Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.780 views

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 15:14
Mensen, Zit met het volgende met mijn Txnr 609.
Heb deze draadloos aan de hand van zo'n draadloos apparaat aangesloten (VONETS)

probleem dat ik nu heb, zodra de versterker uit is geweest, gewoon met de knop op dat ding of met afstandbediening. dan verliest deze de verbinding zodra ik de versterker weer aan zet. krijg geen Internetradio, vind me NAS niet etc. Enige wat ik dan nog kan doen is de stekker eruit trekken en er weer opnieuw instoppen zodat deze weer gaat werken?.

heb de versterker al een vast ip adres gegeven, maar helaas mag dit niet helpen :-(
meer mensen dit probleem? elke keer wanneer je internetradio of je NAS muziek wilt luisteren eerst de stekker uit de versterker te moeten trekken?

ook lelijk is dat je niet in het menu ergens kan aangeven of die een IP refresh /renew kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door pipodejunk op 27-03-2012 18:27 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:18:
[...]

Bedankt voor je reactie.

De 509 is (bijna) op alle fronten beter.

Ik kon zelf gauw het verschil niet vinden, vandaar dat ik het hier vraag.
Dan is het toch niet zo moeilijk? Ga gewoon voor de 509 al was het alleen al om de netwerkfunctionaliteit. Ik zou in ieder geval niet meer zonder willen.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Beste Tweakers,

Graag advies. Vorig jaar heb ik mede met behulp van adviezen hier de Onkyo 3008 receiver (met nieuwe frontspeakers Klipsch RF82-II) aangeschaft. Mijn idee was om een hoger model uit een oudere serie te kopen om betere stereo weergave te krijgen voor minder geld. Ik ben er zeer tevreden mee, zowel met beeld en surround weergave, maar ook met hoe stereo muziek klinkt. Mensen die op bezoek komen zijn dan ook zonder uitzondering diep onder de indruk....

Nu is één van hen ook op zoek naar een nieuwe installatie (dus versterker of receiver plus frontspeakers). Voor hem is stereo eigenlijk genoeg, surround hoeft niet zo nodig. Een goede kwaliteit van stereo muziek (en dan met name klassieke muziek) is het belangrijkste. Maar hij wil ook video kunnen aansluiten op de receiver en netwerk/internet functionaliteit.

Dus mijn eerste vraag is, zijn er uberhaupt stereo AV receivers? Ik kan eigenlijk alleen een stereo netwerk (maar zonder video functionaliteit) receiver vinden.

Ik heb die 3008 in juni 2011 voor €999,- kunnen aanschaffen, vreemd genoeg is hij nu nergens voor minder dan €1250.- te vinden. Wat is nu een goede keuze voor een receiver van max €1000.- Eentje die qua stereo vergelijkbaar is met de 3008?

Bij correct staat nu de 5008 voor €1500,- Misschien is het budget oprekken wel de beste optie...

Bij voorbaat bedankt voor tips!
Stereoreceivers met video-ingangen zal je niet snel zien. De meerwaarde van dingen als HDMI en S/PDIF zijn het vervoeren van surround geluid, iets waar je met een stereoset niets aan hebt. Dus dan worden dat soort opties wegbezuinigd.

Van wat ik hoor is Onkyo in stereo één van de zwakkere merken. Marantz wordt dan vaker genoemd welke goed presteert in stereo. Je zou dan op een Marantz SR7005 uitkomen welke nu voor een hele leuke prijs te krijgen is, zie daarvoor KillaZ in "Het Marantz Receiver/Home Cinema ervaringen/discussie Topic". Die 125 euro extra is de SR7005 zeker wel waard.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Goedendag,

Ik ben van plan om de Onkyo HT-S3405 hc te kopen.
Bij de pricewatch op deze site zag ik dat er een 6.3mm poort op zit.
Nu mijn vraag: Bij veel sets is het zo dat als je een headset inplugt het geluid dan automatisch over de headset gaat en wanneer je hem uitplugt hij weer gewoon over de normale speakers gaat. Is dit bij deze set op de afstandsbediening te besturen?

Bijvoorbaat dank!

• sjaool

sjaool

Bij mijn weten kan geen enkele versterker/receiver dat.
Je zult de plug van de koptelefoon uit de versterker/receiver moeten trekken om weer geluid over speakers te krijgen.

Verwijderd

pipodejunk schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:47:
Mensen, Zit met het volgende met mijn Txnr 609.
Heb deze draadloos aan de hand van zo'n draadloos apparaat aangesloten (VONETS)

probleem dat ik nu heb, zodra de versterker uit is geweest, gewoon met de knop op dat ding of met afstandbediening. dan verliest deze de verbinding zodra ik de versterker weer aan zet. krijg geen Internetradio, vind me NAS niet etc. Enige wat ik dan nog kan doen is de stekker eruit trekken en er weer opnieuw instoppen zodat deze weer gaat werken?.

heb de versterker al een vast ip adres gegeven, maar helaas mag dit niet helpen :-(
meer mensen dit probleem? elke keer wanneer je internetradio of je NAS muziek wilt luisteren eerst de stekker uit de versterker te moeten trekken?

ook lelijk is dat je niet in het menu ergens kan aangeven of die een IP refresh /renew kan doen.
Ik heb ook de txnr 609, wireless verbonden middels de onkyo usb wireless stick. Geen problemen zoals jij beschrijft. Heb je wel de laatste firmware?
Als modem/router heb ik de fritz!box 7240.

Hans

• pipodejunk
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:24:
[...]

Ik heb ook de txnr 609, wireless verbonden middels de onkyo usb wireless stick. Geen problemen zoals jij beschrijft. Heb je wel de laatste firmware?
Als modem/router heb ik de fritz!box 7240.

Hans
ik heb de laatste firmware, alles. Heb wel eerder gelezen dat er mensen zijn die hun versterker draadloos heben middels vonets.

maar goed, denk dat ik een switch ga aanschaffen en alles maar ga bekabelen. ;-)

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort als ik mijn 608 uitzet dat er een plop uit mijn sub (Sony SA-WMS7) komt. Ligt dit aan de 608, de sub of de kabel er tussen? Heeft er iemand een idee?
Sithlord76 schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:37:
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort als ik mijn 608 uitzet dat er een plop uit mijn sub (Sony SA-WMS7) komt. Ligt dit aan de 608, de sub of de kabel er tussen? Heeft er iemand een idee?
Heeft die Sony subwoofer een auto on/off? Dan zit het hem wellicht daar in. De plop die je hoort is het uitschakelen van de subwoofer. Grote kans dat het er ook is bij het inschakelen, maar dat je die niet hoort doordat het plop-geluid wordt overstemd door het geluid uit de speakers en de subwoofer die meteen bezig gaat.

• Sithlord76
  • Laatst online: 17:17
FeaR schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:59:
[...]

Heeft die Sony subwoofer een auto on/off? Dan zit het hem wellicht daar in. De plop die je hoort is het uitschakelen van de subwoofer. Grote kans dat het er ook is bij het inschakelen, maar dat je die niet hoort doordat het plop-geluid wordt overstemd door het geluid uit de speakers en de subwoofer die meteen bezig gaat.
De sub staat altijd in standby. Is dat het probleem dan? En kan dit dan ook schadelijk zijn voor mijn sub?
Sithlord76 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:27:
[...]
De sub staat altijd in standby. Is dat het probleem dan? En kan dit dan ook schadelijk zijn voor mijn sub?
Schadelijk is het niet. Het is dus puur het signaal van het in- of uitschakelen van de subwoofer, of in jouw geval het uit- en in stand-by gaan. Mijn Velodyne doet het ook.

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12 16:43

xiD

12345

Ik heb afgelopen vrijdag bij de mediamarkt een TX-NR509 gekocht. Vrijdagavond aangesloten en hij deed het prima. Zaterdag was ik de hele dag weg en hem ik hem niet gebruikt. Zondag had ik ineens alleen een blauw beeld via HDMI. Het maakte niet uit welke ingang ik selecteerde; het bleef blauw. Wel kon ik gewoon in de setup en ik zag ook de volume balk. Ook werkte HDMI pass through niet meer. Toen heb ik het apparaat de laatste updates laten downloaden en installeren.

Het beeld kwam daarop weer netjes terug en ik dacht van de problemen af te zijn. Helaas, gister middag belt mn vriendin waarom ze geen TV kan kijken en alles blauw blijft. :(

Meteen de stekker er uit laten halen. Dat ik thuis kwam de eventuele 'protection mode' gecheckt. (Alle kabels los, volume naar max voor 30 sec, daarna vol naar min). Versterker bleef aan. Alles weer netjes aangesloten en het probleem was weg.

Vanmorgen deed alles het nog en zojuist kreeg ik een belletje dat alles weer blauw blijft. :( :(

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Anders ga ik vanavond maar naar mediamarkt en om een ruil van apparaat vragen.

67890

Verwijderd

xiD schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:38:
[...]

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Anders ga ik vanavond maar naar mediamarkt en om een ruil van apparaat vragen.
Het kan zijn dat je gewoon een maandagochtendproduct hebt, maar gezien de vele ervaringen met de kwaliteit van sommige Onkyo producten en/of de gebruikte onderdelen, zou ik een ander merk overwegen. Denk bv. aan Denon. Vaak min of meer dezelfde features, alleen hoor ik daar minder vaak over problemen.

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 19:09
Beetje pech met die TX-NR509 lijkt me. Want van wat ik in dit topic heb gelezen zijn de meesten er juist tevreden mee. Dus gewoon ruilen. (En die tip om een ander merk te nemen is natuurlijk een beetje stom in een Onkyo topic >:)) Overigens ben ik wel nieuwsgierig wat je bij MM betaald hebt, kan je dat zeggen?

PS3/4/5 PSN: FDK

Verwijderd

fdkuyper schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:44:
[...](En die tip om een ander merk te nemen is natuurlijk een beetje stom in een Onkyo topic >:)) [...]
Hoezo, het is het Onkyo-ervaringen topic, en mijn ervaringen zijn niet positief. Net als vele anderen overigens, getuige de vele posts op diverse nanale en internationale topics met als inhoud slechte service, slechte onderdelen al dan niet in combinatie met doorgebrande HDMI boards en/of oververhitte elco's.

En ik heb al eerder melding gemaakt van min ervaringen. Die post sloot ik ermee af dat ik mn TX-SR875 tot het eind van zn levensduur blijf gebruiken, maar daarna overstap op een ander merk.

• xiD

xiD

12345

Dan ga ik inderdaad ruilen, natuurlijk kan ik voor een ander merk gaan maar wat betreft features/prijs bevalt de Onkyo me goed.

Ook ben ik geen audiofiel en vond ik de 289 euro die ik voor de NR509 heb neergelegd een mooi bedrag.. Mocht ik inderdaad een keer een betere receiver aanschaffen dan zal ik eerder geneigd zijn naar een ander merk.

Hij stond bij MM Amsterdam Noord voor 289 alleen hadden ze daar alleen nog een showmodel. Bij MM Arena hadden ze er nog een aantal op voorraad maar tegen een prijs van 329 (geloof ik). Maar de verkoper wilde hem verkopen tegen de prijs van MM Noord.

[ Voor 26% gewijzigd door xiD op 03-04-2012 16:14 ]

67890

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 19:09
Hoezo, het is het Onkyo-ervaringen topic, en mijn ervaringen zijn niet positief.

[...]

En ik heb al eerder melding gemaakt van min ervaringen. Die post sloot ik ermee af dat ik mn TX-SR875 tot het eind van zn levensduur blijf gebruiken, maar daarna overstap op een ander merk.
Sorry, het was mij niet duidelijk dat je uit ervaring sprak. Overigens wel met een model van 5 jaar geleden, dus of het nog van toepassing is voor dit model weten we niet.

En die prijs is wel heel mooi, zeker voor alle features van de 509. Maar ik denk niet dat de MM in Rotterdam gevoelig is voor het showmodel in Amsterdam ;)

PS3/4/5 PSN: FDK

Verwijderd

xiD schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:38:
Ik heb afgelopen vrijdag bij de mediamarkt een TX-NR509 gekocht. Vrijdagavond aangesloten en hij deed het prima. Zaterdag was ik de hele dag weg en hem ik hem niet gebruikt. Zondag had ik ineens alleen een blauw beeld via HDMI. Het maakte niet uit welke ingang ik selecteerde; het bleef blauw. Wel kon ik gewoon in de setup en ik zag ook de volume balk. Ook werkte HDMI pass through niet meer. Toen heb ik het apparaat de laatste updates laten downloaden en installeren.

Het beeld kwam daarop weer netjes terug en ik dacht van de problemen af te zijn. Helaas, gister middag belt mn vriendin waarom ze geen TV kan kijken en alles blauw blijft. :(

Meteen de stekker er uit laten halen. Dat ik thuis kwam de eventuele 'protection mode' gecheckt. (Alle kabels los, volume naar max voor 30 sec, daarna vol naar min). Versterker bleef aan. Alles weer netjes aangesloten en het probleem was weg.

Vanmorgen deed alles het nog en zojuist kreeg ik een belletje dat alles weer blauw blijft. :( :(

Ik heb toevallig ook de 509 met het zelfde euvel, heb mijn 509 direct gekocht toen hij in Nederland leverbaar was, hij was bestelbaar en de andere dag had ik hem.......maar goed, ik zet dan even de 509 uit en direct weer aan en dan heb ik wel beeld, ideaal is het niet maar het werkt wel.
Ik stuur de boel aan met mijn Harmony One, dacht eerst dat het daarin zat(schakeltijd) maar na het lezen van jouw klacht blijk ik dus niet de enige te zijn.

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:08:
[...]
Denk bv. aan Denon. Vaak min of meer dezelfde features, alleen hoor ik daar minder vaak over problemen.
Daar worden dan ook beduidend minder exemplaren van verkocht, dus hoor je ook minder over problemen. ;)

• xiD

xiD

12345

Ik ben vanavond meteen terug gereden naar MM Arena. Daar werd ik netjes geholpen. Ik mocht een nieuwe meenemen. De medewerker die er stond was dezelfde als waarbij ik hem vrijdag haalde. Hij herkende me nog en liet me dit keer zelf een doos kiezen. Hij wilde 't niet nog een keer op zn geweten hebben :D.

Meteen aangesloten, gecalibreerd en de updates er op gezet. So far so good!

67890

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 23:06
Ik heb iets soortgelijks met mijn 609. Ik heb de mijne echter niet op een tv aangesloten, ik gebruik een 24" monitor die op 1920x1200 werkt. Ik heb hem 1 keer getest op die monitor voor ik de firmware heb geupgrade en toen werkte het prima.

Na de update heb ik 3 keer geprobeerd om de receiver op de monitor aan te sluiten. Bij de 2e poging kreeg ik na lang prutsen beeld, daarna is me dat niet meer gelukt. De monitor herkent wel dat er een signaal binnenkomt en de receiver geloof ik ook. Als ik de receiver uit zet terwijl hij is aangesloten op de monitor krijg ik in een flits het scherm te zien.

Ik ging er maar vanuit dat dit komt door de monitor die niet een standaard full-hd resolutie heeft. Of is er echt iets fout?

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:32
Ik heb de 609 icm een Jamo A102HCS6 Home Cinema Set. Op de sub heb ik aangezet dat hij automatisch aan-uit gaat. Als ik zachtjes muziek draai(waarbij ik de sub zachtjes hoor) dan gaat hij na een tijdje uit. Als er in de muziek een net wat hardere bass zit dan springt hij weer aan. of ik zet het volume wat hoger. Dan blijft hij altijd aan. Maar ik kan hem nu niet als achtergrond muziek aanzetten met visite. Dan staat die net even iets te hard.

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Afgelopen (koop)zondag naar de Saturn en de MM in Groningen geweest.

Mijn missie: Eindelijk de Onkyo Tx-Nr 609 scoren.
Stap1: Saturn: Er stond nog 1 Onkyo in een behoorlijk beschadigde doos: prijs € 469,-- :o. WTF, daar begin ik dus niet aan.

Op naar de MM:
Hmz... ik zie alleen maar Onkyo TX NR 509 in dozen staan. Medewerker aangesproken: "Nee helaas is de laatste 609 al verkocht, en aangezien de nieuwe modellen al binnen zijn kan ik je hem ook niet meer leveren.

;( .. <-- Vrouw: "Anders kijk je toch even bij de nieuwe types?"

Ach waarom ook niet:
De Onkyo TX-NR 414 in grote getale aanwezig op een pallet. Vergeleken met de 609 was mijn oordeel echter dat de 515 meer in de buurt komt (7.2 i.p.v. 5.1 op de Onkyo 414 bijv.).
In de luisterruimte stond de 515 te blinken :9~ , echter geen doos te bekennen. Wederom vragen.
Medewerker kijkt in computer: "helaas, deze is niet op voorraad" --> :'(

"Maar u kunt het showmodel wel meekrijgen tegen een scherpe prijs, deze staat er letterlijk nog maar een paar dagen..." OEW, interesse gewekt >:) .
** Tweakers app even opgestart om te kijken wat de laagste prijs was**, overal dus € 599,--, voor dit bedrag stond hij overigen ook bij de MM.

Kort afding projectje gehad, resultaat € 70 eraf, ding ingepakt en afrekenen die hap _/-\o_ .

Samengevat: zoals altijd weer meer uitgegeven als begroot, maar wel VERY happy.
Nu wacht ik op mijn nieuwe boxen om echt te gaan spelen met dit apparaatje (JAMO S608 HCS 3).

Zal me zeker wat vaker gaan melden in dit topic!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Mijn TX-NR807 is 2,5 maand na de garantieperiode uitgevallen met het bekende HDMI board probleem. Via de Eshop is de receiver naar CE Repair gegaan, daar is het HDMI board compleet vervangen. Eshop.nl en Onkyo dragen samen het leeuwedeel van de reparatiekosten (€468 excl. BTW) en ik hoef slechts €62,50 te betalen als bijdrage in de reparatie- en verzendkosten. Ik vind dat toch erg netjes geregeld! Hulde aan de ES _/-\o_

Denon AVR-X3600H

Tsja, aan de ene kant wel. Maar aan de andere kant is een apparaat wat na 2,5 jaar al kapot gaat ook niet alles.

* FeaR begint meer en meer te twijfelen of die Onkyo PR-SC5509 er wel moet komen...
Al wordt een processor wel veel minder warm natuurlijk.

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
FeaR, ik weet het, heel blijven was mooier geweest. Maar ik vreesde een regeling als 50% korting op een nieuwe 709/809 oid, en dan had ik veel meer moeten lappen. Daar zou ik niet mee akkoord zijn gegaan, dan was ik liever elders bijv. een Denon AVR-2312 aan gaan schaffen.
Het probleem kan uiteraard naar verloop van tijd weer optreden, dus het blijft maar een halve oplossing.
Maar voor nu zie ik het toch als een goede coulante regeling.

Denon AVR-X3600H

• Max Hunt
Ik heb mogelijk een ander probleem gehad m.b.t. hdmi op mijn 609. Met de stock firmware heb ik 1 keer een monitor op de receiver aangesloten en toen deed alles het. Daarna heb ik een firmware upgrade uitgevoerd en werkte hdmi nauwelijks meer. Nu heb ik nogmaals een firmware upgrade uitgevoerd (van die van 20 dec. naar die van nu), ditmaal via USB ipv via internet en nu doet hdmi out het weer perfect.

Ik heb deze keer echter wel de monitor aangesloten gehad tijdens de firmware upgrade (stond in een handleiding die ik vond op onkyo). Of dat verschil heeft uitgemaakt weet ik niet. Ik zal in ieder geval niet meer zomaar een firmware upgrade uitvoeren, nu doet ie het en dat wil ik graag zo houden.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FeaR schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:52:
[...]

Tsja, aan de ene kant wel. Maar aan de andere kant is een apparaat wat na 2,5 jaar al kapot gaat ook niet alles.

* FeaR begint meer en meer te twijfelen of die Onkyo PR-SC5509 er wel moet komen...
Al wordt een processor wel veel minder warm natuurlijk.
Warmte is wel de grootste vijhand ja, zo heb ik van de week nog een cd speler gemaakt... Chip was door het vele opwarmen en afkoelen losgeraakt. Even opnieuw doorsolderen en hij doet het weer. Zoiets zal bij dat HDMI bord ook wel spelen. Vooral als daar veel SMD of BGA chips op zitten.
Ondertussen had ik wel al een nieuwe Onkyo C-7030 cd speler gehaald :+
Zat nog te kijken naar de t-4070 tuner van onkyo met netwerk/DLNA etc. er op, dat ding kost iets van 700€. Als je kijkt wat je voor 700€ krijgt qua receiver, (TX-NR616) kun je zowat beter een receiver kopen IMHO. Nagenoeg dezelfde functies, maar dan ook nog een zooi i/o en versterker erbij ;)
berry eggens schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:43:
Heeft de Onkyo ook de functie als de reciever uit staat je toch tv kan kijken als de ontvanger op de reciever is aangesloten. Een zogenaamde. Past through.
even zoeken op pass trough in dit topic en je kunt jezelf het antwoord geven ;) Volgens mij staat het ook bij de compare product lijstjes op de onkyo site.

[ Voor 16% gewijzigd door _ferry_ op 04-04-2012 20:48 ]

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Heeft de Onkyo ook de functie als de reciever uit staat je toch tv kan kijken als de ontvanger op de reciever is aangesloten. Een zogenaamde. Past through.
berry eggens schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:43:
Dat heet bij Onkyo "Pass Thru" en de modellen vanaf de TX-SRxx8 reeks hebben dat naar mijn weten. Overigens werkt het niet als de receiver uit staat, deze moet in stand-by staan.

• berry eggens
Wat is het verschil. Uit als zijnde toestel uitdrukken middels knop, zit er veel verschil in stroomgebruik
berry eggens schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:22:
Wat is het verschil. Uit als zijnde toestel uitdrukken middels knop, zit er veel verschil in stroomgebruik
Uit is 0 Watt en in stand-by met HDMI Thru aan is het zo'n 30 - 35 Watt. Exacte waarde staat ook ergens in dit topic geloof ik.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Daarom wil ik geen NR609. Mogelijk de nieuwe range. Die hebben wel hybrid hdmi pass thru optie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, die HDMI pass-trough vind ik naast een te hoog stand-by energieverbruik ook vrij nutteloos. Al wat ik heb aangesloten heb op mijn versterker wil ik ook horen via de versterker.

• berry eggens
vDorst schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:57:
Daarom wil ik geen NR609. Mogelijk de nieuwe range. Die hebben wel hybrid hdmi pass thru optie.
Heeft de nieuwe serie bv de 414 een ander soort pass thru, die minder stroom verbruikt?

• vDorst
  • Niet online
berry eggens schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:52:
Heeft de nieuwe serie bv de 414 een ander soort pass thru, die minder stroom verbruikt?
De nieuwe serie TX-NRx1x hebben de "Hybrid Standby Function to Reduce Power Consumption" functie.
Ze vermelden natuur niet wat tie dan wel verbruikt in deze modes.
Ook in de handleiding hebben ze het alleen over "No-sound Power Consumption 85 W (240 V)".
Dus daar wordt ik niet wijzer van.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Van een alleraardigste tweaker heb ik mooie stereo speakers gekocht voor in mn slaapkamer. Die wil ik aansluiten op zone 2 van m'n TX509. Direct, zonder tweede versterker.

Op de 609 zitten er gaatjes om de kabels in te pluggen, maar op mijn 509 zit helaas alleen een aansluiting voor tulpjes. Die heb ik niet. De tulpjes bij de Gamma die ik gekocht had waren te smal om mijn relatief dikke audio kabel in te krijgen.
Ik heb dus de kabel los in die tulpaansluiting gelegd.

Daarna heb ik geprobeerd deze guide te volgen: YouTube: ONKYO How to set up zone 2, use of Remote App (multizone Remote App Android), want je moet zone 2 powered maken als je het op deze manier aansluit, zoals de meneer in het filmpje verteld. Ik vind het prima, maar in mijn setup menu is niets te vinden over zone 2 of over "speaker setup" in het algemeen.

Ligt het feit dat ik geen geluid krijg nu aan het ontbreken van de tulpjes of aan een optie in het menu die ik mis?

Dividend for Starters

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Op de onkyo 509 kan je niet rechtstreeks speakers aansluiten. De tulpuitgang is onversterkt. Je zult dus een tulp vanaf zone 2 naar een andere versterker moeten leggen en op die versterker je speakers aansluiten.

Zoals je zelf al aangeeft kan de 609 dat wel, maar de 509 dus niet!
PromWarMachine schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:07:
Ik heb dus de kabel los in die tulpaansluiting gelegd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F70lXRHvIMrAPFBp1bRHoQAF/full.jpg

Verwijderd

7(8)7

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus....

Je hebt je speakers aangesloten op speakerkabel.
Vervolgens heb je die kabel nergens op aangesloten ?
Die heb je eh.. in een tulp gefrot? (met het gevaar van kortsluiting en het opblazen van je 2e zone uitgang?)...

En nu ben je verbaasd dat er geen geluid uitkomt? Als jij de stekker van je bureaulamp voor het stopcontact houdt, komt er dan licht uit je lamp?

.... :?

Wise enough to play the fool

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

Inderdaad dusuuuhhh

Lig helemaal dubbel.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

kgb545 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:29:
Op de onkyo 509 kan je niet rechtstreeks speakers aansluiten. De tulpuitgang is onversterkt. Je zult dus een tulp vanaf zone 2 naar een andere versterker moeten leggen en op die versterker je speakers aansluiten.

Zoals je zelf al aangeeft kan de 609 dat wel, maar de 509 dus niet!
Thanks, dat is wel een beetje jammer, maar goed. Ik verzin er wel wat op. :)
teacher schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:26:
[...]
En nu ben je verbaasd dat er geen geluid uitkomt? Als jij de stekker van je bureaulamp voor het stopcontact houdt, komt er dan licht uit je lamp?
Het is grappig dat je die vergelijking legt, want als je elektriciteitskabels in het stopcontact stopt, zonder deze vast te maken aan een stekker, krijg je wel degelijk stroom. :)
Daarom dacht ik dat het voor een tulpje ook zou werken. Wat maakt een tulpje namelijk anders dan een elektriciteits- of coaxstekker? Het is een geleider. Dat de kwaliteit wellicht wat minder was, had ik wel verwacht, maar zoals kgb545 aangaf, is het probleem dus dat ik m'n speakers niet actief kan aansluiten op de 509.

Dividend for Starters

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49
Kan iemand me hier vertellen of de onkyo receivers resoluties van 1920x1200 kunnen doorsturen naar een computermonitor op de HDMI-out?
De onkyo 609 kan upscalen tot 4k2k maar betekend dat hij dan ook tussenliggende resoluties aankan?

Tegen dit probleem loop ik namelijk aan bij mijn huidige pioneer vsx 921 receiver.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ditbenikecht schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:54:
Kan iemand me hier vertellen of de onkyo receivers resoluties van 1920x1200 kunnen doorsturen naar een computermonitor op de HDMI-out?
De onkyo 609 kan upscalen tot 4k2k maar betekend dat hij dan ook tussenliggende resoluties aankan?

Tegen dit probleem loop ik namelijk aan bij mijn huidige pioneer vsx 921 receiver.
Ik heb een Samsung Syncmaster T260 monitor (1920x1200) op mijn Onkyo TX-NR609 draaien, en ik kan je vertellen dan dit prima werkt.

Heel af en toe een hdmi handshake probleem, makkelijk op te lossen door van functie te verwisselen, PC - CD - PC

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• ditbenikecht
Lip schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:36:
[...]

Ik heb een Samsung Syncmaster T260HD monitor (1920x1200) op mijn Onkyo TX-NR609 draaien, en ik kan je vertellen dan dit prima werkt.

Heel af en toe een hdmi handshake probleem, makkelijk op te lossen door van functie te verwisselen, PC - CD - PC
Bedankt voor je bevestiging, jammer alleen dat je monitor een halve tv is door de tuner aan boord en daardoor misschien toch anders reageert dan een pure computermonitor.
Ik vertrouw helemaal niks meer over HDMI compabiliteit sinds ik mijn Pioneer vsx 921 receiver heb.

• Max Hunt
Ik heb net even m'n 609 aangesloten op mijn Samsung monitor (24" 1920x1200) en dat werkte prima.

Verwijderd

Max Hunt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:04:
Ik heb net even m'n 609 aangesloten op mijn Samsung monitor (24" 1920x1200) en dat werkte prima.
Ik denk dat alle monitors met een resolutie > 1080p, die ook een HDMI connectie hebben, conform die HDMI specificatie signalen kunnen ontvangen. Dus qua mogelijke resoluties in ieder geval 1080p60. En daardoor zal het wss werken.

Kan jij zien of de 609 werkelijk een 1920 x 1200 uitstuurt, of is het idd een 1080p60 signaal ?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
PromWarMachine schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:46:
[...]

[...]

Het is grappig dat je die vergelijking legt, want als je elektriciteitskabels in het stopcontact stopt, zonder deze vast te maken aan een stekker, krijg je wel degelijk stroom. :)
Daarom dacht ik dat het voor een tulpje ook zou werken. Wat maakt een tulpje namelijk anders dan een elektriciteits- of coaxstekker? Het is een geleider. Dat de kwaliteit wellicht wat minder was, had ik wel verwacht, maar zoals kgb545 aangaf, is het probleem dus dat ik m'n speakers niet actief kan aansluiten op de 509.
Je moet het ook meer vergelijken met een fornuis wat eigenlijk op krachtstroom draait, maar je probeert nu te koken op een auto accu.....

Je speakers meoten een versterkt signaal krijgen, terwijl je nu een laag vermogen bronsignaal door stuurt. Een versterker versterkt dit bronsignaal zodat je speaker er wat mee kan. Tulpen geven alleen maar bron signaal door, net zoals coax en optical. Daarom zijn speaker terminals uitgevonden :)

Hopelijk is dit een iets betere uitleg :)

Carpe Diem

• ditbenikecht
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:26:
[...]

Ik denk dat alle monitors met een resolutie > 1080p, die ook een HDMI connectie hebben, conform die HDMI specificatie signalen kunnen ontvangen. Dus qua mogelijke resoluties in ieder geval 1080p60. En daardoor zal het wss werken.

Kan jij zien of de 609 werkelijk een 1920 x 1200 uitstuurt, of is het idd een 1080p60 signaal ?
Bij mijn monitor (medion MD 20094) zie ik duidelijk dat met een resolutie van 1920x1080 via de receiver het beeld uitgerekt en onscherp is. Ondanks dat de monitor 1920x1080 ondersteund bij een horizontale frequentie van 67KHz en verticale frequentie van 60Hz. Maar ik heb dan ook een Pioneer vsx 921.

Hoe kun je zien of je computermonitor CEC ondersteund? Ik zit namelijk ook met het HDMI pass trough probleem dat alleen bij CEC apparaten wordt ondersteund bij Pioneer.

• pipodejunk
Beste Mensen,

ik heb een onkyo Txnr 609. maar sinds vandaag wil dat ding geen beeld vanaf mijn Mede8er of Ps3 naar me Tv toe sturen? het beeld blijft blauw?? ook andere poorten geprobeerd en allemaal blijft het beeld blauw?

ik heb de versterker gereset (VCR/BD) knop ingedrukt gehouden en standbyknop ingedruk.
Daarna alles opnieuw ingesteld, maar ook dit hielp niet.???

Is dat ding nu dood?? ding is maar 2 maandjes oud?

[ Voor 3% gewijzigd door pipodejunk op 08-04-2012 17:41 ]

• ditbenikecht
pipodejunk schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:17:
Beste Mensen,

ik heb een onkyo Txnr 609. maar sinds vandaag wil dat ding geen beeld vanaf mijn Mede8er of Ps3 naar me Tv toe sturen? het beeld blijft blauw?? ook andere poorten geprobeerd en allemaal blijft het beeld blauw?

ik heb de versterker gereset (VCR/BD) knop ingedrukt gehouden en standbyknop ingedruk.
Daarna alles opnieuw ingesteld, maar ook dit hielp niet.???

Is dat ding nu dood?? ding is maar 2 maandjes oud?
Komt er dan wel geluid uit je versterker? Anders moet je nog maar een andere bron als BD-player proberen.
Ingang tv ook goed staan? Niks aan instellingen veranderd of firmware update gehad?

• pipodejunk
Ik heb wel een firmware update gehad.
Er komt wel beeld op wanneer ik hem op NET heb staan. ook hhet menu etc kan ik allemaal zien. als ik via NET muziek luister gaat het prima.

wanneer ik naar GAME, VCR, CABLE etc ga, blijft het beeld blauw, maakt niet uit waar ik hem in heb zitten :-S

kan ik een firmware update ongedaan maken? terug naar een ouwe?

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 21:05
Ik heb een TX-NR509 en ik heb via de HDMI output storing op mijn tv, het zijn kleine door het beeld lopende 'krassen' of streepjes. Ik heb verschillende HDMI kabels gebruikt om te testen, op verschillende poorten. De verstoring zit er steeds in als ik de receiver ertussen heb. Met name als ik gewoon naar een zwart scherm kijk en door het setup menu van de 509 blader (maar ook tijdens het afspelen van content dus).

Haal ik de receiver ertussen uit en sluit ik mijn bronnen gelijk aan op mijn LG 46LD550 dan zie ik geen verstoring van het beeld.

Ik heb gelezen dat er ooit een firmware bug is geweest mbt tot het afspelen van mediacontent vanaf een USB rechtstreeks vanaf de 509 die ongeveer hetzelfde probleem veroorzaakt.

Zijn er meerderen die hier last van hebben of de oorzaak weten.

Firmware is de laatste volgens de online update service van Onkyo.

Sta op het punt om hem RMA te sturen...

[ Voor 0% gewijzigd door StraightOn.NL op 08-04-2012 21:21 . Reden: typo ]

• ditbenikecht
StraightOn.NL schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:19:
Ik heb een TX-NR509 en ik heb via de HDMI output storing op mijn tv, het zijn kleine door het beeld lopende 'krassen' of streepjes. Ik heb verschillende HDMI kabels gebruikt om te testen, op verschillende poorten. De verstoring zit er steeds in als ik de receiver ertussen heb. Met name als ik gewoon naar een zwart scherm kijk en door het setup menu van de 509 blader (maar ook tijdens het afspelen van content dus).

Haal ik de receiver ertussen uit en sluit ik mijn bronnen gelijk aan op mijn LG 46LD550 dan zie ik geen verstoring van het beeld.

Ik heb gelezen dat er ooit een firmware bug is geweest mbt tot het afspelen van mediacontent vanaf een USB rechtstreeks vanaf de 509 die ongeveer hetzelfde probleem veroorzaakt.

Zijn er meerderen die hier last van hebben of de oorzaak weten.

Firmware is de laatste volgens de online update service van Onkyo.

Sta op het punt om hem RMA te sturen...
Sinds wanneer heb je het probleem? Als het sinds kort optreed is RMA een overweging, indien nieuw ligt het eerder aan het ontwerp van de receiver in combinatie met jouw apparatuur.

Ik herken het streepjes / analoge scaneffect bij mijn eigen pioneer 921 zie daarvoor mijn posts in het pioneer forum. Het lijkt dus wel of de verwerking van HDMI signalen analoog wordt uitgevoerd of door dezelfde chip als bij Pioneer. Bij mij lostte het probleem zich grotendeels op door drivers van monitor te installeren en instellingen in receiver te veranderen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

PromWarMachine schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:46:
[...]

[...]

Hoe heb je dan de massa aangesloten?

Wise enough to play the fool

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
Is er iemand die weet of je muziek kan streamen of bijvoorbeeld spotify gebruiken en gamen tegelijk?
Dat ik zeg maar kan gamen met een lekker muziekje er bij.

Ik heb het zelf al geprobeerd ( heb de onkyo 609 ) maar mij is het niet gelukt.

Alvast bedankt voor de hulp

• Demogorg0N
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-12 10:09
dit kan niet, want je zou dan tegelijk in de game & net stand moeten staan,

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 21:05
ditbenikecht schreef op maandag 09 april 2012 @ 00:50:
[...]

Sinds wanneer heb je het probleem? Als het sinds kort optreed is RMA een overweging, indien nieuw ligt het eerder aan het ontwerp van de receiver in combinatie met jouw apparatuur.

Ik herken het streepjes / analoge scaneffect bij mijn eigen pioneer 921 zie daarvoor mijn posts in het pioneer forum. Het lijkt dus wel of de verwerking van HDMI signalen analoog wordt uitgevoerd of door dezelfde chip als bij Pioneer. Bij mij lostte het probleem zich grotendeels op door drivers van monitor te installeren en instellingen in receiver te veranderen.
In het menu heb ik de streepjes altijd gehad en dacht gewoon dat het een slechte beeldprocessor in de 509 zat die de letters van het menu genereert. Wat echter nieuw is dat het sinds kort ook optreed tijdens het afspelen van content.

Ik heb de receiver, gisteren reset en ook alle drivers van videokaart opnieuw geïnstalleerd.

Het probleem lijkt er vreemd genoeg niet door te zijn opgelost maar wel opeens minder voor te komen, wat mij doet overwegen tot RMA is dat ik eigenlijk gelijk met het optreden van de streepjes nadat ik de reciever heb ingeschakeld na een tijdje een harde klik hoor (alsof een relais wordt om/ingeschakeld, terwijl ik zelf niet doe...) exact zoals ook hier beschreven: Verwijderd in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

Ik ga je pioneer posts er eens op na lezen, bedankt voor de tip in ieder geval!!

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-04-2012 20:42 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb die streepjes ook, maar vooralsnog alleen in het setup en NET menu..ook een 509.

• kgb545
ddvos schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:49:
Is er iemand die weet of je muziek kan streamen of bijvoorbeeld spotify gebruiken en gamen tegelijk?
Dat ik zeg maar kan gamen met een lekker muziekje er bij.

Ik heb het zelf al geprobeerd ( heb de onkyo 609 ) maar mij is het niet gelukt.

Alvast bedankt voor de hulp
Het kan wel, maar dan zou je Spotify moeten streamen via Zone2, en gamen via zone1 (of andersom). Maar dan zal je dus wel een extra set speakers (versterkt of niet) moeten aanlsuiten.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

kgb545 schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:37:
[...]

Het kan wel, maar dan zou je Spotify moeten streamen via Zone2, en gamen via zone1 (of andersom). Maar dan zal je dus wel een extra set speakers (versterkt of niet) moeten aanlsuiten.
Dat kan volgens mij ook niet, omdat er niet gebruik kan worden gemaakt van 2 bronnen en 2 doelen tegelijk.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• pipodejunk
pipodejunk schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:39:
Ik heb wel een firmware update gehad.
Er komt wel beeld op wanneer ik hem op NET heb staan. ook hhet menu etc kan ik allemaal zien. als ik via NET muziek luister gaat het prima.

wanneer ik naar GAME, VCR, CABLE etc ga, blijft het beeld blauw, maakt niet uit waar ik hem in heb zitten :-S

kan ik een firmware update ongedaan maken? terug naar een ouwe?
versterker gister maar weg gebracht.. die HDMi kabels worden helemaal niet meer herkend die de versterker in gaan.
lekker zo met een versterker van 2 maanden oud :-(

• T90
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-10-2022

T90

Hallo,

Ik heb onlangs een game-pc aangeschaft en wil deze op mijn Onkyo TX-SR606 aansluiten.

Nou heb ik een HDMI kabel aangesloten op mijn videokaart en op de ingang Game/TV vervolgens heb ik de HDMI out op mijn TV aangesloten.

Ik heb nu wel geluid maar geen Dolby Surround of DTS tijdens het spelen van bijvoorbeeld Battlefield 3. Als ik een optische kabel gebruik en deze aansluit op mijn pc (optical out) en op mijn versteker (optical game/tv) dan heb ik geen geluid.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet oplossen?

Alvast dank
Heb je wel een grafische kaart die audio over HDMI kan zenden? Sowieso vraag ik me af of je wel DTS of Dolby Digital gaat krijgen als je het op deze manier aansluit. Voor DTS en Dolby Digital in games heb je iets van DTS Connect of Dolby Digital Live nodig. Naar mijn weten zijn er geen grafische kaarten die daar over beschikken.

• T90

T90

FeaR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:00:
Heb je wel een grafische kaart die audio over HDMI kan zenden? Sowieso vraag ik me af of je wel DTS of Dolby Digital gaat krijgen als je het op deze manier aansluit. Voor DTS en Dolby Digital in games heb je iets van DTS Connect of Dolby Digital Live nodig. Naar mijn weten zijn er geen grafische kaarten die daar over beschikken.
Ik heb een Sapphire HD6780. Daarom wou ik het ook aansluiten middels een optische kabel, maar zoals ik al zei heb ik dan geen geluid.
T90 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:10:
[...]
Ik heb een Sapphire HD6780. Daarom wou ik het ook aansluiten middels een optische kabel, maar zoals ik al zei heb ik dan geen geluid.
Wellicht dat je met een optische kabel ook geen DTS en Dolby Digital hebt, want je geluidskaart moet dan ook over DTS Connect of Dolby Digital Live beschikken.

Maar wanneer je met een optische kabel aansluit, moet je in Windows natuurlijk wel aangeven dat het geluid over die uitgang moet. En in de Onkyo moet je dan instellen dat je beeld van HDMI X wilt en geluid via Optisch Y.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-12 20:25

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Mijn TX-NR809 staat in een tvmeubel met deurtjes. Ik heb de hdmi aangesloten op de receiver en van daaruit gaat ie naar de tv. Alles werkt naar behoren ook als de receiver op stand-by staat.

Alleen nu is het zo dat het redelijk warm word daarbinnen waar de receiver staat. Standby verbruik 30Watt volgens mij. Maar de meeste tijd gebruiken we de receiver niet. Dus eigenlijk wil ik hem met de knop aan en uitzetten.
Ik (mijn vrouw dus :-)) wil gewoon de TV aan en de Humax aan en geen poespas eromheen. Geluid via TV. Dus niet deurtjes open en dan meerdere knoppen drukken om dit uiteindelijk voor mekaar te krijgen. (harmony is ook niet alles)

Is er een manier om het signaal via de hdmi rechtstreeks te versturen naar de tv dmv een switch/splitter?
Maar ook naar de receiver als ik dit wil en dan naar de TV.
Ik heb al zitten kijken naar een hdmi-switch maar daar kan ik alleen de ingangen selecteren.

Ben dus op zoek naar een switch waar je de hdmi kunt doorlussen richting het apparaat dat ik wil.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Hier hebben ze het erover maar ik word er niet wijs van.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• T90

T90

FeaR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:25:
[...]

Wellicht dat je met een optische kabel ook geen DTS en Dolby Digital hebt, want je geluidskaart moet dan ook over DTS Connect of Dolby Digital Live beschikken.

Maar wanneer je met een optische kabel aansluit, moet je in Windows natuurlijk wel aangeven dat het geluid over die uitgang moet. En in de Onkyo moet je dan instellen dat je beeld van HDMI X wilt en geluid via Optisch Y.
Oke en hoe doe ik dat?

• ditbenikecht
Slashx schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:00:
Mijn TX-NR809 staat in een tvmeubel met deurtjes. Ik heb de hdmi aangesloten op de receiver en van daaruit gaat ie naar de tv. Alles werkt naar behoren ook als de receiver op stand-by staat.

Alleen nu is het zo dat het redelijk warm word daarbinnen waar de receiver staat. Standby verbruik 30Watt volgens mij. Maar de meeste tijd gebruiken we de receiver niet. Dus eigenlijk wil ik hem met de knop aan en uitzetten.
Ik (mijn vrouw dus :-)) wil gewoon de TV aan en de Humax aan en geen poespas eromheen. Geluid via TV. Dus niet deurtjes open en dan meerdere knoppen drukken om dit uiteindelijk voor mekaar te krijgen. (harmony is ook niet alles)

Is er een manier om het signaal via de hdmi rechtstreeks te versturen naar de tv dmv een switch/splitter?
Maar ook naar de receiver als ik dit wil en dan naar de TV.
Ik heb al zitten kijken naar een hdmi-switch maar daar kan ik alleen de ingangen selecteren.

Ben dus op zoek naar een switch waar je de hdmi kunt doorlussen richting het apparaat dat ik wil.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Hier hebben ze het erover maar ik word er niet wijs van.
Digitale signalen kun je niet (goed) splitsen, krijg je zeker problemen met HDCP.

Waarom sluit je niet alles op je tv aan? Wanneer gebruik je die receiver?
Als je tv ARC ondersteund kan je het geluid alsnog via je receiver horen via 1 HDMI kabel. Indien je tv het niet ondersteund kun je altijd nog met tulpjes naar je receiver, maar dan heb je alleen stereo.

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-12 20:25

Slashx

WOT: Mr_Slashx

ditbenikecht schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:29:
[...]

Digitale signalen kun je niet (goed) splitsen, krijg je zeker problemen met HDCP.

Waarom sluit je niet alles op je tv aan? Wanneer gebruik je die receiver?
Als je tv ARC ondersteund kan je het geluid alsnog via je receiver horen via 1 HDMI kabel. Indien je tv het niet ondersteund kun je altijd nog met tulpjes naar je receiver, maar dan heb je alleen stereo.
En is HDCP nodig voor de digitale decoder van ziggo?

Probleem is ook nog dat ik geen 2e HDMI kan inpluggen aangezien de TV zo dicht tegen de muur hangt dat ik er een HDMI hoek-adapter er tussen moest zetten waardoor er maar 1 HDMI aansluiting kan gebruikt worden (ze zitten boven elkaar). TV ondersteunt helaas geen ARC .(model 2008).

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• ddvos
thunder8 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:07:
[...]

Dat kan volgens mij ook niet, omdat er niet gebruik kan worden gemaakt van 2 bronnen en 2 doelen tegelijk.
Wat heb je dan aan Zone 2 ? het is toch juist handig als je in 2 ruimtes verschillende muziek kan luisteren. Wat trouwens wel tegelijk kan is tv/vcr en game. Dan kan ik muziek luisteren en gamen tegelijk. Maar ik zou liever Spotify gebruiken en gamen daar heb ik de 609 eigenlijk voor gekocht.

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik ben dus uit op een versterker en speakers. Voornamelijk voor het beluisten van muziek en af en toe een film. Graag zou ik een 2.0 of 2.1 opstelling willen. Ik ben echter een leek op het gebied van hifi, voor muziek luistren ben ik beter af met 2 goede speakers of is een subwoofer erbij wel prettig?

Setup nu:
Phillips 8404 ambi TV
Popcorn c200 Mediatank
Airties caywai settop.

Mijn oog is gevallen op de Onkyo 609, waarom? Geen idee, door de goede verhalen hier, ik twijfel echter omdat ik hem in 2.0 opstelling wil gebruiken en dan lijkt deze voglens berichten niet zo geschikt. Misschien ga ik in de toekomst wel over op 5.1 en dan heb ik de versterker vast.

Graag advies wattedoen, ben voornamelijk opzoek naar een mooi diep en warm geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Masterrikkie op 10-04-2012 22:49 ]

• kgb545
thunder8 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:07:
[...]

Nou bij mijn 609 kan dat wel. Ik gebruik zelf de DLNA functionaliteit. Je moet wel eerst via zone 1 via de NET fucntie de boel opstarten. Maar als je daarna zone 2 op "NET" gaat ie vrolijk meedoen. Daarna kan je zone 1 voor welke bron dan ook gebruiken (en dus ook gamen).

Andersom kan ook, maar als je dan zone 2 voor gamen wil gebruiken kan dit alleen maar via een analoge bron en dus niet digitaal.

• ddvos
kgb545 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:39:
[...]

Nou bij mijn 609 kan dat wel. Ik gebruik zelf de DLNA functionaliteit. Je moet wel eerst via zone 1 via de NET fucntie de boel opstarten. Maar als je daarna zone 2 op "NET" gaat ie vrolijk meedoen. Daarna kan je zone 1 voor welke bron dan ook gebruiken (en dus ook gamen).

Andersom kan ook, maar als je dan zone 2 voor gamen wil gebruiken kan dit alleen maar via een analoge bron en dus niet digitaal.
Bedankt voor de informatie ik zal het vanmiddag eens uitproberen. Ik hoef nier perse het game geluid. Zolang ik het beeld maar heb.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

Zijn er mensen die lastfm gebruiken?

Ik krijg namelijk vastlopers als ik dit activeer. Dit gebeurd bv met het afspelen van een mp3 via het netwerk. Zodra ik het lastfm account eruit haal gaat alles weer prima.

Onkyo 509 (laatste firmware)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:03

Audione0

Strijdt der titanen

Ff het volgende.

Dat Audyssey verhaal, dus het afstellen via de microfoon, heeft dat nou echt meerwaarde? Of kun je de versterker beter afstellen met een db meter op bijvoorbeeld 80db en daar de speakers op afstemmen?
Ik heb pas geleden de 5 traps EQ ingesteld (wat al wat meer op leverd), maar ik krijg het geluidsbeeld niet sprankelend genoeg, ik heb telkens het idee dat ik te weinig informatie uit mijn speakers krijg. (KEF 4x Q5 en een Q9c)

Receiver is een TX-NR 609

[ Voor 6% gewijzigd door Audione0 op 11-04-2012 14:00 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met de TX-NR515? Ik ben met name geïnteresseerd in het energieverbruik / warm worden van de receiver en de verbetering t.o.v. de 2011 modellen.

Ik twijfel momenteel over de aankoop van de 609, of toch zijn jongere broertje 515...

• ditbenikecht
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:54:
Zijn er al ervaringen met de TX-NR515? Ik ben met name geïnteresseerd in het energieverbruik / warm worden van de receiver en de verbetering t.o.v. de 2011 modellen.

Ik twijfel momenteel over de aankoop van de 609, of toch zijn jongere broertje 515...
Ik heb vanaf morgen een Onkyo 414 een 609 en een pioneer 921 naast elkaar staan. Dus bedenk alvast wat meer vragen voor me ;)

• berry eggens
Ok. Is de 609 te koop? ;-)

Verwijderd

ditbenikecht schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb vanaf morgen een Onkyo 414 een 609 en een pioneer 921 naast elkaar staan. Dus bedenk alvast wat meer vragen voor me ;)
Nice, een potje wie-van-de-3... d:)b
Ben erg benieuwd naar je ervaringen en vergelijking !!

• ditbenikecht
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:39:
[...]

Nice, een potje wie-van-de-3... d:)b
Ben erg benieuwd naar je ervaringen en vergelijking !!
Ik heb nu de 414 aangesloten en het valt me op dat de lage tonen vooral worden aangestuurd. Dit komt overeen met mijn luisterervaring in de winkels. Het midden en het laag dat is de Onkyo.
Dit is tegenovergesteld met de Pioneer 921 die ik inmiddels al een week heb. De Pioneer laat voornamelijk de hoge tonen veel beter horen en laat het laag wat liggen.

414 pluspunten:
Stuurt 1920x1200 prima door, ook in standby modus.
Opgenomen vermogen in standby pass trough modus is zo'n 5-10W
Opgenomen vermogen tijdens gebruik 90-120W voor 5.1
Nadelen:
Zoemt/bromt/tikkende voeding in standby modus, wat op 1-2 meter afstand zeer hinderlijk is.
Warmte blijft in het apparaat hangen/geen luchtstroom eruit.
Overdreven aansturing subwoofer, ook al is het pre-out.

609:
Stuurt ook prima 1920x1200 door ook in standby modus.
Opgenomen vermogen in standby is 60-80Watt met passtrough
Opgenomen vermogen tijdens gebruik 90-400W
Wordt verschrikkelijk warm, kan er bijna een eitje op bakken.
Zoemt/bromt niet in standby

[ Voor 35% gewijzigd door ditbenikecht op 16-04-2012 00:16 ]

Verwijderd

Vandaag is er een BD-SP809 geleverd! Lang naar uitgekeken.. eindelijk in huis!

Vanavond heb ik hem aangesloten op mijn receiver. Onkyo TX609NR middels de HDMI Out Main op de BD naar de > HDMI IN BD/DVD op de Receiver. De Receiver staat onveranderd doorgelust middels HDMI OUT > HDMI IN van de TV. (Philips 42 pfl7606h)

Als ik de BDspeler opstart krijg ik prima een OSD te zien op de TV. Dus de verbinding werkt goed. In de instellingen kan ik bladeren en dergelijke, dus de afstandsbediening werkt ook.

Nu stop ik er een BD in en na een paar seconden (meestal kort na het kiezen van de taal van de film, bij andere BD's kom ik niet eens zo ver) valt het videosignaal weg. Dus feitelijk op het moment dat de film echt te beginnen staat. Dan denk ik aan zaken als regiocode of ondersteunde formaten?

Verder nog gecheckt:

- Regiocode BD (is 'B', net zoals op achterkant van de BD speler)
- De Blue Rays zijn allemaal aangeschaft in NL (bol.com) dus daar zou ik ook geen problemen verwachten
- HDMI uit kanaal op de BD speler heb ik via de instellingen gewisseld tussen HDMI Out MAIN en HDMI Duaal, zou geen verschil mogen maken, maakt ook geen verschil

Hebben jullie dit vaker meegemaakt? En kennen jullie een mogelijke oorzaak?

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Zet de speler eens op beide HDMI gebruiken en gooi eens een kabel voor beeld rechtstreeks naar je tv, en 1 voor geluid naar je 609. Mocht het beeld dan weg vallen dan is het een HDMI board probleem in de speler, zo niet dan zit het in je 609. Probeer eens andere ingangen op je 609.

Verwijderd

Zojuist jouw suggestie geprobeerd en het verdict is dan dat de 609 het probleem bevat...

Als ik de BD op duaal instel en de TV rechtstreeks inlus in de BD dan werkt het wel. Kan nu niet zeggen dat ik hier vrolijk van word maar ben blij dat het probleem nu helder is.

Bedankt!

Zijn er meer problemen bekend met het HDMI board van de 609? Of is dit iets exemplarisch?

Verwijderd

Net contact gehad met de leverancier van de BD en die had een bijzondere vaststelling die me serieus verwondert:

Het ligt zogezegd aan de Philips tv welke de protocollen van high end spelers zoals Onkyo niet zou ondersteunen.
Het verklaart mijns inziens niet waarom deze wel werkt als ik hem rechtstreeks inlus op de tv?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En die verkoper had toevallig ook nog een mooie tv in de aanbieding, en als je die nam zou hij wel een leuk prijsje voor je maken? Klinkt mij als stront in de oren, hdmi signaal is hdmi. Moet geen twijfel over.mogelijk zijn of het wel of niet werkt. In dat geval heeft 1 van de fabrkanten zich niet aan de eisen gehouden. Kan dus wel, maar dan is het een duidelijke tekortkoming.

Als je hem rechtstreeks inlust zal er wellicht iets wijzigen aan de timing of sterkte van het signaal.

• noordpool
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:32
Dat probleem herken ik helemaal:

Ik heb zelf een TX-NR509 en een BD-507 en heb precies hetzelfde euvel met Blue-Ray discs: de HMDI handshake tussen de Onkyo apparatuur en de televisie (32pfl8404h/12 van Philips) gaat vaak compleet de mist in: TV, Receiver en blueray disk speler komen er niet uit en resulteert in een vastgelopen TV (met bluescreen) en vastgelopen BD speler. Dit speelt alleen bij BD disks, bij DVD's geen problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door noordpool op 13-04-2012 12:31 ]

Verwijderd

Het enige is dat ik hetzelfde euvel ervaarde met mijn Playstation 3, bij sommige BD's ging het wel goed, bij andere niet. Daar weet ik het nog aan de Playstation. Maar nu de Onkyo BD daar ook last van heeft weet ik het echt aan mijn receiver.

Zul je altijd zien, de BD, TV en receiver komen allemaal bij een andere leverancier vandaan ... (noodgedwongen, leverancier had niet de tv die ik wilde en kon de BD niet leveren omdat Onkyo niet meewerkte). Dus dat wordt nog een gedoe ..

Verwijderd

Ok, even pragmatisch dan...

Als mijn BD het rechtstreeks naar mijn TV wel doet... dan moet ik dat pad maar gaan bewandelen.
Dik probleem, mijn TV heeft wel meerdere HDMI ingangen, maar ik heb 1 HDMI kabel door de muur laten lopen, niet 2..

Is het mogelijk om:

Een HDMI 1.4 splitter zoals deze ( http://hdmisplitter.nl/hdmi-1.4-splitter.html ) te kopen en als volgt te connecten:

TV HDMI IN kabel connecten op de HDMI OUT van de splitter
TV Optical rechtstreeks connecten op de optical van de receiver
Receiver HDMI OUT kabel connecten op de HDMI IN port van de splitter
BD HDMI SUB Out kabel connecten op de HDMI IN port van de splitter
BD HDMI Main Out kabel connecten op de HDMI IN port van de Receiver

Wat ik dan vermijd is dat de receiver tussen de BD en de TV komt te staan.
Wat ik dan behoud is dat de receiver tussen de PS3 en digitale kabelbox blijft staan

Of roep ik dan een ander probleem over mijzelf af?

• sacnoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds ruim een maand eigenaar van een 609 (icm. een setje Jamo 608 HCS 3).
Onlangs ontdekte ik echter dat er een zachte ruis of knetter uit mijn FR kanaal komt.Wanneer ik de luidsprekers omwissel blijft het uit het FR kanaal komen, ik vermoed dus dat het de versterker is.
Het volume van de ruis is constant en verandert dus niet wanneer ik het volume wijzig.
Wel heb ik het idee dat het verandert afhankelijk van welke bron geselecteerd is.
Een reset en draden wisselen heeft niet geholpen.

Ik heb eigenlijk geen zin in een RMA, maar nu ik de ruis heb opgemerkt blijft hij irriteren, hoewel hij bij normaal gebruik bijna niet te horen is.
Openschroeven ga ik niet doen, dan ben ik meteen al mijn garantie kwijt.

Is er nog iets anders dat ik kan doen? Wat kan eventueel het probleem zijn? Hebben meer mensen ervaring hiermee?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 12:17
Hallo,

Ik had een vraag over de Onkyo 609 i.c.m. een Spotify account. Ik heb mijn Spotify account geactiveerd en alles werkt naar behoren i.c.m. de Onkyo App (Android)

Echter kan ik in de app nergens een knop vinden om je playlist af te spelen. Klopt dit ? Kan je met de app alleen maar ''Starred'' nummers toevoegen? Dit is een behoorlijk karwei als je tientallen albums wilt toevoegen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 14-04-2012 19:32 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 18:55
Goeiedag allemaal

Ik heb het volgende "probleempje".

Ik wil mijn Samsung Galaxy S aansluiten op mijn Onkyo TX-SR308. De Galaxy met de hoofdtelefoon aansluiting op de "AUX INPUT line in" aan de voorkant van de reciever aangesloten. In het setup menu van de reciever "AUX" ingesteld op vijf streepjes (anologe).
Echter, ik krijg geen geluid uit de telefoon/reciever. De oordopjes doen het wel overigeens.
Moet ik nog iets instellen ergens? Of is dit simpelweg niet mogelijk.

Groet

• Lip
  • Niet online
Possible schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:31:
Hallo,

Ik had een vraag over de Onkyo 609 i.c.m. een Spotify account. Ik heb mijn Spotify account geactiveerd en alles werkt naar behoren i.c.m. de Onkyo App (Android)

Echter kan ik in de app nergens een knop vinden om je playlist af te spelen. Klopt dit ? Kan je met de app alleen maar ''Starred'' nummers toevoegen? Dit is een behoorlijk karwei als je tientallen albums wilt toevoegen :(
Ik heb gewoon mijn playlists er tussen staan.
[NET] - [Spotify]

Dan heb je 3 functies te weten :
  • Search
  • What's New
  • Starred
En hieronder staan mijn playlists, die ik in Windows aangemaakt heb.
sacnoth schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:06:
Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds ruim een maand eigenaar van een 609 (icm. een setje Jamo 608 HCS 3).
Onlangs ontdekte ik echter dat er een zachte ruis of knetter uit mijn FR kanaal komt.Wanneer ik de luidsprekers omwissel blijft het uit het FR kanaal komen, ik vermoed dus dat het de versterker is.
Het volume van de ruis is constant en verandert dus niet wanneer ik het volume wijzig.
Wel heb ik het idee dat het verandert afhankelijk van welke bron geselecteerd is.
Een reset en draden wisselen heeft niet geholpen.

Ik heb eigenlijk geen zin in een RMA, maar nu ik de ruis heb opgemerkt blijft hij irriteren, hoewel hij bij normaal gebruik bijna niet te horen is.
Openschroeven ga ik niet doen, dan ben ik meteen al mijn garantie kwijt.

Is er nog iets anders dat ik kan doen? Wat kan eventueel het probleem zijn? Hebben meer mensen ervaring hiermee?
Ik denk dat er niets anders op zit, om je versterker RMA te sturen, met mijn TX-NR609 heb ik geen last van de problemen die je beschrijft. Je zou nog eventueel je speaker draden kunnen nalopen en kijken of je de polariteit niet verkeerd om hebt aangesloten op FR. 220V stekkerdozen die in de buurt liggen van je FR speaker wat verder weg leggen, mocht die er vlakbij liggen. En anders je receiver richting RMA doen. Succes er mee!

[ Voor 51% gewijzigd door Lip op 15-04-2012 12:06 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Possible
Lip schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:58:
[...]

Ik heb gewoon mijn playlists er tussen staan.
[NET] - [Spotify]

Dan heb je 3 functies te weten :
  • Search
  • What's New
  • Starred
En hieronder staan mijn playlists, die ik in Windows aangemaakt heb.

[...]

Ik denk dat er niets anders op zit, om je versterker RMA te sturen, met mijn TX-NR609 heb ik geen last van de problemen die je beschrijft. Je zou nog eventueel je speaker draden kunnen nalopen en kijken of je de polariteit niet verkeerd om hebt aangesloten op FR. 220V stekkerdozen die in de buurt liggen van je FR speaker wat verder weg leggen, mocht die er vlakbij liggen. En anders je receiver richting RMA doen. Succes er mee!
De playlist die ik heb aangemaakt heb ik gewoon via Spotify zelf gedaan. Deze zie ook netjes terug op mijn Computer, Tablet en Telefoon. Diezelfde playlist functie zie ik dus niet verschijnen op mijn onkyo

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 15-04-2012 12:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Lip
  • Niet online
Oke, dat kan bij mij ook niet inderdaad, die spotify functie is voor de rest heel simpel.

• Possible
Klopt :) maar het is nu best wel vervelend dat je elke keer artiesten / albums moet gaan zoeken voordat je ze af kan spelen. Tenzij je ze als ''starred'' gaat mankeren. Maar om dat nou bij tientallen albums te gaan doen zie ik ook niet zitten.

• ditbenikecht
Voor de mensen die nog een receiver nodig hebben: de Wehkamp heeft een paar belachelijk goede aanbiedingen. Zo zijn de nieuwe 2012 modellen van Onkyo 25-30% afgeprijsd.
313: 262 euro
414: 334 euro
616: 497 euro.
Aanbieding loopt tot en met 18 april

[ Voor 20% gewijzigd door ditbenikecht op 15-04-2012 14:22 ]

Verwijderd

Hallo,

Ben op zoek om m'n 15 jaar oude Kenwood te vervangen door een moderne receiver.
Alhoewel ik nogal veel gruwelverhalen lees op (internationale) forums (hdmi problemen, overdreven heet worden) over Onkyo wil ik misschien toch wel het risico nemen :)

Ik twijfel tussen de 709 en de nieuwe 616.
De receiver zal 80% gebruikt worden om films te kijken en 20% om muziek te beluisteren via een
netwerkverbinding.

Upscaling zou ik eigenlijk enkel nodig hebben om een oude Svideo dvdrecorder te verbinden met de receiver
Zou de upscaling het beeld trouwens veel verbeteren vraag ik me af?
Enkel de 709 heeft die Svideo ingang nog meen ik.

Verder moeten er 2 hdmi outs op zijn.
Een uitgang naar TV met 1080p, de andere uitgang naar een projector met max 1080i.
De beide toestellen hoeven niet gelijktijdig beeld of geluid door te geven.
Is het trouwens mogelijk om 2 verschillende resoluties uit te sturen via deze receivers?

Er zou een WDTV live mediaspeler, een Blue Ray speler en een Kabeldecoder via Hdmi op aangesloten
moeten worden.Misschien ook nog een laptop.

Maar ik ken dus niets over Audissey en zo, is er veel verschil tussen de 709 en 616 i.v.m geluid?

Elk advies is welkom dus alvast bedankt voor eventuele reacties.
Pagina: 1 ... 25 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.