Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.785 views

Verwijderd

Ik maak gebruik van een nvidia GTX550Ti, die gewoon ondersteuning levert voor Dolby True-HD.

Nvidia website:
TrueHD and DTS-HD Audio Bitstreaming Support
Full support for TrueHD and DTS-HD advanced lossless multi-channel HD audio codecs bring the rich sound of the master recording to your living room.

Ik zit momenteel nog in een 5.1 set-up en ga waarschijnlijk nog even kijken voor 2 extra front-height speakers te kopen. Wil natuurlijk wel dat ik eerst me settings op orde krijg voordat dit tot de orde gaat komen. Haha.

Aan de Windows kant staat alles goed ingesteld (lijkt me) HDMI audio out

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12 20:21
Staat bij de eigenschappen van je audiocontroller ook DTS HD / Dolby True HD? Niet zoals bij mij (laptop)...

Afbeeldingslocatie: http://sluiskil.com/dolby.png

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:41
freak1982 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 02:55:
[...]

Waar komt die harde tik vandaan, is dit afkomstig v.d receiver of hoor je het door je speaker set heen? Als het bij je receiver vandaag komt, is dit dezelfde tik als bij het uitschakelen van de receiver? Dit is namelijk normaal als er een (nieuwe) Dolby Digital of DTS stream binnenkomt, onderbroken of gepauzeerd word.
Het tikken komt volledig uit de receiver, dus niet uit de speakers! Maar mijn grootste irritatie is toch wel dat het geluid dan wegvalt na 3 seconden ongeveer.

Waar zou dit nou aan kunnen liggen? Iemand enig idee?

Verwijderd

Jazeker, deze opties zijn aanwezig (niet aanvinkbaar) dus zal wel gewoon ondersteunbaar zijn?

Ik denk dat er in de instelling van de reciever iets moet worden aangepast. Dus zodra ik de source (HDMI1 BD/DVD) selecteer dat de reciever het Dolbytrue-HD zelf zou moeten decoderen? Anders ga ik me um gewoon resetten en kijken wat er gebeurt?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 23:00 ]

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12 20:21
Ik denk toch dat het aan je pc ligt, ze moeten wel aangevinkt zijn volgens mij. Ik heb het met power DVD voor elkaar gekregen. Hoeveel kanalen geeft hij aan bij geavanceerd, standaardinstellingen? Dat moet ook goed staan...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Verwijderd

Gewoon 5.1 en geluid krijg ik ook perfect door krijg alleen niks op het display of die de juiste audio binnenkrijgt of niet?

Verwijderd

Heb ut al gevonden. Bij de instellingen van mijn Onkyo terwijl die op HDMI stond aangesloten gaf die nog altijd "Analoog" aan op het display van de Onkyo. Nu veranderd naar HDMI en hoppa! Daar stond Dolby True-HD.

• PvdH
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-02-2024
Sinds kort heb ik een Samsung BD D6500 Bluray-speler op mijn SR608 aangesloten.. films werken perfect vanaf een schijfje maar wanneer je in het smart hub lekker een clip zit te kijken "schakelt" de versterker steeds bij het schakelen tussen een clip. HDMI en de geluidsindeling op het scherm van de SR608 knipperen dan ff. De ene keer wordt heel het beeld op de tv zwart en na wat klik/klak uit de versterker heb ik weer beeld.. soms valt ook het geluid weg na zo'n actie. Heel irritant dus maar de instellingen ingedoken van de onkyo en de samsung. Beeld op directe doorvoer gezet, samsung uitvoer resolutie aangepast, type geluidsuitvoer in de samsung veranderd maar het mag allemaal niet baten. Iemand hier ervaring mee?

Alles zit btw vanaf randapparatuur op de Onkyo aangesloten middels HDMI en gaat vanaf de Onkyo met 1 HDMI kabel naar de tv.

[ Voor 8% gewijzigd door PvdH op 01-02-2012 15:14 ]

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:48
Koelie73 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:46:
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-NR609 en kom er niet helemaal uit met de listening mode/akoestiek instellingen.

Ik heb UPC icm HD (Cisco box). Als ik een HD kanaal kies en via info kies voor 5.1, dan is het ingangssignaal dus Dolby Digital 5.1. De receiver springt dan over op THX Cinema. Ik wil dat veranderen in Dolby Digital.

Nu heb ik op de Onkyo 2 opties:

1) Via het geavanceerde menu en de optie Listening Mode Preset kan ik voor de UPC Box (CBL/SAT) een standaard weergave/luistermodus kiezen. Dus bij 'Dolby D/Dolby D Plus/TrueHD' wil ik dan dus ook Dolby Digital als standaard output mode kiezen, zodat het UPC ingangssignaal gelijk wordt aan het uitgangssignaal. Echter als ik door de mogelijkheden scroll kom ik behalve alle Game en Studio modes alleen THX Cinema tegen en die verlaagt het volume naar mijn mening teveel. Vreemd genoeg zit Dolby Digital niet in dit rijtje. Zelfde verhaal trouwens bij de volgende: 'DTS/DTS-ES/DTS-HD'. Ik zou nog voor Direct kunnen kiezen; heb ik geprobeerd; weet niet meer wat het was (zoveel geprobeerd) maar klonk minder dus die optie valt af...

2) Als ik nu niet de geavanceerde instellingen gebruik, maar via de Remote kies voor 'Menu', dan zie ik ook een klein menu met input, audio, video, info en listening mode op het scherm verschijnen, een soort quick menu. Hier kan ik bij listening mode wel kiezen voor Dolby Digital als uitgangssignaal, maar dit is dan geen vaste preset. Overigens worden hier ook de opties verdeeld in de 4 hoofdgroepen Movie, Music, Game, THX. In het geavanceerde menu mis ik deze verdeling...

Iemand een idee hoe het kan dat ik in de geavanceerde instellingen een groot aantal luistemodi mis? Volgens de user manual zijn de modes die ontbreken 5.1. Ik heb ook een 5.1. setup; Verder heb ik Audissey gebruikt voor setup, THX speakers, maar THX loudness en settings uit en daarentegen gebruik ik deDynamic EQ en Dynamic Volume (volgens user manual moet dan dus de THX loudness uit). Dit klinkt hier beter dan de THX Loudness optie.
Ik kom even terug op mijn bovenstaande vraag:

@Fatalerror en Dennism:

De een zegt Direct en de ander Straight decode (directe decodering). Ik weet niet wat technisch de verschillen zijn. Maakt het nog uit welke van de twee?

En hoe zit het met een signaal van een DVD speler? Kan ik beter de decoder van de DVD speler gebruiken en de Onkyo 609 ook op Direct of Directe decodering zetten? Of is de decoder van de 609 beter?

Dezelfde vraag ook voor mkv bestanden op mijn mediaplayer: Direct, directe decodering of iets anders?

Wanneer gebruik ik dan al die THX luistermodes van de 609? Heeft het dan geen zin om alle inputs te upscalen naar een THX output of werkt dat niet zo mooi als bij het upscalen van beeld?

Verwijderd

PromWarMachine schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:40:
[...]

Dat gaat niet via wifi.
Wat jij bedoeld heb ik ook, maar ik heb een SP/DIF kabel tussen m'n PC en m'n versterker :)
Nou, het lukt me wel om vanuit wmp de receiver aan te sturen.
Dan moet het toch, iig technisch, wel mogelijk zijn al het computer geluid via de wifi te laten lopen?

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12 19:13

nitrodesign

There is more joy on a ...

Ik heb van de week een Onkyo tx-nr609 gekocht met daarbij een Boston Acoustics XS SE 5.1 suround set.
Nu heb ik het volgende probleem, of ergernis waar ik mee zit.
Ik moet de volume van de Onkyo op 40 zetten voordat ik een beetje horbaar geluid heb. Tussen de 0 en 30/40 heb ik geen tot nehiel geluid. wat er uit de speakers komt.

Ik heb de onkyo al een firmware update gegeven maar dat had geen sucess. Ook heb ik alle kabels gecontroleerd of deze allemaal goed zijn aangesloten, maar dat zijn ze.
Ook heb ik naar wat instellingen gekeken maar ik nog niets aparts vinden daarin? Maar ben er toch bang voor dat het een bepaalde instelling is.

Heeft iemand dit probleem ook? Wat ik nog niet heb geprobeerd is om Audyssey te gebruiken.
Maar ligt het dan aan mijn suroundset of aan de instellingen van de Onkyo.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

nitrodesign schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:16:
Ik moet de volume van de Onkyo op 40 zetten voordat ik een beetje horbaar geluid heb. Tussen de 0 en 30/40 heb ik geen tot nehiel geluid. wat er uit de speakers komt.
40 van de 80? 100? Het is niet zo dat de receiver op 50% van het volume (dus 40 van de 80) ook daadwerkelijk 50% van het vermogen gebruikt. Het is lastig te zeggen aangezien "hoorbaar" voor iedereen wat anders betekent, maar het klopt wel dat je een receiver niet op standje 10 kan zetten voor gewoon geluid. Mijn receiver loop van -80 dB naar +10 dB en ik speel altijd rond de -30 dB, dus ook verder dan de helft op de schaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Pas boven de 40 komt er wat geluid uit. Dit hebben ze allemaal, niets om je zorgen over te maken. Zou wel de audyssey setup draaien, dit is een goede basis om je set verder op te finetunen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 18:47
Mijn Jamo set speelt ook steeds boven de 50 qua volume van de 609. Die is wel al hoorbaar vanaf ongeveer 30.
Mijn ervaring is ook dat het niet van alle bronnen gelijk is...

Mijn 508 in de living staat dan doorgaans gewoon op 30 voor normaal volume, en komt zelden boven de 40 uit (van 80 max).
In eerste instantie vond ik het dus ook raar dat de 609 zoveel verder moet opengedraaid worden, maar blijkbaar is dat geen probleem...

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 16:30

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik kan me niet uitspreken over de 609, maar de 606 in combi met jamo 608 zet ik zelden harder dan 40. Daarmee kan ik toch al muziek draaien voor het hele huis.
Cpt-Cholo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:47:
Ik kan me niet uitspreken over de 609, maar de 606 in combi met jamo 608 zet ik zelden harder dan 40. Daarmee kan ik toch al muziek draaien voor het hele huis.
Ligt ook aan het rendement van de speakers, de ene speaker heeft wat meer vermogen nodig dan de andere. De Jamo S608 is klaarblijkelijk een erg gevoelige speaker, want de Onkyo TX-SR606 heeft een extreem zwakke voeding en kakt volledig in bij het gebruik van vijf kanalen.

• nitrodesign

nitrodesign

Maximaal kan de Onkyo 100. Als ik hem op 40 zet dan heb ik redelijk geluid om niemand te storen. Maar onder de 40 dan moet ik bijna met mijn oor op de speaker drukken. (ik heb een goed gehoor). En daarbij heb ik de Boston Acoustics XS SE 5.1 aangesloten zitten op 5.1. Maar ik vond het een beetje vreemd dat ik de Onkyo al 50% open moet draaien voor dat er geluid uit komt. Maar ik zal nog wel eens kijken of er een bepaalde instelling is. Maar ook zal ik nog de audyssey setup draaien.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
nitrodesign schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:14:
Maximaal kan de Onkyo 100. Als ik hem op 40 zet dan heb ik redelijk geluid om niemand te storen. Maar onder de 40 dan moet ik bijna met mijn oor op de speaker drukken. (ik heb een goed gehoor). En daarbij heb ik de Boston Acoustics XS SE 5.1 aangesloten zitten op 5.1. Maar ik vond het een beetje vreemd dat ik de Onkyo al 50% open moet draaien voor dat er geluid uit komt. Maar ik zal nog wel eens kijken of er een bepaalde instelling is. Maar ook zal ik nog de audyssey setup draaien.
Hier staat de 609 meestal rond de 40 a 50. 40 is net meer als achtergrond muziek. rond de 50 neemt de muziek de overhand in de huiskamer, boven het gesprek zeg maar.

ik heb hem niet ingesteld met audyssey dit omdat de boxjes gewoon naast elkaar staan. Ik ga over een maand of 3 het huis uit.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

Bij normaal gebruik gaat die niet harder dan 20. Veel harder dan kun je elkaar niet meer horen. Heb een 509 en Jamo s608 hc3.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• thunder8

thunder8

Ik heb een 609 met 7.1 speakerset (6x Boston A25, 1x Boston A225C en een Epik Legend Sub) Normaal gesproken staat de versterker tussen de 50-60 voor gamen/tv kijken. Films gaat soms naar de 65. Radio kan wat zachter.

Verwijderd

Ik zet mijn TX-NR609 altijd tussen de 15 en 30 als ik rustig tv kijk. Met een film of muziek zet ik hem boven de 30, maar veel hoger dan 40 zet ik hem nooit. Dat is dus wel wat anders dan bij de meeste anderen hier dus. En ik heb wel lichte gehoorbeschadiging juist....

Ik heb een set Jamo's. De 402 HCS3 oid? Weet typenummers niet meer uit mijn hoofd.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb mijn NR509 op ~12-15 staan voor muziek & radio en 20-22 voor films en games. Dat gaat al imho hard zat met de twee kleine Wharfedale's Diamond 10.1 die eraan hangen. Wel een losse (vrij grote) actieve sub er nog bij, ik denk dat dat voor de geluidsbeleving op lage volumes al wat bijdraagt? Audyssey heb ik (nog) niet gebruikt, alle equalizer dingetjes staan op 0 en de crossover staat op 100Hz.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• nitrodesign

nitrodesign

Dat is wel apart, maar het kan namelijk liggen aan wat voor type speakers je hebt en hoeveel vermogen deze vragen om uberhaupt geluid te produceren. Maar zoals hierboven staat vermeld, zit ik ook ongeveer op 35 - 40 voor normaal tv kijken. Als ik film aan het kijken ben dan wil ik heftig geluid en gaat die naar de 80 - 90.

Dus vraag ik mijn eigen af is dat wel normaal of hebben jullie lastige buren en denken jullie aan de medemens (A).

Verwijderd

Vraagje over de Okyo NR609. Ik gebruik deze o.a. in combinatie met een Sonos systeem en een Philips Blu Ray Speler met net-tv

Nu vraag ik me het volgende af: Als ik mijn blu ray speler heb aanstaan en ik selecteer BD/DVD op de input selector, dan zie ik vanzelfsprekend de beelden van mijn blu reay speler. Als ik dan naar de radio wil luisteren, en ik selecteer tuner, dan blijft het beeld van mijn blu ray speler gewoon te zien op mijn tv, en zie ik OSD welkee zender er opstaat. Hiermee kan ik naar de radio luisteren en toch bijvoorbeeld net-tv gebruiken.

Mijn sonos heb ik nu analoog op de game ingang aangesloten. NU zou ik ook heel graag naar mijn sonos willen blijven luisteren als ik bezig ben met net-tv, Echter als ik BD/DVD heb aanstaan en ik druk op game, in tegenstelling tot tuner, verdwijnt het beeld dan wel. Alleen als ik port selecteer, dan blijft het beeld gewoon van de blu ray speler, maar volgens mij kan ik mijn Sonos niet op de port ingang aansluiten...

Weet iemand of het mogelijk is om mijn Sonos zo aan te sluiten dat als ik die ingang selecteer, het beeld dat door mijn blu ray speler wordt verzonden naar mijn tv gewoon blijft staan?

Thanks!

Verwijderd

Ciat, crossposten is niet toegestaan op GoT. Je hebt al een topic: Geen subwoofer in Pure Direct modi

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 04-02-2012 21:29 ]

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 16:05
Van de week heb ik de Onkyo TX-NR609 gekocht en gisteren vol enthousiasme begonnen met het configureren. Alle aangesloten apparaten werken (WII, PS3, XBOX360, Dreambox) via de HDMI kabel en geven het beeld netjes door. Alleen bij mijn HTPC met XBMC (LinuxMint12) heb ik problemen met de doorvoer van mijn video via de Onkyo. De Onkyo scaled het beeld net zo dat de randen van mijn scherm buiten het beeld valt van mijn TV ongeacht welke resolutie ik kies op de HTPC. Ook kan ik geen verschil ontdekken op het moment dat ik via de Onkyo de HDMI output aanpas naar alle opties.

Heeft er iemand misschien een idee hoe het kan dat de randen van mijn HTPC net buiten het bereik valt mijn scherm. MIsschien HDMI kabel?

Hardware:
Receiver : Onkyo TX-NR609
HTPC: LinuxMint12 plus XBMC Dharma
Beeldscherm: Samsung LE40M86BDX
HDMI Kabel: Generic Mediamarkt 1.2

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TokkieB schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:44:
Van de week heb ik de Onkyo TX-NR609 gekocht en gisteren vol enthousiasme begonnen met het configureren. Alle aangesloten apparaten werken (WII, PS3, XBOX360, Dreambox) via de HDMI kabel en geven het beeld netjes door. Alleen bij mijn HTPC met XBMC (LinuxMint12) heb ik problemen met de doorvoer van mijn video via de Onkyo. De Onkyo scaled het beeld net zo dat de randen van mijn scherm buiten het beeld valt van mijn TV ongeacht welke resolutie ik kies op de HTPC. Ook kan ik geen verschil ontdekken op het moment dat ik via de Onkyo de HDMI output aanpas naar alle opties.

Heeft er iemand misschien een idee hoe het kan dat de randen van mijn HTPC net buiten het bereik valt mijn scherm. MIsschien HDMI kabel?

Hardware:
Overscan op je HTPC aanpassen :)

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 16:05
Exorcist schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:47:
[...]

Overscan op je HTPC aanpassen :)
Top. Nu ik de naam weet van mijn probleem kan ik veel oplossingen vinden. Bedankt voor het zetje de goede richting in!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TokkieB schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:09:
[...]

Top. Nu ik de naam weet van mijn probleem kan ik veel oplossingen vinden. Bedankt voor het zetje de goede richting in!
No problem :)

--

Ik begrijp die Onkyo app echt niet hoor. Deed het voorheen vlekkeloos op mijn X10, Desire HD en Galaxy Tab 10.1. Nu werkt het ineens niet meer op zowel een Galaxy S2, dezelfde Desire HD en zelfde Galaxy Tab.

Het programma vindt keurig mijn 509 (172.19.3.18) maar ik kan vervolgens niets wat ik voorheen wel kon (via Net op het pijltje naar rechts om naar de DLNA servers te gaan). Deinstalleren van de app maakt geen verschil, en ik weet eigenlijk ook niet waar ik het nu moet zoeken. De versterker speelt via de AB keurig muziek af via NET en DLNA.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Je moet even de data wissen en hem dan verwijderen en er opnieuw opzetten. Dat hielp bij mij in iedergeval.

Verwijderd

TXNR3008 REAGEERT NERGENS MEER OP

Het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en zelf actie ondernomen.

Voorzijde versterker gedemonteerd.
Logic controller board ingespoten met Kontakt PCC cleaner
Display board ingespoten met PCC cleaner.
De connectors van de IDE kabel gereinigd, die waren echt smerig, alsof er iemand
voor de kerstsfeer kunstsneeuw op gespoten had...
En een nieuwe IDE kabel gemonteerd.

Voor de rest ziet het inwendige er best verzorgd uit.
Maar de circuitboards insprayen vanaf fabriek met dat goedje wat ze toegepast hebben bij
Onkyo is een grote fout.Wat een plakbende zeg.

Nu werkt ie weer perfect.
Laten we hopen dat het zo blijft...

• Mirx_NL
  • Laatst online: 22:12
TokkieB schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:44:

Hardware:
Grote kans dat je TV gewoon op 16:9 staat ipv Just Scan. Alleen Just Scan heeft een 1-op-1 pixel mapping.

Bij de nieuwere varianten kun je dit aanpassen door op tools drukken op de afstandsbediening van de TV en kijken of Just Scan bij de beeldformaten zit. Even zoeken waar de optie bij jou verstopt zit.Het zit er iig wel op volgens blz 9 van de manual.

HDMI JustScan and PC Support
-Just Scan at HDMI Mode for correct picture size-PC Timming Support at HDMI Mode

• Dacuuu
Misschien hebben jullie er wat aan, deze zenders heb ik als online radio ingesteld.
Zelf heb ik aardig wat gezocht om alle ur's bij elkaar te krijgen. Dus plemp het maar even hier neer. Hebben jullie er misschien wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Q Music                http://vip2.str.reasonnet.com/qmusic.mp3.96
Radio 538              http://82.201.100.9:8000/radio538
3FM                    http://livestreams.omroep.nl/npo/mp3/3fm-bb.pls
Slam FM                http://82.201.100.10:8000/SLAMFM_MP3_HQ.m3u
100% NL                http://player.100p.nl/livestream.asx
Skyradio               http://5643.live.streamtheworld.com:3690/SKYRADIOAAC_SC
Sky Radio Lovesongs    http://5723.live.streamtheworld.com:80/SKYLOVEAAC_SC
Fresh  FM              http://streams.fresh.fm:8104
Pulseradio             http://firewall.pulsradio.com:80
Clanbase Radio         http://174.36.195.22:8082/
Grandprix Raxio        http://grandprixradio.live-streams.nl:8002/live
Xnoizz (EO)            http://shoutcast.omroep.nl:8168/listen.pls
538 Dancedepartment    http://82.201.100.10:8000/RD01_538_Dancedepartment.m3u
Veronica               http://www.radioveronica.nl/radioveronicaplayer/radioveronica.asx
Fear FM                http://listen.radionomy.com/fearfm--hard
Radio Decibel          http://83.98.170.80:8070/
BNR nieuwsradio        http://81.173.3.251/listen.pls

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 15:14
Hallo,

ik heb een Philips ambilight 8000serie volgens mij Dreambox 800Hd se en sinds afgelopen week een tx-nr609 met JBL scs200.5 speakersset.

nu mijn volgende vragen:
aansluiten van de Dreambox op de versterker gaat met een HDMi kabel, is het niet verstandig om hier ook een sPDif kabel tussen te zetten voor het geluid? wat is het verschil tussen de SPDIf (als ik het goed schrijf) en geluid over HDMi?

andere vraag.. Mijn speakers zijn 8 OHM.. maar in de instellingen van de Onkyo kan ik alleen kiezen tussen de 4 en 6??
en waar zou de crossover van deze speaekers op moeten staan? ik heb die microfoon gebruikt en die heeft de speakers op 90Hz gezet.

hoor graag van jullie.. voor de rest is het een top ding! heb alles al werkend!! vooral die NET optie is gewoon top!!

[ Voor 4% gewijzigd door pipodejunk op 07-02-2012 08:04 ]

pipodejunk schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 07:58:
aansluiten van de Dreambox op de versterker gaat met een HDMi kabel, is het niet verstandig om hier ook een sPDif kabel tussen te zetten voor het geluid? wat is het verschil tussen de SPDIf (als ik het goed schrijf) en geluid over HDMi?
Verschil tussen S/PDIF en HDMI kan je wel vinden op Google en ook op GoT is daar al meer dan genoeg over geschreven. Lange verhaal kort is dat HDMI beeld en geluid doet en S/PDIF alleen geluid. Verder kan HDMI meer en hogere bitrates aan, dus het is niet nodig om naast HDMI ook nog een andere audiokabel te gebruiken.
andere vraag.. Mijn speakers zijn 8 OHM.. maar in de instellingen van de Onkyo kan ik alleen kiezen tussen de 4 en 6??
Dan op 6 Ohm instellen.
en waar zou de crossover van deze speaekers op moeten staan?
Het bereik van de satellieten van de JBL set is "110Hz – 20kHz (–6dB)". En met alle respect, dat is echt slecht. Eigenlijk gewoon niet leuk meer... Normaliter zeg ik altijd dat je de minimale frequentie maal twee moet doen als er bij -6 dB is gemeten. Dan zou je in het geval van de JBL op 220 Hz uitkomen. Dat is echter een waarde die je niet wilt voor een subwoofer. Dan is het namelijk geen subwoofer meer, maar meer een middentoner. Ik zou eens testen met waar de crossover het beste uitkomt, maar ik zou er niet van opkijken als de crossover op 150 Hz of hoger moet worden gezet.

Let in dit geval wel op met de plaatsing van de subwoofer, want bij dergelijke frequenties is het menselijk oor al in staat om te plaatsen waar het geluid vandaan komt. Nu heb je dit vaker bij dergelijke setjes, maar deze JBL is wel extreem slecht qua bereik.

Overigens neem ik wel aan dat je weet wat de crossover van de subwoofer inhoudt? En speakers op "small" zetten, niet op "large". En dingen als "Double Bass" of "LFE + Main" zou ik ook maar uitlaten met een dergelijke set.
ik heb die microfoon gebruikt en die heeft de speakers op 90Hz gezet.
Dat is heel apart, dan mis je dus bereik aangezien de speakers nooit 90 Hz weer kunnen geven.

• pipodejunk
Goedemorgen Fear!

Super dank voor je reactie.. en inderdaad dat soort dingen zeggen mij niks, dus gaan wij beginnen met het op 150Hz zetten van crossover. dingen als doubl bass en LFE die laat ik nog maar ff voor wat het is :-)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Dacuuu schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:34:
Misschien hebben jullie er wat aan, deze zenders heb ik als online radio ingesteld.
Zelf heb ik aardig wat gezocht om alle ur's bij elkaar te krijgen. Dus plemp het maar even hier neer. Hebben jullie er misschien wat aan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Q Music                http://vip2.str.reasonnet.com/qmusic.mp3.96
Radio 538              http://82.201.100.9:8000/radio538
3FM                    http://livestreams.omroep.nl/npo/mp3/3fm-bb.pls
Slam FM                http://82.201.100.10:8000/SLAMFM_MP3_HQ.m3u
100% NL                http://player.100p.nl/livestream.asx
Skyradio               http://5643.live.streamtheworld.com:3690/SKYRADIOAAC_SC
Sky Radio Lovesongs    http://5723.live.streamtheworld.com:80/SKYLOVEAAC_SC
Fresh  FM              http://streams.fresh.fm:8104
Pulseradio             http://firewall.pulsradio.com:80
Clanbase Radio         http://174.36.195.22:8082/
Grandprix Raxio        http://grandprixradio.live-streams.nl:8002/live
Xnoizz (EO)            http://shoutcast.omroep.nl:8168/listen.pls
538 Dancedepartment    http://82.201.100.10:8000/RD01_538_Dancedepartment.m3u
Veronica               http://www.radioveronica.nl/radioveronicaplayer/radioveronica.asx
Fear FM                http://listen.radionomy.com/fearfm--hard
Radio Decibel          http://83.98.170.80:8070/
BNR nieuwsradio        http://81.173.3.251/listen.pls
Dank voor je uitzoekwerk alleen denk ik wel dat je veel moeite had kunnen besparen met de vTuner(onkyo.vtuner.com) optie. Daar staan al een hele hoop zoniet alles om zo toe te voegen aan je favorieten.

• polo306
  • Laatst online: 28-10 22:19
waar kan ik nou precies de v tuner id ophalen?
er staat : ga naar internetradio en dan naar rechts voor je id????
in iedergeval bedankt voor de linkjes dacu.

• Dacuuu
Miki schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:38:
[...]

Dank voor je uitzoekwerk alleen denk ik wel dat je veel moeite had kunnen besparen met de vTuner(onkyo.vtuner.com) optie. Daar staan al een hele hoop zoniet alles om zo toe te voegen aan je favorieten.
Ik ken die website nog helemaal niet! Even kijken wat het is..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 The ID # is a unique name that identifies your Onkyo Receiver. It consists of a series of numbers and letters.
   The ID # is available by navigating the menus on your Onkyo Receiver.
   How to login:

1.  Retrieve your ID #

1. From the remote control or the receiver, navigate to the Internet Radio menu, and navigate to the right
2. Navigate down until you see the ID #

2.  Login to the onkyo.vtuner.com Web site.

Enter your ID # in the 'Sign in with your ID #' area, then click the 'Go' button.

Verwijderd

Sommige hebben moeten hun Onkyo's echt ver opendraaien voor normaal volume. Mijn oude 606 met jbl e80 moest ik voor normaal volume op 20 zetten. Het lijkt mij dat er iets niet helemaal goed staat. Miss de channel output op -10 db ofzo... kijk het eens na..
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:42:
Sommige hebben moeten hun Onkyo's echt ver opendraaien voor normaal volume. Mijn oude 606 met jbl e80 moest ik voor normaal volume op 20 zetten. Het lijkt mij dat er iets niet helemaal goed staat. Miss de channel output op -10 db ofzo... kijk het eens na..
Ligt ook aan de ruimte waarin de speakers staan en het rendement van de speakers. De E80 van JBL heeft een rendement van 91 dB en is daarmee een makkelijk aan te sturen speaker. Maar goed ook in combinatie met de TX-SR606, want dat is een extreem zwakke receiver. 35 Watt per kanaal in surround als ik het me goed herinner.

Verwijderd

Prima, dat is zo. Terwijl een rendement van 91db nog helemaal niet zo hoog is. Kijk maar eens naar Klipsch. Maar dan nog als ik zie bij een BA a25 dat het geluid op 65 moet om goed te werken..... met een betere aansturing want die 606 had idd een zwakke voeding. Blijft toch iets knagen over dat er iets niet goed staat

• Miki
polo306 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:13:
waar kan ik nou precies de v tuner id ophalen?
er staat : ga naar internetradio en dan naar rechts voor je id????
in iedergeval bedankt voor de linkjes dacu.
Ik ben nu op mijn werk dus ik kan de procedure niet na lopen maar in het vTuner menu kun je geheel doorlopen met rechter knop waarbij de laatste optie je receiver ID weergeeft.
Dacuuu schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:40:
[...]

Ik ken die website nog helemaal niet! Even kijken wat het is..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 The ID # is a unique name that identifies your Onkyo Receiver. It consists of a series of numbers and letters.
   The ID # is available by navigating the menus on your Onkyo Receiver.
   How to login:

1.  Retrieve your ID #

1. From the remote control or the receiver, navigate to the Internet Radio menu, and navigate to the right
2. Navigate down until you see the ID #

2.  Login to the onkyo.vtuner.com Web site.

Enter your ID # in the 'Sign in with your ID #' area, then click the 'Go' button.
Vreemd dat je die nog niet kende al is het wel verklaarbaar omdat de handleiding er nagenoeg geen aandacht aan besteed. De vTuner mogelijkheid heb ik uit de filmpjes van de Onkyo site geleerd. Het mooie van de vTuner site is dat je webbased(= dus overzichtelijk) radiostations kan opzoeken en indelen naar favorieten. Vervolgens synch je Onkyo receiver met de Website van vTuner waardoor je even later al je toegevoegde stations zoals jij die ingedeeld hebt.

• pipodejunk
Miki schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:20:
[...]

Ik ben nu op mijn werk dus ik kan de procedure niet na lopen maar in het vTuner menu kun je geheel doorlopen met rechter knop waarbij de laatste optie je receiver ID weergeeft.

[...]

Vreemd dat je die nog niet kende al is het wel verklaarbaar omdat de handleiding er nagenoeg geen aandacht aan besteed. De vTuner mogelijkheid heb ik uit de filmpjes van de Onkyo site geleerd. Het mooie van de vTuner site is dat je webbased(= dus overzichtelijk) radiostations kan opzoeken en indelen naar favorieten. Vervolgens synch je Onkyo receiver met de Website van vTuner waardoor je even later al je toegevoegde stations zoals jij die ingedeeld hebt.
dit is weer een leuke Feature waar ik vanavond mee ga spelen! dit wist ik nog niet.. en heb me favorietenlijst via OSD ingesteld.

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:02:
Prima, dat is zo. Terwijl een rendement van 91db nog helemaal niet zo hoog is. Kijk maar eens naar Klipsch. Maar dan nog als ik zie bij een BA a25 dat het geluid op 65 moet om goed te werken..... met een betere aansturing want die 606 had idd een zwakke voeding. Blijft toch iets knagen over dat er iets niet goed staat
Ik heb 6 A25 speakers en een A225C aan een 609 hangen en bij normaal gebruik is 50-55 meer dan genoeg. Pas bij films gaat de versterker naar 60-70, ook een beetje afhankelijk van het tijdstip en hoe hard de film op zich is. Wel is het zo dat een aantal TV kanalen erg zacht qua geluid is, bijvoorbeeld de publieke omroep.

• Mirx_NL
  • Laatst online: 22:12
Het V-Tuner ID is het MAC adres van je reciever

• polo306
Thnx mirx. Later toen ik de pc afsloot dacht ik idd. Mac.
Ach morgen weer verder stoeien.
Ik heb een. Nr509 met jbl200-5
30 is redelijk zacht 40 is avond nivo 50 Is een die hard film met vette actie en op 60 en hoger zitten m'n kids met vingers in hun oren of de radio zachter mag ;)
80 heb ik per ongeluk gehaald. Maar dat kwam door zoonlief die hem zachter wilde zetten ;((

• Miki
Nog even terugkomend op de vTuner mogelijkheid:

De beschrijving op de site onkyo.vtuner.com is niet helemaal correct, tenminste voor mijn TX-8050. Ik weet niet of dit geldt voor de multi-channel receivers maar het lijkt me stug dat Onkyo een ander "OS" voor iedere recieven uitbrengt.

Anyway:
1. Druk op de "Net" optie van je afstandsbediening
2. Selecteer vTuner
3. Druk ipv rechts, naar beneden totdat je ID ziet staan. Bij mijn TX-8050 is dat de laatste rij 12/12.
4. De rest wijst vanzelf :P

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:09:
[...]

Ik heb een beetje een probleem wat hier op lijkt:

Mijn UPC Media HD is met de HDMI-kabel aangesloten op de CableSat ingang van mijn TX-NR609, die weer met HDMI naar de TV gaat.
Daarnaast nog een Sony DVR/HD op de DVR-ingang aangesloten en een Playstation 3 op de BR/DVD ingang.
TV of BD/DVD kijken via de laatste twee apparaten geeft geen problemen.

Wil ik echter TV kijken vanaf de UPC-box dan is er kort beeld, de TV schakelt keurig naar de HDMI-1 ingang maar daarna wordt het scherm zwart en geeft de receiver aan dat er geen signaal binnenkomt. Vervolgens is er weer even kort beeld en daarna herhaling van het voorgaande,
Ook als de receiver is uitgeschakeld en ik dus alleen de TV gebruik om de UPC te bekijken, doet zich dit probleem voor.
Het lijkt dus of er met de signaaldoorvoer in de receiver iets niet in orde is. Ik heb ook al andere ingangen geprobeerd.
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Dit komt best vaak voor. Hier ook. 509+cisco upc+samsung ue46d5700

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

DjVe

Hatsaflats!

PWA schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:44:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor? Dit komt best vaak voor. Hier ook. 509+cisco upc+samsung ue46d5700
Dit heb ik zelf ook regelmatig met een Pioneer LX72 en een Cisco UPC DVR. Even van bron verwisselen lost het op.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb pas geleden een TX609 gekocht waar ik opzich blij mee ben, echter heb ik toch een paar vragen? Ik kom van een Marants SR7500 af.

Er zitten zoveel verschrikkelijk veel instel mogelijkheden op deze versterker dat ik het overzicht een beetje kwijt ben en dat ik niet goed weet en hoor wat nu de goede instelling is. Net zoals je in de douglas staat en na 5 luchtjes geroken te hebben je niet meer weet welke je nou het lekkerst vond ruiken…
Ik weet dat instellen een persoonlijk tintje heeft, maar zijn er een paar basis principes die ik moet hanteren om er zeker van te zijn dat mijn speakers er alles eruit krijgen wat erin zit?

Er hangen 4 KEF Q5 + een Center speaker aan die volgens mij 8 ohm zijn maar ik kan op de versterker alleen maar 6 ohm kiezen. Is dit niet slecht voor de speakers? Mij is altijd verteld hoe lager de ohm, hoe dichter je richting kortsluiting gaat 

Nu even over het THX gedeelte. Tot hoever is dit nog een maatstaaf voor kwaliteit?? Als je bijvoorbeeld een high end versterker aka 4000 euro koopt zonder THX of er 1 die THX is gecertificeerd met een prijskaartje van 500 euro, kun je mij niet wijsmaken dat THX een toegevoegde heeft tov die versterker van 4000 euro. Is THX tegenwoordig gewoon een stuk marketing, waar ik het idee over krijg..
Je hebt dan ook nog eens “THX ULTRA” en “THX Select” om het makkelijk te maken..
Igg is THX op mijn TX-609 een instelling die ik liever uit hebt staan omdat het om te janken is. Misschien dat ik de versterker verkeerd heb ingesteld, dus ik hoop dat jullie mij hierin een beetje kunnen helpen?

Ik zie speaker termen zoals 45Hz – 20kHz –6dB, wat houdt dit nu precies in? Heeft dit temaken met geluidsterkte van de speakers? Want je kunt op de versterker die ik heb het speaker volume verhogen en verlagen in decibellen en de Hertzen variërend -10 en +10 en van -6dB en +6dB. Of haal ik nu iets door elkaar.

Mijn laatste vraag:
Als ik de source Game kies waar de ps3 op aangesloten zit dan hoor ik ruis uit de speakers komen.De ruis is er niet gelijk, maar als ik de bron “Game heb gekozen schakelt de versterker maar als ik dan door het menu van de PS3 blader krijgt de versterker een signaal van de ps3 en dan ineens, ploep, hoor ik die ruis. Ik dacht dat dit eerst aan mijn kabel lag, maar als ik de source PC kies waar niets op aangesloten zit hoor ik nog steeds ruis uit de speakers.
Als ik BD/Dvd kies waar mijn Lacie Mini HD op aangesloten zit heb ik hier totaal geen last van. Rara hoe kan dat? Geluidschip van de versterker kapot?

Alvast bedank voor het helpen!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Audione0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:41:
Er hangen 4 KEF Q5 + een Center speaker aan die volgens mij 8 ohm zijn maar ik kan op de versterker alleen maar 6 ohm kiezen. Is dit niet slecht voor de speakers? Mij is altijd verteld hoe lager de ohm, hoe dichter je richting kortsluiting gaat 
Gewoon op 6 Ohm instellen, het maakt eigenlijk niet echt uit waar de receiver op staat. Op 4 Ohm zal er iets meer vermogen worden geleverd neem ik aan. Verder is een speaker nooit xx Ohm vast, dat verloopt over het hele bereik. Veel speaker dippen naar 4 Ohm of lager en toppen op soms wel 16 Ohm.
Over heel het THX heb ik mijn mening al eens gegeven en ik vind het pure marketing. Leuk zo'n sticker, maar het moet zeker niet de reden zijn waarom je een receiver koopt. Want zoals gezegd zijn er ook meer dan genoeg non-THX spullen te vinden die gelijk (en soms beter) presteren dan de THX-tegenhanger.
Audione0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:41:Ik zie speaker termen zoals 45Hz – 20kHz –6dB, wat houdt dit nu precies in? Heeft dit temaken met geluidsterkte van de speakers? Want je kunt op de versterker die ik heb het speaker volume verhogen en verlagen in decibellen en de Hertzen variërend -10 en +10 en van -6dB en +6dB. Of haal ik nu iets door elkaar.
De eerste waarde die je aanhaalt is het bereik van de speakers, dat loopt dus van 45Hz naar 20kHz (20.000 Hz). De "–6dB" laat zien waarbij dit gemeten is. Dat kan bij -6 dB zijn, maar waar je meer aan hebt is de waarde bij -3 dB, die is realistischer. Er zijn merken die zelfs meten op -10 of -12 dB. Heb er ooit eentje gezien die -15 dB gaf al opgenomen waarde. Dan zeggen de specificaties eigenlijk niets meer. Het bereik kan je onder andere gebruiken om te bepalen wanneer de subwoofer mee moet gaan doen (in dit geval is het 45 Hz, gemeten bij -6 dB dus de subwoofer zou mee kunnen gaan doen vanaf de 80 - 90 Hz). Het hoogste getal is tot waar de speaker gaat qua bereik. Allemaal leuk dat sommige speakers tot (ver) boven de 20.000 Hz gaan, maar dat hoor jij toch niet meer. Zijn zelfs speakers die tot 100.000 Hz gaan.

Het verlagen en verhogen van de dB's in de receiver is de EQ van de receiver. Daarin kan je bepalen of bepaalde delen in het bereik een boost (+ x dB) of juist getemperd ( - x dB) moeten worden.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:36
PWA schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:44:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met mijn Philips UPC-box, Onkyo 309 en Samsung 46D8000. Hiervoor had ik het met mijn Sony 40D3500 ook, dus het ligt gewoon aan de UPC-box/Onkyo die niet samengaan in sommige gevallen. Gewoon beeld direct naar de tv en en optische kabel naar de versterker is de enige oplossing die ik kan bedenken.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

FeaR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Gewoon op 6 Ohm instellen, het maakt eigenlijk niet echt uit waar de receiver op staat. Op 4 Ohm zal er iets meer vermogen worden geleverd neem ik aan. Verder is een speaker nooit xx Ohm vast, dat verloopt over het hele bereik. Veel speaker dippen naar 4 Ohm of lager en toppen op soms wel 16 Ohm.

[...]

Over heel het THX heb ik mijn mening al eens gegeven en ik vind het pure marketing. Leuk zo'n sticker, maar het moet zeker niet de reden zijn waarom je een receiver koopt. Want zoals gezegd zijn er ook meer dan genoeg non-THX spullen te vinden die gelijk (en soms beter) presteren dan de THX-tegenhanger.

[...]

De eerste waarde die je aanhaalt is het bereik van de speakers, dat loopt dus van 45Hz naar 20kHz (20.000 Hz). De "–6dB" laat zien waarbij dit gemeten is. Dat kan bij -6 dB zijn, maar waar je meer aan hebt is de waarde bij -3 dB, die is realistischer. Er zijn merken die zelfs meten op -10 of -12 dB. Heb er ooit eentje gezien die -15 dB gaf al opgenomen waarde. Dan zeggen de specificaties eigenlijk niets meer. Het bereik kan je onder andere gebruiken om te bepalen wanneer de subwoofer mee moet gaan doen (in dit geval is het 45 Hz, gemeten bij -6 dB dus de subwoofer zou mee kunnen gaan doen vanaf de 80 - 90 Hz). Het hoogste getal is tot waar de speaker gaat qua bereik. Allemaal leuk dat sommige speakers tot (ver) boven de 20.000 Hz gaan, maar dat hoor jij toch niet meer. Zijn zelfs speakers die tot 100.000 Hz gaan.

Het verlagen en verhogen van de dB's in de receiver is de EQ van de receiver. Daarin kan je bepalen of bepaalde delen in het bereik een boost (+ x dB) of juist getemperd ( - x dB) moeten worden.
Ah heel goed.. Heel helder nu!

Ik wil vanavond mn speaker in bi-amping gaan zetten, alleen ik kan op de speakeraansluiten die op de speakers staan niet achterhalen of de bovenste contact groep voor het hoge of juist de lage tonen is. Ik zou zeggen de bovenste aansluitingen voor de hoge tonen en de onderste voor de lage tonen :+. Maar ja, dat is mijn logica.. geheh!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Audione0 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:20:
[...]
Ik wil vanavond mn speaker in bi-amping gaan zetten, alleen ik kan op de speakeraansluiten die op de speakers staan niet achterhalen of de bovenste contact groep voor het hoge of juist de lage tonen is. Ik zou zeggen de bovenste aansluitingen voor de hoge tonen en de onderste voor de lage tonen :+. Maar ja, dat is mijn logica.. geheh!
High Level zijn de bovenste terminals, Low Level is de onderste. Makkelijke logica gaat hier gelukkig wel op. Al zou het in theorie niet uit moeten maken welke kanalen je waar op aansluit aangezien de Onkyo gewoon twee kanalen per speaker aanstuurt en zelf niet filtert.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 01:10
FeaR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:24:
[...]

High Level zijn de bovenste terminals, Low Level is de onderste. Makkelijke logica gaat hier gelukkig wel op. Al zou het in theorie niet uit moeten maken welke kanalen je waar op aansluit aangezien de Onkyo gewoon twee kanalen per speaker aanstuurt en zelf niet filtert.
Fear, dat wist ik niet. Dat maakt de volgende keer de aansluiting een stuk eenvoudiger. De handleiding is niet altijd duidelijk daarmee... :)

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

FeaR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:24:
[...]

Haha, logica!

Even over dat verhaal wat je vermeldde over de frequenties. Ik vind het belangrijk dat het geluid sprankelend en direct klinkt en niet teveel gebonk. Ik wil veel detail horen in muziek en zowel in film en niet dat mijn oren de helft van de informatie naar mijn hersenpan stuurd :D, maar zoveel mogelijk detail. Dus zou je zeggen dat ik de dB hoger moet zetten vanaf de 1khz om juist in die klanken meer boost te geven. Maar als ik op de versterker die instellingen aanpas, dus de equalizer die op de versterker zit, heb niet echt het idee dat er een signficant verschil te bekennen is. Het kan natuurlijk ook aan mijn huis liggen. Ik heb laminaat en niet echt dikke gordijnen die het geluid goed isoleren.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:31
Mirx_NL schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:23:
Het V-Tuner ID is het MAC adres van je reciever
Het makkelijkste vond ik om het MAC adres van de tuner te vinden om gewoon in de webbrowser op je pc je ip-adres van de Onkyo in te vullen en op de nu geopende pagina staat meteen je MAC adres.
Ik heb een Onkyo TX-NR509.

• otter-tweakers
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12 19:34
Hallo allemaal,

Mijn versterker begint oud te worden en ik kijk naar een mogelijke vervanging. De NR609 lijkt me een mooie keus oa. vanwege de netwerk (spotify, ..) mogelijkheden en de remote control op Android.

Ik zou willen starten met mijn huidige speakers (stereo 2.0) omdat ik met name muziek luister en wil later de optie open houden om een 5.1 speaker set aan te schaffen.

In de handleiding en op internet vind ik alleen de keuze om 2.1, 3.1, 5.1 en 7.1 te kiezen op de NR609. Is het een probleem om deze met 2.0 te gebruiken (2x front aansluiten waarschijnlijk?).

Alvast bedankt,

Niels

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:48
Op een eerdere post nog geen reactie gehad, dus even herhaling van mijn vraag:

Onkyo TX-NR609 met 5.1 speakers (THX certified, maar ik weet dat dit niet perse iets 'betekent').

Ik kom er niet uit met alle listening modes bij verschillende input-signalen. Ik heb een UPC Cisco Box met HD en Dolby Digital 5.1, Mede8er500X Mediaplayer en Onkyo 309 Blu-ray/DVD speler. De handleiding is te beknopt en ook via internet vind ik niet de juiste info.

Wat kies ik bij voorkeur voor een 5.1 input signal, zoals een HD zender op de UPC box, of een film op mijn mede8er of Blu-ray speler? De een zegt Direct en de ander Straight decode (directe decodering). Ik weet niet wat technisch de verschillen zijn. Ik wil 5.1 geluid voor alle inputs. Ik gebruik nu voor stereo vnl. de NEO6 THX opties (Music en Cinema).

Ik merk dat er een groot verschil in volume is als ik voor 'Direct' kies: Kijk ik bijvoorbeeld naar Ned-3 in stereo, dan heb ik daar Neo6 THX Cinema aan gekoppeld. In Ned-3 HD en 5.1 Dolby Digital, gaat de 609 naar Direct. Bij de eerste heb ik met volume 30 voldoende, bij direct moet ik naar 50. Dit vind ik wel een erg groot verschil. Ik heb geen decibel correcties o.i.d. ingesteld. Wel AudisseyEQ; geen THX Loudness. Maar dat dit zo'n groot verschil genereert..?

En hoe zit het met een inputsignaal vanuit de Blu-ray/DVD of mediaspeler? Kan ik beter de decoder van de Onkyo 309 en mediaspeler gebruiken en de Onkyo 609 ook op Direct of Directe decodering zetten? Of is de decoder van de 609 het beste?

Wanneer gebruik ik dan al die THX luistermodes van de 609? Kan me voorstellen dat je het inputsignaal in THX standaard aangeleverd moet krijgen om het weer te geven, maar misschien zijn er opties zoals bij het upscalen van beeld. Of werkt dat niet zo?

Excuses voor al die vragen... Ik kom van een 10+ jaar oude Onkyo 777 toen DTS en Dolby Digital als enige de beste keus waren, dus het duizelt me een beetje met al die modes van de 609... Nu kan ik de 7.1 modes wel skippen, maar toch...

Laatste vraag: Waar staat Multi-channel kwalitatief in het rijtje en welke luistermodus kan ik hiervoor het beste instellen. Met name films via de mediaplayer hebben dit vaak...

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Paar weken terug nieuwe tv {Samsung UE46D8000) en we gaan nu ook beginnen met de woonkamer in te richten. Dus ja een home cinema set komt er aan.
Dus heb wat rondgelezen hier in verschillende topics en ben voor de receiver uitgekomen bij de Onkyo TX-NR609 Zwart. Heb zitten twijfelen tussen 609 en 509, had hier ergens gelezen dat het de 509 niet echt 100% Onkyo was.

Dan kom ik bij speakers terecht waar ik gekozen heb voor de Canton Movie 1005.
http://www.canton.de/en/h...vie/produkt/movie1005.htm

Iemand die deze speakers heeft en eventueel met de Onkyo receiver.

Andere suggesties zijn evenwel ook welkom.

• polo306
Over aupeo: ik heb m'n 509 aan het net hangen.
De ene keer krijg ik wel verbinding en dan een dag later weer niet
Weet iemand hoe dit kan?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:26:
Ander vraagje.

Wanneer de Onkyo (TX-NR609) uit staat, lukt het mij niet om deze aan te zetten via de iPhone remote app. Zolang de app actief blijft kan ik hem wel gewoon aan en uit zetten, maar als ik de app opnieuw opstart vindt deze de Onkyo versterker niet meer.
Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless bridge lag, die ik erop aangesloten heb, maar die is wel gewoon in de lucht.

Heb ik ergens een instelling gemist voor sleep modes of wake-up via LAN?
Is het inmiddels gelukt? Ik zou dit ook graag willen voor m'n TX-NR509.
Ik heb de Android app, maar die zegt gewoon dat het apparaat uit staat als hij op standby staat. Geen mogelijkheid om hem 'aan' te zetten.

Staat hij eenmaal aan (met de AB) dan werkt de app meer dan fantastisch. Ben er zeer tevreden over.

Alleen ga ik binnenkort verhuizen en kan dan niet meer vanaf m'n bed de versterker met de AB aanzetten. Dat zou ik dan graag via de app willen.

Dividend for Starters

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Weer op een vraag gestuit waarop google mij ook niet kan helpen.
Mijn onkyo heeft Audyssey aan board wat ik aan of uit kan zetten. Is allemaal erg leuk, maar er zit echter ook een 6 traps equalizer op waarbij de boel in te stellen is. Als Audyssey aanstaat neem ik aan dat de 6 traps equalizer omzeilt wordt?
Goed.. Echter gebeurt er niets, of beter gezegd, ik hoor geen verschil als ik de 6 traps equalizer instel zoals ik dat wil. Ik hoor als ik aan het plussen of minnen ben, eventjes het geluid op "mute"springen (waar ik dan uit op maak dat de onkyo er wel iets mee aan het doen is) maar om nou te zeggen dat er een hoorbaar verschil te bekennen is???

Ik heb het idee dat ik iets grandioos verkeerd doe, of dat ik er de ballen verstand van heb ofzo?? 8)7 Of de versterker gewoon verrot is?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HeroS schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:35:
Je moet even de data wissen en hem dan verwijderen en er opnieuw opzetten. Dat hielp bij mij in iedergeval.
Yep! Niet alleen de app wissen, maar eerst de gegevens van de app. Thanks :)

Verwijderd

Mooi apparaat de 609, mijn eerste 'echte receiver.
Iemand enig idee of er een "now playing" of iets dergelijks op de AB van de 609 zit? Als ik in 'NET' een track speel en vervolgens wat zit te klooien met AB blijft mijn muziekje lekker spelen maar... Ik kom daarna niet meer terug bij mijn track, moet of op 'NET' eerst klikken of op receiver en dan weer door alle mappen zoeken?
Misschien een erg domme vraag maar goed... :Y

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 20:13 ]

• Dacuuu
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:54:
Mooi apparaat de 609, mijn eerste 'echte receiver.
Iemand enig idee of er een "now playing" of iets dergelijks op de AB van de 609 zit? Als ik in 'NET' een track speel en vervolgens wat zit te klooien met AB blijft mijn muziekje lekker spelen maar... Ik kom daarna niet meer terug bij mijn track, moet of op 'NET' eerst klikken of op receiver en dan weer door alle mappen zoeken?
Misschien een erg domme vraag maar goed... :Y
Wat je verteld, heb ik ook soms. Ik weet niet hoe dit nou zit. Wat helpt is om eerst even op de ''receiver' knop te drukken ( de 3e knop van links boven)

Verwijderd

Klopt dat heb ik ontdekt. Alleen als je 'weg' bent uit je nu spelende nummer en je wilt weer terug is dat niet te doen lijkt het?

• Dacuuu
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:17:
Klopt dat heb ik ontdekt. Alleen als je 'weg' bent uit je nu spelende nummer en je wilt weer terug is dat niet te doen lijkt het?
Nee, Op het knopje 'net' drukken. dan werkt het hier weer.

Verwijderd

Hij reageert wel, OK, maar je bent dan weer terug op het home screen van NET en niet op of bij je op dat moment spelende nummer, begrijp je? :)

Verwijderd

Ik heb ook vaak dat ik denk dat de batterijen op zijn, maar dan moet ik eerst op Receiver drukken. Volgens mij staat dat standaard uit, want ik moet altijd eerst op dat knopje drukken wil hij reageren, volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 00:42 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12 14:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan iemand mij advies geven over het volgende: ik heb een TX-NR509 met daaraan een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 set. Hiervoor had ik 2 grote zuil-luidsprekers (Wharfedale) en een kleine Bose-acoustimass als speakers. Sinds ik deze heb ingeruild (en met de onlyo opnieuw de setup heb doorlopen) heb ik het gevoel dat ik een hoop geluid mis in het midden. Alsof die BA set alleen maar sub en tweeters is. Nu heb ik nooit eerder een 5.1 set gehad, dus misschien ben ik gewoon verwend geweest met de volledige zuilen en krijg je niet meer uit zo'n set? Of zou ik nog iets aan instellingen of plaatsing kunnen veranderen? Alle tips welkom!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:22:
Hij reageert wel, OK, maar je bent dan weer terug op het home screen van NET en niet op of bij je op dat moment spelende nummer, begrijp je? :)
Je kunt op NET drukken zonder op de receiver te richten om zo weer in de NET-bediening te komen zonder terug te gaan naar het home screen van NET.

Je kunt dan ook naar het spelende nummer toe, weet alleen niet meer precies hoe, wss door op play of enter ofzo te drukken.

Handig is het in ieder geval niet!

Verwijderd

Ik ben inmiddels in het bezit van een nr509. Nu heb ik het netwerk (dhcp) ingesteld en ik kon op mijn nas komen en internet radio luisteren etc. Als ik nu netwerk kies dan blijft ie zoeken en kom ik niet in t beginscherm waar je internet radio of netwerk kan kiezen. Wat kan dit zijn?
Ben nu maar wel de laatste firmware aan t updaten en er staat in mijn display (enter) : update (about 30 min). Is de update nu aan de gang of moet ik nog iets doen? Op enter drukken veranderd niets.

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:22:
Ik ben inmiddels in het bezit van een nr509. Nu heb ik het netwerk (dhcp) ingesteld en ik kon op mijn nas komen en internet radio luisteren etc. Als ik nu netwerk kies dan blijft ie zoeken en kom ik niet in t beginscherm waar je internet radio of netwerk kan kiezen. Wat kan dit zijn?
Ben nu maar wel de laatste firmware aan t updaten en er staat in mijn display (enter) : update (about 30 min). Is de update nu aan de gang of moet ik nog iets doen? Op enter drukken veranderd niets.
Op internet en in de handleiding staat dat het updaten wel een uur kan duren. Bij mij was het echter in 2 minuten klaar. Maar het kan dus erg lang duren.

Verwijderd

Wacht inmiddels al meer dan een uur. Ik twijfel alleen of de update bezig is. Had jij dezelfde melding in het scherm?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste Onkyo gebruikers.

Een tijdje geleden ben ik actiever op zoek gegaan naar een nieuwe Audio setup. Die zoektocht is toen een beetje op een dwaalspoor geraakt maar nu wil ik het weer actief gaan proberen.

Er is echter een probleem: Ik heb er echt geen fluit verstand van.
Ik luister graag een goeie pot muziek, kijk graag een aantal films per week en volg een hele zwik series.

Met die informatie in het achterhoofd zoek ik een fatsoenlijke audio set met als maximum budget 2000,-

Ik kwam al redelijk snel op de Onkyo Tx-nr609 of 709. Dit mede doordat ik begreep dat Onkyo een goed merk was en de Spotify ondersteuning sprak mij aan.

Nu kan ik als leek alleen niet echt ontdekken wat het verschil in deze versterkers is? Op papier zie ik wel verschillen maar ik bedoel meer in kwaliteit en beleving van geluid. Kan iemand mij hier daar meer over vertellen? De 609 is dan interessanter omdat er dan simpelweg meer geld voor speakers over blijft.

Ook zou ik graag weten of er iemand bepaalde Teufel speakers achter zijn Onkyo heeft hangen? Ik begreep online dat de Teufel Columa 900 set er erg goed af komt in de prijs klasse 1000,- a 1500,- maar deze kun je helaas nergens beluisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 13-02-2012 00:05 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Audione0 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:44:
Weer op een vraag gestuit waarop google mij ook niet kan helpen.
Mijn onkyo heeft Audyssey aan board wat ik aan of uit kan zetten. Is allemaal erg leuk, maar er zit echter ook een 6 traps equalizer op waarbij de boel in te stellen is. Als Audyssey aanstaat neem ik aan dat de 6 traps equalizer omzeilt wordt?
Goed.. Echter gebeurt er niets, of beter gezegd, ik hoor geen verschil als ik de 6 traps equalizer instel zoals ik dat wil. Ik hoor als ik aan het plussen of minnen ben, eventjes het geluid op "mute"springen (waar ik dan uit op maak dat de onkyo er wel iets mee aan het doen is) maar om nou te zeggen dat er een hoorbaar verschil te bekennen is???

Ik heb het idee dat ik iets grandioos verkeerd doe, of dat ik er de ballen verstand van heb ofzo?? 8)7 Of de versterker gewoon verrot is?
ik quote mezelf nu even.

Ik heb het gevonden hoor. Je moet dus Audyssey en Dynamic EQ uitzetten om de 6 traps equalizer te activeren. Ik moet zeggen dat ik nu een stuk meer gepleased ben.

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58
Onkyo heeft de nieuwe instapmodellen voor 2012 aangekondigd:
http://www.nl.onkyo.com/e...nema-receivers-76129.html
Niet verkeerd voor een instap-receiver om acht maal HDMI ingangen en twee uitgangen te hebben. Alleen die modelnummers wordt wel wennen, weer een heel andere manier dan voorheen.

• Dacuuu
Kan de 609 ook 3D doorgeven, ja toch?

Van de 2012 modellen: total of five HDMI ports enable 3D video support and there’s Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoding, an ARC facility (for routing TV audio back through to the receiver) as well as an interactive OSD. A USB port allows for direct digital connection of an iPod/iPhone or flash-memory device and total power output is 5 x 100w. Overall, the TX-SR313 is a great-sounding, feature-packed hub around which to build an excellent starter home cinema system.

Zit er dan verschil tussen de 609 en de nieuwe 2012 modellen? kwa 3D dan..

[ Voor 91% gewijzigd door Dacuuu op 13-02-2012 17:24 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

De 609 heeft HDMI 1.4 en is dus geschikt om 3D door te geven.
On the video side, the TX-NR609 has 6 3D-compatible HDMI inputs with analog to HDMI video conversion and up to 4K upscaling (provided you have a 4K display) via its built-in Marvell QDEO processing chip.

"When you grow up your heart dies"

• Dacuuu
sjaool schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:08:
De 609 heeft HDMI 1.4 en is dus geschikt om 3D door te geven.

[...]
Thnx :)

Furthermore, Hybrid Standby allows HDMI pass-through to a consumer’s HDTV while the receiver is off, allowing the user to watch a Blu-ray with TV sound without wasting power, as well as allowing the receiver to be switched on from standby by Onkyo Remote Apps installed on an iPod Touch/iPhone/Android device.

Je receiver aanzetten via de app is wel prettig, dit kan ik nu niet met de 609. En hij verbruikt ook veel stroom in passtrough mode. Dit is dus minder met de nieuwe serie. Maar er staat niet bij hoeveel minder dit zal zijn.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Je kunt de 609 gewoon aan en uit zetten m.b.v. de Onkyo app. Wat daar dan anders aan is?

Het verbruik in pass-through modus zou inderdaad wel wat minder mogen.

"When you grow up your heart dies"

• Dacuuu
sjaool schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:40:
Je kunt de 609 gewoon aan en uit zetten m.b.v. de Onkyo app. Wat daar dan anders aan is?

Het verbruik in pass-through modus zou inderdaad wel wat minder mogen.
Als mijn 609 uit staat, krijg ik hem niet gevonden hoor met de remote app. zet ik de receiver aan. Dan vind ik hem.

• mike123
Dacuuu schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:41:
[...]

Als mijn 609 uit staat, krijg ik hem niet gevonden hoor met de remote app. zet ik de receiver aan. Dan vind ik hem.
Ik heb ook 2x gehad dat mijn 509 niet werd gevonden. Even de stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in en hij kan weer worden aangezet met de remote app.
Is niet echt handig maar zo werkte het toen bij mij.

• mike123
Hier word ook nog wat over de prijzen verteld. Onkyo-announces
Foto's en meer tekst

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik was zojuist op de onkyo site en kwam dit wifi stickje tegen.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Ga binnenkort een nieuwe woning betrekken en weet nog niet in hoeverre ik zin ga hebben om weer door het hele huis kabels te gaan trekken ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Dacuuu
mike123 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Ik heb ook 2x gehad dat mijn 509 niet werd gevonden. Even de stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in en hij kan weer worden aangezet met de remote app.
Is niet echt handig maar zo werkte het toen bij mij.
Dit hoef je maar 1 keer te doen? of elke keer als je hem wilt starten met de remote app? :+

• mike123
Dacuuu schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:35:
[...]

Dit hoef je maar 1 keer te doen? of elke keer als je hem wilt starten met de remote app? :+
Dat hoef ik maar 1x te doen, aanzetten. 2x aanzetten kan niet. Aan is aan 8)7
Ik kon hem na resetten gewoon aan en uitzetten met de app.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb sinds een paar maanden een Onkyo (de TX-SR309 om precies te zijn) en heb al die tijd het geluid geproduceerd via standaard kleine 5.1 boxjes welke bij een standaard huis tuin keuken reciever zat.
Ik ben nu aan het rond kijken voor iets beters. nu kan ik vrij goedkoop een 5.1 set kopen. Het betreft het volgende;
2 Magnat motion 110
- 2 weg / - 50 watt / - 4-8 ohm / - 45-32000hz / - 89DB

2 Magnat motion 1000 vloerspeakers
- 3 weg - 170 watt / - 4 - 8 ohm / - 19-35000hz / - 91DB

1 Magnat Center 210 speaker
- 2 weg / - 75 watt / - 4 - 8 ohm / - 40-32000hz / - 89DB

1 Magnat Motion 200A Subwoofer
- Actieve sub / - 150 watt / - 20-200 hz
is dit een goede combinatie met mijn versterker?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:25

Geckoo

Good news, everyone!

ohh en nu staat er ook nog een ibood aanbieding...

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/5643_Sz_hi_1319709370.jpg
voor 170,-

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Ziet er goed uit. Denk je dat de x09 lijn er dan uitgaat?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik wilde eigenlijk voor de 609 gaan maar wacht nu even op de 615.

Is er iemand die toevallig weet (uit ervaring oid) hoelang het duurt voordat deze nieuwe modellen echt te koop zijn. Er is nu nog nergens een prijs bekend (behalve de advies prijs in het persbericht)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:09:
Wacht inmiddels al meer dan een uur. Ik twijfel alleen of de update bezig is. Had jij dezelfde melding in het scherm?
Na een factory reset zowel de update als het netwerk beide gelukt.

Maakt hier iemand gebruik van de oremote app voor ipad? Ziet er goed uit en heeft een schermpje in beeld waardoor je je tv niet aan hoeft te zetten om muziek te streamen vanaf bv je nas.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 13:18 ]

Geckoo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:59:
is dit een goede combinatie met mijn versterker?
Dat gaat gewoon werken. Je moet de specificaties van Magnat ook niet al te serieus nemen. Die speakers gaan echt niet de 19 Hz halen en ook de 35.000 Hz kan je vergeten. Ik heb zelf ook een paar Magnat Motion op de bergzolder staan (zijn nu vervangen voor een paar Focal Chorus 826W) en het zijn wel grappige speakers. Wel wat dof en het geluid komt niet echt los van de speakers, iets wat ik met mijn huidige speakers niet meer heb.

Dezelfde subwoofer staat ook hier op de bergzolder. Subwoofer is leuk voor films, want hij bonkt behoorlijk. Maar voor muziek valt hij wel tegen, hij is namelijk niet subtiel en vult daarom niet netjes aan. Ook dit probleem heb ik niet meer nu in een Velodyne SPL-1200 Ultra heb staan.

Maar goed, scheelt dan ook wel een paar euro van wat er stond van Magnat tot waar ik nu mee speel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 14-02-2012 13:31 ]

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 14:55
Vandaag de aanbieding van iBood.com gekocht, ik heb al vaker er tegenaan gehikt om een setje te kopen maar om deze aanbieding kon ik niet heen. Ik heb zelf nog helemaal niets en zal dus ook nog een versterker/receiver en kabels aan moeten schaffen.

Nu heb ik begrepen dat de 509 een mooi instapmodel is welke goed bij de betreffende speakers past (Jamo S426 HCS 3), wat kunnen jullie hier over zeggen?

Ik heb verder zelf niet heel veel verstand van audio & hifi maar daar zal ik me de komende tijd eens in gaan verdiepen.

Ook moet ik nog kabels kopen en ik hoor hierover verschillende meningen, maar wat voor kabels / pluggen worden hier het meest gebruikt?

@modje
Ik hoop dat ik deze vragen hier allemaal kan / mag posten maar het gaat hoofdzakelijk over de Onkyo 509 vandaar dat ik het hier plaats.

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 23:06
Ik zit met precies hetzelfde als Xevoo. Ik heb ook de Jamo S426 HCS 3 set gekocht en ik ga er nog een subwoofer bijkopen (De Jamo 210 bijvoorbeeld).

Ik ben aardig nieuw in de receiver wereld dus ik ben aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik wil mijn PC op de receiver aansluiten, welke nu gewoon 4 3,5mm kabels heeft die naar m'n G51 set gaan. Binnenkort wil ik er ook een TV op aansluiten en waarschijnlijk ook een mediaplayer.

De mogelijkheid om via het netwerk muziek te streamen lijkt me handig genoeg om voor een NR model te gaan. De TX-NR414 of de NR509 lijken me het beste voor mij / mijn situatie.
Max Hunt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:12:
Ik wil mijn PC op de receiver aansluiten, welke nu gewoon 4 3,5mm kabels heeft die naar m'n G51 set gaan. Binnenkort wil ik er ook een TV op aansluiten en waarschijnlijk ook een mediaplayer.
Vier maal 3,5mm jack? Dat zijn acht kanalen terwijl de G51 een 5.1 set is (en dus aan 3 x 3,5mm jack genoeg heeft). Maar zo kan je de receiver niet aansluiten. Als je een receiver analoog aan wilt sluiten op een PC én 5.1 geluid krijgen dan moet je een receiver hebben met meerkanaals analoge input. En die laatste zijn er niet in de low-end markt. Onkyo heeft dat bijvoorbeeld pas vanaf de TX-NR709. Voor het aansluiten van de PC kan je dus beter een andere manier kiezen, al hangt het ook weer van de hardware in de PC af.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:30
FeaR schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:30:
[...]

Vier maal 3,5mm jack? Dat zijn acht kanalen terwijl de G51 een 5.1 set is (en dus aan 3 x 3,5mm jack genoeg heeft). Maar zo kan je de receiver niet aansluiten. Als je een receiver analoog aan wilt sluiten op een PC én 5.1 geluid krijgen dan moet je een receiver hebben met meerkanaals analoge input. En die laatste zijn er niet in de low-end markt. Onkyo heeft dat bijvoorbeeld pas vanaf de TX-NR709. Voor het aansluiten van de PC kan je dus beter een andere manier kiezen, al hangt het ook weer van de hardware in de PC af.
Lees: Probeer een optische of SPDIF aansluiting. In dat geval kan het handig zijn om een geluidskaart te nemen die DTS connect of Dolby Digital aanmaakt van je geluidssporen op de pc. Dan komen ze ook als surroundsound aan op je Onkyo. Maar misschien doet je huidige geluidskaart dat al.
Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.