Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.837 views

Verwijderd

Hallo mensen, zit met een probleem en ik weet niet hoe ik het op moet lossen.
Twee weken geleden een Onkyo 609 gekocht via amazon duitsland.
De receiver geeft prachtig geluid en beeld en ben er erg tevreden over.

Echter krijg het niet voor elkaar om het analoog component en/of composite signaal
via HDMI uitgestuurd te krijgen naar mijn TV. Analoog in => analoog uit geen probleem.
HDMI in => HDMI uit ook geen probleem. Wil echter alles over de HDMI kabel laten
omdat zodat ik de component kabel kan weghalen welke nu noodgedwongen over de grond loopt.

Monitor uitgang resolutie op 1080i en lager gezet. HDMI ingangen uitgeschakeld.
Source input op direct en through geprobeerd resolutie op 4/3. Firmware update niet helpt.
Af en toe wanneer ik omschakel van resolutie zie ik een flits van beeld en daarna weer zwart beeld.
Dit gebeurt met een PS2, een DVD wisselaar en een aparte DVD speler.

Dacht dat ik een defecte exemplaar had en deze dus teruggestuurd. Een goede service van amazon
gehad en binnen 2 dagen een nieuw exemplaar ontvangen. Echter deze vertoond hetzelfde gedrag.

Simpel gezegd, wat zie ik over het hoofd.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:28:

Echter krijg het niet voor elkaar om het analoog component en/of composite signaal
via HDMI uitgestuurd te krijgen naar mijn TV. Analoog in => analoog uit geen probleem.
HDMI in => HDMI uit ook geen probleem. Wil echter alles over de HDMI kabel laten
omdat zodat ik de component kabel kan weghalen welke nu noodgedwongen over de grond loopt.

Source input op direct en through geprobeerd resolutie op 4/3. Firmware update niet helpt.
Af en toe wanneer ik omschakel van resolutie zie ik een flits van beeld en daarna weer zwart beeld.

Dacht dat ik een defecte exemplaar had en deze dus teruggestuurd. Een goede service van amazon
gehad en binnen 2 dagen een nieuw exemplaar ontvangen. Echter deze vertoond hetzelfde gedrag.

Ik heb zelf een 509 dus kan het niet proberen maar volgens mij moet je de handleiding goed bestuderen en dan met name pagina 44 en 45. Volgens mij staat het daar uitgelegd. Je moet ook zorgen dat je geen dingen dubbel instelt.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:28:

Veel receivers kunnen geen analoog signaal omzetten naar digitaal. Weet je zeker dat de 509 dat zou moeten kunnen? Ik heb zelf de 508 en die kan dat per definitie niet namelijk...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Volgens mij kon dat pas vanaf de 579 of 609?

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12 10:33
-

[ Voor 100% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:40 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:41
kellhus schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:03:
Volgens mij kon dat pas vanaf de 579 of 609?
Dat klopt kellhus, onkyo kan pas analoog > digitaal upscalen vanaf de 579, maar Siberic zegt ook dat hij een 609 heeft, dus die zou wel gewoon moeten upscalen :)

kijk ook eens hier in de manual en dan pagina 44/45

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

NoxiuZ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:45:
De 509 is niet bij de MM te krijgen? In ieder geval niet in de webshop. Kan er niks over vinden in ieder geval.
Als hij er al was te krijgen, betaalde je er teveel voor. Ben dan ook blij dat ik hem bij een webshop heb besteld.

Over het omzetten van analoog naar digitaal; ik heb de 509 in bestelling staan; maar die kan toch wel component (3 tulp, bv de Wii) upscalen naar 1080p HDMI? Met analoog bedoel je toch meestal composiet (1 tulp)/scart/s-video? Of heb ik dat nu verkeerd, en moet mijn Wii straks als enige direct worden aangesloten op mijn TV? Dat zou wel jammer zijn.

Product Owner - Connec2

BaT schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:08:
[...]Over het omzetten van analoog naar digitaal; ik heb de 509 in bestelling staan; maar die kan toch wel component (3 tulp, bv de Wii) upscalen naar 1080p HDMI?
Nee, dat kan de huidige serie dus pas vanaf de TX-NR579.
Met analoog bedoel je toch meestal composiet (1 tulp)/scart/s-video? Of heb ik dat nu verkeerd, en moet mijn Wii straks als enige direct worden aangesloten op mijn TV? Dat zou wel jammer zijn.
Analoog is alle analoge signalen. Dus composiet, component en VGA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BaT

BaT

Dan komt die Wii dus (als ik hem via de versterker doorstuur) als klein vierkantje binnen op mijn 1080p scherm?

Gelukkig ga ik de Wii binnenkort verkopen, dus wordt het niet echt een probleem. De Xbox 360 (een van de eerste batches) heeft echter geen HDMI, maar component, maar aangezien die intern kan upscalen naar 1080p wordt dat geen probleem neem ik aan. De rest van de apparatuur is gelukkig allemaal HDMI. Zou toch jammer zijn als ik meerdere kabels naar mijn TV moet leggen.

Product Owner - Connec2

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik verwacht dat de tx-nr509 het component signaal van je xbox 360 niet vertaalt naar hdmi, dus ik denk dat een hdmi én een component kabel tussen je receiver en tv moet leggen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

BaT schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:30:
Dan komt die Wii dus (als ik hem via de versterker doorstuur) als klein vierkantje binnen op mijn 1080p scherm?
Als je maar één apparaat hebt met Component zou ik rechtstreeks naar de TV aansluiten. Wat is de meerwaarde om één apparaat eerst via de receiver te laten gaan? Dan moet je zelfs één kabel extra kopen.

Elke TV heeft een ingebouwde scaler zodat 480p ook gewoon beeldvullend weer wordt gegeven. Of je moet de 1:1 functie aanzetten die op sommige TV's zit, dan zou je inderdaad een klein vierkantje hebben op je scherm. Maar normaal zal het gewoon beeldvullend zijn.
De Xbox 360 (een van de eerste batches) heeft echter geen HDMI, maar component, maar aangezien die intern kan upscalen naar 1080p wordt dat geen probleem neem ik aan.
Sommige TV's kunnen via Component In geen 1080p aan, maar dat hangt dus van de TV af.

Verwijderd

Hoi Tweakers,

Zit met een "probleem"

Heb een Onkyo TXSR-507. Hierop zijn de volgende apparaten aangesloten:

PS3 -> HDMI-> Onkyo
Apple dock --> HDMI --> Onkyo
Onkyo--> HDMI -- > LCD tv

Wanneer ik wil gamen ( zonder game geluid), En geluid wil horen via het Appledock (Ipad) lukt mij dat niet. Dit omdat ik op de reciever aan moet geven van welke ingang ik gebruik wil maken. Omdat ik de PS3 ingang moet kiezen om beeld te krijgen, kan ik geen andere hdmi ingang kiezen om het geluid door te zetten.

Ik wil graag de hdmi ingang blijven behouden voor ps3 ( Audio) I.v.m. bluray films en de bijbehorende HD Audio.

Kan ik de onkyo ergens instellen dat Beeld altijd wordt doorgegeven naar HDMI out, en als audio een andere ingang kan kiezen? Of zijn er wellicht andere mogelijkheden?

Hoor graag!

Verwijderd

De handleiding had ik al grondig doorgenomen. Maar ik kan het gewoon niet vinden. Het zal wel iets simpels zijn of een andere interpretatie van wat ik denk te lezen en wat men bedoelt heeft.
Kan iemand zijn instellingen gewoon online zetten zodat ik het kan vergelijken met mijn instellingen.

Het is dus voor de 609 en het probleem is van een component of composite analooge ingang een HDMI uitgangssignaal te krijgen.

Het enigste wat ik nu krijg is af en toe een flits van beeld voordat het beeld weer op zwart gaat.
1: Monitor out -> Resolution 1080i en lager geprobeerd
-> HDMI ingang ingeschakeld of uitgeschakeld
-> Component video ingang op IN 1
4: Source setup -> Picture adjust. op through of direct. en video mode op 3:4 en alles daartussen.

Begin bijna aan mijn tv te twijfelen.

Mijn dank is groot

Verwijderd

Hallo,

ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mijn pc via HDMI aangesloten op mijn reciever (TXNR 609).
Ik krijg echter alleen stereo geluid (PCM 2.0) naar mijn reciever gezonden. Maar ik wil natuurlijk DTS en dergelijke.

Via het configuratie scherm kan ik ook alleen voor de optie stereo kiezen en niet voor bijvoorbeeld een 5.1 set.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel deze opties kan kiezen?

Ik heb de laatste updates voor de bios, geluidskaart en videokaart geinstalleerd.
Via google naar dit probleem gezocht maar geen oplossing gevonden (wel het probleem).

Alvast bedankt.

Verwijderd

Misschien de driver van je onboard geluidchip voor Hdmi vergeten te installeren?

• BaT

BaT

Ik heb nu een avond lopen stunten met m'n nieuwe tx-nr509. We hebben lekker X-Men First Class gekeken op 1080p met het geluid lekker hard opgeschroefd _/-\o_ Heerlijk en super simpel om aan te sluiten/ in te stellen.

Nu heb ik vandaag de front USB aansluiting gebruikt om wat muziek via een USB stick af te spelen, het valt mij nu op dat er wat glitches af en toe op het scherm verschijnen (van de media speler van Onkyo) Het geluid zelf speelt verder perfect af en bij normaal tv gebruik (via Ziggo digitaal of WDTV) heb ik dit nog niet eerder gezien.

Hebben meer mensen hier last van ? Het gaat om hele kleine witte lijnen die dan heel even in beeld verschijnen, ik dacht zelf dat het komt omdat de interne mediaspeler er kwa uiterlijk betreft nogal primitief uit ziet en dat het vast wel zo hoort.

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:13:
Misschien de driver van je onboard geluidchip voor Hdmi vergeten te installeren?
Geen idee, ik heb deze versie geinstalleerd: Sound Driver Realtek High Definition Audio Codec R2.19 (WDM 6.10.0.5809). Ik zou ik ook niet weten waar ik die driver v/d onboard moet zoeken. Wordt er ondertussen wel een beetje kriebelig van, ben de hele middag al bezig 8)7

Verwijderd

Voor de hdmi geluidchip moet je de driver dus gaan zoeken bij Realtek, deze activeerd dan het geluid naar je videokaart met Hdmi naar je reciever.

Als je een Ati-videokaart hebt moet je hier kijken onder ATI HDMI Audio Device.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 18:59 ]

Verwijderd

Ik heb zitten zoeken op de site van realtek, maar wordt daar niet veel wijzer van. Ben nu wel wat van het downloaden van bijna 50 mb, maar geen idee of dat het juiste is.

Verwijderd

Je moet naar ATI HDMI Audio Device zoeken.
Wanneer je deze download noemt je bestand Hdmi R264.exe

Verwijderd

Hoe weet ik nu of ik een ATI video kaart heb? Heb een Nvidea kaart Gforce. Heb net het bestand R266 binnen gehaald. Gaat trouwens wel met de snelheid uit het stenen tijdperk, wel 17Kb/s. Moet dus die R264 hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:29:
Hoe weet ik nu of ik een ATI video kaart heb? Heb een Nvidea kaart Gforce. Heb net het bestand R266 binnen gehaald. Gaat trouwens wel met de snelheid uit het stenen tijdperk, wel 17Kb/s. Moet dus die R264 hebben?
Lijkt me inderdaad een goed vraag. Kijk eens rond bij de Nvidia drivers pagina, of informatie pagina's ?

Verwijderd

Oei, ik dacht dat je een Ati-kaart had.
Ik zou zeggen probeer die driver eens, kans is groot dat het gewoon werkt.

Verwijderd

Welke moet ik proberen, de R266 (32bits Vista, Windows7 Driver only (Executable file) of R264 (ATI) ?

Verwijderd

De juiste versie is Hdmi R264.exe

Verwijderd

Ga hier morgen me verder, tot zover in iedergeval bedankt.

Update
Heb de R266 geinstalleerd, de R264 gaf een op een gegeven moment een melding dat hij niet verder kon. Maar ik kan nog steeds bij configuratie van de realtek hdmi audio output alleen voor een stereo setup kiezen en krijg ik dus alleen 2.0 geluid binnen. Als ik bij ondersteundende indelingen DTS audio en Dolby Digital test, krijg ik wel signaal naar de receiver. Het vreemde is dat ik bij de configuratie van de luidsprekers die je op de achterzijde met 3,5 mm plugjes moet aansluiten wel een 5.1 setup kan instellen.

Ik krijg nu trouwens een ongelofelijk slecht geluid. Als de film begint is het geluid goed (filmgeluid), maar zodra er gesproken wordt is het bijna niet te horen en heel ver weg.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 21:05 ]

• aouwe
  • Laatst online: 22-12 16:45
Even een vraag van een echte leek.... Ik heb een Onkyo TX-SR606, met HDMI switch problemen. On screen display werkt niet meer, de Wii staat nu rechtstreeks aangesloten op mijn scherm, ik had via de 606 geen beeld. Als ik naar een film op 1080p wil kijken, dan heb ik pas beeld na een kwartier. Ik heb op Youtube een filmpje gevonden waarop te zien is hoe je het HDMI board moet repareren. Je moet dan 5 100uf capacitors vervangen. Nou heb ik van een medewerkster van een electronicawinkel caps gekregen van 1000uf. De vraag is nu of ik deze caps er ook op kan zetten, of dat ik de zaak daarmee opblaas. Ik zou natuurlijk de goede caps kunnen kopen, maar ik heb zelf 2 linkerhanden, en ik zit nu op mijn werk, waar een collega die dingen er voor me op kan solderen. Moet ik de zaak afblazen, of kan het geen kwaad die caps van 1000uf erop te laten solderen......

Verwijderd

aouwe schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:55:
Even een vraag van een echte leek.... Ik heb een Onkyo TX-SR606, met HDMI switch problemen. On screen display werkt niet meer, de Wii staat nu rechtstreeks aangesloten op mijn scherm, ik had via de 606 geen beeld. Als ik naar een film op 1080p wil kijken, dan heb ik pas beeld na een kwartier. Ik heb op Youtube een filmpje gevonden waarop te zien is hoe je het HDMI board moet repareren. Je moet dan 5 100uf capacitors vervangen. Nou heb ik van een medewerkster van een electronicawinkel caps gekregen van 1000uf. De vraag is nu of ik deze caps er ook op kan zetten, of dat ik de zaak daarmee opblaas. Ik zou natuurlijk de goede caps kunnen kopen, maar ik heb zelf 2 linkerhanden, en ik zit nu op mijn werk, waar een collega die dingen er voor me op kan solderen. Moet ik de zaak afblazen, of kan het geen kwaad die caps van 1000uf erop te laten solderen......
Nee, heel simpel 100 is niet gelijk aan 1000. Niet doen dus.

Da's sowieso een idiote omwissel, duidelijk iemand die er echt niets van snapt. Wat dacht die ??? Die van 100 gaan stuk dus geef ik maar die van 1000, dan komt het goed ??? Nee dus, dan is je hele receiver volledig naar de gallemiezen.

De reden dat die van 100 op stuk gaan is omdat ze niet tegen hoge temperaturen kunnen. Die van 80 graden stuk gaan dus stuk, en die moet je nu vervangen voor elco's die tegen 105 graden kunnen. De Elco's van gelijke waarde kopen (ietsjes hoger voltage is niet zo'n probleem) maar wel die tegen hogere temperatuur kunnen (105 graden dus).

Houdt je exact aan de uitleg op youtube, en dan komt het misschien OK.

In NL hebben we ook nog iets als consumentenrecht. Van elk product mag je een normale levensduur verwachten, waarbinnen problemen als deze niet op zouden mogen treden. Want gezien de hoeveelheid keer dat het voorkomen, en de reden waarom die dingen stuk gaan, kan je niet anders spreken dan van een fabrikage cq. ontwerpfout.

Het nederlandse consumentenrecht is zo ingericht dat wanneer zo'n productie cq. ontwerpfout binnen de gebruikelijk te verwachten levensduur naar voren komt, dit gedurende die gebruikelijke levensduur onder garantie valt. Kortom 1 jaar garantie geldt in NL helemaal niet voor dit soort fouten.

Beroep je erop en laat het maken (maar die domme actie met 100 -> 1000 doet al genoeg vermoeden). Schakel anders de rechtsbijstandsverzekering of het bureau van rechtshulp in.

Als je zelf gaat sleutelen heb je nooit meer garantie, ook niet die ik je nu uitleg. MAar als je het dan doet: Houdt je exact aan de uitleg op youtube, en dan komt het misschien OK.

• aouwe
  • Laatst online: 22-12 16:45
Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels hebben we al aan dat hdmi bordje gesleuteld, dus dat station zijn we al gepasseerd. Ik begrijp uit reacties op forums dat Onkyo nogal laks is op het gebied van service, en dat een wachttijd van 8 weken geen uitzondering is. Ik ga morgen of dinsdag wel op zoek naar de juiste elco's, en dan ga ik het nog een keer proberen. Nogmaals bedankt...

Verwijderd

Als ik bij de instellingen van mijn videokaart kijk, wordt mijn reciever herkent. Echter, kijk ik bij de instellingen van het geluid van realtek zie ik de reciever niet staan. Hoe krijg ik die te voorschijn? Ik heb een vinkje staan bij: Uitgeschakelde apparaten weergeven en Niet aangesloten apparaten weergeven.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Geluid werkt niet met identificatiemechanismen. Zul je dus ook niet snel te zien krijgen afaik :). Je moet gewoon HDMI kiezen/zien te vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-11-2011 14:19 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Ik kwam dat tegen op een ander forum waar een plaatje te zien was met de onkyo die je kan selecteren als afspeelapparaat. Misschien dat daar de oplossing van mijn probleem in zit.

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-12 14:43
hmmm. mijn 509 geeft een flikkerend beeld als het beeld zwart wordt (bv tussen scenes in een serie waar normaal de reclame wordt gestart). zodra de film/serie weer een beeld geeft houdt het meteen op. is er een mogelijkheid dit weg te krijgen? ik kan niets vinden in de handleiding of op dit forum...

• zonraj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 22:17
Ik zit er aan te denken om de 609 aan te schaffen. Momenteel heb ik een 5.1 systeem van Sony en ben niet echt meer tevreden over het geluid.
Nu wil ik eerst eens gaan testen hoe het geluid met m'n huidige speakers klinkt. Hiervoor wil ik van m'n 5.1 een 2.1 maken, door de surround boxen ook als frontspeakers te gaan gebruiken. De speakers hebben dezelfde specificaties.

Is het aan te raden om 2 boxen op 1 uitgaan aan te sluiten? (2 x 25 watt, dus het vermogen lijkt mij geen probleem)

En is de passieve subwoofer direct op de 609 aan te sluiten?

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 09:53
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:03:
Als ik bij de instellingen van mijn videokaart kijk, wordt mijn reciever herkent. Echter, kijk ik bij de instellingen van het geluid van realtek zie ik de reciever niet staan. Hoe krijg ik die te voorschijn? Ik heb een vinkje staan bij: Uitgeschakelde apparaten weergeven en Niet aangesloten apparaten weergeven.
Klinkt een beetje als dit probleem:

HDMI: automatisch switchen stereo / 5.1

• shizznizz85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:03:
Hallo,

ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mijn pc via HDMI aangesloten op mijn reciever (TXNR 609).
Ik krijg echter alleen stereo geluid (PCM 2.0) naar mijn reciever gezonden. Maar ik wil natuurlijk DTS en dergelijke.

Via het configuratie scherm kan ik ook alleen voor de optie stereo kiezen en niet voor bijvoorbeeld een 5.1 set.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik wel deze opties kan kiezen?

Ik heb de laatste updates voor de bios, geluidskaart en videokaart geinstalleerd.
Via google naar dit probleem gezocht maar geen oplossing gevonden (wel het probleem).

Alvast bedankt.
Hey Gildegoud,

Ik denk dat ik je kan helpen met je DTS probleem. Check it out!

DTS Bitstreaming

DTS problemen zijn vrij simpel op te lossen door een codec pakket te downloaden van Shark007. Bij het openen van het programma zet je instellingen als volgt (Ik ga er wel van uit dat je je videokaart drivers al geïnstalleerd hebt)

AUDIO
Choose A Speaker Configuration --> Same As Output

FFDshow Bitstreaming --> Use Passthrough (Digital Audio)

CONFIG
FFDshow Settings --> FFDshow Audio Config

FFDshow Audio Config --> Output --> Vink onder het kopje Passthrough (S/PDIF / HDMI) alles [u]aan[/u].

Thats it!

Volgende is alleen voor AMD Radeon HD5xxx en HD6xxx gebruikers

DTS-HD MA /TRUE HD Bitstreaming

Onkyo gebruikers die ook beschikken over een AMD Radeon videokaart kunnen tegen het probleem aan lopen dat ze geen HD-Audio kunnen bitstreamen naar hun AV versterker. Het gaat vooral om films in MKV/H264/MT2S formaten. Ik liep dus tegen dit probleem op, dus ik wil het graag met jullie delen hoe ik dit opgelost hebt.

Na het volledig volgen van deze manual zal je AMD Radeon HD5xxx of HD6xxx videokaart HD-Audio bitstreamen naar je Onkyo AV versterker. De manual is gemaakt voor de HD5xxx, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat deze manual ook werkt voor de HD6xxx

TIP 1: Download wel de laatste versie van FFDshow en van MPC HC, let wel op dat beide programma's voor X86 of voor X64 zijn anders kan je geen FFDshow filters toevoegen aan MPC HC. Voor de duidelijkheid, is de FFDshow een x86 versie? dan moet MPC HC ook een x86 versie zijn.
TIP 2: In de manual wordt uitgelegd dat de EDID fix niet meer nodig is, maar ik kan je wel aanraden om het wel te doen want, bij mij werkte de trick. Deze EDID is voor de meeste Onkyo combinaties van toe passing. Check de manual voor de installatie guide.

Volg de manual en je DTS-HD MA / TRUE HD knalt uit je speakers!:)

Good Luck!

myspecs:
Onkyo TX-SR707
AMD Radeon HD6950 2GB

• thunder8
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

zonraj schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:43:
Ik zit er aan te denken om de 609 aan te schaffen. Momenteel heb ik een 5.1 systeem van Sony en ben niet echt meer tevreden over het geluid.
Nu wil ik eerst eens gaan testen hoe het geluid met m'n huidige speakers klinkt. Hiervoor wil ik van m'n 5.1 een 2.1 maken, door de surround boxen ook als frontspeakers te gaan gebruiken. De speakers hebben dezelfde specificaties.

Is het aan te raden om 2 boxen op 1 uitgaan aan te sluiten? (2 x 25 watt, dus het vermogen lijkt mij geen probleem)

En is de passieve subwoofer direct op de 609 aan te sluiten?
Nee en Nee.

2 speakers op 1 aansluiting is niet raadzaam. Het is niet het vermogen dat de problemen oplevert, maar de impedantie. Je speakers zijn bijvoorbeeld 8Ohm Impedantie. Als je er 2 speakers op de aansluitterminals aansluit, gaat de impedantie met de helft naar beneden. In dit geval dus 4Ohm. Als ze bij een beetje vermogen geen 8Ohm blijven maar dippen naar 4Ohm, zal je versterker in die dip met 2 speakers naar 2Ohm dippen, waardoor de eindtrap van de versterker behoorlijk wordt belast. Het opblazen van een eindtrap is dan ook een mogelijkheid.

Als je wil testen of je huidige speakers nog voldoen, gewoon 1:1 aansluiten. Als het kwalitatief niet voldoende is, dan gewoon voor andere speakers gaan.

Een passieve subwoofer kan niet worden aangestuurd door de 609. Deze heeft alleen aansluitingen voor 2 actieve subwoofers. Sowieso ga je niet veel versterkers vinden die een passieve sub kunnen aansturen, buiten goedkope setjes waar de speakers bijzitten. Wat wel zou kunnen is een losse versterker voor de sub gebruiken, maar de kosten hiervoor zullen net zo hoog zijn als een actieve subwoofer kopen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:21:
.....

Kan ik de onkyo ergens instellen dat Beeld altijd wordt doorgegeven naar HDMI out, en als audio een andere ingang kan kiezen? Of zijn er wellicht andere mogelijkheden?

Hoor graag!
Ik heb sinds een aantal weken een onkyo 609. Een andere geluidsbron selecteren dan wat het beeld weergeeft kan op de 609 dmv de knop audio op de AB. Hiermee selecteer je voor het geluid een andere bron dan die van het beeld. Of dit ook kan op de 507 weet ik niet.

Ik zit zelf met een vergelijkbare, iets andere vraag. Is het mogelijk om muziek (radio /usb) te luisteren over de luidsprekers en tegelijk het geluid van de PS3 of Ziggo decoder over de speaker van de tv te horen? Dit krijg ik helaas niet voor elkaar. Alle apparaten zijn via hdmi aangesloten op de 609.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 12:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

tr201 schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:09:
[...]

Ik heb sinds een aantal weken een onkyo 609. Een andere geluidsbron selecteren dan wat het beeld weergeeft kan op de 609 dmv de knop audio op de AB. Hiermee selecteer je voor het geluid een andere bron dan die van het beeld. Of dit ook kan op de 507 weet ik niet.
Ik probeer dit ook werkende te krijgen omdat ik graag radio audio commentaar wil met tv beelden, of soms cd's beluister en dan tv beelden wil zien. Ik heb zelf de onkyo 508 maar als ik op 'audio' druk op de AB krijg ik alleen de keuzes om instellingen als 'subwoofer' enzo te veranderen. Ik kan dus helaas niet m'n tv beeld houden en geluid via blu-ray (cd-speler)
Ter compleetheid setup:
humax5050> hdmi > onkyo
lg blu-ray > hdmi > onkyo
onkyo > hdmi > tv (sharp)
Maar zover ik weet krijg ik het niet voor elkaar om beeld van hdmi spoor humax te combineren met geluid van hdmi spoor lg-blu ray.
Als alternatief zou ik misschien de blu-ray met spdif aan kunnen sluiten en zou het dan wel kunnen? Ik heb alleen dan weer geen idee hoe ik dit moet instellen met de AB..... :?

De oplossing van de 'audio' knop bij de 609 lijkt erop dat dit iets nieuws is in de 09 serie? Of is het exclusief voor de 600+ en hoger lijn? Dit zal m'n keuze voor de opvolger tzt wel beïnvloeden dus als iemand hier wat meer over kan zeggen hoor ik het graag.
En ik hou me aanbevolen voor oplossingen als het met mijn 508 (of de 507 van de originele vraagsteller) wel mogelijk is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12 12:10
Heb nu na 2 weken wachten nogsteeds geen antwoord gehad van de Onkyo support afdeling, iemand hier ervaring mee? Mijn versterker viel op een gegeven moment uit, en kan nu alleen nog maar heeeel zacht geluid produceren, wat voornamelijk dan bass is, maar echt op 45 nogsteeds zacht. Geen idee wat nu moet doen...

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12 05:21
geachte tweakers,

Ik ben toch een beetje een leek in versterker gebied , maar probeer zo goed mogenlijk mijn probleem te
beschrijven.

aansluiting als volgt

Dune mediaplayer: hdmi >> onkyo
xbox 360 :hdmi>>> onkyo
upc mediabox :hdmi >> onkyo
dvd bluray :hdmi>> onkyo

1 hdmi (out) naar tv in.
tv speaker UIT ( LG 650s)

Het werkt wel deze opstelling maar ga ik bijv naar RTL gemist op mijn tv gaat mijn geluid gewoon door
op welke zender hij staat op dat moment.
Ook kan ik met de TV ab helemaal niks( geen zenders geprogrammeerd) terwijl ik wel al mijn zenders heb via mijn upc mediabox.

oplossing 1 : Zet ik mijn versterker uit en tv speaker aan dan heb ik wel RTL gemist geluid via de tv. Maar dat is niet wat ik wil. Wil alles via de versterker laten lopen.

oplossing 2 : Via de Tv is er een optie (simplelink) deze kan ik veranderen van tv speakers naar versterker
het werkt wel Maar die optie moet ik telkens opnieuw instellen ( hij onthoud die optie niet).

Hoe dit optelossen?

Is het mischien beter om hdmi rechtstreeks van upc mediabox>>> tv aantesturen?

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12 09:30
Ik heb een Onkyo HT-S3305 gekocht (hele set.)

Heeft iemand een goed adresje voor speaker stands? Ik kan ze voor dit type nergens vinden..

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• thunder8

thunder8

donowitz schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:27:
Ik heb een Onkyo HT-S3305 gekocht (hele set.)

Heeft iemand een goed adresje voor speaker stands? Ik kan ze voor dit type nergens vinden..
Voor speakerstands zoeken op ebay. In het buitenland zijn ze stukken goedkoper, zelfs met de hoge verzendkosten.

• zonraj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 22:17
thunder8 schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:52:
[...]

Nee en Nee.

2 speakers op 1 aansluiting is niet raadzaam. Het is niet het vermogen dat de problemen oplevert, maar de impedantie. Je speakers zijn bijvoorbeeld 8Ohm Impedantie. Als je er 2 speakers op de aansluitterminals aansluit, gaat de impedantie met de helft naar beneden. In dit geval dus 4Ohm. Als ze bij een beetje vermogen geen 8Ohm blijven maar dippen naar 4Ohm, zal je versterker in die dip met 2 speakers naar 2Ohm dippen, waardoor de eindtrap van de versterker behoorlijk wordt belast. Het opblazen van een eindtrap is dan ook een mogelijkheid.

Als je wil testen of je huidige speakers nog voldoen, gewoon 1:1 aansluiten. Als het kwalitatief niet voldoende is, dan gewoon voor andere speakers gaan.

Een passieve subwoofer kan niet worden aangestuurd door de 609. Deze heeft alleen aansluitingen voor 2 actieve subwoofers. Sowieso ga je niet veel versterkers vinden die een passieve sub kunnen aansturen, buiten goedkope setjes waar de speakers bijzitten. Wat wel zou kunnen is een losse versterker voor de sub gebruiken, maar de kosten hiervoor zullen net zo hoog zijn als een actieve subwoofer kopen.
Thanx voor de heldere info!
Ga dan toch ook maar kijken naar nieuwe boxen O-)

Verwijderd

shizznizz85 schreef op maandag 28 november 2011 @ 00:15:
[...]

Hey Gildegoud,

Ik denk dat ik je kan helpen met je DTS probleem. Check it out!

DTS Bitstreaming

DTS problemen zijn vrij simpel op te lossen door een codec pakket te downloaden van Shark007. Bij het openen van het programma zet je instellingen als volgt (Ik ga er wel van uit dat je je videokaart drivers al geïnstalleerd hebt)

AUDIO
Choose A Speaker Configuration --> Same As Output

FFDshow Bitstreaming --> Use Passthrough (Digital Audio)

CONFIG
FFDshow Settings --> FFDshow Audio Config

FFDshow Audio Config --> Output --> Vink onder het kopje Passthrough (S/PDIF / HDMI) alles [u]aan[/u].

Thats it!

Good Luck!

myspecs:
Onkyo TX-SR707
AMD Radeon HD6950 2GB
Er licht nu een DTS icoontje op mijn display van de reciever :) Suppah!!!

Ik moet nu alleen nog MPC HC hier aan zien te koppelen. Enig idee hoe? Want ik vind de windows mediaplayer maar niks evenals windows mediacenter. Vooral met ondertitels een beetje lastig en ik vind MPC gewoon een fijne speler. Ik heb de nieuwste versie nu maar hij begon moeilijk te doen dat ik de laatste versie van directx june 2010 nog niet had. Ga morgen maar weer verder. Kan trouwens nog steeds alleen uit een stereo opstelling kiezen bij de configuratie van de Realtek HDMI output.

Oke, het volgende is nu het geval. Als ik een bestand (MKV) afspeel via Windows media center of mediaplayer krijg ik een DTS signaal naar de receiver. Speel ik het zelfde bestand af via MPC HC dan krijg ik een PCM 2.0 signaal. Wil graag de MPC HC gebruiken, wat te doen?

Update:
Heb de MPC Homecinema SVN release van de Shark site geinstalleerd en krijg nu ook een DTS signaal van MPC HC :) _/-\o_ :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 12:11 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19
Ik heb enige tijd geleden mijn JVC RX-7012R geupgrade naar een TX NR-509. Aansluiten was eenvoudig, alles loopt nu netjes via HDMI, waaronder mijn Xbox 360 en WD TV Live. Ik heb er een JBL setje aan hangen wat na calibratie door de Audyssey boven verwachting presteert.

Ik zit alleen even met de TV, een Samsung LE40C750. Deze heeft een game mode die per HDMI kanaal in te stellen is. Voor film kijken wil je die uit hebben, en met gamen aan. Via wat zoekopdrachten kom ik op mensen die de meest fantastische oplossingen bedacht hebben zoals via de Logitech Harmony een serie commando's te geven die de juiste instelling bepaalt, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Verwijderd

Ja daar had ik ook naar gekeken, maar dit geeft bij mij geen enkel effect.

• shizznizz85
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:55:
[...]

Er licht nu een DTS icoontje op mijn display van de reciever :) Suppah!!!

Ik moet nu alleen nog MPC HC hier aan zien te koppelen. Enig idee hoe? Want ik vind de windows mediaplayer maar niks evenals windows mediacenter. Vooral met ondertitels een beetje lastig en ik vind MPC gewoon een fijne speler. Ik heb de nieuwste versie nu maar hij begon moeilijk te doen dat ik de laatste versie van directx june 2010 nog niet had. Ga morgen maar weer verder. Kan trouwens nog steeds alleen uit een stereo opstelling kiezen bij de configuratie van de Realtek HDMI output.

Oke, het volgende is nu het geval. Als ik een bestand (MKV) afspeel via Windows media center of mediaplayer krijg ik een DTS signaal naar de receiver. Speel ik het zelfde bestand af via MPC HC dan krijg ik een PCM 2.0 signaal. Wil graag de MPC HC gebruiken, wat te doen?
Hey Gildegoud,

Kijk! dat willen we zien, dat een probleem is opgelost :)
je ander probleem is ook snel op te lossen.

MPC-HC

Dit probleem krijg je omdat, je filters (FFDshow Audio/Video etc) niet zijn gekoppeld aan MPC. Dus MPC weet niet welke filters hij moet gebruiken buiten de standaard filters om. Dit kan je doen om alle filters apart te koppelen aan MPC dmv. Opties --> Externe Filters --> Filters Toevoegen (In MPC)

Maar!! je kan ook voor de makkelijke weg kiezen om deze MPC HC te downloaden. Deze versie is al geconfigureerd door Shark007 dus, je hoeft niets te doen, alleen downloaden, installeren en spelen maar!

Windows Geluiden Configuratie

Bij DTS/Dolby/DTS-HD MA/TRUE HD signalen is het onbelangrijk welke opstelling je kiest in Windows Geluiden Configuratie (Configuratiescherm/Geluiden/Realtek HDMI Output/Configureren ) want, als je videokaart een DTS/Dolby/DTS-HD MA/TRUE HD signaal verzend naar je A/V versterker, dan bepaald je A/V versterker wat hij ermee doet. De Windows Geluiden Configuratie heeft helemaal geen invloed of het een 2.0 of een 5.1 signaal wordt. De A/V versterker bepaald dat.
Voor de duidelijkheid: je verzend dus een DTS signaal naar je versterker en de versterker knalt DTS 5.1 uit je systeem ongeacht wat de opstelling is in je Windows Geluiden Configuratie.

Dit heb ik natuurlijk even getest voordat ik uit me nek lul. Het enige wat wel belangrijk is, is dit plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.mediasmartserver.net/blog/wp-content/uploads/2010/02/Sound-HDMI-2.jpg
Check of alle Encoded Formats worden ondersteund. (Configuratiescherm/Geluiden/Realtek HDMI Output/Eigenschappen/Ondersteunende Indelingen )

Zo niet, kun je de nieuwste Realtek HDMI Drivervoor je videokaart installeren.Dit is de meest recente driver voor AMD videokaarten (R264). Ik weet niet welke Sound Chipset Nvidia gebruikt, dat zou je even moeten achterhalen. Je zou ook nog de EDID fix kunnen proberen (vorige bericht) en kijken of je hiermee het probleem oplost.

Good Luck!! :)

Update:
Update:
Heb de MPC Homecinema SVN release van de Shark site geinstalleerd en krijg nu ook een DTS signaal van MPC HC :) _/-\o_ :)
Ah!, kijk aan je had het zelf al gevonden :) helemaal top!

[ Voor 3% gewijzigd door shizznizz85 op 29-11-2011 13:07 ]

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 17:44
Even een vraagje aan de mensen met een Onkyo NR-509 (of soortgelijk model).

Hoe hoog is de receiver zonder pootjes? En kan je deze pootjes makkelijk eraf halen, zonder dat je dan iets van een ventilatie gat blokkeert?

• shizznizz85
ImmortalSoul schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:35:
Even een vraagje aan de mensen met een Onkyo NR-509 (of soortgelijk model).

Hoe hoog is de receiver zonder pootjes? En kan je deze pootjes makkelijk eraf halen, zonder dat je dan iets van een ventilatie gat blokkeert?
De Onkyo NR-509 is 17.35 cm hoog. Bron: Onkyo.com

Of de pootjes eraf te halen zijn kan ik helaas niet beantwoorden.

Succes :)

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 17:44
shizznizz85 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:10:
[...]

De Onkyo NR-509 is 17.35 cm hoog. Bron: Onkyo.com

Of de pootjes eraf te halen zijn kan ik helaas niet beantwoorden.

Succes :)
Dat had ik zelf al gevonden hoor ;) Het gaat mij er meer om dat 17.35cm NET te hoog is voor in mijn audio meubel, daarom was ik benieuwd of je de Onkyo's iets korter kunt maken door bijvoorbeeld de pootjes eronderuit te halen.

Verwijderd

Vraagje voor de mensen met een 509.

Hoe werkt deze reciever met internet radio ? goed of slecht?
Kan je voorkeuze zenders programmeren etc. ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ImmortalSoul schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:14:
[...]

Dat had ik zelf al gevonden hoor ;) Het gaat mij er meer om dat 17.35cm NET te hoog is voor in mijn audio meubel, daarom was ik benieuwd of je de Onkyo's iets korter kunt maken door bijvoorbeeld de pootjes eronderuit te halen.
De enige ventilatie van de 509 is door het rooster aan de bovenkant. Als je daar niet 4 of 5 centimeter over hebt zou ik het ivm warmte (het ding wordt heet!) al niet doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

ImmortalSoul schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:14:
[...]
Pootjes zitten er niet voor niets onder. Warme lucht stijgt en verlaat de receiver aan de bovenkant waardoor er koelere lucht vanaf onder aan wordt gezogen. Het is dus niet raadzaam om een receiver in een te kleine ruimte te zetten en dan ook nog eens zonder pootjes. Zeker als het al "net" niet past met pootjes is de ruimte gewoon te klein.

Verwijderd

shizznizz85 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:04:
[...]

Hey Gildegoud,

Kijk! dat willen we zien, dat een probleem is opgelost :)
je ander probleem is ook snel op te lossen.

MPC-HC

Dit probleem krijg je omdat, je filters (FFDshow Audio/Video etc) niet zijn gekoppeld aan MPC. Dus MPC weet niet welke filters hij moet gebruiken buiten de standaard filters om. Dit kan je doen om alle filters apart te koppelen aan MPC dmv. Opties --> Externe Filters --> Filters Toevoegen (In MPC)

Maar!! je kan ook voor de makkelijke weg kiezen om deze MPC HC te downloaden. Deze versie is al geconfigureerd door Shark007 dus, je hoeft niets te doen, alleen downloaden, installeren en spelen maar!

Windows Geluiden Configuratie

Bij DTS/Dolby/DTS-HD MA/TRUE HD signalen is het onbelangrijk welke opstelling je kiest in Windows Geluiden Configuratie (Configuratiescherm/Geluiden/Realtek HDMI Output/Configureren ) want, als je videokaart een DTS/Dolby/DTS-HD MA/TRUE HD signaal verzend naar je A/V versterker, dan bepaald je A/V versterker wat hij ermee doet. De Windows Geluiden Configuratie heeft helemaal geen invloed of het een 2.0 of een 5.1 signaal wordt. De A/V versterker bepaald dat.
Voor de duidelijkheid: je verzend dus een DTS signaal naar je versterker en de versterker knalt DTS 5.1 uit je systeem ongeacht wat de opstelling is in je Windows Geluiden Configuratie.

Dit heb ik natuurlijk even getest voordat ik uit me nek lul. Het enige wat wel belangrijk is, is dit plaatje

[afbeelding]
Check of alle Encoded Formats worden ondersteund. (Configuratiescherm/Geluiden/Realtek HDMI Output/Eigenschappen/Ondersteunende Indelingen )

Zo niet, kun je de nieuwste Realtek HDMI Drivervoor je videokaart installeren.Dit is de meest recente driver voor AMD videokaarten (R264). Ik weet niet welke Sound Chipset Nvidia gebruikt, dat zou je even moeten achterhalen. Je zou ook nog de EDID fix kunnen proberen (vorige bericht) en kijken of je hiermee het probleem oplost.

Good Luck!! :)

Update:

[...]

Ah!, kijk aan je had het zelf al gevonden :) helemaal top!
In het plaatje wat je aangeeft heb ik alleen DTS audio en Dolby Surround staan als ondersteunde formaten. Ik heb volgens mij wel de laatste drivers geinstalleerd. GeForce 285.62 Driver en de realtek HD audio driver 6.0.1.6482.
Misschien ondersteund mijn videokaart de DTS-HD MA/TRUE HD formaten niet?

Videokaart Geforce GT 230
Windows Vista 32bit

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:25:
Vraagje voor de mensen met een 509.

Hoe werkt deze reciever met internet radio ? goed of slecht?
Kan je voorkeuze zenders programmeren etc. ?
Bij mij werkt internet radio uitstekend echt een aanrader!
Je kan voorkeuze zenders programmeren maar dat gaat dan wel op volgorde van je favorieten.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:46

HellBeast

Oh My GoT!

Ik zit te twijfelen tussen de Onkyo TX-NR609 en de Denon 1912. Volgens mij zijn ze beide erg goed en vergelijkbaar. Moet nu alleen een keuze maken tussen:

Onkyo TX-NR609

+ Front HDMI
+ THX Certified (al hoor ik overal dat dit niet zaligmakend is)
+ goede upscaling naar zelfs 4k
+ Volgens veel reviews beter in films dan muziek
+ 7.2 i.p.v. 7.1
- Wordt warm
- Geen Airplay

Denon 1912

+ Airplay
+ volgens veel reviews beter in muziek
+ Audyssey MultEQ XT t.o.v. Audyssey DSX Onkyo
- Geen upscaling analoog ----> HDMI

De meeste reviews die ik heb gelezen neigen licht naar een van beide. Dan is de Denon weer net beter en dan weer de Onkyo. Ik heb thuis al een Airport Express, dus de Airplay functionaliteit is leuk, maar het enige voordeel wat ik daaraan behaal, is dat ik mijn Airport Express in de slaapkamer kan aansluiten (waar ik nooit muziek luister).

Design vind ik van beide okee, het gaat mij meer om het geluid wat eruit komt. Heeft een van jullie ook voor deze keus gestaan? Wat heeft de beslissing doen maken? Film/muziek is ongeveer 75/25. Ik ben van plan om er een set Jamo 608's bij te kopen met een subwoofer.

Beauty is in the eye of the beerholder

HellBeast schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:25:
Onkyo TX-NR609

+ 7.2 i.p.v. 7.1
THX is het laatste waar ik me druk over zou maken, zeker de THX Select welke de Onkyo heeft. Als het nu Ultra was dan had het wellicht nog iets van waarde. Maar de THX die de Onkyo heeft plakken ze ook op de setjes van Logitech.

Upscaling naar 4K is grappig, maar tot op heden zie ik geen schermen die van een dergelijke resolutie gebruik maken.

7.2 is met een 7.1 receiver ook te fabriceren door middel van een simpel verloopje.
Denon 1912
Analoog naar digitaal is converting, en dat heeft de AVR-1912 volgens de Duitse Denon site wel.
En over Duitsland gesproken, de AVR-1912 is in Duitsland al te halen voor 369 euro. Dat scheelt nogal met de 539 euro die ze er hier in Nederland voor vragen.
Design vind ik van beide okee, het gaat mij meer om het geluid wat eruit komt. Heeft een van jullie ook voor deze keus gestaan? Wat heeft de beslissing doen maken? Film/muziek is ongeveer 75/25. Ik ben van plan om er een set Jamo 608's bij te kopen met een subwoofer.
Ik heb zelf een Onkyo gehad en heb deze na een paar dagen ingewisseld voor een Denon. De Denon werd minder warm, had geen problemen met de PS3 over HDMI en kon HDMI Pass Through in Stand-by. Moet wel zeggen dat ik drie modellen geleden die keuze heb gemaakt, want alles wat ik noem kan elke receiver nu wel. Maar ik zou zelf eigenlijk niet meer naar Onkyo overstappen in dit segment. De Onkyo TX-NR5009 en dergelijke zijn wel extreem tof. Of de Onkyo procesoren, al is een Integra dan ook wel erg aantrekkelijk.

Ik zeg overigens niet dat Onkyo slecht is, maar er zijn gewoon wat merken welke ik boven Onkyo zet.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

@Fear: Bedankt voor je uitleg. Kun je me een linkje geven waar de Denon dan zo goedkoop is in Duitsland? Mijn goedkoopste webshop had hem op 399 euro.

Check Guenstiger, dat is als het ware de Duitse Kieskeurig als het gaat om prijzen vergelijken.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

YouTube: Onkyo TX-NR609 vs. Denon AVR-1912 Comparison Review
comparison tussen de Denon en de Onkyo (ik zit met dezelfde twijfel;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik word zo onderhand een beetje leip van alle reviews lezen. Bij de ene review is de Denon weer beter en bij de andere de Onkyo weer. Ik denk dat het allebei zeer goede receivers zijn en dat ik met allebei tevreden zal zijn. Maar ergens zit een stemmetje in je hoofd die zegt: " Je moet wel de beste uitkiezen!"

Verwijderd

het beste systeem bestaat in principe niet , je zal naar een winkel moeten gaan om te luisteren als je twijfelt .
Jou gehoor is mijn gehoor immers niet ;)

• thunder8

thunder8

FeaR schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:44:
THX is het laatste waar ik me druk over zou maken, zeker de THX Select welke de Onkyo heeft. Als het nu Ultra was dan had het wellicht nog iets van waarde. Maar de THX die de Onkyo heeft plakken ze ook op de setjes van Logitech.
Pertinent onwaar!

Logitech heeft 2 soorten THX certificatie: THX en Desktop Multimedia
Onkyo heeft minimaal THX op de oudere series en de 609 heeft THX Select 2, dat op geen enkel Logitech product te vinden is.

(Bron: http://www.thx.com/consum...t/thx-certified-products/)

Er is wel degelijk een behoorlijk verschil tussen de THX certificering van een multimedia product van Logitech en een THX certificering van een versterker. Bij een multimedia product zijn de THX eisen minimaal. Bij een versterker liggen die eisen een stuk hoger.

THX Select(2)(Plus)/Ultra(2) vereist een bepaald volume in een ruimte tot een bepaalde afmeting om aan de certificering te kunnen voldoen. Daarbij moeten ook de speakers aan dezelfde THX certificering voldoen om dit te kunnen bewerkstelligen. Dit is o.a. het reference level van 85dB met een overhead van 20dB. (http://www.thx.com/consum...logy/thx-reference-level/) De Select certificatie is voor producten die geschikt zijn voor een ruimte tot 2000 kubieke voet oftewel 56.6m3 en de Ultra producten zijn geschikt voor een ruimte tot 3000 kubieke voet oftewel 84.95m3. Dit wil ik je wel eens zien doen met een 5.1 THX setje van Logitech. (dus 85dB met overhead van 20dB in een ruimte van 56.6m3)

Maar zegt dit alles uberhaupt wat over de kwaliteit van het geluid? NEE! En daar ga ik wel in je mee dat deze certificatie niets zegt. Voor muziek is het al helemaal nietszeggend, voor film zou het een factor kunnen spelen. Er zijn echter maar weinig films die THX gecertificeerd zijn.

Per saldo ben ik het helemaal met je eens dat de gemiddelde thuisgebruiker niets heeft aan een THX certificering en zich daar ook niet blind op hoeft te staren. Maar te stellen dat Onkyo dezelfde THX sticker op zijn producten heeft zitten als Logitech is gewoonweg niet waar.

thunder8 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:24:
[...]Pertinent onwaar!

Logitech heeft 2 soorten THX certificatie: THX en Desktop Multimedia
Onkyo heeft minimaal THX op de oudere series en de 609 heeft THX Select 2, dat op geen enkel Logitech product te vinden is.
Volgens de site die je zelf linkt hadden toch heel wat Logitech (onder andere de Z-5500) een gewone THX-certificering, de huidige Z906 heeft inderdaad Desktop Multimedia.
THX Select(2)(Plus)/Ultra(2) vereist een bepaald volume in een ruimte tot een bepaalde afmeting om aan de certificering te kunnen voldoen. Daarbij moeten ook de speakers aan dezelfde THX certificering voldoen om dit te kunnen bewerkstelligen. Dit is o.a. het reference level van 85dB met een overhead van 20dB. (http://www.thx.com/consum...logy/thx-reference-level/) De Select certificatie is voor producten die geschikt zijn voor een ruimte tot 2000 kubieke voet oftewel 56.6m3 en de Ultra producten zijn geschikt voor een ruimte tot 3000 kubieke voet oftewel 84.95m3. Dit wil ik je wel eens zien doen met een 5.1 THX setje van Logitech. (dus 85dB met overhead van 20dB in een ruimte van 56.6m3)
Allemaal leuk en aardig van die dB waardes, maar bepaald de speaker niet hoe veel dB er uit komt bij xx Watt? Als je een paar zeer gevoelige speakers aansluit dan kan je zelfs met een Klasse T-versterker al op de 85 dB uitkomen. Met een paar lastige speakers (electrostaten) zijn er zelfs THX Ultra-receivers die het niet zullen trekken op dat niveau of zelfs helemaal niet trekken (er zijn electrostaten die onder de 1-2 Ohm dippen :X ).

Al zal bovenstaande wel te maken hebben met dat je voor een complete THX-ervaring natuurlijk ook speakers (en een bron) moet hebben die THX-certified zijn.

Verder kom ik ook niet tegen bij hoeveel kanalen de receiver THX-gecertificeerd is. Zeker omdat THX "It requires a tremendous amount of power to drive an audio system effortlessly without clipping or distorting." aanhaalt. Mooi voorbeeld is de TX-SR806 die THX Ultra2 Plus gecertificeerd is. Ding leverde bij vijf kanalen inderdaad ruim boven de 100 Watt per kanaal. Maar bij zeven kanalen bleef daar maar bar weinig van over. Dan vraag ik me af over welke "tremendous amount of power" ze het dan nog hebben.

Ik wil best geloven dat een receiver met THX een paar testjes heeft doorstaan, maar ik zal er nooit een receiver om kopen.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

HellBeast schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:28:
Ik word zo onderhand een beetje leip van alle reviews lezen. Bij de ene review is de Denon weer beter en bij de andere de Onkyo weer. Ik denk dat het allebei zeer goede receivers zijn en dat ik met allebei tevreden zal zijn. Maar ergens zit een stemmetje in je hoofd die zegt: " Je moet wel de beste uitkiezen!"
kan me voorstellen.
Inderdaad luiteren en ook kijken... ben net even bij de MM geweest en de denon is qua design in mijn oog als winnaar uit de bus gerolt...
De Onkyo is gewoonweg mijns inziens geen mooi ding om altijd in het zicht te houden (en dat gaat hij bij mij staan dus.....).
Succes met de keuze!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
FeaR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:26:
[...]

Volgens de site die je zelf linkt hadden toch heel wat Logitech (onder andere de Z-5500) een gewone THX-certificering, de huidige Z906 heeft inderdaad Desktop Multimedia.
THX heeft verschillende certificeringen. Het THX predicaat voor AV apparatuur is anders dan dat van een PC audio setje. Een "gewoon" THX certificaat bestaat niet voor AV Receivers, dan kom je uit op THX Select 2 of THX Ultra 2. Waarom zou Ultra 2 overigens wel van waarde zijn en Select 2 niet? Het hoofdzakelijke verschil zit hem namelijk in het leveren van voldoende power om een ruimte van x bij x meter te vullen.
Allemaal leuk en aardig van die dB waardes, maar bepaald de speaker niet hoe veel dB er uit komt bij xx Watt? Als je een paar zeer gevoelige speakers aansluit dan kan je zelfs met een Klasse T-versterker al op de 85 dB uitkomen. Met een paar lastige speakers (electrostaten) zijn er zelfs THX Ultra-receivers die het niet zullen trekken op dat niveau of zelfs helemaal niet trekken (er zijn electrostaten die onder de 1-2 Ohm dippen :X ).
Je speaker bepaalt uiteindelijk wat er weergegeven wordt, maar de dB waardes voor de AV Receiver zijn veel belangrijker. Als je puur op de dB's van een speaker uit zou gaan dan zouden we met zijn allen maar 1 merk kunnen kopen, daar zijn AV Receivers natuurlijk niet voor bedoeld en speakers ook niet. Daarnaast bepaalt je ruimte ook hoeveel dB's er werkelijk zijn, aangezien deze dermate versterkt kunnen worden.

Overigens zijn Ohm waarden weer een heel ander verhaal, niet te verwarren met het aantal maximaal te produceren dB's.
Al zal bovenstaande wel te maken hebben met dat je voor een complete THX-ervaring natuurlijk ook speakers (en een bron) moet hebben die THX-certified zijn.
Onwaar, aangezien THX weer niets zegt over welke speaker dit wel of niet weer kan geven. THX is een predicaat wat laat zien dat apparaten aan bepaalde standaarden voldoen. Nu zijn er in het verleden, en waarschijnlijk ook nu nog, apparaten welke hier niet aan voldoen en toch het predicaat krijgen. Bottom line is dat waarschijnlijk alle speakers wel voldoen aan de THX normering, maar niet elke fabrikant daar geld in wil pompen. Sony is bijvoorbeeld een merk dat geen heil ziet in een dergelijk oppoetsplaatje.
Verder kom ik ook niet tegen bij hoeveel kanalen de receiver THX-gecertificeerd is. Zeker omdat THX "It requires a tremendous amount of power to drive an audio system effortlessly without clipping or distorting." aanhaalt. Mooi voorbeeld is de TX-SR806 die THX Ultra2 Plus gecertificeerd is. Ding leverde bij vijf kanalen inderdaad ruim boven de 100 Watt per kanaal. Maar bij zeven kanalen bleef daar maar bar weinig van over. Dan vraag ik me af over welke "tremendous amount of power" ze het dan nog hebben.
Bij een goede AV Receiver en gemiddeld gebruik daarvan is 25W per kanaal al oorverdovend. Wattage zegt niets over het aantal te produceren dB's waar je eigenlijk op doelt. Wattage zegt in zijn algemeenheid sowieso helemaal niets over volume, daar is je Gain voor. Daarnaast wordt in vrijwel geen enkele soundtrack, film of muziek, elke speaker op hetzelfde moment met dezelfde waarden belast. Daarom is het ook zo nutteloos om te weten hoeveel continu vermogen een apparaat kan leveren, ondanks dat mensen daar constant op hameren.
Ik wil best geloven dat een receiver met THX een paar testjes heeft doorstaan, maar ik zal er nooit een receiver om kopen.
Dat is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar om nu te zeggen dat THX niets toevoegd dat is wat kort door de bocht.

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb sinds kort een onkyo ts rx 309 ac receiver met een usb aansluiting aan de voorkant. nou speelt hij inderdaad mp3 via een geheugenstick maar ik kan niet shuffle of random gebruiken. is die mogelijkheid er wel? en hoe stel ik die in. op mijn tv krijg ik alleen een overzicht van de albums en een playlist per album. het mooiste is natuurlijk een shuffle of random functie dat hij ook willekeurig songs tussen de verschillende albums kiest. wie weet hoe ik dat voor mekaar krijg. ik heb ook een wd mediaplayer misschien kan die het wel?

Groeten
tokeblond

• MitchR
Manual gelezen mbt deze functie?

• Nelfrikandel
Weet iemand een plek waar je Onkyo receivers kan laten repareren (Nh)
Mijne is hoogstwaarschijnlijk stuk, sinds hij geen hoge tonen meer kan produceren.
Nu valt hij buiten de 2 jaar Mediamarkt garantie, en weet ik niet echt meer wat ik kan doen...

• MitchR
Check eerst maar eens of de connector gewoon goed is of niet. Een losse connector is vaak het probleem indien er geen tonen worden weergegeven. Alleen hoge tonen die niet werken bestaat niet, dan moet alles niet werken, of je speaker moet al kapot zijn.

• Nelfrikandel
Wat bedoel je precies met de connector? :+

Verwijderd

Losse stekkers ;) de Rode Witte , Speaker draad , andere input stekkers ( connectoren ) .
Je kan ook nog eve kijken of dat het met andere speakers ook zo is .

Er kan degelijk wel een defect aan de Onkyo zijn , verschillende componenten hebben namelijk invloed op je verdeling van je tonen . denk bijv aan 2.1 , 5.1 etc etc . Onkyo maakt ( denk ik ) nog steeds gebruik van aparte potmeters .

• thunder8

thunder8

Verschillende soorten THX certificatie. In het verleden kregen producten een THX stempel ja of nee. Echter waren de eisen voor PC audio een stuk lager. Dit was erg verwarrend voor de consument die daardoor niet snapte dat een PC audio 5.1 THX set toch echt niet kan tippen aan een 3x zo dure THX 5.1 speakerset voor aan je receiver. Blijkbaar hebben ze dit zelf ook in gezien en zijn de multimedia producten voorzien van een THX Desktop Multimedia en Receiver/Speakersets voor de woonkamer voorzien van THX Select (2)/ Ultra (2). (waarbij de 2 trouwens staat voor een 2de subwoofer).

Waarom haal je hier hele andere speakers aan? Als je perse een THX gecertificeerde set wil, zit je ook vast aan een speakerset met dezelfde THX certificatie. (En daarnaast THX speakerkabel en ook een THX gecertificeerde TV/Beamer voor de volledigheid) Dat er speakers zijn die je met een Ultra 2 versterker niet kan aansturen, doet totaal niet ter zake.....

Je laatste regel zegt precies hetzelfde als ik aanhaalde, lees mijn vorige reactie maar.
Zoals ik ook aangeef, is het voor de meeste mensen totaal oninteressant om naar THX te kijken. Ten eerste zal je je media op het reference level moeten afspelen met een totale keten van THX certified apparatuur. Als je dat al hebt, zullen je buren zeker niet meer je beste vrienden zijn. (Of juist wel, want dan zitten ze bij je op de bank ook film te kijken :+ )
Ten tweede zegt THX totaal niets over de kwaliteit van het geluid. Als je uitsluitend films kijkt met je set, is THX iets waar je naar KAN kijken. Luister je muziek en ben je kritischer over de kwaliteit van de audio, moet je gewoon hele andere eisen aan je set stellen en THX is er daar niet 1 van.

Echter het stellen dat een logitech setje aan dezelfde eisen voldoet als een Onkyo versterker met THX is gewoon bullshit.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-12 10:41

Sick Nick

Drop the top!

Als ze puur bepalen of je genoeg dB's kan produceren maakt het voor thuisgebruik nog geen bal uit, welke dwaas draait z'n versterker nu helemaal open? Daar gaan de buren niet blij van worden :P Heb zelf een Onkyo 607, bij films staat die tussen de 30 en 45 afhankelijk van de geluidsmix/volume van de originele audio track. Dan kan hij nog veel harder als het moet (en gaat dan ruim over de 85 dB heen) dus stuur maar op dat THX Ultra 2 stickertje aangezien de kamerinhoud grofweg 140m3 is :P

Verwijderd

MitchR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:50:
Manual gelezen mbt deze functie?
in de handleiding staat zeer weinig over gebruik usb. alleen dat je die kunt gebruiken mits deze niet is beveiligd.

tokeblond

Verwijderd

HellBeast schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:25:
Ik zit te twijfelen tussen de Onkyo TX-NR609 en de Denon 1912. Volgens mij zijn ze beide erg goed en vergelijkbaar. Moet nu alleen een keuze maken tussen:

Onkyo TX-NR609

+ Front HDMI
+ Volgens veel reviews beter in films dan muziek
+ 7.2 i.p.v. 7.1
- Wordt warm
- Geen Airplay

Denon 1912

+ Airplay
+ volgens veel reviews beter in muziek
+ Audyssey MultEQ XT t.o.v. Audyssey DSX Onkyo

De meeste reviews die ik heb gelezen neigen licht naar een van beide. Dan is de Denon weer net beter en dan weer de Onkyo. Ik heb thuis al een Airport Express, dus de Airplay functionaliteit is leuk, maar het enige voordeel wat ik daaraan behaal, is dat ik mijn Airport Express in de slaapkamer kan aansluiten (waar ik nooit muziek luister).

Ik zat met exact hetzelfde welke van de 2 ik wilde bijna de Denon 1912 kopen maar vanmiddag de knoop doorgehakt en de onkyo gekocht supergoeie uitleg gehad bij Correct en ook verkoper gaf aan geen voorkeur te hebben beide zijn prima . Uiteindelijk overstag gegaan met de garantie om hem binnen 7 dagen terug te brengen en mijn geld terug te krijgen mits de doos netjes blijft. Aan het set hangt de Klipsch F-2 heb alles nog ik de doos staan moet de boel nog aansluiten

UPDATE

de boel aangesloten klinkt als een klok maar wat ik wilde de muziek op mijn NAS luisteren via de 609 en bediening via de app op mijn ipod/ipad werkt niet zo als ik had gehoopt alle artiesten staat op volgorde abcd enz als ik nu een artiest zoek bv. queen moet ik door heel de lijst gaan stappen scrollen gaat niet en zoeken op letter ook niet . Dit vind ik echt balen ik ga dan ook zeker de 609 terug brengen morgen want dit gaat mij heel erg irriteren. Jammer hoor ik hoop dat dit met de Denon beter/anders gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 20:46 ]

• mike123
lasor35 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 14:49:
[...]

Bij mij werkt internet radio uitstekend echt een aanrader!
Je kan voorkeuze zenders programmeren maar dat gaat dan wel op volgorde van je favorieten.
Je kan de zenders instellen via de pc, gaat een stuk makkelijker als je de volgorde wilt wijzigen.
Moet je wel de url weten van de stream die je wilt afspelen.
Als je die weet is het gewoon knippen en plakken in de favorietenlijst volgorde.
In de browserbalk van de pc het ip adres ingeven van de Onkyo en daar is tie dan.
Kan je ook de ww en gebruikersnamen ingeven van Aupeo, Napster en Last.fm.
Netwerkinstellingen kan je weer wijzigen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:29:
[...]
de boel aangesloten klinkt als een klok maar wat ik wilde de muziek op mijn NAS luisteren via de 609 en bediening via de app op mijn ipod/ipad werkt niet zo als ik had gehoopt alle artiesten staat op volgorde abcd enz als ik nu een artiest zoek bv. queen moet ik door heel de lijst gaan stappen scrollen gaat niet en zoeken op letter ook niet . Dit vind ik echt balen ik ga dan ook zeker de 609 terug brengen morgen want dit gaat mij heel erg irriteren. Jammer hoor ik hoop dat dit met de Denon beter/anders gaat.
Dit is meer een probleem van de app dan van de TX-NR609.
Onkyo zou dit best kunnen oplossen door de lijst continu door te laten scrollen en niet pagina voor pagina want dit duurt inderdaad veel te lang.
Misschien dat hier in komende releases verbetering in komt.
In de eerste release kon ik het volume ook niet regelen met de volumeknoppen van mijn Samsung Galaxy S2 en dit kan inmiddels ook.
Verder werkt bij mij het streamen van de NAS perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 01-12-2011 21:44 ]

"When you grow up your heart dies"

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Voor mij zou dit geen probleem zijn, aangezien ik een Apple Airport Express heb. Het gaat mij puur om het geluid.

• mike123
sjaool schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:43:
[...]

Dit is meer een probleem van de app dan van de TX-NR609.
Onkyo zou dit best kunnen oplossen door de lijst continu door te laten scrollen en niet pagina voor pagina want dit duurt inderdaad veel te lang.
Misschien dat hier in komende releases verbetering in komt.
In de eerste release kon ik het volume ook niet regelen met de volumeknoppen van mijn Samsung Galaxy S2 en dit kan inmiddels ook.
Verder werkt bij mij het streamen van de NAS perfect.
Ik vind de Onkyo app ook niet echt lekker werken, maar het werkt wel. Om te streamen naar mijn TX-NR509 gebruik ik de app DS audio. Die is voor de nas van Synology. In die app kan ik gewoon zoeken op naam van album, track of artiest, even selecteren en spelen maar.
Ik gebruik de app van Onkyo wel om TX-NR509 in te stellen op NET, DS508, MUZIEK en dan speelt hij de muziek af vanaf de nas.

Verwijderd

mike123 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:13:
[...]

Ik vind de Onkyo app ook niet echt lekker werken, maar het werkt wel. Om te streamen naar mijn TX-NR509 gebruik ik de app DS audio. Die is voor de nas van Synology. In die app kan ik gewoon zoeken op naam van album, track of artiest, even selecteren en spelen maar.
Ik gebruik de app van Onkyo wel om TX-NR509 in te stellen op NET, DS508, MUZIEK en dan speelt hij de muziek af vanaf de nas.
Ja daar kwam ik inderdaad gisteravond laat toen ik alles had ingepakt ook achter de app van Synology gebruik ik normaal ook altijd die werkt super wist niet dat je dan ook de Onkyo kon aankiezen vanaf de App DS Audio. :?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

“We have an update re Spotify & TX-NR509/8050 for you: Our engineers are working hard on this FW update – most probably available next month.”
NIce!

http://oauth.twitter.com/ONKYO_EU

• pepijndamen
  • Laatst online: 18-09 13:44
Ik zit te twijfelen tussen een TX-NR709 en TX-NR809. Is de geluidskwaliteit van de 809 zo verschillend aan die van de 709, dat dat alleen al de hogere prijs waarborgt? En weet iemand of er veel voorkomende bugs zijn in een van deze twee receivers? Ik heb wel al een aantal dagen zitten googlen, maar ik ben er nog steeds niet uit.

• MitchR
pepijndamen schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:43:
Ik zit te twijfelen tussen een TX-NR709 en TX-NR809. Is de geluidskwaliteit van de 809 zo verschillend aan die van de 709, dat dat alleen al de hogere prijs waarborgt? En weet iemand of er veel voorkomende bugs zijn in een van deze twee receivers? Ik heb wel al een aantal dagen zitten googlen, maar ik ben er nog steeds niet uit.
Nee, de 809 is alleen een stuk mooier om naar te kijken ;)

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-12 12:12
@pepijndamen

Ik heb enkele maanden geleden ook deze gedachten gehad. Uiteindelijk gekozen voor de 809.

- Is een stuk mooier en strakker dan de 709
- Er zit 6 kilo verschil tussen de recievers, dat zijn geen bakstenen maar hopelijk (ik heb er ook niet al te veel verstand van) betere onderdelen.
- Bij een winkel in R'dam zit er niet veel verschil tussen de beide recievers, 100 euro geloof ik.
- De 809 klink prachtig, Pure Audio is prachtig en films zijn geweldig.

Ik zou het dus wel weten...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 15:02

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Weet niet of ik het hier mag plaatsen.
Maarre... ik heb een nieuw in doos staande Onkyo tx-nr709s, ook nog met 2 jaar garantie..
Ben wel bereid om em voor 650,- te verkopen... liefst hier af te halen :)

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 14:28
Hij is €615 in de pricewatch....

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12 12:10
Welke aansluit methodieken voor speakers kun je gebruiken op de TX-SR309?
Ik zie enkel van die klem dingetjes, het kan toch niet zijn dat je voor zoiets geen betere aansluit methode kunt gebruiken?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

TX-309 is een 5.1 receiver, dus volgens mij niet bi-amp aan te sluiten.

• Ganymedus
Ik moet eerlijk bekennen dat dat me niks zegt HellBeast :$

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 20:07
Ganymedus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 10:48:
Welke aansluit methodieken voor speakers kun je gebruiken op de TX-SR309?
Ik zie enkel van die klem dingetjes, het kan toch niet zijn dat je voor zoiets geen betere aansluit methode kunt gebruiken?
De 309 is een instapreceiver, dus daar zitten dan ook instap klemaansluitingen op.

• Ganymedus
Is er een manier om daar omheen te komen? Zonder dat ik hem hoef open te maken dan.....

Ganymedus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:04:
Is er een manier om daar omheen te komen? Zonder dat ik hem hoef open te maken dan.....
Waarom maak je je zo druk om die terminals? Als je bang bent dat je speakerdraad er niet in past kan je altijd nog zoiets gebruiken.

• Ganymedus
Druk, bwoah dat niet, alleen mij is verteld dat doordat het gebruik maakt van een klemverbinding ik er vanuit moet gaan dat daardoor storing optreed. Hetgeen mij zeer verbaasde, maar het zekere voor het onzekere nemen kan nooit kwaad, toch?
Die dingetjes zien er interessant uit, wat zijn dat?

Verhaal dat met die klemverbindingen er storing optreed is nieuw voor mij. Sterker nog, met die klemmetjes zet je de draad er makkelijker in dan met de schroefterminals die je vaker ziet. Vooral als je al behoorlijk wat speakers op de receiver hebt zitten wordt het met schroefterminals best lastig alles nog goed aan te draaien. Dan is daarmee de kans op losse draden en dus kortsluiting groter. Nadeel van die klemmen als op de 309 is dat de draad die er in kan over het algemeen wat dunner is. Maar goed lijkt me ook niet dat je 4mm² gaat gebruiken op een dergelijke receiver (mits dat überhaupt nut heeft, maar dat is meer iets voor een ander topic).

Die dingetjes zijn een speciaal soort banaanpluggen met flexibele stekker als het ware. Heb ooit een paar gehad omdat mij rear speakers ook van die klemmetjes hadden net als de Onkyo. Werkte wel, alleen kwamen mijn speakers te ver naar voren en zitten ze nu weer bare-wire aangesloten.

• Ganymedus
lol nee, ik heb 2,5 mm besteld, deze dus klik
Ik maak uit jou verhaal op dat ik me geen zorgen hoef te maken over de aansluitingen. Dus voorlopig koop ik geen 'flexibele bananen' of andere aansluit materialen.
Bedankt voor de verduidelijking.

[ Voor 42% gewijzigd door Ganymedus op 03-12-2011 18:43 ]

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:24

swat!

computeraar

Bij mijn zoektocht naar een versterker bij (in eerste instantie) mijn Eltax Monitor III speakers kwam ik onderstaande quote tegen:
OMD schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:10:
Die Onkyo zou ik links laten liggen.

( ik ben Onkyo liefhebber en ben trotse bezitter van een 5007 vlaggenschip dus ben ik dit geval heeel oprecht :+ )

Pas vanaf de TX-NR609 zijn het versterkers uit eigen stal, daaronder zijn het versterkers van andere merken ( weet niet welke ) en deze zijn niet heel erg best.

Meestal te herkennen dat Onkyo versterkers uit eigen stal werken met WRAT ( Onkyo's versterker technology )
Mijn vraag is in hoeverre dit waar is en of het van toepassing is in het segment waar ik mij op richt.
In eerste instantie wil ik voor een 2.0/2.1 set gaan. Later wil ik deze een keer uitbreiden naar 5.1 waarbij de Eltax Monitor III's naar de rear zijde kunnen verhuizen.

EV6 Plus

• sjaool

sjaool

Every life should have 9 cats

Die opmerking van OMD mag je naar mijn mening naar het rijk der fabelen verwijzen.
De goedkopere versterkers hebben wel een andere opbouw in het versterkerdeel (zie foto's) maar ik betwijfel dat Onkyo die bij een ander merk inkoopt.

Onkyo TX-SR309
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/22grb7.jpg

Onkyo TX-NR609
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zygck6.jpg

"When you grow up your heart dies"

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:28
Goedemorgen,

Ik heb sinds dit weekend ook de stap richting fatsoenlijke audio gemaakt. De onkyo TX-NR509 is mijn nieuwe schatje. (Laat mijn vriendin het maar niet horen ;) )
Alles netjes aangesloten en heb gewoon goed beeld en geluid. Enkel loop ik tegen het volgende probleem op:

Tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een serie/film of muziek via mijn mediaspeler, komt het soms voor dat er een gap is van een (fractie van een) seconde waar geen geluid is. (Het beeld blijft wel zichtbaar overigens) Tijdens deze gap zie ik het display op de receiver ook veranderen. (Audio type valt weg)
Ik zat er in eerste instantie zelf aan te denken dat er op dat moment geen geluid was in de audiostream en de receiver dan ergens schakelt oid, maar het is niet enkel tijdens stiltes maar ook op momenten dat er gewoon vol geluid zou moeten zijn.

Nu heb ik een stuk terug gelezen dat iemand (in mijn ogen) iets soortgelijks had, en deze persoon had het opgelost door de audio van zijn mediaspeler via een optisch kabeltje te laten lopen. Maar ik heb ten eerste geen optisch kabeltje liggen om het te proberen en vraag me ten tweede af of het niet anders op te lossen is en of het een probleem te vinden is in mijn mediaspeler of van de receiver.

De hardware:
Receiver: Onkyo TX-NR509
Speakers: tijdelijk van mijn oude Philips "All-In-One" surround setje
Mediaspeler: Eminent EM7080
Aangesloten via HDMI (uiteraard)

Edit: Overigens komt "de gap" niet altijd op hetzelfde moment voor. Soms 3x in een minuut, soms 2 uur niet. Ook als hij ergens een "gap" laat horen dan wil het niet zo zijn dat hij bij opnieuw afspelen op datzelfde punt opnieuw een gap laat horen.

[ Voor 8% gewijzigd door TravockMD op 05-12-2011 09:16 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.