Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.788 views

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Ondertussen draai ik nu een goede week met de Jamo A102HCS6 Home Cinema Set icm de Onkyo 609.
Draait lekker voor films, maar wil toch iets meer power voor als ik alleen muziek draai.
Nu heb ik nog een setje van deze boxen staan, Tandberg TL-3520. Ze zijn al aardig oud, maar komt lekkere muziek uit! (afgelopen jaar 1 keer gebruikt voor een feestje) Nu zit ik alleen nog te denken hoe ik dit het beste kan opstellen. bij de 5.1 zetten en er zo 7.1 van maken? of de Tandberg speakers op 'groep2' aansluiten? Wat is wijsheid? Nu zit ik te denken het hout van de Tandbergs te schuren, en het mooi te lakken, en het doek te vervangen door een mooi nieuw doek.

inpedance van de Tandberg's is 8 Ohms, 75 watt per box. Het Jamo setje is 6 Ohms( dit staat ook zo ingesteld op de onkyo) dit maakt niet veel uit toch?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2nicri0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/308drug.jpg

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik meen me te herinneren dat er een soort "waar koop je dat" topic was hier op GoT, maar kan het via de search niet vinden :(

Ik ben op zoek naar een iPhone/iPod dock met een geintegreerde voorversterker. Ik weet dat ze er zijn, en op internet is wel eea te vinden, maar dat zijn vaak volledige sets van dock, losse (buizen)versterker en soms zelfs speakertjes die niet voor minder dan 500 euro van eigenaar wisselen. Ik ben dus alleen op zoek naar een dock waar iets van een voorversterker inzit. Iemand hier wellicht een idee waar ik dat kan vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 09-01-2012 16:00 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Tripl3 D schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:19:
PS3 is volgens mij DTS en als ik PCM opzoek op Wikipedia
PS3 kan je instellen op DTS / dolby surround of op PCM. Ik had deze op dolby surround staan totdat ik mertke dat het geluid niet synchroon liep met animaties tijdens spellen. Inmiddels ben ik erachter dat de Onkyo (iig mijn TX-SR308) niks doet met dolby surround geluid qua processing, dus ook geen A/V sync. Nu staat het dus weer op PCM en loopt het geluid weer synchroon met het beeld!

Dit geldt dan blijkbaar ook voor dolby surround geluid bij digitale TV (is me gelukkig nog niet opgevallen). Moet ik mijn ziggo ontvanger via de TV op mijn Onkyo aansluiten voor een goede A/V sync met dolby surround geluid of zijn er andere truucjes voor?
Pixeltje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:59:
Ik meen me te herinneren dat er een soort "waar koop je dat" topic was hier op GoT, maar kan het via de search niet vinden :(
waar koop je dat?
Baldertt schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:14:
[...]
PS3 kan je instellen op DTS / dolby surround of op PCM. Ik had deze op dolby surround staan totdat ik mertke dat het geluid niet synchroon liep met animaties tijdens spellen. Inmiddels ben ik erachter dat de Onkyo (iig mijn TX-SR308) niks doet met dolby surround geluid qua processing, dus ook geen A/V sync. Nu staat het dus weer op PCM en loopt het geluid weer synchroon met het beeld!

Dit geldt dan blijkbaar ook voor dolby surround geluid bij digitale TV (is me gelukkig nog niet opgevallen). Moet ik mijn ziggo ontvanger via de TV op mijn Onkyo aansluiten voor een goede A/V sync met dolby surround geluid of zijn er andere truucjes voor?
Ik vind het maar apart dat je geen lip synchproblemen hebt als je de PS3 instelt op LPCM en wel als je de receiver laat decoderen. Sowieso doet de receiver juist wel wat als je de console op DTS en/of Dolby Digital instelt, dan decodeert de receiver de audio. Op LPCM heeft de PS3 al het werk al gedaan en doet de receiver niets meer. Verhaal is een beetje tegenstrijdig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:08
wars schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:10:
[...]

In de handleiding staat:
When you have selected NET or USB as the input selector, the last selector selected will be set for both Main room and Zone 2.
http://www.manualowl.com/...609/Manual/220695?page=62

Hieruit leid ik af dat de NET en USB functie dus kan gebruikt worden in zone 2, maar dat deze dan ook in de main zone te horen is. En er dus geen andere source gekozen kan worden.
Kan je dat ook niet lezen als:
Omdat NET en USB niet over Zone 2 afgespeeld kunnen worden, zal bij het selecteren van deze opties de vorige keuze actief blijven op zone 2.

Heb geen zone 2 aangesloten en alles staat volledig ingebouwd anders zou ik het wel even voor je testen.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
FeaR schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
Ik vind het maar apart dat je geen lip synchproblemen hebt als je de PS3 instelt op LPCM en wel als je de receiver laat decoderen. Sowieso doet de receiver juist wel wat als je de console op DTS en/of Dolby Digital instelt, dan decodeert de receiver de audio. Op LPCM heeft de PS3 al het werk al gedaan en doet de receiver niets meer. Verhaal is een beetje tegenstrijdig.
De receiver decodeert het geluid wel, maar het processt het niet. Dit staat ook in de handleiding
Akoestiekfunctie Dolby Digital, Dolby D+, True HD, DTS (...)
In deze modus wordt de audio van de ingangsbron weergegeven zonder
surround-sound bewerking. De “Sp Config” (aanwezigheid van luidsprekers),
“Crossover”, “Sp Distance”, “A/V Sync” en heel wat bewerking ingesteld via
AUDIO is uitgeschakeld.
bron: handleiding TX-SR308 op blz 26.

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:27
Mirx_NL schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Kan je dat ook niet lezen als:
Omdat NET en USB niet over Zone 2 afgespeeld kunnen worden, zal bij het selecteren van deze opties de vorige keuze actief blijven op zone 2.

Heb geen zone 2 aangesloten en alles staat volledig ingebouwd anders zou ik het wel even voor je testen.
hmmm ja dat kan ook natuurlijk... als ik m'n 609 heb, zal ik waarschijnlijk enkel analoge bronnen afspelen naar zone 2 , dus in principe geen probleem, maar wel leuk om te weten hoe het nu precies zit. Dus als iemand tijd en zin heeft om dit eens uit te testen....

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 16:01
Ik heb vorige week een Onkyo TX-SR309 besteld bij hifi-corner,
Ik krijg net een mailtje dat deze vandaag word bezorgt bij mij maar dat op de doos staat dat het een Onkyo HTR-548 is. Dit zou echter exact dezelfde receiver moeten zijn met een extra hdmi poort in mijn voordeel.
Ik zie verder zelf ook geen verschillen. De HTR komt uit een samengestelde home cinema set.
Zitten er verschillen in die ik over het hoofd zie of is het puur die hdmi poort?

- In de handleiding zie ik wel dat de HTR dat audyssey heeft en de TX-SR niet.

[ Voor 8% gewijzigd door MTBreak op 10-01-2012 10:57 ]

• Dacuuu
Is er iemand die misschien de antwoorden op mijn vragen weet?

• wars
Degene de een 609 in huis hebben, kunnen die misschien even zeggen welke speakers ze gebruiken?
Ik ben aan het twijfelen tussen een echt 5.1 systeem à la Onkyo SKS-HT728 of Jamo S606 HCS 3 of zelf op termijn een 5.1 samen te stellen (Canton)

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Velen hier hebben Jamo, maar ik heb me laten verleiden door de Dali Zensor 5 fronts, Zensor Vokal center, en Zensor 1 rears. (En heb nog een ouwe JBL sub er naast).

• wars
gysman11 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:01:
Velen hier hebben Jamo, maar ik heb me laten verleiden door de Dali Zensor 5 fronts, Zensor Vokal center, en Zensor 1 rears. (En heb nog een ouwe JBL sub er naast).
die Dali Zensor speakers zijn precies wel een prijsklasse te hoog momenteel :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Mission M3i pakket draaien (m33i, M3C2i, M30i) i.c.m een Jamo SW410E. Hier knalt het dak eraf, dagelijks... :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-12 10:54
wars schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:51:
Degene de een 609 in huis hebben, kunnen die misschien even zeggen welke speakers ze gebruiken?
Ik ben aan het twijfelen tussen een echt 5.1 systeem à la Onkyo SKS-HT728 of Jamo S606 HCS 3 of zelf op termijn een 5.1 samen te stellen (Canton)
Sinds twee weken hier de 609 in combinatie met de Jamo S608 HCS 3 + oude Pure Acoustics sub, bevalt super moet ik zeggen, zeker bij films komen ze erg goed uit de verf.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Dacuuu schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:15:
Ondertussen draai ik nu een goede week met de Jamo A102HCS6 Home Cinema Set icm de Onkyo 609.
Draait lekker voor films, maar wil toch iets meer power voor als ik alleen muziek draai.
Nu heb ik nog een setje van deze boxen staan, Tandberg TL-3520. Ze zijn al aardig oud, maar komt lekkere muziek uit! (afgelopen jaar 1 keer gebruikt voor een feestje) Nu zit ik alleen nog te denken hoe ik dit het beste kan opstellen. bij de 5.1 zetten en er zo 7.1 van maken? of de Tandberg speakers op 'groep2' aansluiten? Wat is wijsheid? Nu zit ik te denken het hout van de Tandbergs te schuren, en het mooi te lakken, en het doek te vervangen door een mooi nieuw doek.

inpedance van de Tandberg's is 8 Ohms, 75 watt per box. Het Jamo setje is 6 Ohms( dit staat ook zo ingesteld op de onkyo) dit maakt niet veel uit toch?

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je er 7.1 van gaat maken zou ik de Tandbergs als Front Left en Front Right neerzetten. Die speakers als rear neerzetten is gewoon zonde. Qua impedantie en dergelijk moet het allemaal niet uitmaken en wel kunnen.
Kan je niet beter kijken wat er allemaal in je budget past voor 5.1? Want het is allemaal persoonlijk en het gros van de setjes is toch wel op een TX-NR609 aan te sluiten zolang je het een beetje in lijn houdt met de receiver.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 10-01-2012 17:28 ]

• Dacuuu
FeaR schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:26:
[...]

Als je er 7.1 van gaat maken zou ik de Tandbergs als Front Left en Front Right neerzetten. Die speakers als rear neerzetten is gewoon zonde. Qua impedantie en dergelijk moet het allemaal niet uitmaken en wel kunnen.
De Tandberg's front left en right was ook mijn idee. Nu nog even opzoeken hoe 7.1 geluid weer gegeven wordt met een film die 5.1 sound bron heeft.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

M'n spaarloon is vrijgekomen en ik vond dat een prima aanleiding om mijn Creative 5.1 setje uit 2001 te vervangen voor een beginnend 5.1 setje.

Het is de Onkyo TXNR509 geworden. Deze voldoet aan mijn eisen:
• Streamen vanaf NAS
• Android app
• Genoeg vermogen kunnen bieden om straks ook in een huiskamer te kunnen staan (nu nog zolderkamer)
• 2+ HDMI ingangen
• Niet te duur:
Wat dat betreft was ik niet zo extreem veeleisend, vind ik. :)

De keuze van de speakers was een stuk moeilijker.
Ik ben absoluut geen audiofiel en kan zonder kromme tenen gerust een half uur luisteren naar geluid uit m'n mobiele telefoon bij gebrek aan beter.

Ondanks de adviezen om zelf te gaan luisteren in een winkel en daarop m'n keuze te baseren, is dat niet een manier die voor mij werkt. De verkoper kan mij een setje van €1200 laten luisteren of een setje van €350 zonder dat ik verschil hoor.. Ook vind ik het not done om 10 verschillende systemen te beluisteren en vervolgens online m'n bestelling te plaatsen omdat het veel geld scheelt.

Uiteindelijk heb ik in de pricewatch op basis van prijs en uiterlijk een keus gemaakt.
Budget: €400
Merken: Canton, KEF, Harman Kardon, Jamo, Onkyo, JBL
Eisen: 5.1 geschikt voor woonkamer

Keuze: Harman/Kardon HKTS 16BQ

Hopelijk helpt dit anderen hun keuze te maken, zoals dit topic, maar ook het Show hier je home cinema topic, mij ook zeker geholpen hebben!

Dividend for Starters

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 20:26
ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en ben al een poosje aan het kijken naar de Onkyo's en dan vooral de RN509 of 609. Ik zou echter voorlopig nog een oud setje speakers willen gebruiken. Ik heb hier nog 2 Kenwood LS-F4s staan. Het zijn 3way speakers met nog een omni-speaker bovenop (volgens de handleiding die ik online kon vinden). Zowel de main als de omni hebben een impedantie van 6 Ohm en een vermogen van beiden max 60 Watt elk.

Nu vraag ik me af of deze speakers (goed) op een Onkyo 509 of 609 te gebruiken zijn? Elke speaker heeft immers 2 kabels: 1 rood-zwarte en 1 blauw-zwarte, en ik zie niet onmiddellijk hoe deze goed aan te sluiten...

Alvast bedankt voor de info!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 08:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik ben van plan een nieuwe AVR + speakers aan te schaffen, misschien dat ik even wacht op wat onkyo deze week aankondigd. Maar alvast een vraag.

De meeste onkyo AVR's geven de keus tussen 2 front speakers Bi-Ampen en 5.1, of niet Bi-Ampen en wel volledig 7.1

Ik gebruik een REL q50 sub (eigenlijk een stealth, maar hij is bijna gelijk aan een q50)

Nu kijk ik best een hoop films en series, wat is de beste optie? wel of niet Bi-Ampen?
Is de betere geluidskwaliteit het verliezen van 2 surround speakers waard?
Matthis schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:41:
ik ben op zoek naar een nieuwe receiver en ben al een poosje aan het kijken naar de Onkyo's en dan vooral de RN509 of 609. Ik zou echter voorlopig nog een oud setje speakers willen gebruiken. Ik heb hier nog 2 Kenwood LS-F4s staan. Het zijn 3way speakers met nog een omni-speaker bovenop (volgens de handleiding die ik online kon vinden). Zowel de main als de omni hebben een impedantie van 6 Ohm en een vermogen van beiden max 60 Watt elk.

Nu vraag ik me af of deze speakers (goed) op een Onkyo 509 of 609 te gebruiken zijn? Elke speaker heeft immers 2 kabels: 1 rood-zwarte en 1 blauw-zwarte, en ik zie niet onmiddellijk hoe deze goed aan te sluiten...

Alvast bedankt voor de info!
Het aansluiten van passieve speakers zal altijd hetzelfde gaan, of je nu speakers hebt van honderd euro of tienduizenden euro's en idem voor de receiver/versterker. En ja, je kan gewoon speakers aansluiten die 6 Ohm zijn, dat mag allemaal geen probleem vormen.
HKS-Skyline schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:10:
Ik ben van plan een nieuwe AVR + speakers aan te schaffen, misschien dat ik even wacht op wat onkyo deze week aankondigd. Maar alvast een vraag.

De meeste onkyo AVR's geven de keus tussen 2 front speakers Bi-Ampen en 5.1, of niet Bi-Ampen en wel volledig 7.1

Ik gebruik een REL q50 sub (eigenlijk een stealth, maar hij is bijna gelijk aan een q50)

Nu kijk ik best een hoop films en series, wat is de beste optie? wel of niet Bi-Ampen?
Is de betere geluidskwaliteit het verliezen van 2 surround speakers waard?
De vraag is sowieso of passief Bi-amp (je hebt immers maar één versterker) wel een verbetering gaat brengen. Genoeg verhalen bekend waarbij het "bi-amp" geen verbetering bracht. Persoonlijk vind ik het erg overrated, zeker in de lagere segmenten. Er zijn merken met speakers van duizenden euro's die geen Bi-wire/-amp ondersteunen. En dan zou het op speakers/versterkers van een paar honderd euro verschil gaan maken? Het staat leuk, dat wel.

Als je je zinnen hebt gezet op een 7.1 setje zou ik daar lekker voor gaan (mits het goed te plaatsen is, want een slecht geplaatste/afgestemde 7.1 kan je surroundbeeld wel verpesten).

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 11-01-2012 03:48 ]

• Wrd
  • Nu online

Wrd

Ik heb een 608 met Jamo S606 HCS 3.
Geluid wat eruit komt vind ik geweldig, al moet ik erbij zeggen dat ik voorheen alleen pc 4.1 speakers had.
Ik ben geen audiofiel, maar ben erg tevreden met mijn opstelling.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-12 19:17
Is er een mogelijkheid om muziek te pushen vanop mijn pc naar mijn receiver (NR509)? Liefst spotify, maar lokale mp3's zou ook al leuk zijn :)
Nu moet ik iedere keer met de smartphone app de juiste muziek selecteren maar dat werkt niet altijd even vlot vind ik.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25
mngm schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:52:
Is er een mogelijkheid om muziek te pushen vanop mijn pc naar mijn receiver (NR509)? Liefst spotify, maar lokale mp3's zou ook al leuk zijn :)
Nu moet ik iedere keer met de smartphone app de juiste muziek selecteren maar dat werkt niet altijd even vlot vind ik.
Je zou misschien een shoutcast of icecast streaming radio server kunnen installeren. Vervolgens laat je de stream door je receiver afspelen. Ik loop ook al een tijdje met dit idee rond, maar ik moet nog een keer uitzoeken wat de mogelijkheden precies zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Spollie op 11-01-2012 13:57 ]

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
mngm schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:52:
windows media speler kan lokale mp3's naar de onkyo pushen.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
Ik heb een Panasonic plasma tv en deze verbonden met de onkyo nr509. Arc aangezet en heel het zaakje werkt prima. probleem is alleen als ik het geluid harder of zachter wil zetten dat dan even het geluid wegvalt.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
matty___ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:41:
Ik heb een Panasonic plasma tv en deze verbonden met de onkyo nr509. Arc aangezet en heel het zaakje werkt prima. probleem is alleen als ik het geluid harder of zachter wil zetten dat dan even het geluid wegvalt.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Ik heb dezelfde setup (panasonic plasma en nr509) maar ik heb daar geen last van (of ooit gehad). Ik gebruik overigens zowel de optie om via de tv het volume van de versterker te regelen als direct.

Heel soms loopt de ARC wel iets te bokken, maar een keer de versterker aan en uit zetten helpt dan vaak voldoende.

• mngm
kippetje01 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:34:
[...]

windows media speler kan lokale mp3's naar de onkyo pushen.
Bedankt! Na even zoeken is het me gelukt, de receiver moet op NET staan, en dan DLNA kiezen, er mag niets aan het spelen zijn en dan werkt het.

• matty___
kippetje01 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:26:
[...]

Ik heb dezelfde setup (panasonic plasma en nr509) maar ik heb daar geen last van (of ooit gehad). Ik gebruik overigens zowel de optie om via de tv het volume van de versterker te regelen als direct.

Heel soms loopt de ARC wel iets te bokken, maar een keer de versterker aan en uit zetten helpt dan vaak voldoende.
soms is het zo makkelijk. Heb een ander nieuwer hdmi kabel gepakt en het werkt nu zoals het moet.

:)

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:28
Zoals wss meerdere hier, heb ik gekozen om een receiver te zoeken om icm boxen mijn huidige setup compleet om te gooien.

Ik bezit op dit moment een mager Logitech G51 speakersetje, wat eerst als pc speaker opgesteld stond, maar nu al een tijdje dient als home theater speakers.
Nu heb ik een tijdje terug een AsRock ION als media speler aangeschaft om al mijn media goed af te spelen.
Verder heb ik een nog analoge tv.

Wat ik nu zoek is een receiver waar ik mijn HTPC via HDMI op kan aansluiten. Hierbij ook mijn analoge tv kabel kan inpluggen en dan via 1 HDMI kabel alles op de tv kan laten verschijnen.

Aangezien ik ook gelijk boxen erbij zoek, kwam ik bij een setje van Onkyo uit, namelijk de HTS-3405, naar mijn weten zit hier een receiver in die vrijwel identiek is als de TX-SR309.

Ik vroeg me af of het dus mogelijk was dit alles te doen op een TX-SR309?
Hogader schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:42:
Wat ik nu zoek is een receiver waar ik mijn HTPC via HDMI op kan aansluiten. Hierbij ook mijn analoge tv kabel kan inpluggen en dan via 1 HDMI kabel alles op de tv kan laten verschijnen.

Aangezien ik ook gelijk boxen erbij zoek, kwam ik bij een setje van Onkyo uit, namelijk de HTS-3405, naar mijn weten zit hier een receiver in die vrijwel identiek is als de TX-SR309.

Ik vroeg me af of het dus mogelijk was dit alles te doen op een TX-SR309?
Met die analoge kabel gaat het mis. Naar mijn weten is er geen één receiver waar je zo een analoge TV op aan kan sluiten. Die zal dus altijd nog direct in de TV moeten. Om geluid van de TV naar de receiver te krijgen kan je gebruik maken van HDMI ARC (mits de TV dat ondersteunt) of anders gebruik maken van de Audio Out van de TV.

• Hogader
FeaR schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:48:
[...]

Met die analoge kabel gaat het mis. Naar mijn weten is er geen één receiver waar je zo een analoge TV op aan kan sluiten. Die zal dus altijd nog direct in de TV moeten. Om geluid van de TV naar de receiver te krijgen kan je gebruik maken van HDMI ARC (mits de TV dat ondersteunt) of anders gebruik maken van de Audio Out van de TV.
Met wat voor kabel kan ik het beste de audio out van de tv naar de TX-SR309 toevoeren?
Hogader schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:51:
[...]
Met wat voor kabel kan ik het beste de audio out van de tv naar de TX-SR309 toevoeren?
Ligt dus aan de TV. Kan dus over HDMI als de TV over HDMI ARC ondersteunt. Verder hebben TV's over het algemeen wel een digitale uitgang (optisch of digitale coax) welke het voordeel heeft dat deze 5.1 weer kan geven. Maar door diverse rechten zal niet elke TV ook 5.1 uitvoeren. En verder is er nog de gewone Stereo RCA welke een TV kan hebben. Elke kabel heeft zo zijn voordelen (analoog vs digitaal). Maar aangezien het analoge TV is heb je maximaal 2.0 stereo en dat gaat over elke kabel wel.

Al met al hangt het dus van de TV af.

• Hogader
Dan komt het zeker goed. Bedankt voor de juiste hulp, weet ik tenminste zeker dat het allemaal loopt zoals het hoort.

• Dacuuu
Soms heb ik toch zo'n raar probleem met mijn 609.

Even de opstelling: Sony tv - 609 - popcornhour mediabox. Als ik mp3's van de popcornhour afspeel(dus vanuit het menu van de popcornhour. Staat er op de 609 'all channel stereo' en dan hoor ik een ruis uit de boxen, dit heb ik ook als ik een .avi afspeel waar het geluid all channel stereo is. als ik heel de boel een reset geef kan het zijn dat het is opgelost, maar vaak ook niet. films met met DTS, DTS HD, etc werkt gewoon goed.

Nu heb ik net alleen de popcornhour een reset gegeven, en dan hoor ik wel weer all channel stereo geluid. Zal dit dan toch een probleem zijn van de popcornhour en niet van de 609?

• matty___
wat is eigenlijk het voordeel van de bananen stekker? heb er nu de speakersdraden zo aan vastgemaakt zoals in de handleiding stond

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:58
matty___ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:07:
wat is eigenlijk het voordeel van de bananen stekker? heb er nu de speakersdraden zo aan vastgemaakt zoals in de handleiding stond
Het voordeel van banaanstekkers is eigenlijk alleen voor het feit als je veel/vaak wisselt van luidspreker's en/of versterker.
En een bijkomend voordeel is dat je speaker kabel niet zo snel oxideerd(de gestripte uiteinde's).

En het is natuurlijk ook zeker voor de mooi (mits je het mooi vind natuurlijk ;) )

Edit: en het is makkelijker/veiliger aan de versterker kant, omdat alle speaker aansluitingen daar vlak bij elkaar zitten heb je snel(ler) kans dat losse koperdraadjes elkaar raken en kortsluiting maken, dit ga je ook mooi tegen met banaan stekkers.

[ Voor 18% gewijzigd door Annuk op 13-01-2012 13:13 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

matty___ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:07:
Gewoon zo laten. Alleen als je veel wisselt van kabels, versterkers, boxen, etc is het handig. Barewire connection is beter, omdat je niet weer een nieuwe overgangslaag in je signaal pad toevoegt. Oxidatie kan voorkomen met barewire connection, maar in de praktijk valt dit heel hard mee.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Ik heb een vraagje over een zo'n 20 jaar oude Onkyo TX860 die ik nog gebruik.

De versterker heeft sinds een paar jaar namelijk het probleem dat het linker kanaal minder luid is dan het rechter, en het probleem lijkt langzaam maar zeker steeds erger te worden. Het is vaak tijdelijk te verhelpen door aan de volumeknop te draaien of de "simulated stereo"/andere instellingenknoppen aan/uit te zetten en soms werkt de versterker ineens wekenlang probleemloos. Maar het is nog steeds een irritant probleem en vaak is het ook niet te 'verhelpen' door wat knoppen aan/uit te zetten.

Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan beginnen om erachter te komen hoe dit probleem veroorzaakt wordt en misschien zelfs hoe ik het op kan lossen? Ik kan al solderen :) AUB geen suggesties om de 'balance' knop te verzetten want ik wil juist niet de hele dag aan die knop hoeven draaien om goed geluid te krijgen.

• Dacuuu
Dinnesch schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:44:

De versterker heeft sinds een paar jaar namelijk het probleem dat het linker kanaal minder luid is dan het rechter, en het probleem lijkt langzaam maar zeker steeds erger te worden. Het is vaak tijdelijk te verhelpen door aan de volumeknop te draaien of de "simulated stereo"/andere instellingenknoppen aan/uit te zetten en soms werkt de versterker ineens wekenlang probleemloos. Maar het is nog steeds een irritant probleem en vaak is het ook niet te 'verhelpen' door wat knoppen aan/uit te zetten.

Heeft iemand enig idee waar ik het beste kan beginnen om erachter te komen hoe dit probleem veroorzaakt wordt en misschien zelfs hoe ik het op kan lossen? Ik kan al solderen :) AUB geen suggesties om de 'balance' knop te verzetten want ik wil juist niet de hele dag aan die knop hoeven draaien om goed geluid te krijgen.
Heb van de binnenkant maar weinig verstand. Maar had hier een 2.0 boxen setje voor de pc. cheap ass spul. Als je daar aan de volume knop draaide ging het ook helemaal verkeerd. Daar was het potmetertje kapot, (volume knopje zelf dus) Nu zeg ik al. Misschien zeg ik wel iets heel doms. Maar wou het toch even kwijt. :9

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:14
Is de TX-NR3007 een mooi alternatief voor de TX-NR809? Er wordt er 1 aangeboden voor 600 euro en hij is wel heel verleidelijk :)
Ik kan er alleen geen apps voor vinden, dat is wel jammer. Maar het meeste netwerkspul dat ik graag zou willen doet-ie wel gewoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Ample Energy op 13-01-2012 17:44 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Dinnesch schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:44:

Vaak kun je dit (tijdelijk) oplossen door de volumeknop een paar keer snel heen en weer te bewegen. Haal wel de spanning er af, dus niet de speakerdraden losmaken. Als dit verschil maakt weet je 100% zeker dat het de potmeter van de volumeregeling is. De volgende stap is dan om die te (laten) vervangen.
@ Dacuuu, niet zo'n domme gedachte hoor :)

2k op west bij Pv Output

Siempie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:43:
Is de TX-NR3007 een mooi alternatief voor de TX-NR809? Er wordt er 1 aangeboden voor 600 euro en hij is wel heel verleidelijk :)
Ik kan er alleen geen apps voor vinden, dat is wel jammer. Maar het meeste netwerkspul dat ik graag zou willen doet-ie wel gewoon.
TX-NR3007 is een stuk beter opgebouwd dan de TX-NR809. De TX-NR3007 heeft één hoofdtrafo voor de versterking en daarnaast nog twee kleintjes voor audio- en videoprocessing. Als je niet om Spotify en dergelijke geeft is de TX-NR3007 een no-brainer ten opzichte van een TX-NR809.

• Ample Energy
Dat dacht ik al, dus ik had de aanbieder al gemaild. Bedankt! Ik hoop zo dat hij nog te koop staat :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24
mngm schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:11:
[...]

Bedankt! Na even zoeken is het me gelukt, de receiver moet op NET staan, en dan DLNA kiezen, er mag niets aan het spelen zijn en dan werkt het.
Kan je misschien precies vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Ik heb de receiver op NET staan en gekozen voor DLNA. Nu heb ik de keuze om verschillende mappen te kiezen waarin de mp3's staan. Dit wil ik (natuurlijk) niet, dit is meer een 'pull' functie.

Maw. hoe krijg je het voor elkaar om via de media player muziek te pushen naar de receiver?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Valkje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:22:
[...]

Kan je misschien precies vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Ik heb de receiver op NET staan en gekozen voor DLNA. Nu heb ik de keuze om verschillende mappen te kiezen waarin de mp3's staan. Dit wil ik (natuurlijk) niet, dit is meer een 'pull' functie.

Maw. hoe krijg je het voor elkaar om via de media player muziek te pushen naar de receiver?
Ik kan met de Onkyo Android app "gewoon" muziek selecteren via Playstation Media Server en TVersity. Als de versterker maar aanstaat. Kun je deze DLNA servers niet 's proberen?

• Valkje
Die kan ik via de app inderdaad selecteren en afspelen Ik wil graag mijn afspeellijst uit Windows media player in shuffel mode afspelen.

Wat ik dacht te kunnen doen is met WMP mijn afspeellijst af te laten spelen en het geluid dus via de receiver te beluisteren via de NET functie.

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 11:01
Geurt-kun schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:30:
[...]

Vaak kun je dit (tijdelijk) oplossen door de volumeknop een paar keer snel heen en weer te bewegen. Haal wel de spanning er af, dus niet de speakerdraden losmaken. Als dit verschil maakt weet je 100% zeker dat het de potmeter van de volumeregeling is. De volgende stap is dan om die te (laten) vervangen.
@ Dacuuu, niet zo'n domme gedachte hoor :)
Zoals ik al aangaf was het vaak tijdelijk op te lossen door aan de (volume)knoppen te draaien, dus dan is het inderdaad waarschijnlijk de potmeter als wat je zegt klopt. Wat bedoel je precies met "haal wel de spanning eraf, dus niet de speakerdraden losmaken"? Ik kan het niet echt in de context van je post plaatsen..

[ Voor 6% gewijzigd door Dinnesch op 13-01-2012 22:27 ]

• mngm
Valkje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:40:
Die kan ik via de app inderdaad selecteren en afspelen Ik wil graag mijn afspeellijst uit Windows media player in shuffel mode afspelen.

Wat ik dacht te kunnen doen is met WMP mijn afspeellijst af te laten spelen en het geluid dus via de receiver te beluisteren via de NET functie.
In windows media player moet je op het album, of afspeellijst ofzo rechts klikken en dan kiezen 'play to', en dan de receiver selecteren.
Je receiver moet dus wel aan staan en in de DLNA stand staan. Wat ik ook nog gedaan heb, maar ik weet niet of dit belangrijk is, is het volgende:
In verkenner op Network klikken (daar moet je je receiver zien staan), en rechts klikken op je receiver en Install klikken. Dan zal hij drivers ofzo installeren voor de receiver en misschien is dat nodig om muziek te pushen.

• Valkje
Thanks, het is gelukt. Was eigenlijk vrij simpel ;)

• demisbr
  • Laatst online: 16-07-2024
Niemand suggesties?

Ik heb nu echt van alles geprobeerd mbt de audio en speakerinstellingen.. heb het idee dat er wel wat verbetering is, maar ben toch nog niet tevreden. Het lijkt me toch dat deze combinatie van receiver en speakerset niet slecht is, en toch in staat moet zijn een mooi geluid te kunnen produceren?

Heb me wat meer ingelezen in Audessey en las oa dat het ten sterkste wordt aangeraden de microfoon op een statief te plaatsen. Misschien moet ik die dan maar aanschaffen en Audessey opnieuw runnen.
demisbr schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:49:
Okee, dus van deze waardes maar afblijven?

Ik heb nog wat zitten spelen met de crossovers, maar krijg het geluid van concerten (met audio op 5.1 of DTS) gewoon niet goed.. het is net of het geluid 'van alle kanten'komt, waarbij er geen strak laag is, en het geheel nogal 'rommelig' en 'afstandelijk' klinkt.

Muziekbestanden (studiomateriaal) in FLAC klinken dan weer wel goed in Stereo mode. En, zoals gezegd, films ook. Het is net alsof voor het surround gedeelte een soort 'film mode' wordt gebruikt..

Moet ik het misschien ergens anders zoeken?

[...]

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb hiervoor een Onkyo receiver gehad, en ik ben overgestapt naar Marantz. Mede omdat deze receivers een goed stereogeluid (voor AV receivers) zouden hebben. Ik gebruik de receiver (NR1501) in combinatie met een Jamo S426 HCS3 setje. Ik ben echter teleurgesteld in de sound, vooral met rock/metal. Ik denk dat de combinatie Marantz-Jamo niet zo lekker is, want in de winkel klonk het stukken beter (aangesloten op KEF speakers volgens mij) Ik heb echter ff geen budget om m'n speakers te upgraden.
Nu zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn met het stereogeluid van bijvoorbeeld een NR509, en dan met name Rock en metal. Ik vermoed dat een paar van jullie in het bezit zijn van een nr509 icm S426, via onze vrienden van Ibood. Is het stereogeluid bij rock/metal warm/koud, schel/vol, gedetailleerd/rommelig..? Graag jullie ervaringen!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MadToin schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:45:
Ik heb hiervoor een Onkyo receiver gehad, en ik ben overgestapt naar Marantz. Mede omdat deze receivers een goed stereogeluid (voor AV receivers) zouden hebben. Ik gebruik de receiver (NR1501) in combinatie met een Jamo S426 HCS3 setje. Ik ben echter teleurgesteld in de sound, vooral met rock/metal. Ik denk dat de combinatie Marantz-Jamo niet zo lekker is, want in de winkel klonk het stukken beter (aangesloten op KEF speakers volgens mij) Ik heb echter ff geen budget om m'n speakers te upgraden.
Nu zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn met het stereogeluid van bijvoorbeeld een NR509, en dan met name Rock en metal. Ik vermoed dat een paar van jullie in het bezit zijn van een nr509 icm S426, via onze vrienden van Ibood. Is het stereogeluid bij rock/metal warm/koud, schel/vol, gedetailleerd/rommelig..? Graag jullie ervaringen!
Mijn ervaring met rock en metal, op een wat oudere Onkyo surround receiver ingesteld op stereo (receiver 5 jaar oud, speakers: Magnat Monitor of IMF TLS 50) is dat het ten eerste heel erg afhangt van de cd-kwaliteit; ik heb cd's waar het geluid gewoon ronduit klote klinkt; blikkerig, hard, schraal, lelijk dus. Alsof je naar een 64kbps mp3 zit te luisteren.

Daarentegen ook CD's die duidelijk beter zijn; vol geluid, goed gebalanceerd en met beide sets speakers erg content mee. Als ik met de IMF-jes luister is het geluid vanzelfsprekend warmer, maar net wat je wilt dus. Ik heb de receiver "neutraal" ingesteld, dus geen bass of treble aanpassingen.

Kortom; denk dat je het meer in je speakers en CD kwaliteit moet zoeken dan in je versterker, op dit prijsniveau ga je geen noemenswaardige verschillen merken denk ik.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• demisbr
  • Laatst online: 16-07-2024
http://ask.audyssey.com/e...lteq?page=2#post_20859841

Deze blog icm de reacties heeft mijn probleem naar voren gebracht:

'Hi Demis, it's very strange for a powered sub to not have a level control. Unfortunately there is little you can do. It's simply too loud to match the other speakers in level and the Onkyo is running out of range to compensate for that. One manual way around it is to measure the level with an SPL meter and then adjust (i.e. turn up) the levels of the other speakers to match the sub.'
'Hi Chris, very interesting reading on these pages!

I have a question though, beacause i have not come across this: My setup consists of an Onkyo TX-NR809 and a Kef T305 speakerset. After running Audyssey, the subwoofer volume level was set at -12 db. In your blog you suggest that in this case you should turn the subwoofer level down, but my sub (Kef T-2) has no volume control available. Does this mean Audyssey will not be able to optomize the settings? If so, is there anything i can do about that?

Thanx in advance for your reply!'

Ben alleen niet echt gelukkig met het antwoord dat door mijn (niet goedkope) sub met een gebrek aan volume aanpassing Audyssey niet goed kan regelen.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-12 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Valkje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:40:

Nou weet ik niet hoe jij tegenover WMP staat, maar ik gebruik het liever niet.
Helaas heb ik voor Winamp nog geen werkende oplossing, maar foobar2000 werkt werkelijk fantastisch via DLNA met de juiste plugin.

Werkt direct out of the box. Nu wil ik alleen nog dat hij verzamel-CD's niet indexeert, maar dat is meer een foobar-issue dan een Onkyo issue :)

Overigens is het voor mij een tijdelijke oplossing. Ik wil namelijk eigenlijk dat mijn pc niet aan hoeft te staan, om toch m'n favoriete muziek te beluisteren.
Als ik weer budget heb, komt er een Synology en ga ik de DLNA-functies daarvan gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 16-01-2012 10:47 ]

Dividend for Starters

• Dacuuu
Gebruiken hier meer mensen de android app van onkyo? werkt hier heel goed, kan handig mijn muziek selecteren wat ik via DLNA afspeel. Maar weet iemand ook hoe ik door spoel in een nr met de app?

• mngm
Volgens mij gaat dat niet, je kan enkel een nummer skippen.
Die app vind ik een geweldige meerwaarde van mijn receiver, maar er missen toch nog een aantal dingen. Ik zou graag de receiver kunnen aanzetten ermee (wake on lan), beter scrollen (nu moet je iedere keer klikken voor een volgende pagina) en inderdaad doorspoelen in een nummer.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 11:40
Dacuuu schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:39:
Gebruiken hier meer mensen de android app van onkyo? werkt hier heel goed, kan handig mijn muziek selecteren wat ik via DLNA afspeel. Maar weet iemand ook hoe ik door spoel in een nr met de app?
Bij mij gaat dit gewoon hoor..
Als ik in de onkyo android app een nummer selecteer om af te spelen gaat er gewoon een balkje lopen met de tijd van het nummer.
Dit balkje kun je ook gewoon verslepen om door te spoelen in een nummer, eigenlijk hetzelfde zoals je in windows mediaplayer doet.

@ Mngm: Scrollen gaat ook gewoon bij mij, weet niet welke versie jullie hebben misschien dat het daar aan ligt?
Ik gebruik versie 1.02.111207a.1964 op een desire HD.

• mngm
Ik heb dezelfde versie, maar toch heb ik geen balkje en kan ik niet scrollen op mijn galaxy S2. Raar.

• Dacuuu
NG00 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Bij mij gaat dit gewoon hoor..
Als ik in de onkyo android app een nummer selecteer om af te spelen gaat er gewoon een balkje lopen met de tijd van het nummer.
Dit balkje kun je ook gewoon verslepen om door te spoelen in een nummer, eigenlijk hetzelfde zoals je in windows mediaplayer doet.

@ Mngm: Scrollen gaat ook gewoon bij mij, weet niet welke versie jullie hebben misschien dat het daar aan ligt?
Ik gebruik versie 1.02.111207a.1964 op een desire HD.
Push jij muziek van je Telefoon naar de onkyo, of selecteer je "NET" en ga je vanaf daar naar DLNA?
mngm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:59:
Ik heb dezelfde versie, maar toch heb ik geen balkje en kan ik niet scrollen op mijn galaxy S2. Raar.
Ik denk dat Mngm muziek pusht ipv DLNA gebruikt? pin me er niet op vast. Maar ik denk dat het wel zo is.

• mngm
Ik heb volgens mij al vanalles gedaan. Spotify via Net. DLNA via NET en ook pushen vanuit wmp, daar kan ik wel gewoon de tijd aanpassen in een nummer vanuit wmp, maar niet bij spotify en DLNA.

• Dacuuu
mngm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:03:
Ik heb volgens mij al vanalles gedaan. Spotify via Net. DLNA via NET en ook pushen vanuit wmp, daar kan ik wel gewoon de tijd aanpassen in een nummer vanuit wmp, maar niet bij spotify en DLNA.
Dus het lukt niet he? Om nrs door te spoelen op je android telefoon terwijl je muziek luisters via DNLA. Ik dacht dat het met de echte afstandsbediening wel lukte..

• Xyanta
mngm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:59:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.staztic.com/screenshots/comonkyoonkyoremote-7-4.jpg

Zo ziet het er bij mij uit en ik kan dus gewoon dat circeltje verslepen om door te spoelen.
Mijn receiver staat gewoon op NET ik selecteer verder niks. Start de app op mijn telefoon en ik kan gewoon de muziek afspelen en doorspoelen etc op mijn telefoon zelf.

• mngm
Ok, maar welke muziek speel je dan af? Muziek die op je smartphone staat? Muziek op je pc dat je via DLNA afspeelt? Muziek via spotify?
Die 2 icoontjes (shuffle, loop) heb ik ook nog niet gezien.

• Xyanta
Dat is muziek die op mijn telefoon staat die ik dus via DLNA afspeel op mijn reciever.
Dus niet via pc of spotify, de muziek staat gewoon op de sd kaart van mijn telefoon.

• Dacuuu
NG00: Wij bedoelen allebei iets anders. Jij bedoeld DLNA, de manier waarop de muziek stream vanaf je telefoon naar je onkyo. Ik bedoel dat je DLNA selecteert op je onkyo om zo muziek te openen wat op de pc staat.

Ik heb even zitten testen.

Dit krijg ik te zien als ik DLNA selecteer op de onkyo zelf, en muziek afspeel wat op de PC staat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EGrV9.jpg

En dit krijg ik te zien als ik muziek vanaf mijn telefoon stream naar de onkyo toe:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5ss4z.jpg

Dus: Muziek afspelen VANAF de PC op de onkyo via DLNA kan je met de android app niet doorspelen ( met de 'echte' afstandbediening wel.

Stream je muziek via DLNA vanaf je telefoon, kan je wel doorspoelen. (dan zie je het nr wat je afspeelt ook boven in het scherm van je telefoon te staan)

• mngm
Duidelijkheid! :)
Ik heb dus nog niet geprobeerd om muziek vanaf mijn telefoon af te spelen, dat zal ik eens doen :)

• Xyanta
Oke dan had ik verkeerd begrepen wat jullie bedoelden, dacht dat jullie uberhaupt niet konden doorspoelen omdat mngm zei dat hij nog nooit die balk gezien had.
Verder heb ik geen ervaring met het streamen van muziek vanuit de pc naar de receiver omdat ik dit nog niet uitgeprobeerd heb. Vind direct via de telefoon net zo makkelijk, en voor radiozenders kan ik gewoon de internetradio van de receiver gebruiken. ;)

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met een Onkyo TX-NR609 met een Wharfdale Moviestar DX1 speakerset?

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 18:20
Hoi,

Ik ben in het bezit van een tx-nr509 waaraan een UPC-box hangt. Nu wil ik die eigenlijk gaan vervangen voor een CI++ module.

Nu gaat echter de UPC-box naar een HDMI-in waardoor ik ook direct geluid over mijn boxen heb. Hoe moet ik dat fixxen als ik straks een CI++ module heb?

*burp*

Doopy-X- schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:20:
Nu gaat echter de UPC-box naar een HDMI-in waardoor ik ook direct geluid over mijn boxen heb. Hoe moet ik dat fixxen als ik straks een CI++ module heb?
HDMI ARC gebruiken (mits beide apparaten daarover beschikken) en anders een S/PDIF-kabel van de TV naar de receiver trekken.

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:42:
[...]

HDMI ARC gebruiken (mits beide apparaten daarover beschikken) en anders een S/PDIF-kabel van de TV naar de receiver trekken.
Fear even offtopic, maar ik vind het goed van je hoe jij steeds vragen beantwoordt van mensen hier met jouw kennis. Erg tof! :)

• Ample Energy
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Fear even offtopic, maar ik vind het goed van je hoe jij steeds vragen beantwoordt van mensen hier met jouw kennis. Erg tof! :)
Als het toch gezegd wordt, wil ik het ook wel doen :+

Ik vind het ook prachtig om te zien hoeveel kennis je in huis hebt, Fear. En nog mooier is het om te zien dat je iedereen zo snel en goed helpt. En niet alleen in dit topic! Je bent niet alleen een moderator die de boel op orde houdt, maar er ook 1 met hart voor z'n werk :D

[ Voor 12% gewijzigd door Ample Energy op 18-01-2012 20:36 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Siempie schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:35:
[...]

Als het toch gezegd wordt, wil ik het ook wel doen :+

Ik vind het ook prachtig om te zien hoeveel kennis je in huis hebt, Fear. En nog mooier is het om te zien dat je iedereen zo snel en goed helpt. En niet alleen in dit topic! Je bent niet alleen een moderator die de boel op orde houdt, maar er ook 1 met hart voor z'n werk :D
QFT :)

• Miki
  • Laatst online: 12:31
Ik wil nog even terug komen op de TX-8050, ik heb zowaar een review gevonden :)

http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx8050.shtml

De review is kwa foto materiaal zeer uitgebreid en krijgt uiteindelijk een score überragend :D
Ik weet niet wat voor referentie kader is gebruikt maar ik denk dat ik enigszins geen buil kan vallen voor die €300+. Ook kun je op de 1 van de foto's de inhoud zien van de versterker en dat stemt mij ook tevreden.
Verder heb ik de afgelopen dagen ook nog gekeken naar andere combinaties zoals de HK 3490 maar dan moet er nog een losse DAC bij zoals een Squeezebox en ik vraag me af of dat kwaliteitsverschil echt ga merken.

De set wordt overigens aangesloten op een opgeknapt setje FB815 van Philips. Ik heb de speakers gerefoamed en de boxen een likje verf gegeven. Ik heb er foto's van dus, mocht er liefhebbers zijn dan kan dat geregeld worden.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Miki schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:50:
Ik wil nog even terug komen op de TX-8050, ik heb zowaar een review gevonden :)

http://www.areadvd.de/hardware/2011/onkyo_tx8050.shtml

De review is kwa foto materiaal zeer uitgebreid en krijgt uiteindelijk een score überragend :D
Ik weet niet wat voor referentie kader is gebruikt maar ik denk dat ik enigszins geen buil kan vallen voor die €300+. Ook kun je op de 1 van de foto's de inhoud zien van de versterker en dat stemt mij ook tevreden.
Verder heb ik de afgelopen dagen ook nog gekeken naar andere combinaties zoals de HK 3490 maar dan moet er nog een losse DAC bij zoals een Squeezebox en ik vraag me af of dat kwaliteitsverschil echt ga merken.

De set wordt overigens aangesloten op een opgeknapt setje FB815 van Philips. Ik heb de speakers gerefoamed en de boxen een likje verf gegeven. Ik heb er foto's van dus, mocht er liefhebbers zijn dan kan dat geregeld worden.
Thanks voor die link! ben ook al een tijdje op zoek naar reviews, lastig te vinden!

Als je wat leuke foto's hebt van die speakers mag dat ook altijd natuurlijk!:)

• HeroS
  • Laatst online: 22-12 19:54

HeroS

SmartHome Nerd

Heb meer mensen vastlopers met het afspelen van MP3/FLac bestanden vanaf een DNLA server?

Soms gaat het switchen naar een andere nummer goed en er zijn ook dagen dat hij continue vastloopt. De enige oplossing dan is de stekker eruit te trekken. Zeer irritant.

Heb trouwens wel de laatste firmware draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door HeroS op 19-01-2012 10:16 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraagje over mijn TX-SR607. Ik krijg met geen mogelijkheid meer het instellingsmenu op de tv te zien. Werkte eerste wel. Wilde vorige week mijn speakers opnieuw afstellen met de bijgeleverde mic en kreeg geen beeld. Zitten rotzooien met instellingen maar heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

• Dacuuu
HeroS schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:15:
Heb meer mensen vastlopers met het afspelen van MP3/FLac bestanden vanaf een DNLA server?

Soms gaat het switchen naar een andere nummer goed en er zijn ook dagen dat hij continue vastloopt. De enige oplossing dan is de stekker eruit te trekken. Zeer irritant.

Heb trouwens wel de laatste firmware draaien.
Welke Type onkyo heb je ? ik heb zelf de 609 met laatste firmware. Nergens geen last van. Steam komt vanaf een windows 7 bak icm windows media player.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Dacuuu >> Goeie vraag...Ik heb een 509.

De vastlopers heb ik trouwens ook als ik spotify gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door HeroS op 19-01-2012 11:33 ]

• Dacuuu
HeroS schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:32:
@Dacuuu >> Goeie vraag...Ik heb een 509.

De vastlopers heb ik trouwens ook als ik spotify gebruik.
Heb je de rest ook een keer een reset gegeven? router/modem etc.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Yup, router, modem en NAS gereset. Ik zou de onkyo nog kunnen resetten maar dan ben ik wel al me instelling kwijt. Dus wilde graag eerst weten of meerdere mensen problemen hebben/hadden.

• berry eggens
  • Laatst online: 24-02-2021
Kon het zo snel niet vinden dus sorry als het al behandeld is.
Maar kan ik met een telefoon, tablet, of PC via DNLA ook hoge resolutie gestreamt worden. Laten we zeggen blu-ray. Zo niet bij welke bitrate houd het op?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb 609 (sinds een paar weken) zag dat er een nieuwe firmware is, als ik die update ben ik dan mijn instellingen ook kwijt. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HeroS schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:22:
Yup, router, modem en NAS gereset. Ik zou de onkyo nog kunnen resetten maar dan ben ik wel al me instelling kwijt. Dus wilde graag eerst weten of meerdere mensen problemen hebben/hadden.
Nooit (509 icm TVersity en/of PMS op een 2008 R2 server). En de functie wordt vaak gebruikt..

• berry eggens
Yeah we hebben in een week mijn huidige huis verkocht en een ander weer gekocht. :)

Nu wil ik in mijn nieuwe huis alles wat ik opneem en download zowel in de woonkamer als in de slaapkamer kunnen kijken. :9 Liefst draadloos hoeft niet.

Ik bezit 2 Panasonic plasma tv's.
De oudeste in woonkamer zonder usb en netwerk aansluitingen.
De op slaapkamer kan wel media opslag aansturen middels USB.
Hier heb ik één Ziggo ontvanger/recorder bij. (heb ik hier wat aan aangezien deze bestanden niet kan delen?)

Verder wil ik hier graag een Onkyo TX-NR609 in de woonkamer voor gebruiken aangezien deze aan te sturen zijn met mijn Android phone.

Ik weet niet waar te beginnen dus hoop op wat voorbeelden tips etc Budget niet te duur

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021

Rme

Hallo iedereen

Vergeef me als dit niet het juiste topic is om deze vraag hier te stellen
12 jaar geleden had ik een surround systeem gekocht van Yamaha met Yamaha speakers. Omdat gedurende 12 jaar de technologie wel eens durft te veranderen wordt het tijd om te upgraden. Nu komen er verschillende merken naar voor maar heb ik absoluut geen idee hoe deze zijn. Het betreft 2 onkyo modellen namelijk de Tx-nr609 en de Tx -nr709. Heeft er iemand deze toestellen en kan die mij mss vertellen wat het verschil is tussen deze beide. Bijkomende vraag....zou ik mijn vorige speakers ( Yamaha ) hier nog op kunnen aansluiten?
Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt

• matty___
berry eggens schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:20:

Verder wil ik hier graag een Onkyo TX-NR609 in de woonkamer voor gebruiken aangezien deze aan te sturen zijn met mijn Android phone.
dit kan ook al met de 509.

• berry eggens
Las ik net indd. Maar hoe kan ik op 2 tv kijken wat ik opneem en download.

• Rme

Rme

Rme schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:49:
Hallo iedereen

Vergeef me als dit niet het juiste topic is om deze vraag hier te stellen
12 jaar geleden had ik een surround systeem gekocht van Yamaha met Yamaha speakers. Omdat gedurende 12 jaar de technologie wel eens durft te veranderen wordt het tijd om te upgraden. Nu komen er verschillende merken naar voor maar heb ik absoluut geen idee hoe deze zijn. Het betreft 2 onkyo modellen namelijk de Tx-nr609 en de Tx -nr709. Heeft er iemand deze toestellen en kan die mij mss vertellen wat het verschil is tussen deze beide. Bijkomende vraag....zou ik mijn vorige speakers ( Yamaha ) hier nog op kunnen aansluiten?
Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt
De Yamaha speakers zijn de nx 220 p: impedance 6 ohm, minimal input 30watt en maximaal 100 watt

• blueface
  • Laatst online: 11:53
Ik ben in het bezit van een prachtig 7.1 systeem te weten:

2X KEF IQ90 (front)
2x KEF IQ50 (rear)
2X KEF IQ10 (side)
1X KEF IQ60 (center)
1X KEF PSW3500 (SUB)

Dit alles heb ik aangesloten op een Onkyo TX-NR807. Tevreden over het geluid. Nu heb ik vorig jaar een nieuwe tv gekocht die 3D ondersteund. Je raad het al, daar kan de 807 niet mee over weg. Het punt is dat ik veel gebruik maak van 3D en dan blijft alleen de optiche aansluiting over. Ik wil dus een nieuwe versterker gaan kopen. Nu zit ik te denken aan de onkyo TX-NR3009. Ik denk dat ik met dat model de speakers beter kan aansturen. Ik heb het idee dat de 807 soms moeite heeft met de IQ90's. Het rare is de IQ50's geven meer bass dan de IQ90's. Heb de bekabeling al nagekeken, maar is allemaal goed aangesloten. Ik denk dat de 807 dus hier wat te kort begint te schieten. Ik heb de IQ90's later gekocht dan de rest. Is de 3009 overkill voor deze set KEF speakers? Ik wil het nu in 1x goed doen. Ik denk namelijk dat ik met de 809 hetzelfde ga krijgen als met de 807. ik heb ook aan de 1009 gedacht, maar ik denk dat ik met de 3009 meer uit deze speakers kan halen. Wat denken jullie?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

berry eggens schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Wat?

• matty___
berry eggens schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:03:
[...]

dat kan eigenlijk niet omdat de opname van een pvr (harddisk recorder) gekoppeld is aan het apparaat zelf.

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

@Dacuuu >> heb hem gereset en probleem is volgens mij opgelost! Bedankt voor het mee denken.

• Dacuuu
HeroS schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:24:
@Dacuuu >> heb hem gereset en probleem is volgens mij opgelost! Bedankt voor het mee denken.
Geen dank hoor. Er zit ook zoveel in zo'n mooie receiver O+

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12 12:50
Hallo aan iedereen,

Wilde jullie een vraag voorstellen

Waarschijnlijk heeft de kleine van mij iets teveel knopjes van mijn sr508 ingedrukt, nu werkt het display in zijn geheel niet meer. Uiteraard heb ik de pure audio knop al geprobeerd, maar dat is het niet (is ook niet blauw)
Het is al eens eerder gebeurd, had toen ook al iets geprobeerd en nadat de receiver een avond uit stond werkte het weer. Echter dit maal blijft het donker. Ook factory reset geprobeerd maar geen verbetering. Iemand nog meer ideeen?

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Zone 2 toevallig aangezet?

• nemol
Ook direct naar gekeken, maar ook dat niet. Gaat het display dan ook uit?

• nemol
nemol schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:24:
Hallo aan iedereen,

Wilde jullie een vraag voorstellen

Waarschijnlijk heeft de kleine van mij iets teveel knopjes van mijn sr508 ingedrukt, nu werkt het display in zijn geheel niet meer. Uiteraard heb ik de pure audio knop al geprobeerd, maar dat is het niet (is ook niet blauw)
Het is al eens eerder gebeurd, had toen ook al iets geprobeerd en nadat de receiver een avond uit stond werkte het weer. Echter dit maal blijft het donker. Ook factory reset geprobeerd maar geen verbetering. Iemand nog meer ideeen?
Probleem opgelost factory reset uitgevoerd met de knoppen op de receiver zelf en niet op de ab. Paar harde klikken verder en het display werkt weer.

• Rme

Rme

Niemand die me kan adviseren?
Rme schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:14:
Niemand die me kan adviseren?
Via de site van Onkyo kan je heel makkelijk meerdere receiver naast elkaar zetten en vergelijken. De verschillen worden op die manier in één overzicht gegeven.

En qua aansluiten van de oude set, mits de subwoofer actief is gaat dat gewoon werken.

Pagina: 1 ... 20 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.