Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.752 views

Verwijderd

Hoi,
Ik begrijp niet hoe ik al mijn apparaten op m'n receiver aan moet sluiten. Wie kan mijn helpen?
Het gaat om de volgende apparaten:

- Onkyo receiver TX-SR508
- Philips LCD-TV (PFL3606)
- Laptop met HDMI
- Samsung digitale antenne (DVB Digitenne)

Nu wil ik digitenne radio en tv via de receiver laten lopen waarbij het beeld via HDMI naar de TV gaat. (Maar weet niet of dit uberhaupt mogelijk is.) Hoe sluit ik de DVB op de receiver aan (coax? scart->tulp? zodat hij digitale informatie via HDMI door kan zetten naar de tv?)
De laptop wil ik gebruiken om films en muziek af te spelen door aan te sluiten op de receiver via HDMI en dan met HDMI door naar de TV.
Kan dit allemaal? Op zowel de TV als de receiver zitten ARC. Moet ik deze mogelijkheid gebruiken?
En welke instellingen moet ik gebruiken op de receiver?

Misschien kan dit allemaal niet en moet ik de DVB gewoon op mijn TV aansluiten en dan het geluid via HDMI doorzetten naar mn receiver.

PLS help....(Wil het EK kijken !!!)

Groet,

Martin

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 15:49 . Reden: spelfout ]

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
De samsung decoder heeft dus geen HDMI ?

Het is met de 508 niet mogelijk om een analoge bron (dus scart / tulp) erin te doen en deze via de HDMI uit te laten komen. Je hebt hiervoor dan dus twee opties:

- De onkyo ook analoog aanlsuiten op je tv (via scart / tulp). Dan kan je de samsung aansluiten op de Onkyo, en het geluid ook
- De samsung rechtstreeks op je tv aansluiten en de optische kabel aansluiten op de Onkyo. Dan gaat het beeld dus via de tv en het geluid via de onkyo.

Fijne westrijd! :+

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:29:
Hoi,
Ik begrijp niet hoe ik al mijn apparaten op m'n receiver aan moet sluiten. Wie kan mijn helpen?
Het gaat om de volgende apparaten:

- Onkyo receiver TX-SR508
- Philips LCD-TV (PFL3606)
- Laptop met HDMI
- Samsung digitale antenne (DVB Digitenne)

Nu wil ik digitenne radio en tv via de receiver laten lopen waarbij het beeld via HDMI naar de TV gaat. (Maar weet niet of dit uberhaupt mogelijk is.) Hoe sluit ik de DVB op de receiver aan (coax? scart->tulp? zodat hij digitale informatie via HDMI door kan zetten naar de tv?)
De laptop wil ik gebruiken om films en muziek af te spelen door aan te sluiten op de receiver via HDMI en dan met HDMI door naar de TV.
Kan dit allemaal? Op zowel de TV als de receiver zitten ARC. Moet ik deze mogelijkheid gebruiken?
En welke instellingen moet ik gebruiken op de receiver?

Misschien kan dit allemaal niet en moet ik de DVB gewoon op mijn TV aansluiten en dan het geluid via HDMI doorzetten naar mn receiver.

PLS help....(Wil het EK kijken !!!)

Groet,

Martin
Ik heb bijvoorbeel voor geluid van mijn diitale receiver over mijn onkyo gewoon het apart met tulp.

Ik heb digitale ontvanger op hdmi 1 van mijn tv.

De out van de onkyo op de hdmi 2 van de tv.

Nu heb ik in mijn onkyo ... mijn htpc zitten, gitaar spul etc.

En ik heb van mijn digitale receiver tulp stekkers lopen naar mijn onkyo audio in, onder tv bijvoorbeeld.

aangezien tv beeld signaal en alles van onkyo qua beeld gescheiden is ,heb je dus eenvoudig zo het geluid vanuit je receiver door je onkyo.

Hoop dat het zo een beetje te begrijpen is.

Komt er dus op neer da je gewoon je receiver niet door de onkyo doet, alleen het geluid met tulp, en thats it. Rest van je spullen gewoon met hdmi op j onkyo aansluiten en met hdmi naar je tv.

audio tulpjes bv bij cbl/sat er in steken,

Dan kun je zonder extra poespas tv kijken met en zonder onkyo receiver aan, en geluid met receiver aan op cbl/sat waar je dan je audio in hebt zitten , v kijken met geluid via je speakers.

Evenuel kan je nog j beld via de onkyo lussen, exra, maar dan moet je het splitten of meerdere uitgangen op je samsung kastje hebben.

succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Daikiri op 12-06-2012 15:38 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe receiver en overweeg een Onkyo TX- NR616 .

Deze wil ik gebruiken in combinatie met 2 front speakers type Energy CF-70

Dit zijn grote zuilspeakers. Nu gebruik ik een oude 5.1 Kenwood receiver (5x100w) en deze mist nog wel wat power om de speakers vol te gebruiken heb ik het idee.

Verder heb ik een 5.1 setje van Harman Kardon HKTS 7 waarvan ik de center, en rear speakers gebruik, plus de subwoofer (al is die eigenlijk niet nodig nu met de grote Energy boxen erbij).

Verder heb ik een 50"Full HD Plasma TV en gebruik een Ziggo hd-receiver en een PS3. Deze zijn nu beide via HDMI op de TV aangesloten, en geluid via optisch en tulp/ stereo op de versterkter (huidige versterker heeft geen HDMI ingangen en maar 1 optische ingang)

Is deze receiver een goede keuze voor mij? Ik wil ook graag Spotify gebruiken op de versterker maar liefst draadloos. Dan heb ik nog de wifi-usb adapter nodig toch?

Ik wil liefst niet meer dan rond de 500 euro uitgeven en op zoek naar zoveel mogelijk waar voor mijn geld.

Heeft de Onkyo ook een goede surround modus om stereo geluid om te zetten in 5.1? Ik vind het handig als je de instellingen die daarbij horen kan bewaren, dat gaat met de huidige Kenwood niet. Elke keer als ik dan opnieuw muziek luister moet ik de fader weer meer naar de rears trekken.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Nevermind, ik was vanavond langs de Mediamarkt gegaan en heb me laten verleiden tot een duurder model. De Only TX-NR809 is het geworden. Kon het demomodel meekrijgen voor 660 euro

Goedkoopste op pricewatch is 829 euro dus wel een goede deal.

pricewatch: Onkyo TX-NR809

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-12 03:44
Ik vroeg me nog 1 ding af van mijn Onkyo TX-SR608:

Ik kan bij de instellingen van de Onkyo alleen kiezen voor 4 en 6 Ohms, Dit terwijl mijn KEF speakers 8 Ohms zijn.

Terwijl de specificaties van de Onkyo wel degelijk 8 Ohms zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door sn33ky op 13-06-2012 10:58 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
sn33ky schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:01:
Ik vroeg me nog 1 ding af van mijn Onkyo TX-SR608:

Ik kan bij de instellingen van de Onkyo alleen kiezen voor 4 en 6 Ohms, Dit terwijl mijn KEF speakers 8 Ohms zijn.

Terwijl de specificaties van de Onkyo wel degelijk 8 Ohms zeggen.
Staat in de manual: Bij gebruik van 8 Ohms speakers moet je hem op 6 Ohm zetten. Deze instelling is goed voor zowel 6 als 8 Ohm.

@Daikiri wat een onduidelijk verhaal ;)

Hoe je je onkyo aan moet sluiten is helemaal niet zo lastig als je het schema uit de handleiding even goed leest. Wat je je moet realiseren is dat een HDMI kabel zowel geluid als beeld digitaal door kan sturen. Optisch of coaxiaal spdif kan alleen geluid digitaal doorsturen. Verder heb je nog analoge RCA (tulp) welke zowel voor geluid (rood en wit) als beeld gebruikt worden (geel).

Matmiek geeft aan dat hij 4 verschillende apparaten met elkaar wil verbinden: Een Laptop, DVB decoder, TV en receiver (onkyo).

Hiervan zijn de laptop en de DBV decoder apparaten die beeld en geluid uit willen sturen. De tv wil beeld ontvangen (en optioneel geluid), de Onkyo wil geluid ontvangen en optioneel beeld doorsturen. Er zijn 2 manieren waarop je dit aan kan sluiten (er zijn eigenlijk meerdere, maar dit zijn de meest logische).

Indien je DVB decoder een HDMI uitgang heeft:

DVB decoder----HDMI -------Onkyo------HDMI-------TV
Laptop--------------HDMI----- /

Op deze manier sturen de DVB decoder en de laptop beeld en geluid uit naar de onkyo (via ieder 1 HDMI kabel). De onkyo ontvangt beeld en geluid, haalt het geluid eruit en stuurt het beeld door naar de TV. Resultaat Onkyo geeft het geluid weer, TV geeft het beeld weer. Zorg wel dat je HDMI pass through aan hebt staan als je niet altijd de onkyo aan wilt hebben als je tv kijkt.

DVB decoder zonder HDMI:

TV------HDMI-------Onkyo--------HDMI-------Laptop
I
I
DVB decoder

Bij de laptop gaat het exact hetzelfde als in het eerste voorbeeld, alleen is de DVB decoder direct op de tv aangesloten (zal wel via scart zijn). De TV ontvangt beeld en geluid van de DVB decoder en stuurt het geluid door naar de onkyo dmv ARC. Ondersteunt je TV dit niet, dan moet je nog een los optisch spdif kabeltje tussen TV en onkyo zetten om het geluid door te sturen.

[ Voor 69% gewijzigd door jaapsander op 13-06-2012 14:55 ]

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb een Onkyo NR414 aangesloten op een Samsung EU46ES7000 en de Ziggo ontvanger (Cisco) zorgt voor de kabel ontvangst.

Als ik de Ziggo ontvanger op de Onkyo aansluit en de out op de TV aansluit werkt het naar behoren alleen zenders die 2.0 geluid hebben zijn veel te zacht (zoals hitory channel). 5.1 geluid is wel goed en veel harder.
Als ik de ziggo ontvanger ontvanger op de TV aansluit en vervolgers via ARC naar de Onkyo word alles op 2.0 weergegeven.
Iemand Tips

Verwijderd

Ik het verleden ben ik een aantal keer op problemen gestuit met de service van Onkyo. En volgens de reviewer van AVSforum lijkt eea nog steeds niet verbeterd. Houdt er rekening mee zou ik zeggen !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 20:22 ]

Verwijderd

Hallo,
Heb net een onkyo txnr 414 gekocht en gekoppeld aan mijn Samsung led tv (model8000). Het bedieningsmenu van de onkyo is ook zichtbaar op de tv. Alleen blijkt dit een zwarte achtergrond te zijn met witte letters. Bij de winkelier was dit een mooi blauw scherm... Zo blijkt ook bij het ophalen van muziek uit mijn thuisnetwerk dat enkel tekst wordt gevisualiseerd op het tv scherm en dus niet de bij de muziek horende hoesjes.
Via de remote op mijn telefoon krijg ik dit allemaal wel.
Tv en receiver zijn gelinkt via hdmi kabel
Kent iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Interessante vraag.

Op youtube ook te zien: YouTube: ONKYO Home Menu (AV Receivers Generation 2012)

En op het onkyo forum iemand met dezelfde zorg: http://onkyoproductsuppor...14-no-graphical-osd-menus

Hier overigens ook zwarte achtergrond met witte letters.

( ps: Scheisse #ek2012 )

[ Voor 4% gewijzigd door gysman11 op 13-06-2012 23:23 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Ik heb al een tijd een onkyo receiver (509). Ik ben erg blij met de mogelijkheden van het apparaat, maar heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Misschien kan iemand van jullie mij het licht laten zien?

Ik probeer mijn pc via digital out (toslink) te verbinden met de receiver. Ik had eerst wat problemen om uberhaupt een signaal te versturen, maar na aankoop van een nieuw simpel geluidskaartje en het aanzetten van de digital out in de 'pc3d audio configuration', heb ik een signaal (rood licht) door de toslink kabel.

De receiver lijkt er echter niets mee te doen :/ en, voor zover dit iets betekend: aan de rechterkant van de display, boven het volume, staat 'analog'. Ik heb hier ook nog nooit iets anders zien staan, voor zover ik me herinner.

Wat ik al ben langs gelopen
• optical1 is per default verbonden met game en optical2 met cd/tv. Op beide ingangen krijg ik niets te horen. Het eventueel ommappen van de inputs naar andere modi heeft ook geen effect.
• Gecontroleerd dat er daadwerkelijk een signaal wordt verstuurd door de digital out van de geluidskaart met de digital in te verbinden.
• Nieuwste firmware gedownload (je weet maar nooit)
• alle presets geprobeerd
• volume hoog zetten; geen effect en als ik de receiver een uur op de gegeven mode laat staan, schakeld ie zichzelf uit (power saving, voor als er geen signaal binnenkomt).

Enig idee wat ik nog meer kan proberen?

-- wat ik ook vreemd vind, is dat als ik in het menu van de audiokaart ('pc3d audio configuration') de spdif aan zet, dat de analoge uitgang dan wordt uitgeschakeld en dat de instellingen aldaar de windows instellingen lijken te overriden, maar dat lijkt me ongerelateerd.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

SilentStorm schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:36:
Ik heb al een tijd een onkyo receiver (509). Ik ben erg blij met de mogelijkheden van het apparaat, maar heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Misschien kan iemand van jullie mij het licht laten zien?

Ik probeer mijn pc via digital out (toslink) te verbinden met de receiver. Ik had eerst wat problemen om uberhaupt een signaal te versturen, maar na aankoop van een nieuw simpel geluidskaartje en het aanzetten van de digital out in de 'pc3d audio configuration', heb ik een signaal (rood licht) door de toslink kabel.

De receiver lijkt er echter niets mee te doen :/ en, voor zover dit iets betekend: aan de rechterkant van de display, boven het volume, staat 'analog'. Ik heb hier ook nog nooit iets anders zien staan, voor zover ik me herinner.

• optical1 is per default verbonden met game en optical2 met cd/tv. Op beide ingangen krijg ik niets te horen. Het eventueel ommappen van de inputs naar andere modi heeft ook geen effect.
• Gecontroleerd dat er daadwerkelijk een signaal wordt verstuurd door de digital out van de geluidskaart met de digital in te verbinden.
• Nieuwste firmware gedownload (je weet maar nooit)
• alle presets geprobeerd
• volume hoog zetten; geen effect en als ik de receiver een uur op de gegeven mode laat staan, schakeld ie zichzelf uit (power saving, voor als er geen signaal binnenkomt).

Enig idee wat ik nog meer kan proberen?

-- wat ik ook vreemd vind, is dat als ik in het menu van de audiokaart ('pc3d audio configuration') de spdif aan zet, dat de analoge uitgang dan wordt uitgeschakeld en dat de instellingen aldaar de windows instellingen lijken te overriden, maar dat lijkt me ongerelateerd.
De digitale ingang opt1 koppelen/toewijzen in de setup? Zie ook manual voor hoe je dat doet.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:12:
[...]

De digitale ingang opt1 koppelen/toewijzen in de setup? Zie ook manual voor hoe je dat doet.
zoiets? ;)
bedankt voor het meedenken!

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Ik ben de trotse bezitter van een Onkyo HT-R380. Hij is als volgt aangesloten op de rest van m'n apparatuur:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/AW8m

Op deze manier kan ik bijvoorbeeld het beeld van m'n Xbox 360 combineren met het geluidssignaal van Digitenne (radio luisteren tijdens het gamen bijvoorbeeld). M'n computer is aangesloten door middel van een HDMI kabel vanaf de grafische kaart. Echter is het niet mogelijk om het geluidssignaal van dit HDMI kanaal te combineren met een andere beeldsignaal. Het probleem is dat ik graag muziek wil afspelen via m'n computer tijdens het TV kijken of gamen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch het geluidssignaal van m'n computer kan combineren met het beeldsignaal van bijvoorbeeld m'n Xbox 360?

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 19:19
Mistral schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:40:
[...]

Wat zie je dan op het display van de 309?
Ik denk dat er een probleem is met de UPC mediabox,kijk eens in hun forum.
Kan ook zijn dat er een HDMI kabel kapot is.
Ik ben op de CI+ module overgestapt --> probleem opgelost

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:40:
Ik heb een vraagje. Ik ben de trotse bezitter van een Onkyo HT-R380. Hij is als volgt aangesloten op de rest van m'n apparatuur:

[afbeelding]

Op deze manier kan ik bijvoorbeeld het beeld van m'n Xbox 360 combineren met het geluidssignaal van Digitenne (radio luisteren tijdens het gamen bijvoorbeeld). M'n computer is aangesloten door middel van een HDMI kabel vanaf de grafische kaart. Echter is het niet mogelijk om het geluidssignaal van dit HDMI kanaal te combineren met een andere beeldsignaal. Het probleem is dat ik graag muziek wil afspelen via m'n computer tijdens het TV kijken of gamen.

Heeft iemand een idee hoe ik toch het geluidssignaal van m'n computer kan combineren met het beeldsignaal van bijvoorbeeld m'n Xbox 360?
Volgens mij kan dat simpelweg niet, zoals jij dat wilt. Wel kun je bijv. PlayStation Media Server of TVersity installeren op je PC, daarmee kun je ook met je 360 streamend audio luisteren tijdens het gamen. Skippen van nummers kan dan evt. met de afstandsbediening van de 360 :)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Volgens mij kan dat simpelweg niet, zoals jij dat wilt. Wel kun je bijv. PlayStation Media Server of TVersity installeren op je PC, daarmee kun je ook met je 360 streamend audio luisteren tijdens het gamen. Skippen van nummers kan dan evt. met de afstandsbediening van de 360 :)
Het kan wel, maar dan moet ik het geluid via deze kabel laten lopen en m'n digitenne kabel eruit halen. Ik vroeg me eigenlijk af of ik hetzelfde kan doen met een optische kabel of zoiets dergelijks.

Verwijderd

gysman11 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:22:
Interessante vraag.

Op youtube ook te zien: YouTube: ONKYO Home Menu (AV Receivers Generation 2012)

En op het onkyo forum iemand met dezelfde zorg: http://onkyoproductsuppor...14-no-graphical-osd-menus

Hier overigens ook zwarte achtergrond met witte letters.

( ps: Scheisse #ek2012 )
verrek, dat ziet er idd een stuk mooier uit! Als iemand dat al in de shop heeft gezien dan is het niet een nieuwere versie firmware die we nog moeten krijgen.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een Onkyo TX-NR509 met tot kort geleden een 5.0 set van Jamo (iBood ;-) )
Sinds kort staat daar ook de Jamo sub 210 naast.

Tot nu toe ben ik hartstikke tevreden, films en andere 5.1 bronnen werken perfect.

Maar! Een 2.1 listening mode voor muziek blijkt niet te bestaan ??
Iemand die hier ervaring mee heeft en/of een oplossing?

(Muziek bron is een Linux (Ubuntu 12.04) desktop via SPDIF)

Laat maar zitten, alles wat ik moest doen was de front speakers als "small" configureren...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 20:23 ]

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 12:51
Beste mensen,

Sinds gister geeft mijn Onkyo TX-NR609 de heletijd check SP Wire,

Nu heb ik alle kabels eral van afgehaald zoals de manual beschreef en gedurende 1uur van het stroom afgehaald.

Daarna bleef de check SP Wire opbranden en meteen ging de receiver weer uit. heb alle plugjes nagekeken en nergens zit een verstopt stofje of afgebroken koper draadje wat misplaats is.

Heb de receiver vandaag zelfs al +_ 8uur van het stroom gehaald, en toen ik hem net weer aandeed kreeg ik weer de Check SP Wire.

iemand enige suggesties wat er hier nou mis is?

groet

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maak je geen (kort)sluiting op de speaker terminals? Dat moet het zijn volgens het Onkyo Forum US

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-12 15:26
Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren voor een losse versterker en speakers.
Toch twijfel ik als ik de HT-S9400THX bekijk.
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het bekijken van films.
In combinatie met XBMC op een Apple TV 2 of Mac Mini 2011.
Doel is HD video en HD audio.

Wie kan mij meer vertellen over ervaringen met deze set? Mogelijkheden/beperkingen.
De HT sets die op de Nederlandse Onkyo zijn te vinden zijn vrij beperkt? Bv. geen 7.1 sets.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 12:02
Moet het per se een set zijn?

Onkyo heeft genoeg 7.1 en zelfs 9.2 receivers te koop.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/143q5g5.jpg

Losse speakers er bij en juu :)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

kraades schreef op zondag 17 juni 2012 @ 21:19:
Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren voor een losse versterker en speakers.
Toch twijfel ik als ik de HT-S9400THX bekijk.
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het bekijken van films.
In combinatie met XBMC op een Apple TV 2 of Mac Mini 2011.
Doel is HD video en HD audio.

Wie kan mij meer vertellen over ervaringen met deze set? Mogelijkheden/beperkingen.
De HT sets die op de Nederlandse Onkyo zijn te vinden zijn vrij beperkt? Bv. geen 7.1 sets.
Wat is het hart van die set? De 609?

Ik zou persoonlijk los zelf een set samenstellen. Pak de 609 (of opvolger) met Boston Acoustics A25/A225C of de Monitor Audio BX2 serie en een BK XXLS400 subwoofer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik heb sinds een paar maand een 609. Sinds een week ruisen mijn rechter- en center-speaker wanneer de 609 aanstaat maar geen tot zeer zwak ingangssignaal krijgt (laptop aangesloten maar speelt niks af). Het ruisen is onregelmatig en gaat harder en zachter. De andere speakers zijn dan muisstil.

Nu heb ik vandaag de rechter en linker speaker andersom aangesloten. En plotsklaps zit de ruis in de linker speaker. Mijn conclusie is dus dat het niet aan de speaker ligt en ook niet aan interferentie op de 2,5mm speakerkabels aangezien de aansluiting op 1 cm van elkaar af zit op de receiver.

Het ligt dus waarschijnlijk aan een soort van noiseblocker in de receiver of een schakeling die ervoor zorgt dat er bij een zwak ruis signaal de speaker "uitgeschakeld" wordt. Deze functie werkt waarschijnlijk dan niet meer op het rechter- en center-kanaal.

Andere mogelijkheid is dat mijn laptop ruis zit te sturen op de betreffende kanalen op de hdmi uitgang. Dit lijkt mij echter sterk.

Hebben jullie een naam voor dit probleem? Komt het vaker voor?

Zo is het namelijk lastig uitleggen voor een evt. garantie claim.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
weet iemand of er bij de Onkyo | TX-NR616 ook een microfoon zit om automatisch het geluid af te stellen?
kun je die anders los kopen?

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zat er bij mij in ieder geval bij.

• harrybeuker
zijn er edities waar die niet bij zit? kan hem nog niet vinden :(
jakz schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:12:
zijn er edities waar die niet bij zit? kan hem nog niet vinden :(
Wat zou je aan Audyssey hebben zonder microfoon? Zie ook pagina 4 van de Nederlandse handleiding, als je de microfoon niet hebt gekregen dan zijn ze die vergeten in te pakken...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Yo-L
  • Niet online
ditbenikecht schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:59:
Ik heb sinds een paar maand een 609. Sinds een week ruisen mijn rechter- en center-speaker wanneer de 609 aanstaat maar geen tot zeer zwak ingangssignaal krijgt (laptop aangesloten maar speelt niks af). Het ruisen is onregelmatig en gaat harder en zachter. De andere speakers zijn dan muisstil.

Nu heb ik vandaag de rechter en linker speaker andersom aangesloten. En plotsklaps zit de ruis in de linker speaker. Mijn conclusie is dus dat het niet aan de speaker ligt en ook niet aan interferentie op de 2,5mm speakerkabels aangezien de aansluiting op 1 cm van elkaar af zit op de receiver.

Het ligt dus waarschijnlijk aan een soort van noiseblocker in de receiver of een schakeling die ervoor zorgt dat er bij een zwak ruis signaal de speaker "uitgeschakeld" wordt. Deze functie werkt waarschijnlijk dan niet meer op het rechter- en center-kanaal.

Andere mogelijkheid is dat mijn laptop ruis zit te sturen op de betreffende kanalen op de hdmi uitgang. Dit lijkt mij echter sterk.

Hebben jullie een naam voor dit probleem? Komt het vaker voor?

Zo is het namelijk lastig uitleggen voor een evt. garantie claim.
Helaas niet meer duidelijkheid, maar ik heb precies hetzelfde probleem met de 609 op mijn center-speaker; heb ook diverse instellingen geprobeerd, maar geen succes tot nu toe...

Overigens goed om dit te lezen en te checken:
http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html
http://www.onkyousa.com/001a_modelreturn_entertype.cfm

Heb ik nog niet gedaan, maar zou het probleem kunnen veroorzaken of ermee te maken hebben..

Latere edit:
Heb nu getest, mijn versterker hoort niet bij de recall

[ Voor 9% gewijzigd door Yo-L op 22-06-2012 14:30 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:16
thunder8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:48:
[...]

Wat is het hart van die set? De 609?

Ik zou persoonlijk los zelf een set samenstellen. Pak de 609 (of opvolger) met Boston Acoustics A25/A225C of de Monitor Audio BX2 serie en een BK XXLS400 subwoofer.
Ik vind het lekker om muziek af te spelen. Kun je bovenstaande ook aanraden voor muziek? Ze zien er wel goed uit. Mijn vrouw wil kleine speakers en boekenplank zijn al moeilijk (maar daar heeft ze gewoon pech) en ik zou op zich wel zuilen willen, maar goed. Concessies moet je maken.
Ben zelf iig zeker van de 609, maar speakers is toch een heikelpunt.
Beluisteren moet ik tzt zeker.

Wil er uiteindelijk op komen om een 7.1 set te creëeren.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15
Yo-L schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:21:
[...]

...
Heb nu getest, mijn versterker hoort niet bij de recall
Die van mij hoort ook niet bij die groep. Vanwege de vele problemen die ik al gehoord heb op dit forum heb ik hem daarom speciaal bij bcc gekocht met 7 jaar garantie.

Maar ik ga hem hiervoor nog niet terug brengen want dan ben ik hem waarschijnlijk een maand kwijt en moet ik 2x een auto huren om het terug te brengen. Met de post kan natuurlijk ook op gehaald worden maar dan is ie niet verzekerd/aangetekend. Vervolgens nog het probleem dat het repair centrum het maar moet erkennen / moeite moet doen om het probleem te vinden.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Arunia schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Ik vind het lekker om muziek af te spelen. Kun je bovenstaande ook aanraden voor muziek? Ze zien er wel goed uit. Mijn vrouw wil kleine speakers en boekenplank zijn al moeilijk (maar daar heeft ze gewoon pech) en ik zou op zich wel zuilen willen, maar goed. Concessies moet je maken.
Ben zelf iig zeker van de 609, maar speakers is toch een heikelpunt.
Beluisteren moet ik tzt zeker.

Wil er uiteindelijk op komen om een 7.1 set te creëeren.
Ik heb zelf een 609 met de Boston Acoustics A25 en A225C center in 7.1 opstelling. De subwoofer is in Europa niet meer leverbaar, de Epik Legend. Vind het een hele fijne combo, maar ik moet wel zeggen dat ik hoofdzakelijk films kijk en nauwelijks muziek luister. Maar tijdens het testen vond ik muziek zeker niet slecht klinken. Echter is dit zo persoonlijk, dat ik niet voor jou kan bepalen of het de combinatie voor jou is.

Wat ik op het htforum lees is dat de BX2 serie van Monitor Audio beter is dan de BA A25 voor nagenoeg dezelfde prijs.

Het beste wat je kan doen is kijken of je een dealer voor 1 van de 2 of allebei kan vinden in de buurt. Als dat zo is, dan gaan luisteren of eventueel de speakers op proef in huis testen. Dit laatste heeft de voorkeur. Als je de juiste speaker gevonden hebt, altijd gaan kijken of je er een mooi prijsje van kan laten maken. Ik heb uiteindelijk op de 7 speakers de Center van 200 euro voor niets gekregen. Hiermee was mijn lokale dealer maar een paar tientjes duurder dan een belgische webshop die de beste prijs had voor de set. Daar de lokale dealer zonder problemen mij 2 speakers een week liet testen, was de keus makkelijk.

Mocht je in de buurt van Enschede wonen, zou je eventueel eens bij mij kunnen komen proefluisteren. Dan kan je ervaren hoe de set klinkt, zeker nu deze na een jaar wel ingespeeld is. Zie dat je uit Spijkernisse komt......

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 07:29
Klein vraagje.

Ik heb op dit moment een laptop middels HDMI aangesloten op mijn Onkyo 308. Helaas doet het geluid het alleen wanneer ik mijn TV ook aan zet. Is er een manier om dit probleem te omzeilen?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Vraag over de speaker config op de NR509. Ik ben van plan om nieuwe frontspeakers (Jamo C603) te gaan kopen (ter vervanging van de fronts uit mijn Q-Acoustics 2000i Cinema) die in het laag meer bereik hebben en, voor de meeste soorten muziek, naar ik heb horen zeggen prima toekunnen zonder subwoofer. Nu heb ik wel een subwoofer, maar het liefst gebruik ik deze alleen voor de 'special effects' in films en eventueel voor de hele lage frequenties in muziek. Nu heb ik hier enkele vragen over:

1. Als ik de frontspeakers op "Large" zet, betekent dit dan de subwoofer alleen in actie zal komen als er een discreet LFE-kanaal wordt meegestuurd (meerkanaals DD/DTS/FLAC).

2. Als dit zo is, wat is dan het nut van de crossover-instelling? Geldt deze dan alleen voor de centre- en surroundkanalen?

3. Is het zo dat een discreet LFE-kanaal de crossover-instelling kan overrulen? In die zin dat dat kanaal altijd naar de subwoofer zal worden gestuurd, ook al bevat deze frequenties die boven de crossover-threshold liggen?

4. Zit er in muziek veel lage frequenties (laten we zeggen <60Hz)? Mijn Audacity Spectrum Plot gaat niet lager dan 86Hz.

edit:

Als ik dit zo op me in laat werken, zit ik volgens mij met een klein dilemma. Zoals ik het zie heb ik twee opties:

- Frontspeakers op large en crossover op 80Hz
Mijn fronts kunnen lager dan 80Hz (in de praktijk tot 50Hz), maar omdat ze op large staan zal toch al het stereogeluid over mijn fronts lopen. Hierdoor creëer ik een frequency gap in mijn fronts van 20Hz tot ~50Hz en/of distortion doordat mijn fronts deze frequnties wel ontvangen, maar niet distortion free af kunnen spelen. Wel voorkom ik een frequency gap in mijn surrounds en centre, omdat de crossover gewoon op 80Hz staat.

- Frontspeakers op small en crossover op 50Hz
Hierdoor voorkom ik het eerdergenoemde frequency gap tussen 20 en 50Hz op mijn fronts, omdat mijn sub dit dan gewoon overpakt, maar loop ik wel het risico op een freqency gap en distortion op de andere kanalen tussen 50Hz en ~80Hz (het laagste wat mijn centre en surrounds in de praktijk halen).

Wat raden jullie aan? Sorry voor de wall of text, maar hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

[ Voor 30% gewijzigd door HarmoniousVibe op 24-06-2012 22:52 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Ik heb de Onkyo TX-NR708 en heb een vraag over hoe bepaalde apparaten aan te sluiten.
Huidige situatie:
HDMI1 - Bluray speler
HDMI2 - DVD speler
HDMI3 - Settopbox
HDMI4 - BPS3
HDMI5 - Bluray speler
HDMI6 - Gaat naar een verdeel HDMI kastje met HD aangesloten
Component - PS2 (geluid optisch)
Nu heb ik een nieuwe tv besteld (Panasonic TX-P55VT50) en wil ik ipv de settopbox een ci-module gebruiken,
met uiteraard het tv geluid over mijn receiver. Zowel de Onkyo als de Panasonic heeft een HDMI-Arc.
Mijn vraag ik hoe maak ik mijn aansluitingen zodat ik tv geluid over mijn receiver krijg en hoe sluit ik mijn PS2 aan?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit. Alvast dank.

• Lip
  • Niet online
Je moet je fronts op 40Hz instellen, als je dan een keer een film kijkt met diepe bassen blaas je je speakers tenminste niet op.

Wanneer je muziek gaat luisteren, dan gebruik je de pure audio functie. Hierdoor krijgen je speakers het volledige frequentie spectrum ondanks de instellingen in de speakers setup. Hiervoor is de pure audio functie in feite voor bedoeld.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• harrybeuker
heeft iemand hier een goede calibratie icm KEF 2005.3 K2 5.1 set? Ik heb nu met de microfoon een auto setup gedaan. Dit klinkt ook al goed, maar ik ben toch benieuwd waar nog wat te tweaken valt.

• HarmoniousVibe
Lip schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:50:
[...]

Je moet je fronts op 40Hz instellen, als je dan een keer een film kijkt met diepe bassen blaas je je speakers tenminste niet op.

Wanneer je muziek gaat luisteren, dan gebruik je de pure audio functie. Hierdoor krijgen je speakers het volledige frequentie spectrum ondanks de instellingen in de speakers setup. Hiervoor is de pure audio functie in feite voor bedoeld.
Hmm, goed punt; die heb ik ook nog natuurlijk. Ik denk dat ik dat ga doen (al is het jammer dat er geen voor voor PA op de AB zit). Uiteraard ga ik zelf ook wat experimenteren zodra ik mijn nieuwe speakers binnenheb, maar ik was ook benieuwd naar jullie inzichten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Yo-L
  • Niet online
ditbenikecht schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:55:
[...]

Die van mij hoort ook niet bij die groep. Vanwege de vele problemen die ik al gehoord heb op dit forum heb ik hem daarom speciaal bij bcc gekocht met 7 jaar garantie.

Maar ik ga hem hiervoor nog niet terug brengen want dan ben ik hem waarschijnlijk een maand kwijt en moet ik 2x een auto huren om het terug te brengen. Met de post kan natuurlijk ook op gehaald worden maar dan is ie niet verzekerd/aangetekend. Vervolgens nog het probleem dat het repair centrum het maar moet erkennen / moeite moet doen om het probleem te vinden.
Bij mij lijkt de static erger te worden (inmiddels ook alles geprobeerd van veranderen kabels tot factory reset), en ik zag dat een van 2 repair centers op 20min rijden ligt; dus heb maar een ticket aangemaakt bij Onkyo..

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:28:
Nu heb ik een nieuwe tv besteld (Panasonic TX-P55VT50) en wil ik ipv de settopbox een ci-module gebruiken,
met uiteraard het tv geluid over mijn receiver. Zowel de Onkyo als de Panasonic heeft een HDMI-Arc.
Mijn vraag ik hoe maak ik mijn aansluitingen zodat ik tv geluid over mijn receiver krijg en hoe sluit ik mijn PS2 aan?
Hetzelfde als nu, alleen is de kabel en het kastje naar hdmi3 niet meer nodig. Arc zorgt er voor dat get geluid over de kabel tussen je receiver en je TV terug kan naar de receiver.

[ Voor 23% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-06-2012 18:23 ]

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:08:
[...]

Hetzelfde als nu, alleen is de kabel en het kastje naar hdmi3 niet meer nodig. Arc zorgt er voor dat get geluid over de kabel tussen je receiver en je TV terug kan naar de receiver.
Ok dat zou dan erg meevallen. Dus als ik het goed begrijp vervakt de HDMI-kavel van de HDMI-3 uitgang (sttopbox) en gaat het geluid via de HDMI-out heen en weer.

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:01:
[...]

Ok dat zou dan erg meevallen. Dus als ik het goed begrijp vervakt de HDMI-kavel van de HDMI-3 uitgang (sttopbox) en gaat het geluid via de HDMI-out heen en weer.
Juist. Dat is precies het doel van ARC: je hoeft geen Toslink meer van je TV naar je receiver te trekken, maar er vindt tweerichtingsverkeer plaats op de hdmi-kabel. Zie: http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:28:
Ik heb de Onkyo TX-NR708 en heb een vraag over hoe bepaalde apparaten aan te sluiten.
Huidige situatie:
HDMI1 - Bluray speler
HDMI2 - DVD speler
HDMI3 - Settopbox
HDMI4 - BPS3
HDMI5 - Bluray speler
HDMI6 - Gaat naar een verdeel HDMI kastje met HD aangesloten
Component - PS2 (geluid optisch)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit. Alvast dank.
ARC met Panasonic en Onkyo kun je vergeten. Ik heb het in ieder geval niet voor elkaar gekregen. Het zou eerder liggen aan Panasonic heb ik op diverse fora gelezen.
Ik gebruik geen CI+ maar als je in Viera zit dan wil ik ook geluid en die was niet via ARC te krijgen als hij op "CBL/SAT" staat. Dus maar een tos link er tussen gedaan voor die content en dan schakel naar "TV"

edit:
HDMI 2 heeft als enige ARC op de VT50

.

• HarmoniousVibe
wackidth schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:42:
[...]

ARC met Panasonic en Onkyo kun je vergeten. Ik heb het in ieder geval niet voor elkaar gekregen. Het zou eerder liggen aan Panasonic heb ik op diverse fora gelezen.
Ik gebruik geen CI+ maar als je in Viera zit dan wil ik ook geluid en die was niet via ARC te krijgen als hij op "CBL/SAT" staat. Dus maar een tos link er tussen gedaan voor die content en dan schakel naar "TV"
Dit zou je even na moeten vragen in het Pana topic. Overigens is het ook niet altijd zo dat alle hdmi-poorten op een TV ARC-compatible zijn.

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:45:
[...]

Dit zou je even na moeten vragen in het Pana topic. Overigens is het ook niet altijd zo dat alle hdmi-poorten op een TV ARC-compatible zijn.
Als dat zou kloppen kan ik dus beter een optische verbinding maken tussen de receiver en de Pana.

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:42:
[...]

Als dat zou kloppen kan ik dus beter een optische verbinding maken tussen de receiver en de Pana.
Als het alleen maar zo is dat er slechts één of enkele poorten ARC-compatible zijn, is het natuurlijk een kwestie van de kabel in de goede poort steken.

Sowieso kun je het altijd proberen. Als het niet werkt hoef je alleen maar even een toslink-kabel te trekken en die input te assignen aan de TV.

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:08:
[...]

Als het alleen maar zo is dat er slechts één of enkele poorten ARC-compatible zijn, is het natuurlijk een kwestie van de kabel in de goede poort steken.

Sowieso kun je het altijd proberen. Als het niet werkt hoef je alleen maar even een toslink-kabel te trekken en die input te assignen aan de TV.
Met toslink bedoel je een optische kabeltje toch?

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-12 17:53
Ik ben al een tijd van plan om een receiver + speakers te kopen om muziek te luisteren en films te kijken. Zojuist zag ik op iBood de volgende aanbieding: een TX-SR313 Receiver met de SKS-HT648 5.1 Speakerset (http://www.ibood.com/nl/n..._SKS-HT648_51_Speakerset/). Zou iemand voor mij kunnen beoordelen hoe goed deze set is? Zouden jullie deze combinatie aanraden? Of zou je eerder voor bijvoorbeeld betere speakers gaan?

Verwijderd

Vandaag voor € 249 bij Correct in Rotterdam de TX-NR414 receiver gekocht. Op de site van Correct staat € 365 maar in de koopjeskelder is hij nieuw in doos te verkrijgen voor € 249. Ook de TX-SR313 staat er naast voor € 249 trouwens.
Wellicht dat iemand nog op zoek was naar deze versie, doe er dan je voordeel mee als dicht bij Rotterdam woont ;)

Verwijderd

JoJo nl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:35:
Ik ben al een tijd van plan om een receiver + speakers te kopen om muziek te luisteren en films te kijken. Zojuist zag ik op iBood de volgende aanbieding: een TX-SR313 Receiver met de SKS-HT648 5.1 Speakerset (http://www.ibood.com/nl/n..._SKS-HT648_51_Speakerset/). Zou iemand voor mij kunnen beoordelen hoe goed deze set is? Zouden jullie deze combinatie aanraden? Of zou je eerder voor bijvoorbeeld betere speakers gaan?
Jojo, de receiver ziet er qua specs prima uit, maar de speakers....... Uiteraaard kan ik niet in jou portemonnee kijken, maar ik zou zo wie zo voor losse speakers gaan en geen set. Net zoals Patjuhh zou ik eens een kijkje nemen in de Koopjeskelder, daar staan vaak prima speakers voor nette prijzen. Alles is uiteraard afhankelijk van je budget. Succes.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 12:32
Zelf zag ik het ook staan in de ibood... in principe is de receiver al 275 euro, en dan betaal je 75 euro voor de speakerset erbij... Prijs/kwaliteit geen ervaring is / weinig tijd om te onderzoeken..argh.. ;)

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:42:
[...]

Met toslink bedoel je een optische kabeltje toch?
Wikipedia: TOSLINK
JoJo nl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:35:
Ligt er maar net aan wat je ervan verwacht. Het is een mooie prijs voor dat setje. Voor het kijken van films is hij prima geschikt, maar als je er echt muziek mee wilt gaan luisteren dan zou ik zelf toch nog wel even verder gaan kijken, budget permitting.

Het 'probleem' is namelijk dat de satellites niet laag genoeg kunnen. Ze zijn gespecificeerd tot 70/80Hz, maar ik betwijfel zeer of ze dat fatsoenlijk gaan halen. Met een woofer van 8 cm zal dat niet lukken vrees ik. In de praktijk zal het meer richting de 110-120Hz gaan. Dit betekent dat je de crossover in de receiver op 120Hz zult moeten zetten (wat in essentie betekent dat alles beneden de 120Hz naar de sub gaat en alles daarboven naar de andere speakers). En een subwoofer is eigenlijk weer niet echt geschikt om geluid boven de laten we zeggen 80Hz weer te geven. Het lukt wel, maar het klinkt niet echt lekker. Daardoor gaat de subwoofer nogal 'boomen'/bonken. Het zou zelfs kunnen dat een gedeelte van menselijk spraak/zang naar de sub wordt omgeleid als je een lage mannenstem hebt.

Het tweede issue wat ik met deze set heb is dat de surroundspeakers geen tweeter (in de fronts is dat onderste ding een woofer en de bovenste een tweeter) hebben en dus eigenlijk niet geschikt zijn voor het weergeven van hoge tonen. Daardoor zal het geluid uit die speakers altijd een beetje muffled klinken, alsof je een kussen tegen de speakers aandrukt zeg maar.

Maar goed, wat ik ook nog wel wil opmerken is dat alles relatief is. Zoals ik als heb gezegd is het een prima prijs; je zult voor die prijs niet iets veel beters kunnen krijgen. En het is ook zo dat het merendeel van de mensen prima tevreden zouden zijn met een dergelijke opstelling. Hell, veel mensen vinden het blijkbaar totaal geen probleem om muziek te luisteren door een paar kleine speakertjes van Trust.

Conclusie: als je van plan bent redelijk wat muziek te gaan luisteren met die set en wat kritischer bent dan de gemiddelde Nederlander voor wat betreft geluidskwaliteit dan zou ik toch net wat hoger inzetten, budgettechnisch gezien. Maar als je films in surround (de surroundervaring) het belangrijkste vindt of je bent gewoon een vrij casual muziekluisteraar dan is deze aanbieding daarvoor zeer geschikt.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 12:32
Bedankt voor het duidelijke verhaal HarmoniousVibe!

Zelf luister ik het meest naar muziek via mijn headset, maar ik wil nog heel graag een leuk home cinema/xbox setje.. :) Zal het eens met de wederhelft gaan overleggen...

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
Bedankt voor het advies wat betreft de ibood aanbieding. Heb er eentje besteld. Weinig kennis en ervaring met home cinema, maar ik zal een kleine review achterlaten zodra deze set binnen is.

• JoJo nl
HarmoniousVibe schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:19:
*knip*

Conclusie: als je van plan bent redelijk wat muziek te gaan luisteren met die set en wat kritischer bent dan de gemiddelde Nederlander voor wat betreft geluidskwaliteit dan zou ik toch net wat hoger inzetten, budgettechnisch gezien. Maar als je films in surround (de surroundervaring) het belangrijkste vindt of je bent gewoon een vrij casual muziekluisteraar dan is deze aanbieding daarvoor zeer geschikt.
Bedankt voor de informatie! Ik ben al een stuk wijzer door je informatie geworden. Ik zag, zoals hier boven al genoemd staat, bij correct in de koopjeskelder de Onkyo TX-NR414 voor €250,-. Vergeleken met de prijzen in de pricewatch, lijkt mij dit een koopje. Zou je deze receiver aanraden? Of zou je eerder een andere uit de koopjeskelder aanraden? En welke speakers en sub zou je hierbij aanraden met een budget van €300-€400 daarvoor?

Edit: Ik heb zojuist de TX-NR414 besteld bij Correct (voordat die uitverkocht is). Nu alleen de speakers nog.

[ Voor 4% gewijzigd door JoJo nl op 27-06-2012 13:55 ]

• NewOakley
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 12:32
Ik heb een Onkyo TX-NR515 en ik wil via die afstandsbediening mij KPN Motorola 1963 setup box instellen zodat ik de motorola astandsbediening niet meer hoef te gebruiken. Ik heb de remote id codes geprobeert uit de setup van de receiver, maar die werken niet.

Heeft iemand ditzelfde probleem? Wie kan mij de oplossing geven om alles via mij Onkyo remote te laten werken.

Alvast bedankt

• HarmoniousVibe
JoJo nl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de informatie! Ik ben al een stuk wijzer door je informatie geworden. Ik zag, zoals hier boven al genoemd staat, bij correct in de koopjeskelder de Onkyo TX-NR414 voor €250,-. Vergeleken met de prijzen in de pricewatch, lijkt mij dit een koopje. Zou je deze receiver aanraden? Of zou je eerder een andere uit de koopjeskelder aanraden? En welke speakers en sub zou je hierbij aanraden met een budget van €300-€400 daarvoor?
Lijkt me een prima receiver. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat deze receiver volgens mij geen analoog-naar-digtaal-conversie heeft voor videosignalen. Met andere woorden, stel je hebt een apparaat wat je bijvoorbeeld middels component of scart/composite aansluit (bijv. een Wii, PS2, DVD-speler of sommige decoders/STU's voor Digitale TV), dan zul je een extra kabel moeten trekken tussen de receiver en je TV. In principe is het hdmi in->hdmi out en component in->component out. Dus dan zit je wel met een extra componentkabel en zul je op de TV van input moeten switchen als je dat apparaat gebruikt. En je kunt geen hele zware speakers driven, maar dat lijkt me in deze situatie toch niet relevant.

Voor wat betreft de speakers zou ik de pricewatch: Jamo S 606 HCS 3 5.0 (Zwart) of pricewatch: Jamo S 506 HCS3 5.0 (Bruin) aan willen raden. Dan moet echter wel plaats hebben voor vloerstaanders en je mist de subwoofer. De frontspeakers zelf gaan vrij laag, dus je zult de bass niet echt missen (er zit een halve subwoofer in de zuilen), maar meer de 'special effects', zoals dat je de kamer voelt trillen bij explosies e.d..

Als je vloerstaanders (net als ik) wat de groot vindt zou ik kijken naar boekenplankspeakers (qua formaat tussen vloerstaanders en melkpakjes in). Deze zijn in sets helaas wat moeilijker te vinden, want als je die in een leuke set kunt vinden kun je er waarschijnlijk ook nog wel een sub bij krijgen. Zelf heb ik een tijd geleden voor €450 (normaal €900) een showroommodel van de Q-Acoustics 2000i Cinema meegenomen bij de Saturn. Er zaten wel een paar kleine krasjes op de sub, maar dat vind ik niet erg. Wellicht dat jij in een winkel eenzelfde soort deal kunt maken met een showroommodel.

Verwijderd

Edit: Ik heb zojuist de TX-NR414 besteld bij Correct (voordat die uitverkocht is). Nu alleen de speakers nog.
Qua speakers zou ik ook even gaan kijken en luisteren naar de boston acoustics A-25.
Sla google hier even op na, de kenners zijn hier lyrisch over :) Tevens een speaker mer een zeer vriendelijke prijs.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 14:38 ]

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 13:34
Onkyo heeft 3 nieuwe modellen uit het top segment aangekondigd.
Linkje: http://www.nl.onkyo.com/e...r5010-flagship-83293.html

Alle drie de receivers moeten in augustus op de markt verschijnen. De TX-NR5010 zal te koop zijn voor een prijs rond de 3.800 euro, de TX-NR3010 zal ongeveer 3.100 euro kosten en de TX-NR1010 zal te koop zijn voor ongeveer 2.500 euro.

• Jappert1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09-2024
Mijn Onkyo TX-NR609 is via de HDMI2 poort (ARC) verbonden met een nieuwe Samsung smart TV. Op de versterker staan 2 zuilspeakers aangesloten, 1 center en 2 surround speakers.

Als de stand TV/CD op de versterker staat geselecteerd komt het geluid van de TV netjes over de speakers van de versterker. Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik in de stand TV/CD niet kan switchen van luistermodus, het geluid komt altijd als 'THX cinema' uit de 5 luidsprekers terwijl ik het surround ook wel eens zou willen uitschakelen.

Ik heb de handleiding al uitgebreid doorgenomen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij vertellen waarom de luistermodus-knoppen in de stand TV/CD bij mij niet werken? BVD
Palm schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:42:
Onkyo heeft 3 nieuwe modellen uit het top segment aangekondigd.
Linkje: http://www.nl.onkyo.com/e...r5010-flagship-83293.html

Alle drie de receivers moeten in augustus op de markt verschijnen. De TX-NR5010 zal te koop zijn voor een prijs rond de 3.800 euro, de TX-NR3010 zal ongeveer 3.100 euro kosten en de TX-NR1010 zal te koop zijn voor ongeveer 2.500 euro.
Als ze van die TX-NR5010 eens een PR-SC gaan maken kan dat nog wel eens leuk worden. Al is de prijs wellicht het tegenovergestelde van leuk... Al daalde de vorige modellen ook behoorlijk rap. 3.800 euro uitgeven voor een Onkyo is niet het eerste wat in me op zou komen :P

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 16:01
Hoi,

Ik heb een probleem en kom er niet uit. Ik heb een Onkyo tx-nr515 en heb de volgende opstelling.

1. Ziggo decoder (cisco) aan onkyo (HDMI CBL/SAT)
2. Onkyo naar TV (HDMI MAIN OUT) (Panasonic TX-L37GW10)

Nu wil ik als de versterker aanstaat dat het geluid via de versterker gaat en als hij uitstaat (Hybrid standby, passtrough dus) dat het geluid via de TV gaat. Als ik naar de hardware->hdmi instellingen ga van de Onkyo staat HDMI-through op CBL/SAT en TV audio-uitgang op Uit. Het geluid is nu via de versterker en geeft Dolby Digital weer. Als ik nu de versterker uitzet heb ik geen beeld en geluid (af en toe zie ik sneeuwbeeld).

Als ik nu de setting TV audio-uitgang op Aan zet komt er direct geluid via de TV en de versterker (volume moet wel flink omhoog) alleen is het geluid "pcm" dus ook via de versterker en ik kan deze instelling niet wijzigen. Maar als ik de versterker nu uitzet heb ik wel gewoon beel en geluid via de TV.

Hoe krijg ik het voor elkaar om als de versterker aanstaat alleen het geluid te laten lopen via de versterker (met goed geluid) en als ik hem uitzet dat het via de TV gaat. Het lijk wel of de onkyo iets met het signaal doet.

Help! :)

Update1: Ik heb het geprobeerd met mijn AC Ryan Mini HD 2 en daar werkt het wel zonder problemen. Het lijkt als of de cisco en de onkyo niet goed overweg kunnen?

[ Voor 6% gewijzigd door VicSmurf op 27-06-2012 23:31 ]

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12 09:09
Vraagje.. Ik heb een aantal maanden geleden dit setje gekocht: Onkyo HT-S3505 5.1

Nu heb ik het probleem dat hij bij 3d films met DTS master geluid in sommige scenes hele harde plopjes hoor. Ik heb het idee dat dit vooral bij lage tonen gebeurd, alsof hij die geluiden niet kan weergeven. Nu weet ik dat dit een super budget setje is (de huidige nieuw prijs gaat ook nergens over.. mijn aankoop prijs was 263 euro) maar zou dit een defect zijn of kan hij het gewoon niet aan? Het lijkt me dat dit aan de reciever ligt en niet aan de speakers aangezien dit probleem zich alleen voordoet bij 3d en DTS (hd) geluid. Het ligt ook niet aan de film want heb er meerdere geprobeerd (Hugo en Clash of the titans).

Dit probleem heb ik dus ook alleen bij 3d films. Normale 2d films (wat ik 95% van de tijd kijk) doen het prima.

• JoJo nl
JoJo nl schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:15:
[...]

Ik ben op het moment nog op zoek naar speakers. Ik kwam zojuist een aanbieding tegen en daarbij zag ik de Onkyo HT-S9405THX voor €600,- te koop. Ik heb zelf een aantal dagen de Onkyo TX-NR414 binnen en ik heb nog de mogelijkheid om deze terug te sturen. Ik vroeg mij af of voor de meerprijs van €350,- de HT-S9405THX niet een veel betere aankoop zou zijn, hier zitten namelijk dan ook speakers bij. Het verschil tussen de receivers wat ik heb gezien is dat de receiver van de HT-S9405THX een 7.1 receiver met THX certificering is en 4K upscaling. Deze receiver heeft overigens 2 HDMI inputs minder. De TX-NR414 is een 5.1 receiver zonder THX certificering, wel is dit een model een jaar nieuwer. Zou iemand hierover advies kunnen geven? Zou je aanraden om voor de HT-S9405THX te gaan of toch voor de TX-NR414 inclusief speakers met een budget van €500,-? Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo nl op 01-07-2012 01:26 ]

• Diversity
  • Laatst online: 11-12 20:05
Ik ben sinds gister in het bezit van een TX-NR717 model en nu wilde ik de bluray ingang instellen op 4K upscaling, alleen als ik dat dan doe krijg ik geen signaal meer van de TV naar de receiver (geluid doet het dan nog wel).

Iemand een idee waarom dat is?(te oude tv misschien , of zie ik een instelling over het hoofd?)

Blu ray speler: Onkyo BD-SP309
TV: Samsung UE40B6000
Waarom zou je überhaupt 4K instellen? Je TV zet het toch weer terug naar 1080p.

• HarmoniousVibe
Diversity schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:22:
Ik ben sinds gister in het bezit van een TX-NR717 model en nu wilde ik de bluray ingang instellen op 4K upscaling, alleen als ik dat dan doe krijg ik geen signaal meer van de TV naar de receiver (geluid doet het dan nog wel).

Iemand een idee waarom dat is?(te oude tv misschien , of zie ik een instelling over het hoofd?)

Blu ray speler: Onkyo BD-SP309
TV: Samsung UE40B6000
Je TV kan uiteraard geen 4K en je receiver is gelukkig niet zo stom om het eerst naar 4K te gaan upscalen om het vervolgens weer naar de resolutie van de TV te gaan downscalen. Vziw gaat te onkyo ervan uit dat als je 4K upscaling inschakelt je TV dit ook aankan.

• Diversity
  • Laatst online: 11-12 20:05
Ah , dan snapte ik dat hele concept van 4K upscaling even verkeerd ( ik dacht dat de resolutie ook passend over je scherm werd gezet , dus niet meer met die zwarte balken). Maar dat ligt dan dus hoe de film is opgenomen.

Dan is dat ook weer duidelijk :).

Even de handleiding erbij gepakt:

􀁠4K Upscaling:
Select this for an output resolution four times that of
1080p. Depending on the resolution supported by
your TV, it will result in either 3840 × 2160 or 4096
× 2160 pixels.

Note: With some TVs, there may be no picture when this setting is set
to “4K Upscaling”.

Wanneer is Upscaling wel intressant? Bij bijv. een beamer?

Of als je natuurlijk een film kijkt onder de 1080p?

• HarmoniousVibe
Hoe zie dat voor je dat je geen zwarte balken meer ziet? Het beeld oprekken van bioscoopformaat naar breedbeeld? Dan wordt het helemaal verticaal opgerekt... Of je moet gaat zoomen, maar dan verlies je een heel groot deel aan de zijkanten...

4K upscaling is nutteloos. Het is nuttig als je apparatuur hebt die die resolutie ook weer kan geven en die heeft niemand in de woonkamer staan. En als iemand al wel zoiets heeft gaan ze daar echt geen NR717 ofzo voor gebruiken.

Zoiets heb je nodig: nieuws: Sony introduceert 4K-projector voor high-end thuisbioscopen

Slechts $25K

Scaling naar 1080p is natuurlijk wel nuttig als je bijvoorbeeld een DVD'tje aan het kijken bent, maar ik weet niet zeker of dat dat werkt in jouw geval.

[ Voor 27% gewijzigd door HarmoniousVibe op 01-07-2012 23:04 ]

• harrybeuker
ik heb de Onkyo TX-NR616 icm kef 2005.3 K2 (afgestemd via audyssey microfoon)

Ik heb de dreambox via de hdmi poort aan de receiver zitten. De tv zit via de arc hdmi poort aan mijn receiver. Als ik de receiver uit doe kan ik gewoon tv kijken met geluid, terwijl beide kabels via de receiver lopen. Is dat normaal? Daarnaast moet ik het volume op 50 zetten om een beetje goed geluid te krijgen uit de boxen. dat lijk mij ook niet normaal of wel?

• HarmoniousVibe
Waarschijnlijk heb je hdmi-passthrough aan staan.

Voor wat betreft het geluidsniveau: ik kan alleen de KHT-2005.3 vinden, maar die speakertjes zien er echt enorm klein uit; het is op zich niet vreemd dat die wat meer op hun tenen moeten lopen. Ook zou je eens moeten kijken naar "Level cal.". Bij mij is het zo dat Audyssey de geluidsniveau's heeft gekalibreerd tussen de -8 en -12 dB. Als dat bij jou ook zo is kun je alle kanalen 8dB omhoog gooien. Verder maakt het op zichzelf toch niet uit dat de receiver op 50 moet?

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-12 14:50
Ik nu al ongeveer een week de onkyo 414 in gebruik, heb alleen nog 1 'groot' probleem er mee.. Ik heb mijn mac mini 2011 op mijn onkyo aangesloten, nu krijg ik wel beeld/geluid alleen zit er een roze gloed over het hele beeld. Heb internet afgezocht maar kan nergens een oplossing/fix vinden. Heb natuurlijk al een factory reset en firmware upgrade gedaan. Mijn ps3 doet het prima en heeft hier geen last van.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een SR507 en daar heb ik nu een Homecast Colorado (HD DVB-C decoder) hangen (via HDMI, beeld gaan via HDMI naar mijn beamer).

Ik krijg bij de Homecast alleen de opstartmelding (IRDeto blabla) en dan valt het signaal weg, is dit een handshakeprobleem met de receiver? Lijkt mij raar, aangezien hij in eerste instantie wel beeld geeft... Ik heb geen idee waar ik het probleem (of de oplossing...) moet zoeken.

• harrybeuker
HarmoniousVibe schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:22:

Voor wat betreft het geluidsniveau: ik kan alleen de KHT-2005.3 vinden, maar die speakertjes zien er echt enorm klein uit; het is op zich niet vreemd dat die wat meer op hun tenen moeten lopen. Ook zou je eens moeten kijken naar "Level cal.". Bij mij is het zo dat Audyssey de geluidsniveau's heeft gekalibreerd tussen de -8 en -12 dB. Als dat bij jou ook zo is kun je alle kanalen 8dB omhoog gooien. Verder maakt het op zichzelf toch niet uit dat de receiver op 50 moet?
klopt ik heb de KHT-2005.3 De speakers zijn echt niet klein van vorm. Het zijn de welkbekende eitjes speakers. Ik zal eens kijken op wat voor db de speakers staan. Opzich is de volume niet erg maar ik vroeg het mij af, wellicht dat ik iets verkeerds gedaan had.
bedankt voor je snelle reactie!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59

Audione0

Strijdt der titanen

Kan iemand mij misschien hier wat info over geven?

Audione0 in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

[ Voor 51% gewijzigd door Audione0 op 03-07-2012 09:37 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• technorabilia
thijskl schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:35:
Ik nu al ongeveer een week de onkyo 414 in gebruik, heb alleen nog 1 'groot' probleem er mee.. Ik heb mijn mac mini 2011 op mijn onkyo aangesloten, nu krijg ik wel beeld/geluid alleen zit er een roze gloed over het hele beeld. Heb internet afgezocht maar kan nergens een oplossing/fix vinden. Heb natuurlijk al een factory reset en firmware upgrade gedaan. Mijn ps3 doet het prima en heeft hier geen last van.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
En direct op je display dan heb je het probleem niet?

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-12 14:50
De macmini zat voorheen direct aan mijn tv en toen had ik er geen problemen mee inderdaad.

• technorabilia
Ik ga er vanuit dat dit nog steeds werkt? En dat je al kabels hebt gewisseld?
Ik heb zelf geen Onkyo maar ik denk niet dat je nog iets aan de Onkyo video setup kunt wijzgen m.a.w. video in = video out.
Kun je op je TV nog iets aan video instellingen veranderen?
Of anders op Lion de display settings?
(hoewel de setup Lion/TV onder Onkyo wel goed werkt)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van de Onkyo HT-BD6415.
Wat een wereld van verschil met waar ik vandaan kwam phillips HT7200 2.1 die al naar 2 jaar de geest gaf.
ik vind het geluid is nu een stuk zuiverder, en met de mogelijkheden van de 509 ben ik
dan ook meer dan tevreden.

Alleen zit ik nu even met een vraag.
Ik wil ook gebruik maken van de surround boxen, maar de bijgeleverde speakerkabels zijn te kort.
Nu wil ik dus deze kabels gaan vervangen voor andere speakerkabels.
Alleen welke dikte van de kern speakerkabel 1,5 of 2.5mm is de juiste hiervoor?

De lengte die ik nodig heb voor beide surround boxen is ongeveer 15 meter.
Is het verstandig om ook gelijk de speakerkabels van de overige boxen te vervangen?
De lengte van de overige boxen zijn trouwens geen probleem.

• HarmoniousVibe
Ik denk niet dat je veel verschilt zult horen tussen 1,5 en 2,5mm² op die Onkyo. Het is niet nodig om je de kabels die je al hebt liggen te vervangen.

Zie ook dit tabelletje: http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#wiretable

Het zijn 6Ω speakers en 15 meter = 50ft.

AWG 15 = 1,5mm² en als we simpel die tabel interpoleren komen we uit op 48 voet voor 1,5mm². Nou, die 60cm maakt ook niet zoveel uit.

edit: als de surroundspeakers samen 15m nodig hebben sowieso voor de 1,5mm² gaan. "Beide speakers" is nogal ambigu :p

[ Voor 59% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-07-2012 19:30 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:04:
Ik denk niet dat je veel verschilt zult horen tussen 1,5 en 2,5mm² op die Onkyo. Het is niet nodig om je de kabels die je al hebt liggen te vervangen.

Zie ook dit tabelletje: http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#wiretable

Het zijn 6Ω speakers en 15 meter = 50ft.

AWG 15 = 1,5mm² en als we simpel die tabel interpoleren komen we uit op 48 voet voor 1,5mm². Nou, die 60cm maakt ook niet zoveel uit.

edit: als de surroundspeakers samen 15m nodig hebben sowieso voor de 1,5mm² gaan. "Beide speakers" is nogal ambigu :p
Bedankt voor het advies.
Dus als ik je goed begrijp kan ik de kabels voor de fronts en center zo laten.
Voor de surroundspeakers heb ik genoeg aan 2x 15 meter van 1,5mm

Nu kan ik op zoek gaan naar een geschikte en betaalbare speakerkabel.
Ik zag op internet speakerkabels van het merk ProCab is dat wat?

• harrybeuker
HarmoniousVibe schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:22:

Subwoofer -15db
surround left -2db
surround right -3db
Right -2db
center -6db
left -3db

dat zijn de instellingen. Moet ik die dan met 8 ophogen?

• HarmoniousVibe
In ieder geval dusdanig dat de verschillen gelijk blijven. Zelf heb ik het hoogste level op 0dB staan en de rest op <0dB, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt. In jouw geval zou dat +2dB zijn voor alle kanalen.

Overigens blijkt hier wel uit dat je subwoofer je speakertjes toch wel overpowert.

[ Voor 16% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-07-2012 23:29 ]

jakz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:21:
[...]
Subwoofer -15db
surround left -2db
surround right -3db
Right -2db
center -6db
left -3db
Hoe dan ook staat je subwoofer verkeerd opgesteld. Een goed opgestelde en afgestelde subwoofer mag niet op -15 dB uitkomen. Dus zet de subwoofer eens zachter (25% - 50% van het volume) of werk aan de plaatsing en test totdat Audyssey om en nabij een afwijking van 3dB opgeeft. Dat is een stuk beter dan de -15 dB die je nu hebt.
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:25:
In ieder geval dusdanig dat de verschillen gelijk blijven. Zelf heb ik het hoogste level op 0dB staan en de rest op <0dB, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt. In jouw geval zou dat +2dB zijn voor alle kanalen.
Volgens mij is de minst laagste waarde naar 0 dB trekken en dan de rest evenredig aanpassen niet de manier waarop Audyssey werkt.

• harrybeuker
De sub staat naast de tvmeubel en 2 zits. In een hoekje weggezet van de kamer zeg maar.
in het boekje stond de volume maximaal zetten en dan de audysseytest doen

[ Voor 31% gewijzigd door harrybeuker op 04-07-2012 08:21 ]

• HarmoniousVibe
FeaR schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:32:
[...]

Hoe dan ook staat je subwoofer verkeerd opgesteld. Een goed opgestelde en afgestelde subwoofer mag niet op -15 dB uitkomen. Dus zet de subwoofer eens zachter (25% - 50% van het volume) of werk aan de plaatsing en test totdat Audyssey om en nabij een afwijking van 3dB opgeeft. Dat is een stuk beter dan de -15 dB die je nu hebt.

[...]

Volgens mij is de minst laagste waarde naar 0 dB trekken en dan de rest evenredig aanpassen niet de manier waarop Audyssey werkt.
Dat zou kunnen, maar wat maakt het uit als je álle kanalen een x dB omhoog (of omlaag) zet? Is dat niet feitelijke hetzelfde als aan de Master-volumeknop draaien?

• DennisP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik heb sinds een aantal weken een TX-NR809 en de BD-SP809 , tot volle tevredenheid. Ik heb hierbij een 2.0 opstelling en wel Quadral Platinum M4. Dit na jaren 5.1 en 3 Yamaha receivers te hebben versleten in combi met Canton. Terug naar stereo is zeker geen achteruitgang, vind ik zelf. Het klinkt allemaal super. Hoezo? Onkyo legt het af tegen Marantz op stereogebied...

Een vraag waar ik mee zitt, ook na lezen van dit topic:

In de handleiding staat het volgende:
blz. 48
* LPF van LFE (laagdoorlaatfilter voor het LFE kanaal)
>> 80Hz, 90Hz, 100 HZ, 120HZ
>> Bypass
Het Laagdoorlaatfilter is niet toegepast.
Met deze instelling kunt u de cutoff-frequentie aangeven van het laagdoorlaatfilter (LPF) van het LFE kanaal, dat kan worden gebruikt om ongewenste brom uit te filteren. Het LPF werkt alleen op bronnen die gebruik maken van het LFE kanaal.
Opmerking
* Selecteer ""80Hz"" als u THX gecertificeerde luidsprekers gebruikt.

Wat wil bovenstaande precies zeggen? Standaard staat hij ingesteld op 120HZ, ik heb hem ingesteld op bypass.

• HarmoniousVibe
Volgens mij is dat alleen nuttig als je je sub niet te hoog wilt hebben in het frequentiebereik en tegelijkertijd je andere speakers weer niet te laag. Bijv. als je speakers ruis genereren als ze geluid proberen weer te geven beneden laten we zeggen 120Hz en je je sub niet boven de 80HZ wilt hebben omdat hij dan booming wordt. Not sure though.

DennisP schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:56:
Wat wil bovenstaande precies zeggen? Standaard staat hij ingesteld op 120HZ, ik heb hem ingesteld op bypass.
Hoor jij die optie wel te hebben als je maar 2.0 draait? Het LFE-kanaal is de dedicated .1 in een track. Iets wat jij nooit gaat gebruiken als je maar 2.0 hebt. Enige instelling die jij volgens mij goed moet hebben staan is speakers op large en subwoofer op "no". Meer instellingen qua crossover heb je bij een 2.0 volgens mij niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 05-07-2012 00:39 ]

• HarmoniousVibe
Ik 'geloof' zelf niet zo in grote kwaliteitsverschillen tussen verschillende (merken) versterkers. Er is diverse malen aangetoond dat mensen in een ABX-test de ene van de andere niet kunnen onderscheiden. Niet op reference-speakers, laat staan op speakers van €500 per paar. Als ik dan moet/kan kiezen gaat het eventuele extra geld linea recta naar betere speakers en niet naar een betere amp. Zelf let ik echt op features.

Trouwens, 'afleggen tegen' betekent toch 'verliezen van' of 'gebest worden door'?

[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2012 00:24 ]

Speakers is ook altijd de beste investering, de versterking is maar voor een zeer klein deel verantwoordelijk voor de sound. Snap dan ook verdelingen van 500 euro voor een versterker en dan 500 euro voor een 5.1 setje nooit. Met speakers kan je veel meer bereiken, mits goed afgestemd qua aansturing. Al is die aansturing in een gemiddelde woonkamer ook het probleem weer niet. Ik ben ook van mening dat een goed en gelijk afgestelde versterker van 500 euro gelijk zou moeten klinken aan eentje van 2500 euro. Echter wil dat in de praktijk nog wel eens anders uitvallen als je op referentieniveau (0.0 dB op de volumeknop) gaat spelen. Maar dan heb je meer te maken met het feit van grotere voedingen en meer reserves in de duurdere modellen en dus meer controle. Dus op dat vlak loopt het een beetje door elkaar heen waar het nu echt aan ligt.
HarmoniousVibe schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:20:
Trouwens, 'afleggen tegen' betekent toch 'verliezen van' of 'gebest worden door'?
Nu je het zegt... dus omdat Onkyo minder is in stereo klinkt het beter. Zo laat op fora rondhangen pakt niet altijd even goed uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-07-2012 00:39 ]

• DennisP
FeaR schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:35:
[...]

Hoor jij die optie wel te hebben als je maar 2.0 draait? Het LFE-kanaal is de dedicated .1 in een track. Iets wat jij nooit gaat gebruiken als je maar 2.0 hebt. Enige instelling die jij volgens mij goed moet hebben staan is speakers op large en subwoofer op "no". Meer instellingen qua crossover heb je bij een 2.0 volgens mij niet nodig.
Nee, daarom begrijp ik het ook niet. Ik draai inderdaad zonder sub. Ik kan dan ook niets instellen in het menu dat met een sub te maken heeft. Juist daarom is het gek dat ik deze instelling wel kan wijzigen. Ik heb inderdaad sub op ''no'' staan.

• DennisP
[quote]FeaR schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:36:
Speakers is ook altijd de beste investering, de versterking is maar voor een zeer klein deel verantwoordelijk voor de sound.

Mee eens Mijn speakers waren ook stukken duurder dan de receiver.

[ Voor 38% gewijzigd door DennisP op 05-07-2012 15:41 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Jappert1 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:36:
Mijn Onkyo TX-NR609 is via de HDMI2 poort (ARC) verbonden met een nieuwe Samsung smart TV. Op de versterker staan 2 zuilspeakers aangesloten, 1 center en 2 surround speakers.

Als de stand TV/CD op de versterker staat geselecteerd komt het geluid van de TV netjes over de speakers van de versterker. Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik in de stand TV/CD niet kan switchen van luistermodus, het geluid komt altijd als 'THX cinema' uit de 5 luidsprekers terwijl ik het surround ook wel eens zou willen uitschakelen.

Ik heb de handleiding al uitgebreid doorgenomen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij vertellen waarom de luistermodus-knoppen in de stand TV/CD bij mij niet werken? BVD
Late reactie....
Even op het knopje receiver drukken en dan de luistermodus selecteren.

• harrybeuker
jakz schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:21:
[...]

Subwoofer -15db
surround left -2db
surround right -3db
Right -2db
center -6db
left -3db

dat zijn de instellingen. Moet ik die dan met 8 ophogen?
Welke dbs zal ik nu nemen voor de boxen?
Subwoofer -15db
surround left 0db
surround right -1db
Right 0db
center -4db
left -1db

Alles met 2 omhoog gedaan

http://i50.tinypic.com/v4uhc7.jpg

http://i50.tinypic.com/f9qliu.jpg

Zo heb ik de opstelling staan. De subwoofer in een hoek gedrukt.

[ Voor 17% gewijzigd door harrybeuker op 06-07-2012 09:38 ]

Subwoofer qua volume op 25% zetten en wellicht voor de meting ook wat meer naar voren. Dan nog eens inmeten en zien wat het wordt. Maar de subwoofer op -15 dB is echt niet goed, is volgens mij ook het maximale wat qua correctie toegepast kan worden. 14 dB verschil tussen de speakers en subwoofer is ook gewoon niet goed.

• harrybeuker
FeaR schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 20:03:
Subwoofer qua volume op 25% zetten en wellicht voor de meting ook wat meer naar voren. Dan nog eens inmeten en zien wat het wordt. Maar de subwoofer op -15 dB is echt niet goed, is volgens mij ook het maximale wat qua correctie toegepast kan worden. 14 dB verschil tussen de speakers en subwoofer is ook gewoon niet goed.
sub op de helft gezet. Aantal HZ wel op max gezet op de sub.

Vervolgens nieuwe test gedaan:
left= -3db
center=-6db
right=-3db
surround right=-3db
surround left=-2db
sub=0db

sub=yes
front=120hz
center=7-hz
surround=100hz
fronthigh=none
surroundback=none
lpf or lfe=120 hz

ik moet zeggen dat het al een stuk beter is. De bas trilt tenminste niet meer de glazen achter uit de keukenkast :D

Fear en anderen bedankt! Dit moet goed zijn denk ik dan

• irrobert
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 22:24
ik zoek ook nog steeds de afstandbedieningscode van Onkyo tx-nr609 voor de motorol 1963 (KPN iptv).
Robert
Pagina: 1 ... 29 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.