Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Razzah schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:13:
Heb nu sinds een half jaar de v2.
Heeft altijd helemaal top gewerkt, en nu sinds 1,5week alleen maar gedoe.
een aantal keer per dag valt de hele connectie weg, zowel bedraad als wlan. varieert van een paar seconde tot misschien een minuut.
Vanalles geprobeerd, 2x een monteur langs geweest. Modem bleek het probleem niet te zijn dus het moest echt aan de WR1043 liggen.

Iemand wellicht een idee wat het probleem kan zijn.

heb trouwens ook de firmware geupdatet naar de laatste versie inclusief factory reset.
Als het de oringele firmware betreft waarmee hij dit doet dan zou ik hem ter reparatie aanbieden, zeker omdat de router het 6 maanden goed heeft gewerkt. TP-Link v1 was dit probleem ook aanwezig en sommige hadden er last van en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
RvL schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:10:
Hmm, vreemd probleem hier.

Ik draai momenteel de build van mk13139 (BB, r42039) en wil upgraden naar zijn nieuwste build (eveneens BB, r42258).

Het probleem is alleen dat als ik dat via de webinterface probeer, de router iedere keer herstart tijdens het uploaden van de file. Ik gebruik de sysupgrade voor de WR1034ND v1. MD5sum van de file zoals deze op m'n computer staat komt overeen met de MD5sum in het overzicht van MD5sums.

Heb dit probleem wel vaker gehad. Meestal ging het dan na de eerste herstart goed. Aantal zaken al geprobeerd:
• andere browser
• andere computer
• firmware opnieuw downloaden en uitpakken

Iedere keer hetzelfde verhaal: firmware selecteren in webinterface, instellingen behouden, uploaden van de firmware > herstart.

In Chrome zie ik wel dat de file naar de router wordt geupload, daarna komt normaal gesproken het bevestigingsscherm met de MD5sum en daar lijkt het fout te gaan.

Iemand hier ervaring mee? En hoe heb je het toen opgelost?

Edit:
Uiteindelijk is het via de terminal alsnog gelukt, zij het ook pas bij de tweede poging. Eerste keer kreeg ik een error:
code:
1
sleep: invalid number oot
Bij de upgrade naar r42039 had ik ook steeds reboots (kreeg het scherm met de bevestiging van md5 niet te zien). Via ssh mislukte het ook (segmentation fault) waarna ik hem moest unbricken via rs232. Toen ik nu opnieuw wou upgraden naar r42258 kwamen de reboots weer, stoppen van openvpn en p910nd hielp niet. Wanneer ik ook nog eens zram stopte(via system->startup) ging het wel gewoon goed via de web interface.

[ Voor 8% gewijzigd door hberntsen op 02-09-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, dat was het denk ik dan voor onze WR1043ND. We hebben geregeld last (gehad) dat de router een reboot nodig had, hoewel we er de laatste weken niet echt last meer van gehad hebben.

Maar nou wil iemand anders graag een extra AP in huis omdat daar de KPN modem/router niet genoeg bereik geeft. Nou gaat dan onze WR1043ND denk ik maar door naar hun en wij een nieuwe router die want minder reboots nodig heeft kopen.

Alleen nu nog kiezen welke :/ :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31

sphere

Debian abuser

Ik heb laatst een pakketje gecompileerd voor openwrt en dat onder een firmware van hier geschroefd. Door de hogere belasting heb ik zo nu en dan vage klachten, DNS die niet meer werkt, dnsmasq/uhttpd die ineens vechten om cpu (beide zo'n 50%). Ik denk dat OpenWRT er niet zo goed tegen kan als de resources qua cpu ineens krap worden, dan gaan er voor zover ik kan zien dingen stuk.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik heb sinds vandaag deze router aangesloten, bedraad werkt alles perfect en haal ik de maximale snelheid van mijn UPC verbinding (60Mbps).
Wanneer ik de draadloze snelheid test met verschillende apparaten, Note 2, Iphone 4 of laptop, dan komt hij niet hoger dan 28Mbps. Deze snelheid haal ik als ik naast de router sta.

Ik heb met inSSID gezien dat het meest gebruikte kanaal in mijn omgeving kanaal 1 is, dus heb ik de router op 9 gezet. Echter de snelheid is totaal niet veranderd.

Wat zijn de volgende stappen die ik kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:20
Iemand goede tips om een V1 router op DD-WRT (DD-WRT v24-sp2 (06/23/14) std (SVN revision 24461)) zo te configureren dat er een guest SSID/AP beschikbaar komt? Er staan echt oneindig veel guides op het internet, maar bij elke die ik probeer vind ik missende settings en blijkt het uiteindelijk niet te werken.

Instellen van een virtual interface gaat goed, WPA2Personal met AES werkt ook prima. Ik knutsel wat met een tweede DHCPD en een extra bridge:

code:
1
2
3
4
5
root@TL-WR1043ND:/tmp/var# brctl show
bridge name     bridge id               STP enabled     interfaces
br0             8000.940c6dfe6374       no              vlan1
                                                        ath0
br1             8000.960c6dfe6374       yes             ath0.1

Maar daarna wordt het schimmiger: diverse oplossingen met iptables scripts die allemaal op eigen wijze proberen de 2 APs van elkaar te scheiden. En dat eindigt eigenlijk altijd in een guest-AP waarin ik geen verbinding meer heb. Of waar die verbinding na wat configureren elders weer wegvalt.

Ik heb het volgende in de command line ingegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
iptables -t nat -I POSTROUTING -o `get_wanface` -j SNAT --to `nvram get wan_ipaddr`
iptables -I FORWARD -i br1 -m state --state NEW -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu
iptables -I FORWARD -i br0 -o br1 -m state --state NEW -j DROP
iptables -I FORWARD -i br1 -d `nvram get lan_ipaddr`/`nvram get lan_netmask` -m state --state NEW -j DROP
iptables -t nat -I POSTROUTING -o br0 -j SNAT --to `nvram get lan_ipaddr`
iptables -I INPUT -i br1 -p udp --dport 67 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -i br1 -p udp --dport 53 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport 53 -j ACCEPT

http://blog.centurio.net/...rt-on-tp-link-tl-wr1043n/

Op dat moment werkte het naar behoren. Toen ik daarna 'logging' aanzette in de GUI was de verbinding weer weg. Ook toen ik bovenstaande code in de "Firewall Script" sectie plakte werkte het niet meer.

Iemand een idee? Anders gaat 'ie gewoon weer terug naar stock firmware, dan maar geen guest access ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je moet niet handmatig lopen kloten met custom IPtables rules of brctl. OpenWRT heeft daar zijn eigen manier voor, die heel goed werkt: uCI.

Volg dan ook de guides van OpenWRT:
http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan?s[]=guest

Voordeel hiervan is dat je het ook via de webinterface (LuCI) kunt doen, en dat je de changes die je via uCI maakt (in /etc/config/) ook terugziet in LuCI en andersom.

Nevermind, je gebruikt geen OpenWRT maar DD-WRT. Ik las het verkeerd. In dat geval is mijn advies over te stappen naar OpenWRT, veel beter :+

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 15-09-2014 20:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Tukkertje-RaH

Kun je hier iets mee. Hiermee heb ik ooit het Gast netwerk aangemaakt.
http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Tukkertje-RaH schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:05:
Iemand goede tips om een V1 router op DD-WRT (DD-WRT v24-sp2 (06/23/14) std (SVN revision 24461)) zo te configureren dat er een guest SSID/AP beschikbaar komt? Er staan echt oneindig veel guides op het internet, maar bij elke die ik probeer vind ik missende settings en blijkt het uiteindelijk niet te werken.

Instellen van een virtual interface gaat goed, WPA2Personal met AES werkt ook prima. Ik knutsel wat met een tweede DHCPD en een extra bridge:

code:
1
2
3
4
5
root@TL-WR1043ND:/tmp/var# brctl show
bridge name     bridge id               STP enabled     interfaces
br0             8000.940c6dfe6374       no              vlan1
                                                        ath0
br1             8000.960c6dfe6374       yes             ath0.1

Maar daarna wordt het schimmiger: diverse oplossingen met iptables scripts die allemaal op eigen wijze proberen de 2 APs van elkaar te scheiden. En dat eindigt eigenlijk altijd in een guest-AP waarin ik geen verbinding meer heb. Of waar die verbinding na wat configureren elders weer wegvalt.

Ik heb het volgende in de command line ingegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
iptables -t nat -I POSTROUTING -o `get_wanface` -j SNAT --to `nvram get wan_ipaddr`
iptables -I FORWARD -i br1 -m state --state NEW -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -j TCPMSS --clamp-mss-to-pmtu
iptables -I FORWARD -i br0 -o br1 -m state --state NEW -j DROP
iptables -I FORWARD -i br1 -d `nvram get lan_ipaddr`/`nvram get lan_netmask` -m state --state NEW -j DROP
iptables -t nat -I POSTROUTING -o br0 -j SNAT --to `nvram get lan_ipaddr`
iptables -I INPUT -i br1 -p udp --dport 67 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -i br1 -p udp --dport 53 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport 53 -j ACCEPT

http://blog.centurio.net/...rt-on-tp-link-tl-wr1043n/

Op dat moment werkte het naar behoren. Toen ik daarna 'logging' aanzette in de GUI was de verbinding weer weg. Ook toen ik bovenstaande code in de "Firewall Script" sectie plakte werkte het niet meer.

Iemand een idee? Anders gaat 'ie gewoon weer terug naar stock firmware, dan maar geen guest access ;)
Hallo,

Ik heb zelf eens geworsteld met het opzetten van een Guest Network op DD-WRT. Het is wel alweer ruim een jaar geleden en inmiddels gebruik ik OpenWRT in plaats van DD-WRT, ik kan je dus alleen helpen met wat ik mij nog weet te herinneren.

Ik herken de stappen deels nog die jij probeert uit te voeren om een Gast-Netwerk op te zetten, al begrijp ik uit je bericht niet goed waar het precies mis gaat. Wat werkt inmiddels wel en wat werkt nu precies niet?

Wat ik mis in jouw post, maar nog wel weet van mijn set-up van een jaar geleden, is dat er iets moest worden geconfigureerd in de DNSMasq. Ik kwam slechts om de hoek kijken en had nog geen ervaring met routers. Nadat ik de DNSMasq had geconfigureerd werkte mijn Gast-Netwerk plotseling naar behoren. Ik had niet direct door waarom precies, maar blij dat ik was! :D .

Hoe dan ook, het was deze guide die er voor zorgde dat ik het werkend kreeg. Wellicht heb je hier ook wat aan:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Multiple_WLANs

Wel moet ik erbij vertellen dat ik mijn Gast-Netwerk op een Acces Point bouwde en dus de WAN-Poort niet gebruikte. Maar als ik mij niet vergis maakt dat niet zoveel uit en kun je die guide ook in jouw situatie gebruiken.

Succes!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:20
Bedankt Namba voor de tip - ik zal de guide bekijken. Mocht dat niet lukken dan overweeg ik de overstap naar Openwrt te maken.

Overigens - wat me aan beide firmwares opvalt is dat waar in eerste instantie iedereen jubelt over de mogelijkheden, de problemen toch ook navenant zijn. Openwrt meldt voor de 1043 ND een aantal (al langere tijd) openstaande bugs (http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd). Bij DD-wrt komen er zo snel nieuwe versies uit dat lastig is bij te houden (in ieder geval voor de beginner ;) ) welke er nou wel goed werkt en welke voor jouw situatie vervelende bugs zou kunnen hebben.

Anyway - genoeg geklaagd, ik laat jullie weten hoe het uitpakt.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je bedoelt die WAN-port disable bug? Die is al een tijdje gefixed hoor.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ik kan niet over DD-WRT meepraten, maar ik vind het bij OpenWRT juist behoorlijk goed beschreven wat er wel en niet werkt. Laten we wel wezen: stock firmwares zijn over het algemeen ook verre van bugvrij, maar daarbij moet je maar raden wat er wel en niet gaat werken, hoe je een workaround kunt toepassen of wanneer het gefixt gaat worden. Op de OpenWRT wiki en bugtracker staan datsoort dingen over het algemeen best goed beschreven.

• gustaveau
Kan iemand me aub met mijn vraag helpen?
gustaveau schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:37:
Ik heb sinds vandaag deze router aangesloten, bedraad werkt alles perfect en haal ik de maximale snelheid van mijn UPC verbinding (60Mbps).
Wanneer ik de draadloze snelheid test met verschillende apparaten, Note 2, Iphone 4 of laptop, dan komt hij niet hoger dan 28Mbps. Deze snelheid haal ik als ik naast de router sta.

Ik heb met inSSID gezien dat het meest gebruikte kanaal in mijn omgeving kanaal 1 is, dus heb ik de router op 9 gezet. Echter de snelheid is totaal niet veranderd.

Wat zijn de volgende stappen die ik kan nemen?

• mcDavid
gustaveau schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:59:
Kan iemand me aub met mijn vraag helpen?

[...]
Wat zou je willen bereiken dan? Op die telefoons zul je sowieso niet een veel hogere snelheid halen. Op je laptop alleen als je over gaat op 5GHz.

Enige wat je kunt doen is je router op kanaal 6 of 11 zetten (of gewoon op auto), dat zou nog marginaal kunnen schelen.

• gustaveau
Ik had graag dichterbij de theoretische maximumsnelheid van 54Mbps willen zitten, maar dat gaat dus niet lukken, zelfs niet als ik naast de router sta?

Wat is dan de belemmerende factor in deze?

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

De drukte op de 2,4 GHz band, plafonds, muren, de ontvanger in je Wifi apparaten.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

gustaveau schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:10:
http://www.smallnetbuilde...reless-faq-the-essentials

[ Voor 7% gewijzigd door job op 17-09-2014 14:25 ]

• mcDavid
gustaveau schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:10:
Ik had graag dichterbij de theoretische maximumsnelheid van 54Mbps willen zitten, maar dat gaat dus niet lukken, zelfs niet als ik naast de router sta?

Als het allemaal 802.11G (54Mbit half duplex) apparatuur is, zit je met 28MBit al op het theoretische maximum. Alleen met 802.11N kun je hogere snelheden halen (en met AC natuurlijk, maar dat ondersteunt deze router niet).

• gustaveau
Vanavond zal ik hem eens op 40mhz zetten, kijken of ik dan aan de bovenkant van de marge zit qua snelheid. De router staat al op een mixed mode, dus maakt gebruik van a/g/n.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, juist niet doen.

De theoretische doorvoersnelheid is bij een grote bandbreedte hoger (dûh), maar dat gaat in deze situatie je doorvoersnelheid zeker niet verhogen. In tegendeel.

Je haalt nu al niet de maximale doorvoersnelheid omdat je last hebt van interferentie van de netwerken van je buren. Wat denk je wat er gebeurt als je de bandbreedte 2x zo breed maakt? Precies, nog veel meer interferentie. Je verbindingskwaliteit zal juist omlaag gaan en die van je buren ook, want het werkt twee kanten op.

Ik weet trouwens vrij zeker dat jouw router niet op a/g/n staat want de TL-WR1043ND heeft helemaal geen 5 GHz-radio. ;)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik heb deze router nu weer draaien als backup router omdat mijn Archer C7 helaas terug moet. 5Ghz problemen. Nu had ik die router gekocht omdat hij op zijn wifi stuk bleek te zijn. Nu heb ik er OpenWRT opdraaien en ben ik er snel achtergekomen dat het Wifi het alleen niet doet als hij zijn spectrum op 40mhz zet wat kan als je de n snelheid gaat gebruiken.

Hebben meer mensen hier last van dat hij op 40mhz niet werkt.
Voorlopig ben ik weer hartstikke blij. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten op het 40mhz spectrum toe dan. Als ik dit had geweten had ik hem denk ik nog wel gehouden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Piet91
  • Niet online
ShittyNL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:35:
Ik heb deze router nu weer draaien als backup router omdat mijn Archer C7 helaas terug moet. 5Ghz problemen. Nu had ik die router gekocht omdat hij op zijn wifi stuk bleek te zijn. Nu heb ik er OpenWRT opdraaien en ben ik er snel achtergekomen dat het Wifi het alleen niet doet als hij zijn spectrum op 40mhz zet wat kan als je de n snelheid gaat gebruiken.

Hebben meer mensen hier last van dat hij op 40mhz niet werkt.
Voorlopig ben ik weer hartstikke blij. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten op het 40mhz spectrum toe dan. Als ik dit had geweten had ik hem denk ik nog wel gehouden.
Vraagje tussendoor. Hoe beviel de C7 t.o.v de WR1043ND? En dan bedoel ik met stock firmware.
Zaken als bereik, stabiliteit etc.

Ben van plan de C7 te halen als vervanging van de WR1043ND, maar er is gewoon iets wat mij tegenhoudt. Ik weet niet wat.

Als ik geen 802.11ac zou willen hebben (heb m'n laptop's netwerkkaart net vervangen door een Intel 7260), dan zou ik wel een Mikrotik router o.i.d. genomen hebben; puur voor stabiliteit. Mogelijk dat flink torrents binnenhalen e.d. dan ook beter ging, aangezien daar elke consumentenrouter direct van dichtklapt.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2014 15:08 ]

• Daniel.
Piet91 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:07:
[...]

Vraagje tussendoor. Hoe beviel de C7 t.o.v de WR1043ND? En dan bedoel ik met stock firmware.
Zaken als bereik, stabiliteit etc.

Ben van plan de C7 te halen als vervanging van de WR1043ND, maar er is gewoon iets wat mij tegenhoudt. Ik weet niet wat.

Als ik geen 802.11ac zou willen hebben (heb m'n laptop's netwerkkaart net vervangen door een Intel 7260), dan zou ik wel een Mikrotik router o.i.d. genomen hebben; puur voor stabiliteit. Mogelijk dat flink torrents binnenhalen e.d. dan ook beter ging, aangezien daar elke consumentenrouter direct van dichtklapt.
Torrents endergelijke was geen probleem. De C7 is een goede router mits je versie 2 hebt. Die heeft een andere controller en daar werkt de 5Ghz ook goed. Op het gebied van bereik van de 2.4ghz was hij wat minder, maar dat komt omdat die op de ingebouwde antennes werkt en de 5Ghz op de externe antennes. De standaard software is goed in te stellen, maar toch vind ik OpenWRT net iets vlotter werken + bij iedere change geen restart. Op de C7 V1 heb ik geen OpenWRT gedraait omdat dan 5GHZ het niet zou doen. Ik zou zeggen probeer het. Je moet wel een V2 hebben want met V1 zijn grote problemen.

Daarnaast heeft V2 ook meer geheugen tot zijn beschikking. Hierop lees je de verschillen http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr7500

Dus als je een V1 krijgt (waarschijnlijk niet) direct terugsturen, krijg je een V2 ga er dan mee stoeien.

Snelheden met die intel 7260 kaart waren op 2.4ghz lan test 3m van router af 200 mbit. 5ghz haalde ik lan test 500 mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 25-09-2014 16:08 ]

• Piet91
  • Niet online
ShittyNL schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:07:
Torrents endergelijke was geen probleem. De C7 is een goede router mits je versie 2 hebt. Die heeft een andere controller en daar werkt de 5Ghz ook goed. Op het gebied van bereik van de 2.4ghz was hij wat minder, maar dat komt omdat die op de ingebouwde antennes werkt en de 5Ghz op de externe antennes. De standaard software is goed in te stellen, maar toch vind ik OpenWRT net iets vlotter werken + bij iedere change geen restart. Op de C7 V1 heb ik geen OpenWRT gedraait omdat dan 5GHZ het niet zou doen. Ik zou zeggen probeer het. Je moet wel een V2 hebben want met V1 zijn grote problemen.

Daarnaast heeft V2 ook meer geheugen tot zijn beschikking. Hierop lees je de verschillen http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr7500

Dus als je een V1 krijgt (waarschijnlijk niet) direct terugsturen, krijg je een V2 ga er dan mee stoeien.

Snelheden met die intel 7260 kaart waren op 2.4ghz lan test 3m van router af 200 mbit. 5ghz haalde ik lan test 500 mbit.
Mooi. Het V1 / V2 verhaal was mij al bekend.

Eigenlijk klinkt de TP-Link Archer C8 wel beter; deze is geloof ik nagenoeg gelijk aan de C7 alleen er zit nu een USB3.0 poort op (voor ons nutteloos) maar bovenal; de externe antenne's zijn vervangen door dual-band exemplaren waardoor 2.4GHz. dus waarschijnlijk wel beter gaat presteren.
Maar die is direct weer €40 / 50% duurder.
Want laat nou net een desktop hier via 2.4GHz.-only netwerkkaart verbonden zijn met de router. En die klaag nu soms al over zijn draadloos netwerk. Bedraad is daar eigenlijk geen optie ook.

Maar goed; nou ga ik hier teveel off-topic. Bedankt i.i.g. voor je post!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02
Weet iemand hoe je footer van de inlogpagina kan veranderen? Ik wil de versienummer verwijderen, want dat geeft alleen maar aanwijzingen welke exploits er aanwezig zijn ;)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
donald_dick schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:42:
Weet iemand hoe je footer van de inlogpagina kan veranderen? Ik wil de versienummer verwijderen, want dat geeft alleen maar aanwijzingen welke exploits er aanwezig zijn ;)
Via SSH inloggen en dan een php bestandje aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monty_burns_007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-08 14:49
gewoon een Asus AC68U aanschaffen.... veel beter
geen geklooi meer met DDWRT / OPENWRT
hard vroeger ook een TPlink 1043ND V1.8
Eerst paar jaar ddwrt op gedraaid, maar wegens tegenvallende onstabiele wifi overschakeld naar OpenWrt.
Iets beter, maar es gebrickt met update en in tussentijd overgeschakeld naar Asus routers die via Merlin geflasht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Geklooi met DD-WRT of OpenWRT? :? Volgens mij weet jij niet waar je het over hebt.

OpenWRT is juist baas en het gaat er bij mij niet in dat er voor de power-user consumentenrouters bestaan met betere stock-firmware dan OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
ShittyNL schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:42:
[...]

Via SSH inloggen en dan een php bestandje aanpassen?
ja welke :P ik kan hem niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
donald_dick schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:23:
[...]

Mm dat zou je even uit moeten zoeken. Ik flash er altijd OpenWRT op hehe.

• mcDavid
donald_dick schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:23:
[...]

Als je gewoon googlet op openwrt luci templates vind je prima tutorials. Althans ik neem aan dat je OpenWrt draait?

Overigens wordt het sowieso niet echt aangeraden je webinterface via wan toegankelijk te maken.

• donald_dick
mcDavid schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:04:
[...]

Als je gewoon googlet op openwrt luci templates vind je prima tutorials. Althans ik neem aan dat je OpenWrt draait?
Natuurlijk heb ik dat gedaan, maar ik kom er niet uit. Als we alles moeten googlen, dan kunnen we net zo goed tweakers opheffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45
Nadat ik vroeger slecht werkende WiFi had met OpenWRT 12.09 heb ik het weer eens geprobeerd met de net uitgekomen 14.07. WiFi lijkt veel stabieler dan met de stock firmware en ik heb ook eindelijk een gastnetwerk wat gescheiden is van het privegedeelte. De grafieken om het netwerkverkeer in de gaten te houden zijn ook erg handig. De router is nu eindelijk af voor m'n gevoel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:05

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Is er iemand die mij een screenshot van OpenWrt 14.07 kan leveren? Kan ik die onder het artikel in de downloads zetten. Persoonlijke gegevens (als die al zichtbaar zijn) zal ik onzichtbaar maken, maar ik doe het liever zelf. Alvast bedankt! :)

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pajaras schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:58:
Nadat ik vroeger slecht werkende WiFi had met OpenWRT 12.09 heb ik het weer eens geprobeerd met de net uitgekomen 14.07. WiFi lijkt veel stabieler dan met de stock firmware en ik heb ook eindelijk een gastnetwerk wat gescheiden is van het privegedeelte.
Hoe makkelijk is dat Gast netwerk in te stellen? Ik gebruik mijn 1043 enkel en alleen als Hotspot/Switch.
Draai er nu een DD-WRT firmware op.

[ Voor 3% gewijzigd door njitter op 03-10-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Momenteel draai de laatste versie van Ultraman, komt er nog een nieuwe versie met de laatste updates Ultraman? mk13139, wat is het verschil tussen jou versie en de 'officiele'?

Momenteel ondervind ik wel eens problemen dat de wifi link met mn laptop uitvalt, een wifi uit/aan lost het probleem dan vaak op. (Asus met Intel 7260 kaartje) Meestal valt de verbinding weg als ik flink aan het downloaden ben. (iso's bijvoorbeeld)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik vroeger slecht werkende WiFi had met OpenWRT 12.09 heb ik het weer eens geprobeerd met de net uitgekomen 14.07. WiFi lijkt veel stabieler dan met de stock firmware en ik heb ook eindelijk een gastnetwerk wat gescheiden is van het privegedeelte. De grafieken om het netwerkverkeer in de gaten te houden zijn ook erg handig. De router is nu eindelijk af voor m'n gevoel! :)
Waar heb je deze nieuwe versie gevonden voor deze router?
Op de site zie ik alleen 12,09 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:13:
[...]

Waar heb je deze nieuwe versie gevonden voor deze router?
Op de site zie ik alleen 12,09 :-(
http://wiki.openwrt.org/t...oads.for.tl-wr1043nd.v1.x
Harmen schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:10:
Momenteel draai de laatste versie van Ultraman, komt er nog een nieuwe versie met de laatste updates Ultraman? mk13139, wat is het verschil tussen jou versie en de 'officiele'?

Momenteel ondervind ik wel eens problemen dat de wifi link met mn laptop uitvalt, een wifi uit/aan lost het probleem dan vaak op. (Asus met Intel 7260 kaartje) Meestal valt de verbinding weg als ik flink aan het downloaden ben. (iso's bijvoorbeeld)
Ik draai ook al best lang de laatste ultraman-chunky build (r37838), da's een build van OpenWRT 12.09.1. En ik moet zeggen dat deze retestabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45
njitter schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Hoe makkelijk is dat Gast netwerk in te stellen? Ik gebruik mijn 1043 enkel en alleen als Hotspot/Switch.
Draai er nu een DD-WRT firmware op.
Niet zo heel moeilijk. In tegenstelling tot veel consumentenrouters is het niet even een vinkje zetten en klaar, maar met deze handleiding was ik zo klaar: http://wiki.openwrt.org/doc/recipes/guest-wlan-webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je even vermelden dat je de test versie gebruikt en niet de final? Die moet zo te zien nog uitkomen voor deze router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Drobanir schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:56:
Is er iemand die mij een screenshot van OpenWrt 14.07 kan leveren? Kan ik die onder het artikel in de downloads zetten. Persoonlijke gegevens (als die al zichtbaar zijn) zal ik onzichtbaar maken, maar ik doe het liever zelf. Alvast bedankt! :)
misschien te laat maar ik draai beta3. En daarbij, elke versie ziet hetzelfde eruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor. Ben er zojuist achter gekomen dat mijn V1 versie een brakke WAN poort heeft. Internet valt gewoon constant weg. Dan voor 5 minuten en dan weer voor een uur of 2.

Een andere V1 versie doet het gewoon perfect. Iemand dat eerder meegemaakt dat die poort zo ineens het begeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
Is er iemand in regio Leiden / Amsterdam die in staat is mijn tp-link weer tot leven te wekken? Na een poging tot upgrade naar 14.07 van openwrt doet de SYS led het niet meer. Hij valt zowel met 30/30/30 als failsafe modus niet te bereiken. Zou zonde zijn als ik nu dit fijne apparaat moet weggooien... Ik lees nu alleen nog maar opties met solderen en zo, maar dat kan ik niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MoiZie op 03-10-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Freakster86 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:35:
Even een vraagje tussendoor. Ben er zojuist achter gekomen dat mijn V1 versie een brakke WAN poort heeft. Internet valt gewoon constant weg. Dan voor 5 minuten en dan weer voor een uur of 2.

Een andere V1 versie doet het gewoon perfect. Iemand dat eerder meegemaakt dat die poort zo ineens het begeeft?
Draaien ze dezelfde firmware? Met vergelijkbare instellingen? Het kan best hoor dat zo'n poort fysiek defect is maar je wilt wel eerst alle mogelijke softwarematige problemen uitsluiten.
MoiZie schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 23:06:
Is er iemand in regio Leiden / Amsterdam die in staat is mijn tp-link weer tot leven te wekken? Na een poging tot upgrade naar 14.07 van openwrt doet de SYS led het niet meer. Hij valt zowel met 30/30/30 als failsafe modus niet te bereiken. Zou zonde zijn als ik nu dit fijne apparaat moet weggooien... Ik lees nu alleen nog maar opties met solderen en zo, maar dat kan ik niet ;)
Gaat'ie wel in failsafe maar kun je hem niet bereiken, of zelfs dat niet? Welke image heb je geprobeerd erop te zetten?
Ik kan 'm eventueel wel een keer meenemen uit mijn werk. Heb eerder een v1 gedebricked via de seriële console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mcDavid schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:20:
[...]

Draaien ze dezelfde firmware? Met vergelijkbare instellingen? Het kan best hoor dat zo'n poort fysiek defect is maar je wilt wel eerst alle mogelijke softwarematige problemen uitsluiten.
Beide stock. Heb de mijne meerdere keren een (hard) reset gegeven, maar verbinding met internet bleef wegvallen. Lampje ging uit en bye bye internet. Zonder er aan te zitten sprong de verbinding aan en uit. De andere heb ik aangesloten, zelfde instellingen en is zo stabiel als het maar kan.

De poort moet dus wel fysiek kapot zijn imo, maar dat hij het dus in het begin altijd doet en pas later (tijdelijk) uitvalt vind ik vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
mcDavid schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:20:
Gaat'ie wel in failsafe maar kun je hem niet bereiken, of zelfs dat niet? Welke image heb je geprobeerd erop te zetten?
Ik kan 'm eventueel wel een keer meenemen uit mijn werk. Heb eerder een v1 gedebricked via de seriële console.
Via failsafe niet te bereiken, de SYS LED gaat niet aan, dus het 'window' waarin je op QSS moet drukken is er niet. Ook als ik gewoon vanaf het begin snel en regelmatig op deze knop druk gebeurt er niets.

De image was de sysupgrade van mk13139 van de laatste barrier breaker build (r42475) van de google drive share http://goo.gl/r9heHY.

De flash van dezelfde package op de 2e v1 1043nd (wifi extender rol) router is wel gelukt vreemd genoeg. Die heeft hardware versie 1.8, de router die nu bricked is heeft v1.0 op de onderkant staan.

Gaat de seriële console wel werken? Wat ik er van begrijp moet je dan nog steeds een werkende bootloader hebben toch? Thanks voor de mogelijkheid in ieder geval!

[ Voor 9% gewijzigd door MoiZie op 05-10-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
mk13139 heeft net versie r42742 online gezet zie ik.

Geupgrade vanaf versie r42258 zonder problemen

[ Voor 53% gewijzigd door MikeOO op 04-10-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ook een upgrade geprobeerd van mijn 2e (v1.8) tp-link 1043nd. Upgrade vanaf r42475 naar 42742. En ook deze is nu bricked. WTF?!?! Ook hier geen SYS LED meer, niet meer te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MoiZie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:29:
Ook een upgrade geprobeerd van mijn 2e (v1.8) tp-link 1043nd. Upgrade vanaf r42475 naar 42742. En ook deze is nu bricked. WTF?!?! Ook hier geen SYS LED meer, niet meer te bereiken.
Heb je wel de juiste versie. Je hebt een V1 en V2 versie en je moet wel de juiste gebruiken. Welk versieunummer je nodig hebt staat onderop de router.

Heb je na de upgrade wel lang genoeg gewacht. Inlogpagina komt vanzelf weer tevoorschijn als alles goed is gegaan. Als je de stroom er eerdere afhaalt omdat je denk dat hij niet klaar is dan is de upgrade nog niet klaar en heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
MikeOO schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Heb je wel de juiste versie. Je hebt een V1 en V2 versie en je moet wel de juiste gebruiken. Welk versieunummer je nodig hebt staat onderop de router.

Heb je na de upgrade wel lang genoeg gewacht. Inlogpagina komt vanzelf weer tevoorschijn als alles goed is gegaan. Als je de stroom er eerdere afhaalt omdat je denk dat hij niet klaar is dan is de upgrade nog niet klaar en heb je een probleem.
V1 openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade gebruikt.

Heb de stroom er pas na een half uur afgehaald, in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Ik zal ook even kijken of ik het kan reproduceren MoiZie! Heb die van mij al eens eerder ge-debricked (was mijn eigen fout destijds).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
MoiZie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

V1 openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade gebruikt.

Heb de stroom er pas na een half uur afgehaald, in beide gevallen.
Maar het vreemde is dat je de stoom er opzich niet af hoef te halen bij een upgrade. Je moet weer in de GUI terecht komen.

Met welke reden haal je de stroom eraf.

Het kan natuurlijk prima om dat te doen als alles goed is gegaan vandaar de vraag even.

Kan ook zijn dat je een probleem hebt met de Bootloader dit bij sommige v1.8 een probleem kan geven.
http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd

Op zich zou je dan evengoed bij de GUi moeten komen, alleen WAN doet het dan niet maar als ingang om te zoeken maar even gemeld voor je.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 06-10-2014 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Als ik al een half uur zit te wachten op een router en alleen een Power + Lan1, 3 en 4 LED zie die aan staan (kabels zitten daarin, maar had geen connectivity) en geen IP krijg + met static IP ook geen verbindingmogelijkheid, haal ik de stroom eraf ;)

Bootloader van zowel de v1.8 als de v1.0 waren identiek, ergens uit 2009, dus ver voor dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel draai de laatste versie van Ultraman, komt er nog een nieuwe versie met de laatste updates Ultraman?
Komt er aan :Y
mcDavid schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:19:
Ik draai ook al best lang de laatste ultraman-chunky build (r37838), da's een build van OpenWRT 12.09.1. En ik moet zeggen dat deze retestabiel draait.
:)

Dat is tevens de reden dat ik nog geen nieuwe build heb uitgebracht sinds r37838. Ik was telkens ontevreden met de stabiliteit en het kwam mijn "duurtest" niet door. Er is even een versie geweest van trunk waar ik mee getest heb, en die het hier wel een tijd heeft uitgehouden. Maar ik heb toen besloten om dan maar gewoon even te wachten tot Barrier Breaker er zou zijn, want dat was toch niet ver meer ;)
Inmiddels draait hier nu een Barrier Breaker naar tevredenheid. Wel ben ik een beetje druk met andere dingen nu, maar als ik een fatsoenlijk gaatje vind om weer een release uit te poepen zal ik dat doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed nieuws Ultraman, ben altijd heel tevreden over je releases. Daarom wacht ik geduldig. :+
Houd het topic iig in de gaten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20

Het verschil met mijn versie en de officiële OpenWRT build is dat ik meer functionaliteit heb toegevoegd, o.a.:
  • 'Force 40mhz mode' optie
  • IPv6 support: 6in4/6to4/6rd/ds-lite/DHCP/relay
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • Layer 7 filtering
  • USB storage (filesystems FAT, FAT32, NTFS and ext2/3/4) met automount
  • Samba server
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP support
  • Wake-on-LAN support
  • DDNS
  • Hd-idle (spin-downtijd van een externe HDD regelen)
  • OpenVPN
  • FTP server
  • NFS server
  • Luci Bootstrap thema
  • WPS button als wifi on/off-switch
  • Reset button voor factory defaults
  • Zram-swap
En voor het wegvallen van je WiFi-verbinding, probeer eens een Barrier Breaker build (de officiële of die van mij, de keuze is aan jou ;) ).
MoiZie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:29:
De kans in vrij klein, maar bricks komen helaas compleet random voor. Ik kan hier geen verklaring voor vinden.
Ik heb al zeker een half jaar geen bricks meer gehad, maar het zou zomaar kunnen dat bij de volgende keer flashen ik een brick krijg.

Helaas voor jou zul je je tl-wr1043nd weer tot leven moeten brengen door hem serieel te flashen met een USB-TTL adapter! Ultraman heeft een mooie guide geschreven hoe je dit precies moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
mk13139 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:14:
[...]

De kans in vrij klein, maar bricks komen helaas compleet random voor. Ik kan hier geen verklaring voor vinden.
Ik heb al zeker een half jaar geen bricks meer gehad, maar het zou zomaar kunnen dat bij de volgende keer flashen ik een brick krijg.

Helaas voor jou zul je je tl-wr1043nd weer tot leven moeten brengen door hem serieel te flashen met een USB-TTL adapter! Ultraman heeft een mooie guide geschreven hoe je dit precies moet doen!
Ik heb zowel http://www.dx.com/p/224704 als http://www.dx.com/p/282212 besteld. Daarmee zou het moeten gaan lukken hoop ik :)

Mbt OpenWRT zelf; ik ben (/was) bezig met een GastWiFi opzetten. Nu wil ik daar graag snelheidlimitaties aan geven, zodat een gast bij mij thuis niet zomaar mijn verbinding kan dichttrekken... Moet dat via QoS of is het handiger om op je build wshaper te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 18:41
Is de WiFi bug al opgelost door tp link?

Als workaround heb ik eventghost gebruikt om de Router iedere dag softwarematig te laten rebooten. Werkt al een aantal weken stabiel. Geen dropouts meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik wil mijn TL-WR1043ND v1 gaan flashen omdat ik openVPN vanaf mijn router wil gaan draaien zodat al het verkeer naar 'buiten' daaroverheen gaat.

Nu heb ik een dagje zitten te lezen over DD-WRT, OpenWRT & Gargoyle maar zie door de bomen het bos niet meer: HELP :'( 8)7
Ik ben nu uitgekomen op mk13139 inc met Luci (ik voel niks voor commando's invoeren, gewoon GUI please). Laatse build is zo te zien de r42742.

Ik ga van de TP-Link firmware naar OpenWRT dus ik kies de factory image right? Moet ik daarvoor nog iets doen of kan ik gewoon vanuit mijn TP-Link menu naar Settings - Firmware upgrade?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ja maar zoals ik het begrijp is dat de officiele OpenWRT release. Die heb ik toch niet nodig als ik naar een mk13139-build ga? :|

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Doopy-X- schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:27:
[...]

Ja maar zoals ik het begrijp is dat de officiele OpenWRT release. Die heb ik toch niet nodig als ik naar een mk13139-build ga? :|
Procedure is hetzelfde als de orginele OpenWRT release dus die stappen kun je gewoon volgen
Op zich is het niet meer dan inloggen in je router. Facotry versie laden via GUI Firmware Upgrade en rustig wachten tot hij klaar is, dit kan even duren dus rustig wachten.
Uiteraard geen garantie op en op eigen risco.

Maar het kan altijd fout gaan dus zorg dat alles op je PC gedownload hebt, dat je weet hoe je met Putty/telnet moet inloggen en Putty ook op je Pc hebt staan / Procedure hebt om bij een brick hem te kunnen resetten etc.

Als je dit soort dingen wilt installeren dan zul je je erin moeten verdiepen en anders loop je de kans dat je straks met een router zit die niets meer doet. Je kan het dan beter laten doen door iemand met ervaring.

Note
De eerste keer dat je gaat flashen naar OpenWRT gebruik je de Factory versie. Als er later een update komt van de versie die je hebt gebruik je de Upgrade versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Gezien bovenstaande verhalen zou ik sowieso de laatste build van Ultraman gebruiken en (nog) geen 14.09 builds.

http://sjoosten.nl/2013/09/openwrt-aa-r37838-chunky.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat bovenstaande verhaal geldt voor elke versie van OpenWRT hoor, niet specifiek voor mk13139's builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik bedoel de verhalen mbt stabiliteit en risico op bricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
mcDavid schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:55:
Gezien bovenstaande verhalen zou ik sowieso de laatste build van Ultraman gebruiken en (nog) geen 14.09 builds.

http://sjoosten.nl/2013/09/openwrt-aa-r37838-chunky.html
Verklaar? BB überhaupt getest?
Nog van niemand klachten gehad over stabiliteit, wifi uitval oid.

Bricks komen ook bij AA voor, heeft te maken met de flash procedure en niet de build zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door mk13139 op 09-10-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 18:41
Ik bedoel daarmee, het probleem dat de wifi verbinding na een tijd wegvalt, en alleen maar met een reset te fixen is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CypherMK schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:32:
[...]

Ik bedoel daarmee, het probleem dat de wifi verbinding na een tijd wegvalt, en alleen maar met een reset te fixen is. :*)
Laatste versie van mk13139 draait inmiddels 7 dagen zonder problemen of herstart.
Vorige versies ook geen problemen mee en hoef de router nooit te herstarten en WiFi is altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Het is vast al een aantal keer uitgelegd in dit topic maar zijn de extra opties in de custom firmware het nu echt waard om in te leveren op wifi-stabiliteit? Ik draai de stock firmware en ik heb altijd verbinding. Heb wel het idee dat het sneller kan.. maar hey, if it ain't broke, don't try to fix it :?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ligt toch maar net aan je wensen? Ik wil uitgebreide routering en bandwidth shaping opties, die er standaard niet in zitten. Daarnaast wil ik werken met meerdere SSID's per router, voor gasten-netwerken en zo...

Is er iemand in regio Leiden met een usb to ttl adapter? Mn order bij dealextreme is nog steeds niet verzonden en wil toch graag wel even rommelen met de router repareren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier ook de indruk dat met BB de WiFi snelheid 's avonds (dus na een dag uptime) aardig achteruit gaat? Het is verder wel keurig stabiel allemaal, maar in de ochtend beduidend vlotter.
Ik heb nog geen concrete metingen gedaan, daar wil ik dit weekend mee beginnen.
Al zul je zien dat het probleem zich dan ineens niet of minder voor doet omdat de meeste huisgenoten dan niet thuis zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik draai momenteel Chaos Chalmer (Bleeding Edge, 442653) op een TP-Link TL-WR1043ND v2

Ik ben nog steeds niet geheel tevreden over Wifi, maar het is wel stukken beter geworden. Wifi klapt er nog wel eens uit maar dat is slechts zelden, meestal is hij dan ook binnen een minuut weer terug.

Mijn onvrede berust vooral op de snelheid. Deze wisselt heel erg. Zeker als ik een bestand download van 100 MB bijvoorbeeld, wisselt de downloadsnelheid gedurende de download van 1 MB/s tot 50 kB/s. Vooral bij streaming media is dat vervelend omdat het bufferen daardoor kan stagneren of de player continu wil verwisselen van kwaliteit. Over de kabel haal ik gewoon de 3,9 MB/s die ik zou moeten halen.

Ik laat de router iedere middag om 12:00 herstarten. Tevens heb ik gespeeld met verschillende kanalen maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Ik gebruik mijn wifi alleen met (Android) telefoons. De problemen zouden in principe ook aan Android kunnen liggen, maar ik ervaar deze problemen louter bij mij thuis.

De grootste problemen spelen zich af op de Galaxy S2 van mijn huisgenote. Zij heeft als enige dat Wifi wel verbonden blijft, maar het dataverkeer zo'n 4 minuten per uur volledig wegvalt (geen internet en een klokje bij WhatsApp). Na deze 4 minuten herstelt zich dat weer.

Ik blijf graag bij OpenWRT omdat ik bijvoorbeeld ook een gastnetwerk draai. Aan de opties die OpenWRT mij biedt beleef ik veel meer plezier dan van de opties van de Stock Firmware... Maar wat Wifi betreft kan er het nodige worden verbeterd.

Desondanks moet wel worden gezegd da Wifi zeker is verbeterd sinds Barrier Breaker 14.07. De clients blijven nu vrijwel altijd met Wifi verbonden en streaming media kan worden afgekeken zonder meldingen van een verbroken verbinding. Iets wat vroeger eerder de regel was dan de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiab7
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 20:05
tiab7 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:27:
Na lange tijd op een oude OpenWRT-build gedraaid te hebben, heb ik gisteren een update gedaan naar "OpenWrt by mk13139 r40438". Sindsdien wil mijn siemens sip-telefoon niet meer naar buiten bellen.

In de system log staat:

code:
1
2
3
Fri Apr 11 13:21:14 2014 kern.notice kernel: [58262.780000] nf_ct_sip: dropping packet: all ports in use for SDP media IN= OUT= SRC=xx.xxx.xxx.xxx DST=xx.xx.xxx.xxx LEN=1032 TOS=0x08 PREC=0x80 TTL=127 ID=17106 PROTO=UDP SPT=5060 DPT=5060 LEN=1012 
Fri Apr 11 13:21:14 2014 kern.notice kernel: [58262.800000] nf_ct_sip: dropping packet: cannot add expectation for voice IN= OUT= SRC=xx.xxx.xxx.xxx DST=xx.xx.xxx.xxx LEN=1032 TOS=0x08 PREC=0x80 TTL=127 ID=17106 PROTO=UDP SPT=5060 DPT=5060 LEN=1012 
Fri Apr 11 13:21:15 2014 kern.warn kernel: [58263.770000] nf_conntrack: expectation table full

Na wat googelen heb ik de conntrack tabel vergroot (in sysctl.conf). Dat leek te helpen, maar na 1 telefoongesprek kwamen bovenstaande meldingen weer terug.

In de oude build heb ik deze meldingen nooit gehad, is conntrack een nieuwe module?
toch maar even op mezelf reageren; wie weet heeft iemand er nog iets aan.

Het is niet de conntrack tabel die het probleem is, maar de grootte conntrack expectation tabel. Standaard staat die op 4:

code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# sysctl -a | grep conntrack | grep expect
sysctl: error reading key 'net.ipv4.route.flush': Permission denied
sysctl: error reading key 'net.ipv6.route.flush': Permission denied
net.netfilter.nf_conntrack_expect_max = 4

Die heb ik naar 128 gezet:

code:
1
echo 'net.netfilter.nf_conntrack_expect_max = 128' >> /etc/sysctl.conf

Na een herstart gaan alle voip-gesprekken weer helemaal goed! Ook na weken uptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:56
Gisteren heb ik bij mijn moeder deze router weer meegenomen naar huis om deze zelf in gebruik te nemen. Nadat ik vanaf DD-WRT naar de nieuwste Ultraman OPEN-WRT build ben geflasht, werkte het ook allemaal prima.

Maar aangezien ik geen DHCP server wilde gebruiken op deze router heb ik per ongeluk de router op unmanaged gezet.
Nu krijg ik het uiteraard niet meer voor elkaar om de router te benaderen, maar geeft deze wel keurig via de lan poorten signaal door. Ik wil echter ook nog het Wi-Fi instellen.

Hoe kom ik weer op mijn router? Resetten lukt niet, ongeacht wat ik probeer (30/30/30, 10 sec reset indrukken, 2 minuten lang de reset knop indrukken) dat reset knopje reageert niet.

//Edit: het gaat trouwens om een WR1043ND V1.8
//Edit2: uiteraard vanaf DD-WRT -> Stock -> naar OPEN-WRT geflasht.

[ Voor 8% gewijzigd door tritimee op 16-10-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
Ultraman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:06:
Iemand hier ook de indruk dat met BB de WiFi snelheid 's avonds (dus na een dag uptime) aardig achteruit gaat? Het is verder wel keurig stabiel allemaal, maar in de ochtend beduidend vlotter.
Ik heb nog geen concrete metingen gedaan, daar wil ik dit weekend mee beginnen.
Al zul je zien dat het probleem zich dan ineens niet of minder voor doet omdat de meeste huisgenoten dan niet thuis zijn :+
Of 's avonds gaat in jouw buurt (toevallig) ineens meer interferentie van andere WIFI netwerken door de lucht? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook zeker waar... Ik zal dezelfde versie eens op een andere locatie in gebruik nemen. Stabiel is de boel namelijk wel. En meestal is WiFi OK, deze avond ook geen dikke dip gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik gebruik de build van Ultraman, om precies te zijn ''Ultraman-Regular-r37838 ''. Ik heb al een poos geleden ipv6 ingesteld, en laatst probeerde ik het nog een keer, met deze guide: http://sjoosten.nl/2013/1...ation-and-tunnelling.html

Ik heb eigenlijk vooral gecopypaste. De tunnel, die via henet gaat, werkt eigenlijk prima. Ik kan op de router met ipv6 pingen. Ook heb ik in /etc/config/6relayd vrijwel letterlijk staan wat op die pagina beschreven is, alleen heet het bij mij geen wan6 maar henet. Ik krijg alleen geen ipv6 adressen op mijn windows 7 computertje die vrij standaard ingesteld staat (ipv6 aan), en ook op andere plekken niet.

Als ik in luci naar de 'IPv6 RA & DHCPv6' pagina ga, krijg ik deze error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:448: Failed to execute cbi dispatcher target for entry '/admin/network/ipv6'.
The called action terminated with an exception:
/usr/lib/lua/luci/cbi.lua:334: Unable to read UCI data: 6relayd
stack traceback:
    [C]: in function 'assert'
    /usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:448: in function 'dispatch'
    /usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:195: in function </usr/lib/lua/luci/dispatcher.lua:194>

Ik draai al langer OpenWRT, met verschillende ultraman builds die ik geupdatet heb. Ik denk dat daar het probleem ook zit. Maar heeft iemand een idee hoe je het op kan lossen? Ik heb niet echt genoeg kennis van linux om dit goed te begrijpen.

Edit: Owh, ik heb het werkend gekregen, ik heb in luci "IPv6 routed prefix" ingevuld. Waarom luci die bovenstaande error gaf weet ik nog niet. Ook heb in ipconfig nu 5 IP adressen:
  IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:470:1f15:5c6:b804:3dac:d10a:3b36
  IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : fd9b:3b9e:47c2:0:b804:3dac:d10a:3b36
  Tijdelijk IPv6-adres. . . . . . . : 2001:470:1f15:5c6:a998:da4a:1d4e:5c1
  Tijdelijk IPv6-adres. . . . . . . : fd9b:3b9e:47c2:0:a998:da4a:1d4e:5c1
  Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::b804:3dac:d10a:3b36%10

[ Voor 16% gewijzigd door marcop23 op 17-10-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Op de laatste build van Ultraman (AA) is WiFi performance zeer wisselvallig. Ik heb maar een cronjob aangemaakt die iedere nacht een reboot uitvoert, want anders is binnen no-time de WiFi throughput om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:36
Sinds 1,5 week ook deze router draaien, bedoeld om de snelheid van het WIFI netwerk iets op te krikken tov standaard Ziggo modem.

Dat ging een week heel goed, tot ik sinds gister opeens last heb van hele wisselende performance. Downloads variëren ook van 1.0 MB/s tot 6.0 MB/s. Jammer, want ik merkte wel verbetering afgelopen week.

Morgen wou ik alles netjes wegwerken in de kast, dus dan maar eens verder kijken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Jeej, de 2 broertjes werken weer! Zonder solderen... Gewoon de pinnetjes van de seriële connectie lomp door de gaatjes duwen/ertegenaan houden. Draai weer de laatste versie van mk13139 met ipv6 en guest wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
tiab7 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:53:
[...]

toch maar even op mezelf reageren; wie weet heeft iemand er nog iets aan.

Het is niet de conntrack tabel die het probleem is, maar de grootte conntrack expectation tabel. Standaard staat die op 4:

code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# sysctl -a | grep conntrack | grep expect
sysctl: error reading key 'net.ipv4.route.flush': Permission denied
sysctl: error reading key 'net.ipv6.route.flush': Permission denied
net.netfilter.nf_conntrack_expect_max = 4

Die heb ik naar 128 gezet:

code:
1
echo 'net.netfilter.nf_conntrack_expect_max = 128' >> /etc/sysctl.conf

Na een herstart gaan alle voip-gesprekken weer helemaal goed! Ook na weken uptime.
Het lijkt er op dat ik het zelfde probleem heb met m'n gigaset

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[   65.820000] nf_conntrack: automatic helper assignment is deprecated and it will be removed soon. Use the iptables CT target to attach helpers instead.
[437836.360000] nf_conntrack: expectation table full
[437836.370000] nf_ct_sip: dropping packet: all ports in use for SDP media IN= OUT= SRC=141.105.1.x DST=91.213.165.x LEN=832 TOS=0x08 PREC=0x80 TTL=127 ID=54964 PROTO=UDP SPT=5080 DPT=5060 LEN=812 
[438637.760000] nf_ct_sip: dropping packet: all ports in use for SDP media IN= OUT= SRC=91.213.165.x DST=172.16.16.5 LEN=1101 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=0 DF PROTO=UDP SPT=5060 DPT=5080 LEN=1081 
[438637.780000] nf_ct_sip: dropping packet: cannot add expectation for voice IN= OUT= SRC=91.213.165.x DST=172.16.16.5 LEN=1101 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=0 DF PROTO=UDP SPT=5060 DPT=5080 LEN=1081 
[438638.230000] nf_conntrack: expectation table full
[623602.240000] nf_conntrack: expectation table full
[704446.330000] nf_ct_sip: dropping packet: cannot add expectation for voice IN= OUT= SRC=141.105.1.x DST=109.71.104.x LEN=793 TOS=0x08 PREC=0x80 TTL=127 ID=44974 PROTO=UDP SPT=5080 DPT=5060 LEN=773 
[704473.170000] nf_conntrack: expectation table full
[704473.180000] nf_ct_sip: dropping packet: all ports in use for SDP media IN= OUT= SRC=141.105.1.x DST=109.71.104.x LEN=1041 TOS=0x08 PREC=0x80 TTL=127 ID=44984 PROTO=UDP SPT=5080 DPT=5060 LEN=1021

141.105.1.x = mijn het WAN ip, 172.16.16.5 = ip gigaset
91.213.165.x, 109.71.104.x = ip voip provider

De log file gaat zo maar door.
Versie r42475 van mk13139 wordt er momenteel gedraaid.
Is het mogelijk om dit default te fixen in jou builds mk13139?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een probleem met mijn 1043 v1

De router met dd-wrt lijkt helemaal dood te zijn.
Ik kan hem niet bereiken op het standaard ip 192.168.1.1 (staat wel als gateway)
Kan hem wel bereiken via telnet (en heb op die manier ook al erase nvram gedaan zonder succes daarna)
De enige lampjes die branden zijn de power (constant) en de Wlan (knipperend en wanneer er een utp inzit het desbetreffende poort lampje.

Dit is opeens gekomen na het verplaatsen van de router en zou hem toch graag weer werkend krijgen.
Is er een optie om via telnet SSH te enabelen en dan opnieuw te installeren of openwrt of stock eroverheen te gooien??
Oh en als ik de router ping krijg ik het ttl=64 antwoord

Alle hulp is welkom

Ok volgende update nu brandt de powerled continu en knipperen de andere leds elke 2-3 seconden.
Is dit een gevalletej hier moet gesodleerd worden? en zo ja iemand in de buurt die het voor me kan en wil doen. (uiteraard tegen een bijdrage O-))

[ Voor 18% gewijzigd door Rubman op 31-10-2014 18:32 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een router/AP met USB en OpenWRT ondersteuning, maar ik kom er niet goed meer uit.

Van deze WR1043ND lees ik veel horrorberichten over instabiliteit, defecte units, en hij ondersteunt geen 5GHz band.
De WDR3600 doet dit wel, maar hier zou het 2.4GHz en 5GHz bereik dan weer heel slecht van zijn.

Volgens sommige berichten zou de WDR4300 een beter bereik hebben door de extra derde antenne, maar deze is dan weer slecht leverbaar.

Kan iemand me adviseren wat eind 2014 de beste keuze is?
Als hoofdzaak moet de router een Huawei 3G modem op de USB port voeden om zo een 3G verbinding tot stand te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:02
Ik ben in het bezit van een 1043 v1

Maar ik ondervindt stabiliteitsproblemen, en dan niet op windows 7 laptops en samsung tv
maar wel op Android apparaten(asus tablet, htc one x, s4 s5 enz)

Ik woon vrijstaand, verschillende kanalen geprobeert, de router is geflasht met verschillende versies van ddr-wrt maar niks heeft geholpen.

op fritzbox modem werkt alles goed.

Ik heb intresse in de TL-WR1043 v2 heeft deze hier ook last van of moet ik deze links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Laatst online: 13:06
Hmmm. Nu heb ik een appart probleem. Ik heb een WDR4300 met OpenWrt Barrier Breaker 14.07-rc3 / LuCI Trunk (svn-r10467) waarop ik nu op 5ghz met wpad een 802.1x authenticatie heb draaien. Dit werkt.

Nu wil ik dit ook doen op mijn TL1043 met daarop OpenWrt 14.07 by mk13139 r42258 / LuCI Trunk (svn-r10520), maar hierop krijg ik wpad helemaal niet geïnstalleerd omdat hij zegt dat wpad niet kan vinden.
Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kijk es of het überhaupt tussen de beschikbare pakketten zit. Ik heb op het OpenWrt-forum eerder berichten gezien over een pakket dat op de een of andere manier wel voor architectuur A maar niet voor architectuur B beschikbaar was.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Borromini schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:41:
Kijk es of het überhaupt tussen de beschikbare pakketten zit. Ik heb op het OpenWrt-forum eerder berichten gezien over een pakket dat op de een of andere manier wel voor architectuur A maar niet voor architectuur B beschikbaar was.
Hmmm. Als ik de 1043 laat zoeken naar wpad komt hij alleen met wpad-mini.. Maar waar zou het verschil dan moeten zitten? Netwerkchip zeggen ze allebei dat ze een generic MAC80211 802.11bgn radio hebben.. Moet dit dan op SoC niveau ondersteund worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor de TL-WR1043ND is wpad gewoon beschikbaar hoor...

Ik snap overigens nog steeds niet wat nou het verschil is tussen wpad en hostapd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
@Compizfox, welke versie van openwrt draai jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik draai nu r42115. Ik haal de packages gewoon van http://downloads.openwrt..../trunk/ar71xx/packages/*/ (die repo geldt voor heel trunk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Wellicht heeft iemand hier ervaring met het volgende:

Is het mogelijk om de TL-WR1043ND in een hotel te gebruiken om aan de laptop te hangen om zo een eigen netwerkje te creëren? Bij hotel moet ik betalen per user, en wil graag via Chromecast netflix kijken, daar heb ik een eigen wifi netwerk voor nodig. Laptop met wifikaart gaat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup, dat doe ik ook altijd op campings. Je hebt dan wel twee radio's nodig. De TL-WR1043ND heeft er maar één, dus je moet een USB-radio meenemen.

De ene radio gebruik je dan om te verbinden met het open netwerk van het hotel. De tweede radio gebruik je voor je eigen privénetwerk. Tussen deze twee netwerken moet je NAT'en.

Wat ik dan vaak nog doe is dat ik op de router een OpenVPN-client draai en zo een beveiligde tunnel aanleg naar huis.

[ Voor 51% gewijzigd door Compizfox op 09-11-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Compizfox schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:43:
Jup, dat doe ik ook altijd op campings. Je hebt dan wel twee radio's nodig. De TL-WR1043ND heeft er maar één, dus je moet een USB-radio meenemen.

De ene radio gebruik je dan om te verbinden met het open netwerk van het hotel. De tweede radio gebruik je voor je eigen privénetwerk. Tussen deze twee netwerken moet je NAT'en.
Tof, twee radio`s gaat lukken, laptop en router. Dat NAT`en, heb je daar een bruikbare link voor tbv netwerk-leek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Compizfox schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:51:
Ik draai nu r42115. Ik haal de packages gewoon van http://downloads.openwrt..../trunk/ar71xx/packages/*/ (die repo geldt voor heel trunk)
Die link werkt niet meer, maar draai je de 2014 of de 2013 versie? Want de ultraman versies zijn alweer meer dan een jaar oud.

Ik zelf zat te kijken op de Wiki van openwrt: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd en hier is de officiële versie van open-wrt voor de 1043 te downloaden. Of is deze vrij kaal zonder belangrijke/handige functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FicoF schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:20:
[...]

Tof, twee radio`s gaat lukken, laptop en router. Dat NAT`en, heb je daar een bruikbare link voor tbv netwerk-leek?
Je snapt dan wel dat je tussen je laptop en je router dan een kabel moet?

En tja, je moet gewoon zorgen dat de radio waarmee je met je hotel-WiFi verbindt met een andere interface gebridged zit dan je andere radio of switch. Tussen die twee netwerken moet je dan NAT gaan toepassen. Eigenlijk is het dezelfde situatie als je thuis hebt, met een huis-tuin-en-keukenrouter.

Dat is allemaal nodig omdat het WiFi-protocol geen bridging/switching toelaat zoals Ethernet wel kan.

Ik denk dat hier in de OpenWRT-wiki wel een tutorial over te vinden is.
Die link bestaat ook niet letterlijk. Ik bedoelde dat ik elke map in http://downloads.openwrt....ts/trunk/ar71xx/packages/ in m'n repo's heb staan. (sinds Barrier Breaker zijn dat losse repo's).
, maar draai je de 2014 of de 2013 versie? Want de ultraman versies zijn alweer meer dan een jaar oud.
Wat bedoel je met 2013 of 2014 versie? Ik draai gewoon OpenWRT trunk, r42115. Die versie is nu 3 maanden oud, dus eigenlijk weer tijd om een nieuwe te bakken :P
Ik zelf zat te kijken op de Wiki van openwrt: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd en hier is de officiële versie van open-wrt voor de 1043 te downloaden. Of is deze vrij kaal zonder belangrijke/handige functies?
Je kunt altijd packages los installeren.

Ik bouw mijn eigen image omdat ik dat alle packages die ik erin wil er al in heb. Ik hoef het dan niet steeds opnieuw te installeren na elke upgrade. Daarnaast heb ik mijn build wat zelfgeschreven patches, o.a. voor hoge MTUs over de switch en ondersteuning voor dynamic VLANs in hostapd.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 11-11-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ik bedoelde met 2014 Barrier Breaker. Omdat ultraman nog de attitude adjustment nog als basis heeft.

Ik weet dat je packages los kunt installeren. Echter kan dit via een GUI of moet dat via commands (zoals onder Linux). Ik gebruik namelijk nog steeds DD-WRT. Maar ik wil binnenkort nog steeds overstappen op Openwrt. Echter ik verdwaal een beetje in de chaos van mogelijkheden die OpenWRT biedt qua beschikbare images.
Wat adviseer je om iemand die van DD-WRT komt, te installeren qua OpenWRT? Kan ik bijvoorbeeld die van jouw gebruiken?
Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste