Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 142.460 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Inmiddels een besluit genomen:
Volkswagen Polo (3drs) 1.2tsi highline dsg automaat

Met de opties:
Asbak & aansteker
Dagrijverlichting
Executive plus pakket
Licht & zicht pakket
Metallic lak
Mf stuurwiel
PDC achter

Full operational lease, 40K km p/j, winterbanden, vervangend vervoer, partner ook verzekerd.

Lijkt me een mooie volle wagen, en ook nog eens vrij goedkoop in bijtelling. De standaard sportstoelen zijn ook erg prettig.

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 10-07-2012 23:40 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vooral die asbak en aansteker doen het hem :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kecin schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:43:
Inmiddels een besluit genomen:
Volkswagen Polo (3drs) 1.2tsi highline dsg automaat

Met de opties:
Asbak & aansteker
Dagrijverlichting
Executive plus pakket
Licht & zicht pakket
Metallic lak
Mf stuurwiel
PDC achter

Full operational lease, 40K km p/j, winterbanden, vervangend vervoer, partner ook verzekerd.

Lijkt me een mooie volle wagen, en ook nog eens vrij goedkoop in bijtelling. De standaard sportstoelen zijn ook erg prettig.
Ahh vandeer PDC achter op zo'n kleine auto ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tylen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:27:
[...]

Ahh vandeer PDC achter op zo'n kleine auto ;)
Hahaha. Nou stiekem ook een beetje voor mezelf. Heb nog nooit zonder PDC gereden, paar weken terug een 5-serie(E39) leen auto mee waarvan de PDC kapot was. Wel mooi tegen een hek aan gedrukt :')
Notna schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:09:
Vooral die asbak en aansteker doen het hem :P
Haha, 12V to the max. Wil wel mn foon op kunnen laden. Alhoewel de dealer een iPhone cradle heeft beloofd. Maar alsnog, voor tomtom, telefoon, laptop, koelkast, weet ik het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Meld me ook maar in dit topic. Ben met een budget van max 1.100 ex brandstof (4j/35k) rond aan het kijken naar diverse auto's.

Zijn er mensen hier die nog naar de Volvo S80 D4 (20%) hebben overwogen als serieuze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik heb erin test gereden maar vond het persoonlijk niets (lees: PERSOONLIJK :P). Het is een echte cruise auto maar ik miste het sportieve karakter waar ik van houd. Daarnaast vind ik het dashboard, m.n. de klokken, erg mooi maar vind ik de middenconsole spuuglelijk.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
ik ben mij ook aan het orienteren op mijn eerste lease auto, maar ik vroeg mij af of mensen hier weten hoe de prijzen er van je auto met 01-01-2014 uitzien, als de korting op de wegenbelasting voor zuinige(re) autos vervalt. Weten mensen of dit wordt doorbelast aan de eindgebruiker of ontspring je de dans? Of is het afhankelijk van je werkgever? Ben benieuwd of mensen hier enig idee over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

RvL

Dat zal afhankelijk zijn van je leasemaatschappij/werkgever. Naar mijn bescheiden mening is het iets waar de leasemij rekening mee kan houden, want het is al tijden bekend (en zelfs uitgesteld naar 2014). Het is dus in te calculeren door de leasemij.

Uiteraard betaal je het dan nog steeds zelf omdat de leaseprijs vanaf het begin af aan hoger zal liggen, maar je leaseprijs verandert niet ineens op 1-1-2014.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
nielsl schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:29:
ik ben mij ook aan het orienteren op mijn eerste lease auto, maar ik vroeg mij af of mensen hier weten hoe de prijzen er van je auto met 01-01-2014 uitzien, als de korting op de wegenbelasting voor zuinige(re) autos vervalt. Weten mensen of dit wordt doorbelast aan de eindgebruiker of ontspring je de dans? Of is het afhankelijk van je werkgever? Ben benieuwd of mensen hier enig idee over hebben.
Ik rijd sinds eind juni in een Renault Megane Estate met 14% bijtelling en dat geldt voor de gehele contractduur (48 maanden). Je bijtellingspercentage geldt, voor zover ik weet, dus altijd voor het hele contract. Pas als de berijder wisselt wordt opnieuw gekeken naar het percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Het is *nu* voor het hele contract. Als de nieuwe regering ineens besluit dat ze het per direct door gaan voeren heb je alsnog pech. Het is dus iig wel iets om rekening mee te houden. De vraag is aan de andere kant weer in hoeverre je er rekening mee *kan* houden, maar er is een risicio dat een 14% auto bv alsnog 20% wordt.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, "resultaten uit het verleden bla bla bla" maar tot nu toe is het altijd zo geweest dat bestaande rechten niet werden aangetast.

Daarom heb ik ook gekozen voor een looptijd van 5 jaar voor mijn nieuwe C30 D2 met 14% bijtelling i.p.v. de standaard 4 jaar. Dan ben ik "in ieder geval" zo zeker als mogelijk dat ik zo lang mogelijk lekker goedkoop rij (netto €130 per maand...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Chief-XL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:31:
Ik heb erin test gereden maar vond het persoonlijk niets (lees: PERSOONLIJK :P). Het is een echte cruise auto maar ik miste het sportieve karakter waar ik van houd. Daarnaast vind ik het dashboard, m.n. de klokken, erg mooi maar vind ik de middenconsole spuuglelijk.
Duidelijk verhaal. Ik zie dat jij de A5 sportsback hebt besteld, dat is de andere auto die ik overweeg. Precies om de reden die jij aangeeft: de sportieve karakter.

Ik heb hier en daar nog wel de mogelijkheid voor een A5 uit de showroom in de 20%. Indien ik voor de Audi ga, dien ik wel content te zijn met de auto zoals hij staat bij de dealer. Dat ga ik deze week beoordelen, eerst afwachten of hij zo wel in het budget past.

Overigens gaat het dan om een A5 met proline met drie zits achterbank, MMI navi, sturing navi en bekleding stof atrium. Ik heb begrepen dat ik achteraf nog wel leren bekleding kan laten plaatsen.

Wat voor opties heb jij en wat is jouw leasebedrag ex brandstof?

Edit: deze week dus oordelen en vanaf vrijdag heb ik zowel proefrites in zowel de Volvo als de Audi. Mocht het allemaal passen dan is het volgend week bestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nash op 31-07-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08
Mr.Nash schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Duidelijk verhaal. Ik zie dat jij de A5 sportsback hebt besteld, dat is de andere auto die ik overweeg. Precies om de reden die jij aangeeft: de sportieve karakter.

Ik heb hier en daar nog wel de mogelijkheid voor een A5 uit de showroom in de 20%. Indien ik voor de Audi ga, dien ik wel content te zijn met de auto zoals hij staat bij de dealer. Dat ga ik deze week beoordelen, eerst afwachten of hij zo wel in het budget past.

Overigens gaat het dan om een A5 met proline met drie zits achterbank, MMI navi, sturing navi en bekleding stof atrium. Ik heb begrepen dat ik achteraf nog wel leren bekleding kan laten plaatsen.

Edit: deze week dus oordelen en vanaf vrijdag heb ik zowel proefrites in zowel de Volvo als de Audi. Mocht het allemaal passen dan is het volgend week bestellen.
De A5 zit ook echt in een andere categorie als een S80 hoor.
Een S80 zit tussen de A6 en A8 in. (neigt meer naar A8)
Ik heb er weleens in gereden en vond hem loch,langzaam en ouderwets ogen aan de binnenkant.
De A5 is echt een stuk sportiever, en kleiner, zeker achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:
[...]

De A5 zit ook echt in een andere categorie als een S80 hoor.
Ik heb er weleens in gereden en vond hem loch,langzaam en ouderwets ogen aan de binnenkant.
De A5 is echt een stuk sportiever, en kleiner, zeker achterin.
Weet ik. Ik ging zelf ook voor de S of V60 maar vond die een beetje saai van binnen, die valt wel in dezelfde categorie. Bij het bekijken van de S60 werd mij dat de S80 in de 20% zit waarna ik besloot plaats te nemen. Ik was verbaasd van de comfort en ruimte. Ik kom van een Golf, Leon, Focus, Polo, Astra (in deze volgorde) en ik was vergeten dat comfortabele stoelen en ruimte een groot verschil uitmaken, vooral bij lange afstanden die ik regelmatig maak.

Anyway's vrijdag heb ik dus een proefrit in de S80. Maandag in de Audi A5. Heb nu beide offertes al liggen, van de Audi zal ik alleen de velgen nog wijzigen (andere 17" velgen, nu zitten er standaard Proline velgen op), lederen bekleding voegt ruim 60 euro toe op het maand bedrag wat ik teveel vind.

Ik neig toch naar de Audi A5 vanwege de lagere catalogus waarde (uiteraard afhankelijk van de opties) en sportieve uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Een S80 heeft weinig sportieve aspiraties. Een S80 met 20% heeft helemaal niets met sportief te maken, 115 pk op 1500 kilo is ongeveer dezelfde verhouding als een Golf bluemotion.

(overigens specifiek de D2 diesel, de benzinemotoren zijn wel up to the job met tenminste 180 pk).

Als je gecharmeerd bent van de Volvo zou ik echt de D3 overwegen, tweeliter vijfpitter met 50pk extra en slechts 2000 euro meerprijs. Alleen val je dan in de 25% bijtelling. Persoonlijk zou ik een S60 D3 verkiezen boven een S80 D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
t_captain schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:44:
Een S80 heeft weinig sportieve aspiraties. Een S80 met 20% heeft helemaal niets met sportief te maken, 115 pk op 1500 kilo is ongeveer dezelfde verhouding als een Golf bluemotion.

(overigens specifiek de D2 diesel, de benzinemotoren zijn wel up to the job met tenminste 180 pk).

Als je gecharmeerd bent van de Volvo zou ik echt de D3 overwegen, tweeliter vijfpitter met 50pk extra en slechts 2000 euro meerprijs. Alleen val je dan in de 25% bijtelling. Persoonlijk zou ik een S60 D3 verkiezen boven een S80 D2.
voor dat geld zijn er zo veel leukere wagens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Inderdaad, je koopt ook zowat een Scirocco R voor dat geld. Maar als je van grotere Volvo's houdt dan iig de D3 en nioet de D2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Het is de Volvo D4 die in de 20% valt he, niet de D2 of D3.

De Scirocco heb ik al redelijk snel van mijn lijstje gehaald vanwege de beperkte ruimte. Heb nog naar een VW CC gekeken maar de A5 is dan toch weer luxer van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
GeeMoney schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:23:

Een S80 begint bij 40k, een A8 bij 90k. Hoezo neigt de S80 naar de A8 :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
En de nieuwe 3 serie? 163pk en ook met automaat nog 20% bijtelling. Als je het hebt over sportief rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08
We Are Borg schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:52:
[...]

Een S80 begint bij 40k, een A8 bij 90k. Hoezo neigt de S80 naar de A8 :) ?
Dat is natuurlijk niet alleen afhankelijk van de prijs.
Volvo presenteert zijn S80 toch echt wel als meeste luxeuze wagen in dat segment.
Het is ook de grootste normale personenwagen, voor groter ga je richting mpv\suv en bij audi dan naar de Q series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De A5 is wel echt een plaatje, veel sportiever en jonger karakter dan een S80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Mr.Nash schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Ik heb een A5 SB 1.8TFSI Pro Line. Opties die ik heb:
19" velgen
Lederen bekleding
Sportstoelen voor

Ik heb geen leasebedrag zonder brandstof, die zie ik althans niet staan.
Overigens in MMI navi en sturing navi standaard in de Pro Line. Zijn het de standaardstoelen die daarin zitten? In dat geval raad ik je ten zeerste aan om er leer op te laten zetten. Zit echt stukken beter dan de standaard stoelen met stoffen bekleding.

Zijn het de standaard stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

19" velgen... Ben je dan niet bang dat je vullingen uit je tanden gaan rammelen? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
a) ik heb geen vullingen
b) het valt ontzettend mee aangezien het onderstel/vering niet extreem stug is al zou het uiterlijk anders doen vermoeden :)

Onze baby zit prinsheerlijk achterin en zijn moeder ziet hem nou niet op en neer stuiteren want dan had ze het wel laten weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Het zijn inderdaad de standaardstoelen. Als ik leer laat zetten laat ik het later doen als dat mogelijk is. Vind andere velgen belangrijker dan leer. Kan ze helaas niet allebei binnen het budget. Heb nu 18inch uitgekozen.

Ben nu met de papieren bezig en hoop dan binnen twee weken de auto in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dus je hebt voor de A5 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ja de A5, wel onder voorbehoud dat alles goedgekeurd wordt. Binnen de organisatie zijn er geen soort gelijke auto's op management niveau na, ik zou dan de eerste zijn. De goedkeuring is nodig omdat ik een eigen bijdrage ga betalen die net boven de norm valt. Nettoloon scheelt dan met wat ik kreeg bij mijn vorige 25% auto's dus dat is voor mij makkelijk te doen.

Mocht het niet goedgekeurd worden rest er voor mij om dus wat klassen omlaag te gaan. Nu even afwachten dus tot na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Heb je niet hetzelfde probleem met de S80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

De S80 komt zelfs wat hoger uit dan de A5; vandaar dat ik nu even afwacht wat de terugkoppeling is. Meest realistische scenario is terugvallen naar A4 of nog kleiner naar de A3, grrr. Hoop het niet dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je kleiner moet dan een A5 is een S3 altijd leuk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

De A5 heeft toch doorgang gevonden in de 20%. Alleen jammer genoeg zonder leren bekleding en sportstoelen. De eigen bijdrage is wat hoger maar aangezien het voor privegebruik is, alsnog van de bijtelling af te trekken.

Leer kan ik er achteraf nog op laten zetten voor een x bedrag. Sportstoelen kon sowieso niet meer omdat ik een showroom model moest kiezen (i.v.m. 20% bijtelling en kenteken van voor 1 juli) en geen van deze modellen in het budget was voorzien van sport stoelen.

Uiteindelijk is het de Phantom Pear Black i.p.v.. de Lava Grey geworden, met 3 zits achterbank, MMI navi, 18inch velgen. Nu afwachten op de levering, hopelijk zijn de papieren deze maand nog rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klinkt mooi, Nash! Geen foto gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Uiteraard. Nog wel in de showroom maar bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/10pomxh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34y4ehu.jpg

Dit zijn de velgen die ik erbij heb genomen.

Er schiet me opeens wat te binnen; krijg je de orginele velgen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mr.Nash schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:46:
Uiteraard. Nog wel in de showroom maar bij deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit zijn de velgen die ik erbij heb genomen.

Er schiet me opeens wat te binnen; krijg je de orginele velgen mee?
Mooi hoor. Met welke motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

1.8 TFSI 170 Pk. Snel genoeg bleek afgelopen maandag tijdens de proefrit. Trekt lekker op en heeft een goede ligging op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Als je voor de velgen een meerprijs hebt betaald krijg je de originele velgen niet mee. Als je de velgen los erbij hebt gekocht dan wel lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Dacht ik al. Hoe gaat het dan in z'n werk bij winterbanden? Koop je daar nieuwe velgen voor of worden die op de huidige velgen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mr.Nash schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:21:
Dacht ik al. Hoe gaat het dan in z'n werk bij winterbanden? Koop je daar nieuwe velgen voor of worden die op de huidige velgen gezet?
vaak op de velgen die je hebt.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
In mijn Alphabet lease offerte voor een V40 staat:

Op dit moment is geen Houderschapsbelasting van
toepassing voor deze auto maar vanaf 01012014
zal wel Houderschapsbelasting verschuldigd zijn.

Betekend dit dat de leaseprijs over ruim een jaar dik omhoog gaat?

• RvL
  • Laatst online: 13:12

RvL

Ik denk dat je die vraag het beste aan Alphabet zelf kan stellen. Het onderwerp is hier al een paar keer naar voren gekomen, maar een echt antwoord is door ons niet te geven.

Mijn visie er op is vrij simpel: men weet bij Alphabet dat de houderschapsbelasting er aan zit te komen, dus men kan daar in de calculatie van de leaseprijs rekening mee houden. Ze houden immers ook rekening met het te verwachten onderhoud e.d.. Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen dat de leaseprijs niet wordt aangepast.

Maar nogmaals, Alphabet is de enige die deze vraag echt kan beantwoorden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• t_captain
jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:46:
In mijn Alphabet lease offerte voor een V40 staat:

Op dit moment is geen Houderschapsbelasting van
toepassing voor deze auto maar vanaf 01012014
zal wel Houderschapsbelasting verschuldigd zijn.

Betekend dit dat de leaseprijs over ruim een jaar dik omhoog gaat?
Ja, dat is wat ik hieruit lees. Als kentekenhouder draait de leasemaatschappij primair op voor de houderschapsbelasting, die ze via de leaseprijs doorberekenen naar de klant.

Het feit dat ze in een offerte deze opmerking maken zegt mij dat ze van plan zijn om het leasebedrag aan te passen aan de wijziging. Anders zou de hele tekst onnodig zijn.

De vraag is alleen of dat ze de doorberekening doen door een prijsverhoging tijdens een lopend contract in januari 2014, of dat ze het bedrag omslaan over de hele leaseperiode (dus ingang 1-1-2013 met looptijd 4 jaar betekent 3/4 houderschapsbelasting). Dat soort vragen kan alleen de maatschappij beantwoorden.

• jmderonde
Dat is een hele belangrijke wijziging!
Iedereen die nu nog denkt snel in een 14% dieselgebakje te stappen komt over dik een jaar op de koffie.
Sterker nog, ik heb even zitten rekenen:
Ford Focus econetic lease Titanium. 100pk benzine is een 20% auto en kost mij dan zo'n 2000 euro netto bijtelling.
Exact dezelfde auto Diesel is 14%, wel iets duurder,maar kost mij nog geen 1600 euro bijtelling.
ALEEN: Na 1-1-2014 zou hier dus nog eens zo'n 100 per maand bijkomen wat het totaal per jaar naar 2800 tilt!

• Notna

Notna

Where are you?®

jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:47:
Iedereen die nu nog denkt snel in een 14% dieselgebakje te stappen komt over dik een jaar op de koffie.
Ford Focus econetic lease Titanium. 100pk benzine is een 20% auto en kost mij dan zo'n 2000 euro netto bijtelling.
Exact dezelfde auto Diesel is 14%, wel iets duurder,maar kost mij nog geen 1600 euro bijtelling.
ALEEN: Na 1-1-2014 zou hier dus nog eens zo'n 100 per maand bijkomen wat het totaal per jaar naar 2800 tilt!
Daarom moet je ook autos hebben/nemen die ook vanaf 2014 nog in de 14% blijven :) Dat is overigens wel lastig.

Ik vraag mij btw af of je wel meer moet gaan betalen vanaf 2014; ik dacht dat er een overgangsregeling was of zou komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 23-08-2012 13:53 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Daar zijn er volgens mij niet zoveel van...
Volgens groenopweg.nl zijn dat er een stuk op 19

[ Voor 74% gewijzigd door rinkel op 23-08-2012 13:56 ]

• jmderonde
Notna schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Daarom moet je ook autos hebben/nemen die ook vanaf 2014 nog in de 14% blijven :)
Fout!
Wegenbelastingvrijstelling vervalt voor ALLE auto's.
Dat is wat anders als bijtelling. Als ik nu die focus of volvo met 14% ga leasen, dan blijft de bijtelling 14%. Maar de leasemaatschappij kan wel je maandbedrag met 100euro verhogen...

Verwijderd

jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:47:
Waarom zou die belasting voor jou rekening komen? het bedrag komt gewoon bij op het leasebedrag en wordt gewoon betaald door je werkgever..

Enige catch is, mensen die nu aan de max van hun leasebudget zitten en dus door deze verhoging eigen bijdrage moeten betalen zijn gefucked.. Maarja dat is iets waarbij jezelf bij bent als je de offerte inlevert bij je wagenpark beheerder..

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03
Ik heb besloten om toch maar voor een 25% auto te gaan.
Ik heb in een aantal auto's van collega's gereden die 20% bijtelling hebben, maar ik vind het toch niet fijne auto's (wij moeten verplicht diesel rijden). Nu de regeling weer sinds 1 juli is aangescherpt had ik een V40 met 20% op het oog. Alleen kan die dit jaar waarschijnlijk niet meer geleverd worden, waardoor die ook in de 25% valt, helaas

• jmderonde
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:56:
[...]

Waarom zou die belasting voor jou rekening komen? het bedrag komt gewoon bij op het leasebedrag en wordt gewoon betaald door je werkgever..

Enige catch is, mensen die nu aan de max van hun leasebudget zitten en dus door deze verhoging eigen bijdrage moeten betalen zijn gefucked.. Maarja dat is iets waarbij jezelf bij bent als je de offerte inlevert bij je wagenpark beheerder..
Euh, en wie betaald dat leasebedrag?
Iedereen zit zo veel mogelijk aan de max van z'n budget. Dus deze mensen gaan opeens flink bij moeten betalen. Zowel leasemaatschappij als werkgever zullen dat vrolijk doorbelasten!

• Notna

Notna

Where are you?®

jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:55:
[...]

Fout!
Wegenbelastingvrijstelling vervalt voor ALLE auto's.
Dat is wat anders als bijtelling. Als ik nu die focus of volvo met 14% ga leasen, dan blijft de bijtelling 14%. Maar de leasemaatschappij kan wel je maandbedrag met 100euro verhogen...
Ow wacht belasting is niet bijtelling. Woops, foutje :P

Verwijderd

jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

Euh, en wie betaald dat leasebedrag?
Iedereen zit zo veel mogelijk aan de max van z'n budget. Dus deze mensen gaan opeens flink bij moeten betalen. Zowel leasemaatschappij als werkgever zullen dat vrolijk doorbelasten!
En juist daarom is het eigen schuld dikke bult indien je dit onverwacht extra veel gaat kosten...
Bij de offerte staat het er al op... dus kun je aan je water al aanvoelen dat het geld ergens weg moet komen..
Ik had hetzelfde.. vroeg gelijk opheldering hoe dit opgelost werd.. Toen werd er gezegd dat dit 100% voor de werkgever zou blijven omdat ik nog wel wat ruimte overhad in mijn budget..

• jmderonde
Ik denk dat zeker een kwart van de auto's hier op wegenbelastingvrije diesels loopt.
Dat kost de baas opeens 10000 euro extra in de maand! m'n wagenparkbeheerder keek niet blij toen ik dat vertelde!

Verwijderd

jmderonde schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:16:
Ik denk dat zeker een kwart van de auto's hier op wegenbelastingvrije diesels loopt.
Dat kost de baas opeens 10000 euro extra in de maand! m'n wagenparkbeheerder keek niet blij toen ik dat vertelde!
Indien het niet contractueel is vastgelegd tussen werkgever en werknemer dat evt meerkosten zoals stijging in leaseprijs door belastingmaatregelen doorbelast worden heeft de werkgever dikke pech...

Het staar op de offerte en zelfs op het contract van de leasemaatschappij, dus mijn inziens zijn ze gewoon blind geweest...

• jmderonde
Jij heb daar zo te horen jezelf goed in verdiept. Ik heb gelukkig ook goed gelezen, maar totnogtoe heb ik niemand gesproken die dit al wist!

Overigens: ook voor benzine komt er wegenbelasting bij. Maar dat is zo'n 50euro gemiddeld.

• t_captain
Dat de vrijstelling van houderschapsbelasting vervalt (ook tijdens een lopend leasecontract) is geen nieuws. Alle aankondigingen over fiscale maatregelen die gedurende de hele leaseperiode in stand zouden blijven, hadden allemaal betrekking op de bijtelling.

Of het de werknemer, werkgever of leasemaatschappij raakt, hangt af van de contracten en kan van geval tot geval verschillen.

Eerst het contract tussen werkgever en leasemaatschappij: staat er niets over het doorberekenen van belastingwijzigingen, dan komt de houderschapsbelasting voor rekening van de kentekenhouder, dat is de leasemaatschappij. Ik vermoed echter dat de meeste leasemaatschappijen belastingwijzigingen door mogen berekenen in de contracten die zij aangaan. In die contracten waarin geen clausule staat over het doorberekenen, zal de maatschappij de verwachte houderschapsbelasting hebben omgeslagen over de hele looptijd van het contract.

Dan het contract (leaseregelement) tussen werkgever en werknemer. Sommige werkgevers herberekenen de leaseprijs jaarlijks en indexeren de leasenorm jaarlijks, ook voor lopende contracten. Die herberekening gaat vooral over de brandstofkosten die meestal buiten de vaste leaseprijs vallen, maar kan in dit geval ook de houderschapsbelasting omvatten. Wel zo redelijk als een werkgevr dat ook in de indexatie van de norm meeneemt, maar dat terzijde :)
Andere werkgevers fixeren de eigen bijdrage en nemen de prijsrisico's voor hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
OK eventjes hier een lease noob, dus alvast mijn excuses voor mogelijke domme vragen :p.

Zoals het er naar uit ziet zal ik binnenkort gaan starten bij een nieuwe werkgever, waarbij (ja je raad het al) een lease auto krijg. Nu weet ik nog echter niet wat het lease budget zal zijn. maar wil mij toch alvast even op oriënteren wat de beste keuze zou zijn, kwa lease auto.

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag, als je voor een auto aan het kijken bent moet je dan ook de prijzen exclusief btw of inclusief btw rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leaseprijzen die een werkgever aan zijn personeel aanbiedt zijn in het algemeen exclusief BTW, maar inclusief BTW-correctie voor privegebruik.

Exclusief BTW omdat de werkgever de auto zakelijk least en dus de betaalde BTW terugvraagt als voorbelasting. Inclusief BTW correctie omdat er over het prive-gedeelte van het gebruik wel BTW verschuldigd is. Die wordt geheven in de vorm van een vast percentage over de cataloguswaarde, tarief per 1-7-2011 2.7% over de consumentenprijs (catalogusprijs inclusief BTW en BPM).

De leaseprijzen die je op internet tegenkomt zijn meestal exclusief BTW en houden geen rekening met deze correctie. Neem dus die internet-prijs en ter er 2,7% van de consumentenprijs / 12 maanden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Ok dankje dan is het al iets duidelijker voor mij :).

Het is idd wel de bedoeling dat ik ook met de wagen privé ga rijden, aangezien ik naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk wat kilometers zal gaan maken. Wat zou je adviseren om eens naar te gaan kijken voor merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 12:31
Tis eerst handig om je leasebudget te weten. Maar een A5 schijnt wel lekker te rijden en ziet er ook strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
TheJason schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:40:
Tis eerst handig om je leasebudget te weten. Maar een A5 schijnt wel lekker te rijden en ziet er ook strak uit :)
Haha ja dan wel de RS5 :p, maar helaas weet ik het lease budget nog niet. Maar wat is een beetje een gemiddelde leasebudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Voor een starter zou ik gokken rond de 450 excl brandstof. Dat lijkt mij iig een goed uitgangspunt om een beetje te oriënteren. Als je al 4 jaar werkervaring ofzo hebt is 600 excl brandstof mogelijk ook wel een goed uitgangspunt. Maar goed dit is wel een beetje natte vingerwerk.

[ Voor 37% gewijzigd door TheJason op 27-08-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
Ok en wat voor wagens zit ik dan te denken voor z'n bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een Polo, Clio, Punto etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Je kan ook even op de website van directlease of andere aanbierders kijken. Hou wel rekening met de looptijd en het aantal kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb overigens van de week m'n A5 in ontvangst mogen nemen. Ben blij dat ik de A5 heb gekozen, en nog in de 20%. Zal eens foto's posten nadat ik hem heb gereinigd in het weekend. Hij is nu al vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

rinkel schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:59:
Ik heb besloten om toch maar voor een 25% auto te gaan.
Ik heb in een aantal auto's van collega's gereden die 20% bijtelling hebben, maar ik vind het toch niet fijne auto's (wij moeten verplicht diesel rijden). Nu de regeling weer sinds 1 juli is aangescherpt had ik een V40 met 20% op het oog. Alleen kan die dit jaar waarschijnlijk niet meer geleverd worden, waardoor die ook in de 25% valt, helaas
Een voorraad V40 die al op kenteken staat zou dit probleem voor je kunnen verhelpen.

Even wat anders... bij mijn werkgever (3000+ medewerkers) is gemeld dat als lease-auto's niet voor 15 november op kenteken pas na 1 januari op kenteken worden gezet en dit dus voor aantal auto's met lage bijtelling voor een uitdaging zorgt. ;) Is common sense.. maar goed een gewaarschuwd mens...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Falcon schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:44:
Een voorraad V40 die al op kenteken staat zou dit probleem voor je kunnen verhelpen.
Maar veel leasemaatschappijen willen daar niet aan meewerken want dan is de auto "niet nieuw" meer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:30:
Andere werkgevers fixeren de eigen bijdrage en nemen de prijsrisico's voor hun rekening.
Bij de meeste lease-regelingen die ik heb gezien krijg je een lease-budget die geld voor een standaard set parameters ( KM/s/looptijd ) en die geld dan voor de hele lease-periode. Het daadwerkelijke contract kan best wel eens anders zijn dan waar jouw budget op gebaseerd is. ( Bij ons kijken ze naar de woonplaats van de werknemer om het aantal KM's en de looptijd te bepalen ).

Voor de calculatie wordt er dus met een vast budget gewerkt, maar het daadwerkelijke bedrag dat er betaald wordt kan best hoger of lager zijn. Ik zou het ook vreemd vinden dat een werkgever dit soort risico's door zou belasten aan de werknemer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik ben ook bezig met een V40, maar productie is op dit moment week 5 dus als je hem nu besteld dan komt hij sowieso pas in februari.
Wil je nog steeds gebruik willen blijven maken van 20% dan moet je een D2 nemen die is ook na 1 januari 20%.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Ik heb een aanbieding gekregen van een middelgrote detacheerder. In de overeenkomst staat o.a. het volgende:

"Je hebt recht op een leaseauto van de zaak (leasevergoeding € 829,= incl. brandstof) zonder eigen bijdrage voor privégebruik. Ook kan je ervoor kiezen zelf jouw vervoer(middel) te regelen, je leasevergoeding wordt dan bij je salaris opgeteld;"

Hoe moet ik dit zien? Het is vast niet een kwestie van 12 * 829 bij mijn bruto jaarsalaris optellen ;). Heeft iemand hier ervaring mee?

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• t_captain
Meestal werkt dat als volgt:

* je begint met een budget van 829,-
* 19 cent per zakelijke (incl woon-werk) km wordt als netto vergoeding uitbetaald. dat bedrag ontvang je voor de volle 100% op je maandelijkse salarisbetaling. als de forenzentaks uit het lenteakkoord alsnog wordt uitgevoerd, verwijnt deze netto vergoeding en krijg je alles bruto
* wat er overblijft wordt als bruto vergoeding uitbetaald. Daar gaat loonbelasting en inkomensafhankelijke premie ZVW vanaf, waardoor je 48 a 55% overhoudt.

Bijvoorbeeld: 2500 zakelijke km's per maand.
-> 475 netto + (829-475 bruto) --> totaal ongeveer 670 euro netto.

Daarbij bespaar je geld door geen leaseauto te rijden (eigen bijdrage als je duurder dan 829 least, en natuurlijk bijtelling). Afhankelijk van de keuze voor leaseauto zal deze 100 tot 500 euro netto kosten. 100 voor een simpele Auris hybrid, 500 voor een Audi A4 ofzo. Naast de keuze van auto is dit bedrag ook afhankelijk van de leaseregeling (hoe duur zijn de auto's, krijg je ongebruikt budget uitbetaald etc).

In totaal heb je dus iets van 750 ... 1150 euro netto te besteden om een auto te bezitten, privekilometers en 2500 zakelijke kilometers mee te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 06-09-2012 19:43 ]

• Down
Vooral die kilometers netto verrekenen klinkt erg interessant. Dat maakt een goedkope, belastingvrije en zuinige auto (107, C1 en wat meer) wel een goeie optie. Te meer ook omdat de bank een leaseauto niet meetelt voor je hypotheekbudget :)

• t_captain
Voor de hypotheek:
* een leaseauto wordt niet meegeteld.
* een bruto uitkering van het ongebruikte leasebudget soms wel (het is immers structureel cash inkomen)
* een netto reiskostenvergoeding wordt niet meegeteld.
* een bruto vergoeding (overgebleven leasebudget - de netto vergoeding) wordt meestal niet meegeteld, deze is immers niet structureel van aard.

Wat betreft de auto. Een 107 is ook interessant in de lease. Volgens mij zit hij nog steeds in de 14% (?) en bij een cataloguswaarde van 10.000 euro is dat slechts 1400 euro bijtelling per jaar. Als je baas sportief genoeg is om het ongebruikte leasebudget uit te keren (dat zal 250 a 300 euro zijn schat ik; een 107 zit namelijk ruim onder budget), dan rij je een geleasde 107 voor een netto kosten van -90 euro ofzo. --> negatief omdat de netto waarde van het overgebleven leasebudget groter is dan de netto kosten van de bijtelling.

Uitgaande van die -90 en de eerder genoemde 2500 km per maand zakelijk, dan zou je "slechts" 580 euro te besteden hebben om zelf van te rijden. Let wel, alle vaste kosten + privekilometers + 2500 zakelijke km's per maand. Volgens mij kun je dan net zo goed leasen.

Wanneer prive rijden vooral interessant is: bij dikke autos met dito cataloguswaarde en ouderwets 25% bijtelling. Zeker als je ze prive tweedehands koopt. Denk aan een BMW 325 van 55k. Eigen bijdrage makkelijk 500 euro, bijtelling 25% over 55k --> kosten leaseauto netto 750 a 800 euro.
Niet leasen levert bijvoorbeeld een totale uitkering van 670 op . Dan heb je 1400 euro om zelf een 325 van te rijden.

• Knakker
  • Laatst online: 26-07 21:05
Down schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:25:
Vooral die kilometers netto verrekenen klinkt erg interessant. Dat maakt een goedkope, belastingvrije en zuinige auto (107, C1 en wat meer) wel een goeie optie. Te meer ook omdat de bank een leaseauto niet meetelt voor je hypotheekbudget :)
Let er wel op dat de vrijstelling van 19ct/km in beginsel per 1 januari gewoon vervalt. Tenzij er een meerderheid is die én deze maatregel wil afschaffen én ergens anders 1.3 miljard vandaan weet te toveren. Dat is niet heel waarschijnlijk - dus ik zou er niet te hard op rekenen, als ik jou was.

[ Voor 5% gewijzigd door Knakker op 06-09-2012 22:09 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

• Down
t_captain schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:03:
Voor de hypotheek:
* een bruto uitkering van het ongebruikte leasebudget soms wel (het is immers structureel cash inkomen)
Dat is wel een interessant punt. Ik vraag me waarom dit 'soms' is? Omdat het dus gewoon structureel inkomen is.
* een netto reiskostenvergoeding wordt niet meegeteld.
Goed punt. Is het ook gebruikelijk om het bruto uitgekeerd te krijgen, puur hypotheektechnisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
> Voor de hypotheek:
> * een bruto uitkering van het ongebruikte leasebudget soms wel (het is immers structureel cash inkomen)

Dat is wel een interessant punt. Ik vraag me waarom dit 'soms' is? Omdat het dus gewoon structureel inkomen is.
Niet alle banken rekenen op dezelfde manier. Ik denk dat een goede tussenpersoon dit wel als inkomen moet kunnen verkopen aan een bank.
> * een netto reiskostenvergoeding wordt niet meegeteld.

Goed punt. Is het ook gebruikelijk om het bruto uitgekeerd te krijgen, puur hypotheektechnisch gezien?
Bij een kleine werkgever die niet onder een CAO valt, valt er vaak wel wat te schuiven, bij een CAO en bij middelgrote en grote werkgevers zit je toch vast in de arbeidsvoorwaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 07-09-2012 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:55:
[...]

Maar veel leasemaatschappijen willen daar niet aan meewerken want dan is de auto "niet nieuw" meer... 8)7
Is niet waar, want de aanvraag van het kenteken kan al wel gedaan worden, waardoor die in de 'oude' regeling valt, en de ingebruikname (te naamstelling) van de auto is in het nieuwe jaar.
Zo is het bij mij ook gegaan 2 jaar terug.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ben wel benieuwd wat de nieuwe golf gaat kosten in de lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

ZeRoC00L schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:15:
[...]

Is niet waar, want de aanvraag van het kenteken kan al wel gedaan worden, waardoor die in de 'oude' regeling valt, en de ingebruikname (te naamstelling) van de auto is in het nieuwe jaar.
Zo is het bij mij ook gegaan 2 jaar terug.
Voor de bijtelling is de kentekening + tenaamstelling van belang. Dit houdt in dat (vooral bij auto's waarover MRB betaald moet worden) er al kosten gemaakt worden.
De hele reden dat leasemaatschappijen een auto na 15 november niet meer uitleveren, is omdat dit met het na afloop verkopen helpt. De auto is dan niet van 2012, maar van 2013. Dit scheelt psychologisch (blijkbaar) een boel op de 2e-handsmarkt.
Ga er dus maar niet vanuit dat een leasemaatschappij jouw auto per 15 november op kenteken laat zetten voor jouw fiscale voordeel. En als ze dat wel doen, ga er dan maar vanuit dat het leasebedrag veranderd, omdat ze een ander afschrijvingsplaatje hebben op de waarde van de auto.

Een auto die al op kenteken staat is soms wel een optie, zeker in gevallen waarin anders substantieel gewacht moet worden. Dit was bijv. rond 1 juli het geval met auto's die vanaf 1 juli niet meer in de gunstige bijtellingsregels vielen. Dit is meer een vraag/aanbod vraagstuk als een "niet nieuw" vraagstuk.
Een Volvo D3 of D4 die al op kenteken staat is in die constructie (auto al op kenteken) een realistische optie, immers die auto neem je zonder de 20% bijtelling niet. Een D2 die je simpelweg eerder wil, is geen optie omdat die volgend jaar nog net zo goed de 20% bijtelling heeft, en je dus die auto "toch wel neemt".

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• Down
Bij mijn nieuwe werkgever ga ik een nieuwe leaseauto uitzoeken. Natuurlijk al veel op internet zitten kijken naar potentiële auto's, maar dat is toch nog best lastig. Het gaat totaal om een budget van 829 euro (inclusief brandstof). Ten opzichte van mijn vorige werk ga ik toch wel aardig wat meer verdienen in de maand, dus ik kan ook wel iets meer betalen t.o.v. de Polo die ik nu lease ;)

Ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de Opel Insignia. Hoewel ik het een mooie bak vind, komt hij qua bijtelling best nog wel in de buurt van b.v. een A4 of BMW3 en dat heb ik altijd al erg mooie auto's gevonden.

Voelt een beetje als een speelgoedwinkel, een auto uitzoeken :+

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt van je budget af :+ Ik heb niet zo'n hoog budget dus wordt het een goedkope 14% auto, dan zit je tussen allemaal trage auto's te kijken of je er nog wat enigsinds acceptabel uit kan halen. Dat voelt meer als boodschappen doen in de Aldi dan in een speelgoedwinkel rondneuzen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• matty___
Down schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:37:
Bij mijn nieuwe werkgever ga ik een nieuwe leaseauto uitzoeken. Natuurlijk al veel op internet zitten kijken naar potentiële auto's, maar dat is toch nog best lastig. Het gaat totaal om een budget van 829 euro (inclusief brandstof). Ten opzichte van mijn vorige werk ga ik toch wel aardig wat meer verdienen in de maand, dus ik kan ook wel iets meer betalen t.o.v. de Polo die ik nu lease ;)

Ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de Opel Insignia. Hoewel ik het een mooie bak vind, komt hij qua bijtelling best nog wel in de buurt van b.v. een A4 of BMW3 en dat heb ik altijd al erg mooie auto's gevonden.

je begrijpt wel dat je voor elke shit moet betalen bij audi en bmw. dus voordat je beide autos gelijk hebt uitgerust zit er een flink gat tussen opel en audi/bmw

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:07:
Hangt van je budget af :+ Ik heb niet zo'n hoog budget dus wordt het een goedkope 14% auto, dan zit je tussen allemaal trage auto's te kijken of je er nog wat enigsinds acceptabel uit kan halen. Dat voelt meer als boodschappen doen in de Aldi dan in een speelgoedwinkel rondneuzen.
Ik zou de Focus met 109pk zou niet echt een kleine of trage auto willen noemen. Maar ja, mensen hebben altijd wel weer een ander non-argument om die niet te hoeven kiezen, zoals "emotieloos" 8)7 .

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, mijn C30 staat ook op een Focus-onderstel en is ook een 14%-koekblik maar die vind ik toch 10x leuker dan een Focus. ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

joopv schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:32:
[...]

Ik zou de Focus met 109pk zou niet echt een kleine of trage auto willen noemen. Maar ja, mensen hebben altijd wel weer een ander non-argument om die niet te hoeven kiezen, zoals "emotieloos" 8)7 .
Ohja, want als mensen het niet met jouw keuze eens zijn is het altijd op basis van non-argumenten :')

Die Focus met 109pk zou ik wel klein en traag noemen. Vermogen heb je nu niet bepaald omdat hij alsnog 14% moet zijn en het formaat is nou niet veel groter dan een Fiesta. Achterin alsnog krap en enkel een wat grotere kofferbak. Nou, jottum...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DaTimMan
  • Laatst online: 16:13
Down schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:37:

Een kale Opel Insignia heb je voor 32K ( toen ik heb uitzocht), een kale BMW doet al snel 39k.
De Insignia Business line met zo ongeveer alles heb je voor 35K , voor dat je dat bij audi/bmw hebt zit je al op de 45k. leaseprijs is niet zo veel verschillend dacht ik, bijtelling wel.

ik heb in de zelfde overweging dus en 160pk 20% opel genomen :)

• matty___
DaTimMan schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:26:
[...]

Een kale Opel Insignia heb je voor 32K ( toen ik heb uitzocht), een kale BMW doet al snel 39k.
De Insignia Business line met zo ongeveer alles heb je voor 35K , voor dat je dat bij audi/bmw hebt zit je al op de 45k. leaseprijs is niet zo veel verschillend dacht ik, bijtelling wel.

ik heb in de zelfde overweging dus en 160pk 20% opel genomen :)
alleen die valt niet meer in de 20% met de nieuwe regeling dacht ik zo.

• Chief
Tjah, als je zo gaat vergelijken.....;). De goedkoopste BMW 3-serie die in de 20% cat valt is de 316d en die begint bij 36k. De Audi A4 in dezelfde 20% cat is de 2.0TDIe en begint bij 37k. Zowel de Audi als de BMW zullen duurder uitvallen dan de Opel aangezien de opties gruwelijk duur zijn (:P) maar iets eerlijkere vergelijking mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga een pool auto tot einde contract rijden, moet nog 3 jaar of 112000 kilometer. Krijg een mooie 60 euro bruto korting, altijd fijn :) Dat is toch zo'n 35 euro netto per maand extra. Op jaarbasis een leuk bedrag en mijn auto is een prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/617249_498959446790501_951912723_o.jpg
Deze week mijn Polo Highline op kunnen halen! Erg blij mee, de 7-DSG bak rijdt echt lekker.
Daarnaast nog relatief pittig ook.
* Kecin is blij

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 25-10-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er leuk uit! Beetje erg veel glim glim maar dat is er na een week vast af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:56:
Ziet er leuk uit! Beetje erg veel glim glim maar dat is er na een week vast af :+
Haha, hij begint al smerig te worden.
Opties overigens:
  • Highline
  • PDC
  • Navi
  • Bluetooth streaming + carkit
  • Bochtenverlichting
  • Comfort blinking enzo
  • Sportstoelen
  • Getinte achterruiten
  • Asbak en 12v aansluiting
  • Climate control
  • Velgen
  • Automatisch dimmende spiegels
  • En nog veel meer maar dit zijn de dingen die het voor mij leuk maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dimmen buitenspiegels ook of enkel binnenspiegels? Ik zou ook wel graag dimmende buitenspiegels willen want volgens mij is het verboden ze in te klappen op de snelweg.
Mooi uitgerust in ieder geval. Ik mis op mijn DS3 helaas navi en velgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:01:
Dimmen buitenspiegels ook of enkel binnenspiegels? Ik zou ook wel graag dimmende buitenspiegels willen want volgens mij is het verboden ze in te klappen op de snelweg.
Mooi uitgerust in ieder geval. Ik mis op mijn DS3 helaas navi en velgen :(
Geen buitenspiegels geloof ik, durf ik eigenlijk niet zeker te zeggen.
DS3 heb ik ook naar gekeken, maar was me eigenlijk net iets te klein. Máár voor het geld heb je wél een bomvolle wagen eigenlijk.

In principe heb ik volgens mij 1 van de dikste lease Polo's op dit moment, aangezien de nieuwe Golf nog lang niet leverbaar was. Tja, dan maar een modelletje kleiner en meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hee, leuk. Posen met de Polo *O*

Opties overigens:
Highline GTI
PDC Die hadden wij overgeslagen
Navi
Bluetooth streaming + carkit
Bochtenverlichting
+ Xenon
Comfort blinking enzo
Sportstoelen
Getinte achterruiten
Asbak en 12v aansluiting Geen asbak geloof ik
Climate control
Velgen --> 17"Detroit
Automatisch dimmende spiegels
En nog veel meer maar dit zijn de dingen die het voor mij leuk maken!
+ Een panoramadak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kecin schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:04:
Geen buitenspiegels geloof ik, durf ik eigenlijk niet zeker te zeggen.
DS3 heb ik ook naar gekeken, maar was me eigenlijk net iets te klein. Máár voor het geld heb je wél een bomvolle wagen eigenlijk.
DS3 is idd klein, het is net wat je nodig hebt. Mijn achterbak past een grote koffer in die ik mee neem naar mijn vriendin. Voorin heb ik genoeg ruimte voor mijzelf en een bijrijder, dat is alles wat ik nodig heb. En ik moest pool kiezen ivm ontslagronde en auto overschot anders was het gewoon een Alfa Mito geworden ;)
In principe heb ik volgens mij 1 van de dikste lease Polo's op dit moment, aangezien de nieuwe Golf nog lang niet leverbaar was. Tja, dan maar een modelletje kleiner en meer opties.
Idd, zeer mooi aangekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:01:
Ik heb mijn buitenspiegels zo afgesteld dat er minder overlap is met de binnenspiegel, en dat heeft dus tot gevolg dat het meeste achter me rijdende verkeer er niet in te zien is.
Redenen: de binnenspiegel is wel dimbaar - en verkleining van dode hoek.

Dat scheelt dus een stuk in de verblinding door de mensen met aftermarket xenon lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik wil net m'n handgrepen kunnen zien zodat ik bij het inparkeren wat meer overzicht heb. M'n spiegels hebben een gigantisch grote hoek dus dat scheelt.

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Helaas mijn vorige wagen in de prak gereden (niet mijn schuld), dus ik krijg morgen m'n nieuwe Citroen C4 (jan. 2012) 1.6 HDi Ligne Business geleverd. Ik mag er 6 maanden in rijden ivm verplichte shortlease binnen ons bedrijf.
Kosten vallen gelukkig wel mee. Het is me nog niet helemaal duidelijk, maar leasekosten zouden op ca. € 775 /mnd incl. brandstof uitkomen. En omdat mijn normlease een stuk hoger ligt krijg ik ook wat terug, al is het bruto.

Bijtelling obv 20% is ca. 180 per maand. Netto zal het eerder richting de 100 liggen door teruggaaf van werkgever.

Ik ben er best blij mee, ben erg benieuwd hoe hij rijdt, want ik heb blind besteld :).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Vraagje, is het eigenlijk uberhaupt mogelijk om achteraf (bijv na een jaar of meer) nog upgrades aan te brengen op je auto? Bijvoorbeeld een hifi met navigatie als die er nog niet in zit?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.