Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.821 views

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

Sick Nick

Drop the top!

Klinkt alsof je mediaspeler niet genoeg bandbreedte heeft om alle data continu binnen te halen. Als het display verandert krijgt ie tijdelijk geen data binnen, dat gebeurt alleen als de bron niks uit stuurt. Dat is of je bestand kapot (maar vrijwel uitgesloten als het bij meerdere bestanden gebeurt), de media speler stuk (kan maar ook onwaarschijnljik) of je netwerk niet snel genoeg.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45
Stream je via je netwerk?

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:16
Sick Nick schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:16:
Klinkt alsof je mediaspeler niet genoeg bandbreedte heeft om alle data continu binnen te halen. Als het display verandert krijgt ie tijdelijk geen data binnen, dat gebeurt alleen als de bron niks uit stuurt. Dat is of je bestand kapot (maar vrijwel uitgesloten als het bij meerdere bestanden gebeurt), de media speler stuk (kan maar ook onwaarschijnljik) of je netwerk niet snel genoeg.
Ik heb op dit moment de volgende mogelijkheden in het audio menu van mijn mediaplayer. De setting waar hij nu op staat is met -> aangegeven.

HDMI uitgang:
-> Bitstream (RAW)
-- LPCM stereo
-- LPCM meerkanaals

HD Audio Output:
-- HD Bitstream (7.1)
-> Core Audio Only (5.1)
Ja. Maar ik had voorheen geen problemen met de audio. Netwerk is overigens gigabit en media komt vanaf mijn Synology NAS.

[ Voor 14% gewijzigd door TravockMD op 05-12-2011 10:15 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TravockMD schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:14:
Goedemorgen,

Ik heb sinds dit weekend ook de stap richting fatsoenlijke audio gemaakt. De onkyo TX-NR509 is mijn nieuwe schatje. (Laat mijn vriendin het maar niet horen ;) )
Alles netjes aangesloten en heb gewoon goed beeld en geluid. Enkel loop ik tegen het volgende probleem op:

Tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een serie/film of muziek via mijn mediaspeler, komt het soms voor dat er een gap is van een (fractie van een) seconde waar geen geluid is.

....

Edit: Overigens komt "de gap" niet altijd op hetzelfde moment voor. Soms 3x in een minuut, soms 2 uur niet. Ook als hij ergens een "gap" laat horen dan wil het niet zo zijn dat hij bij opnieuw afspelen op datzelfde punt opnieuw een gap laat horen.
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan met mijn settopbox: na het zappen naar een ander kanaal is soms even een geluidsgap te horen. Ook niet consequent. De ene keer wel, de andere keer niet. Settop box regelt signaal via IPTV, dus zou inderdaad ook netwerk gerelateerd kunnen zijn. Wat ik wel vaak heb, is: even geluid, dan even niks, en dan weer geluid. Vervolgens doet ie het goed.

edit: betreft ook een TX-NR509.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb de UE55D6530 WSXXN
Samen met de onkyo TXNR709

Nu krijgen we met geen mogelijkheid ARC aan de praat.
Alles zit met de nieuwste 1.4 + ethernet hdmi kabels.
Dus bij de onkyo: HDMI out main
bij de tv: ARC in (HDMI 2)

We hebben de nieuwste software 1015
We hebben ook een CI interface met ziggo erin.
TV kijken kan en gaat.
Alleen als we dus naar HDMI 2 overschakelen zien we alleen blauw beeld (onkyo menu kunnen we wel oproepen) en als ik PIP op de tv aanzet zien we rechts onderin een klein beeld (zonder geluid)

Heeft iemand de gouden tip?

We kunnen via instellingen op de samsung tv ook niet via systeem en dan HDMI cec naar de optie ontvanger want die is greyed out.

Heel graag hoor ik van iemand.

dit is trouwens een beetje een double post ivm dat het een onkyo is hier en omdat het een samsung is ook in dat topic

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:48
TravockMD schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:30:
[...]

Ik heb op dit moment de volgende mogelijkheden in het audio menu van mijn mediaplayer. De setting waar hij nu op staat is met -> aangegeven.

HDMI uitgang:
-> Bitstream (RAW)
-- LPCM stereo
-- LPCM meerkanaals

HD Audio Output:
-- HD Bitstream (7.1)
-> Core Audio Only (5.1)

[...]

Ja. Maar ik had voorheen geen problemen met de audio. Netwerk is overigens gigabit en media komt vanaf mijn Synology NAS.
Ik stream ook alles vanaf mijn nas, Synology, en ik heb NFS ingesteld. Bij mij speelt alles prima af.
Ikzelf maak gebruik van een Dune smart D1. Mijn vorige mediaspeler, de mede8er 500, kon ook geen volledige bluray's afspelen. Stotterde ook regelmatig, vooral als het grote bestanden waren van meer dan 20 of 30 gig dacht ik.
Alleen audio stream ik rechtstreeks naar de Onkyo, hoeft niet eerst naar de mediaspeler.
Mijn mediaspeler heb ik wel rechtstreeks aangesloten op de tv dmv hdmi en de audio optisch. Zit ook geen digitale coax audio out op.

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-12 11:43
Ik wil binnenkort van mijn Logitech Z5500 overstappen naar een wat betere audio set. Vandaar dat ik al een tijdje op zoek ben naar de juiste receiver (en speakers). Mijn budget zit ergens tussen de €200-€300 max. Nu kwam ik op het internet de Onkyo 578 tegen voor €250 en ik vroeg me af of dat voor die prijs een mooie optie is?

Het idee is om naast een receiver twee boekenplank speakers aan te schaffen en die te gebruiken icm wat er nog past van het logitech setje. Op zich zijn de basis-budget-modellen van de meeste merken daarvoor prima lijkt me, maar het is aan de andere kant ook wel prettig als ik nu iets beters koop en er wat langer mee doe.
Nu is het zo dat ik niet erg veel kan vinden over de 578, behalve dat 'ie 'wel prima' lijkt te zijn. Qua functies zijn HDMI 1.4 en upscaling erg welkom en omdat het 7.1 is kan ik bi-ampen (?) wat wellicht ook leuk is. Waarschijnlijk ga ik er twee Wharfendale Diamond 10.1's mee gebruiken.
Is de Onkyo 578 daarvoor mooi om mee te beginnen?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 11:58
hmm ik heb een onkyo tx sr 606 die op een van de versterkerkanalen geen geluid geeft (rechts achter bij 5.1 doet het niet) op aanraden van de lokale radio-onderdelenboer al eens gekeken of er geen zekering stuk is (er zitten 2 zekeringen in van keramiek) maar bij 1 kapotte aansluiting is dat dus niet het geval.
Mijn vraag is simpel, is hier iets aan te doen (ik wil geen 60 euro onderzoekskosten betalen om vervolgens nog eens 200 euro aan reparatie kwijt te zijn) of is er iemand die de versterker wil overnemen en er een gooi naar wil doen (ik weet niet hoe makkelijk zo'n versterker nog te repareren is)
verder doet de versterker haar werk gewoon.
de verserker is van dec 2008 dus helaas geen garantie meer.

[ Voor 4% gewijzigd door HvdBent op 06-12-2011 15:37 ]

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
ik krijg mijn nieuwe 3d tv binnen en 5.1 speakers set ,,nu moet ik nog een nieuwe versterker , kunnen de 08 series van onkyo 3d weergeven ? of moet ik de 09 serie nemen

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

Wat voor apps/programma's moet ik hebben als ik een onkyo versterker heb?
Ik heb al gelezen over een app voor android, maar zijn er nog meer die ik niet mag missen?

Mijn SNES verzameling!

symbiotic schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:47:
ik krijg mijn nieuwe 3d tv binnen en 5.1 speakers set ,,nu moet ik nog een nieuwe versterker , kunnen de 08 series van onkyo 3d weergeven ? of moet ik de 09 serie nemen
En wat heb je zelf al gevonden over dit onderwerp? Op GoT verwachten we wel een beetje eigen inzet en dat mis ik hier wel. Op de site van Onkyo staat toch per model/serie zeer duidelijk aangegeven wat de mogelijkheden zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
daar heb je helemaal gelijk in , maar ik vraag me ook af of er niet een manier is om met 1.3 hdmi en de oudere versies/ versterkers ook 3D kan doorsturen . bijv ongecomprimeerd en dat je versterker alleen het geluid pakt ?

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:19

HellBeast

Oh My GoT!

Volgens mij moet je dan uitwijken naar SP-DIF (Toslink), maar dan ben je beperkt in je mogelijkheden qua geluid door de bandbreedte die toslink maximaal aankan. (Correct me if i'm wrong)

Beauty is in the eye of the beerholder

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30
Na het lezen van heeeel veel reviews en steeds maar uitstellen denk ik dat ik eindelijk over uit ben.
Het word de NR509 dus ben benieuwd hoe het gaat klinken icm de HKTS16 set. Kom nu van een Logitech Z2300 af.

Twijfel voor mij was heel erg groot met pioneer vsx-521 en yamaha tegenhanger, eigenlijk heb ik de netwerk functionaliteit niet nodig maar het is toch mooi meegenomen heb namelijk altijd me HTPC aanstaan.
Doorslaggevende factor was eigelijk dat veel mensen de 509 hebben en er veel informatie over te vinden is ook de OSD is mooi meegenomen

Meer mensen de 509 hier op GOT icm HKTS set?
HellBeast schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:36:
Volgens mij moet je dan uitwijken naar SP-DIF (Toslink), maar dan ben je beperkt in je mogelijkheden qua geluid door de bandbreedte die toslink maximaal aankan. (Correct me if i'm wrong)
dat klopt DTS-HD kan je sowieso vergeten

[ Voor 34% gewijzigd door SmoothTweaker op 06-12-2011 23:30 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Ach, het verschil tussen lossless enerzijds en 640K DD of 1,5M DTS anderszijds ga je op een dergelijke set toch niet horen (generally speaking). Zeker voor films maakt het geen drol uit.

Wat wel een nadeel kan zijn is dat je bijvoorbeeld met PC games 6 of 8-kanaals ongecomprimeerde LPCM moet kunnen versturen. In games weet je immers nooit waar het geluid precies vandaan gaat komen, dus dat kun je niet van te voren netjes encoderen in één of andere DD/DTS/FLAC/Whatever-stream. Als je dat in 5.1 over S/PDIF wilt persen zul je aan de slag moeten met on-the-fly-encoding naar DTS/DD.

Datzelfde geldt eigenlijk ook als je 5.1-albums in FLAC hebt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

symbiotic schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:15:
daar heb je helemaal gelijk in , maar ik vraag me ook af of er niet een manier is om met 1.3 hdmi en de oudere versies/ versterkers ook 3D kan doorsturen . bijv ongecomprimeerd en dat je versterker alleen het geluid pakt ?
Naar mijn weten heb je voor 3D altijd HDMI 1.4 nodig op het apparaat zelf. Enige uitzondering is Sony die met hun PS3 gewoon 3D weten te versturen via HDMI 1.3. Overigens zijn er bepaalde Blu-rayspelers met twee maal HDMI uit, één maal HDMI 1.4 om rechtstreeks naar de TV te connecten voor het 3D beeld. En een andere HDMI 1.3 om het geluid naar een receiver te sturen.

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik heb een onkyo tx-sr 506 en sinds kort heeft hij kuren. Ik zou niet weten waar het aan ligt en daarom vraag ik het hier maar even. Hij slaat soms plosteling af en zend soms plotseling een vreselijk geluid uit naar mijn speakers! Het is een wonder dat men speakers niet ontploft zijn zo hard gaat het... Het is nu een keer of 5 gebeurt tijdens het gamen op de ps3. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

This-is-life schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:02:
Ik heb een onkyo tx-sr 506 en sinds kort heeft hij kuren. Ik zou niet weten waar het aan ligt en daarom vraag ik het hier maar even. Hij slaat soms plosteling af en zend soms plotseling een vreselijk geluid uit naar mijn speakers! Het is een wonder dat men speakers niet ontploft zijn zo hard gaat het... Het is nu een keer of 5 gebeurt tijdens het gamen op de ps3. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Weet je zeker dat het je receiver is, en niet de PS3 ?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Inderdaad, als het alleen met de PS3 gebeurt toch even de kabel tussen ps3 en onkyo, en de ps3 nagaan. En daarna, heb je er nog steeds last van als je 'm op een andere poort aansluit?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
This-is-life schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:02:
Misschien een beetje off topic. Maar ik heb hetzelfde met mijn 10 jaar oude Sony. En ben daarom nu op zoek naar een nieuwe receiver. Vandaar dat ik dit topic een beetje in de gaten houd.
Ik denk overigens dat ik toch bij de Denon 1912 ga uitkomen.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:40:
[...]
Weet je zeker dat het je receiver is, en niet de PS3 ?
Of specifieker nog wellicht een bepaalde game. Zo zitten er in Uncharted 3 ook dit soort sound glitches.

• This-is-life
FeaR schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:11:
[...]

Of specifieker nog wellicht een bepaalde game. Zo zitten er in Uncharted 3 ook dit soort sound glitches.
Het gebeurd bij modern warfare 3, ik heb de laatste tijd weinig tv/films gekeken maar ik heb niet het idee dat het aan de ps3 ligt aangezien hij na het geluid ook meteen afslaat en soms ook zonder het geluid afslaat...

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:57
Is er nog een verschil tussen de NR709 en de NR809, behalve dat de 809 3 speakerzones kan hebben?
Want qua aansluitingen maakte het eigenlijk niks uit, volgens mij.

En is er nog een goede site voor tweedehands Onkyo's/receivers in het algemeen? Of moet ik dan gewoon eBay en Marktplaats in de gaten houden?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ja, ik vrees dat mij Onkyo 808 na 2 jaar al de audio geest aan het geven is... geen geluid meer wordt via al mijn bronnen wordt door gegeven. Ook geen geluid meer op de radiozenders (via de upckabel) ... is ergens een geheime MUTE knop die ik misschien heb ingeschakeld ? Het ding is uren van de stroom geweest. De radiozenders zijn wel zichtbaar en worden. Ik heb 5.1 surround opstelling met B&W speakers. Beeld wordt nog wel via mijn mediaplayer doorgeven aan de tv. En ja ook de koptelefoon zwijgt.
Ik mis de radio ontzettend! :(

Iemand misschien nog een tip? Dank.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 20:07
Siempie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:52:
Is er nog een verschil tussen de NR709 en de NR809, behalve dat de 809 3 speakerzones kan hebben?
Want qua aansluitingen maakte het eigenlijk niks uit, volgens mij.
...
o.a. 6 kilo en mooier, deze vraag is op 2 december nog gesteld.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
painkill schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:50:
Wat voor apps/programma's moet ik hebben als ik een onkyo versterker heb?
Ik heb al gelezen over een app voor android, maar zijn er nog meer die ik niet mag missen?
OyRemote
Daarmee kun je vanuit Windows je Onkyo bedienen vanaf het netwerk. Wel handig als je achter je computer zit en geen zin hebt om de afstandbediening op de receiver te richten. Je kunt hiermee ook de receiver in en uitschakelen.

Ook leuk als de receiver in een andere kamer staat en je vindt dat het volume te hoog staat. ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste Onkyo gebruikers.

Ik weet niet echt waar ik mijn vraag moet stellen dus ik begin hier maar even ;)
Na wat uitzoek werk is mijn keuze gevallen op een Tx-NR709 reveiver en zoek daar nu speakers bij om mijn set kompleet te maken. Ik ga de receiver gebruiken voor films en serie's maar ben er nog niet uit of ik voor 7,1 of 5,1 moet gaan.

Mijn budget voor speakers is ongeveer 1000,- maar weet totaal niet of dit redelijk is of niet. Mijn vraag is daarom aan jullie: "Wat te doen kwa speakers" ?

Ik hoop dat jullie mij de juiste richting in kunnen duwen, ik zie zoveel speakers online dat ik echt geen idee heb waar ik op moet letten.

Edit: Ik heb in mijn auto een Focal set zitten (Speakers / woofer / versterker) waar ik erg tevreden over ben. Ik zag alleen al dat Focal voor thuis erg prijzig is helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 09-12-2011 01:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 01:45:
Ik ga de receiver gebruiken voor films en serie's maar ben er nog niet uit of ik voor 7,1 of 5,1 moet gaan.

Mijn budget voor speakers is ongeveer 1000,- maar weet totaal niet of dit redelijk is of niet. Mijn vraag is daarom aan jullie: "Wat te doen kwa speakers" ?
Ligt er maar net aan wat je wilt hebben voor dat geld. Als je alleen voor monitoren wilt gaan kan je nog best ver komen met 1000 euro. Wil je echter overal vloerstaanders dan gaat het toch een stukje krapper worden. Persoonlijk zou ik met 5.1 beginnen en mocht je dan nog behoefte hebben aan 7.1 kan je altijd nog twee speakers er bij kopen. Voor veel mensen is het al een hele opgave om een 5.1 set goed te plaatsen in de ruimte, laat staan een 7.1 opstelling.
Edit: Ik heb in mijn auto een Focal set zitten (Speakers / woofer / versterker) waar ik erg tevreden over ben. Ik zag alleen al dat Focal voor thuis erg prijzig is helaas.
Hier een tevreden Focal thuis-gebruiker :) Denk dat je inderdaad met 1000 euro niet ver gaat komen bij Focal. Zelfs de melkpakjes van dat merk zijn behoorlijk aan de prijs. Maar nogmaals, het hangt ook af waar je eisen dus liggen. Loop eens een paar winkels in, dan weet je waar je je geld op stuk kan slaan. Er zijn zo veel meer merken op de markt.

• Donstil
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:35:
[...]

Ligt er maar net aan wat je wilt hebben voor dat geld. Als je alleen voor monitoren wilt gaan kan je nog best ver komen met 1000 euro. Wil je echter overal vloerstaanders dan gaat het toch een stukje krapper worden. Persoonlijk zou ik met 5.1 beginnen en mocht je dan nog behoefte hebben aan 7.1 kan je altijd nog twee speakers er bij kopen. Voor veel mensen is het al een hele opgave om een 5.1 set goed te plaatsen in de
Wat bedoel je precies met monitoren ? Ze hoeven niet persee op zichzelf te staan namelijk.
Ik kan ze ook ophangen wegens de vierkante ruimte.

5.1 is idd prima. Upgraden kan later altijd nog.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15

-pollem-

Are you threatening me?

Merlijn_merlin schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:52:
Ja, ik vrees dat mij Onkyo 808 na 2 jaar al de audio geest aan het geven is... geen geluid meer wordt via al mijn bronnen wordt door gegeven. Ook geen geluid meer op de radiozenders (via de upckabel) ... is ergens een geheime MUTE knop die ik misschien heb ingeschakeld ? Het ding is uren van de stroom geweest. De radiozenders zijn wel zichtbaar en worden. Ik heb 5.1 surround opstelling met B&W speakers. Beeld wordt nog wel via mijn mediaplayer doorgeven aan de tv. En ja ook de koptelefoon zwijgt.
Ik mis de radio ontzettend! :(

Iemand misschien nog een tip? Dank.
Ik vrees dat je het zelfde probleem hebt als ik met mijn 807. Ik had precies de zelfde problemen. Wel beeld maar geen geluid. Hij staat nu al 7 weken bij CE-Repair met een kapot HDMI board. Vervangend board wordt maar niet geleverd door Onkyo. Op internet lees je hier bij de 807 en 808 erg veel over. Lees dit forum maar eens.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Beste Onkyo gebruikers.

Ik weet niet echt waar ik mijn vraag moet stellen dus ik begin hier maar even ;)
Na wat uitzoek werk is mijn keuze gevallen op een Tx-NR709 reveiver en zoek daar nu speakers bij om mijn set kompleet te maken. Ik ga de receiver gebruiken voor films en serie's maar ben er nog niet uit of ik voor 7,1 of 5,1 moet gaan.

Ik hoop dat jullie mij de juiste richting in kunnen duwen, ik zie zoveel speakers online dat ik echt geen idee heb waar ik op moet letten.

Check de Boston Acoustics A25 eens. Deze kosten 129€ per stuk en de A225 Center kost 200€. Dan blijft er bij 5.1 nog 284€ over voor een Sub. Dit zou dan bijvoorbeeld een Boston Acoustics ASW250 kunnen zijn (Adviesprijs: 299€)

Echter moet je met een beetje handelen de prijzen nog wel lager kunnen krijgen, ook is er een shop in belgië waar deze speakers een stuk goedkoper zijn. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor de ASW650 Sub of een geheel andere.

Ikzelf heb een setup van 6x A25, 1x A225C en een Epik Legend Subwoofer. Deze laatste zal buiten je budget vallen (Sub kost 600€). Ik heb uiteindelijk onder de 800€ betaald voor de Boston speakers bij een dealer in Enschede. De set is aangesloten op een Onkyo 609 en ik vind het erg goed klinken. In eerste instantie had ik ook een budget van 1000€ gesteld, echter voor 7.1, maar heb uiteindelijk gekozen om het toch wat op te rekken om net dat beetje meer kwaliteit in huis te krijgen.

Mocht je uit de buurt van Enschede komen, mag je ook mijn set komen beluisteren. Dan heb je een betere indruk dan een simpele luistertest met 2 speakers bij een dealer.

[ Voor 29% gewijzigd door thunder8 op 09-12-2011 10:52 . Reden: Quote toegevoegd. ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Donstil
  • Niet online
thunder8 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:50:
[...]

Check de Boston Acoustics A25 eens. Deze kosten 129€ per stuk en de A225 Center kost 200€. Dan blijft er bij 5.1 nog 284€ over voor een Sub. Dit zou dan bijvoorbeeld een Boston Acoustics ASW250 kunnen zijn (Adviesprijs: 299€)

Echter moet je met een beetje handelen de prijzen nog wel lager kunnen krijgen, ook is er een shop in belgië waar deze speakers een stuk goedkoper zijn. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor de ASW650 Sub of een geheel andere.

Ikzelf heb een setup van 6x A25, 1x A225C en een Epik Legend Subwoofer. Deze laatste zal buiten je budget vallen (Sub kost 600€). Ik heb uiteindelijk onder de 800€ betaald voor de Boston speakers bij een dealer in Enschede. De set is aangesloten op een Onkyo 609 en ik vind het erg goed klinken. In eerste instantie had ik ook een budget van 1000€ gesteld, echter voor 7.1, maar heb uiteindelijk gekozen om het toch wat op te rekken om net dat beetje meer kwaliteit in huis te krijgen.

Mocht je uit de buurt van Enschede komen, mag je ook mijn set komen beluisteren. Dan heb je een betere indruk dan een simpele luistertest met 2 speakers bij een dealer.
Bedankt voor de Tip! Als ik deze speakers Google zie ik niets dan positieve reacties.
Ik kan om te beginnen wel met 5.1 uit de voeten hoor. Daarna kan ik altijd nog upgraden naar 7.1

Ik ga me er even verder in verdiepen.

Thnx!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-12 22:09
Beste Onkyo gebruikers.

Als je 2e hands speakers gaat zoeken kan je redelijk ver komen met 1000 euro.
Zelf heb ik
2 x B&W 685 voor 300(nieuw +- 600)
2 x B&W DM603 S3 voor 400 (deze worden iig niet meer gemaakt volgens mij, verwacht dat ze nieuw samen iig wel rond de 1000 euro zaten?)
B&W HTM-62 voor 200(nieuw 400) euro

Dus voor 900 euro 5 speakers, maar nog geen sub erbij. Mja, ik heb het rustig aan gedaan en gewoon goed gezocht. Maar nieuw voor 1000 euro en als je er ook nog een sub bij wil...lastig

• Donstil
  • Niet online
sbmuc schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:06:
[...]

Als je 2e hands speakers gaat zoeken kan je redelijk ver komen met 1000 euro.
Zelf heb ik
2 x B&W 685 voor 300(nieuw +- 600)
2 x B&W DM603 S3 voor 400 (deze worden iig niet meer gemaakt volgens mij, verwacht dat ze nieuw samen iig wel rond de 1000 euro zaten?)
B&W HTM-62 voor 200(nieuw 400) euro

Dus voor 900 euro 5 speakers, maar nog geen sub erbij. Mja, ik heb het rustig aan gedaan en gewoon goed gezocht. Maar nieuw voor 1000 euro en als je er ook nog een sub bij wil...lastig
Kijk iedereen weet hoe het gaat met dit soort projectjes. Je begint met een bepaald budget (2000,- totaal) en rekt dit dan een aantal x op tot dat je iets naar je wensen hebt gevonden >:) .

Dat zal hem nu ook wel weer worden haha.

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

-pollem- schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:44:
[...]

Ik vrees dat je het zelfde probleem hebt als ik met mijn 807. Ik had precies de zelfde problemen. Wel beeld maar geen geluid. Hij staat nu al 7 weken bij CE-Repair met een kapot HDMI board. Vervangend board wordt maar niet geleverd door Onkyo. Op internet lees je hier bij de 807 en 808 erg veel over. Lees dit forum maar eens.
Daar word ik niet blij van... Laat je hier nog weten wanneer je je 807 terug hebt ? En wat gaat een nieuw HDMI board kosten?

• thunder8

thunder8

Donstil schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:11:
[...]

Kijk iedereen weet hoe het gaat met dit soort projectjes. Je begint met een bepaald budget (2000,- totaal) en rekt dit dan een aantal x op tot dat je iets naar je wensen hebt gevonden >:) .

Dat zal hem nu ook wel weer worden haha.
Tja eerst heb ik mijn budget voor de speakers opgehoogd en nadien nog het nodige uitgegeven aan stands, Belgisch hardstenen tegels, kabeldrempel en een 8 meter lange Subkabel. Speakerkabel kon ik goedkoop aankomen gelukkig en daar heb ik ook nog genoeg van over. Uiteindelijk kost het altijd meer dan je verwacht, maar ben nu zeer tevreden met mijn setup. Geniet er elke dag van en voorlopig kan ik hier jaren mee vooruit. :)

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15

-pollem-

Are you threatening me?

Merlijn_merlin schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:19:
[...]

Daar word ik niet blij van... Laat je hier nog weten wanneer je je 807 terug hebt ? En wat gaat een nieuw HDMI board kosten?
Ik weet natuurlijk niet zeker dat jij het zelfde probleem hebt als ik. Het kan natuurlijk zijn dat er bij jou iets anders aan de hand is maar het komt erg overeen. Volgens de webshop van CE-Repair kost een los HDMI board voor een 808 € 328,82 dus daar wordt je ook niet vrolijker van.

Heb je trouwens geen garantie meer? Je zou het apparaat bij CE-Repair langs kunnen brengen om eens te kijken. Zij zijn het officiële servicecenter van Onkyo in Nederland.

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

-pollem- schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:34:
[...]

Ik weet natuurlijk niet zeker dat jij het zelfde probleem hebt als ik. Het kan natuurlijk zijn dat er bij jou iets anders aan de hand is maar het komt erg overeen. Volgens de webshop van CE-Repair kost een los HDMI board voor een 808 € 328,82 dus daar wordt je ook niet vrolijker van.

Heb je trouwens geen garantie meer? Je zou het apparaat bij CE-Repair langs kunnen brengen om eens te kijken. Zij zijn het officiële servicecenter van Onkyo in Nederland.
Net een 2 maanden over garantiedatum .. Uitgaande van 2 jr garantie , moet nog even nakijken .. Dankjewel voor je info... Wordt vervolgd....

Verwijderd

Dag Onkyo gebruikers.

Ik ben heb een versterker nodig, maar ik ben echt een totale leek in dit soort apparatuur. Ik heb niet veel eisen, alleen dat er geluid komt als ik m'n laptop, ps3 en tv aansluit. Qua geluidskwaliteit ben ik snel tevreden. Alles is immers beter dan m'n tv speakers.

Nu kan ik de Onkyo TX-SR308 oppikken voor 125. Leek mij wel een mooie deal. Maar ik las dat de HMDI poorten van deze dingen nogal snel kapot gaan. Dat weerhoud mij een beetje om een 2e handje te kopen. Daarentegen kan ik de SR309 nieuw voor 220 halen. Wel 100 euro duurder, maar wel nieuw. Ik neig op dit moment naar de 308, maar zou graag eerst wat meningen willen horen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Merlijn_merlin schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:45:
[...]

Net een 2 maanden over garantiedatum .. Uitgaande van 2 jr garantie , moet nog even nakijken .. Dankjewel voor je info... Wordt vervolgd....
Ik zou het inderdaad nog even nakijken. 2 jaar garantie is namelijk geen vast gegeven in Nederland. Een HDMI-bord dat bij normaal gebruik kapot gaat door slechte condensators o.i.d. is een fabrieksfout en daar gelden andere normen voor. In zo'n geval mag je ervan uitgaan dat het defect al aanwezig was toen je het apparaat kocht. Nee heb je, en ja kun je krijgen.

"When you grow up your heart dies"

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:13:
Dag Onkyo gebruikers.

Ik ben heb een versterker nodig, maar ik ben echt een totale leek in dit soort apparatuur. Ik heb niet veel eisen, alleen dat er geluid komt als ik m'n laptop, ps3 en tv aansluit. Qua geluidskwaliteit ben ik snel tevreden. Alles is immers beter dan m'n tv speakers.

Nu kan ik de Onkyo TX-SR308 oppikken voor 125. Leek mij wel een mooie deal. Maar ik las dat de HMDI poorten van deze dingen nogal snel kapot gaan. Dat weerhoud mij een beetje om een 2e handje te kopen. Daarentegen kan ik de SR309 nieuw voor 220 halen. Wel 100 euro duurder, maar wel nieuw. Ik neig op dit moment naar de 308, maar zou graag eerst wat meningen willen horen.
Als je bang bent dat die poorten kapot gaan, dan zou ik altijd voor nieuw kiezen. Je hebt dan immers de normale termijn qua garantie en je weet zeker dat er geen vorige eigenaar is die hem misschien 1 of meerdere keren te ver heeft opengedraaid.

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
Ik ben de Audyssey 2EQ antenne van mijn onkyo reciever kwijt. Ik heb nieuwe boxen aangeschaft en wil dit dus opnieuw instellen. Iemand enig idee of deze antennes ook los te verkrijgen zijn ergens?

• sjaool
  • Laatst online: 24-12 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Je bedoelt de microfoon? Ik denk dat je dan even bij Onkyo zelf moet informeren zodat je wel de juiste microfoon geleverd krijgt aangezien de microfoons niet uitwisselbaar zijn tussen de diverse receivers.

"When you grow up your heart dies"

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12
Dirrukje schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 15:59:
Ik ben de Audyssey 2EQ antenne van mijn onkyo reciever kwijt. Ik heb nieuwe boxen aangeschaft en wil dit dus opnieuw instellen. Iemand enig idee of deze antennes ook los te verkrijgen zijn ergens?
Welk type is het? Je zou mijn micro wel even mogen lenen maar ik woon in Zeeland... 809

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Ik heb een TX-SR307, instapmodelletje. Ik heb onkyo zojuist een mailtje gestuurd, kijken hoe ze reageren. In ieder geval dank voor het aanbod ;p

Verwijderd

Beste

Met de feestdagen in aantocht ga ik mezelf eens een cadeautje geven. Ik heb momenteel een PS3 soundbar maar dat is toch niet alles. Daarom ben ik op zoek naar iets toekomstgericht.

Het duurt geen jaar meer vooraleer ik alleen ga wonen en op voorhand zou ik een aantal investeringen willen doen zodat niet alles op elkaar komt.

Nu zet ik mijn zinnen dus op een home theatre dat eventueel uitbreidbaar is wanneer het budget dit toelaat.

Vereisten
  • Films/Games/TV
  • 3D ready (je weet maar nooit later)
  • Geluid en beeld over HDMI (Xbox360, HD Decoder, Blu-Ray)
  • Genoeg power om later eens een ander setje aan te sluiten (niets speciaals, kleine makkelijke speakers)
  • Bang for bucks
Momenteel kijk ik naar

Onkyo TX-sr309
Onkyo sks-ht528

Al mijn vereisten worden ingelost en ik heb nog de mogelijkheid eventueel een beter speakersetje aan te sluiten. Trap ik hiermee in een val of is dit echt wel een goede samenstelling voor diegene die pas alleen gaat wonen op appartement? ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-12 13:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:29:
Het duurt geen jaar meer vooraleer ik alleen ga wonen en op voorhand zou ik een aantal investeringen willen doen zodat niet alles op elkaar komt.
Vooraf investeren in een receiver lijkt mij geen goede investering. Voor hetzelfde geld koop je volgend jaar een betere / nieuwer model. Maar als je hem nu direct al gaat gebruiken dan kan het geen kwaad natuurlijk :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Hallo Allen,

Onlangs heb ik een Onkyo TX-NR509 AV-receiver gekocht, het hele spul aangesloten en erg tevreden met het algehele resultaat. ik zit echter met 2 vragen en wellicht kan een van jullie deze beantwoorden.

1-
De CBL ontvanger staat via HDMI naar de Onkyo receiver welke op zijn beurt via HDMI out naar de TV geschakelt staat. De Optie HDMI RHID staat zowel op tv en receiver als Actief gevinkt, dwz als ik een van de apparaten uit/aan zet dat de andere dit ook doet. Bij het luisteren van internetradio/USB/FM radio heb ik natuurlijk geen beeld nodig maar los de tv uitzetten is dus niet mogelijk met de RHID optie.... of wel ?

2-
De geluids aanpassing (bass/trebble/subwoofer) heb ik naar wens aangepast. Als ik de receiver uit zet en vervolgens aan (direct of volgende dag) zijn alle instellingen bewaard gebleven behalve de subwoofer instelling. Audyssey heb ik uit staan dus naar mijn geen enkele reden om telkens het subwoofer level naar 0 te zetten.... iemand een idee hoe dit kan ?

GRTZ
Ron

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:30
Heeft iemand enig idee hoe ik alleen audio kan afspelen van een bepaald apparaat?

bijvoorbeeld:

hdmi 1: upc mediabox
hdmi 2: xbox 360

Dus wanneer ik op mijn 360 speel, ik uiteraard beeld van de xbox wil, maar het geluid van de upc mediabox (digitale radio.)

Ik heb de Onkyo HT-S3305 alles is aangesloten via hdmi en via de hdmi out naar de TV.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
donowitz schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:49:
Heeft iemand enig idee hoe ik alleen audio kan afspelen van een bepaald apparaat?

bijvoorbeeld:

hdmi 1: upc mediabox
hdmi 2: xbox 360

Dus wanneer ik op mijn 360 speel, ik uiteraard beeld van de xbox wil, maar het geluid van de upc mediabox (digitale radio.)

Ik heb de Onkyo HT-S3305 alles is aangesloten via hdmi en via de hdmi out naar de TV.
Volgens mij is het niet mogelijk alleen via HDMI. De Onkyo kan niet HDMI beeld van de ene en geluid van de andere HDMI weergeven. Wat je wel zou kunnen doen is je mediabox met een optisch kabeltje te verbinden met de Onkyo, en die optische ingang koppelen aan de Xbox in het onkyo menu.

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Kleine tip voor wie nog twijfelt de TX-NR609 te kopen, hij is bij de MM in de aanbieding voor 399:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Verwijderd

Hey iedereen,

Eerste post hier en al meteen een vraagje aan de ervaren onkyo gebruikers :).

Ik heb reeds een maand of 6 een TX-NO609 in bezit en ben hier heel tevreden van. Het doet alles wat het moet doen, maar ik heb 1 klein probleem.

De setup (het relevante gedeelte) is dat men pc via hdmi (van de video kaart) naar de versterker gaat, van daaruit een hdmi naar de tv/monitor. Het geluid gaat in 5.1 naar buiten naar de luidsprekers.
Tot hier alles in orde, maar als ik op de pc bezig ben en ik heb enkele seconden geen geluid dan gaat de versterker in een soort standby? op zich niet zo erg, maar als ik dan terug geluid produceer door wat muziek op te zetten dan duurt het toch een paar seconden tegen dat ik iets te horen krijg.

Op zich niet zo erg, maar wel beetje vervelend, ik heb de handleiding al en aantal keer doorgekeken maar vind niks om dit aan te passen, ook google gaf me niks deftig terug.

Weet hier iemand hoe dit opgelost kan worden?
Alvast bedankt!!

• tr201
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:52:
...
Tot hier alles in orde, maar als ik op de pc bezig ben en ik heb enkele seconden geen geluid dan gaat de versterker in een soort standby? op zich niet zo erg, maar als ik dan terug geluid produceer door wat muziek op te zetten dan duurt het toch een paar seconden tegen dat ik iets te horen krijg.

Op zich niet zo erg, maar wel beetje vervelend, ik heb de handleiding al en aantal keer doorgekeken maar vind niks om dit aan te passen, ook google gaf me niks deftig terug.

Alvast bedankt!!
staat auto standby niet aan? Blz 57 van de gebruiksaanwijzing.

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:49
DRuw schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:46:
Kleine tip voor wie nog twijfelt de TX-NR609 te kopen, hij is bij de MM in de aanbieding voor 399:)
lekker dan heb hem vorige week voor 444 meegekregen 8)7 8)7

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:52:
Hey iedereen,

Eerste post hier en al meteen een vraagje aan de ervaren onkyo gebruikers :).

Ik heb reeds een maand of 6 een TX-NO609 in bezit en ben hier heel tevreden van. Het doet alles wat het moet doen, maar ik heb 1 klein probleem.

De setup (het relevante gedeelte) is dat men pc via hdmi (van de video kaart) naar de versterker gaat, van daaruit een hdmi naar de tv/monitor. Het geluid gaat in 5.1 naar buiten naar de luidsprekers.

Alvast bedankt!!
Het lijkt erop dat de PC als het stil is, geen audiostream aanbiedt, waardoor de receiver weer terug gaat naar een default soundmode. Dit heb ik ook en eerlijk gezegd heb ik hier nog niet naar gezocht, omdat het mij niet echt stoorde. Ik heb in XMBC hetzelfde als ik de film pauzeer. Dan gaat de receiver terug naar een default sound mode en pas als de DTS- of DD-stream weer wordt aangeboden door de PC, gaat de receiver weer in de goede modus en komt het geluid na 2-3 seconden weer door. Weet niet of dit aan te passen is en of dit op de PC of de receiver moet worden aangepast.

De 609 voor 399€ is lekker. Heb er van de zomer nog 525€ voor betaald bij de MM. :X

• Amelandbor
  • Laatst online: 23-12 15:30
Ik heb hetzelfde met mijn Onkyo 606 en een Asrock ION 330. Denk dat er weinig aan te veranderen is, heb nog nooit ergens een oplossing gezien.

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:07
Ik ga denk toch ook maar die 609 halen bij de MM, hopelijk hebben ze ook de zilvere. 399 is een goede prijs al is bij onze oosterburen al tijden voor die prijs te krijgen.
De 609 is wel wat overkill voor straks in ons nieuwe huis (woonkamer 35m2). En ik moet nog speakers zien te vinden die niet te groot zijn en waar mijn vriendin mee kan leven.
Zit te denken aan de Jamo A 101 HCS 5 of de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1. Natuurlijk veel te kleine/simpele speakers voor de 609 maar ja, het is maar voor een relatief kleine ruimte en de vriendin wil geen zuilen (hooguit smalle front speaker zuilen).
Iemand meningen over deze 2 speakersets en of tips voor een andere set met eventueel 2 smalle frontzuilen? Mijn budget voor speakers is niet zo hoog (hooguit 500 liever 300-400) want er moet ook nog een HTPC, NAS, en nieuwe TV komen voor het nieuwe huis :-).

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik zit nog te twijfelen wat ik qua receiver ga doen.
Heb gisteren een Denon AVR1611 gekocht, maar zie net dat ik die ergens anders voor 120 euro minder had kunnen krijgen 8)7

Ga die dus waarschijnlijk sowieso terugbrengen. Alleen twijfel ik nu of ik die aan hou of toch misschien de TX-NR609 neem. Vind het design een stuk minder mooi, maar een USB en HDMI poort aan de voorzijde is wel weer prettig.
Southern Sun schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:47:
Ik zit nog te twijfelen wat ik qua receiver ga doen.
Heb gisteren een Denon AVR1611 gekocht, maar zie net dat ik die ergens anders voor 120 euro minder had kunnen krijgen 8)7

Ga die dus waarschijnlijk sowieso terugbrengen. Alleen twijfel ik nu of ik die aan hou of toch misschien de TX-NR609 neem. Vind het design een stuk minder mooi, maar een USB en HDMI poort aan de voorzijde is wel weer prettig.
Of een Denon AVR-1912 kopen voor €363,- in Duitsland ;)

• This-is-life
Ik heb een tijd terug al gepost dat mijn receiver (tx-sr507) er tijdens het gamen plots mee kapt. Als ik hem dan weer aan zet is alles weer prima. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:49
FeaR schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:57:
[...]

Of een Denon AVR-1912 kopen voor €363,- in Duitsland ;)
Betere optie :P

• rjvisje
  • Laatst online: 24-12 13:03
kom er net achter dat een nadeel aan de Denon is, dat deze weer geen upscaling heeft..
voordeel is echter weer de airplay functie..
Waar heb je hem voor 363 gevonden eigenlijk?
rjvisje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:59:
Waar heb je hem voor 363 gevonden eigenlijk?
Guenstiger.de, al wisselen de prijzen met de minuut. Maar onder de 400 euro heb je wel een AVR-1912.

• gysman11
  • Niet online
Timminator schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:07:
...
Iemand meningen over deze 2 speakersets en of tips voor een andere set met eventueel 2 smalle frontzuilen?
Ook mijn vriendin is geen voorstander van grote zuilen. Wilde eerst een Jamo S606 HCS set, maar die waren echt te groot, was ik het ook wel mee eens. Daarbij vond ik het geluid wat zwaar. Ben nu in de running voor Dali Zensor 5 zuilen. Stuk kleiner (net iets meer dan 80 cm hoog), slanker, en veel mooier geluid.

Verwijderd

tr201 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:02:
[...]

staat auto standby niet aan? Blz 57 van de gebruiksaanwijzing.
Die stond inderdaad nog aan, heb het aangepast en het lijkt goed te werken nu. Onbegrijpelijk hoe ik zoiets kunnen missen heb, zowel in de manual als het setup menu :F

Heel erg bedankt! _/-\o_
Het lijkt erop dat de PC als het stil is, geen audiostream aanbiedt, waardoor de receiver weer terug gaat naar een default soundmode. Dit heb ik ook en eerlijk gezegd heb ik hier nog niet naar gezocht, omdat het mij niet echt stoorde. Ik heb in XMBC hetzelfde als ik de film pauzeer. Dan gaat de receiver terug naar een default sound mode en pas als de DTS- of DD-stream weer wordt aangeboden door de PC, gaat de receiver weer in de goede modus en komt het geluid na 2-3 seconden weer door. Weet niet of dit aan te passen is en of dit op de PC of de receiver moet worden aangepast.
Dit is inderdaad het probleem dat ik had, maar lijkt nu opgelost door de auto standby af te zetten. Heb het net geprobeerd door een minuutje alles op mute te zetten, na de unmute speelde het geluid direct terug af. dus ik vermoed dat bij men XBMC het probleem ook zal opgelost zijn!

Thanks!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

tippie62 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:41:
[...]
lekker dan heb hem vorige week voor 444 meegekregen 8)7 8)7
Zou effe nakijken met de laagste prijs garantie van MM, als je binnen xx-dagen het goedkoper krijgt (deze aanbieding dus) kan je misschien nog het verschil terughalen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• madman72
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 13:52
Iemand een idee of er n nieuw type uit gaat komen, aangezien de 609 nu wel heel hard in prijs naar beneden gaat?

• DRuw

DRuw

rockhopper schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
[...]

Zou effe nakijken met de laagste prijs garantie van MM, als je binnen xx-dagen het goedkoper krijgt (deze aanbieding dus) kan je misschien nog het verschil terughalen.
Klopt, ik ben gelijk even 12 euro terug gaan halen van mijn telefoons die daar nu goedkoper zijn dan vorige week toen ik ze kocht.
Geen probleem, gewoon bon meenemen en dreigen dat je de boel inpakt, terugbrengt en gelijk opnieuw koopt (want dat kan ook gewoon binnen 14 dagen;)
Kost ze een hoop meer tijd!
Ik heb hem net gehaald iig:) en nu lekker klooien ermee...hoop knoppies :9~

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-12 14:07
en wat is een fatsoenlijke online winkel in duitsland om je receiver hier te laten bezorgen voor niet heel veel geld?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• madman72
Op t moment is ie bij wehkamp net zo duur als in duitsland hoor

• the squaler1
doelde meer op een onkyo TX NR709 in het zilver

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• the squaler1
Ja daar was ik mee bezig maar wil graag bij een betrouwbaar bedrijf dadelijk gaan bestellen zodat ik zeker weet dat hij hier aan de deur staat.

• madman72
Die vertixx.de krijgt veel sterren voor betrouwbaarheid....hou wel rekening met de verzendkosten, 15,90 + 2 euro p/kg

• the squaler1
madman72 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:08:
Die vertixx.de krijgt veel sterren voor betrouwbaarheid....hou wel rekening met de verzendkosten, 15,90 + 2 euro p/kg
Dan kom ik uit op ongeveer € 621,90 dat is altijd nog € 110 goedkoper als in Nederland
En dan heb je toch een leuke receiver staan. En zeker als je een Nas systeem hebt om muziek af te spelen

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 12:54
Beste mede forum leden.
Ik zit met een vraagje over mijn Onkyo TX-NR609 Zwart...
Hoe kan ik als al mijn hdmi poorten vol zitten over schakelen naar analoog input van me wii met de handleiding kom ik er niet uit...

Sebastian

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:30
kgb545 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:02:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk alleen via HDMI. De Onkyo kan niet HDMI beeld van de ene en geluid van de andere HDMI weergeven. Wat je wel zou kunnen doen is je mediabox met een optisch kabeltje te verbinden met de Onkyo, en die optische ingang koppelen aan de Xbox in het onkyo menu.
Thanks!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver, en ik twijfel tussen de TX NR-509 en de TX NR-609.

Een van de dingen die ik graag zou willen weten is hoe je internet-radio kunt bedienen vanaf de remote.
Toegang tot Spotify is voor mij niet zo belangrijk, het gaat mij vooral om een van mijn favoriete internet radio-zenders te kunnen kiezen zonder de tv aan te hoeven zetten.
Zitten er tussen de 509 en 609 duidelijke verschillen wat betreft bovenstaande vraag?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Heb het al vaker gezegd, maar ik vind sowieso heel het mediagebeuren op de Onkyo's (en andere receivers of non-mediaplayer devices) helemaal niks. Misschien dat het over een jaar of 3 een beetje leuk werkt...

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12 23:10
Ik heb enkele jaren geleden als mijn eerste reciever een Onkyo HT-R940 Reciever gekocht. Ik heb toen deze speakerset erbij gekocht. Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe reciever omdat ik de HD audio formaten toch wel eens wil horen en HDMI aansluitingen ook welkom :).

Ik had de TX-NR579 of de TX-NR609 op het oog. Echter enkele vraagjes.

Ik wil mijn huidige speaker set behouden, ga ik het verschil uberhaupt merken van het upgraden van mijn reciever (voornamelijk bij afspelen van bluray's)?
Rekening houdend met mijn huidige speakerset, welke keuze is dan het beste, de TX-NR609, of biedt dit voor mij geen meerwaarde tegenover de TX-NR579.

• tr201
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:34:
[...]

Die stond inderdaad nog aan, heb het aangepast en het lijkt goed te werken nu. Onbegrijpelijk hoe ik zoiets kunnen missen heb, zowel in de manual als het setup menu :F

Heel erg bedankt! _/-\o_
Graag gedaan, maar je kan de handleiding als pdf downloaden ipv de onleesbare papieren versie doorkijken. Zoeken op auto standby is dan een eitje.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:42:
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver, en ik twijfel tussen de TX NR-509 en de TX NR-609.

Een van de dingen die ik graag zou willen weten is hoe je internet-radio kunt bedienen vanaf de remote.
Toegang tot Spotify is voor mij niet zo belangrijk, het gaat mij vooral om een van mijn favoriete internet radio-zenders te kunnen kiezen zonder de tv aan te hoeven zetten.
Zitten er tussen de 509 en 609 duidelijke verschillen wat betreft bovenstaande vraag?
Internetradio (vtuner) bedienen vanaf de remote zonder tv aan is onhandig, maar met de android of iphone app is het erg gemakkelijk (onkyo 609). Sowieso vind ik de android app erg handig, om muziek die op de usb-ingang aangesloten is af te spelen, maar ook voor bv. het volume vd center en woofer in te stellen.

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-12 18:13

strompel

PSN: jansoe13

zijn hier ook mensen met een ONKYO TX-NR809, ik wil deze namelijk aanschaffen omdat hij 2 subs aanstuurt ARC ondersteund en usb ondersteund,

maar ga ik verschil horen in geluid, ik heb nu namelijk een philips avr9900 (neigt naar een NAD T747) de luidsprekers zijn van de set waar de avr9900 bijzit namelijk de htr9900.

goed en slechte ervaringen met de ONKYO TX-NR809 zijn welkom

alvast bedankt,

Ronald

edit:

ik heb een samsung met anynet+ led hangen, kan ik hiermee de onkyo ook bedienen via 1 hdmi,

dus de tv als verdeler en 1 kabel naar de onkyo? dit zou mij namelijk al over de streep trekken om de 809 aan te schaffen

[ Voor 21% gewijzigd door strompel op 13-12-2011 20:49 ]

PSN: jansoe13

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12
strompel schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:47:
zijn hier ook mensen met een ONKYO TX-NR809, ik wil deze namelijk aanschaffen omdat hij 2 subs aanstuurt ARC ondersteund en usb ondersteund,

maar ga ik verschil horen in geluid, ik heb nu namelijk een philips avr9900 (neigt naar een NAD T747) de luidsprekers zijn van de set waar de avr9900 bijzit namelijk de htr9900.

goed en slechte ervaringen met de ONKYO TX-NR809 zijn welkom

alvast bedankt,

Ronald
Ronald,

Ik heb een 809 en klinkt (mede mogelijk door de HD-formaten) beter dan mijn oude denon 1803. Alles zit er volgens mij wel op en hij ziet er eerlijk gezegd gewoon goed uit. Of je verschil gaat horen met je Philips weet ik niet, daar moet je voor gaan luisteren. Ik heb van de Onkyo nog geen enkele fout kunnen ontdekken al duurde het lang voordat ik de HD formaten kon doorsturen maar dat lag aan mijn HTPC.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• DRuw

DRuw

tr201 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:45:
Sowieso vind ik de android app erg handig, om muziek die op de usb-ingang aangesloten is af te spelen, maar ook voor bv. het volume vd center en woofer in te stellen.
Hangt van je foon af, ik heb een smartfone met een net iets te klein scherm blijkbaar want hij snapt mijn resolutie niet en de hele app is "in elkaar gedrukt" wat qua hoofdbedieng niet veel uitmaakt maar de sleepbalkjes van het volume heb ik al een keer per ongeluk van 20 op 80% geknalt tot ergernis van de vrouw...
Ik hoop dat hij binnenkort een update krijgt....

• tr201
DRuw schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:52:
[...]

Hangt van je foon af, ik heb een smartfone met een net iets te klein scherm blijkbaar want hij snapt mijn resolutie niet en de hele app is "in elkaar gedrukt" wat qua hoofdbedieng niet veel uitmaakt maar de sleepbalkjes van het volume heb ik al een keer per ongeluk van 20 op 80% geknalt tot ergernis van de vrouw...
Ik hoop dat hij binnenkort een update krijgt....
Klopt, geen gui-probleem op m'n 4.2" SE Arc, maar wel op de 3" SE X8 van m'n vriendin. En de volumebalk is zeker erg gevoelig en slecht te regelen met slepen (al kan je ook gewoon de volumetoetsen van je phone gebruiken). En hoewel ik de iphone app verder minder vind, het volume kan je daarin wel makkelijker regelen.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:42:
Met de afstandsbediening gaat het heel makkelijk als je je favoriete zenders onder 1 van de 20 voorkeuzes hebt geplaatst. Dan kies je "NET" op de afstandsbediening en vervolgens met de cijfertoetsen de gewenste zender.

Verwijderd

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een Onkyo versterker welke in de volgende setup moet komen staan:
- TV Panasonic 3D TV
- 5.1 surround set van panasonic
- HTPC (home-build, HDMI 1.4, TOS) met XBMC op Gbit netwerk met NAS
- Ziggo HD ontvanger + HD pakket
Gebruik de setup vooral om films/BR/3D te kijken, en af en toe muziek te luisteren (al dan niet via webradio)

Nu zit ik te twijfelen tussen de NR509 en de NR609 en wel om de volgende redenen:
- bij de 609 is er upscaling van analoge bronnen tot 1080p, heb ik dat wel nodig (wat doet dit precies? is dat voor niet HD kanalen op TV?)
- Heb ik de 7.2 opstelling wel nodig (huiskamer is 6x6 geen overkill) ?
- HDMI inputs 4 is voldoende, wel ARC op TV heeft zowel de 509 als 609
- Panasonic TV heeft THX mode, wat merk ik hiervan als ik een niet THX certified Onkyo er tussen zet?

Dus eigenlijk is de vraag wat maakt de 609 nu zoveel beter dan de 509?
Wel met actieve subwoofer? Want anders gaat het aansluiten sowieso lastiger worden.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:05:
- bij de 609 is er upscaling van analoge bronnen tot 1080p, heb ik dat wel nodig (wat doet dit precies? is dat voor niet HD kanalen op TV?)
Analoge inputs (composiet, S-Video, Component en VGA) omzetten naar de HDMI uitgang. Dus echt maar één kabel naar de TV. Als je alleen bronnen hebt die via HDMI aangesloten worden heeft dat dus geen meerwaarde.
- Heb ik de 7.2 opstelling wel nodig (huiskamer is 6x6 geen overkill) ?
Dat een receiver 7.2 is wil niet zeggen dat je ook perse 7.2 aan moet sluiten.
- Panasonic TV heeft THX mode, wat merk ik hiervan als ik een niet THX certified Onkyo er tussen zet?
Nee, THX slaat bij de Panasonic op het beeld en niet op het geluid.

Verwijderd

De set met boxen en subwoofer die ik op dit moment heb: SA-HT855
Subwoofer:

[Subwoofer SB-W540]
Type 1-weg, 1-luidsprekersysteem (basreflex)
Luidspreker(s) Impedantie 6 ohm
Woofer 16 cm, conustype
Ingangsvermogen (IEC) 250 W (max.)
Drukniveau uitgangsgeluid 80 dB/W (1,0 m)
Frequentiebereik 32 Hz–220 Hz (j16 dB)
38 Hz–180 Hz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 183 mmk396 mmk267 mm
Gewicht 4 kg

Inderdaad alleen maar HMDI bronnen (Ziggo, HTPC)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 11:53 ]

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:47:
De set met boxen en subwoofer die ik op dit moment heb: SA-HT855
Als ik Google op SA-HT855 krijg ik een set te zien met passieve subwoofer. In dat geval kan je niet zomaar een andere receiver aansluiten.
Subwoofer:

[Subwoofer SB-W540]
Type 1-weg, 1-luidsprekersysteem (basreflex)
Luidspreker(s) Impedantie 6 ohm
Woofer 16 cm, conustype
Ingangsvermogen (IEC) 250 W (max.)
Drukniveau uitgangsgeluid 80 dB/W (1,0 m)
Frequentiebereik 32 Hz–220 Hz (j16 dB)
38 Hz–180 Hz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 183 mmk396 mmk267 mm
Gewicht 4 kg
Dat klinkt dan meer als een actieve subwoofer met 250 Watt ingangsvermogen, want dat gaat die versterker in zo'n set echt niet leveren. Al is vier kilo dan weer erg weinig. Ik twijfel nog een beetje wat het nu precies is...

Alleen zou een nieuwe subwoofer sowieso wel een aanwinst zijn, want 32 Hz op -16 dB en 38 Hz op -10 dB is niet heel denderend. Dan kom je tegen de 45 - 50 Hz op -3 dB (de normale waarde om bij te meten),

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 14-12-2011 12:12 ]

• Annuk
  • Laatst online: 10:02
@ MagikChris

Deze luidsprekers kan je evt. wel aansluiten op je gewenste Onkyo, maar je subwoofer niet, dit is een passieve subwoofer dus kan je niet aansluiten.
Een actieve subwoofer is er 1 met een eigen versterker (en dus ook een eigen voeding) en wordt normaliter aangesloten via een enkele "tulpkabel".
De subwoofer die jij hebt wordt aangesloten met gewoon luidsprekerdraad dus dit wordt hem niet.
De gewone luidsprekers kan je dus wel aansluiten op je gewenste Onkyo (zoals net al gezegt) maar je sub dus niet, dan kan je kiezen voor een andere (moet wel een) actieve subwoofer, of als je het er voor over hebt een geheel nieuwe luidspreker set (evt. inc. actieve subwoofer).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

De gegevens van de subwoofer komen uit de manual. Lijkt inderdaad passive, zit geen netsnoer kabel aan een gewone luidsprekerkabel

Wilde eigenlijk alleen de versterker gaan vervangen en de boxen behouden, maar als jullie aangeven dat dat niet gaat werken met de subwoofer.
Zal ik me ook eens gaan verdiepen in een andere subwoofer.
de andere panasonic boxen (zuilen) wil ik behouden vanwege dat deze perfect passen naast de TV.

Jullie enige suggestie van een mooi bijpassende subwoofer voor de 509/609?

Mocht ik tzt een andere set boxen+woofer kopen dan kan die 609 volgens mij 2x subwoofer ondersteunen.

De 509 heeft ook een active subwoofer nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 12:26 ]

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:24:
De 509 heeft ook een active subwoofer nodig?
99,9% van alle gewone receivers hebben een actieve subwoofer nodig. Eigenlijk is die 0,1% een Pioneer slimline die een passieve subwoofer ondersteunt. Verder ken ik er geen.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:24:
Wilde eigenlijk alleen de versterker gaan vervangen en de boxen behouden, maar als jullie aangeven dat dat niet gaat werken met de subwoofer.
Zal ik me ook eens gaan verdiepen in een andere subwoofer.
de andere panasonic boxen (zuilen) wil ik behouden vanwege dat deze perfect passen naast de TV.

Jullie enige suggestie van een mooi bijpassende subwoofer voor de 509/609?
Persoonlijk verbaas ik me altijd een beetje over mensen die goed geluid willen, maar posten dat het uiterlijk in de kamer nóg belangrijker is.

Ik zou de subwoofer laten aansluiten bij je speakers en niet specifiek op de reciever. De subwoofer moet immers de lage tonen aanvullen die je speakers niet leveren. Iedere actieve subwoofer past in principe bij de 509/609

• DRuw

DRuw

rockhopper schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:39:
[...]
Persoonlijk verbaas ik me altijd een beetje over mensen die goed geluid willen, maar posten dat het uiterlijk in de kamer nóg belangrijker is.
Heb je een vriendin O-) ?
Ik snap wel wat je bedoeld maar uiterlijk is ook wel belangrijk voor iets dat vol in het zicht staat...
Als de allerbeste, betaalbare, speakers alleen in het markeerstift-roze zouden zijn bijvoorbeeld.....

## glazenbolmodus: ## Ik zou overigens alleen al met het oog op de toekomst een 609 nemen, verschil is 60 euro nu (NL winkels)... Mocht je in de toekomst nog eens een 7.1 (of 7.2) of zone 2 willen kan dat met de 609 wel en de 509 niet...

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 14-12-2011 13:53 ]

Verwijderd

DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:48:
[...]

Heb je een vriendin O-) ?
Ik snap wel wat je bedoeld maar uiterlijk is ook wel belangrijk voor iets dat vol in het zicht staat...
exact de reden dat de huidige zuilen moeten blijven!

Maar een suggestie voor een goede subwoofer ?
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:27:
[...]
Maar een suggestie voor een goede subwoofer ?
Velodyne DD18+ :>

Verwijderd

Pff... wat een prijzen voor die vedolyne... :(

Ik zat meer aan deze te denken: BK Gemini 2 of de Onkyo SKW-208

• tr201
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:38:
Pff... wat een prijzen voor die vedolyne... :(

Ik zat meer aan deze te denken: BK Gemini 2 of de Onkyo SKW-208
Ook ik had een (vergelijkbare) Panasonic home cinema set en wilde wat beters. Ik wilde eerst beginnen met alleen een receiver en de boxen nog even houden. Maar ik had dus een passieve sub. Uiteindelijk alles vervangen, heb nu een Onkyo 609 met Klipsch KSW-10 sub en Klipsch surround 5.1 quintet set (ook in dit huishouden liever geen grote zuilen). Geen top, maar klinkt echt stukken beter dan de Panasonic die ik had. De Panasonic is prima voor film, maar voor muziek vond ik het matig. Daarnaast is de subwoofer een stuk voller van geluid en goed af te stellen.

Verwijderd

Ik heb onlangs een vraag afgevuurd bij onkyo customer care echter krijg ik geen reactie. Na 10 dagen wachten nogmaals een mail gestuurd maar wederom geen reactie. Wat is jullie ervaring met de nazorg van onkyo ?
Pagina: 1 ... 16 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.