Niemand?sloth schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:46:
Ik ben op zoek naar een router/AP met USB en OpenWRT ondersteuning, maar ik kom er niet goed meer uit.
Van deze WR1043ND lees ik veel horrorberichten over instabiliteit, defecte units, en hij ondersteunt geen 5GHz band.
De WDR3600 doet dit wel, maar hier zou het 2.4GHz en 5GHz bereik dan weer heel slecht van zijn.
Volgens sommige berichten zou de WDR4300 een beter bereik hebben door de extra derde antenne, maar deze is dan weer slecht leverbaar.
Kan iemand me adviseren wat eind 2014 de beste keuze is?
Als hoofdzaak moet de router een Huawei 3G modem op de USB port voeden om zo een 3G verbinding tot stand te brengen.
Dit topic lijkt me niet helemaal de juiste plaats daarvoor, ik zou zeggen probeer het in een aankoopadvies forum.
Sowieso is de wr1043nd v1 waar dit topic over gaat niet eens meer leverbaar. De v2 die nu verkocht wordt is een compleet nieuw/ander apparaat.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Heb het probleem dat de verbinding op mijn Laptop N750JK (Intel AC 7260) wegvalt, de verbinding is dan nog wel actief, echter krijg ik er geen data meer overheen. Als ik op hetzelfde moment op mn smartphone internet dan kan ik verbinding maken.
De verbinding valt vooral weg als ik grote bestanden van meer dan 3GB download (nieuwsgroepen), ergens halverwege valt de verbinding uit. Een wifi toggle lost het probleem dan op.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Heb al verschillende drivers geprobeerd.
Wifi staat op 54Mbit en een vrij kanaal, heb iets van 3 a 4 op andere kanalen, 6, 9 en 11.
Heb het probleem dat de verbinding op mijn Laptop N750JK (Intel AC 7260) wegvalt, de verbinding is dan nog wel actief, echter krijg ik er geen data meer overheen. Als ik op hetzelfde moment op mn smartphone internet dan kan ik verbinding maken.
De verbinding valt vooral weg als ik grote bestanden van meer dan 3GB download (nieuwsgroepen), ergens halverwege valt de verbinding uit. Een wifi toggle lost het probleem dan op.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken? Heb al verschillende drivers geprobeerd.
Wifi staat op 54Mbit en een vrij kanaal, heb iets van 3 a 4 op andere kanalen, 6, 9 en 11.
[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 17-11-2014 21:01 ]
Whatever.
Ligt vrijwel zeker aan de AC7260 in combinatie met de drivers. Ik had ook problemen met deze NIC, heb hem vervangen door een N6235 en de problemen waren weg. Super vaag.
My favorite programming language is solder.
Lees net in een ander topic dat het uitschakelen van U-APSD problemen kan oplossen. Fingers crossed....
Irritante problemen, kan ik slecht tegen als dingen niet lukken.
Irritante problemen, kan ik slecht tegen als dingen niet lukken.
Whatever.
Ging mij net zo, allerlei drivers en instellingen getest. Weg met dat ding
.
My favorite programming language is solder.
Even een berichtje "for future reference", wellicht dat iemand anders er iets aan heeft...
Ik gister (na een eerdere niet geheel gelukte poging met DD-WRT, zie http://gathering.tweakers...message/42887227#42887227) OpenWRT op m'n router gezet.Dat was best spannend - de WAN interface kwam niet op en dan zal je zien dat je niet die internet pagina's mist die vertellen hoe nu verder. Een modem-reset deed gelukkig wonderen...
Het probleem kwam echter later, toen de router vrolijk in de hoek stond te snorren. Mijn Windows 7 machine kwam niet meer bij mijn Synology NAS: shares werkten niet, web interface werkte niet. Eigenlijk de reden dat DD-WRT de vorige keer ook weer werd vervangen door de TP-Link firmware.
Ik heb een tijd zitten grutten in de firewall en op mijn windows-7 machine qua instellingen voor thuis delen, etc, toen ik me realiseerde dat een laptop wel gewoon bij mijn Synology NAS kon! En mijn Windows-7 desktop kon ook gewoon bij een printer die niet achter de TP-Link zat.
Long story short - Jumbo frames & OpenWRT zijn helaas nog geen vrienden. Het moment dat ik in Windows de jumbo packets uit zette had ik meteen verbinding. Met de TP-Link firmware ging het prima, maar met OpenWRT lijkt het toch voornamelijk diep wroeten in het binnenste van de router te worden. Mijn netwerk skills zijn op orde, maar hoe ik patches installeer is me nog onduidelijk. Ook waarom jumbo-frames na jaren nog steeds niet standaard in OpenWRT zitten overigens...
Ik gister (na een eerdere niet geheel gelukte poging met DD-WRT, zie http://gathering.tweakers...message/42887227#42887227) OpenWRT op m'n router gezet.Dat was best spannend - de WAN interface kwam niet op en dan zal je zien dat je niet die internet pagina's mist die vertellen hoe nu verder. Een modem-reset deed gelukkig wonderen...
Het probleem kwam echter later, toen de router vrolijk in de hoek stond te snorren. Mijn Windows 7 machine kwam niet meer bij mijn Synology NAS: shares werkten niet, web interface werkte niet. Eigenlijk de reden dat DD-WRT de vorige keer ook weer werd vervangen door de TP-Link firmware.
Ik heb een tijd zitten grutten in de firewall en op mijn windows-7 machine qua instellingen voor thuis delen, etc, toen ik me realiseerde dat een laptop wel gewoon bij mijn Synology NAS kon! En mijn Windows-7 desktop kon ook gewoon bij een printer die niet achter de TP-Link zat.
Long story short - Jumbo frames & OpenWRT zijn helaas nog geen vrienden. Het moment dat ik in Windows de jumbo packets uit zette had ik meteen verbinding. Met de TP-Link firmware ging het prima, maar met OpenWRT lijkt het toch voornamelijk diep wroeten in het binnenste van de router te worden. Mijn netwerk skills zijn op orde, maar hoe ik patches installeer is me nog onduidelijk. Ook waarom jumbo-frames na jaren nog steeds niet standaard in OpenWRT zitten overigens...
[ Voor 4% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 18-11-2014 11:56 ]
Hi all,
Ik draai op dit moment de laatste build van mk13139 van een paar weken geleden naar alle tevredenheid.
Echter kan ik niet standaard de Gui management in Luci aanzetten zodat deze vanaf het internet te benaderen is. De optie heb ik gewoon niet (voor zover ik weet)
Nu heb ik via google wel iets gevonden.
add this to the end of /etc/config/firewall:
config 'redirect'
option 'name' 'luci-on-wan'
option 'src' 'wan'
option 'proto' 'tcp'
option 'src_dport' '9999'
option 'dest_port' '80'
option 'target' 'DNAT'
option 'dest' 'lan'
If you're coing to acces from the outside, you should configure luci to use https! (then it will be dest_port 443)
Kan ik niet beter src_dport en dest_port beide op 443 zetten zodat ik via https rechtstreeks naar de wan interface kan connecten?
Ik draai op dit moment de laatste build van mk13139 van een paar weken geleden naar alle tevredenheid.
Echter kan ik niet standaard de Gui management in Luci aanzetten zodat deze vanaf het internet te benaderen is. De optie heb ik gewoon niet (voor zover ik weet)
Nu heb ik via google wel iets gevonden.
add this to the end of /etc/config/firewall:
config 'redirect'
option 'name' 'luci-on-wan'
option 'src' 'wan'
option 'proto' 'tcp'
option 'src_dport' '9999'
option 'dest_port' '80'
option 'target' 'DNAT'
option 'dest' 'lan'
If you're coing to acces from the outside, you should configure luci to use https! (then it will be dest_port 443)
Kan ik niet beter src_dport en dest_port beide op 443 zetten zodat ik via https rechtstreeks naar de wan interface kan connecten?
Het is niet omdat je naar poort 443 surft dat je ook vanaf poort 443 surft... De bronpoort is willekeurig. Volgens mij laat je die waarde best gewoon leeg.
Kijk maar es naar bv. een SSH-verbinding:
Hierop zie je dat ik wel met poort 22 verbonden ben maar dat de uitgaande poort op de client een zogenaamde 'hoge' poort is - een poort die geen privileges vereist om te gebruiken.
root@amalthea:~# netstat -puntal|grep sshd Active Internet connections (servers and established) Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State PID/Program name tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN 908/sshd tcp 0 0 10.0.0.15:22 10.0.0.5:41413 ESTABLISHED 1992/sshd: user [p tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN 908/sshd
Hierop zie je dat ik wel met poort 22 verbonden ben maar dat de uitgaande poort op de client een zogenaamde 'hoge' poort is - een poort die geen privileges vereist om te gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 24-11-2014 13:14 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
aha, ik snap het denk ik. Vandaar dan ook dat in mijn voorbeeld als hoge poort "9999" wordt gebruikt bedoel je dan?Borromini schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:13:
Het is niet omdat je naar poort 443 surft dat je ook vanaf poort 443 surft... De bronpoort is willekeurig. Volgens mij laat je die waarde best gewoon leeg.
root@amalthea:~# netstat -puntal|grep sshd Active Internet connections (servers and established) Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State PID/Program name tcp 0 0 0.0.0.0:22 0.0.0.0:* LISTEN 908/sshd tcp 0 0 10.0.0.15:22 10.0.0.5:41413 ESTABLISHED 1992/sshd: user [p tcp6 0 0 :::22 :::* LISTEN 908/sshd
Verwijderd
Ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag.
Ik wil op voorhand vast mededelen dat ik weinig verstand heb van de werking van routers en alle technische taal die vaak voorbij komt. Excuses daarvoor.
Ik heb vandaag een TP-Link TL-wr1043ND gekocht.
Firmware Version:
3.15.31 Build 130925 Rel.32445n
Hardware Version:
WR1043 v2 00000000
Ik heb gekozen voor deze router ivm de goede reviews.
Ik was in het bezit van een sitecom 300n router welke ineens minder presteerde.
Pakket en resultaten:
Voor de problemen haalde ik een zeer stabiel 40mb/s download verbinding met 12mb/s upload snelheid. Dit bij een ping van ongeveer 23ms.
Ik heb een upc pakket met bedraad 120mb/s download en 20mb/s upload.
Gebruik:
Ik gebruik mijn wifi voor het gamen op de PS3 en voor het surfen op de ipad en chromebook.
Ook streamen wij veel films via bijvoorbeeld XBMC.
Probleem:
Nu sinds twee of drie maanden haal ik op de benedenverdieping (waar de router in de meterkast staat) een snelheid van ongeveer 12mb/s. Op de eerste verdieping haalde ik altijd een stabiele snelheid van ruim 30mb/s. Nu haal ik daar een snelheid van 3mb/s zonder dat ik in huis dus iets veranderd heb. De verbinding is boven ook een stuk minder geworden.
Ik woon in een woning uit 1982 met houten tussenvloeren.
Zonder dat ik apparatuur verwisseld of vervangen heb, is de wifi snelheid en verbinding drastisch omlaag gegaan en dacht dat het aan de sitecom lag. Ik heb nog een paar keer van kanaal gewisseld, maar ook dat veranderde weinig.
Nu heb ik de Tp-Link aangesloten en werkend. Maar nog steeds is de snelheid niet erg stabiel en op zijn snelst ongeveer 24mb/s. (bij speedtest.net schommelende resultaten). Ik heb op de TP-link wel een ping van 10ms dus dat is al beter.
Via het programma Vistumbler kan ik zien welke kanalen in mijn omgeving gebruikt worden en hoe sterk de verbinding is. (Mijn buren hebben met een standaard upc modem een 100% verbinding bij mij in huis?)
Als ik de TP-link naast de laptop zet heb ik ook die 100% verbinding, maar zodra ik deze ga verplaatsen veranderd dat uiteraard.
Op de eerste verdieping heb ik helaas nog steeds een slechte verbinding en een downloadsnelheid van ongeveer 3mb/s. Ik snap hier werkelijk niets van want 3 maanden geleden was de verbinding nog goed en had ik een stabiele donwloadsnelheid.
Kan iemand mij vertellen wat ik in de router moet instellen om een betere verbinding te krijgen?
Of waar ik de router moet plaatsen voor een betere verbinding?
Ik heb de nieuwste software van de site gehaald en verder de fabrieksinstellingen nog intact.
Ik wil op voorhand vast mededelen dat ik weinig verstand heb van de werking van routers en alle technische taal die vaak voorbij komt. Excuses daarvoor.
Firmware Version:
Hardware Version:
WR1043 v2 00000000
Pakket en resultaten:
Voor de problemen haalde ik een zeer stabiel 40mb/s download verbinding met 12mb/s upload snelheid. Dit bij een ping van ongeveer 23ms.
Gebruik:
Ik gebruik mijn wifi voor het gamen op de PS3 en voor het surfen op de ipad en chromebook.
Probleem:
Nu sinds twee of drie maanden haal ik op de benedenverdieping (waar de router in de meterkast staat) een snelheid van ongeveer 12mb/s. Op de eerste verdieping haalde ik altijd een stabiele snelheid van ruim 30mb/s. Nu haal ik daar een snelheid van 3mb/s zonder dat ik in huis dus iets veranderd heb. De verbinding is boven ook een stuk minder geworden.
Zonder dat ik apparatuur verwisseld of vervangen heb, is de wifi snelheid en verbinding drastisch omlaag gegaan en dacht dat het aan de sitecom lag. Ik heb nog een paar keer van kanaal gewisseld, maar ook dat veranderde weinig.
Nu heb ik de Tp-Link aangesloten en werkend. Maar nog steeds is de snelheid niet erg stabiel en op zijn snelst ongeveer 24mb/s. (bij speedtest.net schommelende resultaten). Ik heb op de TP-link wel een ping van 10ms dus dat is al beter.
Via het programma Vistumbler kan ik zien welke kanalen in mijn omgeving gebruikt worden en hoe sterk de verbinding is. (Mijn buren hebben met een standaard upc modem een 100% verbinding bij mij in huis?)
Als ik de TP-link naast de laptop zet heb ik ook die 100% verbinding, maar zodra ik deze ga verplaatsen veranderd dat uiteraard.
Op de eerste verdieping heb ik helaas nog steeds een slechte verbinding en een downloadsnelheid van ongeveer 3mb/s. Ik snap hier werkelijk niets van want 3 maanden geleden was de verbinding nog goed en had ik een stabiele donwloadsnelheid.
Kan iemand mij vertellen wat ik in de router moet instellen om een betere verbinding te krijgen?
Ik heb de nieuwste software van de site gehaald en verder de fabrieksinstellingen nog intact.
De situatie die je beschrijft kan afhankelijk zijn van meerdere factoren of een combinatie daarvan.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:33:
Ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag.
Firmware Version:
Hardware Version:
WR1043 v2 00000000
Pakket en resultaten:
Gebruik:
Probleem:
Ik ken vistumbler niet als programma maar ga er even vanuit dat het dezelfde werking als Inssider heeft en dus laat zien welke accespoints er in je omgeving aanwezig zijn en belangrijker nog op welke kanaal en welke demping ze hebben. Zit hierin overlap met welk kanaal jezelf gebruikt?
Gebruikt altijd als het even kan op de 2.4 ghz band alleen kanaal 1, 6 of 11, dit vanwege het feit dat het
alleen zogenaamde non overlapping channels zijn en o.a efficienter en betere prestaties geven.
Heb je een dect basis station (draadloos vast telefoon toestel) vlakbij je router staan?
of eventueel je buren direct aan de andede kant van een muur bijvoorbeeld?
Je router kan ook defect zijn. Ik ken de v2 versie niet zo goed wellicht dat een ander hier op dit forum
daar meer over kan zeggen mbt de prestaties. Als ik eerlijk ben dan is de radio in de tp-link 1043 niet de beste kwaliteit. Daar veranderd openwrt helemaal niets in
kortom, de 2.4 ghz band is overvol in stedelijke gebieden en wordt ook door tal van andere apparaten gebruikt aangezien het een vrije band is voor gebruik (geen speciale licenties vereist)
instellingen:
probeer oude type 802.11 standaarden uit te zetten. dus geen .b en .g als het even kan en mits je geen apparaten hebt die alleen die standaard gebruiken, dit scheelt je airtime voor je devices
en dus zullen je prestaties verbeteren.
Short preamble aanzetten als het kan en stabiel werkt.
echter het beste wat je kunt doen is overstappen naar de 5 ghz band. nadeel is alleen dat al je apparaten het moeten ondersteunen, je minder bereikt hebt op die band met 1 accesspoint dus vaak met meerdere
moet gaan werken en dus kosten verhogend werkt. Het is wel de enige echte consistente oplossing voor de toekomst als hogere prestaties een eis zijn.
Ok, het wordt dan iets van dit:Borromini schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:53:
Ja. Maar aangezien je bron gewoon je web browser is en geen programma waarbij je de bronpoort kan instellen heeft het volgens mij geen zin om die bronpoort in te stellen.
Hoge poort is alles > 1024.
config redirect
option src wan
option dest lan
option dest_ip interne ip adres
option dest_port 443
option proto tcp
config rule
option src wan
option proto tcp
option dest_ip interne ip adres
option dest_port 443
option target ACCEPT
Als het goed is heb ik dus een config rule en een redirect rule, klopt dat?
Hiermee kan ik dus via https://mijnwanipadres via Luci de router beheren, correct?
Ik word echt helemaal gek van deze router. Om de zoveel tijd wordt de verbinding heel slecht, paar Mbps nu.
Opnieuw opstarten, resetten naar factory defaults, ziggo ubee modem opnieuw starten. Stekkers eruit. Helpt allemaal niet en morgen zal je zien dat ie het opeens weer doet.
Ik heb dit elke week wel een keer, vooral in het weekend met meerdere devices die YouTube kijken bijvoorbeeld.
Dan nog zoveel Tweakers dit apparaat gebruiken verbaast me.
Opnieuw opstarten, resetten naar factory defaults, ziggo ubee modem opnieuw starten. Stekkers eruit. Helpt allemaal niet en morgen zal je zien dat ie het opeens weer doet.
Ik heb dit elke week wel een keer, vooral in het weekend met meerdere devices die YouTube kijken bijvoorbeeld.
Firmware Version:mcDavid schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 23:28:
Welke firmware draai je dan?
3.13.15 Build 140319 Rel.41339n
Is gewoon de standaard firmware. Sowieso zou zo'n ding moeten werken als je die nieuw koopt. Ik kan wel firmware updaten maar als mn oma zo'n device kooptr werkt ie dus gewoon niet. Vind ik nogal raar.
Komt misschien doordat niet iedereen last van dat probleem heeft...FicoF schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:43:
Ik gebruik dit ding naar alle tevredenheid. Nooit problemen gehad. Het enige wat ik een beetje mis (en wat in de toekomst reden zal zijn voor een upgrade) is het gebrek aan een 5GHz-radio.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Herkenbaar. Zowel met standaard firmware als OpenWRT versie. WiFi raakt je uiteindelijk kwijt en alleen een reboot brengt dat weer terug. Ook elke nacht WiFi stoppen/starten helpt niet.FicoF schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:43:
Ik word echt helemaal gek van deze router. Om de zoveel tijd wordt de verbinding heel slecht, paar Mbps nu.
Op zich werkt het allemaal wel alleen mijn WiFi buitencamera raakt erdoor van slag als WiFi minder wordt en gevolg is dat uiteindelijk de verbinding na soms 20x achterelkaar meldingen dat verbinding is verbroken en herstelt wegvalt. Alleen stroom van de camera eraf halen is dat optie om hem weer actie te krijgen.
Hij is nu vervangen door een D-Link en nu blijft de camera weer goed werken.
Zowel de Tp-Link als nu de D-Link werken als AP icm met een Asus RT-AC68U.
De Asus is een uitstekende router alleen voor de prijs die je moet betalen had ik meer verwacht. Deze router en de camera zijn maar 8 mtr van elkaar verwijderd en staan zelfs in een rechte lijn met alleen een raam (dubbelglas( er tussen als hindernis. Verder een oud huis, met houten vloeren. Maar signaal is net te zwak om een stabiele verbinding te geven voor de camera. Met AP nu geen problemen meer.
Op zich zijn het leuke routers voor een goede prijs met veel mogelijkheden. Maar als het in jou situatie problemen blijft geven kun je beter kiezen voor een kwalitatief betere router.
De ene keer helpt een reboot wel, de andere keer niet. Ik heb zojuist alle stekkers eruit gehaald en alles opnieuw opgestart, zonder resultaat. Ik kan dus niet beredeneren waar het aan ligt, dat vind ik vooral irri.MikeOO schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:02:
[...]
Herkenbaar. Zowel met standaard firmware als OpenWRT versie. WiFi raakt je uiteindelijk kwijt en alleen een reboot brengt dat weer terug. Ook elke nacht WiFi stoppen/starten helpt niet.
Over een paar maanden krijg ik glasvezel met een nieuwe modem, misschien dat ik daar op ga wachten. Als ik een nieuwe ga kopen wil ik dit keer een echt goeie, voor die paar maanden beetje zonde bedenk ik me nu.
Ik heb ook sinds kort deze router. Zeer ontevreden. Slechte verbindings stabiliteit met smartphone en op verdieping. Connectie is vaak verloren.
Geen rare instellingen gedaan, behoorlijk standaard out of the box
Was een vervanging van mijn netgear router waarvan de power adapter stuk is. Ga nu toch maar op zoek naar een nieuwe adapter want met die tp-link gaat niet werken.
Geen rare instellingen gedaan, behoorlijk standaard out of the box
Was een vervanging van mijn netgear router waarvan de power adapter stuk is. Ga nu toch maar op zoek naar een nieuwe adapter want met die tp-link gaat niet werken.
Br(36) Ba(56)
Ik heb momenteel het probleem dat de wifi wel werkt maar ik geen whatapp berichten binnen krijg. Als ik wifi uitschakel dan komen ze via 3g direct binnen.
De browser werkt wel gewoon en als ik Whatsapp zelf opstart dan lijkt hij wakker te worden en komen er ineens berichten van 2 uur geleden binnen. Browsen gaat ook gewoon.
Iemand een suggestie voor een instelling ergens?
De browser werkt wel gewoon en als ik Whatsapp zelf opstart dan lijkt hij wakker te worden en komen er ineens berichten van 2 uur geleden binnen. Browsen gaat ook gewoon.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2014 19:04 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
hier ook, alleen elke 3 tot 4 weken een keer rebooten. V1 draait hier al 4 jaar op de stockrom.Compizfox schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 03:29:
[...]
Komt misschien doordat niet iedereen last van dat probleem heeft...
Ik gebruik dit ding naar alle tevredenheid. Nooit problemen gehad. Het enige wat ik een beetje mis (en wat in de toekomst reden zal zijn voor een upgrade) is het gebrek aan een 5GHz-radio.
De 5ghz mis ik niet, toch weinig apparaten die het ondersteunen nu. Ipv6 vind ik wel jammer, maar ook daarvoor geldt dat het nog te weinig in gebruik is.
Denk dat je hier toch vooral de problemen leest en in de reviews ook de positieve ervaringen meer vertegenwoordigd zijn.
5 GHz wordt juist wel goed ondersteund. Al mijn draadloze apparaten hebben gewoon een 5GHz-radio.sambalbaj schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:21:
[...]
hier ook, alleen elke 3 tot 4 weken een keer rebooten. V1 draait hier al 4 jaar op de stockrom.
De 5ghz mis ik niet, toch weinig apparaten die het ondersteunen nu. Ipv6 vind ik wel jammer, maar ook daarvoor geldt dat het nog te weinig in gebruik is.
Denk dat je hier toch vooral de problemen leest en in de reviews ook de positieve ervaringen meer vertegenwoordigd zijn.
En IPv6 kan deze router ook gewoon aan... heeft ook niets met de hardware te maken verder.
V1 heeft geen 5Ghz maar alleen 2,4Ghz.Compizfox schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:25:
[...]
5 GHz wordt juist wel goed ondersteund. Al mijn draadloze apparaten hebben gewoon een 5GHz-radio.
En IPv6 kan deze router ook gewoon aan... heeft ook niets met de hardware te maken verder.
Laat me raden, je hebt ziggo? Dan ligt t aan je modemsdk1985 schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:03:
Ik heb momenteel het probleem dat de wifi wel werkt maar ik geen whatapp berichten binnen krijg. Als ik wifi uitschakel dan komen ze via 3g direct binnen.
Ik had het over de 5GHz-support van mijn draadloze apparaten naar aanleiding van het volgende:
sambalbaj schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:21:
[...]
De 5ghz mis ik niet, toch weinig apparaten die het ondersteunen nu.
Lijkt mij als hij in dit topic een reactie geeft hij een Tp-Link gebruikt ipv de routerfunctie van het Ziggo modem zelf. De vertraging zou dan niet moeten optreden..418O2 schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:12:
[...]
Laat me raden, je hebt ziggo? Dan ligt t aan je modem
Ik gebruik nu de Ultraman OpenWRT build:
OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Regular-r37838
Ik vind het heel mooi dat ik gratis zoiets kan gebruiken, met dank aan de hele Linux community eigenlijk, en ook mensen als ultraman, waarvoor bedankt. Maar, afgelopen dagen viel hij ineens uit. Eerst viel hij uit waarna hij zelf weer aan ging, drie keer ofzo, en net viel hij uit waarna alleen het powerlampje nog brandde en moest ik zelf de power eraf halen en er weer op gooien.
Zou dat hardwarematig zijn (adapter?) of softwarematig? Is er een simpele manier om zoiets te loggen naar iets wat onthoud wordt?
OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Regular-r37838
Ik vind het heel mooi dat ik gratis zoiets kan gebruiken, met dank aan de hele Linux community eigenlijk, en ook mensen als ultraman, waarvoor bedankt. Maar, afgelopen dagen viel hij ineens uit. Eerst viel hij uit waarna hij zelf weer aan ging, drie keer ofzo, en net viel hij uit waarna alleen het powerlampje nog brandde en moest ik zelf de power eraf halen en er weer op gooien.
Zou dat hardwarematig zijn (adapter?) of softwarematig? Is er een simpele manier om zoiets te loggen naar iets wat onthoud wordt?
Even een suggestie voor een update van de openingspost: kunnen jullie het stukje over de unstable builds van dd-wrt aan zodat de link verwijst naar de root directory van de unstable builds. Dat is wat handiger bij het zoeken naar nieuwere versies. Ze komen zo te zien nog regelmatig uit.
Bedankt.
Edit: Nieuwste firmware van TP-link zelf is 140319 van 19 Maart 2014, bij modifications and bug fixes staat alleen: Fixed some vulnerabilities and improved security.
Bedankt.
Edit: Nieuwste firmware van TP-link zelf is 140319 van 19 Maart 2014, bij modifications and bug fixes staat alleen: Fixed some vulnerabilities and improved security.
[ Voor 29% gewijzigd door wmn79 op 24-12-2014 15:17 . Reden: Nieuwe firmware versie toegevoegd. ]
Verwijderd
ik heb twee van deze routers, maar WIFI uitval is echt een probleem waar een meerderheid last van heeft. Een enkeling heeft er minder last van. Openwrt Attitude Adjustment 12.09 was voor mij qua WIFI stabiliteit gewoon een ramp, zie ook de Openwrt wiki: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043ndsambalbaj schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:21:
[...]
Ook op het forum van DD-WRT loopt er al een tijd een topic over de WIFI stabiliteit van deze router chipset:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=171400
Ik ben een aantal dagen op aanraden aan het testen met DD-WRT build r21676 en deze blijkt zeer stabiel te zijn, zelfs met zeer veel torrent verkeer geeft WIFI geen krimp momenteel
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=172287
ftp://ftp.dd-wrt.com/othe...21676/tplink_tl-wr1043nd/
Tja, hoezo zit je dat nog op Attitude Adjustment? Vergeet niet dat de kernel van AA inmiddels al ruim 2 jaar oud is...Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:21:
[...]
ik heb twee van deze routers, maar WIFI uitval is echt een probleem waar een meerderheid last van heeft. Een enkeling heeft er minder last van. Openwrt Attitude Adjustment 12.09 was voor mij qua WIFI stabiliteit gewoon een ramp, zie ook de Openwrt wiki: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd
Ook op het forum van DD-WRT loopt er al een tijd een topic over de WIFI stabiliteit van deze router chipset:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=171400
Ik ben een aantal dagen op aanraden aan het testen met DD-WRT build r21676 en deze blijkt zeer stabiel te zijn, zelfs met zeer veel torrent verkeer geeft WIFI geen krimp momenteel
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=172287
ftp://ftp.dd-wrt.com/othe...21676/tplink_tl-wr1043nd/
Verwijderd
Ik schrijf toch nergens dat ik nog op AA zit met deze router. Zowel AA als BB waren een ramp voor mij qua wifi stabiliteit en dat terwijl ik een wrt320n heb die met OpenWRT BB rock solid is.mk13139 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:06:
[...]
Tja, hoezo zit je dat nog op Attitude Adjustment? Vergeet niet dat de kernel van AA inmiddels al ruim 2 jaar oud is...
Maar een test momenteel met DD-WRT r21676 lijkt veelbelovend.
Wij zijn sinds begin december in het bezit van deze router en zijn er over het algemeen tevreden over. We gebruiken de router in combinatie een 200/200 glasvezelverbinding van Caiway. Nu hebben wij op de bovenste verdieping nog een oude Linksys WRT54G opgesteld staan als wireless repeater. Doordat dit een Wireless-G router is, levert dit niet de snelheden op die we zouden willen behalen.
Ik vroeg me af welke wifi repeater aan te raden is om te gebruiken in combinatie met deze router? Of zou het een betere mogelijkheid zijn om deze router nogmaals aan te schaffen en deze op te stellen als repeater?
Thanks!
Ik vroeg me af welke wifi repeater aan te raden is om te gebruiken in combinatie met deze router? Of zou het een betere mogelijkheid zijn om deze router nogmaals aan te schaffen en deze op te stellen als repeater?
Thanks!
Het hangt er vanaf welke snelheid je nodig hebt. Het nadeel van een repeater is dat je WiFi snelheid wordt gehalveerd. Als het alleen gebruikt wordt voor de eenvoudige dingen dan is dat geen probleem maar als je meer snelheid nodig hebt kun je beter gaan voor een Access Point die je dan bedraad aansluit op de bestaande router. Dat zou inderdaad een Tp_link kunnen zijn maar elke andere router kan de rol van AP ook prima uitvoeren. Het is maar wat je budget is.eXtreaL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:07:
Wij zijn sinds begin december in het bezit van deze router en zijn er over het algemeen tevreden over. We gebruiken de router in combinatie een 200/200 glasvezelverbinding van Caiway. Nu hebben wij op de bovenste verdieping nog een oude Linksys WRT54G opgesteld staan als wireless repeater. Doordat dit een Wireless-G router is, levert dit niet de snelheden op die we zouden willen behalen.
Thanks!
Persoonlijk alleen jammer om Glasvezel te combineren met de WRD1043ND. Ik vraag mij af of deze de snelheden van glasvezel aankan. Je kan beter investeren in producten die ook geschikt zijn voor snelheden van glasvezel en dan kom je toch uit in het duurdere segment.
Maar mogelijk dat de TP-Link de snelheid wel trek. Dat is een kwestie van even een snelheid test uitvoeren of je moet het verder geen probleem vinden natuurlijk
Het gaat mij erom wat het nut is om een snelle verbinding te nemen en die te gaan combineren met hardware die verouderd is en toch meer voor de instapmarkt gemaakt is. Ook al is de prijs voor deze router uitstekend voor de performance die het levert. Ook al is WiFi niet altijd even stabiel.
Of je moet de V2 versie gebruiken die zal het mogelijk beter doen.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad het gebruik van een access point, wij hebben nu ook de Linksys access point bedraad aangesloten. Ik zat met de term repeater in mijn hoofd, excuus!MikeOO schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:31:
[...]
Het hangt er vanaf welke snelheid je nodig hebt. Het nadeel van een repeater is dat je WiFi snelheid wordt gehalveerd. Als het alleen gebruikt wordt voor de eenvoudige dingen dan is dat geen probleem maar als je meer snelheid nodig hebt kun je beter gaan voor een Access Point die je dan bedraad aansluit op de bestaande router. Dat zou inderdaad een Tp_link kunnen zijn maar elke andere router kan de rol van AP ook prima uitvoeren. Het is maar wat je budget is.
Persoonlijk alleen jammer om Glasvezel te combineren met de WRD1043ND. Ik vraag mij af of deze de snelheden van glasvezel aankan. Je kan beter investeren in producten die ook geschikt zijn voor snelheden van glasvezel en dan kom je toch uit in het duurdere segment.
Maar mogelijk dat de TP-Link de snelheid wel trek. Dat is een kwestie van even een snelheid test uitvoeren of je moet het verder geen probleem vinden natuurlijk![]()
Het gaat mij erom wat het nut is om een snelle verbinding te nemen en die te gaan combineren met hardware die verouderd is en toch meer voor de instapmarkt gemaakt is. Ook al is de prijs voor deze router uitstekend voor de performance die het levert. Ook al is WiFi niet altijd even stabiel.
Of je moet de V2 versie gebruiken die zal het mogelijk beter doen.

Verder behalen wij met de TP-Link de volledige snelheid van het glasvezelpakket, met een Speedtest komen wij zelfs boven de 200/200 uit die wordt aangeboden.
Wij zullen dan waarschijnlijk nog een TP-Link erbij halen, lijkt me wel het makkelijkste met oog op configuratie. Thanks!
Dan zou ik inderdaad gewoon nogmaals voor een zelfde gaan als hij verder voldoet.eXtreaL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad het gebruik van een access point, wij hebben nu ook de Linksys access point bedraad aangesloten. Ik zat met de term repeater in mijn hoofd, excuus!![]()
Verder behalen wij met de TP-Link de volledige snelheid van het glasvezelpakket, met een Speedtest komen wij zelfs boven de 200/200 uit die wordt aangeboden.
Wij zullen dan waarschijnlijk nog een TP-Link erbij halen, lijkt me wel het makkelijkste met oog op configuratie. Thanks!
Gisteren een andere router besteld. De TL-WDR3600, ga deze voorzien van superwrt.eu. (Openwrt variant)
Iemand ervaringen met deze builds?
Draai nu de Ultraman build op mn 1043.
Echter is wifi niet echt snel, 3 MB/sec met het overpompen van data naar mn nas, hopelijk is de nieuwe sneller op 5GHz.
Draai nu de Ultraman build op mn 1043.
Echter is wifi niet echt snel, 3 MB/sec met het overpompen van data naar mn nas, hopelijk is de nieuwe sneller op 5GHz.
Whatever.
Dat valt toch wel mee? Snelheden hoger dan 100 Mb/s zijn niet zo heel veelvoorkomend en 100 Mb/s kan bij de TL-WR1043ND prima over de SoC heen.MikeOO schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:31:
[...]
Maar mogelijk dat de TP-Link de snelheid wel trek. Dat is een kwestie van even een snelheid test uitvoeren of je moet het verder geen probleem vinden natuurlijk
Als je meer dan 200 Mb/s hebt dan zou het inderdaad nog wel eens zo kunnen zijn dat de TL-WR1043ND bottleneckt.
[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2015 11:27 ]
Op zich wel maar het ging mij erom dat als je 200Mb/s verbinding hebt het zonde is als de router de bottleneck is en de verbinding knijpt. JE betaald dan voor iets wat je niet kunt halen omdat de hardware niet geschikt kan zijn. Maar zoals eXtreaL later aangaf is dat niet het geval en werkt de Tp-link prima met die snelheid alleen was dat op dat moment nog niet bekend.Compizfox schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:26:
[...]
Dat valt toch wel mee? Snelheden hoger dan 100 Mb/s zijn niet zo heel veelvoorkomend en 100 Mb/s kan bij de TL-WR1043ND prima over de SoC heen.
Als je meer dan 200 Mb/s hebt dan zou het inderdaad nog wel eens zo kunnen zijn dat de TL-WR1043ND bottleneckt.
ik heb mijn tp link 1043 met openwrt naar de boven verdieping verhuisd en omdat ik beneden nog een router heb staan, heb ik de tplink in unmanaged mode gezet op de LAN poort en dhcp uitgezet. Ik kon daar geen ip adres meer toekennen aan de tplink zelf.. achter de tplink werkt het prima, dus netjes een ip van de router beneden..
Maar hoe kan ik nu nog op de tplink zelf komen als ik hier settings wil aanpassen?
heb volgende geprobeerd: wired op lan aansluiten en laptop op 192.168.1.4 en 192.168.0.nog wat gezet en router op 192.168.0.1 en 192.168.1.1 proberen te bereiken, maar dat lukt niet meer.
heb wel gelezen van de failsafe mode, dat kan ik evt nog proberen..
is er een manier om hem unmanaged in te stellen via de openwrt web interface zodat ik TOCH nog de tplink kan benaderen? heb wel een hier http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/bridgedap een stuk gelezen waarmee het via aanpassen config files kan, maar vroeg me af of het ook gewoon via de webinterface kan..
Maar hoe kan ik nu nog op de tplink zelf komen als ik hier settings wil aanpassen?
heb volgende geprobeerd: wired op lan aansluiten en laptop op 192.168.1.4 en 192.168.0.nog wat gezet en router op 192.168.0.1 en 192.168.1.1 proberen te bereiken, maar dat lukt niet meer.
heb wel gelezen van de failsafe mode, dat kan ik evt nog proberen..
is er een manier om hem unmanaged in te stellen via de openwrt web interface zodat ik TOCH nog de tplink kan benaderen? heb wel een hier http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/bridgedap een stuk gelezen waarmee het via aanpassen config files kan, maar vroeg me af of het ook gewoon via de webinterface kan..
Dan moet je óf uitzoeken welk IP je andere router (die als DHCP-server fungeert) aan je TL-WR1043ND uitdeelt, of je moet op de TL-WR1043ND instellen dat ie een vast IP krijgt en geen DHCP gebruikt.
hmm dat instellen is het hem juist, kan er niet meer bij ;-) en op lan krijgt de router zelf geen IP aangezien hij ook geen dhcp client is en bridged en unmanaged staat. Via WAN heb ik nog geprobeerd omdat die poort misschien wel nog dhcp client zou staan, maar ook daar zie ik dan niets van terug op de router beneden, laat staan dat ik hem uberhaupt al via de WAN poort zou kunnen configureren. de default ip's van 192.168.0.1 en 192.168.1.1 en de pc een fixed ip te geven, werkt helaas ook niet. vrees dat ik moet kijken hoe ik hem in fail safe mode kan zetten...
Draai je OpenWRT op die router? In dat geval: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafejack_ schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:45:
hmm dat instellen is het hem juist, kan er niet meer bij ;-) en op lan krijgt de router zelf geen IP aangezien hij ook geen dhcp client is en bridged en unmanaged staat. Via WAN heb ik nog geprobeerd omdat die poort misschien wel nog dhcp client zou staan, maar ook daar zie ik dan niets van terug op de router beneden, laat staan dat ik hem uberhaupt al via de WAN poort zou kunnen configureren. de default ip's van 192.168.0.1 en 192.168.1.1 en de pc een fixed ip te geven, werkt helaas ook niet. vrees dat ik moet kijken hoe ik hem in fail safe mode kan zetten...
Als je stock firmware draait gok ik dat hij te resetten valt door de resetknop in te houden of zo.
Na wat prutsen met superwrt en stock ben ik uitgekomen bij Gargoyle 1.6.2.Harmen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:17:
Gisteren een andere router besteld. De TL-WDR3600, ga deze voorzien van superwrt.eu. (Openwrt variant)
Stukken stabieler dan de Superwrt.
Whatever.
het is gelukt. Ik had hem niet volledig unmanaged moeten zetten. Heb idd openwrt draaien, en knopje op de voorkant ingedrukt op het moment dat het sys lampje begint te knipperen. Ik heb hem via de fail safe procedure kunnen benaderen via telnet en toen heb ik network file ge-edit en proto op static gezet en het ip op 192.168.1.1. Daarna de router gereboot en toen kon ik hem gewoon wired al netjes bereiken op dat ip address. Staat evengoed nog netjes in bridge mode, dus ik ben tevreden. Had al klein vermoeden toen ik hem unmanaged ging zetten dat ik misschien iets deed waardoor ik er niet meer op zou kunnen komen ;-) ik ben tevreden, bedankt voor de reactie.Compizfox schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:05:
[...]
Draai je OpenWRT op die router? In dat geval: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe
Als je stock firmware draait gok ik dat hij te resetten valt door de resetknop in te houden of zo.
Oh, je had de hele interface op unmanaged gezet? Dan gebruikt hij die inderdaad niet en is het niet meer mogelijk de router over Ethernet te bereiken
klopt, idd niet zo handig..Compizfox schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:57:
Oh, je had de hele interface op unmanaged gezet? Dan gebruikt hij die inderdaad niet en is het niet meer mogelijk de router over Ethernet te bereiken
heb trouwens net even zitten stoeien met multiple SSID's en loop daar toch tegen problemen aan dat ik geen verbinding krijg met de client (authentication failed). Soms lukt het wel, en dan vooral op pc of playbook, maar op twee android toestellen werkte het nieuw aangemaakte AP gewoon niet. Krijg ik de melding authentication failed, terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord goed is (op de pc werkt het overigens wel goed). Overigens werkte het wel weer toen ik de encryption op none/open network had gezet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en staat weer uit.
Ik heb nu maar even de andere SSID's gedisabled, waarna ik wel zonder problemen naar het nieuwe SSID kan connecten.. De eerste SSID was eerst gelijk aan de SSID van de router beneden, en de tplink heb ik nu toch maar een ander SSID gegeven zodat ik zelf meer in control ben van het gekozen netwerk.
Kijk eens in de logs wat je WPA authenticator (hostapd) erover zegt.jack_ schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:19:
[...]
klopt, idd niet zo handig..
heb trouwens net even zitten stoeien met multiple SSID's en loop daar toch tegen problemen aan dat ik geen verbinding krijg met de client (authentication failed). Soms lukt het wel, en dan vooral op pc of playbook, maar op twee android toestellen werkte het nieuw aangemaakte AP gewoon niet. Krijg ik de melding authentication failed, terwijl ik zeker weet dat het wachtwoord goed is (op de pc werkt het overigens wel goed). Overigens werkte het wel weer toen ik de encryption op none/open network had gezet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en staat weer uit.
Houdt er rekening mee dat als je twee APs met dezelfde SSID opzet, clients dan aannemen dat ze kunnen roamen tussen die netwerken. Dat betekent dat je de twee APs identiek moet configureren (zelfde SSID, encryptie, PSK, enz, alleen de BSSID en channel verschillen)Ik heb nu maar even de andere SSID's gedisabled, waarna ik wel zonder problemen naar het nieuwe SSID kan connecten.. De eerste SSID was eerst gelijk aan de SSID van de router beneden, en de tplink heb ik nu toch maar een ander SSID gegeven zodat ik zelf meer in control ben van het gekozen netwerk.
zal nog eens in de logs kijken als ik er de tijd voor heb, is ook niet echt een noodzaak nu om er meerdere ssid's op te draaien.. op zich logde de toestellen wel aan op beide ssid's, maar terwijl ik beneden zat, zat de laptop met zijn ac adapter evengoed op de tplink boven op 2.4ghz met een niet al te hoge linkspeed, terwijl de router beneden ac is... hadden op dat moment, voor zover ik weet, dezelfde settings.Compizfox schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:29:
[...]
Kijk eens in de logs wat je WPA authenticator (hostapd) erover zegt.
[...]
Houdt er rekening mee dat als je twee APs met dezelfde SSID opzet, clients dan aannemen dat ze kunnen roamen tussen die netwerken. Dat betekent dat je de twee APs identiek moet configureren (zelfde SSID, encryptie, PSK, enz, alleen de BSSID en channel verschillen)
[ Voor 31% gewijzigd door jack_ op 10-01-2015 22:35 ]
Verwijderd
Is er met de originele firmware ook een of ander scriptje mogelijk om het externe ip van de router op te vragen?
hoe bedoel je? Je wilt via een api call of iets dergelijks het WAN-IP opvragen? Met de originele firmaware is dat niet mogelijk nee. Althans, niet op een gedocumenteerde manier. Je zou het natuurlijk kunnen scrapen uit de statuspagina.
Als je WAN-IP gelijk is aan je externe IP kun je natuurlijk gewoon wget http://wtfismyip.com/text doen.
Als je WAN-IP gelijk is aan je externe IP kun je natuurlijk gewoon wget http://wtfismyip.com/text doen.
Verwijderd
Ok thanks.
Ik wilde juist iets niet afhankelijk van externe servers. Scrapen uit de status pagina ben ik even mee bezig geweest, behalve dat je door de inlog heenmoet krijg je dan nog best gedoe met frames, nah.
Dan maar weer zo'n externe.
Ik wilde juist iets niet afhankelijk van externe servers. Scrapen uit de status pagina ben ik even mee bezig geweest, behalve dat je door de inlog heenmoet krijg je dan nog best gedoe met frames, nah.
Vanavond twee virtual severs ingesteld op mijn WR1043ND. Poort 8080 en 8081 om SABNZB en Sickbeard buitenaf te benaderen. Volgens http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ staan ze ook open. Het lukt me alleen niet om ze te benaderen van buitenaf. Iemand een suggestie?
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Op wat voor machine moet zo'n scrape script draaien? Als je een linux machine hebt, kan ik wel een perl scriptje voor je in elkaar draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:51:
Ok thanks.
Verwijderd
O Wow, ik denk dat anderen dat misschien ook wel kunnen gebruiken.
De pc draait op ubuntu 12.04.
Lizard schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:06:
[...]
Op wat voor machine moet zo'n scrape script draaien? Als je een linux machine hebt, kan ik wel een perl scriptje voor je in elkaar draaien.
Ok, Ik heb de WWW::Mechanize module hiervoor gebruikt:Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:21:
O Wow, ik denk dat anderen dat misschien ook wel kunnen gebruiken.
[...]
code:
1
| sudo apt-get install libwww-mechanize-perl |
Perl:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| #!/usr/bin/perl -w use strict; use WWW::Mechanize; my $ip = '<ip>'; my $username = '<username>'; my $password = '<password>'; #### No need to edit below this line my $mech = WWW::Mechanize->new(); my $tplinkurl = "http://${ip}/"; my $tplinkstatusurl = "http://${ip}/userRpm/StatusRpm.htm"; $mech->credentials(${ip}.':80', "TP-LINK Wireless N Gigabit Router WR1043ND", $username, $password); $mech->get($tplinkurl); $mech->get($tplinkstatusurl); my $results = $mech->content(); $results =~ m{var wanPara = new Array\(\n(.*?)\);}s or die "Can't find the ip information\n"; my @wanparamaters = split ('\"', $1); print $wanparamaters[3]."\n"; exit; |
Verwijderd
Thanks. Ik krijg hem nog niet aan de praat. Ik heb de router op poort 88 en ik heb ook nog een index.php in de serverroot staan die 'http://www' voor een url plakt dus ik heb wat in het script gehackt. Ik krijg nu:
jean@server:~$ ./getip.pl
Error GETing http://192.168.1.10:88/: Can't connect to 192.168.1.10:88 (Connection refused) at ./getip.pl line 17
Error GETing http://192.168.1.10:88/: Can't connect to 192.168.1.10:88 (Connection refused) at ./getip.pl line 17
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| #!/usr/bin/perl -w use strict; use WWW::Mechanize; my $ip = '192.168.1.10'; my $username = 'boss'; my $password = 'topsecret'; #### No need to edit below this line my $mech = WWW::Mechanize->new(); my $tplinkurl = "http://192.168.1.10:88/"; my $tplinkstatusurl = "http://192.168.1.10:88/userRpm/StatusRpm.htm"; $mech->credentials('http://192.168.1.10:88', "TP-LINK Wireless N Gigabit Router WR1043ND", $username, $password); $mech->get($tplinkurl); $mech->get($tplinkstatusurl); my $results = $mech->content(); $results =~ m{var wanPara = new Array\(\n(.*?)\);}s or die "Can't find the ip information\n"; my @wanparamaters = split ('\"', $1); print $wanparamaters[3]."\n"; exit; |
Bij $mech->credentials moet er geen http:// voor het ip staan.
Luistert je modem wel op poort 88? want er staat connection refused in je foutmelding.
Luistert je modem wel op poort 88? want er staat connection refused in je foutmelding.
Verwijderd
Als ik inlog op de webinterface is dat met http://192.168.1.1:88/
Dus ik had het ip verkeerd sorry, ik heb die 10 in een 1 veranderd, nu krijg ik:
Can't find the ip information
Dus ik had het ip verkeerd sorry, ik heb die 10 in een 1 veranderd, nu krijg ik:
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 14:31 ]
Dan heb je mijn script verkeerd aangepast, daar staat .10 in.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:29:
Als ik inlog op de webinterface is dat met http://192.168.1.1:88/
EDIT: Overbodig door ninja-edit.
[ Voor 4% gewijzigd door Lizard op 06-02-2015 14:33 ]
Verwijderd
Wat bedoel je? In jouw oorspronkelijke script stond helemaal geen ip.
Ik heb nu wat hierboven staat alleen ipv 192.168.1.10 nu 192.168.1.1
Nm, my bad, in mijn lokale versie had ik de ips ook hardcoded.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:36:
Wat bedoel je? In jouw oorspronkelijke script stond helemaal geen ip.
maar die foutmelding geeft aan dat regel 21 niet matched met de html source.
Kan je in firefox een view source doen op het status frame? (eventueel met shift toets ingedrukt om de right-mouse beveiliging te omzeilen)
Eventueel via DM.
Wie kan mij helpen: we hebben sinds kort Netflix. Werkt prima op mn laptop en op tv met de Chromecast. Maar wat ik ook probeer, geen werkende Netflix op de wifi op de Samsung S4 of S5 of op een Android tablet. Uiteraard is de Netflix-app geinstalleerd. Inloggen gaat en afspelen enkel via mn telefoonprovider (wat ik natuurlijk niet wil) gaat ook.
Kan het zijn dat er op mijn router TP-Link WR2543ND nog iets ingesteld moet worden?
Kan het zijn dat er op mijn router TP-Link WR2543ND nog iets ingesteld moet worden?
kijk eens in je router of je een setting kunt vinden wat lijkt op: multicast routing (IGMP Proxy) en zet dit uit.roosjevos schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:07:
Wie kan mij helpen: we hebben sinds kort Netflix. Werkt prima op mn laptop en op tv met de Chromecast. Maar wat ik ook probeer, geen werkende Netflix op de wifi op de Samsung S4 of S5 of op een Android tablet. Uiteraard is de Netflix-app geinstalleerd. Inloggen gaat en afspelen enkel via mn telefoonprovider (wat ik natuurlijk niet wil) gaat ook.
kijk eens in je router of je een setting kunt vinden wat lijkt op: efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)
en zet dit aan. Bij mij was dit de oplossing om netflix op mijn PS3 werkend te krijgen...
Even een vraagje, Heb sinds kort de TL-WR1043ND gekocht en het klote Ziggo modem (EPC3928AD) om laten zetten naar bridge mode omdat mijn WIFI en Ethernet om de 20 minuten uitviel. Gelukkig is dat nu verlost door die nieuwe router te kopen maar nog steeds heb ik last van mijn WIFI die steeds van "redelijk" tot "super traag" gaat waarbij je nog niet eens een web pagina kunt laden.
Wat is wijsheid? Een nieuw modem kopen (Heb niet zo'n heel groot budget dus moet eigenlijk onder de 40 euro blijven als dat überhaupt mogelijk is) of gewoon ziggo eens opbellen?
Wat is wijsheid? Een nieuw modem kopen (Heb niet zo'n heel groot budget dus moet eigenlijk onder de 40 euro blijven als dat überhaupt mogelijk is) of gewoon ziggo eens opbellen?
Wat voor abbo heb je en welke waarden up - en downstream haal je bedraad en via Wifi (speedtest) ?
Ziggo kan je modem op afstand uitlezen om uit te sluiten dat het aan het traject voor - of aan je modem zelf ligt. Als dat ok is, ligt het wellicht aan je CAT bekabeling binnenhuis?
Wat ook weleens wil helpen is een factory reset van zowel modem als router.
Ziggo kan je modem op afstand uitlezen om uit te sluiten dat het aan het traject voor - of aan je modem zelf ligt. Als dat ok is, ligt het wellicht aan je CAT bekabeling binnenhuis?
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Ik heb het 180 / 18 Mbit/s pakket.Jorruchie schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:02:
Wat voor abbo heb je en welke waarden up - en downstream haal je bedraad en via Wifi (speedtest) ?
Bedraad haal ik

Down:39,70 Mbps en Up:17.14. Dit is dan "optimaal" qua bereik(niets mis mee met die speeds vind ik)
Het vervelende is gewoon dat hij soms zo sloom is dat het onbruikbaar is eno nog niet eens pagina's laad.
Misschien is het inderdaad slim om een factory reset te doen en mocht het dan nog niet werken om ziggo op te bellen en te vragen of hun iets kunnen uitlezen.
Oh en ik heb gewoon de stock firmware erop zitten.
Dat lijkt me een goede aanvliegroute.
Je zou nog een ander wifi kanaal kunnen proberen.
Een app zoals Wifi analyzer geeft de drukte van het verkeer weer en geeft een advies voor het beste kanaal.
Waar staat de router overigens?
In een omgeving met veel leidingen en beton is het bereik ook sterk verminderd.
Je zou nog een ander wifi kanaal kunnen proberen.
Een app zoals Wifi analyzer geeft de drukte van het verkeer weer en geeft een advies voor het beste kanaal.
Waar staat de router overigens?
In een omgeving met veel leidingen en beton is het bereik ook sterk verminderd.
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Wat is precies het verschil tussen al die versies van de v1? Je hebt versie 1.0 en dat gaat door tot 1.11
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd
Het verschil tussen v1 en v2 is simpel te vinden, maar binnen de v1?
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd
Het verschil tussen v1 en v2 is simpel te vinden, maar binnen de v1?
Ik heb de v1 versie: hebben jullie ook het probleem dat je af en toe de wifi verbinding kwijtraakt? Als in: dan verdwijnt het SSID gewoon van de lijst met beschikbare netwerken en moet je je router aan en uitzetten voor je weer verbinding hebt. Dit gebeurt dan na een dag of 2 dat de router constant aan heeft gestaan.
Heb de stockfirmware (laatste versie) en openwrt geprobeerd. Bij beide firmwares hetzelfde probleem.
Is dit een bekend issue voor zover jullie weten?
Heb de stockfirmware (laatste versie) en openwrt geprobeerd. Bij beide firmwares hetzelfde probleem.
Ik had dat wel eens. Heb een dagelijkse reboot om 5 uur ingesteld. Merk je niets van en dan blijft 'ie fris
Kan dat met zowel stock als openwrt firmware? Is het simpel in te stellen?
120 dagen uptime, fijn routertje, wel open wrt erop.
Ook nu is hij nog heerlijk fris, geen vol geheugen of andere problemen, en dan draai ik niet eens de nieuwste versie wrt.
Ook nu is hij nog heerlijk fris, geen vol geheugen of andere problemen, en dan draai ik niet eens de nieuwste versie wrt.
euhmmmm
Volgens mij is het met recente OpenWRT builds wel beter maar zo'n beetje iedereen hier doet 's nachts de radio even herstarten. Of de hele roduter idd. FF zoeken in dit topic dan kom je de gebruikte cronjob wel tegen.WizZie- schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:03:
Ik heb de v1 versie: hebben jullie ook het probleem dat je af en toe de wifi verbinding kwijtraakt? Als in: dan verdwijnt het SSID gewoon van de lijst met beschikbare netwerken en moet je je router aan en uitzetten voor je weer verbinding hebt. Dit gebeurt dan na een dag of 2 dat de router constant aan heeft gestaan.
Dank je! Ik ga aan de slag met de cronjob. Eigenlijk wel sneu dat dat noodzakelijk is, niet? De radio van je router rebooten omdat ie anders disfunctioneert. Of zie ik iets over het hoofd?mcDavid schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:27:
[...]
Volgens mij is het met recente OpenWRT builds wel beter maar zo'n beetje iedereen hier doet 's nachts de radio even herstarten. Of de hele roduter idd. FF zoeken in dit topic dan kom je de gebruikte cronjob wel tegen.
Sja wat moet je er van zeggen? Aan de ene kant wel natuurlijk, maar aan de andere kant, die van mij draait nu al dik 2 jaar superstabiel met deze workaround. En last heb je er ook niet van. Al zou je nog wakker zijn tijdens de restart, meestal is 'ie alweer bij voordat je devices uberhaupt doorhebben dat ze de verbinding kwijt zijn.
Oké heb het ingesteld. Ben benieuwd.
Ik vroeg me af: zijn snelheden van max. 40 Mbit/s redelijke snelheden bij deze router met Openwrt? Ik bedoel, hij kan maximaal 65 Mbit/s aan begrijp ik (en geen 300)?
Ik vroeg me af: zijn snelheden van max. 40 Mbit/s redelijke snelheden bij deze router met Openwrt? Ik bedoel, hij kan maximaal 65 Mbit/s aan begrijp ik (en geen 300)?
Nee dat is wel erg weinig. Je zou ongeveer 80-95 kunnen halen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
100 Mb/s moet prima kunnen. Heb je sneller internet dan dat, dan zul je misschien naar een andere moeten kijken. Al weet ik niet precies wat de throughput is.
Maar, als ie gecapped is op 65 kan je toch nooit 100 halen?Compizfox schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 01:53:
100 Mb/s moet prima kunnen. Heb je sneller internet dan dat, dan zul je misschien naar een andere moeten kijken. Al weet ik niet precies wat de throughput is.
Ben benieuwd welke instellingen bij mij verkeerd staan dan. Heb gewoon WPA2, 20mhz als Wifi.
Met 20MHz kun je maximaal 75Mbit halen. 65 is een redelijk goeie real-life score.WizZie- schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 06:44:
[...]
Maar, als ie gecapped is op 65 kan je toch nooit 100 halen?
Ben benieuwd welke instellingen bij mij verkeerd staan dan. Heb gewoon WPA2, 20mhz als Wifi.
Oh, ik wist niet dat jullie het over WiFi hadden. Ik bedoelde de routing throughput (WAN <--> LAN) van deze router.
Transfer Velocity between WAN and LAN (Mbit/s)Compizfox schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:24:
Oh, ik wist niet dat jullie het over WiFi hadden. Ik bedoelde de routing throughput (WAN <--> LAN) van deze router.
TL-WR1043ND v1
126 Dynamic IP (DHCP)
123 Static IP
74 PPPoE
60 L2TP
64 PPTP
http://nl.tp-link.com/article/?faqid=465
Tijdje afwezig geweest, maar nieuwe builds zijn up!
MD5sums komen niet overeen (in ieder geval voor de wr1043nd sysupgrade niet). Verkeerde MD5sums of iets verkeerd gegaan bij uploaden?
Edit:
Gevonden, de MD5Sums zijn wel nieuw, maar de images dateren nog van 21-12-2014 (r43757). Dit geldt voor je laatste twee uploads helaas...
Edit:
Gevonden, de MD5Sums zijn wel nieuw, maar de images dateren nog van 21-12-2014 (r43757). Dit geldt voor je laatste twee uploads helaas...
[ Voor 35% gewijzigd door RvL op 28-03-2015 22:08 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Thanks, meteen weer zonder problemen geinstalleerd.mk13139 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:23:
Tijdje afwezig geweest, maar nieuwe builds zijn up!
Ik heb de 1043ND v2 en heb OpenWRT nu een aantal maal geprobeerd, maar iedere keer ga ik weer terug naar de originele firmware, omdat ik daarmee alleen mijn volledige Internetsnelheid behaal wireless. Heeft er iemand de juiste settings voor OpenWRT waarmee je wel dezelfde snelheden behaald als met de originele firmware?
Is deze router geschikt voor NAT? Zodat het voor de buitenwereld lijkt alsof al het verkeer van één apparaat komt, terwijl er toch verschillende apparaten aan hangen. Volgens de handleiding wel, maar er wordt er verder niet op ingegaan.
De meeste routers doen aan NAT op IPv4. Zo ook deze, antwoord op je vraag is dus "ja"Mavix schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:42:
Is deze router geschikt voor NAT? Zodat het voor de buitenwereld lijkt alsof al het verkeer van één apparaat komt, terwijl er toch verschillende apparaten aan hangen. Volgens de handleiding wel, maar er wordt er verder niet op ingegaan.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
is het doen van NAT niet zo'n beetje de definitie van de functionaliteit van een router?
Strikt genomen niet, maar voor thuisrouters is dat wel standaard.
In het algemeen is een router een apparaat dat datapakketjes routeert, de naam zegt het eigenlijk al.
Hij doet dat op basis van een setje regels dat je vaststelt, namelijk de IP routing table.
Wikipedia: Routing table
In het algemeen is een router een apparaat dat datapakketjes routeert, de naam zegt het eigenlijk al.
Hij doet dat op basis van een setje regels dat je vaststelt, namelijk de IP routing table.
Wikipedia: Routing table
Ik ben benieuwd of iemand weet wat het maximaal aantal simultane connecties zou zijn van deze router. Ik heb namelijk de volgende apparaten in huis met WiFi:
* 2 laptops
* 3 desktops
* 5 android telefoons
* 1 ipad
* 1 Playbook
* 2 tv's met internet ondersteuning
Nu probeerde ik een ipad air 2 toe te voegen, maar deze wilde maar niet lekker werken. Ik verloor er elke keer internet op nadat deze in slaap was gegaan. Het gekke was dat ik dat bij mijn vriendin thuis niet had. Nu verdenk ik daar de router van(die is namelijk veranderd van locatie), maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met betrekking tot WIFI connecties en de ipad air 2.
* 2 laptops
* 3 desktops
* 5 android telefoons
* 1 ipad
* 1 Playbook
* 2 tv's met internet ondersteuning
Nu probeerde ik een ipad air 2 toe te voegen, maar deze wilde maar niet lekker werken. Ik verloor er elke keer internet op nadat deze in slaap was gegaan. Het gekke was dat ik dat bij mijn vriendin thuis niet had. Nu verdenk ik daar de router van(die is namelijk veranderd van locatie), maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met betrekking tot WIFI connecties en de ipad air 2.
Nee. Routeren is het verbinden van twee netwerken (subnets) met elkaar en het regelen van het verkeer daartussen.mcDavid schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 13:02:
is het doen van NAT niet zo'n beetje de definitie van de functionaliteit van een router?
Dat kan prima zonder NAT, en dat ga je ook veel tegenkomen zodra je met IPv6 gaat werken (want daar gebruik je eigenlijk nooit NAT)
De 1043nd v1 nu een tijdje in bezit. Eerst problemen met de wifi: na een dag verdween deze ineens. Dat opgelost met een cronjob.
Nu echter problemen met wegvallende connecties, waarbij alleen een hard reset werkt.
Ik zit met de handen in het haar. Alleen een hard reset werkt, waarbij hij dan een dag normaal werkt. Weet iemand wat ik hieraan zou kunnen doen? Betreft de v1.11 met OpenWRT.
Nu echter problemen met wegvallende connecties, waarbij alleen een hard reset werkt.
Ik zit met de handen in het haar. Alleen een hard reset werkt, waarbij hij dan een dag normaal werkt. Weet iemand wat ik hieraan zou kunnen doen? Betreft de v1.11 met OpenWRT.
Hey,
Ik heb getracht vanavond een nieuwe firmware versie te plaatsen (TL-WR1043ND_V1_140319) maar tijdens het updaten is google chrome gecrashed.
Ik tracht via de herstelfunctie terug op de router te geraken maar dit lukt niet.
Is er een mogelijkheid om te achterhalen of de router nog bezig is aan de update? Zoniet, welke alternatieven zijn er nog om de router te benaderen?
Ik heb getracht vanavond een nieuwe firmware versie te plaatsen (TL-WR1043ND_V1_140319) maar tijdens het updaten is google chrome gecrashed.
Ik tracht via de herstelfunctie terug op de router te geraken maar dit lukt niet.
Is er een mogelijkheid om te achterhalen of de router nog bezig is aan de update? Zoniet, welke alternatieven zijn er nog om de router te benaderen?
Draai je OpenWRT? Zo ja, dan kun je failsafe proberen.
Zo niet, dan de resetknop proberen. Werkt dat ook niet, dan zul je hem via UART moeten flashen.
Zo niet, dan de resetknop proberen. Werkt dat ook niet, dan zul je hem via UART moeten flashen.
@ compizfox
de resetknop hielp alvast. Ondertussen ook nieuwe fw geplaatst maar nu kan ik de router niet meer bereiken. Via "cmd prompt" al standaard gateway kunnen achterhalen maar als ik dat adres ingeef, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken.
Enig idee hoe ik op een andere manier terug op die router ingelogd geraak?
de resetknop hielp alvast. Ondertussen ook nieuwe fw geplaatst maar nu kan ik de router niet meer bereiken. Via "cmd prompt" al standaard gateway kunnen achterhalen maar als ik dat adres ingeef, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken.
Enig idee hoe ik op een andere manier terug op die router ingelogd geraak?
Weet je zeker dat de nieuwe firmware er nu correct opstaat?
Als de router de default settings heeft zou het gewoon via DHCP een adres moeten uitgeven. Anders kun je proberen je PC een adres in de 192.168.1.x-range te geven (ik geloof dat dat default is). Een gateway heb je in principe niet nodig als je alleen de router hoeft te bereiken.
Als de router de default settings heeft zou het gewoon via DHCP een adres moeten uitgeven. Anders kun je proberen je PC een adres in de 192.168.1.x-range te geven (ik geloof dat dat default is). Een gateway heb je in principe niet nodig als je alleen de router hoeft te bereiken.