• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kanaal 14 kun je alleen gebruiken met 802.11b (en alleen in Japan idd)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hoeveel kan deze router eigenlijk aan?

Had vandaag namelijk (een voor ons) uitzonderlijke situatie; NAS en vaste PC halen 32GB aan torrents binnen en laptop stond op 1 meter van de router gewoon internet open.
Na niet al te lange tijd klapte het netwerk er volledig uit.

Zit zoals eerder gezegd toch met een schuin oog naar iets anders te kijken; nooit verwacht maar kan wel eens zijn dat onze situatie wat te veel wordt voor deze. (kan 'm tegenwoordig elke week wel een keer stroom eraf halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 20:48
Heb onlangs mijn ziggo abo verhoogt naar 150 Mbit. Klopt het dat mijn WR1043 (stock firmware) de bottleneck is dat ik niet de volledige snelheid kan halen? Alles is Cat6 bekabeld en via mijn eigen netwerk haal ik wel de Gbit verbinding.

edit:

never mind, zie dat de WAN > LAN idd max 123 Mbit is.

[ Voor 36% gewijzigd door funkiej op 13-09-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31
Volgens deze site is de WAN to LAN throughput maximaal 122 Mbps. De router zou hierbij dus inderdaad de bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 15:56
Voor de geinteresseerden zijn hier mijn builds te vinden.
Dit betreft een Ultraman Chunky r37838 build voor:
  1. TP-LINK WDR3600
  2. TP-LINK WDR4300
  3. TP-LINK WDR4310
  4. Linksys WRT160NL
Ik gebruik zelf de TP-LINK WDR4300 build en heb tot nu toe nog geen fouten kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb afgelopen week bij een klant een WDR3600 naar stock teruggezet, zijn laptop met broadcom wifi weigert te verbinden als het signaal niet 100% is.

Heb dat met mijn WDR4300 nog niet ervaren, maar binnenkort eens een nieuwe build proberen, kijken of het probleem opgelost is.

Wat betreft 1043ND vs WDR3600 qua 2.4GHz wifi: met OpenWRT lijkt de 3600 maar tot 18dB te gaan, is wat dat betreft wel degelijk een achteruitgang tov de 1043ND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Piet91 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:07:
Hoeveel kan deze router eigenlijk aan?

Had vandaag namelijk (een voor ons) uitzonderlijke situatie; NAS en vaste PC halen 32GB aan torrents binnen en laptop stond op 1 meter van de router gewoon internet open.
Na niet al te lange tijd klapte het netwerk er volledig uit.

Zit zoals eerder gezegd toch met een schuin oog naar iets anders te kijken; nooit verwacht maar kan wel eens zijn dat onze situatie wat te veel wordt voor deze. (kan 'm tegenwoordig elke week wel een keer stroom eraf halen)
Als je maar genoeg p2p-verkeer (torrents) hebt, leg je iedere router plat. Als je daar wat aan wilt doen, verlaag dan het maximaal aantal verbindingen in het torrentprogramma (staat vaak op 500 ofzo, 50 is prima). Dan verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:44

HaTe

haat niet

Ik ben bezig met het opzetten van OpenVPN op de build van mk13139. Ben bij de deze stap
Prime your cert database
clean-all
build-ca
build-dh
van deze handleiding. Het laatste commando, build-dh, doet er erg lang over, heb hem meer dan 4 uur laten lopen. Ook werden er van tevoren een aantal vragen gesteld over de waardes die ik hier heb aangepast:
export KEY_COUNTRY="US"
export KEY_PROVINCE="TX"
export KEY_CITY="Houston"
export KEY_ORG="My Cool Place"
Ik heb daar mijn gegevens ingevuld, maar die werden dus weer gevraagd. Doet het er veel toe welke gegevens ik daar in vul? Ik had gelezen dat kortere waardes zorgen voor een kortere tijd van build-dh, wat ik nog kan doen.

edit: Heb de KEY_SIZE op 1024 gezet in plaats van 2048 en dit gaat in ieder geval sneller. Nu maar afwachten.
edit 4 minuten later: Het is al klaar!! Omg, wat een groot verschil!

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 15-09-2013 12:10 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 08:25

sphere

Debian abuser

MdBruin schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:54:
Is niet overbodig, is meer van een vereiste. Hiermee wordt de nieuwe configuratie geladen ;)
Kennelijk reread cron de tabs niet zo vaak als op ubuntu, maar inmiddels reboot hij keurig om 0400. Heb geen klachten meer gehad van "she who shall not be named."

Dank aan de firmware bakkers hier, blij dat ik van mijn WRT54GS af ben.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
Nu al een paar keer een spontane reboot gehad en een keer Wifi down gekregen. Hoe? Netflix!
Een tijdje Netflix streamen via de iPad haalt de router bij gegarandeerd onderuit.

Ik draag Ultraman-Chunky-r37838 op een v1.8.

Just so you guys now....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
mcDavid schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:01:
[...]

Als je maar genoeg p2p-verkeer (torrents) hebt, leg je iedere router plat. Als je daar wat aan wilt doen, verlaag dan het maximaal aantal verbindingen in het torrentprogramma (staat vaak op 500 ofzo, 50 is prima). Dan verdwijnen je problemen als sneeuw voor de zon.
Bij mij gaat ie inderdaad eigenlijk alleen plat als ik DHT aan heb staan.. Ik heb overigens niet het idee dat hij DHT-verbindingen meetelt voor dat maximale aantal verbindingen, weet iemand daar meer van?

@mk13139: hartelijk dank voor het beschikbaar stellen van die build. Ik gebruikte tot voor kort dd-wrt, nu niet meer. :)

[ Voor 9% gewijzigd door foppe-jan op 16-09-2013 10:56 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Revert gedaan van DDWRT en nu jou build werkend erop, thanks! :) http://www.dd-wrt.com/php...s=0&postorder=asc&start=0

[ Voor 81% gewijzigd door Vraaag op 17-09-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 21:39
Ik zoek een plugin waarmee ik kan monitoren hoeveel verkeer er per ip adres wordt geup-en gedownload :) Nu weet ik dat Gargoyle het kan, maar daar wil ik liever niet naar overstappen.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Thanks, werkt perfect! :)

[ Voor 66% gewijzigd door Vraaag op 17-09-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een korte vraag waar ik niet helemaal uit kom.
We hebben interactieve tv en internet van KPN via de Arcadyan VGV7519 Experiabox V8.
Geen telefonie.

Nu heb ik deze router TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft omdat ik het wifi signaal van de experiabox belabberd vind.
Heb de router aangesloten op laptop via de netwerk-kabel en ingelogd.
Vervolgens de DHCP uitgezet in de TP-Link TL-WR1043ND.
Gesaved etc....

Stroom eraf gehaald.
Nu heb ik de TP-Link router via LAN poort 1 aangesloten op LAN poort 3 van de Experiabox, maar ik krijg geen draadloos internet. Kan wel inloggen op de router maar geen internet, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Vergeten wifi in te stellen? (op de router)

[ Voor 21% gewijzigd door Shamalamadindon op 17-09-2013 16:00 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
souris schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:10:
Nu al een paar keer een spontane reboot gehad en een keer Wifi down gekregen. Hoe? Netflix!
Een tijdje Netflix streamen via de iPad haalt de router bij gegarandeerd onderuit.

Ik draag Ultraman-Chunky-r37838 op een v1.8.

Just so you guys now....
Ga ik vanavond eens proberen met mijn telefoon. Via de computer (ethernet) geen problemen mee.
foppe-jan schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:55:
[...]

Bij mij gaat ie inderdaad eigenlijk alleen plat als ik DHT aan heb staan.. Ik heb overigens niet het idee dat hij DHT-verbindingen meetelt voor dat maximale aantal verbindingen, weet iemand daar meer van?
DHT maakt verbinding met veel verschillende computers (buiten je netwerk). Dat betekent veel entries in je NAT-tabel. Als je NAT-tabel te groot wordt, wordt je router vanzelf steeds trager, net zolang tot allerlei processen (meestal WiFi als eerste) vast gaan lopen en je het ding moet herstarten.

Normaliter kan je NAT-tabel ruimschoots groot genoeg worden om met meerdere computers tegelijk soepel te kunnen internetten, alleen veel distributed network programma's (zoals DHT, torrents, skype, enz.) hebben de neiging zoveel mogelijk connecties te maken, en dan kan het weleens te veel worden als je zelf niet ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 17:31

ikt

Om de zoveel weken weigert mijn TL-WR1043D te werken en moet ik de router herstarten (stroom eraf, software reboot) om weer internet te krijgen. Is dit een veel voorkomend iets? Buiten dit werkt de router prima.

Overgens verbindt mijn Galaxy Nexus met Android 4.3 nooit automatisch naar de TL-WR1043D, maar altijd naar de Ubee EVW3200 van Ziggo, maar ik denk dat dit eerder een probleem van Android is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 09:36
donald_dick schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:58:
Ik zoek een plugin waarmee ik kan monitoren hoeveel verkeer er per ip adres wordt geup-en gedownload :) Nu weet ik dat Gargoyle het kan, maar daar wil ik liever niet naar overstappen.
Dat heb ik hier opgelost door simpelweg een chain aan te maken met iptables, een comment toe te voegen aan de juiste regel (als in 'wanX') en dit (en nog wat meuk) vervolgens uit te lezen met collectd.

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 00:44
TP-LINK 1043 v1.11 FAN MOD

*links verwijderd, niet meer online*

[ Voor 95% gewijzigd door TheGrillmeister op 21-08-2018 00:27 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 22:05
Wat levert dat op, behalve extra stroomverbruik?

Nog even oefenen op je zaagkunsten ;-)
En enige bescherming is ook wel fijn?

• donald_dick
Da Devil schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:49:
[...]

Dat heb ik hier opgelost door simpelweg een chain aan te maken met iptables, een comment toe te voegen aan de juiste regel (als in 'wanX') en dit (en nog wat meuk) vervolgens uit te lezen met collectd.
Ja dat kan natuurlijk ook nog :)

• TheGrillmeister
Miyamoto schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:52:
Wat levert dat op, behalve extra stroomverbruik?

Nog even oefenen op je zaagkunsten ;-)
En enige bescherming is ook wel fijn?
Hopelijk levert dit een stabielere wifi verbinding/router op, de atheros chip werd relatief warm bij dataverkeer.
http://gathering.tweakers...message/38847277#38847277
http://gathering.tweakers...message/38582976#38582976
bouwew in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

Zaagkunsten zijn idd niet super :) met dremel en klein freesje gedaan. Lastig om het rond te krijgen.

Hij staat niet binnen handbereik en je vinger past er moeilijk in, tevens is de fan niet sterk.

[ Voor 16% gewijzigd door TheGrillmeister op 18-09-2013 11:11 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 23:06

RvL

En kan ie de lucht die je er in blaast ook nog ergens kwijt? Anders blaas je er wel mooi lucht in, maar kan het er nergens uit waardoor je effectief nog niet echt een airflow hebt.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• _JGC_
  • Nu online
Ding zuigt de lucht eruit. Verder zijn voor zover ik weet de zijkanten van de 1043ND voorzien van roosters, dus lucht erin lukt ook wel. Vraag me alleen af hoeveel nuttige airflow die mod genereert, mogelijk is het plakken van een heatsink op de Atheros chip ook ruim voldoende.

• RvL

RvL

Inderdaad, ding zuigt (ventilator dan). Als ie inderdaad open is aan de zijkant, lijkt me dat voldoende. Ik kon dat op de foto's niet zien en ken de case niet op m'n duimpje :)

Nu de dekens nog...

• chielmi
Ik ben benieuwd hoeveel effect dit heeft op de stabiliteit van de WiFi!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 21:18
Ongeveer een jaar geleden heb ik ook iets gepost over het plaatsen van heatsinks op deze router zie: Prolution in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Zie hier de foto's: http://imgur.com/a/ZHcnG#2

Vooral de Atheros chip wordt dus echt behoorlijk warm, de chip zelf is best klein maar je kan er dus best een wat grotere heatsink op doen.
Het verbeterd de stabiliteit wel, maar of het echt alle problemen verhelpt (met bijv. wifi) vraag ik me af. Af en toe moet ik de router nog wel een reboot geven (kan ook aan OpenWRT liggen)

Actieve koeling met een fan lijkt mij wat overdreven (ook qua onnodig geluid), maar het ziet er wel mooi uit ;).
Ben benieuwd naar je ervaringen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:01
Niemand met een thermische camea en een 1043ND >:) ?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb gisteren een V1.6 router overgenomen voor installatie bij mijn zus (haar Linksys wrt120 heeft kuren)

Nu begreep ik dat de standaardfirmware natuurlijk niet heel denderend is , dus ga ik hem denk ik maar voorzien van OpenWrt.

Wat raden jullie aan? Huidige firmware direct vervangen door de openwrt of moet ik nog upgraden of allereerst de 30/30/30 reset toepassen alvorens te updaten ?

Ik zoek dus eigenlijk een firmware die stabiel genoeg is om wat langer te draaien en wat minder aan updates onderhevig is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• mcDavid
OpenWRT is heel leuk, maar met de standaard firmware is ook niets mis hoor.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Maar goed waar zou jullie voorkeur naar uitgaan : Gargoyle, DD-WRT of latest stock fw?

Ze heeft dus nu met het eerdergenoemde type last van dropouts dus dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen.
Oh en graag wel met een GUI :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 19-09-2013 11:04 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• TheGrillmeister
Prolution schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:08:

Actieve koeling met een fan lijkt mij wat overdreven (ook qua onnodig geluid), maar het ziet er wel mooi uit ;).
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Het geluid op mijn kamer was prima om aan te horen, wanneer ik hem bovenop de kast zette werd het iets minder aangenaam.

Op dit moment een weerstand ertussen en eens kijken hoe dat is :)
Actieve koeling is idd misschien wat overdreven maar wel leuk

Heb de luchtroosters aan de linker kant dicht gemaakt zodat de lucht aan de rechterkant wordt aangezogen.
ThinkPadd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:30:
Niemand met een thermische camea en een 1043ND >:) ?
Ik zal eens kijken of ik de wifi kan stressen middels downloaden en een thermometer op het koelblok houdt :) ben benieuwd hoe warm deze wordt

EDIT:

De router is hier puur een AP
Draait op laatste OpenWrt release van mk

Ambient = 20 graden

Koelblok + open behuizing
Idle = 33 graden
Stressed middels downloaden = 35 graden

Zonder koelblok + open behuizing
idle = 40 graden
Stressed middels downloaden = 42 graden

Er zijn 4 componenten die warmte produceren (voelbaar), dat zijn:
- Processor
- Geheugen
- Atheros chip
- Hetgeen wat onder het stalen rechthoek zit (wifi versterker ?)(zie fotos)

Citaat (http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=712604'
"With closed top wi-fi drops every 4-6 hours, I guess ventilation slots in the body are not enough for proper cooling, whereas with open top it works well during weeks!"

[ Voor 55% gewijzigd door TheGrillmeister op 19-09-2013 14:06 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tss loop ik daar te prutsen met de Gargoyle firmware update te laten installeren via stock upgrade process , blijkt dat je de naam iets moet inkorten 8)7

Geupdate van 3.9.. naar 3.13.13 stock naar Gargoyle 1.5.10

Hoorde dat die firmware best stabiel is t.o.v. deze stock firmware.

Ik zal hem eens configureren en verder testen.

[ Voor 37% gewijzigd door Frostbite op 19-09-2013 16:15 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• chielmi
Sc0rPi0N schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:50:
Maar goed waar zou jullie voorkeur naar uitgaan : Gargoyle, DD-WRT of latest stock fw?

Ze heeft dus nu met het eerdergenoemde type last van dropouts dus dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen.
DD-WRT heb ik een week lang geprobeerd, maar wifi was erg instabiel. Was met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Sinds een maand laatste versie van Gargoyle in gebruik. Werkt echt volledig stabiel. Perfect!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:01
mcDavid schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:39:
OpenWRT is heel leuk, maar met de standaard firmware is ook niets mis hoor.
Is dat ook niet afhankelijk van welke versie je pakt? De stock 100820 schijnt een van de stabielere te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zitten dubben tussen deze en z'n nieuwere broertje de WDR4300. Heb tenslotte toch voor deze gekozen, 5g heb ik niet zoveel aan, de extender die ik gebruik voor het balkon kan het niet eens. En deze past precies naast m'n ubee, en ziet er toch ook een stuk beter uit naar mijn smaak.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te laat, maar just saying: Was de WDR3600 dan geen overweging?
Laat maar, ik zie nu dat de WDR3600 en WDR4300 inmiddels op hetzelfde prijsniveau zitten.
Wat betekent dat de prijs van de WDR3600 dus omlaag moet met een tientje of zoiets om interessant te zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 23-09-2013 11:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien was die niet op voorraad bij Norrod in grunn. :) M'n oude had het begeven dus ik zat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sc0rPi0N schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:50:

...Waarom niet OpenWRT? Is toch echt de way to go volgens mij. DD-WRT werkt sowieso erg slecht op de WR1043, en is bovendien wat beperkt vind ik. Gargoyle is gewoon een OpenWRT build, zou niet weten waarom die beter zou zijn dan de builds van Ultraman of anderen in dit topic, of stock OpenWRT.

Maar nogmaals met de stock firmware werkt de router ook gewoon goed hoor, zo niet dan zou ik eerder overwegen 'm RMA te sturen. Als je dit topic doorleest kom je een aantal mensen tegen die last hebben van instabiele routers, maar dan is dat meestal niet op te lossen met andere firmware.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Ik ben bezig met het overstappen van DD-WRT naar OpenWRT.

Ik had 3 routers draaien op DD-wrt versie v24-sp2 (12/31/12) std
Eerst heb ik de 30 30 30 reset uitgevoerd voor de flash.
Dan terug gezet naar de originele firmware m.b.v. tl-wr1043nd_v1-webrevert met:
MD5: 5da3036aeba05a1fad258eac08639bc0

Hierna kwam router niet meer online
De sys led bleef knipperen. (Wlan en pwr gewoon on)

Naar wat proberen is uiteindelijk de tl-wr1043nd_v1-webrevert wel (gedeeltelijk) geladen.
Ik kan een andere tp link firmware flashen (heb ik ook gedaan) maar m'n sys led blijft constant knipperen.

Wat is er nou eigenlijk fout gegaan? is de firmware corrupt?
Wat kan ik 't beste doen?

o ja, dit is m'n 1e router v.d. 3 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Killerbert op 25-09-2013 00:56 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:56
mcDavid schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:28:
[...]
...Waarom niet OpenWRT? Is toch echt de way to go volgens mij. DD-WRT werkt sowieso erg slecht op de WR1043, en is bovendien wat beperkt vind ik. [...]
DD-WRT v24-sp2 (05/27/13) std (SVN revision 21676) Draait hier anders prima. De nieuwere versie (juli) schijnt iets buggy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik draai nu een paar weken openwrt, maar het valt me wel op dat hij slecht (en ook een beetje wisselvallig) omgaat met programma's die veel verbindingen openen.. Soms gaat ie al raar doen bij 200 verbindingen, soms pas bij 300+ (bij gelijke kamertemperatuur), en dan weigert de router nadat de verbinding is weggevallen ook minutenlang om opnieuw verbinding te maken met de netwerkkaart (een wdn3800/n600), terwijl andere apparaten nog wel werken. Als dit gebeurt moet ik alle verbindingen afsluiten en een paar minuten wachten, pas daarna kan ik weer verbinding maken met de router.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 30-09-2013 22:02 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ik heb deze router besteld, hij komt morgen binnen. Als ik wil:

-stabiel 300mbit wifi
-usb port voor usb printer gebruiken
-geen kennis van linux nodig

welke firmware raden jullie mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Buntmans schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:22:

-stabiel 300mbit wifi

Toverfirmware waarmee de hardware op magische wijze verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mcDavid schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:44:
[...]

Toverfirmware waarmee de hardware op magische wijze verandert.
Als je Merlin wilt draaien had hij wel een Asus gekocht :+
Buntmans schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:22:

-stabiel 300mbit wifi
-usb port voor usb printer gebruiken
-geen kennis van linux nodig

Maar serieus wat ik heb gedaan is gewoon gekeken en gelezen wat de meest stabiele firmware is. Toen kwam ik zelf uit op Gargoyle. Dit is een firmware met OpenWRT als basis maar dan met GUI schil. JHe hoeft dus geen rare script of configuratiebestanden aan te passen, maar kan alles instellen via een browser.

De wifi sterkte hangt mede af van welk kanaal je gebruikt. Zoek via InSIDDer uit welk kanaal nog vrij is (of het minst bezet). En stel je router daarop in. Op die manier bereik je eerder je 300 mbit dan wanneer je op een druk kanaal gaat zitten. En dan ga ik er even vanuit dat je wifi ontvanger ook een een 300Mbit kaart is.

[ Voor 68% gewijzigd door Frostbite op 01-10-2013 09:30 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:56
300Mbit is in drukbevolkt gebied sowieso niet echt haalbaar. Aangezien je een dubbele kanaalbreedte (40MHz) gebruikt, is er bijna altijd veel overlap met andere netwerken/kanalen. In stedelijk gebied zou ik bijna willen stellen dat je associaal bezig bent als je 40MHz kanaalbreedte gebruikt. Gebruik gewoon lekker 20MHz (1 kanaal) en de kans is groot dat je verbinding stabieler is. 150Mbit/s zou voor het leeuwendeel van de internetabonnementen ook genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
mk13139 schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:11:
[...]

Zolang de snelheid maar niet inkakt kunnen die errors niet heel veel kwaad :).
Omdat ik van een andere gebruiker ook het verzoek heb gekregen voor https, heb ik luci-ssl toegevoegd aan de nieuwe build:

Nieuwe build: r37919

In deze build heb ik op verzoek luci-ssl toegevoegd, zodat men een beveiligde https verbinding kan maken met de webGUI.
Tevens zijn er in deze build een hoop nieuwe patches toegevoegd m.b.t. mac80211.

Op verzoek van Lieuwe15 heb ik mijn host veranderd, waardoor men ook oudere builds van mij kan blijven downloaden.

Veel plezier met deze build!

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
  • Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
  • Printer support
  • 802.11Q VLAN
  • UPnP ondersteuning
  • Wake-on-LAN instellingen
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • Transmission Bittorrent client
  • OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
  • FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
  • Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
Om van TP-Link firmware naar OpenWRT te gaan, kiest men voor de factory image.
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.

Download link: http://goo.gl/r9heHY (klik op het zwarte pijltje rechtsonder)

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.
Hoe kan ik deze firmware downloaden? Ik krijg alleen een access denied op Google Drive. Ik hoop dat de WiFi met deze build stabiel blijft. Krijg ook alleen maar "ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!" errors en dan klapt WiFi er helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
jeroen_76 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Hoe kan ik deze firmware downloaden? Ik krijg alleen een access denied op Google Drive. Ik hoop dat de WiFi met deze build stabiel blijft. Krijg ook alleen maar "ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!" errors en dan klapt WiFi er helemaal uit.
Nee hoor je krijgt geen access denied. Google Drive heeft een leuke functie om voorbeelden van te downloaden bestanden te weergeven. Maar omdat het een .bin bestand betreft, en hij deze niet uit kan lezen, geeft hij aan 'geen voorbeeld beschikbaar'.

Maar goed als je op dat scherm rechtsonder op het pijltje klikt kun je hem downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 15:07
Ik heb nu een tijdje een BNC draaiende op mijn router en het werkt echt goed. Ik ben van plan om eigenlijk nog wat meer met mijn router te gaan doen en vroeg me af of het mogelijk was om SickBeard op mijn router te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik denk dat de installatie zou kunnen lukken:
1. Install Python - Die zit gewoon bij de standaard lijst me te downloaden packages
2. Install Python - Kan deze niet vinden bij de lijst met packages
3. Retrieve SickBeard source - Te doen denk ik
4. Start SickBeard - Gewoon python laten draaien

Ik denk dat dit wel te doen is, maar ik vraag me af of de router wel snel genoeg is en genoeg geheugen heeft om SickBeard te draaien.

Heeft iemand ervaring met SickBeard op deze (of een andere OpenWRT) router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Ik zit tegen een klein probleem aan te hikken met het QoS pakket van ultramans build.

het zit zo: ik het twee wifi netwerken, een normaal beveiligd, welke verder ook lan verbonden is, en een gastnetwerk, welke alleen aan het internet hangt. Het gastnetwerk hangt aan een extra netwerk interface.

Echter zou ik graag mijn gastnetwerk limiteren in bandbreedte, ik heb maar 20mbit en ik wil zelf iig fatsoenlijk gebruik kunnen blijven maken hier van ;)

Hebben jullie hier tips voor?

ik heb geprobeerd op het QoS tabblad een interface met dezelfde naam als die van mn gastnetwerk te maken (greynet) Echter resulteerde dit in het knijpen van de totale verbinding, wat ook echt niet de bedoeling is...

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 15:15
coredalae schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:12:
Ik zit tegen een klein probleem aan te hikken met het QoS pakket van ultramans build.

het zit zo: ik het twee wifi netwerken, een normaal beveiligd, welke verder ook lan verbonden is, en een gastnetwerk, welke alleen aan het internet hangt. Het gastnetwerk hangt aan een extra netwerk interface.

Echter zou ik graag mijn gastnetwerk limiteren in bandbreedte, ik heb maar 20mbit en ik wil zelf iig fatsoenlijk gebruik kunnen blijven maken hier van ;)

Hebben jullie hier tips voor?

ik heb geprobeerd op het QoS tabblad een interface met dezelfde naam als die van mn gastnetwerk te maken (greynet) Echter resulteerde dit in het knijpen van de totale verbinding, wat ook echt niet de bedoeling is...
Dit werkt alleen als je voor de WAN verbinding ook een limiet instelt. Dit kan gewoon de maximaal haalbare bandbreedte van je WAN verbinding zijn (20 Mb/s). Vervolgens voeg je een tab toe voor je gastnetwerk en stel je daar de gewenste limiet in.

Zo werkt het bij mij al een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Killerbert schreef op woensdag 25 september 2013 @ 00:43:
Ik ben bezig met het overstappen van DD-WRT naar OpenWRT.

Ik had 3 routers draaien op DD-wrt versie v24-sp2 (12/31/12) std
Eerst heb ik de 30 30 30 reset uitgevoerd voor de flash.
Dan terug gezet naar de originele firmware m.b.v. tl-wr1043nd_v1-webrevert met:
MD5: 5da3036aeba05a1fad258eac08639bc0

Hierna kwam router niet meer online
De sys led bleef knipperen. (Wlan en pwr gewoon on)

Naar wat proberen is uiteindelijk de tl-wr1043nd_v1-webrevert wel (gedeeltelijk) geladen.
Ik kan een andere tp link firmware flashen (heb ik ook gedaan) maar m'n sys led blijft constant knipperen.

Wat is er nou eigenlijk fout gegaan? is de firmware corrupt?
Wat kan ik 't beste doen?

o ja, dit is m'n 1e router v.d. 3 |:(
Heeft iemand hier toevallig nog een antwoord op :?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Grappig. Ik haal ineens 10mb per seconde via Wifi. Niet dat ik klaag, maar mijn system load schiet door het dak. Na een paar minuten richting over de 6.0 te zijn geweest klapt hij er ook uit. is er een manier om dit een beetje in toom te houden of moet ik toch naar een andere router kijken.

Edit: ik dacht dat het 6 was, dat blijkt dus 12.0 zijn :P
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/crdj.png

[ Voor 16% gewijzigd door donald_dick op 03-10-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ultraman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:49:
Ze stonden al even online, maar ik heb inmiddels release posts gemaakt:

OpenWRT 12.09 Attitude Adjustment r37838

Voorzien van het nieuwe IPv6 framework, updates aan de firewall en een iets nieuwere LuCI web-interface.

Aan de upgraders: gebruik je IPv6? Dan wil je die configuratie migreren naar het nieuwe framework.
Zelf ben ik met een volledig schone lei begonnen met deze build. Natuurlijk wel een backup van mijn oude configuratie gemaakt, dus veel heb ik terug kunnen copy-pasten ;)

Vergeet ook niet je software repository configuratie bij te werken nadat je de nieuwe versie hebt geïnstalleerd. Instructies hiervoor staan op mijn website:

Regular build
Ga naar: http://sjoosten.nl/2013/09/openwrt-aa-r37838-regular-nl.html

Chunky build
Ga naar: http://sjoosten.nl/2013/09/openwrt-aa-r37838-chunky-nl.html
Fixes voor de Dynamic DNS en Wake-on-LAN functies.

Mocht mijn server het laten afweten, de images zijn binnenkort ook beschikbaar op de FTP van eymey.
Noot: IPv6 lijkt hier niet helemaal juist te werken.

Voor algemene info over OpenWRT, mijn builds, e.d. zie dit verhaaltje. (Engels)

Opmerkingen en suggesties blijven welkom! :)
Ultraman, ik heb jouw chunky build op de mijne ingestalleerd, maar ik krijg mijn wireless met geen mogelijkheid op een fatsoenlijke snelheid, max 30Mbps en met orginele firmware gaat die 110/120Mbps wat de max is van mijn verbinding. Dus ik wou weer terug naar de orignele firmware maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de firmware file gebruikt die in de topic start staat om weer terug te gaan naar stock firmware. Ik heb ook verschillende builds (sysupgrades) geprobeerd maar ze failen allemaal met de foutcode:
The CGI process did not produce any response
Het uploaden van de firmware file duurt ook behoorlijk lang (zo'n 10minuten).

Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit weer gefixed krijg?

-edit-
Oww.... ik heb hem maar mee naar het werk genomen om hem daar proberen te herstellen, eerste poging en het werkt gewoon direct.
Vreemd , maar blij dat hij het weer doet :)

[ Voor 4% gewijzigd door koekkoek op 04-10-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 19:10
Tjemig wat is dat ruling gebeuren ingewikkeld op de WR1043ND.....
al maanden zoek ik regelmatig een manier om WiFi tussen 24:00 en 07:00 uit te schakelen (en dan nog het liefst voor specifieke MAC adressen). Maar snap er niets van, onder de standaard f/w. Op mijn vorige (een Netgear) was dit een standaard optie, maar nu moet ik op een of andere manier in allerlei submenu's dingen instellen. :?

Is er iemand die me dit simpel kan uitleggen?

Edit1:
Gargoyle geïnstaleerd, geeft exact wat ik wilde.
En is een stukje gemakkelijker in te stellen.
Naast een tijd instellen dat er toegang tot Internet is, kan dit individueel per dag/uur en op MAC/IP.
En ondanks dat de UI er simpeler, minder gelikt uitziet. Is alles veel gemakkelijker te vinden dan in de f/w van TP-Link zelf en zijn er mijn inziens zelfs meer opties. Ook in vergelijking met DDWRT/OPENWRT is dit veel gemakkelijker (vind ik).

Edit2:
Haaaa..... nog meer voordelen aan Gargoyle.
Ik haal eindelijk weer een usenet download van 5000KB/s via WiFi.

[ Voor 45% gewijzigd door LessRam op 07-10-2013 16:30 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampelman
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 20:48
Recentelijk ben ik ook in het bezit van deze TP-WR1043ND. Buiten de normale werkzaamheden (het internet binnen laten) werkt het ding niet helemaal zoals ik had gehoopt. Vooral als het gaat om media afspelen via een Popcorn hour wordt het geduld behoorlijk op de proef gesteld. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mogelijk ook een oplossing heeft gevonden?

Dit is de situatie. Er zijn 2 TP-WR1043ND's in huis. 1 staat boven en fungeert als een 'domme' switch. Hier zitten de desktops achter. Beneden, in de meterkast, hangt nummer 2. Deze zit verbonden aan een Netgear Readynas en een Popcorn hour A-210. Deze combi werkt op een of andere manier niet. Zodra er films / series worden afgespeeld vanaf de Popcorn hour krijg je 30 seconden beeld. Daarna loopt het vast / bevriest het.

Het vervelende is dat alles prima werkt met een Draytek 2900. Alleen dit is een dusdanig oud beestje dat we geen maximale internetverbinding hadden. (Scheelt een factor 2)

Alles is voorzien van de laatste firmware (op de Popcorn hour na, die heeft de een na laatste ivm bugs) Zoekwerk levert helaas bijzonder weinig op. Reeds geprobeerd, helaas geen succes:
* Factory reset van de Router
* Factory reset van de Popcorn hour
* Plex Media server
* Meeting van de kabels (Alles is goed..)

Iemand suggesties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan ik deze router gebruiken icm een externe HD waar ik mijn films op heb staan icm XBMC?
XBMC draait op een 1.6Ghz dual core android stick. (als dat relevante info is)

[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-10-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Kan, niet echt aan te raden met HD films ed omdat het beestje niet heel krachtig is ;) (en het wegschrijven dan erg lang duurt)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:46
kaasaanfiets schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:55:
Kan ik deze router gebruiken icm een externe HD waar ik mijn films op heb staan icm XBMC?
XBMC draait op een 1.6Ghz dual core android stick. (als dat relevante info is)
Dat kan, maar volgens mij moet je blij zijn als je 8mbit haalt vanaf de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Oke, zou de Sitecom Gaming router 2 (wl-309) dan een betere optie zijn?
Of zijn deze routers uberhaupt niet snel genoeg voor het streamen van media (wel 720P ik draai geen full HD) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

De primaire taak van routers is... routeren.

Er zullen ongetwijfeld exemplaren zijn die beter kunnen streamen vanaf een op de USB aangesloten HDD, maar bij de budget exemplaren zal het niet heel veel verschil maken ben ik bang.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

RvL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:09:
De primaire taak van routers is... routeren.

Er zullen ongetwijfeld exemplaren zijn die beter kunnen streamen vanaf een op de USB aangesloten HDD, maar bij de budget exemplaren zal het niet heel veel verschil maken ben ik bang.
Zo uit mijn hoofd was hij in 2010 169euro dus toen was het geen budget model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
720P zal nog wel gaan, reken erop dat je ongeveer 16Mbit throughput haalt via USB. Als je verder weinig/geen belastende dingen aan het doen bent zou je dus zelfs een hoge bitrate HD-film kunnen streamen. Het houdt alleen niet over allemaal. Ja het kan, Nee je wil het (waarschijnlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
LessRam schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 23:57:
Tjemig wat is dat ruling gebeuren ingewikkeld op de WR1043ND.....
al maanden zoek ik regelmatig een manier om WiFi tussen 24:00 en 07:00 uit te schakelen (en dan nog het liefst voor specifieke MAC adressen). Maar snap er niets van, onder de standaard f/w. Op mijn vorige (een Netgear) was dit een standaard optie, maar nu moet ik op een of andere manier in allerlei submenu's dingen instellen. :?

Is er iemand die me dit simpel kan uitleggen?

Edit1:
Gargoyle geïnstaleerd, geeft exact wat ik wilde.
En is een stukje gemakkelijker in te stellen.
Naast een tijd instellen dat er toegang tot Internet is, kan dit individueel per dag/uur en op MAC/IP.
En ondanks dat de UI er simpeler, minder gelikt uitziet. Is alles veel gemakkelijker te vinden dan in de f/w van TP-Link zelf en zijn er mijn inziens zelfs meer opties. Ook in vergelijking met DDWRT/OPENWRT is dit veel gemakkelijker (vind ik).

Edit2:
Haaaa..... nog meer voordelen aan Gargoyle.
Ik haal eindelijk weer een usenet download van 5000KB/s via WiFi.
Misschien een kleine How-To maken voor andere Tweakers die dit willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 10:38
Sinds deze week heb ik een TL-WR1043ND. Ik heb mijn USB-HDD aan de USB poort gehangen en internet acces aangezet in het FTP deel. Nu kan ik deze wel bereiken via mijn LAN-adres, maar niet via het publieke internet adres. Iemand een idee waar dit mis kan gaan?

Is in combinatie met Ziggo Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
MikeOO schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:08:
[...]
Misschien een kleine How-To maken voor andere Tweakers die dit willen proberen.
Mijn manier lijkt me niet de juiste voor een How-To :)
1) Hier beginnen: http://www.gargoyle-router.com/index.php
2) Deze installatie uitleg goed lezen http://www.gargoyle-route...doku.php?id=install_guide
3) doorgaan met deze uitleg http://www.gargoyle-route...hp?id=tp-link_tl-wr1043nd
4) en vervolgens instellen met behulp van de screenshots http://www.gargoyle-router.com/wiki/doku.php?id=screenshots

Vooral niet vergeten de "revert back firmware" te downloaden van te voren, want die heb je echt nodig als het fout gaat.

En continue in gedachten houden:
De standaard TP-Link WR1043ND voldeed toch niet (meer) volledig aan mijn wensen dus....
wordt ie gebricked..... So be it. Had anders toch een nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
FicoF schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:51:
Sinds deze week heb ik een TL-WR1043ND. Ik heb mijn USB-HDD aan de USB poort gehangen en internet acces aangezet in het FTP deel. Nu kan ik deze wel bereiken via mijn LAN-adres, maar niet via het publieke internet adres. Iemand een idee waar dit mis kan gaan?
Zelf ook veel mee gepuzzeld. Bij mij was het zo dat ik dacht dat ie niet toegankelijk was vanaf Internet, hoe ik ook testte op mijn PC en instellingen in de firmware.
Bleek dat (in mijn situatie) de HDD wel bereikbaar was vanaf alles behalve binnen mijn eigen netwerk. Dus even bij iemand anders proberen, of een andere abo dan je Ziggo IP. Mogelijk via je smartphone provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

LessRam schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:40:
[...]

Mijn manier lijkt me niet de juiste voor een How-To :)
1) Hier beginnen: http://www.gargoyle-router.com/index.php
2) Deze installatie uitleg goed lezen http://www.gargoyle-route...doku.php?id=install_guide
3) doorgaan met deze uitleg http://www.gargoyle-route...hp?id=tp-link_tl-wr1043nd
4) en vervolgens instellen met behulp van de screenshots http://www.gargoyle-router.com/wiki/doku.php?id=screenshots

Vooral niet vergeten de "revert back firmware" te downloaden van te voren, want die heb je echt nodig als het fout gaat.

En continue in gedachten houden:
De standaard TP-Link WR1043ND voldeed toch niet (meer) volledig aan mijn wensen dus....
wordt ie gebricked..... So be it. Had anders toch een nieuwe gekocht.
Kan ik me bij aansluiten. Zelf e.a. uitzoeken en installeren is toch het leukste als Tweaker. Genoeg inlezen of het versienummer direct omgezet kan worden (ik had een V1.6) en daarna alles instellen (vrij wifi kanaal) en trots op jezelf zijn dat alles goed werkt.

Kreeg te horen bij de persoon waar hij nu draait is dat het internet sneller is en dat de verbinding nu ook niet meer wegvalt. :*)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:51:
[...]

Kan ik me bij aansluiten. Zelf e.a. uitzoeken en installeren is toch het leukste als Tweaker. Genoeg inlezen of het versienummer direct omgezet kan worden (ik had een V1.6) en daarna alles instellen (vrij wifi kanaal) en trots op jezelf zijn dat alles goed werkt.

Kreeg te horen bij de persoon waar hij nu draait is dat het internet sneller is en dat de verbinding nu ook niet meer wegvalt. :*)
Kijk daar was ik dus al niet goed genoeg ingelezen :) Heb me niet eens afgevraagd of er misschien de hardware versie nummer de boel kan laten bricken. (versie 1.0 hier.... geloof ik)
Maar inderdaad internet via WiFi is sneller zeker zo'n 25% hier (Kan ook door beter bereik zijn?) En tot nu toe geen uitval gehad. Wat met de officiele firmware nogal vaak gebeurde de laatste tijd hier in huis. Reden nooit kunnen vinden.....

Maar zelf heb ik Gargoyle maar om 1 reden geinstalleerd; controle op IP/MAC. Kan nu tenminste zien dat mijn puber zoon "internet verslaafd is" (snachts tot 3:00 internetten, en om 07:00 weer opstaan terwijl hij pas om 11:30 op school hoeft te zijn), en zijn school resultaten daar dus naar zijn. En met behulp van Gargoyle heb ik nu ingesteld dat zijn MAC adressen (telefoon, PC, tablet) vanaf 23:00 geblocked worden, en andere/onbekende (gespoofde) MACs ook niet toegelaten worden.

Radicale oplossing, maar wist geen andere manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik hoor mijn collega's ook klagen over het internet- en PS3gamegedrag van hun zonen met slechte schoolresultaten als gevolg dus ik weet wel hoe het zit.

Ach als zijn schoolresultaten omhoog gaan kun je altijd de marges wat uitbreiden.
Ik zou ook voorlopig alles in de gaten houden, stel dat hij ineens een andere wifi stick heeft oid.

Maar goed als je vreemde MACs als niet toelaat dan zit je denk ik safe.

Oudste van mij is nu 10 en die wilde Kik op haar iPod. Tuurlijk maar papa zal ook even kijken wat het is.
Als je dan op twitter al die verzoeken ziet en het aantal 'knuppels' ziet... :F

[ Voor 26% gewijzigd door Frostbite op 09-10-2013 01:00 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. Geprobeerd om DD-WRT er op te zetten.
Had eerst een 30/30/30 reset gedaan.
Toen de DD_WRT uit de openingspost erop gezet. (Wel de juiste van origineel naar WRT).
Geflashed via webbrowser Firefox. Later las ik dat dit via Internet Explorer moet.

Na het flashen kwam deze niet meer online.
Power led brand continu. De Wan led knippert zo nu en dan.
Niet meer bereikbaar via webbrowser met diverse ip adressen geprobeerd.
Pingen ook geen bereik. Diverse malen reset geprobeerd.

Verder kom ik via de wiki's niet verder.

Iemand nog een idee of is deze router einde oefening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je beginnen aan DD-WRT? Heb het zelf ook gehad, was er niet kapot van. Draai nu alweer een jaar OpenWRT. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhero21
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo allemaal,

ik ben zelf ondertussen ruim een jaar gelukkige bezitter van deze router, maar ook bij ons in de studentenflat is het noodlot toegeslagen. Zojuist een vriendelijk bericht ontvangen van de woningcorporatie met een lijst van zo'n twintig routers die uitgeschakeld dienen te worden omdat ze problemen veroorzaken op het netwerk. Aanvankelijk dacht men dat het enkel ging om verkeerd aangesloten routers, maar blijkbaar worden er ook bij correct aangesloten routers "ongewenste verschijnselen" gedetecteerd in verband met broadcast storms. Teruglezend in dit topic komt het er waarschijnlijk op neer dat de mDNS pakketjes gebounced worden door verschillende routers in het netwerk.

Ik ben zelf een ongelofelijke leek wat betreft netwerken enzo, maar de eenvoudige oplossing die geboden wordt ("je router disconnecten") is voor mij gewoon geen optie. Ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten om nu opeens een hele nieuwe router te moeten kopen, want voor mij doet hij het goed. Het is dus blijkbaar mogelijk om alternatieve firmware op de router te installeren, maar daar komt ook behoorlijk wat bij kijken.

Dus hier komt de vraag: wat kan ik het beste doen om de problemen te verhelpen? Ik sta open om alternatieve firmware te installeren, maar ik wil daarvoor ook niet al teveel functionaliteit inleveren en ik ben ook niet in de positie om enkele middagen met de firmware te rommelen, het liefst heb ik gewoon een oplossing die werkt 'as is'.

Hopelijk kunnen de techneuten hier me verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat er hier vast wel mensen zijn die je kunnen adviseren, maar dan is denk ik wat meer informatie over de precieze netwerksituatie en de features die jij niet wenst te verliezen wel handig :)
Afhankelijk daarvan is mogelijk ook te zeggen hoeveel werk een alternatieve firmware is.
In de meeste huis-tuin-keuken gevallen is bijvoorbeeld OpenWRT niet significant meer werk dan standaard router firmware, althans voor mij. Sls er geen speciale WAN settings zijn en het bijvoorbeeld gewoon met DHCP werkt, dan hoef je eigenlijk alleen nog het WiFi in te stellen, en daar kom je wel uit als je het ook bij de stock firmware hebt gedaan. Wil je alleen mogelijk nog een nachtelijke herstart van het WiFi instellen, maar dat is ook niet complex en de instructies daarvoor heb ik al eens geplaatst.

[ Voor 62% gewijzigd door Ultraman op 09-10-2013 16:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Laatst online: 26-09 14:29
Wellicht kunnen jullie me helpen met een probleem dat pas onlangs zich voordeed.
(Ik heb niet gemerkt wanneer het probleem zich voor het eerst voordeed).

Ik draai nu Ultraman-Chunky-r37838 achter mijn Huawei modem van Online.
Op het modem heb ik enkele poorten naar mijn NAS open staan (torrent, ftp, web) maar wat ik ook probeer, ik kom er niet in. Kan het zijn dat openwrt verkeer tegenhoudt?

Naar mijn idee heb ik bij de firewall etc alles uitgezet (router fungeert alleen als AP/switch) maar gezien ik nog niet zo ervaren met openwrt ben zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhero21
Ultraman schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:38:
Ik denk dat er hier vast wel mensen zijn die je kunnen adviseren, maar dan is denk ik wat meer informatie over de precieze netwerksituatie en de features die jij niet wenst te verliezen wel handig :)
Afhankelijk daarvan is mogelijk ook te zeggen hoeveel werk een alternatieve firmware is.
In de meeste huis-tuin-keuken gevallen is bijvoorbeeld OpenWRT niet significant meer werk dan standaard router firmware, althans voor mij. Sls er geen speciale WAN settings zijn en het bijvoorbeeld gewoon met DHCP werkt, dan hoef je eigenlijk alleen nog het WiFi in te stellen, en daar kom je wel uit als je het ook bij de stock firmware hebt gedaan. Wil je alleen mogelijk nog een nachtelijke herstart van het WiFi instellen, maar dat is ook niet complex en de instructies daarvoor heb ik al eens geplaatst.
Oké, super. Het is niet zozeer dat ik de geavanceerde features gebruik die ergens diep verstopt zitten, maar ik heb wel een hele bende apparaten aangesloten op de router (telefoon, printer, laptop, desktop) en maak dan ook veel gebruik van het over het netwerk delen van bestanden. Wat ik ook veel gebruik is de mogelijkheid om mijn laptop als mediaserver in te stellen zodat ik films kan afspelen op mijn televisie of PS3 die ook op het netwerk zijn aangesloten.
Misschien zit ik verkeerd, maar ik heb de angst dat een alternatieve firmware ervoor zorgt dat niet alles 1,2,3 werkt en hoewel ik over het algemeen niet terugdeins voor een klein beetje zoekwerk, zou ik voor mijn router wel graag willen dat het gewoon werkt.
Ik heb al een beetje rondgekeken voor OpenWRT, maar ik vind het erg lastig om uit te zoeken wat ik precies kan verwachten van OpenWRT ten opzichte van wat ik nu heb. Als het bijvoorbeeld gewoon een nieuwe image installeren en wat instellingen goed zetten is, dan moet dat op zich nog wel te doen zijn. Ik zag dat er hier in dit topic ook OpenWRT images aangeboden werden, maar ook daarvan weet ik niet precies wat te verwachten.

De precieze netwerksituatie ken ik niet helemaal. We zitten hier aangesloten op de infrastructuur van de universiteit. Ik heb mijn router direct aangesloten op de aansluiting in de muur en van de router heb ik gewoon een lading draadloze verbindingen en één vaste verbinding. Op het netwerk kan ik wel andere mensen zien (lekker veilig, dus), ook van buiten mijn eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

OpenWRT is vooral erg flexibel en is op veel meer manieren in te zetten dan een consumentenrouter met stockfirmware (die doorgaans alleen te gebruiken zijn als residential gateway, en niet anders). Dit betekent aan de ene kant dat de mogelijkheden eindeloos zijn, maar ook dat het wat netwerkkennis vereist om een bepaalde, lastige configuratie vanaf scratch op te bouwen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:34:
Waarom zou je beginnen aan DD-WRT? Heb het zelf ook gehad, was er niet kapot van. Draai nu alweer een jaar OpenWRT. :z
Tja, je moet ergens beginnen he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

Harrie

NederVlaming

kaasaanfiets schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:25:
Oke, zou de Sitecom Gaming router 2 (wl-309) dan een betere optie zijn?
Of zijn deze routers uberhaupt niet snel genoeg voor het streamen van media (wel 720P ik draai geen full HD) ?
Dit werkt wel hoor, ik doe het zelf ook op mn 1043nd met openwrt. Maar zoals gezrgd moet je wel geduld hebben met je media erop te zetten. Ik schrijf nu een paar series er naar de usb schijf eraan met 4-5MB/s, dus dat duurt wel even... (draadloos, maar bedraad schrijft hij niet veel sneller)

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 11-10-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhero21
In aanvulling op mijn vorige reacties: ik heb ondertussen mijn router geflasht met een image uit dit topic (bedankt, mk13139). Ik had de Wi-Fi binnen de kortste keren weer werkend. Ik heb nog niet alles getest, maar ik weet in ieder geval waar ik terecht kan met mijn vragen.
Bedankt in ieder geval tot nu toe voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwew
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-08 08:44
Gargoyle liefhebber, kijk ook eens hier: http://www.gargoyle-router.com/phpbb/viewforum.php?f=14
De builds van Ispyisail zijn de meest recente, ze zijn naar mijn idee stabieler dan V1.5.10.
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:51:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:47
Besten, ik heb problemen met mijn TL-WR1043ND , Hardware Version: v1 00000000 , gekocht 2010.
Heeft 3 jaar goed gedraaid met orig FW. Sinds Juni met laatste v130428

Nu is weigeren de win7 pc en laptops te verbinden, wat ik ook probeer.
Het wifi netw met sidd wordt gezien, sterkte vol of bijna vol.
Maar als ik Verbinding laat maken, volgt er steevast een foutmelding.
Als ik in Win de sleutel, of codering (AES) check, is die correct.

Ik heb alle Security en ssid instellingen gecontroleerd, gereset, uitgezet, maar niks helpt.
Zelfs met uitgeschakelde beveiliging, weigert win7 de verbinding.
Ook Factory reset geprobeerd met standaard instellingen, nieuwe sidd naam: niks
Terug gezet naar FW van dec'12, noppes.

Via de utp aansluiting werkt het prima.

Wat kan er nog meer nodig zijn voor het maken van een verbinding?
Ik kan verder niks verzinnen.
Dit kan toch geen hardware fout zijn? Als hij kapot is, is er toch geen 100% signaal?
Kans dat alt. OpenWRT ofzo uitkomst biedt?

Ik had altijd ingesteld:
Name (SSID): Iets, region NL
Channel: Auto , 11bgn mixed , Channel Width: 40MHz , Max Tx Rate: 300Mbps , WDS Status: Disable
Security: wpa/wpa2 + AES (eerst Auto) , Group Key Update Period: 0 , mac filter : disable
DHCP: Enable , alles default , Op pc's ook op auto, omdat router host is.

Het apparaat staat altijd aan, er wordt weinig op gedownload
Enige hint is misschien dat sinds een paar maanden de snelheid wegzakte en er een reboot nodig was (voeding even eruit).
Daarna had ik een paar keer bovenstaande probleem met wifi, maar kon ik via de UTP-kabel de security dingen wijzigen en op windows opnieuw instellen. Dan werkte het weer voor een paar weken.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:49
Hallo allen.

1. Op deze router ben ik geprobeerd Gargoyle 1.4.7 firmware te zetten. In eerste instantie lukte dat en kreeg ik het inlogscherm. Ik heb toen ook Wifi ingesteld. Na opnieuw opstarten van de router krijg ik het beginscherm echter niet meer terug. De computer kan noch via een kabel, noch draadloos meer verbinding maken. Ik zie het SSID signaal wel, maar verbinden gaat niet meer. Ik heb geprobeerd te resetten (30-30-30), maar dat gaf geen oplossing. Vervolgens heb ik de router in flash modus gebracht en geprobeerd via telnet (op 192.168.1.1) verbinding te krijgen, maar ook dat lukte niet. Eigenlijk ben ik aan het eind van mijn Latijn. Heeft iemand een tip voor mij wat ik nog kan doen, of is de router alleen nog goed voor de milieustraat?

2. Gesteld dat de router inderdaad niet meer werkend is te krijgen, zou iemand mij een goede router kunnen aanraden, waar we met ons hele gezin mee uit te voeten kunnen? Het gaat om een stuk of vijf pc's en tablets en hetzelfde aantal telefoons, die soms wel eens allemaal verbinding willen maken. Momenteel draait er een Dlink DHP1550, maar die is eigenlijk te krap voor mijn doel, vermoed ik, omdat er telkens verbindingen wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 06:25

Leejow(saait)

Blater

TiesD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:54:
Hallo allen.

1. Op deze router ben ik geprobeerd Gargoyle 1.4.7 firmware te zetten. In eerste instantie lukte dat en kreeg ik het inlogscherm. Ik heb toen ook Wifi ingesteld. Na opnieuw opstarten van de router krijg ik het beginscherm echter niet meer terug. De computer kan noch via een kabel, noch draadloos meer verbinding maken. Ik zie het SSID signaal wel, maar verbinden gaat niet meer. Ik heb geprobeerd te resetten (30-30-30), maar dat gaf geen oplossing. Vervolgens heb ik de router in flash modus gebracht en geprobeerd via telnet (op 192.168.1.1) verbinding te krijgen, maar ook dat lukte niet. Eigenlijk ben ik aan het eind van mijn Latijn. Heeft iemand een tip voor mij wat ik nog kan doen, of is de router alleen nog goed voor de milieustraat?

2. Gesteld dat de router inderdaad niet meer werkend is te krijgen, zou iemand mij een goede router kunnen aanraden, waar we met ons hele gezin mee uit te voeten kunnen? Het gaat om een stuk of vijf pc's en tablets en hetzelfde aantal telefoons, die soms wel eens allemaal verbinding willen maken. Momenteel draait er een Dlink DHP1550, maar die is eigenlijk te krap voor mijn doel, vermoed ik, omdat er telkens verbindingen wegvallen.
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde verhaal als bovenstaand. Sinds enkele dagen de router, en na eerdere goede ervaringen met o.a. DD-WRT op m'n linksys heb ik ook gargoyle 1.4.7 factory op m'n TP-link willen zetten. Nu branden alleen de PWR en LAN led nog (als er een kabel in zit), maar de SYS led gaat met geen mogelijkheid branden. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd in failsafe modus te komen, maar het wil echt niet lukken. QSS knop vasthouden lange tijd, korte tijd indrukken, reset knop indrukken, 30/30/30 modus, wireshark etc. heb ik al geprobeerd maar helaas wil niets baten. Rest mij alleen nog maar om een USB->TTL kabel te kopen en serial console te gebruiken, of heeft iemand nog tips?

Wel frapant btw dat er een costum firmware wordt uitgebracht die zo schade gevoelig is dat failsafe zelfs niet meer werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09 21:49
Ik kom wel in failsafe modus door bij het opstarten de QSS-knop als een wilde in te blijven drukken bij het opstarten totdat het ledje snel begint te knipperen. Misschien helpt dit je iets verder?

P.s, hierboven schreef ik dat ik de router in flash modus had gebracht, maar ik bedoelde failsafe. En dat is toch iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
SCS2 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:49:
Besten, ik heb problemen met mijn TL-WR1043ND , Hardware Version: v1 00000000 , gekocht 2010.
Heeft 3 jaar goed gedraaid met orig FW. Sinds Juni met laatste v130428

Nu is weigeren de win7 pc en laptops te verbinden, wat ik ook probeer.
Het wifi netw met sidd wordt gezien, sterkte vol of bijna vol.
Maar als ik Verbinding laat maken, volgt er steevast een foutmelding.
Als ik in Win de sleutel, of codering (AES) check, is die correct.

Ik heb alle Security en ssid instellingen gecontroleerd, gereset, uitgezet, maar niks helpt.
Zelfs met uitgeschakelde beveiliging, weigert win7 de verbinding.
Ook Factory reset geprobeerd met standaard instellingen, nieuwe sidd naam: niks
Terug gezet naar FW van dec'12, noppes.

Via de utp aansluiting werkt het prima.

Wat kan er nog meer nodig zijn voor het maken van een verbinding?
Ik kan verder niks verzinnen.
Dit kan toch geen hardware fout zijn? Als hij kapot is, is er toch geen 100% signaal?
Kans dat alt. OpenWRT ofzo uitkomst biedt?

Ik had altijd ingesteld:
Name (SSID): Iets, region NL
Channel: Auto , 11bgn mixed , Channel Width: 40MHz , Max Tx Rate: 300Mbps , WDS Status: Disable
Security: wpa/wpa2 + AES (eerst Auto) , Group Key Update Period: 0 , mac filter : disable
DHCP: Enable , alles default , Op pc's ook op auto, omdat router host is.

Het apparaat staat altijd aan, er wordt weinig op gedownload
Enige hint is misschien dat sinds een paar maanden de snelheid wegzakte en er een reboot nodig was (voeding even eruit).
Daarna had ik een paar keer bovenstaande probleem met wifi, maar kon ik via de UTP-kabel de security dingen wijzigen en op windows opnieuw instellen. Dan werkte het weer voor een paar weken.
Probeer kanaal handmatig in te stellen, en dan niet op 1 maar op iets hogers. 1 schijnt problematisch te zijn met deze router. Verder kan 40MHz nog roet in het eten gooien, zet dat eens op 20MHz.

Verder moet je ervoor zorgen dat je drivers op clients up2date zijn. Veel OEMs gebruiken Atheros of Realtek wifi modules in hun systemen, daarvan is bekend dat verouderde drivers totaal niet werken met dit AP: connectie maken lukt, maar data erdoor krijgen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 06:25

Leejow(saait)

Blater

TiesD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:25:
Ik kom wel in failsafe modus door bij het opstarten de QSS-knop als een wilde in te blijven drukken bij het opstarten totdat het ledje snel begint te knipperen. Misschien helpt dit je iets verder?

P.s, hierboven schreef ik dat ik de router in flash modus had gebracht, maar ik bedoelde failsafe. En dat is toch iets anders.
Bedankt, maar helaas krijg ik met geen mogelijkheid uberhaupt het SYS ledje aan, laat staan knipperen. Iemand wellicht ervaring om te restoren via serial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:47
@_JGC_
Ik ga het proberen, maar 3 computers geven maximaal ontvangst 5/5 streepjes.
Het is het INLOGGEN of MAKEN van de verbinding dat niet lukt.
Ook met beveiliging uit lukt het niet.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Laatst online: 28-08 14:20
Leejow(saait) schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:33:
[...]

Bedankt, maar helaas krijg ik met geen mogelijkheid uberhaupt het SYS ledje aan, laat staan knipperen. Iemand wellicht ervaring om te restoren via serial?
Ultraman heeft hiervoor wel een how-to op z'n site staan. Het vereist wel enig soldeerwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
SCS2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:37:
@_JGC_
Ik ga het proberen, maar 3 computers geven maximaal ontvangst 5/5 streepjes.
Het is het INLOGGEN of MAKEN van de verbinding dat niet lukt.
Ook met beveiliging uit lukt het niet.
Misschien een hardware probleem. Probeer eens een andere voeding als je er een hebt die compatibel is.
Een sterke rimpel op de voedingsspanning kan mogelijk storen op de wifi ontvangst.

[ Voor 9% gewijzigd door Ploink op 17-10-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Aan de firmware makers onder jullie: Is het mogelijk om bij de volgende release de revisie nummer niet zichtbaar te maken in de webinterface of alleen na het inloggen? Want niet iedereen hoeft te weten welke revisie er gebruikt wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
Ik heb een probleem met mijn router. Ik haal de maximum snelheden niet van mijn provider.

Stock firmware 3.13.13 Build 130428 Rel.58290n

Mijn abbo is 200/20 extreme van upc.

Als ik rechtstreeks op het upc modem zit haal ik makkelijk deze snelheden, zelfs over de 200 heen. Als ik via ethernet via de router/ap ga dan haal ik maximaal 125mbps. Zet ik het wifi deel uit (Wireless router radio en broadcast ssid) dan haal ik 154 mbps. Eerst dacht ik nog de bekabeling, maar dat was het dus niet.

Erg vaag dat de snelheid iets sneller word als je wifi op de router/ap uitzet. Bandwidth control staat uit.

Is mijn nieuwe router/app stuk moet ie retour shop? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Wow, kun je 154 Mbit halen als je WiFi uitzet? Da's wel extreem hoog voor deze router! Eigenlijk wel logisch, WiFi is een redelijk zwaar proces.

Als je sneller wilt, zul je gewoon een snellere router moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haal een WDR4300, dan kun je weer even vooruit (en heb je gelijk 5Ghz) :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Veel meer dan 140Mbit zit gewoon niet in deze router. Het is al wat een ouder beestje. De wdr3600 en 4300 hebben 4x zoveel geheugen, een snellere cpu en hebben een switch die hardware nat kan doen met stock firmware.

Als je meer uit de 1043nd zou willen halen slaag je misschien met een zo kaal mogelijke openwrt build. Heb bij een klant attitude adjustment draaien zonder wifi en verder geen dingen als ipv6, die gaat een stuk rapper dan een oude build met backfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 21:18
@toro36: Je zou een recente OpenWRT build kunnen proberen van bijv. Ultraman, de WAN to LAN zou hierbij hoger moeten liggen vergeleken met de standaard TP-Link firmware (zie https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=157361#p157361)

Zelf heb ik enkele dagen een WDR3600 in gebruik als vervanger voor mijn WR1043ND, omdat ik graag 5GHz Wifi wou hebben. Maar echt een verbetering kan ik het niet noemen.
Op 2.4GHz is het Wifi signaal wat zwakker voor mijn gevoel vergeleken met de WR1043ND.
En 5GHz Wifi werkt bijna alleen in de meterkast waar de router hangt, en in een klein gedeelte van de woonkamer, dus daar heb je ook vrij weinig aan.

Het is op zich een prima router, en ook op stabiliteit is niets aan te merken.
Maar of ik het 50 euro waard vind, vraag ik me af, waarschijnlijk stuur ik hem retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een build gedraaid van de 12.09 release van OpenWRT Attitude Adjustment. Er zitten geen vernieuwingen in die men later heeft gedaan na het releasen van 12.09, dus in dat opzicht gelijk aan de officiële release. De builds melden r36422 in plaats van r36088 omdat ik een "tagged build" heb gebruikt.

De kleine verschillen tussen mijn build en de officiële build zijn:
  • In de images is het mogelijk om de WiFi landinstelling aan te passen (dus ook kanaal 12 en 13)
  • In de images is wpad in plaats van wpad-mini opgenomen (WPA Enterprise ondersteuning)
  • In de images is vim in plaats van vi opgenomen
Doe er je voordeel mee. Ik heb geen extra packages gecompileerd omdat mijn build volledig compatible is met de package repository van de officiële 12.09 release. Dat scheelt weer!

Zonder LuCI: http://downloads.hisken.n...ent_12.09_build_1/ar71xx/
Met LuCI: http://downloads.hisken.n...2.09_build_1_luci/ar71xx/

Er zijn images beschikbaar voor de TL-WR703n, TL-WR741nd, de TL-WR842nd, de TL-WR1043nd, de TL-WDR3600, de TL-WDR4300 en de TL-WDR4310.

De standaard OpenWRT-configuratie levert geen LuCI mee, vandaar de extra builds voor de mensen die het wel nodig hebben. De builds zonder LuCI hebben 300K extra JFFS-ruimte beschikbaar.

Waarom deze eigen builds? Voornamelijk omdat ik thuis veel OpenWRT devices beheer die als access point fungeren. Omdat ik thuis WPA2 Enterprise gebruik in plaats van WPA2 PSK heb ik "wpad" nodig in plaats van "wpad-mini". Voor het gemak bij het aanpassen van configuratiebestanden heb ik ook "vim" in plaats van de standaard "vi" meegenomen in mijn builds.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prolution schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:07:
Zelf heb ik enkele dagen een WDR3600 in gebruik als vervanger voor mijn WR1043ND, omdat ik graag 5GHz Wifi wou hebben. Maar echt een verbetering kan ik het niet noemen.
Op 2.4GHz is het Wifi signaal wat zwakker voor mijn gevoel vergeleken met de WR1043ND.
En 5GHz Wifi werkt bijna alleen in de meterkast waar de router hangt, en in een klein gedeelte van de woonkamer, dus daar heb je ook vrij weinig aan.
De slechte 5 GHz WiFi wordt o.a. veroorzaakt door de afgeknepen TX power van de standaard country-instelling. Zodra je een build gebruikt met vrij instelbare landinstelling, en deze instelt op NL, zou je als het goed is een hoger zendvermogen moeten kunnen gebruiken.

Ik heb zelf mijn WDR3600 verkocht en een WDR4300 er voor in de plaats gekocht, omdat deze naar het schijnt een betere 5 GHz radio heeft. Als die bevalt dan ga ik een aantal 1043's vervangen door 4300's om zo langzamerhand het huis te gaan voorzien van 5 GHz :)

Ik wil trouwens ook melden dat ik met de 12.09 nog geen problemen met de WiFi heb gehad op al mijn TP-Link devices (en dat zijn er nogal wat). Grappig om te lezen dat zo veel mensen er problemen mee hebben? :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:20
Prolution schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:07:
@toro36: Je zou een recente OpenWRT build kunnen proberen van bijv. Ultraman, de WAN to LAN zou hierbij hoger moeten liggen vergeleken met de standaard TP-Link firmware (zie https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=157361#p157361)

Het is op zich een prima router, en ook op stabiliteit is niets aan te merken.
Maar of ik het 50 euro waard vind, vraag ik me af, waarschijnlijk stuur ik hem retour.
Mocht je wat minder netjes zijn dan zou je ook de volgende oplossing kunnen gebruiken deze zorgt ervoor dat je op de 5ghz op elke frequentie maximaal mag uitzenden. (Simpele taal de 5ghz werkte eindelijk goed op de TP-Link. Ik heb zelf de TP-Link WDR-4300 waar ik dit op heb gedaan.

http://luci.subsignal.org/~jow/reghack/README.txt de volgende handleiding volgen en dan voor de ar71xx (de chip van de TP-LINK) hierna als land op de 5ghz en optioneel voor de 2,4ghz op WORLD of US zetten.

Veel plezier en laat me weten als je er niet uitkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door wmrichard op 24-10-2013 14:06 . Reden: simpelere uitleg ]

Pagina: 1 ... 44 ... 56 Laatste