De eerste ja, voor de rest mag je wel alsnog geld gaan neerleggen.
Fiole schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:47:
[...]
Waar ik me dan wel aan erger is dus het feit dat ze vaak het al klaar hebben liggen, maar niet toevoegen aan het orginele spel zodat ze dus later gewoon €15,- extra moet neerleggen.
Als het zo doorgaat krijg je uiteindelijk dit: "50 euro voor lvls 1t/m5 en 10 t/m 15! van het spel!" Vervolgens 20 euro voor levels 6 t/m 9 en dan nog is 10 euro voor multiplayer. Dan moet je nog is 5 euro neerleggen om alle wapens te unlocken (anders heb je er maar 6 bijv.) en uiteidenlijk denk je voor een spel van al 50 euro, toch nog 85 kwijt te zijn (als er niet NOG verdere uitbereidingen komen die 'nodig' zijn om niet achter te raken)
Ik wil gewoon 1x dat spel kopen, en er klaar mee zijn zonder dat ik elke keer nieuwe content moet KOPEN...
Die kant ga je langzaam wel op ja.
Denk dat TF2 met hun store een voorbeeld gaat zijn voor veel games, ook voor CoD/BF.
Mensen zijn sneller geneigd met minuscule transacties content te kopen omdat ze denken ach is toch maar een paar cent. Maar over een paar dagen geven ze alsnog een paar euro uit, puur om wat dingen te proberen.
En nu zal dat voor gamemodes misschien iets anders werken maar ik kan me een situatie indenken waar je individuele weapons of maps kan kopen binnen een CoD game. Of dat een slechte ontwikkeling is kun je over discusseren maar je kan het ook anders bekijken, MW3 released met 16(dacht ik) multiplayer maps.
Zonder DLC bleef het daar bij en was het klaar en gingen ze vrolijk aan hun volgende game verder werken. Nu krijg je er in de loop van een jaar nog eens 12-16 maps bij waardoor het spel langer leuk blijft. En wil je dat niet koop je het niet, je kan dan nog steeds de default 16 maps spelen.