Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.747 views

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 13:05
Dacuuu schreef op zondag 29 juli 2012 @ 10:08:
[...]

Welk filmpje? Hen de OP en youtube al doorzocht.
Bijvoorbeeld het filmpje "TX-NR616 Introduction" op 2 minuut 58.

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Vanmiddag de TX-NR616 besteld via Amazon.de. 100 euro goedkoper dan de NL webshops dus voor mij de moeite waard aangezien ik al eens eerder wat via Amazon heb gekocht.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
ditbenikecht schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:03:
[...]

Bijvoorbeeld het filmpje "TX-NR616 Introduction" op 2 minuut 58.
Ik zie het, op dat filmpje gaat het wel heel gemakkelijk. Ik had het al geprobeerd met een schroef, maar durfde er geen grote kracht op te zetten. Met een beetje kracht kwamen ze er tot nu toe niet uit.

• Diversity
  • Laatst online: 11-12 20:05
Dacuuu schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:13:
[...]

Ik zie het, op dat filmpje gaat het wel heel gemakkelijk. Ik had het al geprobeerd met een schroef, maar durfde er geen grote kracht op te zetten. Met een beetje kracht kwamen ze er tot nu toe niet uit.
Ik had er ook ruzie mee met mijn 717, tot ik een priem pakte in de schuur en ze allemaal binnen 1 minuut eruit had gehaald :D.

Was eerst aan het kloten met een mesje en schroevendraaier maar dat was niks.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19
Jarlian schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:38:
Vanmiddag de TX-NR616 besteld via Amazon.de. 100 euro goedkoper dan de NL webshops dus voor mij de moeite waard aangezien ik al eens eerder wat via Amazon heb gekocht.
Heb hetzelfde gedaan 2 weken terug, inmiddels is hij weer 2 euro in prijs gezakt. Levering duurde uiteindelijk een week. Meteen na ontvangst een firmware update gedaan (die van 24 juli) en tot nu toe (nu alles goed ingesteld staat) geen grote issues. Wel 2x een 'no signal' gehad op de tv, maar stroom van de receiver afhalen lost dat op. Ik ga later nog eens kijken waar dat aan kan liggen.

Zit flink te genieten van deze geweldige versterker! Veel opties, PureAudio is geweldig, ben zeer tevreden. :)

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-12 19:26
MoiZie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:55:
[...]
Heb hetzelfde gedaan 2 weken terug, inmiddels is hij weer 2 euro in prijs gezakt. Levering duurde uiteindelijk een week..............Zit flink te genieten van deze geweldige versterker! Veel opties, PureAudio is geweldig, ben zeer tevreden. :)
Ik krijg morgen mijn eerste Onkyo geleverd : De TX-NR609. Was een actie bij low pricing / high service voor 311 euro 8)7 Wat ik tot nu toe heb gelezen heeft dit model last van falende hdmi boarden. Laten we hopen dat ik er geen problemen mee krijg... maar goed ik heb toch garantie op het apparaat.

Verder ben ik nog op zoek naar een goede speakerset voor erbij (5.1 / max. 750-1000 euro). Iemand nog tips hiervoor ? Boston Acoustics BA25 ??

Ga nu het forum eens doorspitten ;w

[ Voor 17% gewijzigd door H4ldrz op 30-07-2012 15:48 ]

Gaston

• ditbenikecht
H4ldrz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:44:
[...]

Ik krijg morgen mijn eerste Onkyo geleverd : De TX-NR609. Was een actie bij low pricing / high service voor 311 euro 8)7 Wat ik tot nu toe heb gelezen heeft dit model last van falende hdmi boarden. Laten we hopen dat ik er geen problemen mee krijg... maar goed ik heb toch garantie op het apparaat.

Verder ben ik nog op zoek naar een goede speakerset voor erbij (5.1 / max. 750-1000 euro). Iemand nog tips hiervoor ? Boston Acoustics BA25 ??

Ga nu het forum eens doorspitten ;w
Voor 311 euro wil ik er nog wel 1. Bij welke vestiging heb je hem gehaald?

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:44
Vraagje:
Ik heb een TX-SR608 en heb mijn PC Via HDMI out aangesloten. Nu kan ik mijn receiver op input HDMI (PC) selecteren maar dan krijg ik geen geluid. Het is pas als ik de TV opzet dat het geluid werkt.

Kan ik dit fixen zonder extra kabel aan te sluiten of moet ik toch Optical cable tussen mijn PC en onkyo receiver aansluiten? OPf heeft dit misschien zelfs te maken met de HDMI versies?
Wellicht omdat de receiver pas weet dat de gehele HDMI keten rond is zodra je de TV aanzet? Met een optische kabel heb je dat issue sowieso niet omdat die puur geluid doet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

sn33ky schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:25:
Vraagje:
Ik heb een TX-SR608 en heb mijn PC Via HDMI out aangesloten. Nu kan ik mijn receiver op input HDMI (PC) selecteren maar dan krijg ik geen geluid. Het is pas als ik de TV opzet dat het geluid werkt.

Kan ik dit fixen zonder extra kabel aan te sluiten of moet ik toch Optical cable tussen mijn PC en onkyo receiver aansluiten? OPf heeft dit misschien zelfs te maken met de HDMI versies?
Normaal gesproken kan je je TV uit laten, en muziek spelen; Althans bij mijn Onkyo TX-SR875 is dit al zo, hoef TV helemaal niet/nooit aan te doen om geluid te krijgen. Lijkt me dat het 3 generaties later ook nog zo is.

Geen idee waarom eea bij jou niet werkt. Misschien een HDMI update nodig, of een instelling die we over het hoofd zien *(kan jij wellicht voor jou ingangen een aparte video- en audio-bron kiezen en staan die niet allebei op dezelfde ingang ofzo ) ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 20:13 ]

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

MoiZie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:55:
[...]

Heb hetzelfde gedaan 2 weken terug, inmiddels is hij weer 2 euro in prijs gezakt. Levering duurde uiteindelijk een week. Meteen na ontvangst een firmware update gedaan (die van 24 juli) en tot nu toe (nu alles goed ingesteld staat) geen grote issues. Wel 2x een 'no signal' gehad op de tv, maar stroom van de receiver afhalen lost dat op. Ik ga later nog eens kijken waar dat aan kan liggen.

Zit flink te genieten van deze geweldige versterker! Veel opties, PureAudio is geweldig, ben zeer tevreden. :)
Ook net dezelfde gekocht via amazon :P
Mooie prijs 8)

• H4ldrz
ditbenikecht schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:05:
[...]
Voor 311 euro wil ik er nog wel 1. Bij welke vestiging heb je hem gehaald?
Het was een aanbieding via de webshop. Volgens mij heb ik geluk gehad want hij is nu niet meer leverbaar. Hij had eigenlijk vorige week donderdag bezorg moeten worden maar toen bleek dat ze hem niet meer hadden. Na aandringen hebben ze blijkbaar nog een bij de leverancier kunnen krijgen.

Ik krijg de indruk dat ze de oude modellen aan het dumpen zijn en de 2012 modellen eraan komen...

Maar even terug ontopic...Welke speakerset adviseren jullie me ?

Gaston

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

H4ldrz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:44:
[...]
Ik heb een 7.1 opstelling met de BA25 en de BA225C center. Qua Sub heb ik een Epik Legend, die helaas in Europa niet meer te krijgen is. Echter zou deze sub een zware aanslag op je budget doen (600 euro) Ik vind de BA25 heerlijk klinken, alhoewel ze wel enige inspeeltijd nodig hebben voordat ze op hun best klinken.

Verder zou je kunnen kijken naar de Monitor Audio BX2 reeks. Qua prijs vergelijkbaar met de BA25 en volgens de reviews op htforum.nl is deze zeker net zo goed, zo niet beter dan de BA25. Ik kan er niet over oordelen, heb deze speaker nog nooit gehoord.

Als sub zou je dan kunnen denken aan een BK XXLS200 of als het budget het toelaat een BK XXLS400. Kijk op het htforum, daar komen nog wel eens koopjes langs voor die subs, door 1 van de forumsponsors. Bespaar niet op de sub, deze is belangrijker dan je denkt. Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel, maar sinds ik de Epik Legend heb, merk ik pas wat een goede sub toevoegt aan een film. Lekker op de achtergrond zoals het hoort en explosief als het nodig is. Dat red je niet met een goedkoop subje. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Zijn er sinds de laatste firmwareupdate (24-7) van de tx-nr616 nog problemen vastgesteld?

• ditbenikecht
Is het normaal dat de afstandbediening bij de 609, (RC-803M) traag reageert?

Wanneer ik op 1 knop druk gaat het ledje van de afstandbediening 6x knipperen. Wanneer je het volume flink wilt verhogen of verlagen loopt de afstandbediening erin vast en verstuurd alleen het eerste commando.

• Jarlian
Gray|IA schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:32:
[...]
Ook net dezelfde gekocht via amazon :P
Mooie prijs 8)
Had de mijne via Amazon op zondag 29 juli besteld, kreeg op dinsdag 31 juli bericht dat deze was verzonden via Post.nl. Verwachte aankomstdatum: donderdag 2 augustus. Track&trace geeft nog geen zekerheid maar aankomst binnen een week zal geen probleem moeten zijn. Ik post dit even aangezien ik me kan voorstellen dat mensen huiverig te zijn iets uit Duitsland te bestellen ivm garantie en terugzenden. Betaling kan alleen via bankoverschrijving of credit card.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• thunder8

thunder8

ditbenikecht schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:10:
Is het normaal dat de afstandbediening bij de 609, (RC-803M) traag reageert?

Wanneer ik op 1 knop druk gaat het ledje van de afstandbediening 6x knipperen. Wanneer je het volume flink wilt verhogen of verlagen loopt de afstandbediening erin vast en verstuurd alleen het eerste commando.
Nee geen problemen mee, ook al gebruik ik vaak mijn universele AB. Al andere batterijen geprobeerd?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Ik heb met mijn RC-801M (NR509) ook geen enkel probleem. Ik bestuur er 4 apparaten mee.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• ditbenikecht
thunder8 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:51:
[...]

Nee geen problemen mee, ook al gebruik ik vaak mijn universele AB. Al andere batterijen geprobeerd?
Haha, ik dacht dat kan echt niet aan de batterijen liggen, 6x knipperen, wel dus! Andere batterijen doen wonderen.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Jarlian schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:34:
[...]

Had de mijne via Amazon op zondag 29 juli besteld, kreeg op dinsdag 31 juli bericht dat deze was verzonden via Post.nl. Verwachte aankomstdatum: donderdag 2 augustus. Track&trace geeft nog geen zekerheid maar aankomst binnen een week zal geen probleem moeten zijn. Ik post dit even aangezien ik me kan voorstellen dat mensen huiverig te zijn iets uit Duitsland te bestellen ivm garantie en terugzenden. Betaling kan alleen via bankoverschrijving of credit card.
Ik heb op 30 juli besteld, normaal werd hij dan gisteren opgestuurd, maar heb deze morgend bericht gekregen dat hij al minimum 1 dag vertraging had. :(
Misschien word hij vandaag verzonden? Da heb ik hem met beetje geluk vrijdag al.

• Dacuuu
Bij mijn onkyo 609 kan ik de afstand tussen de luister positie en elke box bepalen. Heeft dit nog direct ergens invloed op? Want ik kan ook per box +/- dB geven. Maar dat is weer een andere optie.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-12 15:51
Vandaag een TX-NR609 gekocht als upgrade na een Harman Kardon AVR 335 en wat een verademing is dat zeg! Wat een geluid, heerlijk! De iPhone app is overigens ook erg handig maar wel even worstelen hoe het werkt.

Als de setup compleet is zal ik een keer foto's plaatsen.

(Sorry voor offtopic O+)
Tip voor mensen die op zoek zijn naar een koopje, RAF Amsterdam moet van een partij hifi materiaal af en heeft deze week een hoop spullen fors afgeprijsd, dus sla uw slag.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Gray|IA schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:19:
Zijn er sinds de laatste firmwareupdate (24-7) van de tx-nr616 nog problemen vastgesteld?
Blijkbaar is de firmwareupdate al enkele dagen offline gehaald wegens grote problemen ermee.
(officieel al enkele dagen niet te downloaden wegens "server maintenance..." :X )

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Noxa schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:22:
Vandaag een TX-NR609 gekocht als upgrade na een Harman Kardon AVR 335 en wat een verademing is dat zeg! Wat een geluid, heerlijk! De iPhone app is overigens ook erg handig maar wel even worstelen hoe het werkt.

Als de setup compleet is zal ik een keer foto's plaatsen.

(Sorry voor offtopic O+)
Tip voor mensen die op zoek zijn naar een koopje, RAF Amsterdam moet van een partij hifi materiaal af en heeft deze week een hoop spullen fors afgeprijsd, dus sla uw slag.
Ik vind de oRemote-app wel fijner werken, meer informatie in beeld en meer mogelijkheden dan de officiële Onkyo-app. Kost wel een paar euro geloof ik

• thunder8

thunder8

Dacuuu schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:08:
Bij mijn onkyo 609 kan ik de afstand tussen de luister positie en elke box bepalen. Heeft dit nog direct ergens invloed op? Want ik kan ook per box +/- dB geven. Maar dat is weer een andere optie.
Eerst maar eens beginnen met het instellen via de bijgeleverde microfoon. Daarna kan je op gehoor eventueel nog een beetje finetunen.

• Dacuuu
thunder8 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

Eerst maar eens beginnen met het instellen via de bijgeleverde microfoon. Daarna kan je op gehoor eventueel nog een beetje finetunen.
Heb de mic al gebruikt. Maar vroeg me alleen het verschil af. Als ik de boxen +1dB geven oid dan hoor ik het direct. Maar als ik de de afstand instel hoor ik nou niet direct iets.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb ook nog een vraagje over de tx-nr616. ik heb (nog) geen tv met hdmi aansluiting.
Ik dacht men tv aansluiten via de gele cinch. Maar ik lees in de handleiding dat de menustructuur enkel over de hdmi-out word weergegeven (dus niet over de gele cinch out)

Kan ik men laptop misschien aansluiten op de hdmi-out van de receiver om zo in de menus te kunnen?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Maken jullie bij het gebruik van de mic ook gebruik van een statief?
Ik heb zelf geen statief maar graag wil ik wel gebruik maken van audyssey EQ.
Tijdens verdere onderzoek op internet weet ik in iedergeval wel dat er geen opstakels tussen de speaker en de mic mogen zijn. Maar bestaat er ook een andere oplossing om toch zonder statief een betrouwbare meting te kunnen doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Mabili op 02-08-2012 17:02 ]

Verwijderd

Dacuu:
Dat is om de surround effecten goed te kunnen timen. Speakers die verder staan doen er langer over om het geluid over te brengen tot je oren, daarom kan je dat instellen hoe ver ze staan.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-12 15:51
Yo-L schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:55:
[...]

Ik vind de oRemote-app wel fijner werken, meer informatie in beeld en meer mogelijkheden dan de officiële Onkyo-app. Kost wel een paar euro geloof ik
Ik zag hem vandaag in de appstore staan, vind het nu het geld nog niet waard voorlopig kom ik hier wel mee uit.

Vanavond even naar de speaker-boer om een paar B&W's te beluisteren.

• HarmoniousVibe
Gray|IA schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:48:
Ik heb ook nog een vraagje over de tx-nr616. ik heb (nog) geen tv met hdmi aansluiting.
Ik dacht men tv aansluiten via de gele cinch. Maar ik lees in de handleiding dat de menustructuur enkel over de hdmi-out word weergegeven (dus niet over de gele cinch out)

Kan ik men laptop misschien aansluiten op de hdmi-out van de receiver om zo in de menus te kunnen?
Je kunt op het schermpje ook alles doen wat je in het menu ook kunt. Je kunt je latoptop daarvoor niet gebruiken. Dat is zelf een hdmi-uitgang.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ok, dan moet ik men nieuwe tv miss wat sneller gaan kopen.

• HarmoniousVibe
En je moet in het strafhoekje gaan staan omdat je 'de gele cinch' wilde gebruiken. Dat is anno 2012 niet meer toegestaan ;).

Overigens zul je waarschijnlijk ook al de bronnen analoog aan moeten gaan sluiten, omdat de receiver geen D/A-conversie van het beeld doet volgens mij.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

:)

Ik kan gelukkig nog wel de scart van de digitale ontvanger rechtstreeks aansluiten op de tv.
Die digitale ontvanger bevat ook een optical out die ik kan aansluiten op de receiver. Benieuwd of dat gaat werken.

(Nog 9 uur en de post staat met men tx-nr616 voor de deur... :))

• HarmoniousVibe
Dat (on)ding heeft vast ook wel component (rood-groen-blauw).

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoe dienen onderstaande onderdelen het beste aangesloten te worden?

TV : Sony KDL-32EX650
Reciever : Onkyo TX-NR515
BR-speler : Onkyo BD-SP309

Ik dacht zelf aan twee HDMI kabels: TV <-> reciever <-> BD-speler
LAN en CAI kabel aan reciever en CAI aan TV.

Zal de reciever het netwerk signaal doorgeven, dus kan ik dan met TV ook internet of NAS bereiken?

• H4ldrz
H4ldrz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:25:
[...]

Het was een aanbieding via de webshop. Volgens mij heb ik geluk gehad want hij is nu niet meer leverbaar. Hij had eigenlijk vorige week donderdag bezorg moeten worden maar toen bleek dat ze hem niet meer hadden. Na aandringen hebben ze blijkbaar nog een bij de leverancier kunnen krijgen.
Het was blijkbaar toch te mooi om waar te zijn... 8)7 8)7

Uiteindelijk heb ik 5 keer naar de klantenserivce moeten bellen van "Low pricing / High Service" om te horen dat het apparaat toch echt niet geleverd gaat worden. Het leuke aan het hele verhaal is dat er eerder 3 afleverafspraken met me zijn gemaakt om de 609 te leveren.. Afgelopen dinsdag wist een medewerkster me nog te vertellen dat het apparaat was binnengekomen in het magazijn en vandaag geleverd zou wordend.

Nadat ze een halve dag hebben gekeken naar de specificaties konden ze me alleen "de vergelijkbare" yahama rx-v573 aanbieden. Dit heb ik niet gedaan. Uiteindelijk heb ik maar ervoor gekozen om de bestelling te annuleren.
Wel ga ik nog een klachtenbrief opstellen en eisen dat ze me de telefoonkosten vergoeden ;)

Goedkoop was in dit geval dus geen koop ;) Maar ach.. dan had ik maar naar een speciaalzaak moeten gaan.

Vandaag zonder lang na te denken besloten om de 616 te bestellen vanuit "het Amazone gebied". Nog even wachten maar hopenlijk volgende week dan toch mijn eerste Onkyo.

Via beste keus heb ik een 5.1 set van Boston Acoustics erbij besteld. 4x de A25, 1x de A225C. Als sub heb ik uiteidelijk de ASW 250 erbij gekocht met de gedachte dat dat Boston Acoustics onderling wel goed zou moeten klinken. Ik hoop dat de combinatie goed gaat uitpakken en het over enkele weken gaat knallen !

Weet iemand trouwens even snel uit zijn hoofd de belangrijkste verschillen tussen de 609 en de 616 ? Thanks FeaR !! _/-\o_

Gaston

H4ldrz schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:00:
[...]...met de gedachte dat dat Boston Acoustics onderling wel goed zou moeten klinken.
Hoeft zeker niet altijd zo te zijn. Naar mijn inziens komen de beste/betere subwoofers nog steeds van merken die zich compleet richten op dat segment.
Weet iemand trouwens even snel uit zijn hoofd de belangrijkste verschillen tussen de 609 en de 616 ?
Leef je uit: klikkie doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• H4ldrz
Die twee naast elkaar krijgen was me nog niet gelukt.. Thanks _/-\o_

Voor de geintresseerden. De 616 heeft de volgende extra's t.o.v. 609 op basis van de specs:
+ Hybrid standby
+ InstaPrevue
+ MHL
+ MP3tunes
+ simfy
+ 7 hdmi-in t.o.v 5
+ 2 hdmi-outs t.o.v. 1
+ Zone 3 :)

En dat allemaal met 0,3kg minder gewicht. Als ik dit zo bekijk denk ik dat de tweede hdmi-out en zone 3 het prijsverschil wel waard zijn ! Ik denk dat ik toch maar een extra loze leiding laat aanleggen in onze nieuwbouwwoning naar de tv in de keuken voor de tweede hdmi uitgang.

Heeft iemand ervaring met HDMI over LAN ? Werkt dit goed?

[ Voor 48% gewijzigd door H4ldrz op 03-08-2012 17:31 ]

Gaston

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12 05:21
Dubbel met martijn24 in "[Speakers] Het Jamo Ervaringen Topic deel 2"

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 03-08-2012 20:14 ]

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12 16:09
Ok, ik vraag me ondertussen of dit kan, maar vandaar mijn vraag.

Het gaat over de nr-509.
Ik wil muziek luisteren middels Dlna, maar ondertussen tv kijken via mijn settop box, dus eigenlijk het beeld en audio signaal afsplitsen.
Met de analoge tuner is me dit wel gelukt, kwestie van even de settop aan en uit zetten en het beeld schiet over naar Ziggo.

Iemand enig idee?

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Hmm, volgens mij zal dat niet lukken.
Wat je misschien kan doen is het beeld en geluid zelf splitten dus niet alleen via hdmi maar ook de optische uitgang van de settopbox aansluiten op de receiver en de hdmi van de settop-box rechtstreeks aan de tv aansluiten.

[ Voor 105% gewijzigd door Gray|IA op 04-08-2012 00:11 ]

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand al ervaring met de gloednieuwe BluTooth module for streaming vanaf mobieltjes?http://www.eu.onkyo.com/en/articles/onkyo-expands-music-streaming-options-for-its-2012-av-receivers-84697.html Ik overweeg een NR-515, maar ik weet dus nog niet of je met de Wifi dongle ook kan streamen of dat de apps dat niet ondersteunen.

En heeft de Wifi module van Onkyo voordelen boven een willekeurige usb wifi module?

• HarmoniousVibe
Ik gok zo dat het grootste voordeel van de Onkyo-module zal zijn dat hij werkt met Onkyo-receivers :p. En andere dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2012 01:09 ]

• MoiZie
Hm, zojuist mijn eerste issue meegemaakt met de Onkyo 616. Ik krijg alleen een blauw beeld op de ingang 'pc', ondanks bewegen met de muis, toetsenbord indrukken, etc. om de screensaver van de HTPC weg te halen. Als ik dan inlog op VNC zie ik helemaal geen screensaver en werkt de pc gewoon! Pas bij een resolutieverandering 'update' het signaal en krijg ik weer output naar de tv. Dit is overigens na een hele nacht uit te hebben gestaan

Geen idee of dit specifiek aan de 616 ligt of toch aan iets op de htpc, maar ik gok het eerste, gezien ik het probleem niet had zonder de 616.

• HarmoniousVibe
Bij mij is het wel zo dat mijn receiver aan moet staan als ik mijn PC boot. Als ik eerst de PC boot en dan de receiver aanzet heb ik ook geen beeld. Overigens kan ik zodra ik eenmaal signaal heb de receiver ook veilig uitzetten en hem na een week weer aanzetten om direct weer beeld te hebben.

Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar volgens mij is het bij mij zo dat de bios of de GPU bij het booten even kijkt of er een verbinding is en als dat niet zo is dat wordt de hdmi-poort niet gebruikt als primaire uitgang. Want als ik hem de eerste 3 seconden aan heb, hem daarna weer uitzet en wacht totdat het systeem helemaal is geboot dan heb ik nog steeds gewoon beeld.

Je zou kunnen proberen om iets met hdmi though te doen, maar zelf vind ik het nogal zonde om het apparaat continu 35W te laten eten om dit klein probleempje op te lossen.

edit: als ik de receiver de eerste 3 seconden van het booten uit heb staan en hem daarna aan zet, dan heb ik even blauw beeld, totdat de grafische omgeving verschijnt (i.e. de resolutie verandert). Het lijkt er dus op dat we hetzelfde issue hebben.

Zelf heb ik een NR509 icm een Nvidia-videokaart.

[ Voor 95% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2012 11:09 ]

• MoiZie
Inderdaad... En ik boot de pc trouwens niet! Hij staat in principe altijd aan (het is tevens nas en server), behalve 's nachts, dan gaat hij automatisch op standby en in de ochtend weer automatisch aan. Je zou zeggen dat de HDMI poort dan onveranderd blijft qua activiteit?

Zodra ik XBMC opstart of afsluit krijg ik dus beeld, maar verder nada (opstarten file manager, opstarten ... X ). Het is dus alleen bij resolutieveranderingen.

• HarmoniousVibe
Hmm standby zou ik zo niet weten. Mijn HTPC doubleert ook meteen als server (feitelijk andersom, maar goed), maar dan fulltime. Ik zal het met mijn PC ook eens testen (zelfde config ongeveer, Nvidia + hdmi). Ik draai overigens Linux, maar ik denk niet dat dat er echt toe doet.

edit: hmm, als ik mijn PC in standby zet, dan de receiver uit zet, dan de PC uit standby haal en tenslotte de receiver weer aanzet heb ik wel gewoon beeld. Standby lijkt bij mij geen invloed te hebben. Zal zo eens booten naar Windows.

edit2: ook in Windows all systems go. Bij mij speelt het dus echt alleen bij het fysiek inschakelen van de machine.

[ Voor 40% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2012 11:17 ]

• MoiZie
Zelf ook Linux, XBMC op lubuntu.

Overigens; bij mij komt de volgende combinatie vaker voor;

Film kijken (alle 3 aan)
Tv uit, receiver uit.
PC gaat na een tijdje zelf op standby
PC komt na een uur of 8 weer uit standby
Receiver gaat aan
TV gaat aan

Geen beeld (blauw).

Resolutieverandering; beeld.

Of audio werkt weet ik trouwens niet, maar gezien dat over optisch loopt... Kan wel eens testen of hij wél audio ontvangt over de hdmi..

• max3D
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:09:
Ik gok zo dat het grootste voordeel van de Onkyo-module zal zijn dat hij werkt met Onkyo-receivers :p. En andere dus niet.
Je wilde slim overkomen? Niet dus http://www.amazon.com/Onk...LAN-Adapter/dp/B004WR125O

Ik hoop dat er opbouwender reacties zijn over de nieuwe BT module.

• HarmoniousVibe
max3D schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Je wilde slim overkomen? Niet dus http://www.amazon.com/Onk...LAN-Adapter/dp/B004WR125O

Ik hoop dat er opbouwender reacties zijn over de nieuwe BT module.
Die is van Onkyo..

[ Voor 89% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2012 15:06 ]

• max3D
  • Niet online
Als je even gelezen had HarmoniousVibe dan zal je zien dat:
"This review is from: Onkyo UWF-1 Wireless LAN Adapter (Electronics)
I ordered this in conjunction with the wireless adapter for my LG television, and attempted to hook it up last night. My television was able to stream netflix/vudu at full 1080p, however, this Onkyo wireless adapter wouldn't even connect because the signal apparently was too low, despite fully upgrading the firmware.

I hooked this up to my desktop, and it registered it as having the Atheros AR9271 Chipset, so I found another Wireless USB with an external gain antenna. Granted, It isn't as tiny as this adapter, but I also got a short USB extension cable so I can route it behind my receiver.

The exact model I purchased -IS- on Amazon (TP-Link TL-WN722N 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter) for 1/3 the price of this and since it uses the same chipset, I am *assuming* it will work. I will reupdate this once I get confirmation of that, but overall, the UWF-1 adapter wouldn't even connect when the router was less than 30 feet away in another room.

***UPDATE***

The alternative adapter I purchased worked flawlessly! I will upload a video once amazon's service works, but look in the comments below for a youtube video."

Wat is het nut om slim te doen op GoT als je het niet weet. Ik zocht een serieuze reactie. Ik hoop dat iemand anders op de BT module kan reageren.

• HarmoniousVibe
Doe niet zo ongelooflijk puberaal. Succes met je zoektocht.

• MoiZie
max3D schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:07:
Als je even gelezen had HarmoniousVibe dan zal je zien dat:
"This review is from: Onkyo UWF-1 Wireless LAN Adapter (Electronics)
I ordered this in conjunction with the wireless adapter for my LG television, and attempted to hook it up last night. My television was able to stream netflix/vudu at full 1080p, however, this Onkyo wireless adapter wouldn't even connect because the signal apparently was too low, despite fully upgrading the firmware.

I hooked this up to my desktop, and it registered it as having the Atheros AR9271 Chipset, so I found another Wireless USB with an external gain antenna. Granted, It isn't as tiny as this adapter, but I also got a short USB extension cable so I can route it behind my receiver.

The exact model I purchased -IS- on Amazon (TP-Link TL-WN722N 150Mbps High Gain Wireless USB Adapter) for 1/3 the price of this and since it uses the same chipset, I am *assuming* it will work. I will reupdate this once I get confirmation of that, but overall, the UWF-1 adapter wouldn't even connect when the router was less than 30 feet away in another room.

***UPDATE***

The alternative adapter I purchased worked flawlessly! I will upload a video once amazon's service works, but look in the comments below for a youtube video."

Wat is het nut om slim te doen op GoT als je het niet weet. Ik zocht een serieuze reactie. Ik hoop dat iemand anders op de BT module kan reageren.
Dan heb je het antwoord op je eigen vraag toch al? Kennelijk werken alle sticks zolang ze maar de AR9271 chipset hebben van Atheros.

• rhk22463
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 12:50
max3D schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:37:
Iemand al ervaring met de gloednieuwe BluTooth module for streaming vanaf mobieltjes?http://www.eu.onkyo.com/en/articles/onkyo-expands-music-streaming-options-for-its-2012-av-receivers-84697.html Ik overweeg een NR-515, maar ik weet dus nog niet of je met de Wifi dongle ook kan streamen of dat de apps dat niet ondersteunen.

En heeft de Wifi module van Onkyo voordelen boven een willekeurige usb wifi module?
Zelf heb ik erg goede ervaringen met streaming over Bluetooth naar een Onkyo receiver (TX-SR674e). Hiervoor gebruik ik echter al ruim een jaar de Beewi BBR100 Bluetooth transceiver. Dit werkt perfect op alle receivers mits je maar een Stereo Cinch aansluiting of Stereo (mini-)Jack-ingang hebt, dus ook op mijn oude Onkyo zonder USB ingang kan ik geluid ontvangen vanaf mijn mobiele apparaten. Ik gok dat mijn oplossing goedkoper is (ik betaalde er 25 Euro voor) dan de Onkyo module.
Je hebt echter wel een stopcontact nodig (ik gebruik de geschakelde uitgang van de receiver, dus alles zit netjes uit het zicht en gaat automatisch aan/uit met de receiver).
Nadeel van de Onkyo NR-515 is dat je altijd met zo'n uitstekend stickje zit, dus kwetsbaar, maar het heeft ook zo zijn voordelen zonder kabeltjes.

Een willekeurige USB Wifi module werkt meestal wel, maar ik kies zelf voor bedraad streamen aan de receiver-kant (wifi verbinding tot router en dan bedraad verder). Bereik van verschillende Wifi-modules is bij mij niet super achterop de apparaten met kabels en andere storende zaken als muren/vloeren. Voor jouw situatie kan dat misschien beter zijn, maar ik zou het even testen als dat kan.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:20

E-Rick

I love it :7

Jammer maar helaas, mijn 609 blijkt een maand na inleveren niet meer te repareren. De MM wilde geen vergelijkbaar product leveren, dus ik heb mijn aankoopprijs teruggehad.
Voor dat geld kon ik daar niets kopen dat enigszins vergelijkbaar is, dus nu ben ik op zoek naar iets anders. Heeft iemand een goeie tip voor iets dat vergelijkbaar is met de 609 en me geen honderden euro's extra gaat kosten?

Choose life

• HarmoniousVibe
De 616 bij Amazon.de.

• MoiZie
Exact, en afhankelijk van je aankoopbedrag destijds kan je ook kijken naar de 717 aldaar.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-12 19:28
Iemand al eens live de Onkyo TX-NR 818 gehoord en/of gezien? Als je er een mening over hebt hoor ik hem graag ;)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou toch ook een prijsopgave vragen bij Foka. Die zitten over het algemeen ook flink lager dan de rest.

"When you grow up your heart dies"

• E-Rick

E-Rick

Dat is een goeie tip, bedankt!
MoiZie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:57:
Exact, en afhankelijk van je aankoopbedrag destijds kan je ook kijken naar de 717 aldaar.
ik heb er 419 voor betaald dus de 717 wordt net iets te gortig.

Choose life

• max3D
  • Niet online
MoiZie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:18:
[...]

Dan heb je het antwoord op je eigen vraag toch al? Kennelijk werken alle sticks zolang ze maar de AR9271 chipset hebben van Atheros.
Ik had dat antwoord natuurlijk nog niet gevonden toen ik de vraag stelde. De hoofdvraag blijft staan: is de BT module al door iemand geprobeerd of heeft iemand er meer over gelezen dan het persbericht. Het klinkt als een hebbeding omdat ze claimen maximale kwaliteit over BT te kunnen sturen
CSR's aptX™ compression reduction codec which restores the natural dynamic range to audio files. It provides a remarkably flat frequency response over a 10Hz to 22kHz bandwidth, a dynamic range of 92 dB, and algorithmic delay of less than 1.89ms. It also uses the latest version of Bluetooth (3.0) with improved audio bandwidth capability to deliver sound quality approaching that of compact disc. maar of het ook zo werkt, is de vraag.

• max3D
  • Niet online
E-Rick schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:44:
Jammer maar helaas, mijn 609 blijkt een maand na inleveren niet meer te repareren. De MM wilde geen vergelijkbaar product leveren, dus ik heb mijn aankoopprijs teruggehad.
Voor dat geld kon ik daar niets kopen dat enigszins vergelijkbaar is, dus nu ben ik op zoek naar iets anders. Heeft iemand een goeie tip voor iets dat vergelijkbaar is met de 609 en me geen honderden euro's extra gaat kosten?
Ik overweeg zelf de NR-515 die nog wat goedkoper is terwijl je er vrijwel niets mee inlevert. Een beetje extra vermogen dat belangrijk kan zijn voor jou, maar verder is het een THX Select Plus 2 certificaat, een derde zone line out en dat is het wel. Voor het verschil in prijs koop je de BT-dongle.

De 717 vind ik vrij duur vergeleken met zijn kleinere broertjes voor dezelfde kwaliteit, maar iets meer aansluitingen en een phono voorversterker.

• HarmoniousVibe
Wat ik sowieso vrij jammer vind is dat de 7-serie geen MultEQ meer heeft. De 709 had dit nog wel. De meerwaarde van de 717 is inderdaad vooral vermogen.

• max3D
  • Niet online
MultEQ zou voor mij inderdaad dé reden zijn om te investeren in een duurdere Onkyo, maar 917E voor een NR-818 vind ik een te grote stap.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als je dit topic een beetje doorleest zie je toch veel mensen met problemen met hun onkyo, zou een poll niet interessant zijn? onkyo wel of niet defect? (de mijne doet het nog, al maak ik geen gebruik van hdmi waar de meeste dus problemen mee lijken te hebben)

• max3D
  • Niet online
Zeropaid schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:02:
Als je dit topic een beetje doorleest zie je toch veel mensen met problemen met hun onkyo, zou een poll niet interessant zijn? onkyo wel of niet defect? (de mijne doet het nog, al maak ik geen gebruik van hdmi waar de meeste dus problemen mee lijken te hebben)
Wat ik van engelstalige forums haal is dat de oudere generaties Onkyo´s erg warm werden en daardoor problemen kregen. Vooral in warmere landen of als ze in een tv-meubel oid ingebouwd zijn. De NR-x1x serie zou daar geen last meer van hebben in de zin dat deze veel koeler aanvoelt dan de oudere modellen.

• MoiZie
Iemand trouwens ervaring met de 616 en diens ventilator? Dat ding staat bij mij werkelijk nooit aan.. Is dat juist normaal? Stiekem zou ik het helemaal niet erg vinden als dat ding standaard op 200 rpm draait of zo, hij is toch vrij groot en het geeft net een beetje airflow.

• Lumics
  • Laatst online: 16:03
Ik heb de 709 nu een week in mijn bezit. Tijdens het schakelen tussen 'direct/stereo/THC cinema/enz' hoor je regelmatig een tik van de trappen die worden ingeschakeld of uitgeschakeld. Ook bij wegvallend signaal (bijvoorbeeld bij zappen tussen TV-Kanalen van de humax) hoor ik je deze tik. Het is dezelfde tik die je hoort bij het opstarten van de receiver.

Ik vind dit irritant, nu hoop ik dat het in en uitschakelen bij een 'eco-modus'hoort die uitgeschakeld kan worden. Is dit continue geschakel trouwens schadelijk?

Verwijderd

Nope, en dat hoort. Denon gehad en die deed dat ook. Is dus ook niet schadelijk. Wat je nog wel kan proberen is om standaard een signaal mee te geven. Waarschijnlijk staat of de reciever of de bron zo ingesteld dat ie het signaal raw doorgeeft. Dus zit er in de bron een DD signaal dan schakeld ie daar naartoe. Zit er bij een tv stream een stereo signaal dan gaat ie daar naartoe. Wat je eventueel kan proberen is om standaard een stereokanaal door te geven en dan te wijzigen naar wens.

Ik omschrijf het een beetje krom denk ik.

• MoiZie
Versterkers / receivers klikken toch altijd?

• Lumics
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:50:
Nope, en dat hoort. Denon gehad en die deed dat ook. Is dus ook niet schadelijk. Wat je nog wel kan proberen is om standaard een signaal mee te geven. Waarschijnlijk staat of de reciever of de bron zo ingesteld dat ie het signaal raw doorgeeft. Dus zit er in de bron een DD signaal dan schakeld ie daar naartoe. Zit er bij een tv stream een stereo signaal dan gaat ie daar naartoe. Wat je eventueel kan proberen is om standaard een stereokanaal door te geven en dan te wijzigen naar wens.

Ik omschrijf het een beetje krom denk ik.
MoiZie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:51:
Versterkers / receivers klikken toch altijd?
Mijn marantz klikte maar éénmaal en dat was tijdens het inschakelen. Ik moet dus even wennen aan de wijze van de Onkyo.

Belangrijkste is dat veel schakelen niet schadelijk is.

• Jarlian
Voor mijn 616 had ik een JVC versterker. Prima ding. Klikte ook voortdurend wanneer hij schakelde naar DTS, Stereo of Dolby. Ik weet eigenlijk niet beter dan dat een versterker klikt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16
Heb overigens nog even gestoeid met Zone 2 van mijn 609 en inderdaad ontdekt dat als ik eerst muziek aan zet met de remote, dan de 2e zone aan zet en hier ook NET selecteer ik gewoon muziek heb in zone 2. Wel heb ik daarna moeite de iPhone app te bedienen, ik kan alleen nog forward-backward, maar kan geen webradio of DLNA etc kiezen, dat menu is 'weg'. Op zich al blij dat de zone 2 werkt :)

Verder ook nog even die THX reference volume opgezocht, zo'n beetje op standje 72 - dat is wel zo ontzettend hard dat ik denk dat ze het 4 straten verder het nog kunnen horen. Misschien ietsje harder dan bedoeld?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MoiZie
THX Ref schijnt (82 op de 616 overigens) rond de 95 dB te zijn, waar films 10 dB bovenop gooien en de subwoofer rond de 20 dB. Dus ja, dat is redelijk wat herrie.

Overigens met dubbelglas en ramen / deuren dicht geen probleem voor wat betreft buren... O:-)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16
MoiZie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:15:
THX Ref schijnt (82 op de 616 overigens) rond de 95 dB te zijn, waar films 10 dB bovenop gooien en de subwoofer rond de 20 dB. Dus ja, dat is redelijk wat herrie.

Overigens met dubbelglas en ramen / deuren dicht geen probleem voor wat betreft buren... O:-)
Hmpz.. ik woon vrijstaand en ben met deuren dicht naar m'n erfgrens gelopen (meter of 13 van het huis af) .. kon gewoon letterlijk meeluisteren :P Enfin, heb wel flinke luidsprekers staan - al zou 95db natuurlijk voor elke luidspreker 95db moeten zijn. Was binnen ook echt niet te harden hoor, misschien heb ik te veel aan de settings gerommeld en moet ik de audissey het weer 's laten rechttrekken :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MoiZie
NiGeLaToR schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Hmpz.. ik woon vrijstaand en ben met deuren dicht naar m'n erfgrens gelopen (meter of 13 van het huis af) .. kon gewoon letterlijk meeluisteren :P Enfin, heb wel flinke luidsprekers staan - al zou 95db natuurlijk voor elke luidspreker 95db moeten zijn. Was binnen ook echt niet te harden hoor, misschien heb ik te veel aan de settings gerommeld en moet ik de audissey het weer 's laten rechttrekken :+
Nouja, op het balkon naast mijn woonkamer (dus slechts dubbelglas tussen mij en de speakers in) kon ik het inderdaad ook wel letterlijk horen, maar niet dusdanig dat het bij de flat aan de overkant zeer storend zou gaan klinken (gok ik).

Ik heb meer medelijden met de buren (slechts een gipswand tussen ons in...).

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Heb mij zo een wireless TP-Link TL-WN722N gekocht, benieuwd hoe hij het doet.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-12 19:41
Stukje gekopieerd vanuit mijn eigen topic in elektronica advies

Ik heb sinds een paar dagen de Onkyo Ht-R990 receiver in huis (onderdeel van de HT-S9405).

Een van de dingen die ik nog niet snap is hoe ik ARC aan krijg. Ik heb een Panasonic 42g30 en kijk via ci+. De hdmi kabel tussen de receiver en tv zit in de juiste ingang (hdmi2), maar ik kan niets in de instellingen vinden van m'n tv en bij mijn reciever is de optie greyed out. Voor zo ver ik weet is het een hdmi 1.4 kabel, maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Iemand een idee?

Daarnaast merk ik dat als ik televisie kijk en ik zet de receiver aan dan heb ik ineens geen signaal meer op mijn tv? Is dit normaal of zit er ergens wat verkeerd?

Volgend punt is dat als ik wil gamen met mijn xbox 360 de receiver op stereo sound blijft staan als de xbox eerder aan gaat dan de receiver, hij schakelt dus niet om naar Dolby D. Moet ik dus echt eerst zorgen dat de receiver volledig aan is voordat de xbox aan gaat?

(voorlopig) Als laatste vraag ik me af of het normaal is dat er veel knoppen op de afstandsbediening zijn die onder bepaalde omstandigheden niet werken. Neem de rood/groen/blauw/geel knoppen. Deze kunnen de receiver laten switchen tussen stereo en allerlei andere geluidsinstellingen (THX-modes e.d.). Dit werkt dan weer niet als ik de ingang BD/DVD heb gekozen (hier zit mijn Boxee Box op aangesloten). Waarom werkt dit niet? zelfde geldt voor setup menu, dit werkt ook niet bij elke input.

To dare is to do

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
Slaapje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:47:

Ik heb sinds een paar dagen de Onkyo Ht-R990 receiver in huis (onderdeel van de HT-S9405).

Een van de dingen die ik nog niet snap is hoe ik ARC aan krijg. Ik heb een Panasonic 42g30 en kijk via ci+. De hdmi kabel tussen de receiver en tv zit in de juiste ingang (hdmi2), maar ik kan niets in de instellingen vinden van m'n tv en bij mijn reciever is de optie greyed out. Voor zo ver ik weet is het een hdmi 1.4 kabel, maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Iemand een idee?

Daarnaast merk ik dat als ik televisie kijk en ik zet de receiver aan dan heb ik ineens geen signaal meer op mijn tv? Is dit normaal of zit er ergens wat verkeerd?

Volgend punt is dat als ik wil gamen met mijn xbox 360 de receiver op stereo sound blijft staan als de xbox eerder aan gaat dan de receiver, hij schakelt dus niet om naar Dolby D. Moet ik dus echt eerst zorgen dat de receiver volledig aan is voordat de xbox aan gaat?

(voorlopig) Als laatste vraag ik me af of het normaal is dat er veel knoppen op de afstandsbediening zijn die onder bepaalde omstandigheden niet werken. Neem de rood/groen/blauw/geel knoppen. Deze kunnen de receiver laten switchen tussen stereo en allerlei andere geluidsinstellingen (THX-modes e.d.). Dit werkt dan weer niet als ik de ingang BD/DVD heb gekozen (hier zit mijn Boxee Box op aangesloten). Waarom werkt dit niet? zelfde geldt voor setup menu, dit werkt ook niet bij elke input.
gebruik je ook op de tv de juiste hdmi? er is maar 1 port die arc aan kan (dacht hdmi 2). Via viera link op je afstandbediening kun je wisselen tussen de onkyo en je tv speakers.

• Slaapje
Bedankt voor je antwoord, ja is aangesloten op de juiste hdmi poort (staat ook in de tekst). Viera link had in niet aan gedacht, dat zal ik vanavond eens even proberen!

*Edit* Ik bedenk me net dat ik dat natuurlijk kan uitproberen omdat de coax geen signaal meer geeft als de receiver aan gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Slaapje op 08-08-2012 12:44 ]

To dare is to do

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb enkele dagen geleden de firmware update op m'n NR509 uitgevoerd, in tegenstelling tot alle voorgaande keren ging het dit keer niet goed... :(

'ARM WRITING 99%...' bleef in het display staan, na een uurtje toch maar de boel even spanningsloos gemaakt.
Helemaal dood is 'ie niet, maar alles dat met ethernet of USB te maken heeft, werkt niet meer. Ook opnieuw updaten dus niet (zowel bedraad als via USB).

Customer service schiet niet echt op, ze raden aan om een andere USB stick te proberen (al 3 geprobeerd) of anders een service center te contacteren.
Ik zie dat er wel meer soortgelijke problemen mee zijn, maar het lijkt erop dat zelf oplossen niet gaat.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• HarmoniousVibe
Slaapje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:47:

Voor wat betreft de AB: je moet code 62503 instellen op de BD/DVD Input Selector. Dat betekent natuurlijk wel dat je niet meer de Boxee box kunt besturen met je Onkyo remote, mocht je dat op dit moment doen. Je kunt ook de Input Selector zo laten staan dat je je Boxee Box ermee kunt besturen; als je dan over wilt schakelen naar de receiver moet je gewoon even op 'receiver' drukken op de AB en daarna weer op BD/DVD als je terug wilt naar de Boxee Box.

Voor ARC moet je in je receiver onder HDMI Setup ook HDMI Ctrl (RIHD) en Audio Return Ch aan hebben staan. En inderdaad mogelijkerwijs moet je Viera Link aanzetten, en op z'n minst aangeven dat je een extern audiosysteem wilt gebruiken. Hdmi 1.4-kabels bestaan overigens niet dus dat hebben ze je zomaar aangesmeerd. Apparaten hebben ee HDMI-versie. Kabels niet.

Waarschijnlijk verspringt je TV van input als je de receiver aanzet. Zelf heb ik al die ongein van apparaten die elkaar aan en uit kunnen zetten en naar de juiste ingang kunnen springen uitgezet.

Het probleem met de Xbox 360 herken ik niet moet ik zeggen, maar ik heb volgens mij ook een wat nieuwere receiver (509).

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:17:
. Hdmi 1.4-kabels bestaan overigens niet dus dat hebben ze je zomaar aangesmeerd. Apparaten hebben ee HDMI-versie. Kabels niet.
een kabel moet wel de hdmi 1.3a etc specs aankunnen. een oud hdmi kabel zal wellicht niet werken met ARC terwijl een nieuw kabel dat wel doet.

ik had ook problemen met arc met een ouder 1.3 kabel terwijl een nieuwer kabel dat probleem oploste

• Slaapje
HarmoniousVibe schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

Voor wat betreft de AB: je moet code 62503 instellen op de BD/DVD Input Selector. Dat betekent natuurlijk wel dat je niet meer de Boxee box kunt besturen met je Onkyo remote, mocht je dat op dit moment doen. Je kunt ook de Input Selector zo laten staan dat je je Boxee Box ermee kunt besturen; als je dan over wilt schakelen naar de receiver moet je gewoon even op 'receiver' drukken op de AB en daarna weer op BD/DVD als je terug wilt naar de Boxee Box.

Voor ARC moet je in je receiver onder HDMI Setup ook HDMI Ctrl (RIHD) en Audio Return Ch aan hebben staan. En inderdaad mogelijkerwijs moet je Viera Link aanzetten, en op z'n minst aangeven dat je een extern audiosysteem wilt gebruiken. Hdmi 1.4-kabels bestaan overigens niet dus dat hebben ze je zomaar aangesmeerd. Apparaten hebben ee HDMI-versie. Kabels niet.

Waarschijnlijk verspringt je TV van input als je de receiver aanzet. Zelf heb ik al die ongein van apparaten die elkaar aan en uit kunnen zetten en naar de juiste ingang kunnen springen uitgezet.

Het probleem met de Xbox 360 herken ik niet moet ik zeggen, maar ik heb volgens mij ook een wat nieuwere receiver (509).
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zal vanavond eens naar de verschillende dingen kijken die je zegt. 1 ding weet ik wel zeker en dat is dat mijn tv niet van signaal veranderd als de receiver aan gaat. Het signaal valt gewoon weg van de coax.

To dare is to do

• max3D
  • Niet online
rhk22463 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Zelf heb ik erg goede ervaringen met streaming over Bluetooth naar een Onkyo receiver (TX-SR674e). Hiervoor gebruik ik echter al ruim een jaar de Beewi BBR100 Bluetooth transceiver. Dit werkt perfect op alle receivers mits je maar een Stereo Cinch aansluiting of Stereo (mini-)Jack-ingang hebt, dus ook op mijn oude Onkyo zonder USB ingang kan ik geluid ontvangen vanaf mijn mobiele apparaten. Ik gok dat mijn oplossing goedkoper is (ik betaalde er 25 Euro voor) dan de Onkyo module.
Je hebt echter wel een stopcontact nodig (ik gebruik de geschakelde uitgang van de receiver, dus alles zit netjes uit het zicht en gaat automatisch aan/uit met de receiver).
Nadeel van de Onkyo NR-515 is dat je altijd met zo'n uitstekend stickje zit, dus kwetsbaar, maar het heeft ook zo zijn voordelen zonder kabeltjes.

Een willekeurige USB Wifi module werkt meestal wel, maar ik kies zelf voor bedraad streamen aan de receiver-kant (wifi verbinding tot router en dan bedraad verder). Bereik van verschillende Wifi-modules is bij mij niet super achterop de apparaten met kabels en andere storende zaken als muren/vloeren. Voor jouw situatie kan dat misschien beter zijn, maar ik zou het even testen als dat kan.
Dank voor je reactie. Ik had hem over het hoofd gezien. Het grappige is dat ik me daardoor herinner dat ik ook neen BT naar stereo transceiver heb. Eens in de la gaan zoeken!

• max3D
  • Niet online
Gray|IA schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:56:
Heb mij zo een wireless TP-Link TL-WN722N gekocht, benieuwd hoe hij het doet.
Laat even horen als je hem binnen hebt.

• cheapcharlie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-12 20:52
Ik heb geen zin in een complete review te schrijven, maar wou wel even m'n ervaringen met jullie delen.
Ik had al een aantal jaren een 1200ES Sony receiver die het nog prima deed, maar ik werd toch steeds meer geprikkeld door de specs van de Onyo 09 receiver lijn.De TX-NR 709 leek mij een goede optie, toen de 2012 lijn was geïntroduceerd zakten de prijzen van de 2011 (niet geheel onverwacht!).Toen de 709 voor €559 bij Hi-Fi Corner werd aangeboden besloot ik dat ik lang genoeg had gewacht. Dus besteld en drie dagen later (er zat een weekend tussen) kwam Post NL het pakket op m'n werk brengen.
Eerste indrukken : look & feel, mwah : front zilver gespoten plastic (bij m'n ES alumunium) , bovenplaat zakt een stuk door alleen al als je hand er oplegt, een qua gewicht is ie voor m'n gevoel een kilo of 5 lichter dan m'n ES.Het hele spul aangesloten en vol verwachting ingeschakeld en wat muziek en BR's gespeeld.
Dit was toch wel een openbaring : een heel vol en ook energiek geluid waarbij vooral bij films veel meer kleine details uit de speakers komen.Voor de echte muziekliefhebber zit er, denk ik , niet genoeg detail in de weergave, maar het geluid is gewoon lekker.Toen de Onkyo App op m'n phone geïnstalleerd en daarmee aan de gang gegaan, dat is simpelweg geweldig ! Ik heb een (Serviio) mediastreamer op m'n pc dus alle muziek kan met behulp van je telefoon worden afgespeeld via de receiver, internetradio kun je hiermee ook bedienen, en als laatste ook nog even Spotify geprobeerd : Briljant !!! .
Bediening van de reciever en de menustructuur van de setup via het OSD is niet altijd even handig & logisch, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen en uitproberen.
Kort samengevat : een tevreden Onkyo gebruiker .
Ik vraag me alleen af of de Onkyo vanwege alle toeters & bellen net zolang probleemloos blijft spelen als m'n ES, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Verwijderd

Opstartproblemen TX-SR-313
Wanneer ik 's morgens mijn receiver wil inschakelen, gaat hij ook direct weer uit zodat ik nogmaals moet inschakelen. Dit euvel doet zich alleen voor als de receiver een bepaalde tijd uitgeschakeld is geweest. M.b.v. mijn Logitech Harmony 600 afstandsbediening lukt het me wel als ik een extra commando "Power on" programmeer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 21:07 ]

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Volgende week komt er terug een nieuwe firmwareupdate voor de 515 en 616
Dear Valued Onkyo Customer:

Onkyo takes very seriously any problem experienced by our fans and customers. The issues on the TX-NR515 and TX-NR616 were experienced by a very small number of consumers (less than .3%) which made isolating the problem very difficult for our engineering staff. Nevertheless, we have been burning the midnight oil to fix the issue and expect to have a firmware update next week. There will be full details in our web site.

As always, we are here to support our consumers 24 hours a day, seven days a week with a knowledgeable and caring support team in New Jersey and Nashville.

Forum Moderator
ONKYO USA

• MoiZie
Ik hoop dat het om het issue gaat dat je 'no signal' hebt als je netwerk / hdmi standby hebt aanstaan en de Onkyo aanzet (na een nachtje uitgestaan te hebben)... Dat begint zeer irritant te worden!

[ Voor 16% gewijzigd door MoiZie op 09-08-2012 22:08 ]

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Joepla schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:50:
Heb enkele dagen geleden de firmware update op m'n NR509 uitgevoerd, in tegenstelling tot alle voorgaande keren ging het dit keer niet goed... :(

'ARM WRITING 99%...' bleef in het display staan, na een uurtje toch maar de boel even spanningsloos gemaakt.
Helemaal dood is 'ie niet, maar alles dat met ethernet of USB te maken heeft, werkt niet meer. Ook opnieuw updaten dus niet (zowel bedraad als via USB).

Customer service schiet niet echt op, ze raden aan om een andere USB stick te proberen (al 3 geprobeerd) of anders een service center te contacteren.
Ik zie dat er wel meer soortgelijke problemen mee zijn, maar het lijkt erop dat zelf oplossen niet gaat.
Heb je al geprobeerd te resetten naar factory default?
Hier staat een youtube filmpje.

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

MoiZie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:08:
Ik hoop dat het om het issue gaat dat je 'no signal' hebt als je netwerk / hdmi standby hebt aanstaan en de Onkyo aanzet (na een nachtje uitgestaan te hebben)... Dat begint zeer irritant te worden!
Volgens mij is het de firmware van 24 juli maar dan wèl werkend.

• MoiZie
Gray|IA schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:12:
[...]

Volgens mij is het de firmware van 24 juli maar dan wèl werkend.
En zou dat die bug oplossen? Want die heb ik gewoon geflasht nadat ik mijn 616 binnen had en daar zit het probleem in ieder geval in.

Nouja ik merk het wel ;) Hij werkt, dus ik ben geduldig...

• Slaapje
De meeste problemen die ik eerder tegenkwam zijn opgelost, maar het signaal verlies van de coax als de receiver aan gaat bestaat nog. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het namelijk best een vervelend probleem...

Anders koop je even een coax die wat beter van kwaliteit is... Opgelost dus, ARC werkt nu ook. Nogmaals dank HarmoniousVibes. Oh en nee ik kijk niet via een stb. Het gebeurde echt zoals ik zei, heel vreemd

[ Voor 26% gewijzigd door Slaapje op 10-08-2012 10:55 ]

To dare is to do

• HarmoniousVibe
Volgens mij mis ik iets, wat ik kan me niet voorstellen dat het coax-signaal wegvalt als je een input device die aan je TV is gekoppeld aanzet en die ingang is niet eens geselecteerd (want je bent TV aan het kijken).

Hebben we het hier toevallig over een STB?

• MoiZie
http://www.nl.onkyo.com/e...616-10-08-2012-81061.html

Firmware update beschikbaar, maar de enige wijziging is '1. Improve remote controller's IR sensitivity' .

Daar ga ik dus niet al m'n instellingen voor verliezen... Nutteloze update!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Wie heeft hem al geupdate?

Ik kan pas maandag op internet met men nr616. :(

Latest Firmware Number (12 digits):1130-9106-0300
As of 10 August 2012 (Firmware Number (12 digits):1130-9106-0300)
Improves operation of "Power on" of remote control;
Note:If you already have applied Remote APP ver1.30, the following restriction will be occur.
■Android / iOS
In APP menu you can select Home Media Function, but does not operate in AV Receiver.
■iOS
When playing music contents that saved in the iPod touch/iPhone at AV receiver via network, the sound stutter may occur.

Weet er trouwens iemand wat die "Home Media Function" inhoud? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Gray|IA op 10-08-2012 15:40 ]

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Gray|IA schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:39:

Weet er trouwens iemand wat die "Home Media Function" inhoud? :?
Wilt dit zeggen dat ik men media server binnenkort rechtstreeks kan benaderen (zonder dlna?)

• E-Rick

E-Rick

Ik heb 1 minuut geleden mijn 616 binnengekregen, nadat ik van de MM mijn geld voor de 609 terug heb gekregen. Ik denk dat ik ook nog even wacht met updaten, en even wat reacties afwacht :)

Choose life

Pagina: 1 ... 31 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.