Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.798 views

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 12:54
Havelock schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:51:
Beste mede forum leden.
Ik zit met een vraagje over mijn Onkyo TX-NR609 Zwart...
Hoe kan ik als al mijn hdmi poorten vol zitten over schakelen naar analoog input van me wii met de handleiding kom ik er niet uit...

Sebastian
Ik zoek me suf in handleiding...
Naar deze mogelijkheid.
Is er niemand die hier een antwoord op heeft ?

Verwijderd

tr201 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:12:
[...]

Ook ik had een (vergelijkbare) Panasonic home cinema set en wilde wat beters. Ik wilde eerst beginnen met alleen een receiver en de boxen nog even houden. Maar ik had dus een passieve sub. Uiteindelijk alles vervangen, heb nu een Onkyo 609 met Klipsch KSW-10 sub en Klipsch surround 5.1 quintet set (ook in dit huishouden liever geen grote zuilen). Geen top, maar klinkt echt stukken beter dan de Panasonic die ik had. De Panasonic is prima voor film, maar voor muziek vond ik het matig. Daarnaast is de subwoofer een stuk voller van geluid en goed af te stellen.
Ja ik denk dat ik ook nog even moet doorsparen om ook een mooie subwoofer(active) erbij te kopen.
Aan alleen een 609 zonder active subwoofer heb ik ook niks. (was nu wel een mooie prijs bij MediaMarkt)

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 09:53

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Beste mensen,
ik ben de gelukkige eigenaar van een TN-NR609 en ik had een vraagje:
Ik heb een Animo IPTV receiver via HDMI aangeloten en vervolgens naar mijn TV.
Als ik nu van zenders wissel lijkt het of de HDMI audio onstabiel is en valt iedere keer weg (HDMI knippert ook op het display).
Dit is niet bij ieder kanaal en het lijkt erop dat als ik een tijdje tv heb gekeken het niet meer voorkomt (dus alleen de eerste 5 minuten dat je nog je programma aan het zoeken bent wat je wilt zien).
Ik heb de nu audio optisch aangesloten maar ik kijk al een tijdje tv dus heb nu geen last...
Iemand enig idee of er ergens een instelling is gemist?
BVD!|

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 19:20
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
Beste mensen,
Als ik nu van zenders wissel lijkt het of de HDMI audio onstabiel is en valt iedere keer weg (HDMI knippert ook op het display).
Dit is niet bij ieder kanaal en het lijkt erop dat als ik een tijdje tv heb gekeken het niet meer voorkomt (dus alleen de eerste 5 minuten dat je nog je programma aan het zoeken bent wat je wilt zien).
Ik heb de nu audio optisch aangesloten maar ik kijk al een tijdje tv dus heb nu geen last...
BVD!|
heb je al een andere kabel geprobeerd?
...ik vraag het maar ff :P ...

• DRuw

DRuw

ehhh....nee....nog niet....
zodra ik er weer last van krijg zet ik hem op een andere kabel maar wel apart dat hij het alleen de eerste paar minuten doet right?

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12 11:27
Pas een nr609 gekocht echter ik heb een vraag.

Heb bv mijn ps3 va hdmi aangesloten aan de 609 , deze gaat weer via hdmi naar mijn tv.

Als ik mijn ps3 aanzet moet ik eerst de 609 aanzetten en op game drukken. Om beeld en geluid tekrijgen.

Lampje van hdmi thru brandt

Kan ik ergens instellen dat ik niet elke keer de 609 aanmoeten zetten?

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• madman72
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 13:52
Volgens mij moet je dan je ps3 ook nog met de scart op de tv aansluiten, om de tv ook zonder receiver te gebruiken en dan ook geluid te hebben

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Terrestra schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:48:
Pas een nr609 gekocht echter ik heb een vraag.

Heb bv mijn ps3 va hdmi aangesloten aan de 609 , deze gaat weer via hdmi naar mijn tv.

Als ik mijn ps3 aanzet moet ik eerst de 609 aanzetten en op game drukken. Om beeld en geluid tekrijgen.

Lampje van hdmi thru brandt

Kan ik ergens instellen dat ik niet elke keer de 609 aanmoeten zetten?
Ja dat kan. Hdmi passthrough moet je wel instellen en er staat mij bij dat je ook moet selecteren welke poort je wil doorsturen.

Echter merkte ik zelf dat bij passthrough je versterker behoorlijk warm blijft. Kans is dus ook dat hij behoorlijk verbruik tentoon spreidt daarvoor. Dan kan je beter de receiver aanzetten om te gamen. Of anders je ps3 rechtstreeks op de tv met hdmi. Geen scart gebruiken, dat kost je beeldkwaliteit......

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12 19:51
Kun je met de tx-nr509 gebruik maken van bi-wiring voor de jamo 606 hc 3.5.0 ?

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Ik heb een 509 en een paar vraagjes;

Als ik een usb stick in de front USB port steek, dan speelt hij soms niet een heel album af, maar stopt hij na een paar nummers, hebben meer mensen hier last van?

Ook zit de front USB port niet superstrak vast (wiebelt een beetje op en neer, niet zo erg dat hij compleet los in de behuizing zit), dit klopt?

Als ik de onboard media player tijdens het afspelen van de muziek op USB op de TV aan heb, dan zie ik af en toe witte streepjes verschijnen (tijdens het scrollen van de naam van het nummer/album), hebben meer mensen hier last van?

Voor de rest vind het een super receiver en voldoet het kwa aansluitingen ruim aan mij eisen.

Product Owner - Connec2

Avinash schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:04:
Kun je met de tx-nr509 gebruik maken van bi-wiring voor de jamo 606 hc 3.5.0 ?
Bi-wire kan altijd, dat is namelijk van één terminal aan de kant van de receiver naar twee op de speaker. Bi-amp (passief in het geval van receivers) kan met de TX-NR509 niet. Dit omdat je voor 5.x met bi-amp een 7.x versterker nodig hebt aangezien je per front speaker dan twee kanalen nodig hebt. Een 5.1 receiver heeft niet de kanalen om extra toe te wijzen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12 19:51
FeaR schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:07:
[...]

Bi-wire kan altijd, dat is namelijk van één terminal aan de kant van de receiver naar twee op de speaker. Bi-amp (passief in het geval van receivers) kan met de TX-NR509 niet. Dit omdat je voor 5.x met bi-amp een 7.x versterker nodig hebt aangezien je per front speaker dan twee kanalen nodig hebt. Een 5.1 receiver heeft niet de kanalen om extra toe te wijzen.
Ja ik lees overal dat je hierdoor toch wat meer vermogen haalt uit je speakers icm de TX-NR509? Wat houdt Bi-amp dan in? Nu ben ik even de kluts kwijt

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
BaT schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:03:
Ik heb een 509 en een paar vraagjes;

Als ik een usb stick in de front USB port steek, dan speelt hij soms niet een heel album af, maar stopt hij na een paar nummers, hebben meer mensen hier last van?

Ook zit de front USB port niet superstrak vast (wiebelt een beetje op en neer, niet zo erg dat hij compleet los in de behuizing zit), dit klopt?

Als ik de onboard media player tijdens het afspelen van de muziek op USB op de TV aan heb, dan zie ik af en toe witte streepjes verschijnen (tijdens het scrollen van de naam van het nummer/album), hebben meer mensen hier last van?

Voor de rest vind het een super receiver en voldoet het kwa aansluitingen ruim aan mij eisen.
Er is laatst een firmware update geweest die dit zou moeten oplossen, heb je die al eens geprobeerd?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
Beste mensen,
BVD!|
Ik heb een 509, ook met een Amino (niet Animo ;)), en heb precies hetzelfde issue. Alleen HDMI aangesloten.
Edit: overigens heb ik het ook met bronnen die ik via mijn netwerk bekijk: eigen filmpjes die op mijn NAS staan.

[ Voor 6% gewijzigd door gysman11 op 15-12-2011 16:19 ]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 16:51

HeroS

SmartHome Nerd

@abrakadaver en @BaT

Ik heb de laatste firmware draaien en nogsteeds vastlopers met het afspelen van muziek via het netwerk (of USB). Zeer irritant. Overigens is het wel beter geworden na de laatste firmware maar niet opgelost.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ok ik geef het op.. |:( Help ;w :P

Ik heb een TX-SR608, vervanging van mn oude Harman Kardon 135 omdat daar geen HDMI op zit. Nu wil ik graag alles via HDMI aansluiten, met 1 uitgang naar mn beamer. Met de 608 zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik ben nu al 3 avonden aan het kloten en krijg geen fatsoenlijk beeld uit de 608.. Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen.

Eerst even het spec lijstje:
Receiver: TX-SR608
Beamer: Samsung DLP beamer SP-A600B
Test Bron 1: Xbox360 slim 250GB
Test Bron 2: Dell XPS Studio 16 laptop
Kabels: Afgeschermde HDMI 1.4 kabels merkloos (linkje)
Aangesloten speakers zullen er niet toe doen neem ik aan (2x KefQ5 zuilen, Bi-wired + KefQ9 center + Dali rears + Magnat sub)

Bron 1 zit op Game input, bron 2 op pc input, beide kabels zijn 3 meter lang. Vervolgens 1 lange (10m) kabel naar de beamer. Dit zijn de kabels, met alles aangesloten, heb nu voor het testen alles eruit gehaald wat niet noodzakelijk is:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-yM2THJB0Y5g/Tuo4LTVgzCI/AAAAAAAABiA/9alHyJBLQVU/s800/IMG_4777.JPG

Probleem wat ik nu heb is dat ik wel beeld krijg maar er lijkt erg veel storing in te zitten, hier een voorbeeldje van de storing op de xbox:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-w4q4Y_OnkQ4/Tuo4K21wQWI/AAAAAAAABh4/NKf1jihdjLY/s800/IMG_4780.JPG

En hetzelfde verhaal op de laptop, zij het in mindere mate:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-vkoaRylXOBE/Tuo4KTEUfdI/AAAAAAAABh8/2L31H1_4PoU/s800/IMG_4781.JPG

Met kleur nog wat beter te zien (laptop):
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-flR2MA2SxBc/Tuo4PPAuFoI/AAAAAAAABiU/SFJajEr-GSM/s800/IMG_4784.JPG

Vreemde is dat het menu van de receiver wel goed weer wordt gegeven:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-42NX4_Dtf_A/Tuo4O76CWfI/AAAAAAAABiQ/IstDWCdQxCo/s800/IMG_4785.JPG

Ik ben dus een beetje aan het proberen gegaan, met weinig resultaat helaas..

*Kabel van xbox naar 608 vervangen met ander merk kabel, geen verschil.
*Laptop aan kabel van 360 gehangen, geen verschil.
*Laptop direct aan 10m kabel naar beamer gehangen, perfect beeld.
*Alle inputs geprobeerd, geen verschil.
*In receiver de HDMI output op verschillende configuraties geprobeerd (1080p/auto/though etc), geen verschil (er valt me wel op dat er geen through in het display staat naast HDMI als ik hem daarop configureer, wat volgens de handleiding wel zou moeten)
*Overige functies zoals HDMI power and lipsync etc uitgezet.

Dus de bronnen zijn goed, de kabels zijn goed, de lengte van de kabels is ook geen probleem.Dus moet er volgens mij iets mis zijn met de 609, of de configuratie daarvan. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag! _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50
Heb je ook eens geprobeerd de receiver door de lussen naar je TV in plaats van de beamer. Misschien is de beamer de oorzaak van het probleem.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Lumics schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:50:
Heb je ook eens geprobeerd de receiver door de lussen naar je TV in plaats van de beamer. Misschien is de beamer de oorzaak van het probleem.
Ik heb de laptop al via de 10m kabel aangesloten aan de beamer, en die werkt naar behoren.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Het beeld versterkende gedeelte te zwak in de receiver? waardoor die geen 10M kan overbruggen.
Iets anders kan ik niet bednken.

1337

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:48

-pollem-

Are you threatening me?

Merlijn_merlin schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:19:
[...]

Daar word ik niet blij van... Laat je hier nog weten wanneer je je 807 terug hebt ? En wat gaat een nieuw HDMI board kosten?
Je wilde weten wanneer ik mijn 807 terug heb. Vandaag te horen gekregen dat de 807 niet gerepareerd gaat worden. CE-Repair heeft dit aangegeven aan de winkel. Krijg er een 809 voor terug dus ben niet heel erg teleurgesteld.

Weet jij inmiddels al meer?

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

-pollem- schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:07:
[...]

Je wilde weten wanneer ik mijn 807 terug heb. Vandaag te horen gekregen dat de 807 niet gerepareerd gaat worden. CE-Repair heeft dit aangegeven aan de winkel. Krijg er een 809 voor terug dus ben niet heel erg teleurgesteld.

Weet jij inmiddels al meer?
Geen slechte deal lijkt me ...... ik heb CE repair gebeld om in de kerstvakantie langs te komen.... Dankje voor je update!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• Glorificationer426
  • Laatst online: 21-12 17:53

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik heb een NR609 en vroeg mij af of ik via Winamp muziek kan afspelen over het netwerk naar de versterker, zoals te zien is op onderstaande screenshot kan ik via explorer selecteren "Afspelen met" > "TX-NR609" maar omdat dit nogal omslachtig is qua selectie van muziek vroeg ik mij af hoe dit te realiseren met Winamp.

Heb al enkele plugins geprobeerd maar de zoekopdracht hiernaar is nogal universeel te noemen, kom vooral topics tegen die toevallig onkyo en winamp op 1 pagina hebben..

Aangezien Windows het ingebouwd heeft lijkt het me niet een bijzonder vreemde mogelijkheid te zijn, de bedoeling is dus om muziek af te spelen met Winamp als "bedieningspaneel" :)

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/2167/tweak.th.png

[ Voor 5% gewijzigd door Glorificationer426 op 15-12-2011 22:46 ]

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
Glorificationer426 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:33:
Ik heb een NR609 en vroeg mij af of ik via Winamp muziek kan afspelen over het netwerk naar de versterker, zoals te zien is op onderstaande screenshot kan ik via explorer selecteren "Afspelen met" > "TX-NR609" maar omdat dit nogal omslachtig is qua selectie van muziek vroeg ik mij af hoe dit te realiseren met Winamp.

Heb al enkele plugins geprobeerd maar de zoekopdracht hiernaar is nogal universeel te noemen, kom vooral topics tegen die toevallig onkyo en winamp op 1 pagina hebben..

Aangezien Windows het ingebouwd heeft lijkt het me niet een bijzonder vreemde mogelijkheid te zijn, de bedoeling is dus om muziek af te spelen met Winamp als "bedieningspaneel" :)

[afbeelding]
Hiermee ben ik ook al paar avonden bezig maar is mij ook nog niet gelukt, ook ik moet alles via dezelfde manier afspelen.
ps Pioneer VSX921 hier

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Is het trouwens 'normaal' dat er een zachte brom uit de receiver komt wanneer deze aanstaat?

Product Owner - Connec2

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 00:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:48:
[...]

Heb je een vriendin O-) ?
Ik snap wel wat je bedoeld maar uiterlijk is ook wel belangrijk voor iets dat vol in het zicht staat...
Als de allerbeste, betaalbare, speakers alleen in het markeerstift-roze zouden zijn bijvoorbeeld.....
M'n vrouw is gelukkig wat praktischer ingesteld, maar ik begrijp nu je punt _O-
BaT schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:41:
Is het trouwens 'normaal' dat er een zachte brom uit de receiver komt wanneer deze aanstaat?
Lijkt me niet. Het is in mijn huis nooit echt stil, dus misschien valt het me niet op, maar ik kan bij mijn 508 eigenlijk geen brom horen. Ik hoor eerder de fan van m'n humax pvr.

[ Voor 30% gewijzigd door rockhopper op 16-12-2011 05:28 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-12 22:34
Vraagje,
Ben aan het denken om een onkyo tx nr609 aan te kopen, als eerste receiver ooit. Veel fijne features, netwerkfuncties etc, ziet er een fijn apparaat uit.

Van plan allerlei apparatuur aan te sluiten via hdmi, htpc, xbox, bluray, ...

Een ding is mij echter onduidelijk (leek op gebied van audio/home cinema), momenteel kijken wij analoog tv (aangesloten met coax kabel op het tv toestel), zonder receiver. Ik veronderstel dat deze coax aansluiting ook zo blijft, en dat ik die niet op de receiver aan kan sluiten, aangezien die geen tuner heeft. Ik ga er ook vanuit dat omdat de receiver en tv verbonden zijn met HDMI, ik het geluid afkomstig van die analoge bron die op te TV (samsung le40c650 moest dit van enig belang zijn), over de speakers aangesloten op de receiver kan afspelen?

Lijkt me handiger met een digibox zoals dat in Belgie noemt, omdat dat dan met HDMI aan te sluiten is en klaar, maar tot op heden weinig zin om daarop over te stappen...

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 14:32
Als beide toestellen ACR ondersteunt zou het kunnen. Dan stuurt de TV het geluid naar de reciever.

Verder hebben veel TV's ook nog bepaalde uitgangen zoals een sp/dif uitgang, of tulp aansluitingen. Die kan je doorlinken naar je reciever.
Moet je even kijken of ze dit hebben(sp/dif wordt ook wel een digital audio out genoemd).

In je reciever zou je dus gewoon dan die geluidsstroom over boxen laten gaan

• goudviske.be
  • Laatst online: 10-12 22:34
Hortz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 11:30:
Als beide toestellen ACR ondersteunt zou het kunnen. Dan stuurt de TV het geluid naar de reciever.

Verder hebben veel TV's ook nog bepaalde uitgangen zoals een sp/dif uitgang, of tulp aansluitingen. Die kan je doorlinken naar je reciever.
Moet je even kijken of ze dit hebben(sp/dif wordt ook wel een digital audio out genoemd).

In je reciever zou je dus gewoon dan die geluidsstroom over boxen laten gaan
Dank :-)

Op internet vind ik:
It does not support the HDMI Audio Return Channel (which allows the TV's audio output to be sent out of the HDMI input to a connected A/V receiver), however it does have a digital optical output which gives the same functionality.

Dus gewoon een extra kabel en klaar, misschien iets om op te letten wanneer er een nieuwe tv zou komen...

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:06
ARC maakt niks uit voor tv imo. Ik zal bekennen dat op dit moment mijn tv via de koptelefoon uit met een extreem goedkoop 3.5mm plug kabeltje naar de aux in van m'n receiver loopt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Avinash schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:23:
[...]
Ja ik lees overal dat je hierdoor toch wat meer vermogen haalt uit je speakers icm de TX-NR509? Wat houdt Bi-amp dan in? Nu ben ik even de kluts kwijt
Bi-wire zal nooit meer vermogen leveren, je gebruikt immers nog steeds maar één paar terminals:

Bi-wire:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_I9Y_JNBdKLM/SwJXsDps1wI/AAAAAAAAADM/xdYlT_lPGbw/s1600/biwire.jpg

Bi-amp:
Afbeeldingslocatie: http://community.futureshop.ca/t5/image/serverpage/image-id/2924iBE7609944E645C9C/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Met Bi-amp heb je dus per speaker twee paar terminals om vermogen te sturen waardoor je in theorie meer vermogen kan leveren. Echter is het pas echt bi-amp als je twee losse versterkers hebt met twee losse voedingen. Bi-ampen met een receiver is passief bi-amp. Het nut of de onzin van beide is al veel over geschreven.

Maar zoals je op de afbeeldingen kan zien is Bi-wire altijd mogelijk, Bi-amp is alleen mogelijk als je een 7.x of meer receiver hebt aangezien je de dan twee kanalen opoffert om mee naar de front te verbinden. Bi-amp is met de TX-NR509 dus niet mogelijk aangezien het een 5.1 receiver is.

• Thierryziezo
  • Niet online
Ik twijfel hard tussen enkele verschillende Onkyo-receivers. De bedoeling is dat de receiver ingezet wordt voor geluid in een woonkamer en een keuken, met twee verschillende zones. Omdat ik denk dat een netwerkaansluiting een must is (liefst met streaming van pc naar de receiver), neigde ik naar de 509. Helaas is daar enkel een line-out voor de tweede zone, waardoor nog een aparte versterker voor de keuken nodig is. De 309 heeft dit wel, echter beschikt deze niet over een netwerkaansluiting. Een beetje spijtig dat die feature (versterking van 2de zone) wel te vinden is in de goedkopere 309 en de oudere 508, maar niet in de 509.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Glorificationer426
  • Laatst online: 21-12 17:53

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Heb je ook gekeken naar de 609?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Thierryziezo
  • Niet online
Ja, inderdaad, alleen is die toch weer 109 euro duurder (pricewatch) dan de 509.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• tr201
  • Laatst online: 13-10 20:07
Thierryziezo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:48:
Ja, inderdaad, alleen is die toch weer 109 euro duurder (pricewatch) dan de 509.
Paar tientjes voordeel: Onkyo TX-NR579 € 349 koopjeskelder Correct Rotterdam. Multizone en netwerk.

Als je verder in de pricewatch kijkt, dan is de 509 de goedkoopste met netwerkaansluiting, de rest begint tegen de 400 euro.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
intuliegend schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:22:
Ok ik geef het op.. |:( Help ;w :P

Ik heb een TX-SR608, vervanging van mn oude Harman Kardon 135 omdat daar geen HDMI op zit. Nu wil ik graag alles via HDMI aansluiten, met 1 uitgang naar mn beamer. Met de 608 zou dat geen probleem moeten zijn, maar ik ben nu al 3 avonden aan het kloten en krijg geen fatsoenlijk beeld uit de 608.. Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen.

.....

afbeelding
Is dat de US versie van de TX-SR608?
Want ik zou graag bij mij ook de speaker kabels aansluiten met banaan pluggen, alleen kan dit volgens de gebruiksaanwijzing NIET bij Europese versie van de receiver.

Heb helaas geen pluggen om het te proberen, en aangezien die pluggen best prijzig zijn zou ik het van tevoren graag even weten.

Edit;

Gevonden!

Zo zien 'die dingen' er dus uit .. zodat je er geen banana plug in krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://img106.imagevenue.com/loc141/th_047517913_177442d1272983196_onkyo_tx_sr608_owners_thread_img_0406_122_141lo.jpg

Alleen zitten er dus gewoon 'dopjes' achter in, die je er met een houtschroef uit kunt halen!

[ Voor 19% gewijzigd door sjhgvr op 16-12-2011 16:19 ]

oisd.nl

• DRuw

DRuw

Ik heb op mijn Qnap NAS twonkymedia server geinstalleerd om al mijn media via de 609 te bekijken.
Muziek doet het maar de mappen met afbeeldingen en video hebben een kruisje en kan ik ook niet openen..
Er zitten gewoon submappen in met jpg enzo.
Iemand enig idee waarom dit niet wil?

• tr201
DRuw schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:40:
Ik heb op mijn Qnap NAS twonkymedia server geinstalleerd om al mijn media via de 609 te bekijken.
Muziek doet het maar de mappen met afbeeldingen en video hebben een kruisje en kan ik ook niet openen..
Er zitten gewoon submappen in met jpg enzo.
Iemand enig idee waarom dit niet wil?
Hoe kom je erbij dat de 609 een volwaardige mediaplayer is? Muziek kan je afspelen, maar voor de rest heb je een mediaplayer nodig. Helaas, want dat zou weer een apparaat op de plank schelen.

• DRuw

DRuw

Maakt niet uit hoor, die heb ik ook, maar ik dacht dat hij afbeeldingen en muziek wel doorzette...
Videos wist ik inderdaad, heb niet voor niets een Dune;) (en gelukkig is die dune bijzonder klein;))

[ Voor 12% gewijzigd door DRuw op 17-12-2011 10:34 ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

DaPi schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:05:
[...]

Alleen zitten er dus gewoon 'dopjes' achter in, die je er met een houtschroef uit kunt halen!
Klopt, met een houtschroef gaat het het beste, moest ook even zoeken eer ik dat gevonden had :P
Nog geen idee of het echt wat uit gaat maken maar ik had 100m kabel besteld en banaanpluggen zijn ook maar 1,25 p stuk dus het kan in ieder geval geen kwaad!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-12 10:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben met een schuin ook aan het kijken naar een andere audio opstelling, ik heb nu een Onkyo TX-DS474 staan waar twee Magnat Monitor B's aan hangen en twee Canton Suboowfer +'s. Er komt fijn geluid uit maar ik er zijn een paar dingen die ik mis of die me storen.

De 474 is een surround-versterker en zoals je leest heb ik er fijn een stereo-opstelling aan geknoopt. Dat werkt natuurlijk prima, maar ik heb toch het idee dat het geluid beter klonk met mijn overleden JVC (van 1000 jaar oud) versterker, die gewoon oldksool stereo was. Daarbij mis ik een tweede optische ingang en een netwerkaansluiting.

Ik heb de Onkyo TX-8050 op het oog (pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart). In principe wil ik eerst de versterker vervangen en als mijn bankrekening gerevalideerd is ook de speakers vervangen. Waarschijnlijk worden het twee teufel T400 zuilen (teufel site, T400) met behoud van de Canton's, want die werken echt prettig.

Is dit een logische stap, of zitten jullie nu vol afgrijzen of juist slap van het lachen achter je beeldscherm, en vraag je je af waarom ik in vredesnaam deze volgorde en deze versterker kies? Met andere woorden; wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 17-12-2011 17:57 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

ZandBak schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:38:
Het beeld versterkende gedeelte te zwak in de receiver? waardoor die geen 10M kan overbruggen.
Iets anders kan ik niet bednken.
Damn ik denk dat je gelijk hebt.. Zojuist getest door een korte HDMI kabel aan de output te hangen, met een van mn pc monitoren er aan. Storing is weg..

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ZOo8Am2saGY/Tuz_BdH200I/AAAAAAAABi0/lCe07E7viQA/s800/IMG_20111217_213319.jpg

Het ligt dus toch aan de receiver (laptop aan 10m kabel werkt zonder probleem). Ik zat nog te twijfelen tussen een Marantz en deze Onkyo, dat wordt dus marktplaats voor de Onkyo ;w

• DRuw

DRuw

gysman11 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:18:
[...]

Ik heb een 509, ook met een Amino (niet Animo ;)), en heb precies hetzelfde issue. Alleen HDMI aangesloten.
Edit: overigens heb ik het ook met bronnen die ik via mijn netwerk bekijk: eigen filmpjes die op mijn NAS staan.
Enig idee of dit probleem op te lossen is?
Weet jij trouwens wat de afstandsbedieningcode is zodat ik de afstandsbediening van de amino in de kast kan leggen en alleen die van de 609 hoef te gebruiken?

• tr201
intuliegend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:45:
[...]

Damn ik denk dat je gelijk hebt.. Zojuist getest door een korte HDMI kabel aan de output te hangen, met een van mn pc monitoren er aan. Storing is weg..

[afbeelding]

Het ligt dus toch aan de receiver (laptop aan 10m kabel werkt zonder probleem). Ik zat nog te twijfelen tussen een Marantz en deze Onkyo, dat wordt dus marktplaats voor de Onkyo ;w
Ik gebruik ook een 10 meter lange hdmi kabel vanaf de onkyo 609 naar een projector, prima beeld en geen storing. Alleen heb ik er wel een hdmi matrix switch tussen zitten om of naar de tv of naar de projector (of beide) beeld te hebben. Ik zal de projector eens rechtstreeks aansluiten op de onkyo, resultaat volgt.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

tr201 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:31:
[...]

Ik gebruik ook een 10 meter lange hdmi kabel vanaf de onkyo 609 naar een projector, prima beeld en geen storing. Alleen heb ik er wel een hdmi matrix switch tussen zitten om of naar de tv of naar de projector (of beide) beeld te hebben. Ik zal de projector eens rechtstreeks aansluiten op de onkyo, resultaat volgt.
Hmmm ik zou zeggen dat het signaal met de switch alleen maar zwakker moet worden, maar bedankt voor het proberen! Ben zeer benieuwd of je hetzelfde resultaat krijgt.

• tr201
intuliegend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:46:
[...]

Hmmm ik zou zeggen dat het signaal met de switch alleen maar zwakker moet worden, maar bedankt voor het proberen! Ben zeer benieuwd of je hetzelfde resultaat krijgt.
Zo, net wat kabels in en uit gestoken en ja hoor, zonder de switch heb ik storing met de 10 meter hdmi kabel rechtstreeks op de projector. Op zich wel scherp beeld, maar af en toe een storing er doorheen.

Deze, vrij goedkope, switch ertussen en geen storing meer. Klopt het toch dat er een ingebouwde versterker inzit.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

tr201 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:03:
[...]

Zo, net wat kabels in en uit gestoken en ja hoor, zonder de switch heb ik storing met de 10 meter hdmi kabel rechtstreeks op de projector. Op zich wel scherp beeld, maar af en toe een storing er doorheen.

Deze, vrij goedkope, switch ertussen en geen storing meer. Klopt het toch dat er een ingebouwde versterker inzit.
1000x dank voor de test, had al bijna mn Onkyo op marktplaats gezet :P
Wel beetje jammer van Onkyo, ze zou toch zeggen dat ze met deze lijn van receivers zorgen dat je kabels tot een zekere lengte kunt gebruiken. Ik ga in ieder geval gelijk die versterker bestellen, als het probleem voor 60 euro is opgelost ben ik weer blij :)

• tr201
intuliegend schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:16:
[...]

1000x dank voor de test, had al bijna mn Onkyo op marktplaats gezet :P
Wel beetje jammer van Onkyo, ze zou toch zeggen dat ze met deze lijn van receivers zorgen dat je kabels tot een zekere lengte kunt gebruiken. Ik ga in ieder geval gelijk die versterker bestellen, als het probleem voor 60 euro is opgelost ben ik weer blij :)
Graag gedaan, ik was zelf ook wel nieuwsgierig geworden of de Onkyo het 'trok'. Na aanschaf van de Onkyo direct de switch gebruikt, dus wist niet of het zonder ook ging. Laat even weten of het bij jou ook werkt met die switch.
Overigens stoorde de afstandsbediening van de switch met de afstandsbediening van m'n mediaplayer, AC Ryan, waarop ik het IR-oogje van de switch heb afgeplakt. Dan maar handmatig switchen.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 08:29
Ik zit met een dilemma. Ik wil mijn huidige HT set vervangen. Deze bestaat uit een Onkyo TX-SR500E met een bekende kef eieren in een 5.1 setup. Ik moet zeggen dat ik nogal geschrokken ben van de prijzen van Onkyo. Het is nogal goedkoper geworden dan 10 jaar terug.

Nu was ik aan het kijken naar een TX-NR609 zilver en wil hier 4 x Boston Acoustics A360, 1 x Boston Acoustics A225C en een REL T5 Woofer.

Als ik een beetje lees over de A360 dan wordt er aangegeven dat om de kwaliteit van de speaker te halen ook een kwalitatief goede versteker nodig is. Nu heb ik het gevoel dat een 609 zeker geen instapper is. Maar hoe kwalitatief goed is deze nog? Of is de kwaliteit ook omlaag gegaan met de prijs? Of krijg ik nu een verkeerd beeld van de markt.

De 609 levert volgens de specs op de site 160 Watt bij 6 ohm. Bij de speakers staat Impedantie 8 ohm. Werken deze speakers wel op de 609? Ik snap er weer niks van :)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:14

sjaool

Every life should have 9 cats

iceme schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:39:
De 609 levert volgens de specs op de site 160 Watt bij 6 ohm. Bij de speakers staat Impedantie 8 ohm. Werken deze speakers wel op de 609? Ik snap er weer niks van :)
Dit is geen enkel probleem. Is al vaker aan de orde geweest in deze thread.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 18-12-2011 22:48 ]

"When you grow up your heart dies"

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:56:
Ik ben met een schuin ook aan het kijken naar een andere audio opstelling, ik heb nu een Onkyo TX-DS474 staan waar twee Magnat Monitor B's aan hangen en twee Canton Suboowfer +'s. Er komt fijn geluid uit maar ik er zijn een paar dingen die ik mis of die me storen.

De 474 is een surround-versterker en zoals je leest heb ik er fijn een stereo-opstelling aan geknoopt. Dat werkt natuurlijk prima, maar ik heb toch het idee dat het geluid beter klonk met mijn overleden JVC (van 1000 jaar oud) versterker, die gewoon oldksool stereo was. Daarbij mis ik een tweede optische ingang en een netwerkaansluiting.

Ik heb de Onkyo TX-8050 op het oog (pricewatch: Onkyo TX-8050 (Zwart). In principe wil ik eerst de versterker vervangen en als mijn bankrekening gerevalideerd is ook de speakers vervangen. Waarschijnlijk worden het twee teufel T400 zuilen (teufel site, T400) met behoud van de Canton's, want die werken echt prettig.

Is dit een logische stap, of zitten jullie nu vol afgrijzen of juist slap van het lachen achter je beeldscherm, en vraag je je af waarom ik in vredesnaam deze volgorde en deze versterker kies? Met andere woorden; wat denken jullie?
Nog een overweging voor deze versterker; Optische ingang én Phono.. die kan ik ook niet missen ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-12 20:21
Ik heb ze maar aangeschaft, 2 teufels 400, is het geen verbetering t.o.v. mijn Tannoy MX4's (worden surrounds) dan gaan ze liniarecta terug. (mag 6 weken ofzo)...

Na afloop bestelprocedure....

Verdere details omtrent je bestelopdracht ontvang je binnen enkele minuten per e-mail.

Zal wel morgen worden denk ik dat mailtje...

[ Voor 34% gewijzigd door pvanmegen op 19-12-2011 20:47 ]

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Verwijderd

Na veel lezen hier heb ik een HT-S9405THX (HT-R990) aangeschaft. Deze klinkt erg goed en ben zeer tevreden over de opties. Nog wel even wachten op Spotify ondersteuning in de iPhone app.

Ik loop er echter tegenaan dat mijn TV (Samsung U46D6200) ingeschakelt wordt wanneer ik via de Onkyo naar de radio (tuner) luister. De TV geeft dan alleen een blauw scherm weer. Ik kan in de instellingen niet terugvinden hoe ik dit kan voorkomen. Tussen de Onkyo en de TV loopt een HDMI kabel van de ARC HDMI poort op de TV naar de HDMI Out op de Onkyo.

Iemand hier ervaring mee?
HDMI CEC uitzetten.

• Annuk
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:51:
Na veel lezen hier heb ik een HT-S9405THX (HT-R990) aangeschaft. Deze klinkt erg goed en ben zeer tevreden over de opties. Nog wel even wachten op Spotify ondersteuning in de iPhone app.

Ik loop er echter tegenaan dat mijn TV (Samsung U46D6200) ingeschakelt wordt wanneer ik via de Onkyo naar de radio (tuner) luister. De TV geeft dan alleen een blauw scherm weer. Ik kan in de instellingen niet terugvinden hoe ik dit kan voorkomen. Tussen de Onkyo en de TV loopt een HDMI kabel van de ARC HDMI poort op de TV naar de HDMI Out op de Onkyo.

Iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet of je dit wel moet/kan uitzetten als je ARC wilt gebruiken, want normaal ben je voor ARC het HDMI control nodig (op je TV heet dat Anynet+) dat is het HDMI CEC protocol en die ben je wel nodig voor je ARC, dus als je dit uitzet op je receiver en/of je TV ben je waars je audio verbinding kwijt, maar kan je zelf handmatig wel gewoon je tv uitzetten als je luistert naar je tuner? (oftewel je blijft wel gewoon geluid uit je boxen krijgen op het moment dat je TV uitgaat als receiver in de tuner stand staat).

Je bent me net voor Fear

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden.

Ik wil wel de controle behouden dan wanneer mijn TV inschakelt, de Onkyo ook inschakelt. Dus als ik HDMI CEC uitzet ben ik dit volgens mij kwijt.

Het leek mij echter logisch (?) dat voor de tuner/fm radio op de Onkyo, de TV niet ingeschakeld hoeft te worden, alleen voor BD/DVD en andere zaken waarbij beeld nodig is of wanneer audio vanaf de TV nodig is.
maar kan je zelf handmatig wel gewoon je tv uitzetten als je luistert naar je tuner?
Ik meen van wel, zal dit vanavond nog even proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 15:01 . Reden: Reactie handmatig uitzetten toegevoegd ]

• Annuk
  • Laatst online: 23:04

[...]
Ik meen van wel, zal dit vanavond nog even proberen.
Probeer dat idd even en als dat wel werkt is het evt. een idee om bijv. een logitech harmony te kopen (als je deze al niet hebt) en er een macro inzetten voor het luisteren naar radio.
*grof voorbeeld modus aan*
Receiver aan > op tuner schakelen > wachttijdje > tv uitschakelen
*grof voorbeeld modus uit*

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik heb een onkyo AVX 380 nu wil ik de aux en de game mode tegelijk gebruiken kan dat ? Het is de bedoeling dat ik het geluid via aux krijg en het beeld van de game mode heb.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:46
Als deel van mijn upgrade-plannen voor mijn home cinema set wil ik mijn versterker (technics v300 mark ii) de deur uit doen, in ruil voor een versterker waar ik meer dan 4.0 uit kan persen.

Mijn oog is gevallen op de Onkyo 709, maar ik beland nu in de wereld van impedantie. Mijn huidige speakers (JBL TLX 5000, 3-weg, 40watt 4 ohm) zullen dus niet werken op deze versterker (6 ohm)? Of begrijp ik dit verkeerd. Dit dus wanneer ik deze speakers zou willen behouden en er een x.1 van een ander type / merk / 6 ohm bij wil kopen. Of moet ik de oude speakers echt weg doen in dat geval?

[ Voor 17% gewijzigd door MoiZie op 21-12-2011 09:41 ]

• gysman11
  • Niet online
Niet echt het juiste forum hiervoor, maar toch hebben jullie waarschijnlijk allemaal de keuze moeten maken: speaker kabel. Is dikke luidsprekerkabel nu echt nodig? Of kan ik ook toe met 0,75 mm2 (vloerstaanders staan op ~2 meter afstand, surround bookshelfs op ~10 en 14 (draadlengte). Probleem zit hem uiteraard in netjes wegwerken van de draden.

(de vraag vanwege nieuwe 509, en zojuist aangeschafte Dali Zensors).

[ Voor 9% gewijzigd door gysman11 op 21-12-2011 09:46 ]

MoiZie schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:40:
Als deel van mijn upgrade-plannen voor mijn home cinema set wil ik mijn versterker (technics v300 mark ii) de deur uit doen, in ruil voor een versterker waar ik meer dan 4.0 uit kan persen.

Mijn oog is gevallen op de Onkyo 709, maar ik beland nu in de wereld van impedantie. Mijn huidige speakers (JBL TLX 5000, 3-weg, 40watt 4 ohm) zullen dus niet werken op deze versterker (6 ohm)? Of begrijp ik dit verkeerd. Dit dus wanneer ik deze speakers zou willen behouden en er een x.1 van een ander type / merk / 6 ohm bij wil kopen. Of moet ik de oude speakers echt weg doen in dat geval?
Zie [FAQ] Audio voor impedanties en dergelijke. Sowieso is een speaker niet X Ohm, de impedantie verloopt over het gehele bereik. Dit kan bij sommige speakers tot boven de 16 Ohm zijn en tot onder de 4 Ohm. Dat is ook het nadeel van dat de impedantie alleen nominaal op wordt gegeven. En dan vooral de minimale impedantie kan het probleem zijn, want onder de 3 - 4 Ohm kan het lastig worden voor sommige versterkers. Sowieso is een versterker dus niet een vaste waarde qua impedantie aangezien het fluctueert. Maar lange verhaal kort is dat het gewoon gaat werken, pas als je op extreem harde volumes gaat spelen kan 4 Ohm lastig worden voor instapreceivers.
gysman11 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:45:
Niet echt het juiste forum hiervoor, maar toch hebben jullie waarschijnlijk allemaal de keuze moeten maken: speaker kabel. Is dikke luidsprekerkabel nu echt nodig? Of kan ik ook toe met 0,75 mm2 (vloerstaanders staan op ~2 meter afstand, surround bookshelfs op ~10 en 14 (draadlengte). Probleem zit hem uiteraard in netjes wegwerken van de draden.

Schroef voor de grap je Dali's eens open, dan zie je wat voor kabel er intern wordt gebruikt. Idem met de receiver. Daar wordt ook geen dikke kabel gebruikt. Natuurlijk heeft een dikke kabel wel een voordeel dat het bijvoorbeeld lekker goed vast in de terminal van de speaker en receiver zit. Een dikte vna 0.75mm² zou ik om die reden niet handig vinden, maar qua vermogen is het meer dan voldoende. Iets als 1.5 mm² ~ 2.5 mm² is niet zo veel duurder en zit een stuk beter vast.

• Vexx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 09:35
gysman11 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:45:

Ik zat met ditzelfde dilemma twee weken geleden voor mijn 609: na veel rondshoppen heb ik uiteindelijk bij de Gamma (ik weet het, vloeken in de kerk voor sommigen) speakerkabel van 1,5 mm kunnen kopen voor 20 euro per 20 meter.

Afwerking van de kabel zelf is naar mijn idee best netjes: transparante shielding rondom de kabels, waarvan de ene ader koper- en de ander zilverkleurig is (ideaal, je haalt nooit meer + en - door elkaar).

Op de site nog twee kortingsbonnen uitgedraaid voor 20% korting en ik was voor 32 euro het mannetje met 40 meter kabel.

Goedkoper dan dat vond ik het niet op het internet. Aanradertje dus wat mij betreft!

Lethale Morphaene Súndavar

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:46
FeaR schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:55:
[...]

Zie [FAQ] Audio voor impedanties en dergelijke. Sowieso is een speaker niet X Ohm, de impedantie verloopt over het gehele bereik. Dit kan bij sommige speakers tot boven de 16 Ohm zijn en tot onder de 4 Ohm. Dat is ook het nadeel van dat de impedantie alleen nominaal op wordt gegeven. En dan vooral de minimale impedantie kan het probleem zijn, want onder de 3 - 4 Ohm kan het lastig worden voor sommige versterkers. Sowieso is een versterker dus niet een vaste waarde qua impedantie aangezien het fluctueert. Maar lange verhaal kort is dat het gewoon gaat werken, pas als je op extreem harde volumes gaat spelen kan 4 Ohm lastig worden voor instapreceivers.
Tot zover had ik het begrepen uit de FAQ, maar ik vraag me dus af, of het uitmaakt als ik daar nog een paar speakers van 6 ohm zou bij kopen. Gezien ik ook in de FAQ (dacht ik) had gelezen, dat speakers parallel geschakeld worden. Vandaar mijn vraag of ik mijn oude speakers nog kan gebruiken ja of nee ;).

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-12 19:23
Ik heb nu al 9 maanden een Onkyo receiver. (don't ask welk type want ben momenteel op het werk :) )
Staat toch regelmatig aan, maar er komt nog steeds een bepaalde ''nieuwigheids'' geur vanaf. kan het niet zo goed plaatsen waar het naar ruikt.

Iemand dezelfde issues? :)

Verwijderd

Hallo tweakers,

Het heeft een paar uurtjes gekost, maar ik ben door het hele topic (en het vorige) heen. Ik heb veel geleerd van jullie, en niet alleen over onkyo. Zelf heb ik een Onkyo TX-SR308 sinds een jaar, en hij bevalt prima. Verder heb ik de volgende apparaten aan de 308:

- Onkyo blu-ray DV-BD507

- UPC HD-decoder (Cisco)

- AC Ryan POHD mini (versie 1)

- Wii

Van de 308 loopt er 1 HDMI kabel naar de TV (Samsung D6530), en 1 component voor de WII.

Ik heb ARC ingesteld voor het geluid van mijn TV (streaming via DLNA, SmartHub, zelfs analoge TV als er toevallig via UPC 2 programma’s opgenomen worden). Hiervoor moet HDMI-control op on staan en op de TV moet anynet+ aanstaan. Verder moest ik op de Samsung het geluid instellen op externe luidsprekers (niet op tv luidsprekers). Volgens het boekje van Samsung moest je onder Anynet ook nog de ontvanger op on zetten, maar dat kon ik ook niet omdat die greyed-out was (off-topic).

Voor de bediening gebruik ik een Harmony One.

Ik lees op dit forum dat er zoveel problemen zijn met HDMI-CEC (Anynet+,RIHD, of hoe je het ook noemt). Televisies die aan gaan als het niet moet, Receiver die uit gaat als de TV uitgezet wordt. Ik had hier ook last van. Bij het opzetten van een cd-tje ging standaard de tv aan. Ik heb dit kunnen oplossen door in het menu onder HDMI-control de Power Control op off te zetten. HDMI-CEC kon ik niet missen i.v.m. ARC. Nu is het niet meer mogelijk om apparaten via CEC gelijk aan te zetten, maar dat is geen probleem want ik heb dus de Harmony One. Het verbaast me dat deze oplossing in alle 160+ pagina’s nog niet is genoemd. Zit deze optie niet op alle receivers, alleen op de eenvoudigere??

Overigens ben ik wel enkele maanden bezig geweest om ARC aan de praat te krijgen (had het al opgegeven), maar tijdens een ultieme zoekopdracht in google (Mijn hele set-up in de opdrachtregel typen) struikelde ik op een site die de AC Ryan als boosdoener aanwees. Deze kan niet met CEC overweg en zou een continu stroom van 5V op pin 13 van de HDMI afgeven. Loskoppelen van de AC Ryan loste het probleem direct op. Omdat ik toch de AC Ryan via HDMI aangesloten wilde hebben heb ik zelf een stekker aan de kabel gesoldeerd waarbij ik pin 13 losgelaten heb. Dit werkt perfect. Misschien hebben jullie hier ook iets aan.

Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is dat de ARC niet direct aangaat als ik de TX-SR308 op TV/CD ingang zet. Ik zal dan de receiver een keer uit en aan moeten zetten en dan werkt het wel direct. Het is niet zeer hinderlijk, maar als iemand een oplossing weet hou ik me aanbevolen.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 19:13
Ik heb met de NR809 ook problemen met ARC, maar heb deze 'opgelost' door gewoon een optische kabel te gebruiken. Ik moest ook de receiver uit en weer aanzetten om ARC geluid uit mijn Samsung LE40C750 te krijgen.

Verwijderd

Groeten aan iedereen,

Heeft iemand het idee op welke manier kan ik een microfoon koppelen aan onkyo tx-nr 609
via usb of jack speelt geen rol welke enkel, als ik klank zou krijgen samen met muziek op luidsprekers.

Sasha

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 16:36
Ik wil graag de subwoofer permanent kunnen uitschakelen in stereo bij de 608, ik gebruik de sub alleen bij films en ik wil niet iedere keer lopen switchen tussen Pure Audio of Direct of Stereo.
Weet iemand of dit wel kan, kan het niet terug vinden in de handleiding.

[ Voor 86% gewijzigd door surfing john op 22-12-2011 16:34 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heeft iemand wellicht nog een tip op mijn vraag? Ik twijfel dus wat beter zou zijn; eerst betere speakers of eerst een betere versterker..

[ Voor 48% gewijzigd door Pixeltje op 21-12-2011 21:33 ]

• pvanmegen
Pixeltje schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:33:
Heeft iemand wellicht nog een tip op mijn vraag? Ik twijfel dus wat beter zou zijn; eerst betere speakers of eerst een betere versterker..
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar normaal gesproken zouden betere speakers meer resultaat opleveren dan een nieuwe versterker. Echter ik heb het ook andersom gedaan en heb eerst de versterker vernieuwd en nu, net als jouw idee, twee ultima 40's besteld. Ze zijn nog niet binnen dus kan nog niet zeggen of ze goed klinken...

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 13:55
Pixeltje schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:33:
Bij mijn 609 kan ik dat voor elkaar krijgen door de front speakers in te stellen op "large". Dan geeft ie bij stereo geluid 2.0 weer. En dan pakt ie volgens mij alleen bij echte .1 bronnen het LFE kanaal mee.

• Ivanzoomski
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12 09:47
brndst schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:58:
Ik heb nu al 9 maanden een Onkyo receiver. (don't ask welk type want ben momenteel op het werk :) )
Staat toch regelmatig aan, maar er komt nog steeds een bepaalde ''nieuwigheids'' geur vanaf. kan het niet zo goed plaatsen waar het naar ruikt.

Iemand dezelfde issues? :)
Yep, heb de 609 pas enkele weken maar ik denk dat het toch dezelfde geur is. De geur wordt afgegeven wanneer hij warm wordt.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kgb545 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:02:
[...]

Bij mijn 609 kan ik dat voor elkaar krijgen door de front speakers in te stellen op "large". Dan geeft ie bij stereo geluid 2.0 weer. En dan pakt ie volgens mij alleen bij echte .1 bronnen het LFE kanaal mee.
Thanks, ik heb ook de frontspeakers op large, maar de subwoofers zijn in serie geschakeld met de frontspeakers. Dit omdat beide subs passief zijn en ik ze anders zonder aparte versterker niet kan aansturen. Het scheidingsfilter wat ik gebruik komt uit IMF transmissielijn speakers.

In principe staat de versterker dus ook ingesteld op stereo, ook tijdens films etc..
pvanmegen schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:29:
[...]

Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar normaal gesproken zouden betere speakers meer resultaat opleveren dan een nieuwe versterker. Echter ik heb het ook andersom gedaan en heb eerst de versterker vernieuwd en nu, net als jouw idee, twee ultima 40's besteld. Ze zijn nog niet binnen dus kan nog niet zeggen of ze goed klinken...
Thanks, zou je me kunnen laten weten hoe het klinkt of wat voor verschil je merkt? En welke versterker heb je?

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:06
Ivanzoomski schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:18:
[...]

Yep, heb de 609 pas enkele weken maar ik denk dat het toch dezelfde geur is. De geur wordt afgegeven wanneer hij warm wordt.
Zo'n geur die van transistors en andere elektronica komt?
Stinken m'n handen weleens naar als ik heb lopen kloten met een oude videokaart bijvoorbeeld. Laatst nog een videokaart van alle elektronica ontdaan en een beetje proberen te schuren. Jezus, wat stonken m'n handen weer :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Pixeltje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:18:
[...]

Thanks, ik heb ook de frontspeakers op large, maar de subwoofers zijn in serie geschakeld met de frontspeakers. Dit omdat beide subs passief zijn en ik ze anders zonder aparte versterker niet kan aansturen. Het scheidingsfilter wat ik gebruik komt uit IMF transmissielijn speakers.

In principe staat de versterker dus ook ingesteld op stereo, ook tijdens films etc..
Als ze in serie zijn geschakeld zal je ze nooit en te nimmer kunnen uitschakelen bij een bepaalde modus, daar alles naar de frontspeakers gaat en dus ook naar je subs.

Maar je hebt dus een speakerkabel van je receiver naar je speaker lopen, waarbij je de - op de speaker hebt, de + van de speaker verbonden met de - van de sub en de + van de sub dus weer naar je receiver? (De + en - kunnen ook andersom) Of bedoel je dat je receiver is aangesloten op je scheidingsfilter en daarna aparte speakerkabels naar je speakers en sub gaan?

Hoe dan ook, lijkt me geen optimale situatie voor je receiver. Vraag me ook af hoe dit je impedantie beïnvloedt en in hoeverre je receiver dit leuk vindt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thunder8 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:34:
[...]

Als ze in serie zijn geschakeld zal je ze nooit en te nimmer kunnen uitschakelen bij een bepaalde modus, daar alles naar de frontspeakers gaat en dus ook naar je subs.

Maar je hebt dus een speakerkabel van je receiver naar je speaker lopen, waarbij je de - op de speaker hebt, de + van de speaker verbonden met de - van de sub en de + van de sub dus weer naar je receiver? (De + en - kunnen ook andersom) Of bedoel je dat je receiver is aangesloten op je scheidingsfilter en daarna aparte speakerkabels naar je speakers en sub gaan?

Hoe dan ook, lijkt me geen optimale situatie voor je receiver. Vraag me ook af hoe dit je impedantie beïnvloedt en in hoeverre je receiver dit leuk vindt.
Ik zal het even uittekenen als ik thuis ben, ik weet zo uit mijn hoofd niet hoe het zit. Ik heb deze constructie opgezet in samenwerking met een kerel die erg veel van audioapparatuur weet, dus heb er wel vertrouwen in. In eerste instantie had ik het zo aangesloten dat de impedantie gehalveerd werd (parallel volgens mij dus), en dat is niet bevorderlijk voor de versterker, zoals het nu zit wordt de impedantie bij elkaar opgeteld geloof ik en zit ik met een speaker en een sub van beide 4ohm op 8ohm. Tijdens het spelen fluctueert die weerstand natuurlijk dus hij kan wat zakken, wat nu geen probleem is (versterker 4-8ohm meen ik). Toen ik de handel parallel had aangesloten was dat een groter probleem. Daar heb ik overigens ook niet mee gedraaid, omdat ik zelf al inzag dat het ruk was.

Overigens is de grap van deze opstelling dat ik wél het mooie hoog uit mn magnats haal, en het volle laag door de subs laat oplossen. Geluid klinkt dus prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 22-12-2011 09:56 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 18:05
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:13:
Groeten aan iedereen,

Heeft iemand het idee op welke manier kan ik een microfoon koppelen aan onkyo tx-nr 609
via usb of jack speelt geen rol welke enkel, als ik klank zou krijgen samen met muziek op luidsprekers.

Sasha
Groeten terug... (is niet de bedoeling om te groeten op een forum)

Dat kan niet, hier zul je een soundmixer/microfoon voorversterker voor aan je receiver moeten koppelen.

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:00:
[...]
Groeten terug... (is niet de bedoeling om te groeten op een forum)
Shut ear to not hear.
Alleen weirdos last van beleefdheid.Opgroeien
jongetje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:00:
[...]
Dat kan niet, hier zul je een soundmixer/microfoon voorversterker voor aan je receiver moeten koppelen.
goed idee

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 15:44 ]

• gysman11
  • Niet online
hey mister google translate (opgroeien / grow up), read the forum rules. And respect the answer you've been given, jongetje is 100% correct.

edit: de quote en "goed idee" in vorige reactie zijn toegevoegd NA mijn bericht...

[ Voor 26% gewijzigd door gysman11 op 22-12-2011 16:32 ]

Verwijderd

gysman11 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:43:
hey mister google translate (opgroeien / grow up), read the forum rules. And respect the answer you've been given, jongetje is 100% correct.
Heb jij iets te zegen over professionele zaken.
Emoties te houden voor jezelf

• surfing john
surfing john schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:16:
Ik wil graag de subwoofer permanent kunnen uitschakelen in stereo bij de 608, ik gebruik de sub alleen bij films en ik wil niet iedere keer lopen switchen tussen Pure Audio of Direct of Stereo.
Weet iemand of dit wel kan, kan het niet terug vinden in de handleiding.
Vandaag mijn nieuwe set Focals opgehaald, Front, Center en satelliets, nieuwe set-up gedaan met de microfoon en tot mijn verbazing gaat de sub (Magnat) nu bij stereo op stand-by en wordt pas actief bij Dolby en DTs geluidsspoor. Waarschijnlijk was mijn oude set (Elipson front en goedkope JBL's voor de rest) te mager voor de Onkyo en heeft de set-up bepaalt dat de sub permanent alle geluid te moeten ondersteunen.
surfing john schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:35:
[...]
Vandaag mijn nieuwe set Focals opgehaald, Front, Center en satelliets, nieuwe set-up gedaan met de microfoon en tot mijn verbazing gaat de sub (Magnat) nu bij stereo op stand-by en wordt pas actief bij Dolby en DTs geluidsspoor. Waarschijnlijk was mijn oude set (Elipson front en goedkope JBL's voor de rest) te mager voor de Onkyo en heeft de set-up bepaalt dat de sub permanent alle geluid te moeten ondersteunen.
Of de receiver detecteert de subwoofer niet. Bij DTS en DD 5.1 is er een dedicated LFE-signaal (de .1) waardoor de subwoofer dan altijd mee zal doen. Maar met meten met subwoofer zal de receiver de speakers op small zetten. Dat waarom denk ik dat de subwoofer niet wordt gedetecteerd, want er wordt sowieso iets mee gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 22-12-2011 17:21 ]

• surfing john
FeaR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:01:
[...]

Of de receiver detecteert de subwoofer niet. Bij DTS en DD 5.1 is er een dedicated LFE-signaal (de .1) waardoor de subwoofer dan altijd mee zal doen. Maar met meten met subwoofer zal de receiver de speakers op small zetten. Dat waarom denk ik dat de subwoofer niet wordt gedetecteerd, want er wordt sowieso iets mee gedaan.
In ieder geval werkt het zoals ik het wilde hebben, geen storende sub bij radio/cd's, wel een overweldigend geluid bij de films.
surfing john schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:53:
[...]

In ieder geval werkt het zoals ik het wilde hebben, geen storende sub bij radio/cd's, wel een overweldigend geluid bij de films.
Staat alles verder wel goed ingesteld? Dus speakers op "large", want anders mis je wat bereik in je geluid. Een goede subwoofer kopen zou overigens nog de mooiste oplossing zijn. Ik weet niet welke Focals je hebt, maar qua laag kunnen die veelal wel een extraatje gebruiken. Dan heb je met muziek en met film net dat beetje extra. Ik heb zelf ook een Magnat subwoofer gehad en muzikaal zijn ze inderdaad niet, het is echt een bonk-geval.

• ddvos
Beste tweakers

ik heb een groot probleem ik heb de teufel ultima 20's gekocht voor mijn onkyo 380. Een medewerker van teufel zegt dat ik ze niet moet aansluiten op mijn onkyo omdat hij niet sterk genoeg is. Volgens hem gaan de speakers kapot als ik mijn onkyo wat harder zet omdat hij te weinig vermogen heeft. Nu heb ik daar mijn twijfels bij. Is er iemand die het mij wat duidelijker kan maken?

Ik wil ze aansluiten in een 5.1 seting.

• pvanmegen
[...]

Thanks, zou je me kunnen laten weten hoe het klinkt of wat voor verschil je merkt? En welke versterker heb je?
Ik heb de Teufels binnen (was nog even spannend bij UPS) en natuurlijk gelijk aangesloten. De oudere Tannoys MX 4 zijn verplaatst als surround en Ultima's bi-amped aangesloten. Nu zit ik daar een beetje moeilijk mee want ik kan niet precies zien welke aansluiting voor het hoog is en welke voor het laag. Ik hoor overigens weinig verschil, ik zal wel geen geoefend oor hebben.

De Teufels hebben wel veel meer laag dan de Tannoys maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat ze overall veel beter klinken. Ik weet dat ze nog moeten inspelen en de Tannoys al 8 jaar meedraaien maar overtuigd ben ik nog niet. Overigens zijn de Teufels goedkoper dan de Tannoys maar ze zien er beter uit en voelen solide.

Ik heb de Onkyo hem opnieuw laten calibreren (moet je echt 3 zitposities kiezen, ik wil eigenlijk gewoon 1 positie maar dat is onmogelijk volgens mij) en toen de Blu-ray van Adele (DTS-HD) gespeeld. Klonk op de Tannoys volgens mijn mening beter, althans het gevoel erbij. Helaas zitten er op de Onkyo zoveel instellingen dat ik er eigenlijk ook niet uitkom om een beetje bij te regelen.

Ik zal de komende dagen (heb vakantie) de Teufels lekker laten spelen en de ervaringen met jullie delen...

[ Voor 0% gewijzigd door pvanmegen op 22-12-2011 20:38 . Reden: Foutje in quote ]

ddvos schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:33:
Beste tweakers

ik heb een groot probleem ik heb de teufel ultima 20's gekocht voor mijn onkyo 380. Een medewerker van teufel zegt dat ik ze niet moet aansluiten op mijn onkyo omdat hij niet sterk genoeg is. Volgens hem gaan de speakers kapot als ik mijn onkyo wat harder zet omdat hij te weinig vermogen heeft. Nu heb ik daar mijn twijfels bij. Is er iemand die het mij wat duidelijker kan maken?

Ik wil ze aansluiten in een 5.1 seting.
Is die Onkyo 380 zo'n all in one pack met als basis een TX-SR309? Dat zijn op zich geen hele krachtige receivers inderdaad. Op zich geen enkel probleem, want voor normaal volume heb je maar een paar Watt nodig. Echter zijn de Teufels met 4 Ohm impedantie en met maar 83 dB gevoeligheid redelijk lastig aan te sturen. Omdat ze 4 Ohm zijn vragen ze al wat meer vermogen en de lage gevoeligheid komt daar dan dus nog bij. Met normaal volume zal het allemaal wel werken, maar echt lang en hard zal wat lastiger worden.
pvanmegen schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:36:
[...]
Nu zit ik daar een beetje moeilijk mee want ik kan niet precies zien welke aansluiting voor het hoog is en welke voor het laag. Ik hoor overigens weinig verschil, ik zal wel geen geoefend oor hebben.
Normaal is het de front op de Low Level en de surround back op de High Level aansluiten. Echter maakt het niet uit, want dit is een passieve Bi-amp en je receiver filtert hoog en laag niet apart. Dus het maakt niet uit.

• ddvos
FeaR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:43:
[...]

Is die Onkyo 380 zo'n all in one pack met als basis een TX-SR309? Dat zijn op zich geen hele krachtige receivers inderdaad. Op zich geen enkel probleem, want voor normaal volume heb je maar een paar Watt nodig. Echter zijn de Teufels met 4 Ohm impedantie en met maar 83 dB gevoeligheid redelijk lastig aan te sturen. Omdat ze 4 Ohm zijn vragen ze al wat meer vermogen en de lage gevoeligheid komt daar dan dus nog bij. Met normaal volume zal het allemaal wel werken, maar echt lang en hard zal wat lastiger worden.

[...]

Normaal is het de front op de Low Level en de surround back op de High Level aansluiten. Echter maakt het niet uit, want dit is een passieve Bi-amp en je receiver filtert hoog en laag niet apart. Dus het maakt niet uit.
Het is inderdaad een all in one pack met als basis een SR308. de speakers die er standaard bij zaten zijn kapot gegaan omdat de versterker niet sterk genoeg is. Dat heeft de medewerker van teufel mij wijs gemaakt.
maar toen had ik de teufels al gekocht.

Er zijn nu dus 2 oplossingen of ik stuur ze terug en koop andere speakers maar dan gaan ze denk ik weer kapot omdat de versterker niet sterk genoeg is.

Of ik koop een andere versterker die ze wel goed kan aansturen maar de vraag is welke ?
en het liefst een die niet duurder is dan 300 euro want die teufels hebben me ook al 150 euro gekost.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Maar die speakers gaan toch niet stuk als de versterker niet voldoende power kan leveren om ze aan te sturen? Klinkt een beetje raar eigenlijk..

ddvos schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 07:38:
[...]
Het is inderdaad een all in one pack met als basis een SR308. de speakers die er standaard bij zaten zijn kapot gegaan omdat de versterker niet sterk genoeg is. Dat heeft de medewerker van teufel mij wijs gemaakt.
maar toen had ik de teufels al gekocht.
Zo'n kant en klaar pakket is altijd op elkaar afgestemd. Die speakers zijn niet kapot gegaan omdat de receiver niet sterk genoeg was. Van dat deel van het verhaal klopt dus niets. Maar het is wel zo dat de Teufels eigenlijk vallen onder lastiger aan te sturen speakers (impedantie van 4 Ohm en gevoeligheid < 85 dB).
Pixeltje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:01:
Maar die speakers gaan toch niet stuk als de versterker niet voldoende power kan leveren om ze aan te sturen? Klinkt een beetje raar eigenlijk..
Te weinig vermogen is schadelijker dan te veel vermogen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

FeaR schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:19:

[...]

Te weinig vermogen is schadelijker dan te veel vermogen.
Waarom? Begrijp dat niet eigenlijk. Kan me voorstellen dat, als je op hele hoge volumes gaat spelen de versterker t niet meer aankan, maar de speakers..?

• ddvos
Pixeltje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:32:
[...]

Waarom? Begrijp dat niet eigenlijk. Kan me voorstellen dat, als je op hele hoge volumes gaat spelen de versterker t niet meer aankan, maar de speakers..?
Dat dacht ik dus ook de speakers die standaard bij de onkyo zitten heb ik denk ik te vaak wat harder gezet.
maar het klopt wel wat Fear zegt dat staat namelijk ook op kieskeurig. Maar ik neem aan dat ik ze wel gewoon in een 2.0 setting kan aansluiten op mijn onkyo ?

nu moet ik alleen beslissen of ik een nieuwe versterker koop of de teufels terug stuur een moeilijke beslissing

• surfing john
FeaR schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:19:
[...]

Staat alles verder wel goed ingesteld? Dus speakers op "large", want anders mis je wat bereik in je geluid. Een goede subwoofer kopen zou overigens nog de mooiste oplossing zijn. Ik weet niet welke Focals je hebt, maar qua laag kunnen die veelal wel een extraatje gebruiken. Dan heb je met muziek en met film net dat beetje extra. Ik heb zelf ook een Magnat subwoofer gehad en muzikaal zijn ze inderdaad niet, het is echt een bonk-geval.
Speaktype staat op normaal, kan trouwens alleen kiezen tussen normaal of Bi-Amp, Large komt niet voor in de opties. De set bestaat uit front Chorus 816V, center Chorus CC800V en de satelliet Dome 2.0.
Sub moet ooit vervangen worden, maar dat is een kwestie van geld.
surfing john schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:28:
[...]
Speaktype staat op normaal, kan trouwens alleen kiezen tussen normaal of Bi-Amp, Large komt niet voor in de opties. De set bestaat uit front Chorus 816V, center Chorus CC800V en de satelliet Dome 2.0.
Sub moet ooit vervangen worden, maar dat is een kwestie van geld.
Er moet ergens een optie zijn voor "Large" of "Small", dat heeft elke receiver. Ik zou het menu dus nog maar eens doorlopen en zoeken. Speakers dus op "Large" zetten voor het beste bereik zonder subwoofer. Ikzelf speel ook met Focals en heb de speaker ook op large staan, zelfs met daarnaast nog een Velodyne subwoofer.

Verwijderd

Ik heb sinds kort de Onkyo TX-SR309 ter vervanging van een Yamaha-receiver.
Ik heb digitale TV ontvanger verbonden via HDMI naar receiver en via HDMI doorgeschakeld naar de TV
Geluid op TV wordt automatisch gemute.
Ik heb de indruk dat de hoge tonen overstuurd zijn, de s-klanken klinken niet goed.
Iemand enig idee of dit aan instellingen van de receiver kan liggen?

• surfing john
FeaR schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:41:
[...]

Er moet ergens een optie zijn voor "Large" of "Small", dat heeft elke receiver. Ik zou het menu dus nog maar eens doorlopen en zoeken. Speakers dus op "Large" zetten voor het beste bereik zonder subwoofer. Ikzelf speel ook met Focals en heb de speaker ook op large staan, zelfs met daarnaast nog een Velodyne subwoofer.
Kan de optie Large nergens vinden in de handleiding, (ook niet in het menu zelf van de Onkyo) misschien de optie Full Band en daar staan ze al op. Welke Focals heb jij staan? Bevalt de sub goed, ik ken het merk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door surfing john op 23-12-2011 15:17 ]

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 15:32
Weet iemand nog een winkel die een Onkyo TX-NR 809 op voorraad heeft? Overal waar ik kom zijn ze uitverkocht en krijg ik te horen dat ze ergens in januari pas weer komen vanwege de overstromingen in Thailand. Best wel vervelend als je al speakers en een subwoofer hebt staan maar er nog niet van kunt genieten :(
surfing john schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:58:
[...]
Kan de optie Large nergens vinden in de handleiding, (ook niet in het menu zelf van de Onkyo) misschien de optie Full Band en daar staan ze al op. Welke Focals heb jij staan? Bevalt de sub goed, ik ken het merk niet.
Full band komt qua naam/betekenis wel overeen met "large", dus dat zou wel eens de optie kunnen zijn die ik bedoel. Als ze daar op staan is het goed, dan wordt er niets afgekapt.

Ik draai op dit moment met twee Focal Chorus 826W als front en de CC800V als center. Als rear nog Magnat boekenplankmodellen omdat ik nog geen ruimte heb voor de 816W die ik als rear wil. Alles aangestuurd door een Denon receiver.

De subwoofer bevalt me zeer goed, het is zeker een aanvulling in de set. Heb hem puur op muziek afgesteld, dus dat het bereik wordt vergroot. Dus niet dat het laag extra bonkt. Met films zet ik het volume een stukje hoger, van de 10 ~ 15 waar de subwoofer met muziek op staat naar ~20. En dan na te gaan dat het volume tot 80 kan :X Velodyne is op zich geen onbekend merk, ze hebben alleen subwoofers en geen speakers. Idem met een merk als BK. Vandaar wellicht dat je het wat minder snel ziet. Ook de prijs kan een punt zijn. Ikzelf heb een SPL-1200 Ultra staan die net geen 1800 euro moet kosten via de officiële importeur. En dan is de SPL-serie het middensegment, er is ook nog de DD+ serie die van 3400 euro tot aan de 5800 euro loopt.

• Barfman
  • Laatst online: 21:50
robpol schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:34:
Weet iemand nog een winkel die een Onkyo TX-NR 809 op voorraad heeft? Overal waar ik kom zijn ze uitverkocht en krijg ik te horen dat ze ergens in januari pas weer komen vanwege de overstromingen in Thailand. Best wel vervelend als je al speakers en een subwoofer hebt staan maar er nog niet van kunt genieten :(
Staan genoeg winkels tussen die hem binnen 24 uur kunnen leveren, je betaald waarschijnlijk wel iets meer dan degene die hem niet op voorraad hebt.
pricewatch: Onkyo TX-NR809

System | Racing is in my Blood

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-12 15:32
Barfman schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:47:
[...]

Staan genoeg winkels tussen die hem binnen 24 uur kunnen leveren, je betaald waarschijnlijk wel iets meer dan degene die hem niet op voorraad hebt.
pricewatch: Onkyo TX-NR809
Ik heb op goed geluk even wat mailtjes verstuurd. Ik had hem namelijk bij 1 van die winkels besteld, maar dan krijg je na een week ineens te horen dat hij toch niet geleverd kan worden, terwijl hij op het moment van bestellen zogenaamd op voorraad was.
Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.