Ok ik geef het op..

Help
Ik heb een TX-SR608, vervanging van mn oude Harman Kardon 135 omdat daar geen HDMI op zit. Nu wil ik graag alles via HDMI aansluiten, met 1 uitgang naar mn beamer. Met de 608 zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik ben nu al 3 avonden aan het kloten en krijg geen fatsoenlijk beeld uit de 608.. Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen.
Eerst even het spec lijstje:
Receiver: TX-SR608
Beamer: Samsung DLP beamer SP-A600B
Test Bron 1: Xbox360 slim 250GB
Test Bron 2: Dell XPS Studio 16 laptop
Kabels: Afgeschermde HDMI 1.4 kabels merkloos
(linkje)
Aangesloten speakers zullen er niet toe doen neem ik aan (2x KefQ5 zuilen, Bi-wired + KefQ9 center + Dali rears + Magnat sub)
Bron 1 zit op Game input, bron 2 op pc input, beide kabels zijn 3 meter lang. Vervolgens 1 lange (10m) kabel naar de beamer. Dit zijn de kabels, met alles aangesloten, heb nu voor het testen alles eruit gehaald wat niet noodzakelijk is:
Probleem wat ik nu heb is dat ik wel beeld krijg maar er lijkt erg veel storing in te zitten, hier een voorbeeldje van de storing op de xbox:
En hetzelfde verhaal op de laptop, zij het in mindere mate:
Met kleur nog wat beter te zien (laptop):
Vreemde is dat het menu van de receiver wel goed weer wordt gegeven:
Ik ben dus een beetje aan het proberen gegaan, met weinig resultaat helaas..
*Kabel van xbox naar 608 vervangen met ander merk kabel, geen verschil.
*Laptop aan kabel van 360 gehangen, geen verschil.
*Laptop direct aan 10m kabel naar beamer gehangen, perfect beeld.
*Alle inputs geprobeerd, geen verschil.
*In receiver de HDMI output op verschillende configuraties geprobeerd (1080p/auto/though etc), geen verschil (er valt me wel op dat er geen through in het display staat naast HDMI als ik hem daarop configureer, wat volgens de handleiding wel zou moeten)
*Overige functies zoals HDMI power and lipsync etc uitgezet.
Dus de bronnen zijn goed, de kabels zijn goed, de lengte van de kabels is ook geen probleem.Dus moet er volgens mij iets mis zijn met de 609, of de configuratie daarvan. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag!
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1