Geen subwoofer in Pure Direct modi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444033

Topicstarter
mijne heren.
wie kan mij vertellen ,waarom ik geen bas geluid uit mijn subwoofers van Harman kardon krijg,als ik mijn onkyo TX-nr 609 recevier op pura audio,direct of THX direct zet.!!
wie kan mij helpen.wat doe ik fout.?
alvast bedankt.
ciat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met wat meer informatie geven. Dat je een TX-NR609 van Onkyo hebt is duidelijk, maar welke set hebben we het over als je het over "Harman Kardon" hebt, en hoe is deze aangesloten? Overigens denk ik dat ik het antwoord voor 99% wel weet: lang niet elke receiver stuurt in Direct Mode de Subwoofer Pre-Out aan (hoe je subwoofer wellicht is aangesloten), voor subwoofer aansturing in een Pure-mode zal je High Level aan moeten sluiten. Hoe dat moet en of dat kan staat wel in de handleiding van de Harman Kardon

Verder wijzig ik de titel van dit topic even, want "ciat" is wel een aparte titel die niets zegt. Verder verwachten we op GoT wat eigen inzet. Oftewel eerst zoeken naar een antwoord en als je er dan niet uitkomt ben je meer dan welkom hier wat te posten. Nu zeg ik niet dat je niet gezocht hebt, maar ik kan het niet herleiden uit je post.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-02-2012 19:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 22:48
In mijn Denon moest ik om de subwoofer mee te laten spelen in pure direct , de subwoofer op de pure direct mode zèlf ook instellen, omdat deze standaard uit staat. hoe dat bij Onkyo is geregeld weet ik niet, maar hier zal het vast wat mee te maken hebben.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 444033 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:32:
mijne heren.
wie kan mij vertellen ,waarom ik geen bas geluid uit mijn subwoofers van Harman kardon krijg,als ik mijn onkyo TX-nr 609 recevier op pura audio,direct of THX direct zet.!!
wie kan mij helpen.wat doe ik fout.?
alvast bedankt.
ciat
Antwoord is even simpel als voor de hand liggend: Het is een direct signaal. Je moet ook een LFE insturen om het eruit te krijgen.

Als jij een 1.0 tm 5.0 signaal in stuurt, krijg je een 1.0 tm 5.0 signaal uit. Pas zodra je bron ook een LFE (de .1) bevat wordt er een .1 uitgestuurd. Direct betekent dus geen processing, waaronder van x.x naar 5.1 . Uitgezonderd downmixing van het .1 signaal in de front speakers, of 7.x naar 5.x downmixing. Dit wordt door sommige receivers van onkyo ondersteund.

Mocht je een .1 signaal insturen, en geen signaal eruit krijgen is er iets anders aan de hand. Zorg er dan in ieder geval voor dat de LFE/sub in het menu is aangeschakeld, en dat je de juiste crosssover kiest (ik denk dat die sub van jou weinig kan met tonen <30 Hz bijvoorbeeld, en dan hoor je ook niets). En loop alle kabels na, zitten ze op goed uitgang/ingang (zowel bij receiver als bij sub etc).

Maar goed, voor nu genoeg opgaven. Mocht het werken, horen we het hopelijk van je.

En zo niet, dan zien we hopelijk een uitgebreidere post van je, waarin je in ieder geval aangeeft wat je zo allemaal zelf hebt bedacht en gedaan om het probleem te analyseren en/of op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444033

Topicstarter
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reactie's.
ik heb gewoon HKTS 11 5.1 system van Harman kardon aan mijn onkyo 609 aangesloten.Ik heb gewoon luidspreker calibratie uitgevoerd.Dit moet voldoende zijn,dacht ik.Maar tevergeefs ,ik krijg geen bas geluid uit subwoofers,als ik hem op pure audio,THX pure etc.zet.
Verder,alles werk prima.Ik heb alles na gekeken (aansluitingen ) en opnieuwe afgesteld.Ik heb mijn subwoofer gewoon op sub.out aangesloten.
ik heb ook LFE in het menu aangeschakeld,tevergeefs,
graag hoor ik van jullie.
alvast bedankt.
ciat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat wil je nu horen dan? Er zijn meerdere mogelijkheden en oplossingen aangedragen. Echter post je nu weer bijna dezelfde informatie uit de TS. Het zou handiger zijn als je vertelt wat je met de gegeven informatie hebt gedaan. Een calibratie uitvoeren heeft verder niets te maken met hoe een subwoofer in Pure Direct gaat werken. Geef eens informatie waarom gevraagd word, dus wat je afspeelt (is dat 2.0 materiaal of 5.1), et cetera. Op deze manier komen we niets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:32

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 444033 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:01:
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reactie's.
ik heb gewoon HKTS 11 5.1 system van Harman kardon aan mijn onkyo 609 aangesloten.Ik heb gewoon luidspreker calibratie uitgevoerd.Dit moet voldoende zijn,dacht ik.Maar tevergeefs ,ik krijg geen bas geluid uit subwoofers,als ik hem op pure audio,THX pure etc.zet.
Verder,alles werk prima.Ik heb alles na gekeken (aansluitingen ) en opnieuwe afgesteld.Ik heb mijn subwoofer gewoon op sub.out aangesloten.
ik heb ook LFE in het menu aangeschakeld,tevergeefs,
graag hoor ik van jullie.
alvast bedankt.
ciat
De gehele calibratie wordt met de Pure Direct mode omzeilt, want je wilt dat de versterker de bron 1:1 volgt zonder iets toe te voegen. Als je je sub mee wilt laten spelen, dan moet je hem high leven aansluiten. Er is geen andere optie. THX direct is bedoeld sets met wat grotere luidsprekers die ook uit zichzelf een goede laag weergave hebben. Dus het gehele spectrum gaat naar de speakers en de sub zal in THX direct alleen voor LFE zorgen.

Het ontgaat me eigenlijk ook waarom je dit wilt.. Pure direct is leuk als je goede full range speakers hebt en je speakers perfect kan opstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 08-02-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:19
Hoe heb je je afspeelapparaat aangesloten op de versterker en wat voor een materiaal speel je af? Zoals hierboven ook al wordt gezegd: als je de bron met bijvoorbeeld optical of coaxial hebt aangesloten, maar deze slechts 2.0 uitstuurt, zal je in "direct" modus de subwoofer dus niet gebruiken. Omgekeerd, als je wel een bron hebt die 5.1 audio kan uitsturen maar je hebt deze alleen stereo aangesloten (met bijvoorbeeld alleen een rode+witte tulpstekker) ga je je subwoofer ook niet horen.

[ Voor 7% gewijzigd door accountabc op 08-02-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heb je geen mogelijkheid om een test signaal door je kanalen te sturen?
Ik heb zelf een Yamaha receiver en die heeft die functie wel. Zo hoor ik duidelijk dat mn sub goed is aangesloten.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DjVe schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:05:
[...]
Pure direct is leuk als je goede full range speakers hebt en je speakers perfect kan opstellen.
Dat van de Full Range speakers kan je dus omzeilen door de subwoofer High Level aan te sluiten (dan krijgt deze altijd signaal) of een receiver te hebben die de subwoofer wel aan kan sturen in Pure Direct mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:32

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:40:
[...]

Dat van de Full Range speakers kan je dus omzeilen door de subwoofer High Level aan te sluiten (dan krijgt deze altijd signaal) of een receiver te hebben die de subwoofer wel aan kan sturen in Pure Direct mode.
of je zet de receiver op de gekalibreerde stereo modus en stelt je sub gewoon goed af...zelfde effect
Pagina: 1