Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 142.464 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43
matty___ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:02:
[...]

geen dsg in de 20%? gouden tip: Verstelbare lendesteun _/-\o_
Helaas, geen DSG in de 20% inderdaad...
Volgens mij heb ik die ook ja :)
Ambition Advance is erg uitgebreid standaard al vandaar dat ik alleen die enkele pakketten er nog bij heb genomen.
Er zit dus al xenon-plus op met radio\dvd navi,17Inch velgen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
GeeMoney schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:10:
[...]

Helaas, geen DSG in de 20% inderdaad...
Volgens mij heb ik die ook ja :)
Ambition Advance is erg uitgebreid standaard al vandaar dat ik alleen die enkele pakketten er nog bij heb genomen.
Er zit dus al xenon-plus op met radio\dvd navi,17Inch velgen etc. etc.
heb zelf de 320d maar dan het 2011 model. voor 2500 euro ofzo kreeg je zo veel optie (leer,xenon,navi, parkeerhulp, airco) bij ook omdat die eruit ging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:56:
Voor de liefhebbers, de A3 is zeer scherp geprijsd momenteel ivm aankomst nieuwe model (uiterlijk dan).
Ik heb een:
A3 2.0 140PK Ambition Advance besteld incl.
licht en zicht pakket
privacy glass
electrische spiegels + dimmende binnenspiegel
regen\licht sensor.

Totaal precies 35K op 20% bijtelling lease=740 euro bruto excl btw en tankpas incl vervangend vervoer en winterbanden.
740? wtf.. ik zit op 900.. met hoeveel kilometers per jaar + welke looptijd ? Moet wel zeggen dat ik een S edition heb.. die heeft volgens mij net even wat meer opties (cataloguswaarde van 39k)

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 18-04-2012 19:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Workaholic schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:10:
[...]

740? wtf.. ik zit op 900.. met hoeveel kilometers per jaar + welke looptijd ? Moet wel zeggen dat ik een S edition heb.. die heeft volgens mij net even wat meer opties (cataloguswaarde van 39k)
vaak is de verhouding 1000 euro prijs vs 25 euro lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:47:
[...]

vaak is de verhouding 1000 euro prijs vs 25 euro lease
Nee hoor, ligt puur aan de restwaarde en de maandelijkse kosten zoals wel of geen wegenbelasting, verzekering etc..

Zo is mijn Renault Megane van 31.000 euro net 605 euro in de lease (incl winterbanden en inzittenden verzekering).
komt nog 155 euro brandstof incl internationale pas bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:44:
[...]
Nee hoor, ligt puur aan de restwaarde en de maandelijkse kosten zoals wel of geen wegenbelasting, verzekering etc..

Zo is mijn Renault Megane van 31.000 euro net 605 euro in de lease (incl winterbanden en inzittenden verzekering).
Maar dat is een 14% auto toch? Als er dan ruim 100 euro per maand bij zou komen als je wel wegenbelasting zou moeten betalen dan kom je inderdaad redelijk in de buurt van die 25 euro lease per 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat de verhouding (cataloguswaarde / leasebedrag all-in ex BTW) gemiddeld tussen de 35 en 40 zit.

In jouw geval 31.000 / 760 = 40.8.

Dus die factor 35 a 40 gaat aardig op. Jouw auto zit aan de gunstige kant, kan te maken hebben met de MRB-vrijstelling. Als er 100 euro aan MRB in het leasebedrag zou komen, zou je auto dalen naar een factor 36.0.

Hebben we meteen een makkelijk antwoord op vragen van mensen die voor het eerst een leaseauto bij hun werk gaan krijgen en willen weten wat ze kunnen leasen voor hun budget. Leasenorm * 35 a 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:06:
[...]

Ik denk dat de verhouding (cataloguswaarde / leasebedrag all-in ex BTW) gemiddeld tussen de 35 en 40 zit.

In jouw geval 31.000 / 760 = 40.8.

Dus die factor 35 a 40 gaat aardig op. Jouw auto zit aan de gunstige kant, kan te maken hebben met de MRB-vrijstelling. Als er 100 euro aan MRB in het leasebedrag zou komen, zou je auto dalen naar een factor 36.0.

Hebben we meteen een makkelijk antwoord op vragen van mensen die voor het eerst een leaseauto bij hun werk gaan krijgen en willen weten wat ze kunnen leasen voor hun budget. Leasenorm * 35 a 40.
De factor 40 komt redelijk overeen maar komt niet alleen door vrijstelling MRB.. een Audi A3 1.2 TFSI in de 20% categorie met een catalogus waarde van rond de 30k kost je ook maar 550 euro excl brandstof..
idem voor een Golf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Workaholic schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:10:
[...]

45.000 per jaar en een looptijd van4 jaar.
De S edition heeft inderdaad iets andere opties, maar scheelt nu erg weinig ten opzichte van mijn Ambition Advance icm de pakketten die ik heb gekozen.
Je interieur is bijvoorbeeld met chromen randjes en een andere grill etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

matty___ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:02:
[...]
geen dsg in de 20%? gouden tip: Verstelbare lendesteun _/-\o_
Lendesteun is zeker een verademing! :+

Een andere kwestie:
Hoe is jullie ervaring met leaseauto i.c.m. andere bestuurders?
Ga met vrienden dit jaar met de auto op vakantie en ben aan het overwegen om mijn auto te pakken...

Op Leaseplan lees ik alleen de mogelijkheid: partner als 2e bestuurder. Of is hetgeen wat ik wil eigenlijk 'not done'? Kan me voorstellen dat een leasemaatschappij geen extra risico wil lopen.

Overigens rij ik zelf een VW Jetta Comfortline... :P

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Kleintje81 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:48:
[...]

Lendesteun is zeker een verademing! :+

Een andere kwestie:
Hoe is jullie ervaring met leaseauto i.c.m. andere bestuurders?
Ga met vrienden dit jaar met de auto op vakantie en ben aan het overwegen om mijn auto te pakken...

Op Leaseplan lees ik alleen de mogelijkheid: partner als 2e bestuurder. Of is hetgeen wat ik wil eigenlijk 'not done'? Kan me voorstellen dat een leasemaatschappij geen extra risico wil lopen.

Overigens rij ik zelf een VW Jetta Comfortline... :P
vaak is het collega's, directe familie en iedereen als jij er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het normaal dat leasemaatschappijen bij huidige 14% bijtelling auto's ineens vanaf bv 1-1-2014 de wegenbelasting extra door gaan belasten bovenop de huidige leaseprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:36:
is het normaal dat leasemaatschappijen bij huidige 14% bijtelling auto's ineens vanaf bv 1-1-2014 de wegenbelasting extra door gaan belasten bovenop de huidige leaseprijs?
Neen, leaseprijs is een vast bedrag wat je afspreekt voor de gehele periode, mits expliciet vermeld.
het enige variabele in de lease prijs is de benzineprijs (voorschot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stond op de offerte (die al gelukkig getekend is) dat er per 1-1-2014 wegenbelasting betaald dient te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Schnor schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:45:
[...]

Neen, leaseprijs is een vast bedrag wat je afspreekt voor de gehele periode, mits expliciet vermeld.
verhoging van de bijtelling is wat anders dan wegenbelasting betalen

[ Voor 0% gewijzigd door matty___ op 26-04-2012 08:37 . Reden: to many typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
matty___ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:55:
[...]

hoging van de bijtelling is wat anders wegenbelasting betalen
sorry, verkeerd gelezen, de bijtelling staat daar nog eens los van ja.

Zet je een auto op kenteken dan is deze voor 5 jaar hetzelfde percentage bijtelling. Dat is een regel van de belastingdienst en niet van de leasemaatschappij of werkgever.

http://www.rijksoverheid....jtelling-auto-van-de-zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Schnor schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:45:
De leasemaatschappij rekent gewoon overheids-verhogingen van bijvoorbeelde de mrb gewoon door aan de eindklant.
Schnor schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:32:
Zet je een auto op kenteken dan is deze voor 5 jaar hetzelfde percentage bijtelling. Dat is een regel van de belastingdienst en niet van de leasemaatschappij of werkgever.
Ook hierin kan de overheid tussentijds gewoon de bijtellings regels veranderen. Dus ook al heb je nu 20% bijtelling, als de overheid dit verandert, kan je volgend jaar 'zomaar en opeens' 25% betalen.

Is in het verleden ook al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe werkt dat eigenlijk met een auto uit 'de pool'?

Ik ben namelijk in gesprek met een potentiële werkgever en krijg als junior de optie om een leaseauto te gaan rijden voor een bedrag van 350,- inclusief brandstof (en 10.000 kilometer privé per jaar). Natuurlijk staat het vrij om over dat leasebedrag heen te gaan (eigen kosten), maar dat is nog niet echt aan de orde want;

Tijdens de proeftijd en eerste periode (duur onbekend, krijg ik nog antwoord op) zal ik een auto krijgen van een voorloper dan wel een die onderdeel uitmaakt van de zogeheten pool. Kan ik in dat geval iets eisen? Als ik namelijk 3 uur per dag moet gaan rijden (Eindhoven <-> Randstad) dan wil ik wel iets comfortabel, maar ik vrees dat ik weinig te zeggen heb? En wat als die auto boven mijn leasebedrag zou zitten?

Naast lease heb ik de optie tot privé rijden met 19ct de kilometer en 500,- bruto per maand onkostenvergoeding, maar ik neig toch meer richting lease. Mijn huidige auto (BMW E46 uit '98) is erg prijzig in onderhoud en brandstof. Wil ik er geen verlies op maken dan moet ik (denk ik) gaan kijken voor iets dat nieuwer en zuiniger is, maar dat betekend dat ik te maken krijg met de aanschaf van een andere auto, waar ik ook niet echt op zit te wachten (daarbij lijkt het me fijn om onbezorgd te kunnen rijden).

Graag hoor ik jullie meningen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:06:
Hoe werkt dat eigenlijk met een auto uit 'de pool'?

Ik ben namelijk in gesprek met een potentiële werkgever en krijg als junior de optie om een leaseauto te gaan rijden voor een bedrag van 350,- inclusief brandstof (en 10.000 kilometer privé per jaar). Natuurlijk staat het vrij om over dat leasebedrag heen te gaan (eigen kosten), maar dat is nog niet echt aan de orde want;

Tijdens de proeftijd en eerste periode (duur onbekend, krijg ik nog antwoord op) zal ik een auto krijgen van een voorloper dan wel een die onderdeel uitmaakt van de zogeheten pool. Kan ik in dat geval iets eisen? Als ik namelijk 3 uur per dag moet gaan rijden (Eindhoven <-> Randstad) dan wil ik wel iets comfortabel, maar ik vrees dat ik weinig te zeggen heb? En wat als die auto boven mijn leasebedrag zou zitten?

Naast lease heb ik de optie tot privé rijden met 19ct de kilometer en 500,- bruto per maand onkostenvergoeding, maar ik neig toch meer richting lease. Mijn huidige auto (BMW E46 uit '98) is erg prijzig in onderhoud en brandstof.

Wil ik er geen verlies op maken dan moet ik (denk ik) gaan kijken voor iets dat nieuwer en zuiniger is, maar dat betekend dat ik te maken krijg met de aanschaf van een andere auto, waar ik ook niet echt op zit te wachten (daarbij lijkt het me fijn om onbezorgd te kunnen rijden).

Graag hoor ik jullie meningen.
Normaalgesproken (let op per werkgever verschillend) is het zo dat als je een poolauto krijgt je in ieder geval niet de eigen bijdrage betaald die daar bij hoort. Die wordt normaliter als 'boete' betaald door de voorganger, of gewoon door het bedrijf voor rekening genomen. Bij de meeste bedrijven betaal je echter wel gewoon de bijtelling die bij die auto hoort, zonder dat je daarvoor nog deels gecompenseerd wordt. Daarmee kan het rijden van een duurdere poolauto ineens een stuk minder aantrekkelijk worden.

Nogmaal: Dit is wat enigszins gebruikelijk is, je zult dit moeten navragen aangezien het per werkgever verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Sander schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:10:
[...]

Normaalgesproken (let op per werkgever verschillend) is het zo dat als je een poolauto krijgt je in ieder geval niet de eigen bijdrage betaald die daar bij hoort. Die wordt normaliter als 'boete' betaald door de voorganger, of gewoon door het bedrijf voor rekening genomen. Bij de meeste bedrijven betaal je echter wel gewoon de bijtelling die bij die auto hoort, zonder dat je daarvoor nog deels gecompenseerd wordt. Daarmee kan het rijden van een duurdere poolauto ineens een stuk minder aantrekkelijk worden.

Nogmaal: Dit is wat enigszins gebruikelijk is, je zult dit moeten navragen aangezien het per werkgever verschillend is.
Oké, duidelijk. Dat ga ik dan goed bespreken, bedankt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28
Stel ik krijg een lease auto aangeboden, met een leasebudget van 750 euro incl brandstof, 40.000 km per jaar, lease termijn 60 maanden (ik heb wat kleine afrondingen hierin gedaan, om niet gelijk herkent te worden).

Nu wil ik echter geen lease auto, maar een vergoeding. Wat zou redelijk zijn? En wat kost de auto voor mijn baas?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
mhr-zip schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:38:
Stel ik krijg een lease auto aangeboden, met een leasebudget van 750 euro incl brandstof, 40.000 km per jaar, lease termijn 60 maanden (ik heb wat kleine afrondingen hierin gedaan, om niet gelijk herkent te worden).

Nu wil ik echter geen lease auto, maar een vergoeding. Wat zou redelijk zijn? En wat kost de auto voor mijn baas?
750 per maand zijn de kosten van de auto voor je baas (ex administratie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 17:28
matty___ schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:05:
[...]

750 per maand zijn de kosten van de auto voor je baas (ex administratie )
Oke, maar dat kan hij van de belasting aftrekken, dus wordt het minder.

Als hij mij 750 euro in de maand opslag geeft, moet hij daar nog een gedeelte vakantiegeld, pensioen en belasting overbetalen. En dan wordt het meer.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
mhr-zip schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:38:

De eerste vraag: wat is die 750 euro per maand? Is dat het leasebedrag, of het leasebedrag + BTW correctie?

Een leaseauto, met privegebruik, waarvoor de leasemaatschappij 750,- exclusief BTW en inclusief brandstof factureert, kost je werkgever dik 800 euro per maand van zijn resultaat. 750 aan lease, 50 a 60 aan BTW correctie privegebruik en een tientje aan administratieve lasten (1 wagenparkbeheerder op 500 a 800 auto's).

Meestal wordt de BTW correctie al binnen het leasebudget geteld, m.a.w. je kunt een auto van een kleine 700 euro leasen voor een budget van 750. Als werknemer zie je niet welk deel van je leasebudget naar de maatschappij gaat en welk deel naar de belastingdienst.

Een redelijke vergoeding zou zijn: leasebudget / 1.07. Vanwege de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW die over een bruto vergoeding moet worden afgedragen. Dan blijft er pakweg 700 euro over.

In het huidige belastingsysteem kan een werkgever 19 cent per kilometer onbelast uitkeren en de rest belast. Als je 20.000 kilometer woon-werk rijdt, hou je netto ongeveer 500 euro per maand over. Straks zakt dat naar een kleine 400 euro als de belastingvrije kilometervergoeding vervalt.
mhr-zip schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Oke, maar dat kan hij van de belasting aftrekken, dus wordt het minder.

Als hij mij 750 euro in de maand opslag geeft, moet hij daar nog een gedeelte vakantiegeld, pensioen en belasting overbetalen. En dan wordt het meer.
Een werkgever kan natuurlijk alle zakelijke uitgaven ten laste brengen van de winst voor belasting (dus wat jij noemt "van de belasting aftrekken"). Dat geldt in gelijke mate voor salarissen, onkostenvergoedingen en secundaire arbeidsvoorwaarden voor het personeel. Of je het geld uitgeeft aan een leasemaatschappij of op de loonstrook van de werknemer zet, maakt fiscaal niets uit voor de werkgever.

Je tweede stelling (vakantiegeld etc) is afhankelijk van de manier waarop je de vergoeding administreert.

-> brutoloon: inkomensafhankelijke bijdrage ZVW, premies werkmersverzekeringen, pensioen, vakantiegeld etc. Allemaal met verschillende franchises, premiepercentages en premiegrenzen, dus geen algemeen percentage overheen te leggen. Grof geschat kost het evenveel om een werknemer 500 euro brutoloon te geven als 700 euro onkostenvergoeding. Staat tegenover dat je wel een euro of 40 per maand extra vakantiegeld opbouwt, plus pensioen o.b.v. een 500 euro euro hoger brutoloon, plus een hogere WW en WIA verzekert.

-> onkostenvergoeding: een deel kan nog netto (19 cent/km), over dat deel geen heffingen. Over de rest: inkomensafhankelijke bijdrage ZVW.

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 12-05-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Over die nieuwe bijtellingsregeling is mij 1 ding eigenlijk nog niet duidelijk.

Stel, ik rij nu zakelijk (dus geen prive km) een 20% auto. Vanaf 1 juli valt deze auto in de categorie 25% bijtelling. Maar na 1 juli kies ik ervoor om deze auto toch prive te gaan rijden, valt die dan nog onder de 20%? De auto stond dus al op mijn naam voor 1 juli, maar toen had ik natuurlijk geen bijtelling.

Iemand die weet hoe dat zit? Dat kan ik namelijk nergens vinden wat betreft de nieuwe regeling..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CasGas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:44:

Stel, ik rij nu zakelijk (dus geen prive km) een 20% auto. Vanaf 1 juli valt deze auto in de categorie 25% bijtelling. Maar na 1 juli kies ik ervoor om deze auto toch prive te gaan rijden, valt die dan nog onder de 20%? De auto stond dus al op mijn naam voor 1 juli, maar toen had ik natuurlijk geen bijtelling.

Iemand die weet hoe dat zit? Dat kan ik namelijk nergens vinden wat betreft de nieuwe regeling..
De peildatum voor de bijtellingscategorie is de datum waarop de auto op kenteken is gezet, dus het zal dan gewoon om 20% gaan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
CasGas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:44:

Let op dat je ook bijtelling gaat betalen van de periode januari t/m juli. Ook al heb je in die periode minder dan 500KM privé gereden!
Voorbeeld 3

U stelt van 1 januari tot en met 31 juli een auto ter beschikking met een grondslag voor de bijtelling privégebruik van € 24.000. Uw werknemer rijdt met deze auto niet privé. U telt daarom voor de loontijdvakken van januari tot en met juli niets bij het loon van uw werknemer. Van 1 augustus tot en met 31 december stelt u een auto ter beschikking met een grondslag voor de bijtelling privé-gebruik van € 30.000. Met deze auto rijdt uw werknemer van augustus tot en met december 1.000 kilometer privé. Omdat uw werknemer op kalenderjaarbasis meer dan 500 kilometer privé rijdt, moet u voor het hele kalenderjaar privégebruik bij het loon tellen. Over de periode januari tot en met juli moet u dus alsnog bij het loon tellen 7/12 x 25% van € 24.000 = € 3.500. Bij een loontijdvak van een maand is de bijtelling € 500 per maand. Voor de aangiftetermijnen die voorbij zijn, moet u een correctie insturen. Vanaf 1 augustus moet u per maand bij het loon tellen 1/12 x 25% van € 30.000 = € 625.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
dus moet je gewoon maar vanaf 1-1-13 prive gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Zover ik wist was het juist dat als je "ergens" in het jaar wel van zakelijk naar prive kon switchen, maar van prive naar zakelijk wel een probleem werd..

Maar het blijft wat betreft de bijtelling dus alleen de tenaamstelling, goed om te horen :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CasGas schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:58:
Zover ik wist was het juist dat als je "ergens" in het jaar wel van zakelijk naar prive kon switchen, maar van prive naar zakelijk wel een probleem werd..

Maar het blijft wat betreft de bijtelling dus alleen de tenaamstelling, goed om te horen :)
Je kunt de verklaring geen privegebruik per werkgever per belastingjaar invullen.

Als je in het midden van het jaar van baan wisselt en in je nieuwe baan een leaseauto krijgt, kun je dus voor de rest van het jaar kiezen om niet bij te tellen.

In de situatie dat je het hele jaar 1 baan met leaseauto hebt, kun je niet halverwege besluiten om wel of niet prive te gaan rijden. Ga je in een jaar van "geen privegebruik" naar "wel privegebruik", dan moet je over het hele jaar bijtellen. Andersom ook. De enige manier om niet bij te tellen is om het hele jaar een kilometerregistratie bij te houden en onder de 500 km prive te blijven.

Wil je alsnog van je bijtelling af midden in een jaar? Lever je leaseauto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dus,

Werkgever is overgenomen en in het nieuwe arbeidscontract staat dat ik zowaar een leasebudget krijg a 950 euro per maand. Elke rijder krijgt een fuel card voor 30k km per jaar, loopduur 48 maanden, onderhoud is ook inbegrepen. Het bedrag wat je niet gebruikt van het budget, krijg je als bruto salaris uitbetaald. Regel voor privegebruik is dat je 10% van die 950 per maand bruto betaald aan de werkgever.

Dat wil ik dan ook gaan doen, maar zit ik met de volgende gedachte gang goed?

Voorbeeld auto: Prius Wagon. Volgens http://www.leaseplandirect.nl met hier en daar een optie tweak: 608.20 (Vraag: wel of geen brandstof pas aanvinken daar? De policy geeft aan vanuit de werkgever dat er een fuel card bij zit voor 120k KM over 4 jaar tijd. Ik ga dus uit van NEE)

Dit betekend dus:

950 - 608.20 = 341.80 (bruto), grofweg netto ~175 euro

Bijtelling is 14% = 151 euro (netto). Plus die 95 euro (bruto, netto 45,6) bijdrage aan werkgever is 196.60

196.60-175 = 21.60 (netto) die ik uit 'eigen zak' moet betalen.

Correct of mis ik iets? Toegegeven; ik ben A) nieuw met leasen en B ) totaal geen belasting wonder dus vergeef mij als ik iets raars uitreken..... :D :$

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Omdat je werkgever de brandstof al geregeld hebt, hoef je dat niet aan te vinken.

Het aanvinken, incl. brandstof dus, is puur een voorschot wat je WG zou betalen. Tank je meer, betaalt je werkgever dat ook gewoon.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Relevante info:
* leasebudget 950 euro per maand.
* Het bedrag wat je niet gebruikt van het budget, krijg je als bruto salaris uitbetaald.
* Regel voor privegebruik is dat je 10% van die 950 per maand bruto betaald aan de werkgever.
Dat wil ik dan ook gaan doen, maar zit ik met de volgende gedachte gang goed?

Voorbeeld auto: Prius Wagon. Volgens http://www.leaseplandirect.nl met hier en daar een optie tweak: 608.20 (Vraag: wel of geen brandstof pas aanvinken daar? De policy geeft aan vanuit de werkgever dat er een fuel card bij zit voor 120k KM over 4 jaar tijd. Ik ga dus uit van NEE)
Leasebudget is meestal inclusief brandstof.
Je least een Prius Wagon. Die kost ex brandstof 610,-, inclusief brandstof waarschijnlijk 750 ofzo.
Dan blijft er 200 euro van je budget over. Netto ongeveer 110 euro als in in de 42% schijf valt.

Bijtelling: 14% van 33.000 euro = 4620 - (12*95 eigen bijdrage privegebruik) = 3480,-.
Bij een tarief loonbelasting van 42% (belastbaar inkomen 33k - 54k ongveer) zijn de netto kosten van de bijtelling 120,- per maand.

Je totale netto kosten zijn:
+ loonbelasting t.g.v. bijtelling: 120
+ eigen bijdrage: 95
- vergoeding wegens leasen onder budget, na belasting: 110
Totale kosten: 105
196.60-175 = 21.60 (netto) die ik uit 'eigen zak' moet betalen.
Ik kom anders uit. Volgens mij ben je de brandstofkosten vergeten in je berekening van het leasebedrag.
Verder is de cataloguswaarde inclusief opties. Je rekent met 30.800, ik reken met 33.000.
Tenslotte verwerk je de eigen bijdrage verkeerd. Een eigen bijdrage betaal je uit je nettoloon, maar moet je wel weer verrekenen met de bijtelling, onder de streep in dit geval niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Waarom zou ik de brandstofkosten moeten meerekenen als ik een fuel card van de werknemer krijgt (geldig ialleen in Nederland) (de benzine wordt door de werkgever betaald dus voor die 30k per jaar. Zodra je >10% afwijkt van de 'norm' gaat dat in rekening gebracht worden)? En ja ik val in de 42% schijf (net aan) :)

Thanks voor de berekening overigens, ik ben van het leasebedrag uitgegaan die op leaseplandirect aangegeven is, en dan de 'middel' versie met 2 extra opties (metallic lak en dakdragers) welke volgens hun op 608,20 uitkomt dus.

Over het algemeen ben ik dus rond de 100 euro onder de streep kwijt als ik het prive wil gebruiken in deze versie. Dat wordt alleen maar minder als ik minder 'opties' neem en dus de basic versie neem (met nog steeds dakdragers als extra)

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 23-05-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Notna schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:45:
Waarom zou ik de brandstofkosten moeten meerekenen als ik een fuel card van de werknemer krijgt (geldig ialleen in Nederland) (de benzine wordt door de werkgever betaald dus voor die 30k per jaar. Zodra je >10% afwijkt van de 'norm' gaat dat in rekening gebracht worden)?
Dat je een brandstofpas krijgt betekent niet dat de brandstof niet betaald hoeft te worden :)

Toen ik bij Logica werkte had ik ook een leaseauto. Ik had ook een brandstofpas. Die kaart kwam niet van de leasemaatschappij maar rechtstreeks van de afdeling wagenparkbeheer. De auto's werden dus exclusief brandstof geleasd. Desondanks moest je voor berekening van je eigen bijdrage uitgaan van leasebedrag + norm brandstofkosten. Als je dus een auto had die 700 lease + 200 brandstof kostte, was je eigen bijdrage gebaseerd op een "leasebedrag incl brandstof" van 900 euro.

Die methodiek is vrij gangbaar. Er zijn ook werkgevers waar het leasebudget excl brandstof is, maar dan heb je meestal een veel lager budget.
En ja ik val in de 42% schijf (net aan) :)
Wat bedoel je met "net aan"?
--> Val je net boven de ondergrens van de 42%? --> dan klopt de berekening; vergoeding wegens leasen onder budget en bijtelling komen bovenop je inkomen en worden belast tegen 42%.
--> Val je net onder de bovengrens van de 42%? --> dan zal een deel van de bijtelling en bruto-vergoeding tegen 52% belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

t_captain schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:53:
[...]

Dat je een brandstofpas krijgt betekent niet dat de brandstof niet betaald hoeft te worden :)

Toen ik bij Logica werkte had ik ook een leaseauto. Ik had ook een brandstofpas. Die kaart kwam niet van de leasemaatschappij maar rechtstreeks van de afdeling wagenparkbeheer. De auto's werden dus exclusief brandstof geleasd. Desondanks moest je voor berekening van je eigen bijdrage uitgaan van leasebedrag + norm brandstofkosten. Als je dus een auto had die 700 lease + 200 brandstof kostte, was je eigen bijdrage gebaseerd op een "leasebedrag incl brandstof" van 900 euro.

Die methodiek is vrij gangbaar. Er zijn ook werkgevers waar het leasebudget excl brandstof is, maar dan heb je meestal een veel lager budget.

[...]

Wat bedoel je met "net aan"?
--> Val je net boven de ondergrens van de 42%? --> dan klopt de berekening; vergoeding wegens leasen onder budget en bijtelling komen bovenop je inkomen en worden belast tegen 42%.
--> Val je net onder de bovengrens van de 42%? --> dan zal een deel van de bijtelling en bruto-vergoeding tegen 52% belast worden.
1. Ah, that explains, maar ik heb er nog niet een antwoord op gekregen. Moet ik dus goed in de gaten houden :) Want dat betekend nog wel het eea additionele kosten voor benzine gebruik.....
2. The first: ik zit net over de ondergrens van 42% en dus klopt je berekening idd :)

Dank, ben weer wat wijzer!

Edit:

Ok de benzine moet er dus nog af. Als ik dus bij leaseplan direct het vinkje op ja zet, krijg ik dus een indicatie van hoeveel dat voorschot dan wel niet is. In het geval van die Prius, et 30k per jaar is dat 178 euro. Dat betekend dus, aangezien ik die 10% eigen bijdrage van de bijtelling mag afhalen) dat ik totaal iets van 110 nog wat euro bruto kwijt ben. Mooi :)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 23-05-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen die offertes hebben aangevraagd voor de Volvo V40? Komt er toch ook wel scherp geprijsd uit. Rond de 770€ p/m voor een V40 Momentum met 48 maanden, 40000 km, incl brandstof en full operational.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:35:
zijn er meer mensen die offertes hebben aangevraagd voor de Volvo V40? Komt er toch ook wel scherp geprijsd uit. Rond de 770€ p/m voor een V40 Momentum met 48 maanden, 40000 km, incl brandstof en full operational.
wordt dat model vervangen? is zeker erg nette prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:49:
[...]

wordt dat model vervangen? is zeker erg nette prijs
Het is een nieuw model dat blijkbaar de oude S40 én V50 vervangt. Staat pas in juli in de showroom maar kan al besteld worden. vanaf... €26000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:35:
Klopt, zeer laag geprijsd momenteel, wellicht wordt hij duurder als hij er daadwerkelijk is. voor hetzelfde geld lease je net (niet) een golf comfortline, de keuze is makkelijk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Schnor schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Klopt, zeer laag geprijsd momenteel, wellicht wordt hij duurder als hij er daadwerkelijk is. voor hetzelfde geld lease je net (niet) een golf comfortline, de keuze is makkelijk dan :)
Ga er maar vanuit dat de huidige calculaties zijn gebaseerd op zijn (fictieve) 14% bijtelling-status.
De auto is pas na 1 juli leverbaar, maar nu al wel bestelbaar. De uitstoot is onder de huidige, maar boven de nieuwe 14% grens. Dit maakt dat alle calculatoren op internet (directlease, leaseplandirect) nog lekker met de rekenregels voor de huidige bijtelling rekenen. De kosten gaan dus gewoonweg omhoog als je voor de V40 een echt offerte krijgt.
De catalogusprijs lijkt me dan weer wel kloppen, maar die 26k is voor de basisversie. Wil je hem aangekleder zit je al snel boven de 30k te kijken. (ter vergelijk, een Golf trendline is ook 26k, en een highline is 29k).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Komt waarschijnlijk een euro of 100 per maand aan MRB in het leasebedrag erbij wanneer de auto niet meer in de 14% valt. (ga uit van een diesel vanwege de 40.000 km/jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagaBaSH schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Ga er maar vanuit dat de huidige calculaties zijn gebaseerd op zijn (fictieve) 14% bijtelling-status.
De auto is pas na 1 juli leverbaar, maar nu al wel bestelbaar. De uitstoot is onder de huidige, maar boven de nieuwe 14% grens. Dit maakt dat alle calculatoren op internet (directlease, leaseplandirect) nog lekker met de rekenregels voor de huidige bijtelling rekenen. De kosten gaan dus gewoonweg omhoog als je voor de V40 een echt offerte krijgt.
Ik heb een 'echte' offerte gekregen en die zit grofweg op hetzelfde tarief.
De catalogusprijs lijkt me dan weer wel kloppen, maar die 26k is voor de basisversie. Wil je hem aangekleder zit je al snel boven de 30k te kijken. (ter vergelijk, een Golf trendline is ook 26k, en een highline is 29k).
Voor 29k heb je een momentum, dan kost het introline pakket nog eens 500. Vergelijkbaar met de highline dan denk ik, qua prijs en uitrusting.
t_captain schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:52:
Komt waarschijnlijk een euro of 100 per maand aan MRB in het leasebedrag erbij wanneer de auto niet meer in de 14% valt. (ga uit van een diesel vanwege de 40.000 km/jaar).
Die V40 valt net buiten het 14% tarief na 1 juli (daar houd ik al rekening mee), maar nog net binnen het vrijstellingstarief MRB (die ligt op 95 g/km). De normuitstoot van de V40 is 94 g/km. Zou wel balen zijn als dat niet zo was zeg.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Een vraag aan de experts hier. Ik werk sinds september jl. bij een (klein) bedrijf waar ik een auto vanuit de pool heb gekregen (Peugeot 207 benzine 20% bijtelling). Ik gebruik deze auto ook privé. Wordt de bijtelling die ik over deze auto betaal gelijk met je salaris verrekend? Als ik namelijk op mijn loonstrook kijk zie ik bij de opbouw van mijn salaris ook auto van de zaak staan met een bepaald bedrag. Bij inhoudingen wordt exact hetzelfde bedrag weer ingenomen. Als ik hier als leek naar kijk lijkt het alsof mijn werkgever ook de bijtelling betaald of leef ik teveel op een roze wolk?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Nyazzin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:38:
Een vraag aan de experts hier. Ik werk sinds september jl. bij een (klein) bedrijf waar ik een auto vanuit de pool heb gekregen (Peugeot 207 benzine 20% bijtelling). Ik gebruik deze auto ook privé. Wordt de bijtelling die ik over deze auto betaal gelijk met je salaris verrekend? Als ik namelijk op mijn loonstrook kijk zie ik bij de opbouw van mijn salaris ook auto van de zaak staan met een bepaald bedrag. Bij inhoudingen wordt exact hetzelfde bedrag weer ingenomen. Als ik hier als leek naar kijk lijkt het alsof mijn werkgever ook de bijtelling betaald of leef ik teveel op een roze wolk?

Bedankt!
Er is een verschil tussen bijtelling en een eigen bijdrage.
Omdat je een poolauto rijdt vermoed ik dat je geen eigen bijdrage hoeft te betalen.
De auto staat bij mij los vermeld met een inhouding van X bedrag en komt verder nergens meer voor op de strook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nyazzin schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:38:

Bedankt!
Het volgende lijkt me voor de hand liggend:

Loonstrook: kolom betaling

+ brutoloon
+ ... (overige vergoedingen en inkomsten)
- loonheffing
- ... (allerlei inhoudingen, pensioenpremie, collectieve verzekeingen, personeelsvereniging etc)
- eigen bijdrage leaseauto
---
netto uitbetaling

Kort samengevat: de eigen bijdrage gaat uit je nettoloon.

Nu de belasting:

Loonstrook: kolom "tabel" of "loon voor belasting" o.i.d.

+ brutoloon
+ overige belastbare inkomensten (overwerk, bruto vergoedingen, ...)
+ ... (fiscale bijtellingen, denk aan de vergoeding van de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW)
- ... (allerlei aftrekposten, denk aan pensioenpremie)
+ fiscale bijtelling leaseauto [1]
- eigen bijdrage leaseauto [2]
---
loon voor belasting

--> ingehouden loonheffing, transport naar kolom "betaling"

Hier staat de auto 2 keer in: [1] en [2].
De eerste is de bijtelling conform tabel 20% * cataloguswaarde.
De tweede is je eigen bijdrage. Die mag namelijk weer met de bijtelling worden verrekend.

ALs je bijvoorbeeld een auto rijdt van 20.000 euro, 20%, eigen bijdrage 100 euro per maand, dan is je kostenberekening als volgt:
* bijtelling: 20% * 20.000 = 4.000 - (12 * eigen bijdrage) = 4.000 - 1.200 = 2.800
Daarover betaal je belasting, bijvoorbeeld 42% over 2800 = 1176 per jaar = 98 per maand. Dit bedrag zie je niet terug in je loonstrook; het zit "verstopt" in de loonheffing. Zonder auto was die loonheffing in dit voorbeeld 98 euro lager geweest
* eigen bijdrage, 100 euro.

In het voorbeeld kost je leaseauto je dus 198 euro netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Bedankt GeeMoney & t_captain! Het is me nu een stuk duidelijker! Wat een voorbeeld wel niet kan doen. Ik stap weer van mijn roze wolk af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ook ik heb een vraag; op het interwebz zijn verschillende bruto/netto calculatoren te vinden, maar ze geven allemaal een andere uitkomst.

Ik heb een contract gekregen voor 2518 euro bruto per maand, bij mijn functie "hoort" een leaseauto. De keuze is teruggebracht tot twee auto's (bedrijfsvoorschrift) waaruit ik waarschijnlijk een polo bluemotion comfortline kies. Dat is nu en na 1 juli een 14% auto, wat ik ook in bovengenoemde berekeningen heb ingevoerd.

De ene berekening zegt dat die auto me, zonder eigen bijdrage want die heb ik niet, 150 euro per maand gaat kosten, de ander geeft 87 euro aan. Omdat het verschil zo groot is vraag ik me af waar dat 'm in zit en welk bedrag ik nu daadwerkelijk kwijtben aan die auto. Is er een makkelijke manier om dat te achterhalen?

Alvast bedankt:)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
Een polo van 20.000 euro met 14% bijtelling kost per maand 233 bruto aan bijtelling (20.000 * 0,14 / 12) Let op dit is wat er bij jouw brutoloon wordt bijgeteld.

Wat is het netto?
In een belastingschaal van 42% (daar val je in met jouw salaris) is dat netto 233*0,42= 97,86 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

-_- ik wist niet dat het zo simpel te berekenen was. Thanks :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als er een eigen bijdrage is, wordt de berekening iets ingewikkelder. Maar gezien de keuze uit 2 modellen lijkt me dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
valt op zich mee:

dan is het (233 - eigen bijdrage) * 0,42

alleen indien eb. aftrekbaar is, voor de bovennorm eigen bijdrage is het niet aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Topicstarter
Schnor schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:56:
valt op zich mee:

dan is het (233 - eigen bijdrage) * 0,42

alleen indien eb. aftrekbaar is, voor de bovennorm eigen bijdrage is het niet aftrekbaar.
Vergeet even niet dat je het bedrag ook netto moet betalen, dus:
((233 - eigen bijdrage) * 0,42) + eigen bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Aan de hand van t_captain zijn berekening:

Leasebudget: 950 bruto per maand
Cataloguswaarde auto: 32000
Bijtelling percentage: 14%
Wegenbelasting: 0
Belastingschaal: 42%
Bijzonderheden: Bedrag dat overblijft van leasebudget wordt bruto maandelijks uitbetaald, leasebudget is incl benzine, looptijd 42 maanden, 30k km per jaar. 10% (bruto) eigen bijdrage (over leasebudget) voor prive gebruik (welke verrekend mag worden met de bijtelling)

Berekening:

Kosten auto lease + brandstof: 750 (prijsindicatie van leasebedrijf)
Bijtelling: 14% van 32.000 euro = 4480 - (12*95 eigen bijdrage privegebruik) = 3340,-.
Netto bijtelling = (42%*3340)/12= 117 (afgerond)

Netto kosten p/m:
+ Bijtelling: 117
+ Bijdrage prive gebruik: 95
- vergoeding wegens leasen onder budget, na belasting: 116 ((950-750)-((950-750)*42%))
Totale kosten: 96

Mis ik nu nog iets in mijn netto kosten overzicht,of doe ik het goed zo? Let wel, ik ben geen rekenwonder :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 10-06-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een fout: eigen bijdrage is netto.

Hij is weliswaar aftrwjbaar van de bijtelling, maar dat had je al in de berekening van de bijtelling meegenomen. Nu probeer je de EB van de bijtelling en nog een keer van je belastbaar inkomen af te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ah daar was ik dus niet zeker over. Heb de berekening aangepast; zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
Het ziet er zo goedkoop uit, maar ik heb het nagekeken en ik kan niets geks vinden. mooi gedaan, auto van 32K en dan minder dan 100 euro per maand netto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Schnor schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:02:
Het ziet er zo goedkoop uit, maar ik heb het nagekeken en ik kan niets geks vinden. mooi gedaan, auto van 32K en dan minder dan 100 euro per maand netto. :)
Yup, ziet er idd prima uit. Als ik het ook vergelijk met nu (ik ga nu met het OV) vallen de OV kosten weg en houd ik, als ik een lease auto neem (ondanks de netto kosten) alsnog 32 euro meer over dan de situatie voor (op het netto salaris that is). JEUJ

Wacht, dat klopt niet. Ik ga er dan, tov nu, 64 euro netto per maand op achteruit. Nog afgezien van het feit dat ik door het verhoogde salaris ook minder terugkrijg aan zorgtoeslag (voor mijn vrouw en ikzelf) en het wegvallen van het kindgebonden budget, is dat een te grote kosten post.

Dus of een kleinere auto ook in het 14% bijtellings categorie of gewoon niet. Ik denk dat het dus het laatste wordt....

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 10-06-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Notna schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:17:
Ah daar was ik dus niet zeker over. Heb de berekening aangepast; zo beter?
Klopt. Je rijdt voor ongeveer 100 euro netto. Niet meegeteld wat je baas eraan betaalt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

t_captain schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:53:
[...]

Klopt. Je rijdt voor ongeveer 100 euro netto. Niet meegeteld wat je baas eraan betaalt natuurlijk ;)
Hehe, ik denk dat ze het wel kunnen missen gezien de groote van het bedrijf ;)

Anyway, het gaat hoe dan ook geen lease worden simpelweg omdat ik dan in de problemen kom met de andere financien. Dus we laten het maar lekker uitbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Notna schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:00:
[...]

Hehe, ik denk dat ze het wel kunnen missen gezien de groote van het bedrijf ;)

Anyway, het gaat hoe dan ook geen lease worden simpelweg omdat ik dan in de problemen kom met de andere financien. Dus we laten het maar lekker uitbetalen :)
Als je het uit laat betalen gaat je bruto inkomen toch ook omhoog en krijg je toch dezelfde situatie? Of heeft je werkgever een regeling dat je je KM's netto mag laten uitkeren en de rest dan bruto? (En zo ja, kom je dan nog steeds wel goed uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik mag mijn reiskosten netto van het bruto leasebedrag halen en laten uitkeren. De rest wordt bruto bij het maandsalaris gedaan.

offtopic:
ik krijg op dit moment voor mijn niet werkende vrouw en 2 kinderen, per maand totaal 160 euro zorgtoeslag en kindgebondenbudget. Zodra ik een leaseauto zou nemen, zou ik er netto per maand 64 euro op mieten inleveren. Maar doordat ik dan ook 3600 euro oer jaar meer verdien, ( voor de belasting iig) gaan die toeslagen totaal naar 136 euro. Dat is een netto klap van dus niet 64, maar totaal 100 euro. Dat is met een net aan modaal inkomen, een hypotheek en 2 kinderen niet te doen op dit moment. Mijn vrouw zou eerst moeten werken voordat dit mogelijk is. Ik wil mij niet in de schulden werken. En het is ook niet alsof we roken, uitgaan, drinken, dure abbo's hebben. In tegendeel, we kopen zelfs alles heel goedkoop in bij het boodschappen doen bijv. 0 abbo's, weinig energie verbruik enz. Het is gewoon duur leven met 1 salaris (net) modaal.

En ja, dit is een eigen keuze. Daarom zeur ik er ook niet over :) .

Overigens, als ik het allemaal laat uitkeren, win ik totaal 400 euro netto ondanks dat de eerder genoemde toeslagen naar 29 totaal gaan :+ En dat is op dit moment een aangename toevoeging aan het maandelijkse budget. Ookal betekend het wel dat ik de komende jaren iig niet naar het buitenland op vakantie ga bijv. Maar dat is iets wat ik er dan voor over heb :

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 11-06-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb mijn lease-auto enige tijd geleden ingeleverd bij het wisselen van werkgever. Nu krijg ik daarvoor helaas een kleine boete. Deze boete wordt echter netto verrekend, terwijl ik (in mijn ogen) dit bruto zou mogen verrekenen met in ieder geval de bijtelling van die maand? Aangezien die kosten zijn die gemaakt worden om de lease-auto te rijden? Ik kan er weinig over vinden, dus vroeg me af of jullie hier wat over wisten. Anders moet ik even met de belastingdienst gaan telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sander schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:41:
Ik heb mijn lease-auto enige tijd geleden ingeleverd bij het wisselen van werkgever. Nu krijg ik daarvoor helaas een kleine boete. Deze boete wordt echter netto verrekend, terwijl ik (in mijn ogen) dit bruto zou mogen verrekenen met in ieder geval de bijtelling van die maand? Aangezien die kosten zijn die gemaakt worden om de lease-auto te rijden? Ik kan er weinig over vinden, dus vroeg me af of jullie hier wat over wisten. Anders moet ik even met de belastingdienst gaan telefoneren.
De boete is naar alle waarschijnlijkheid je resterende eigen bijdrage.
Deze mag je niet bruto verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:00:
[...]

Ik had geen eigen bijdrage, was een wat andere constructie. Inmiddels contact gehad met belastingtelefoon en (privé) accountant, beide geven aan dat het gezien wordt als kosten die je maakt om je auto te rijden en dat die dus in de maand waarin ze verrekend worden afgetrokken mogen worden van de bijtelling, net als een eigen bijdrage. In dit geval scheelt dat toch algauw een paar keer uit eten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Sander schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:01:
[...]

Ik had geen eigen bijdrage, was een wat andere constructie. Inmiddels contact gehad met belastingtelefoon en (privé) accountant, beide geven aan dat het gezien wordt als kosten die je maakt om je auto te rijden en dat die dus in de maand waarin ze verrekend worden afgetrokken mogen worden van de bijtelling, net als een eigen bijdrage. In dit geval scheelt dat toch algauw een paar keer uit eten ;-)
Bij ons worden dit soort boetes inderdaad ook fiscaal vriendelijk met de medewerker verrekend.

Kon dat ook maar met snelheidsboetes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Prx schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:18:
[...]

Bij ons worden dit soort boetes inderdaad ook fiscaal vriendelijk met de medewerker verrekend.

Kon dat ook maar met snelheidsboetes. :9
hebben we hier probeert maar helaas zijn we door de belastingdienst terug gevloten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje in verband met de voorloopauto: ik moet namelijk tijdens mijn proefperiode en de besteltijd van de leaseauto rondrijden met een voorloopauto. Nu zeggen ze mij dat ze niet op voorhand kunnen weten wat voor auto het is, maar het sowieso één is uit de miniklasse. Nu zie ik mezelf niet echt rondrijden in een miniklasse, en had ik graag iets ruimers gehad, denken jullie dat hierover te onderhandelen valt? Waarom weten hun op voorhand niet wat voor auto het is? En heeft een leasemaatschappij enkel miniklasses ter beschikking als voorloopauto?

Bedankt op voorhand!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hangt van de werkgever af. Een voorloopauto is meestal gewoon een huurauto, soms een poolauto.
Indertijd bij Logica kon je niet de exacte auto kiezen maar wel de klasse en je kon een merkvoorkeur aangeven. Een auto in het C-segment (Focus, Golf etc) was zonder eigen bijdrage. Koos je groter, betaalde je bij.

[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 23-06-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:15
Ach, de besteltijd is meestal een week of 12... Is toch leuk om een week of 12 in een Polo te kachelen? Valt toch mee? Daarna heb je een kogelnieuwe auto naar smaak ;)

Tijdens mijn indiensttreding heb ik onderhandeld over lease (mocht een nieuwe uitzoeken i.p.v. een poolauto rijden). Als voorloop auto rijd ik nu een Hybrid, met zonder vermogen 8)7 , maar krijg maandag m'n nieuwe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb momenteel een budget van 500 euro (excl. brandstof, dat gaat apart). Alles wat hierboven komt moet ik zelf bijleggen aan eigen bijdrage.

Ik heb echter het volgende probleem, ik moet een automaat auto hebben. Directlease website geeft 2 Smarts (die ik niet wil) en 3 Franse auto's weer.

Iemand verder nog tips? Wanneer ik bij Justlease kijk krijg ik meer hits en zou ik een Polo full option kunnen rijden. Iemand suggesties voor type auto's? Of prijsindicaties? Ben benieuwd en hoop stiekem dat dit het juist topic is :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:13
Wat zijn de overige voorwaarden waaraan voldaan moet worden, looptijd / kilometers verplicht diesel / benziene, etc?

Een snelle selectie bij Directlease op basis van 30K, 4 jaar, automaat geeft me een 47 resultaten en gezamelijk 151 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BramBo schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:33:
Wat zijn de overige voorwaarden waaraan voldaan moet worden, looptijd / kilometers verplicht diesel / benziene, etc?

Een snelle selectie bij Directlease op basis van 30K, 4 jaar, automaat geeft me een 47 resultaten en gezamelijk 151 modellen.
Oja excuus, de combinatie 40.000 km per jaar en looptijd van 4 jaar geeft het probleem. 35.000 geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toen ik hier in dienst kwam kreeg ik in eerste instantie een Golf TDI als voorloper. Maar die kostte qua netto bijtelling €100 meer dan de Prius die ik in bestelling had (en waar ik 9 maanden op moest wachten). In overleg is die huur-Golf toen ingeruild voor een huur-Prius zodat ik ook tijdens de voorlooptijd lagere bijtelling had.

Als de voorloopauto een huurauto is dan is er eigenlijk altijd wel wat te onderhandelen zolang het huurbudget ongeveer gelijk blijft. Als de voorloopauto er een uit de voorraad leasewagens van het bedrijf is dan is er minder te onderhandelen natuurlijk, je krijgt dan gewoon wat er beschikbaar is...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Oja excuus, de combinatie 40.000 km per jaar en looptijd van 4 jaar geeft het probleem. 35.000 geeft geen problemen.
Inmiddels is het budget met 100~200 opgekrikt. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het ligt er een beetje aan wat je wensen zijn. Je zou kunnen kijken naar een Toyota Auris Hybride

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hou rekening met het effect van BTW-compensatie. De leaseprijzen die je op sites als leaseplandirect en directlease vindt, zijn exclusief BTW. Maar in het geval van een leaseauto met privegebruik moet over het privegebruik ook nog BTW worden gecorrigeerd. Tarief is meen ik 2.7% van de cataloguswaarde per jaar. Dat zijn kosten die door de belastingdienst aan de werkgever worden berekend.

De leaseprijs die een werkgever hanteert zal typisch inclusief deze BTW correctie zijn. Bij een auto met een cataloguswaarde van 22.000 euro (eenvoudige Auris Hybrid bv) scheelt dat 50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
Hi all, ik heb bij een potentiele werkgever het volgende aanbod qua leasen gekregen:

- Budget van 750,- p/m inclusief brandstof
- O.b.v. 35.000 KM per jaar, looptijd 4 jaar

Dit zal mijn eerste leasewagen worden, maar ik krijg geen helder beeld van de diverse "bereken-het-zelf-online" sites, die uiteenlopende tarieven bieden. Wat is haalbaar en niet met dit budget (gezien de brandstofkosten inclusief zijn). Moet ik dan 350 p/m van het bedrag aftrekken voor brandstof zodat ik een leasebudget van 400 euro p/m overhoud? Of werkt dat niet zo?

Is een Renault Megane Estate (Bose Edition) bijvoorbeeld mogelijk? Een bekende van mij rijdt deze wagen met exact hetzelfde leasebudget (GT Line), maar volgens de websites zou ik er steeds boven zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 12:31
Zo te zien moet dat wel gaan luikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

350€ p/mnd voor brandstof is nogal fors voor brandstof hoor :)
Als je trouwens naar Directlease, Leaseplan Direct of Leaseradar gaat, zul je zien dat ze elkaar qua prijs niet erg bijten.
Wel moet je overal dezelfde voorwaarden selecteren, dus bv tankpas nationaal, incl brandstof, incl winterbanden, inzittendenverzekering, onderhoud, vergelijkbaar eigen risico.
Kijk ook eens naar de Volvo V40: http://directlease.nl/DLNl/nl/options.do?carTypeId=111321
zit je nog ruim onder de 700€ p/mnd :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 20:34:
Hou rekening met het effect van BTW-compensatie. De leaseprijzen die je op sites als leaseplandirect en directlease vindt, zijn exclusief BTW. Maar in het geval van een leaseauto met privegebruik moet over het privegebruik ook nog BTW worden gecorrigeerd. Tarief is meen ik 2.7% van de cataloguswaarde per jaar. Dat zijn kosten die door de belastingdienst aan de werkgever worden berekend.

De leaseprijs die een werkgever hanteert zal typisch inclusief deze BTW correctie zijn. Bij een auto met een cataloguswaarde van 22.000 euro (eenvoudige Auris Hybrid bv) scheelt dat 50 euro per maand.
Goeie tip! Dankjewel!
Woy schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:24:
Het ligt er een beetje aan wat je wensen zijn. Je zou kunnen kijken naar een Toyota Auris Hybride
Bedankt voor de tip, zal eens kijken. Wensen zijn:
- Goede stoelen (liefst zelfs sport)
- MP3
- Bluetooth
- PDC (sowieso achter, liefst beide kanten)
- Liefst een coupe/3deurs.
- Navi (als het mogelijk is, anders haal ik wel een Tomtom)

Ik heb gekeken naar een Audi A1, zijn ook mooie bommetjes. Gisteren een offerte laten maken voor een Polo. Volgende week hoor ik een leasebedrag. Ben me kapot geschrokken, enige Polo die volgens de VW dealer leverbaar was is de 1.6 diesel.
Kosten: 27K

Vind het nogal wat voor een Polo! (Wel bovenstaande opties allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kecin schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:58:
[...]

Ik heb gekeken naar een Audi A1, zijn ook mooie bommetjes. Gisteren een offerte laten maken voor een Polo. Volgende week hoor ik een leasebedrag. Ben me kapot geschrokken, enige Polo die volgens de VW dealer leverbaar was is de 1.6 diesel.
Kosten: 27K

Vind het nogal wat voor een Polo! (Wel bovenstaande opties allemaal)
Als je een Polo al duur vindt hoef je bij de Audi dealer geen tijd te verspillen. Er zit gewoon een fors prijsverschil tussen Polo en A1. Denk aan >5000 in de gemiddelde modellen, oplopend naar meer dan 10000 in de high end modellen (Polo GTI vs A1 1.4TFSI 185 met opties).

Moet wel zeggen dat ik de 1.6TDI naar verhouding vrij duur vind. Mijn vrouw rijdt een Polo GTI, met aardig wat opties erop, en die zat ergens tussen de 28 en 29 geloof ik. Inclusief 17 inch wielen, navi, glazen dak, xenon, etc etc. Dan zou je voor een vergelijkbaar bedrag toch wel een "GTD" verwachten en de 1.6TDI een stapje lager op de prijsladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

t_captain schreef op zondag 08 juli 2012 @ 17:10:
[...]

Als je een Polo al duur vindt hoef je bij de Audi dealer geen tijd te verspillen. Er zit gewoon een fors prijsverschil tussen Polo en A1. Denk aan >5000 in de gemiddelde modellen, oplopend naar meer dan 10000 in de high end modellen (Polo GTI vs A1 1.4TFSI 185 met opties).

Moet wel zeggen dat ik de 1.6TDI naar verhouding vrij duur vind. Mijn vrouw rijdt een Polo GTI, met aardig wat opties erop, en die zat ergens tussen de 28 en 29 geloof ik. Inclusief 17 inch wielen, navi, glazen dak, xenon, etc etc. Dan zou je voor een vergelijkbaar bedrag toch wel een "GTD" verwachten en de 1.6TDI een stapje lager op de prijsladder.
Het probleem is gewoon de automaat, ik heb een A1 kunnen "volproppen" (relatief veel opties) voor een leasebedrag van 700 eur p/m. Dat is dus wel te doen. De polo zat standaard op 625 (geen opties aangevinkt).
http://directlease.nl/DLNl/type.do?id=104091

Dus totaal prijs interesseert me niet erg veel, het moet gewoon in het totale leasebudget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Kecin schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:15:
[...]

Het probleem is gewoon de automaat, ik heb een A1 kunnen "volproppen" (relatief veel opties) voor een leasebedrag van 700 eur p/m. Dat is dus wel te doen. De polo zat standaard op 625 (geen opties aangevinkt).
http://directlease.nl/DLNl/type.do?id=104091

Dus totaal prijs interesseert me niet erg veel, het moet gewoon in het totale leasebudget passen.
de restwaarde bepaalt ook de leasewaarde.

voor de A1 krijg je meer voor terug dan een polo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Misschien is de Citroen DS3 een optie?

Die looptijd van 4 jaar en daarbij 40.000 km per jaar maakt het inderdaad wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
matty___ schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:48:
[...]

de restwaarde bepaalt ook de leasewaarde.

voor de A1 krijg je meer voor terug dan een polo
Een Polo van 25k zal na 4 jaar in de lease misschien nog 10 opleveren, afschrijving van 60%. Laat een Audi A1 van 30k nog 15 opleveren, afschrijving 50%. Voor het gemak neem ik even de bedragen inclusief BTW.

Dan nog schrijven zal allebei evenveel af: 15k / 48 maanden. Daarnaast is een belangrijke factor de rente over het uitstaande bedrag. Ik denk dat de WACC van een leasemaatschappij anno 2012 rond de 6% zal liggen. Daarmee heeft de VW een rentelast van 4200 euro over 4 jaar. De A1 5400 euro (hogere gemiddelde waarde van de gefinancierde zaak). In dit voorbeeld zal de A1 dus iets duurder zijn dan de Polo, uitgaande van gelijke overige kosten. Het verschil is echter maar 25 euro per maand, dus een procent of 5. Terwijl de auto 20% duurder is. Waarschijnlijk verklaart dat de populariteit van A1's etc in de lease. De relatieve meerkosten zijn lager in de leaseprijs dan in de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
GeeMoney schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:00:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Als de eigen bijdrage wordt gekenmerkt als kosten voor prive gebruik dan mag je wel degelijk deze kosten bruto verrekenen. Je hebt wel hulp van je werkgever nodig

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TheJason schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:00:
Misschien is de Citroen DS3 een optie?

Die looptijd van 4 jaar en daarbij 40.000 km per jaar maakt het inderdaad wat lastiger.
Heb hem gezien, helemaal full options ook goed te doen. Vind het alleen een te kleine auto om zoveel kilometers mee te rijden. Afwerking was ook om te huilen vond ik zelf. (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dus dan wordt het al snel een Megane of Focus, deze zitten allebei in de 14% bijtelling. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Falcon schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:54:
Dus dan wordt het al snel een Megane of Focus, deze zitten allebei in de 14% bijtelling. :)
Hoe is het jou gelukt om een Megane of een Focus samen te stellen met de eisen die Kecin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
TheJason schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Hoe is het jou gelukt om een Megane of een Focus samen te stellen met de eisen die Kecin heeft?
Op een coupe na kan alles toch? (navi met bluetooth/mp3 en pdc) stoelen zijn zeer persoonlijk natuurlijk. maar in beide modellen kunnen goede stoelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Schnor schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:16:
[...]

Op een coupe na kan alles toch? (navi met bluetooth/mp3 en pdc) stoelen zijn zeer persoonlijk natuurlijk. maar in beide modellen kunnen goede stoelen in.
Je kan zelfs de Megane GT line nemen voor de sportstoelen :). Dus idd, behalve dat het geen cabrio/3 deuts is, kan het prima met dat budget en die eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
Notna schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:51:
[...]

Je kan zelfs de Megane GT line nemen voor de sportstoelen :). Dus idd, behalve dat het geen cabrio/3 deuts is, kan het prima met dat budget en die eisen.
40.000 km en 4 jaar levert bij de meeste online beschikbare berekeningen een probleem op bij mij. Waarbij ook de eis voor een automaat het wat lastiger maakt.

Volgens mij gaat de GT Line niet lukken hoor. Leaseprijs is dan 785 . De goedkoopste Megane met automaat komt met een looptijd van 4 jaar en 35.000 km/j niet onder de 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJason schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:11:
[...]

40.000 km en 4 jaar levert bij de meeste online beschikbare berekeningen een probleem op bij mij. Waarbij ook de eis voor een automaat het wat lastiger maakt.

Volgens mij gaat de GT Line niet lukken hoor. Leaseprijs is dan 785 . De goedkoopste Megane met automaat komt met een looptijd van 4 jaar en 35.000 km/j niet onder de 700 euro.
Daarnaast is de megane met automaat geen 14% maar 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Woops, dat was ik even vergeten :X Toen ik keek moest ik kijken naar een handgeschakelde bak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
t_captain schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:49:
[...]

Een Polo van 25k zal na 4 jaar in de lease misschien nog 10 opleveren, afschrijving van 60%. Laat een Audi A1 van 30k nog 15 opleveren, afschrijving 50%. Voor het gemak neem ik even de bedragen inclusief BTW.

Dan nog schrijven zal allebei evenveel af: 15k / 48 maanden. Daarnaast is een belangrijke factor de rente over het uitstaande bedrag. Ik denk dat de WACC van een leasemaatschappij anno 2012 rond de 6% zal liggen. Daarmee heeft de VW een rentelast van 4200 euro over 4 jaar. De A1 5400 euro (hogere gemiddelde waarde van de gefinancierde zaak). In dit voorbeeld zal de A1 dus iets duurder zijn dan de Polo, uitgaande van gelijke overige kosten. Het verschil is echter maar 25 euro per maand, dus een procent of 5. Terwijl de auto 20% duurder is. Waarschijnlijk verklaart dat de populariteit van A1's etc in de lease. De relatieve meerkosten zijn lager in de leaseprijs dan in de aanschaf.
Misschien is de restwaarde dan hoger dan je denkt.
Probeer maar eens een Kia te leasen oid.
Er rijdt niet voor niets zo veel duits leasemateriaal op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Haha, grappig hierboven. Heb toevallig net een offerte laten maken voor een Megane Coupé. Aangezien het budget iets groter is, erg mooie auto.
Zojuist doorgestuurd, wellicht word dat wat :).
Tip van de dealer was overigens: Benzine nemen. Beetje vaag met die KM maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12

RvL

matty___ schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant staat daar ook een lagere fiscale waarde tegenover.

Als b.v. kijkt naar de nieuwe Hyundai i30 Wagon Business 1.6crdi en deze tegenover een Golf Variant 1.6tdi zet, dan zit daar bijna €4500 verschil tussen de cataloguswaarde (€25495 vs. €30050. En dan is de i30 standaard nog wat dikker aangekleed dan de Golf. Overigens is de leaseprijs voor de Golf bij ons ook ruim €120 hoger.

Bij een vergelijking tussen de nieuwe i20 en de Polo zie je hetzelfde: €5000,- verschil in cataloguswaarde en een kleine €50 duurder in de lease. Beide 14%, al is de 14% i20 wel een stuk minder ruim aangekleed.

Ik ben dus niet direct met je eens dat door de hogere restwaarde een Duits merk per definitie goedkoper is in de lease.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
matty___ schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:20:
[...]

Ik heb voor het gemak even een Polo tegen een A1 gezet op directlease.nl.

* allebei 3-deurs
* allebei 1.6 TDI 105 pk
* A1 in Ambition uitvoering (de goedkoopste); Polo is met deze motor standaard Highline

Allebei 35.000 km/jaar, 48 maanden. Zelf dealer kiezen, laagste eigen risico en wel vervangend vervoer.

Polo: 624 ex BTW en brandstof
A1: 650 ex BTW en brandstof

Dit is in lijn met mijn vorige post. De A1 zal wel degelijk duurder zijn in de lease, al is het verschil niet schrikbarend.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.