Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:46
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:22:
ik heb de 609 inc Jamo A102HCS6 Home Cinema Set. Nu vind ik het geluid uit de boxjes vrij 'hol' klinken. alsof er geen bas in zit, ik snap wel dat de echte bas uit de subwoofer moet komen. Maar als er vrijwel geen bas in een nummer zit, dan klinkt het nummer vrij blikkerig. Nu kan ik wel van alles instellen op de onkyo, maar wat moet ik instellen om de speakertjes iets meer 'vol' geluid te geven?
Heb je setup mic gebruikt?

Probeer anndere sound modus bv sterEo ipv direct.
Of kijk of je dynamic eq of dynamic volume aan kan zetten.

Neem aan dat je speaker instellingen goed zijn en je cross over freq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb de 609 inc Jamo A102HCS6 Home Cinema Set. Nu vind ik het geluid uit de boxjes vrij 'hol' klinken. alsof er geen bas in zit, ik snap wel dat de echte bas uit de subwoofer moet komen.
Er zal nooit veel laag uit die speakertjes gaan komen, dat is het nadeel van dergelijke melkpakjes. Volgens Jamo zelf gaan ze ook maar tot 150 Hz en dat is niet bijster laag. Sterker nog, dat zijn niveaus waarbij je de subwoofer aan kan wijzen aangezien deze meer als een middentoner gaat dienen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

ik heb de 609 inc Jamo A102HCS6 Home Cinema Set. Nu vind ik het geluid uit de boxjes vrij 'hol' klinken. alsof er geen bas in zit, ik snap wel dat de echte bas uit de subwoofer moet komen. Maar als er vrijwel geen bas in een nummer zit, dan klinkt het nummer vrij blikkerig. Nu kan ik wel van alles instellen op de onkyo, maar wat moet ik instellen om de speakertjes iets meer 'vol' geluid te geven?
Waar staan je speakers op ingesteld? Large, small, etc? En heb je in de Onkyo aangegeven dat er een subwoofer aan hangt? Die optie stond bij mij uit, na inschakelen werd de balans tussen hoog en midden uit de speakers en laag uit de sub ineens een stuk beter.

Iemand trouwens nog een antwoord op mn vraag over de TX 8050?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 03-01-2012 14:20 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:00
Remco Tr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Heb je setup mic gebruikt?

Probeer anndere sound modus bv sterEo ipv direct.
Of kijk of je dynamic eq of dynamic volume aan kan zetten.

Neem aan dat je speaker instellingen goed zijn en je cross over freq.
Nee, Dit omdat de speakers nog niet goed staan in de kamer. Maar het gaat me ook niet om het surround sound, puur om het geluid wat uit de kleine speakertjes komt.
FeaR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Er zal nooit veel laag uit die speakertjes gaan komen, dat is het nadeel van dergelijke melkpakjes. Volgens Jamo zelf gaan ze ook maar tot 150 Hz en dat is niet bijster laag. Sterker nog, dat zijn niveaus waarbij je de subwoofer aan kan wijzen aangezien deze meer als een middentoner gaat dienen.
Maar het lijkt soms alsof mijn heel oud cambridge soundworks 2.1 setje wat aan mijn pc hangt soms beter de hoge tonen weergeeft..
Pixeltje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Waar staan je speakers op ingesteld? Large, small, etc? En heb je in de Onkyo aangegeven dat er een subwoofer aan hangt? Die optie stond bij mij uit, na inschakelen werd de balans tussen hoog en midden uit de speakers en laag uit de sub ineens een stuk beter.

Iemand trouwens nog een antwoord op mn vraag over de TX 8050?
De subwoofer werkt, verder heb ik eigenlijk niets veranderd aan de onkyo.
Bij speaker settings heb ik dit:

Speaker Impedance: 6ohms
Speaker Type(Front) Normal
Powered Zone2: No

Subwoofer: Yes
Front: 80 Hz(THX)
Centre: 80 Hz(THX)
Surround: 80 Hz(THX)

Bij level calibration staat alles op 0dB

Bij EQ settings:
EQ: Manual
Channel: Front
63Hz: 0dB
250Hz: 0dB
1000Hz: 0dB
4000Hz: 0dB
16000Hz: 0dB

En bij Alle andere channels: ook alles op 0dB

Zal ik hem bij de front en bij de andere (uitgezonderd van de Subwoofer) iets moeten plussen bij de hogere Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:01:
[...]
De subwoofer werkt, verder heb ik eigenlijk niets veranderd aan de onkyo.
Bij speaker settings heb ik dit:

Speaker Impedance: 6ohms
Speaker Type(Front) Normal
Powered Zone2: No

Zal ik hem bij de front en bij de andere (uitgezonderd van de Subwoofer) iets moeten plussen bij de hogere Hz?
Daar gaat het fout. Zoals gezegd gaan de Jamo's die je hebt staan vanaf 150 Hz. De subwoofer doet alles onder de 80 Hz. Al met al heb je dus een gat van 70 Hz dat door geen één speaker wordt weergegeven. Crossover moet (veel) hoger, eigenlijk zou je richting de 200 Hz moeten om een vloeiende overgang te krijgen. Maar dat zou ik afraden, dat is gewoon niet om aan te horen om een subwoofer zo hoog door te laten lopen. Maar crossover naar de 150 Hz zal sowieso moeten omdat de Jamo's vanaf 150 Hz beginnen. Die 80 Hz crossover van THX is dus zeker niet heilig, zeker niet met melkpakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
150hz kan wat tricky zijn aangezien dat al zo'n beetje in de regio zit die je kan gaan plaatsen. Dikke kans dat die jamo's wel lager dan 150 gaan, maar met een grotere afwijking. Het zal zoeken worden tussen plaatsbaar laag en het nog acceptabele gat. 80hz is in ieder geval erg laag voor erg kleine speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Maar ik heb THX niet aan staan.Ik heb als ik mp3 luister gewoon ALL CHANNEL aan. Dus verder geen poespas. Vanmiddag een film gekeken, en dit was met DTS geluid. (dat stond op het schermpje van de 609)
Dus als hij gewoon op DTS of ALL CHANNEL staat, dan heeft THX toch niets met muziek luisteren te maken, of maak ik hier een fout?

Edit Ondertussen heb ik ipv

De Front, Centre en surround op 150 Hz gezet. Het lijkt alsof het nu wel mooier klinkt. Wat voller geluid uit de melkpakjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Dacuuu op 03-01-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:15:
Maar ik heb THX niet aan staan.Ik heb als ik mp3 luister gewoon ALL CHANNEL aan. Dus verder geen poespas. Vanmiddag een film gekeken, en dit was met DTS geluid. (dat stond op het schermpje van de 609)
Dus als hij gewoon op DTS of ALL CHANNEL staat, dan heeft THX toch niets met muziek luisteren te maken, of maak ik hier een fout?
Je haalt hier inderdaad dingen door elkaar. De settings in de receiver zijn leidend, wat er op het display van DTS of wat dan ook zal niets aan de crossover van de receiver veranderen.
Edit Ondertussen heb ik ipv

De Front, Centre en surround op 150 Hz gezet. Het lijkt alsof het nu wel mooier klinkt. Wat voller geluid uit de melkpakjes.
Uit de speakers zal geen voller geluid komen (die doen niets onder de 150 Hz), dat komt uit de subwoofer. Je vult nu het gat op tussen de 80 en 150 Hz die je eerst had. Voor een mooi verloop zou je nog wat omhoog kunnen met de crossover, maar niet te veel want dat gaat er niet mooier op worden. Overigens heb je wel geluk dat je denkt dat het uit de speakers komt, dan kan je de subwoofer niet plaatsen en is de luisterervaring wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
FeaR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Je haalt hier inderdaad dingen door elkaar. De settings in de receiver zijn leidend, wat er op het display van DTS of wat dan ook zal niets aan de crossover van de receiver veranderen.

[...]

Uit de speakers zal geen voller geluid komen (die doen niets onder de 150 Hz), dat komt uit de subwoofer. Je vult nu het gat op tussen de 80 en 150 Hz die je eerst had. Voor een mooi verloop zou je nog wat omhoog kunnen met de crossover, maar niet te veel want dat gaat er niet mooier op worden. Overigens heb je wel geluk dat je denkt dat het uit de speakers komt, dan kan je de subwoofer niet plaatsen en is de luisterervaring wel beter.
Het klinkt nu al een stuk beter! Ik ga er nog meer mee googelen.

Maar het is toch een set: Jamo A102HCS6.

Dus dan neem je toch aan dat het toch wel redelijk klinkt?

Heb ondertussen wel een raar probleem. Heb vanmiddag de android app geprobeerd, werkt perfect. Maar als ik nu de normale remote pak, en ik wil in het instellingen menu. dan kom ik gewoon nergens in. Het werkt nu nog alleen maar met de android telefoon. Voor de rest, volume veranderen, en door mappen navigeren werkt dan wel weer op de 'echte remote'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Het klinkt nu al een stuk beter! Ik ga er nog meer mee googelen.

Heb ondertussen wel een raar probleem. Heb vanmiddag de android app geprobeerd, werkt perfect. Maar als ik nu de normale remote pak, en ik wil in het instellingen menu. dan kom ik gewoon nergens in. Het werkt nu nog alleen maar met de android telefoon. Voor de rest, volume veranderen, en door mappen navigeren werkt dan wel weer op de 'echte remote'.
Druk eens op receiver op je remote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Remco Tr schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:08:
[...]

Druk eens op receiver op je remote ;)
1e faal van mij in 2012. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:30:
[...]

1e faal van mij in 2012. 8)7
Komen er vast nog meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Onky SKS-HT648 speakerset (5.1) staat op 150hz ingesteld crossover, na automatische setup. Klopt dat ongeveer op die speakers dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:03:
[...]

Omdat er Jamo op staat en dat wel een oké merk is? Nee, dat heeft er niets mee te maken. Een hoge crossover is gewoon een nadeel van dat soort constructies. Er is geen ruimte voor een goede laag of mid-laag unit in die speakers en dus doet de subwoofer alles. En dan maakt het niet uit of er nu Logitech op de speaker staat, Jamo of wat dan ook. Het punt zit puur in de constructie van de speakers.
Exorcist schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:07:
Mijn Onky SKS-HT648 speakerset (5.1) staat op 150hz ingesteld crossover, na automatische setup. Klopt dat ongeveer op die speakers dat iemand weet?
Voglens Onkyo doen de speakers mee vanaf 70 - 80 Hz, dus dan zou een crossover van 150 Hz wel hoog zijn als de waarden zijn gemeten bij -3 dB. Gemeten bij -6 dB zou het al een stuk beter kloppen. Is zo dus lastig te zeggen aangezien er wat informatie mist.s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-06 23:39
Gisteren mijn eerste receiver aangeschaft, een Onkyo TX-SR308... Prachtig apparaat met veel mogelijkheden en zacht prijsje (150 euro bij Correct) die tevens ook goed klinkt. Hierop heb ik een Harman Kardon HTKS 2BQ aangesloten.

Nu heeft de subwoofer van mijn Harman Kardon set een Trigger poort via 3.5mm (zodat hij automatisch aan of uit gaat), echter heb ik geen idee hoe ik deze nu aan moet sluiten... Hebben Onkyo receivers deze poort? Of heeft mijn uitvoering deze poort niet?

Edit: Niet heel erg goed op het topic gezocht voordat ik ging posten... Bij mijn harmon kardon subwoofer zit een trigger kabel, maar deze is 3.5mm -> 3.5mm en niet 3.5mm -> RCA zoals bij de HTKS16Q of HTKS20Q vermeld werd.

[ Voor 28% gewijzigd door myrmidon192 op 04-01-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 22:15
Ik heb een raar probleem wat ik graag met jullie wil delen. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ben in bezit van een Onkyo TX-SR607 Zwart i.c.m Canton Movie CD 1000 5.1

Ben zeer tevreden met de set, maar na het loskoppelen van de subwoofer voor het plaatsen van de kerstboom heb ik een probleem. Ik heb de subwoofer gisteren weer aangesloten, maar deze geeft geen geluid meer.

Wat heb ik gedaan:

1. Kabels gecontroleerd, maar die zitten goed.
2. Geluid opnieuw met onkyo audyssey setup ingeregeld, maar dan bij de tweede meting ziet de onkyo de subwoofer niet meer.

Wat mij opvalt is dat als ik de onkyo audyssey setup draai dat de subwoofer bij de eerste meetpunt heel licht een bass geluid afgeeft, maar bij de 2e meting ziet de onkyo de subwoofer niet meer.

Hoe staat mijn subwoofer ingesteld:

1. Crossover (Hz): 120 (Max)
2. Volume (dB): 0 (neutraal)

Is mijn subwoofer overleden of die ik iets gigantisch fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 15:58
Ik zou beginnen met de signaalkabel (enkele tulp denk ik) te controleren. het is onwaarschijnlijk dat hij "zomaar" is overleden.

Andere mogelijkheid is dat je de subwoofer op een verkeerde plek op de receiver hebt aangesloten, maar die optie lijkt me niet zo waarschijnlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door midete op 04-01-2012 13:04 . Reden: edit: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
midete schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:02:
Ik zou beginnen met de signaalkabel (enkele tulp denk ik) te controleren. het is onwaarschijnlijk dat hij "zomaar" is overleden.

Andere mogelijkheid is dat je de subwoofer op een verkeerde plek op de receiver hebt aangesloten, maar die optie lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Ja, dat dacht ik ook, maar net met een andere kabel geprobeerd, maar helaas niks...... Heb 2 subwoofer aansluitingen, maar op beide doet die het niet.

Waarom geeft die bij de eerste test/luisterpositie wel een beetje geluid en bij de tweede luisterpositie ziet die de subwoofer niet meer? Ik snap het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Staat de subwoofer wel op "yes" in de settings van de Onkyo? Als de audyssey de subwoofer niet (of nauwelijks) registreert, dan zet ie hem alsnog uit bij de tweede pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
gysman11 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:16:
Staat de subwoofer wel op "yes" in de settings van de Onkyo? Als de audyssey de subwoofer niet (of nauwelijks) registreert, dan zet ie hem alsnog uit bij de tweede pass.
Goede vraag, maar die staat inderdaad op ''YES''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Vjenne-ICT schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:14:
Ik heb een raar probleem wat ik graag met jullie wil delen. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ben in bezit van een Onkyo TX-SR607 Zwart i.c.m Canton Movie CD 1000 5.1

Ben zeer tevreden met de set, maar na het loskoppelen van de subwoofer voor het plaatsen van de kerstboom heb ik een probleem. Ik heb de subwoofer gisteren weer aangesloten, maar deze geeft geen geluid meer.

Wat heb ik gedaan:

1. Kabels gecontroleerd, maar die zitten goed.
2. Geluid opnieuw met onkyo audyssey setup ingeregeld, maar dan bij de tweede meting ziet de onkyo de subwoofer niet meer.

Wat mij opvalt is dat als ik de onkyo audyssey setup draai dat de subwoofer bij de eerste meetpunt heel licht een bass geluid afgeeft, maar bij de 2e meting ziet de onkyo de subwoofer niet meer.

Hoe staat mijn subwoofer ingesteld:

1. Crossover (Hz): 120 (Max)
2. Volume (dB): 0 (neutraal)

Is mijn subwoofer overleden of die ik iets gigantisch fout?
Probeer eens een ipod oid op de tulp ingang van je sub.
Dan weet je tenmiste of het aan de sub ligt of aan de Onkyo

Of probeer andere kabel tussen je Onkyo en de sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438811

Ander vraagje.

Wanneer de Onkyo (TX-NR609) uit staat, lukt het mij niet om deze aan te zetten via de iPhone remote app. Zolang de app actief blijft kan ik hem wel gewoon aan en uit zetten, maar als ik de app opnieuw opstart vindt deze de Onkyo versterker niet meer.
Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless bridge lag, die ik erop aangesloten heb, maar die is wel gewoon in de lucht.

Heb ik ergens een instelling gemist voor sleep modes of wake-up via LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
Heren,

ik ben in het bezit van een Onkyo TX-NR609 icm een HTPC. Vanwege de geluidskwaliteit wil ik de audio het liefst door de versterker laten decoderen. Nadeel hiervan is uiteraard dat de volume instellingen binnen Windows niet meer werken, en het volume op de versterker ingesteld dient te worden.

Mijn vorige versterker had geen HDMI inputs, en zat daardoor analoog aangesloten waarbij de HTPC de audio decodeerde. Nadeel daardoor is dat ik zo gewend ben het volume via mijn diNovo Mini toestenbord te regelen dat ik me nu lichtelijk stoor aan het feit dat ik de afstandsbediening van de Onkyo of tv (voor HDMI-CEC regeling) nodig heb. Ook via de iPone werkt gewoon niet lekker voor me omdat ik de diNovo Mini al gewend ben, ook al zou de Onkyo app en bijvoorbeeld Mobile Mouse de diNovo mini eigenlijk kunnen vervangen.

Ik ben daarom aan het stoeien gegaan met OyremoteCL om te kijken of ik de volume functies aan mijn diNovo Mini kan toevoegen.

Dit is op zich gelukt, en ik kan het volume op zich vanaf de PC regelen. Nadeel is alleen dat op dit moment wanneer ik het volume wijzig MPC-HC soms wel en soms niet uit full-screen springt waardoor een extra keer klikken nodig is om de full-screen weer te activeren. En ja, blijf een (google)tweaker, dus wil die hickup er eigenlijk uit zien te krijgen.

Volume zachter spreekt volgende routine aan die "op de achtergrond" draait:
Zachter.vbs
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run chr(34) & "C:\zachter.bat" & Chr(34), 7
Set WshShell = Nothing

Zachter.bat
C:\oyremotecl.0.2.exe -ip 192.168.0.14 -port 55555 "MVLDOWN"

(p.s. reden dat ik niet de command prompt vanuit de vbs aanroep is omdat ik niet zo snel de syntax kon vinden om dit te doen voor een string waar al een " in zat)

Zoals gezegd werkt dit soms een tijd zonder dat MPC-HC full-screen verlaat, en soms een tijd dat hij terug naar oorspronkelijke window size springt. Hiervoor kan ik geen verklaarbare reden vinden.

Ik kan op zich de vbs aanpassen met send keys zodat hij de full-screen weer activeert, maar ben eigenlijk toch op zoek naar een oplossing waarbij het geen verstoring oplevert.

Iemand hier toevallig ook al mee gestoeid en tips en tricks voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 09-06 17:50

Wrd

Als je de volume van windows niet aan kan passen kan je toch proberen om de volume van je player aan te passen?

Als ik me niet vergis kan je de volume van MPC aanpassen door middel van de boven en onder pijltoetsen.
Lijk me een heel stuk makkelijker dan scripts draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Wrd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:38:
Als je de volume van windows niet aan kan passen kan je toch proberen om de volume van je player aan te passen?

Als ik me niet vergis kan je de volume van MPC aanpassen door middel van de boven en onder pijltoetsen.
Lijk me een heel stuk makkelijker dan scripts draaien.
Als je MPC-HC (of Power-DVD) niet de audio laat decoderen, dan doet de volume regelaar in de applicatie ook niets. Je slaat dan alle volumemixers in Windows over. Dus zowel applicatie als Windows. Alleen mute werkt, omdat deze de output onderbreekt.

Wat het script doet is ongeveer gelijk aan wat een smartphone app doet, ISCP commando's via het netwerk aan de versterker doorgeven waardoor je functies op de versterker aanpast.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirx_NL op 05-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik zit er aan te denken om een instapset thuis neer te zetten, ik doe het nu alleen puur met het geluid wat uit de tv speakers komt.

Wil dus eigenlijk een TX-SR309 combineren met de SKS-HT528 of de SKS-HT648 speakers. Nu vroeg ik me af of de HT648 speakers op deze reciever nou echt zo'n meerwaarde hebben?

Ben met deze combinatie als ik op internet goed rond zoek rond de 400 euro klaar. Goed instapsetje voor films,gamen etc? of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Laatst online: 09-06 17:50

Wrd

Mirx_NL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Als je MPC-HC (of Power-DVD) niet de audio laat decoderen, dan doet de volume regelaar in de applicatie ook niets. Je slaat dan alle volumemixers in Windows over. Dus zowel applicatie als Windows. Alleen mute werkt, omdat deze de output onderbreekt.

Wat het script doet is ongeveer gelijk aan wat een smartphone app doet, ISCP commando's via het netwerk aan de versterker doorgeven waardoor je functies op de versterker aanpast.
Helaas, ik heb zelf een 608 en dat kan toch niet benaderd worden via netwerk.
Wat je dan wel kan proberen is om een .NET app te maken en om dat als windows service te draaien op je HTPC. Ik ben zelf geen .NET programmeur, maar je zou het kunnen vragen in de juiste forum op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Inmiddels werkend gekregen? Heb je nog geprobeerd de receiver te resetten alvorens je aan de slag gaat met de setup-mic?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Laatst online: 16-07-2024
Edit: 'Waarschijnlijk goed te melden met welke waarden Audyssey op de proppen kwam: :)

Sub: ja
Front: 90Hz
Center: 80Hz
Surround: 100Hz
LPF van LFE: 80Hz

Ik heb er al wat mee zitten spelen, maar tot nog toe zonder bevredigend resultaat.'

Bij nader inzien hoort deze post eerder thuis in het Kef - topic, kan deze worden verplaatst?

Ik ben in het bezit van een TX-NR 809, icm een Kef T305 speakerset.

Zeer tevreden over deze combinatie, vooral over de surround prestaties bij films. Over het afspelen van muziekbestanden en het geluid van muziekdvd's/blu ray's ben ik nog niet tevreden, ik vind het klankbeeld niet heel vol en mis ook wat kracht.
Daarom zou ik graag wat advies willen mbt de crossover instellingen.

Heb er wel het eea over gelezen in oa dit topic, maar merk dat ik desondanks niet goed door heb wat nu de beste instellingen zijn.

Specs volgens het boekje:

T301 satellieten
Frequensy response 80Hz-30kHz
Crossover frequency 1.7kHz
Impedance 8ohm

T-2 Subwoofer

Frequency range (3dB) 30 hz-250hz
Low pass filter Fixed 250Hz, 2nd-order

Reacties zijn welkom _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door demisbr op 06-01-2012 14:51 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
freak1982 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:00:
[...]

Inmiddels werkend gekregen? Heb je nog geprobeerd de receiver te resetten alvorens je aan de slag gaat met de setup-mic?
Ja, ik heb vandaag de subwoofer bij mijn ouders getest en daar deed die het ook niet. Om het zeker te weten heb ik de goed werkende subwoofer van mijn ouders meegenomen en die doet het hier ook, dus mijn subwoofer is defect!

Maar als ik een MP3 speler aansluit dan geeft die wel wat geluid, maar heel zachtjes (wel goed hoorbaar), dus ik snap het niet wat er mis is met de sub. Hij gaat verder ook gewoon aan en kraakt verder niet.

Ja, het ziet er naar uit dat ik opzoek moet na een nieuwe subwoofer bij mijn Canton Movie CD 1000 set. Heeft iemand nog suggesties of wellicht hulp om de sub te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FrankoNL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:04:
Ik zit er aan te denken om een instapset thuis neer te zetten, ik doe het nu alleen puur met het geluid wat uit de tv speakers komt.

Wil dus eigenlijk een TX-SR309 combineren met de SKS-HT528 of de SKS-HT648 speakers. Nu vroeg ik me af of de HT648 speakers op deze reciever nou echt zo'n meerwaarde hebben?

Ben met deze combinatie als ik op internet goed rond zoek rond de 400 euro klaar. Goed instapsetje voor films,gamen etc? of raden jullie wat anders aan?
Voor 499 heb je de 509 met de HT648 speakers..heb ik zelf laatst ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:19
Exorcist schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:58:
[...]

Voor 499 heb je de 509 met de HT648 speakers..heb ik zelf laatst ook gekocht.
als complete set? of losse componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:16:
Ja, het ziet er naar uit dat ik opzoek moet na een nieuwe subwoofer bij mijn Canton Movie CD 1000 set. Heeft iemand nog suggesties of wellicht hulp om de sub te testen?
Klinkt misschien heel gek, maar bij mijn sony pascal subwoofer zat de zekering op een aparte plek in het circuit.
Resultaat: De led naast de aan/uit knop brandde wel, maar de rest had geen stroom omdat simpelweg de zekering eruit lag.

Misschien even manual bekijken of als je toch denkt dat hij defect is openschroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirx_NL op 05-01-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FrankoNL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:15:
[...]

als complete set? of losse componenten?
Complete set (de HT-S6405 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:14
Anoniem: 438811 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:26:
Ander vraagje.

Wanneer de Onkyo (TX-NR609) uit staat, lukt het mij niet om deze aan te zetten via de iPhone remote app. Zolang de app actief blijft kan ik hem wel gewoon aan en uit zetten, maar als ik de app opnieuw opstart vindt deze de Onkyo versterker niet meer.
Ik dacht eerst dat het aan mijn wireless bridge lag, die ik erop aangesloten heb, maar die is wel gewoon in de lucht.

Heb ik ergens een instelling gemist voor sleep modes of wake-up via LAN?
Heb je de netwerkinstelling wel op "Enable" staan? Kan je de Onkyo wel vinden als je het ip adres intikt in een webbrowser op de pc of mac? Heeft de Onkyo een vast ip adres? Laatste firmware op de onkyo staan?
Verder heb ik geen idee. Bij mij werkt het met de 509 en Android goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Mirx_NL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:16:
[...]

Klinkt misschien heel gek, maar bij mijn sony pascal subwoofer zat de zekering op een aparte plek in het circuit.
Resultaat: De led naast de aan/uit knop brandde wel, maar de rest had geen stroom omdat simpelweg de zekering eruit lag.

Misschien even manual bekijken of als je toch denkt dat hij defect is openschroeven.
Ja, goede opmerking, maar de zekering heb ik gecheckt en die is nog goed (draadje is niet kapot).

Hoe zag de zekering er bij jou uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:49:
[...]

Ja, goede opmerking, maar de zekering heb ik gecheckt en die is nog goed (draadje is niet kapot).

Hoe zag de zekering er bij jou uit dan?
Heb je alleen gekeken of heb je hem doorgepiept met bv een multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Graag jullie input bij het volgende probleem.
Ben een paar vergelijkbare draadjes tegen gekomen, maar nog steeds niet de oplossing.
Mocht ik niet goed gekeken hebben................sorry....wellicht dan graag een linkje.

Aan mijn NR 609 hangen op dit moment 2 apparaten.

Pioneer BDP LX 55
Samsung ue37d6530

Afspelen DVDs levert uiterst irritante lip sync problemen op.
Dit is niet het geval als ik de Pioneer rechtstreeks aan de Samsung TV hang.
In het Onkyo menu is lip sync ingeschakeld.

Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
mike123 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:43:
[...]

Heb je alleen gekeken of heb je hem doorgepiept met bv een multimeter?
Alleen gekeken. Ik ben altijd in de veronderstelling dat een zekering defect is als het ijzerdraadje is onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:06:
[...]

Alleen gekeken. Ik ben altijd in de veronderstelling dat een zekering defect is als het ijzerdraadje is onderbroken.
Als hij doorgebrand is wel, maar kan ook door trillingen bij de aanhechting aan de binnenzijde los zijn komen. Dat is heel lastig met het oog te zien, maar komt volgens mij niet zo heel vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Mirx_NL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Als hij doorgebrand is wel, maar kan ook door trillingen bij de aanhechting aan de binnenzijde los zijn komen. Dat is heel lastig met het oog te zien, maar komt volgens mij niet zo heel vaak voor.
Ja, dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Tevens geeft die als die aangesloten is op een MP3 speler wel heel licht geluid door.

Net even gekeken of ik nog ene zekering heb liggen, maar er zit een T800/250V in en heb T2.5/250V liggen. Geen idee wat die 800 en 2.5 betekenen, maar komen dus niet overeen en kan dit dus niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
mike123 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:43:
[...]

Heb je de netwerkinstelling wel op "Enable" staan? Kan je de Onkyo wel vinden als je het ip adres intikt in een webbrowser op de pc of mac? Heeft de Onkyo een vast ip adres? Laatste firmware op de onkyo staan?
Verder heb ik geen idee. Bij mij werkt het met de 509 en Android goed.
De maker van Oyremote gaf aan dat de netwerk poort (waarschijnlijk) alleen actief blijft als de reciever in de pass-through standby staat. Maar dat kun je idd snel genoeg testen door de webpage te proberen.
It seems to depend on whether you have the HDMI runnning through the receiver constantly (even in standby) or not. If not, the network component is definitely turned off here. Could also be that there are more than one hardware revision and they behave differently – who knows. Good to hear it works for you though.

February 19, 2010 at 10:18 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, ik vind het leuk om via een VPN de versterker aan/uit te zetten en mijn vriendin als ze thuis is te "verassen" met leuke muziek, ik vind de stand-by () verbruiksgegevens veel te hoog om dit te doen. Van 0,* Watt naar 24~34 Watt vind ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Ja, dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Tevens geeft die als die aangesloten is op een MP3 speler wel heel licht geluid door.

Net even gekeken of ik nog ene zekering heb liggen, maar er zit een T800/250V in en heb T2.5/250V liggen. Geen idee wat die 800 en 2.5 betekenen, maar komen dus niet overeen en kan dit dus niet testen.
Het amperage wat de zekering kan hebben voor hij doorbrand. 0,8 A versus 2,5 A. Beide traag (kan gedurende korte tijd iets meer hebben voor door brand).

Kunt opzich wel testen omdat de andere zekering zwaarder is, maar zit risico aan vast dat wanneer er wel sluiting in de subwoofer zit je meer kapot maakt omdat dan de zekering de elektronica niet op tijd beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Mirx_NL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:23:
[...]

Het amperage wat de zekering kan hebben voor hij doorbrand. 0,8 A versus 2,5 A. Beide traag (kan gedurende korte tijd iets meer hebben voor door brand).

Kunt opzich wel testen omdat de andere zekering zwaarder is, maar zit risico aan vast dat wanneer er wel sluiting in de subwoofer zit je meer kapot maakt omdat dan de zekering de elektronica niet op tijd beschermd.
Bedankt voor de uitleg!

Maar het feit dat de subwoofer wel wat geluid geeft als die aangesloten zit op een MP3 speler geeft mij te kennen dat het niet de zekering kan zijn toch? Of kan het ook zijn dat die te weinig power/stroom krijgt en dus niet het gewenste doorvoer signaal geven waardoor die ook maar heel zacht wat geluid geeft bij vol volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Als er een beetje geluid uitkomt lijkt het onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.
T800/250V betekend Traag (Time Delay) 800 milliampère / 250 Volt. T2.5 is Traag 2,5 Ampère 250 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
mike123 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:31:
[...]

Als er een beetje geluid uitkomt lijkt het onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.
T800/250V betekend Traag (Time Delay) 800 milliampère / 250 Volt. T2.5 is Traag 2,5 Ampère 250 Volt.
Maar ik snap niet waarom die maar heel iets geluid geeft (is net te horen zeg maar) als je alles voluit gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
HermanLR schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:58:
Graag jullie input bij het volgende probleem.
Ben een paar vergelijkbare draadjes tegen gekomen, maar nog steeds niet de oplossing.
Mocht ik niet goed gekeken hebben................sorry....wellicht dan graag een linkje.

Aan mijn NR 609 hangen op dit moment 2 apparaten.

Pioneer BDP LX 55
Samsung ue37d6530

Afspelen DVDs levert uiterst irritante lip sync problemen op.
Dit is niet het geval als ik de Pioneer rechtstreeks aan de Samsung TV hang.
In het Onkyo menu is lip sync ingeschakeld.

Wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

Bedankt voor het meedenken.
Heb je wel al je delay (vertraging) ingesteld? Alleen lipsync aanzetten in niet genoeg. En dat het direct op je tv wel goed gaat klopt. Als hij eerst naar je versterker gaat zit er een grote processor tussen die de boel vertraagd. Je tv doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
Zahariac schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Heb je wel al je delay (vertraging) ingesteld? Alleen lipsync aanzetten in niet genoeg. En dat het direct op je tv wel goed gaat klopt. Als hij eerst naar je versterker gaat zit er een grote processor tussen die de boel vertraagd. Je tv doet dat niet.
Ik ben inderdaad een sukkel, want na nog eens alle menu opties door te lopen(8e keer ofzo) kwam ik inderdaad audio/video synchronisatie tegen.
Een paar msec aangepast en klaar is kees.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Wanneer komen de nieuwe modellen van Onkoy op de markt? Ik wil namelijk de 809 kopen, maar een prijsdaling zou ik zeker waarderen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
HermanLR schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:25:
[...]

Ik ben inderdaad een sukkel, want na nog eens alle menu opties door te lopen(8e keer ofzo) kwam ik inderdaad audio/video synchronisatie tegen.
Een paar msec aangepast en klaar is kees.
Bedankt!
Graag gedaan! En geloof me die kennis heb ik alleen maar door zelf ook t probleem gehad te hebben. Die manuals van Denon (die heb ik) zijn echt verschrikkelijk onoverzichtelijk. Heeft mij ook een paar dagen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 23:08
Ik zit er over te denken om een Onkyo TX-NR 609 aan te schaffen maar ik heb een vraag over de Zone 2.
Kan ik wel geluid krijgen op Zone 2 als ik bijvoorbeeld MP3's stream van mijn Synolgy NAS of gebeurd dat ook digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

VicSmurf schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:27:
Ik zit er over te denken om een Onkyo TX-NR 609 aan te schaffen maar ik heb een vraag over de Zone 2.
Kan ik wel geluid krijgen op Zone 2 als ik bijvoorbeeld MP3's stream van mijn Synolgy NAS of gebeurd dat ook digitaal?
Dat staat toch volledig los van elkaar, of mis ik nu iets? De input staat los van de output, dus het zal je versterker een worst wezen of jij de speakers van zone 2 aanzet of die van zone 1..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Pixeltje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:31:
[...]

Dat staat toch volledig los van elkaar, of mis ik nu iets? De input staat los van de output, dus het zal je versterker een worst wezen of jij de speakers van zone 2 aanzet of die van zone 1..
Neen toch niet. Digitale ingangen kunnen niet over Zone 2 gestuurd worden. Ik vrees er dus een beetje voor.

Ik denk er ook aan om de 609 aan te schaffen. Voorlopig zou ik dan 2 luidsprekers willen kopen. De volgende leken me wel OK: Canton GLE 470.2 of Canton GLE 420.2
Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

TravockMD schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:14:
Enkel loop ik tegen het volgende probleem op:

Tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een serie/film of muziek via mijn mediaspeler, komt het soms voor dat er een gap is van een (fractie van een) seconde waar geen geluid is. (Het beeld blijft wel zichtbaar overigens) Tijdens deze gap zie ik het display op de receiver ook veranderen. (Audio type valt weg)
Ik zat er in eerste instantie zelf aan te denken dat er op dat moment geen geluid was in de audiostream en de receiver dan ergens schakelt oid, maar het is niet enkel tijdens stiltes maar ook op momenten dat er gewoon vol geluid zou moeten zijn.

Nu heb ik een stuk terug gelezen dat iemand (in mijn ogen) iets soortgelijks had, en deze persoon had het opgelost door de audio van zijn mediaspeler via een optisch kabeltje te laten lopen. Maar ik heb ten eerste geen optisch kabeltje liggen om het te proberen en vraag me ten tweede af of het niet anders op te lossen is en of het een probleem te vinden is in mijn mediaspeler of van de receiver.

Edit: Overigens komt "de gap" niet altijd op hetzelfde moment voor. Soms 3x in een minuut, soms 2 uur niet. Ook als hij ergens een "gap" laat horen dan wil het niet zo zijn dat hij bij opnieuw afspelen op datzelfde punt opnieuw een gap laat horen.
Heb een vergelijkbaar iets met mijn 508 receiver. Sluit ik mijn Dell Studio 1749 er op aan via HDMI dan hapert hij regelmatig.
HDMI verwdijnt uit het display van de receiver en bij het film/serie kijken blijft alleen het beeld over.
Heb al meerder HDMI poorten op de receiver geprobeerd en meerdere HDMI kabels.

Via mijn PS3 heb ik er weer geen last van. Bij zowel games spelen als het het via diezelfde laptop streamen naar mijn PS3 van films/series waarvan dan weer het beeld en geluid via de receiver lopen heb ik geen problemen.

Echter bij het derde apparaat, een Sony HDD recorder (RDR HX950, ook aangesloten via HDMI) hapert het geluid af en toe ook als ik een cd met mp3's oid afspeel.

Snap er niets van waarom het bij mijn PS3 wel goed gaat maar met mijn laptop en HDD recorder niet.

Iemand suggesties?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
Beste mensen,
ik ben de gelukkige eigenaar van een TN-NR609 en ik had een vraagje:
Ik heb een Animo IPTV receiver via HDMI aangeloten en vervolgens naar mijn TV.
Als ik nu van zenders wissel lijkt het of de HDMI audio onstabiel is en valt iedere keer weg (HDMI knippert ook op het display).
Dit is niet bij ieder kanaal en het lijkt erop dat als ik een tijdje tv heb gekeken het niet meer voorkomt (dus alleen de eerste 5 minuten dat je nog je programma aan het zoeken bent wat je wilt zien).
Ik heb de nu audio optisch aangesloten maar ik kijk al een tijdje tv dus heb nu geen last...
Iemand enig idee of er ergens een instelling is gemist?
BVD!|
Bestaat dit probleem nog steeds? Ben nu naar de 509 aan het kijken en heb ook een Amino box, dit is dan wel een erg vervelend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-06 11:40
pvanmegen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:28:
[...]

Thanx voor je antwoord. Bij mij werken lokale files meestal, om een of andere reden ook niet altijd. Ik heb geprobeerd de twonkyserver die op de homeserver draait als mediabibliotheek te selecteren en dan af te spelen maar dan doet hij het ook niet. Ook Twonkymanager doet dit overigens niet. Vreemde is dat het met de Onkyo-app op de SG2 het simpel en zonder problemen wel werkt. Er moet toch iets zijn waarmee dit werkt, anders vind ik het DLNA certified label ook niet veel waarde hebben....
Ondertussen heb ik foobar2000 geïnstalleerd en daarmee werkt het streamen wel goed; eenvoudig op te zetten en vanaf elke locatie streamen naar de NR609. Hiervoor heb je wel de UPNP plugin nodig.

Grafisch ziet het er niet zo mooi uit, maar het programma werkt wel lekker snel. Ook de 'stream capture' functie (1411 kbps) is handig als je de audio op je pc wil renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Laatst online: 09:45
welke banaan stekkers worden er aangeraden voor de Onkyo NR609 ?
Ik wil bij allekabels deze gaan kopen, maar er zijn een hoop verschillenden:
http://www.allekabels.nl/...tors/banaan_stekkers.html

Volgens mij is het schroeftype het makkelijkst.

Oja, en luidspreker kabel is 2x2mm dikte voldoende, of kan het ook met 2x1.5mm ?

[ Voor 13% gewijzigd door Chris12 op 07-01-2012 12:45 ]

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris12 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:43:
welke banaan stekkers worden er aangeraden voor de Onkyo NR609 ?
Gebruik de zoekfunctie eens, er is al meer dan genoeg besproken over de dikte van de kabel en over banaanstekkers. Sowieso over de functie van banaanstekkers en welke types er zijn. Wel of niet Banana Plugs? is een mooie om door te lezen voor de diverse types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Laatst online: 09:45
FeaR schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:12:
[...]

Gebruik de zoekfunctie eens, er is al meer dan genoeg besproken over de dikte van de kabel en over banaanstekkers. Sowieso over de functie van banaanstekkers en welke types er zijn. Wel of niet Banana Plugs? is een mooie om door te lezen voor de diverse types.
Thanks voor de doorverwijzing naar dat andere topic, meteen die 0534E connectors rechtstreeks bij de fabrikant besteld! Zien er goed en degelijk uit!

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 09:19
Edit: Staat al beneden.

[ Voor 154% gewijzigd door Ample Energy op 08-01-2012 19:13 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 10:12
Morphix schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:34:
Ik wil binnenkort van mijn Logitech Z5500 overstappen naar een wat betere audio set. Vandaar dat ik al een tijdje op zoek ben naar de juiste receiver (en speakers). Mijn budget zit ergens tussen de €200-€300 max. Nu kwam ik op het internet de Onkyo 578 tegen voor €250 en ik vroeg me af of dat voor die prijs een mooie optie is?

Het idee is om naast een receiver twee boekenplank speakers aan te schaffen en die te gebruiken icm wat er nog past van het logitech setje. Op zich zijn de basis-budget-modellen van de meeste merken daarvoor prima lijkt me, maar het is aan de andere kant ook wel prettig als ik nu iets beters koop en er wat langer mee doe.
Nu is het zo dat ik niet erg veel kan vinden over de 578, behalve dat 'ie 'wel prima' lijkt te zijn. Qua functies zijn HDMI 1.4 en upscaling erg welkom en omdat het 7.1 is kan ik bi-ampen (?) wat wellicht ook leuk is. Waarschijnlijk ga ik er twee Wharfendale Diamond 10.1's mee gebruiken.
Is de Onkyo 578 daarvoor mooi om mee te beginnen?
edit, verkeerde knop

[ Voor 9% gewijzigd door Jsmit86 op 07-01-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-07 00:49

WPN

Ik heb al zo'n 4 jaar de Onkyo HT-R508. http://www.uk.onkyo.com/en/products/ht-r508-43302.html
De remote die erbij hoort is de RC-681M.

Deze remote begint nu kuren te vertonen met de standby-knop en de volume-knop.

De standby-knop werkt niet meer en de knop voor volume reageert trager, deze moet ik dus langer ingedrukt houden voor hij reageerd. De mute werkt nagenoeg niet meer.

Daarnaast ben ik ook de speaker setup microphone kwijt waarmee de receiver getuned kan worden voor de positie van de boxen.

Op http://remotes.com/store/onkyo/rc681m.html staat dat de orginal remote niet meer leverbaar is.
29 dollar en 35 dollar shipping.

Op ebay http://www.ebay.com/itm/N...1M-24140681-/350516203812 is deze te koop, maar 99dollar vind ik wel wat aan de hoge kant.

Op de volgende site staan ook 2 replacement parts voor een acceptabele prijs:
http://www.replacementrem...eiver-Remote-Control.html

weet iemand in nederland een (web)winkel waar ik misschien een replacement remote en mogelijk de setup mic kan krijgen?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Maar ik snap niet waarom die maar heel iets geluid geeft (is net te horen zeg maar) als je alles voluit gooit?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23230

Heb net een Onkyo 609 en Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 set gekocht.
Kan niet in in het Home menu komen om dingen in te stellen van de 609.
TV is ingeplugt op de 609 in de HDMI OUT.

Als ik dan de 609 aan zet en daarna op knop HOME wordt het Home-menu niet zichtbaar zoals in de handleiding staat geschreven.

Iemand een idee wat ik moet doen of fout gaat?

Heb het al gevonden, drukte op de receiver aan en uit knop, je moet de '' mode receiver knop hebben

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 23230 op 08-01-2012 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 18:03
Wat zegt het display van je Onkyo ? Ik kan een aantal dingen bedenken. De eerste is, druk eens op de "receiver" knop op je afstandsbediening en probeer het nog eens ?

Anders moet je het on screen display nog aanzettin in het Onkyo menu, maar bij mij stond ie standaard aan na het aansluiten. Dat is dus een fabrieksinstelling.

En anders toch eens een ander hdmi kabeltje proberen?
Anoniem: 23230 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 00:52:
Heb net een Onkyo 609 en Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 set gekocht.
Kan niet in in het Home menu komen om dingen in te stellen van de 609.
TV is ingeplugt op de 609 in de HDMI OUT.

Als ik dan de 609 aan zet en daarna op knop HOME wordt het Home-menu niet zichtbaar zoals in de handleiding staat geschreven.

Iemand een idee wat ik moet doen of fout gaat?

Heb het al gevonden, drukte op de receiver aan en uit knop, je moet de '' mode receiver knop hebben''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23230

Geweldig ding die 609. Heb net ff update gedaan na laatste firware en nu is Spotify ook zichtbaar in het menu.
Vindt alleen dat die wel erg heet wordt. Heb de fan nog niet horen draaien.
Achter kant heb ik groot gat gezaagt van em kast zodat warmte kan ontsnappen en voor de kabels.
Zit er toch aan te denken om even goed een fan van 20cm te plaatsen, met een fantunnel/shroud voor er boven op die de warme lucht er goed afzuigt.
Komt levensduur altijd te goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 195780 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 03:13:
[quote]Exorcist schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:21:
Tsja, ik vind het leuk om via een VPN de versterker aan/uit te zetten en mijn vriendin als ze thuis is te "verassen" met leuke muziek, ik vind de stand-by () verbruiksgegevens veel te hoog om dit te doen. Van 0,* Watt naar 24~34 Watt vind ik erg veel.
[/quote]

Houd er rekening mee dat je justitie achter je aan krijgt, als je op afstand je vriendin wilt verassen. :F
Er zijn vriendelijker manieren om een relatie te beëindigen. 8)
Ding staat nogal strak ingebouwd, dus die kans bestaat sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:34:
[...]

Heb een vergelijkbaar iets met mijn 508 receiver. Sluit ik mijn Dell Studio 1749 er op aan via HDMI dan hapert hij regelmatig.
HDMI verwdijnt uit het display van de receiver en bij het film/serie kijken blijft alleen het beeld over.
Heb al meerder HDMI poorten op de receiver geprobeerd en meerdere HDMI kabels.

Via mijn PS3 heb ik er weer geen last van. Bij zowel games spelen als het het via diezelfde laptop streamen naar mijn PS3 van films/series waarvan dan weer het beeld en geluid via de receiver lopen heb ik geen problemen.

Echter bij het derde apparaat, een Sony HDD recorder (RDR HX950, ook aangesloten via HDMI) hapert het geluid af en toe ook als ik een cd met mp3's oid afspeel.

Snap er niets van waarom het bij mijn PS3 wel goed gaat maar met mijn laptop en HDD recorder niet.

Iemand suggesties?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418832

Klopt het dat ik zelf altijd de luistermode moet aanpassen aan de hand van de bron? Zo nee dan doe ik iets fout maar geen idee wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Sinds vanmiddag de blije eigenaar van een Onkyo A-9070. Stereo versterker. Nee, geen receiver :P
Tuurlijk, ik kijk ook films, maar het merendeel is toch stereo wat ik luister, en dus geen receiver geupgrade, maar de onkyo gekocht. Nu kan mijn receiver zijn pre-out op de onkyo zijn main in (zit op erg weinig versterkers :( ), en de CD speler op de ingebouwde dac. Heerlijk, vond het ontwerp ook erg mooi, van de TX 8030 trouwens ook. Het deed mij meteen denken aan de oude stereo receivers waar je een FM afstelvenster had met rechts ervan een knop om de zender te zoeken:
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/assets/1/4/6/3/0/TX-8030__S__Front_C220x110.jpg
Lekker aan het luisteren nu, en straks de harmony maar eens opnieuw instellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439798

Beste mede tweakers, mijn aller eerste berichtje.

Net als veel van jullie heb ik ook de Onkyo 609 aangeschaft. Op zich super tevreden mee... behalve het netwerk gedeelte, vind ik toch een teleurstelling. Ik had hem juist gekozen vanwege de netwerk functies.

Spotify kan ik soms niet inloggen, dan geeft ie aan dat mijn password niet correct is. maar goed dat zijn misschien nog kinderziektes met Spotify.

Wat ik veel kwalijker vind is dat de connectie met mijn DLNA server er om de haverklap mee stopt.
Als ik muziek stream via mijn PC gebruik makend van DLNA speelt de 609 zo’n 3 a 4 tracks af en dan verschijnt er "No Server" in het display en stopt hij ermee (hij maakt de playback van het nummer wat ie op dat moment aan het afspelen wel eerst af). Vervolgens moet ik weer opnieuw handmatig contact maken met de server en dan begint het patroon weer opnieuw.

Op het zelfde netwerk zit ook de PS3 en die heeft nooit problemen met het netwerk, kan er uren op gamen en gestreamde films kijken zonder enig probleem.

Weet iemand waarom de Onkyo de verbinding verliest?
Op deze manier is het bijzonder frustrerend om hem met mijn netwerk te gebruiken.

(Heb uiteraard veel van de post in dit topic gelezen maar dit probleem nog niet kunnen terugvinden)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 439798 op 08-01-2012 16:26 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:17
Sinds kort ben ik het bezit van de Onkyo TX-NR509 en heb deze aangesloten op mijn Philips 42PFL7406H. Ik maak gebruik van HDMI-ARC. Deze combinatie werkt verder goed. Ik loop tegen het probleem aan dat de tv spontaan aan gaat als ik kies voor bv. de Tuner- of USB-ingang. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar dit euvel te verhelpen. En zet ik hierna de tv uit dan gaat de receiver ook uit. Weet iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
blauwvinger schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:47:
Sinds kort ben ik het bezit van de Onkyo TX-NR509 en heb deze aangesloten op mijn Philips 42PFL7406H. Ik maak gebruik van HDMI-ARC. Deze combinatie werkt verder goed. Ik loop tegen het probleem aan dat de tv spontaan aan gaat als ik kies voor bv. de Tuner- of USB-ingang. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar dit euvel te verhelpen. En zet ik hierna de tv uit dan gaat de receiver ook uit. Weet iemand hier een oplossing voor ?
Je kan via het HDMI menu bij settings van onkyo de power setting uitzetten.

Dat zorgt ervoor dat je tv niet aangaat of andersom je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 09:19
Ik wil misschien de Kef Q700 kopen. Een nieuwe center, sub en rears komen later wel. Welke receiver raden jullie aan? Ik vind de NR serie heel mooie functies hebben en dacht eerst aan de NR 609, want die is erg goedkoop. Maar dan zie ik mensen met een 250 euro Jamo 5.1 set die hem daarvoor gebruiken. Is de 609 daarvoor overkill of moet ik voor de Kefs meer naar een 709 of 809 gaan kijken? Ik begreep dat er tussen de 609 en 709 niet zo veel verschil zat, maar dat de 809 wel een grote stap voorwaarts is. Maar die is wel erg duur :P
Dus wat zouden jullie gebruiken om die Kefs (ben er nog niet helemaal uit, by the way) mee aan te sturen? Budget heb ik niet, ik spaar door tot ik kan kopen wat ik wil.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 439798 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:24:
Wat ik veel kwalijker vind is dat de connectie met mijn DLNA server er om de haverklap mee stopt.
Als ik muziek stream via mijn PC gebruik makend van DLNA speelt de 609 zo’n 3 a 4 tracks af en dan verschijnt er "No Server" in het display en stopt hij ermee (hij maakt de playback van het nummer wat ie op dat moment aan het afspelen wel eerst af). Vervolgens moet ik weer opnieuw handmatig contact maken met de server en dan begint het patroon weer opnieuw.
Misschien gebruik je verouderde firmware, in de update van 15 september is de stabiliteit van afspelen via dlna verbeterd.

http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

easyriider schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:16:
[...]

Misschien gebruik je verouderde firmware, in de update van 15 september is de stabiliteit van afspelen via dlna verbeterd.

http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html
Heb de laatste firmware erop staan (20 Dec. 2011) dus dat kan het niet zijn.
Muziek naar de PS3 streamen op hetzelfde netwerk via DLNA werkt feilloos. Maar de Onkyo stopt steeds na een paar tracks met de melding 'No Server' in het display. Word er gek van.

Niemand hier met hetzelfde probleem, of een idee voor en oplossing?

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 439798 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:37:
[...]

Muziek naar de PS3 streamen op hetzelfde netwerk via DLNA werkt feilloos. Maar de Onkyo stopt steeds na een paar tracks met de melding 'No Server' in het display. Word er gek van.

thx.
Wat gebruik je? Ik heb met TVersity en PlayStation Media Server onder Server 2008R2 geen enkel probleem, kan uren achtereen streamen. (509).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 439798 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:37:
[...]

thx.
Geen problemen met een 609. Spotify, webradio en DLNA (van een minidlna server) werken prima.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kanarie schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:02:
[...]

Geen problemen met een 609. Spotify, webradio en DLNA (van een minidlna server) werken prima.
Ik heb hier ook geen problemen met het gebruik van DLNA op mijn TX-NR609 (met de laatste fimware) vanaf mijn Synology NAS. Spotify gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over kwijt.

Wellicht moet je je instellingen na kijken op je pc of andere software hiervoor gebruiken zoals hierboven gezegt is.
Wat voor een soort signaal stuurt je PS3 uit naar je versterker? Dolby Digital (en/of DTS) ofd PCM?
En wat voor een soort signaal sturen de andere apparaten uit waar het fout mee gaat? DD/DTS of PCM?

[ Voor 36% gewijzigd door Lip op 09-01-2012 00:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:00:
[...]

Wat gebruik je? Ik heb met TVersity en PlayStation Media Server onder Server 2008R2 geen enkel probleem, kan uren achtereen streamen. (509).
Ik gebruik gewoon Windows Mediaplayer 12 in Windows 7. Bij de instellingen van Windows Media Player zie ik keurig de 609 staan en is ie ook "alllowed' in het netwerk.
Bij het contact maken ziet de 609 ook netjes de music library van de PC, maar zodra ik dus tracks afspeel via de playlists gaat het na een paar nummers mis.

Deze exacte zelfde werkwijze gaat via de PS3 probleemloos. Zou het kunnen dat de 609 problemen ondervind met de Windows media player playlists? Of doe ik iets fundamenteels verkeerd?

Ik kan overigens ook met de 609 contact maken met 'PS3 Mediaserver' maar dan krijg ik helemaal geen playlists te zien.

Maken jullie gebruik van ‘playlists’ of spelen jullie de tracks direct af? Dus gewoon rechtstreeks de muziek bestanden in folders afspelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 439798 op 09-01-2012 08:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 439798 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:03:
[...]

Maken jullie gebruik van ‘playlists’ of spelen jullie de tracks direct af? Dus gewoon rechtstreeks de muziek bestanden in folders afspelen?
Speel rechtsreeks af van DLNA, playlists voor Spotify.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Laatst online: 09:00
Vraagje over onkyo ht-s5405, nu zit ik de set te bekijken. Nu viel mijn oog op een regel uit product details:
-HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video
Switching (2 Inputs and 1 Output)

Impliceerd dit dat als ik een 1080p content via hdmi (bijv dune HD) op de onkyo aanbiedt. Deze op zijn beurd de video signaal 1080i aan de tv dooorgeeft?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shaowoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:43:
Vraagje over onkyo ht-s5405, nu zit ik de set te bekijken. Nu viel mijn oog op een regel uit product details:
-HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video
Switching (2 Inputs and 1 Output)

Impliceerd dit dat als ik een 1080p content via hdmi (bijv dune HD) op de onkyo aanbiedt. Deze op zijn beurd de video signaal 1080i aan de tv dooorgeeft?
Je quote een stuk over Component en je hebt het zelf over HDMI, beiden hebben dus niets met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Laatst online: 09:00
Ahh...faal sry :o
En bedankt voor toelichting

Zit te twijfelen tussen onkyo ht-s5404 en onkyo a/v receiver 309+ speakers (yamaha pd150 ,evt canton 85)
Scheelt ong 100€... Heb een krappe budget (rond 400) :X

Ben zo'n :/ twijfelaar

[ Voor 71% gewijzigd door shaowoo op 09-01-2012 10:35 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
Zijn er persoonlijke ervaringen met de Onkyo TX-8050? Een search levert nagenoeg 0 resultaat op en Google heeft tot nu toe weinig reviews opgeleverd en wat wisselende ervaringen op fora.

Waar ik naar op zoek ben is een 2.0 oplossing(AMP + netwerkreceiver + DAC) en toen kwam ik deze stereo receiver tegen. Op het eerste gezicht wat ik aan specs zie lijkt het me een aardige oplossing waar ook eigenlijk alles op zit wat ik graag zou willen doen. Hoofddoel is muziek beluisteren via, internetradio, spotify streaming, iPod/iPhone aansluiting. Enig idee of dit een goede oplossing is of toch verder kijken en een losse amp met dac/netwerkreceiver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
shaowoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:58:
Ahh...faal sry :o
En bedankt voor toelichting

Zit te twijfelen tussen onkyo ht-s5404 en onkyo a/v receiver 309+ speakers (yamaha pd150 ,evt canton 85)
Scheelt ong 100€... Heb een krappe budget (rond 400) :X

Ben zo'n :/ twijfelaar
Ik heb dezelfde soort afweging moeten maken en heb van de producten waarover ik twijfelde op de site van Onkyo de datasheets opgehaald en uitgeprint. Daarna eens even vergeleken, regel voor regel. En dan kom je erachter dat er toch best veel verschillen zitten tussen de diverse systemen. Natuurlijk moet je zelf bepalen wat voor jou persoonlijk belangrijk is. Maar uiteindelijk ben ik op de HT-S5405 uitgekomen. Moet hem nog wel bestellen, dus kan je nog geen gebruikerservaring geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Miki schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:50:
Zijn er persoonlijke ervaringen met de Onkyo TX-8050? Een search levert nagenoeg 0 resultaat op en Google heeft tot nu toe weinig reviews opgeleverd en wat wisselende ervaringen op fora.

Waar ik naar op zoek ben is een 2.0 oplossing(AMP + netwerkreceiver + DAC) en toen kwam ik deze stereo receiver tegen. Op het eerste gezicht wat ik aan specs zie lijkt het me een aardige oplossing waar ook eigenlijk alles op zit wat ik graag zou willen doen. Hoofddoel is muziek beluisteren via, internetradio, spotify streaming, iPod/iPhone aansluiting. Enig idee of dit een goede oplossing is of toch verder kijken en een losse amp met dac/netwerkreceiver :?
Dat heb ik een tijdje terug ook gevraagd, maar er heeft niemand op geantwoord. Hetgeen mij doet vermoeden dat er bijna niemand met zo'n ding is ;)

Ik zoek hetzelfde als jij, en het grote voordeel van deze is voor mij 2 digitale ingangen én phono. Netwerkaansluiting is ook ideaal.. ik denk dat ik 'm binnenkort maar gewoon bestel, heb er namelijk ook niets negatiefs over gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik vind het.persoonlijk een mooi product, zoals ik een stukje hierboven aanhaalde, het design is mooi. Al is dat natuurlijk persoonlijk. Maar voor het geld krijg je gewoon een degelijke stereo versterker, solide voeding, diverse in-en-uitgangen, en natuurlijk internet/netwerk mogelijkheden, inclusief bediening met je tel. Zie het zo: als je een surround receiver koopt rond die prijs moeten ze ook al.die functies leveren, maar dan met meer kanalen. Nu heb je bijna hetzelfde, maar met minder kanalen, dus eenvoudiger te produceren, waardoor er weer meer te besteden is aan componenten die het geluid ten goede komen. Zoals de 2x8000uf condensators in de voeding. Ik heb er ook naar gekeken, maar wilde wat meer sound quality en wat specifieke eisen, en daardoor op de a-9070 uitgekomen. Dan kom je dus gewoon in een ander prijssegment, evenals een losse eindversterker+dac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Hmm, Audyssey heeft ook nog dit gedaan met het volume van de luidsprekers:

Sub: -10 db
Front left: -5 db
Front right: -4 db
Center: -1 db
Surround left: -10 db
Surround right: -9 db

Ik vraag me af waarom? Is het niet logischer om de waarde van bepaalde speakers (fronts en center?) rond de 0 te houden en de overige speakers daarvandaan bij te stellen?
demisbr schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:02:
Edit: 'Waarschijnlijk goed te melden met welke waarden Audyssey op de proppen kwam: :)

Sub: ja
Front: 90Hz
Center: 80Hz
Surround: 100Hz
LPF van LFE: 80Hz

Ik heb er al wat mee zitten spelen, maar tot nog toe zonder bevredigend resultaat.'

Bij nader inzien hoort deze post eerder thuis in het Kef - topic, kan deze worden verplaatst?

Ik ben in het bezit van een TX-NR 809, icm een Kef T305 speakerset.

Zeer tevreden over deze combinatie, vooral over de surround prestaties bij films. Over het afspelen van muziekbestanden en het geluid van muziekdvd's/blu ray's ben ik nog niet tevreden, ik vind het klankbeeld niet heel vol en mis ook wat kracht.
Daarom zou ik graag wat advies willen mbt de crossover instellingen.

Heb er wel het eea over gelezen in oa dit topic, maar merk dat ik desondanks niet goed door heb wat nu de beste instellingen zijn.

Specs volgens het boekje:

T301 satellieten
Frequensy response 80Hz-30kHz
Crossover frequency 1.7kHz
Impedance 8ohm

T-2 Subwoofer

Frequency range (3dB) 30 hz-250hz
Low pass filter Fixed 250Hz, 2nd-order

Reacties zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

demisbr schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:09:
Hmm, Audyssey heeft ook nog dit gedaan met het volume van de luidsprekers:

Sub: -10 db
Front left: -5 db
Front right: -4 db
Center: -1 db
Surround left: -10 db
Surround right: -9 db

Ik vraag me af waarom? Is het niet logischer om de waarde van bepaalde speakers (fronts en center?) rond de 0 te houden en de overige speakers daarvandaan bij te stellen?

[...]
Die vraag is eerder langsgekomen, heeft te maken met de equalizer. Dus bijv de center staat op -1db, dan kan het zijn dat er een boost op een bepaalde frequentie zit van 1db, dat is dan het 0punt. en om dan niet boven de 0 uit te komen doet hij de andere waardes verder verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

_ferry_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:01:
Ik vind het.persoonlijk een mooi product, zoals ik een stukje hierboven aanhaalde, het design is mooi. Al is dat natuurlijk persoonlijk. Maar voor het geld krijg je gewoon een degelijke stereo versterker, solide voeding, diverse in-en-uitgangen, en natuurlijk internet/netwerk mogelijkheden, inclusief bediening met je tel. Zie het zo: als je een surround receiver koopt rond die prijs moeten ze ook al.die functies leveren, maar dan met meer kanalen. Nu heb je bijna hetzelfde, maar met minder kanalen, dus eenvoudiger te produceren, waardoor er weer meer te besteden is aan componenten die het geluid ten goede komen. Zoals de 2x8000uf condensators in de voeding. Ik heb er ook naar gekeken, maar wilde wat meer sound quality en wat specifieke eisen, en daardoor op de a-9070 uitgekomen. Dan kom je dus gewoon in een ander prijssegment, evenals een losse eindversterker+dac.
Die versterker die jij gekocht hebt is inderdaad een heel mooi apparaat maar wel weer met een andere (specifiekere) toepassing. Hoewel ik moet zeggen dat die "main in" wel erg interessant is. Zou ik mijn huidige 5.1 receiver kunnen laten staan voor films en muziek via stereo doen.

Nog een vraagje over de volume-aanduiding van de onkyo.. hij geeft bij mij alles weer in -65 tot + nogwat (daar ben ik nog nooit geweest). Hoe werkt dat met die aanduiding? Wat is het verschil tussen de - kant en + kant, zeg maar? Ik ben bang dat als ik 'm naar + 10(bijvoorbeeld) draai, dat ik de receiver of de speakers overbelast, maar weet het niet zo goed eigenlijk.. iemand die me hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt, die main in vond ik ook belangrijk, voor als ik en film kijk via de receiver. enig nadeel is dat je de moet aanzetten door in het instelmenu te gaan, al ga ik vanavond even stoeien om dat op mijn harmony in te stellen, zijn iets van 6 knopacties die daarvoor nodig zijn.
Qua volume, ik weet het niet zeker, maar stel dat je bron netjes 0db is(of via digitaal) en je de versterker ook op 0db is ingesteld, dan zal hij op max vermogen staan, dat is dan wel gemeten met een ruissignaal, wat niet echt te vergelijken is met muziek. Dus boven de 0 db kan best, maar zal vervorming toenemen, is het waarschijnlijk veel te hard om gewoon nog nomaal naar te luisteren, of heeft je bron een te laag uitgangsvolume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Okee, dus van deze waardes maar afblijven?

Ik heb nog wat zitten spelen met de crossovers, maar krijg het geluid van concerten (met audio op 5.1 of DTS) gewoon niet goed.. het is net of het geluid 'van alle kanten'komt, waarbij er geen strak laag is, en het geheel nogal 'rommelig' en 'afstandelijk' klinkt.

Muziekbestanden (studiomateriaal) in FLAC klinken dan weer wel goed in Stereo mode. En, zoals gezegd, films ook. Het is net alsof voor het surround gedeelte een soort 'film mode' wordt gebruikt..

Moet ik het misschien ergens anders zoeken?
_ferry_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Die vraag is eerder langsgekomen, heeft te maken met de equalizer. Dus bijv de center staat op -1db, dan kan het zijn dat er een boost op een bepaalde frequentie zit van 1db, dat is dan het 0punt. en om dan niet boven de 0 uit te komen doet hij de andere waardes verder verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
_ferry_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:01:
De A-9070 is idd. een klasse apart maar zoals je terecht aangeeft gaat het dan wel heel erg hard oplopen in de kosten als je er ook nog een netwerkreceiver/dac bij gaat doen. Voor rond de €1200 zijn er dan ook hele nette 2.0 All-in-one oplossingen te verkrijgen zoals de Peachtree Nova bijvoorbeeld.

Keuzes, keuzes, blijft moeilijk om een afweging te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

freak1982 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:18:
Wat voor een soort signaal stuurt je PS3 uit naar je versterker? Dolby Digital (en/of DTS) ofd PCM?
En wat voor een soort signaal sturen de andere apparaten uit waar het fout mee gaat? DD/DTS of PCM?
PS3 is volgens mij DTS en als ik PCM opzoek op Wikipedia
en is ook de standaardopslagvorm van digitaal geluid in computers, in verschillende bestandsformaten en op CD
dan verwacht ik dat mijn laptop en mijn HDD recorder dit signaal versturen.

Anyway, als het hier aan ligt, wat kan ik veranderen om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 11-07 23:08
VicSmurf schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:27:
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Laatst online: 16-05 12:07
In de handleiding staat:
When you have selected NET or USB as the input selector, the last selector selected will be set for both Main room and Zone 2.
http://www.manualowl.com/...609/Manual/220695?page=62

Hieruit leid ik af dat de NET en USB functie dus kan gebruikt worden in zone 2, maar dat deze dan ook in de main zone te horen is. En er dus geen andere source gekozen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

_ferry_ schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:35:
Klopt, die main in vond ik ook belangrijk, voor als ik en film kijk via de receiver. enig nadeel is dat je de moet aanzetten door in het instelmenu te gaan, al ga ik vanavond even stoeien om dat op mijn harmony in te stellen, zijn iets van 6 knopacties die daarvoor nodig zijn.
Qua volume, ik weet het niet zeker, maar stel dat je bron netjes 0db is(of via digitaal) en je de versterker ook op 0db is ingesteld, dan zal hij op max vermogen staan, dat is dan wel gemeten met een ruissignaal, wat niet echt te vergelijken is met muziek. Dus boven de 0 db kan best, maar zal vervorming toenemen, is het waarschijnlijk veel te hard om gewoon nog nomaal naar te luisteren, of heeft je bron een te laag uitgangsvolume.
Ah, dat is fijn.. mijn iPhone heeft een erg laag uitgangsvolume, dus daarbij zou eventueel de volumemeter over de 0dB mogen.. ik hou 'm altijd onder de 0 eigenlijk, omdat zoals je al zegt, het wel erg hard en vervormd wordt als je een CD speelt of via de digitale ingang, er is echter zo'n groot verschil tussen het volume van CD en van iPhone, dat het soms verleidelijk is om nog even aan de volumeknop te draaien ;) Wil alleen mijn speakers niet opblazen :P

Pagina: 1 ... 19 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.