Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

SCARfaceE schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Vanaf 2.16 hoef je niet te wipen, alleen als je problemen hebt na het flashen maar dat was bij mij in ieder geval niet zo. Een backup is altijd handig, kost je hooguit 5 minuten.
Thanks voor de info!

Maareh, alleen Titanium Backuppen kost al een kwartier. En als ik zo'n backup van dat andere spul wil maken moet ik eerst al mijn media verwijderen anders gaat dat allemaal mee (geloof ik) en dat duurt nog veel langer :P

Ik ben wel van de updates, maar als het teveel moeite kost ben ik snel liever lui dan nieuw. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Sando schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

Thanks voor de info!

Maareh, alleen Titanium Backuppen kost al een kwartier. En als ik zo'n backup van dat andere spul wil maken moet ik eerst al mijn media verwijderen anders gaat dat allemaal mee (geloof ik) en dat duurt nog veel langer :P

Ik ben wel van de updates, maar als het teveel moeite kost ben ik snel liever lui dan nieuw. :P
Je hoeft TB niet te gebruiken als je niet gaat wipen. Een nandroid backup is voldoende, met die worden al je apps, app data, instellingen, cache etc gebackuped. Je persoonlijke data blijft altijd ongeschonden (ook bij wipe data/factory rest), tenzij je format /sdcard doet (wat bijna nooit nodig is).

Heel vaak kost het dus niet veel moeite, tenzij er iets drastisch veranderd is dat je wel moet wipen. Dan komt er een kwartier TB bij (+kwartier restore). Maar anders is het dus: nandroidje > flash rom > flash gapps (> evt. flash alternatieve kernel) > boot.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik wil mijn S2 weer unrooten, en stock ICS erop flashen ivm garantie. Nu heb ik een stock ICM rom van XDA gedownload: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487 Maar ik krijg hem niet met CMW geflashed? Heb je hier nu perce Odin voor nodig? Of hoe kan ik hem weer het beste terug naar stock brengen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
Waarom zou je het niet gewoon met Odin flashen? Veel simplere dan dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Net even deze rom geprobeerd cMIUI 2.10.19 maar vind het toch maar niks. Kunt rijen en kolommen niet aanpassen (nu 5 x 8 via Apex launcher). Het zag er verder grafisch wel heel fraai uit, maar toch maar een restore gedaan... :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

emzed

*

aveenhuysen schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:32:
Net even deze rom geprobeerd cMIUI 2.10.19 maar vind het toch maar niks. Kunt rijen en kolommen niet aanpassen (nu 5 x 8 via Apex launcher). Het zag er verder grafisch wel heel fraai uit, maar toch maar een restore gedaan... :-)
Ja die miui roms kopieren het goede en het slechte van IOS. Persoonlijk vind ik het enige goede de witte achtergrond met donkere letters in een verder standaard ICS/JB weergave. Bijvoorbeeld in je settings menu. Dit is dan meteen wel een hele vette plus voor miui. Het slechte vind ik zo'n launcher die al je iconen toont. Deze vervang ik dan door Go Launcher, Apex of Nova. Maar waarom ze toch de prachtige multitask functie uit ICS/JB hebben vervangen door iets wat op IOS moet lijken is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

SCARfaceE schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:30:
[...]
Een nandroid backup is voldoende, met die worden al je apps, app data, instellingen, cache etc gebackuped. Je persoonlijke data blijft altijd ongeschonden (ook bij wipe data/factory rest), tenzij je format /sdcard doet (wat bijna nooit nodig is).
Nogmaals thanks, ik had dus al die tijd niet door wat het precies deed.
Al mijn media verwijderen om de backup klein en snel te houden is dus niet nodig.
Al mijn foto's worden bij een wipe / factory reset dus niet verwijdert, maar komen ook niet in de backup.

Flashen vervangt:[list]
• OS
• Kernel? (sommige roms iig wel)
• Bootloader/CWM? (sommige roms iig wel)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:50:
Al mijn foto's worden bij een wipe / factory reset dus niet verwijdert, maar komen ook niet in de backup.
Inderdaad.
Flashen vervangt:[list]
• OS
• Kernel? (sommige roms iig wel)
• Bootloader/CWM? (sommige roms iig wel)
Ligt eraan wat er allemaal in het pakketje zit. Ik ben nog geen custom Rom tegengekomen die ook een bootloader meelevert (bij mij is de bootloader nog nooit vervangen na tientallen roms te hebben geflashed, ik heb nog de bootloader waarbij de Jig werkt :) ). Kernel zit wel in de CM10 based Roms, volgens mij niet of bijna nooit in Samsung based custom Roms (ik kan me vergissen, maar sowieso is kernel flashen zo gepiept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
SCARfaceE schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Inderdaad.

[...]

Ligt eraan wat er allemaal in het pakketje zit. Ik ben nog geen custom Rom tegengekomen die ook een bootloader meelevert (bij mij is de bootloader nog nooit vervangen na tientallen roms te hebben geflashed, ik heb nog de bootloader waarbij de Jig werkt :) ). Kernel zit wel in de CM10 based Roms, volgens mij niet of bijna nooit in Samsung based custom Roms (ik kan me vergissen, maar sowieso is kernel flashen zo gepiept).
Voor zover ik weet zit bij iedere CWM flashable 'ROM' ook een modem en een kernel. Althans, ik ben er na ca 25 flashes het afgelopen jaar nog geen tegengekomen waar het niet bij zit.

De bootloader wordt inderdaad bij voorkeur niet meegeflashed. Ik beschik ook over de bootloader waarop m'n jig werkt. Mocht die een keer toch worden geupdate, dan zet ik gelijk de oude bootloader weer terug :P

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik had anders bij een bepaalde versie van NeatRom opeens een voor mij onbekende bootloader (of iig recovery-menu) die iets onduidelijker was en ik schrok ervan, maar alle opties zaten er gewoon in.

Nu met PA heb ik weer gewoon CWM, en die komt ook niet standaard met Samsung mee.

En note: Ik heb nog nooit bewust dat bootgedoe aangepast. De eerste keer heb ik een touchversie van CWM gechainload om CM te installeren, en verder heb ik nooit meer iets hoeven chainloaden maar werkt het gewoon allemaal vanuit dat recovery menu.

Ik heb geen flauw idee of mijn jig nog werkt. Ik gok van niet, want dat ding is voor het Samsung recovery menu? Nog nooit nodig gehad trouwens. Weet niet meer waar dat ookalweer goed voor is. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Sando schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:29:
Ik had anders bij een bepaalde versie van NeatRom opeens een voor mij onbekende bootloader (of iig recovery-menu) die iets onduidelijker was en ik schrok ervan, maar alle opties zaten er gewoon in.

Nu met PA heb ik weer gewoon CWM, en die komt ook niet standaard met Samsung mee.

En note: Ik heb nog nooit bewust dat bootgedoe aangepast. De eerste keer heb ik een touchversie van CWM gechainload om CM te installeren, en verder heb ik nooit meer iets hoeven chainloaden maar werkt het gewoon allemaal vanuit dat recovery menu.

Ik heb geen flauw idee of mijn jig nog werkt. Ik gok van niet, want dat ding is voor het Samsung recovery menu? Nog nooit nodig gehad trouwens. Weet niet meer waar dat ookalweer goed voor is. :P
Bootloader en recovery zijn twee totaal verschillende dingen. En van CWM zijn verschillende versies, naast de door kernel devs gemodde versies.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Totaal verschillende dingen? Sorry hoor, gevalletje verkeerde inschatting gebaseerd op gezond verstand van mijn kant dan. Ik dacht dat het gewoon hetzelfde was. Je kan immers andere boottime-apps chainloaden en zipjes flashen. Net zoals GRUB, (GRand Unified Bootloader) ook andere binaries kan chainloaden, gzip kan openen en filesystembewerkingen kan doen.

In dat geval levert het firmwarepakketje dus vaak wel een recoverygeval mee (zelf gezien), maar geen bootloader (jullie zeggen het).

Ik hoor in ParanoidAndroid trouwens vaak geen ringtone als ik gebeld wordt bij 2.x versies, maar in profiles staat het volume gewoon aan en is een ringtone gekozen.

Zie ik iets over het hoofd, of heeft iemand anders hier ook last van?

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 22-10-2012 11:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:27:

Ik hoor in ParanoidAndroid trouwens vaak geen ringtone als ik gebeld wordt bij 2.x versies, maar in profiles staat het volume gewoon aan en is een ringtone gekozen.

Zie ik iets over het hoofd, of heeft iemand anders hier ook last van?
Geen last van. Heb je ook andere ringtones geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb nu lovetune, die kwam met PA zelf mee.
Dan zal ik eens wat andere tunes proberen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik gebruik nu Kernel_Dorimanx-V7.4--JB-MALI-15-26--20-10-12-SGII-PWR-CORE icm Paranoid Android 2.22. Hij is al één keer gecrashed (na 12 uur) en voorheen had ik dat noooooooit.

Maar ik ben even benieuwd naar het batterijgebruik dus ik blijf wel even doorgaan. Ik durf echter niet allemaal instellingen die ik niet helemaal begrijp te lopen veranderen, dus ik was benieuwd of mensen hier ook ervaringen hebben met gewoon de default settings?

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 23-10-2012 15:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:12:
Ik gebruik nu Kernel_Dorimanx-V7.4--JB-MALI-15-26--20-10-12-SGII-PWR-CORE icm Paranoid Android 2.22. Hij is al één keer gecrashed (na 12 uur) en voorheen had ik dat noooooooit.

Maar ik ben even benieuwd naar het batterijgebruik dus ik blijf wel even doorgaan. Ik durf echter niet allemaal instellingen die ik niet helemaal begrijp te lopen veranderen, dus ik was benieuwd of mensen hier ook ervaringen hebben met gewoon de default settings?
Ik ben sowieso geen fan van Dorimanx. Had met Dorimanx 5.x op PA2.16 ook last van random freezes terwijl ik het niet had met de Siyah kernel. Ik snap dan ook niet hoe mensen alléén maar positief kunnen praten over de Dorimanx kernel (wellicht dat het voor hun beter werkt, maar toch).

Ik prefereer daarom of de stock kernel (die perfect is mits er geen RIL crashes zijn) of Siyah kernel. Binnenkort komt er een final build van Siyah v5, die ga ik wel testen. Voorlopig ben ik wel tevreden met de Stock kernel.

Over het batterijgebruik: je zal niet veel merken met default settings. Je kan in ExTweaks van profile veranderen (battery profile bv.) waarbij je wel iets kan merken, zonder zelf te tweaken. Er bestaat geen magische kernel met veel betere batterijgebruik etc. Wat wel (minimaal) verschil kan maken is bv. de gebruikte governor en min-max kloksnelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door SCARfaceE op 23-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:12:
Dat is bekend ja. Dorimanx crasht hier altijd meermaals per dag. Komt er nooit meer op. Hoef dan gelukkig ook niet meer te komen op dat vreselijke forum gevuld met oogkleppendragende ignorant fanboiz :X
Maar ik ben even benieuwd naar het batterijgebruik dus ik blijf wel even doorgaan.
Die is gewoon gelijk aan stock en/of Siyah. Allemaal BS dat een bepaalde kernel extreem batterijzuinig is.
Ik durf echter niet allemaal instellingen die ik niet helemaal begrijp te lopen
Die moeite kan je je dus gewoon besparen ;)
dus ik was benieuwd of mensen hier ook ervaringen hebben met gewoon de default settings?
Ja. Zelfde als met stock alleen factoren minder stabiel. Maar zelf proberen is het mooiste, dus benieuwd :)
SCARfaceE schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:20:
Wat wel (minimaal) verschil kan maken is bv. de gebruikte governor en min-max kloksnelheid.
Inderdaad! Gebruik zelf altijd gewoon 200-1000MHz i.c.m. ondemand. Werkt soepel, stabiel, accu gaat een prima tijd mee (4 uur scherm aan), klaar. Er is werkelijk helemaal niets mis met de stock kernal van PA 2.50.

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 23-10-2012 15:29 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Brad Pitt schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:27:
[...]

Maar zelf proberen is het mooiste, dus benieuwd :)
Ik weet niet of je XDA bedoeld met het oogkleppen fanboy topic, maar daar werd me (inderdaad) die dorimanx aangeraden.

Mijn vorige telefoon was de Nokia N900 Maemo linux tweakertelefoon, en een goede powerkernel gaf absurd veel extra features. Ik had de (van origine 600 MHz) telefoon standaard overgeklokt naar (max) 1.1 GHz, en toch was ie dankzij het undervolten nog batterijzuiniger dan stock. Ik had wel veel geluk met mijn N900 omdat sommige mensen bij een overclock naar 800 MHz al crashes hadden. Dan waren er nog de mensen die me voor gek verklaarden en dat mijn telefoon op 1.1 GHz wegens electronenmigratie na een paar maanden kapot zou zijn, maar toch heb ik er 2 jaar mee gedaan (en doet het nog steeds prima).

Punt is, ik denk dat met de juiste instellingen (en het geluk van een goed gebakken cpu) toch zo een besparing kan opleveren van 30% (gebaseerd op mijn ervaringen met de N900 en een custom kernel), alleen ben ik na die N900 een beetje tweakmoe geworden. :P

Anyway, de enige leuke extra feature die ik tot nu toe heb gevonden is het kunnen mounten van extra SD-kaarten via de USB-poort. Ik kijk het nog even een weekje of twee aan, zien hoe vaak hij gaat crashen. En anders probeer ik die Siyah. Ik ben nog te noob met Android kernels om het verschil te kennen, maar jullie zijn er in ieder geval positiever over. :)

Had ik nou ergens gelezen dat Dorimanx gebaseerd is op Siyah?

De beste oplossing voor een onbekend* weekendje weg is gewoon even twee van die belachelijk goedkope nepbatterijen kopen op ebay voor 8 dollar ofzo. Niet zo goed als het origineel, maar zeker niet half zo slecht.

Zo'n usb-desktop-lader voor 8 dollar is ook te mooi om in China te laten liggen.

*) Niet wetende of je een stopcontact tegen zult komen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Hoe ik het heb geleerd is gewoon doen (wel op eigen risico natuurlijk). Maar ik heb de telefoon dan ook al meer dan anderhalfjaar in mijn bezit dus veel meer tijd gehad en vanaf het begin erbij. Ook tweak ik zelf nou niet heel veel maar ben er wel van op de hoogte. Het bricken van een S2 is heel moeilijk dus ik ging gewoon veel experimenteren (niet overdreven, wel goed inlezen van tevoren op xda). Beste feedback ben je natuurlijk altijd zelf.

En Brad bedoelt inderdaad XDA, echt overdreven hoe zij de kernel de hemel in prijzen. Gebeurt hier ook maar dan in mindere mate.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/v2w6r9.png Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/30ljhow.png Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/n5gdbo.png

PA 2.50, stock kernel, stock settings
WiFi 90%, 9% 3G/H
Alle sync aan (o.a. Facebook)
E-mail op push
Schermhelderheid altijd op laagst
Samsung 2000mAh accu

Vooral veel gebrowsed, gewhatsapped en op XDA etc. Bad Piggies maar ongeveer 10 min.

Was zelf verbaasd over dit batterijgebruik, dit zal ik denk ik niet zomaar nog een keer meemaken (meestal rond de 4 uur scherm aan tijd). Dit toont imo aan dat stock al erg goed is. Ik had wel te maken met een RIL-crash (vroeg opeens om pin-code) toen WiFi uitgeschakeld was. Dus vandaag even Siyah V5b2 geflashed, want moet vandaag echt constant bereikbaar zijn. Hoop dat een van de ontwikkelaars snel kan uitvogelen hoe die RIL-crashes zijn op te lossen.

[ Voor 47% gewijzigd door SCARfaceE op 25-10-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
SCARfaceE schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:08:
Hoe ik het heb geleerd is gewoon doen (wel op eigen risico natuurlijk). Maar ik heb de telefoon dan ook al meer dan anderhalfjaar in mijn bezit dus veel meer tijd gehad en vanaf het begin erbij. Ook tweak ik zelf nou niet heel veel maar ben er wel van op de hoogte. Het bricken van een S2 is heel moeilijk dus ik ging gewoon veel experimenteren (niet overdreven, wel goed inlezen van tevoren op xda). Beste feedback ben je natuurlijk altijd zelf.

En Brad bedoelt inderdaad XDA, echt overdreven hoe zij de kernel de hemel in prijzen. Gebeurt hier ook maar dan in mindere mate.

Edit:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

PA 2.50, stock kernel, stock settings
WiFi 90%, 9% 3G/H
Alle sync aan (o.a. Facebook)
E-mail op push
Schermhelderheid altijd op laagst
Samsung 2000mAh accu

Vooral veel gebrowsed, gewhatsapped en op XDA etc. Bad Piggies maar ongeveer 10 min.

Was zelf verbaasd over dit batterijgebruik, dit zal ik denk ik niet zomaar nog een keer meemaken (meestal rond de 4 uur scherm aan tijd). Dit toont imo aan dat stock al erg goed is. Ik had wel te maken met een RIL-crash (vroeg opeens om pin-code) toen WiFi uitgeschakeld was. Dus vandaag even Siyah V5b2 geflashed, want moet vandaag echt constant bereikbaar zijn. Hoop dat een van de ontwikkelaars snel kan uitvogelen hoe die RIL-crashes zijn op te lossen.
Ik ben geen dorimanX fanboy ofzo :-)
Maar dat vind ik persoonlijk niet zo een straf resultaat, temeer omdat je een 2000mAh accu hebt.
Ben er van overtuigd dat je met Siyah/dorimanX er echt meer kan uithalen.

Ikzelf heb ook even de stock kernel getest en voor mij was dat geen winner. Die voelde wel heel vlot aan, maar mijn batterij liep zo goed als leeg. Dit terwijl ik ook op de wakelocks lette en helerderheid laag zette, etc...

In mijn laatste cyclus met DorimanX 7.4 hield mijn batterij het 48 uur vol, met bijna 3uur screen on. 'S nachts zet ik mijn telefoon wel op airplane.
Voor mij is dit een fantastisch resultaat waar ik zeer tevreden mee ben. Mijn SII werkt heel vlot en ik ben relatief zeker dat ik vlot 2d haal met de batterij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
In mijn laatste cyclus met DorimanX 7.4 hield mijn batterij het 48 uur vol, met bijna 3uur screen on. 'S nachts zet ik mijn telefoon wel op airplane.
En dit is met de stock kernel niet haalbaar of zo? Vind dat nu ook niet "mega" of zo hoor. In ieder geval geen reden (voor mij) om daar een minder stabiele (want dat is het gewoon) kernel voor te gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wanamlite heeft weer een nieuwe versie (12.7).

Er zit een keuze-optie in voor de NELP4-modem. Ik begrijp van andere fora dat het per land en per provider scheelt welke modem het beste is - al snap ik niet helemaal waarom. Is er een algemeen geaccepteerde 'beste' modem voor KPN? Dus beste signaal en minste batterijverbruik.

Of boeit het niet zoveel als de fans op de verschillende fora je willen doen geloven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

En dit is met de stock kernel niet haalbaar of zo? Vind dat nu ook niet "mega" of zo hoor. In ieder geval geen reden (voor mij) om daar een minder stabiele (want dat is het gewoon) kernel voor te gaan gebruiken :)
Voor mij was dat, zoals ik in mijn bericht vermelde, niet mogelijk met de stock kernel.
Ik heb vroeger idd ook freezes gehad met dorimanX, maar momenteel loopt het bij mij echt als een zonnetje.
Mijn doel is niet om hier iedereen te overtuigen om DorimanX te gaan gebruiken, ik wou gewoon even meegeven dat die kernel ook echt goed kan werken, met goede battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:22:
Wanamlite heeft weer een nieuwe versie (12.7).

Er zit een keuze-optie in voor de NELP4-modem. Ik begrijp van andere fora dat het per land en per provider scheelt welke modem het beste is - al snap ik niet helemaal waarom. Is er een algemeen geaccepteerde 'beste' modem voor KPN? Dus beste signaal en minste batterijverbruik.

Of boeit het niet zoveel als de fans op de verschillende fora je willen doen geloven? ;)
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie modem. Maar eerlijk gezegd zie ik daar door het bos ook de bomen niet echt meer, er zijn er zo veel...
Momenteel gebruik ik NELP2, maar het gebeurt regelmatig dat hij automatisch op Edge overschakelt.

Iemand die mij een goede modem kan aanbevelen voor België, met Mobile Vikings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 15:31

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmmm... Nieuwe Wanamlite V12.7 en een V2.50 van Paranoid Android... Wat is de betere keuze ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rincewind schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:53:
Hmmm... Nieuwe Wanamlite V12.7 en een V2.50 van Paranoid Android... Wat is de betere keuze ?
Maak Nandroid.

Wipe, installeer Wanamlite: test.
Wipe, installeer Paranoid Android: test.

Maak een conclusie gebaseerd op joúw ervaringen en gebruik, gebruik dié Rom, d:)b

Zou zelf voor PA gaan, maar dan voornamelijk vanwege de custom dpi-opties. Kan niet meer zo goed tegen die (nu) absurd grote letters. Eenmaal gewend aan een leuke custom instelling wil je niet anders meer, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:57:
[...]

Maak Nandroid.

Wipe, installeer Wanamlite: test.
Wipe, installeer Paranoid Android: test.

Maak een conclusie gebaseerd op joúw ervaringen en gebruik, gebruik dié Rom, d:)b

Zou zelf voor PA gaan, maar dan voornamelijk vanwege de custom dpi-opties. Kan niet meer zo goed tegen die (nu) absurd grote letters. Eenmaal gewend aan een leuke custom instelling wil je niet anders meer, imho.
Mee eens; daarom draai ik ook Wanam op custom DPI.
Ik begrijp dat het voordeel van PA is, dat je per app kunt aangeven welke DPI hij draait. Zijn er nog apps die je niet op custom dpi draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blindfold schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:26:
Ik begrijp dat het voordeel van PA is, dat je per app kunt aangeven welke DPI hij draait.
Correct, dat bedoelde ik ook eigenlijk, my bad...
Zijn er nog apps die je niet op custom dpi draait?
Alle games, de Play Store ook (om enig gedoe sowieso te voorkomen) en wat andere apps. De meeste user apps staan op 200/220dpi en een app als IMDB staat dan bijvoorbeeld weer op zowel 160dpi als wel Large Screen (heb je tablet interface).

Vind daarmee spelen erg leuk en spelen met de mobiel is eigenlijk de voornaamste reden van het bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:30:
[...]

Vind daarmee spelen erg leuk en spelen met de mobiel is eigenlijk de voornaamste reden van het bezit :)
Eens. Bellen doe ik nauwelijks wel internetten en dus aanpassen van... en roms proberen.
JellyBam is een hele leuke. Nog een paar weken en dan komt er weer een officiële stock aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zijn er hier mensen die Resurrection Remix draaien? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Strider schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:05:
Zijn er hier mensen die Resurrection Remix draaien? :)
Ja ik, ben er wel tevreden over. Heb alleen het idee dat er wat battery drain is met de nieuwste versie, maar ik heb hem vannacht pas voor de eerste keer volledig opgeladen (hiervoor 2x vergeten, dus dan wordt je wakker met een vrijwel lege telefoon). Even afwachten hoe het na een aantal cycles is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
The_Fes schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:32:
[...]

Ja ik, ben er wel tevreden over. Heb alleen het idee dat er wat battery drain is met de nieuwste versie, maar ik heb hem vannacht pas voor de eerste keer volledig opgeladen (hiervoor 2x vergeten, dus dan wordt je wakker met een vrijwel lege telefoon). Even afwachten hoe het na een aantal cycles is.
Batterydrain is (na mijn ervaring) bij niet stockroms veel hoger dan stockroms.
Neatrom lpy is vrij gunstig. Natuurlijk kan je een boel instellen maar dan gaat een hoop comfort weg in vergelijk met stockroms. Dit is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Zo, een aantal maanden op VK 4.8 gezeten. Beviel me uitstekend. Stabiele ROM. Helaas de ontwikkeling gestopt omdat hij veel elementen gebruikte van andere en niet daar de credits aan gaf
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1559009

Nu last ik op de laatste pagina dat jullie met PA bezig zijn. Dus ik dacht, laat ik dat eens proberen.
Maar nu loopt alles soepel du kijken hoe het loopt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Snakeye2209 op 26-10-2012 14:34 . Reden: H+ icoontje is er gewoon, vraag weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Thombias schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Batterydrain is (na mijn ervaring) bij niet stockroms veel hoger dan stockroms.
Neatrom lpy is vrij gunstig. Natuurlijk kan je een boel instellen maar dan gaat een hoop comfort weg in vergelijk met stockroms. Dit is mijn ervaring.
Er zit naar mijn gevoel nu een groot verschil tussen RR 3.0.9 en 3.1.0 qua drain. Dus dat ligt niet aan het verschil tussen stock en niet stock.

Maar zoals ik al zei, ik moet even een paar cycles afwachten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

De battery drain van CM9 valt nog wel mee, ik red zat 10 uur op accu onder middelmatig gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Coehinator schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:54:
De battery drain van CM9 valt nog wel mee, ik red zat 10 uur op accu onder middelmatig gebruik...
Wut?! 10 bij middelmatig gebruik? Ik haal makkelijk 24 uur met een eveneens middelmatig gebruik (voor mij is dat 3 a 4 uur schermtijd) en een 100% wifi en sync.
Wel met een Sammy ROM, trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-10-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Wut?! 10 bij middelmatig gebruik? Ik haal makkelijk 24 uur met een eveneens middelmatig gebruik (voor mij is dat 3 a 4 uur schermtijd) en een 100% wifi en sync.
Wel met een Sammy ROM, trouwens.
Ik zou gek worden als hij maar zo kort (24 uur) zou mee gaan.
Als ik hem echt laat leeglopen tot zeg 10%, dan haal ik ruim 3 dagen, daarbij staat Wifi, Gmail en gewone e-mail sync altijd aan, en haal daarbij een schermtijd van zeker 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Ik zou gek worden als hij maar zo kort (24 uur) zou mee gaan.
Als ik hem echt laat leeglopen tot zeg 10%, dan haal ik ruim 3 dagen, daarbij staat Wifi, Gmail en gewone e-mail sync altijd aan, en haal daarbij een schermtijd van zeker 4 uur.
Welke ROM gebruik je dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meinon schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:11:
[...]

Welke ROM gebruik je dan? :o
De originele 4.04, ik hou niet van custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik zet zojuist de laatste Speedmod op mijn S2 met nightly van CWM9 .. en hij start niet meer op. Alleen het logo scherm van Samsung verschijnt.
Gelukkig kwam ik na een poosje proberen wel in de recovery en heb ik Siyah er weer op kunnen zetten.

Wat ging er nou fout? Is Speedmod niet compatible met CWM9? Of had ik eerst Siyah weg moeten halen en Speedmod er vers op moeten zetten ?

Ik wil graag eens een andere kernel proberen dan Siyah. die beviel me in het begin goed, maar bij elke update wordt het trager. M'n geheugengebruik hou ik altijd in de gaten, daar is verder niks mis mee.

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Heb je de TS van het SpeedMod topic gelezen? Die kernel is voor Sammy ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Deze thread?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1182498

Ik zie alleen staan dat ie niet werkt met G versies van de s2 ..?

Edit, whatever dan.. is er een andere mod die jullie aanraden?

[ Voor 19% gewijzigd door YoG op 27-10-2012 17:59 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
Ik wil niet de fanboy uithangen maar heb verschillende kernels geprobeerd, wat betreft batterijduur vind ik de Phenomenal kernel echt de beste. Ik gebruik de medium versie en die haalt op een accu toch een uur meer scherm aan tijd. En ik merk verder niet dat ie vastloopt of dat zwaardere apps moeilijker draaien.

Heb gisteren de nieuwe wanam icm de nieuwe phenom geinstalleerd, kijken hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dorimanx hier, na die ene crash nooit meer een crash gehad. Ik merk wel dat afentoe (als 2x afentoe is) de grafische chip half uit blijft staan ofzo. Dan gaat elk HD-filmpje haperen. Na rebooten gaat het weer goed.

Verder merk ik geen effectief verschil, want of de batterij nu 20 of 30 uur meegaat, hij moet elke nacht aan de oplader.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Wat voor voodoo is dat dan? Stock 403, 404, NeatMod, CM, PA, stock+dorimanx kernels, nog nooit heb ik meer dan om en nabij de dag gehaald. Zelfs niet als ie uit staat bij wijze van spreken. Dat ding moet gewoon elke nacht aan de stroom.

edit:

Niet helemaal waar, ik haalde laatst 36 uur bedenk ik me nu. Was nog PA 2.16 + stock kernel. Weekendje weg, geen wifi, niet bellen, alleen wat foto's en (een paar) video's maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 29-10-2012 23:19 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Als je je telefoon niet of nauwelijks gebruikt en geen rare wakelocks hebt zal je batterij het best lang uithouden. Maar als je je telefoon ook echt gaat gebruiken zal die elke dag aan de lader moeten. Scherm verbruikt het meeste (zonder gekke drainers), dus als die bijna nooit aanstaat win je al een heleboel tijd.

Geen magie of wat dan ook, ligt gewoon aan het gebruik. (Governors en cpu min-max kunnen ook wel wat effect hebben maar niet heel veel, hebben we het al over gehad :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:16:
Dorimanx hier, na die ene crash nooit meer een crash gehad. Ik merk wel dat afentoe (als 2x afentoe is) de grafische chip half uit blijft staan ofzo. Dan gaat elk HD-filmpje haperen. Na rebooten gaat het weer goed.

Verder merk ik geen effectief verschil, want of de batterij nu 20 of 30 uur meegaat, hij moet elke nacht aan de oplader.

Wat voor voodoo is dat dan? Stock 403, 404, NeatMod, CM, PA, stock+dorimanx kernels, nog nooit heb ik meer dan om en nabij de dag gehaald. Zelfs niet als ie uit staat bij wijze van spreken. Dat ding moet gewoon elke nacht aan de stroom.

edit:

Niet helemaal waar, ik haalde laatst 36 uur bedenk ik me nu. Was nog PA 2.16 + stock kernel. Weekendje weg, geen wifi, niet bellen, alleen wat foto's en (een paar) video's maken.
Gewoon de originele 4.0.4. Ik zit bijv nu op 47 uur met 1,5 uur schermtijd en heb nog 64% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 01-10 13:58
Uren dat de telefoon op 1 acculading kan doen zegt allemaal helemaal niks.
Je kan een schermtijd van 4 uur hebben over 1 dag of over 4 dagen, schermtijd is het enige dat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan dat blijven zeggen, er blijven mensen zo gefocussed op 'bruto' tijd dat het niet eens meer grappig is

Alle toestellen tot nog toe die ik heb gehad hadden 3,5 á 4 uur schermtijd, als je speelt met de cpu / helderheid kan je er nog een half uurtje 'bijpersen'

Ik heb een collega die elke keer moet lachen als ik of een van de anderen de oplader aansluit overdag.
Hij heeft ook een magische S2, doet 4 dagen met zijn toestel
al eens een keer naar zijn verbruik gekeken, en blijkt dat hij 2 smsjes p/d verzend, 10 minuten belt en verder geen data / wifi gebruikt
Zo kan je ook trots zijn natuurlijk.

Gebruik kost energie, het scherm daarin de de grootste gebruiker.
Speciaal daarvoor heb ik extra accu's, en in bijna elke jas of tas wel een miniusb kabel, om ergens op te laden als het zou moeten.
Verder kijk ik niet naar verbruikers, wifi en data staan altijd aan, en gebruik ik geen memorymanagment.

de ene dag haal ik het zonder bijladen, de andere hangt het toestel een uurtje aan een usbpoort ergens, geen probleem, je leert ermee leven

( mijn laatste toestel wat langer dan één werkdag meeging was de N95, daarna altijd acccu's of laders meegenomen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik draait nu Revolt CM10/AOKP based, en volgens mij had ik dit probleem ook al met Stock ICS, misschien herkent iemand dit:

Ik werk nu 3 dagen met deze Samsung S2 en er blijft een punt waarop ik hem niet zo fijn vindt, en dat is de touchscreen. Ik had hiervoor een HTC Desire (eerste), en dat touchscreen was een stuk fijner. Om een voorbeeld te noemen, wanneer ik op Fok bijv. een pagina met 100 posts laad, en ik scroll er doorheen, dan kan ik bij mijn Desire perfect regelen hoe snel ik naar onderen of boven scroll. Regelen; door middel van je vinger langzaam of snel een 'wipe' te geven. Met 3 wipes achter elkaar scroll ik automatisch snel van boven naar onderen.

Bij mijn S2 gaat dit veel moeizamer, ik moet hier 9 wipes geven wil ik van boven naar onderen komen (Scroll stop scroll stop scroll stop scroll stop scroll 8)7 ). Ik kan hierbij ook helemaal niet goed de snelheid regelen, en vaak lijkt het ook net of dat hij mijn vinger beweging niet goed pakt. Ik geef bijv. een wipe en dan gebeurt er nauwelijks iets.

Dat wil niet zeggen dat ik met mijn S2 niet met 3 wipes helemaal naar beneden kan komen, als ik met mijn wijsvinger heel duidelijk 3 wipes achter elkaar naar beneden geef, gaat hij net zo snel naar beneden als met mijn Desire. Maar bij mijn Desire kan ik dit gewoon met mijn duim doen, zonder dat ik rekening moet houden met het perfect plaatsen van mijn vinger. Wat bij mijn S2 wel het geval is (waarvoor ik wel mijn wijsvinger moet gebruiken, met mijn duim lijkt het gewoon niet goed te lukken).

Nu heb ik in mijn JB rom de touchscreen sensivity al wat aangepast, maar dat haalt vrijwel niets uit.

Is dit een hardware matig probleem, of ligt dit aan de rom? Als dit aan de rom ligt, welke rom heeft dit dan niet? Ik heb dit probleem overigens met verschillende browsers, apps en filemanagers.

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 31-10-2012 13:12 . Reden: filmpje toegevoegd. ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het 3x fout invoeren van de pincode voor de sim heb je de PUK-code nodig, maar hoe zit het met het veegpatroon om je scherm te unlocken, zit daar ook een maximum aan voordat hij blokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:16:
Bij het 3x fout invoeren van de pincode voor de sim heb je de PUK-code nodig, maar hoe zit het met het veegpatroon om je scherm te unlocken, zit daar ook een maximum aan voordat hij blokkeerd?
Volgens mij wel. Maar als je daar over de limiet heen gaat kan je, meen ik, weer toegang krijgen door je google account gegevens in te vullen.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapzak schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Volgens mij wel. Maar als je daar over de limiet heen gaat kan je, meen ik, weer toegang krijgen door je google account gegevens in te vullen.
Dat van dat google account wist ik, maar hoeveel foute pogingen je kan doen heb ik via Google nog niet kunnen vinden, dat moet toch ergens bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Laatst een keer gehad toen m'n dochter bezig was, toen moest ik 30 sec. wachten voor ik het weer opnieuw kon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:15:
Laatst een keer gehad toen m'n dochter bezig was, toen moest ik 30 sec. wachten voor ik het weer opnieuw kon proberen.
Dat heb ik idd ook wel eens ergens gelezen, maar op een gegeven moment zou je foon toch blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Denk het ook, en ondanks m'n nieuwsgierigheid toch maar niet geprobeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik heb nu ook al enige tijd PA als firmware, maar wat zijn jullie ervaringen met 2.50 / 2.52?
Zelf heb ik nog 2.50 er op staat maar merk wel dat de telefoon geregeld vast loopt.
DPI is ingesteld op 220, maar maak ik bijvoorbeeld gebruik van Google Maps dan gaat het wel eens mis met de GPS die niet gevonden kan worden.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over PA, maar gezien de verhalen dat 2.52 ook niet echt stabiel is welke PA versie heeft bij jullie dan de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Strider schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:56:

Is dit een hardware matig probleem, of ligt dit aan de rom?
[video]
Elke CM gebaseerde Rom heeft dit. Al sinds het begin volgens mij. Hier klaagden meerderen over waaronder ik. Als je er echt niet mee kan leven zal je naar een Samsung-base moeten. Ik heb er mee leren leven, alhoewel ik er soms nog steeds echt last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:07:
[...]

Gewoon de originele 4.0.4. Ik zit bijv nu op 47 uur met 1,5 uur schermtijd en heb nog 64% over.
Gebruik je je telefoon ook? Of kijk je af en toe alleen hoe laat het is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op donderdag 01 november 2012 @ 00:26:
[...]

Gebruik je je telefoon ook? Of kijk je af en toe alleen hoe laat het is? :?
Ach, het gebruik verschilt van dag tot dag, de ene keer doe ik er 3 dagen mee en soms moet hij na 1,5 dag al aan de beademing. Ik game bijvoorbeeld niet, behalve Wordfeud dan, maar dat trekt geen zware wissel op de batterij. Vooral filmpjes vreten natuurlijk stroom.
Feit blijft dat iedereen zijn foon anders gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
SCARfaceE schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:18:
[...]

Elke CM gebaseerde Rom heeft dit. Al sinds het begin volgens mij. Hier klaagden meerderen over waaronder ik. Als je er echt niet mee kan leven zal je naar een Samsung-base moeten. Ik heb er mee leren leven, alhoewel ik er soms nog steeds echt last van heb.
Hmm volgens mij heb je gelijk, ik heb net ook een resurrection rom geprobeerd die het ook al had. Mijn stock ICS rom doet dit wel smoother, maar het is nog steeds niet zo smooth als mijn Desire.

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 01-11-2012 11:37 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:15

Arjan A

Cenosillicafoob

Strider schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:36:
[...]

Hmm volgens mij heb je gelijk, ik heb net ook een resurrection rom geprobeerd die het ook al had. Mijn stock ICS rom doet dit wel smoother, maar het is nog steeds niet zo smooth als mijn Desire.
Klopt, dit is echt bloedirritant op CM. Elke maand ofzo doe ik weer een poging om CM erop te zetten, en elke keer weer blijkt dit een van de grote irritaties te zijn. Dat ze dat nog steeds niet hebben opgelost...
En als ik dan toch bezig ben: Al sinds ik mijn SGS2 heb (1,5 jaar) kan CM niet switchen naar het snelste wifi-netwerk. Of uberhaupt binnen een kwartier overstappen op wifi (bijv. als ik thuis kom).
Andere ergernissen zijn de lompe tikgeluiden (in elke CM die probeer), MTP, geen goede muziekplayer....
Pluspunt blijft natuurlijk dat ze nieuwere Android-releases leveren dan de stock-based roms.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
Ik heb sinds ik op PA 2.22 en nu PA 2.52 zit last van het probleem dat de youtube app gestopt is met werken zodra ik hem opstart. Hierna lijken ook systeemservices te stoppen en moet ik mijn toestel rebooten. Zelfs als ik youtube via de launcher (Trebuchet) of via apps instellingen probeer te verwijderen crasht het systeem. Is hier een oplossing voor of moet ik youtube via de browser blijven gebruiken zoals ik nu doe?

En is er een manier om in PA 2.52 de instellingen en gmail apps als normale phone apps te krijgen, kon eerder met 1 klik namelijk de interface op phone zetten (hybrid off). Echter als ik dat nu blijven gmail en instellingen op tablet ui staan. Met die balk aan de linker kant en dan rechts het submenu. De letters zijn mij te klein 8)7 Opgelost. In de Paranoid settings op app specifiek zoeken en dan die te resetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Hompu op 01-11-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik las vandaag over de rom Jelly Bam. Een Rom die een mix is van cm10, PA en aopk. Heeft iemand hier al ervaringen met deze rom?

http://www.androidworld.n...d-3-rom-1-spacedroid.html

[ Voor 32% gewijzigd door MetalManic op 02-11-2012 00:15 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
MetalManic schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:42:
Ik las vandaag over de rom Jelly Bam. Een Rom die een mix is van cm10, PA en aopk. Heeft iemand hier al ervaringen met deze rom?

http://www.androidworld.n...d-3-rom-1-spacedroid.html
Ja ik heb het er nu opzitten. :)

Fijne ROM, stabiel. Kan 'm instellen naar wens.

Batterij ben ik nog niet helemaal tevreden over, maar je kan natuurlijk je performance profiel aanpassen. Heb m nu op peasusq staat en dit lijkt al beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Is er al een ROM waar Project Butter op is uitgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:49:
Is er al een ROM waar Project Butter op is uitgewerkt?
Nee, er zijn nog geen benodigde (hwcomposer) drivers door Samsung beschikbaar gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Dat wordt dus wachten op de eerste JB Samsung ROM. Iemand een idee wanneer die uitkomt? Via Google vind ik wel dat ie er komt, maar niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:53:
Dat wordt dus wachten op de eerste JB Samsung ROM. Iemand een idee wanneer die uitkomt? Via Google vind ik wel dat ie er komt, maar niet wanneer.
Ergens in november zou de uitrol starten, dus hopelijk nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Man man man, Samsung is zo een waardeloos bedrijf wat betreft vrijgeven van sources. Loop al maanden te pielen met half werkende roms. Echt een gezeur. LG Nexus here I come..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:05:
Man man man, Samsung is zo een waardeloos bedrijf wat betreft vrijgeven van sources. Loop al maanden te pielen met half werkende roms. Echt een gezeur.
Zijn bijzonder weinig dingen die niet (goed) werken op de recente JB Rom's imho. Zeker niet de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 01-10 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

gebruikershaes schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:05:
Man man man, Samsung is zo een waardeloos bedrijf wat betreft vrijgeven van sources. Loop al maanden te pielen met half werkende roms. Echt een gezeur. LG Nexus here I come..
De officiële roms werken anders prima. Alles werkt. Als tweaker loop je nu eenmaal dit soort risico's. ;)
Wat betreft LG... ik zou hier toch nog even over nadenken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:51:
[...]

De officiële roms werken anders prima. Alles werkt. Als tweaker loop je nu eenmaal dit soort risico's. ;)
Wat betreft LG... ik zou hier toch nog even over nadenken.
Voor mij idd ook alleen officiële roms, dat bijvoorbeeld icoontjes er bij een nieuwe rom iets anders uitzien kan mij totaal niet boeien, het gaat mij om de functionaliteit van de foon en dat alles doet wat ik wil.
Ben geen heavy user en misschien niet zo kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 22:17

PBP

Brad Pitt schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:34:
[...]

Zijn bijzonder weinig dingen die niet (goed) werken op de recente JB Rom's imho. Zeker niet de helft.
Het is ook verre van stabiel. Ik heb CM10 een paar dagen geprobeerd maar er zitten nog wel irritante dingetjes in. Sim pincode moest ik op de haverklap opnieuw invoeren, telefoon die uitviel of enorm traag werd na een dag. Toen maar weer terug gegaan naar CM9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 08:52
PBP schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:22:
[...]

Sim pincode moest ik op de haverklap opnieuw invoeren,
Ah! Dat is een CM10 probleem? :$
Dit is het enige probleem waar ik nog last van had. Ik heb zelf het vermoeden dat het met het switchen van wifi > 3g te maken heeft, elke keer als ik van huis weg ging moest ik de pincode opnieuw intypen (waar ik uren later achter kwam). Nadat ik de app 'Y5 battery saver' heb verwijderd (bespaart accu door wifi alleen in te schakelen bij bekende mobiele masten) ben ik het nog niet weer tegengekomen.

Traagheid merk ik verder niet, ben op zich tevreden. Accuduur was de eerste dagen prut en als ik Youtube aan het kijken was aan de (normale Samsung-) oplader liep de accu nog steeds leeg. Dat laatste is na een paar reboots ook spontaan verholpen.

Ik vertrouw CM10 nog niet helemaal, maar de laatste week loopt het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
PBP schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:22:
[...]

Het is ook verre van stabiel. Ik heb CM10 een paar dagen geprobeerd maar er zitten nog wel irritante dingetjes in. Sim pincode moest ik op de haverklap opnieuw invoeren, telefoon die uitviel of enorm traag werd na een dag. Toen maar weer terug gegaan naar CM9 :P
Hoe lang geleden heb je CM10 geprobeerd? Traag wordende telefoon klinkt als de memory leak, die er een tijd inzat. Het geheugen liep daarbij vol, waardoor alles heel traag werd. De memory leak is al een paar weken geleden opgelost. Opnieuw in moeten voeren van de pincode ligt aan RIL crashes -en die zijn jammer genoeg niet opgelost. Er zijn wel een aantal dingen die je kunt doen om RIL crashes tegen te gaan. Bij mij werkte het draaien van een (aangepaste) Siyah kernel goed: geen crash meer gehad. Dit zal niet bij iedereen werken, omdat het probleem met de RIL ook provider- en locatie afhankelijk is. Voor een echte oplossing is het wachten op een Samsung 4.1 en de kernel sources.
Als je geen last heb van de RIL crashes, is CM10 imo een prima draaiende rom. En dat is een topprestatie van de developers, die niet beschikken over een officiële of gelekte rom, sources, drivers of documentatie vanuit Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 22:17

PBP

Een aantal weken geleden geprobeerd. Het meest stoorde mij die pincode, dus als dat nog niet gefixt is stap ik voorlopig niet over. Was het sowieso al niet meer van plan totdat Samsung zelf Jellybean uitbrengt. Wil gewoon een snelle stabiele telefoon dus geen zin om te blijven experimenteren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Arjan A schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:00:
[...]

Klopt, dit is echt bloedirritant op CM. Elke maand ofzo doe ik weer een poging om CM erop te zetten, en elke keer weer blijkt dit een van de grote irritaties te zijn. Dat ze dat nog steeds niet hebben opgelost...
En als ik dan toch bezig ben: Al sinds ik mijn SGS2 heb (1,5 jaar) kan CM niet switchen naar het snelste wifi-netwerk. Of uberhaupt binnen een kwartier overstappen op wifi (bijv. als ik thuis kom).
Andere ergernissen zijn de lompe tikgeluiden (in elke CM die probeer), MTP, geen goede muziekplayer....
Pluspunt blijft natuurlijk dat ze nieuwere Android-releases leveren dan de stock-based roms.
Vreemd zeg, mijn zus haar Samsung S2 met nog Android 2.3.6. scrolt stukken beter als mijn S2 met JB.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Strider schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:11:
[...]

Vreemd zeg, mijn zus haar Samsung S2 met nog Android 2.3.6. scrolt stukken beter als mijn S2 met JB.
Ik vind dat niet vreemd. JB is nog niet met Samsung resources vrijgegeven, zodat het een door ontwikkelaars zelf geimplementeerde scrolling methode is. Als je 4.0.4 vergelijkt met 2.3.6 dan merk je nagenoeg geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bij mij draait ics icm scrollen ook niet top. Ik ga er nu een GB rom opzetten, als het dan nog steeds niet zo vloeiend is, stuur ik hem wel op.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35
Ik draai nu Jellybam (1 nov build) met de dorimanx 7.8 kernel. Ik ben al een tijdje fan van de dorimanx kernels, dus dat is niet echt iets nieuws, maar Jellybam heeft me aangenaam verast. Klein beetje bloated, maar daarentegen ben je verzekerd dat je niks mist aan customizing. Desondanks wel lekker rap en stabiel! Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
laatste zip van CM10 kan niet worden geinstalleerd bij mji; maw een softbrick, alweer. Olé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
Wat mij nou nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende:

Ik heb een S2 met chainfire mod en ICS. Nu wil ik graag naar de nieuwste nederlandse firmware. Dat betekent dat ik weer een nieuwe chainfire kernel of Siyah kernel nodig heb. Via CWM kan ik die nieuwe kernel flashen... maar wanneer zet ik dan de nieuwe firmware/ROM erop? En kan dat ook met CWM? Of moet ik eerst de nieuwe firmware flashen en dan daarna pas de nieuwe bijpassende kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 23:13
Eerst nieuwe ROM flashen en daarna een nieuwe kernel. De officiele ROM update overschrijft nl. je bestaande kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Strider schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:12:
Bij mij draait ics icm scrollen ook niet top. Ik ga er nu een GB rom opzetten, als het dan nog steeds niet zo vloeiend is, stuur ik hem wel op.
Zo, ik ben er eindelijk uit waarom ik met mijn Samsung S2 niet fijn kan scrollen op websites, apps etc. De touch screen responsiveness van ICS en Jelly Bean is gewoon ruk.

Ik heb vanmiddag Gingerbread erop gezet, en mijn touchscreen voelt weer heerlijk snel en direct aan. Daarna heb ik ICS 4.0.4 erop gezet, en mijn S2 touchscreen reageert meteen iets minder. Daarna heb ik Jelly Bean nog eens geprobeerd, en daar was het effect vergelijkbaar met ICS 4.0.4.

Gingerbread en ICE zijn beide stock roms. Natuurlijk ook een filmpje van gemaakt:

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik draai al een tijdje Cyanogenmod 9 stable en de nightlies maar het valt me op dat de signaalsterkte van het mobiele netwerk nooit hoger dan -89dBm is (het is een negatief getal, dus dat hij bijvoorbeeld tegen -65dBm aan zit). Zelfs in situaties waarbij ik direct naast de antenne van mijn provider sta (bijvoorbeeld met een femtocel), blijft hij op -89dBm hangen, wat natuurlijk niet klopt.

Weet iemand of dit een bug is of dat ik ermee moet 'leren leven'? :)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 04-11-2012 23:05 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat lompe scrollen zoals hierboven heb ik ook, was alweer vergeten dat dat vroeger lekkerder ging.
JB (ParanoidAndroid/CM10) hier.

Ik heb nog een ergernis met die audioplayer van CM/PA, Apollo. Hij is al een eeuw 1.0, waarom krijgt die nooit een update?
  1. Apollo crasht gemiddeld eens per uur. Heel irritant als je auto zit te rijden en muziek speelt via bluetooth.
  2. Ook als je na de crash Apollo opnieuw opstart, dan heeft je telefoon nog wel bluetooth verbinding, maar de muziek speelt via je phonespeaker. Irritant.
  3. Als je NavFree autonavigatie gebruikt, dan wordt de muziek van Apollo over de autospeakers steeds gedimt, en dan hoor je de stem van NavFree door je telefoon. Waarom gaat dit niet ook over bluetooth?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
Sando schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:07:
Dat lompe scrollen zoals hierboven heb ik ook, was alweer vergeten dat dat vroeger lekkerder ging.
JB (ParanoidAndroid/CM10) hier.

Ik heb nog een ergernis met die audioplayer van CM/PA, Apollo. Hij is al een eeuw 1.0, waarom krijgt die nooit een update?
  1. Apollo crasht gemiddeld eens per uur. Heel irritant als je auto zit te rijden en muziek speelt via bluetooth.
  2. Ook als je na de crash Apollo opnieuw opstart, dan heeft je telefoon nog wel bluetooth verbinding, maar de muziek speelt via je phonespeaker. Irritant.
  3. Als je NavFree autonavigatie gebruikt, dan wordt de muziek van Apollo over de autospeakers steeds gedimt, en dan hoor je de stem van NavFree door je telefoon. Waarom gaat dit niet ook over bluetooth?
Als ik je 1 goede tip mag geven:

Stap over op PowerAmp http://powerampapp.com/

Beste aankoop in de PlayStore die ik gedaan heb!
Geweldige geluidskwaliteit en snel, te skinnen via downloadable skins etc.
The equalizer is ongeevenaard in vergelijking to GS2 player, Play music etc. :D
Speelt ook nog eens bijna alles af wat er aan formaten is.

Apollo is niets meer dan een ripoff van Google Play Music app en wordt niet meer up to date gehouden zoals je zelf bent achter gekomen!

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:03
Even uit mn andere topic ... maar kan iemand me helpen?
De batterij gaat zo snel leeg, ik heb er niks aan.
(en hij heeft niet door hoe snel hij leeg gaat, alleen als ik hem reset heb ik de nieuwe accuwaarde).

Ik heb mn telefoon via marktplaats gekocht ... dus weet niet of ik garantie heb.
michel3vb schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:19:
Ik ben ook weer een ervaring rijker met de Galaxy S2. Sinds paar weken het probleem dat mijn S2 denkt dat die nog wordt opgeladen (laad icoon) terwijl dat niet zo is. Zo nu en dan gaat de batterij ook knipperen wat zou beteken dat mijn usb connector kortsluiting maakt.
Vanochtend dus naar een Samsung service point gegaan en daar het probleem voor gelegd. Kreeg een RMA formulier mee en aan het eind van de middag kon ik m'n toestel weer ophalen. Na werk (stage) m'n toestel weer gaan halen en toen bleek dat de beste monteur alleen mijn S2 had geflasht. Probleem was volgens hem daarmee verholpen :|
Zojuist via de laptop een aantal bestanden terug gezet op de S2. Ik disconnect de S2 en je raad het al, het probleem doet zich opnieuw voor :(
Batterij ging weer "opladen" en even later ging het batterij icoontje weer knipperen.

Morgen maar weer terug en dan vragen of ze meer willen dan dan alleen flashen, want de rom is echt het probleem niet
Ik heb dit probleem nu ook! Weet iemand hoe je dit kunt oplossen??

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/706/screenshot2012110416371.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/9673/screenshot2012110416372.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
maurits82 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:40:
Even uit mn andere topic ... maar kan iemand me helpen?
De batterij gaat zo snel leeg, ik heb er niks aan.
(en hij heeft niet door hoe snel hij leeg gaat, alleen als ik hem reset heb ik de nieuwe accuwaarde).

Ik heb mn telefoon via marktplaats gekocht ... dus weet niet of ik garantie heb.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoals zo vaak al aangegeven: Better battery stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:44:
Zoals zo vaak al aangegeven: Better battery stats.
Het is inderdaad een zeer handige app maar voor dit specifieke probleem denk ik niet bepaald geschikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:49:
[...]

Het is inderdaad een zeer handige app maar voor dit specifieke probleem denk ik niet bepaald geschikt ;)
Ik lees in zijn post: batterij gaat heel snel leeg. Verder screenshots die niets zeggen. Ik weet niet hoe het toestel gebruikt wordt...

Ah, zie het al, het gaat om het connector probleem :P

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-11-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 01-10 13:58
maurits82 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:40:

[afbeelding]

[afbeelding]
USB connector schoonmaken, met een tandenborstel schijnt het goed te doen zijn.
Wel even de batterij eruit halen.
Als dat niet werkt, heb je misschien wel een hardware probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:03
CRXed schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:55:
[...]

USB connector schoonmaken, met een tandenborstel schijnt het goed te doen zijn.
Wel even de batterij eruit halen.
Als dat niet werkt, heb je misschien wel een hardware probleem....
Thanx!

Het schoonmaken werkte niet.
Naar de samsung service point gelopen. ... binnen 5min was er een nieuw onderdeel ingezet en ik stond weer op straat!

Hulde voor Vodafone met zijn Samsung Service Point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
hoe kom ik erachter of de PA roms deodexed is? dit in verband met de 4.2 apps die ik wil Flashen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:05:
hoe kom ik erachter of de PA roms deodexed is? dit in verband met de 4.2 apps die ik wil Flashen.
Is 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
MetalManic schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:05:
Bijna alle custom roms zijn deodexed. Als je het wil controleren kan je vaak de TS van waar je de rom vandaan hebt doorlezen (staat het vaak wel in genoemd), maar anders kan je kijken in /system/app. Als daar voor elke apk die er staat ook een .odex bestand staat, is de rom odexed. Als dat niet zo is, is hij deodexed (ontdaan van odex bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

FreshMaker schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 06:05:
Je kan dat blijven zeggen, er blijven mensen zo gefocussed op 'bruto' tijd dat het niet eens meer grappig is

Alle toestellen tot nog toe die ik heb gehad hadden 3,5 á 4 uur schermtijd, als je speelt met de cpu / helderheid kan je er nog een half uurtje 'bijpersen'

Ik heb een collega die elke keer moet lachen als ik of een van de anderen de oplader aansluit overdag.
Hij heeft ook een magische S2, doet 4 dagen met zijn toestel
al eens een keer naar zijn verbruik gekeken, en blijkt dat hij 2 smsjes p/d verzend, 10 minuten belt en verder geen data / wifi gebruikt
Zo kan je ook trots zijn natuurlijk.

Gebruik kost energie, het scherm daarin de de grootste gebruiker.
Speciaal daarvoor heb ik extra accu's, en in bijna elke jas of tas wel een miniusb kabel, om ergens op te laden als het zou moeten.
Verder kijk ik niet naar verbruikers, wifi en data staan altijd aan, en gebruik ik geen memorymanagment.

de ene dag haal ik het zonder bijladen, de andere hangt het toestel een uurtje aan een usbpoort ergens, geen probleem, je leert ermee leven

( mijn laatste toestel wat langer dan één werkdag meeging was de N95, daarna altijd acccu's of laders meegenomen )
Bizarre trouwens, dat ik juist Siyah erop had met 4.03 stock (met aanpassingen), lagere voltages, lagere brightness, etc, echter nu met stock 4.04, stock kernel met root (paar services natuurlijk eruit) gaat mn accu inc scherm tijd duidelijk langer mee. Over de 4 uur haal, haal ik nu ook trouwens weer :)

Ben benieuwd of JB meer gaat brengen. Merkwaardig ook dat AMOLED ondanks zoveel mogelijk zwart schermen, de display niet langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

Mensen heb een probleem. Wegens aanhoudende crashes van Chrome en Whatsapp onder 4.0.4 (stock) wil ik mijn telefoon terugzetten naar 4.0.3 die probleemloos werkte. Alleen kan ik de juiste firmware niet meer vinden, sammobile site werkt niet meer. Dit merkte ik pas nadat mijn telefoon gewiped was...

Ik gaat om de XEN versie , toestel is van Vodafone.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
WhySoSerious schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:22:
Mensen heb een probleem. Wegens aanhoudende crashes van Chrome en Whatsapp onder 4.0.4 (stock) wil ik mijn telefoon terugzetten naar 4.0.3 die probleemloos werkte. Alleen kan ik de juiste firmware niet meer vinden, sammobile site werkt niet meer. Dit merkte ik pas nadat mijn telefoon gewiped was...

Bij voorbaat dank!
En wat geeft jou het idee dat de crashes door 4.0.4 zouden komen? Ik heb zelden last van crashes namelijk, en mocht er eens iets crashen dan is dat 9 van de 10 keer een beta versie van een app of een mod die ik geinstalleerd heb...

Verder kan je alle versies op XDA ook vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
WhySoSerious schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:22:

Bij voorbaat dank!
Laatste XEN versie voor 4.0.4 is volgens mij I9100 XWLPD --> I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip
Pagina: 1 ... 91 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.