Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.776 views

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Hoe er is de brom in de 414. Wat dit is niet duur!
http://www.wehkamp.nl/bee...-3872BF7A510FS10700668037

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49
Ik heb het idee dat er een schakelende voeding inzit. Deze hoeft zo langzaam te schakelen in standby dat het schakelen in het hoorbare frequentie gebied zit.
Voor mij is de brom vervelend genoeg om hem altijd aan te zetten of te retourneren.
Op 2 meter afstand hoor je het nog duidelijk.
Je kunt overigens altijd zelf kopen,uitproberen en retourneren. Wehkamp haalt hem zelfs gratis weer op volgens mij.

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-12 03:44
Ik heb nu toch wat meegemaakt bij mijn Onkyo reciver.
Ik heb Volgende opstelling Onkyo TX SR608. 2 x KEF iQ90 front, 2 x KEF iQ3 Back, KEF Q9C front en een subwoofer van een duits onbekend merk.

Nu laat ik deze combinatie zich al even afstellen via de automatische functie van Onkyo (met micro)

Nu heb ik pas weer alles op de old fashion way geprobeerd. db meter - Test tone - En dan alles op gelijk volume instellen.

Conclusie: Veel beter geluid!

Wat is jullie ondervinding van de automatische instelling van Onkyo?

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
Ik had een Onkyo en die audyssey is niet goed. Leuk om een keer te doen, maar daarna moet je zelf nog veel gaan aanpassen. Zoals dat audyssey je subwoofer altijd op -12 db zet.
Ik heb nu een Yamaha en daar zit YPAO Sound Optimisation op. Die werkt wel beter dan audyssey, vooral de subwoofer klonk veel beter, geen gebonk. Maar uiteindelijk toch zelf nog wat aanpassingen gedaan.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:39

Audione0

Strijdt der titanen

sn33ky schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:19:
Ik heb nu toch wat meegemaakt bij mijn Onkyo reciver.
Ik heb Volgende opstelling Onkyo TX SR608. 2 x KEF iQ90 front, 2 x KEF iQ3 Back, KEF Q9C front en een subwoofer van een duits onbekend merk.

Nu laat ik deze combinatie zich al even afstellen via de automatische functie van Onkyo (met micro)

Nu heb ik pas weer alles op de old fashion way geprobeerd. db meter - Test tone - En dan alles op gelijk volume instellen.

Conclusie: Veel beter geluid!

Wat is jullie ondervinding van de automatische instelling van Onkyo?
Ik heb ook wat problemen met Audyssey.. Het klinkt bij mij iig nergens naar.. Zon systeem bepaald het voor jou en daar ben ik al niet zon voorstander van omdat iedereen het anders ervaart.. Ik heb het nu ook op de oldschool manier met db meter afgesteld + sub en moet zeggen dat ik meer pleased ben, maar nog niet helemaal het WOW gevoel heb.

Als alle opties uit staan (audyssey en dat dynamic geblaat) en ik ga met de EQ aan de slag "die het pas doet als die andere opties uit staan" heb ik nog steeds niet het gevoel dat er een significante verbetering op treedt. De EQ is bedoelt om bepaalde tonen de versterken of juist af te vlakken toch, maar heel veel aanvulling geeft het niet. Misschien dat het aan mijn speakers ligt, of mijn oren zijn niet schoon genoeg? :*)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• sn33ky
Hoe moet ik trouwens mijn subwofer instellen? Er staan 3 knoppen op. Phase, frequency en volume.
Van de volume moet ik waarschijnlijk afblijven, dit omdat ik deze met de db meter heb ingesteld.
Frequency moet ik waarschijnlijk op gevoel gebruiken wat ik het Beste vind klinken? Meer of minder bass?
Phase: Geen idee. Maar ik merk wel dat als ik aan deze draai dat er soms een "wow" zit in de bass. En ik vermoed dat dit zo min mogelijk moet?

Zie foto. Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg401/scaled.php?server=401&filename=img16042012184331.jpg&res=landing

Mijn sub staat tegen de muur in een hoek. Maar ook zeer dicht bij de zetel.

Edit: O, Ja er staat ook een switch op: Soft limiting. Waarvoor dient dat? Om hem niet op te blazen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door sn33ky op 16-04-2012 18:56 . Reden: switch ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phase moet je eigenlijk een assistent(e) voor hebben. Grofweg komt het er op neer:
Basstoon aanzetten (zijn div. mp3'tjes voor, of een tone generator downloaden. Daarna luisteren op je plekje en aan de phase laten draaien. Punt waar het het hardste is, is het goed. Moet dus wel een frequentie zijn die door je sub én de fronts wordt uitgezonden Bijv. 60hz.

Zie het zo, de geluidsgolf heeft pieken en dalen, als ze beide tegelijk uitgezonden worden, dan versterken ze elkaar, als je de phase dan 180 graden draait, zijn ze het tegenovergestelde van elkaar, en dooft het geluid uit.

Freq. hangt af van de fronts. Als die een goede diepgang hebben stel je hem laag in, als die weinig bass weergeven stel je hem hoger in, zodat hij een groter bereik weergeeft.

Soft limiting zal denk ik een beveiliging zijn. Tjah, beveiligen kunnen handig zijn. Eigen keus.

Verwijderd

Eigenlijk moet je de crossover op je sub 'deactiveren'. Sommige subs hebben een stand op de knop daarvoor, bij anderen is het 'vol open' oftewel de hoogst mogelijke frequentie. Op je AVR set je dan je crossover. Ik weet niet welke generatie Audessey je hebt, en of die specifieke versie het ondersteunt, maar wanneer je audessey draait/instelt zal er een crossover op de AVR worden ingesteld.

Anders stel je met de hand een crossover in, maar dan moet je de specifieke kenmerken van je fronts kennen; De crossover ligt dan op het -6 punt in het laag van je fronts. Kortom, je AVR regelt de crossover, niet je sub.

En als je het vervolgens echt goed wilt doen, zoek je een sub-eq als anti-mode of een SVS EQ1 (die moet je zoeken, ik heb er ééntje via AVSforum kunnen kopen van een user in Engeland).

Audessey XT32 verenigt bovenstaande in één, doet de crossover en de sub-eq. En voor de freaks onder ons is daarvan de pro-installer versie te koop; Maar da's niet zo goedkoop.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:00:
Anders stel je met de hand een crossover in, maar dan moet je de specifieke kenmerken van je fronts kennen; De crossover ligt dan op het -6 punt in het laag van je fronts. Kortom, je AVR regelt de crossover, niet je sub.
De crossover instellen op het -6 dB-punt is wel erg krap. Zeker als je nagaat dat het laag het lastigst is weer te geven en dus lang niet elke speaker zo laag gaat als opgegeven door beperkingen van de receiver. Ikzelf houdt altijd aan om het -3 dB-punt met 1,5 te vermenigvuldigen en het -6 dB-punt maal twee. Niet dat het een vaste waarde is, maar het is wel een goed uitgangspunt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• le mastre
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 20:43
ditbenikecht schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:16:
Voor de mensen die nog een receiver nodig hebben: de Wehkamp heeft een paar belachelijk goede aanbiedingen. Zo zijn de nieuwe 2012 modellen van Onkyo 25-30% afgeprijsd.
313: 262 euro
414: 334 euro
616: 497 euro.
Aanbieding loopt tot en met 18 april
Inderdaad goedkoop. Hun verzendkosten zijn dit niet. :) € 29,95 voor geluidsinstallaties. Dan zie ik nog niet direct wat de extra kost is om dit naar België op te sturen.

Het komt nog altijd goedkoper uit, maar 30 euro aan verzendkosten heb ik nog niet veel gezien bij een webshop.

[ Voor 0% gewijzigd door le mastre op 17-04-2012 09:41 . Reden: typfout ]

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:28:
[...]
Ikzelf houdt altijd aan om het -3 dB-punt met 1,5 te vermenigvuldigen en het -6 dB-punt maal twee.
[...]
Ik weet niet goed of ik je begrijp. Maar die -6 klopt mogelijk inderdaad niet als ik naar mijn opstelling kijk. Zou je dat kunnen uitleggen met een voorbeeld van bv. mijn fronts ?
Daar ligt de -3 @41 Hz en de -6 @ 28Hz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2012 09:45 ]

Verwijderd

le mastre schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:40:
[...]

Inderdaad goedkoop. Hun verzendkosten zijn dit niet. :) € 29,95 voor geluidsinstallaties. Dan zie ik nog niet direct wat de extra kost is om dit naar België op te sturen.
Naar België verzenden zij sowieso niet, en de kosten in Nederland zijn €8,95

• sn33ky
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:00:
Eigenlijk moet je de crossover op je sub 'deactiveren'. Sommige subs hebben een stand op de knop daarvoor, bij anderen is het 'vol open' oftewel de hoogst mogelijke frequentie. Op je AVR set je dan je crossover. Ik weet niet welke generatie Audessey je hebt, en of die specifieke versie het ondersteunt, maar wanneer je audessey draait/instelt zal er een crossover op de AVR worden ingesteld.

En als je het vervolgens echt goed wilt doen, zoek je een sub-eq als anti-mode of een SVS EQ1 (die moet je zoeken, ik heb er ééntje via AVSforum kunnen kopen van een user in Engeland).

Audessey XT32 verenigt bovenstaande in één, doet de crossover en de sub-eq. En voor de freaks onder ons is daarvan de pro-installer versie te koop; Maar da's niet zo goedkoop.
Mijn opstelling: KEF iQ90 fronts en Onkyo TX SR608 (geen idee welke versie van audessey). Subwoofer is een Visonik 8.2. (test: http://visonik.de/downloads/Sub8_Stereoplay_0804.pdf)

Met crossover bedoel je waarschijnlijk Phase? Ik kan deze niet uitschakelen. Ik kan deze van 0 graden tot 180 graden instellen. Dan moet ik deze dus op 180 graden instellen en met de AVR de crossover regelen?

Mijn KEF iQ90 specificaties: Drive units: 2x 6,5" LF, 1x 6,5" and 0,75" HF. Frequency response: 33Hz - 40kHz. Crossover frequency: 80Hz - 2.5kHz. Sensitivity (2.83V/1m): 91dB.
Waar vind ik de spec. die van toepassing is voor die crossover?

En had de Uni-Q driver van KEF geen functie die zorgde dat er geen crossover problemen waren?

Zo een SVS EQ1 vind ik een te dure oplossing voor dit.

• le mastre
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:54:
[...]

Naar België verzenden zij sowieso niet, en de kosten in Nederland zijn €8,95
Dat verklaart waarom het nergens beschreven staat. Een alternatief is dan ophalen in een DHL service point ergens langs de grens. Bedankt voor de info.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:43:
[...]
Ik weet niet goed of ik je begrijp. Maar die -6 klopt mogelijk inderdaad niet als ik naar mijn opstelling kijk. Zou je dat kunnen uitleggen met een voorbeeld van bv. mijn fronts ?
Daar ligt de -3 @41 Hz en de -6 @ 28Hz.
41 x 1.5 = 61.5
28 x 2.0 = 56

Dus crossover op 60 Hz zou dan een mooi uitgangspunt zijn om mee te testen. Al is dit natuurlijk maar een uitgangspunt. Hangt ook af van hoe dicht de speakers bijvoorbeeld tegen de muur staan en dus druk op kunnen bouwen. Ik merkte wel dat mijn crossover van 60 Hz eigenlijk te hoog is nu mijn speakers wat meer sap krijgen. Zou eigenlijk naar de 50 Hz moeten, maar dat kan mijn receiver niet. Die doet alleen 40 Hz als eerste stap onder de 60 Hz.
sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:
[...]
Met crossover bedoel je waarschijnlijk Phase? Ik kan deze niet uitschakelen. Ik kan deze van 0 graden tot 180 graden instellen. Dan moet ik deze dus op 180 graden instellen en met de AVR de crossover regelen?
Phase en Crossover zijn heel wat anders. Phase zou ik op 0 laten staan, want dat is veelal de goede keuze.

• sn33ky
[...]

Phase en Crossover zijn heel wat anders. Phase zou ik op 0 laten staan, want dat is veelal de goede keuze.
[/quote]
Dus als ik geen crossover heb op mijn sub kan ik deze ook niet instellen waardoor deze standaard waarschijnlijk op "uit" staat?

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als je geen crossover op je sub hebt zitten, moet je het instellen op je receiver/versterker.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• sn33ky
thunder8 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:08:
Als je geen crossover op je sub hebt zitten, moet je het instellen op je receiver/versterker.
Ondertussen heb ik een goede site gevonden die tips geven voor het instellen: http://www.dvdnews.nl/portal/index.php?page=3

Alleen is het "Phase" verhaal mij nog niet duidelijk. Ik had begrepen dat mijn KEF speakers met Uni-Q drivers een functie hadden die het Phase effect minimaliseren.
sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:47:
[...]

Ondertussen heb ik een goede site gevonden die tips geven voor het instellen: http://www.dvdnews.nl/portal/index.php?page=3
Apart dat die site aan de grootte van de units kan zeggen wat de crossover moet liggen. Dat heeft niet alleen met de diameter van de unit te maken, maar ook met de hoeveelheid units, kastopbouw en dergelijke. Ook dat de crossover exact op het overgangspunt moet liggen ben ik het niet mee eens. Iets van overgang is altijd wel mooi. Zeker omdat veel speakers het laagste punt niet halen in een gemiddelde huiskamer.
Alleen is het "Phase" verhaal mij nog niet duidelijk. Ik had begrepen dat mijn KEF speakers met Uni-Q drivers een functie hadden die het Phase effect minimaliseren.
Wat de Fase is staat dan wel weer goed uitgelegd op die site. De Uni-Q Drivers van je KEF zullen verder niets doen met het fase-effect.

Verwijderd

sn33ky schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:36:
[...]

Zo een SVS EQ1 vind ik een te dure oplossing voor dit.
Een anti-mode is goedkoper. Maar hoe dan ook: Ik heb een SVS EQ1, zoals ik al schreef, en ik kan je vertellen dat zo'n sub eq/anti-mode een gigantisch verschil maakt.

Voorbeeld van hoe de SVS een curve van een sub recht trekt;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HEus4ud3tbTGIGgywkGa35jU/thumb.jpg

Dat sub-eq zo'n groot verschil maakt, is voor mensen die dat weten de reden om een receiver van de duurdere klassen te kopen, want alleen daarin zit MultEQ XT32. En die versie van Audessey doet prima sub-eq!

De SVS bevat een multeqxt32 processor, toegespitst op lage tonen/subs. Dat maakt hem voor mij interessant, omdat ik een TX-SR875 heb die nog geen MultEQ XT32 heeft (maar alleen gewoon XT). Een anti-mode werkt anders, maar kan ook een sub-curve recht trekken. Daarom zijn het zulke waardevolle apparaten.

Maar je hebt gelijk, als je aan je budget moet denken kost zulks veel geld. Daarom zou ik tegen iedereen die een receiver wil gaan kopen zeggen om te zien of je iets meer kunt sparen totdat je de Multeq XT32 stap kunt maken. Dat is zeker zo wanneer je goed gebruik gaat maken van 5.1 of 7.1, met goede en een subwoofer die wat waard is (laten we zeggen een BK XXLS400 of Monolith, of een SVS PC-NSD). Want dan heb je een nl. sub eq echt nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 08:48 ]

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
Sorry als dit een stomme vraag is maar ik vraag me iets af.

Als ik met mijn receiver (HT-R990) bijvoorbeeld series kijk dan valt in het begin altijd de eerste paar seconden het geluid weg en wil ik nog wel eens een stuk(je) van een gesprek missen. is dit normaal? Of is er een instelling die zorgt dat ik meteen of sneller geluid te horen krijg? Heb al een hele hoop instellingen geprobeerd en ik denk nu dat het normaal is maar ik denk ik vraag het hier even.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:10:
Sorry als dit een stomme vraag is maar ik vraag me iets af.

Als ik met mijn receiver (HT-R990) bijvoorbeeld series kijk dan valt in het begin altijd de eerste paar seconden het geluid weg en wil ik nog wel eens een stuk(je) van een gesprek missen. is dit normaal? Of is er een instelling die zorgt dat ik meteen of sneller geluid te horen krijg? Heb al een hele hoop instellingen geprobeerd en ik denk nu dat het normaal is maar ik denk ik vraag het hier even.
Hoe heb je de bron op de Onkyo aangesloten? Als het via optisch is dan kan het kloppen. Een optisch signaal staat niet altijd open als het ware. Zodra het geluid komt schakelt het signaal pas in waardoor je een deel kan missen. De PS3 heeft dit probleem bijvoorbeeld ook.

• Diamond4ever
nee dit is vanaf een bluray speler (LG BD390) via HDMI. De receiver krijgt een signal (met bluray bijvoorbeeld DTS-HD) dan heb ik geen geluid en de film/serie begint al (beeld) dan duurt het een paar seconden voordat de receiver DTS-HD laat zien en geluid laat horen.

vreemd genoeg krijgt hij van de PS3 juist wel constant een signaal via optical.

Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:55:
vreemd genoeg krijgt hij van de PS3 juist wel constant een signaal via optical.
Dan zou je echt de eerste zijn. In het hoofdmenu van de PS3 merk je dit het beste, zodra je de cursor verplaatst zal je de eerste tik van naar het volgende item gaan (half) missen.

• sn33ky
Trouwens: Als mijn sub L en R input en output kanalen heeft. Kan ik dan beter de sub op deze manier aansluiten?
Dus Front L en Front R via de sub leggen.

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/hometheater/1/0/q/h/empe10srearconnect400.jpg

Antwoord: Just keep in mind that you will be sending an amplified signal from the receiver, which will be reduced to line-level by the sub, then amplified again by the subwoofer amp, so this isn't an ideal way of doing things. This method should only be used if you can't make either an LFE or un-filtered line-level connection.

[ Voor 39% gewijzigd door sn33ky op 18-04-2012 10:47 . Reden: antwoord gevonden ]

• Diamond4ever
FeaR schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:19:
[...]

Dan zou je echt de eerste zijn. In het hoofdmenu van de PS3 merk je dit het beste, zodra je de cursor verplaatst zal je de eerste tik van naar het volgende item gaan (half) missen.
dat geluid hoor ik nooit want dat heb ik uitgezet :P

maar goed, mijn eerdere vraag, is dit normaal of is er iets dat ik of een ander apparaat verkeerd doe?

• thunder8

thunder8

sn33ky schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:28:
Trouwens: Als mijn sub L en R input en output kanalen heeft. Kan ik dan beter de sub op deze manier aansluiten?
Dus Front L en Front R via de sub leggen.

Zie foto:
[afbeelding]

Antwoord: Just keep in mind that you will be sending an amplified signal from the receiver, which will be reduced to line-level by the sub, then amplified again by the subwoofer amp, so this isn't an ideal way of doing things. This method should only be used if you can't make either an LFE or un-filtered line-level connection.
Normaal gesproken zou je altijd, indien mogelijk, van de LFE ingang gebruik moeten maken. Dit is een speciale aansluiting waarbij je receiver de juiste signalen naar je subwoofer stuurt.

Echter kan het zijn dat bij een Pure Direct mode je receiver alle signalen naar je linker en rechter voorspeaker stuurt. Dan mis je het lage gedeelte van de muziek en doet je subwoofer niets. Dan zou je je frontspeakers via de subwoofer kunnen aansluiten met de onderste 8 klemverbindingen. Daar wordt het signaal van je receiver aangepast, het lage deel voor de subwoofer weggefilterd en door de subwoofer weergegeven en de rest wordt door de versterker in je sub weer versterkt en naar de uitgang (Linker 4 draaiterminals) gestuurd. Hier sluit je dan je frontspeakers weer op aan. Dit is echter niet de meest optimale manier van aansturen natuurlijk, maar het is een mogelijkheid.

• adogterom
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 19:57
Diamond4ever schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:05:
[...]

dat geluid hoor ik nooit want dat heb ik uitgezet :P

maar goed, mijn eerdere vraag, is dit normaal of is er iets dat ik of een ander apparaat verkeerd doe?
ik het heb helaas ook, via de media speler, en via de ps3. Via de blu-ray speler nu weer net niet. Volgens Onkyo kwam dit door de handshake, en was er niets aan te doen.

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 16:01
ditbenikecht schreef op zondag 15 april 2012 @ 14:16:
Voor de mensen die nog een receiver nodig hebben: de Wehkamp heeft een paar belachelijk goede aanbiedingen. Zo zijn de nieuwe 2012 modellen van Onkyo 25-30% afgeprijsd.
313: 262 euro
414: 334 euro
616: 497 euro.
Aanbieding loopt tot en met 18 april
Hey bedankt! Ik heb een TX-NR515 besteld (zilver want zwart was er niet meer). Verzendkosten vallen ook reuze mee is EUR 8,95. Ik heb ook nog (ergens anders) de Boston Acoustics Soundware S 5.1 besteld.

• Rocco008
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Hier ook gebruik gemaakt van de actie van de Wehkamp en ik heb de TX-NR414 besteld, levertijd 2 weken.

In de winkel heb ik deze receiver 'beluistert' en even de receiver laten uitzetten (stand-by modus), om te luisteren of er een "zoom/plop" oid van de voeding was te horen; niks gehoord. Ik zal hier thuis nogmaals uiterst kritisch naar luisteren en mijn bevindingen hier delen.

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gisteravond wou ik de 616 bestellen maar deze was toen uitverkocht en de 515 die ik anders wou was er alleen nog in het zilver wat ik niks vond.
Ik keek vandaag nog eens op Wehkamp en nu waren ze wel weer te bestellen. Wel een lange levertijd maarja... hopelijk duurt het niet te lang.

Hopelijk is het wat :)

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 21:39
Hoe verhoudt de 414 zich eigenlijk ten opzichte van de 509, naast de overduidelijke verschillen natuurlijk?

Ik twijfel namelijk tussen deze 2 op het moment, qua prijs zit er nauwelijks verschil in namelijk.

• Rocco008
kipfel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:25:
Hoe verhoudt de 414 zich eigenlijk ten opzichte van de 509, naast de overduidelijke verschillen natuurlijk?

Ik twijfel namelijk tussen deze 2 op het moment, qua prijs zit er nauwelijks verschil in namelijk.
De verschillen zijn idd duidelijk. Je zou een afweging kunnen maken op de hoeveelheid HDMI-ingangen je in de toekomst denkt nodig te hebben? De 509 is redelijk 'End-of-Life', vind je dit een probleem? Doet het prijsverschil nog iets voor je?

Deze punten terzijde, is mijn advies, om in een winkel deze modellen op dezelfde speakerset aan te laten sluiten om vervolgens je keuze te maken.

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Zonder het hele forum door te lopen.

Ik heb een onkyo TX-NR509 via ibood vorig jaar aangeschaft.

Ik heb al mijn HDMI apparaten aangesloten op via de Onkyo. Maar merkte nu op mijn nieuwe tv dat de tv uitzendingen veel scherper waren dan mijn blue ray films. Nu heb ik als test de hdmi (computer) nu rechtstreeks op de computer aangesloten. En toen schrok ik wel even hoe slecht het beeld hiervoor was.

Heeft iemand enig idee of dit normaal is. Op ibood was destijd discussie over de hdmi throughput dat deze niet 1080p zou zijn. Maar een Onkyo expert meende dat dit 1080p gewoon als 1080p werd doorgegeven, maar begin erg te twijfelen nu.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 19:37

MaxPoweR

-=StopTech=-

joffrey19 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:55:

Ik heb al mijn HDMI apparaten aangesloten op via de Onkyo. Maar merkte nu op mijn nieuwe tv dat de tv uitzendingen veel scherper waren dan mijn blue ray films. Nu heb ik als test de hdmi (computer) nu rechtstreeks op de computer aangesloten. En toen schrok ik wel even hoe slecht het beeld hiervoor was.

Heeft iemand enig idee of dit normaal is. Op ibood was destijd discussie over de hdmi throughput dat deze niet 1080p zou zijn. Maar een Onkyo expert meende dat dit 1080p gewoon als 1080p werd doorgegeven, maar begin erg te twijfelen nu.
Dat komt waarschijnlijk door de video processor in de Onkyo, deze kan je uitschakelen. Bij mijn Onkyo 3008 is het VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.

• joffrey19
MaxPoweR schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:39:
[...]

Dat komt waarschijnlijk door de video processor in de Onkyo, deze kan je uitschakelen. Bij mijn Onkyo 3008 is het VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.
Ok ga ik even proberen. Had ook last happeringen bij sommige 3d films, allemaal verdwenen nu, pfff had ik dat geweten.

Verwijderd

[...]

is het altijd aan te bevelen om die videoprocessor uit te schakelen? Is dat vergelijkbaar met je televisie die allerlei truuks gebruikt als 'dynamic contrast' en 'noise reduction' wat vaak slechter beeld geeft?

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat zou een reele reparatietijd zijn? Ben mijn 509 vandaag precies een maand kwijt. Schijnt een onderdeel besteld te zijn (voedingsgerelateerd) dat blijkbaar niet op voorraad was. Persoonlijk vind ik een maand best lang...

klacht was: toestel gaat aan en na drie seconden weer uit.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

[...]

Zou dit ook de oplossing zijn voor het vervelende UPC probleem? Waar er helemaal geen beeld is.

Hoe zet je het exact uit op een 509? Met de afstandsbediening?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon op de versterker zelf, bij is de beeldkwaliteit er stukken op vooruit gegaan met het uitzetten van de videoprocessor.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

De videoprocessor maakt toch een wezenlijk onderdeel uit van je receiver, dan had je net zo goed een andere receiver kunnen kopen.

Ik zie hier een boel mensen die denken met de portemonnee. Zo zie ik hier eerder een TX-SR 400 or 500 serie langskomen dan een 800 serie of zelfs een 3000 serie of hoger. Het verschil tussen die series is diverse klassen betere features/kwaliteit etc. Zelf heb ik destijds ervoor gekozen één of twee maanden langer te sparen, en zo een betere/hoger klasse te kunnen kopen; En dan met name een goede video-processor.

Destijds was er de 805 met een faroudja, of de duurdere 875 met Reon. Uit alle reviews blijkt dat de Reon gewoon een beter stukje techniek was. Dus een maandje langer sparen maakte dat ik de 875 met Reon kon kopen. En ik de Reon altijd in-line staan. Geen moment spijt van gehad.

Mijn ervaringen met Onkyo zijn niet altijd even goed; Maar mijn advies aan iedereen is doe nou eens goed onderzoek naar je receiver. Kijk naar alle onderdelen. Neem daar goed de tijd voor, en blijf in de tussentijd doorsparen. Wees niet tevreden met de klasse die je nu kunt kopen, als je over 1 of 2 maanden een hogere klasse kunt kopen. Bedenk dat je een aantal jaar met een receiver gaat doen, dus dat ie niet alleen nu geschikt moet zijn, maar dat je ook over een paar jaar nog blij met het ding bent.

Ik zie veel te veel vragen die strekken tot 'kan een 414 hetzelfde als een 509' of hoe zet ik een videoprocessor uit. Al die dingen staan op het internet. Alle tips en tricks zijn te vinden. Zoek het op; Het kost wat moeite, maar je leert daardoor je apparaat kennen.

Voorbeeld:
PWA schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:
[...]
Zou dit ook de oplossing zijn voor het vervelende UPC probleem? Waar er helemaal geen beeld is.

(mijn) antwoord: Geen idee, probeer het uit zou ik zeggen. En antwoord twee, staat vast ergens in de handleiding of op het internet.

Maar goed: Nogmaals, doe je onderzoek op het internet vooraf, wees eens geduldig. Dan kan je een veel betere inschatting maken van wat je koopt. En hoef je niet achteraf vast te stellen dat de videoprocessor uit moet, zonde van het geld. Blijf dan liever nog een maandje doorsparen, je hoeft nl. niet meteen NU te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 11:49 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

PWA schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:17:
[...]

Net zoals MaxPoweR al heeft beschreven.
quote: MaxPoweR
VCR/DVR knop ingedrukt houden en dan met de return knop kan je het aan of uit zetten.
Werkt ook op mijn TX-NR609.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 21-04-2012 10:56 ]

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Ik heb net TFM ge-R'd om te kijken hoe ik mijn oude xbox1 via component kan aansluiten op mijn nieuwe 414.

Volgens TFM moet je in de setup aangeven onder welke knop (in mijn geval SAT) je het apparaat wil aansluiten.
Ik heb deze gezet onder component IN2 en dit ook aangegeven bij SAT. Bij HDMI heb ik bij SAT niets staan (ook geen hdmi-apparaat aangesloten).

Zodra ik de xbox aanzet echter krijg ik geen beeld. Ik heb, tegen beter weten in IN1 geprobeerd, alles onder AUX proberen te zetten maar nix. Alleen het geluid krijg ik binnen via coaxiaal.

1) is het uberhaupt mogelijk om component video door te geven via hdmi naar je tv?

2) zijn mijn instellingen dan wel correct?

3) vergeet ik nog een specifiek iets te kiezen of in te regelen?

(ja ik weet het, een xbox1, wat moet je daar nog mee, nou vooral Tao Feng ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:39:

1) is het uberhaupt mogelijk om component video door te geven via hdmi naar je tv?
Ja, maar niet met de TX-NR414. Zie pagina 66 van de Nederlandse handleiding. Wat er via Component In ingaat, moet er via Component Out uitgaan. De TX-NR414 ondersteunt geen Analog to Digital Conversion.

Verwijderd

aww that's too bad...

Maar aan dat plaatje te zien kan ik dus wel een analoog signaal doorsturen, zijnde het gele kabeltje + rood/wit voor geluid?
Ik weet niet naar welke afbeelding jij kijkt, maar ook de composiet heeft bij mij alleen een pijl recht naar beneden naar Composiet Out. Je moet de linker tabel hebben, die is voor beeld. De TX-NR414 doet gewoon niet aan conversion, dus geen enkel analoog signaal. Dat is pas aanwezig vanaf de TX-NR515 en hoger. Dan maakt het verder niet uit of het component, composiet of VGA is. Enige wat je kan doen is de XBox rechtstreeks naar de TV aansluiten of een extra Componentkabel halen als je perse door de receiver wil.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-04-2012 14:22 ]

Verwijderd

ow, ik ben dom aan het doen, ik dacht dat links digitale video was en en rechts analoog. Thanks. Dat word dan toch een losse kabel trekken :(

Verwijderd

joffrey19 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:55:

Through is through. In dat geval gaat het signaal van je PC rechtstreeks door naar je TV, zonder verwerking door je video processor. Ik acht het eerder waarschijnlijk dat er aan de PC kant van jouw opstelling iets kan worden verbeterd.

Als je een AMD hebt, zet dan alle processing in het CCC uit (dus ALLE verbeteringen uit cq. op 'aplication preference' zetten). Het enige wat aan moet staan is deinterlacen (op vector als je GPU voldoende krachtig is) en automatic pulldown detectie moet nog aan staan.

Of je nu Nv of AMD hebt, zorg er voor dat je PC via HDMI is verbonden, en werkelijk 1080p uitstuurt. Dus check of overscan goed staat, zodat je 1:1 mapping hebt. Zorg voor RGB 4:4:4 output, full range (0-255).

Gebruik voor playback iets goeds; Ik gebruik bv. MPC-HT met MadVR. Zorg voor je de playback start, dat je de juiste framerate uitstuurt. Alle belangrijke formaten (23p, 24p, 50p of 60p) zouden in PAL-landen beschikbaar moeten zijn op 1080p.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 22:14 ]

• joffrey19
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:56:
[...]

Through is through. In dat geval gaat het signaal van je PC rechtstreeks door naar je TV, zonder verwerking door je video processor. Ik acht het eerder waarschijnlijk dat er aan de PC kant van jouw opstelling iets kan worden verbeterd.
Ok zal t even proberen, maar through is through lijkt me niet altijd van toepassing . Er is namelijk toch ook een verschil tussen HDMI 1,2 en HDMI 1,4. Een 1,4 is geschikt voor 3d en 1,2 niet. Hetzelfde zou ik verwachten in mijn Onkyo waarbij toch is gekozen voor Eén van de standaarden.

Verwijderd

joffrey19 schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:52:
[...]

Ok zal t even proberen, maar through is through lijkt me niet altijd van toepassing . Er is namelijk toch ook een verschil tussen HDMI 1,2 en HDMI 1,4. Een 1,4 is geschikt voor 3d en 1,2 niet. Hetzelfde zou ik verwachten in mijn Onkyo waarbij toch is gekozen voor Eén van de standaarden.
Geen idee wat voor videokaart je hebt, maar de grafische kaarten die HDMI 1.4 hebben zijn pas van recente datum, en de bijbehorende software die 3d ook daadwerkelijk benut heb ik nog niet betrouwbaar gezien.

Gewone 1808p resoluties bestonden al vanaf HDMI 1.1. Zie dat eerst maar goed werkend te krijgen.

PS: Gezien jou post zou ik ook eventjes proberen in te lezen op het onderwerp HDMI etc. Want volgens mij haal jij wat door elkaar. HDMI 1.1 1080p werkt prima op n HDMI 1.4 input (en vice versa), ze handshaken gewoon met elkaar tot de best mogelijke resolutie/mogelijkheden die beide interfaces beheersen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 20:00 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik merkte de laatste tijd al dat de subwoofer minder geluid maakte. Waar we eerder de subwoofer regelmatig dichter moesten draaien, moest hij nu steeds verder open, met als resultaat minder geluid.

Vanavond even met een sub van een kameraad kunnen testen welke een vergelijkbare sub heeft. Ook deze geeft amper geluid op de receiver. Hierna de beide subwoofers getest op mijn oude radio. Direct een geluid via de subwoofer, en ook gelijk goed.

Het lijkt dus aan de sub pre out te liggen van mijn receiver. Is er een manier dat ik zelf kan controleren of deze aansluiting defect is, of dat er in de receiver iets 'doorgebrand' is oid?

Technische gegevens:

Receiver: Onkyo TX-SR508 (Subwoofer out is 130W)
Speakers: Jamo A 102 HCS 5.1, met als subwoofer de Jamo Sub 200. Tevens getest met een Jamo Sub 210. Beide subs zijn overigens 200W.

[ Voor 187% gewijzigd door FeaR op 22-04-2012 22:27 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Ik heb zojuist nog even een support email aan Onkyo gestuurd maar misschien weet iemand het hier: Ik wil graag een TX-NR609 aanschaffen maar nu keek ik eens of deze ook Apple Airplay heeft. De concurrent (pioneer) heeft dit bijvoorbeeld wel.)

Nu heeft alleen 1 model dit standaard ingebakken. Zal Onkyo dit ook naar andere modellen brengen in de toekomst? Hebben ze zoiets al eens in het verleden gedaan bijvoorbeeld?

• ditbenikecht
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:07:
Ik heb zojuist nog even een support email aan Onkyo gestuurd maar misschien weet iemand het hier: Ik wil graag een TX-NR609 aanschaffen maar nu keek ik eens of deze ook Apple Airplay heeft. De concurrent (pioneer) heeft dit bijvoorbeeld wel.)

Nu heeft alleen 1 model dit standaard ingebakken. Zal Onkyo dit ook naar andere modellen brengen in de toekomst? Hebben ze zoiets al eens in het verleden gedaan bijvoorbeeld?
Onkyo heeft geen airplay. De licentie daarop is waarschijnlijk te prijzig voor Onkyo.
Hoeveel werk is dat om zelf uit te zoeken?

In de toekomst kijken kan niemand en of de support je daar eerlijk antwoord op wil geven is ook maar de vraag.

Verwijderd

ditbenikecht schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:35:
[...]

Onkyo heeft geen airplay. De licentie daarop is waarschijnlijk te prijzig voor Onkyo.
Hoeveel werk is dat om zelf uit te zoeken?

In de toekomst kijken kan niemand en of de support je daar eerlijk antwoord op wil geven is ook maar de vraag.
Ik weet dat er geen Airplay functionaliteit is.
Mijn vraag is hoe Onkyo in het verleden ondersteuning heeft toevoegt aan bestaande apparatuur. Neem bijvoorbeeld Spotify: zat deze ondersteuning alleen in nieuwe receivers of is deze later ook toegevoegd aan oudere recievers?

En ja, ik weet dat in verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bied :+

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Iemand nog een antwoord op mijn vraag? Anders zal ik mijn receiver voor RMA aan moeten melden bij iBood, maar als het 'simpel' op te lossen is zonder mijn receiver 2 maand kwijt te zijn (Of veel gezeik waar ik moet zijn voor garantie) zou het mooi zijn natuurlijk.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

The Executer schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:06:
Iemand nog een antwoord op mijn vraag? Anders zal ik mijn receiver voor RMA aan moeten melden bij iBood, maar als het 'simpel' op te lossen is zonder mijn receiver 2 maand kwijt te zijn (Of veel gezeik waar ik moet zijn voor garantie) zou het mooi zijn natuurlijk.
Zal een defect aan de sub-preout zijn, gok ik. Je kan er ook voor gaan betalen en dan breng je hem naar een Hobo Hifi ofzo. Dan ben je hem 1 max 2 weken kwijt.

Ik ben blij dat ik mijn spullen wel bij een normale winkel heb gekocht. Geen gerotzooi met de webshops en hem 2 weken kwijt zijn. Kost misschien iets meer, maar het betaald zich 9 van 10 keer ook weer terug

• symbiotic
  • Laatst online: 25-10-2022
weet iemand hoe het zit met bestellen in het buitenland, by amezon.com kost de tx-nr616 499 $ dollar. Maar het lijkt me te makkelijk dat ik die dan zo daar kan bestellen , hoe zit het met invoerrechten etc en kan het einenlijk wel, anders zou iedereen zijn ipad etc ook in het buitenland bestellen
symbiotic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:10:
weet iemand hoe het zit met bestellen in het buitenland, by amezon.com kost de tx-nr616 499 $ dollar. Maar het lijkt me te makkelijk dat ik die dan zo daar kan bestellen , hoe zit het met invoerrechten etc en kan het einenlijk wel, anders zou iedereen zijn ipad etc ook in het buitenland bestellen
Hier is al meer dan genoeg over gesproken. Boven een x bedrag moet je inderdaad invoer betalen, welk bedrag dit is kan je vinden op de site van de douane. Ook de verzendkosten zullen niet mals zijn. En ook over die verzendkosten moet je invoer betalen. Let wel dat Amerikaanse producten qua looks en functie af kunnen wijken van de Europese. Tevens zit je met een ander voltage, dus er mag nog een omvormer bij. En garantie is helemaal leuk natuurlijk. Nee, als je dan in het buitenland gaat bestellen om het goedkoop te houden kijk dan richting Duitsland. Apparatuur uit Amerika zou ik alleen bestellen als het een product is wat hier niet te krijgen is.

• symbiotic
  • Laatst online: 25-10-2022
Bedankt voor het snelle antwoord en zat inderdaad al op de site van de douane te kijken, blijft lastige keuze, had net die aanbieding gemist op de wehkamp helaas, vindt het verschil wel heel erg groot 699 euro tegenover 379,5 euro =499 dollar , zo goed als het dubbele wat je betaald ....hoezo dat ???

Nu deze site maar dit lijkt me niet zo betrouwbaar als amezon.com

http://home.toolshomes.co...&offer_id=B0077V88W2#show

223 $ dollar ???

[ Voor 24% gewijzigd door symbiotic op 24-04-2012 19:48 ]

Volgens mij was tot 200 euro importeren gratis, maar daar zit je dus niet aan. Ik had onderstaand rekenvoorbeeld nog liggen van toen ik een Emotiva XPA-5 wilde bestellen. Verzendkosten kunnen voor jou wat lager uitvallen aangezien een Onkyo geen 40 kilo is zoals de Emotiva. Overigens heb ik de verzendkosten al wat naar beneden gehaald.
Rekenvoorbeeld: (gebaseerd op de huidige prijs en de huidige koers)

Onkyo (huidige prijs) $499 = € 380
Verzending $ 100 = € 75
-----------------------------
Totaal: € 455,-

VAT: 19% (over component + verzendkosten)
3% (over component)
€ 455 + 19% = € 541,45
3% van € 562 = € 11,40
Totaalprijs aan de deur: ~ € 553,-
Dan komt er nog een omvormer bij om van 110 Volt 60 Hz naar 230 Volt 50 Hz te gaan. En die heb je ook niet voor een paar euro. Maar het belangrijkste lijkt me nog wel de garantie, als je ziet hoe "goed" de reputatie van Onkyo is zou dat echt het laatste merk zijn wat ik in Amerika zou bestellen.

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

FeaR schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, via HDMI mis ik altijd de eerste 2 seconden, via de PS3 via optical nooit..

Never mind, ik bedoelde het andersom en dus slaat mijn opmerking nergens op :X

[ Voor 10% gewijzigd door Murzeltje op 24-04-2012 21:26 ]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Verwijderd

Heren en dames,

Effe een vraagje: Wellicht is deze vraag al ooit een keer hier gesteld maar door de hoeveelheid blz. denk ik dat als ik de vraag stel er sneller achter kom dan alles door te bladeren.
Beginsituatie:
Philips 42plf7606 (CEC, ARC etc.)
Philips HDD recorder (HDMI aansluiting)
Digitale HD ontvanger inc. HDMI kabel (Animo 130)
Onkyo tx-nr509
Klipsch 300 speakers

Kan ik alle apparaten aansluiten op de HDMI ingangen van de Onkyo en dan een 1.4 HDMI via de uitgang naar de Arc ingang van de TV aansluiten.
Zou alles dan werken en ook de TV digitaal kunnen ontvangen?

Graag hoor ik het!
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:45:
Zou alles dan werken en ook de TV digitaal kunnen ontvangen?
In theorie wel, in de praktijk willen externe decoders wel eens problemen geven met receivers. Maar enige manier om daar achter te komen is te testen.

Verwijderd

Beste Fear,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Weet je toevallig hoe het met de Animo HD Ontvanger zit want kan niks op het net daarvan terugvinden.
En mocht het werken kan dan alles via de Philips App Remote bediend worden of de Onkyo App (remote?) via CEC?

• berry eggens
Ik heb zojuist een mail gehad van de wehkamp dat mijn Onkyo 414 verzonden is. Graag wil ik deze testen om te kijken of de brom die de voeding maakt mij ook stoort. Nu heb ik nog geen speakers, kan ik de onkyo ook testen zonder speakers of blaas ik dan de uitgangen op.

De speakers worden Boston Acoustics soundware xs 5.1 se.
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:59:
Beste Fear,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Weet je toevallig hoe het met de Animo HD Ontvanger zit want kan niks op het net daarvan terugvinden.
En mocht het werken kan dan alles via de Philips App Remote bediend worden of de Onkyo App (remote?) via CEC?
Welke ontvangers wel dan niet lekker werken ben ik niet bekend mee. Ik werk zelf nog met analoge kabel hier O-)
berry eggens schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
Ik heb zojuist een mail gehad van de wehkamp dat mijn Onkyo 414 verzonden is. Graag wil ik deze testen om te kijken of de brom die de voeding maakt mij ook stoort. Nu heb ik nog geen speakers, kan ik de onkyo ook testen zonder speakers of blaas ik dan de uitgangen op.

Kan geen kwaad, het is geen buizenversterker waarbij het wel schadelijk is :)

• ditbenikecht

Zodra je de stekker in het stopcontact steekt (er van uitgaande dat er spanning op je stopcontact staat) dan hoor je de brom al. Daar heb je dus geen speakers voor nodig. Wanneer je het apparaat inschakelt gaat de brom weg, omdat de voeding dan sneller moet schakelen, welke op een frequentie is die hoger is dan 20KHz.

Verwijderd

Wat ik me afvraag: Waarom koop je een product waarvan je weet dat er zo'n voeding in zit? Of dat je een gerede risico loopt overlast te hebben? Heb je dan daadwerkelijk onmiddellijk nu een nieuw apparaat nodig, of kon je wellicht een paar maandjes wachten om een receiver te kopen met een fatsoenlijke voeding (liefst ringkern) erin?

• Rocco008
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:24:
[...]

Wat ik me afvraag: Waarom koop je een product waarvan je weet dat er zo'n voeding in zit? Of dat je een gerede risico loopt overlast te hebben? Heb je dan daadwerkelijk onmiddellijk nu een nieuw apparaat nodig, of kon je wellicht een paar maandjes wachten om een receiver te kopen met een fatsoenlijke voeding (liefst ringkern) erin?
Eens, zojuist heb ik bericht ontvangen dat mijn 414 af te halen is bij een DHL servicepunt. In dit topic wordt gesuggereerd dat deze voeding een ‘hinderlijke’ brom veroorzaakt in de stand-by. Bij het model dat ik in de winkel heb gezien, was dit echter niet het geval. Dit is daarom ook de reden om vooral wél dit model te kopen (naast natuurlijk de andere factoren).

Mijn bevindingen zal ik delen.

• berry eggens
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:24:
[...]

De wehkamp gaf 4 dagen 29% korting op deze Onkyo daar ik graag een Onkyo wil vanwege alle opties en de mogelijkheid deze te kunnen bedienen met een Android telefoon. Aangezien ik wel vaker minder hinder ervaar van kleine onvolkomenheden als mede tweakers (wat veelal met telefoons het geval is) gok ik het erop.
Mocht het toch niet bevallen gaat ie retour binnen 7 dagen en wil ik mijn centjes terug.

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Hi allemaal.

Ik heb ook tijdens de wehkamp aktie een onkyo gehaald, de 414 wl te verstaan.
Nu heb ik hem ergens anders voor nagenoeg dezelfde prijs gekocht. dus ik kan dit aanraden voor andere
http://www.audiodemarssteden.nl/ valt wel een goeie deal mee te sluiten.

De trage levering van wehkamp stond me niet aan, was van 2 weken naar 4 weken.
had hem bia marssteden binnen een dag ;)

Nu heb ik wel een vraag .

---------------------------------------------------------------

Mijn vraag is de volgende:
De Onkyo TXNR 414 gaat niet gelijk op het netwerk. et duurd even voor hij internet verbinding heeft.
Soms wel iets van 15 a 20 min, had ineens het idee dat hij alleen verbinding maakte als ik hem op NET zette.

Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat hij niet gelijk internet verbinding heeft .

hebben meerdere hier last van, of weet men misschien een verklaring hiervoor ?

• Lip
  • Niet online
Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:
Mijn
Onkyo TXNR 414 gaat niet gelijk op het netwerk, het duurd even voor hij internet verbinding heeft.
soms iets van 15 a 20 min, had ineens het idee dat hi jalleen verbinding maakte als ik hem op NET zette.

Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker wee is dat hij niet gelijk internet verbinding heeft .

bben meedee hier last van, of weet men misschien een verklaring hiervoor ?
Je post is nogal onvolledig en zit vol spelfouten wat het er niet makkelijker op maakt.

Het klopt dat je eerst op NET moet drukken voordat receiver verbinding met je netwerk maakt tenzij je 'network control op "enable' hebt staan (optie 7.5 in het menu). Nadat je het NET hebt ingedrukt op je AB, heb je diverse keuzes. Met de 'Vtuner' moet je meteen gebruik kunnen maken van Internet radio, mits je netwerkinstellingen goed staan en geen slechte kabels gebruikt. Om van de functie DLNA functie gebruik te maken, heb je een server nodig die dit ondersteunt.
Dit kan je vaste pc of laptop zijn met Windows 7, Windows media speler zijn en/of Tversity.
Of een willekeurige NAS met DLNA services
Spotify werkt alleen met een Premium account.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Daikiri
Ik zal van het weekend eens kijken wat het doet.
Dacht dat ik network control al op enable stond.

Hoop van niet eigenlijk ,want dan is dat het probleem en is het zo gefixed.

• Lip
  • Niet online
Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:04:
Ik zal van het weekend eens kijken wat het doet.
Dacht dat ik network control al op enable stond.

Hoop van niet eigenlijk ,want dan is dat het probleem en is het zo gefixed.
Die functie is er voor om je Receiver te bedienen met je Iphone of Android telefoon via WiFi, en heeft niets van doen met de NET functie.

• Daikiri
Oke, dan staat die optie al aan.

heb mijn onkyo al bediend met mijn mobiel, en er muziek vanaf gespeeld/ sreamed etc. Alleen maakt mijn onkyo pas na lange tijd verbinding, zo het lijkt.

• berry eggens
Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:
Hi allemaal.

Ik heb ook tijdens de wehkamp aktie een onkyo gehaald, de 414 wl te verstaan.
Nu heb ik hem ergens anders voor nagenoeg dezelfde prijs gekocht. dus ik kan dit aanraden voor andere
http://www.audiodemarssteden.nl/ valt wel een goeie deal mee te sluiten.

De trage levering van wehkamp stond me niet aan, was van 2 weken naar 4 weken.
had hem bia marssteden binnen een dag ;)

Nu heb ik wel een vraag .

---------------------------------------------------------------

Mijn vraag is de volgende:
De Onkyo TXNR 414 gaat niet gelijk op het netwerk. et duurd even voor hij internet verbinding heeft.
Soms wel iets van 15 a 20 min, had ineens het idee dat hij alleen verbinding maakte als ik hem op NET zette.

Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat hij niet gelijk internet verbinding heeft .

hebben meerdere hier last van, of weet men misschien een verklaring hiervoor ?
Bromt de Onkyo ook als deze op standby staat?

• Daikiri
berry eggens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]

Bromt de Onkyo ook als deze op standby staat?
Nee dat niet.
hij is echt muisstil.

Had inderdaad gelezen dat er mensen waren waarbij,of hun onkyo altijd een ligte ruis gaf, of bromde.
Dat is inderdaad niet goed.

Maar ik heb daar geen last van,..

Misschien dat er toch iets met de onkyo netwerk ingang is. Of toch iets aan de router kant.
Al was het wel toen ik de onkyo voor het eerst aanzette, dat hij gelijk een update/ download binnen ging halen.

Dus toen had hij wel snel verbinding.Al weet ik niet of dat die verbinding die hij maakt precies hetzelfde is als een verbinding met inernet radio, spotify, of verbinding met mijn mobiel.

Je zou denken dat ,dat allemaal hetzelfde zou moeten zijn. Maar zal hier dit weekend induiken om te kijken wat het precis is.

Maar voor de rest hier bij iedereen dus wel gelijk verbinding met je netwerk/internet/spotify(premium etc).?

• berry eggens
Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:38:
[...]

Nee dat niet, hi jis echt muisstil.

Had inderdaad gelezen dat er mensen waren waarbij of hun onkyo altijd een ligte ruis gavn of bromde.
Dat is inderdaad niet goed.

Maar heb daar geen last van,..

Misschien dat er toch ies met de onkyo netwerk ingang is, of och iets aan de router kant.
Als was het wel toen ik de onkyo voor het eerst aanzette, hij gelijk een update/ download binnen ging halen.

Dus toen had hij wel snel verbinding, al weet ik niet of dat die verbinding die hij maakt precies hetzelfde is als een verbinding me inernet radio, spotify, of verbinding met mijn mobiel.

Je zou denken dat ,dat allemaal hetzelfde zou moeten zijn. Maar a hier dit weekend in duiken om te kijken wa het precis is.

Maar voor de rest hier bij iedereen dus wel gelijk verbinding met je netwerk/internet/spotify(premium etc).?
Ik mag dan zo dyslectisch zijn als de brandweer maar dit is belachelijk. Neem wat meer moeite voor je posts en gebruik de spellingscontrole.

• Daikiri
berry eggens schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:47:
[...]

Ik mag dan zo dyslectisch zijn als de brandweer maar dit is belachelijk. Neem wat meer moeite voor je posts en gebruik de spellingscontrole.
Sel je niet zo aan.
Maar zal het wat voor je aanpassen, zodat je weer rustig kan slapen vannacht.

(inderdaad dyslectisch , druk, en slecht toetsenbord.)

[ Voor 7% gewijzigd door Daikiri op 27-04-2012 16:02 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je doet het niet voor een ander, maar voor jezelf.
MAW, als jij de moeite neemt om een net bericht op te stellen wat prettig is om te lezen, zal een ander eerder geneigd zijn mee te denken met jouw probleem ;)

• berry eggens
Daikiri schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:59:
[...]

Sel je niet zo aan.
Maar zal het wat voor je aanpassen, zodat je weer rustig kan slapen vannacht.

(inderdaad dyslectisch , druk, en slecht toetsenbord.)
Ik moet werken vannacht.

Ik heb zojuist een Boston Acoustic Soundware XS 5.1 SE met Konig 1.5mm speaker kabel en staanders via Conrad.nl gekocht voor in mijn nieuwe woonkamer. Ben erg benieuwd hoe dit gaat klinken.

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Even een vraagje over de tx-609.

Je kan de speakers kalibreren zodat je bijvoorbeeld de center speaker meer volume geeft t.o.v. de overige speakers. Ik heb dit nodig omdat een mediaplayer zijn volume wat zacht heeft in dit kanaal. Dit is overigens bekend van deze player, en valt weinig aan te doen. Maar de Onkyo brengt de redding! Alleen vraag ik me af of deze Kalibratie ook per input kan? Nu gaan alle inputs aan de haal.

• thunder8

thunder8

bfrqrv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:40:

Je kan de speakers kalibreren zodat je bijvoorbeeld de center speaker meer volume geeft t.o.v. de overige speakers. Ik heb dit nodig omdat een mediaplayer zijn volume wat zacht heeft in dit kanaal. Dit is overigens bekend van deze player, en valt weinig aan te doen. Maar de Onkyo brengt de redding! Alleen vraag ik me af of deze Kalibratie ook per input kan? Nu gaan alle inputs aan de haal.
Zover ik weet niet. Je kalibratie is meer om je speakers met de receiver en je ruimte te matchen en alles op de luisterplek naar hetzelfde nivo te brengen. Niet om een tekortkoming van je bron te corrigeren. Dan zou er namelijk permanent een (onhoorbare) calibratie moeten plaatsvinden. Maar misschien is er een setting waar ik het bestaan niet van weet, ondanks dat ik zelf ook in het bezit ben van een 609.

Verwijderd

Staat er in jouw manual ook iets in de trant van intellivolume ?

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:16:
[...]

Staat er in jouw manual ook iets in de trant van intellivolume ?
Volgens mij noemen ze dat bij Onkyo "Dynamic Volume", en daar zat ik ook al aan te denken, dat is misschien een optie.

Verwijderd

kgb545 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:18:
[...]

Volgens mij noemen ze dat bij Onkyo "Dynamic Volume", en daar zat ik ook al aan te denken, dat is misschien een optie.
Nee, dat zijn twee verschillende zaken. Ik bedoel echt intellivolume.

En de vraag was rethorisch ;)
Ik wéét dat het in de manual staat.

• Lip
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:25:
[...]

En de vraag was rethorisch ;)
Ik wéét dat het in de manual staat.
Eerste de bron kiezen waarvan het intellivolume wilt instellen, dan setupmenu optie 4,1

Verwijderd

Lip schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:27:
[...]

Eerste de bron kiezen waarvan het intellivolume wilt instellen, dan setupmenu optie 4,1
Dat ja, alleen blijf ik van mening dat het goed is als je de manual goed bestudeert. Niet alleen weet je dan het antwoord op zulke vragen, maar vooral leer je je apparaat goed kennen. Waar je op moet letten, wat hij wel of niet kan, en hoe je dat moet doen. En dan is de circel rond, want daarvan hebben wij dan allemaal weer profijt omdat in dit topic er iemand bij komt die dit soort zaken uit zn hoofd weet etc.

Voorbeeld: Zo heb ik van de 805/875 alle info, alle firmwares, het servicemanual en de servicebulletins verzameld door eea zelf uit te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 10:40 ]

• kgb545
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:25:
[...]

En toch bedoelde ik Dynamic Volume. Met IntelliVolume kan je alleen het globale volume aanpassen. Wat de vraagsteller wil is alleen het volume van zijn center aanpassen. Dat kan niet met IntelliVolume.

Maar bij Dynamic Volume kan je niks instellen, en ik weet ook niet zeker of die het lage volume van de center zal compenseren, maar het is het proberen waard natuurlijk :)

Verwijderd

Je kan na de calibratie onder punt 2.4 van de setup, per speaker het uitgangsnivo aanpassen. [-12dB tot +12dB] Dat heeft dan wel effect op alle inputs. Voor elke input apart gaat dat niet lukken.

Handleiding pagina 47 : Level Calibration.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 13:00 . Reden: typo ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ja, maar dit kan niet per bron en dat was de vraag.

"When you grow up your heart dies"

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:03

florholvoet

aka F0x.be

Zo, ben even terug op mijn stoel gaan zitten.

Ik was er af gevallen omdat ik gisteren mijn TX-NR414 besteld heb en ik nu lees dat die last heeft van een brom in stand-by :/ Blijkbaar niet goed genoeg opgezocht want ik had het nergens anders vermeld zien staan.

Ik heb deze receiver gekozen omwille van de uitgebreide netwerkfuncties. Ik weet dat de TX-NR515 deze ook heeft, maar heeft die dezelfde voeding?
Misschien kan ik nog de bestelling wijzigen of omruilen.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Lip
  • Niet online
met de TX-NR414 is denk op zich niets mis mee. Typisch gevalletje maandag ochtend model denk ik, wat destijds gepost werd.

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 28-04-2012 15:17 ]

• bfrqrv
Toch allemaal bedankt voor de reacties. Ik lees ook de manuals, maar zoals enkele goed hebben opgemerkt lijkt he dan niet te kunnen. En tweakers zijn beter dan manuals hoor, anders was dit forum voor de helft minder bezocht ;)
Toch is het wel een piepklein tekort kominkje vind ik. Niet alle outputs van apparaten zijn gelijk in volume, maar sommige dus ook niet in volume per kanaal. Dit is nu dus niet in te stellen per bron. Mmmm jammer.

• kgb545
bfrqrv schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:57:
Toch allemaal bedankt voor de reacties. Ik lees ook de manuals, maar zoals enkele goed hebben opgemerkt lijkt he dan niet te kunnen. En tweakers zijn beter dan manuals hoor, anders was dit forum voor de helft minder bezocht ;)
Toch is het wel een piepklein tekort kominkje vind ik. Niet alle outputs van apparaten zijn gelijk in volume, maar sommige dus ook niet in volume per kanaal. Dit is nu dus niet in te stellen per bron. Mmmm jammer.
De tekortkoming zit natuurlijk voornamelijk in het probleem veroorzakende apparaat. Elk beetje fatsoenlijk apparaat geeft een goed geluidsnivo per kanaal weer, helemaal digitale bronnen. Dus zo vreemd vind ik het niet dat Onkyo hier geen rekening mee houdt.

• bfrqrv
Om die reden noem ik het ook een "piepkleine" tekortkoming.
En over fatsoenlijke apparaten gesproken op tweakers niveau kan ik nog wel wat boekjes open doen hoor. Er zijn maar weinig apparaten die alles goed doen als je alles er uit wilt halen. Juist met mediaplayers is er geen alleskunner, en je zult nog verschieten waar de "fatsoenlijke apparaten" dan toch nog in tekort schieten.
Overigens heeft de Onkyo tx-609 heel wat instellingen die wel per input vast blijven staan waarvan je ook kunt afvragen of dit zo veel zou mogen verschillen per apparaat, maar toch ontzettend handig kunnen zijn.
Maar ik mag er nu wel van uit gaan dat mijn plannetje niet helemaal gaat lukken.

• berry eggens
Ik heb de Onkyo 414 ook binnen. En in standby stand is hij absoluut stil. Nopper nada niks geen brom. Wat een opluchting!! Kan niet wachten alles aan te sluiten en te testen, wat nog 3 week gaat duren.

Verwijderd

Ik heb sinds enkele weken de TX-NR609 aangeschaft (mijn eerste A/V receiver, dus ben nog een leek) in combinatie met KEF IQ90 luidsprekers en probeer mij door de instellingen te worstelen. Tot nu toe lukt dat aardig, behalve met het opnemen van TV programma's op een DVD-recorder met harde schijf. Ik krijg als resultaat een scherm vol "mist" te zien met twee zwarte balken opzij (dus geen volledig beeld) en geen geluid. Digicorder (Belgacom TV) is via hdmi op Onkyo aangesloten (IN), DVD recorder (Pioneer DVR545H) is via hdmi op Onkyo aangesloten (IN), en Onkyo via hdmi (OUT) naar TV (Philips). Ik kan perfect reeds eerder opgenomen programma's via mijn Pioneer op TV bekijken, maar opnemen lukt dus niet. Doe ik iets fout of moet ik ergens iets van hdmi instellingen aanpassen? Of moet ik een andere verbindingd dan hdmi gebruiken om ook te kunnen opnemen?

• Lip
  • Niet online
Van welke bron wil je precies opnemen? Want dat is niet helemaal duidelijk in je post. In ieder geval heeft je DVD-recorder een eigen bron nodig, dit kan analoog van de kabelboer zijn, of digitaal vanaf decorder maar dan analoog aangesloten. De HDMI verbinding van je recorder naar de receiver werkt namelijk niet 2 kanten op, vandaar dat het afspelen wel werkt.

Wat wel zou kunnen werken, hetzij met iets van kwaliteitsverlies, is je decoder analoog (video cinch GEEL+ audio tulp WIT & ROOD (OUT) aansluiten direct op de (IN) DVD-recorder (via de analoog versterker kan ook wel, maar leid tot iets meer kwaliteitsverlies in theorie).

De beste, meest dure oplossing is een HD decoder met harddisk opnamefunctie waardoor de DVD-recoder overbodig word.

[ Voor 50% gewijzigd door Lip op 29-04-2012 00:37 ]

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12 13:30
Mijn TX-NR414 die ik had besteld bij de Wehkamp actie is ook binnen. Het apparaat maakt absoluut geen geluid totdat je op play drukt ;) Wat een verademing vergeleken met mijn oude Akai versterker en dezelfde Onkyo speakers. Ik had niet verwacht dat er uit die oude speakers nog zo'n behoorlijk geluid kon komen.
Het is wel oppassen met de Android applicatie van Onkyo. Het aanpassen van het volume d.m.v. een touchscreen is erg gevoelig... Dat heeft mij bijna een speakerset gekost :P
Pagina: 1 ... 26 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.