Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.773 views

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-12 20:21
Ik zit nog te twijfelen welke ik zal nemen de Onkyo TX-NR609 of de Onkyo TX-NR616 Is de Onkyo TX-NR616 het extra geld waard?

Als je die prijzen met amerika ziet dan scheelt het een hele klap geld. Ik ga proberen om hem in duitsland aan te schaffen. Scheelt een hele hoop geld.

edit:
http://www.uk.onkyo.com/e...html?products=20676,11980

[ Voor 13% gewijzigd door harrybeuker op 29-04-2012 18:33 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:14
Sinds vandaag werkt ineens mijn Arc/HDMI CEC niet meer. Ik heb een Onkyo TX-NR609 en een Sony 32EX711

Het Bravia Sync menu (HDMI CEC in Sony taal) ziet ineens de versterker niet meer, deze switcht ook niet meer automatisch van TV/CD naar VCR/DVR (hier zit de media player op) wanneer er van input gewissel wordt. Tevens werkt uiteraard ARC niet meer.

De HDMI poort zelf werkt nog wel, ik kan gewoon naar de media player kijken, en ook de audio doet het als ik handmatig de juiste HDMI ingang selecteer op de TV en de juiste bron op de Onkyo. TV Audio naar de Onkyo werkt ook via een zojuist geplaatste optische kabel.

Iemand een idee hoe dit kan komen, en hopelijk hoe dit op te lossen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 29-04-2012 20:39 ]

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Als je de mediaplayer niet aansluit op de versterker ,werkt het dan wel?Mijn AC Ryan mediaspeler is de oorzaak van hdmi ellende.(CEC probleem)

Verwijderd

Lip schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:26:
Van welke bron wil je precies opnemen? Want dat is niet helemaal duidelijk in je post. In ieder geval heeft je DVD-recorder een eigen bron nodig, dit kan analoog van de kabelboer zijn, of digitaal vanaf decorder maar dan analoog aangesloten. De HDMI verbinding van je recorder naar de receiver werkt namelijk niet 2 kanten op, vandaar dat het afspelen wel werkt.

Wat wel zou kunnen werken, hetzij met iets van kwaliteitsverlies, is je decoder analoog (video cinch GEEL+ audio tulp WIT & ROOD (OUT) aansluiten direct op de (IN) DVD-recorder (via de analoog versterker kan ook wel, maar leid tot iets meer kwaliteitsverlies in theorie).

De beste, meest dure oplossing is een HD decoder met harddisk opnamefunctie waardoor de DVD-recoder overbodig word.
Ik wil gewoon TV-programma's opnemen, dus eigenlijk het signaal dat mijn digibox naar de receiver stuurt. Maar als ik het goed begrijp moet ik daarvoor mijn DVD-recorder analoog aansluiten, omdat de hdmi-kabel wel zorgt voor een digitaal signaal richting receiver, maar bij opname het signaal niet van de receiver naar de DVD-recorder stuurt. Moet mijn hdmi-kabel er dan gewoon vantussen, en vervangen door analoge verbinding, of kan het geen kwaad dat je de DVD-recorder zogezegd "dubbel" aansluit, dus tegelijkertijd met hdmi en analoog? En heb ik hetzelfde probleem als ik de DVD-recorder zou vervangen door een BD-speler/recorder? Of gaat dan alles perfect in twee richtingen met hdmi?

Bedankt voor de snelle reply trouwens!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou je DVD-recorder analoog aansluiten vanaf de decoder, hierdoor kan je programma tijdens het opnemen, digitaal bekijken (mits je decoder dit toelaat, dit kan je gewoon uittesten).
Het kan trouwens weinig kwaad om het dubbel aan te sluiten, alleen lijkt mij de bovenstaande opties makkelijker.

De Samsung-bd-d8200 bescikt over een geïntegreerde decoder, afhankelijk van je kabelboer kan dit uitkomst bieden. In Nederland word dit product i.i.g. ondersteunt door Ziggo. UPC bijvoorbeeld ondersteunt dit product dus NIET, dit is omdat de de smartcard te samen met de decoder is geregistreerd moet staan bij UPC. Hoe dit zit bij jou kabelprovider moet je even uitzoeken.

Verder werkt HDMI 1 kant op (met uitzondering van ARC, Audio Return Channel). Je DVD-recoder kan dus wel materiaal afspelen, maar niet opnemen over diezelfde kabel. Het komt er dus op neer dat je vanaf de kabelreceiver, analoog naar de DVDrecorder moet.

[ Voor 216% gewijzigd door Lip op 30-04-2012 00:32 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:03

florholvoet

aka F0x.be

Belgacom TV werkt helaas met iptv en daar zijn geen andere set top boxen voor beschikbaar dan haar eigen decoders.

Als ik mij niet vergis kan de decoder van Belgacom TV zowel digitaal als analoog aangesloten worden, dan zou ik dat zo doen. Moest dat niet (met jouw model misschien) kunnen de dvd recorder analoog op de uitgang van de receiver aansluiten. DVD is toch in SD dus who cares dat het niet digitaal is aangesloten.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Dennism
Mistral schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:40:
Als je de mediaplayer niet aansluit op de versterker ,werkt het dan wel?Mijn AC Ryan mediaspeler is de oorzaak van hdmi ellende.(CEC probleem)
Het heeft altijd gewerkt, totdat ik eergister voor het stappen de TV uitzette, en gistermiddag weer aan. toen was het ineens gebeurt met de pret helaas.

Het enige wat zaterdag veranderd is, is dat ik die middag de onkyo geupdate heb naar de laatste firmware. Echter na de update heeft het dus nog wel even gewerkt.

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
mijn verbindingsprobleem met mijn onkyo tx nr 414 zijn verholpen. weet nog niet zeker wat het was. maar ik denk dat op een of andere manier het nieuwe ip niet werd doorgegeven.

wat ik allemaal heb gedaan is:

linksys reset,onkyo reset,vast ip toekennen,onkyo op een vast ip instellen. dit werkte allemaal niet.

de oplossing was uiteindelijk heel simpel,onkyo zijn hdmi en netwerk instellingen weer op fabrieksinstellingen en op hetzelfse moment router en onkyo van het stroom en opnieuw alles weer aan. dit zorgde er voor dat het nieuwe ip wel vrij kwam. daarvoor bleef de onkyo hwt verkeerde ip op een of andere manier vasthouden.

trouwens geen gebrom of ruis uit de onkyo.
alles werkt nu uit de kunst en de onkyo app werkt ook zeer goed.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:36:
Ik merkte de laatste tijd al dat de subwoofer minder geluid maakte. Waar we eerder de subwoofer regelmatig dichter moesten draaien, moest hij nu steeds verder open, met als resultaat minder geluid.

Vanavond even met een sub van een kameraad kunnen testen welke een vergelijkbare sub heeft. Ook deze geeft amper geluid op de receiver. Hierna de beide subwoofers getest op mijn oude radio. Direct een geluid via de subwoofer, en ook gelijk goed.

Het lijkt dus aan de sub pre out te liggen van mijn receiver. Is er een manier dat ik zelf kan controleren of deze aansluiting defect is, of dat er in de receiver iets 'doorgebrand' is oid?

Technische gegevens:

Receiver: Onkyo TX-SR508 (Subwoofer out is 130W)
Speakers: Jamo A 102 HCS 5.1, met als subwoofer de Jamo Sub 200. Tevens getest met een Jamo Sub 210. Beide subs zijn overigens 200W.
Ik ben vandaag nog mijn sub aan het testen geweest. Wat mij opvalt is dat de 'speaker' wel lichtelijk trilt, maar geen echte subwoofer geluiden produceert. Er komt dus blijkbaar wel een signaal door. En reset van de receiver heeft niet geholpen. Ook het aanduwen van de kabel levert geen verbetering...Iemand nog tips?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Rocco008
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Gisteravond de TX-NR414 aangesloten, de installatie mede door OSD is een fluitje van een cent. Ik kan bevestigingen dat de voeding in stand-by geen geluid maakt :)

Het enige wat niet meteen werkte was het hele 'NET' gebeuren, na wat zoekwerk heb ik een reset (VCR/DVR => Standby) uitgevoerd. Hierna werkte het direct en kon ik oa de firmware updaten.

Het geluid is "krachtiger" dan mijn vorige Onkyo HT-R518 en ben dik tevreden.

• Dennism
Mistral schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:40:
Raar, maar bleek dit toch de boosdoener, terwijl het altijd gewerkt heeft, en HDMI CEC op de meida speler uitstaat.

Ik heb toch even de bekabeling losgehad en nadat de BD speler en de Dune media speler afgekoppeld waren sprong ineens Audiosystem weer aan op de TV en werkte het HDMI CEC en Arc weer. Daarna de andere apparatuur weer aangesloten en raar maar waar geen problemen meer.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 12:17
Hallo,

SInds een aantal weken ben ik in het bezit van een Onkyo SR609 receiver. Echter merk ik sinds een paar dagen dat er ruis door mijn speakers komen. Het betreft alle 5 speakers.

Heeft iemand een idee waar dit door komt? Ik heb een Firmware update uitgevoerd en sinds dien heb ik het probleem (denk ik)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Ik heb een TX-NR414 aangesloten in een 4.0 opstelling. De 2 frontspeakers kunnen een wonderbaarlijk laag produceren waardoor een subwoofer absoluut onnodig is. Het probleem nu is dat de lage tonen TE krachtig zijn met als gevolg dat mijn vrouw klaagt dat er teveel bass in zit.
Ik heb in de audiosettings de lage tonen met -10db verlaagd, maar het is bij lange na niet voldoende waardoor het volume flink naar beneden moet :(

Is er een mogelijkheid om via de instellingen de allerlaagste frequenties eruit te filteren zonder alle lage frequenties eruit te halen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Staan je speakers dan niet gewoon verkeerd geplaatst (In de hoek)?
Anders je front op small zetten ofzo in de instellingen.

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 11:11
Van het weekend een squeezebox Radio aangesloten via de headphone out op mijnTX-SR307. Nu is het geluid via de vooraansluiting (AUX) en via de CD aansluiting op de achterkant erg zacht. Ik moet dus de squeezebox op 100% geluid zetten en dan nog moet de receiver op +40 om een beetje redelijk geluid te horen waar ik normaal rond de +20 zit. Met mn mobiel ook even geprobeerd en dat geeft hetzelfde zachte geluid. Het vol aanzetten van de squeezebox geeft me geen fijn gevoel want als ik de aansluiting er uittrek ga ik me wild schrikken van het luide geluid wat er dan uit komt. Zelfde geldt voor het hard zetten van de receiver als ik dan naar een andere optie zou switchen. Ik heb verschillende instellingen zitten proberen maar kan niets vinden wat helpt.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of welke instelling ik zou moeten aanpassen op de receiver?

[ Voor 5% gewijzigd door PaPi36 op 01-05-2012 12:01 ]

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:56:
Ik heb een TX-NR414 aangesloten in een 4.0 opstelling. De 2 frontspeakers kunnen een wonderbaarlijk laag produceren waardoor een subwoofer absoluut onnodig is. Het probleem nu is dat de lage tonen TE krachtig zijn met als gevolg dat mijn vrouw klaagt dat er teveel bass in zit.
Ik heb in de audio settings de lage tonen met -10db verlaagd, maar het is bij lange na niet voldoende waardoor het volume flink naar beneden moet :(

Is er een mogelijkheid om via de instellingen de allerlaagste frequenties eruit te filteren zonder alle lage frequenties eruit te halen?
Ik heb de 515 (i.c.m. Jamo S608 HCS3 5.0 set) en heb ook bij bepaalde instellingen dat de bass behoorlijk aanwezig is :). denk dat je even moet "spelen" met de verschillende audio instellingen (zijn er genoeg van aanwezig).
Als je "normaal" geluid bijv. wilt. verander dan de audio naar "Pure Audio" (ga er van uit dat deze optie ook op de 414 beschikbaar is). Je zult merken dat het geluid een stuk minder bassen produceert. Pure audio gebruik ik bij bijv. TV kijken standaard. Anders zit ik bij sommige reclames te stuiteren op de bank.

Edit: Met "pure audio" staat het volume bij mij ook op 30, terwijl ik bij een film in DTS (en de instelling dan ook op DTS) op 10 al een machtig volume produceer. Echt heerlijk bij films _/-\o_ , ben ERG te spreken over deze set / combinatie.

[ Voor 9% gewijzigd door 3nzym3 op 01-05-2012 12:50 ]

Verwijderd

3nzym3 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:48:
[...]

Ik heb de 515 (i.c.m. Jamo S608 HCS3 5.0 set) en heb ook bij bepaalde instellingen dat de bass behoorlijk aanwezig is :). denk dat je even moet "spelen" met de verschillende audio instellingen (zijn er genoeg van aanwezig).
Als je "normaal" geluid bijv. wilt. verander dan de audio naar "Pure Audio" (ga er van uit dat deze optie ook op de 414 beschikbaar is). Je zult merken dat het geluid een stuk minder bassen produceert. Pure audio gebruik ik bij bijv. TV kijken standaard. Anders zit ik bij sommige reclames te stuiteren op de bank.

Edit: Met "pure audio" staat het volume bij mij ook op 30, terwijl ik bij een film in DTS (en de instelling dan ook op DTS) op 10 al een machtig volume produceer. Echt heerlijk bij films _/-\o_ , ben ERG te spreken over deze set / combinatie.
Pure audio is toch bedoeld voor stereo muziek waarbij er wat video-onderdelen in de receiver worden uitgezet?

Welke instellingen moet ik naar kijken dan? Het enige wat ik nu net kan bedenken is om de subwoofer 'aan' te zetten in de hoop dat die dan niet meer naar de fronts worden gestuurd
_ferry_ schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:58:
Staan je speakers dan niet gewoon verkeerd geplaatst (In de hoek)?
Anders je front op small zetten ofzo in de instellingen.
1 staat in de hoek, de andere met voldoende vrije ruimte. Op small zetten heb ik nog niet geprobeerd, ik ging er dan vanuit dat je dan teveel lage frequenties mist. Let's try out.

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:16:
[...]

Pure audio is toch bedoeld voor stereo muziek waarbij er wat video-onderdelen in de receiver worden uitgezet?
Wat ik ervan begrijp worden bij de opties "Direct" en "Pure audio" de bass en treble controls ge-bypassed, waarbij bij "Pure audio" tevens het display en video circuits worden uitgezet, met als doel een "schone" audio transfer.
Het klopt inderdaad dat bij pure audio de achterste speakers niet aangestuurd worden (i.e. Stereo).

Wanneer heb jij (of je wederhelft ;) ) last van de te lage tonen dan (bij films? muziek? tv? bij alles?)?
Op welke instelling heb jij de Onkyo dan staan? Mogelijk is het switchen tussen de verschillende audio opties tijdens het luisteren het beste, zo kom je er het snelste achter bij welke instelling het geluid naar wens klinkt?

edit: switchen tussen de verschillende audio opties doe je met de knoppen: "Movie/Tv (<rode A)" of "Music (<groene B)" etc. op de Ab. (afhankelijk waar je mee bezig bent).

[ Voor 8% gewijzigd door 3nzym3 op 01-05-2012 13:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:40:
[...]

Ik weet dat er geen Airplay functionaliteit is.
Mijn vraag is hoe Onkyo in het verleden ondersteuning heeft toevoegt aan bestaande apparatuur. Neem bijvoorbeeld Spotify: zat deze ondersteuning alleen in nieuwe receivers of is deze later ook toegevoegd aan oudere recievers?

En ja, ik weet dat in verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bied :+
Om maar even op mezelf terug te komen. Ik heb antwoord gehad van Onkyo.
Misschien ook intressant voor iedereen hier.

Vraag:
Hi, I wanted to buy a TX-NR609 but I see that Apple Airplay isn't supported except for the t-4070. Is this feature going to be exclusive for the t-4070 or will other models support this in the future as well?

Antwoord:
There are no plans to include Airplay on any other products - sorry.

MfG / Sincere Regards
Customer care / PL / DR / MC / SK / UZ
ONKYO Europe Electronics GmbH
Liegnitzerstr. 6
D-82194 Groebenzell / Germany
Tel. ++49-(0)-8142-4401-0
customercare_eu@eu.onkyo.com
customercare_de@eu.onkyo.com
http://www.onkyo.net

Ik heb ondertussen de 609 besteld en ga het airplay "probleem" oplossen door middel van een XMBC server.

Verwijderd

3nzym3 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Wat ik ervan begrijp worden bij de opties "Direct" en "Pure audio" de bass en treble controls ge-bypassed, waarbij bij "Pure audio" tevens het display en video circuits worden uitgezet, met als doel een "schone" audio transfer.
Het klopt inderdaad dat bij pure audio de achterste speakers niet aangestuurd worden (i.e. Stereo).

Wanneer heb jij (of je wederhelft ;) ) last van de te lage tonen dan (bij films? muziek? tv? bij alles?)?
Op welke instelling heb jij de Onkyo dan staan? Mogelijk is het switchen tussen de verschillende audio opties tijdens het luisteren het beste, zo kom je er het snelste achter bij welke instelling het geluid naar wens klinkt?

edit: switchen tussen de verschillende audio opties doe je met de knoppen: "Movie/Tv (<rode A)" of "Music (<groene B)" etc. op de Ab. (afhankelijk waar je mee bezig bent).
Het is echt bij subwooferachtige geluiden, zoals explosies, maar in feite bij alle echt lage geluiden, ook bij 'spannende muziek'. Ik vind het zelf fantastisch, maar moet wel toegeven dat het dan best hard is, de buren zullen op een gegeven ogenblik ook gaan klagen ;)
Ik heb de verschillende switches geprobeerd (muziek, movie etc) maar hoorde niet echt verschil daarin.

Bij een actieve sub kun je vaak met een draaiknopje erop het volume ernstig omlaag gooien, maar hier had ik alleen die -10db bij bass als optie.

Edit: ok, ik heb gisteren geswitched tussen muziekmodi, maar dat maakte geen enkel verschil.
Daarna heb ik aangegeven dat ik een sub heb, in de hoop dat de allerlaagste tonen naar de niet-bestaande sub zou worden doorgestuurd, maar ook daar merkte ik eigenlijk geen verschil! Dat is wel raar toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 11:53 ]

Verwijderd

Hallo onkyo mede-enthiousiastelingen,

Ik ben aan het twijfelen tussen de onkyo 414 en de 515. Grootste verschil is de audyssey, powered zone 2 out(voor mij beiden interessant), 10p en 4k upscaling (trekt me minder).

Echter heb ik alleen ruimte in mijn woonkamer voor een 5.1 set. Hierbij rijst dus de volgende vraag: hoe gebruiksvriendelijk werkt het om een 5.1 set op een 7.1 versterker aan te sluiten. Als ik hem eenmaal op 5.1 instel blijft hij hier dan opstaan of schakelt hij automatisch naar 7.1 als ik bijv een film kijk (en dit ondersteund).

Heb in een ver verleden een creative 7.1 set gehad en dat wil ik nooit meer! Door de upmix (pc-decoder) viel geluid weg of er kwam geen geluid uit de speakers!

Dan de boxen:
De 414 heeft geen bi-amp.
Is het dan wel mogelijk om hier bi-amp speakers op aan te sluiten, de HT 748 of HT 728(ik neem aan dat je ze gewoon verdeeld)?

Andere vraag:
ht-528: de speakers zonder bi-amp :
Frequency Response
Front/Center 80 Hz–20 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 27 Hz–150 Hz

HT -648 speakers met bi-amp :
Front 70 Hz–50 kHz
Center 70 Hz–50 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 27 Hz–150 Hz

Wat ik hieruit lees (ik neem aan dat ik iets verkeerd begrijp) is dat de 528 een groter geluidsbereik hebben (en daardoor beter)? Klopt dit wel?

vragen, vragen, vragen: hopelijk kunnen jullie wat licht op de zaak schijnen!
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:05:
Echter heb ik alleen ruimte in mijn woonkamer voor een 5.1 set. Hierbij rijst dus de volgende vraag: hoe gebruiksvriendelijk werkt het om een 5.1 set op een 7.1 versterker aan te sluiten. Als ik hem eenmaal op 5.1 instel blijft hij hier dan opstaan of schakelt hij automatisch naar 7.1 als ik bijv een film kijk (en dit ondersteund).

Heb in een ver verleden een creative 7.1 set gehad en dat wil ik nooit meer! Door de upmix (pc-decoder) viel geluid weg of er kwam geen geluid uit de speakers!
Die Creative was een 7.1 set met een 5.1 als bron, de Onkyo is andersom dus niet zo te vergelijken. Al sluit jij maar twee speakers aan op een 11.2 receiver, het kan allemaal. In het menu stel je namelijk in welke speakers wel dan wel niet aanwezig zijn en dus aangestuurd moeten worden.
Dan de boxen:
De 414 heeft geen bi-amp.
Is het dan wel mogelijk om hier bi-amp speakers op aan te sluiten, de HT 748 of HT 728(ik neem aan dat je ze gewoon verdeeld)?
Bi-Amp is het toekennen van meerdere eindtrappen aan één speaker, dus in principe twee "versterkers" op één speaker. Je speakers moeten dat wel ondersteunen en de speakers uit kant en klare setjes ondersteunen dat in 99,99% van de gevallen niet. En dan nog even er buiten gelaten of Bi-Amp wel nut heeft in een dergelijke situatie.
Andere vraag:
ht-528: de speakers zonder bi-amp :
Frequency Response
Front/Center 80 Hz–20 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 27 Hz–150 Hz

HT -648 speakers met bi-amp :
Front 70 Hz–50 kHz
Center 70 Hz–50 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 27 Hz–150 Hz

Wat ik hieruit lees (ik neem aan dat ik iets verkeerd begrijp) is dat de 528 een groter geluidsbereik hebben (en daardoor beter)? Klopt dit wel?
Dat Bi-Amp is dus niet correct, maar zie daarvoor boven.

In theorie is dat inderdaad waar, maar er zijn enkele dingen waar je rekening mee moet houden. Ten eerste zeggen cijfertjes niet over de klank. De enige manier om daar achter te komen is door te gaan luisteren, al is dat wel lastig met dergelijke setjes. Ten tweede staan er alleen grenswaarden en niet hoe deze gemeten zijn. Normaal wordt er gemeten op -3 dB, dat geeft een redelijk goed beeld van het bereik. Echter willen merken als Onkyo, Bose, Harman Kardon en dergelijke ook wel eens meten bij -6 dB, -12 dB of nog hoger. Voorbeeld: 20 - 20.000 Hz op -3 dB is beter (realistischer) dan 15 - 30.000 Hz op -6 dB. Dus ook hier kan je niet veel mee. En houdt in gedachten dat je met 20 - 20.000 Hz het grootste deel van het menselijk oor al hebt. Die 50.000 Hz (mocht dat dus gehaald worden) is alleen leuk om je hond mee te pesten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JB
  • Laatst online: 10:28

JB

Cédric roelt!

3nzym3 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Graag wil ik hier even op inhaken. In de handleiding van mijn Onkyo 608 zie ik in de datasheet dat de Pure Audio modus werkt met 2.1 3.1 5.1 en 7.1 :? Als ik op Pure Audio overschakel maken alleen mijn front speakers geluid. Weet iemand of en hoe je de sub ook kunt enablen in die modus?

Manual: http://www.manualowl.com/...608/Manual/220732?page=34

Mijn boefje is liev!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Tazzios

..

JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:55:
[...]
Graag wil ik hier even op inhaken. In de handleiding van mijn Onkyo 608 zie ik in de datasheet dat de Pure Audio modus werkt met 2.1 3.1 5.1 en 7.1 :? Als ik op Pure Audio overschakel maken alleen mijn front speakers geluid. Weet iemand of en hoe je de sub ook kunt enablen in die modus?

Manual: http://www.manualowl.com/...608/Manual/220732?page=34
sorry edit: handleiding bekeken

De modus zal te maken hebben met je bron niet met wat voor setup je hebt aangesloten zoals jij nu (vermoed ik) denkt.

Zou de output niet bepaald worden door de input ? 2.1 in is 2.1 uit.
edit2:
Met bron wordt de geluidsbron bedoelt. je onyko is (op de tuner na, welke een 2.0 bron zal zijn) zelf geen geluidsbron.

[ Voor 16% gewijzigd door Tazzios op 02-05-2012 15:17 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Tazzios schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:59:
[...]

De modus zal te maken hebben met je bron niet met wat voor setup je hebt aangesloten zoals jij nu (vermoed ik) denkt.
Hoe bedoel je dit dan precies? Ik heb nu een 5.1 set aangesloten maar in de manual lees ik of de bron (mijn versterker toch?) meerdere "verdeel" mogelijkheden heeft binnen pure audio namelijk 2.1 3.1 enz.

Mijn boefje is liev!

JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:04:
[...]
Hoe bedoel je dit dan precies? Ik heb nu een 5.1 set aangesloten maar in de manual lees ik of de bron (mijn versterker toch?) meerdere "verdeel" mogelijkheden heeft binnen pure audio namelijk 2.1 3.1 enz.
De bron is het apparaat voor de versterker, dus de aangesloten apparatuur.

Verder klinkt het wel logisch dat in Pure Direct alles door wordt gegeven, dus dat 2.0 gewoon 2.0 blijft en 5.1 blijft dan 5.1. Er zijn wel receivers die de mogelijkheid hebben om de subwoofer aan te sturen als de bron maar 2.0 is. Echter is het dan wel de vraag hoe "Pure" het nog is aangezien de receiver dan al weer meer doet dan alleen doorsturen. Bovenstaande is ook de reden dat velen hun subwoofer ook High Level aansluiten (via de speakerterminals) zodat er altijd een signaal naar de subwoofer gaat, ook in 2.0.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 02-05-2012 15:44 ]

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:50:

Die Creative was een 7.1 set met een 5.1 als bron, de Onkyo is andersom dus niet zo te vergelijken. Al sluit jij maar twee speakers aan op een 11.2 receiver, het kan allemaal. In het menu stel je namelijk in welke speakers wel dan wel niet aanwezig zijn en dus aangestuurd moeten worden.

Bi-Amp is het toekennen van meerdere eindtrappen aan één speaker, dus in principe twee "versterkers" op één speaker. Je speakers moeten dat wel ondersteunen en de speakers uit kant en klare setjes ondersteunen dat in 99,99% van de gevallen niet. En dan nog even er buiten gelaten of Bi-Amp wel nut heeft in een dergelijke situatie.

In theorie is dat inderdaad waar, maar er zijn enkele dingen waar je rekening mee moet houden. Ten eerste zeggen cijfertjes niet over de klank. De enige manier om daar achter te komen is door te gaan luisteren, al is dat wel lastig met dergelijke setjes. Ten tweede staan er alleen grenswaarden en niet hoe deze gemeten zijn. Normaal wordt er gemeten op -3 dB, dat geeft een redelijk goed beeld van het bereik. Echter willen merken als Onkyo, Bose, Harman Kardon en dergelijke ook wel eens meten bij -6 dB, -12 dB of nog hoger. Voorbeeld: 20 - 20.000 Hz op -3 dB is beter (realistischer) dan 15 - 30.000 Hz op -6 dB. Dus ook hier kan je niet veel mee. En houdt in gedachten dat je met 20 - 20.000 Hz het grootste deel van het menselijk oor al hebt. Die 50.000 Hz (mocht dat dus gehaald worden) is alleen leuk om je hond mee te pesten.
Als ik het goed begrijp, ik hoef dus slechts 1x tijdens de installatie aan te geven dat ik een 5.1 heb op mijn 7.1 versterker en ik ga dus nooit geluid 'missen' (dat is weggeknipt omdat ik 5 speakers ipv 7 heb)?

Volgens mij heeft de set HT 648 wel een 2-weg hoor. ;)
http://www.eu.onkyo.com/d...KS-HT648_datasheet_EN.pdf

True ik ga ook luisteren in wat winkels :9~ . Ik wil naar de HT 728, 528 en 648 luisteren (€170-300).
Mocht dit mij niet bevallen kan ik nog uitwijken naar de aluma 2080 5.1 (€ 550,-).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 15:47 . Reden: quotes vergeten ]

• JB

JB

Cédric roelt!

FeaR schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:40:
[...]

De bron is het apparaat voor de versterker, dus de aangesloten apparatuur.
Dus in mijn geval een Popcorn Hour bijv, die zou dan moeten sturen in welke modus de speakers worden aangestuurd? Das toch vreemd omdat de versterker het geluid afhandeld of sla ik de plank nu helemaal mis :? Daarbij weet ik eigenlijk niet hoe het met Pure Audio zit met het aanleveren van het geluid (in dit geval via HDMI vanuit de Popcorn) omdat er dan vanalles op de versterker wordt uitgeschakeld?

Mijn boefje is liev!

• Tazzios
  • Laatst online: 12:48

Tazzios

..

In pure audio stand zal hij alles 1-1 doorsturen komt er van je Popcorn Hour 2.0 dan hoor je alleen geluid door je fronts. Stuurt je Popcorn Hour 2.1 dan hoor je geluid door je fronts en sub.
Als je de 2.0 van je Popcorn Hour over meerdere speakers wilt moet je een andere andere mode kiezen dan Pure Audio.

bovenstaande theorie is untested ik heb wel zelf een onkyo staan
JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:44:
[...]
Dus in mijn geval een Popcorn Hour bijv, die zou dan moeten sturen in welke modus de speakers worden aangestuurd? Das toch vreemd omdat de versterker het geluid afhandeld of sla ik de plank nu helemaal mis :?
De receiver kan alleen verwerken wat hij binnen krijgt. Nu kan een receiver wel van 2.0 een soort van 5.1 maken door dingen als Dolby Pro Logic, maar met Pure Direct gaat alles één op één en zal het dus 2.0 blijven. Met Pure Direct is het dus afhankelijk van de bron en welke track deze stuurt, want die moet het geluid leveren. Je stelt toch ook in de PCH in dat je DTS uit wilt sturen, en dan stel je niet nog een keer in de receiver in dat hij er DD van moet maken.

Dat je in Pure Direct dus geen dingen toe kan passen als crossover is eigenlijk alleen logisch aangezien je anders geen één op één signaal meer hebt. Al ben ik behoorlijk blij met mijn Denon die wel gewoon de mogelijkheid heeft de subwoofer te betrekken bij Pure Direct in 2.0 :P

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 02-05-2012 16:28 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

FeaR schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Al ben ik behoorlijk blij met mijn Denon die wel gewoon de mogelijkheid heeft de subwoofer te betrekken bij Pure Direct in 2.0 :P
Ja ik meen dus dat ik ze dat bij Stassen ook heb zien doen met de 608. Ik weet iig zeker dat hij door wat instellingen in het menu (en voor 99% zeker op het moment dat Pure Audio actief was) de sub bij 2 boekenplank speakers betrok. Puur om het verschil te laten horen.

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 02-05-2012 17:30 ]

Mijn boefje is liev!

JB schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:27:
[...]
Ja ik meen dus dat ik ze dat bij Stassen ook heb zien doen met de 608. Ik weet iig zeker dat hij door wat instellingen in het menu (en voor 99% zeker op het moment dat Pure Audio actief was) de sub bij 2 boekenplank speakers betrok. Puur om het verschil te laten horen.
Kan ook zijn dat de subwoofer High Level aan was gesloten, dan betrek je dus ook de subwoofer er bij in Pure Direct.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 12:02
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op een setje Tannoy Revolution Signature DC4's.

Mijn receiver is een Onkyo TX SR508. De Tannoy's hebben qua gevoeligheid het volgende:
Sensitivity 87dB (2.83V @ 1m) en zijn 8 ohm

Nu speel ik nog op een setje Jamo S506-en. Die hebben dit:
Sensitivity 89dB (2,8V @ 1m) en zijn 6 ohm

Hoe moet ik precies dat 2,83 en 2,8V @ 1m interpreteren en wat is nou eigen het verschil tussen 8 en 6 ohm?

(Volgens mij) is het zo dat 8 ohm makkelijker aan te sturen is dan 6 ohm en is een gevoeligheid van 89dB makkelijker aan te sturen dan 87dB.

Heft dat elkaar dan op of hoe werkt dat? Ik bedoel de Tannoy's zijn makkelijker aan te sturen, want 8 ohm tegenover 6 ohm van de Jamo's en tegelijkertijd zijn ze minder makkelijk aan te sturen want 87dB tegenover 89dB van de Jamo's.

Kortom, heb ik aan de Onkyo genoeg om goed geluid uit de genoemde Tannoy speakers te krijgen of moet ik er echt wat zwaarders aan hangen?

:)

[ Voor 49% gewijzigd door vosss op 04-05-2012 01:14 ]

Geluid gaat er sowieso uitkomen, dus op die cijfertjes hoef je je zeker niet blind te staren. Sowieso zegt die "xx Ohm" niet veel, want dat is nominaal. Het is handiger om te weten wat het impedantieverloop van de speaker is. Er zijn speakers met nominaal 8 Ohm, maar die lastiger aan te sturen zijn dan speakers met 6 Ohm. Simpelweg omdat er speakers zijn die ook behoorlijk dippen. Een gemiddelde speaker dipt naar 4 Ohm en kan pieken over de 12 Ohm hebben. Zolang dit pieken zijn kan elke receiver het wel handelen. Langer op of lager dan 4 Ohm kan lastig worden. Vandaar dat speakers met 4 Ohm impedantie standaard niet altijd even lekker werken op een lichte receiver.

Het is ook niet zo dat je kan zeggen dat 6 Ohm twee minder is dan 8 Ohm en dat je daarom die twee maar bij de 87 dB op kan tellen zodat je op 89 dB komt. Creatief is het wel :P

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 16:01
Offtopic: @FeaR gefeliciteerd met je verjaardag :) ;)

• vosss
Het is ook niet zo dat je kan zeggen dat 6 Ohm twee minder is dan 8 Ohm en dat je daarom die twee maar bij de 87 dB op kan tellen zodat je op 89 dB komt. Creatief is het wel :P
Dat dacht ik ook! 8-)

Maargoed, jij/jullie verwachten geen problemen als ik die Tannoy's aansluit op deze Onkyo? :)

=edit=
En volgens de poster boven mij ben je jarig. Van harte :)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:00
Offtopic: @Fear! van harte met je 26e verjaardag!

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Gefeliciteerd FeaR!

Edit: Never mind. Het was uiteraard weer een extreem simpele fix.

[ Voor 92% gewijzigd door Ample Energy op 04-05-2012 17:04 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik kan, misschien ten overvloede, nog even bevestigen dat de TP-Link TL-WN721N zonder problemen werkt in combinatie met mijn Onkyo TX-NR609. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de originele WiFi dongle van Onkyo. :)

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Ik vermoed dat deze vraag ook al vaker gesteld is, maar google heb ik niets mee gevonden...
Ik ben benieuwd naar de optie op de monitor-out (composite) te gebruiken om mijn beamer aan te sturen...

Ik wil wellicht een nieuwe AV aanschaffen en was benieuwd o mijn geoogde setup gaat werken. Die zou dan zijn als volgt:

DVD / SettopBox / HTPC via HDMI aansluiten op de HDMI ingangen van de Onkyo
Mijn TV aansluiten op de HDMI uitgang van de Onkyo
Mijn beamer aansluiten op de monitor uit van de Onkyo.

Als ik nu bijvoorbeeld de HTPC wil bekijken op de beamer, zou volgens mijn beredenering de audio perfect via HDMI worden afgespeeld, het beeld via HDMI binnenkomen en gedownscaled naar composiet (niet component)
en kan ik dus mijn HDMI-bron via composite naar mn beamer sturen.

Klopt deze aanname? Ik begreep van een verkoper dat dit niet ging werken, omdat de monitor-uit alleen maar de monitor-in weergaf... maarja, er zit geen "monitor-in" op, dus ik twijel daardoor meteen aan zijn deskundigheid.

Alvast bedankt voor jullie antwoord! Overigens, ik zou dan bijvoorkeur gaan voor de TX NR515 of de TX NR616.. Met name om de 2 HDMI uitgangen en de toekomst-klare oplossing (wie weet ooit een HDMI beamer he ;) )

• Annuk
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:58:
Ik vermoed dat deze vraag ook al vaker gesteld is, maar google heb ik niets mee gevonden...
Ik ben benieuwd naar de optie op de monitor-out (composite) te gebruiken om mijn beamer aan te sturen...

Ik wil wellicht een nieuwe AV aanschaffen en was benieuwd o mijn geoogde setup gaat werken. Die zou dan zijn als volgt:

DVD / SettopBox / HTPC via HDMI aansluiten op de HDMI ingangen van de Onkyo
Mijn TV aansluiten op de HDMI uitgang van de Onkyo
Mijn beamer aansluiten op de monitor uit van de Onkyo.

Als ik nu bijvoorbeeld de HTPC wil bekijken op de beamer, zou volgens mijn beredenering de audio perfect via HDMI worden afgespeeld, het beeld via HDMI binnenkomen en gedownscaled naar composiet (niet component)
en kan ik dus mijn HDMI-bron via composite naar mn beamer sturen.

Klopt deze aanname? Ik begreep van een verkoper dat dit niet ging werken, omdat de monitor-uit alleen maar de monitor-in weergaf... maarja, er zit geen "monitor-in" op, dus ik twijel daardoor meteen aan zijn deskundigheid.

Alvast bedankt voor jullie antwoord! Overigens, ik zou dan bijvoorkeur gaan voor de TX NR515 of de TX NR616.. Met name om de 2 HDMI uitgangen en de toekomst-klare oplossing (wie weet ooit een HDMI beamer he ;) )
Het klopt wat de verkoper je heeft verteld, er is tot nog toe (bij mijn weten) geen enkele receiver die vanaf HDMI kan downscalen, de meeste receivers kunnen vrijwel allemaal alleen upscalen, dus van analoge input naar HDMI output, maar andersom gaat dus niet werken.
Er zijn volgens mij wel soort switchboxen die dus wel een HDMI signaal kunnen downgraden naar een composite signaal.
De deskundigheid v/d verkoper valt dus wel mee, het klopt miss dat er geen monitor in zit, maar hij bedoelt hier waarschijnlijk de component en composiet in mee.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Annuk schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:12:
[...]

Het klopt wat de verkoper je heeft verteld, er is tot nog toe (bij mijn weten) geen enkele receiver die vanaf HDMI kan downscalen, de meeste receivers kunnen vrijwel allemaal alleen upscalen, dus van analoge input naar HDMI output, maar andersom gaat dus niet werken.
Er zijn volgens mij wel soort switchboxen die dus wel een HDMI signaal kunnen downgraden naar een composite signaal.
De deskundigheid v/d verkoper valt dus wel mee, het klopt miss dat er geen monitor in zit, maar hij bedoelt hier waarschijnlijk de component en composiet in mee.
He das balen! Dat zou dan betekenen dat ik mijn randapparatuur niet alleen via HDMI moet aansluiten maar ook via de component aansluitingen?

Mijn HTPC (een popcornhour) heeft bijv wel een composiet aansluiting, dus dat zou dan inhouden dat ik mn popcorn via HDMI moet aansluiten voor naar mn TV en dan via composiet voor mn beamer... Moet ik dan ook nog de optische kabel aansluiten vor audio? Of gaat dat wel via HDMI? (En dat betekent ook weer een hele berg aan bekabeling achter mn set, waarvan ik hoopte dat het weg zou zijn.... )

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
sjaool schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:37:
Ik kan, misschien ten overvloede, nog even bevestigen dat de TP-Link WN721N zonder problemen werkt in combinatie met mijn Onkyo TX-NR609. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de originele WiFi dongle van Onkyo. :)
Hier hebben we wat aan! thnx :)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 08:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb ruzie met mijn TX-NR809, ik heb de android app op mijn telefoon staan, en ik heb het al op meerdere telefoons geprobeerd, dus aan mijn telefoon of instellingen ligt het niet, mijn probleem is als volgt:

De app werkt, mijn versterker wordt gevonden, en ik kan alles bedienen, behalve de NET functies, ik kan de versterker op NET zetten, maar zodra ik naar de bediening van de NET functie wil om bijvoorbeeld een radiostation te selecteren of in spotify muziek aan te zetten dan krijg ik enkel een leeg venster te zien met "NET Top" en "Back" boven in het scherm, als ik een van de 2 aan klik dan krijg ik te zien: " Connecting, Acquiring Data" en dat blijft, hoe lang ik ook wacht.
Als ik met de afstandsbediening een nummer aan zet in spotify, dan verschijnt wel het "now playing" knopje rechts bovenin, maar als ik daar op klik gebeurd er niets.

Iemand enig idee hoe ik dit verhelp?

• sjaool

sjaool

Dacuuu schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:31:
[...]

Hier hebben we wat aan! thnx :)
De TP-Link TL-WN722N schijnt ook te werken maar die is nog wat groter i.v.m. de antenne. ;)

Verwijderd

Hoi allemaal,

Kun je bij de TX-NR609 ook instellen met welke source de receiver default start?
Ik wil bv dat de receiver met de NET functie start, zodat ik er niet iedere keer naartoe hoef te navigeren.
Ik kan het nergens vinden, en misschien kan het ook niet.

Alvast bedankt voor de reactie.

Hans.

• sjaool

sjaool

De receiver start met de laatste gekozen bron. Het is volgens mij niet mogelijk om een standaard bron te kiezen.

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 06 mei 2012 @ 10:52:
De receiver start met de laatste gekozen bron. Het is volgens mij niet mogelijk om een standaard bron te kiezen.
Maar met bron bedoel je dan de laaste HDMI source. Ik gebruik hem veel als internet radio, dus wil ik hem default op de NET source laten opstarten.
Nou, heelaas dan maar. Misschien in een toekomstige firmware update.

Is er misschien al iemand die een remote code voor de VU+DUO sat receiver heeft gevonden?

Hans.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2012 11:16 ]

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:35
Verbruiken de nieuwe Onkyo receivers nog steeds 30watt continu in standby / HDMI through mode?

Ik heb mn 507 verkocht en ben nu aan het oriënteren op een nieuwe receiver + 2 vloerstaanders.

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Maar met bron bedoel je dan de laaste HDMI source. Ik gebruik hem veel als internet radio, dus wil ik hem default op de NET source laten opstarten.
Nou, heelaas dan maar. Misschien in een toekomstige firmware update.

Is er misschien al iemand die een remote code voor de VU+DUO sat receiver heeft gevonden?

Hans.
Als je de receiver met NET als source uitzet dan staat de receiver daar ook weer op als je de receiver weer aanzet.

• Dacuuu
sh4dow schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:02:
Verbruiken de nieuwe Onkyo receivers nog steeds 30watt continu in standby / HDMI through mode?

Ik heb mn 507 verkocht en ben nu aan het oriënteren op een nieuwe receiver + 2 vloerstaanders.
Dat is toch alleen bij passtrough? Toch niet in standaard stand-by?

• sh4dow
Klopt, dat was bij m'n 507 het geval bij HDMI passtrough, niet bij standby.

Ik vind het wel handig om alles aan te sluiten via de receiver en dan 1 hdmi out naar de TV maar niet als dat 30watt continu kost. Hoe is dit bij de huidige Onkyo modellen, doen andere merken dat beter?

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 23:06
Ik heb mijn 609 zo ingesteld dat ie via het netwerk te bereiken is. Als ik de receiver in standby zet dan is ie dus nog bezig met luisteren naar inkomende signalen. Echter als ik netwerk-control uit zet en ik zet dan de receiver in standby dan gaat mijn subwoofer (Jamo 260) luid brommen.

Is dit een bekend probleem? Heb ik mogelijk iets fout gedaan met de kabels? Ik heb er nu dan geen last van maar volgens mij verbruikt de receiver op deze manier wel (veel) meer stroom.

Verwijderd

Hallo,

Doordat mijn oude versterker kapot is gegaan heb ik laatst een nieuwe Onkyo TX-8050 aangeschaft. ik gebruik hem in combinatie met 2 home-made speakers en mijn audio-technica ATH-m50.
Alleen als ik de koptelefoon op de TX-8050 aansluit, dan hoor ik een duidelijke ruis in mijn linker oorschelp. Ik heb al gekeken of het aan de cd speler, de computer of de plaats van de versterker lag. Als ik dus de hoofdtelefoon op de versterker aansluit en verder alleen het stroom aansluit, dan heb ik nog steeds de storende ruis. Is dit normaal bij Onkyo versterkers, of moet ik contact opnemen met de winkel?

• JB

JB

Cédric roelt!

Weet iemand of en hoe ik met de AB kan schakelen naar Pure Audio :? Ik wil niet steeds naar de versterker lopen :P Betreft een TX-SR608. Zodra ik weet welke knop of optie het is kan ik mijn Logitech Harmony instellen.

Mijn boefje is liev!

• sjaool

sjaool

Nope, er is geen Pure Audio mogelijkheid op de afstandsbediening. Dat wordt dus lopen. ;)

• vosss
Op mijn TX-SR508 kan ik dat wel gewoon kiezen op de afstandsbediening. Meerdere keren op de knop "music" drukken.

Vreemd dat dat op een duurder model niet zou kunnen :?

• sjaool

sjaool

Zou kunnen dat dat ook zo is. Ik heb het over een dedicated Pure Audio button die meteen voor deze functie kiest. Dit vind ik dan ook meteen één van de tekortkomingen aan de afstandsbediening dat je alle muziekfuncties moet doorlopen wil je de gewenste functie krijgen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Mja het viel me wel op dat de versterker bij een film wel overschakelt naar 5.1 (wat opzich wel prettig is) zodra ie dat zo aangeboden krijgt maar ik zou dan graag via de AB weer naar pure audio willen als ik muziek wil draaien. Zal eens proberen met de knop Music.

Mijn boefje is liev!

• vosss
Kan ik aan mijn Onkyo TX SR508 2 speakers van 8 ohm aansluiten en een center van 6 ohm aansluiten zonder problemen?

Heel dat ohm gebeuren snap ik niet namelijk en mijn nieuwe speakers zijn 8 ohm en de center die bij de oude speakers hoorde is (net als de oude speakers) 6 ohm.

Gaat dat problemen geven? Of kan dat gewoon? :?

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Vosss
Ja, dat kan. In de handleiding van je Onkyo staat een beginners uitleg over Ohm (weerstand), met name hoe in te stellen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• vosss
Ik las in een ander topic al dat FeaR zei dat het geen probleem was.
Ik zal de handleiding er eens bijpakken en lezen (mannen doen dat doorgaans toch niet? :P )

Wie weet steek ik nog wat op :)

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
En weer even een vraagje over het geluid bij mij...

Ook weer bij een aantal series, zit er niet overal een Dolby Digital track bij. als dit zo is gaat de receiver het in zo'n ingesteld mode afspelen (heb ik op PLII movie staan). Bij een aantal series is het zo dat op sommige momenten het geluid gaat haperen. Het is alsof hij geen signaal krijgt en gewoon uit gaat zeg maar. als iemand dan praat gaat ie weer aan maar mis ik dus weer een stukje van het geluid en dus het gesprek. Vreselijk irritant en het ligt echt aan de receiver....

Mijn vraag is dus.. heb ik iets verkeerd ingesteld? Is dit een firmware probleem? De enige oplossing die ik heb is via mijn PS3 kijken (via PS3 media server) om de 1 of andere reden hapert ie dan niet. dit haperen doet ie zowel via HDMI als via Optical en Coax. Zowel via PC als via Standalone bluray speler.

Mijn standalone bluray is aan het einde van z'n leven aan het komen (kan soms wel es een bluray niet lezen) dus ik ben aan het kijken om mijn pc als media center in te richten... maar als ie dan blijft haperen schiet dat niet op natuurlijk.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vosss schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:48:
Ik zal de handleiding er eens bijpakken en lezen (mannen doen dat doorgaans toch niet? :P )

Wie weet steek ik nog wat op :)
Dus een vrouw weet waar RTFM voor staat? :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

vosss schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:48:
En dan is het waar :+

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Dus een vrouw weet waar RTFM voor staat? :+
Heb het even nagevraagd. Staat voor druk alle knopjes in..... (Bron: vrouw-persoon naast mij op de bank)

Carpe Diem

• vosss
Voor mij wel in elk geval. Als het stuk gaat stuur ik je de rekening wel :P ;)

• vosss
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Dus een vrouw weet waar RATM voor staat? :+
8) Rage Against The Machine 8)

• sh4dow
sh4dow schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:02:

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?
sh4dow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:08:
[...]
Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?
Geen concreet antwoord aangezien ik ook geen wattages weet, alleen dat de nieuwe modellen met Hybrid Passthrough wel een stuk zuiniger zouden zijn. Ergens anders op GoT is er wel gesproken over de modellen van Yamaha welke 2 - 3 Watt verbruiken in Passthrough.

Maar waarom geen leuke stereoversterker nemen als je toch voor 2.0 gaat? Lagere modellen surroundreceivers zijn niet echt sterk op stereogebied.

• sh4dow
FeaR schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:58:
Geen concreet antwoord aangezien ik ook geen wattages weet, alleen dat de nieuwe modellen met Hybrid Passthrough wel een stuk zuiniger zouden zijn. Ergens anders op GoT is er wel gesproken over de modellen van Yamaha welke 2 - 3 Watt verbruiken in Passthrough.

Maar waarom geen leuke stereoversterker nemen als je toch voor 2.0 gaat? Lagere modellen surroundreceivers zijn niet echt sterk op stereogebied.
Doet Denon het ook beter in passthrough? Ik kan zo geen specs vinden waar deze waarden in staan.

Ik wil starten met 2.0 inderdaad, later komen daar nog een sub en center bij. En misschien rear speakers.

• Dacuuu
Ik heb net een nieuwe tv: Samsung UE46ES6710. En ik heb de onkyo 609. Nu heb ik mijn mediaspeler(popcornhour) aangeslopten op de onkyo 609 via HDMI, en dan gaat er vanaf de onkyo 1 hdmi kabel naar de tv. Nu heb ik straks ziggo tv, hiervoor moet ik nog een smartcard houder kopen. Vaak vind ik het geluid van de tv zelf, genoeg om het nieuws, pauw en Witteman etc te kijken. Nu kan ik wel de passtrough gebruiken van de onkyo maar dan verbruikt hij weer veel watt voor die paar keer in het jaar 5.1 geluid vanaf de tv bron. Kan ik ook vanaf de TV een SPIF kabel ofzo naar de onkyo leggen om zo voor een enkel keertje 5.1 geluid te krijgen voor de tv bron?

Huidige situatie:

mediaspeler(hdmi kabel) -> Onkyo 609 -> TV

En straks heb ik dus nog digitale tv. Waar ik heel soms leuk vind om 5.1 geluid te hebben. Maar omdat dit dus maar enkele keren per jaar is vind ik de 30 watt passtrough optie te duur.

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Dacuuu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:36:
Ik heb net een nieuwe tv: Samsung UE46ES6710. En ik heb de onkyo 609. Nu heb ik mijn mediaspeler(popcornhour) aangeslopten op de onkyo 609 via HDMI, en dan gaat er vanaf de onkyo 1 hdmi kabel naar de tv. Nu heb ik straks ziggo tv, hiervoor moet ik nog een smartcard houder kopen. Vaak vind ik het geluid van de tv zelf, genoeg om het nieuws, pauw en Witteman etc te kijken. Nu kan ik wel de passtrough gebruiken van de onkyo maar dan verbruikt hij weer veel watt voor die paar keer in het jaar 5.1 geluid vanaf de tv bron. Kan ik ook vanaf de TV een SPIF kabel ofzo naar de onkyo leggen om zo voor een enkel keertje 5.1 geluid te krijgen voor de tv bron?

Huidige situatie:

mediaspeler(hdmi kabel) -> Onkyo 609 -> TV

En straks heb ik dus nog digitale tv. Waar ik heel soms leuk vind om 5.1 geluid te hebben. Maar omdat dit dus maar enkele keren per jaar is vind ik de 30 watt passtrough optie te duur.
Je kan volgens mij gewoon gebruik maken van de ARC (Audio Return Channel) functie. Dan stuurt je TV het geluidsignaal over de HDMI kabel terug. Onkyo onderststeunt dit. Dan hoef je dus geen extra SPDIF kabeltje aan te leggen, en is een HDMI kabel vanaf de Onkyo naar de TV voldoende.Let dan wel op, je TV heeft vaak maar 1 HDMI ingang die ARC ondersteunt!

BIj mijn TV (Panasonic) kan ik instellen of ik het geluid via de ARC (dus, versterker) wil of via de TV speaker.

• Dacuuu
kgb545 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:08:
[...]

Je kan volgens mij gewoon gebruik maken van de ARC (Audio Return Channel) functie. Dan stuurt je TV het geluidsignaal over de HDMI kabel terug. Onkyo onderststeunt dit. Dan hoef je dus geen extra SPDIF kabeltje aan te leggen, en is een HDMI kabel vanaf de Onkyo naar de TV voldoende.Let dan wel op, je TV heeft vaak maar 1 HDMI ingang die ARC ondersteunt!

BIj mijn TV (Panasonic) kan ik instellen of ik het geluid via de ARC (dus, versterker) wil of via de TV speaker.
Ja, maar met ARC blijft de onkyo toch in standby staan? Resultaat: 30 watt per uur.
Of kan je het geluid echt switchen op de tv? dus kies je voor tv audio (hoeft de onkyo niet aan te staan) kies je voor ARC dan moet de onkyo aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 08-05-2012 17:33 ]

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Dacuuu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:30:
[...]

Ja, maar met ARC blijft de onkyo toch in standby staan? Resultaat: 30 watt per uur.
Of kan je het geluid echt switchen op de tv? dus kies je voor tv audio (hoeft de onkyo niet aan te staan) kies je voor ARC dan moet de onkyo aan.
hmm verrek je hebt gelijk. HDMI regeling (RIHD) staat bij mij aan op de Onkyo, anders heb je geen ARC functie. En helaas kan je pass-through niet uitzetten als RIHD aanstaat. Dat wordt dus toch een SPDIF kabeltje vrees ik. Of iedere keer RIHD aan/uit zetten als je ARC wilt gebruiken, maar dat lijkt me niet echt handig.

• Dacuuu
Dus de volgende keuze

RIHD handmatig aanzetten/uitzetten op de onkyo als ik surround wil luisteren van kabel tv.
Of een SPDIF kabel trekken vanaf de tv naar de onkyo 609. Moet ik dan een speciale functie kiezen op de receiver? Want de onkyo moet wel weten dat ik op het moment ik dat wil, het geluid wil laten lopen via de SPDIF kabel.

Edit: En het gaat om deze kabel toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 08-05-2012 22:40 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb een Cam module in de TV en voor het geluid heb ik een optical lopen van TV naar de 609, vanwege het feit dat mijn W5500 geen ARC ondersteund. Ik luister wel altijd het geluid via de versterker. Voor de rest zit alle HDMI apparatuur (PS3 en HTPC) op de 609.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Dacuuu
thunder8 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:45:
Ik heb een Cam module in de TV en voor het geluid heb ik een optical lopen van TV naar de 609, vanwege het feit dat mijn W5500 geen ARC ondersteund. Ik luister wel altijd het geluid via de versterker. Voor de rest zit alle HDMI apparatuur (PS3 en HTPC) op de 609.
Op welke functie zet je je onkyo om het geluid te horen via de optical? tv/cd?

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
Dacuuu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:30:
[...]

Bij mijn 509 schakelt hij na een seconde of 10~20 geen signaal toch echt uit met ARC aan. Verbruik is inderdaad die eerste 10 seconden nog iets van 27 watt maar daarna wordt het onmeetbaar laag.

De exacte instellingen weet ik even niet uit m'n hoofd maar ik weet dus wel zeker dat ARC niet automatisch continu 30 watt sluik verbruik betekent

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dacuuu schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Op welke functie zet je je onkyo om het geluid te horen via de optical? tv/cd?
In de setup van de 609 kan je een bepaalde input koppelen aan een output. In dit geval dus de Optical1 aan de TV. Durf zo niet uit me hoofd te zeggen waar het precies in zit, maar het zit in ieder geval in je setup. Dit was voor mij in eerste instantie ook heel erg zoeken. Ben een half uur bezig geweest om geluid van me tv over de speakers te krijgen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Dacuuu
thunder8 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:17:
[...]

In de setup van de 609 kan je een bepaalde input koppelen aan een output. In dit geval dus de Optical1 aan de TV. Durf zo niet uit me hoofd te zeggen waar het precies in zit, maar het zit in ieder geval in je setup. Dit was voor mij in eerste instantie ook heel erg zoeken. Ben een half uur bezig geweest om geluid van me tv over de speakers te krijgen.
Als ik voor de optische kabel ga kom ik er met jullie hulp wel uit :9
kippetje01 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Bij mijn 509 schakelt hij na een seconde of 10~20 geen signaal toch echt uit met ARC aan. Verbruik is inderdaad die eerste 10 seconden nog iets van 27 watt maar daarna wordt het onmeetbaar laag.

De exacte instellingen weet ik even niet uit m'n hoofd maar ik weet dus wel zeker dat ARC niet automatisch continu 30 watt sluik verbruik betekent
Geen signaal is dus het zelfde verbruik als de onkyo uit, met stekker in stopcontact. 0.1 W ofzo zal dat wel zijn. Maar hoe zit het dan als je TV kijkt via de speakers van de tv zelf?

Verwijderd

Dit setje op het oog ( Klik ).
Aangezien we op dit moment nog geen plaats hebben voor twee rear speakers, vroeg ik mij af of je het geluid dan gewoon kan sturen door de andere en hem niet op 5.1 zetten maar 2.1(?)

Verwijderd

Dacuuu schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:27:
[...]

Als ik voor de optische kabel ga kom ik er met jullie hulp wel uit :9

[...]
Optische kabel van tv ===> digitaal in 2 op de Onkyo. Setup Onkyo: Digital Audio output: tv/cd op optical 2 zetten. Als je tv kijkt en je wilt het geluid via de Onkyo horen, kies dan op de AB voor tv/cd

Handleiding: blz 45 en wat eerder in het topic: HarmoniousVibe in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2" en lees dan vanaf daar even verder.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 19:45 ]

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:03

florholvoet

aka F0x.be

Om nog even terug in te pikken op het probleem van de brom in stand-by bij de TX-NR414, ik heb hem inmiddels geïnstalleerd en ik heb hier geen last van.

We hebben wel groene stroom die zal wat zuiverder zijn :+

Ik had me al verwacht aan een hoop instelwerk, maar aan de installatie van de Onkyo met een 5.1 set van harman/kardon en allemaal HDMI apparaten was eigenlijk niks aan... Bijna té simpel dat ik begin te denken dat ik dingen over het hoofd zie.
Al mijn instellingen zijn gelijk aan de standaardinstellingen. Zijn er dingen die jullie zeker aanraden om aan te passen?

Overigens staat hij bij muziek standaard en bij mij dus altijd in "All ch stereo". Ik vind dat dat wel leuk geluid oplevert. Pure Audio is echter nogal scherp met weinig dimensie.. Wat is hier het nut van, daar wil je toch niet naar luisteren?? (Muziek getest met ingebouwde Spotify)

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• gysman11
  • Niet online
reparatie update: 20 maart txnr509 weggebracht naar ce-repair. Vandaag teruggebeld: het defecte onderdeel (iets met de voeding (509 ging aan en na 3 seconden weer uit)) is blijkbaar moeilijk tot niet meer leverbaar.

ze willen nu via Foka (de leverancier) het aan Foka betaalde geld teruggeven. Tijd voor iets nieuws dus. Niet goed voor mijn vertrouwen in Onkyo, dat dan weer wel...

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12 17:17

Tom Yam

(>'.')>

helaas heb ik een probleempje.
Mijn Onkyo 579 doet raar. Het is als volgt: ik heb de UPC mediabox, m'n mediaspeler, m'n PS3 allemaal via HDMI aangesloten. En dan op de HDMI out alle signalen naar m'n tv. Tot zover niks raars.

Nu lijkt vandaag dat de HDMI input (alle 3) niet in de receiver tot het HDMI out gedeelte komen.
De HDMI Out is het probleem niet, aangezien ik op mn tv wel de menutjes en volumebar te zien krijg. Ook de UPC box, mediaplayer en Playstation zijn het probleem niet: die deden het gisteren nog gewoon en wanneer ik ze direct op de TV aansluit werkt het gewoon.
Factory reset heeft niet geholpen, kabels wisselen heeft niet geholpen...

Nu is de vraag: wat zou het kunnen zijn en hoe is het mogelijk op te lossen?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 15:14
NiTiN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:32:
Mijn Onkyo 579 doet raar. Het is als volgt: ik heb de UPC mediabox, m'n mediaspeler, m'n PS3 allemaal via HDMI aangesloten. En dan op de HDMI out alle signalen naar m'n tv. Tot zover niks raars.

Nu lijkt vandaag dat de HDMI input (alle 3) niet in de receiver tot het HDMI out gedeelte komen.
De HDMI Out is het probleem niet, aangezien ik op mn tv wel de menutjes en volumebar te zien krijg. Ook de UPC box, mediaplayer en Playstation zijn het probleem niet: die deden het gisteren nog gewoon en wanneer ik ze direct op de TV aansluit werkt het gewoon.

Heb 1 maand geleden precies hetzelfde gehad met mijn Onkyo 609. ene dag doet alles het wel, volgende dag krijg ik met geen mogelijkheid meer beeld van ps3, mediaspeler, dreambox etc naar me tv!! wel kon ik gewoon via onkyo alle menu's benaderen. ook na alle mogelijke resetts en updates etc. lukte het niet.

heb me onkyo terug gebracht naar Mediamarkt (2maanden oud) en deze is ter reparatie naar Ce Repairs gestuurd. zij hebben de HDMi Board vervangen en alles werkt weer zoals het hoort!!!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 13:00
Is het mogelijk om met de 515 of 616 ook verschillende signalen uit te sturen via de dual hdmi out?

Zo dus:
Op 1e TV - signaal van de HTPC geluid via reciever
Op 2e TV - signaal van de Xbox geluid via de hdmi out op de tv

In de handleidingen word ik er ook niet veel wijzer van.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Diamond4ever
NiTiN schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:32:

Dit heb ik ook wel eens... Stekker eruit en paar seconden later weer erin en dan werkt ie weer.
Diamond4ever schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:04:
En weer even een vraagje over het geluid bij mij...

Ook weer bij een aantal series, zit er niet overal een Dolby Digital track bij. als dit zo is gaat de receiver het in zo'n ingesteld mode afspelen (heb ik op PLII movie staan). Bij een aantal series is het zo dat op sommige momenten het geluid gaat haperen. Het is alsof hij geen signaal krijgt en gewoon uit gaat zeg maar. als iemand dan praat gaat ie weer aan maar mis ik dus weer een stukje van het geluid en dus het gesprek. Vreselijk irritant en het ligt echt aan de receiver....

Mijn vraag is dus.. heb ik iets verkeerd ingesteld? Is dit een firmware probleem? De enige oplossing die ik heb is via mijn PS3 kijken (via PS3 media server) om de 1 of andere reden hapert ie dan niet. dit haperen doet ie zowel via HDMI als via Optical en Coax. Zowel via PC als via Standalone bluray speler.

Mijn standalone bluray is aan het einde van z'n leven aan het komen (kan soms wel es een bluray niet lezen) dus ik ben aan het kijken om mijn pc als media center in te richten... maar als ie dan blijft haperen schiet dat niet op natuurlijk.
Iemand een idee? Best een irritant probleem :(

Shikaka schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:16:
Is het mogelijk om met de 515 of 616 ook verschillende signalen uit te sturen via de dual hdmi out?

Zo dus:
Op 1e TV - signaal van de HTPC geluid via reciever
Op 2e TV - signaal van de Xbox geluid via de hdmi out op de tv

In de handleidingen word ik er ook niet veel wijzer van.
Volgens mij is dat niet mogelijk aangezien tot op heden de HDMI Outs allemaal bedoeld zijn voor de Main Zone (Zone 1). Denon en Pioneer hebben voor dit modeljaar al wel modellen aangekondigd welke een HDMI Out voor een andere Zone hebben.
Diamond4ever schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:31:
[...]
Iemand een idee? Best een irritant probleem :(
Waarom zou je met een Dolby Digital-track kiezen voor een modus als Dolby Pro Logic II? Dolby Digital is al 5.1 en heeft niet iets als Pro Logic nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 10-05-2012 07:43 ]

• kippetje01
Dacuuu schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:27:
[...]

[...]

Geen signaal is dus het zelfde verbruik als de onkyo uit, met stekker in stopcontact. 0.1 W ofzo zal dat wel zijn. Maar hoe zit het dan als je TV kijkt via de speakers van de tv zelf?
Dat heb ik nog niet geprobeerd om eerlijk te zijn, ik luister altijd via de onkyo. Ik kan het wel eens testen hoor.

@Fear, hij bedoelt denk ik dat als er geen dolby is dat hij prologic wil gebruiken.
kippetje01 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:23:
[...]
@Fear, hij bedoelt denk ik dat als er geen dolby is dat hij prologic wil gebruiken.
Zo, volgens mij was ik nog niet helemaal wakker vanmorgen :Z :$

• Diamond4ever
jullie allebij niet volgens mij :P probleem is niet wat ik wil gebruiken maar wat de receiver laat horen... hij stotterd en laat de helft van het geluid maar horen...

maakt niet uit wat ik gebruik kwa pro logic of wat dan ook... hij stotterd gewoon... en als ik niks aan de pc/standalone veranderd en em gewoon laat door spelen en de kabel van de receiver zo in mijn z5500 stop werkt het geluid perfect zonder stotteren.. dus de receiver doet iets wat ik niet wil :(

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 13:00
FeaR schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:41:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk aangezien tot op heden de HDMI Outs allemaal bedoeld zijn voor de Main Zone (Zone 1). Denon en Pioneer hebben voor dit modeljaar al wel modellen aangekondigd welke een HDMI Out voor een andere Zone hebben.
Helaas dan maar verder kijken naar de pioneers of denons ;(

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• kippetje01
Diamond4ever schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:34:
jullie allebij niet volgens mij :P probleem is niet wat ik wil gebruiken maar wat de receiver laat horen... hij stotterd en laat de helft van het geluid maar horen...

maakt niet uit wat ik gebruik kwa pro logic of wat dan ook... hij stotterd gewoon... en als ik niks aan de pc/standalone veranderd en em gewoon laat door spelen en de kabel van de receiver zo in mijn z5500 stop werkt het geluid perfect zonder stotteren.. dus de receiver doet iets wat ik niet wil :(
Vreemd, aangezien het met alle kabels niet werkt zou je bijna denken dat het in het bron signaal zit, maar ook dat gaat dus niet op. Kun je de receiver eens proberen op de pure audio mode? Dan zou hij niets moeten doen qua processing namelijk.
Ik neem overigens aan dat het signaal wat aangeleverd wordt gewoon stereo is?

Verwijderd

Ik heb gisteren wat geexperimenteerd met de geluidsinstellingen om de lage tonen produktie wat in te dammen.

Ik heb een 4.0 opstelling met 2 XL voorspeakers en 2 kleine rears. Ik had de voorspeakers als LARGE ingesteld en vroeg me af wat er zou gebeuren met de lage tonen (denk aan explosies, neervallende spaceships etc) als ik de speakers of small zou zetten. Tot mijn grote verbazing was er geen enkel verschil! Ik heb ook de SUB aangezet (ook al heb ik die niet), om te kijken of die frequenties naar het luchtledige zouden worden gestuurd ipv de fronts, geen enkel verschil. Ik heb die crossover frequentie op 40 en op 200 gezet, geen enkel verschil.

Het enige wat ik kan doen is bij audio de 'bass' op -10db zetten wat wel scheelt, maar niet echt heel erg.

Iemand een idee waarom die geprobeerde instellingen geen enkel verschil maken?
Welke speakers heb je? Want XL-zegt niet zo veel. Er zijn ook merken die een melkpakje op een zuil monteren om er zo een vloerstaander van te maken. Echter doet zoiets niet met het bereik. Al zou je met een crossover van 40 of 200 Hz toch zeker wel een verschil moeten merken met je speakers op small.

• Julianvanc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 12:06
nee

[ Voor 98% gewijzigd door Julianvanc op 11-05-2012 14:22 . Reden: kan delete knop niet vinden, verkeerde topic ]

• Diamond4ever
kippetje01 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:11:
[...]

Vreemd, aangezien het met alle kabels niet werkt zou je bijna denken dat het in het bron signaal zit, maar ook dat gaat dus niet op. Kun je de receiver eens proberen op de pure audio mode? Dan zou hij niets moeten doen qua processing namelijk.
Ik neem overigens aan dat het signaal wat aangeleverd wordt gewoon stereo is?
pure audio mode heb ik niet kunnen vinden... hoe stel ik die precies in? of bedoel je de direct mode? die heb ik wel geprobeerd maar dat geeft geen verschil.

ik heb nu ook om het 100% zeker te weten eens allebij de speaker sets tegelijk aangesloten. De z5500 via optical en de onkyo via coax. Als ik dan een series afspeel die stottert dan stottert de onkyo terwijl de z5500 gewoon normaal doorspeeld. het moet dus echt iets zijn met de onkyo :(

• vosss
Passen achter in mijn Onkyo 508 banaanstekkers? Dat meen ik ooit gelezen te hebben ergens in 1 van deze topics.

Volgens mij wel toch?

Volgende vraag. Is dat een standaardmaat zegmaar? Wat ook aan de andere kant op elke speaker past?
Ik heb onlangs een setje Tannoy Revolution Signature DC4's aangeschaft.

En ik wil dus eik van die stekkers kopen.

Gaan deze allemaal gewoon passen op mijn Onkyo en op mijn speakers?

http://www.nakamichiplug.com/product-0857F24.html
http://www.nakamichiplug.com/product-0534E24.html
http://www.nakamichiplug.com/product-0534D24.html

En wat is het verschil tussen die 3 eigenlijk precies? :?
Pagina: 1 ... 27 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.