Anoniem: 444033 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:32:
mijne heren.
wie kan mij vertellen ,waarom ik geen bas geluid uit mijn subwoofers van Harman kardon krijg,als ik mijn onkyo TX-nr 609 recevier op pura audio,direct of THX direct zet.!!
wie kan mij helpen.wat doe ik fout.?
alvast bedankt.
ciat
Antwoord is even simpel als voor de hand liggend: Het is een direct signaal. Je moet ook een LFE insturen om het eruit te krijgen.
Als jij een 1.0 tm 5.0 signaal in stuurt, krijg je een 1.0 tm 5.0 signaal uit. Pas zodra je bron ook een LFE (de .1) bevat wordt er een .1 uitgestuurd. Direct betekent dus geen processing, waaronder van x.x naar 5.1 . Uitgezonderd downmixing van het .1 signaal in de front speakers, of 7.x naar 5.x downmixing. Dit wordt door sommige receivers van onkyo ondersteund.
Mocht je een .1 signaal insturen, en geen signaal eruit krijgen is er iets anders aan de hand. Zorg er dan in ieder geval voor dat de LFE/sub in het menu is aangeschakeld, en dat je de juiste crosssover kiest (ik denk dat die sub van jou weinig kan met tonen <30 Hz bijvoorbeeld, en dan hoor je ook niets). En loop alle kabels na, zitten ze op goed uitgang/ingang (zowel bij receiver als bij sub etc).
Maar goed, voor nu genoeg opgaven. Mocht het werken, horen we het hopelijk van je.
En zo niet, dan zien we hopelijk een uitgebreidere post van je, waarin je in ieder geval aangeeft wat je zo allemaal zelf hebt bedacht en gedaan om het probleem te analyseren en/of op te lossen.