Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:10
Ook ik heb een 1043nd v1 draaien, hierop draait OpenWRT BackFire 10.03, wat ik alweer enkele jaren geleden erop heb gezet.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en daar hebben ze KPN Hotspots. Aangezien ik een zakelijk kpn abonnement heb kan ik hier zonder extra kosten gebruik van maken.

Om met meerdere devices tegelijk te kunnen internetten wil ik de 1043 hiervoor inzetten. deze wil ik als repeater laten fungeren.

Heeft iemand ervaring daarmee ? gaat dit zonder problemen lukken, of zijn er zaken die roet in het eten gooien ?

Ik heb nog geen nieuwere firmware dan 10.03 gezien voor dit apparaat, klopt dat of is er al een nieuwe beschikbaar ? loont upgraden de moeite ?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet400 op 23-04-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat je wilt is niet zozeer een repeater, maar eerder een router met NAT. Je hebt hiervoor wel twee radio's nodig (de TL-WR1043ND heeft er maar 1).

Als je een extra WNIC in de USB-poort steekt heb je wel een extra radio ;)

Je stelt de ene radio in als client (die je verbindt met de hotspot). Dit netwerk is dus je 'WWAN'. De andere radio is AP, en dat netwerk is je LAN. Tussen de twee netwerken doe je NAT (net bij een normale thuissituatie).

Het is nog mooier als je op de router een OpenVPN-client in layer2-mode laat draaien en de tap-adapter daarvan bridget met je LAN, dan gaat alles tenminste encrypted over het internet ;)

Over OpenWRT: Backfire is inmiddels erg oud, de laatste stable release is 14.07, Barrier Breaker en 'trunk' (de dev-branch) is Chaos Calmer.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok,
Bedankt voor de toelichting.

Begrijp ik het dan goed dat het zonder extra radio niet mogelijk is ?

Ik zie inderdaad die nieuwere versie op de wiki staan, maar als ik het goed heb draait die alleen op de > v1.8 versie van de 1043.

Ik weet niet meer precies welke versie ik heb, maar in ieder geval een v1.x (1.4 of 1.5 uit m'n hoofd).

Heel veel v1.x modellen kunnen niet hoger dan 10.03 zie ik op de wiki
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt het ook met één radio doen, maar ik dat geval kun je geen WLAN aanbieden. Al je apparaten waarmee je op het internet wilt moeten in dat geval bekabeld zijn aangesloten.

Waar zie je dat staan? Ik zie in die tabel alleen "Supported since version" staan, wat niets zegt over de laatste versie die supported is.

[ Voor 39% gewijzigd door Compizfox op 23-04-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ok, dus met 1 radio kan ik geen wifi signaal versterken en een eigen wlan aanbieden, da's jammer.
Ik heb wel eens een wlan op een camping gedeeld met behulp van een: "D-Link DIR-505", daarvan zie ik niet terug dat hij wel 2 radio's heeft, da's wel vreemd.

Over de supported since, daar had ik inderdaad niet goed naar gekeken, ik zie dat v14 ook op mijn router te installeren is. zal ik snel eens doen.

Maar als ik het goed heb maakt het voor de functionaliteit die ik zoek niks uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:26
Ik heb deze router al een paar jaar en heb wat problemen. De verbinding valt regelmatig weg en met twee laptops tegelijk streamen gaat niet. Iemand een tip? Of is de router inmiddels gewoon aan vervanging toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 18:17
Zelf ook al jaren de trotse eigenaar van de 1043. Maar helaas begint hij nu toch echt minder te worden. Sta (te) vaak bij de meterkast de stekker eruit te halen en er opnieuw in te stoppen.
Ook geven onze mobieltjes dagelijks meerdere malen aan dat de verbinding erg slecht is en dat hij over stapt op 4g.

Een paar maanden met succes overgestapt van originele firmware naar DDWRT. Dit werkte tijdelijk goed, maar na een week ongeveer hetzelfde probleem.

Nu tijdelijk een Linksys WAP54G ertussen (Oeroud apparaatje) Is nog niet vastgelopen, maar de snelheid is om te huilen. En ook daarmee geven de mobieltjes aan dat de verbinding niet goed genoeg is.

Vandaag dan toch maar via iBood een Linksys ea4500 besteld.

Maar de 1043 gaat nog niet met pensioen, mijn ouders willen graag een scheiding in de internetverbinding. Bedraad, daarom gaat de 1043 een nieuwe, blijde toekomst tegemoet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
De router kan ook altijd dienst doen als zuinige OpenVPN oplossing of als domotica server d.m.v. pilight.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 05:02
Gents, ik zit met een klein probleem.

Ik heb de volgende versie op mijn 1043nd staan: OpenWrt Barrier Breaker 14.07 / LuCI Trunk (0.12+svn-r10530)

Deze heb ik ingesteld als dumb-ap, tevens heb ik aan de switch wat apparaten hangen. Nu is het probleem dat de throughput via de switch naar een interne server/nas totaal niet de 1Gbs haalt. Ik blijf ongeveer steken op zo'n 150Mbps, heeft iemand hier ervaring mee of moet ik toch nog een extra switch gaan aanschaffen ?

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ten eerste, je zult wel geen mb/s (millibit per seconde) bedoelen. De vraag is nu of je Mb/s (megabit per seconde) of MB/s (megabyte per seconde) bedoelt.

Hoe heb je dit trouwens getest? Is dit een throughput over een filetransferprotocol zoals SMB/CIFS of is dit 'raw' TCP/UDP getest met iperf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Compizfox schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:05:
Ten eerste, je zult wel geen mb/s (millibit per seconde) bedoelen. De vraag is nu of je Mb/s (megabit per seconde) of MB/s (megabyte per seconde) bedoelt.

Hoe heb je dit trouwens getest? Is dit een throughput over een filetransferprotocol zoals SMB/CIFS of is dit 'raw' TCP/UDP getest met iperf?
Gaan we nou serieus om een typo zeuren. 8)7

OT: Dit is over SMB v3, file transfer is ongeveer 20-30MB/s terwijl dit normaal al 100-110MB/s was. Ik zal vanmiddag nog even een test draaien met iperf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

tomdabom schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:58:
[...]

Gaan we nou serieus om een typo zeuren. 8)7
Sorry hoor, maar ik weet toch niet of je Mb/s of MB/s bedoelt? Er zit een factor 8 verschil tussen en veel mensen weten niet eens dat die hoofdletters iets betekenen. Vandaar dat ik 'erover zeur' ja.
OT: Dit is over SMB v3, file transfer is ongeveer 20-30MB/s terwijl dit normaal al 100-110MB/s was. Ik zal vanmiddag nog even een test draaien met iperf.
Aha. Als je de bandbreedte van je netwerkverbinding zelf wilt meten, kun je dat inderdaad beter doen met iperf (of een vergelijkbaar programma). Met SMB heb je altijd wat overhead en bovendien is de performance daarvan ook afhankelijk van andere factoren (zoals de read-throughput van de HDD in de server en de write-throughput van de HDD in de client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
Compizfox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:02:
Sorry hoor, maar ik weet toch niet of je Mb/s of MB/s bedoelt? Er zit een factor 8 verschil tussen en veel mensen weten niet eens dat die hoofdletters iets betekenen. Vandaar dat ik 'erover zeur' ja.
Ik snap zelf ook wel dat er een factor 8 verschil tussen zit. Maar goed, nuff said.
Compizfox schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:02:
Aha. Als je de bandbreedte van je netwerkverbinding zelf wilt meten, kun je dat inderdaad beter doen met iperf (of een vergelijkbaar programma). Met SMB heb je altijd wat overhead en bovendien is de performance daarvan ook afhankelijk van andere factoren (zoals de read-throughput van de HDD in de server en de write-throughput van de HDD in de client)
Hiervoor met mijn vorige ap/router haalde ik gewoon 100-110MB/s, tevens als ik de kabel gewoon direct inplug is er geen probleem. Ik WEET dat het de router is, ik vraag alleen naar een oplossing.

Toch maar weer eens terug zetten naar de stock firmware ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:41
Je zit niet per-ongeluk pakketjes tussen WAN en LAN heen en weer te schuiven hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
mcDavid schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:24:
Je zit niet per-ongeluk pakketjes tussen WAN en LAN heen en weer te schuiven hoop ik?
Nee lijkt me niet. Maar ik ga vanmiddag wel even kijken.

Edit: Gisteren nog even wat onderzoek gedaan naar het probleem, probleem zat in de server zelf. Ik had daar een NIC team die niet helemaal lekker liep.

Probleem is dus opgelost :)

[ Voor 26% gewijzigd door tomdabom op 22-05-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Op de TP-Link website staat ineens firmware voor V3. Iemand enig idee wat er weer anders is aan deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is het mogelijk om in OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Regular-wpad-r36655 bandbreedte relatief toe te wijzen?
Dus dat torrents vol gas mogen, tenzij iemand over HTTP/FTP een bestand gaat downloaden.

Ik heb de wiki over QoS doorgelezen en laatst was het gelukt om een tweede interface te limiteren die normaal uit staat, maar zodra ik nu iets van QoS aanzet schiet alles naar 100KB/s, terwijl die interface niet eens een QoS profiel heeft. Erg verwarrend.

Heeft er hier iemand verstand van? :)

Edit:
Net Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1" gelezen.

Mijn config ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9hng3r.png

Dus daar moet verplicht een WAN profiel bij?

Die 'Classification Rules,' die gelden voor alle interfaces? En zijn die direct actief of pas als je een interface instelt daarboven?

[ Voor 27% gewijzigd door Saturnus op 14-06-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
In de meterkast heb ik een TL-WR1043ND v1 (Gargoyle 1.7.1), hierop aangesloten 1 USB HD, 1 PC (lan) , 1 Humax (lan) en 1 OKI printer (lan). Nu wil ik een USB printer in het netwerk erbij plaatsen (Dymo Labelwriter). Nu zocht ik een printerserver waarop ik OKI printer (via UTP-kabel) en de Dymo printer (via USB kabel) op aan zou kunnen sluiten, maar niets kunnen vinden.

Is het mogelijk om:
Een TL-WR1043ND v2 te kopen en in bridge-modus te zetten en daarop de OKI-printer via lan-poort en de Dymo op de USB-poort aan te sluiten? En zou ik dan ook beide printers draadloos kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15

ikt

Urgh. Mijn TL-WR1043ND v1 op DD-WRT doet raar :/

1. WLAN verbinding is erg instabiel. Snelheden zijn ronduit traag als die het doet, maar soms ligt het er ook uit (apparaten kunnen niet verbinden met de AP)
2. Ik kan de beheerpagina niet op.
3. Ik kan blijkbaar de zelfs de modemrouter beneden niet in.
4. Bedraad werkt ook maar half, mar sommige dingen die erg lang doen over laden. Speedtest geeft wel volledige snelheden aan.

Ik heb een resetje geprobeerd, maar het probleem blijft nog. Weet iemand hoe dit probleem wordt veroorzaakt? Ik heb al tijden meer niet op de dd-wrt interface gezeten dus een nieuwe firmware kan het probleem niet zijn. Zojuist nog het apparaat herstart door de stroom er vanaf te halen, zelfde symptomen.

Na deze post haal ik 'm er wat langer uit, anders een complete reset, anders originele f/w er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
Ik zou de originele firmware even proberen idd, dan kun je uitsluiten of het aan de hardware ligt :).
jeroen_76 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:18:
Op de TP-Link website staat ineens firmware voor V3. Iemand enig idee wat er weer anders is aan deze versie?
Goede vraag, ik kan het verschil zo 123 niet ontdekken. Blijft het overigens een slecht idee vinden om drie verschillende producten te verkopen onder dezelfde naam/type. Het is namelijk totaal niet transparant, vaak staat de versie er niet eens bij wanneer je het online koopt. Altijd weer een verrassing wat je deze keer in huis krijgt :9.

[ Voor 73% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-06-2015 22:31 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Goh, wat dom. Blijkbaar zit ik op het 192.168.11.1 subnet :+. Wel raar zeg, de router is niet als een switch ingesteld maar als router, dus ik zou op 192.168.1.1 nog moeten zijn gebleven.

Dat de modemrouter niet kon worden bereikt komt door dat ding zelf, ook direct aan die router kom ik er niet in. Ubee/Ziggo routers, waardeloos :(

WLAN is nog steeds instabiel, dus even terugzetten de firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door ikt op 19-06-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Piet400 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:48:
Ook ik heb een 1043nd v1 draaien, hierop draait OpenWRT BackFire 10.03, wat ik alweer enkele jaren geleden erop heb gezet.

Nu ga ik binnenkort op vakantie en daar hebben ze KPN Hotspots. Aangezien ik een zakelijk kpn abonnement heb kan ik hier zonder extra kosten gebruik van maken.

Om met meerdere devices tegelijk te kunnen internetten wil ik de 1043 hiervoor inzetten. deze wil ik als repeater laten fungeren.

Heeft iemand ervaring daarmee ? gaat dit zonder problemen lukken, of zijn er zaken die roet in het eten gooien ?

Ik heb nog geen nieuwere firmware dan 10.03 gezien voor dit apparaat, klopt dat of is er al een nieuwe beschikbaar ? loont upgraden de moeite ?
Compizfox schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:52:
Je kunt het ook met één radio doen, maar ik dat geval kun je geen WLAN aanbieden. Al je apparaten waarmee je op het internet wilt moeten in dat geval bekabeld zijn aangesloten.

Waar zie je dat staan? Ik zie in die tabel alleen "Supported since version" staan, wat niets zegt over de laatste versie die supported is.
Dit is wel degelijk mogelijk, een router kan met 1 radio ook nog steeds ontvangen en zenden. Wel wordt de snelheid gehalveerd als hij in repeater staat. Wat wel een probleem wordt is de KPN wifi inlog pagina. Daarop kun je vanaf de router zelf niet op inloggen, dus zit je nog steeds met het device limiet van 1 (of 3 in sommige gevallen) per KPN-FON account.

[ Voor 33% gewijzigd door Whatson op 20-06-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Whatson schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:49:
[...]

[...]

Dit is wel degelijk mogelijk, een router kan met 1 radio ook nog steeds ontvangen en zenden.Wel wordt de snelheid gehalveerd als hij in repeater staat.
Ja, maar dat is in feite een soort van WiFi-repeater mode. Het is (zover ik weet) niet mogelijk om twee subnets te laten bedienen door één radio, iets wat wel nodig is als je er NAT tussen wil doen.

Overigens heb ik geen idee hoe je zoiets (radio gebruiken in repeater-mode) zou moeten doen met OpenWRT. Kan me best voorstellen dat je daar device-specifieke firmware voor moet draaien of zo.
Wat wel een probleem wordt is de KPN wifi inlog pagina. Daarop kun je vanaf de router zelf niet op inloggen, dus zit je nog steeds met het device limiet van 1 (of 3 in sommige gevallen) per KPN-FON account.
Jep, en dat is een consequentie van wat ik hierboven al noemde. Als je op één router twee aparte draadloze netwerken (je WWAN en je WLAN) wilt hebben (en daartussen wil kunnen routeren), heb je toch echt twee radio's nodig.

WiFi-repeating is niet hetzelfde en daarmee kun je dat dan ook niet bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 20-06-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Hoi,

Sinds kort heb ik de TL-WR1043ND v1 met de laatste firmware erop. Mijn probleem is echter dat regelmatig de verbinding wegvalt. De router doet het nog, althans de lampjes knipperen, maar zowel bekabeld als wifi laad geen internet data. Dit gebeurd al bij gewoon surfen...

Alleen stekker eruit, wachten, stekker erin helpt dan...

Ik heb 1 bekabelde PC en 1 laptop bekabeld. En een telefoon via wifi.
Qua gebruik; Netflix, af en toe wat downloaden en surf veel.

Zou 3de partij software beter werken? Herkent iemand dit en weet hij/zij een oplossing?

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 13:01
ikt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:20:
Urgh. Mijn TL-WR1043ND v1 op DD-WRT doet raar :/

1. WLAN verbinding is erg instabiel. Snelheden zijn ronduit traag als die het doet, maar soms ligt het er ook uit (apparaten kunnen niet verbinden met de AP)
2. Ik kan de beheerpagina niet op.
3. Ik kan blijkbaar de zelfs de modemrouter beneden niet in.
4. Bedraad werkt ook maar half, mar sommige dingen die erg lang doen over laden. Speedtest geeft wel volledige snelheden aan.

Ik heb een resetje geprobeerd, maar het probleem blijft nog. Weet iemand hoe dit probleem wordt veroorzaakt? Ik heb al tijden meer niet op de dd-wrt interface gezeten dus een nieuwe firmware kan het probleem niet zijn. Zojuist nog het apparaat herstart door de stroom er vanaf te halen, zelfde symptomen.

Na deze post haal ik 'm er wat langer uit, anders een complete reset, anders originele f/w er weer op.
Welke versie van DD-WRT heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Mx7733 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:42:
Hoi,

Sinds kort heb ik de TL-WR1043ND v1 met de laatste firmware erop. Mijn probleem is echter dat regelmatig de verbinding wegvalt. De router doet het nog, althans de lampjes knipperen, maar zowel bekabeld als wifi laad geen internet data. Dit gebeurd al bij gewoon surfen...

Zou 3de partij software beter werken? Herkent iemand dit en weet hij/zij een oplossing?
Heb je het hier over de laatste originele beschikbare firmware van TP-Link?
Kan je iets meer vertellen over je netwerk situatie?
Maak je gebruik van een Router/Modem vóór de TP-Link router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

De nieuwste die beschikbaar was op de officiële DD-WRT website.

Ik heb ondertussen de stock FW teruggeflashed en alles werkt weer top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
ikt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:36:
De nieuwste die beschikbaar was op de officiële DD-WRT website.

Ik heb ondertussen de stock FW teruggeflashed en alles werkt weer top.
Ik draai zelf DD-WRT v3.0-r27413 (06/22/15) op een TL-WR1043ND V1, en heb nog geen problemen ondervonden met de verbinding / WiFi o.i.d.

Bij een voorgaande versie heb ik wel wat problemen gehad maar die zijn bij deze versie opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door jwvb op 22-06-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor de geïnteresseerden is er nu een dedicated OpenWRT-topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1637798

Op zich wel handig aangezien veel posts in dit topic meer OpenWRT-specifiek zijn dan specifiek aan deze router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Ik zag dat er tweakers zijn die twee van deze routers in gebruik hebben. Ik zou graag willen weten of hiermee het wifi netwerk verbeterd/uitgebreid kan worden. Ik zou slechts 1 ssid in huis willen hebben hebben. Indien dat kan, is dat mogelijk met standaard firmware of alleen met custom firmwares? Is een van de routers dan een range extender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:14
Dat kan, zelfs zonder 2 dezelfde routers. Heb bij mij de wifi van de router uit staan, de tp link met openwrt dus. Gebruik van een andere router alleen de wifi, dhcp uitgeschakeld van die router waardoor die voorderest weinig werk doet. Heb die 2e router, een sitecom met standaard software, ook op een betere locatie staan dan de tp-link. Zijn aan elkaar verbonden via lan kabel. Werkt beter als de instabiele wifi van openwrt/tp-link combi.

Je moet de sitecom een ander vast ip adres geven om te bereiken en dhcp uitzetten als ik het goed zeg uit mijn hoofd. Heb er toen een tut over gelezen. Ow en natuurlijk zelfde encryptie, ssid etc instellen alleen een ander kanaal nemen.

Oh belangrijk, je kabel moet in de lan poort van de 2e router, niet de wan poort!
Hier een tut van een van je medetweakers: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point ;) .

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 27-06-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mx7733 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:42:
Hoi,

Dit komt héél bekend voor... ik dacht dat mijn router stuk was. Wifi viel om de haverklap helemaal weg, zonder enige melding. Lampjes bleven ook gewoon branden. Grote kans dus dat die laatste firmware brak is?

Zag trouwens dat er nu ook een v3 op de markt is. Kan deze alleen nog niet terug vinden bij winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

https://wikidevi.com/wiki/TP-LINK_TL-WR1043ND_v3.x

Volgens die site (die vaak degelijke info biedt) is het niet meer dan nieuwere software (die IPv6 ondersteunt etc.). De hardware zou identiek aan v2 zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:36:
https://wikidevi.com/wiki/TP-LINK_TL-WR1043ND_v3.x

Volgens die site (die vaak degelijke info biedt) is het niet meer dan nieuwere software (die IPv6 ondersteunt etc.). De hardware zou identiek aan v2 zijn.
De v3 heeft de mogelijkheid voor een guest network. Dat heeft mijn v1 (en volgens mij ook de v2) niet.

Maar goed, als de hardware identiek is, waarom dan een v3 en geen v2 + firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Marketing? :) Dezelfde reden waarom TP-Link een v2 uitbrengt die qua hardware 100% verschilt van de V1, en ook qua uiterlijk. Wat die marketingbobo's doen daar krijg je kop noch staart aan.

Als je bv. OpenWrt op je TL-WR1043ND v1/v2 (en wschl v3) installeert kan je ook gastnetwerken instellen, is poepsimpel. VLANs kan je dan ook gebruiken, terwijl dat allemaal niet gaat (of ging) bij de stock firmware.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 27-06-2015 15:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Sorry voor de late reactie, was even afwezig!

Hij doet het inmiddels... op het internet kwam ik een tip tegen die 30/30/30 heet. Ik hem hem zo snel niet in deze topic gezien dus ik leg hem een uit. Het gaat hier wel om een UBEE ziggo modem (zonder wifi in mijn geval) met daarachter de TP-link... dus oor de wifi :)

DE 30/30/30 voer je uit op je ubee modem.
1) houdt met de stroom erop de resetknop 30sec in.
2) terwijl je de restknop ingedrukt houdt, haal je de stroom eraf voor ... 30 sec.
3) met nog steeds de knop ingedrukt stroom er weer op voor 30 sec en de knop loslaten.
4) wachten tot de UBEE weer helemaal is opgestart, dit duurt even en soms reboot hij uitzichzelf nog eens.
5)TP-link aansluiten en stroom erop.

Toen deed hij het bij mij.. valt eens per dag uit, maar dat wordt hier uitgebreid besproken.

mvg

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 16-06 14:36
Beste medetweakers met deze Router,

Ik heb sinds een paar dagen glasvezel en kom er tot mijn schrik achter dat deze router de throughput niet aan lijkt te kunnen. Heb wat snelheids winst kunnen boeken door wat security (packet) services uit te schakelen, maar blijf rond de 110Mbit / 130 Mbit schommelen.
Direct op het caiway glasmodem haal ik 210 Mbit / 214 Mbit (down/up)

Nu heb ik in het verleden DDWRT erop gehad en ben daarna weer terug gegaan naar een standaard firmware, waar ik redelijk tevreden over ben. (hij is iets ouder, maar wel lekker stabiel)
De hamvraag blijft, als ik weer met firmware upgrades ga lopen stoeien, ga ik dan wel hogere throughput bereiken of zijn er medetweakers die dit al hebben gedaan en hier een definitief antwoord op hebben?

Van mijn eigen research werd ik niet zo vrolijk, deze testen waren gedaan in 2011 met welliswaar oudere firmware dan dat ik nu heb, maar laten ongeveer dezelfde getallen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
122.7 Mbps volgens small network builder. Is een hardware limitatie, kun je niets aan doen.
http://www.smallnetbuilde.../router/bar/74-wan-to-lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Whatson schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:32:
122.7 Mbps volgens small network builder. Is een hardware limitatie, kun je niets aan doen.
http://www.smallnetbuilde.../router/bar/74-wan-to-lan
Jammer, was er al bang voor. Denk om een of andere reden dat ik binnenkort niet meer terug te vinden ben in dit topic ... zoektocht naar de volgende fijne router begint :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Thanks, zat zelf al heel smallnetbuilder door te lezen en zat halverwege alweer na te denken om een pfSense bak in elkaar te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LinuX-TUX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:23:
Beste medetweakers met deze Router,

Ik heb sinds een paar dagen glasvezel en kom er tot mijn schrik achter dat deze router de throughput niet aan lijkt te kunnen. Heb wat snelheids winst kunnen boeken door wat security (packet) services uit te schakelen, maar blijf rond de 110Mbit / 130 Mbit schommelen.
Direct op het caiway glasmodem haal ik 210 Mbit / 214 Mbit (down/up)
Glasmodem :?
Nu heb ik in het verleden DDWRT erop gehad en ben daarna weer terug gegaan naar een standaard firmware, waar ik redelijk tevreden over ben. (hij is iets ouder, maar wel lekker stabiel)
De hamvraag blijft, als ik weer met firmware upgrades ga lopen stoeien, ga ik dan wel hogere throughput bereiken of zijn er medetweakers die dit al hebben gedaan en hier een definitief antwoord op hebben?
Nee, natuurlijk niet. Die gelimiteerde throughput is het gevolg van dat de hardware maar een bepaalde performance heeft. Hij gaat gewoon niet sneller en je zult dus een andere (duudere) router moeten kopen met een hogere throughput. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Thanks, zat zelf al heel smallnetbuilder door te lezen en zat halverwege alweer na te denken om een pfSense bak in elkaar te draaien.
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Die EdgeRouters schijnen ook wel goed te werken. Moet je wel losse AP's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
:$ ... ja, de ene tweaker mod z'n case, de ander z'n modem :+
Nog even van de website:
Stap 1 t/m 7 worden ondersteund door middel van de instructievideo ''Het glasmodem aansluiten'' & stap 8 t/m 10 worden begeleid met de instructievideo ''Internet & telefonie aansluiten''.
Op caiway hebben ze het later ook over een glasvezel modem ... terwijl als we dan toch zo bezig zijn, er niets geMOduleerd en geDEModuleerd wordt naar mijn idee.
[...]

Nee, natuurlijk niet. Die gelimiteerde throughput is het gevolg van dat de hardware maar een bepaalde performance heeft. Hij gaat gewoon niet sneller en je zult dus een andere (duudere) router moeten kopen met een hogere throughput. ;)
Ben al aan het zoeken, oog valt nu langzaam op http://www.smallnetbuilde...ear-r7000-a-asus-rt-ac68u .
Whatson schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:53:
[...]

\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

Die EdgeRouters schijnen ook wel goed te werken. Moet je wel losse AP's kopen.
Thanks, zal me daar ook nog even gaan inlezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LinuX-TUX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:04:
[...]
:$ ... ja, de ene tweaker mod z'n case, de ander z'n modem :+
Nog even van de website:

[...]
Op caiway hebben ze het later ook over een glasvezel modem ... terwijl als we dan toch zo bezig zijn, er niets geMOduleerd en geDEModuleerd wordt naar mijn idee.
Daar doelde ik inderdaad op ;) Ze bedoelen "NTU". "modem" is bij glasvezel een foutieve benaming omdat, zoals je zelf ook al aangeeft, er geen sprake is van (de)modulatie.

Daarnaast is het nog extra verwarrend om de NTU te benoemen met de term "modem" omdat veel mensen bij het woord "modem" zullen denken aan een modem-router-combinatie (die de laatste tijd populair zijn bij DOCSIS en xDSL), iets wat een NTU absoluut niet is.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 29-06-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Compizfox schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Daar doelde ik inderdaad op ;) Ze bedoelen "NTU". "modem" is bij glasvezel een foutieve benaming omdat, zoals je zelf ook al aangeeft, er geen sprake is van (de)modulatie.

Daarnaast is het nog extra verwarrend om de NTU te benoemen met de term "modem" omdat veel mensen bij het woord "modem" zullen denken aan een modem-router-combinatie (die de laatste tijd populair zijn bij DOCSIS en xDSL), iets wat een NTU absoluut niet is.
Ik weet het, ik weet het. Doe maar al te graag mee met foutieve benamingen en ga ervan uit dat de medetweakers er even fout in meegaan :')

Router zou overigens nog wel kunnen aangezien er 4 porten uitkomen ... dus wie weet wat voor leuke dingen er nog meer in het 'modem' te ontdekken zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nah, het is absoluut ook geen router. Een router is een layer-3-device dat pakketten routert tussen verschillende subnets.

De NTU is slechts een layer-1-device: het zet optische signalen om naar Ethernet. Een modem is ook een layer-1-device* dus eigenlijk is modem een correctere benaming dan router voor een NTU.

*: Strikt gesproken dan. In de praktijk doet een modem vaak ook nog de omzetting van PPP naar Ethernet, wat weer een layer-2-proces is.

EDIT: Wacht, dat stukje over 4-poorten had ik niet gelezen. Er komen 4 poorten uit jouw NTU? Hoe zit dat dan? Kun je op elk van de 4 poorten een router aansluiten en krijg je dan op elke router een ander publiek IP-adres?

[ Voor 57% gewijzigd door Compizfox op 29-06-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Compizfox schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:19:
[...]
EDIT: Wacht, dat stukje over 4-poorten had ik niet gelezen. Er komen 4 poorten uit jouw NTU? Hoe zit dat dan? Kun je op elk van de 4 poorten een router aansluiten en krijg je dan op elke router een ander publiek IP-adres?
Ha, zat er op te wachten :Y)

Geen idee, maar het zijn er gewoon 4. Totale layout is 4 keer RJ45 en 1 (of 2) RJ22 sockets. Alleen al dat telefonie netjes wordt gesplitsts betekend dat er een routering plaatsvind.

Vroeger was alles zo makkelijk uit te pluizen met het Wanadoo 'modem', dorst niet heb geen tijd om met dat glasding te gaan prutsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

LinuX-TUX schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:16:
[...]

Ha, zat er op te wachten :Y)

Geen idee, maar het zijn er gewoon 4. Totale layout is 4 keer RJ45 en 1 (of 2) RJ22 sockets.
Hmm, apart.
Alleen al dat telefonie netjes wordt gesplitsts betekend dat er een routering plaatsvind.
Nou, nee. Wat er (denk ik) gebeurt is dat de NTU meerdere getagde VLANs uitsplitst. Dat is wat anders dan routering.

Op mijn NTU (Tweak glasvezel) heb ik maar één Ethernet-poort en daar komen de twee diensten (internet en televisie) getagd op verschillende VLANs binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Compizfox schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Hmm, apart.

[...]

Nou, nee. Wat er (denk ik) gebeurt is dat de NTU meerdere getagde VLANs uitsplitst. Dat is wat anders dan routering.

Op mijn NTU (Tweak glasvezel) heb ik maar één Ethernet-poort en daar komen de twee diensten (internet en televisie) getagd op verschillende VLANs binnen.
Hmm, nog niet bij stilgestaan :/

Het 'modem' vraagt er gewoon om om eens helemaal uitgeplozen te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

mjl

Ugh

Piet400 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:48:

Ipv een tweede radio aan te sluiten kun je ook met 2 routers af. 1 om de WiFi van KPN te ontvangen en de andere met een kabeltje verbinden en daarmee weer WiFi uit te zenden...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
Ik heb sinds een week of twee heel veel last van DNS requests op poort 53. Soms krijgt de WRT1043 met Openwrt zomaar 500 a 1000 dns-requests van vreemden voor zijn kiezen. De aangesloten devices hier in huis hebben daar last van, want een webpagina opvragen duurt aanzienlijk langer en timet soms zelfs uit. Op Thinkbroadband.com wordt gemeld dat ik inderdaad een dnsleak heb. Ik snap het niet, want in de routerconfig heb ik al maanden niets veranderd en daarvoor had ik er nooit last van. Ik kan eigenlijk alleen overweg met Luci en niet vanaf de commandline :P
Wie kan mij vertellen wat ik aan moet passen, zodat de thuisblijvende kids tijdens onze naderende vakantie wel fatsoenlijk internet hebben...
Hier een screenshot van de firewallrules:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2eX9Bab.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
LinuX-TUX schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:09:
[...]

Hmm, nog niet bij stilgestaan :/

Het 'modem' vraagt er gewoon om om eens helemaal uitgeplozen te worden :+
Dit gesprek vraagt vooral om wat foto's. Van je NTU / "Glasmodem" en de andere apparatuur.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

rowicom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:11:
Ik heb sinds een week of twee heel veel last van DNS requests op poort 53.
DNS server niet publiek beschikbaar stellen!?
Waarom staat deze poort überhaupt open?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
rowicom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:11:
Ik heb sinds een week of twee heel veel last van DNS requests op poort 53. Soms krijgt de WRT1043 met Openwrt zomaar 500 a 1000 dns-requests van vreemden voor zijn kiezen. De aangesloten devices hier in huis hebben daar last van, want een webpagina opvragen duurt aanzienlijk langer en timet soms zelfs uit. Op Thinkbroadband.com wordt gemeld dat ik inderdaad een dnsleak heb. Ik snap het niet, want in de routerconfig heb ik al maanden niets veranderd en daarvoor had ik er nooit last van. Ik kan eigenlijk alleen overweg met Luci en niet vanaf de commandline :P
Wie kan mij vertellen wat ik aan moet passen, zodat de thuisblijvende kids tijdens onze naderende vakantie wel fatsoenlijk internet hebben...
Hier een screenshot van de firewallrules:
[afbeelding]
Klopt die laatste regel wel? Volgens mij wil je NAT toepassen, en zet je (volgens mij) alles open van buiten naar binnen. Die lopen vervolgens vast, want geen sessie, maar je DNS server kan je vervolgens wel misbruiken met een DNS-dDOS. Dit laatste klinkt een beetje als je klacht.

Kan je de laatste rule tijdelijk disablen, en dan kijken of je nog steeds werkend internet hebt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die laatste regel baart mij ook zorgen. Volgens mij heb je nu juist de services op de router geheel toegankelijk gemaakt voor de buitenwereld.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dank voor jullie antwoord! Wat moet ik dan doen met die laatste regel? Verwijderen of droppen of rejecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Verwijderen, drop of reject is standaard. Verder maak je rules aan voor wat je specifiek wel open wilt hebben (SSH bijvoorbeeld).

Overigens een tip mocht je SSH vanbuiten open zetten: draai het op een andere poort. Niet dat dat echt veel veiliger is, een slecht password is nog steeds een slecht password en een afwijkende poort is zo gevonden, maar het scheelt je flink in CPU belasting vanwege de scriptkiddies die hele netwerken op poort 22 aan het bruteforcen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik vrees dat het gelukt is! De laatste regel weggegooid en direct zakte het aantal connections van ruim 500 naar 50 of 60. Thinkbroadband meldt nu dat er geen DNS-resolver op mijn ip-adres gevonden is!
Hartelijk dank voor jullie expertise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 16-06 13:04
Toegang router van internet kan je heel simpel doen door port X op 'wan' te forwarden naar port 80 op 'lan'. Zo heb ik het zelf ook draaien, je hebt dan geen firewall rule nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

rowicom schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:41:
Ik vrees dat het gelukt is! De laatste regel weggegooid en direct zakte het aantal connections van ruim 500 naar 50 of 60. Thinkbroadband meldt nu dat er geen DNS-resolver op mijn ip-adres gevonden is!
Hartelijk dank voor jullie expertise!
Zou voor de zekerheid even een portscan laten doen op jouw IP adres...voor de zekerheid >:)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

MoiZie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:16:
Toegang router van internet kan je heel simpel doen door port X op 'wan' te forwarden naar port 80 op 'lan'. Zo heb ik het zelf ook draaien, je hebt dan geen firewall rule nodig.
Dat lijkt mij nogal een rare manier... Simpelweg een rule maken die verkeer vanaf WAN op poort 80 naar zichzelf (INPUT dus) toelaat lijkt me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
lier schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Zou voor de zekerheid even een portscan laten doen op jouw IP adres...voor de zekerheid >:)
Met de huidige ruleset denk ik dat dat wel in orde is. Mocht er een portscan gewenst zijn, PB mij dan even een IP-adres :) (www.whatismyip.com)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 16-06 13:04
Compizfox schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Dat lijkt mij nogal een rare manier... Simpelweg een rule maken die verkeer vanaf WAN op poort 80 naar zichzelf (INPUT dus) toelaat lijkt me logischer.
Niet als je al een webserver hebt draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

MoiZie schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:42:
[...]

Niet als je al een webserver hebt draaien ;)
Nou ja, in dat geval maak je een rule dat inkomend verkeer op poort 8080 (of wat jij wilt) naar poort 80 op het apparaat zelf gaat.

Punt blijft dat het forwarden van inkomend verkeer naar de LAN-interface een rare approach is (ook al werkt het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:34

Rick-Jan

always connected

Deze router gekocht en ingesteld als acces point en switch:

Het volgende gedaan:
- ip adres in range van modem
- dhcp uit gezet

De netwerkkabel van het modem van de lan poort naar de lan poort 1 van de tp-link, de andere apparaten op 2,3,4,5 aangesloten.
Nu heb ik vervolgens wel internet, maar kan niet:
- mijn modem in (wel pingen)
- het probleem dat op lokaal en draadloos sommige website geblokkeerd worden. Blijft in chrome veel op host vaststellen staan ( bijv mediamarkt laad niet alle foto's)
-mijn complete office 365 werd niet gestart draadloos via de tp-link, wel weer via het modem.

standaard software, nieuwste versie.

Wat kan dit zijn?

EDIT: met de DNS van google laden de pagina's wel beter.

[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 30-07-2015 18:39 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi. Mijn TL-WR1043ND blijft uitzenden dat het een "Multimedia apparaat" is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GhIWdLK.png

Hoe zet ik dit uit?

Media Server is stopped
FTP server is stopped
Storage Sharing is stopped
Print server is offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 23:06

HaTe

haat niet

Misschien staat het nog in de cache van Windows?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Twylight schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:32:
Hoi. Mijn TL-WR1043ND blijft uitzenden dat het een "Multimedia apparaat" is:

[afbeelding]

Hoe zet ik dit uit?

Media Server is stopped
FTP server is stopped
Storage Sharing is stopped
Print server is offline
Da's DLNA volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
HaTe schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:46:
Misschien staat het nog in de cache van Windows?
Het staat er altijd, heb ook net een totaal schone installatie van Windows gedaan en het staat er direct weer. Een cache probleem lijkt me dus niet het geval. Heb het hele ding ook nog nooit voor iets anders dan als router gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De 1043's die nu nieuw verkocht worden, zijn die v2 of v3 inmiddels?

Gisteren bij plaatselijke computerwinkel een v2.1 voor 45 euro incl BTW van de plank gehaald, goedkoopste in de pricewatch is 45,95 met kans dat je een v3 krijgt waar OpenWRT niet op werkt.

Valt me sowieso op dat TP-Link routers steeds duurder worden de laatste tijd.

[ Voor 66% gewijzigd door _JGC_ op 04-08-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687914

Ik wil graag de openwrt vervangen door de officiele firmware met de
tlwr1043nd_v2_webrevert_130925.bin link die in dit topic te vinden is.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen.

Ik kan niet via de ethernet inloggen op tplinklogin.net want dan krijg ik een dsn-probe- finished- no- internet melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687914

thanks! Omdat ik dus niet op de normale manier kan inloggen probeer ik het via winscp maar ik krijg dan de melding Toegang geweigerd en de vraag om het wachtwoord in te voeren. In eerste instantie had ik username: root en als password: password ingevoerd. Is dit niet correct?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 687914 op 06-08-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 16:53
Ik heb lange tijd Gargoyle gedraaid op mijn router, maar wilde toch wat experimenteren met een gast-netwerk. Dus de knoop doorgehakt en OpenWRT geïnstalleerd. Draait ook prima, en het gast netwerk opzetten ging goed, alhoewel het minder straight-forward was dan ik had gedacht: Zonder de online how-to's was ik er niet uitgekomen.

De volgende stap was een OpenVPN server. Helaas kreeg ik mijn die niet goed aan de praat. Als ik eerlijk ben heb ik er ook niet heel veel tijd in gestoken, maar waar het bij Gargoyle met een paar muisklikjes geregeld is, moest ik er met OpenWRT meer moeite insteken met de CLI.

Dat vind ik persoonlijk een nadeel van Open-WRT: Sommige dingen zijn prima in te stellen met Luci, en voor andere zaken moet je weer de CLI gebruiken. Bovendien vind ik de wiki pagina's van Open-WRT wat onduidelijk. Soms zijn er meerdere pagina's die voor 80% dezelfde informatie geven, maar voor de rest verschillend zijn. En op de wiki pagina's geven meer antwoord op de vraag "hoe" dan "waarom". Als ik 60 regels CLI over typ snap ik dat ik tot een werkende configuratie kan komen, maar dan weet ik nog niet waarom het werkt.

Uiteindelijk toch maar weer Gargoyle (Stable 1.6.2) geïnstalleerd. Mijn OpenVPN serevr is me meer waard dan het gast-netwerk. De Gargoyle documentatie is denk ik (nog) slechter dan die van OpenWRT. Maar ik vind de GUI van Gargoyle veel vanzelfsprekender, en ik mis de documentatie daarom minder.

Ik kan heel goed begrijpen dat OpenWRT onder Tweakers populair is. Ik zou het ook een leuk hobby project vinden als ik er meer tijd voor zou hebben. Maar ik heb nu meer baat bij een stabiele router die ik eenvoudig kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou je eenvoudiger willen zien? Wat gaat er concreet niet makkelijk?
De basis van OpenWRT is al een ontzettend handig framework. En eigenlijk is het huis-tuin-keuken router deel al out-of-the-box goed en simpele extra instellingen zoals port forwards zijn gemakkelijk vanuit de webUI te doen.

OpenVPN is ook functionaliteit die niet bepaald default is en waarvoor je nou eenmaal een beetje kennis nodig hebt.
Wiki is inderdaad wisselend, maar daar kun je zelf aan bijdragen, doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Laatste keer dat ik OpenVPN heb geprobeerd via luci was dat ook gewoon drama. Zelf configureren werkt gewoon zoveel beter.

Voor de rest werkt luci wel erg prettig, heb afgelopen week een 1043NDv2 in gebruik genomen met Chaos Calmer, interfaces veranderen, VLANs aanpassen, guest network bouwen etc ging allemaal vrij eenvoudig. Enige wat niet klopt is dat de netwerkpoorten op de switch precies andersom genummerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote dingen kun je inderdaad beter niet via LuCi doen. Het kan soms wel maar als je het via het bestaande framework kunt doen op de command line is dat vaak veel simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ultraman schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:41:
Wat zou je eenvoudiger willen zien? Wat gaat er concreet niet makkelijk?
Ik zal zelf de eerste zijn om toe te geven dat ik niet heel veel kennis heb van netwerken en configuraties. Bij de installatie van een gast-netwerk kwam al meer kijken dan ik in eerste instantie aan gedacht had. Ik kwam er wel uit, in de zin dat ik een werkende configuratie had, maar omdat er zo veel dingen zijn die je moet configureren bleef ik met de vraag zitten of ik nu de optimale configuratie had.
OpenVPN is ook functionaliteit die niet bepaald default is en waarvoor je nou eenmaal een beetje kennis nodig hebt.
Dat begrijp ik, en ik had er denk ik ook meer tijd in moeten steken om het goed aan de praat te krijgen. De server draaide wel, maar ik kon er met mijn telefoon geen verbinding mee maken. Eerder lukte me dat wel met Gargoyle.
Wiki is inderdaad wisselend, maar daar kun je zelf aan bijdragen, doe ik ook :)
Het siert je dat je daar een bijdrage aan levert. Dat zou ik zelf ook wel willen, maar zoals ik al zei: ik heb er gewoon te weinig kennis van om dit soort zaken goed op te schrijven (het hoe en waarom).
De basis van OpenWRT is al een ontzettend handig framework. En eigenlijk is het huis-tuin-keuken router deel al out-of-the-box goed en simpele extra instellingen zoals port forwards zijn gemakkelijk vanuit de webUI te doen.
Begrijp me goed: Ik denk dat OpenWRT ultimo veel beter is dan Gargoyle. De mogelijkheden zijn eindeloos en je bent echt baas van je eigen router. De beste oplossing voor echte Tweakers.
Maar alle functionaliteit die ik nodig heb zit ook in Gargoyle. En aangezien ik Gargoyle makkelijker te configureren vind, vind ik dat voor mij een betere keuze.

Maar wellicht dat ik in de toekomst wel weer OpenWRT ga proberen als ik bijvoorbeeld VLANs of andere zaken nodig heb die Gargoyle niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gargoyle is voor zover mij bekend is OpenWRT met een andere jas aan. Als jij daar lekker mee uit de voeten kunt en het werkt goed, dan zie ik weinig reden om het niet te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zojuist ook dd-wrt op m'n TL-WR1043ND v1 gezet. Werkt al lekker vlotjes. Nog bepaalde settings die jullie aanraden aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Twylight schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:08:
Zojuist ook dd-wrt op m'n TL-WR1043ND v1 gezet. Werkt al lekker vlotjes. Nog bepaalde settings die jullie aanraden aan te passen?
Welke versie van dd-wrt heb je geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
slow whoop schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Welke versie van dd-wrt heb je geïnstalleerd?
De laatste :P

v24SP2- (03/25/13) std

om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Twylight schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

v24SP2- (03/25/13) std

om precies te zijn
Ik heb ook wel eens overwogen om dd-wrt te installeren. Maar het verbaasde me toen ook enigszins dat er geen recentere versie was. Dat weerhoudt me eigenlijk om het te proberen.
Oud is natuurlijk niet altijd slecht, maar zeker met software is het vaak gunstig/noodzakelijk om een up-to-date versie te nemen die nog actief ondersteund wordt. Dat mis ik bij dd-wrt een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mja, het is nou niet dat ik zo'n high value target ben voor aanvallen op mijn router van buitenaf ofzo, en qua functionaliteit is die versie prima. Was vooral opzoek naar wat betere performance en stabiliteit (met de stock firmware moest ik de router nogal eens opnieuw opstarten) en zo te zien zit het met die twee dingen wel goed tot nu toe, haal net iets meer snelheid uit de router dan voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 17:32
Twylight schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:44:
Mja, het is nou niet dat ik zo'n high value target ben voor aanvallen op mijn router van buitenaf ofzo, en qua functionaliteit is die versie prima. Was vooral opzoek naar wat betere performance en stabiliteit (met de stock firmware moest ik de router nogal eens opnieuw opstarten) en zo te zien zit het met die twee dingen wel goed tot nu toe, haal net iets meer snelheid uit de router dan voorheen
Dat is volgens mij inderdaad de laatste stable versie als je zoekt in de router database. Maar er zijn regelmatig beta's te downloaden van de dd-wrt downloads sectie. De laatste versie is van vandaag.

[ Voor 42% gewijzigd door wmn79 op 24-08-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Na de DNS/DDoS perikelen bij Ziggo heb ik wegens omstandigheden mijn thuisnetwerk opnieuw moeten inrichten. Ik heb een wr1043ndv1 met dd-wrt en een wdr-3600 met stock firmware.

Ik kwam erachter dat de wr1043nd problemen veroorzaakt wanneer het draadloze netwerk op n-only wordt ingesteld. Enkele clients kunnen zichzelf pas aanmelden zodra het netwerk op n/g wordt ingesteld.

Na wat uitzoekwerk kwam ik op een post op internet die hetzelfde probleem beschrijft.

http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=756963

Blijkbaar een dd-wrt probleem.
Op een andere website las ik dat het iets met WMM te maken had.
Op dit andere site (ik kan hem niet zo snel terugvinden) kreeg een eigenaar van een wr1043nd het advies van de TP-Link support desk om WMM uit te schakelen en de modus op b/g/n te zetten.

Nu het rare: alle smartphones en tablets kunnen wel verbinden, laptops en desktops niet als de modus op n-only staat.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik ben zelf CWNA, maar ik kan me zo geen specifiek onderdeel in mobiele apparatuur bedenken dat ervoor zorgt dat deze wel met het wifi netwerk verbindt.

TL;DR: op mijn 1043 met dd-wrt kunnen alleen smartphones en tablets verbinden als ik het netwerk op n-only instel. Ideas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Laatst online: 16-06 12:42
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een recentere OpenWRT( WR1043NDv1) build.
Werkt bij mij al een week naar volle tevredenheid. Als je vanaf een andere build komt raad ik aan om de instellingen niet te behouden.

Features:
- SQM QOS
- Multi WAN load balancing
- Printer Server
- Dynamic DNS
- UPNP
- TinyProxy

OpenWrt August 2015 WR1043NDv1 Barrier Breaker Release
Changelog:
-Updated Kernel to 3.10.84
-Changed Kernel Config to build essential modules into Kernel
-Updated Linaro ToolChain to version 4.8.5
-Added more options for Dnsmasq (DNS Server

https://github.com/gwlim/...-WR1043ND/Barrier_Breaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvb
Ik draai zelf al zeer geruime tijd verschillende versie's van DD-WRT op mijn TP-Link TL-WR1043ND V1.

Weinig tot geen problemen mee ondervonden. Het is wel raadzaam om de topics met de "new builds" in de gaten te houden, hier worden de nieuwe versie's getest op verschillende routers.
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewforum.php?f=28

Huidige versie die ik naar tevredenheid draai: Firmware: DD-WRT v3.0-r27745 std (08/25/15)
http://www.dd-wrt.com/php...f13089ed16b035de1105419de

Moet er uiteraard wel bij vermelden dat de TL-WR1043ND V1 inmiddels wel een verouderde router is met bijbehorende hardware beperkingen. Wil niet zeggen dat deze nog prima functioneert en voor de gemiddelde gebruiker een prima router is.

Wil je alles "fris" houden dan kan het raadzaam zijn om een cronjob in te stellen zodat de router een automatisch reboot uitvoert (bijvoorbeeld gedurende de nacht).

[ Voor 47% gewijzigd door jwvb op 11-09-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

amx schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:26:
TL;DR: op mijn 1043 met dd-wrt kunnen alleen smartphones en tablets verbinden als ik het netwerk op n-only instel. Ideas?
Geen last van op OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 14-06 12:59

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Twylight schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:52:
[...]

v24SP2- (03/25/13) std

om precies te zijn
Er zijn nieuwere versies trouwens, mocht je dat niet weten. (wel tagged als beta).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ben bang dat ik m'n TP-Link gebricked heb :P had er een beta versie op gezet maar daarmee had ik nogal wat probleempjes dus dacht ik de stable versie er weer op te zetten (downgrade) maar dat is net niet helemaal goed gegaan, hij doet nu niks meer ;(

En met de soldeerbout ben ik niet echt handig ben ik bang

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

TFTP zou meestal nog wel moeten werken... Er zijn soft en hard bricks ;)

Moet je het al heel bont gemaakt hebben als je niet meer in de bootloader raakt.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Ik draai nu DD-WRT. Ik kan via de webinterface niet flashen naar stock of OpenWRT. Na uploaden van de firmware reset de router alleen maar. Ik heb wel wat gevonden met scp en de firmware in /tmp zetten, maar ik lees ook dat ongeveer de helft van de reacties afkomstig is van mensen bij wie hun router gebricked is.

Bovendien doe ik iets fout met scp, commando dat ik uitvoer vanaf ubuntu is:

code:
1
scp /home/amx/Downloads/wr1043v1.bin root@192.168.178.254/tmp/wr1043v1.bin

ik krijg een foutmelding:

code:
1
cp: cannot create regular file ‘root@192.168.178.254/tmp/wr1043v1.bin’: No such file or directory

Ik heb Ubuntu er pas weer een weekje opstaan. Ik zie alleen niet precies wat ik fout doe.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

amx schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:50:
[...]
Bovendien doe ik iets fout met scp, commando dat ik uitvoer vanaf ubuntu is:

code:
1
scp /home/amx/Downloads/wr1043v1.bin root@192.168.178.254/tmp/wr1043v1.bin

ik krijg een foutmelding:

code:
1
cp: cannot create regular file ‘root@192.168.178.254/tmp/wr1043v1.bin’: No such file or directory

Ik heb Ubuntu er pas weer een weekje opstaan. Ik zie alleen niet precies wat ik fout doe.
toon volledige bericht
Je mist een dubbele punt tussen het IP-adres en de remote directory. http://www.hypexr.org/linux_scp_help.php

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik had wat problemen (leek uiteindelijk losse kabel), en in de zoektocht kwam ik tegen dat openwrt Chaos Calmer 15.05 uit is gebrracht in september 2015.. Iemand al een port gezien/geprobeerd op de tplink?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _JGC_
Heb 2 weken terug nog een build gemaakt voor de 1043NDv2, deze draait al enige tijd stabiel bij mij thuis. Gisteren bij een klant een kapotte 1043NDv1 vervangen door een 1043NDv1 die ik nog had liggen, ook die voorzien van deze build (target 1043ND maakt voor beide versies een build).

Heb tot nu toe 2 1043NDv1 routers van klanten terug gehad met kapotte LAN of WAN poorten. Van eentje werkt de WAN poort alleen nog op 100Mbit, op Gbit weigert deze dienst. Bij diegene die ik gisteren vervangen heb deed geen van de LAN en WAN poorten nog gigabit.

Build kan ik op zich wel delen, maar er missen nog een aantal dingen. Bij het opzetten van een VPN kwam ik erachter dat mijn up.sh script niet werkte omdat iputils niet mee is genomen in de build bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:40

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Wat is de snelste firmware voor deze router?
Ik hen gargoyle, maar wlan is volgens mij trager dan de tplink software

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:40

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Iemand die een rs232 adapter liggen die ik kan lenen? Heb er 1 gebricked

is dit een softbrick of hardbrick: als ik ping naar 192.168.1.1 en hem aanzet krijg ik dit:
C:\Windows\system32>ping -t 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.101: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 14, Received = 5, Lost = 9 (64% loss),
Control-C
^C
C:\Windows\system32>

voor de rest brand alleen power en de LAn lampjes, als er verbinding is met een netwerkkaart. De rest gaat even aan. ,aar daarna weer uit

[ Voor 91% gewijzigd door sander817 op 19-09-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705807

Hallo allemaal!

Ik wil Privateinternetaccess aanschaffen, maar daarvoor moet je router deze specificaties hebben:
Hij moet VPN-diensten voor consumenten ondersteunen, onder andere: OpenVPN, PPTP en L2TP.

Mijn vraag is of de TP-LINK TL-WR1043ND - Wireless N300 Gigabit Router - 300 Mbps dit ondersteund zodat ik anoniem op het internet kan surfen oOo ?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste