Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:04:
[...]

En wat geeft jou het idee dat de crashes door 4.0.4 zouden komen? Ik heb zelden last van crashes namelijk, en mocht er eens iets crashen dan is dat 9 van de 10 keer een beta versie van een app of een mod die ik geinstalleerd heb...

Verder kan je alle versies op XDA ook vinden.
Omdat ik dezelfde apps met dezelfde regelmaat gebruikte en het werkte toen perfect, na de update viel het mij op dat het toestel veel vasthing, onder 4.0.3 nooit gehad.
gwystyl schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:04:
[...]

Laatste XEN versie voor 4.0.4 is volgens mij I9100 XWLPD --> I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip
Bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap ik niet, je wilde toch specifiek 4.03?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Correct, maar aangezien ik net een custom ROM probeerde te installeren komt de telefoon niet voorbij het S2 scherm. Dan maar officiele firmware terug erop en vanuit daar verdergaan.

Scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:14:
Correct, maar aangezien ik net een custom ROM probeerde te installeren komt de telefoon niet voorbij het S2 scherm. Dan maar officiele firmware terug erop en vanuit daar verdergaan.
Ah okay :) De genoemde firmware ook bij mijn broer op zijn SGS2 gezet en nog geen klachten gehoord.
Scherp ;)
Koffie ftw hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Phew, start tenminste weer op. Nu eens rustig op zoek naar de juiste firmware. Brad en styl, bedankt voor jullie snelle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Heb sinds gister een S2 dus lees hier mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Brad Pitt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:11:
[...]

Snap ik niet, je wilde toch specifiek 4.03?
Dat is de firmware die ik noemde ook. Misschien had ik er neer moeten zetten 'de laatste firmware vòòr 4.0.4 (dus 4.0.3)' is volgens mij XWLPD. Nu ik het teruglees is het verwarrender dan hoe het vanochtend in mijn hoofd zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:23:
Dat is de firmware die ik noemde ook. Misschien had ik er neer moeten zetten 'de laatste firmware vòòr 4.0.4 (dus 4.0.3)' is volgens mij XWLPD. Nu ik het teruglees is het verwarrender dan hoe het vanochtend in mijn hoofd zat :)
Okay my bad. Wilde juist 4.04 op mijn broers telefoon zetten en ik dacht dat dit dat ook was. Zo zie je maar :P
(voor de duidelijkheid, heb GT-I9100_XEN_I9100XWLPD_I9100XXLPW_I9100XENLP5.tar geflashed)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 07-11-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Voor de liefhebbers van alternatieve kernels is Siyah 5.0i al enkele dagen beschikbaar. Imo beste kernel naast de stock kernels. De dev gaat nog een poosje doorontwikkelen :) (hij was eerst van plan om van 5.0 zijn laatste S2 kernel te maken).

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:21:
Voor de liefhebbers van alternatieve kernels is Siyah 5.0i al enkele dagen beschikbaar. Imo beste kernel naast de stock kernels. De dev gaat nog een poosje doorontwikkelen :) (hij was eerst van plan om van 5.0 zijn laatste S2 kernel te maken).
Deze kernel i.c.m. PegasusQ draait inderdaad zeer goed. Veel stabieler dan die brakke Dorimanx (imho) en super smooth :)

[Edit] Plus hij is naar wens absurd snel en ook de idle drain vannacht was weer eens ouderwets goed:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/siyah5drain.jpg
<clickable>
Waarmee niet beweerd wordt dat dit met een andere Rom/kernel niet kan hè, ben er zelf gewoon blij mee :P

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 08-11-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
@Brad heb je die pegasusq via xda? zou het gebruik van alleen die kernel ook al resultaten opleveren? Ik ga hem er in ieder geval op knallen :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:29:
@Brad heb je die pegasusq via xda? zou het gebruik van alleen die kernel ook al resultaten opleveren? Ik ga hem er in ieder geval op knallen :-)
Governors zitten gewoon in de kernel zelf hoor. Geloof dat deze default is. Draaide normaal altijd ondemand maar zag dat die in deze kernel altijd maar 1 core gebruikt. PegasusQ gebruikt er als het "nodig" is twee. Niet dat je daar veel van zal merken of wellicht draaide ondemand vanwege teveel rommelen maar met 1 core, maar vind de snelheid/stabiliteit/accuduur wel best zo :) Al keldert de accu wel bij gebruik van de telefoon, maar ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 08-11-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Misschien erg noob achtig maar ik kan de download niet vinden via Google... :-(

maar thanks voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

SCARfaceE schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:21:
Ben zelf overgestapt naar Dorimanx, hij neemt de beste onderdelen van Siyah over en de ontwikkelaar van Siyah is ook in het topic te vinden.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:35:
Misschien erg noob achtig maar ik kan de download niet vinden via Google... :-(
http://www.gokhanmoral.com/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
thanks. Voorheen dl-de ik ze volgens mij altijd van xda. Maar heb m nu en ga nu flashen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35
GieltjE schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:36:
[...]

Ben zelf overgestapt naar Dorimanx, hij neemt de beste onderdelen van Siyah over en de ontwikkelaar van Siyah is ook in het topic te vinden.
Ik wissel ze al een aantal maanden af en toe af. Over het algemeen is Siyah stabieler (minder problemen met Wifi, GPS, FC etc) maar Dorimanx is net wat meer responsive. Dorimanx update gewoon heel vaak waardoor er af en toe een rotte appel tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Brad Pitt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:33:
[...]

Al keldert de accu wel bij gebruik van de telefoon, maar ja.
Heb ik ook altijd. Daarnet 5 min twitter gelezen en was ook 5% batterij kwijt.
En dan zit ik mijn screen brightness nog op het laagste...

Snap niet goed wat je batterij op zo'n moment doet leeglopen. CPU en GPU moeten toch niet op volle toeren draaien om twitter te kunnen lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
GieltjE schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:36:
[...]

... en de ontwikkelaar van Siyah is ook in het topic te vinden.
Ja maar echt lovend is hij niet over de kernel van Dorimanx. Ik citeer: "non-functioning & non-sense noob-magnet features".

Achja mij boeit het niet en jou waarschijnlijk ook niet. Mooi dat dori voor jou lekker werkt, bij mij is 'ie echt crap :P. Ik blijf nog wel even bij Siyah. Wanneer de RIL crashes zijn opgelost zal ik wel weer de stock kernel uitproberen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
iemand al die 4.2 Gapps geflashed? Zo ja, welke en ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:56
hallo allemaal...
even een vraagje:

mijn s2 draaid nog op 2.3...en op zich werkt hij prima hoor maar ik ben wel erg benieuwd of bijvoorbeeld het batterijverbruik beter wordt met de opdate naar 404...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frank.. schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:20:
mijn s2 draaid nog op 2.3...en op zich werkt hij prima hoor maar ik ben wel erg benieuwd of bijvoorbeeld het batterijverbruik beter wordt met de opdate naar 404...
Als je nu 1/2 dagen gebruik haalt met een scherm-aan tijd van een uurtje of 4 zal je niets gaan winnen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Brad Pitt schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:23:
[...]

Als je nu 1/2 dagen gebruik haalt met een scherm-aan tijd van een uurtje of 4 zal je niets gaan winnen nee.
Mwah, ik denk dat 1/1 dag of 1 1/2 dag ook wel mogelijk moet zijn hoor ;)
Kenny1001 schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:19:
iemand al die 4.2 Gapps geflashed? Zo ja, welke en ervaringen?
Ik draai de nieuwe galerij+camera (voor video de 'oude' camera gebruiken). Gmail 4.2 had ik al een tijdje. De nieuwe deskclock werkt bij mij niet omdat ik geen JB draai.

[ Voor 36% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-11-2012 10:25 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Brad Pitt schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:23:
[...]

ok! bedankt voor je snelle reactie!
ik zag al wel dat de menu`s een beetje overzichtelijker zijn...maarja als dat het enige is ;-)
of gaat de performance ook wat vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:24:
Mwah, ik denk dat 1/1 dag of 1 1/2 dag ook wel mogelijk moet zijn hoor ;)
Er staat dan ook 1/2 dagen hè, als in 1 of 2 dagen... :P
frank.. schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:30:
[...]
of gaat de performance ook wat vooruit?
Vind dat niet echt merkbaar nee. Draai het ook vooral vanwege het "mooie" (en leuke, en nieuwe, etc. ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik draai op het moment I9100XWLPI (Android 4.0.3) met bijbehorende CF-Root en JKay mod, vooral vanwege JKay. Als ik nu in het software-update menu laat zoeken naar software-updates, wil hij 67 mb gaan downloaden. Dit lijkt me wat weinig voor een update naar 4.0.4, maar ik vraag me af wat de update precies inhoudt.
Als ik deze update download en installeer, zou de JKay mod dan blijven werken en zal ik root-toegang behouden? De root-toegang kan ik eventueel makkelijk weer terug krijgen door een andere CF-Root of Siyah te flashen, maar ik ben benieuwd of JKay nog werkt.

JKay's mod wijzigt de volgende bestanden: Settings.apk, SystemUI.apk, framework-res.apk, Ext.jar and Android.Policy.jar. Er zit een dikke kans in dat in ieder geval één van die bestanden aangepast wordt door de update.

Weet iemand dit toevallig?

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 12-11-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ondersteunt ons toestel tegenwoordig niet ook incremental updates? In dat geval zou het zomaar zo kunnen zijn dat de betreffende update toch 4.0.4 is. En in dat geval zal Jkay niet meer werken.

Overigens mis ik Jkay niet (meer). De Lidroid toggles zijn minstens zo goed. Het grootste wennen was het lockscreen (ik gebruikte glass) en de mogelijkheid om alleen na een reboot een beveiligde unlock uit te voeren.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:49:
Ondersteunt ons toestel tegenwoordig niet ook incremental updates? In dat geval zou het zomaar zo kunnen zijn dat de betreffende update toch 4.0.4 is. En in dat geval zal Jkay niet meer werken.

Overigens mis ik Jkay niet (meer). De Lidroid toggles zijn minstens zo goed. Het grootste wennen was het lockscreen (ik gebruikte glass) en de mogelijkheid om alleen na een reboot een beveiligde unlock uit te voeren.
Ik gebruik drie ringen met snelkoppelingen van JKay's ICS lockscreen, maar ik merk dat ik ook vaak unlock en dan de snelkoppeling op mijn home scherm pak.

Ik heb nu paranoid android 2.54 als second rom (had blijkbaar siyah 5.0i ipv CF-Root), en daarin kan je drie snelkoppelingen instellen op het lockscreen. Dat vind ik toch net te weinig. Voor de toggles zijn Lidroid of CM10 of Paranoid Android toggles inderdaad net zo goed. Ik ga nog even kijken of Lidroid werkt met de laatste odexed 4.0.4, want ik wil zo dicht mogelijk bij de originele Samsung rom blijven aangezien het mijn werk-telefoon is.

Ik heb maar even de proef op de som genomen en de update gedownload. Ik krijg wel een update-scherm bij de volgende herstart, maar hij stopt dan erg snel en start opnieuw op. Eénmaal terug opgestart komt er een melding dat het toestel niet bijgewerkt kan worden, en dat ik via KIES moet kijken of er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
gwystyl schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:57:
[...]

Ik heb nu paranoid android 2.54 als second rom (had blijkbaar siyah 5.0i ipv CF-Root), en daarin kan je drie snelkoppelingen instellen op het lockscreen. Dat vind ik toch net te weinig. Voor de toggles zijn Lidroid of CM10 of Paranoid Android toggles inderdaad net zo goed. Ik ga nog even kijken of Lidroid werkt met de laatste odexed 4.0.4, want ik wil zo dicht mogelijk bij de originele Samsung rom blijven aangezien het mijn werk-telefoon is.
Als je dicht bij een standaard ROM wil blijven, kies dan voor Wanam of NEAT. Beiden stock met alleen (lichte) performance tweaks, root, busybox en CWM. Nagenoeg alle mods die je later wil toepassen zijn geschikt voor deze twee ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:58:
[...]

Deze kernel i.c.m. PegasusQ draait inderdaad zeer goed. Veel stabieler dan die brakke Dorimanx (imho) en super smooth :)

[Edit] Plus hij is naar wens absurd snel en ook de idle drain vannacht was weer eens ouderwets goed:

[afbeelding]
<clickable>
Waarmee niet beweerd wordt dat dit met een andere Rom/kernel niet kan hè, ben er zelf gewoon blij mee :P
Toch even een vraagje nav deze post: Ik heb onlangs PACman ROM geprobeerd, een mix van 3 (populaire) ROMS (Paranoid, AOKP en Cyanogen 10), maar ik had daarin last van een vervelende battery drain (en dat heb ik met álle CM ROMS overigens). Zou het veel schelen als ik Siyah 5.0 (ik zie dat 5.0.1 uit is voor de SGS2) installeer in combinatie met die ROM? Want vond de PACman ROM wel heel fijn werken namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 21:42
De officiele samsung jelly bean komt deze maand toch ook voor de s2?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:03:
[...]

Als je dicht bij een standaard ROM wil blijven, kies dan voor Wanam of NEAT. Beiden stock met alleen (lichte) performance tweaks, root, busybox en CWM. Nagenoeg alle mods die je later wil toepassen zijn geschikt voor deze twee ROMs.
Wanam heb ik een tijd gedraaid, maar die vond ik uiteindelijk weinig toevoegen op de standaard rom. Ik zal wel weer eens kijken wat de reacties op de huidige Wanam en NEAT roms zijn. Op een gegeven moment update Wanam zo vaak dat er een veel te brakke rom overbleef. Als hij inmiddels wat langer test en misschien wat bugfixes toepast in plaats van steeds de laatste source te pakken is het misschien wel een optie.
Ik vang mijn flash-verslaving op het moment op door naast XWLPI dualboot een andere rom te draaien; afgelopen weekend bijvoorbeeld JellyBam, ParanoidAndroid en ResurrectionRemix getest.
JellyBam vind ik wat overweldigend, met ongeveer alle opties van ParanoidAndroid, CM10 en AOKP. Hierdoor zijn een heleboel opties mogelijk, maar die zitten overal en nergens verstopt.
ParanoidAndroid vind ik wel mooi omdat het echt een toegevoegde waarde heeft door het per-app instellen van de dpi en telefoon/phablet/tablet mode.
ResurrectionRemix heb ik er nu op zitten. Volgens mij is dat vrij kaal AOKP. Het ziet er netjes en volledig uit. Ik heb nu 5 shortcuts op het lockscreen staan, dus hier kan ik aardig mee uit de voeten.

Ik draai nu overdag gewoon de standaard rom, en in mijn vrije tijd mag ik van mezelf klooien met de second rom :)
Qosmic schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:24:
De officiele samsung jelly bean komt deze maand toch ook voor de s2?
Voor de S III wel, voor de S II verwacht ik m eerder in (eind) december

[ Voor 71% gewijzigd door gwystyl op 12-11-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:57:
Ik heb nu paranoid android 2.54 als second rom (had blijkbaar siyah 5.0i ipv CF-Root), en daarin kan je drie snelkoppelingen instellen op het lockscreen. Dat vind ik toch net te weinig.
Bedoel je de snelkoppelingen zoals hier onder? Dat zijn er dan toch 5 :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-12-13-55-42.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik draai sinds een goede week weer Wanam. Gewoon de laatste, 12.7 (?). Daarvoor heb ik enige maanden SpeedWizz op mijn telefoon gehad. Was ik uitermate tevreden over totdat er teveel mods die ik graag wilde hebben op kreeg, die niet helemaal goed compatibel waren met SpeedWizz.

Ik hou ook van dicht bij stock. Maar dan wel met een S3 sausje. Daarom ook een gemodde systemUI.apk die ik zelf dan nog heb aangepast qua battery icon (de mod had een 5 stappen batterij, ik wil een 100 stappen batterij) en de S Calendar.

Zie ook: AllSeeyinEye in "Post je Homescreen! - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Brad Pitt schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:56:
[...]

Bedoel je de snelkoppelingen zoals hier onder? Dat zijn er dan toch 5 :P

[afbeelding]
Ja die bedoel ik inderdaad. Ik heb ze in Resurrection inmiddels gevonden, vanavond nog maar eens Paranoid erop zetten en kijken of ik ze daar ook kan vinden :). Ik had al wel gevonden hoe je ze zelf kon veranderen, maar het aantal niet. Als dat in AOKP kan, zal het in Paranoid ook wel kunnen....

Ik vraag me nog af waarom er bij veel custom roms gezegd wordt dat ze zijn afgeleid van AOKP, CM10 en Paranoid. Paranoid is toch ook afgeleid van CM10?

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 12-11-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
gwystyl schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:12:
[...]
Ik vang mijn flash-verslaving op het moment op door naast XWLPI dualboot een andere rom te draaien; afgelopen weekend bijvoorbeeld JellyBam, ParanoidAndroid en ResurrectionRemix getest.
JellyBam vind ik wat overweldigend, met ongeveer alle opties van ParanoidAndroid, CM10 en AOKP. Hierdoor zijn een heleboel opties mogelijk, maar die zitten overal en nergens verstopt.
ParanoidAndroid vind ik wel mooi omdat het echt een toegevoegde waarde heeft door het per-app instellen van de dpi en telefoon/phablet/tablet mode.
aan opties niet tekort in Jellybam >:) (daarentegen inderdaad wat onoverzichtelijk) Ik heb een tijd lang CM10 en PA gedraaid. AOKP weet ik niet... Sinds een week draai ik Jellybam. Jellybam loopt als een zonnetje en heeft de mooie features van PA. Met PA had ik toch zo nu en dan een hickupje en in CM10 mis ik de DPI functionaliteit en advanced settings van PA.
Als iemand Jellybean wil proberen zou ik zeggen probeer jellybam eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
Vind dat niet echt merkbaar nee. Draai het ook vooral vanwege het "mooie" (en leuke, en nieuwe, etc. ;) ).
[/quote]

toch maar ff updaten dus zo te horen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zit het met de batterydrain in JellyBam? Is dat een beetje goed? Met PACman (CM10 based vooral, waarik vooral battery drain heb) heb ik een flinke drain. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
CptChaos schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:00:
Hoe zit het met de batterydrain in JellyBam? Is dat een beetje goed? Met PACman (CM10 based vooral, waarik vooral battery drain heb) heb ik een flinke drain. :(
ik heb geen last van drain icm dorimanx 7.14 of 7.15 kernel (default profile). Ik neem tenminste aan dat je standby drain bedoelt, want tijdens het gebruik loopt je batterij uiteraard leeg :) Installeer anders ook eens cpu spy. Je telefoon moet tijdens standby vooral in "deep sleep" zitten.
Over het verbuik ben ik trouwens erg tevreden. Gisteren expandables 2 (1080p mkv) gekeken (brightness op 100%) met een verbruik van net geen 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, ik bedoel uiteraard standby drain, al heb ik met CM10 ook een verschrikkelijke drain bij gebruik, terwijl ik dat bijvoorbeeld met WanamLite en AllianceROM (v4) niet heb bij gebruik. Ik zal eens kijken naar CPY Spy, is dat vergelijkbaar met Better Battery Stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ken Better Battery Stats alleen van horen en zeggen, maar volgens mij is het doel hetzelfde: kijken wat je telefoon zoal uitvreet als je niks doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
savale schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:40:
Ik ken Better Battery Stats alleen van horen en zeggen, maar volgens mij is het doel hetzelfde: kijken wat je telefoon zoal uitvreet als je niks doet :)
Hetgeen met CPU Spy dus geheel onmogelijk is :P Als in: wát vreet (zo veel) batterij is daarmee niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ahh dat wist ik niet. In CPU Spy zie je alleen dát ie wat uitvreet inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
savale schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:39:
[...]
Gisteren expandables 2 (1080p mkv) gekeken (brightness op 100%) met een verbruik van net geen 40%.
Wat is het nut van een 1080p filmpje op een scherm met slechts 480p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
The-Dude schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:45:
[...]

Wat is het nut van een 1080p filmpje op een scherm met slechts 480p ?
Weinig, maar het feit dat ie het kan scheelt wel mooi even converteren. :> De film werd trouwens gestreamed vanaf mijn nas met bsplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:46:
Hetgeen met CPU Spy dus geheel onmogelijk is :P Als in: wát vreet (zo veel) batterij is daarmee niet te zien.
Zit ik nog wel met het antwoord op mijn vraag; hoe is de Siyah 5.x kernel en battery drain (eventueel in combinatie met CM10-based ROMS)? ;) Want dan flash ik denk ik PACman opnieuw, met de Siyah 5.0.1 er later bij. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 12-11-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:04:
[...]
Zit ik nog wel met het antwoord op mijn vraag; hoe is de Siyah 5.x kernel en battery drain (eventueel in combinatie met CM10-based ROMS)? ;) Want dan flash ik denk ik PACman opnieuw, met de Siyah 5.0.1 er later bij. :)
Hier: idle - prima, tijdens gebruik - normaal/bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 11:10
Zeg Brad Pitt, ik snap dat er niet 1 of 2 instellingen zijn die je zo'n lage drain geven, maar hoe krijg je in hemelsnaam zo'n lage drain. Ik heb met ExTweaks de gebruikelijke tweaks toe gepast en -25 mV geundervolt in PA en Siyah 5.0i kernel. Maar vooral met wifi aan gaat het behoorlijk rap en ook zonder wifi houd ik het een dag niet vol zelfs met een screentime van maar 1.5 uur of minder (terwijl het scherm als grootste energie verbruiker vermeld wordt). De enige sync die overigens aanstaat is van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
mdev schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
Zeg Brad Pitt, ik snap dat er niet 1 of 2 instellingen zijn die je zo'n lage drain geven, maar hoe krijg je in hemelsnaam zo'n lage drain. Ik heb met ExTweaks de gebruikelijke tweaks toe gepast en -25 mV geundervolt in PA en Siyah 5.0i kernel. Maar vooral met wifi aan gaat het behoorlijk rap en ook zonder wifi houd ik het een dag niet vol zelfs met een screentime van maar 1.5 uur of minder (terwijl het scherm als grootste energie verbruiker vermeld wordt). De enige sync die overigens aanstaat is van google.
Wat zegt Better Battery Stats? Daarin kan je namelijk heel eenvoudig uitlezen wat je telefoon wakker houdt en/of voor drain zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdev schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:01:
Zeg Brad Pitt, ik snap dat er niet 1 of 2 instellingen zijn die je zo'n lage drain geven, maar hoe krijg je in hemelsnaam zo'n lage drain.
Heb toch nergens een drain-plaatje laten zien?! :P
Ik heb met ExTweaks de gebruikelijke tweaks toe gepast en -25 mV geundervolt in PA en Siyah 5.0i kernel.
Undervolten doe ik niet meer aan. Mocht je een vastloper hebben weet je nooit of het daar aan lag of niet.
Maar vooral met wifi aan gaat het behoorlijk rap en ook zonder wifi houd ik het een dag niet vol zelfs met een screentime van maar 1.5 uur of minder (terwijl het scherm als grootste energie verbruiker vermeld wordt). De enige sync die overigens aanstaat is van google.
Hmmm, da's wel kort ja. Zoals hierboven is gezegd even kijken met BBS welke app/service je telefoon wakker houdt. Heb zelf geen dingen als Facebook draaien (die notoir schijnt te zijn voor je accu (de officiële app i.i.g.)), wel weer dingen als Wordfeud en Ruzzle, die om de zoveel tijd checken of er wat nieuws is.. Heb Exchange wel verwijderd, check mail gewoon om het uur. Verder zoveel mogelijk locatie-diensten uit gezet (zeer zeker Latitude "moet" je uit zetten). Plus van apps die ik nooit/zelden gebruik het automatisch opstarten gedisabled. Geen magie allemaal hoor, gewoon common sense ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 13-11-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Het is me trouwens opgevallen dat de officiele ebay app sinds de laatste update (eergisteren?) by far het meeste alarm meldingen geeft, ondanks dat ik alle notificaties uitgezet heb. Heb een negatieve review geplaatst, maar ben bang dat ebay dusdanig groot is dat ze daar niet naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:14:
[...]

Heb toch nergens een drain-plaatje laten zien?! :P

[...]

Undervolten doe ik niet meer aan. Mocht je een vastloper hebben weet je nooit of het daar aan lag of niet.

[...]

Hmmm, da's wel kort ja. Zoals hierboven is gezegd even kijken met BBS welke app/service je telefoon wakker houdt. Heb zelf geen dingen als Facebook draaien (die notoir schijnt te zijn voor je accu (de officiële app i.i.g.)), wel weer dingen als Wordfeud en Ruzzle, die om de zoveel tijd checken of er wat nieuws is.. Heb Exchange wel verwijderd, check mail gewoon om het uur. Verder zoveel mogelijk locatie-diensten uit gezet (zeer zeker Latitude "moet" je uit zetten). Plus van apps die ik nooit/zelden gebruik het automatisch opstarten gedisabled. Geen magie allemaal hoor, gewoon common sense ;)
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/34t64bb.jpg

Ok, dan zal ik iig de Facebook app zo blocken dat 'ie niet kan draaien op de achtergrond.

Verder staat er bij screen 47m54s.

BBS geeft overigens ook geen vreemde dingen. Slokt het ene scherm meer dan het andere misschien (productie foutjes etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdev schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:21:
BBS geeft overigens ook geen vreemde dingen.
Je hebt geen vervelende partial en kernel wakelocks? Dat is netjes, ben best jaloers nu ;)
Slokt het ene scherm meer dan het andere misschien (productie foutjes etc)?
Er zijn altijd mensen die 7 uur scherm-aant-tijd halen "wat ze ook doen". Die hebben magische schermen. De rest, zoals wij, moet het doen met panelen die vrijwel identiek zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:25:
[...]

Je hebt geen vervelende partial en kernel wakelocks? Dat is netjes, ben best jaloers nu ;)

[...]

Er zijn altijd mensen die 7 uur scherm-aant-tijd halen "wat ze ook doen". Die hebben magische schermen. De rest, zoals wij, moet het doen met panelen die vrijwel identiek zullen zijn :)
Bij nader inzien, ik kon toch nog even de toetsen geluiden uitzetten en location history uitzetten. Verder heb ik nu ook de Facebook app toedeledoki gezegd.

Bedankt voor de input iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
Iemand al the ThunderBolt rom geprobeerd?
Lijkt erg veel op resurrection, alleen grafisch net even wat anders geloof ik.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
Heeft iemand ervaringen met de NeatRo die dicht bij stock blijft?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Pff wat is het toch irritant dat mass storage en MTP allebei zo instabiel zijn, dat ik het niet eens meer voor elkaar krijg om 1 bestand op mijn S2 te kopieren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Musta schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:23:
Deze draai ik op het moment. Super rom, tenminste das mijn ervaring. Draait echt heel vloeiend.
Met de S3 Mod heb je meteen alle apps van de s3 ook op je phone.
Zeer batterij vriendelijk en de Dev is zeer supporting. Ook zeer regelmatig updates, mods en andere zaken.
Het proberen waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Musta schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:23:
bedoel je NeatRo of neatrom? NeatRo kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:25:

Ik voel me een beetje aangesproken omdat ik toch echt tegen de 7 uur aan zit met gewoon normaal gebruik, met een externe accu, dat dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:37:
[...]

Ik voel me een beetje aangesproken omdat ik toch echt tegen de 7 uur aan zit met gewoon normaal gebruik, met een externe accu, dat dan wel :)
Probeer eens een auto-accu, wellicht haal je 2 weken schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik voel me een beetje aangesproken omdat ik toch echt tegen de 7 uur aan zit met gewoon normaal gebruik
Daarmee bedoel ik dus met altijd "alles" aan (Wifi, Bluetooth, etc.), apps die syncen op de achtergrond, nooit airplane mode aan, beetje internetten (met veel witte pagina's dus), een normale brightness (niet dat 0-20% geneuzel), etc. In dat geval is 7 uur scherm-aan-tijd bijzonder netjes / voor vrijwel niemand haalbaar.
met een externe accu, dat dan wel :)
Wilde hier ook adrem op reageren maar tijdens het typen heeft mijn bovenbuurman dat reeds gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
[...]
met een externe accu, dat dan wel :)
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:42:
[...]

Probeer eens een auto-accu, wellicht haal je 2 weken schermtijd.
Brad Pitt schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:45:
[...]
Wilde hier ook adrem op reageren maar tijdens het typen heeft mijn bovenbuurman dat reeds gedaan :P
Afbeeldingslocatie: http://img.wonderhowto.com/img/86/19/63439936883953/0/from-backpack-transceiver-smartphone-visual-history-mobile-phone.w654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:42
Strider schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:57:
Pff wat is het toch irritant dat mass storage en MTP allebei zo instabiel zijn, dat ik het niet eens meer voor elkaar krijg om 1 bestand op mijn S2 te kopieren.
Ik gebruik tegenwoordig gewoon maar Airdroid om bestanden van en naar de s2 te kopieren.
Werkt (mits je wifi hebt) altijd gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Cyanogenmod 10 is nu officieel uit (Final)

http://www.cyanogenmod.org/blog/cyanogenmod-10-0-release

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankGuthrie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:52:
Cyanogenmod 10 is nu officieel uit (Final)
Nu alleen nog voor de SGS2 hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
JeroenV_ schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:51:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig gewoon maar Airdroid om bestanden van en naar de s2 te kopieren.
Werkt (mits je wifi hebt) altijd gewoon goed.
Ik vrees dat ik ook naar een dergelijke oplossing moet. Ervaar jij hetzelfde probleem met mass storage en MTP?

Ik had overigens met stock 4.04 ook al regelmatig problemen met mijn MTP verbinding. Mass storage werkte op GB geweldig :/

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

emzed

*

Sinds een paar dagen draai ik Siyah 5.0i, maar ik zie mijn gemiste oproepen niet meer terug. Iemand meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wat doet het bij mass storage bij jullie niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Strider schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:10:
[...]

Ik vrees dat ik ook naar een dergelijke oplossing moet. Ervaar jij hetzelfde probleem met mass storage en MTP?

Ik had overigens met stock 4.04 ook al regelmatig problemen met mijn MTP verbinding. Mass storage werkte op GB geweldig :/
AirDroid vind ik voor een enkel bestand wel handig, maar bij batch-kopieeracties is een FTP-server op je telefoon een echte winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:30:
Wat doet het bij mass storage bij jullie niet goed dan?
Als ik mijn S2 aansluit met mass storage, dan zie ik soms heel snel 2 drives verschijnen, die net zo snel weer weggaan als dat ze verschenen zijn.

Sluit ik mijn S2 daarna nog een keer aan, dan ziet mijn computer gewoon helemaal niets meer.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:55
Ah gossie wat zijn we weer grappig. Ik bedoelde natuurlijk de extended accu, dus de 2000mah versie van samsung zelf.

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/3540/screenshot2012110313065.pngAfbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/4382/screenshot2012110313064.png

Ik heb hier Wifi en 3G altijd aan staan, behalve 's nachts. Dan is de telefoon niet in de vliegtuigstand maar staan de eerstgenoemde wel uit. Dat scheelt eigenlijk maar een paar %.

Voor de rest staat het scherm normaal op 20%, als ik buiten ben op auto. Gebruik hem vooral voor YouTube filmpjes (met de gehackte HD app), beetje muziek, beetje whatsapp etc. Bluetooth gebruik ik zelden en email check ik via maildroid handmatig.

Voor de liefhebber heb ik nog meerdere screenshots, meen zelfs dat ik met een oudere Wanam hier iets had gepost met iets meer scherm aan tijd.

Gebruik altijd WanamLite. Haalde daarmee normaal gesproken tussen de 5 en 6 uur op een cycle met de stock kernel, nadat ik Phenomenal ben gaan gebruiken is daar een uur bij gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 14-11-2012 22:38 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Gebruikt de telefoon niet juist méér stroom met wifi uit, want dan moet hij alles via 3G doen, waardoor hij harder moeten zenden, wat meer stroom vraagt?

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 15-11-2012 09:33 ]

woekele schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:33:
Gebruikt de telefoon niet juist méér stroom met wifi uit, want dan moet hij alles via 3G doen, waardoor hij harder moeten zenden, wat meer stroom vraagt?
Als je bent verbonden met een Wifi netwerk is dit vrijwel zeker ja. Als ie aan het zoeken is meestal weer niet.

• AllSeeyinEye
Strider schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:25:
[...]

Als ik mijn S2 aansluit met mass storage, dan zie ik soms heel snel 2 drives verschijnen, die net zo snel weer weggaan als dat ze verschenen zijn.

Sluit ik mijn S2 daarna nog een keer aan, dan ziet mijn computer gewoon helemaal niets meer.
Heb je de kabel en de usb poort al kunnen elimineren als oorzaak?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:57:
Heb je de kabel en de usb poort al kunnen elimineren als oorzaak?
"Mass storage werkte op GB geweldig" dus neem aan van wel :P Of kabel/USB port zijn opeens kaduuk.

• frank..
klein vraagje:

als je een foto in landscapeformaat insteld als achtergrond en je gaat naar je volgende scherm ga je ook verder op de foto.. is dit in 4.04 nog steeds zo?
frank.. schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:29:
klein vraagje:

als je een foto in landscapeformaat insteld als achtergrond en je gaat naar je volgende scherm ga je ook verder op de foto.. is dit in 4.04 nog steeds zo?
Afhankelijk van de gebruikte launcher en de instellingen daarvan wel ja :P

• frank..
geen idee welke launcher er gebruikt wordt ...ben een leek op dat gebied hoor LOL

• AzzKickah
  • Laatst online: 21:41
Brad Pitt schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:20:
[...]

Nu alleen nog voor de SGS2 hè :P
Is dat niet deze dan?

Samsung Galaxy S II (G) - cm-10-20121114-NIGHTLY-i9100g.zip
http://get.cm/get/jenkins...121114-NIGHTLY-i9100g.zip

??

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 15-11-2012 10:48 ]

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

AzzKickah schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:48:
[...]

Is dat niet deze dan?

Samsung Galaxy S II (G) - cm-10-20121114-NIGHTLY-i9100g.zip
http://get.cm/get/jenkins...121114-NIGHTLY-i9100g.zip

??
Dat is een nightly (welke overigens prima werkt), de stable voor de S2 zal nog wel even op laten wachten door ontbreken van officiële Samsung bron.

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:59:
[...]

"Mass storage werkte op GB geweldig" dus neem aan van wel :P Of kabel/USB port zijn opeens kaduuk.
Ik draai inmiddels al 11 maanden geen GB meer en heb in die tijd 2 kabels versleten. Daarnaast kunnen usb poorten van de een op de andere dag kaduuk gaan ;)

JBS schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:53:
[...]
Dat is een nightly (welke overigens prima werkt), de stable voor de S2 zal nog wel even op laten wachten door ontbreken van officiële Samsung bron.
Het is een nightly voor een gehéél andere telefoon. De i9100G heeft niéts te maken met "onze" versie hier.

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:05:
[...]

Het is een nightly voor een gehéél andere telefoon. De i9100G heeft niéts te maken met "onze" versie hier.
Hoe weet jij dat? :)

En deze dan: Samsung Galaxy S2 ATT LTE (zal wel niet..)
Of deze: Samsung Galaxy S2 T-Mobile
Mijn kennis is vrijwel ongelimiteerd.
En deze dan: Samsung Galaxy S2 ATT LTE (zal wel niet..)
Of deze: Samsung Galaxy S2 T-Mobile
Kan je ook zelf even opzoeken lijkt mij.

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:29:
[...]

Mijn kennis is vrijwel ongelimiteerd.
Maar je wilt het niet delen dus?
[...]

Kan je ook zelf even opzoeken lijkt mij.
Vind vooral veel aanbiedingen van T-Mobile voor een abbo met een S2, maar deze staat er ook tussen:
http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones/SGH-T989ZKBTMB

Dus dat zal dan die wel zijn I guess.

Enig idee of CM10 uberhaupt voor 'onze' S2 nog komt, of wil je dat ook niet beantwoorden?
https://www.google.nl/search?q=i9100g+specifications
Enig idee of CM10 uberhaupt voor 'onze' S2 nog komt, of wil je dat ook niet beantwoorden?
Denk wel dat die komt ja :P

• AzzKickah
Aha. Andere Chipset en GPU.

Nee dan zal dat wel niet gaan werken :z
AzzKickah schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:49:

Ja wel ff goed opletten wát je flasht met al die i1900-versies. Anders wordt het een OMG BRICKED! topic :)

• gwystyl
AzzKickah schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:49:
[...]

Voor de internationale SGS II zijn er ook wel nightlies hoor: http://get.cm/?device=i9100&type=nightly
Ik heb nu die van 12-11 als second rom staan, en hij zag er gisteravond erg stabiel uit. Ik heb hem rechtstreeks over Paranoid Android 2.54 heen geflasht zonder te wipen, en dat werkte prima :).
gwystyl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:57:
Voor de internationale SGS II zijn er ook wel nightlies hoor: http://get.cm/?device=i9100&type=nightly
Ging om het feit dat CM10 stable uit is hè :P Alleen (nog) niet voor onze i9100 dus. Nightlies zijn er al lang.

• AzzKickah
gwystyl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:57:
[...]

Ik heb nu die van 12-11 als second rom staan, en hij zag er gisteravond erg stabiel uit. Ik heb hem rechtstreeks over Paranoid Android 2.54 heen geflasht zonder te wipen, en dat werkte prima :).
Kijk :) Die ga ik eens even erop klappen d:)b

• WoutF
  • Laatst online: 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
De eerste JB firmware is gelekt, lijkt legit :) 4.1.2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994313

• PBP
  • Laatst online: 22:17

PBP

Ben benieuwd d:)b , wacht nog even de reacties af voordat ik zelf ga klooien (moet eerst weer even inlezen hoe ik hem veilig over cm9 zet :| )

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
PBP schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:55:
Ben benieuwd d:)b , wacht nog even de reacties af voordat ik zelf ga klooien (moet eerst weer even inlezen hoe ik hem veilig over cm9 zet :| )
Is een legitieme versie als ik de reacties lees. Vanuit de xda-gemeenschap veel positieve geluiden. Zijn tevens al screens van de rom gepost. Lijkt erop dat Samsung er wat extra's in heeft gegooid:
- 50gb dropbox account voor 2 jaar
- veel van de S3 features, behalve ripple-effect (bug?)

Begin serieus te overwegen om, zodra er een deodexed versie uit is, terug te flashen naar stock. Zit momenteel nog op CM10, maar het gezeur met de hardwarecomposer en audio HAL lijkt flink roet in het eten te gooien.
Misschien als dit opgelost is dat ik dan weer terug flash naar CM10.

• gwystyl
En een iets snellere download via SamMobile (Hotfile):
Ben nu mijn primaire stabiele rom aan het klonen naar second rom zodat ik deze kan flashen als hij binnen is.
Dat houdt waarschijnlijk in nu downloaden en morgenochtend in de trein flashen en spelen :)

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 15-11-2012 23:28 ]

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik wacht wel ff op een rooted cwm zipje :). Geen USB kabel hier dus kan niet rooten middels adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:32:
Ik wacht wel ff op een rooted cwm zipje :). Geen USB kabel hier dus kan niet rooten middels adb.
http://forum.xda-develope...?p=34189888&postcount=787 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Jay-v schreef op donderdag 15 november 2012 @ 23:32:
Met Mobile Odin van Chainfire kan je gewoon flashen in de trein of waardan ook zonder pc en usbkabel
Daarmee kan je everRoot aan vinken en dan is je S2 direct geroot na het flashen.
Werkte bij mij uitstekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 16-11-2012 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Wat een service; ik heb die thread gisteravond een heel eind gelezen (tot pagina 30 ofzo) tot ik een torrent tegenkwam. Hotfile had mijn download afgebroken :(. Ik had niet gezien dat iemand al een zip-versie gemaakt had
Thombias schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:59:
[...]
Met Mobile Odin van Chainfire kan je gewoon flashen in de trein of waardan ook zonder pc en usbkabel
Daarmee kan je everRoot aan vinken en dan is je S2 direct geroot na het flashen.
Werkte bij mij uitstekend.
Zo heb ik het ook gedaan. Daarna SuperSU updaten en het feest kon beginnen. Titanium backup had moeite om de backup-locatie op de sd-kaart te vinden, dus ik heb mijn backups nu ook op mijn interne geheugen staan. Vervolgens moest ik een heleboel systeem-apps twee keer verwijderen voor ze echt weg waren. Vanochtend in de trein ben ik nog druk geweest met instellen van mijn mappen en home-schermen, dus nu kan ik eens kijken hoe het allemaal werkt.
Eerste indruk: erg soepel voor een vroege build, en een paar grote ergernissen van de TouchWiz launcher zijn nu weg. Je kan eindelijk het programmamenu op alfabet sorteren, en je kan drie snelkoppelingen, weer en events op het lockscreen weergeven. Er zijn een heleboel toggles in het notificatiemenu, en de icoontjes in de instellingen zijn weer wat gepimpt. Ik denk dat ik maar een tijdje op TouchWiz blijf hangen om te kijken hoe dat nu bevalt.
Pagina: 1 ... 92 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.