Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.764 views

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:12
vosss schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:33:
Passen achter in mijn Onkyo 508 banaanstekkers? Dat meen ik ooit gelezen te hebben ergens in 1 van deze topics.

Volgens mij wel toch?

Volgende vraag. Is dat een standaardmaat zegmaar? Wat ook aan de andere kant op elke speaker past?
Ik heb onlangs een setje Tannoy Revolution Signature DC4's aangeschaft.

En ik wil dus eik van die stekkers kopen.

Gaan deze allemaal gewoon passen op mijn Onkyo en op mijn speakers?

http://www.nakamichiplug.com/product-0857F24.html
http://www.nakamichiplug.com/product-0534E24.html
http://www.nakamichiplug.com/product-0534D24.html

En wat is het verschil tussen die 3 eigenlijk precies? :?
Ja je kan banaanstekkers achterin je 508 krijgen, er zitten waarschijnlijk zwarte dopjes in je speakeraansluitingen, deze kan je eruit halen met behulp van een klein schroefje, deze draai je er een slag in en dan trek je het zwarte dopje er zo uit.
Dan ten 2e die maten van de banaanstekkers zijn normaliter allemaal gelijk, het enige waar je evt. op moet letten dat de dikte van je kabel er in past (maar neem aan dat je geen 8mm^2 gaat gebruiken of dikker).

Als ik je mag adviseren zou ik de pluggen uit de 2e link gebruiken, dus DEZE, dit in verband met het mogelijk lam worden van de lammellen in die andere 2 pluggen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 12:02
Bedankt voor je antwoord.

Ik neem aan dat die lamellen niet lam worden als ik ze 1 keer inplug nu en over een half jaar weer een keer loshaal en weer in plug wel?

Ik was niet van plan ze vaak los te trekken namelijk. Het is meer bedoeld voor het oog en voor de heb en niet om makkelijk elke dag die dingen los te trekken.
Met een paar keer inpluggen worden ze niet lam inderdaad. Maar de ronde banaan heeft sowieso het beste contact ten opzichte van de andere vormen van bananen. Al blijft bare-wire natuurlijk het beste, of spades.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 12-05-2012 02:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:12
Je kunt inderdaad zoals Fear al zegt ook spades gebruiken, ik heb toevallig vanmiddag met spades even jumpers gemaakt voor m'n front luidsprekers, zoals hier te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9530/imag0130g.jpg

Deze kan je hier vinden: HIER & HIER

Ik heb "negatieve" pool afgewerkt met zwarte krimpkous om de mogelijkheid van kortsluiten uit te sluiten, had liever de "positieve" pool ook zo afgewerkt, maar er was geen rode krimpkous in de bouwmarkt te vinden.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:57:
Welke speakers heb je? Want XL-zegt niet zo veel. Er zijn ook merken die een melkpakje op een zuil monteren om er zo een vloerstaander van te maken. Echter doet zoiets niet met het bereik. Al zou je met een crossover van 40 of 200 Hz toch zeker wel een verschil moeten merken met je speakers op small.
Het zijn deze speakers.
http://www.hifiengine.com/manuals/tannoy/cheviot.shtml

Ik heb ondertussen ontdekt dat het aan de geluidsbron ligt (Dune Mediaplayer via HDMI).
Toen ik namelijk diezelfde instellingen via de xbox (ook hdmi) wijzigde hoorde je wel enorm verschil. Uberhaupt verschil. Ook muziek vanaf een USB-stick direct op de versterker ging goed.

Dat word dus uitzoeken waarom alles wat ik afspeel met de Dune niet aangepast kan worden. Ik heb geprobeerd bij de audio-instellingen de output van bitstream naar PCM te wijzigen, maar dat maakte geen verschil. Dat word dus zoeken in Dune-topics...

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
iemand nog een idee om mijn probleem op te lossen? Of moet ik het maar gewoon accepteren :(

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Van de door jou gelinkte website:
Twin ducted ports give a bass response out of all proportion with its modest size.
Het hoort dus stiekum een beetje bij de speakers ;)

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-05-2012 11:32 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
Diamond4ever schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:23:
iemand nog een idee om mijn probleem op te lossen? Of moet ik het maar gewoon accepteren :(
Helaas geen idee inderdaad, direct is bijna het zelfde als pure audio inderdaad.

Ik zou terug gaan met de versterker denk ik, kijken of een ander exemplaar het beter doet.

• Diamond4ever
mja hij komt uit duitsland... wordt opsturen... gaat em niet worden, dat duurt me toch echt te lang. zeker als ik dan ook nog es geen garantie heb dat het met een ander exemplaar wel werkt.

wordt dus helaas maar gewoon accepteren.

edit: of toch niet... even de filters bijgewerkt op de PC (AC3filter) en nu werkt ie wel goed :D. Moest wel het 1 en ander aanpassen zodat hij passthrough deed voor ac3 en dts maar nu werkt hij goed... geen stotteren meer.. eindelijk opgelost dus _/-\o_.

[ Voor 35% gewijzigd door Diamond4ever op 14-05-2012 18:25 ]

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:32:
[...]

Van de door jou gelinkte website:

[...]

Het hoort dus stiekum een beetje bij de speakers ;)
tsja, ik moet zeggen, ik vind het fantastisch! :)
Maar ja, the wife vind het toch iets minder en de buren vast ook niet :p

Ik kan nog steeds niet vinden waarom de input vanuit de Dune niet getuned kan worden...

Verwijderd

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen en vertellen, hoe ik mijn hifi apparatuur het beste kan aansluiten als ik het volgende wil bereiken.
Ik zou graag: t.v. willen kijken met en zonder receiver, hetzelfde geldt voor de bluray/dvd-speler ook met en zonder receiver.

Mijn t.v. is de nieuwe Sharp Aquos lc60el635 met 4 hdmi aansluitingen en verder alles erop en eraan.
De receiver is van Onkyo type 609, hierop zitten 6 hdmi-in aansluitingen en 1 hdmi-out poort, 2 coaxiale en 2 optische digital aansluitingen.
Ik heb 5.1 en hd+digitale televisie van UPC via een box.

Ik dacht dat ik de bluray en de upcbox op de receiver kon aansluiten (hdmi-in) en dan via de hdmi (out) naar de tv.
Dat werkt ook wel maar dan heb ik geen tv als de receiver niet aan staat. Ik kom er niet echt uit.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
Ik heb een week geleden m'n center en rear speakers weer aangesloten, maar ik krijg het niet voor elkaar 5.1 te krijgen. Of beter: 5.0, want m'n subwoofer heb ik niet meer nodig.

Het enige dat ik heb aangepast zijn een paar instellingen waardoor m'n front speakers veel beter klinken en nu gebruikt hij PCM Direct 192 KHz stereo. Dat klinkt heerlijk voor muziek, maar ik kan mijn listening modes niet meer aanpassen. Ik wil hem bijvoorbeeld graag op DTS Neo:6 zetten, want daarmee had ik eerst gewoon 5.1. Nu kan dat alleen niet meer. Ik kan op listening modes drukken wat ik wil, maar hij geeft geen andere optie dan PCM Direct. Ik weet zeker dat het materiaal dat ik gebruik 5 kanalen heeft.

Ik gebruik s/pdif, dus volgens mij kan mijn receiver (een instappertje, de HT-R370) dan niks aan het signaal veranderen, maar als de source 5 kanalen heeft, zou hij het evengoed af moeten kunnen spelen, volgens mij. Bovendien heeft 't vroeger wel gewerkt, alleen stond m'n receiver toen nog niet op PCM Direct.

Iemand enig idee? Google zou het niet weten. Ik krijg alleen uitleg over listening modes en ik zie topics van mensen waarvan hun receiver kapot is. Bij hun veranderd de listening mode van bijv. DD Prologic naar iets anders midden in de film, maar dat heb ik niet. Ik kan überhaupt niks anders kiezen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 17:59
Heeft de TX-NR509 een equalizer? En zoja wat voor een?

Ik heb de handleiding doorgelezen (http://www.nl.onkyo.com/d.../Manual_TX-NR509_NlSv.pdf) maar kan niks vinden over een equalizer. Ik wil meer dan alleen treble en bass kunnen instellen.

Ik moet zeggen dat ik ook niks over een equalizer kan vinden in de handleiding van de TX-NR709. Dus misschien kijk ik niet goed, of snap ik het niet.

• sjaool
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Nee, het enige dat je zelf kunt instellen is bass en treble. De rest van het equalizen wordt geregeld door Audyssey.

Equalizers doen over het algemeen meer kwaad dan goed. Net als een subwoofer die veel te hard afgesteld staat.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 17-05-2012 22:40 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Siempie schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:04:
[...]en nu gebruikt hij PCM Direct 192 KHz stereo.

Dat klinkt heerlijk voor muziek, maar ik kan mijn listening modes niet meer aanpassen. Ik wil hem bijvoorbeeld graag op DTS Neo:6 zetten, want daarmee had ik eerst gewoon 5.1. Nu kan dat alleen niet meer. Ik kan op listening modes drukken wat ik wil, maar hij geeft geen andere optie dan PCM Direct. Ik weet zeker dat het materiaal dat ik gebruik 5 kanalen heeft.
[...]
Volgens mij is dat het; Bij Fs > 48KHz (of 96KHz) kan je vlgs mij geen surround modes inschakelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:02:
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen en vertellen, hoe ik mijn hifi apparatuur het beste kan aansluiten als ik het volgende wil bereiken.
Ik zou graag: t.v. willen kijken met en zonder receiver, hetzelfde geldt voor de bluray/dvd-speler ook met en zonder receiver.

Mijn t.v. is de nieuwe Sharp Aquos lc60el635 met 4 hdmi aansluitingen en verder alles erop en eraan.
De receiver is van Onkyo type 609, hierop zitten 6 hdmi-in aansluitingen en 1 hdmi-out poort, 2 coaxiale en 2 optische digital aansluitingen.
Ik heb 5.1 en hd+digitale televisie van UPC via een box.

Ik dacht dat ik de bluray en de upcbox op de receiver kon aansluiten (hdmi-in) en dan via de hdmi (out) naar de tv.
Dat werkt ook wel maar dan heb ik geen tv als de receiver niet aan staat. Ik kom er niet echt uit.
Ik ga niet vragen waarom je dit zou willen, dat doe ik dus ook niet. Maar denk dat je het moet gaan zoeken in HDMI-splitter of een switch, of een combinatie daarvan. Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.hdmikabelshop....-hdmi-output-kanalen.html

Waarbij ik mij dan voorstel dat je de Bluray en de UPC-box aansluit op de hdmi-inputs, en één HDMI-output op de Onkyo aansluit en de tweede output op de TV aansluit? Of dit inderdaad de oplossing is, kan ik je niet echt vertellen. Misschien dat een ander in dit topic daar zijn expertise over kan delen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 13:03 . Reden: typo ]

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:02:
Zoek eens op HDMI Thru, dan staat je receiver in standby maar je kan wel HDMI signalen doorsturen naar de TV. Nadeel is wel dat de vorige generatie receivers nog behoorlijk wat verstookt in die mode.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 19:37

MaxPoweR

-=StopTech=-

FeaR schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:04:
[...]

Zoek eens op HDMI Thru, dan staat je receiver in standby maar je kan wel HDMI signalen doorsturen naar de TV. Nadeel is wel dat de vorige generatie receivers nog behoorlijk wat verstookt in die mode.
Mijn Onkyo 3008 verbruikt in standby 17 watt.
MaxPoweR schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:32:
[...]
Mijn Onkyo 3008 verbruikt in standby 17 watt.
Dat is behoorlijk voor een apparaat wat alleen signalen door loopt te geven. Er zijn receiver die meer verbruiken (20 - 30 Watt), maar de huidige generatie Yamaha's doet het met 2 - 3 Watt.

• Ample Energy
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:21:
[...]

Volgens mij is dat het; Bij Fs > 48KHz (of 96KHz) kan je vlgs mij geen surround modes inschakelen.
Mijn held!
*Kijkt lekker een filmpje met 5.1 op 24 bits 96 KHz*
Bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:01:
[...]

Ik ga niet vragen waarom je dit zou willen, dat doe ik dus ook niet. Maar denk dat je het moet gaan zoeken in HDMI-splitter of een switch, of een combinatie daarvan. Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.hdmikabelshop....-hdmi-output-kanalen.html

Waarbij ik mij dan voorstel dat je de Bluray en de UPC-box aansluit op de hdmi-inputs, en één HDMI-output op de Onkyo aansluit en de tweede output op de TV aansluit? Of dit inderdaad de oplossing is, kan ik je niet echt vertellen. Misschien dat een ander in dit topic daar zijn expertise over kan delen..
Hallo Heppieboeddah,

Ik wil dit omdat mijn vrouw alles te lastig vindt, ze wil gewoon tv kunnen kijken of dvd zonder de versterker aan te zetten, vandaar. Maar ik wil wel met de receiver kunnen kijken.

Verwijderd

Is het mogelijk om zone 2 uit te schakelen als de receiver uitgeschakeld wordt?

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-12 08:26
Hallo allen ..

ik heb een vraagje .. ik heb een onkyo versterker met speakers..
Nu wil ik weten welk speakerdraad ik moet gebruiken om de boxen te kunnen verlengen.
En welke mogelijkheden ik heb tot betere speakers (surround uiteraard)

BTW ik zit hier sind vandaag neem me niet kwalijk als ik hier verkeerd zit
8)7
Pindope schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:07:
Hallo allen ..

ik heb een vraagje .. ik heb een onkyo versterker met speakers..
Nu wil ik weten welk speakerdraad ik moet gebruiken om de boxen te kunnen verlengen.

BTW ik zit hier sind vandaag neem me niet kwalijk als ik hier verkeerd zit
8)7
Met 2,5mm² zit je altijd veilig, in een gemiddelde woonkamer zou je met 1,5mm² ook nog voldoende mee uit de voeten kunnen. Verlengen zou in principe moeten kunnen door de twee uiteindes aan elkaar te solderen en af te werken met een krimpkous. Ik zou echter de gehele lengte opnieuw leggen, voor de prijs hoef je het veelal niet te doen. Let wel dat als je een kant en klare set hebt je niet altijd even gemakkelijk kan upgraden, sommige kant en klare setjes zijn nogal beperkt.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
Welk type Onkyo heb je precies en wat is je budget?

Mogelijkheden zijn er altijd wel.

Welke speaker heb je nu? :)

• Pindope
FeaR schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:44:
[...]

Met 2,5mm² zit je altijd veilig, in een gemiddelde woonkamer zou je met 1,5mm² ook nog voldoende mee uit de voeten kunnen. Verlengen zou in principe moeten kunnen door de twee uiteindes aan elkaar te solderen en af te werken met een krimpkous. Ik zou echter de gehele lengte opnieuw leggen, voor de prijs hoef je het veelal niet te doen. Let wel dat als je een kant en klare set hebt je niet altijd even gemakkelijk kan upgraden, sommige kant en klare setjes zijn nogal beperkt.
bedankt !!! en dat haal ik ook gewoon bij een hifi zaak neem ik aan

[ Voor 4% gewijzigd door Pindope op 19-05-2012 20:01 ]

• Pindope
vosss schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Welk type Onkyo heb je precies en wat is je budget?

Mogelijkheden zijn er altijd wel.

Welke speaker heb je nu? :)
ik heb het type HTS 6305B met de standaard 5.1 speakers is dan een TX-SR508 receiver
Ik heb eigenlijk geen idee wat voor budget ik moet hanteren 750 a 1000 euro ??
als het maar mooi en mooi geluid geeft

[ Voor 19% gewijzigd door Pindope op 19-05-2012 20:08 ]

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Misschien is het al 100x gevraagd, maar ik zie het niet zo 1,2,3 staan.
Maar ik zit al een tijdje rond te kijken voor receivers, aangezien ik een losse blu-ray heb gekocht, maar ik ook de hi-fi wil kopen.

Vraag 1: Wat is nou zo snel het verschil tussen een Onkyo receiver van 200€ en 600€?
Heb je dan meer inputten voor sounds?

2e vraag: Gisteren dus de nieuwe blu-ray gekocht, heb nog een oude dvd/receiver staan. Echter staat hier geen coax input/output op (wel veel andere inputten/outputten). Ik kan de blu-ray hier dus niet op aansluiten?(Alleen Coax/Wlan/HDMI aansluiting achterin) Zodat ik nog gebruik kan maken van mijn huidige home-cinema (die ook wel snel vervangen zal worden, maar anders wordt de nood naar een goede receiver hoger).

Blu-ray type: BD-E5500
DVD/receiver: Grundig van een jaar of 6-7 jaar oud.

(I know, is aan vernieuwing toe, en daar ben ik nu actief mee bezig). En evt. excuses voor de vraag in het verkeerde topic/onkunde van mijn kennis die niet al te hoog is.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Diamond4ever
als coax en hdmi alles is dat op de bluray zit en je huidige receiver die niet als input heeft zul je de bluray inderdaad niet aan kunnen sluiten.

dat wordt dus snel een nieuwe kopen.. of geluid van de tv moet je ook goed vinden :P

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Diamond4ever schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:24:
als coax en hdmi alles is dat op de bluray zit en je huidige receiver die niet als input heeft zul je de bluray inderdaad niet aan kunnen sluiten.

dat wordt dus snel een nieuwe kopen.. of geluid van de tv moet je ook goed vinden :P
Ok, thnx!
Dus zowel de output als input moet beiden coax zijn, anders heeft het al weinig zin?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

RickvN schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:43:
Vraag 1: Wat is nou zo snel het verschil tussen een Onkyo receiver van 200€ en 600€?
Heb je dan meer inputten voor sounds?
Meer in- en uitgangen zitten er altijd wel op de hogere modellen. Vraag is wel of je ze echt allemaal nodig hebt. Qua HDMI-ingangen heb je op de huidige instapmodellen al zes of meer HDMI-ingangen, dat zou toch voldoende moeten zijn. Op de hogere modellen zitten ook Pre-Out (uitgangen) voor als je ooit een losse eindversterker aan zou willen sluiten. Qua ingangen moet je dus kijken naar wat je nodig hebt en welk model daar het beste bij past. Verder hebben modellen vanaf een bepaalde serie ook functionaliteit als het om kunnen zetten van analoge naar digitale signalen of het upscalen naar 4K resolutie. Op de site van Onkyo kan je zeer makkelijk meerdere modellen naast elkaar zetten en vergelijken. In negen van de tien gevallen zal een receiver van een euro of 300-400 voldoen voor een gemiddelde consument.
2e vraag: Gisteren dus de nieuwe blu-ray gekocht, heb nog een oude dvd/receiver staan. Echter staat hier geen coax input/output op (wel veel andere inputten/outputten). Ik kan de blu-ray hier dus niet op aansluiten?(Alleen Coax/Wlan/HDMI aansluiting achterin) Zodat ik nog gebruik kan maken van mijn huidige home-cinema (die ook wel snel vervangen zal worden, maar anders wordt de nood naar een goede receiver hoger).

Blu-ray type: BD-E5500
DVD/receiver: Grundig van een jaar of 6-7 jaar oud.
Welke ingang heeft de Grüindig nog meer? Van Digitale Coax (op de Samsung) kan je redelijk simpel naar Optische Toslink gaan. Converter kost je dan iets van een tientje. Moet de Gründiig wel over de goede aansluitingen beschikken, dus iets van een typenummer of een foto van de achterkant met de ingangen zou handig zijn.

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12 05:21
geachte tweakers,

Ik heb een vervelende probleem. Vandaag wou ik even een kabel verwisselen op mijn onkyo SR 508.

Nadat ik dit gedaan had wou ik de versterker weer terug duwen alleen bij het duwen zat de subwoofer kabel
nog klem de (male)pin brak dus af :X

En zat dus nog vast in de ingang van de subwoofer ,natuurlijk deze proberen eruit te halen wat onmogenlijk is.

Nu vraag ik me af als hier een oplossing voor is? want zoals ik al dacht doet mijn subwoofer het niet meer.
De pin blokkeert de ingang . Is er een andere manier van aansluiten?

verder werkt alles nog behalve me sub.

• sjaool
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Een fotootje of nog iets duidelijker uitleg waar de pin vastzit zou helpen. Als de pin hol is zou je er een schroef/boutje in kunnen draaien om hem eruit te trekken.

"When you grow up your heart dies"

• CallmeGod
sjaool schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:54:
Een fotootje of nog iets duidelijker uitleg waar de pin vastzit zou helpen. Als de pin hol is zou je er een schroef/boutje in kunnen draaien om hem eruit te trekken.
Het gaat om de ingang van de reciever van de onkyo sr 508.
Deze ingang is paars. Ik denk niet dat het gaat lukken met een
bout of schroef invm gold plugged.

ik zal vanavond wat fotos maken .

Verwijderd

martijn24 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:08:
geachte tweakers,

Ik heb een vervelende probleem. Vandaag wou ik even een kabel verwisselen op mijn onkyo SR 508.

Nadat ik dit gedaan had wou ik de versterker weer terug duwen alleen bij het duwen zat de subwoofer kabel
nog klem de (male)pin brak dus af :X

En zat dus nog vast in de ingang van de subwoofer ,natuurlijk deze proberen eruit te halen wat onmogenlijk is.

Nu vraag ik me af als hier een oplossing voor is? want zoals ik al dacht doet mijn subwoofer het niet meer.
De pin blokkeert de ingang . Is er een andere manier van aansluiten?

verder werkt alles nog behalve me sub.
Bedoel je dat de pin van de tulp-stekker is blijven steken in de tulpuitgang ?

Zo ja, die tulpuitgangen zijn meestal 'hol' dwz er dat je van binnenuit de pin er weer uit zou kunnen drukken. MAAR ... MAAR ... dan moet je er wel bij kunnen.

Als zoiets bij mijn 875 zou gebeuren zou ik (afhangende van welke uitgang) het HDMI-board, het video-board en de DSP boards moeten verwijderen. En weer terug zetten natuurlijk. Dan maar zien of alles nog werkt.

Maar wie weet kan jij van binnenuit veel makkelijker bij je uitgangen. Anders een heel klein soldeertangetje om te zien of je het uiteinde vh pinnetje kan pakken ?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:39:
[...]

Bedoel je dat de pin van de tulp-stekker is blijven steken in de tulpuitgang ?

Zo ja, die tulpuitgangen zijn meestal 'hol' dwz er dat je van binnenuit de pin er weer uit zou kunnen drukken. MAAR ... MAAR ... dan moet je er wel bij kunnen.

Als zoiets bij mijn 875 zou gebeuren zou ik (afhangende van welke uitgang) het HDMI-board, het video-board en de DSP boards moeten verwijderen. En weer terug zetten natuurlijk. Dan maar zien of alles nog werkt.

Maar wie weet kan jij van binnenuit veel makkelijker bij je uitgangen. Anders een heel klein soldeertangetje om te zien of je het uiteinde vh pinnetje kan pakken ?
ALS dat het geval is, dat je er van binnenuit bij zou kunnen, dan zou je m ook moeten kunnen doorduwen ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:45:
[...]

ALS dat het geval is, dat je er van binnenuit bij zou kunnen, dan zou je m ook moeten kunnen doorduwen ;)
Dat kan vaak niet. Vaak zitten tulp-uitgangen gestapeld boven elkaar, en worden ze met een serie 'stangetjes' (eigenlijk aansluitdraden) op het board gesoldeerd. Dat principe zie je ook bij de grote connectoren op je moederbord in de PC. Je zal net zien dat die stangetjes dan in de weg zitten en doorduwen niet kan (dit maakt ook terugduwen moeilijk, maar met een kleine horlogeschroevendraaier kan je er vaak tussendoor). Of het afgebroken pinnetje komt klem tussen al die "stangetjes".

Maar als het wel kan, kan kan je het overwegen, kijk dan wel of je eea goed kan opvangen, want je weet bijvoorbeeld nooit welke elco er dan evt per ongeluk ontladen kan. En of die niet tussen de stangetjes/aansluitingen aan de binnenkant blijft steken ... dan heb je een groter probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 11:00 ]

• CallmeGod
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:52:
[...]

Dat kan vaak niet. Vaak zitten tulp-uitgangen gestapeld boven elkaar, en worden ze met een serie 'stangetjes' (eigenlijk aansluitdraden) op het board gesoldeerd. Dat principe zie je ook bij de grote connectoren op je moederbord in de PC. Je zal net zien dat die stangetjes dan in de weg zitten en doorduwen niet kan (dit maakt ook terugduwen moeilijk, maar met een kleine horlogeschroevendraaier kan je er vaak tussendoor). Of het afgebroken pinnetje komt klem tussen al die "stangetjes".

Maar als het wel kan, kan kan je het overwegen, kijk dan wel of je eea goed kan opvangen, want je weet bijvoorbeeld nooit welke elco er dan evt per ongeluk ontladen kan. En of die niet tussen de stangetjes/aansluitingen aan de binnenkant blijft steken ... dan heb je een groter probleem.
ja zoals ik kon zien kan ik inderdaad niet vanuit de binnenkant de pin terug duwen.
omdat het blokje ervoor zit , gisteren heb ik dus met andere kabel getest en waarschijnlijk
is het pinnetje doorgeduwd helemaal naar beneden ik zie het pinnetje ook niet meer zitten.
ik ga vanavond de reciever openschroeven om meer duidelijkheid te krijgen.
is er een andere oplossing om me actieve sub aantesluiten?
martijn24 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:41:
[...]
is er een andere oplossing om me actieve sub aantesluiten?
High Level ondersteunen de meeste subwoofers ook wel.

• CallmeGod
FeaR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:08:
[...]

High Level ondersteunen de meeste subwoofers ook wel.
Ik heb deze aansluiting op mijn Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://bild0.qimage.de/jbl-hifi-stereo-foto-bild-56443340.jpg

Moet ik dan speaker kabels gebruiken voor de High Level ?
martijn24 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:42:
[...]
Ik heb deze aansluiting op mijn Subwoofer

[afbeelding]

Moet ik dan speaker kabels gebruiken voor de High Level ?
Dat is High Level inderdaad. Normaliter zou je ook nog de Pre Out van de Front Left/Right kunnen gebruiken, maar die heeft een TX-SR508 niet. Ik weet overigens niet wat het LFE-kanaal doet als je instelt dat je die niet hebt. Of de receiver het LFE-kanaal dan over de fronts stuurt of er niets mee doet, verschilt per receiver geloof ik.

• CallmeGod
FeaR schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:51:
[...]

Dat is High Level inderdaad. Normaliter zou je ook nog de Pre Out van de Front Left/Right kunnen gebruiken, maar die heeft een TX-SR508 niet. Ik weet overigens niet wat het LFE-kanaal doet als je instelt dat je die niet hebt. Of de receiver het LFE-kanaal dan over de fronts stuurt of er niets mee doet, verschilt per receiver geloof ik.
Ik hoef dan toch alleen de Subwoofer voorzien van speaker kabels en deze in de reciever?
martijn24 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:01:
[...]
Ik hoef dan toch alleen de Subwoofer voorzien van speaker kabels en deze in de reciever?
High Level verschilt per subwoofer. Zo te zien moet je deze subwoofer anders aansluiten. Eerst van de receiver naar de subwoofer en dan vanaf de subwoofer naar de speakers. Je zet dus subwoofer dus letterlijk tussen de receiver en de speakers.

• CallmeGod
bedankt voor je uitleg,

Ik ga maar eerst kijken als ik tulp eruit kan krijgen door ( eruit boren) of een andere oplossing.

Het is een hele gedoe zeg , maar alles beter dan een nieuwe reciever daarvoor moet aanschaffen.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 19:19
Ik heb een Onkyo TX-SR309. Nu heb ik bij het tv kijken last van wegvallend beeld en geluid. Ik zie dan ook op het display van de receiver dat hij signaal verliest. De receiver zit tussen een UPC mediabox en een Samsung D5000, alles via HMDI aangesloten.

Voordat ik alles ga lostrekken en mijn halve huis moet verbouwen om erbij te kunnen, heeft iemand hier ervaringen mee?

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 11:37
Ik heb onlangs een onkyo tx-nr509 gekocht om mijn 5.1 geluidsinstallatie mee te verbinden.
Ik heb de ps3 en digicorder (meest recente versie / Telenet-België) via hdmi verbonden en vervolgens de tv (Sony KDL-42...) via de hdmi-out-poort van de receiver.

Ik ben op het gebied van receivers een complete leek en zit met enkele vragen:

- ik hoor elke keer een (paar) klik geluiden bij het opstarten (soort van schakelaar die precies omslaat). Is dit normaal
- hoe kan ik tv kijken zonder dat de 5.1 boxen gebruikt worden (dit is bijv. voor het nieuws nogal storend)
- is er een mogelijkheid dat de receiver automatisch opspringt als bijv. de digicorder aanzet
- kan ik de digicorder bedienen met de afstandbediening van de onkyo (kent iemand de code)
maarten_geuns schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:57:
ik hoor elke keer een (paar) klik geluiden bij het opstarten (soort van schakelaar die precies omslaat). Is dit normaal
Is normaal. Sterker nog, als er niets meer klikt is het waarschijnlijk kapot. Ook grote kans dat je een klik zal horen wanneer je van Stereo naar DTS 5.1 schakelt.
hoe kan ik tv kijken zonder dat de 5.1 boxen gebruikt worden (dit is bijv. voor het nieuws nogal storend)
HDMI Thru gebruiken. Je stuurt dan het HDMI-signaal door de receiver heen waarbij de receiver niets met de audio doet. Beeld en geluid komen dan bij de TV terecht. Let wel dat deze optie zo'n 30 Watt kost.
is er een mogelijkheid dat de receiver automatisch opspringt als bijv. de digicorder aanzet
HDMI CEC zou dat kunnen doen mits beide apparaten daar over beschikken en compatible zijn met elkaar. Anders kom je uit op een universele afstandsbediening waarmee je macro's/activiteiten kan maken.
kan ik de digicorder bedienen met de afstandbediening van de onkyo (kent iemand de code)
Idem met CEC.

• maarten_geuns
bedankt voor de snelle reactie!.
30 watt? lijkt me nogal overdreven
maarten_geuns schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:18:
30 watt? lijkt me nogal overdreven
Opgegeven is 30 Watt, maar ervaring leert dat je toch op zo'n 20 - 25 Watt zal zitten. Dat is ook de reden dat velen die optie niet willen gebruiken. Nieuwe receivers van Onkyo hebben minder verbruik aangezien ze Hybrid Pass Thru hebben. Maar het kan ook gewoon veel minder, Yamaha doet het met 2 -3 Watt.

Verwijderd

YES !! nadat vorige week mijn nieuwe VT50 plasma binnen kwam nu de volgende verassing :D
dat word knallen vanavond :)

Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t176/Coen0s/IMG_3635.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i160.photobucket.com/albums/t176/Coen0s/IMG_3636.jpg

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:08:
YES !! nadat vorige week mijn nieuwe VT50 plasma binnen kwam nu de volgende verassing :D
dat word knallen vanavond :)

[afbeelding]
[afbeelding]
nice, met dit warme weer dus ook sinterklaas :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Diamond4ever
FeaR schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:44:
[...]

Opgegeven is 30 Watt, maar ervaring leert dat je toch op zo'n 20 - 25 Watt zal zitten. Dat is ook de reden dat velen die optie niet willen gebruiken. Nieuwe receivers van Onkyo hebben minder verbruik aangezien ze Hybrid Pass Thru hebben. Maar het kan ook gewoon veel minder, Yamaha doet het met 2 -3 Watt.
toen ik die 30 watt hier las heb ik die pass through ook es uitgezet, ik gebruik die toch nooit. Maar dan gaat mijn hele receiver compleet uit. betekend dat als ik em aanzet hij weer eerst moet opstarten.. zit ik dus een sec of 20 tot 30 te wachten tot ik beeld+geluid krijg. Dat wil ik dus weer niet hebben. of is er dan een manier om te zorgen dat ie weer snel opstart?

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik loop thuis tegen een probleem aan.
Ik krijg namelijk geen ARC-CEC communicatie tussen mijn Panasonic TX-P50VT50E en mijn Onkyo TX-NR818
Ik heb de onkyo verteld dat hij RIHD in moet schakelen met automatische Audio Retour (ARC)
ook mijn Panasonic verteld dat hij Viera-Link in moet schakelen.
maar ze kunnen elkaar niet vinden ?

Tevens weet ik niet zo goed wat ik moet met Digital Crossover Networking ?
ik ben niet bekend met deze functie.

Ik heb de 818 nu in Bi-Amp modus staan.

Bedankt voor alle Hulp !

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:48
Ik heb een onkyo NR 609 met op de main een 5.1 setup. Nu wil ik zone 2 gaan gebruiken op de meest simpele manier: een tweetal speakers in de naast de woonkamer gelegen open keuken. Of te wel: dezelfde ruimte vullen met hetzelfde geluid. Eigenlijk niet meer dan de traditionele speaker B optie van een aantal jaren geleden. De twee speakers heb ik aangesloten op de achterkant van de 609 op de speakerklemmen (dus niet de pre-amp). Ik kwam er toen pas achter dat ik dus alleen analoge sources kan afspelen op zone 2. Erg jammer dat mijn 10 jaar oude 777 dat wel kon via speaker B, maar ik begrijp de voordelen van zone 2....

Nu luisteren we hoofdzakelijk naar 2 sources: radio en muziek via iTunes en de airport express. Die laatste zit op een van de digitale ingangen van de 609. Dit laatste wil ik toch werkend krijgen op zone 2. Zijn er al workarounds bekend? Of moet ik maar kwaliteit inleveren door de airport express op een analoge ingang te zetten? Is dat verschil hoorbaar? Of anders een 2e airport express (goedkopere a/b/g versie) en die op analoog aansluiten en via multiple speakers in iTunes en multiple sources op zone 2 van de onkyo proberen de muziek zonder sync problemen af te spelen... Ik ben al een tijdje aan het googlen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand nog een handige tip? Is het mogelijk om de zone 2 volumestand te koppelen aan het main volume of moet je ze allebei apart omhoog of omlaag zetten?

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een tx-sr 806.Deze is nu zo'n 3 jaar oud.
De laatste tijd heb ik veel problemen dat hij de instellingen vergeet.Dus kan ik weer de hele receiver instellen,meestal gaat het dan een tijdje goed maar soms binnen een week is hij de instelling weer vergeten.
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verwijderd

Heeft iemand hier hetzelfde probleem als ik hier boven omschreef ? of dat iemand hier ervaring mee heeft ? ik zit zelf in de detail-handel en heb wel ervaring, mijn eerste gedachte is dan ook dat ik iets verkeerds heb staan in de onkyo, waar ik nog geen ervaring mee heb ( voorheen Denon ).
de denon (2312) die er achter zat ( terwijl wachtend op de 818 ), werkte uitstekend via HDMI-CEC/ARC.
er vreemd dit, software updatetje of verkeerde instelling ?
een opmerkelijke stukje van de onkyo site :

In the case of a non-meaningful response of the system, you should disable all bus-systems of the participating units (Viera Link, Anynet, RIHD ..), and us the controls manually.

Please also note that in this case, an ARC function via HDMI (audio return feature - the built-in TV sound transmission of the TV tuner) is an AV Receiver) is no longer supported.
You must in this case the TV sound via optical or coax digital audio cable connection.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 10:13 ]

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12 13:56

thaMini

Tool !!

Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Onkyo tx-nr 609. :)

Eén probleem, de sub begint te brommen zodra de receiver uitstaat.
Ook als ik de tulp stekker uit de receiver haal.
Ik heb al geprobeerd de antenne kabel weg te halen uit de upc doos. Sub en versterker zijn allebei niet geaard.
Van alle andere apparaten de stekker verwijderen helpt niet.
Zodra ik het huis van de receiver beetpak is de brom soms weg.

Nu is dit alles niet zo'n probleem, maar de brom is zo luid dat de sub er door uit standby komt.

Prutsen met kabels binden en schuiven met de sub heeft ondertussen geholpen. Maar als ik de tulpkabel een paar centimeter beweeg (maakt niet echt uit welke kant uit) dan schiet de sub weer uit stand-by.

Wat zie ik over het hoofd? :?

[ Voor 15% gewijzigd door thaMini op 28-05-2012 14:43 . Reden: verdere info ]

Be small, act BIG.

• mike123
  • Laatst online: 22:49
thaMini schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:30:
Sinds kort ben ik ook eigenaar van een Onkyo tx-nr 609. :)

Ik heb al geprobeerd de antenne kabel weg te halen uit de upc doos. Sub en versterker zijn allebei niet geaard.
Van alle andere apparaten de stekker verwijderen helpt niet.
Zodra ik het huis van de receiver beetpak is de brom soms weg.

Nu is dit alles niet zo'n probleem, maar de brom is zo luid dat de sub er door uit standby komt.

Prutsen met kabels binden en schuiven met de sub heeft ondertussen geholpen. Maar als ik de tulpkabel een paar centimeter beweeg (maakt niet echt uit welke kant uit) dan schiet de sub weer uit stand-by.

Wat zie ik over het hoofd? :?
Ik heb ooit bij een kennis zijn audio apparatuur aangesloten en de sub kwam op een andere plaats te staan.
Hij kwam niet naast het audiomeubel maar aan de andere kant van de kamer. Moest dus een kabel aan van ongeveer 6 meter. Met een tulpstekker.
Hij had nog een kabel liggen van een of andere aanbieding. Kabel was volgens mij van Medion. (zo'n setje met ook nog een audio snoer en een scart stekker).
Kabel aangesloten en alleen maar een brom, en niet zo zachtjes. Hij heeft een andere kabel gekocht bij een audiozaak, kabel van ongeveer 25 euro. Deze kabel aangesloten en geen brom meer.
thaMini schreef op maandag 28 mei 2012 @ 14:30:
En als je de stekker uit de subwoofer haalt? Gewoon om te checken of het geen defect in de subwoofer is. Indien het brommen dan ophoudt kan je inderdaad proberen een betere afgeschermde kabel te kopen. Dit is de reden dat er nog wel eens digitale interlinks worden verkocht als subwooferkabel. Maar een goed afgeschermde kabel kan ook meer dan helpen. Overigens niet alleen bij een subwoofer. Ik had eerst ruis over mijn speakers wanneer de eindversterker aan stond. Nu zit er een andere kabel tussen de receiver en eindversterker en de ruis is vele malen minder geworden.

• thaMini

thaMini

Tool !!

FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:32:
[...]

En als je de stekker uit de subwoofer haalt? Gewoon om te checken of het geen defect in de subwoofer is. Indien het brommen dan ophoudt kan je inderdaad proberen een betere afgeschermde kabel te kopen. Dit is de reden dat er nog wel eens digitale interlinks worden verkocht als subwooferkabel. Maar een goed afgeschermde kabel kan ook meer dan helpen. Overigens niet alleen bij een subwoofer. Ik had eerst ruis over mijn speakers wanneer de eindversterker aan stond. Nu zit er een andere kabel tussen de receiver en eindversterker en de ruis is vele malen minder geworden.
Dat had ik inderdaad nog niet vermeld, ook dat heb ik geprobeerd. En dan is de brom weg.

Dus het zit in de kabel.

Bedankt voor het meedenken allebei _/-\o_ , ik ga op zoek naar een beter afgeschermde kabel. Hier had ik nog niet aan gedacht.

Ik ben al blij als de sub uit gaat als er niks afgespeeld wordt.

Be small, act BIG.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 23:06
Ik had een zelfde probleem maar dit is bij mij weggegaan door eerst de bron (pc) uit te zetten en daarna de receiver. Zet ik de receiver uit voor de pc uit is dan gaat de woofer brommen, gaat de receiver als laatste uit dan blijft de woofer stil.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

thaMini schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:29:
[...]

Dat had ik inderdaad nog niet vermeld, ook dat heb ik geprobeerd. En dan is de brom weg.

Dus het zit in de kabel.

Bedankt voor het meedenken allebei _/-\o_ , ik ga op zoek naar een beter afgeschermde kabel. Hier had ik nog niet aan gedacht.

Ik ben al blij als de sub uit gaat als er niks afgespeeld wordt.
Weet niet wat voor lengte je nodig hebt, maar ik heb mijn subwoofer kabel in Engeland besteld. Stukkie goedkoper en te krijgen met de lengte die je nodig hebt. Zoek maar op Fisual Havana.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
Even een algemene vraag, hebben jullie ergens kapjes/covers gevonden die over/in je ongebruikte poorten kunt pluggen?
Heb namelijk ongebruikte poorten aan de voorkant in de vorm van 3 tulppoorten usb en microfoon (audessy) aan de voorkant. Gaat om een onkyo ht-r548 (hoort bij de ht-s5405 package). Ik zou deze graag of willen dekken. Heb deze ooit ergens voorbij zien komen maar kan nergens meer iets terugvinden. Ook voor de ongebruikte poorten aan de achterkant (tulp/hdmi).
Eoghlear schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:45:
Even een algemene vraag, hebben jullie ergens kapjes/covers gevonden die over/in je ongebruikte poorten kunt pluggen?
Zoek eens op een term als "caps", onder "RCA Caps" komt er al meer dan genoeg naar boven. Normaal zijn die dingen tegen de inteferentie welke binnen kan komen door de openstaande ingangen ( 8)7 ), maar weet niet of ze de kleur of het effect hebben welke jij wilt bereiken. Afdekken doe je normaal om ze uit het zicht te halen, en vergulde caps op de voorkant is niet echt uit het zicht :P

Edit:
Ik zou overigens mijn geld zeker niet uit gaan geven voor de openstaande poorten achterop. Bij een beetje receiver ga je dan richting tientallen zo niet honderden euro's. Leuk voor als je van gekkigheid niet meer weet waar je je geld aan uit moet geven, maar bij een kant en klare Onkyo is het wellicht wat uit verhouding om daar geld in te steken.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 29-05-2012 22:19 ]

• thaMini

thaMini

Tool !!

Ik weet niet of hij het al doorheeft ;)

offtopic:
te laat

[ Voor 30% gewijzigd door thaMini op 29-05-2012 22:18 . Reden: :P ]

Be small, act BIG.

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
FeaR schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:14:
[...]

Zoek eens op een term als "caps", onder "RCA Caps" komt er al meer dan genoeg naar boven. Normaal zijn die dingen tegen de inteferentie welke binnen kan komen door de openstaande ingangen ( 8)7 ), maar weet niet of ze de kleur of het effect hebben welke jij wilt bereiken. Afdekken doe je normaal om ze uit het zicht te halen, en vergulde caps op de voorkant is niet echt uit het zicht :P

Edit:
Ik zou overigens mijn geld zeker niet uit gaan geven voor de openstaande poorten achterop. Bij een beetje receiver ga je dan richting tientallen zo niet honderden euro's. Leuk voor als je van gekkigheid niet meer weet waar je je geld aan uit moet geven, maar bij een kant en klare Onkyo is het wellicht wat uit verhouding om daar geld in te steken.
Beetje zwart plastic-achtig dopjes om de poort af te dichten zullen geen tientallen euro's kosten. Gaat me er meer om dat de poorten aan de voorkant er niet meer uitzien alsof er wat in kan. Dat nodigt hier namelijk anderen uit om van alles uit te proberen als het weer niet 'werkt'.
Zal eens verder googlen op deze rca dopjes. Was in de veronderstelling dat Onkyo ze zelf wel had, meen ze ooit als extra bij bepaalde receivers te hebben zien staan.

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Is met iemand al een keer gelukt om de tele2 HD recorder te bedienen met de onkyo afstandbediening?

Kan nergens de codes vinden voor de animo ding van tele2.

• maarten_geuns
ik heb de onkyo tx-nr509 nu al enkele weken en over het algemeen bevalt hij wel.
Gisteren wou ik echter de NET-functionaliteit testen.

alles ging goed totdat het leek of de receiver na een 10-tal minuten bleef "hangen".
Daarna krijg ik steeds "now initializing" als ik "NET" open.

iemand een idee hoe dit zou komen?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:53
Ik ben waarschijnlijk van plan een compleet home cinema systeem van onkyo aan te schaffen, de HT-S4505. Weet iemand of de prijs/kwaliteit verhouding een beetje goed is en heeft iemand ervaringen met de home cinema systemen van Onkyo?

Verwijderd

Is het ook normaal dat de onkyo TX-RS508 heel warm word bij het aan staan en niets doen?
Verder vraag ik me af of deze onkyo wel voldoende sap levert voor mijn jamo's s604's want de lage tonen gaan wat kraken als ik hem heel hard zet.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:22:
Is het ook normaal dat de onkyo TX-RS508 heel warm word bij het aan staan en niets doen?
Verder vraag ik me af of deze onkyo wel voldoende sap levert voor mijn jamo's s604's want de lage tonen gaan wat kraken als ik hem heel hard zet.
Staat je passtrough functie aan? (brand er misschien een heel flauw led lichtje als je onkyo helemaal uit staat?) de onkyo verbruikt 30 watt in passtrough modus. Dit is best wel veel. Dit kan de warmte veroorzaken. Ik heb de passtrough uit staan en de onkyo is 100% koud.

Verwijderd

Ik zal eens kijken, onder welk tabje staat die instelling? Ik bedoel verder als de power aan staat maar geen geluid gebruik, dan word de voeding zo heet.

• Boss
  • Registratie: September 1999

Boss

+1 Overgewaardeerd

maarten_geuns schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:37:
ik heb de onkyo tx-nr509 nu al enkele weken en over het algemeen bevalt hij wel.
Gisteren wou ik echter de NET-functionaliteit testen.

alles ging goed totdat het leek of de receiver na een 10-tal minuten bleef "hangen".
Daarna krijg ik steeds "now initializing" als ik "NET" open.

iemand een idee hoe dit zou komen?
Ik heb ook veel problemen met de NET functionaliteit. Het werkt wel, maar het lijkt toch een hoop half afgemaakte features.

Als ik via de Android Onkyo app de NET functionaliteit gebruik loopt hij regelmatig vast. Ik kan dan geen verbinding meer maken met de receiver en ook op de receiver zelf lukt het niet meer om van NET iets af te spelen. Lijkt alsof de hele netwerkverbinding vast loopt. Ik moet dan echt de stekker eruit trekken om de boel weer aan de gang te krijgen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• maarten_geuns
bij mij is het inderdaad ook gebeurt nadat ik via de android app spotify wil beluisteren.
Ik ga straks de stekker eens uittrekken en hopen/bidden dat het dan wel lukt.

Voor de rest ben ik te spreken over de kwaliteit van het ding. Naar mijn aanvoelen staat het NET-gebeuren inderdaad helemaal nog niet op punt. Dat is wel jammer want dit is de hoofdreden waarom ik het ding heb aangeschaft (tov. andere merken).

• Ample Energy
Er komen sinds vandaag geen stemmen meer uit mijn tv. De tv gaat via headphones out via een 3.5 mm kabeltje naar de aux van mijn HT-R370. Ik denk, ik zet hem even op voetbal, maar ze waren aan het praten en ik hoorde helemaal niks. Bij een paar shots van het veld hoorde ik wel het publiek. Ik had het vanmiddag ook al toen ik even ging Xboxen. Ik ging GTA IV spelen en je hoort wel leuk de geweerschoten, maar geen stemmen in de missie cutscenes. Het kan natuurlijk mijn tv zijn, maar die staat ingesteld op Dolby Digital 2.0 en m'n receiver staat op stereo en ik denk dat hij signalen naar m'n center wil sturen, terwijl alles op stereo staat.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb zelf niks aangepast, maar mijn zusje heeft gister nog wel ge-Xboxt, alleen snapt zij helemaal niks van instellingen en kan ze amper lezen, dus haar kan ik het niet vragen. Eigenlijk denk ik ook niet dat zij wat heeft gedaan en aangezien de HT-R370 niet helemaal bugvrij is, ga ik er vanuit dat m'n receiver gewoon iets niet snapt.

Edit: Ik denk dat het probleem weg is, maar heb nog geen tijd gehad om het goed na te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 05-06-2012 18:09 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wellicht een rare vraag: hoe gedraagt een Onkyo (bijvoorbeeld de 414 of 609) zich als de stroom van het apparaat is geweest? Gaat hij daarna weer aan in de laatste modus (oftewel weer aan als hij al aan stond, standby als hij standby was), of moet je dan echt fysiek een knop indrukken voordat je weer iets kunt?

* Gizz heeft namelijk een master-slave stekkerblok.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Gizz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:20:
Wellicht een rare vraag: hoe gedraagt een Onkyo (bijvoorbeeld de 414 of 609) zich als de stroom van het apparaat is geweest? Gaat hij daarna weer aan in de laatste modus (oftewel weer aan als hij al aan stond, standby als hij standby was), of moet je dan echt fysiek een knop indrukken voordat je weer iets kunt?

* Gizz heeft namelijk een master-slave stekkerblok.
Ik heb het maar heel snel getest (20 sec van de stroom, dan weer stroom aan), maar het lijkt erop dat hij precies in de oude staat herstelt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:38:
[...]

Ik heb het maar heel snel getest (20 sec van de stroom, dan weer stroom aan), maar het lijkt erop dat hij precies in de oude staat herstelt.
same here, ik heb um op hdmi passthrough staan, dus hij blijft in die hybrid standby staan, maar ik gebruik klik aan/klik uit om alles 's avonds uit te zetten. De volgende dag gaat ie ie gewoon weer aan in de oude stand.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59

Audione0

Strijdt der titanen

Heren,

Ik heb een huge problem.
Binnen 2 dagen zijn er 2 units van mijn kef q5 verbrand. Echter is dit alleen de hoge tonen unit.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Ik had een filmpje opgezet, deze was op een gegeven moment afgelopen en de TX-609 stond nog gewoon aan. Er kwam geen geluid meer uit, alleen de bron stond nog aan. Op een gegeven moment rook ik een verbrandingsluchtje uit de rechter voorspeaker komen, ik dacht “chit!” WTF!
Een dag erna heb ik de unit vervangen door een andere omdat ik er nog 1 over had van een vorige serie (is een verhaal apart, maar niet boeind genoeg om hier te vermelden)
Maar goed, de unit vervangen en gisteren weer een filmpje en wat muziek beluisterd, en nadat de film was afgelopen heeft de versterker nog een half uurtje op de bron gestaan, maar geen geluid erbij. En ja hoor weer een verbrandingslucht, weer de hoge tonen unit verbrand (deze verkleurde naar een koperen kleur en begon te knetteren.

Het rare is dat alleen de hoge tonen unit’s telkens verbrande. De rest van de units doen het gewoon, alleen geen hoge tonen niet meer 

De speakers had ik bi-amp aangesloten en stonden op 6ohm (8ohm is niet te selecteren op de TX-609)

Kan het zijn dat er kortsluiting intern in de versterker zit, bijvoorbeeld in de eindtrap?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Ik zit met een klein probleempje. En hele domme vraag waarschijnlijk.
Ik zie in de vorige reacties al wat aanknopingspunten. Maar ik kom er niet helemaal uit.
Het gaat om het volgende: Ik heb een Onkyo-NR509 receiver met twee Eltax monitor speakers.
Ik mis nu toch iets aan bass. Dus ik heb via via een tweede handse Elac Sub 101 gekocht. Ik snap inmiddels dat deze actieve subwoofer aangesloten moet worden op de pre out subwoofer aansluiting.

De achterzijde van de subwoofer ziet er al volgt uit: http://bild5.qimage.de/elac-sub-101-foto-bild-59092495.jpg
Aan de achterzijde van de Onkyo is 1 aansluiting voor pre out.

Maar dan blijft er voor mij de vraag over: Welke kabel moet ik hiervoor gebruiken? Graag met een link aub.
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:54:
Maar dan blijft er voor mij de vraag over: Welke kabel moet ik hiervoor gebruiken? Graag met een link aub.
Mono-RCA, aan de kant van de subwoofer hoef je maar één van de twee ingangen aan te sluiten. Wil je beiden aansluiten kan je een Y-splitter gebruiken. Met die twee termen moet je er wel komen.

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Mono-RCA, aan de kant van de subwoofer hoef je maar één van de twee ingangen aan te sluiten. Wil je beiden aansluiten kan je een Y-splitter gebruiken. Met die twee termen moet je er wel komen.
Gracias!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 19:19
BlackBull schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:30:
Ik heb een Onkyo TX-SR309. Nu heb ik bij het tv kijken last van wegvallend beeld en geluid. Ik zie dan ook op het display van de receiver dat hij signaal verliest. De receiver zit tussen een UPC mediabox en een Samsung D5000, alles via HMDI aangesloten.

Voordat ik alles ga lostrekken en mijn halve huis moet verbouwen om erbij te kunnen, heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik bump 'm een keer, ik zit nog steeds met dit probleem.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:53
Groentenman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:42:
Ik ben waarschijnlijk van plan een compleet home cinema systeem van onkyo aan te schaffen, de HT-S4505. Weet iemand of de prijs/kwaliteit verhouding een beetje goed is en heeft iemand ervaringen met de home cinema systemen van Onkyo?
Schopje :)

• Ample Energy
Ik ken de HT-S4505 niet, maar een vriend van me heeft daarvan het oudere model (dus de receiver ziet er anders uit en er zullen misschien kleine aanpassingen gedaan zijn). De subwoofer en de speakers zien er hetzelfde uit. Ik heb zelf dezelfde center speaker.
Het is een geweldige set om mee te beginnen. Je hoeft nergens bij na te denken en je krijgt een echte home cinema ervaring. De subwoofer geeft gigantisch veel bas (geen zorgen, is allemaal in te stellen) en klinkt erg lekker in films. De center speaker past perfect bij de rest van de speakers, daar heb ik niks op aan te merken. De rest van de speakers zijn wel een beetje klein. Ik had twee van die speakers eerst als rear en dan doen ze wat ze moeten doen, maar ik vind ze wat te weinig doen als fronts. Voor films gaat het allemaal prima, maar ze zijn m.i. te weinig indrukwekkend als je in 2.0 of 2.1 setup muziek gaat luisteren, dan moet je de muziek ook meteen maar op 5.1 zetten en persoonlijk hou ik daar niet zo van.
De hele set is prima, maar aangezien je toch 500 euro of zo uit geeft, zou ik wel even kijken of er misschien toch een betere set van Onkyo voor 600 is of zo. Je kunt ook kijken naar een losse receiver en speakers, maar de sets van Onkyo geven heel veel bang for the buck, dus dat zal niet meevallen. Je zult niet teleurgesteld zijn in de HT-S4505, en misschien wil je juist de kleine fronts, maar ik ben persoonlijk iemand die zeker wil weten of er niet ergens anders nét iets beters is te halen voor hetzelfde geld. Maar mocht je geen muziek gaan luisteren en dit allemaal voor home cinema doen, laat mijn gemierenneuk je er dan niet van weerhouden, want dan is die set geweldig.

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12 16:14
BlackBull schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Ik bump 'm een keer, ik zit nog steeds met dit probleem.
Wat zie je dan op het display van de 309?
Ik denk dat er een probleem is met de UPC mediabox,kijk eens in hun forum.
Kan ook zijn dat er een HDMI kabel kapot is.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:58

The Executer

Lekker belangrijk!

Inmiddels mijn receiver van iBood terug ontvangen. Apparaat is bij CE Repair in Mijdrecht geweest, wat een authorized repair center van Onkyo is. Ik heb de melding als volgt bij iBood ingeschoten:
De subwooferaansluiting functioneert niet meer goed. Er komt nog wel signaal door, maar in erg verminderde mate (Laten we zeggen 5%). Waar in het begin de subwoofer vaak dichtgedraaid moest worden ivm bass, kan ik nu de subwoofer volledig open zetten, en de receiver de bass 100 procent laten versterken zonder dat nu er een duidelijke bass te horen is. De volgende opties geprobeerd:

- Andere kabel tussen subwoofer & receiver geprobeerd:Geen verbetering
- Crosstest: Subwoofer op deze receiver geen geluid, subwoofer op een andere receiver levert wel een werkende sub op.
- Crosstest: Andere subwoofer op deze receiver geen geluid, andere subwoofer op een andere receiver levert wel een werkende sub op.
- Volledige factory reset + 1 uur van de stroom. Subwoofer functioneert nog niet goed.
- Subwoofer teruggezet naar standaard instellingen (crossover, cutoff ed): geen verbetering
Geen enkele omschrijving van werkzaamheden te vinden in de doos, en bij telefonisch contact met iBood wordt er aangegeven dat ze niets kunnen vinden. Ze gebeld, waarna ik via de mail een extra update heb gekregen:
Naar aanleiding van ons telefoongesprek hebben wij nogmaals in het systeem gekeken en wij zagen alsnog het volgende:

DEVICE REPAIRED BY:
- RESET DEVICE,
- TESTED,

TIP: READ USER MANUAL FOR AUDIO SETTINGS

Het product is dus gereset, getest en zou dus naar behoren moeten werken.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
Niet echt iets waar je blij van wordt...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb hier thuis de Onkyo HT-S3405 staan. Praktisch dus een stapje terug, maar kwa speakers wel grotendeels gelijk. Vind zelf dat er geweldig geluid uitkomt voor de prijs die je betaald en ben er dan ook flink tevreden mee.

• thaMini

thaMini

Tool !!

FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:32:
[...]

Ff terugmelden. De dubbel afgeschermde magische kabel helpt perfect. Geen brom meer en de sub blijft lekker uit zonder geluid. Ideaal.

Be small, act BIG.

thaMini schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:36:
[...]

Ff terugmelden. De dubbel afgeschermde magische kabel helpt perfect. Geen brom meer en de sub blijft lekker uit zonder geluid. Ideaal.
Mooi :) Van een goed afgeschermde analoge kabel is nog nooit iemand slechter geworden :)

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:27:
Inmiddels mijn receiver van iBood terug ontvangen. Apparaat is bij CE Repair in Mijdrecht geweest, wat een authorized repair center van Onkyo is. Ik heb de melding als volgt bij iBood ingeschoten:

[...]

Geen enkele omschrijving van werkzaamheden te vinden in de doos, en bij telefonisch contact met iBood wordt er aangegeven dat ze niets kunnen vinden. Ze gebeld, waarna ik via de mail een extra update heb gekregen:

[...]

Niet echt iets waar je blij van wordt...
En zoals te verwachten viel: Geen enkele verbetering. Spul net allemaal weer aangesloten, instellingen gecontroleerd op de receiver, Windows weer ingesteld op 5.1 (Ondanks dat XBMC zich daar niets van aantrekt ;)) en getest met zowel The A-Team BD als Fast Five: Geen bass. Alleen waneer ik de knoppen volledig open gooi en het volume hard zet, verneem ik een hele lichte trilling. Bij lange na geen 'bass'. Ook de diverse subwoofertesten op youtube levert niets op. De sub doet het nog wel (Zie ook vorige post): Wanneer ik de kabel eruit trek om in R of L te stoppen, bromt hij wanneer de kabel er niet goed in zit wel luid en duidelijk. Voorzichtig druk gezet op de aansluitingen op zowel de sub als receiver alle kanten op om misschien een losse soldering uit sluiten: Geen resultaat.

Iemand nog tips voor een tweaker die ten einde raad is? Zit er haast aan te denken het spul maar te verkopen en nieuw spul aan te schaffen...

[ Voor 14% gewijzigd door The Executer op 06-06-2012 19:23 ]

Verwijderd

Hij ontvangt wel een signaal gegeven de brom. Heb je niet ergens een instelling of knop fout staan? Probeer het eens met een echte DVD of bluray en niet alleen via XBMC. Doet hij het dan wel? DAn ligt het misschien wel aan de computer. Probeer het eens.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Heb je de kabel ook al uitgesloten dmv een crosstest? Probeer het eens met een degelijke 75Ω RCA<->RCA-kabel. Vaak worden deze verkocht als 'digital coax (S/PDIF)', maar daar moet je je niks van aantrekken. Er is helemaal niets digitaals aan de kabel. Hij heet alleen maar zo omdat coaxial S/PDIF een afgeschermde kabel op 75Ω nodig heeft. Probeer eens een dergelijke kabel: http://www.kabeltje.com/a...q-kabels-c-463_154_4.html

Wat je ook nog kunt proberen is de voeding van je sub op een andere groep aan te sluiten dan die van de receiver.

En, umh, just to be sure, je sluit niet toevallig een passieve sub aan op de pre-out van je receiver?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:24:
Hij ontvangt wel een signaal gegeven de brom. Heb je niet ergens een instelling of knop fout staan? Probeer het eens met een echte DVD of bluray en niet alleen via XBMC. Doet hij het dan wel? DAn ligt het misschien wel aan de computer. Probeer het eens.
Inderdaad, er komt wel iets van signaal door, aangezien de sub wel iets trilt. Die brom is echt bij het eruit trekken van de kabel.

Ik heb alleen een oude DVD speler liggen, welke ik via scart aan kan sluiten. Probleem is dat ik hem dan niet richting de receiver krijg, en dan ook niet digitaal. Verder heb ik geen digitale bronnen welke ik zou kunnen gebruiken. Wel kan ik testen via de radio natuurlijk, normaal had ik daar ook wel bass. (Helaas) heb ik die optie ook al geprobeerd, en geen verbetering. Instelling fout: Zou kunnen, maar na 4 factory resets lijkt mij het vreemd dat het daar nog in zou kunnen zitten. Immers: Toen ik de set net had, werkte het wel allemaal goed, en in die tussentijd heeft hij ook wel eens een reset gehad.
HarmoniousVibe schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:39:
Heb je de kabel ook al uitgesloten dmv een crosstest? Probeer het eens met een degelijke 75Ω RCA<->RCA-kabel. Vaak worden deze verkocht als 'digital coax (S/PDIF)', maar daar moet je je niks van aantrekken. Er is helemaal niets digitaals aan de kabel. Hij heet alleen maar zo omdat coaxial S/PDIF een afgeschermde kabel op 75Ω nodig heeft. Probeer eens een dergelijke kabel: http://www.kabeltje.com/a...q-kabels-c-463_154_4.html

Wat je ook nog kunt proberen is de voeding van je sub op een andere groep aan te sluiten dan die van de receiver.

En, umh, just to be sure, je sluit niet toevallig een passieve sub aan op de pre-out van je receiver?
In de crosstest is de kabel op de subwoofer blijven zitten, waarna we er een andere sub tussen hebben gestopt (Met de kabel die bij die sub destijds was geleverd). Ik loop morgen wel even langs de mediamarkt, zit er 5 min van vandaan. Voor een tientje valt het altijd te proberen :). Op een andere groep zou ik nog kunnen proberen, even een verlengkabel uitrollen en zien wat er gebeurt.

En, i'm sure, de sub is actief: pricewatch: Jamo Sub 200 (Zwart)

Nog even wat gegevens:
Receiver: Onkyo TX-SR508 (Subwoofer out is 130W)
Speakers: Jamo A 102 HCS 5.1, met als subwoofer de Jamo Sub 200. Tevens getest met een Jamo Sub 210 (met 2 verschillende kabels). Beide subs zijn overigens 200W. Kwam bij mijn zoektocht op Google net ook nog een filmpje tegen van de sub welke ik gebruik. Gekeken zonder geluid, maar ik kom niet eens in de buurt...

[ Voor 3% gewijzigd door The Executer op 06-06-2012 23:46 ]

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:06:
Hallo allemaal,

Ik loop thuis tegen een probleem aan.
Ik krijg namelijk geen ARC-CEC communicatie tussen mijn Panasonic TX-P50VT50E en mijn Onkyo TX-NR818
Ik heb de onkyo verteld dat hij RIHD in moet schakelen met automatische Audio Retour (ARC)
ook mijn Panasonic verteld dat hij Viera-Link in moet schakelen.
maar ze kunnen elkaar niet vinden ?

Tevens weet ik niet zo goed wat ik moet met Digital Crossover Networking ?
ik ben niet bekend met deze functie.

Ik heb de 818 nu in Bi-Amp modus staan.

Bedankt voor alle Hulp !
dacht dat het alleem met HDMI 2 op de Pana werkt. (althans op mijn V20 is dat wel zo)
Kan dan via de knop viera link kiezen tussen AMP en TV dacht ik en dan kan ik via de afstandbediening het geluid van de onkyo harder zetten en komt ook het geluid uit de boxen.

• Blanex223
Ik heb toch een vraag:

Setup:

Onkyo 515
Boston acoustics XS 5.1 se

Nu zijn de specs van mij speakers:

Satellieten:
Frequentiebereik: 150Hz – 20kHz
Aanbevolen versterker vermogen: 10 – 100 Watt
Nominal Impedantie: 8 ohm
Gevoeligheid: 85dB [SPL/2.8v at 1m]
Woofer: 2½”
Tweeter: ½”
Crossover Frequentie: 5kHz
Netto gewicht: 0.5kg
Afmetingen (HxBxD): 94 x 87 x 113mm

Subwoofer
Frequentiebereik: 50 - 150Hz
Versterkervermogen: 100 Watt
Woofer: 8” (203mm)
Crossover Frequentie: 60Hz -180Hz
Netto gewicht: 9kg
Afmetingen (HxBxD): 310 x 284 x 395mm

Mijn handleiding van mijn receiver zegt over de LFE kanaal instelling:

LPF of LFE
(Laagdoorlaatfilter voor het LFE-kanaal)
􀁠80Hz, 90Hz, 100Hz, 120Hz

Mijn satalieten gaan dus niet zo laag in bereik (150). Mijn LFE maar tot 120hz. Zit ik nu met een gat tussen dit bereik? Had ik uberhaupt deze combi wel moeten kopen?
LPF of LFE gewoon op 120 Hz laten staan, is volgens vele bronnen de correcte setting. Het is als het ware een filter voor het LFE-kanaal (dus de dedicated .1 van de track). LPF of LFE is niet de crossover waarmee je regelt wanneer de subwoofer overgaat in het bereik, die stel je ergens anders is. De crossover zal in jouw geval zo rond de ~ 180 - 200 Hz liggen als je een mooie overgang wilt bereiken. Al zou ik het meer dan begrijpen als je dat lager in zou willen stellen in verband met het horen waar de subwoofer staat. Dat is al mogelijk vanaf een 100 Hz en met speakers die beginnen vanaf 150 Hz kan goede plaatsing van de subwoofer dan ook lastig, maar zeer cruciaal zijn.

• Blanex223
FeaR schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:40:
LPF of LFE gewoon op 120 Hz laten staan, is volgens vele bronnen de correcte setting. Het is als het ware een filter voor het LFE-kanaal (dus de dedicated .1 van de track). LPF of LFE is niet de crossover waarmee je regelt wanneer de subwoofer overgaat in het bereik, die stel je ergens anders is. De crossover zal in jouw geval zo rond de ~ 180 - 200 Hz liggen als je een mooie overgang wilt bereiken. Al zou ik het meer dan begrijpen als je dat lager in zou willen stellen in verband met het horen waar de subwoofer staat. Dat is al mogelijk vanaf een 100 Hz en met speakers die beginnen vanaf 150 Hz kan goede plaatsing van de subwoofer dan ook lastig, maar zeer cruciaal zijn.
Zal eerst Audyssey 2EQ eens draaien en dan aanpassen naar voorkeur.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12 00:33
jongens, wat kan ik best kopen, een 2de hands TX-SR 507 of nieuwe TX-SR309 voor bij mijn Jamo S 426 HCS3 5.0 set ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

In navolging van mijn eerdere posts inzake geen subwoofer/signaal een update:

Vanavond het hele spul (exclusief de speakers) ingepakt, en meegenomen naar een kameraad. Allereerst mijn eigen sub op zijn receiver: Zoals al eerder eens getest werkt de subwoofer prima. Zowel met de meegeleverde kabel als een andere. Hierna mijn receiver op zijn speakers incl. sub aangesloten: Geen signaal1 op de sub. Hierna als test de receiver nogmaals gereset, geen signaal1. Het ligt dus overduidelijk aan de receiver. Dat een Onkyo gecertificeerde reparatiecentrum dan aangeeft:
DEVICE REPAIRED BY:
- RESET DEVICE,
- TESTED,

TIP: READ USER MANUAL FOR AUDIO SETTINGS
komt op mij een beetje over als: Weer een klant te zeuren, snijden de tape van de doos wel even los, nieuwe tape erop en zetten er RTFM op, klaar. Ik wordt er niet echt bepaald blij van, en vraag me af of opnieuw opsturen wel loont: Immers, volgens hun is er niets mee aan de hand.

1 = Er is wel signaal, maar matig: maar iets van 5%. Er zijn nu zaken als Double Bass etc nodig om ongeveer 10% trilling te krijgen wat amper hoorbaar is.

Pagina: 1 ... 28 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.