar Gargoyle 1.6.2 squashfs-factory.bin

Probeer nu de router te unbricken........

iemand ervaring met dit probleem?

*OPGELOST De 1043ND v1.0 werkt niet
zojuist met een v1.8 geprobeerd zonder problemen! alleen moest ik de gargoyle 1.6.2 hernoemen.......
en je moet echt eerst naar de originele tplink software.

unbricken kan simpel op deze manier: YouTube: How to unbrick a TP-Link TL-WR1043ND router (re-uploaded)

nu het volgende: kom niet meer in de gui en hij pingt de router niet. wel keurige verbinding. Stekker eruit en ff wachtten en inpluggen lost het op. Tijd wordt ook niet bijgewerkt, je moest iets aanpassen in de config file, is er geen simpelere manier?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 272528 op 21-07-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Als je vanuit de originele stock (TPlink) firmware andere firmware wilt installeren zul je een factory image moeten nemen. De laatste stabiele versie van Gargoyle is v1.8.1 en die kun je voor de 1043ND v1 hier downloaden:

http://www.gargoyle-route...d-v1-squashfs-factory.bin

Dit betreft dus de factory image, en niet de sysupgrade. Upgraden lukt typisch alleen als je hetzelfde type firmware wilt upgraden. Je moet inderdaad even de bestandsnaam hernoemen, omdat TPlink deze te lang/moeilijk vindt. Raar maar waar.

Verder zou het out of the box moeten werken, en zou je (bekabeld!) via 192.168.1.1 direct verbinding moeten kunnen maken met de GUI. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Heb je nu een sysupgrade of een factory image gepakt? Als je de upgrade hebt genomen, zal ie proberen de settings van de originele firmware proberen te bewaren. Als het andere firmware betreft wordt dat een bende, en kunnen er rare dingen gebeuren. In dat geval zou ik opnieuw beginnen en de factory image installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-06 16:18
Ik heb ook zonder problemen kunnen upgraden naar de laatste stable versie van Gargoyle (1.9.1), vanaf een Openwrt versie van Ultraman. Ik heb de Sysupgrade gebruikt en dan 'keep settings' uitgevinkt.

Met de Openwrt versie van Ultraman had ik geen problemen maar ik wou Gargoyle eens uitproberen en het heeft me nog niet teleurgesteld. De GUI van Gargoyle oogt wel wat moderner maar heeft wel minder configuratie mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
D.I.N.G schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:04:
Ik heb ook zonder problemen kunnen upgraden naar de laatste stable versie van Gargoyle (1.9.1), vanaf een Openwrt versie van Ultraman. Ik heb de Sysupgrade gebruikt en dan 'keep settings' uitgevinkt.

Met de Openwrt versie van Ultraman had ik geen problemen maar ik wou Gargoyle eens uitproberen en het heeft me nog niet teleurgesteld. De GUI van Gargoyle oogt wel wat moderner maar heeft wel minder configuratie mogelijkheden.
Weet of het met Gargoyle 1.9.1 mogelijk is om een gast netwerk op te zetten met een scheiden subnet? Dus bijvoorbeeld:
Eigen netwerk: 192.168.1.0/24
Gast netwerk: 192.168.2.0/24
Volgens mij kan dat niet met versie 1.8.1, die ik nu draai. Die feature zou ik graag nog willen zien, maar ik heb het nog niet aangedurfd om 1.9.1 te proberen, omdat die experimental is, en ik verder zeer tevreden ben met 1.8.1.

• D.I.N.G
slow whoop schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
[...]

Weet of het met Gargoyle 1.9.1 mogelijk is om een gast netwerk op te zetten met een scheiden subnet? Dus bijvoorbeeld:
Eigen netwerk: 192.168.1.0/24
Gast netwerk: 192.168.2.0/24
Volgens mij kan dat niet met versie 1.8.1, die ik nu draai. Die feature zou ik graag nog willen zien, maar ik heb het nog niet aangedurfd om 1.9.1 te proberen, omdat die experimental is, en ik verder zeer tevreden ben met 1.8.1.
Nee voor zover ik kan zien op de configuratie pagina's kun je geen apart subnet opzetten voor het gast netwerk.

Er word ook niks over vermeld in changelog van 1.9 versies.
http://www.gargoyle-router.com/wiki/doku.php?id=1.9.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:03
Ik heb ambetant probleem met Gargoyle.
Wat ik wil doen is dat ik bandwidth lijst heb waarop ik kan zien welke pc hoeveel data heeft verbruikt.
Maar enige wat ik zie is Gargoyle zelf en 192.168.0.255.Op Bandwidth Quota Usage toont zelf niks.
Ik heb om te testen Quota opgezet voor Chromecast maar ik krijg niks te zien.
Heb geen raad meer om te oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altorf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo,

Misschien val ik wel compleet verkeerd in dit forum onderwerp, maar ik zit met een vraagje.
Ik heb om mijn wifi probleem te verhelpen getracht OPENWRT te installeren.

Dit is ook naar behoren gelukt, en ben momenteel al 35 actief zonder het weg vallen van de wifi.
Echter vraag ik mij af, of er nog extra packages nodig zijn voor mijn thuis gebruik kwa beveiliging etc.

Ook geeft mijn playstation 4 aan dat mijn nat type op 3 staat, maar voor de beste verbinding deze op nat-type 1 moet staan.. Heeft iemand hier wat tips voor?

Model TP-Link TL-WR1043N/ND v1
Firmware Version OpenWrt Chaos Calmer 15.05.1 / LuCI 15.05-149-g0d8bbd2 Release (git-15.363.78009-956be55)
Kernel Version 3.18.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 20:24
Voor het nat probleem moet je waarschijnlijk upnp op de router installeren. Zie hier hoe dat moet:

http://www.note.id.lv/2013/12/enable-upnp-on-openwrt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
Drie maanden lang heb ik Gargoyle 1.9.1 gedraaid zonder enige noemenswaardige problemen, tot vandaag :|. Draadloos had ik uitgeschakeld op de router want die gebruik ik toch niet.

Het netwerk lag eruit en de router was niet meer bereikbaar. De stroom eraf halen zodat de router herstart bood ook geen uitkomst want de router deelde geen IP adressen meer uit. De enigste oplossing was een hard reset.

Nu ben ik overgestapt op DD-WRT v3.0-r29134, deze versie zag ik toevallig staan in de post van "Ik_ben_Mark3". Via Google had ik de download snel gevonden en het updaten vanuit Gargoyle naar DD-WRT ging ook zonder problemen.

Ik ben benieuwd hoelang ik deze versie zonder problemen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526778

hallo,

newbee hier en ik begrijp dat in de afgelopen 222 pagina's heer wat informatie zal staan van wat ik nu ga vragen maar tegelijk lijkt t bijna onmogelijk om een ge-explodeerd topic als dit van begin tot eind door te lezen, vooral omdat het topic de TL-WR1043ND v1 is en mijn vragen over de TL-WR1043ND v3 gaan.

momenteel draai ik een laptop met Ubuntu 16-10, printer, rune-adio rpi speler en t belangrijkste asustor as6102t nas van achter mijn tl-wr1043nd v3 router.

ik wil airVPN abonnement aanvragen en ben op die manier in contact gekomen met DD-WRT optie op de router te zetten. maar op dd-wrt vind ik alleen de TL-WR1043ND v1 versie supported.

gaat dit werken? op de v3 of moet ik er van weg blijven.

en beetje offtopic: gaat dd-wrt nodig zijn om het werkende te krijgen (incl port-forwarding) of gaat dat met standaard firmware ook moeten lukken. wat is precies het voordeel van dd-wrt. ik ben daaar echt heeeeel nieuw mee. vast te zien aan mijn vragen.

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Een recente beta versie van DD-WRT voor de TL-WR1043ND v3 kun je hier vinden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik de v1 versie heb. Daarop draai ik Gargoyle, dat gebaseerd is op Open-WRT. Met Gargoyle is het heel eenvoudig om zelf een OpenVPN server in te stellen op je router, hetgeen ik ook gedaan heb. Maar ik weet niet of dat een oplossing voor jou is. Gargoyle is ook beschikbaar voor de TL-WR1043ND v3.

Port-forwarding kan volgens mij ook met de standaard firmware. Maar port-mapping dacht ik niet.

Heb overigens geen ervaring met en verstand van airVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526778

hallo,

dankje voor je reactie. wat is in uw opinion t voordeel van gargoyle over dd-wrt?
ik moet zeggen ik raak een beetje verdwaald in het hele vpn gebeuren.

1) het is al niet simpel een goede vpn te vinden, goed qua balans van functie en kosten. vooral omdat ik voor mezelf niet zo heel zeker ben van het nut. is het gebruik van een vpn niet erg opvallend voor je provider.

2) gebruik van openvpn is me ondertussen wel duidelijk, maar de nood van het in te stellen in mn router of om het gewoon in te stellen in mn nas.. laatste is stuk simpeler en kan ik het gewone normale internet gebruiken op mn laptop (toch een stuk sneller). alleen t mogelijk verlies van wake-up on lan zou ik minder vinden.

3)maar het belangrijkste vind ik nog dat ik heel wat stresserende berichten over bricken van routers lees en de complexiteit van terug te gaan naar fabrieks instellingen en of naar andere open source router firmware.
lijkt er een beetje op dat je eens moet kiezen zonder veel voorkennis en dan er eigenlijk wel beetje bij moet blijven

4) bovendien geeft u aan dat het heel simpel is een vpn in ste stellen in gargoyle, ik ik geloof dat op uw woord natuurlijk maar als ik in de screenshots van gargoyle kijk vind ik geen referentie terug naar (open)vpn.

denk dat ik ga beginnen met proef abonnement, en dat activeer op mn nas. en dan verder zie over hoe en wat, on dan hopen op deat wake up on lan actief blijft.

iig nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik gebruik OpenVPN om vanaf een willekeurige plaats ter wereld een veilige verbinding te kunnen maken met mijn router. Zo kan ik:
1) Veilig internetten met een mogelijk onveilige wifi verbinding.
2) Veilig bij m'n bestanden op m'n NAS.
Ik gebruik dus geen VPN verbinding om vanaf thuis het internet op te gaan. Daarom is voor mij een eigen OpenVPN server op m'n router handig, voor jou misschien niet.

Ik heb zelf geen/weinig ervaring met DD-WRT. Ik heb voor Gargoyle gekozen omdat alles eenvoudig met de GUI is in te stellen. Ik denk dat DD-WRT (en ook OpenWRT) veelzijdiger zijn, maar alle functionaliteit die ik nodig heb zit in Gargoyle. Zie bijvoorbeeld de Gargoyle documentatie om een OpenVPN server te installeren op je router.

Het is altijd even oppassen bij het installeren van andere firmware voor de router. Belangrijkste is om de build te gebruiken die past bij je type router. Een verkeerde build kan inderdaad je router bricken. Verder is het raadzaam om een copy te hebben van de firmware die je nu gebruikt, en om een backup te maken van de instellingen. Zorg ook dat je bedraad verbonden bent met je router. Mocht het dan allemaal niet lukken of bevallen, dan zou je zonder problemen weer terug moeten kunnen gaan naar je huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 780869

Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik heb een 1043v1 met de laatste versie van Open WRT erop.(Chaos Calmer)
Nu wil ik in de firewall een aantal poorten blokkeren maar dat lukt me niet. Kan iemand me helpen of op tutorial wijzen?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hopelijk zijn er nog V1 eigenaren die kunnen helpen.

Bij mij draait de laatste build van Openwrt nu een hele tijd. Dat ging altijd goed tot een paar maanden terug. Sindsdien heb ik last van enorme ping spikes (+2000ms) en packet losses met WIFI. Compleet random en ik kan er niet achter komen waardoor dit komt. Opnieuw met de router verbinden helpt niet. Een router reboot is dan vaak nodig of ik moet wachten tot het vanzelf weer weggaat :? Via LAN is er op zo'n moment niks aan de hand. Het beperkt zich echt tot WIFI.

Ik kan online hier niks recents over vinden, enkel dat dit een probleem was in veel eerdere builds voor deze router. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert G
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 12:09
Open-Wrt is niet meer......tenminste het wordt niet meer verder ontwikkelt.
De ontwikkelaars zijn uit dit project gestapt en overgegaan naar Lede-Project.
Feitelijk is Lede-Wrt een doorstart van Open-Wrt :)

https://lede-project.org/

Je kunt de laatste Lede versie, naadloos in Open-Wrt upgraden, middels system update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 14:16

switchboy

-ruimte te huur-

Omdat ik van plan was PiHole te gaan gebruiken om bekende malware en phishingsites al op DNS level te blokkeren en zo het internet veiliger te maken voor mijn hele netwerk was ik mij over de techniek in aan het lezen. En eigenlijk vroeg ik mij af of ik ook mijn router dit werk kan laten doen. Dit bleek inmiddels te kunnen in de fork van openWRT 'LEDE'.

Hiervoor moest ik dus wel mijn geliefde chaos calmer na jaren gaan updaten. Dit moest ik eignenlijk vanwege de WPA exploit sowieso ooit nog eens een keer doen, maar van openWRT is er al jaren nooit meer een nieuwe 'stable' release uitgekomen. Mooi moment om twee vliegen in één klap te vangen dus!

De upgrade zelf was omdat LEDE gewoon een fork van openWRT was een pijnloos procces waarbij zelfs sommige settings, behalve de extra packages die ik geinstalleerd had bewaard bleven. Nadat ik het upnp gebeuren ('miniupnpc', miniupnpd en 'luci-app-upnp') weer geïnstalleerd had werkte mijn router eigenlijk als voorheen. Wat ik wel wat vreemd vond is dat in LuCI nog steeds openWRT in de linker bovenhoek staat. Maar dat zal wel komen omdat het een fork betreft. De upgrade leek dus zonder problemen te zijn verlopen! :*)

Maar nu komt het helaas. Nadat ik voor de PiHole functionaliteit de benodigde packages ('adblock', 'luci-app-adblock' en 'libustream-openssl') had geïnstalleerd en geconfigureerd had waarbij wel aardig wat filter lijsten had geselecteerd voor het testen, waarbij ik wel 'Force Overall Sort' had aangevinkt om geheugen problemen hiermee zoveel mogelijk voor te zijn.

Na het aanzetten van de module werkt de router de eerste minuten redelijk naar behoren. Alleen merk je dat het doen van een DNS query en het opzetten van een verbinding steeds wat langer duurt. Hetzelfde geld voor de LuCI interface die wordt ook steeds trager. In LuCi valt op dat het proces
code:
1
awk {ifNR ==1)tld =NF };while(getline){if(NF !~tld "\. "){printtld tld =NF }}printtld } /tmp/tmp.kJHahb
75-100% CPU in gebruik heeft. Dit is net te zien vóórdat de router compleet nergens meer op reageerd.

Ik dénk dat dit de functie is die alle duplicaten uit de lijst haalt. Dus ik heb geprobeerd de router dit overnacht te laten doen. Helaas vertoonde hij na 10 uur nog steeds geen nieuwe tekenen van leven. Dus het kan ook zijn dat de lijst vóórdat of tijdens het verwijderen van de duplicaten niet in de schamele 32mb ram van deze inmiddels toch wel bejaarde router past.

Als ik het zonder de optie 'Force Overall Sort' doe dan komt de router in een reboot loop terecht waarbij hij niet te bereiken is. :( Mogelijk dat SSL wat te zwaar is of dat er nog een oude instelling van chaos calmer de boel verstoord. Factory reset to the rescue dus. :'(

Na een factory reset en het opnieuw configureren en installeren van de paketten, maar ditmaal zónder de SSL module lijkt hij vooralsnog met de standaard block lijsten niet meer in een bootloop te komen. Misschien dat óf de SSL encryptie of toch een of andere oude setting van chaos calmer de boel in de weg zat.

Ik ga nog wat experimenteren met de grootte van de lijst en als ik tegen RAM problemen hiermee aanloop het eventueel toevoegen van USB swab geheugen dmv een oude memory stick.

TLDR;
- update openWRT chaos calmer naar laatste LEDE;
- installatie miniupnpc', miniupnpd en 'luci-app-upnp'
- tot dusver probleemloos
- installatie 'adblock', 'luci-app-adblock' en 'libustream-openssl' onbruikbaar
- Force Overall Sort 100% CPU gebruik >10h lang
- zonder Force Overall Sort na 2 min reboot router
- factory reset en installatie zelfde pakketten zonder 'libustream-openssl' tot nu toe met een minimale blocklist geen problemen
- nadere expirementatie volgt

Todo:
- meer lijsten toevoegen kijken of dit voor geheugen problemen gaat zorgen
- bij geheugen problemen swab USB stick proberen
- indien dit probleemloos is for science toch het 'libustream-openssl' opnieuw proberen :7

De vraag:
Hebben mensen hier ervaring met een soortgelijke confuguratie op deze router. (ik heb de V1). Of heeft iedereen inmiddels dit apparaat weg gedaan.

============================
Edit:
Inmiddels werkende SSL support middels wget. Alles lijkt hiermee nu te werken! :*)
Mijn router blokkeerd nu dus bekende phishingsites, microsoft windows spionage, bekende ransomware en bekende malware adressen! Huuray!

Voor uPNP en 'pihole' functionaltieit werkt dus op deze router de combinatie van de volgende pakketten:
'miniupnpc'
'miniupnpd'
'luci-app-upnp'
'wget'
'adblock'
'luci-app-adblock'

Ik heb overigens niet getest wat er gebeurd als ik ook ads ga blokkeren op deze manier. Dit omdat je geen websites kan whitelisten op deze manier en je blocklist waarschijnlijk aanzienlijk groter is kan je misschien toch tegen geheugen capaciteits problemen aan gaan lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door switchboy op 24-12-2017 12:42 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Piet400 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:48:
Ook ik heb een 1043nd v1 draaien, hierop draait OpenWRT BackFire 10.03, wat ik alweer enkele jaren geleden erop heb gezet.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en daar hebben ze KPN Hotspots. Aangezien ik een zakelijk kpn abonnement heb kan ik hier zonder extra kosten gebruik van maken.

Om met meerdere devices tegelijk te kunnen internetten wil ik de 1043 hiervoor inzetten. deze wil ik als repeater laten fungeren.

Heeft iemand ervaring daarmee ? gaat dit zonder problemen lukken, of zijn er zaken die roet in het eten gooien ?

Ik heb nog geen nieuwere firmware dan 10.03 gezien voor dit apparaat, klopt dat of is er al een nieuwe beschikbaar ? loont upgraden de moeite ?
Een quote van een redelijk oud bericht, maar ik wil hetzelfde doen. Ik heb ook deze TP-Link en wil hem gebruiken om het internet op de camping te delen. Je mag maar met 1 account inloggen op het WiFi netwerk dus ik wil dat graag via een router (deze TP-Link als het kan) doen om vervolgens de verbinding ook weer via WiFi te delen. Je hebt hiervoor dus 2 radio's nodig welke de router niet heeft?

Kan ik die tweede radio eventueel toevoegen via usb? Ik heb bijvoorbeeld een WNDA3100v2 of heb ik een aparte extra AP nodig?

En wat moet ik verder allemaal doen om dit werkend te krijgen?

Edit: Ah WISP is het woord wat ik moet gebruiken om te zoeken. Kan ik met dit apparaatje het WiFi internet delen?
https://www.aliexpress.co...-11g-b-n/32655038379.html
Zo ja,en het kan ook met de WR1043ND met een usb WiFi dongle > welke optie is dan beter? Geeft de een een beter stabiele verbinding dan de andere?

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 28-02-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Markos schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:26:
[...]

Een quote van een redelijk oud bericht, maar ik wil hetzelfde doen. Ik heb ook deze TP-Link en wil hem gebruiken om het internet op de camping te delen. Je mag maar met 1 account inloggen op het WiFi netwerk dus ik wil dat graag via een router (deze TP-Link als het kan) doen om vervolgens de verbinding ook weer via WiFi te delen. Je hebt hiervoor dus 2 radio's nodig welke de router niet heeft?

Kan ik die tweede radio eventueel toevoegen via usb? Ik heb bijvoorbeeld een WNDA3100v2 of heb ik een aparte extra AP nodig?

En wat moet ik verder allemaal doen om dit werkend te krijgen?

Edit: Ah WISP is het woord wat ik moet gebruiken om te zoeken. Kan ik met dit apparaatje het WiFi internet delen?
https://www.aliexpress.co...-11g-b-n/32655038379.html
Zo ja,en het kan ook met de WR1043ND met een usb WiFi dongle > welke optie is dan beter? Geeft de een een beter stabiele verbinding dan de andere?
Het is mij uitstekend gelukt om hiermee wifi op de camping te delen.
Zolang je OpenWRT of DD-WRT erop draait is het vrij simpel. De radio in het AP kan je verbinden met het AP van de camping en via Open/DD-WRT kan je een virtueel AP maken waarop je met al jouw devices connect. de routering wordt vanzelf geregeld. je kan ervoor kiezen om een DHCP server te draaien, zodat je in een eigen subnet zit waar je alleen op komt met het wachtwoord die je hebt ingesteld bij het aanmaken van het virtuele AP.

Overigens kan je dit scenario prima thuis testen door hem niet met een netwerk kabel aan te sluiten maar eenzelfde configuratie te maken zoals je ook op de camping zou doen. dan weet je vooraf precies welke stappen je moet uitvoeren en kan je hetzelfde kunstje op de camping nog een keer doen.

Success !

[ Voor 8% gewijzigd door Piet400 op 28-02-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dat ligt eraan hoe de toegang op de camping geregeld is.
Als het door middel van inloggen via een captive portal is, gaat het trucje met Open- of DD WRT niet lukken.
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste