Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 56 Laatste
Acties:
  • 531.127 views

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een Onkyo tx-Sr309. Als ik FM radio wil luisteren of mijn ipod aansluit, dan gaat mijn TV ook automatisch aan, onzin natuurlijk want dit kost alleen maar energie. Echter als ik de TV uitzet gaat ook de Onkyo uit. Ik vermoed dat het iets met RIHD instelling van HDMI ofzo te maken heeft, want normaliter als ik mijn tv uitzet wil ik ook dat de AV receiver uitgaat (wel zo handig), echter niet bij de FM en USB modus. Is er een optie om dit per kanaal in te stellen?

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14
Binnenkort ga ik verhuizen en koop ik een nieuwe TV, mediaspeler en blueray speler. Deze apparaten moeten aan mijn TX-NR509 komen te hangen.

In verband met het wegwerken van de kabels naar de TV toe wil ik zo min mogelijk kabels naar de TV trekken. Ik heb onderstaand scherma gemaakt en ben benieuwd of ik niet iets ben vergeten of dat misschien een van de apparaten anders/beter gekoppeld kan worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvdvalk2/Overzicht%20bekabeling.JPG

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Valkje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:15:
Binnenkort ga ik verhuizen en koop ik een nieuwe TV, mediaspeler en blueray speler. Deze apparaten moeten aan mijn TX-NR509 komen te hangen.

In verband met het wegwerken van de kabels naar de TV toe wil ik zo min mogelijk kabels naar de TV trekken. Ik heb onderstaand scherma gemaakt en ben benieuwd of ik niet iets ben vergeten of dat misschien een van de apparaten anders/beter gekoppeld kan worden:

[afbeelding]
Lijkt me een prima schema toch?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:32
Het enige wat ik mis is je digitale tv decoder.

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Waarschijnlijk wil je BluRay ook wel aan de switch voor updates en BD Live. Voor de rest prima schema. Ik heb zelf ook die optische kabel aan m'n TV voor de Netcast functies.

Denon AVR-X3600H

• Valkje
  • Laatst online: 17:14
Thanks, een extra apparaat zoals de blue ray speler aansluiten op de switch moet geen probleem zijn.
jopie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:25:
Het enige wat ik mis is je digitale tv decoder.
Momenteel heb ik een digitale decoder maar ga er vanuit dat ik die niet meer nodig heb bij mn nieuwe TV!

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05-2025
Exorcist schreef op zondag 11 maart 2012 @ 00:18:
BF3 ondersteunt dan weer wel DTS he, misschien iets om rekening mee te houden in je relaas.
Klopt, maar hij maakt naar mijn weten gebruik van Dolby Digital. Op de receiver staat iig het 'DD logo' wanneer ik BF3 speel. Niemand anders die hier ook last van heeft? Denken jullie dat het misschien een systeem mankement is?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IkkuHihi schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:37:
[...]

Klopt, maar hij maakt naar mijn weten gebruik van Dolby Digital. Op de receiver staat iig het 'DD logo' wanneer ik BF3 speel. Niemand anders die hier ook last van heeft? Denken jullie dat het misschien een systeem mankement is?
Om BF3 in DTS te spelen dient je PS3 op DTS uitvoer only te staan, anders kiest hij DD. Vreemde keuze van EA, daar het makkelijk is om te schakelen tussen DTS en DD in het menu van een spel (zie Uncharted 1/2/3).

Probeer dat 's?

Verwijderd

Valkje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:49:
Thanks, een extra apparaat zoals de blue ray speler aansluiten op de switch moet geen probleem zijn.

[...]

Momenteel heb ik een digitale decoder maar ga er vanuit dat ik die niet meer nodig heb bij mn nieuwe TV!
als je een nieuwe tv koopt met interne decoder zit er meestal ook een hdmi audio return channel in dus dan lijkt me de optische kabel overbodig.

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01 12:56
SgtCaffran schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:15:
Sinds kort een Philips 8606 TV met de Onkyo HT-S5405 receiver/speaker set. Alles werkt eigenlijk prima zonder instelling te moeten aanpassen. HDMI van pc naar receiver en HDMI van receiver naar TV.

In de PC zit een AMD/ATI 5850 met hdmi uitgang inclusief geluid. Deze gebruik ik dan om films naar mijn receiver/TV te sturen. Echter geeft windows alleen aan dat de HDMI uitgang actief is wanneer de receiver én TV aanstaan.

Probleem is dus: Ik kan geen muziek afspelen over de receiver zonder de TV aan te zetten. Heb dit topic al gelezen en google geprobeerd maar ik heb nog geen idee in welke hoek ik het moet zoeken. Iemand hetzelfde probleem gehad? :)

edit: nog een puntje waar ik zo even niks op vind: als ik een bluray vanaf mijn PC afspeel dan blijft er op de onkyo PCM staan en geen DTS bijvoorbeeld, deze kan ik ook niet selecteren. De mkv is echter wel DTS.
Dankje bijde _/-\o_ Gelukkig had ik een internet bestelling gedaan die ik optijd geannuleerd heb. Maar het werkt goed! Hartstikke bedankt eindelijk werkend wat ik altijd al wilde :D

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07-2025
Beste Tweakers,

wellicht een vraag die langs is geweest maar niet zo snel te vinden door mij.
Ik zit te twijfelen tussen een TX-NR414 of een TX-NR609.

kwa functies zijn ze aardig gelijk op het 4K upscalen en THX na.
het 4K upscalen is niet zo interessant voor mij maar het THX zegt mij niks..

Kan iemand mij aanraden wat welke ik het beste kan aanschaffen? (zie ik misschien ook nog iets over het hoofd?)

Het moet gaan werken met het volgende mocht deze informatie nodig zijn:
- Harman Kardon HKTS 16WQ speakerset
- Samsung UE42C6710
- PS3
- Apple TV

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken in deze beslissing :)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 01:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Max Hunt schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:05:
Sinds kort heb ik een TX-NR609 maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Het volume is niet hetzelfde voor elk liedje, film of spel dat ik speel en soms moet ik het volume zo hoog zetten (60+) om het nog fatsoenlijk te kunnen horen dat er extra ruis door de speakers komt.

Nu ben ik nog steeds aan het spelen met de instellingen en ik hoop dat het daar aan ligt. Op dit moment heb ik mijn geluidskaart (Asus Xonar DX) met spdif aangesloten op de Onkyo. (Daar ook nog een probleempje, ik heb wel 5.1 geluid maar ik kan de "windows boxen test" of die van Asus niet uitvoeren, alleen voor links en rechts voor).

Is het normaal dat het volume soms veel harder moet worden gezet? In ME3 moet ik het op 55 zetten. Het lijkt erop dat stereo geluid een minder hoog volume nodig heeft (maar het geluid komt wel door alle 5 de boxen bij stereo geluid)
Check de bios van je PC waar die geluidskaart inzit en check de drivers. Ik had hetzelfde bij een HTPC van een maat van me met een ASRock mobo. Precies dezelfde hardware als ik, maar 1 setting in de bios anders staan. Bij hem geen 5.1 en geen goed resultaat met de windows testen. Na het aanpassen van de bios, werkte alles naar behoren.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01-2025
Ik heb 2 weekjes terug een TX-NR509 gekocht incl dat jamo 5.1 speakersset wat bij recoon vermeld staat.

Nu zit ik met een paar dingen, de versterker wordt en blijft erg warm in het kastje ook als die in standby staat en ik vraag me af hoeveel stroom deze verbruikt. Tijdje terug expres een LED-TV gekocht want de oude LCD gebruikte 150 watt in de hoop het nodige te besparen maar nu lijkt het net een contine kachel.

De 509 staat maar soms aan en dan gemiddeld op volume 28-34, de rest van de tijd staat die in standy met HDMI thru AAN. Die laatste heb ik wel nodig want anders moet ik de versterker ook halve dagen aanzetten.

Wat ook irritant is, ik heb een dreambox 8000 en bij TV zenders met AC3 geluid daar waar de versterker dus het geluid omzet is het via de TV ineens veel hander dan andere zenders en je kunt dat AC3 geluid ook niet op de dreambox regelen. Dat moet dan ineens via de TV als de versterker in hdmi trhu staat.

Verder heb ik gemerkt dat vooral bij de XBMC box het nogal lang duurt voordat de versterker het geluid doorgeeft. Alles is via HDMI aangesloten dus misschien komt het daardoor maar als je een mp3tje start mis je altijd de eerste 2 seconden. Is het misschien beter om optical te nemen?

En als laatste vraag, heeft niks met onkyo op zich te maken maar wat is de beste opstelling voor 4 van die halve melkpak speakers (front L+R en surround L+R) De center komt net boven de TV maar die andere 4 wil ik eigenlijk in de 4 hoeken van de kamer (3 bij 4 mtr) net onder het plafond hangen maar je kunt ze niet naar beneden richten dus ik vraag me af of dat de geluidskwaliteit wel te goede komt. Andere optie is fronts naast de TV en surrounds boven het zitbankje maar dat is helaas erg krap allemaal.
Terrestrial schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:20:
De 509 staat maar soms aan en dan gemiddeld op volume 28-34, de rest van de tijd staat die in standy met HDMI thru AAN.
Dat is zo'n 30 Watt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik wil een Wii op m'n TX-NR509 aansluiten. Ik gebruik daarvoor de analoge game aansltuiting, maar het lijkt niet te werken. Moet ik hiervoor nog iets configureren, het toekennen van de port aan de game optie bv ?
Mijn tv is middels ARC aangesloten.
c64flash schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:30:
Ik wil een Wii op m'n TX-NR509 aansluiten. Ik gebruik daarvoor de analoge game aansltuiting, maar het lijkt niet te werken. Moet ik hiervoor nog iets configureren, het toekennen van de port aan de game optie bv ?
Mijn tv is middels ARC aangesloten.
De Onkyo TX-NR509 heeft geen Analog to Digital Video Conversion. Dus niet de mogelijkheid om analoge signalen (VGA, Component, Composiet en S-Video) om te zetten naar Digitaal (HDMI). Om de Wii aan te sluiten door de receiver heen zal je vanaf de receiver nog een zelfde kabel vanaf de Out naar je TV moeten hangen. Vanaf de TX-NR579 ondersteunt Onkyo pas conversion.

Verwijderd

hey dag iedereen,
ben nieuw hier en heb al het grootste stuk van deze forum gelezen.
binnen 2 maanden ga verhuizen en dan zou ik mij een nieuwe home cinema set willen kopen.
mijn budget is ongeveer 2500 euro.
als voorkeur zou ik de onkyo tx-nr 809 nemen en als speaker set Teufel System 5 THX Select 2.
heeft er iemand al ervaring mee gehad?
of heeft er iemand een goed alternatief voor mijn budget.
alvast bedankt

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06-2025
Hallo allemaal,

sinds mei 2011 onkyo reciever in bezit.
Nu merk ik echter dat ik een kraak heb in een van mijn speakers.. heb begrepen dat er 2 jaar garantie opzit maar op de site kom ik niet echt wijs uit eventuele reparatie voor een speaker... iemand hier ervaring mee hoe dit in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
FeaR schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:36:
[...]

De Onkyo TX-NR509 heeft geen Analog to Digital Video Conversion. Dus niet de mogelijkheid om analoge signalen (VGA, Component, Composiet en S-Video) om te zetten naar Digitaal (HDMI). Om de Wii aan te sluiten door de receiver heen zal je vanaf de receiver nog een zelfde kabel vanaf de Out naar je TV moeten hangen. Vanaf de TX-NR579 ondersteunt Onkyo pas conversion.
Duidelijk. Bedankt !

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de HDMI doorgifte als de receiver uit staat?
Ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je niet wil dat altijd je receiver aanstaat als je een filmpje wil kijken of een spelletje wil spelen.
Geeft de reciever dan het laatste geselecteerde HDMI ingang door of alleen maar een vast ingestelde ingang?

• IkkuHihi
Exorcist schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:40:
[...]

Om BF3 in DTS te spelen dient je PS3 op DTS uitvoer only te staan, anders kiest hij DD. Vreemde keuze van EA, daar het makkelijk is om te schakelen tussen DTS en DD in het menu van een spel (zie Uncharted 1/2/3).

Probeer dat 's?
Zal binnenkort wanneer ik tijd heb eens wat Battlefield spelen op DTS dan. Dan kan ik kijken of het probleem aan de mediaplayer ligt of aan de receiver.
vDorst schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:20:
Hoe zit het eigenlijk met de HDMI doorgifte als de receiver uit staat?
Ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je niet wil dat altijd je receiver aanstaat als je een filmpje wil kijken of een spelletje wil spelen.
Geeft de reciever dan het laatste geselecteerde HDMI ingang door of alleen maar een vast ingestelde ingang?
HDMI Pass Thru gebruikt de laatst geselecteerde HDMI-ingang. Kost overigens dus wel een 30 Watt als de receiver in Stand-By staat.

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01-2025
Hij staat hier op auto, dan pakt die elk apparaat wat jij aanzet als laatste. Overigens vind ik die 30 Watt wel behoorlijk veel. Zou 'm bijna gewoon optical aansluiten en alle apparatuur direct via HDMI naar de TV.

[ Voor 66% gewijzigd door Terrestrial op 12-03-2012 17:28 ]

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
30 Watt voor een HDMI switch functie is wel veel.
Bedankt voor de informatie.

• HeroS
  • Laatst online: 14:16

HeroS

SmartHome Nerd

@c64flash >> je kunt dit ook kopen: http://wiitohdmi.com/

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Navond :w korte vraag, op veel computers en TV's zitten een soort sleufjes, waar je een slot in kan zetten. Weet iemand of dat sleufje ook in de TX-NR509 zit?

Afbeeldingslocatie: http://www.blueunplugged.com/xsdbimgs/WSS-LOCK-05-detail2.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Ik heb nog nooit een aansluiting voor een Kensington Lock zien zitten op audio apparatuur eigenlijk. Op TV's zie je het inderdaad over het algemeen wel, maar de rest van de keten niet.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
FeaR schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:11:
Ik heb nog nooit een aansluiting voor een Kensington Lock zien zitten op audio apparatuur eigenlijk. Op TV's zie je het inderdaad over het algemeen wel, maar de rest van de keten niet.
En als je de sleuteltjes kwijt ben, zo kan die ook open. Youtube
Wel een beetje oefenen ;)

• IkkuHihi
Zojuist Battlefield 3 geprobeerd op DTS en ook hier is het probleem aanwezig. Ik weet nu dus zeker dat het probleem bij de receiver ligt. Om de 2-3 minuten valt het geluid heel kort weg wanneer hij een DTS gecodeerd signaal ontvangt. De receiver is een Onkyo TX-SR309. Wanneer het signaal geen DTS is doet hij het gewoon perfect. Iemand anders die dit probleem herkent en weet wat er aan kan worden gedaan? Ik heb ook Onkyo gecontacteerd om te vragen of dit probleem bekend is bij ze.

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-01 15:04
Ik denk dat mijn TX-8050 een maandje na aanschaf ermee op is gehouden...

Zodra ik hem aanzet, zet de versterker zichzelf na 1 a 2 seconden weer uit. Ik verwacht circuit protection mode.
Ik heb alles aan de achterkant eruit gehaald, en met alleen de stekker in het stopcontact nog een keer geprobeerd: same story. Factory reset: Same story.

Maandag dus maar garantie claimen... Of hebben jullie een idee wat ik nog kan proberen?

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Voor bijna alle TX-NR typen is er een firmware update (16-03-2012) ter ondersteuning/verbetering van:
"Stabilizes video output when using HDMI/CAT5 Extender on HDMI OUT MAIN terminal".
De update is er niet voor de TX-NR 509. Word deze niet meer ondersteund omdat de bv niet meer gemaakt word of iets dergelijks?
Het is gewoon een vraag en misschien weet iemand hier er iets van.
Gebruik de optie HDMI/CAT5 zelf niet.

• hilgie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-12-2013
Hi,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker. Nu wil ik graag een Onkyo hebben. De hele tijd heb ik mijn zinnen gezet op een NR-609.

Nu liep ik in de BCC tegen een SX-309 aan. Ik denk dat deze ook voldoet voor mij. Graag leg ik deze vraag ook hier nog even neer. Misschien dat jullie tot andere conclusies komen.

Dit zijn de aparaten die er op aangesloten gaan worden:
- PS3
- WII
- Popcorn hour
- Squeezebox Touch

Ik wil graag mijn Onkyo bedienen met mij telefoon en voor de popcorn en de squeezebox geldt dat ik deze het liefst digitaal aan de versterker wil aansluiten.

Aan jullie ervaringdeskundigen dus de vraag:
De NX-609 of de SX-309 of misschien een ander type?

Alvast bedankt.

Cheers,

Hilgie

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Widow schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:06:
Navond :w korte vraag, op veel computers en TV's zitten een soort sleufjes, waar je een slot in kan zetten. Weet iemand of dat sleufje ook in de TX-NR509 zit?

[afbeelding]
Zo'n Kensington lock voorkomt "snelle dieven" die heel snel iets mee willen gappen en weer wegrennen.

Je rent alleen niet zo snel weg met een versterker gok ik :X

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• JeanLeGrand
@Hilgie: De TX-NR609 kan je inderdaad met je telefoon bedienen maar een TX-SR309 niet, die heeft immers geen netwerkaansluiting. Er is ook nog een TX-NR509 met netfunctie en die toch weer zo'n 70-90 euro goedkoper dan de 609

Denon AVR-X3600H

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:05
JeanLeGrand schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:04:
@Hilgie: De TX-NR609 kan je inderdaad met je telefoon bedienen maar een TX-SR309 niet, die heeft immers geen netwerkaansluiting. Er is ook nog een TX-NR509 met netfunctie en die toch weer zo'n 70-90 euro goedkoper dan de 609
Dat klopt wat je zegt JeanLeGrand dat de TX-NR509 ook een netwerkaansluiting heeft, maar als Hilgie ook wil dat alles met 1 kabel (HDMI) naar de tv gaat moet hij minimaal de TX-NR579 hebben.. dit ivm. de Upscaling functie en A/D conversie van de receiver.
De modellen onder de TX-NR579 hebben geen upscaling en A/D conversie dus moet Hilgie nog steeds een extra kabel trekken naar z'n tv voor z'n WII.

@Hilgie als het jou verder niet uitmaakt dat je meerdere kabels naar je tv wilt hebben kan je evt. ook een TX-NR509 aanschaffen zoals JeanLeGrand oppert.. maar ik denk persoonlijk dat je het best bij je keuze van de TX-NR609 kan blijven ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• gysman11
  • Niet online
SytseHartvelt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:13:
Ik denk dat mijn TX-8050 een maandje na aanschaf ermee op is gehouden...

Zodra ik hem aanzet, zet de versterker zichzelf na 1 a 2 seconden weer uit. Ik verwacht circuit protection mode.
Ik heb alles aan de achterkant eruit gehaald, en met alleen de stekker in het stopcontact nog een keer geprobeerd: same story. Factory reset: Same story.

Maandag dus maar garantie claimen... Of hebben jullie een idee wat ik nog kan proberen?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn TX NR-509 :'( Nog niks mee gedaan, nog geen tijd voor gehad. Morgen Foka maar eens bellen. (ongeveer 3 maanden in bezit).

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:24
gysman11 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn TX NR-509 :'( Nog niks mee gedaan, nog geen tijd voor gehad. Morgen Foka maar eens bellen. (ongeveer 3 maanden in bezit).
Ik heb ook al een tijdje bij mijn HTS3405 dat hij dus na 1 a 2 seconden uitgaat. Ik kan hem dan altijd netjes gelijk aanzetten en hij werkt als een zonnetje. Ga vanavond dus eens testen of het ligt aan de receiver of kabeltjes die elkaar aanraken.

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01 20:50
Ik was laatst bij Saturn Tilburg en ik zag daar de TX-NR609 staan voor een luttele 397 euro. (20 euro onder de internetprijs, valt me nog mee van zo'n elektronicasupermarkt) Misschien dat dit voor sommige in die buurt interessanter is dan internetwinkelen? Stond overigens wel bij dat het de laatste modellen waren en aangezien er een stuk of 10 stonden, moet je er denk ik snel bij zijn.

• hilgie
Ik kom op internet ook deze tegen: Onkyo HT-R538. Ik kan hier alleen niets over vinden. Is dit wat? Vergeleken met de SX-309?

Of is dit appels met peren vergelijken?
hilgie schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:15:
Ik kom op internet ook deze tegen: Onkyo HT-R538. Ik kan hier alleen niets over vinden. Is dit wat? Vergeleken met de SX-309?

Of is dit appels met peren vergelijken?
Je vergelijkt een kant-en-klare set (HT-R) met een receiver (TX-SR309). Dus op dat vlak is het appels met peren vergelijken. Maar Onkyo gebruikt in de kant-en-klare sets veelal (aangepaste) receivers. Zo lijkt de HT-R538 gebruik te maken van de TX-SR308 als basis. Een receiver van vorig jaar.

• Zegato
  • Niet online
g0ulash schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:04:
Ik was laatst bij Saturn Tilburg en ik zag daar de TX-NR609 staan voor een luttele 397 euro. (20 euro onder de internetprijs, valt me nog mee van zo'n elektronicasupermarkt) Misschien dat dit voor sommige in die buurt interessanter is dan internetwinkelen? Stond overigens wel bij dat het de laatste modellen waren en aangezien er een stuk of 10 stonden, moet je er denk ik snel bij zijn.
Bedankt voor de tip! Ik heb meteen een gehaald :)

T.net gallery | V&A ads

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
ik hoor bij mij 609 af en toe (eens in de 2-3 uur) een klik van een relay terwijl alleen radio aanstaat of ik tv aan het kijken ben.

iemand een idee wat dat is?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gebruik je DHCP voor de netwerkaansluiting? Kijk eens wat daar de leasetime van is? ;) Het lijkt erop dat een DHCP-renew zorgt voor het resetten van de netwerkinterface. Mijn streams e.d. stopten op mijn 509 dan ook met afspelen en daarom heb ik die maar een vast IP gegeven.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
AtleX schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:43:
Gebruik je DHCP voor de netwerkaansluiting? Kijk eens wat daar de leasetime van is? ;) Het lijkt erop dat een DHCP-renew zorgt voor het resetten van de netwerkinterface. Mijn streams e.d. stopten op mijn 509 dan ook met afspelen en daarom heb ik die maar een vast IP gegeven.
zit wel netwerkkabel in. Zal daar eens naar kijken maar ik dacht dat het ook voorkwam voordat ik met netwerk aan de slag ging

• Dacuuu
matty___ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:39:
ik hoor bij mij 609 af en toe (eens in de 2-3 uur) een klik van een relay terwijl alleen radio aanstaat of ik tv aan het kijken ben.

iemand een idee wat dat is?
Ik heb dit ook bij films, met muziek hoor ik het wat minder. Omdat de muziek dan wat harder staat. Verder geen last van stutterende beelden ofzo. Alleen de klik.

• hilgie
FeaR schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:25:
[...]

Je vergelijkt een kant-en-klare set (HT-R) met een receiver (TX-SR309). Dus op dat vlak is het appels met peren vergelijken. Maar Onkyo gebruikt in de kant-en-klare sets veelal (aangepaste) receivers. Zo lijkt de HT-R538 gebruik te maken van de TX-SR308 als basis. Een receiver van vorig jaar.
Maar dan begrijp ik deze aanbieding van bestekeus.nl niet:
http://www.bestekeus.nl/p...aad_strekt-pId-80925.html

Of zit ik er nu weer naast?

• pipodejunk
  • Laatst online: 28-12-2025
gysman11 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:19:
[...]

ik denk dat jullie allemaal even hier naar moeten kijken:

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Blijkt dus dat er een aantal onkyo's vanaf november 2011 tot nu met SLECHTE onderdelen zijn opgebouwd, waardoor zij dus zelfde problemen als die van jullie hebben!

• Dacuuu
pipodejunk schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:55:
[...]

Blijkt dus dat er een aantal onkyo's vanaf november 2011 tot nu met SLECHTE onderdelen zijn opgebouwd, waardoor zij dus zelfde problemen als die van jullie hebben!
Is er ook een andere manier om mijn serial code te vinden? de achterkant van de receiver is nu even geen optie. Zit helemaal in mijn kast met alle kabels best strak zeg maar.

• pipodejunk
  • Laatst online: 28-12-2025
niet dat ik weet..
dacht net ff op de portal te kijken van de onkyo.. maar daar stond helaas niks in. ook via het menu niks kunnen vinden.. denk dat ie ff uit de kast moet :P

• VTbeRt
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-04-2012
Ik heb een TX-NR609 met daaraan een Philips BD-speler en een Motorola KPN Interactieve TV ontvanger, beide via HDMI aangesloten. HDMI-out gaat naar een LG 42LW650S. ARC is ingesteld, werkte prima.

Tot dit weekend: tijdens een opknap beurt van de huiskamer heb ik alles afgebroken en vandaag weer opgebouwd. Daarna had ik last dat de ARC vaak even weg viel en na enkele seconden weer terug kwam. Ook werd de versterker veel warmer dan eerst: van handwarm nu behoorlijk warm. Je kon nog net je hand erop leggen.

Na wat experimenteren kwam ik erachter dat het probleem verdwijnt als ik de BD-speler afkoppel. De versterker wordt dan ook niet meer zo warm. Wel vreemd, want alles zit exact zo aangesloten als eerst. Ook de instellingen zijn exact hetzelfde als eerst.

Iemand ervaring mee? Iemand een oplossing?

• JeanLeGrand
Dacuuu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:07:
[...]

Is er ook een andere manier om mijn serial code te vinden?
Yep, staat ook vermeld op de doos van de versterker ;)

Denon AVR-X3600H

• gysman11
  • Niet online
[...]

Helaas, de tx nr 509 staat er niet bij... Maar goed, valt nog binnen garantie, dus ik ga gewoon even bellen.

Verwijderd

[...]

Da's niet de eerste keer dat Onkyo slecht materiaal gebruikt; De HDMI problemen werden ook al veroorzaakt door condensatoren die onvoldoende tegen warmteontwikkeling konden, al vanaf de txsr xx5 series waren er problemen.

Persoonlijk heb ik een tx-sr875, en heb al in de clinch gelegen met Onkyo voor firmwareupgrades. Deze waren nodig omdat er gewoonweg functionaliteit ontbrak (het instellen van de Reon beeldchip was niet eens mogelijk). Uiteindelijk zelf maar de servicemanual gesjacherd, en het zelf gedaan, en eindelijk kon ik gebruik maken van mn beeldprocessor; Toch de belangrijkste overweging om te gaan voor een 875 ipv een 805.

Enige tijd later weer met die lui gebeld voor een uitvallend LCD-display, dit was een bij de xx5 series bekend probleem. Ook geen voldoende hulp, en het zou een godsvermogen kosten om te sturen/terugsturen en buiten garantie te repareren (zeiden ze, maar het blijkt een fabrikagefout die ze niet willen erkennen).

Uiteindelijk zelf gerepareerd, kostte een paar centen aan weerstandjes. Wat blijkt? Onkyo heeft weerstandjes van onvoldoende wattage gebruikt, waardoor ze doorbranden. Ook weer een goedkoop onderdelenprobleem. (zie mn fotoalbum voor de fix, en wat het probleem bleek te zijn).

Op basis van al die ervaringen met Onkyo's service en Onkyo's materiaalgebruik, koop ik geen Onkyo meer. Ik ben heel blij met mn 875, en blijf die gebruiken tot aan het einde van zn levensduur, maar het is het eerste en meteen laatste product wat ik van het merk Onkyo aanschaf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 17:15 ]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-01 15:04
"Your product is not concerned and does not require further examination. Thank you for your assistance."

Nouja, hij is wel stuk dus :+
Als het goed is heb ik vanmiddag tijd om ff naar de mediamarkt te gaan, dus hopen dat ik zsm een nieuwe heb...

• gysman11
  • Niet online
gysman11 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:28:
[...]
Helaas, de tx nr 509 staat er niet bij... Maar goed, valt nog binnen garantie, dus ik ga gewoon even bellen.
Foka gebeld, hij vermoedt inderdaad ook Circuit Protection. Reparatie moet uitgevoerd worden door CE repair in Mijdracht. Gebeld (60ct/minuut!!), of ik een mail wilde sturen naar onkyo@cerepair.nl zodat een monteur dit gaat oppakken. Tja... Zal wel langsbrengen gaan worden. Mocht hem ook bij Foka langsbrengen, maar da's voor mij nog wat verder weg.

• JeanLeGrand
Hier is de TX-NR807 van 749 eurootjes na 26 maanden overleden, defect zal in het HDMI/DSP board zitten (geen geluid, geen speakersymbolen en netwerk valt weg). Net 2 maanden over de garantiedatum, het schijnt dat Onkyo tot 45 dagen over de datum nog coulance geeft. Ben benieuwd hoe het in dit geval opgelost gaat worden.

Denon AVR-X3600H

• Zegato
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat de afstandsbedieningscode van de Cisco 8455DVB HD-PVR (Ziggo) is? :)
Heb me al sufgegoogled, helaas zonder resultaat...

T.net gallery | V&A ads

• JeanLeGrand
Staat er in de handleiding bij de code's naast die van Cisco ook niet Scientific Atlanta? Dat is namelijk de eigenlijke naam van de 8455DVB.

Denon AVR-X3600H

• Zegato
  • Niet online
JeanLeGrand schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:32:
Staat er in de handleiding bij de code's naast die van Cisco ook niet Scientific Atlanta? Dat is namelijk de eigenlijke naam van de 8455DVB.
Oh uh wait, de laatste van de zes codes die bij de merknaam 'Ziggo' (?), werkt perfect!

T.net gallery | V&A ads

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
Vandaag de Onkyo TX-NR414 besteld bij de mediamarkt. Zodra deze binnen is zal ik mijn ervaringen posten!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Dacuuu
Bij veel mensen lees ik dat hun receiver best warm wordt. Bij mij wordt hij een beetje warm. Lauw zeg maar. het gaat om een 609.

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb de 609 sinds een paar weken en mijn ervaring is hetzelfde, lauw warm. Hij staat bijna hele dagen aan maar volume komt dan ook zelden boven de 50 dus dat zal ook wel verschil maken. De ventilator heb ik nog niet op draaien kunnen betrappen.

• Dacuuu
Ik heb Jamo A102HCS6 aangesloten op mijn onkyo 609. Nu ben ik 2 tandberg boxen van 75 watt per stuk aan het klaar maken (nieuw speaker doek spannen. Het hout moet nog geschuurd en geschilderd worden) Nu zit ik te twijfelen hoe dit aan te sluiten. 7.1 van maken? Maar dit komt niet echt handig uit met de indeling van de woonkamer. en 7.1 geluid zit vrijwel alleen bij full BR disks. Is het dan beter om de grote 75 watt boxen aan te sluiten op zone2? Dan gebruik ik het 5.1 set voor films, en op zone 2 muziek. Of zitten er nadelen aan zone2?
Zone 2 geeft veelal alleen analoge bronnen weer. Dus geen audio welke via HDMI of een andere digitale ingang binnen is gekomen. Wat Zone 2 met netwerk en USB doet verschilt per receiver/merk. Maar waarom niet gewoon de fronts van de Jamo 5.1 vervangen door de twee speakers die je aan het reviseren bent?

• Dacuuu
FeaR schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:27:
Zone 2 geeft veelal alleen analoge bronnen weer. Dus geen audio welke via HDMI of een andere digitale ingang binnen is gekomen. Wat Zone 2 met netwerk en USB doet verschilt per receiver/merk. Maar waarom niet gewoon de fronts van de Jamo 5.1 vervangen door de twee speakers die je aan het reviseren bent?
de fronts vervangen kan ook, maar dan heb ik de center nog wel gewoon van de Jamo..

Zo staat het in de handleiding. Ik sluit hem actief aan. Ik kan er nog niet helemaal wijs uit.. http://i.imgur.com/GKzmw.png

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 21-03-2012 08:35 . Reden: Huge .png ]

Dacuuu schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:31:
[...]
de fronts vervangen kan ook, maar dan heb ik de center nog wel gewoon van de Jamo..

Zo staat het in de handleiding. Ik sluit hem actief aan. Ik kan er nog niet helemaal wijs uit.. http://i.imgur.com/GKzmw.png
Ik zie het probleem niet? Op de achterkant van de Onkyo staat boven twee paar terminals welke voor Zone 2 zijn. Als je daar de speakers op aansluit ben je klaar. Enige nadeel is dus van het alleen doorsturen van analoge bronnen en wat er al niet meer links op de pagina staat. Ik zou sowieso proberen de fronts eens te vervangen. Mocht het echt niet werken dan kan je altijd nog Zone 2 pakken.

• Zegato
  • Niet online
Zie ook dit filmpje :)

T.net gallery | V&A ads

• Dacuuu
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het in Juni pas uitproberen. en die paar kabeltjes heb je zo omgeprikt idd: )

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Audione0

Strijdt der titanen

Er zijn weer Firmware updates te vinden op de Site:

http://www.nl.onkyo.com/en/firmware-435.html

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 12:32
Ik heb een Onkyo TX-NR 609 in combi met een Asus Xonar DX, aangesloten op sp-dif, maar dit is mijn eerste receiver setup en ik zit nog met een vraag over het volume. Ik heb gemerkt dat:
- Bij de meeste liedjes / films een geluids-niveau van rond de 30-35 voldoende is
- Bij sommige spellen / films een volume van 55+ nodig is om überhaupt stemmen te kunnen verstaan (op dit volume ruisen de boxen al een beetje)
(En gister gebeurde er iets geks: ik kon in Windows niet meer het volume aanpassen + de frequency van alle geluiden was iets hoger dan normaal. Na een reboot is dit probleem in ieder geval verholpen).

Ik heb verder Windows 7, heb de laatste drivers geïnstalleerd voor alles wat ik gebruik en de Onkyo heeft de laatste firmware van voor 16-3-2012. Ik heb al een reset uitgevoerd op de Onkyo en alle config's opnieuw ingesteld.

Is dit normaal en moet ik hier gewoon mee leven of mis ik een configuratie instelling / heb ik een verkeerde instelling op de Onkyo gezet? Het liefst is mijn volume altijd gelijk of anders dat ik die spellen / films kan kijken zonder het volume op 55+ te moeten zetten.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor het verschil in geluidsniveau van de bronnen heeft Onkyo de functie IntelliVolume uitgevonden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 21-03-2012 15:00 ]

"When you grow up your heart dies"

• Possible
Even een vraag m.b.t. alle onkyo receivers: Zit er bij elk model een microfoon in om het geluid d.m.v. piepjes automatisch in te laten stellen?

Dit kan ik nergens vinden namelijk.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• JeanLeGrand
Possible schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:13:
Even een vraag m.b.t. alle onkyo receivers: Zit er bij elk model een microfoon in om het geluid d.m.v. piepjes automatisch in te laten stellen?

Dit kan ik nergens vinden namelijk.
Audyssey is het trefwoord waar je naar zoekt bij de specs van een Receiver, of dat nou een Onkyo is of een ander merk.

Denon AVR-X3600H

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de onkyo lijn vanaf de NR-509

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat Audyssey is overigens niet bijzonder veel waard imo. Als je het zelf instelt klopt het vele malen beter.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Possible
hmm ok thanks!

Ik krijg a.s vrijdag de nieuwste NR-414 geleverd. Daar zit het dus niet bij. Dan gaan we het handmatig instellen :)

JeanLeGrand schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:24:
[...]
Audyssey is het trefwoord waar je naar zoekt bij de specs van een Receiver, of dat nou een Onkyo is of een ander merk.
Succes met zoeken naar die term bij Pioneer ;) Er zijn ook andere methodes/software om je receiver zichzelf in te laten regelen.

Verwijderd

Tot nog toe kan ik niet warm worden van Audyssey. Als ik het zelf doe dan klinkt het toch een stuk beter. Je kan het gebruiken als hulp maar verder heb ik er weinig plezier van op mijn 808.

• Max Hunt
sjaool schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:00:
Voor het verschil in geluidsniveau van de bronnen heeft Onkyo de functie IntelliVolume uitgevonden. ;)
Ik dacht dat inderdaad de oplossing zou zijn, maar al mijn geluid komt van 1 bron, mijn pc. Als ik bijvoorbeeld ME3 op mijn pc speel moet ik het volume op 50+ hebben. Het NOS journaal via de website kan met een volume van 40 af. Dan ga ik naar youtube en de eerste paar liedjes zijn goed te beluisteren op volume 40 maar bij sommige moet ik dan terug naar een volume van 30.

Ik heb een top gear aflevering die prima te doen is met het volume op 30, een HD aflevering van top gear is dan weer vrijwel stil op volume 30 welke ik op volume 60 moet zetten zonder dat het enigszins te hard klinkt.

Het lijkt erop dat bij HD geluid het volume enorm omhoog moet. Op zich logisch als het geluid moet worden verdeeld over 5 i.p.v. 2 speakers. Maar is het dan goed dat bij HD / multi-channel geluid het volume zo hoog moet dat ik geruis hoor over de speakers?

Edit: Ik heb wel gemerkt dat bij verschillende geluid-settings er meer of minder ruis te horen is. Iemand nog tips welke optimaal is? Ik heb 'm nu staan op: Game-Action PL II met PCM als bron.

[ Voor 7% gewijzigd door Max Hunt op 21-03-2012 16:01 ]

Max Hunt schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:59:
[...]
Edit: Ik heb wel gemerkt dat bij verschillende geluid-settings er meer of minder ruis te horen is. Iemand nog tips welke optimaal is? Ik heb 'm nu staan op: Game-Action PL II met PCM als bron.
Game-Action PL is een vorm van Dolby Pro Logic. Dus het maken van 5.1 uit een 2.0-signaal. Dat hoeft lang niet altijd goed te gaan. Genoeg muziek of andere audio die zich niet lekker laat verkrachten om het 5.1 te maken. Maar je hebt een Asus Xonar, kan je die niet instellen dat hij er Dolby Digital Live overheen gooit? Dan krijgt je receiver standaard Dolby Digital binnen.

• Max Hunt
Ik heb even gekeken bij de Xonar instellingen en daar kan ik uit 2 opties kiezen bij SPDIF Out en daar had ik het blijkbaar al op Dolby Digital Live staan. Dat zou dus beteken dat een andere setting op Onkyo beter is? PL kan ik zo te horen dus beter niet gebruiken. Zou ik minder verschil in volume hebben met een andere setting?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn 509 blijft (naar mijn weten door mijn toedoen) nu een nummer herhalen in een map gevuld met muziek, via NET - DLNA afgespeeld. Nu zitten er knoppen op de AB met repeat en random, maar de hoofdknop eronder zijn Music en Game, waarmee uiteraard de uitvoermodi kan worden geselecteerd..

Ik heb onderhand alle knoppen wel ingedrukt, maar ik kom er gek genoeg niet aan uit. Ook niet met de manual. Wat zie ik over het hoofd?

• Possible
Sinds vandaag de Onkyo 609 in huis. Prima apparaat echter krijg ik 1 ding niet aan de praat. Als ik een UTP kabel in de receiver stop, wordt in het menu ''network setup'' niet wit. Deze blijft dus grijs en is niet te selecteren.

Is er een ander menu waar ik dit moet instellen? Het lampje van de router gaat wel gewoon aan. Met de kabel is niks mis. (heb deze ook voor mijn laptp gebruikt en daar werkt hij prima.

Verwijderd

Hallo,

ik heb een Onkyo 509 reciever, is het daarmee mogelijk muziek vanaf mijn NAS af te spelen en kan dit middels een app op mijn iPhone?
Ik kom hier niet helemaal uit, misschien kunnen jullie wat hulp bieden.

• sjaool

sjaool

RTFM 8)

TX-NR509? Ja, dit is mogelijk. Begin maar vast met lezen. O, en er is ook een Onkyo app. Succes...

Verwijderd

sjaool schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:46:
RTFM 8)

TX-NR509? Ja, dit is mogelijk. Begin maar vast met lezen. O, en er is ook een Onkyo app. Succes...
Uiteraard RTFM............maar op de 1 of andere manier werkt het niet bij mij...

Kan je de muziek ook selecteren via de app?

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Je zegt dat je een NAS hebt. Is je nas ook wel DLNA compatible ? heeft het uPNP ? Dat is wel een vereiste. Anders kan de Onkyo je nas niet "zien".

Verwijderd

kgb545 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:10:
Je zegt dat je een NAS hebt. Is je nas ook wel DLNA compatible ? heeft het uPNP ? Dat is wel een vereiste. Anders kan de Onkyo je nas niet "zien".
Als het goed is wel, ik heb deze NAS;

http://www.informatique.n...ts-110-turbo-station.html

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Producteigenschappen voor QNAP TS-110 Turbo Station:

DLNA Nee
UPnP Ja

Geen DLNA dus. Dat zou het probleem dus kunnen zijn.

• sjaool

sjaool

kgb545 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:10:
Dit is inderdaad waar, was ik even vergeten te vermelden. 8)7

Ik heb eens gezocht op QNAP TS-110 en volgens mij is het wel degelijk mogelijk om een media-server te draaien op deze NAS. Zie deze uitleg op de site van QNAP.

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 25-03-2012 16:23 ]

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-01 09:22
Onkyo heeft vandaag 2 nieuwe middenklassers aangekondigd:
http://www.nl.onkyo.com/e...nd-performance-80801.html

De TX-NR717 en TX-NR818.

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-01 08:47

Cpt-Cholo

I did it again...

zeer mooie aankondiging,

We krijgen dus meer firmware upgrades, Multiroom mogelijkheden (hopelijk ook van niet analoge sources), te bedienen met de app, Audyssey MultEQ XT32, DTS-HD Master Audio + Dolby TrueHD...

Ik zou niet weten waarom je op een betere reciever moet wachten. Dit wordt de opvolger van mijn 606!

(Onkyo will introduce its UBT-1 USB Bluetooth Adapter to significantly upgrade the ability of its network receivers to interact with a wide variety of hand-held electronic devices. = airplay?)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 01:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Cpt-Cholo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:41:
(Onkyo will introduce its UBT-1 USB Bluetooth Adapter to significantly upgrade the ability of its network receivers to interact with a wide variety of hand-held electronic devices. = airplay?)
Airplay is Wifi toch? :?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Cpt-Cholo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:41:
zeer mooie aankondiging,

We krijgen dus meer firmware upgrades, Multiroom mogelijkheden (hopelijk ook van niet analoge sources), te bedienen met de app, Audyssey MultEQ XT32, DTS-HD Master Audio + Dolby TrueHD...

Ik zou niet weten waarom je op een betere reciever moet wachten. Dit wordt de opvolger van mijn 606!

Features, daarin is Onkyo altijd goed geweest. Het zit hem meer in de rest, bouwkwaliteit en/of aftesales. Zie ook mijn eerdere post;
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:56:
[...]

Da's niet de eerste keer dat Onkyo slecht materiaal gebruikt; De HDMI problemen werden ook al veroorzaakt door condensatoren die onvoldoende tegen warmteontwikkeling konden, al vanaf de txsr xx5 series waren er problemen.

Persoonlijk heb ik een tx-sr875, en heb al in de clinch gelegen met Onkyo voor firmwareupgrades. Deze waren nodig omdat er gewoonweg functionaliteit ontbrak (het instellen van de Reon beeldchip was niet eens mogelijk). Uiteindelijk zelf maar de servicemanual gesjacherd, en het zelf gedaan, en eindelijk kon ik gebruik maken van mn beeldprocessor; Toch de belangrijkste overweging om te gaan voor een 875 ipv een 805.

Enige tijd later weer met die lui gebeld voor een uitvallend LCD-display, dit was een bij de xx5 series bekend probleem. Ook geen voldoende hulp, en het zou een godsvermogen kosten om te sturen/terugsturen en buiten garantie te repareren (zeiden ze, maar het blijkt een fabrikagefout die ze niet willen erkennen).

Uiteindelijk zelf gerepareerd, kostte een paar centen aan weerstandjes. Wat blijkt? Onkyo heeft weerstandjes van onvoldoende wattage gebruikt, waardoor ze doorbranden. Ook weer een goedkoop onderdelenprobleem. (zie mn fotoalbum voor de fix, en wat het probleem bleek te zijn).

Op basis van al die ervaringen met Onkyo's service en Onkyo's materiaalgebruik, koop ik geen Onkyo meer. Ik ben heel blij met mn 875, en blijf die gebruiken tot aan het einde van zn levensduur, maar het is het eerste en meteen laatste product wat ik van het merk Onkyo aanschaf.

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik ben niet meteen een applegebruiker, maar ik weet dat sommigen onder jullie er wel zitten op te wachten.

http://www.appleinsider.c...g_iphone_4s_launches.html

Ook jammer van de bouwkwaliteit. We zullen moeten wachten op de echte reviews om te zien of de binnenkant ook verbeterd is. Zo is ook de ISF-callibratie toch weer een mooie "feature".

Verwijderd

Cpt-Cholo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:43:
[...]

Ik ben niet meteen een applegebruiker, maar ik weet dat sommigen onder jullie er wel zitten op te wachten.

http://www.appleinsider.c...g_iphone_4s_launches.html

Ook jammer van de bouwkwaliteit. We zullen moeten wachten op de echte reviews om te zien of de binnenkant ook verbeterd is. Zo is ook de ISF-callibratie toch weer een mooie "feature".
De meerwaarde van deze zgn. ISF calibratie ligt hem er vooral in dat je de instellingen, de 'controls' zeg maar, goed kan hanteren om een calibratie uit te voeren.

Calibreren kon altijd al, maar daarvoor moest je vaak een ISF kit/pro-installer kit hebben, die je toegang gaf tot fabrieksinstellingenmenu's etc. Doordat deze instellingsmenu's nu 'naar buiten' zijn gebracht, kan je eenvoudiger een calibratie laten uitvoeren.

ISF hadden somige modellen al, maar de werkelijke naukeurigheid van die ISF calibratie liet wel eens te wensen over. Het is weliswaar beter dan de standaarden van weleer, maar een aanvaardbare deltaE is vaak niet bereikt.

Ik heb bv. een calibrator (Frank Doorhof) 'ingevlogen' om mn systeem te calibreren.

Verwijderd

Stel dat je voor hetzelfde bedrag zou kunnen kiezen uit: TX-SR607 & TX-NR509

Welke model zouden jullie dan kiezen? En waarom?

Mijn voorkeur gaat uit naar de 509 ivm netwerkmogelijkheden, meer codecs, front usb.

Er zijn geen speciale eisen. Het gaat er puur om welke apparaat, voor het geld, de beste koop is.

• sjaool

sjaool

Volgens mij is de 509 gewoon een 607 met netwerkfunctionaliteit en nog wat extra dingen. ;)
Ik zou dus voor de 509 gaan.

Ik heb voor mijn 609 een 607 gehad maar ik ben blij dat ik nu de 609 heb al was het alleen maar om de netwerkfunctionaliteit. Het uiterlijk van de nieuwe serie vind ik ook een stuk mooier dus dat maakte voor mij de keuze helemaal gemakkelijk.

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 26-03-2012 20:43 ]

Verwijderd

sjaool schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:41:
Volgens mij is de 509 gewoon een 607 met netwerkfunctionaliteit en nog wat extra dingen. ;)
Ik zou dus voor de 509 gaan.

Ik heb voor mijn 609 een 607 gehad maar ik ben blij dat ik nu de 609 heb al was het alleen maar om de netwerkfunctionaliteit. Het uiterlijk van de nieuwe serie vind ik ook een stuk mooier dus dat maakte voor mij de keuze helemaal gemakkelijk.
Bedankt voor je reactie.

De 509 is (bijna) op alle fronten beter.

Ik kon zelf gauw het verschil niet vinden, vandaar dat ik het hier vraag.

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

het haalde de frontpage... de 818 en 717 schelen niet zoveel in features, dus als je geen nood hebt aan die ISF of upscaling heb je al genoeg aan een 717

nieuws: Onkyo rust midrange-av-receiver uit met Vida HD-beeldprocessor
Pagina: 1 ... 24 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.