Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.786 views

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Merci voor je advies de 609 spreekt me meer en meer aan. Hoe kan ik weten of de subwoofer actief is?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan zit er een versterker in de subwoofer en misschien nog waarschijnlijker hangt er een netsnoer aan of zit er een aansluiting hiervoor op de subwoofer. ;)

"When you grow up your heart dies"

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:02
Zojuist mijn 2 jaar oude Onkyo HT-R518 verkocht omdat ik het gevoel had dat die niet genoeg power kon leveren (max. 130w op 8 ohm) voor de Jamo S 426 HCS 3, 5.0 set (130w op 6 ohm).

Ik moest de volume knop dan ook veel te ver opendraaien om op het gewenste volume te komen, dat voelde niet lekker :)

Zijn er ervaringen met de Onkyo TX-NR509 / TX579 en deze speakerset, is dat een goede match?

[ Voor 3% gewijzigd door dataSlut op 21-01-2012 16:22 ]

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Als ik een NAS in de meterkast plaats en hier een Onkyo TX-NR509 of 609 op aansluit. Is het dan wijsheid om alsnog een mediaplayer aan te schaffen (waarom wel of niet) Het lijkt mij overbodig of zie ik dat verkeerd.

• Vet-smurf
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12 16:13
berry eggens schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:30:
Als ik een NAS in de meterkast plaats en hier een Onkyo TX-NR509 of 609 op aansluit. Is het dan wijsheid om alsnog een mediaplayer aan te schaffen (waarom wel of niet) Het lijkt mij overbodig of zie ik dat verkeerd.
Dit ligt vooral aan je bestanden, ik kan vele bestanden niet afspelen op mijn nr509.
Kan ook zijn dat ik iets verkeerd doe, gebruik daarom altijd dune smart b1 daarvoor.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06
Pixeltje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:49:
[...]

Thanks voor die link! ben ook al een tijdje op zoek naar reviews, lastig te vinden!

Als je wat leuke foto's hebt van die speakers mag dat ook altijd natuurlijk!:)
Zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1874515/FB815_thumb.jpg
Specs:
Af Fabriek 43 - 20000 Hz
Nominale Impedantie 8 Ohm
Gevoeligheid 88dB / 1W / 1 meter
Crossover punten 500 en 6000 Hz
Wisselfilter Fasen-lineair
Continu vermogen 150 Watt IEC
Piekvermogen 250 Watt
Muziekvermogen 300 Watt
Afmetingen (HxBxD) 630x270x280 mm
Gewicht 13,5 Kg

De TX-8050 als stereo receiver of toch wat anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 21-01-2012 20:26 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
blueface schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:24:
Ik ben in het bezit van een prachtig 7.1 systeem te weten:

2X KEF IQ90 (front)
2x KEF IQ50 (rear)
2X KEF IQ10 (side)
1X KEF IQ60 (center)
1X KEF PSW3500 (SUB)

Dit alles heb ik aangesloten op een Onkyo TX-NR807. Tevreden over het geluid. Nu heb ik vorig jaar een nieuwe tv gekocht die 3D ondersteund. Je raad het al, daar kan de 807 niet mee over weg. Het punt is dat ik veel gebruik maak van 3D en dan blijft alleen de optiche aansluiting over. Ik wil dus een nieuwe versterker gaan kopen. Nu zit ik te denken aan de onkyo TX-NR3009. Ik denk dat ik met dat model de speakers beter kan aansturen. Ik heb het idee dat de 807 soms moeite heeft met de IQ90's. Het rare is de IQ50's geven meer bass dan de IQ90's. Heb de bekabeling al nagekeken, maar is allemaal goed aangesloten. Ik denk dat de 807 dus hier wat te kort begint te schieten. Ik heb de IQ90's later gekocht dan de rest. Is de 3009 overkill voor deze set KEF speakers? Ik wil het nu in 1x goed doen. Ik denk namelijk dat ik met de 809 hetzelfde ga krijgen als met de 807. ik heb ook aan de 1009 gedacht, maar ik denk dat ik met de 3009 meer uit deze speakers kan halen. Wat denken jullie?
Staan je surround in verhouding tot je fronts dichter bij de achtermuur?

De plaatsing van je speakers kan ook een grote rol spelen bij de weergave van de bas. Wanneer vloerstaanders vlak tegen de muur geplaatst is, krijg je vanwege reflecties meer bas. Verder meen ik in dit topic of het vorige, gelezen te hebben dat de x07 serie bekend staan vanwege slechte voedingen.
Ik kan deels bevestigen (gevoelsmatig), ik heb zelf de overstap gemaakt van een TX-SR607 naar TX-NR609. En voor mijn gevoel klinkt de 609 voller, en in de basweergave strakker en minder wollig, beide met de equalizer uit in de direct, pure audio DD of DTS soundpresets.
Een maat van mij gaf ook aan het verschil te horen.

Met deze aannames denk ik dat je er sowieso op vooruit gaat wanneer je overstapt op de 809, wil je aan de save side zitten pak dan de 1009. Wil je gewoon bakken met geld uitgeven ga dan voor de 3009, al denk ik dat je er niet veel profijt van zult hebben vergeleken met de 1009, afgaande van de specificaties op Stassen heb je niet erg moeilijke aan te sturen speakers.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:44
Is de jack -> tulp (rca) het makkelijkste om een diskman op mijn 609 aan te sluiten? of is er een betere manier? Ik wil namelijk ook wat cd's afspelen op de onkyo 609.

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 19:45
Heeft de NR509 ook standby pass trough

Ik zie het niet in de specs staan of heet het bij Onkyo anders

http://www.nl.onkyo.com/e...09-35637.html?tab=Details
Ener103 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:51:
Heeft de NR509 ook standby pass trough

Ik zie het niet in de specs staan of heet het bij Onkyo anders

http://www.nl.onkyo.com/e...09-35637.html?tab=Details
Op de voorkant van de TX-NR509 zit wel een LED om aan te geven dat HDMI Thru is geactiveerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ener103
  • Laatst online: 22-12 19:45
FeaR schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Op de voorkant van de TX-NR509 zit wel een LED om aan te geven dat HDMI Thru is geactiveerd.
Scherp gezien.
Ik heb maar de 509 handleiding van Onkyo site gedownload en daarin staat het uitvoerig beschreven.
Had ik eerder moeten doen |:(

Verwijderd

Hai Tweakers, heb het volgende probleem. M'n tv ondersteunt maximaal 1080i.
Ik heb een Onkyo TX-NR609 waarop een Onkyo BD-SP309 is aangesloten. De blueray blijft 1080p versturen en de receiver stuurt dat gelijk door. ik kan het beeld van de blueray maar niet op de tv krijgen. Ook niet als er geen media wordt afgespeeld. Ook lukt het me niet om de receiver dusdanig in te stellen dat het de 1080p omzet in een 1080i signaal.
Heb gegoogled op m'n probleem en manual doorgelopen, maar het wil niet helpen.
Hebben jullie een tip?

• warcow
  • Laatst online: 19-12 12:09
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:22:
Hai Tweakers, heb het volgende probleem. M'n tv ondersteunt maximaal 1080i.
Ik heb een Onkyo TX-NR609 waarop een Onkyo BD-SP309 is aangesloten. De blueray blijft 1080p versturen en de receiver stuurt dat gelijk door. ik kan het beeld van de blueray maar niet op de tv krijgen. Ook niet als er geen media wordt afgespeeld. Ook lukt het me niet om de receiver dusdanig in te stellen dat het de 1080p omzet in een 1080i signaal.
Heb gegoogled op m'n probleem en manual doorgelopen, maar het wil niet helpen.
Hebben jullie een tip?
Heb je een lcd monitor liggen met een hdmi ingang? Zo niet dan ergens anders een monitor/tv vinden die wel het signaal ondersteunt en dan de instellingen aanpassen.

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12 09:37
freak1982 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:44:
[...]

Staan je surround in verhouding tot je fronts dichter bij de achtermuur?

De plaatsing van je speakers kan ook een grote rol spelen bij de weergave van de bas. Wanneer vloerstaanders vlak tegen de muur geplaatst is, krijg je vanwege reflecties meer bas. Verder meen ik in dit topic of het vorige, gelezen te hebben dat de x07 serie bekend staan vanwege slechte voedingen.
Ik kan deels bevestigen (gevoelsmatig), ik heb zelf de overstap gemaakt van een TX-SR607 naar TX-NR609. En voor mijn gevoel klinkt de 609 voller, en in de basweergave strakker en minder wollig, beide met de equalizer uit in de direct, pure audio DD of DTS soundpresets.
Een maat van mij gaf ook aan het verschil te horen.

Met deze aannames denk ik dat je er sowieso op vooruit gaat wanneer je overstapt op de 809, wil je aan de save side zitten pak dan de 1009. Wil je gewoon bakken met geld uitgeven ga dan voor de 3009, al denk ik dat je er niet veel profijt van zult hebben vergeleken met de 1009, afgaande van de specificaties op Stassen heb je niet erg moeilijke aan te sturen speakers.
Ik heb een eigelijk een perfecte kamer. Helemaal vierkant. 5 bij 5. Speakers staan op alle punten gelijk van de muur en in alle 4 de hoeken ook onder dezelfde hoek. Dus gericht op de luisterplaats. Ik had begrepen dat de lagere modellen wat mindere voedingen hadden en dat dit vanaf de 807 dus juist weer kwaliteits voedingen werden gebruikt. De iq90's komen toevallig ook bij stasssen vandaan. Ik heb audessy uitvoert met de microfoon. Aks ik hem op direct of de pure audio stand gebruik is er helemaal geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen. (geen bas en erg zacht geluid). Maar de 130 watt per kanaal bij 8 ohm gaat ie lang niet halen. Ik vind namelijk dat ik de volume knop nog al ver open moet draaien. Minimale volume is rond de -82 db en ik heb hem meestal rond de -20 staan bij een film. Ik denk dat ik toch ik voor de 3009 zal gaan. Daar zit ook een betere upscaler in en daar staat bij dat ie een betere balans tussen muziek en films heeft. Ik luister ook vrij veel muziek en daar vindt ik dan ook weer dat de 807 weer een beetje door de mand valt. Hoe hebben de anderen dat hier met die volume knop? Een vriend van me heeft een 808 en die zit met het zelfde euvel. Dus ook ver de volume knop open voordat er een 'beetje'geluid uit komt. Ervaart iedereen dat hier zo?

[ Voor 3% gewijzigd door blueface op 22-01-2012 20:27 ]

blueface schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:23:
[...]Ik had begrepen dat de lagere modellen wat mindere voedingen hadden en dat dit vanaf de 807 dus juist weer kwaliteits voedingen werden gebruikt.
De serie ervoor had vooral de slechte voedingen. Opgegven vermogen lag (ruim) boven de 100 Watt, maar in praktijk werd er maar enkele tientallen Watts gehaald. Voldoende voor normaal niveau, maar met wat lastigere speakers of grotere ruimtes wordt het dan toch krap om op een wat harder niveau te spelen. De TX-SR806 was uit die serie ook geen verkeerde versterker, maar bij zeven kanalen kakte die voeding ook in. Al hebben redelijk wat receivers daar last van. Overigens scoorde de TX-NR5000 serie ook niet bijzonder goed als het op het leveren van vermogen aankomt. Komt mede doordat die hogere series worden geknepen in verband met het anders te warm worden van de receiver.

Als je een reciever wilt die echt 130 Watt per kanaal redt op alle kanalen tegelijk en bij een compleet bereik (dus niet alleen op 1 kHz) dan ben je wel wat meer geld kwijt dan de prijs van een TX-NR3009. Niet dat je het nodig hebt, want 130 Watt per kanaal is echt ziek veel.

Mocht je echt vermogen willen voor je iQ90's neem dan een TX-NR3008 en brug de voorste kanalen. Aangezien het vermogen dan dubbel zo veel wordt, maar op 16 Ohm heb je op 8 Ohm in theorie ongeveer vier keer zoveel vermogen als normaal. Wel een erg grove berekening, maar zo gaat het wel ongeveer.

Overigens zou ik van mijn leven geen 2199 euro voor een TX-NR3009 neerleggen. Als je echt vermogen wilt neem je beter iets van een Pioneer uit de LX-serie met een Klasse D-versterker. Dan ben je zeker van het vermogen. Of je behoudt de TX-NR807 en hangt er een paar leuke eindversterkers aan.
[...]...en daar staat bij dat ie een betere balans tussen muziek en films heeft.
Tsja, de tekst die er bij staat. Is het dan ook meteen waar? Alles wat naast die receiver staat zijn gewoon verkooppraatjes. Elke speaker die je aanklikt geeft - volgens de tekst die er bij staat - een perfect geluid. tekst zegt lang niet alles natuurlijk.
[...]
Dus ook ver de volume knop open voordat er een 'beetje'geluid uit komt. Ervaart iedereen dat hier zo?
Aan de stand van de volumeknop kan je niets aflezen. Het is sowieso niet dat een receiver 50% van zijn vermogen gebruikt op 50% van het volume. En daarnaast heb je ook ngo te maken met het rendement van de speaker. Dus kijk niet raar op als je met een TX-NR3009 straks ook nog rond dezelfde waarden moet zitten om de ruimte met geluid te vullen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 22-01-2012 20:37 ]

Verwijderd

Dinnesch schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:44:
Ik heb een vraagje over een zo'n 20 jaar oude Onkyo TX860 die ik nog gebruik.

De versterker heeft sinds een paar jaar namelijk het probleem dat het linker kanaal minder luid is dan het rechter, en het probleem lijkt langzaam maar zeker steeds erger te worden. Het is vaak tijdelijk te verhelpen door aan de volumeknop te draaien of de "simulated stereo"/andere instellingenknoppen aan/uit te zetten en soms werkt de versterker ineens wekenlang probleemloos. Maar het is nog steeds een irritant probleem en vaak is het ook niet te 'verhelpen' door wat knoppen aan/uit te zetten.

Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan beginnen om erachter te komen hoe dit probleem veroorzaakt wordt en misschien zelfs hoe ik het op kan lossen? Ik kan al solderen :) AUB geen suggesties om de 'balance' knop te verzetten want ik wil juist niet de hele dag aan die knop hoeven draaien om goed geluid te krijgen.
Waarschijnlijk zijn de contactpunten van het luidsprekerrelais van het linkerkanaal ingebrand/gecorrodeerd. Ik heb dat ook meegemaakt met twee oudere Onkyo receivers. Het is redelijk gemakkelijk om zo'n relais open te maken en de contactpunten wat op te schuren.

• blueface
FeaR schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:33:
[...]

De serie ervoor had vooral de slechte voedingen. Opgegven vermogen lag (ruim) boven de 100 Watt, maar in praktijk werd er maar enkele tientallen Watts gehaald. Voldoende voor normaal niveau, maar met wat lastigere speakers of grotere ruimtes wordt het dan toch krap om op een wat harder niveau te spelen. De TX-SR806 was uit die serie ook geen verkeerde versterker, maar bij zeven kanalen kakte die voeding ook in. Al hebben redelijk wat receivers daar last van. Overigens scoorde de TX-NR5000 serie ook niet bijzonder goed als het op het leveren van vermogen aankomt. Komt mede doordat die hogere series worden geknepen in verband met het anders te warm worden van de receiver.

Als je een reciever wilt die echt 130 Watt per kanaal redt op alle kanalen tegelijk en bij een compleet bereik (dus niet alleen op 1 kHz) dan ben je wel wat meer geld kwijt dan de prijs van een TX-NR3009. Niet dat je het nodig hebt, want 130 Watt per kanaal is echt ziek veel.

Mocht je echt vermogen willen voor je iQ90's neem dan een TX-NR3008 en brug de voorste kanalen. Aangezien het vermogen dan dubbel zo veel wordt, maar op 16 Ohm heb je op 8 Ohm in theorie ongeveer vier keer zoveel vermogen als normaal. Wel een erg grove berekening, maar zo gaat het wel ongeveer.

Overigens zou ik van mijn leven geen 2199 euro voor een TX-NR3009 neerleggen. Als je echt vermogen wilt neem je beter iets van een Pioneer uit de LX-serie met een Klasse D-versterker. Dan ben je zeker van het vermogen. Of je behoudt de TX-NR807 en hangt er een paar leuke eindversterkers aan.

[...]

Tsja, de tekst die er bij staat. Is het dan ook meteen waar? Alles wat naast die receiver staat zijn gewoon verkooppraatjes. Elke speaker die je aanklikt geeft - volgens de tekst die er bij staat - een perfect geluid. tekst zegt lang niet alles natuurlijk.

[...]

Aan de stand van de volumeknop kan je niets aflezen. Het is sowieso niet dat een receiver 50% van zijn vermogen gebruikt op 50% van het volume. En daarnaast heb je ook ngo te maken met het rendement van de speaker. Dus kijk niet raar op als je met een TX-NR3009 straks ook nog rond dezelfde waarden moet zitten om de ruimte met geluid te vullen.
De TX-NR3009 staat voor 1850 euro op internet. Is het trouwens om de prijs dat je de TX-NR3008 aanraad of omdat die ook beter is dan de nieuwe series? Die nieuwe serie heeft natuurlijk wel weer de nieuwste snufjes zoals 4k en dat soort dingen. Ik hoef ook niet echt vermogen te hebben, maar ik dacht dat het niet nodig was om de volume knop zover te moeten open draaien voor een 'normaal' volume. Wat je zegt over een aparte eindversterker gaat voor mij helaas niet op, want dan zit ik nog steeds met het 3D probleem dat ie dat niet wil door geven. Ben ik weer op optich aangewezen en daar wil ik nou juist vanaf.
blueface schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:22:
[...]
De TX-NR3009 staat voor 1850 euro op internet. Is het trouwens om de prijs dat je de TX-NR3008 aanraad of omdat die ook beter is dan de nieuwe series? Die nieuwe serie heeft natuurlijk wel weer de nieuwste snufjes zoals 4k en dat soort dingen. Ik hoef ook niet echt vermogen te hebben, maar ik dacht dat het niet nodig was om de volume knop zover te moeten open draaien voor een 'normaal' volume. Wat je zegt over een aparte eindversterker gaat voor mij helaas niet op, want dan zit ik nog steeds met het 3D probleem dat ie dat niet wil door geven. Ben ik weer op optich aangewezen en daar wil ik nou juist vanaf.
Voor 1850 euro zou ik nog steeds voor een LX85 gaan van Pioneer, maar goed dat is wellicht een persoonlijk puntje. De TX-NR3008 was - naar mijn inziens - op sommige punten zeker beter dan de nieuwe serie. Mede doordat je kon bruggen. En omdat de TX-NR3008 laatst te koop stond voor 999 euro. Helaas is die actie nu over, dus de TX-NR3008 valt eigenlijk weg uit het verhaal. Was alleen om aan te geven dat er meer mogelijkheden waren.

• milanvdh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik ben van plan een Onkyo versterker te kopen, weet alleen niet zo goed welk type het beste past bij de speakers die ik heb. (ben een leek op dit gebied)

Heb een paar Vifa Delta speakers:
150 Watt
89dB/1W/1m
8 ohm
40 - 40.000 Hz

Nou dacht ik dat de TX-SR509 wel een goede optie zou zijn.

Is dit een goede match voor deze speakers? Of kan ik beter voor een ander model gaan.
Thanks in advance!

Verwijderd

blueface schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:24:
Ik ben in het bezit van een prachtig 7.1 systeem te weten:

2X KEF IQ90 (front)
2x KEF IQ50 (rear)
2X KEF IQ10 (side)
1X KEF IQ60 (center)
1X KEF PSW3500 (SUB)

Dit alles heb ik aangesloten op een Onkyo TX-NR807. Tevreden over het geluid. Nu heb ik vorig jaar een nieuwe tv gekocht die 3D ondersteund. Je raad het al, daar kan de 807 niet mee over weg. Het punt is dat ik veel gebruik maak van 3D en dan blijft alleen de optiche aansluiting over. Ik wil dus een nieuwe versterker gaan kopen. Nu zit ik te denken aan de onkyo TX-NR3009. Ik denk dat ik met dat model de speakers beter kan aansturen. Ik heb het idee dat de 807 soms moeite heeft met de IQ90's. Het rare is de IQ50's geven meer bass dan de IQ90's. Heb de bekabeling al nagekeken, maar is allemaal goed aangesloten. Ik denk dat de 807 dus hier wat te kort begint te schieten. Ik heb de IQ90's later gekocht dan de rest. Is de 3009 overkill voor deze set KEF speakers? Ik wil het nu in 1x goed doen. Ik denk namelijk dat ik met de 809 hetzelfde ga krijgen als met de 807. ik heb ook aan de 1009 gedacht, maar ik denk dat ik met de 3009 meer uit deze speakers kan halen. Wat denken jullie?
Je zou ipv een andere versterker ook voor een blu ray speler met 2x hdmi out kunnen gaan. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan waar jij nu mee zit maar vond het zonde om mijn integra dtr 7.9 weg te doen omdat ik daar nog erg tevreden mee ben. Na wat gezocht te hebben kwam ik uit bij de panasonic DMP BDT310 (€179,-) Blu ray speler. Deze speler heeft 1 hdmi 1.4 uitgang voor het beeld en 1 hdmi 1.3 uitgang voor het geluid. Deze set up werkt bij mij perfect en is een stuk goedkoper dan een nieuwe versterker kopen.

Edit: Voor wat betreft het "overkill" verhaal. Maak je daar niet druk om. Speakers blaas je op met een te lichte versterker en niet met een zware. Hoe meer power je versterker heeft des te beter. No such thing as overkill.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 15:26 ]

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-12 16:19
Het oude beestje hier, een A-RV400 krijgt steeds meer moeite met het aansturen van de linkerzijde van mijn opstelling. Het lijkt te helpen als het ingangssignaal sterker is en de volumeknop van de receiver verder open staat, maar de linkerzijde heeft de neiging om niet of krakerg van zich te laten horen.
Dat betreft op A: 2x Jamo E430, op B: HK hkts7 sub met daar 2x een Fostex 6301B op aangesloten (ik weet het, bij elkaar geraapt zooitje, maar het geluid bevalt me op zich wel)
Bron maakt niet uit, Tuner, de 2 vcr ingangen met 3 verschillende bronnen geprobeerd, helaas geen verschil.
Heeft iemand hier een goede tip, behalve het spul zsm vervangen (of soortgelijke ervaring)?

• blueface
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Je zou ipv een andere versterker ook voor een blu ray speler met 2x hdmi out kunnen gaan. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan waar jij nu mee zit maar vond het zonde om mijn integra dtr 7.9 weg te doen omdat ik daar nog erg tevreden mee ben. Na wat gezocht te hebben kwam ik uit bij de panasonic DMP BDT310 (€179,-) Blu ray speler. Deze speler heeft 1 hdmi 1.4 uitgang voor het beeld en 1 hdmi 1.3 uitgang voor het geluid. Deze set up werkt bij mij perfect en is een stuk goedkoper dan een nieuwe versterker kopen.

Edit: Voor wat betreft het "overkill" verhaal. Maak je daar niet druk om. Speakers blaas je op met een te lichte versterker en niet met een zware. Hoe meer power je versterker heeft des te beter. No such thing as overkill.
Ik zal wel aan een nieuwe versterker moeten. Het gaat niet alleen om blu ray af te spelen. Zit ook nog met een ps3 en een xbox360. Die speel ik games op die ook 3D supporten. Daar wil ik natuurlijk wel gebruik van maken.

Verwijderd

nemol schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:17:
[...]

Probleem opgelost factory reset uitgevoerd met de knoppen op de receiver zelf en niet op de ab. Paar harde klikken verder en het display werkt weer.
Harde reset > toestel aan, stekker uit het stopcontact, even wachten, stekker terug in stopcontact, helpt wel eens met digitale.... :X

Verwijderd

dataSlut schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:21:
Zojuist mijn 2 jaar oude Onkyo HT-R518 verkocht omdat ik het gevoel had dat die niet genoeg power kon leveren (max. 130w op 8 ohm) voor de Jamo S 426 HCS 3, 5.0 set (130w op 6 ohm).

Ik moest de volume knop dan ook veel te ver opendraaien om op het gewenste volume te komen, dat voelde niet lekker :)

Zijn er ervaringen met de Onkyo TX-NR509 / TX579 en deze speakerset, is dat een goede match?
Zelf horen !

Verwijderd

[...]

Ik heb een eigelijk een perfecte kamer. Helemaal vierkant. 5 bij 5. Speakers staan op alle punten gelijk van de muur en in alle 4 de hoeken ook onder dezelfde hoek. Dus gericht op de luisterplaats. Ik had begrepen dat de lagere modellen wat mindere voedingen hadden en dat dit vanaf de 807 dus juist weer kwaliteits voedingen werden gebruikt. De iq90's komen toevallig ook bij stasssen vandaan. Ik heb audessy uitvoert met de microfoon. Aks ik hem op direct of de pure audio stand gebruik is er helemaal geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen. (geen bas en erg zacht geluid). Maar de 130 watt per kanaal bij 8 ohm gaat ie lang niet halen. Ik vind namelijk dat ik de volume knop nog al ver open moet draaien. Minimale volume is rond de -82 db en ik heb hem meestal rond de -20 staan bij een film. Ik denk dat ik toch ik voor de 3009 zal gaan. Daar zit ook een betere upscaler in en daar staat bij dat ie een betere balans tussen muziek en films heeft. Ik luister ook vrij veel muziek en daar vindt ik dan ook weer dat de 807 weer een beetje door de mand valt. Hoe hebben de anderen dat hier met die volume knop? Een vriend van me heeft een 808 en die zit met het zelfde euvel. Dus ook ver de volume knop open voordat er een 'beetje'geluid uit komt. Ervaart iedereen dat hier zo?
Wauw, perfecte kamer ( x ( , en veel lekkere staande golven...joepie

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hmm, sinds 2 dagen geeft mijn SR508 een vreemd geluid, dat, als je er eenmaal op let, niet meer uit je hoofd gaat.

Het is een geluid dat zich het best laat omschrijven als 'trrrrrrrrrr', zo'n seconde tot anderhalve seconde lang, iedere 5 tot 15 seconden opnieuw.

Hand op de receiver leert dat je de 'trrrrrrrrrr' ook kan voelen :s

Iemand hier ervaringen mee? Zo nee, dan zal ik contact opnemen met Onkyo en/of de verkoper.

edit:
Het was al laat gisteren, toen ik op onderzoek uitgegaan was... Het is de HDD van de UPC Cisco box :')

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-01-2012 08:05 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:36
Heb sinds 2 weken problemen met mijn TX SR602e. Altijd goed gewerkt, totdat ik opeens geen geluid meer uit mijn boxen kreeg. Heb 2 Optische ingangen TV en CD/DVD, beide stilte.
Alles zit nogal weggestopt in een inbouwkast, dus ik alles eruit gehaald en op de grond opnieuw aangesloten en hoihoihoi weer geluid. Dus alles weer in de kast en ja hoor, geluid weg.
2e poging voorzichtiger te werk en nu had ik weer geluid terwijl alles op zijn goede plek stond. Even DVD gekeken, daarna TV gekeken en prachtig geluid uit alle boxen. Ik ga even de deur uit en zet dus alles uit en weer aan als ik terug kom......Geen geluid.

Als ik de TV aanzet heb ik wel gewoon geluid, dus ik ga er van uit dat het niet aan de input ligt. Nu heb ik nog niet kunnen achterhalen wat de reset knop is van de TX SR602e, heb al geprobeerd om Video1 in te drukken terwijl ik de stroom erop zet.

Andere tip die ik las was om de stekker er uit te halen, dat is natuurlijk precies wat er gebeurd als ik m uit de kast haal, dus dat ga ik nog eens testen.

Mijn boxen worden niet actief versterkt, kan ik daar toch 'kortsluiting' door krijgen?

Heeft iemand nog tips wat ik kan testen? Via google kom ik niet echt op de goede fora terecht, hoo hier wat kenners te vinden die me de goede kant op kunnen sturen..

Hattrick: Thorgal Eagles

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Alvast mijn excuses, maar ik heb echt een redelijk noob-vraagje.
Ik ben geïnteresseerd in de NR609, maar moet daar (uiteraard) een stel speakers bij.

Ik wilde beginnen met een stereo setje en dit later uitbreiden naar 5.1. Ik heb eigenlijk geen idee welke speakers van goede kwaliteit zijn voor een goede prijs. Punt is, ze moeten niet opvallen, dus geen grote zuilspeakers. Ik zat eerst te denken aan een draadloos systeem, maar ben heel bang dat dat mijn draadloos netwerk stoort. Kan dat?

Zat te denken aan zoiets: pricewatch: Jamo A 102 HCS 5 5.1 (Zwart)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Len Canoot schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:10:
Alvast mijn excuses, maar ik heb echt een redelijk noob-vraagje.
Ik ben geïnteresseerd in de NR609, maar moet daar (uiteraard) een stel speakers bij.

Ik wilde beginnen met een stereo setje en dit later uitbreiden naar 5.1. Ik heb eigenlijk geen idee welke speakers van goede kwaliteit zijn voor een goede prijs. Punt is, ze moeten niet opvallen, dus geen grote zuilspeakers. Ik zat eerst te denken aan een draadloos systeem, maar ben heel bang dat dat mijn draadloos netwerk stoort. Kan dat?

Zat te denken aan zoiets: pricewatch: Jamo A 102 HCS 5 5.1 (Zwart)
Je wilt beginnen met een goede 2.0 set en je komt met een link naar een beroerde 5.1 set?

Tevens gaan de woorden "kwaliteit" en "draadloos" eigenlijk nooit goed samen. Gezien jouw budget zou ik eerst bepalen wat je het belangrijkst vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 24-01-2012 20:16 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Switchie schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Je wilt beginnen met een goede 2.0 set en je komt met een link naar een beroerde 5.1 set?

Tevens gaan de woorden "kwaliteit" en "draadloos" eigenlijk nooit goed samen. Gezien jouw budget zou ik eerst bepalen wat je het belangrijkst vindt.
Haha inderdaad, heb mijn vorige post in twee delen geschreven (m.a.w. laatste link pas later geplaatst zonder terug te lezen). :)

Dit dan: pricewatch: JBL Studio 130 (Zwart)

Ik heb ook geen idee waar ik op moet letten en wat evt. goede speakers zijn.. Moeten klein zijn, liefst zwart en onopvallend..

Kwaliteit is belangrijk. Budget is max € 500 voor 2.1 set (inclusief kabels).

[ Voor 4% gewijzigd door Len Canoot op 24-01-2012 20:51 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb een dubieus probleempje.
Ben sinds enige tijd geupgrade van een SR-507 naar een NR509 vanwege de DLNA functies.
Nu werkt het streamen (Play To functie) prima met de laptop wanneer deze bedraad is aangesloten op m'n router (TP Link 1043ND). Wanneer ik via WiFi op het netwerk zit krijg ik in Windows Media Player dat de het apparaat of niet gevonden wordt, of niet 'controlled' kan worden. (En nee, ik ben dan niks aan het afspelen en de receiver staat gewoon in Net > DLNA menu).

Dus ergens gaat het met WiFi naar LAN fout, want van LAN > LAN gaat het prima, maar heb uiteraard geen zin om telkens een kabel in m'n notebook te prikken ;).
Heb al eens lopen spieken bij in m'n routerconfig, maar heb niet echts iets gevonden wat er mee te maken zou kunnen hebben.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Stel nou dat je net je eerste versterker hebt gekocht: een splinternieuwe Onkyo TX-NR509, met een 5.1 speakersetje. Maar in plaats van de ondersteunde 2 zones, wil je in je nieuwe huis eigenlijk 3 zones aanbrengen. Wat zijn dan nog de mogelijkheden?

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:35:
Stel nou dat je net je eerste versterker hebt gekocht: een splinternieuwe Onkyo TX-NR509, met een 5.1 speakersetje. Maar in plaats van de ondersteunde 2 zones, wil je in je nieuwe huis eigenlijk 3 zones aanbrengen. Wat zijn dan nog de mogelijkheden?
Ga met Sonos werken. Dan kan je uitbreiden tot 32 zones. En kan alles draadloos vanaf je PC of NAS!

• Lip
  • Niet online
PromWarMachine schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:35:
2 goedkope stereo versterkers aanschaffen en de Zone II line-out v.d 509 op de line in aansluiting van versterker 1, vanaf versterker 1 de rec-out (of tape-out) aansluiten op de line in van versterker 2.

Met deze constructie kan je op de 509, 1 bron kiezen die afgespeeld worden op versterker 1 en 2. Je kan NIET op versterker 2 een andere bron afspelen dan op versterker 1.

concreet voorbeeld :
Je sluit op de de 509 met tulpstekker naar jack bijvoorbeeld een mp3 speler of diskman. Dit sluis je door naar versterker 1 d.m.v. Zone 2 op de 509. Versterker 2 pakt dit signaal weer op van versterker 1. Je kan onafhanelijk op versterker 1 of 2 het volume instellen op het gewenste niveau.

Wil je op versterker 2 iets afspelen vanaf zone 2 zal naar alle waarschijnlijkheid versterker 1 altijd aan moeten staan, ik kan je hier niet 100% uitsluitsel geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 25-01-2012 23:51 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:47:
[...]

Ga met Sonos werken. Dan kan je uitbreiden tot 32 zones. En kan alles draadloos vanaf je PC of NAS!
Ja, tegen de tijd dat ik een huis kan betalen met 32 verschillende vertrekken, kan ik inderdaad ook wel 32 Sonosjes betalen. :P
Het idee is helemaal niet gek, maar Sonos is wel behoorlijk prijzig. Ik zou ook voor Squeezebox kunnen gaan, maar beiden zijn hier offtopic, dus ik laat het wel even rusten. Bedankt!
freak1982 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:48:
[...]
2 goedkope stereo versterkers aanschaffen en de Zone II line-out v.d 509 op de line in aansluiting van versterker 1, vanaf versterker 1 de rec-out (of tape-out) aansluiten op de line in van versterker 2.

Met deze constructie kan je op de 509, 1 bron kiezen die afgespeeld worden op versterker 1 en 2. Je kan NIET op versterker 2 een andere bron afspelen dan op versterker 1.

concreet voorbeeld :
Je sluit op de de 509 met tulpstekker naar jack bijvoorbeeld een mp3 speler of diskman. Dit sluis je door naar versterker 1 d.m.v. Zone 2 op de 509. Versterker 2 pakt dit signaal weer op van versterker 1. Je kan onafhanelijk op versterker 1 of 2 het volume instellen op het gewenste niveau.

Wil je op versterker 2 iets afspelen vanaf zone 2 zal naar alle waarschijnlijkheid versterker 1 altijd aan moeten staan, ik kan je hier niet 100% uitsluitsel geven.
Klinkt inderdaad logisch op die manier, maar gezien de extra benodigde apparatuur (denk ook aan stroom) is ideaal anders. Aangezien ik tijdens de verhuizing toch geen budget heb voor een perfecte oplossing, laat ik de elektricien in ieder geval de bekabeling aanleggen, dan kan ik altijd nog kiezen tussen deze mogelijkheden:

• Sonos
• Squeezebox
• Draadloos via Bluetooth vanaf een tablet of smartphone
• Deze doorlustechniek
• Upgraden naar een versterker met 3+ zones

Dit zijn in ieder geval de mogelijkheden die ik samen met jullie gevonden heb. Hopelijk heeft een ander er ook nog wat aan!

Dividend for Starters

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

Nou weer vastlopers met afspelen via het netwerk :(

Maar ben er denk ik achter waar het aan ligt maar moet nog even wat langer testen. Heb een aantal dagen zonder me lastfm account gedraait. Dit was ik vergeten in te stellen toen ik dit wel had gedaan had ik weer vastlopers.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Dacuuu
HeroS schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:27:
Nou weer vastlopers met afspelen via het netwerk :(

Maar ben er denk ik achter waar het aan ligt maar moet nog even wat langer testen. Heb een aantal dagen zonder me lastfm account gedraait. Dit was ik vergeten in te stellen toen ik dit wel had gedaan had ik weer vastlopers.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Welke receiver heb je ? Hier met DLNA 0 problemen. Eerst Windows media player als DLNA server laten draaien, Die heb ik uitgezet. Nu met Foobar 2000 + UPNP plugin. Werkt echt heerlijk. Verder heb ik geen last.fm account of iets anders.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

@Dacuuu >> Heb een 509 >> Router (netgear WNDR3700) >> LinkStation™ Duo
LS-WXL/R1 >> DNLA

Het gaat mijn dus om de combo lastfm en via netwerk afspelen. Zonder lastfm lijkt alles prima te werken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb een nieuwe telefoon (Galaxy S2) en mijn Onkyo app vindt wel mijn 509, maar verder kan ik er niets mee. Dit kon wel met mijn X10. Niets veranderd verder..vreemd?

• Dacuuu
Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:47:
Ik heb een nieuwe telefoon (Galaxy S2) en mijn Onkyo app vindt wel mijn 509, maar verder kan ik er niets mee. Dit kon wel met mijn X10. Niets veranderd verder..vreemd?
Hier geen probleem met de SGS1. Waar kom je niet uit? ik neem aan dat je de app snapt als je hem bij je oude telefoon al gebruikt hebt. waar gaat het mis?

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:52
Heren, ik ben niet tevreden over het volume van de 509,zijn er instellingen die ik over hoofd zie
ik moet de volume balk tot over de 50 zetten voor een beetje lekker geluid en ja heb hem ook met de audisy gedaan wie heeft er nog wat tips voor me

• Lip
  • Niet online
tippie62 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:46:
Heren, ik ben niet tevreden over het volume van de 509,zijn er instellingen die ik over hoofd zie
ik moet de volume balk tot over de 50 zetten voor een beetje lekker geluid en ja heb hem ook met de audisy gedaan wie heeft er nog wat tips voor me
Dat is gewoon normaal, ik heb mijn nr609 meestal op 66 staan en af en toe op 76, wil ik echt op een hard volume iets kijken (dan weet ik zeker dat de buren kunnen mee genieten). Kortom niet iets om je zorgen over te maken mits je speakers het aankunnen en de boel niet schel klinkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 26-01-2012 23:36 ]

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik weet niet over welk geluid het gaat (qua input), maar het meeste geluid wat mijn versterker produceert, komt vanaf m'n computer. Daar heb je natuurlijk naast de volumeregeling van Windows, ook nog per applicatie volumeregeling. Daar zit het hem niet in toevallig he?

Mijn volume staat nu op 46, maar ik zit er pal naast. Dus ik kan in ieder geval bevestigen wat freak1982 zegt.

Dividend for Starters

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:41
Hey,

Ik heb een Onkyo TX-SR508 gekocht icm een mooi Jamo surround setje van Ibood.
Alles keurig aangesloten op mijn LG 42 5500 LED tv. Dus met een HDMI 1.4 kabel op de TV out van de Onkyo en met een optische kabel van de tv naar de receiver.

Nu is het probleem dat bij het zappen van kanalen mijn receiver steeds 2x een harde tik geeft. Daarna valt 8 van de 10 keer het geluid weg...Ik krijg het geluid weer terug als ik mijn programma gids op de tv activeer en daarna weer op beeld. Dan tikt hij dus weer en heb ik geluid. Bijzonder irritant dus om elke keer dat getik te horen en mijn geluid wegvalt. Ik heb alle populaire kanalen in HD met een insteek module van Ziggo,
dus de receiver hoeft niks te aan te passen...
Verder heb ik in mijn tv de instelling voor tv out op automatisch staan.

Iemand die mij met dit probleem wil helpen?? Ik kom er echt niet meer uit nl, zit al zoveel uren te kloten in de instellingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie 8)7

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dacuuu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Hier geen probleem met de SGS1. Waar kom je niet uit? ik neem aan dat je de app snapt als je hem bij je oude telefoon al gebruikt hebt. waar gaat het mis?
App start, app ziet mijn versterker, maar ik kan selecteren wat ik wil (input), ik kan daarna niet bijv. voor DLNA kiezen wat ik voorheen wel kon. Via de versterker zelf gaat het prima.

• Lip
  • Niet online
Holdem_NL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:50:
Hey,

Ik heb een Onkyo TX-SR508 gekocht icm een mooi Jamo surround setje van Ibood.
Alles keurig aangesloten op mijn LG 42 5500 LED tv. Dus met een HDMI 1.4 kabel op de TV out van de Onkyo en met een optische kabel van de tv naar de receiver.

Nu is het probleem dat bij het zappen van kanalen mijn receiver steeds 2x een harde tik geeft. Daarna valt 8 van de 10 keer het geluid weg...Ik krijg het geluid weer terug als ik mijn programma gids op de tv activeer en daarna weer op beeld. Dan tikt hij dus weer en heb ik geluid. Bijzonder irritant dus om elke keer dat getik te horen en mijn geluid wegvalt. Ik heb alle populaire kanalen in HD met een insteek module van Ziggo,
dus de receiver hoeft niks te aan te passen...
Verder heb ik in mijn tv de instelling voor tv out op automatisch staan.

Iemand die mij met dit probleem wil helpen?? Ik kom er echt niet meer uit nl, zit al zoveel uren te kloten in de instellingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie 8)7
Waar komt die harde tik vandaan, is dit afkomstig v.d receiver of hoor je het door je speaker set heen? Als het bij je receiver vandaag komt, is dit dezelfde tik als bij het uitschakelen van de receiver? Dit is namelijk normaal als er een (nieuwe) Dolby Digital of DTS stream binnenkomt, onderbroken of gepauzeerd word.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 27-01-2012 02:56 ]

• Dacuuu
Exorcist schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:23:
[...]

App start, app ziet mijn versterker, maar ik kan selecteren wat ik wil (input), ik kan daarna niet bijv. voor DLNA kiezen wat ik voorheen wel kon. Via de versterker zelf gaat het prima.
Als je de input ziet, zie je rechts van de input een klein cirkeltje. Druk daar eens op. Of heb je dat al gedaan?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dacuuu schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:23:
[...]

Als je de input ziet, zie je rechts van de input een klein cirkeltje. Druk daar eens op. Of heb je dat al gedaan?
Yep, en die doet dan niets. Voorheen wel. Ik ga de app maar eens volledig verwijderen en opnieuw installeren, of kijken of het bij mijn vriendin op d'r Tab en Desire HD nog wel werkt.

• Dacuuu
Exorcist schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:07:
[...]

Yep, en die doet dan niets. Voorheen wel. Ik ga de app maar eens volledig verwijderen en opnieuw installeren, of kijken of het bij mijn vriendin op d'r Tab en Desire HD nog wel werkt.
Raar. Misschien is het inderdaad de app zelf. Heb ook wel eens met een andere app gehad die niet goed werkte. Nieuwe rom geflasht. Erna deed de app het weer perfect :) Vervelend is het wel voor jou natuurlijk!

Verwijderd

Ben in het bezit van de 579. Echter, vooralsnog gebruik ik enkel nog een stereo opstelling.

Wel heb ik de tv ontvanger aangesloten op de receiver, en de receiver via hdmi out aangesloten op de tv.

Het gevolg is dat het geluid van de tv over de speakers gespeeld wordt. Maar aangezien ik het geluid nu dus 'van achter' hoor komen, zou ik de built in speakers van de tv graag gebruiken om het geluid van de tv ontvanger af te spelen.

Kunnen de tv speakers, mijn stereo speakers 'overrulen'?

(is dit een standaard vraag, misschien kun je medan helpen met een enkele verwijzing naar de vindplaats van een standaard antwoord).

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:24
Ik heb onlangs een Onkyo TX-NR709 gekocht omdat ik 2 HDMI uitgangen nodig heb (beamer) en mijn vorige Denon AVR-3310 deze niet had.
Het apparaat bevalt me erg goed en ziet er ook nog eens erg gelikt uit. Ook werkt Spotify best goed.

Een aantal puntjes:
- Spotify geeft geen beeld op de 2e hdmi uitgang, ookal heb je hem zo geconfigureerd dat hij dat wel zou moeten doen.
- Ik mis de Top List en Radio functionaliteit in Spotify.
- De webinterface is wel heeeeeel erg karig in vergelijking met mn vorige veel oudere Denon. Bij de Denon kan je echt alles configureren, bij de Onkyo enkel IP instellingen en internet-radiozenders. Zo kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk de inputs bij elkaar klikken en een naam geven onder de Denon.
- Nu er een nieuwe tuner van Onkyo is met Airplay ondersteuning hoop ik dat ze die functionaliteit ook aan hun receivers toe gaan voegen via een update.
- Het stroomverbruik is erg hoog als je de netwerkinterface en/of HDMI passthrough aan laat staan.

If it ain't broken, tweak it!

• Dacuuu
FatalError schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:21:
Ik heb onlangs een Onkyo TX-NR709 gekocht omdat ik 2 HDMI uitgangen nodig heb (beamer) en mijn vorige Denon AVR-3310 deze niet had.
- Het stroomverbruik is erg hoog als je de netwerkinterface en/of HDMI passthrough aan laat staan.
Hoeveel stroom verbruikt hij? ik heb hier passthrough uitstaan. Omdat ik ergens gelezen had dat het veel stroom koste, maar ik weet niet exact hoe veel.

• warcow
  • Laatst online: 19-12 12:09
FatalError schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:21:
Het apparaat bevalt me erg goed en ziet er ook nog eens erg gelikt uit. Ook werkt Spotify best goed.

Een aantal puntjes:
- Spotify geeft geen beeld op de 2e hdmi uitgang, ookal heb je hem zo geconfigureerd dat hij dat wel zou moeten doen.
- Ik mis de Top List en Radio functionaliteit in Spotify.
- De webinterface is wel heeeeeel erg karig in vergelijking met mn vorige veel oudere Denon. Bij de Denon kan je echt alles configureren, bij de Onkyo enkel IP instellingen en internet-radiozenders. Zo kan je bijvoorbeeld heel gemakkelijk de inputs bij elkaar klikken en een naam geven onder de Denon.
- Nu er een nieuwe tuner van Onkyo is met Airplay ondersteuning hoop ik dat ze die functionaliteit ook aan hun receivers toe gaan voegen via een update.
Kan je zo niet helpen met je vragen, heb zelf een 608 staan en de meeste van de functies die je noemt heb ik niet eens. Wel vraag ik mij af welke luidsprekers je er aan hebt hangen en hoe de onkyo ten opzichte van de denon jouw bevalt. Natuurlijk is smaak persoonlijk, maar hoe bevalt jouw het verschil in geluid tussen de onkyo en de denon? (Ik ga er zelf een klipsch rf 7 of een jamo c807 oid aan hangen, in eerste instantie als 2.0 en later naar 5.0 opbouwen)

• FatalError
Ik zal vanavond het stroomverbruik even meten voor de precieze getallen.

Als front speakers heb ik de Audio Physic Scorpio, de center is een Audio Physic Celsius en de surround speakers zijn de Scandyna Micropod SE.
Een zelfbouwsubwoofer komt er nog aan.

Ik geloof zelf niet zo in grote verschillen tussen versterkers. Naar mijn idee klinkt alles vanaf zo'n 500 euro wel prima. Nu denk ik wel iets verschil te horen tussen de Denon en de Onkyo, maar kan nou niet echt zeggen dat de ene beter klinkt dan de ander.
Bij speakers ben ik veel meer overtuigd van grote verschillen, dus daar heb ik ook (veel ;) ) meer in geïnvesteerd :)

FatalError schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:51:
Ik geloof zelf niet zo in grote verschillen tussen versterkers. Naar mijn idee klinkt alles vanaf zo'n 500 euro wel prima. Nu denk ik wel iets verschil te horen tussen de Denon en de Onkyo, maar kan nou niet echt zeggen dat de ene beter klinkt dan de ander.
Serieus? Ik vond het verschil tussen de mid-end Onkyo (800 en 1000 serie, over de 700 serie twijfel ik nog steeds of het niet net nog bij instap hoort) en mid-end Denon (2800/3300 serie) redelijk wat verschil zitten. Zeker met speakers die wat meer vragen. En daaronder reken ik Audio Physic over het algemeen wel met een nominale impedantie van 4 Ohm. Laatst nog een Audio Physic gehoord met een XPA-5 erachter, geluid is dan toch wel aanzienlijk anders. Niet geheel in vergelijking met een receiver, maar onderschat je speakers dus niet. Mijn inziens redelijk zonde om zo'n set achter een TX-NR709 te hangen. Snap overigens wel dat je niet meer voor een AVR-3312 van Denon bent gegaan, die is echt minder dan zijn voorgangers.

• FatalError
Ik moest een beetje uit nood een nieuwe versterker hebben, vanwege de (3D) beamer. Als ik weer wat gespaard heb en de upgrade naar mijn mening het rechtvaardigt zal ik weer wat nieuws/beters kopen :)

• Dacuuu
FatalError schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:11:
Ik moest een beetje uit nood een nieuwe versterker hebben, vanwege de (3D) beamer. Als ik weer wat gespaard heb en de upgrade naar mijn mening het rechtvaardigt zal ik weer wat nieuws/beters kopen :)
Ik was met geduld je post omtrent het stroom verbruik af :)

• Miki
Ik heb sinds een paar uur de TX-8050, gehaald bij MM tijdens de BTW actie voor €307. Eerste indruk is positief al heeft de reciever wel wat vage quircks. Zo heeft de setup van het netwerk me bijna een heart attack gegeven omdat er tijdens het inregelen van de radiostations de procedure vast liep. Na opnieuw opstarten van de reciever werd er geen verbinding meer gemaakt. Opnieuw netwerk setup doorgelopen maar geen enkele connectie met het netwerk meer mogelijk. Een briljante ingeving van vriendinlief *; -de stekker eruit halen- bleek de oplossing te zijn waardoor de receiver opnieuw een nieuw IP adres aanvraagt 8)7

Internetradio zodra het aan de praat is, werkt prima. Een kleine buffertijd van 30sec is nodig zodra je de functie toekent maar daarna is het spat zuiver naar diverse stations luisteren. Ook Spotify aangestuurd via de Android App Onkyo remote werkt heerlijk waarbij het scrollen per pagina een klein minpuntje is.

Natuurlijk is het geluid het meest belangrijk en dat is naar mijn mening goed in orde. Mijn opgeknapte FB815's worden goed aangestuurd en het geluid is mooi warm af te regelen. Uiteraard is het nog wat vroeg om nu al een oordeel te vellen maar het klinkt erg prettig.

I'm a happy man :)

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 27-01-2012 18:58 . Reden: typo's ]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
307 euro? Afzetters.. Ik heb hem net bij de MM bij mij besteld voor 335 :')

Maar fijn dat hij bevalt, dan zal ik er ook geen buil aan vallen :)

• Miki
SytseHartvelt schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:54:
307 euro? Afzetters.. Ik heb hem net bij de MM bij mij besteld voor 335 :')

Maar fijn dat hij bevalt, dan zal ik er ook geen buil aan vallen :)
De TX-8050 was in de MM Arena Amsterdam €307,56 maar niet op voorraad. Toen maar doorgereden naar MM Almere waar hij stond voor €335. Doordat ik een foto had gemaakt van het prijskaartje en dat liet zien mocht ik de TX-8050 voor €307,56 zoals in Amsterdam meenemen. Al met al geen slechte deal al zeg ik het zelf :P

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 27-01-2012 19:12 ]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Ah okay, nice. Nouja, dan is het maar 28 euro meer. Ben al lang blij dat ik hem heb zometeen :+

• FatalError
Dacuuu schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:27:
[...]

Ik was met geduld je post omtrent het stroom verbruik af :)
Met HDMI passthrough en/of netwerk aan gebruikt hij 25 watt in standby, en anders bijna 0 watt.

• Dacuuu
FatalError schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:08:
[...]

Met HDMI passthrough en/of netwerk aan gebruikt hij 25 watt in standby, en anders bijna 0 watt.
Oke, dus 25 watt als je bijv tv kijkt met hdmi passtrough aan, en bijna 0 watt als alles gewoon 'uit' is.

• FatalError
Dacuuu schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:45:
[...]

Oke, dus 25 watt als je bijv tv kijkt met hdmi passtrough aan, en bijna 0 watt als alles gewoon 'uit' is.
Ja klopt. De Denons van dezelfde generatie doen overigens (volgens de fabrieksopgave) minder dan 3 watt in dezelfde situatie.

• Dacuuu
FatalError schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:09:
[...]

Ja klopt. De Denons van dezelfde generatie doen overigens (volgens de fabrieksopgave) minder dan 3 watt in dezelfde situatie.
25 watt is veel, op dit moment heb ik alleen de mediaspeler op het surround set aangesloten. Dit blijft dus ook zo hier.

Verwijderd

Iemand al problemen gehad met zijn Onkyo?

In november berichtte ik al dat mijn versterker kuren had, het switchen door de soundfields zodra je aan de volume knop draaide, nu is het helemaal een drama.
De versterker reageert niet meer op de AB, en niet meer op de volumeknop op de versterker.
Dit schijnt een bekend euvel te zijn volgens verschillende fora.
Het is duidelijk een productiefout, alleen ontkent Onkyo natuurlijk alles.

Het betreft op zijn minst de volgende modellen
RC270, NR708, NR808, NR1008,NR3008, NR5008, Integra 80.2

Verwijderd

Beste mensen

IK heb een onlyo 509 aangeschaft, op zich een mooi apparaat, echter als ik mijn radio aanet gaat mijn samsung 7000 tv aan, ik kan nergens ontdekken hoe ik dit af kan zetten. Tot op heden haal ik de hdmi maar uit mijn tv als ik de radio aan wil zetten, kan iemand mij het lichtje geven?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Bij Samsung heet het HDMI Anynet+ , dit moet je uitschakelen. Is de benaming van Samsung voor HDMI-CEC waardoor verschillende apparaten met elkaar kunnen 'communiceren' door middel van HDMI, dus daarom gaat je TV aan als je je receiver aanzet (ook al wil je alleen maar radio luisteren).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:48
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-NR609 en kom er niet helemaal uit met de listening mode/akoestiek instellingen.

Ik heb UPC icm HD (Cisco box). Als ik een HD kanaal kies en via info kies voor 5.1, dan is het ingangssignaal dus Dolby Digital 5.1. De receiver springt dan over op THX Cinema. Ik wil dat veranderen in Dolby Digital.

Nu heb ik op de Onkyo 2 opties:

1) Via het geavanceerde menu en de optie Listening Mode Preset kan ik voor de UPC Box (CBL/SAT) een standaard weergave/luistermodus kiezen. Dus bij 'Dolby D/Dolby D Plus/TrueHD' wil ik dan dus ook Dolby Digital als standaard output mode kiezen, zodat het UPC ingangssignaal gelijk wordt aan het uitgangssignaal. Echter als ik door de mogelijkheden scroll kom ik behalve alle Game en Studio modes alleen THX Cinema tegen en die verlaagt het volume naar mijn mening teveel. Vreemd genoeg zit Dolby Digital niet in dit rijtje. Zelfde verhaal trouwens bij de volgende: 'DTS/DTS-ES/DTS-HD'. Ik zou nog voor Direct kunnen kiezen; heb ik geprobeerd; weet niet meer wat het was (zoveel geprobeerd) maar klonk minder dus die optie valt af...

2) Als ik nu niet de geavanceerde instellingen gebruik, maar via de Remote kies voor 'Menu', dan zie ik ook een klein menu met input, audio, video, info en listening mode op het scherm verschijnen, een soort quick menu. Hier kan ik bij listening mode wel kiezen voor Dolby Digital als uitgangssignaal, maar dit is dan geen vaste preset. Overigens worden hier ook de opties verdeeld in de 4 hoofdgroepen Movie, Music, Game, THX. In het geavanceerde menu mis ik deze verdeling...

Iemand een idee hoe het kan dat ik in de geavanceerde instellingen een groot aantal luistemodi mis? Volgens de user manual zijn de modes die ontbreken 5.1. Ik heb ook een 5.1. setup; Verder heb ik Audissey gebruikt voor setup, THX speakers, maar THX loudness en settings uit en daarentegen gebruik ik deDynamic EQ en Dynamic Volume (volgens user manual moet dan dus de THX loudness uit). Dit klinkt hier beter dan de THX Loudness optie.

• FatalError
Je moet voor 'Direct' kiezen

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-12 16:34
Op het moment heb ik een oude Sony home cinema set 5.1 met subwoofer. Probleem is vooral dat er geen HDMI / digitale audio in op zit.

Nu ben ik aan het rondkijken en kom ik bij de Onkyo TX-SR309 terecht. Naar mijn idee kan ik daar alles mee wat ik wil. PS3, Media player, KPN Digitale TV, Wii en mijn iPod kunnen er allemaal op.

Zelf ben ik wel tevreden over mijn speakers, vooral ook dat de kleur (wit/grijs) bij de inrichting past. Maar ik zie alleen dat mijn subwoofer niet op de Onkyo kan, want daar is zo te zien een nieuwe stekker voor.

Is er voor de subwoofer een speciale kabel of kan ik beter een nieuwe subwoofer kopen?
HopOnline schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:33:
Is er voor de subwoofer een speciale kabel of kan ik beter een nieuwe subwoofer kopen?
Wordt wellicht een nieuwe subwoofer. Kant en klare setjes hebben veelal een passieve subwoofer, waar een gewone receiver een actieve verwacht. Ook heb je wel eens dat bepaalde merken met eigen kabels komen. Type van je Sony-set zou wellicht handig zijn om te zien of er wat mee kan. Overigens ligt bovenstaande van de kabel dus niet aan de Onkyo (of wel ander merk dan ook), maar aan jouw Sony ;)

• Miki
Eerste indrukken van de TX-8050 na gebruik van 3 dagen:

Positief
  • Veel waar voor je geld door de vele nuttige toevoegingen(zie o.a Vtuner, Spotify, iPod)
  • Goede integratie met iPod/iPhone
  • De optie Internetradio Vtuner is d:)b
  • De optie Spotify is _/-\o_
  • Al is het subjectief maar het geluid is erg zuiver, zelfs op laag volume.
Negatief:
  • Receiver lijkt aardig warm te worden al lijkt dit Onkyo eigen te zijn.
  • Onkyo remote app is erg traag, moet veel syncen tussen de opties door.
  • Onkyo remote app iPhone(mist Spotify integratie bv.) en Android verschillen van elkaar, waarom :?
  • Misschien optisch bedrog, maar ik mis bij het uitzetten een afkoppel procedure. Het is nu klik -> uit terwijl ik klik -> cool/down -> afkoppelen -> uit, zou verwachten. HK3490 heeft dit wel.
  • Uiterlijk had ietsje meer design mogen hebben. De TX-8050 is nagenoeg uniek in zijn soort, dus gebruik dat element dan ook om dit product neer te zetten.
Met de tijd zal ik op FP een uitgebreide review neer zetten, maar doordat er zo weinig info te vinden is deel ik al wat info. Ik snap niet waarom Onkyo dit product niet meer profileert, ik denk dat er echt nog veel vraag is naar dit soort 2.0/2.1 oplossingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 30-01-2012 13:13 ]

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
FatalError schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:08:
[...]

Ik heb dit zelf ook getest met de 509 en het viel me op dat na een seconde of 30 de versterker weer een tik geeft en daarna valt het verbruik terug naar bijna 0. Ik moet hierbij opmerken dat dit alleen hdmi control is en niet passthrough maar wellicht de moeite om eens na een paar minuten te kijken.

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 16:09
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, krijg het zelf namelijk niet gevonden. Vorige week een TX-NR609 gekocht. Ben erg happy met audio en net functionaliteit. Maar krijg beeld nog niet optimaal. Vermoedelijk omdat mijn tv wat ouder is, en nog geen HDMI heeft.

Nu wilde ik mijn ps3 aanluiten middels HDMI en vervolgens via de component output naar mijn tv. Dat lijkt niet te werken. Als ik het gewoon doe via analoge connectie werkt het wel.
Weet er iemand of het via mogelijk zou moeten zijn om van HDMI naar component video out te gaan? En moet ik daarvoor bepaalde instellingen veranderen?
prammers schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:36:
Weet er iemand of het via mogelijk zou moeten zijn om van HDMI naar component video out te gaan?
Kan niet, met geen één receiver. Is overigens al vaker voorbijgekomen ;)
Enige wat je kan doen is de PS3 met Scart/S-Video aansluiten en voor de audio een optische kabel trekken.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Van HDMI naar Component uit gaat niet werken, want dit valt buiten de HDCP standaard. HDMI/HDCP voorziet in een beveiligd pad om de signalen te versturen. Op het moment dat je receiver het naar Component uit uitstuurt, zou de beveiliging wegvallen en is het signaal weer vrij op te nemen met een andere bron. En dat proberen ze nu juist tegen te gaan.

**damn, Fear me te snel af..... :P**

[ Voor 5% gewijzigd door thunder8 op 30-01-2012 14:45 . Reden: zie aanpassing. ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 16:09
excuus, had het nu op een andere site ook al gevonden!
Ik zag overigens wel dat er omvormers hiervoor zijn. Is dat aan te bevelen, of kan ik dan beter op analoog blijven zitten (totdat ik een keer een andere tv heb)?

• thunder8

thunder8

Denk dat het laatste beter is. Een dergelijke omvormer blijft een noodverband en dat geld kan je dan beter in je toekomstige TV stoppen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
Koelie73 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:46:
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-NR609 en kom er niet helemaal uit met de listening mode/akoestiek instellingen.

Ik heb UPC icm HD (Cisco box). Als ik een HD kanaal kies en via info kies voor 5.1, dan is het ingangssignaal dus Dolby Digital 5.1. De receiver springt dan over op THX Cinema. Ik wil dat veranderen in Dolby Digital.

Nu heb ik op de Onkyo 2 opties:

1) Via het geavanceerde menu en de optie Listening Mode Preset kan ik voor de UPC Box (CBL/SAT) een standaard weergave/luistermodus kiezen. Dus bij 'Dolby D/Dolby D Plus/TrueHD' wil ik dan dus ook Dolby Digital als standaard output mode kiezen, zodat het UPC ingangssignaal gelijk wordt aan het uitgangssignaal. Echter als ik door de mogelijkheden scroll kom ik behalve alle Game en Studio modes alleen THX Cinema tegen en die verlaagt het volume naar mijn mening teveel. Vreemd genoeg zit Dolby Digital niet in dit rijtje. Zelfde verhaal trouwens bij de volgende: 'DTS/DTS-ES/DTS-HD'. Ik zou nog voor Direct kunnen kiezen; heb ik geprobeerd; weet niet meer wat het was (zoveel geprobeerd) maar klonk minder dus die optie valt af...

2) Als ik nu niet de geavanceerde instellingen gebruik, maar via de Remote kies voor 'Menu', dan zie ik ook een klein menu met input, audio, video, info en listening mode op het scherm verschijnen, een soort quick menu. Hier kan ik bij listening mode wel kiezen voor Dolby Digital als uitgangssignaal, maar dit is dan geen vaste preset. Overigens worden hier ook de opties verdeeld in de 4 hoofdgroepen Movie, Music, Game, THX. In het geavanceerde menu mis ik deze verdeling...

Iemand een idee hoe het kan dat ik in de geavanceerde instellingen een groot aantal luistemodi mis? Volgens de user manual zijn de modes die ontbreken 5.1. Ik heb ook een 5.1. setup; Verder heb ik Audissey gebruikt voor setup, THX speakers, maar THX loudness en settings uit en daarentegen gebruik ik deDynamic EQ en Dynamic Volume (volgens user manual moet dan dus de THX loudness uit). Dit klinkt hier beter dan de THX Loudness optie.
Straight decode heet dit geloof ik in het menu.

Verwijderd

Kan ik het geluid van mijn computer ook gewoon over mijn versterker laten lopen via de wifi. Dus niet mijn computer benaderen vanaf mijn versterker, maar juist andersom ...

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:50:
Kan ik het geluid van mijn computer ook gewoon over mijn versterker laten lopen via de wifi. Dus niet mijn computer benaderen vanaf mijn versterker, maar juist andersom ...
Als je iets meer details geeft, kunnen we daar meer over zeggen, maar in principe is dit mogelijk ja.

Voorwaarden:
• Computer / NAS moet aan staan
• Computer + versterker zitten in hetzelfde netwerk
• Je draait op je computer / NAS een DLNA server (XBMC, foobar2000 met een plugin, WMP9+, etc.)

Als je dan in je Onkyo kiest voor NET en dan DLNA dan krijg je daar je DLNA server te zien en kun je bladeren tussen je muziek.
Ideaal werkt dat standaard overigens niet, maar je kunt het verbeteren door een playlist te maken in je DLNA server of door de app van Onkyo te gebruiken.

Dividend for Starters

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 19:49
Heb sinds een week een ONKYO NR609 in combinatie met een JAMO HCS 608 set.
Ik heb de ONKYO ingeregeld mbv. de audesy+mic settings, alleen heb ik achteraf handmatig de front speakers van -3dB naar 0dB gezet.

Op de ONKYO zit een Ziggo HD ontvanger, HTPC en Panasonic Plasma aangesloten (ARC HDMI) op de daarvoor bestemde poorten. De HTPC zit optisch tbv geluid op digital in port1 van de NR609 aangesloten
Alle HDMI kabels zijn max 1m lang, type flat 1.4 HighSpeed en weggewerkt in een goot van 5x5 samen met de rest van de bekabeling.
Audio zit met 2.5/4mm2 aangesloten mbv "Nakamichi BFA banana plugs 0534E"
Verder is de ONKYO voorzien van de laatst beschikbare firmware en aangesloten op het netwerk.

Nu merk ik dat bij het kijken naar TV zenders er een ruis uit de front speakers klinkt. Bij het kijken van een willekeurige film/muziek mbv de HTPC is deze ruis er niet.
Dit is uiteraard vervelend/irritant en wil dit graag oplossen, maar daarvoor moet ik eerst weten waaraan het ligt.

Iemand tips om hoe dit aan te pakken?

Ik zat zelf te denken om de Ziggo ontvanger rechtstreeks op de TV aan te sluiten om te zien of het probleem er dan nog steeds is (voorheen zat dit ook zo, en had ik geen ruis). Want dan lijkt het probleem bij de ONKYO/Jamo te liggen.

Of zal het kunnen liggen aan de kabels die in het gootje te dicht langs elkaar liggen? Bij zulke korte lengtes zou ik dat eigenlijk niet verwachten.

Mijn PVOutput

Verwijderd

PromWarMachine schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Als je iets meer details geeft, kunnen we daar meer over zeggen, maar in principe is dit mogelijk ja.

Voorwaarden:
• Computer / NAS moet aan staan
• Computer + versterker zitten in hetzelfde netwerk
• Je draait op je computer / NAS een DLNA server (XBMC, foobar2000 met een plugin, WMP9+, etc.)

Als je dan in je Onkyo kiest voor NET en dan DLNA dan krijg je daar je DLNA server te zien en kun je bladeren tussen je muziek.
Ideaal werkt dat standaard overigens niet, maar je kunt het verbeteren door een playlist te maken in je DLNA server of door de app van Onkyo te gebruiken.
Dankjewel.

Maar dit is precies die andere kant op die ik bedoel.

Ik zou de speakers die aangesloten zitten op de versterker, ook als computer speakers willen gebruiken. Zodat het geluid van youtube filmpjes ook over de versterker gaat.

• thunder8

thunder8

Chris12 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:37:
Nu merk ik dat bij het kijken naar TV zenders er een ruis uit de front speakers klinkt. Bij het kijken van een willekeurige film/muziek mbv de HTPC is deze ruis er niet.
Dit is uiteraard vervelend/irritant en wil dit graag oplossen, maar daarvoor moet ik eerst weten waaraan het ligt.

Iemand tips om hoe dit aan te pakken?

Ik zat zelf te denken om de Ziggo ontvanger rechtstreeks op de TV aan te sluiten om te zien of het probleem er dan nog steeds is (voorheen zat dit ook zo, en had ik geen ruis). Want dan lijkt het probleem bij de ONKYO/Jamo te liggen.

Of zal het kunnen liggen aan de kabels die in het gootje te dicht langs elkaar liggen? Bij zulke korte lengtes zou ik dat eigenlijk niet verwachten.
Als de ruis er niet is als je het via de TV aansluit, zou ik het probleem toch eerder bij de decoder/aansluiting gaan zoeken, daar er geen ruis optreedt bij een andere bron aan de Onkyo. (je HTPC)

Je kan uitsluiten of het ligt aan het feit dat de kabels te dicht langs elkaar lopen, door even een andere HDMI kabel buiten die goot om aan te sluiten en kijken of dit soelaas biedt. Als dit zo is, dan zit dus daar het probleem.

• Chris12
thunder8 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:26:
[...]
Je kan uitsluiten of het ligt aan het feit dat de kabels te dicht langs elkaar lopen, door even een andere HDMI kabel buiten die goot om aan te sluiten en kijken of dit soelaas biedt. Als dit zo is, dan zit dus daar het probleem.
ga ik vanavond even uit proberen...

Mijn PVOutput

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Dankjewel.

Maar dit is precies die andere kant op die ik bedoel.

Ik zou de speakers die aangesloten zitten op de versterker, ook als computer speakers willen gebruiken. Zodat het geluid van youtube filmpjes ook over de versterker gaat.
Dat gaat niet via wifi.
Wat jij bedoeld heb ik ook, maar ik heb een SP/DIF kabel tussen m'n PC en m'n versterker :)

Dividend for Starters

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-11 15:14
Na lang zoeken en zoeken en doen..
heb ik hem vorige week eindelijk besteld.. de tx-nr609!
ik kan zo niet wachten en mag hem hopelijk vanavond al halen (als die binnen is) kan niet meer wachten!

ik heb zelf een Philips 46inch led en een Dreambox 800HD se.. Mensen hier ervaring mee icm onkyo 609?

is het voldoende om die dingen met een HDMi kabel aan te sluiten op elkaar of is een SP/Dif tussen de DM800 en de onkyo ook aan te raden?

• Jodi
  • Laatst online: 18-12 22:17

Jodi

No Matches Found

Chris12 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 07:37:
Ik heb dit ook, maar wel iets specifieker. Ik heb TV van stichting kabeltelevisie pijnacker (=CAIWAY), en gebruik een Alphacrypt CAM voor decodering. Het geluid gaat dan via een optische kabel van de TV (Sony 40W4000) naar de 609. Als de zender 'echt' 5.1 geluid uitzendt, heb ik geen ruis; als dat niet het geval is, dan heb ik wel ruis. In de praktijk betekent dit dat alle NL zenders bijvoorbeeld geen ruis geven, maar o.a. Discovery Science wel. Als ik op de Onkyo speel met de listening mode preset kan ik in elk geval de ruis verminderen (of misschien wel helemaal wegkrijgen, weet ik even niet meer zeker).

Zonder Onkyo heb ik geen last van ruis, maar ja, het TV geluid is natuurlijk gewoon stereo. Kabels kunnen het in mijn geval niet zijn, want het lijkt me sterk dat optische kabels gestoord worden door magnetisme. Dan blijven over de TV (of ontvanger) en de Onkyo...

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:52:
Iemand al problemen gehad met zijn Onkyo?

In november berichtte ik al dat mijn versterker kuren had, het switchen door de soundfields zodra je aan de volume knop draaide, nu is het helemaal een drama.
De versterker reageert niet meer op de AB, en niet meer op de volumeknop op de versterker.
Dit schijnt een bekend euvel te zijn volgens verschillende fora.
Het is duidelijk een productiefout, alleen ontkent Onkyo natuurlijk alles.

Het betreft op zijn minst de volgende modellen
RC270, NR708, NR808, NR1008,NR3008, NR5008, Integra 80.2
Volgens CE-repair: er is dus een NR 808 met deze klachten gerepareerd.
Daar is dus de 40pins IDE kabel van de logic controller vervangen.

De oorzaak is niet alleen de kabel, dat betreft een IDE kabel,40 pins, die je dus op een CD-rom of harde schijf vindt. Deze is origineel van zeer slechte kwaliteit en valt uit elkaar als je 'm probeert los te koppelen.
Het blijkt dat Onkyo de prints beschermd heeft met een of ander goedje.
Wanneer de versterker nieuw uit de doos in gebruik genomen gaat worden, wordt deze warm, en druipt het goedje van de prints af op de pootjes van de connectors en microprocessoren. Daar veroorzaakt het sluiting en slaat de versterker op hol.
Het is een klusje van niks om de kabel te vervangen door een goede PC kabel, en de prints te reinigen met spray. Maar helaas vervalt dan de garantie.
Ik ga 'm aanstaande donderdag ook ter reparatie aanbieden, maar ben niet van plan om er 10 weken op te wachten.

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een TS-NR805 die nu dus al een paar jaar oud is.

Nou vind mijn dochter van 1 die knopjes geweldig en heeft ze gisteren iets "voor elkaar" gekregen dat ik niet kan terugdraaien.

Om de volumeknop zit normaal gesproken blauwe verlichting. Deze is nu verdwenen en ik kan niet vinden hoe ik dit terug kan zetten of dat het gewoon stuk is :(

Is er hier iemand die me kan helpen (waarbij ik natuurlijk hoop dat de verlichting niet stuk is... )

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Als het goed is zit er een knop"display" op de versterker en/of de afstandsbediening.
Daarmee kan je de verlichting van de knop aan of uitschakelen en tevens de helderheid van je display regelen.
Ook moet de versterker niet op source direct staan.

Verwijderd

rally schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:26:
Ik heb een TS-NR805 die nu dus al een paar jaar oud is.

Nou vind mijn dochter van 1 die knopjes geweldig en heeft ze gisteren iets "voor elkaar" gekregen dat ik niet kan terugdraaien.

Om de volumeknop zit normaal gesproken blauwe verlichting. Deze is nu verdwenen en ik kan niet vinden hoe ik dit terug kan zetten of dat het gewoon stuk is :(

Is er hier iemand die me kan helpen (waarbij ik natuurlijk hoop dat de verlichting niet stuk is... )
Bij mij heet het Sleep of Dim. Ook het display wordt dan donkerder, bij mijn receiver althans (TX-NR609)

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 22:14
Hallo,

Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een tx-nr 609. Deze heb ik aangesloten op mijn beeldbuis tv, een philips 29pt5407/pt. Wanneer ik speel met de wii, via composiet, heb ik beeld en geluid. Ik heb 2 boxen aangesloten op front (links en rechts)

Vervolgens wil ik mijn tele2 decoder aansluiten via hdmi. Echter krijg ik alleen geluid en geen beeld. Hoe kan dat?

De laatste firmware heb ik inmiddels geinstalleerd. Ook alle kabels nagelopen, allen zitten goed op de plek. De instellingen van de receiver heb ik (nog) met rust gelaten. Is hier iets wat ik moet veranderen?
sjakiepp schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:47:
Vervolgens wil ik mijn tele2 decoder aansluiten via hdmi. Echter krijg ik alleen geluid en geen beeld. Hoe kan dat?

De laatste firmware heb ik inmiddels geinstalleerd. Ook alle kabels nagelopen, allen zitten goed op de plek. De instellingen van de receiver heb ik (nog) met rust gelaten. Is hier iets wat ik moet veranderen?
Is niet mogelijk. Er is geen één receiver die HDMI terug kan zetten naar analoog (composiet, component, S-Video). Bronnen kan je alleen via HDMI aansluiten als je ook de HDMI out van de receiver gebruikt.

Is overigens gisteren ook nog aan bod geweest: FeaR in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 31-01-2012 20:51 ]

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 22:14
FeaR schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:51:
[...]

Is niet mogelijk. Er is geen één receiver die HDMI terug kan zetten naar analoog (composiet, component, S-Video). Bronnen kan je alleen via HDMI aansluiten als je ook de HDMI out van de receiver gebruikt.

Is overigens gisteren ook nog aan bod geweest: FeaR in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"
Bedankt voor je snelle antwoord. Zo te zien heb ik de verkeerde zoektermen gebruikt. Dat wordt sparen voor een nieuwe tv... :p

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Bij mij heet het Sleep of Dim. Ook het display wordt dan donkerder, bij mijn receiver althans (TX-NR609)
Yessss!!!

Dat was het. Moest er wel de afstandbediening bij halen.

Bedankt voor de tip.

http://www.deyterra.com

• Chris12
thunder8 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:26:
[...]

Als de ruis er niet is als je het via de TV aansluit, zou ik het probleem toch eerder bij de decoder/aansluiting gaan zoeken, daar er geen ruis optreedt bij een andere bron aan de Onkyo. (je HTPC)

Jodi schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Ik heb dit ook, maar wel iets specifieker. Ik heb TV van stichting kabeltelevisie pijnacker (=CAIWAY), en gebruik een Alphacrypt CAM voor decodering. Het geluid gaat dan via een optische kabel van de TV (Sony 40W4000) naar de 609. Als de zender 'echt' 5.1 geluid uitzendt, heb ik geen ruis; als dat niet het geval is, dan heb ik wel ruis. In de praktijk betekent dit dat alle NL zenders bijvoorbeeld geen ruis geven, maar o.a. Discovery Science wel. Als ik op de Onkyo speel met de listening mode preset kan ik in elk geval de ruis verminderen (of misschien wel helemaal wegkrijgen, weet ik even niet meer zeker).

Zonder Onkyo heb ik geen last van ruis, maar ja, het TV geluid is natuurlijk gewoon stereo. Kabels kunnen het in mijn geval niet zijn, want het lijkt me sterk dat optische kabels gestoord worden door magnetisme. Dan blijven over de TV (of ontvanger) en de Onkyo...
Ik heb het één en ander uit geprobeerd,maar het ruis probleem blijft.
- heb losse flat 1.4 HDMI kabel (50cm) tussen ONKYO en Ziggo ontvanger gedaan --> ruis blijft
- dikke super-shielded HDMI kabel (1m) tussen ONKYO en Ziggo ontvanger --> ruis blijft
- Ziggo ontvanger rechtstreeks op TV met 1.4 HDMI kabel, geen ruis over TV boxen en JAMO's. (ONKYO wordt ook niet gebruikt dan)

De bron instelling aangepast met 'inteligent audio' optie op -9dB te zetten zodat de ruis weg is, echter daar gaat het gehele volume mee omlaag van de CBL/SAT ingang, als ik het geluid weer hoorbaar (volume omhoog) wil krijgen dan wederom ruis.

Heb nog andere instellingen doorlopen, maar kwam niks tegen om aan te passen.

Volgens mij is de enige oplossing om Ziggo ontvanger op de TV aan te sluiten en dan optische kabel van TV naar ONKYO zoals Jodi hierboven ook heeft gedaan...
Morgen maar eens een 2e optische kabel halen (andere is te kort die ik al heb).

Of zal dat niet nodig zijn met ARC HDMI (welke op TV aanwezig is), zo ja welke settings (zag wat met passthrough voorbij komen) moet ik in de ONKYO doen... of gaat dit automagisch?

Zijn er nog andere dingen om uit te zoeken, dan wel uit te sluiten?

Mijn PVOutput

Verwijderd

Ik ben net zelf een trotse eigenaar geworden van de Onkyo TX-NR609, een ontzettende leuk prijs gekregen via de BTW dagen.

Ik gebruik um 80% voor het bekijken/beluisteren van films, daarbij maak ik gebruik van XBMC (eden) met HDAUDIO ondersteuning. Daarbij vink ik dus de volgende settings aan.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25170804/configaudiohd1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25170804/configaudiohd2.jpg

Ik krijg dus niet de correcte info op het display als ik bijvoorbeeld "Real Steel" aan het kijken ben met de volgende codecs.

Audio: English / Dolby TrueHD Audio / 7.1 / 48 kHz / 4301 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1 / 48 kHz / 640 kbps)
Audio: English / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Audio: English / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Audio: French / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Audio: Portuguese / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Audio: Spanish / Dolby Digital Audio / 5.1 / 48 kHz / 640 kbps
Audio: English / Dolby Digital Audio / 2.0 / 48 kHz / 224 kbps

Is er nog een bepaalde instelling die ik moet aanzetten? Zoals HDMI1 (BD/DVD) en dan op direct? Of THX? zodat de reciever natuurlijk het volgende aangeeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/multimedia/news/d632d5f790c95d8795a45a1e15476d1e.jpg

Iemand eventueel een idee? Zoek functie gebruikt maar zie geen combinatie tussen HTPC+XBMC -> Onkyo.
"Edit- Ik maak gebruik van een GTX550Ti en een HDMI 1.4 kabel naar de Onkyo"

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12 20:21
Ik heb hier ook lang mee lopen stoeien, wat voor videokaart gebruik je? Bij mij was de videokaart niet in staat om 8 kanalen uit te sturen.
Low profile kaart met Dolby HD

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Pagina: 1 ... 21 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.