Hoe er is de brom in de 414. Wat dit is niet duur!
http://www.wehkamp.nl/bee...-3872BF7A510FS10700668037
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb het idee dat er een schakelende voeding inzit. Deze hoeft zo langzaam te schakelen in standby dat het schakelen in het hoorbare frequentie gebied zit.berry eggens schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:55:
Hoe er is de brom in de 414. Wat dit is niet duur!
Ik heb ook wat problemen met Audyssey.. Het klinkt bij mij iig nergens naar.. Zon systeem bepaald het voor jou en daar ben ik al niet zon voorstander van omdat iedereen het anders ervaart.. Ik heb het nu ook op de oldschool manier met db meter afgesteld + sub en moet zeggen dat ik meer pleased ben, maar nog niet helemaal het WOW gevoel heb.sn33ky schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:19:
Ik heb nu toch wat meegemaakt bij mijn Onkyo reciver.
Ik heb Volgende opstelling Onkyo TX SR608. 2 x KEF iQ90 front, 2 x KEF iQ3 Back, KEF Q9C front en een subwoofer van een duits onbekend merk.
Nu laat ik deze combinatie zich al even afstellen via de automatische functie van Onkyo (met micro)
Nu heb ik pas weer alles op de old fashion way geprobeerd. db meter - Test tone - En dan alles op gelijk volume instellen.
Conclusie: Veel beter geluid!
Wat is jullie ondervinding van de automatische instelling van Onkyo?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

[ Voor 7% gewijzigd door sn33ky op 16-04-2012 18:56 . Reden: switch ]
Verwijderd
De crossover instellen op het -6 dB-punt is wel erg krap. Zeker als je nagaat dat het laag het lastigst is weer te geven en dus lang niet elke speaker zo laag gaat als opgegeven door beperkingen van de receiver. Ikzelf houdt altijd aan om het -3 dB-punt met 1,5 te vermenigvuldigen en het -6 dB-punt maal twee. Niet dat het een vaste waarde is, maar het is wel een goed uitgangspunt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:00:
Anders stel je met de hand een crossover in, maar dan moet je de specifieke kenmerken van je fronts kennen; De crossover ligt dan op het -6 punt in het laag van je fronts. Kortom, je AVR regelt de crossover, niet je sub.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Inderdaad goedkoop. Hun verzendkosten zijn dit niet.ditbenikecht schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:16:
Voor de mensen die nog een receiver nodig hebben: de Wehkamp heeft een paar belachelijk goede aanbiedingen. Zo zijn de nieuwe 2012 modellen van Onkyo 25-30% afgeprijsd.
313: 262 euro
414: 334 euro
616: 497 euro.
Aanbieding loopt tot en met 18 april
[ Voor 0% gewijzigd door le mastre op 17-04-2012 09:41 . Reden: typfout ]
Verwijderd
Ik weet niet goed of ik je begrijp. Maar die -6 klopt mogelijk inderdaad niet als ik naar mijn opstelling kijk. Zou je dat kunnen uitleggen met een voorbeeld van bv. mijn fronts ?FeaR schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:28:
[...]
Ikzelf houdt altijd aan om het -3 dB-punt met 1,5 te vermenigvuldigen en het -6 dB-punt maal twee.
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 09:45 ]
Verwijderd
Naar België verzenden zij sowieso niet, en de kosten in Nederland zijn €8,95le mastre schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:40:
[...]
Inderdaad goedkoop. Hun verzendkosten zijn dit niet.€ 29,95 voor geluidsinstallaties. Dan zie ik nog niet direct wat de extra kost is om dit naar België op te sturen.
Mijn opstelling: KEF iQ90 fronts en Onkyo TX SR608 (geen idee welke versie van audessey). Subwoofer is een Visonik 8.2. (test: http://visonik.de/downloads/Sub8_Stereoplay_0804.pdf)Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:00:
Eigenlijk moet je de crossover op je sub 'deactiveren'. Sommige subs hebben een stand op de knop daarvoor, bij anderen is het 'vol open' oftewel de hoogst mogelijke frequentie. Op je AVR set je dan je crossover. Ik weet niet welke generatie Audessey je hebt, en of die specifieke versie het ondersteunt, maar wanneer je audessey draait/instelt zal er een crossover op de AVR worden ingesteld.
Anders stel je met de hand een crossover in, maar dan moet je de specifieke kenmerken van je fronts kennen; De crossover ligt dan op het -6 punt in het laag van je fronts. Kortom, je AVR regelt de crossover, niet je sub.
En als je het vervolgens echt goed wilt doen, zoek je een sub-eq als anti-mode of een SVS EQ1 (die moet je zoeken, ik heb er ééntje via AVSforum kunnen kopen van een user in Engeland).
Audessey XT32 verenigt bovenstaande in één, doet de crossover en de sub-eq. En voor de freaks onder ons is daarvan de pro-installer versie te koop; Maar da's niet zo goedkoop.
Dat verklaart waarom het nergens beschreven staat. Een alternatief is dan ophalen in een DHL service point ergens langs de grens. Bedankt voor de info.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:54:
[...]
Naar België verzenden zij sowieso niet, en de kosten in Nederland zijn €8,95
41 x 1.5 = 61.5Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:43:
[...]
Ik weet niet goed of ik je begrijp. Maar die -6 klopt mogelijk inderdaad niet als ik naar mijn opstelling kijk. Zou je dat kunnen uitleggen met een voorbeeld van bv. mijn fronts ?
Daar ligt de -3 @41 Hz en de -6 @ 28Hz.
Phase en Crossover zijn heel wat anders. Phase zou ik op 0 laten staan, want dat is veelal de goede keuze.sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:
[...]
Met crossover bedoel je waarschijnlijk Phase? Ik kan deze niet uitschakelen. Ik kan deze van 0 graden tot 180 graden instellen. Dan moet ik deze dus op 180 graden instellen en met de AVR de crossover regelen?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ondertussen heb ik een goede site gevonden die tips geven voor het instellen: http://www.dvdnews.nl/portal/index.php?page=3thunder8 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:08:
Als je geen crossover op je sub hebt zitten, moet je het instellen op je receiver/versterker.
Apart dat die site aan de grootte van de units kan zeggen wat de crossover moet liggen. Dat heeft niet alleen met de diameter van de unit te maken, maar ook met de hoeveelheid units, kastopbouw en dergelijke. Ook dat de crossover exact op het overgangspunt moet liggen ben ik het niet mee eens. Iets van overgang is altijd wel mooi. Zeker omdat veel speakers het laagste punt niet halen in een gemiddelde huiskamer.sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:47:
[...]
Ondertussen heb ik een goede site gevonden die tips geven voor het instellen: http://www.dvdnews.nl/portal/index.php?page=3
Wat de Fase is staat dan wel weer goed uitgelegd op die site. De Uni-Q Drivers van je KEF zullen verder niets doen met het fase-effect.Alleen is het "Phase" verhaal mij nog niet duidelijk. Ik had begrepen dat mijn KEF speakers met Uni-Q drivers een functie hadden die het Phase effect minimaliseren.
Verwijderd
Een anti-mode is goedkoper. Maar hoe dan ook: Ik heb een SVS EQ1, zoals ik al schreef, en ik kan je vertellen dat zo'n sub eq/anti-mode een gigantisch verschil maakt.sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:
[...]
Zo een SVS EQ1 vind ik een te dure oplossing voor dit.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 08:48 ]
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Hoe heb je de bron op de Onkyo aangesloten? Als het via optisch is dan kan het kloppen. Een optisch signaal staat niet altijd open als het ware. Zodra het geluid komt schakelt het signaal pas in waardoor je een deel kan missen. De PS3 heeft dit probleem bijvoorbeeld ook.Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:10:
Sorry als dit een stomme vraag is maar ik vraag me iets af.
Als ik met mijn receiver (HT-R990) bijvoorbeeld series kijk dan valt in het begin altijd de eerste paar seconden het geluid weg en wil ik nog wel eens een stuk(je) van een gesprek missen. is dit normaal? Of is er een instelling die zorgt dat ik meteen of sneller geluid te horen krijg? Heb al een hele hoop instellingen geprobeerd en ik denk nu dat het normaal is maar ik denk ik vraag het hier even.
Dan zou je echt de eerste zijn. In het hoofdmenu van de PS3 merk je dit het beste, zodra je de cursor verplaatst zal je de eerste tik van naar het volgende item gaan (half) missen.Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:55:
vreemd genoeg krijgt hij van de PS3 juist wel constant een signaal via optical.

[ Voor 39% gewijzigd door sn33ky op 18-04-2012 10:47 . Reden: antwoord gevonden ]
dat geluid hoor ik nooit want dat heb ik uitgezetFeaR schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:19:
[...]
Dan zou je echt de eerste zijn. In het hoofdmenu van de PS3 merk je dit het beste, zodra je de cursor verplaatst zal je de eerste tik van naar het volgende item gaan (half) missen.
Normaal gesproken zou je altijd, indien mogelijk, van de LFE ingang gebruik moeten maken. Dit is een speciale aansluiting waarbij je receiver de juiste signalen naar je subwoofer stuurt.sn33ky schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:28:
Trouwens: Als mijn sub L en R input en output kanalen heeft. Kan ik dan beter de sub op deze manier aansluiten?
Dus Front L en Front R via de sub leggen.
Zie foto:
[afbeelding]
Antwoord: Just keep in mind that you will be sending an amplified signal from the receiver, which will be reduced to line-level by the sub, then amplified again by the subwoofer amp, so this isn't an ideal way of doing things. This method should only be used if you can't make either an LFE or un-filtered line-level connection.
ik het heb helaas ook, via de media speler, en via de ps3. Via de blu-ray speler nu weer net niet. Volgens Onkyo kwam dit door de handshake, en was er niets aan te doen.Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:05:
[...]
dat geluid hoor ik nooit want dat heb ik uitgezet
maar goed, mijn eerdere vraag, is dit normaal of is er iets dat ik of een ander apparaat verkeerd doe?
Hey bedankt! Ik heb een TX-NR515 besteld (zilver want zwart was er niet meer). Verzendkosten vallen ook reuze mee is EUR 8,95. Ik heb ook nog (ergens anders) de Boston Acoustics Soundware S 5.1 besteld.ditbenikecht schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:16:
Voor de mensen die nog een receiver nodig hebben: de Wehkamp heeft een paar belachelijk goede aanbiedingen. Zo zijn de nieuwe 2012 modellen van Onkyo 25-30% afgeprijsd.
313: 262 euro
414: 334 euro
616: 497 euro.
Aanbieding loopt tot en met 18 april
De verschillen zijn idd duidelijk. Je zou een afweging kunnen maken op de hoeveelheid HDMI-ingangen je in de toekomst denkt nodig te hebben? De 509 is redelijk 'End-of-Life', vind je dit een probleem? Doet het prijsverschil nog iets voor je?kipfel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:25:
Hoe verhoudt de 414 zich eigenlijk ten opzichte van de 509, naast de overduidelijke verschillen natuurlijk?
Ik twijfel namelijk tussen deze 2 op het moment, qua prijs zit er nauwelijks verschil in namelijk.
Dat komt waarschijnlijk door de video processor in de Onkyo, deze kan je uitschakelen. Bij mijn Onkyo 3008 is het VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.joffrey19 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:55:
Zonder het hele forum door te lopen.
Ik heb een onkyo TX-NR509 via ibood vorig jaar aangeschaft.
Ik heb al mijn HDMI apparaten aangesloten op via de Onkyo. Maar merkte nu op mijn nieuwe tv dat de tv uitzendingen veel scherper waren dan mijn blue ray films. Nu heb ik als test de hdmi (computer) nu rechtstreeks op de computer aangesloten. En toen schrok ik wel even hoe slecht het beeld hiervoor was.
Heeft iemand enig idee of dit normaal is. Op ibood was destijd discussie over de hdmi throughput dat deze niet 1080p zou zijn. Maar een Onkyo expert meende dat dit 1080p gewoon als 1080p werd doorgegeven, maar begin erg te twijfelen nu.
Ok ga ik even proberen. Had ook last happeringen bij sommige 3d films, allemaal verdwenen nu, pfff had ik dat geweten.MaxPoweR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]
Dat komt waarschijnlijk door de video processor in de Onkyo, deze kan je uitschakelen. Bij mijn Onkyo 3008 is het VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.
Verwijderd
is het altijd aan te bevelen om die videoprocessor uit te schakelen? Is dat vergelijkbaar met je televisie die allerlei truuks gebruikt als 'dynamic contrast' en 'noise reduction' wat vaak slechter beeld geeft?MaxPoweR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]
Dat komt waarschijnlijk door de video processor in de Onkyo, deze kan je uitschakelen. Bij mijn Onkyo 3008 is het VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.
Zou dit ook de oplossing zijn voor het vervelende UPC probleem? Waar er helemaal geen beeld is.MaxPoweR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]
Gewoon op de versterker zelf, bij is de beeldkwaliteit er stukken op vooruit gegaan met het uitzetten van de videoprocessor.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verwijderd
(mijn) antwoord: Geen idee, probeer het uit zou ik zeggen. En antwoord twee, staat vast ergens in de handleiding of op het internet.PWA schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:
[...]
Zou dit ook de oplossing zijn voor het vervelende UPC probleem? Waar er helemaal geen beeld is.
Hoe zet je het exact uit op een 509? Met de afstandsbediening?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 11:49 ]
Net zoals MaxPoweR al heeft beschreven.PWA schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:
[...]
Zou dit ook de oplossing zijn voor het vervelende UPC probleem? Waar er helemaal geen beeld is.
Hoe zet je het exact uit op een 509? Met de afstandsbediening?
Werkt ook op mijn TX-NR609.quote: MaxPoweRVCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 21-04-2012 10:56 ]
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Ja, maar niet met de TX-NR414. Zie pagina 66 van de Nederlandse handleiding. Wat er via Component In ingaat, moet er via Component Out uitgaan. De TX-NR414 ondersteunt geen Analog to Digital Conversion.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:39:
1) is het uberhaupt mogelijk om component video door te geven via hdmi naar je tv?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-04-2012 14:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Through is through. In dat geval gaat het signaal van je PC rechtstreeks door naar je TV, zonder verwerking door je video processor. Ik acht het eerder waarschijnlijk dat er aan de PC kant van jouw opstelling iets kan worden verbeterd.joffrey19 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:55:
Zonder het hele forum door te lopen.
Ik heb een onkyo TX-NR509 via ibood vorig jaar aangeschaft.
Ik heb al mijn HDMI apparaten aangesloten op via de Onkyo. Maar merkte nu op mijn nieuwe tv dat de tv uitzendingen veel scherper waren dan mijn blue ray films. Nu heb ik als test de hdmi (computer) nu rechtstreeks op de computer aangesloten. En toen schrok ik wel even hoe slecht het beeld hiervoor was.
Heeft iemand enig idee of dit normaal is. Op ibood was destijd discussie over de hdmi throughput dat deze niet 1080p zou zijn. Maar een Onkyo expert meende dat dit 1080p gewoon als 1080p werd doorgegeven, maar begin erg te twijfelen nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 22:14 ]
Ok zal t even proberen, maar through is through lijkt me niet altijd van toepassing . Er is namelijk toch ook een verschil tussen HDMI 1,2 en HDMI 1,4. Een 1,4 is geschikt voor 3d en 1,2 niet. Hetzelfde zou ik verwachten in mijn Onkyo waarbij toch is gekozen voor Eén van de standaarden.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:
[...]
Through is through. In dat geval gaat het signaal van je PC rechtstreeks door naar je TV, zonder verwerking door je video processor. Ik acht het eerder waarschijnlijk dat er aan de PC kant van jouw opstelling iets kan worden verbeterd.
Verwijderd
Geen idee wat voor videokaart je hebt, maar de grafische kaarten die HDMI 1.4 hebben zijn pas van recente datum, en de bijbehorende software die 3d ook daadwerkelijk benut heb ik nog niet betrouwbaar gezien.joffrey19 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:52:
[...]
Ok zal t even proberen, maar through is through lijkt me niet altijd van toepassing . Er is namelijk toch ook een verschil tussen HDMI 1,2 en HDMI 1,4. Een 1,4 is geschikt voor 3d en 1,2 niet. Hetzelfde zou ik verwachten in mijn Onkyo waarbij toch is gekozen voor Eén van de standaarden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 20:00 ]
[ Voor 187% gewijzigd door FeaR op 22-04-2012 22:27 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Onkyo heeft geen airplay. De licentie daarop is waarschijnlijk te prijzig voor Onkyo.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:07:
Ik heb zojuist nog even een support email aan Onkyo gestuurd maar misschien weet iemand het hier: Ik wil graag een TX-NR609 aanschaffen maar nu keek ik eens of deze ook Apple Airplay heeft. De concurrent (pioneer) heeft dit bijvoorbeeld wel.)
Nu heeft alleen 1 model dit standaard ingebakken. Zal Onkyo dit ook naar andere modellen brengen in de toekomst? Hebben ze zoiets al eens in het verleden gedaan bijvoorbeeld?
Verwijderd
Ik weet dat er geen Airplay functionaliteit is.ditbenikecht schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:35:
[...]
Onkyo heeft geen airplay. De licentie daarop is waarschijnlijk te prijzig voor Onkyo.
Hoeveel werk is dat om zelf uit te zoeken?
In de toekomst kijken kan niemand en of de support je daar eerlijk antwoord op wil geven is ook maar de vraag.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Zal een defect aan de sub-preout zijn, gok ik. Je kan er ook voor gaan betalen en dan breng je hem naar een Hobo Hifi ofzo. Dan ben je hem 1 max 2 weken kwijt.The Executer schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:06:
Iemand nog een antwoord op mijn vraag? Anders zal ik mijn receiver voor RMA aan moeten melden bij iBood, maar als het 'simpel' op te lossen is zonder mijn receiver 2 maand kwijt te zijn (Of veel gezeik waar ik moet zijn voor garantie) zou het mooi zijn natuurlijk.
Hier is al meer dan genoeg over gesproken. Boven een x bedrag moet je inderdaad invoer betalen, welk bedrag dit is kan je vinden op de site van de douane. Ook de verzendkosten zullen niet mals zijn. En ook over die verzendkosten moet je invoer betalen. Let wel dat Amerikaanse producten qua looks en functie af kunnen wijken van de Europese. Tevens zit je met een ander voltage, dus er mag nog een omvormer bij. En garantie is helemaal leuk natuurlijk. Nee, als je dan in het buitenland gaat bestellen om het goedkoop te houden kijk dan richting Duitsland. Apparatuur uit Amerika zou ik alleen bestellen als het een product is wat hier niet te krijgen is.symbiotic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:10:
weet iemand hoe het zit met bestellen in het buitenland, by amezon.com kost de tx-nr616 499 $ dollar. Maar het lijkt me te makkelijk dat ik die dan zo daar kan bestellen , hoe zit het met invoerrechten etc en kan het einenlijk wel, anders zou iedereen zijn ipad etc ook in het buitenland bestellen
[ Voor 24% gewijzigd door symbiotic op 24-04-2012 19:48 ]
Dan komt er nog een omvormer bij om van 110 Volt 60 Hz naar 230 Volt 50 Hz te gaan. En die heb je ook niet voor een paar euro. Maar het belangrijkste lijkt me nog wel de garantie, als je ziet hoe "goed" de reputatie van Onkyo is zou dat echt het laatste merk zijn wat ik in Amerika zou bestellen.Rekenvoorbeeld: (gebaseerd op de huidige prijs en de huidige koers)
Onkyo (huidige prijs) $499 = € 380
Verzending $ 100 = € 75
-----------------------------
Totaal: € 455,-
VAT: 19% (over component + verzendkosten)
3% (over component)
€ 455 + 19% = € 541,45
3% van € 562 = € 11,40
Totaalprijs aan de deur: ~ € 553,-
Ik heb precies hetzelfde, via HDMI mis ik altijd de eerste 2 seconden, via de PS3 via optical nooit..FeaR schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:19:
[...]
Dan zou je echt de eerste zijn. In het hoofdmenu van de PS3 merk je dit het beste, zodra je de cursor verplaatst zal je de eerste tik van naar het volgende item gaan (half) missen.
[ Voor 10% gewijzigd door Murzeltje op 24-04-2012 21:26 ]
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Verwijderd
In theorie wel, in de praktijk willen externe decoders wel eens problemen geven met receivers. Maar enige manier om daar achter te komen is te testen.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:45:
Zou alles dan werken en ook de TV digitaal kunnen ontvangen?
Verwijderd
Welke ontvangers wel dan niet lekker werken ben ik niet bekend mee. Ik werk zelf nog met analoge kabel hierVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:59:
Beste Fear,
Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Weet je toevallig hoe het met de Animo HD Ontvanger zit want kan niks op het net daarvan terugvinden.
En mocht het werken kan dan alles via de Philips App Remote bediend worden of de Onkyo App (remote?) via CEC?
Kan geen kwaad, het is geen buizenversterker waarbij het wel schadelijk isberry eggens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
Ik heb zojuist een mail gehad van de wehkamp dat mijn Onkyo 414 verzonden is. Graag wil ik deze testen om te kijken of de brom die de voeding maakt mij ook stoort. Nu heb ik nog geen speakers, kan ik de onkyo ook testen zonder speakers of blaas ik dan de uitgangen op.
De speakers worden Boston Acoustics soundware xs 5.1 se.
Zodra je de stekker in het stopcontact steekt (er van uitgaande dat er spanning op je stopcontact staat) dan hoor je de brom al. Daar heb je dus geen speakers voor nodig. Wanneer je het apparaat inschakelt gaat de brom weg, omdat de voeding dan sneller moet schakelen, welke op een frequentie is die hoger is dan 20KHz.berry eggens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
Ik heb zojuist een mail gehad van de wehkamp dat mijn Onkyo 414 verzonden is. Graag wil ik deze testen om te kijken of de brom die de voeding maakt mij ook stoort. Nu heb ik nog geen speakers, kan ik de onkyo ook testen zonder speakers of blaas ik dan de uitgangen op.
Verwijderd
Wat ik me afvraag: Waarom koop je een product waarvan je weet dat er zo'n voeding in zit? Of dat je een gerede risico loopt overlast te hebben? Heb je dan daadwerkelijk onmiddellijk nu een nieuw apparaat nodig, of kon je wellicht een paar maandjes wachten om een receiver te kopen met een fatsoenlijke voeding (liefst ringkern) erin?berry eggens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
Eens, zojuist heb ik bericht ontvangen dat mijn 414 af te halen is bij een DHL servicepunt. In dit topic wordt gesuggereerd dat deze voeding een ‘hinderlijke’ brom veroorzaakt in de stand-by. Bij het model dat ik in de winkel heb gezien, was dit echter niet het geval. Dit is daarom ook de reden om vooral wél dit model te kopen (naast natuurlijk de andere factoren).Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:24:
[...]
Wat ik me afvraag: Waarom koop je een product waarvan je weet dat er zo'n voeding in zit? Of dat je een gerede risico loopt overlast te hebben? Heb je dan daadwerkelijk onmiddellijk nu een nieuw apparaat nodig, of kon je wellicht een paar maandjes wachten om een receiver te kopen met een fatsoenlijke voeding (liefst ringkern) erin?
De wehkamp gaf 4 dagen 29% korting op deze Onkyo daar ik graag een Onkyo wil vanwege alle opties en de mogelijkheid deze te kunnen bedienen met een Android telefoon. Aangezien ik wel vaker minder hinder ervaar van kleine onvolkomenheden als mede tweakers (wat veelal met telefoons het geval is) gok ik het erop.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:24:
[...]
Wat ik me afvraag: Waarom koop je een product waarvan je weet dat er zo'n voeding in zit? Of dat je een gerede risico loopt overlast te hebben? Heb je dan daadwerkelijk onmiddellijk nu een nieuw apparaat nodig, of kon je wellicht een paar maandjes wachten om een receiver te kopen met een fatsoenlijke voeding (liefst ringkern) erin?
Je post is nogal onvolledig en zit vol spelfouten wat het er niet makkelijker op maakt.Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:
Mijn
Onkyo TXNR 414 gaat niet gelijk op het netwerk, het duurd even voor hij internet verbinding heeft.
soms iets van 15 a 20 min, had ineens het idee dat hi jalleen verbinding maakte als ik hem op NET zette.
Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker wee is dat hij niet gelijk internet verbinding heeft .
bben meedee hier last van, of weet men misschien een verklaring hiervoor ?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Die functie is er voor om je Receiver te bedienen met je Iphone of Android telefoon via WiFi, en heeft niets van doen met de NET functie.Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:04:
Ik zal van het weekend eens kijken wat het doet.
Dacht dat ik network control al op enable stond.
Hoop van niet eigenlijk ,want dan is dat het probleem en is het zo gefixed.
Bromt de Onkyo ook als deze op standby staat?Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:
Hi allemaal.
Ik heb ook tijdens de wehkamp aktie een onkyo gehaald, de 414 wl te verstaan.
Nu heb ik hem ergens anders voor nagenoeg dezelfde prijs gekocht. dus ik kan dit aanraden voor andere
http://www.audiodemarssteden.nl/ valt wel een goeie deal mee te sluiten.
De trage levering van wehkamp stond me niet aan, was van 2 weken naar 4 weken.
had hem bia marssteden binnen een dag
Nu heb ik wel een vraag .
---------------------------------------------------------------
Mijn vraag is de volgende:
De Onkyo TXNR 414 gaat niet gelijk op het netwerk. et duurd even voor hij internet verbinding heeft.
Soms wel iets van 15 a 20 min, had ineens het idee dat hij alleen verbinding maakte als ik hem op NET zette.
Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat hij niet gelijk internet verbinding heeft .
hebben meerdere hier last van, of weet men misschien een verklaring hiervoor ?
Nee dat niet.berry eggens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]
Bromt de Onkyo ook als deze op standby staat?
Ik mag dan zo dyslectisch zijn als de brandweer maar dit is belachelijk. Neem wat meer moeite voor je posts en gebruik de spellingscontrole.Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:38:
[...]
Nee dat niet, hi jis echt muisstil.
Had inderdaad gelezen dat er mensen waren waarbij of hun onkyo altijd een ligte ruis gavn of bromde.
Dat is inderdaad niet goed.
Maar heb daar geen last van,..
Misschien dat er toch ies met de onkyo netwerk ingang is, of och iets aan de router kant.
Als was het wel toen ik de onkyo voor het eerst aanzette, hij gelijk een update/ download binnen ging halen.
Dus toen had hij wel snel verbinding, al weet ik niet of dat die verbinding die hij maakt precies hetzelfde is als een verbinding me inernet radio, spotify, of verbinding met mijn mobiel.
Je zou denken dat ,dat allemaal hetzelfde zou moeten zijn. Maar a hier dit weekend in duiken om te kijken wa het precis is.
Maar voor de rest hier bij iedereen dus wel gelijk verbinding met je netwerk/internet/spotify(premium etc).?
Sel je niet zo aan.berry eggens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:47:
[...]
Ik mag dan zo dyslectisch zijn als de brandweer maar dit is belachelijk. Neem wat meer moeite voor je posts en gebruik de spellingscontrole.
[ Voor 7% gewijzigd door Daikiri op 27-04-2012 16:02 ]
Ik moet werken vannacht.Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:59:
[...]
Sel je niet zo aan.
Maar zal het wat voor je aanpassen, zodat je weer rustig kan slapen vannacht.
(inderdaad dyslectisch , druk, en slecht toetsenbord.)
Zover ik weet niet. Je kalibratie is meer om je speakers met de receiver en je ruimte te matchen en alles op de luisterplek naar hetzelfde nivo te brengen. Niet om een tekortkoming van je bron te corrigeren. Dan zou er namelijk permanent een (onhoorbare) calibratie moeten plaatsvinden. Maar misschien is er een setting waar ik het bestaan niet van weet, ondanks dat ik zelf ook in het bezit ben van een 609.bfrqrv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:40:
Even een vraagje over de tx-609.
Je kan de speakers kalibreren zodat je bijvoorbeeld de center speaker meer volume geeft t.o.v. de overige speakers. Ik heb dit nodig omdat een mediaplayer zijn volume wat zacht heeft in dit kanaal. Dit is overigens bekend van deze player, en valt weinig aan te doen. Maar de Onkyo brengt de redding! Alleen vraag ik me af of deze Kalibratie ook per input kan? Nu gaan alle inputs aan de haal.
Verwijderd
Staat er in jouw manual ook iets in de trant van intellivolume ?bfrqrv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:40:
Je kan de speakers kalibreren zodat je bijvoorbeeld de center speaker meer volume geeft t.o.v. de overige speakers. Ik heb dit nodig omdat een mediaplayer zijn volume wat zacht heeft in dit kanaal. Dit is overigens bekend van deze player, en valt weinig aan te doen. Maar de Onkyo brengt de redding! Alleen vraag ik me af of deze Kalibratie ook per input kan? Nu gaan alle inputs aan de haal.
Volgens mij noemen ze dat bij Onkyo "Dynamic Volume", en daar zat ik ook al aan te denken, dat is misschien een optie.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:16:
[...]
Staat er in jouw manual ook iets in de trant van intellivolume ?
Verwijderd
Nee, dat zijn twee verschillende zaken. Ik bedoel echt intellivolume.kgb545 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:18:
[...]
Volgens mij noemen ze dat bij Onkyo "Dynamic Volume", en daar zat ik ook al aan te denken, dat is misschien een optie.
Eerste de bron kiezen waarvan het intellivolume wilt instellen, dan setupmenu optie 4,1Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:25:
[...]
Nee, dat zijn twee verschillende zaken. Ik bedoel echt intellivolume.
En de vraag was rethorisch![]()
Ik wéét dat het in de manual staat.
Verwijderd
Dat ja, alleen blijf ik van mening dat het goed is als je de manual goed bestudeert. Niet alleen weet je dan het antwoord op zulke vragen, maar vooral leer je je apparaat goed kennen. Waar je op moet letten, wat hij wel of niet kan, en hoe je dat moet doen. En dan is de circel rond, want daarvan hebben wij dan allemaal weer profijt omdat in dit topic er iemand bij komt die dit soort zaken uit zn hoofd weet etc.Lip schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:27:
[...]
Eerste de bron kiezen waarvan het intellivolume wilt instellen, dan setupmenu optie 4,1
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 10:40 ]
En toch bedoelde ik Dynamic Volume. Met IntelliVolume kan je alleen het globale volume aanpassen. Wat de vraagsteller wil is alleen het volume van zijn center aanpassen. Dat kan niet met IntelliVolume.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:25:
[...]
Nee, dat zijn twee verschillende zaken. Ik bedoel echt intellivolume.
Verwijderd
Je kan na de calibratie onder punt 2.4 van de setup, per speaker het uitgangsnivo aanpassen. [-12dB tot +12dB] Dat heeft dan wel effect op alle inputs. Voor elke input apart gaat dat niet lukken.bfrqrv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:40:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 13:00 . Reden: typo ]
"When you grow up your heart dies"
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 28-04-2012 15:17 ]
De tekortkoming zit natuurlijk voornamelijk in het probleem veroorzakende apparaat. Elk beetje fatsoenlijk apparaat geeft een goed geluidsnivo per kanaal weer, helemaal digitale bronnen. Dus zo vreemd vind ik het niet dat Onkyo hier geen rekening mee houdt.bfrqrv schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:57:
Toch allemaal bedankt voor de reacties. Ik lees ook de manuals, maar zoals enkele goed hebben opgemerkt lijkt he dan niet te kunnen. En tweakers zijn beter dan manuals hoor, anders was dit forum voor de helft minder bezocht![]()
Toch is het wel een piepklein tekort kominkje vind ik. Niet alle outputs van apparaten zijn gelijk in volume, maar sommige dus ook niet in volume per kanaal. Dit is nu dus niet in te stellen per bron. Mmmm jammer.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Lip op 29-04-2012 00:37 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq