Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.748 views

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Ik heb ondertussen alle speakers van de Onkyo HT-BD6415 aangesloten.
Echter loop ik alleen even tegen de volgende vraag aan.

Ik heb omdat bij de onkyo kleine speakers geleverd zijn de subwoofer crossover op 150Hz gezet.
Standaard stond deze vanuit fabrieksinstelling op 100Hz, en zo heb ik naast 100Hz ook 120Hz en dus ook 150Hz uitgeprobeerd. Nu vraag ik me alleen af of ik met 150Hz niet te hoog zit?

De speakers hebben volgens de specificaties de volgende waardes.

Frequency Response 70 Hz-50 kHz Front
Frequency Response 80 Hz-20 kHz Surround
Frequency Response 70 Hz-50 kHz Center
Frequency Response 25 Hz-150 kHz Subwoofer

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
150Hz is in mijn ogen veel te hoog. Op papier kunnen je fronts tot 70Hz. Ik heb er zéér sterk mijn twijfels bij of je dit gaan halen; er staat ook niet bij of dit bij +/-3dB of -6dB is gemeten. Dit zal waarschijnlijk wel lager zijn. De woofer van 8cm lijkt me daar veel te klein voor.

Echter is 150Hz dan wel weer heel hoog. Volgens de specs (wederom in te nemen met een korrel zout) kan de subwoofer tot max 150Hz. Je zit dus precies op de grens. Het is natuurlijk maar net wat je ermee wilt, maar ik zou absoluut geen opstelling willen waarin de subwoofer tot zo hoog als 150Hz loopt te bonken.

Ik zou hem op 100 of 120Hz zetten; 120Hz moeten de fronts nog wel kunnen halen op normale luistervolumes en dan nog heb ik liever een gat van 20Hz dan dat ik een bonkende subwoofer heb.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Bedankt voor het advies.
De waardes van de speakers neem ik uiteraard als een korreltje zout.
Bepalen met eigen gehoor en klank is denk ik de beste referentie.

Maar met 150Hz laat ik de sub dus te snel opkomen.
Ik merk dit inderdaad met films kijken maar met muziek beluisteren juist weer niet.
Ik wil het nu eerst even een tijd uitproberen op 120Hz.
Mocht dat nog teveel bas opleveren kan ik altijd nog terug naar 100Hz.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
zit nu al een tijdje te zoeken voor AV-receivers (mijn eerste). Zit nog sterk te twijfelen tussen Onkyo en Pioneer. Echter heb ik het idee dat Onkyo allemaal net iets te veel bied vokr beginnende AVR's? (20 jaar en woon nog thuis, zal met 2 jaar uit huis gaan). 7.1/7.2, 2 hdmi out, internet aansluiting (heb een smart tv) e.d. lijken mij dan een beetje overbodig.

Echter kan een zaak hier in het dorp leuk met prijzen spelen en kunnen zij wel Onkyo en geen Pioneer inkopen. Mensen nog goede tips voor degelijke receivers met ong. 4 hdmi in, 1 out en 5.1? Zonder de €400 te overschrijden?

Bedankt alvast (voor de moeite).

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• HarmoniousVibe
Met €400 budget zou ik zelf voor de 414 gaan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• RickvN
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:06:
Met €400 budget zou ik zelf voor de 414 gaan.
Die stond net wel op het lijstje voor opties, maar dit is dus ongeveer de enige voor een schappelijke prijs? (Voor een student).
Daarnaast nog een paar die eigenlijk te gek zijn (NR609/NR579/NR515 )

[ Voor 15% gewijzigd door RickvN op 10-07-2012 08:23 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12 21:59
Mabili schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:04:
Bedankt voor het advies.
De waardes van de speakers neem ik uiteraard als een korreltje zout.
Bepalen met eigen gehoor en klank is denk ik de beste referentie.

Maar met 150Hz laat ik de sub dus te snel opkomen.
Ik merk dit inderdaad met films kijken maar met muziek beluisteren juist weer niet.
Ik wil het nu eerst even een tijd uitproberen op 120Hz.
Mocht dat nog teveel bas opleveren kan ik altijd nog terug naar 100Hz.
ik heb ook een knallende subwoofer (K2 kube 2005.3) Heb hem al op de de helft gezet qua hertz (140 is de max achterop) Ook de volume gehalveerd. Vind hem nog wel aardig dreunen. Zal binnenkort eens van die filtjes eronder doen ivm laminaat. Nog meer mensen met deze set? ik ben benieuwd naar de instellingen

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

jakz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:29:
[...]

ik heb ook een knallende subwoofer (K2 kube 2005.3) Heb hem al op de de helft gezet qua hertz (140 is de max achterop) Ook de volume gehalveerd. Vind hem nog wel aardig dreunen. Zal binnenkort eens van die filtjes eronder doen ivm laminaat. Nog meer mensen met deze set? ik ben benieuwd naar de instellingen
Kun je niet in de versterker instellen dat je sub uberhaupt pas iets gaat doen bij de juiste frequentie? Op de meeste versterkers kun je wel een crossover frequentie instellen. ik begrijp dat je achterop de sub iets hebt gedaan, maar weet niet of dat ook echt de crossover is?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

RickvN schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:22:
[...]

Die stond net wel op het lijstje voor opties, maar dit is dus ongeveer de enige voor een schappelijke prijs? (Voor een student).
Daarnaast nog een paar die eigenlijk te gek zijn (NR609/NR579/NR515 )
Als je budget het toestaat, dan zou je kunnen kiezen voor de hogere versienummers. Dat je de mogelijkheden nu nog niet gebruikt, wil niet zeggen dat je het niet kan/wil gebruiken als je op jezelf gaat. Vaak heb je dan je geld wel nodig om het huis in te richten en is een nieuwe receiver niet meteen vanzelfsprekend.

Als je denkt van: Als ik straks me eigen huis heb, ga ik de audio ook opnieuw opbouwen met een nieuwe speakerset en receiver, dan zou ik voor die 2 jaar zo min mogelijk uitgeven. Dan is elke euro die je nu spendeert er eigenlijk 1 teveel.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• RickvN
thunder8 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:26:
[...]

Als je budget het toestaat, dan zou je kunnen kiezen voor de hogere versienummers. Dat je de mogelijkheden nu nog niet gebruikt, wil niet zeggen dat je het niet kan/wil gebruiken als je op jezelf gaat. Vaak heb je dan je geld wel nodig om het huis in te richten en is een nieuwe receiver niet meteen vanzelfsprekend.

Als je denkt van: Als ik straks me eigen huis heb, ga ik de audio ook opnieuw opbouwen met een nieuwe speakerset en receiver, dan zou ik voor die 2 jaar zo min mogelijk uitgeven. Dan is elke euro die je nu spendeert er eigenlijk 1 teveel.
Daar heb je gelijk in. Ik heb ook nog geen speakerset, dat gaat hierna weer komen. (2 maanden geleden weer nieuwe tv gekocht).
Ik wil inderdaad ook wel meteen een goeie kopen en niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen, want dan heb je er niks aan. Maar voor een redelijke Onkyo zit je al snel op 500-600
Maar bijv. voor die extra opties, als ik hierna uit huis ben zie ik me zelf ook nog geen 7.1/7.2 kwijt kunnen?
En daarnaast, extra opties zijn inderdaad nooit verkeerd, maar wat moet ik met 6 - 8 hdmi ingangen?

Ik zie soms wel dat receivers schroef- en klemaansluitingen hebben, heeft dit nadelen? (aangezien dit op goedkopere modellen zit).

edit: Helaas staan er ook geen leuke op V&A of Marktplaats (Bij V&A 1 leuke, maar helaas geen 3D ondersteuning).

Edit 2: Mensen bekend met deze site? Net een prijsopgaaf gedaan voor de 414, 515, 609 en 616

[ Voor 16% gewijzigd door RickvN op 10-07-2012 10:18 ]

• harrybeuker
Pixeltje schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:53:
[...]

Kun je niet in de versterker instellen dat je sub uberhaupt pas iets gaat doen bij de juiste frequentie? Op de meeste versterkers kun je wel een crossover frequentie instellen. ik begrijp dat je achterop de sub iets hebt gedaan, maar weet niet of dat ook echt de crossover is?
ik heb een onkyo 616. Ik zal eens kijken na een crossover frequentie. Op welke freq zou je deze zetten?
jakz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:26:
[...]
ik heb een onkyo 616. Ik zal eens kijken na een crossover frequentie. Op welke freq zou je deze zetten?
Hangt van de speakers af, en aangezien je KEF speakers hebt lijkt het me handig je tot [Speakers] Het KEF Luidspreker Ervaringen Topic te beperken. Crossposten wordt zo onoverzichtelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• thunder8

thunder8

RickvN schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik heb ook nog geen speakerset, dat gaat hierna weer komen. (2 maanden geleden weer nieuwe tv gekocht).
Ik wil inderdaad ook wel meteen een goeie kopen en niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet kopen, want dan heb je er niks aan. Maar voor een redelijke Onkyo zit je al snel op 500-600
Maar bijv. voor die extra opties, als ik hierna uit huis ben zie ik me zelf ook nog geen 7.1/7.2 kwijt kunnen?
En daarnaast, extra opties zijn inderdaad nooit verkeerd, maar wat moet ik met 6 - 8 hdmi ingangen?

Ik zie soms wel dat receivers schroef- en klemaansluitingen hebben, heeft dit nadelen? (aangezien dit op goedkopere modellen zit).

edit: Helaas staan er ook geen leuke op V&A of Marktplaats (Bij V&A 1 leuke, maar helaas geen 3D ondersteuning).

Edit 2: Mensen bekend met deze site? Net een prijsopgaaf gedaan voor de 414, 515, 609 en 616
Op htforum.nl heeft men goede ervaringen met die shop, alleen is het een 1manszaak en heeft hij onlangs wat problemen in de familie gehad, waardoor reacties op mails lang op zich lieten wachten (weken lang zelfs)

Als je ook nog geen speakers hebt, dan kan je beter eerst zorgen dat je budget hebt voor beide. Dan eerst de speakers kiezen en dan kijken naar een receiver. Bepaalde speakers matchen beter met Onkyo, terwijl andere speakers beter met Marantz matchen. Als je dan al een receiver hebt gekocht, dan beperk je je in de keuze qua speakers.

Dat je geen gebruik maakt van alle mogelijkheden is nog zo heel erg, bij Onkyo is het vaak zo dat hogere versies vaak betere voedingen hebben en dat komt de geluidskwaliteit uiteindelijk vaak ten goede, vooral bij meerdere speakers die een beetje power nodig hebben.

En je kan nooit genoeg aansluitingen hebben. Beter dat het erop zit, dat je het niet nodig hebt, dan dat je het nodig hebt en dat het er niet op zit. ;)

Voordeel als je wat langer wacht, is dat de prijzen van de receivers verder naar beneden zullen gaan. De nieuwe reeksen zijn er net. Weet niet wat je toekomstige budget is voor speakers, maar je zou eens kunnen kijken naar Monitor Audio BX2 of Boston Acoustics A25. Beide zijn monitorspeakers die niet al te duur zijn. (tussen de 250-300euro per paar)

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
RickvN schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Toevallig net 1,5 week terug mijn Onkyo TX-NR414 gehaald bij hem, aardige vent, doet goede zaken, kwam speciaal bij een klant weg om mij de receiver te overhandigen. Om vervolgens weer naar die klant terug te gaan :P

Voor jouw budget kan je inderdaad kijken naar de 414, en eventueel naar de 509/579. Zijn allemaal uitgebreid genoeg, leuke functies etc.

Schroefklemmen e.d. zijn niet nadelig hoor, gebruik ze momenteel ook op de speakers en de receiver, werkt prima. De Onkyo's ondersteunen ook banaanstekkers trouwens, dus je kunt kiezen hoe je ze aansluit :) Ook heb je de aansluitingen zo vol hoor ;) Al mijn presets zitten inmiddels vol dus verkijk je niet op "teveel" aansluitingen :)

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 07:01
Ik ben al een poosje internet aan het afstruinen naar info over receivers en ben uiteindelijk uitgekomen op de Onkyo TX-NR609. Heeft volgens mij alles wat ik zoek, valt binnen mijn budget en krijgt ook nog 's goede reviews...
Volgende waar ik dan natuurlijk tegenaanloop zijn de speakers die erbij komen, hier heb ik twee opties, compleet nieuwe set (5.1 voorlopig) of twee speakers die ik al heb, uitbreiden met een front/sub en twee surrounds. Heb namelijk nog twee Magnat Concept Reference staan, ben tevreden over hoe ze klinken en zou deze dus als front kunnen gebruiken, alleen wat koop ik erbij, of toch gewoon alles compleet nieuw kopen ?
Set gaat ook gebruikt worden om muziek af te spelen, zowel cd (yamaha cdx550e) als mp3 als internetradio, verder nog een PS3 eraan en de mediabox.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• RickvN
Breaker schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:07:
[...]

Toevallig net 1,5 week terug mijn Onkyo TX-NR414 gehaald bij hem, aardige vent, doet goede zaken, kwam speciaal bij een klant weg om mij de receiver te overhandigen. Om vervolgens weer naar die klant terug te gaan :P

Voor jouw budget kan je inderdaad kijken naar de 414, en eventueel naar de 509/579. Zijn allemaal uitgebreid genoeg, leuke functies etc.

Schroefklemmen e.d. zijn niet nadelig hoor, gebruik ze momenteel ook op de speakers en de receiver, werkt prima. De Onkyo's ondersteunen ook banaanstekkers trouwens, dus je kunt kiezen hoe je ze aansluit :) Ook heb je de aansluitingen zo vol hoor ;) Al mijn presets zitten inmiddels vol dus verkijk je niet op "teveel" aansluitingen :)
Zag dat de NR414 net iets duurder is, maar de NR515 en NR616 zitten onder de pricewatch!
Hij reageerde ook snel, dus ik denk dat zijn privé problemen dan verleden tijd zijn (wat uiteraard altijd te hopen is).
thunder8 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:34:
[...]
Als je ook nog geen speakers hebt, dan kan je beter eerst zorgen dat je budget hebt voor beide. Dan eerst de speakers kiezen en dan kijken naar een receiver. Bepaalde speakers matchen beter met Onkyo, terwijl andere speakers beter met Marantz matchen. Als je dan al een receiver hebt gekocht, dan beperk je je in de keuze qua speakers.
Maar nu weet ik het helemaal niet meer :'( Ik wilde eerst een receiver en dan de boxen, maar het is dus verstandiger om het anders om te doen.... (heb nu ook niks om de boxen evt. op aan te sluiten).
thunder8 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:34:
[...]Voordeel als je wat langer wacht, is dat de prijzen van de receivers verder naar beneden zullen gaan.
Kijk nu een beetje via de Pricewatch rond, maar zie dat receivers opzich nog redelijk waardevast zijn? De lijn daalt wel van het verloop, maar niet veel opzich.

[ Voor 25% gewijzigd door RickvN op 10-07-2012 18:41 ]

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ditbenikecht schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:55:
[...]

Die van mij hoort ook niet bij die groep. Vanwege de vele problemen die ik al gehoord heb op dit forum heb ik hem daarom speciaal bij bcc gekocht met 7 jaar garantie.

Maar ik ga hem hiervoor nog niet terug brengen want dan ben ik hem waarschijnlijk een maand kwijt en moet ik 2x een auto huren om het terug te brengen. Met de post kan natuurlijk ook op gehaald worden maar dan is ie niet verzekerd/aangetekend. Vervolgens nog het probleem dat het repair centrum het maar moet erkennen / moeite moet doen om het probleem te vinden.
Heb inmiddels bericht van CE-Repair dat de pre-amplifier kapot is en besteld moet worden (wat het ruis op mijn center-kanaal veroorzaakte). Ze geven gelijk aan dat dit maanden kan duren, en dat de waarschijnlijkere route is dat ik mijn accessoires inlever zodat Onkyo de leverancier kan crediteren.

De leverancier moet mij dan een vervangend product leveren met minimaal dezelfde eigenschappen (en aangezien de 609 niet meer beschikbaar is bij deze leverancier is ben ik heel benieuwd welke dat gaat worden...). Wordt dus nog vervolgd, hopelijk zit ik geen maanden zonder receiver...

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Waarom niet een 5.1 set in combinatie met de magnats? Gebruik je de magnats als front, en de 5.1 als surround (de 609 is een 7.2 receiver, dus dat kan gewoon). Heb je dus mooi geluid in stereo en eventueel 7.1 geluid bij films :)
Wobcat schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:20:
Ik ben al een poosje internet aan het afstruinen naar info over receivers en ben uiteindelijk uitgekomen op de Onkyo TX-NR609. Heeft volgens mij alles wat ik zoek, valt binnen mijn budget en krijgt ook nog 's goede reviews...
Volgende waar ik dan natuurlijk tegenaanloop zijn de speakers die erbij komen, hier heb ik twee opties, compleet nieuwe set (5.1 voorlopig) of twee speakers die ik al heb, uitbreiden met een front/sub en twee surrounds. Heb namelijk nog twee Magnat Concept Reference staan, ben tevreden over hoe ze klinken en zou deze dus als front kunnen gebruiken, alleen wat koop ik erbij, of toch gewoon alles compleet nieuw kopen ?
Set gaat ook gebruikt worden om muziek af te spelen, zowel cd (yamaha cdx550e) als mp3 als internetradio, verder nog een PS3 eraan en de mediabox.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26
Yo-L schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:52:
[...]

Heb inmiddels bericht van CE-Repair dat de pre-amplifier kapot is en besteld moet worden (wat het ruis op mijn center-kanaal veroorzaakte). Ze geven gelijk aan dat dit maanden kan duren, en dat de waarschijnlijkere route is dat ik mijn accessoires inlever zodat Onkyo de leverancier kan crediteren.

De leverancier moet mij dan een vervangend product leveren met minimaal dezelfde eigenschappen (en aangezien de 609 niet meer beschikbaar is bij deze leverancier is ben ik heel benieuwd welke dat gaat worden...). Wordt dus nog vervolgd, hopelijk zit ik geen maanden zonder receiver...
Bedankt voor me op de hoogte te houden. Ben ook erg benieuwd hoelang dit allemaal gaat duren. Als ik die van mij inlever en direct de nieuwe serie krijg dus de 616 vind ik het wel interessant.

Hoelang heeft CE-Repair er bij jou nu over gedaan om dit te constateren?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:59
HAP!
Het algemeen beleid #achteraf

offtopic:
srsly: zet hem anders in je sig, dat is wel ok.

[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 13-07-2012 23:53 ]

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12 21:37

HerrJP

!!!!!

VicSmurf schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:58:
Hoi,

Ik heb een probleem en kom er niet uit. Ik heb een Onkyo tx-nr515 en heb de volgende opstelling.

1. Ziggo decoder (cisco) aan onkyo (HDMI CBL/SAT)
2. Onkyo naar TV (HDMI MAIN OUT) (Panasonic TX-L37GW10)

Nu wil ik als de versterker aanstaat dat het geluid via de versterker gaat en als hij uitstaat (Hybrid standby, passtrough dus) dat het geluid via de TV gaat. Als ik naar de hardware->hdmi instellingen ga van de Onkyo staat HDMI-through op CBL/SAT en TV audio-uitgang op Uit. Het geluid is nu via de versterker en geeft Dolby Digital weer. Als ik nu de versterker uitzet heb ik geen beeld en geluid (af en toe zie ik sneeuwbeeld).

Als ik nu de setting TV audio-uitgang op Aan zet komt er direct geluid via de TV en de versterker (volume moet wel flink omhoog) alleen is het geluid "pcm" dus ook via de versterker en ik kan deze instelling niet wijzigen. Maar als ik de versterker nu uitzet heb ik wel gewoon beel en geluid via de TV.

Hoe krijg ik het voor elkaar om als de versterker aanstaat alleen het geluid te laten lopen via de versterker (met goed geluid) en als ik hem uitzet dat het via de TV gaat. Het lijk wel of de onkyo iets met het signaal doet.

Help! :)

Update1: Ik heb het geprobeerd met mijn AC Ryan Mini HD 2 en daar werkt het wel zonder problemen. Het lijkt als of de cisco en de onkyo niet goed overweg kunnen?
Ik heb exact hetzefde probleem! Hij heeft het een uurtje gedaan en geeft nu alleen nog maar sneeuw. De xBox360 via HDMI-through werkt wel gewoon. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? Of weet iemand wellicht hoe ik dit kan oplossen?

-o-o-0-o-o-

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:52
jakz schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:07:
[...]

sub op de helft gezet. Aantal HZ wel op max gezet op de sub.

Vervolgens nieuwe test gedaan:
left= -3db
center=-6db
right=-3db
surround right=-3db
surround left=-2db
sub=0db

sub=yes
front=120hz
center=7-hz
surround=100hz
fronthigh=none
surroundback=none
lpf or lfe=120 hz

ik moet zeggen dat het al een stuk beter is. De bas trilt tenminste niet meer de glazen achter uit de keukenkast :D

Fear en anderen bedankt! Dit moet goed zijn denk ik dan
Waarom is de crossover op de front/center/surround verschillend? Het zijn toch allemaal dezelfde eitjes. Of zie ik dat verkeerd?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Er is een firmware update voor oa. de 509 sinds 5 july. Nog niet kunnen installeren via net maar uit de beschijving opmakend lijkt het er op dat dit misschien de problemen icm upc en het wegvallen van het beeld doen verdwijnen. Zal zo eens via usb gaan proberen.

TX-NR509
(Version 1081-1100-0000-0103)

- Improves the operation when HDMI Through is set to on
- Stabilizes the operation of Network Control

http://www.nl.onkyo.com/e...509-05-07-2012-53085.html

Naast de 509 zijn er nieuwe updates van 5 july voor bijna alle tx-nr**8 en tx-nr**9 modellen.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

S2S

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Onkyo 616 met twee Canton GLE 470's( een elektrische subwoofer had ik al. )

Alles gekocht bij audio Marssteden Enschede voor een mooi prijsje. Enig geduld is alleen wel vereist ;) maar dan heb je je spul voor een echt mooi prijsje, persoonlijk ben ik echt correct behandeld, er werd snel op mijn mailtjes gereageerd.

Met Spotify heb ik wat moeite gehad. Op 1 of andere manier liet hij geen nummers zien binnen mijn playlists, ik heb toen mijn wachtwoord aangepast van spotify via hun website, en dhcp uitgezet op de receiver, werkt perfect nu.

Persoonlijk vind ik het geluid echt super klinken. Ik ga de twee cantons later nog uitbouwen naar 5.1.

Oja de firmware updates duurde echt zo lang (eerste zeker 30 min, en toen bleek er nog een tweede te zijn, die ging gelukkig sneller).. en ik wilde zo graag wat muziek luisteren :+

Nu maar een beetje de 616 verkennen.

[ Voor 17% gewijzigd door S2S op 15-07-2012 10:47 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Bij mij gingen die firmware upgrades (via wifi) ook erg langzaam, en hij liep er ook op vast. Toen via de laptop de firmware op een USB stick gezet en dat ging veel vlotter.

• harrybeuker
Lumics schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Waarom is de crossover op de front/center/surround verschillend? Het zijn toch allemaal dezelfde eitjes. Of zie ik dat verkeerd?
het zijn dezelfde eitjes inderdaad. Ik heb geen idee. Audyssey heeft het zo afgesteld. Moet ik het anders instellen dan? Advies is welkom!

• Yo-L
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Bedankt voor me op de hoogte te houden. Ben ook erg benieuwd hoelang dit allemaal gaat duren. Als ik die van mij inlever en direct de nieuwe serie krijg dus de 616 vind ik het wel interessant.

Hoelang heeft CE-Repair er bij jou nu over gedaan om dit te constateren?
Ongeveer 1,5 week om te constateren, en aan te geven dat het bestellen van de voorversterker wel eens maanden zou kunnen duren. Heb afgelopen donderdag de accessoires bij ze langsgebracht, waarna ze via Onkyo een creditering doen richting de verkopende partij. Die heb ik net gesproken, en zij gaan vandaag in overleg met Onkyo over het bedrag dat gecrediteerd gaat worden.

Op basis van dat bedrag gaan ze me een voorstel doen zeggen ze, waarbij de verkoper alvast een voorschot nam dat de 609 niet meer leverbaar danwel een stuk duurder is geworden, en de 616 ook een stuk duurder is, waardoor ze op zoek moeten naar een andere optie (whatever that may be).

Ik heb gelijk aangegeven dat ik wel een versterker met minimaal dezelfde specificaties qua aantal watts (en ook Spotify) wil, omdat ik er anders op achteruit ga. Hoor ik morgen meer over als het goed is. Zal hier dan ook weer een update sturen.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
jakz schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:06:
[...]

het zijn dezelfde eitjes inderdaad. Ik heb geen idee. Audyssey heeft het zo afgesteld. Moet ik het anders instellen dan? Advies is welkom!
Nee, natuurlijk MOET jij dat niet anders instellen.

Wat belangrijk is, is hoe jij het geluid ervaart. Ben je nu van mening dat het perfect afgesteld staat, dan moet je er zeker niks aan veranderen. Denk je dat je het beter kan of ben je niet tevreden met het geluid, dan staat het jou vrij om aan de spreekwoordelijke knopjes te draaien. Het is wel aan te raden om 1 instelling per keer te veranderen, als je meerdere dingen tegelijk veranderd weet je meestal niet meer wat nu de precieze verandering is.

Mocht je het met dat gepruts alleen maar slechter maken, kun je Audyssey nog een keer draaien om op de uitgangswaardes terug te komen (je kan het dus nooit echt fout doen).

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:27

S2S

Yo-L schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:49:
[...]

Ongeveer 1,5 week om te constateren, en aan te geven dat het bestellen van de voorversterker wel eens maanden zou kunnen duren. Heb afgelopen donderdag de accessoires bij ze langsgebracht, waarna ze via Onkyo een creditering doen richting de verkopende partij. Die heb ik net gesproken, en zij gaan vandaag in overleg met Onkyo over het bedrag dat gecrediteerd gaat worden.

Op basis van dat bedrag gaan ze me een voorstel doen zeggen ze, waarbij de verkoper alvast een voorschot nam dat de 609 niet meer leverbaar danwel een stuk duurder is geworden, en de 616 ook een stuk duurder is, waardoor ze op zoek moeten naar een andere optie (whatever that may be).

Ik heb gelijk aangegeven dat ik wel een versterker met minimaal dezelfde specificaties qua aantal watts (en ook Spotify) wil, omdat ik er anders op achteruit ga. Hoor ik morgen meer over als het goed is. Zal hier dan ook weer een update sturen.
515 denk ik.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• ditbenikecht
[...]
Heb afgelopen donderdag de accessoires bij ze langsgebracht, waarna ze via Onkyo een creditering doen richting de verkopende partij. Die heb ik net gesproken, en zij gaan vandaag in overleg met Onkyo over het bedrag dat gecrediteerd gaat worden.
Je zou verwachten dat Onkyo daar een vaste prijs voor terug geeft. Door het onderhandelen lijkt het wel alsof dat bedrag veel te laag is.

Blijft raar dat Onkyo niet eens 1 jaar onderdelen kan blijven leveren.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
[...]

Heb ooit eens een niet te vergelijken home cinema set gehad van JVC. Kostte toen 900 euro. Werkte in principe prima alleen met 3 originele cd's hadden we problemen. Deze sloegen over op constant dezelfde plaats.
Ook de set in de winkel sloeg over. 2 kennissen van mij hadden dezelfde set en deze sloegen ook over met dezelfde cd's. Cd ook nog geruild in de winkel maar daar veranderde niks aan. Set opgestuurd naar jvc en ruim 3 maanden gewacht en niet gerepareerd teruggekregen. Men wachtte op nieuwe firmware vanuit china of japan of zoiets. Na een paar maal gebeld te hebben met winkelier dat het lang duurde heeft hij contact opgenomen met jvc. Na 1 week kregen we bericht dat we de set mochten inleveren en het voor het volledige bedrag van wat we toen hebben betaald een andere set mochten uitzoeken. Dat was meer dan 1,5 jaar later.
Vonden we wel netjes.
Ook kregen we later en mail de er een firmware beschikbaar was. De 2 sets van mijn kennisen opgestuurd naar jvc en na ongeveer 2 weken de sets teug gekregen en ze speelden de toen "beruchte" cd's nu wel goed af.
Zo werkte het toen bij jvc. Maar dat is ongeveer wel 8 jaar geleden. ;)

• Yo-L
  • Niet online
ditbenikecht schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:05:
[...]

Je zou verwachten dat Onkyo daar een vaste prijs voor terug geeft. Door het onderhandelen lijkt het wel alsof dat bedrag veel te laag is.

Blijft raar dat Onkyo niet eens 1 jaar onderdelen kan blijven leveren.
Ja, erg raar; ik kreeg nu de keuze tussen een 515, een 616 met 100 euro bijbetaling (effectief dus voor 520 euro), een 609 uit hun eigen showroom en er is natuurlijk altijd de mogelijkheid tot terugkrijgen van het betaalde bedrag. Aangezien ik voor 420 euro geen nieuwe 609 of vergelijkbaars kan kopen en de 515 niet vergelijkbaar is ga ik voor de derde optie; als die het goed doet ben ik weer tevreden..

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Inmiddels heb ik CE-Repair zover dat ik mijn receiver nogmaals mag opsturen. Ze geven zelfs toe dat hij alleen maar gereset is:
Beste heer The Executer,

Uw receiver is inderdaad alleen maar ge-reset.

U kunt uw receiver ook rechtstreeks bij ons ter reparatie aanbieden.

Op maandag, dinsdag of vrijdag tussen 9:00 - 12:00 en 13:15 - 16:00 kunnen we met spoed naar uw toestel kijken, maar mocht er onderdelen nodig zijn die we niet op voorraad hebben, zal het toestel hier moeten blijven.

We kunnen uw receiver wel gratis terugsturen, aangezien u nog garantie hebt.

U kunt uw toestel terugbrengen naar uw leverancier of anders naar ons brengen cq goed verpakt naar ons opsturen, gaarne ook de koopbon bijvoegen.
Op onze website kunt u informatie vinden voor het aanbieden van uw toestel.

Met vriendelijke Groet/With regards,

Robert Wazied

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zelfde gehad met mijn 509. Gekocht in november. In maart ging de 509 kapot, en naar Mijdrecht gebracht. Na twee maanden bericht: kan niet meer gemaakt worden. Contact geweest tussen CE-Repair en Foka, en aankoopbedrag via dealer teruggekregen. Toen maar een 414 aangeschaft, de 509 hadden ze niet meer.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:20

E-Rick

I love it :7

Ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn 609. 3,5 maand oud en last van uitvallen direct na het aanzetten (10 a 20 keer achter elkaar aanzetten, dan bleef ie het wel doen uiteindelijk) en ruis over de speakers bij volledig digitaal signaal. Teruggebracht naar het service center van de MM, nu na 1,5 week nog niets gehoord. Ik hoop dat 'ie gefixt kan worden en dat ze me niet met een 515 proberen af te schepen, die heeft namelijk geen VGA-input (en minder vermogen). En volgens mij moeten ze me volgens de wet een gelijkwaardig of beter product teruggeven, zonder extra bijbetaling. Zeker als het apparaat pas 3,5 maand oud is (maar correct me if i'm wrong).

@Yo-L, zelfde retailer toevallig? De prijs lijkt er in ieder geval wel op.

edit: volgens deze twee websites: http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html
http://www.onkyousa.com/001a_modelreturn_entertype.cfm
zou er niets mis moeten zijn met mijn receiver.

[ Voor 11% gewijzigd door E-Rick op 17-07-2012 22:26 ]

Choose life

• HarmoniousVibe
Nee hoor. Ze mogen er ook voor kiezen de koop te ontbinden en het aankoopbedrag (incl verzendkosten en BTW) te crediteren. Zelf heb ik ook een keer een soort van defecte 509 gehad. Hij begon soms zomaar ineens te reutelen als een dolle. Soms zelf midden in de nacht terwijl hij al de hele nacht uit stond. Als ik mijn hand op de bovenkant legde hield het geluid op..

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik met een filmpje naar de Saturn ben gegaan en ze maar meteen een swap hebben gedaan :o

Filmpje

[ Voor 69% gewijzigd door HarmoniousVibe op 17-07-2012 23:04 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:20

E-Rick

I love it :7

Wow, dat klinkt niet al te best :D Ik zou geld terug ook niet erg vinden, maar als ze me proberen af te schepen met een tegoedbon ga ik wel protesteren. Ik heb een hekel aan die dingen. Maar het liefst heb ik gewoon mn eigen receiver gerepareerd weer terug, dat mag duidelijk zijn.

Choose life

• HarmoniousVibe
Je hoeft bij een defect product binnen de garantie GEEN genoegen te nemen met een tegoedbon. Dat wordt een ander verhaal als je hem 'gewoon' wilt ruilen terwijl hij gewoon normaal functioneert (even de wet koop op afstand of colportagewet buiten beschouwing latende). Als je dan al mag terugbrengen is dat inderdaad vaak voor een tegoedbon.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Even een vraagje tussendoor. Ik heb bij de gamma kabel gekocht voor mijn. Speakers. Snoer zonder aarde - plat. 2x0,75 mm2. Er staat op : luidsprekers tot 50 watt. Nu heb ik een 5.1 melkpak set van jamo. Dus dat moet goed zijn. Maar nu heb ik ook 2 x 75f watt boxen. Zal dit een probleem zijn?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Nee dat is geen probleem. De melding "luidsprekers tot 50 watt" slaat nergens op.

If it ain't broken, tweak it!

• Yo-L
  • Niet online
E-Rick schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:23:
Ik ben benieuwd hoe het gaat met mijn 609. 3,5 maand oud en last van uitvallen direct na het aanzetten (10 a 20 keer achter elkaar aanzetten, dan bleef ie het wel doen uiteindelijk) en ruis over de speakers bij volledig digitaal signaal. Teruggebracht naar het service center van de MM, nu na 1,5 week nog niets gehoord. Ik hoop dat 'ie gefixt kan worden en dat ze me niet met een 515 proberen af te schepen, die heeft namelijk geen VGA-input (en minder vermogen). En volgens mij moeten ze me volgens de wet een gelijkwaardig of beter product teruggeven, zonder extra bijbetaling. Zeker als het apparaat pas 3,5 maand oud is (maar correct me if i'm wrong).

@Yo-L, zelfde retailer toevallig? De prijs lijkt er in ieder geval wel op.

edit: volgens deze twee websites: http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html
http://www.onkyousa.com/001a_modelreturn_entertype.cfm
zou er niets mis moeten zijn met mijn receiver.
Niet dezelfde retailer, op zich moeten ze een gelijkwaardig product ter vervanging geven; maar als dat niet gaat om de een of andere reden is laatste oplossing het crediteren van het oorspronkelijke bedrag (wat dus niet altijd gunstig is..)
Dacuuu schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:45:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb bij de gamma kabel gekocht voor mijn. Speakers. Snoer zonder aarde - plat. 2x0,75 mm2. Er staat op : luidsprekers tot 50 watt. Nu heb ik een 5.1 melkpak set van jamo. Dus dat moet goed zijn. Maar nu heb ik ook 2 x 75f watt boxen. Zal dit een probleem zijn?
Wat FatalError al aangaf. Plus dat je luidsprekers niet xx Watt zijn, je versterker/receiver levert het vermogen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12 07:35

Kabouterplop01

chown -R me base:all

bijna 2 jaar geleden een SR707 gekocht. ineens van de een op andere dag. Geen geluid :'( De "speakericoontjes" worden dan ook niet gedisplayed. (Bij het aanschakelen van die trap hoor je de klik) Soms functioneerde de SR na het eruit halen van de stekker en weer terugstoppen.
Beetje zoeken op de interwebs leert dat bij dit type het toch vaker voorkomt.
Heb toen zelfs een heel scala van testjes gedaan om te zien waar het probleem zit.
Wellicht een firmware upgrade die dit verhelpt. Dat ook uitgevogeld en gedaan. (Raar eigenlijk dat zo'n apparaat alleen upgradebaar is via een CD-Rom speler met een .wav file van 300+MB (kost je toch weer 30 minuten, als het in 1x goed gaat. En dat weet je pas als je het ziet :D) Van versie 1.24 naar 1.29. Ik reboot de SR en signaal... Ik dacht YESSS... Had in het menu (na de factory reset, zodat alle settings gewist waren) zelfs ineens een equalizer menu.
Na een dagje standby NOT :'( . Hetzelfde euvel geconstateerd.
Ben met het verhaal naar de winkel gegaan en die namen em gelijk terug ter reparatie. Kreeg paar dagen later netjes een mailtje dat de SR niet door hun service afdeling kon worden gerepareerd en dat de SR naar de Onkyo terug ging.
Hmmm nou hoop ik maar dat ik niet een nieuwe krijg, maar dat ie echt gerepareerd wordt. (Of een vervangend ding)

[ Voor 0% gewijzigd door Kabouterplop01 op 18-07-2012 18:54 . Reden: spelvaudten ]

• jongetje
  • Laatst online: 16:36
Kabouterplop01 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:31:
Hmmm nou hoop ik maar dat ik niet een nieuwe krijg, maar dat ie echt gerepareerd wordt. (Of een vervangend ding)
Waarom zou je geen nieuwe willen hebben?

Verwijderd

Sinds kort heb ik de TX-SR313 aangesloten. Ben er qua geluid wel erg tevreden mee, maar ik heb nog wel wat probleempjes wat betreft de verbindingen. Ik heb 2 HDMI kabels aangesloten, 1 van de televisie en 1 van de PS3.

Echter als ik op "Game" druk op de afstandsbediening, krijg ik regelmatig een volledig blauw scherm. Dan hoor ik het geluid van de PS3 wel, maar geeft de versterker het beeld niet door. Dan moet ik een paar keer of de onkyo, of de PS3 uit en aan zetten en uiteindelijk heb ik het dan goed. Maar soms wanneer ik wel beeld heb valt het beeld ook ongeveer 1x in de 10 seconden even uit.

Het is net of de onkyo continu op zoek is naar een ander kanaal om af te spelen ofzo... Heeft iemand van jullie hier ervaring mee/wat ik hieraan kan doen? Dit is niet heel relaxed namelijk, op internet kan ik ook niet echt iets vinden hierover...

• HarmoniousVibe
Klinkt eerder als een gare kabel. Zitten de connectoren er wel goed in?

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-07-2012 14:32 ]

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 10:09
Ik heb ook een vraagje over een Onkyo reviever in combinatie met een Philips pfl7605h/12 TV.

De reciever heb ik zojuist van een mede tweaker overgenomen en werkt goed op alle kanalen. Echter krijg ik het niet voor elkaar om het geluid van de TV over de Onkyo te krijgen. De Philips TV ondersteunt ARC over HDMI1. Hier is de reciever dan ook op aangesloten. Echter krijg ik op geen enkele manier geluid uit de Onkyo. Als ik deze uit zet speelt de TV het geluid wel af. Er komt dan ook de melding "Externe versterker uitgeschakeld" op de TV te staan.

Nu dacht ik, aangezien zowel de tv als de avr een optische aansluiting hebben, laat ik het daar eens mee proberen:
De toslink is aangesloten op de TV en de avr (optical1).
In de settings van de Onkyo staat ingesteld audio source game/tv: optical1

Als ik dan TV kijk (wat overigens via een CI+ module loopt), krijg ik geen geluid als ik de reciever op game/tv zet.

zie ik hier iets over het hoofd?

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Even een vraagje, ik ben aan het kijken voor een nieuwe receiver om mijn oude sony all in one HT 5.1 surround setje te vervangen.

Ik twijfel nu tussen de Harman Kardo AVR 165 of de Onkyo NR616. De Harman Kardon vind ik qua looks 10 keer mooier, maar de Onkyo zou beter klinken (melde ze me in de Media markt). Aangezien er geen HK topic op dit forum aanwezig is, stel ik mijn vraag hier maar.

Welke van de 2 is beter ? Ik weet dat geluidskwaliteit ook een persoonlijk iets is, maar waarom is de Harman Kardon niet populair (zie diverse fora) en de Onkyo wel.

Kan iemand die ervaring heeft met beiden daar iets over zeggen ?

• HarmoniousVibe
Qua geluidskwaliteit zal het weinig uitmaken, zeker niet op een HT-setje van Sony. Maar qua features komt de HK veel meer in de buurt van de SR313: geen netwerkfunctionaliteit, geen video upscaling, geen A/D-conversie voor video, geen zone 2, etc. De HK ondersteunt zo te zien ook geen component-signaal voor bijv een Wii, PS2 of DVD-speler.

Ook moet je wel even kijken wat de impedantie is van je huidige speakers. Als die laag is, richting de 3 of 4 ohms, moet je wel erg oppassen met het aansluiten van die speakers op je receiver. De HK ondersteunt alleen speakers van 8Ω, terwijl de Onkyo 6 4Ω-16Ω ondersteunt. Het is dan ook een veel stevigere amp dan die HK. Als je speakers met een te lage impedantie aansluit loop je het risico de receiver te overbelasten en/of te oververhitten.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-07-2012 02:36 ]

• Lip
  • Niet online
Vermelding van het type zou wel handig zijn. ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
HarmoniousVibe schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:30:
Qua geluidskwaliteit zal het weinig uitmaken, zeker niet op een HT-setje van Sony. Maar qua features komt de HK veel meer in de buurt van de SR313: geen netwerkfunctionaliteit, geen video upscaling, geen A/D-conversie voor video, geen zone 2, etc. De HK ondersteunt zo te zien ook geen component-signaal voor bijv een Wii, PS2 of DVD-speler.
Hmm zo te zien is die HK dus bijzonder karig qua features, en als ik deze alsnog zou willen ben ik het dubbele kwijt. Wel jammer want het design van de HK vind ik echt vele malen mooier, en bij mij staat deze op mijn TV meubel dus kijk er toch de hele dag naar.

Kan dus beter de SR414 nemen of de SR515 voor dat geld ? budget is tussen de 400 a 500 euro, en ik was eigenlijk van plan om de HKTS 16 WQ 5.1 erbij te nemen (of door te sparen voor de Teufel LT 2 Set L 5.1 (Wit)).

• HarmoniousVibe
Ligt eraan. De grootste voordelen van de NR515 tov de 414 zijn, vind ik, 7.2 ipv 5.1, 1080p/4K hdmi upscaling, Audyssey (microfoon om de speakers automatisch af te stemmen), 1 hdmi input extra (op de voorkant), powered zone 2 en een mooiere interface. De meerkosten daarvoor zijn ca. €100. Het is aan jou om te bedenken of je deze extra features nodig hebt of nodig denkt te gaan hebben.

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 10:09
Lip schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:45:
[...]
Vermelding van het type zou wel handig zijn. ;)
Achja ;)

Het gaat hier om een SR 606.

Ondertussen ben ik wel een stap verder.
Bleek dat de input voor optical op mijn TV enkel bedoeld is voor service (monteurs dus), en niet daadwerkelijk digitale audio uitvoert 8)7

Nu ik het met een coax heb aangesloten werkt het wel meteen (na de audio input op de Onkyo naar coax1 te zetten). Echter lukt het nog niet om het met enkel HDMI te doen.

Ook valt het me op dat er eigelijk nergens over ARC wordt gerept in de handleiding van de Onkyo, dus ik begin eraan te geloven dat het apparaat het gewoon niet ondersteunt, wat op zich wel een erg gemiste kans is ;w

• HarmoniousVibe
Lol, de SR606 is minstens 4 jaar oud... Hdmi 1.4 (waar ARC onderdeel van is) is pas in 2009 vrijgegeven. En pas nog later is ARC mainstream geworden. Van een gemiste kans kun je dus niet spreken.

[ Voor 92% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-07-2012 19:56 ]

DJSnels schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:48:
[...]
Ook valt het me op dat er eigelijk nergens over ARC wordt gerept in de handleiding van de Onkyo, dus ik begin eraan te geloven dat het apparaat het gewoon niet ondersteunt, wat op zich wel een erg gemiste kans is ;w
Neem je over een tijdje toch een nieuwe receiver met HDMI ARC: je hebt een TX-SR606, uit de beruchte xx6-series welke behoorlijk snel doodgaan door defecte HDMI-boards ;)

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12 23:03
Misschien niet in het juiste topic.. Maar ben eigenlijk benieuwd of jullie het herkennen en hoe opgelost.

Ik heb een TX-NR509, hierop heb ik een PC aangesloten via HDMI. Vanaf de Onkyo gaat hij naar de televisie.
De PC staat altijd aan, xbmc dus ook.
Als ik ga slapen gaat de stroom van de Onkyo als mede van de tv af.

Als ik er weer stroom opzet en dan naar de pc schakel heb ik wel beeld maar geen geluid. Als ik xbmc minimaliseer dan zie ik een rood rondje met streep door het geluid staan. Als ik hier op klik gaat hij het geluid weer activeren.
Dit is storend omdat ik soms alleen muziek wil luisteren, ik bedien de pc dan met mijn telefoon. Ik moet dan dus altijd naar mijn pc en het geluid activeren.

Ben benieuwd wat jullie ervaring is.

• ditbenikecht
vanputten80 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:08:

Ben benieuwd wat jullie ervaring is.
Ik heb een laptop aangesloten op een 609. Vaak gebeurt er nadat de laptop uit standby komt, dat de receiver analog aangeeft ipv hdmi. HDMI kabel erin en eruit helpt vaak, soms moet ik ook nog ff van ingang op 609 wisselen en dan ontdekt de receiver weer dat het via HDMI is verbonden en heb ik weer geluid door de versterker.

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 15-12 07:35

Kabouterplop01

chown -R me base:all

jongetje schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 07:48:
[...]

Waarom zou je geen nieuwe willen hebben?
Omdat het schijnbaar een vaker voorkomend probleem is; ik ben bang dat het terug komt als ik een nieuwe krijg :(

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 19:05
Ha allemaal, heb een Onkyo SR-609 sinds enige maanden en ben nog niet helemaal tevreden.

Het begon met de komst van twee grote broertjes voor mijn Infinity Delta 30's, daar zijn nu twee infinity Delta 60's als front's bijgekomen, naast een infinity center (allen 6ohm). Vanwege het immense opgenomen vermogen (icm mijn grote woonkamer) de SR609 bi-wired aangesloten (sr-505e klonk op 100% niet eens heel luid met de Delta's :P). Spul in laten regelen met de mic en gebruik het dagelijks.

Ik heb mijn oude sub weg gedaan, mede omdat de front volledig fullrange zijn en de rears zo goed als full range. Toch is de bass weergave soms karig. Bij films merk ik dat het diepe spannende geluid bij epische films als LOTR ofzo de gordijnen letterlijk doen wapperen, maar bij muziek juist weinig. Op pure audio mode is dit logisch - je krijgt dan de muziek dan onaangepast, maar in andere modi klinkt het qua muziek gewoon niet zo goed (die DTS of DD audio modi peuteren muziek vreemd uit elkaar.. zang uit center, muziek uit front en beetje rear.. dan is alle speakers op 'stereo' stand nog beter).

Kortom, wat zou ik kunnen doen om het geluid te verbeteren met vooral muziek? (en dan bij voorkeur zonder subwoofer bijvoorbeeld)

En een tweede is dat bij de DTS en DD modi bij stilte (tussen nummers in) er ruis te horen was. Hiervoor heb ik na een guide gevonden te hebben de DTS en DD instellingen al aangepast en is het minder - maar niet weg. Schijnt bekend probleempje te zijn, geen idee wat ik hier verder mee moet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• thunder8

thunder8

Dat de bas in muziek een stuk minder heftig is, is niet verwonderlijk. Films gebruiken namelijk veel meer sub-laag, waardoor je gordijnen inderdaad staan te wapperen, maar bij muziek is dergelijk sub-laag zelden tot nooit aanwezig.

Als je trouwens nog meer sublaag wil, is een goede subwoofer aan te bevelen. Dit omdat de Delta 60 een frequentierespons kent vanaf 30Hz (niet aangegeven bij hoeveel dB). Een goede sub zal tot 20-25Hz gaan en de echte monsters gaan nog lager.

Verder heeft de versterker niet super veel power met 4 redelijke zware speakers aangesloten. Juist in het laag en sublaag moet de versterker er behoorlijk aan trekken om alles weer te geven. Heb je de speakers Bi-Wired of Bi-Amped aangesloten? Dit maakt namelijk nog wel een verschil. Hoe dan ook, ik denk dat een 609 krap bemeten is voor dergelijke speakers. Onkyo is namelijk altijd erg optimistisch met de uitgangsvermogens.

• NiGeLaToR
De speakers zijn bi-wired aangesloten. Aangezien de gordijnen wapperen met films en het geluid dan nog steeds goed is lijkt vermogen niet direct een issue. Sub erbij kan inderdaad wel, maar wilde dat eigenlijk voorkomen :) vind zeker bij muziek bass wel fijn, alleen niet uit een sub. Of de sub moet heul goed zijn.
Maakt Yamaha knappe subs bijvoorbeeld?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:01:
Of de sub moet heul goed zijn...
En daar zit het hem in. Een goede subwoofer is voor elke set een aanvulling, echter zal je voor een goede subwoofer behoorlijk diep in de buidel moeten tasten. Ik speel met een Velodyne SPL-1200 Ultra en die vult mijn speakers meer dan goed aan, ook in muziek.

• NiGeLaToR
FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:18:
[...]

En daar zit het hem in. Een goede subwoofer is voor elke set een aanvulling, echter zal je voor een goede subwoofer behoorlijk diep in de buidel moeten tasten. Ik speel met een Velodyne SPL-1200 Ultra en die vult mijn speakers meer dan goed aan, ook in muziek.
Dat weet ik, ik geef er alleen niet genoeg om om dat er aan uit te geven.
Heb mazzel met mijn 'slechte' smaak en dat ik die Delta's mooi vind. Die zijn niet duur en ook niet erg gewild, maar een knappe sub is evengoed duur.

Wren nog even zitten pielen met de settings. Waarom zou de versteker alle kanalen -3 of -4 geven? 0 of -1 is dan toch genoeg? Verder vond ik een optie dat het lfe kanaal bij de front speakers gemengd mag worden, al stond de sub op zich al uit. Nu eerst firmware update, dan weer verder :)

• Lip
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:00:
[...]
Waarom zou de versteker alle kanalen -3 of -4 geven? 0 of -1 is dan toch genoeg?
Plaatsing van de speakers en reflecties van het geluid in de ruimte (van muren bijvoorbeeld).

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 24-07-2012 19:13 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• NiGeLaToR
Lip schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:12:
[...]

Plaatsing van de speakers en reflecties van het geluid in de ruimte (van muren bijvoorbeeld).
Het is - of + nogwat in referentie tot een soort absolute imaginaire 0 dan?

• Bigfoot
Lijkt me ook raar om alles op -5 te zetten. Dan kun je toch net zo goed alles op 0 (of +5) zetten, en dan het volume iets lager?

• Lip
  • Niet online
De "speaker distance" i.c.m. de "Level Calibration" zorgt er voor dat, dat de reflecties i.c.m. de volume hardheid van de hoge en lage tonen meer in balans komt.
De "Level Calibration" gemeten en ingesteld met de Audyssey microfoon vanaf de luisterposities, meet het volume verschil van laten we zeggen, bijvoorbeeld je fronts.
Stel dat je Linker front speaker 1m van je tv geplaatst is en je Recht front speaker 2m rechts van je tv geplaatst is, en je "Sweet Spot" op 2m afstand zit, rechtdoor het midden, gezien vanaf je tv. Door het verschil in de "Level Calibration" van fictief gezien -7 voor links en -5 voor rechts, zouden de geluiden van rechts even snel/of laat moeten als van links.
Hierdoor speelt de rechter speaker de geluiden harder af, om die ene extra meter te compenseren richting je "Sweet spot"

Verder heb je nog reflectie interferentie van bijvoorbeeld meubels, of onhandig indeling (tafels, stoelen, banken, gordijnen, ramen, etc ,etc) van je luisteren ruimte wat gecompenseerd moet worden.

Dit gaat nog meer een rol spelen, wanneer je met een subwoofer speelt in je installatie, en van de subwoofer het volume, faseverschil en de kantelfrequentie goed hebt ingesteld. Dan kan je d.m.v. "Level Calibration" je subwoofer het geluidsspectrum goed over laten pakken waar je fronts/backs of center het aflaten weten. En voorkomt dat de subwoofer een "te" overheersende rol gaat spelen, of dat de subwoofer te weinig "slagkracht" heeft in de speaker opstelling.

Bij een goed ingestelde set, zou je eigenlijk blind niet moeten horen waar de subwoofer staat. Dit kan gerealiseerd worden door de "Level Calibration".

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 25-07-2012 00:45 ]

• thunder8

thunder8

FeaR schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:18:
[...]

Inderdaad. Voorheen had ik een All in one setje van Onkyo die het prima deed. Vorig jaar een nieuwe set samengesteld met een 609, 6x Boston Acoustics A25, 1x Boston Acoustics A225C Center en een Epik Legend Subwoofer. De laatste is niet meer te krijgen in Europa en ik ben maar wat blij dat ik hem destijds heb aangeschaft. Het is een 2x12" subwoofer die zijwaarts uitstraalt, links en rechts. Er was nog 1 zwaarder, de Epik Empire (2x 15"), maar de Legend is al zwaar genoeg voor mijn kleine woonkamer.

Een goede sub hoor je eigenlijk niet met muziek, het vult je speakers een klein beetje aan, zodat je een net iets voller en dieper geluid krijgt. Bij een film wordt het een ander verhaal. Bij de normale scenes hoor je hem meer aanvullen in het lage bereik en bij de scenes waar het moet, laat hij van zich horen en misschien nog belangrijker, hij laat zich voelen. Onder de 25Hz wordt het meer een voelbass ipv een hoorbass. De Legend claimt tot 18-20Hz te gaan.

Er zijn een aantal films waar dergelijke effecten subliem naar voren komen, bijvoorbeeld U571 bij het onderwaterbombardement en Unstoppable is ook een aanrader.

Er zijn er natuurlijk nog veel meer films die echt baat hebben bij een subwoofer, maar dan moet je echt voor een goede subwoofer gaan met genoeg diepgang. Anders is het zonde van het geld en voegt hij weinig toe aan zowel muziek als films. Wilde het eerst ook niet geloven, maar ben blij dat ik me destijds heb laten overhalen om voor een andere setup te gaan dan ik in gedachten had.

• ditbenikecht
Lip schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:27:
... leuke uitleg zonder duidelijkheid..
Je wilt dus zeggen dat de conclusie van Bigfoot fout is? Want ik begrijp de redenering van Bigfoot, het gaat toch om het absolute verschil om zoals jij het noemt de "sweetspot" te krijgen?

• Bigfoot
Lip schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:27:
De "speaker distance" i.c.m. de "Level Calibration" zorgt er voor dat, dat de reflecties i.c.m. de volume hardheid van de hoge en lage tonen meer in balans komt.
Maar wat bedoel je dan precies?

je wilt zeggen dat niet alleen het relatieve volume per speaker gecorrigeerd wordt maar dat er ook iets gebeurd in de verhouding lage tonen/ hoge tonen per speaker en een faseverschil???

• thunder8

thunder8

De calibration zorgt er toch ook voor dat de testtoon met een bepaald dB op de meetplek aankomt? Zodoende is dan ook te verklaren dat het in de min terecht komt. Als je dan bijvoorbeeld een THX reference volume aan wil houden bij het afspelen van een film, zou je systeem precies het aantal dB op de luisterplek afleveren. Kan het mis hebben hoor, maar denk dat dit een onderdeel is van de calibration. Veel mensen die het handmatig doen, doen het met een dB-meter om te zorgen dat de testtoon met een X dB op de plek te beluisteren is.

• Bigfoot
Hoeveel dB is dan het THX reference volume? En bij welke stand (0-100) op mijn Onkyo receiver haal ik dat?

• NiGeLaToR
Andere stof tot denken - ik heb zo'n wireless tuin-speakersetje gekocht. Die kan ik op drie manieren aansluiten op de Onkyo:

- headphone uit; geluid binnen is uit, maar versterker wordt wel gewoon heet, dus verbruikt stroom.
- tulp uit; kan binnen en buiten tegelijk geluid, vraag is alleen of ik de binnenspeakers uit kan zetten?
- zone 2; werkt niet voor mij geloof ik, aangezien ik al bi-wire fronts heb, tis of/of.

Wat is handigste - kan ik een optie kiezen waardoor de versterker geen energie gaat staan te verbranden als ik binnen geen geluid hoef?

• Bigfoot
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:48:
Andere stof tot denken - ik heb zo'n wireless tuin-speakersetje gekocht. Die kan ik op drie manieren aansluiten op de Onkyo:

- headphone uit; geluid binnen is uit, maar versterker wordt wel gewoon heet, dus verbruikt stroom.
- tulp uit; kan binnen en buiten tegelijk geluid, vraag is alleen of ik de binnenspeakers uit kan zetten?
- zone 2; werkt niet voor mij geloof ik, aangezien ik al bi-wire fronts heb, tis of/of.

Wat is handigste - kan ik een optie kiezen waardoor de versterker geen energie gaat staan te verbranden als ik binnen geen geluid hoef?
Je bedoelt dat je nu bi-amp fronts hebt ipv bi-wire? Bi-wire zou niks uit moeten maken.

Zie hier:

http://www.avforums.com/f...-607-bi-amp-zone-2-a.html

Als die wireless speakers al versterkt zijn moet het kunnen lijkt me?
Bigfoot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:48:
Hoeveel dB is dan het THX reference volume? En bij welke stand (0-100) op mijn Onkyo receiver haal ik dat?
Normaliter speelt een receiver op 0.0 dB op referentie-volume. Echter is dit wel genomen bij versterkers die meten van (bijvoorbeeld) -80.0 dB tot en met +15.0 dB. Alles met het minteken ervoor is dan nog steeds een gedempt ingangssignaal, bij de plus gaat de receiver pas echt versterken. Met een schaal van 0 - 100 is dat maar lastig te zeggen.

NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:48:

Je hebt een TX-SR609 toch? Op de achterkant van die receiver zie ik toch zowel een aansluiting voor passieve speakers en actieve speakers op Zone 2. Dat je Bi-Amp aan hebt gesloten maakt dus niets uit (passief Bi-Amp, dat wel maar toch).

Hoe dan ook zal de receiver altijd stroom verbruiken aangezien je de speakers moet voeden. Is het niet qua vermogen (passief) dan is het wel qua signaal.

• NiGeLaToR
Bigfoot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Je bedoelt dat je nu bi-amp fronts hebt ipv bi-wire? Bi-wire zou niks uit moeten maken.

Zie hier:

http://www.avforums.com/f...-607-bi-amp-zone-2-a.html

Als die wireless speakers al versterkt zijn moet het kunnen lijkt me?
Buitenspeakers zijn versterkt (op accu), dus gaat puur om aansluiten van de zender.

Maar, ik heb speakers hoog/laag gescheiden aangesloten, dat is toch bi-wire, aangezien ik nog steeds 1 'amp' heb? Zodoende dat ik ook geen 7.1 meer kan volgens de menu's, maar 5.1.

NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:14:
[...]
Buitenspeakers zijn versterkt (op accu), dus gaat puur om aansluiten van de zender.

Maar, ik heb speakers hoog/laag gescheiden aangesloten, dat is toch bi-wire, aangezien ik nog steeds 1 'amp' heb? Zodoende dat ik ook geen 7.1 meer kan volgens de menu's, maar 5.1.
Bi-Wire is twee aderpaar naar de speaker vanaf één paar terminals op de kant van de receiver/versterker. Dat heeft echt nul komma nul nut. Enige waar het voordeel kan hebben is dat je de metalen bruggen tussen de speakerterminals niet gebruikt. Maar goed, die kan je ook vervangen door een mooie jumper. Bi-Amp is in principe met twee versterkers, dus eigenlijk ook met twee aparte voedingen. Als je twee eindtrappen gebruikt van een receiver wordt het daarom ook "passief bi-amp" genoemd. Je stuurt hoog en laag ook niet apart aan, want je gebruikt nog steeds het filter in je speakers. En ook heb je niet twee keer zo veel vermogen wat je met echt Bi-Amp wel hebt.

Maar als het actieve speakers zijn dan hoeft er alleen signaal naar toe en zou je de Zone 2 RCA's kunnen gebruiken. Wel even in de handleiding nalezen of alles naar die uitgangen wordt gestuurd. Veel receivers doen alleen analoge bronnen over Zone 2.

• NiGeLaToR
FeaR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:22:
[...]

Bi-Wire is twee aderpaar naar de speaker vanaf één paar terminals op de kant van de receiver/versterker. Dat heeft echt nul komma nul nut. Enige waar het voordeel kan hebben is dat je de metalen bruggen tussen de speakerterminals niet gebruikt. Maar goed, die kan je ook vervangen door een mooie jumper. Bi-Amp is in principe met twee versterkers, dus eigenlijk ook met twee aparte voedingen. Als je twee eindtrappen gebruikt van een receiver wordt het daarom ook "passief bi-amp" genoemd. Je stuurt hoog en laag ook niet apart aan, want je gebruikt nog steeds het filter in je speakers. En ook heb je niet twee keer zo veel vermogen wat je met echt Bi-Amp wel hebt.

Maar als het actieve speakers zijn dan hoeft er alleen signaal naar toe en zou je de Zone 2 RCA's kunnen gebruiken. Wel even in de handleiding nalezen of alles naar die uitgangen wordt gestuurd. Veel receivers doen alleen analoge bronnen over Zone 2.
Ah oke, ik doe bi-amp dan, met front en surround rear, volgens de handleiding. In de receiver settings is wel aangegeven welke je voor hoog en welke je voor laag moet gebruiken, maar dat weet ik niet precies. Alleen dubbel bedraden omdat.. draadjes ofzo lijkt me inderdaad zinloos. Heb het nu voor extra vermogen gedaan.

Ga met de zone 2 RCA's aan de slag. Alleen nog even uitvogelen of de amp dan ook uit gaat.

NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:24:
[...]
Ah oke, ik doe bi-amp dan, met front en surround rear, volgens de handleiding. In de receiver settings is wel aangegeven welke je voor hoog en welke je voor laag moet gebruiken, maar dat weet ik niet precies. Alleen dubbel bedraden omdat.. draadjes ofzo lijkt me inderdaad zinloos. Heb het nu voor extra vermogen gedaan.
Het staat inderdaad zo in de handleiding, maar hoog en laag stuur je niet apart aan. Dat doe je pas als je het filter uit je speaker haalt. Ook het vermogen is discutabel, het is namelijk niet zo dat je nu 2x hebt qua vermogen in plaats van x met single-wire.

• Bigfoot
FeaR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:44:
[...]

Het staat inderdaad zo in de handleiding, maar hoog en laag stuur je niet apart aan. Dat doe je pas als je het filter uit je speaker haalt. Ook het vermogen is discutabel, het is namelijk niet zo dat je nu 2x hebt qua vermogen in plaats van x met single-wire.
heb je dus helemaal geen extra vermogen? of wel wat maar geen 2x?
Bigfoot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:55:
[...]
heb je dus helemaal geen extra vermogen? of wel wat maar geen 2x?
Marginaal meer vermogen, want in feite raak je het extra vermogen toch weer in het high level wissel filter kwijt.

• NiGeLaToR
FeaR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Marginaal meer vermogen, want in feite raak je het extra vermogen toch weer in het high level wissel filter kwijt.
Normaliter gebruik je 1 versterker deel, 1 kabeltje en dan ga je alsnog door dat filter heen. Nu gebruik je 2 versterkerdelen, 2 kabeltjes en ga je apart door een filter. Op zich zou dat meer dan marginaal moeten zijn, of begrijp ik het niet goed?

Overigens had je gelijk over de zone 2 output - dit kan alleen een analoge bron zijn. Headphone uitgang wordt het dus :(

• Bigfoot
Als je altijd dezelfde bron wilt doorsturen naar zone 2 heeft die wellicht ook een extra uitgang (rood/witte tulps of koptelefoon) die je kan gebruiken? Dan kun je de versterker uit laten staan.

• NiGeLaToR
Bigfoot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:24:
Als je altijd dezelfde bron wilt doorsturen naar zone 2 heeft die wellicht ook een extra uitgang (rood/witte tulps of koptelefoon) die je kan gebruiken? Dan kun je de versterker uit laten staan.
Dat heeft mijn gedachten ook gekruist - ware het niet dat ik nu juist m'n versterker gebruik om muziek mee te streamen. Maargoed, ga nog wel 's wat proberen :)

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:09
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:51:
[...]

Dat heeft mijn gedachten ook gekruist - ware het niet dat ik nu juist m'n versterker gebruik om muziek mee te streamen. Maargoed, ga nog wel 's wat proberen :)
Als je daar je versterker zelf voor gebruikt werkt het wel met zone 2. USB, radio en "NET" werken als het goed is allemaal ook op zone 2

• NiGeLaToR
Ties Brants schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Als je daar je versterker zelf voor gebruikt werkt het wel met zone 2. USB, radio en "NET" werken als het goed is allemaal ook op zone 2
Lukte niet, volgens de versterker werken alleen analoge ingangen + radio en dat is ook het enige wat ik werkend heb gekregen.

• Ties Brants
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:39:
[...]

Lukte niet, volgens de versterker werken alleen analoge ingangen + radio en dat is ook het enige wat ik werkend heb gekregen.
Ik heb het idee dat het punt was dat NET wel werkte, maar dat je eerst via main moest kiezen wat je precies wilde afspelen. Vervolgens kon je dan zone 2 ook op net zetten en main uitzetten. Dit alles met de android app.

edit: even geprobeerd zonder iets op zone 2 aangesloten te hebben. Als ik direct naar net in zone 2 ga krijg ik een leeg scherm. Maar als ik eerst in main kies dat ik een internetradiostation wil afspelen zie ik dat station vervolgens ook staan bij zone 2. En dat blijft ook werken nadat ik main weer uitgezet heb. Maar in zone 2 krijg je uberhaupt het keuzescherm voor spotify, dlna, etc niet. Dus lijkt er erg op dat je in ieder geval met de android app eerst via main je keuze moet maken.
Zal anders morgen proberen wat aan te sluiten op zone 2.

[ Voor 35% gewijzigd door Ties Brants op 25-07-2012 22:42 ]

• NiGeLaToR
Cool ben benieuwd :) En zal iets moeten verzinnen ipv Android app :P

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:01
Sinds 24-7 is er een firmware update uit voor alle 2012 modellen (x1x) die o.a.

3. Improves operation of "Power on" of remote control;

en

4. Adds support of Home Media Function (Samba Server); Playing music files like Apple Lossless via network/USB becomes possible;

toevoegt. Ik ben benieuwd of hiermee voor iedereen het power on by remote in standby probleem is opgelost?

• ditbenikecht
Bigfoot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:48:
Bij volumestand 72 of 82 komt er even een thx icoon oplichten met de text "thx reference".
Die volumestand klinkt bij mij onplezierig hard.

• TheFes
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:27:
Sinds kort heb ik de TX-SR313 aangesloten. Ben er qua geluid wel erg tevreden mee, maar ik heb nog wel wat probleempjes wat betreft de verbindingen. Ik heb 2 HDMI kabels aangesloten, 1 van de televisie en 1 van de PS3.

Echter als ik op "Game" druk op de afstandsbediening, krijg ik regelmatig een volledig blauw scherm. Dan hoor ik het geluid van de PS3 wel, maar geeft de versterker het beeld niet door. Dan moet ik een paar keer of de onkyo, of de PS3 uit en aan zetten en uiteindelijk heb ik het dan goed. Maar soms wanneer ik wel beeld heb valt het beeld ook ongeveer 1x in de 10 seconden even uit.

Het is net of de onkyo continu op zoek is naar een ander kanaal om af te spelen ofzo... Heeft iemand van jullie hier ervaring mee/wat ik hieraan kan doen? Dit is niet heel relaxed namelijk, op internet kan ik ook niet echt iets vinden hierover...
Ik heb ongeveer ditzelfde bij het wisselen naar CBL/SAT (waar ik mijn Ziggo ontvanger op aangesloten heb). Ik krijg dan (niet altijd overigens) eerst telkens een blauw scherm, dan zwart, dan weer blauw, totdat hij het signaal oppakt. Het lijkt op bijvoorbeeld een beamer die op automatisch stand al zijn verschillende verbindingsopties af gaat. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Soms moet ik wel een halve minuut wachten tot ik TV kan kijken.

Home Assistant configuratie

• HarmoniousVibe
Probeer dat apparaat eens op een andere poort aan te sluiten met een andere kabel.

• Yo-L
  • Niet online
Klein hoopgevend berichtje, ook al is het weinig SMART, van http://www.nl.onkyo.com/e...59949.html?tab=Community:
Raul Espino On 24.7.2012 - 12:58
Hello Onkyo!! I currently own a TX-NR509 and a TX-NR809. I will be purchasing a TX-NR3010 upon release, but I need to know if you will be adding "Shuffle" to the Spotify App?? Is there a way to create this function using a Favorite?? I would love my Starred List play in a Random / Shuffle. Will you please add this to a Firmware for my 09's?? Thank you...
Comment0

Mark Onkyouk On 25.7.2012 - 8:34
Hi Raul, I know the engineers are working on this, but we can only offer options that Spotify allows us to use, but I do know they are working hard on this. Some in time I would hope that there would be an update to allows this.

• Dacuuu
DaPi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:05:
[...]

Is dat de US versie van de TX-SR608?
Want ik zou graag bij mij ook de speaker kabels aansluiten met banaan pluggen, alleen kan dit volgens de gebruiksaanwijzing NIET bij Europese versie van de receiver.

Heb helaas geen pluggen om het te proberen, en aangezien die pluggen best prijzig zijn zou ik het van tevoren graag even weten.

Edit;

Gevonden!

Zo zien 'die dingen' er dus uit .. zodat je er geen banana plug in krijgt:

[afbeelding]

Alleen zitten er dus gewoon 'dopjes' achter in, die je er met een houtschroef uit kunt halen!
Oud berichtje, maar wel nuttig voor mij. Ik heb banana plugs liggen. Maar op welke manier kan je het beste die dopjes er uit halen? Ik neem aan dat de zwarte dopjes binnen het schoef gedeelte bedoeld worden?

• Ties Brants
NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:49:
Cool ben benieuwd :) En zal iets moeten verzinnen ipv Android app :P
Iets later dan gepland, maar dan toch. Werkt in ieder geval op mijn 809. Je moet alleen eerst via main kiezen wat je precies via NET wil afspelen. Vervolgens kan ik ook met de afstandsbediening het volgende nummer kiezen. Alleen terug naar het NET menu werkt niet.

• Lumics
  • Laatst online: 16:52
Sinds gisteren in het bezit van een 709 (Koopje; €589). Ik vraag mij echter af in welke kwaliteit spotify wordt afgepeeld. In android en de pc kan je instellen welke kwaliteit binnen gehaald moet word, kan dit ook met de onkyo?

De receiver is weee een stapje voorwaarts t.o.v mijn marantz sr 5003, al heb ik al wel wat vastlopers in de net functionaliteit gehad. Vooral tijdens het zoeken van artiesten met een flink repertoire.

Edit: Stroomverbruik met HDMI pass through is 40 watt, dat is 88 euro op jaarbasis!! Gelijk uitgezet dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 28-07-2012 19:12 ]

• ditbenikecht
Dacuuu schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:34:
[...]

Oud berichtje, maar wel nuttig voor mij. Ik heb banana plugs liggen. Maar op welke manier kan je het beste die dopjes er uit halen? Ik neem aan dat de zwarte dopjes binnen het schoef gedeelte bedoeld worden?
Door een schroef erin te draaien, heel klein stukje, kun je ze er zo uittrekken. Staat ook in een filmpje van Onkyo.

• Dacuuu
ditbenikecht schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:15:
[...]

Door een schroef erin te draaien, heel klein stukje, kun je ze er zo uittrekken. Staat ook in een filmpje van Onkyo.
Welk filmpje? Hen de OP en youtube al doorzocht.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-12 15:26
Pagina: 1 ... 30 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.