Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:58:
Wat een service; ik heb die thread gisteravond een heel eind gelezen (tot pagina 30 ofzo) tot ik een torrent tegenkwam. Hotfile had mijn download afgebroken :(. Ik had niet gezien dat iemand al een zip-versie gemaakt had
Deze net tijdens het broodjes smeren geflashed maar boot niet... Heb thread niet goed gelezen, had geen tijd voor. Recovery was ook weer stock. Nu Siyah geflashed en een back-up van externe SD aan het terug zetten. Las gisterenavond wel in de snelligheid dat wellicht je interne SD gewiped zou worden, hoop het niet, dan weer wat "werk" te verrichten deze ochtend.

Zou dus niét "zomaar" even deze zip flashen in je huidige recovery en denken dat het werkt, of ik mis iets :P

[Edit] Backup restored, interne SD niets mee aan de hand gelukkig. Nu even uitzoeken what went wrong :/

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2012 09:13 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:58:
[...]

Wat een service; ik heb die thread gisteravond een heel eind gelezen (tot pagina 30 ofzo) tot ik een torrent tegenkwam. Hotfile had mijn download afgebroken :(. Ik had niet gezien dat iemand al een zip-versie gemaakt had

[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Daarna SuperSU updaten en het feest kon beginnen. Titanium backup had moeite om de backup-locatie op de sd-kaart te vinden, dus ik heb mijn backups nu ook op mijn interne geheugen staan. Vervolgens moest ik een heleboel systeem-apps twee keer verwijderen voor ze echt weg waren. Vanochtend in de trein ben ik nog druk geweest met instellen van mijn mappen en home-schermen, dus nu kan ik eens kijken hoe het allemaal werkt.
Eerste indruk: erg soepel voor een vroege build, en een paar grote ergernissen van de TouchWiz launcher zijn nu weg. Je kan eindelijk het programmamenu op alfabet sorteren, en je kan drie snelkoppelingen, weer en events op het lockscreen weergeven. Er zijn een heleboel toggles in het notificatiemenu, en de icoontjes in de instellingen zijn weer wat gepimpt. Ik denk dat ik maar een tijdje op TouchWiz blijf hangen om te kijken hoe dat nu bevalt.
Hoe is de touch responsiveness? Is hij weer zoals vanouds bij GB?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:03:
[...]

Deze net tijdens het broodjes smeren geflashed maar boot niet... Heb thread niet goed gelezen, had geen tijd voor. Recovery was ook weer stock. Nu Siyah geflashed en een back-up van externe SD aan het terug zetten. Las gisterenavond wel in de snelligheid dat wellicht je interne SD gewiped zou worden, hoop het niet, dan weer wat "werk" te verrichten deze ochtend.

Zou dus niét "zomaar" even deze zip flashen in je huidige recovery en denken dat het werkt, of ik mis iets :P
Ik heb hem met Mobile Odin geflasht, dat ging in ieder geval prima. Drie keer 'open file' gedaan, en Odin lekker laten uitzoeken wat waar hoort (CSC, Modem en Code ofwel PDA). Het Code bestand moet je hernoemen van .tar.md5 naar .tar, en dan is de MD5 wel goed.
Recovery is inderdaad terug naar standaard, dus ik kan op het moment niet bij mijn dualboot, maar de interne SD-kaart is met rust gelaten. Data/Cache is wel gewiped, dus ik moest wel al mijn gebruikersapps terugzetten met Titanium Backup. Terugzetten van datagebruik, Wi-Fi en Bluetooth koppelingen ging ook goed. Verder blijf ik van de systeeminstellingen af.
Leuk extraatje: je krijgt 50Gb van Dropbox gedurende 2 jaar :)
Strider schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:15:
[...]

Hoe is de touch responsiveness? Is hij weer zoals vanouds bij GB?
Eehhh ik weet niet meer precies hoe dat was, draai al bijna een jaar ICS :S. Het scherm is in ieder geval gevoelig genoeg, en overgangen gaan meestal ook erg soepel. Af en toe zit er een hapering in, maar scrollen gaat ook soepel (itt CM10)

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 16-11-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:21:
Recovery is inderdaad terug naar standaard, dus ik kan op het moment niet bij mijn dualboot, maar de interne SD-kaart is met rust gelaten.
Hier een rooted stock recovery, uiteraard zonder dual boot, dat wel, voor de mensen die root kwijt zijn :P
http://forum.xda-develope...?p=34183437&postcount=557

Siyah nog niet geprobeerd dan? Ben nu "even" voor de zekerheid de interne SD aan het backuppen, zal dan ook jouw manier proberen. Zal denk ik voor heel korte duur zijn want alles is zó groot zonder custom dpi, ziet er allemaal nogal teletubby uit imho. Ben gewoon alleen benieuwd naar de extreme smoothness, da's alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:21:
[...]

[...]

Eehhh ik weet niet meer precies hoe dat was, draai al bijna een jaar ICS :S. Het scherm is in ieder geval gevoelig genoeg, en overgangen gaan meestal ook erg soepel. Af en toe zit er een hapering in, maar scrollen gaat ook soepel (itt CM10)
YouTube: Samsung Galaxy S2 - Gingerbread vs ICS (touch screen responsiveness)

Begint met een GB stukje :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:26:
[...]

Hier een rooted stock recovery, uiteraard zonder dual boot, dat wel, voor de mensen die root kwijt zijn :P
http://forum.xda-develope...?p=34183437&postcount=557

Siyah nog niet geprobeerd dan? Ben nu "even" voor de zekerheid de interne SD aan het backuppen, zal dan ook jouw manier proberen. Zal denk ik voor heel korte duur zijn want alles is zó groot zonder custom dpi, ziet er allemaal nogal teletubby uit imho. Ben gewoon alleen benieuwd naar de extreme smoothness, da's alles :)
+ my modded touch cwm6
Dus niet helemaal stock recovery, maar rooted stock kernel met custom recovery. Het lijkt wel of deze gast de functie van Chainfire heeft overgenomen. Ik ben in ieder geval blij dat er al zo snel makkelijk geroot kan worden :)
Dat lijkt meer op testen van de scroll-manier dan touch-responsiveness. Bij touch-responsiveness denk ik aan hoe goed er gereageerd wordt op heel licht aanraken van een icoontje. Dit is hoe ver er gescrolld wordt zodra je een webpagina een slinger geeft. Het zit er naar mijn idee een beetje tussen in, maar lijkt meer op de ICS-scroll dan op GB.

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 16-11-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:03:
[...]

[...]

[...]

Dat lijkt meer op testen van de scroll-manier dan touch-responsiveness. Bij touch-responsiveness denk ik aan hoe goed er gereageerd wordt op heel licht aanraken van een icoontje. Dit is hoe ver er gescrolld wordt zodra je een webpagina een slinger geeft. Het zit er naar mijn idee een beetje tussen in, maar lijkt meer op de ICS-scroll dan op GB.
Ik merk verschil in het plaatsen van mijn vinger, vandaar dat ik het touch responsiveness heb genoemd. Maar bedankt voor testen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:48
O jee ik hoop niet dat de interne SD er aan gaat, daar staat bij mij namelijk alles op. En dit betekend dat we (vooralsnog) weer terugkeren naar TouchWiz of niet? Gebruikte namelijk altijd naar grote tevredenheid de Apex launcher.

Btw helemaal top zeg van samsung dat je functies als direct call etc die alleen voor de S3 leken te zijn meteen er bij hebt! Ben benieuwd wat het met de accuduur gaat doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Franco10 op 16-11-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:32:
O jee ik hoop niet dat de interne SD er aan gaat, daar staat bij mij namelijk alles op.
Gebeurt niets mee.
En dit betekend dat we (vooralsnog) weer terugkeren naar TouchWiz of niet? Gebruikte namelijk altijd naar grote tevredenheid de Apex launcher.
Die tweede kan je altijd blijven gebruiken hè. Op Android kan je mocht je dat willen ook 6 launchers installeren.
Ben benieuwd wat het met de accuduur gaat doen.
Same here ja.

Als in deze Rom daadwerkelijk Project Butter al is geïntegreerd hoeven ze in Cupertino voorlopig nog geen slapeloze nachten te hebben imho. Smoothness is bij lange na niet wat ik er van had verwacht, helaas.
(En dus weer lekker terug naar PA2.54. Die minimaal even smooth is. Minimaal even snel. En veel veel leuker om mee te spelen)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2012 12:11 . Reden: Nandroid restore and done widdit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 10:48
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:37:

Als in deze Rom daadwerkelijk Project Butter al is geïntegreerd hoeven ze in Cupertino voorlopig nog geen slapeloze nachten te hebben imho. Smoothness is bij lange na niet wat ik er van had verwacht, helaas.
Een vriend heeft een S3 waar ik zelf ook veel mee knoei, moet zeggen dat ik weinig verschil heb gemerkt tussen de 4.0.4 en en JB wat betreft smoothness. Er zijn wat snufjes bij gekomen maar het grootste verschil zag ik bij het taakbeheer, het aantal mb dat de rom gebruikt in 'idle' was een goeie 100-150 mb meer. Ben zeer benieuwd hoe dat zich vertaald in accuduur op onze goeie ouwe S2 die is geboud op GB.

Als ik me niet vergis gingen we er tijdens GB -> ICS niet gigantisch op achteruit, sommigen zelfs vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
@brad Is die recovery zip bruikbaar? je had er toch problemen mee? of raad je aan het toch via Odin te flashen?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:45:
@brad Is die recovery zip bruikbaar? je had er toch problemen mee? of raad je aan het toch via Odin te flashen?
Schijnt dat je na het kiezen van factory reset alsnog een bootable telefoon hebt. Niet verder geprobeerd (tweede maal met Odin op PC geflashed) want PA2.54 staat er weer op. Wacht wel op een volgende JB leak, deze was mijns inziens niet smooth als Project Butter echt zou moeten zijn, ondanks alle lofzang op het XDA forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
haha, zo te horen kan ik m'n PA ook wel laten staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:19
Weet iemand of het met AOKP roms normaal is dat je niet tegelijk een notificatie geluid hoort en dat je telefoon trilt? Bijvoorbeeld bij het ontvangen van een whatsapp bericht? Krijg het in de Thunderbolt rom namelijk niet voor elkaar. Het is of telefoon op stil of op trillen of alleen geluid, maar een combi van trillen en geluid krijg ik niet voor elkaar...

Als ik gebeld word dan doet hij het wel maar bij andere notificaties niet.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 16-11-2012 13:02 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:50:
[...]

Schijnt dat je na het kiezen van factory reset alsnog een bootable telefoon hebt. Niet verder geprobeerd (tweede maal met Odin op PC geflashed) want PA2.54 staat er weer op. Wacht wel op een volgende JB leak, deze was mijns inziens niet smooth als Project Butter echt zou moeten zijn, ondanks alle lofzang op het XDA forum ;)
Ik houd het maar ook bij PA 2.54. Gisteren van versie 1.5 (ICS) naar 2.54 gegaan, kvind jellybean leuke toevoegingen hebben. :)

Na jouw opmerking is mijn drang om de gelekte 4.1.2 te flashen wel weggeëbd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik was toch wel erg nieuwsgierig. Ook na de opmerkingen op XDA aan het adres van BP dat het smoother wordt bij juiste CPU-instellingen (heb nog geen weerwoord daar gelezen maar neem aan dat je die mogelijheden al verkend had, dus ben benieuwd naar je reactie daar ;-))

Afijn, toen het volgende gedaan
* deze link gebruikt (http://forum.xda-develope...4189888&postcount=787) 1ste download gekozen.
* Nandroid gemaakt
* Factory reset/data wipe
* cache wipe
* dalvik cache wipe
* gedownloade bestand gezocht toen ik wilde gaan flashen. Probleem, die stond er niet bij in mn downloadfolder
* Telefoon gereboot
* Telefoon opnieuw ingesteld (tja, factory reset)
* Root Explorer geinstalleerd.
* Juiste bestand opgezocht in downloadfolder. Hij stonder er wel maar dan met de toevoeging .001 achter .zip. Dus .001 verwijderd zodat het echt weer een zipbestand was
* Naar recovery, flash from internal SD, bestand gevonden. wil je echt flashen? > JA!

Toen was ie 2 minuten bezig waarna hij werd afgebroken. 3 pogingen, alle drie keren installation abborted.

De volgende actie was restoren van Nandroid en nu dus weer terug op PA 2.54

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

EDIT, besloten om toch via Odin te flashen. Ben bestand aan het downloaden van sammobile. Het bestand is echtr 531 MB. Klopt dat?????? De CWM file was vele malen kleiner.

[ Voor 6% gewijzigd door MetalManic op 16-11-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mont2uk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:15
Misschien helemaal verkeerd gelezen, maar is het noodzakelijk om te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mont2uk schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:16:
Misschien helemaal verkeerd gelezen, maar is het noodzakelijk om te rooten?
Dat ligt er aan wat je wil gaan doen :). Heel veel programma's doen het zonder dat je root hebt, maar dingen als backup-programma's (Titanium Backup), beveiligingsprogramma's (zoals LBE security) hebben wel root nodig.
Verder is root-toegang nodig als je bloatware wil verwijderen, al is het sinds ICS ook mogelijk om nietgebruikte programma's 'uit te zetten' via de instellingen van de telefoon.

@MetalManic: ik zie niet helemaal wat je gedaan hebt (link doet het niet), maar ik vind de JB leak wel erg soepel lopen; soepeler dan een helemaal stock ICS in ieder geval. Het kan natuurlijk nog wat soepeler, maar tot zover valt het me niets tegen van een vroege build. Ik ga vanavond nog wel ff kijken of ik kan vinden wat jij nou gedaan hebt. Dat bestand dat je via SamMobile aan het downloaden bent is waarschijnlijk zwaar gecomprimeerd, dus dan kan dat wel. Uitgepakt is het ongeveer 850 mb?

@LordMocro: gewoon toch zelf proberen, dan kan je het ook zelf ervaren. Brad Pitt is er om het enthousiasme over batterijduur en smoothness een beetje te temperen, maar het staat je natuurlijk vrij om hier de lofzang van XDA door te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:14:
Juiste bestand opgezocht in downloadfolder. Hij stonder er wel maar dan met de toevoeging .001 achter .zip. Dus .001 verwijderd zodat het echt weer een zipbestand was
Die 001 kan je niet in zip veranderen omdat het déél 1 is van het totale zip bestand. Je moet dus 001, 002 en 003 joinen tot één groot zip bestand. Dan pakt 'ie hem wel.

Heb dit zelf in een command prompt gedaan met copy /b etc. maar er zullen ook andere methodes zijn :)
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:07:
[...]
@LordMocro: gewoon toch zelf proberen, dan kan je het ook zelf ervaren. Brad Pitt is er om het enthousiasme over batterijduur en smoothness een beetje te temperen, maar het staat je natuurlijk vrij om hier de lofzang van XDA door te zetten ;)
In elk forum is men lovender dan ik meestal zelf ben dus dat dat daar ook zo is verrast weinig. Kan alleen slecht tegen de OMG wat is ie ongelooflijk buttery smooth terwijl je gewoon nog steeds constant haperingen hebt. In de contact app, met scrollen in "hevige" websites, overal. Dat noem ik geen 60fps smoothness :P

Nou ja, het is in ieder geval niet helemaal voor niks geweest... Benieuwd of dit twee jaar zo blijft staan O-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-16-15-31-26.png

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2012 15:33 . Reden: Dropbox plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
aha, de zips joinen... Ik doe het wel via Odin, lijkt me makkelijker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 18:34

n00bs

Het is weer Zomer!

Vinden jullie die 412 nou wel de moeite waard om nu al met Odin te flashen of toch nog wel probleempjes tov 404?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n00bs schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:42:
Vinden jullie die 412 nou wel de moeite waard om nu al met Odin te flashen of toch nog wel probleempjes tov 404?
Zie hier een geheel objectieve thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
lol :). Ik snap je punt hoor, maar de mening van één persoon hier is net zo goed als die van één daar. Vandaar dat ik bij één 'mwoah, het is niet zo soepel als ik hoopte' nog gewoon zeg: probeer het zelf, en kijk hoe het je bevalt. Ik ben zelf ook niet zo van de hallelujah bij elke scheet die op XDA gereleast wordt.
+50Gb bij dropbox is inderdaad mooi meegenomen, ik ben benieuwd of dat blijft. Ik heb wel eens een gehackte HTC dropbox geïnstalleerd, en die ruimte was na een tijdje weer weg. Ik vermoed dus dat je het op je telefoon geïnstalleerd moet hebben staan met een soort identifier zodat je wel kan updaten maar dropbox kan verifieren dat je die +50Gb legitiem hebt omdat dat in je Samsung-firmware zat.
n00bs schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:42:
Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Qua batterijduur moet ik nog even afwachten, maar dat lijkt vergelijkbaar met 4.0.3 (XXLPW, XWLPI, XXLPG). 4.0.4 heb ik te kort geprobeerd om iets zinnigs over te zeggen. Op zich kost het niet veel moeite om het te proberen (backup, flash, instellen, testen, oordeel vellen), dus ik zou het gewoon proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
Even voor de goede orde, deze geleakte JB ROM is een full wipe ROM? Je moet dus sowieso root hebben om al je apps terug te zetten middels Titanium Backup?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die 50GB is een actie van dropbox idd
Hier ook een s2, sinds 3 maanden ook die bonus er al instaan. ( op de Note vorige week gekregen op ander account )

Het is een Samsung actie, dus het zal wel blijven staan, die gehackte htc was een build.prop wijziging, die na een reboot weer terugging naar het origineel, en dus massaal is teruggedraaid destijds ( ook voor veel 'echte' htc gebruikers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Magnolia schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:44:
Even voor de goede orde, deze geleakte JB ROM is een full wipe ROM? Je moet dus sowieso root hebben om al je apps terug te zetten middels Titanium Backup?
De play Store knalt de apps toch weer terug op je toestel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Gaat mij om alle instellingen, play store installeert alleen de app opnieuw, ik heb geen zin om mn telefoon weer helemaal opnieuw te configureren (wifi wachtwoorden, bluetooth apparaten, email instellingen, agenda instellingen, apps instellingen enz..)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnolia schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:52:
Gaat mij om alle instellingen, play store installeert alleen de app opnieuw, ik heb geen zin om mn telefoon weer helemaal opnieuw te configureren (wifi wachtwoorden, bluetooth apparaten, email instellingen, agenda instellingen, apps instellingen enz..)
De enige manier om hem hier werkend te krijgen was na een full wipe. Dus inderdaad, alle settings weg. Kwam wel van een CM10-based Rom af. Wellicht doet 'ie het wel in één keer als je al een Samsung Rom draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Aha, het is dus wel een NO Wipe ROM? Alleen waarschijnlijk gezien de grote veranderingen is een wipe sowieso aan te raden (al zijn de verschillen tussen stock 4.04 (die draai ik nu) en cm10 t.o.v. stock 4.1.2 groter)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magnolia schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:58:
Aha, het is dus wel een NO Wipe ROM?
Dat denk ik niet. De tar's of zip's die je nú binnen kan halen wipen volgens mij "alles" wel hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Het is een wipe rom, dus backuppen voor flashen is wel nodig als je je instellingen wil bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb altijd alleen maar de pda file in odin hoeven te gebruiken. Nu heb ik de volgende type bestanden:

CODE
CSC
MODEM

Klopt het dat ik deze op de volgende manier in Odin zet? (Volgens mij 100% goed maar even een dubbelcheck)

CODE in PDA
CSC in CSC
MODEM in PHONE??

Excuses, heb nu wel de startpost gechecked ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door MetalManic op 16-11-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
MetalManic schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:59:
Ik heb altijd alleen maar de pda file in odin hoeven te gebruiken. Nu heb ik de volgende type bestanden:

CODE
CSC
MODEM

Klopt het dat ik deze op de volgende manier in Odin zet? (Volgens mij 100% goed maar even een dubbelcheck)

CODE in PDA
CSC in CSC
MODEM in PHONE??

Excuses, heb nu wel de startpost gechecked ;-)
Klopt helemaal :). Je moet ook de tar.md5 bestanden hernoemen naar .tar, anders doetie het niet.

Ik heb gisteravond met mijn duffe hoofd nog geprobeerd Siyah te flashen terwijl de batterij nog 6% was. Telefoon hing wel aan de lader, maar dat ging dus niet helemaal goed |:(
Het Siyah logo knipperde even twee keer, en daarna was de telefoon dood. Vannacht dus maar laten opladen, en vanochtend nogmaals geprobeerd. Gelukkig kon ik nog wel in download mode komen. Met alleen siyah hield ik hetzelfde probleem, dus nu ben ik bovenstaande bestanden nog maar een keer aan het flashen. Kan ik wel weer alles opnieuw indelen, want ik had gisteren nog geen backup gemaakt van mijn ingestelde JellyBean rom :(.

Wijze les: echt wachten tot je batterij minimaal 50% is voor je iets gaat flashen, omdat de batterij zomaar x% terug kan springen (en vanaf 6% betekent dat dus dattie het niet meer doet).

Nu even de basics instellen, Titanium Backup installeren en vanaf daar het meeste terugzetten. Dan weer siyah er overheen zodat ik mijn vorige rom weer kan dual booten

edit: crap, die lege batterij was dus niet het probleem :X. Nadat ik de welkomst ding doorwas, heb ik siyah weer geflasht, en kreeg ik hetzelfde probleem. Nu maar Philz rooted kernel flashen, en kijken of dat helpt

edit2: dat hielp ook niet helemaal, maar daarna SuperSU flashen vanuit Phils recovery wel. Titanium Backup is druk aan het werk :D

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 17-11-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
straks ook maar weer eens rootacces regelen. zit nu met een ongeroot Samsungtoestel. LOL Das lang geleden ;-)
edit. er staat bij phils recovery: flash in stock recovery. Maar eh, stock is er toch helemaal geen recovery? Ik kom er in ieder geval niet in...

[ Voor 40% gewijzigd door MetalManic op 17-11-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Heb ook maar eens even die officiële 4.1.2 erop gezet en direct ook geroot.
Ziet er opzich wel tof uit. Wel even wennen die Touchwiz, had dit eigenlijk nog nooit gebruikt...
Van Project Butter merk ik ook wel niet super veel. Mijn vorige (niet officiële) 4.1.2 rom liep vlotter.

Die 50gig dropbox ruimte is wel een leuk extraatje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
The-Dude schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:33:
Heb ook maar eens even die officiële 4.1.2 erop gezet en direct ook geroot.
Ziet er opzich wel tof uit. Wel even wennen die Touchwiz, had dit eigenlijk nog nooit gebruikt...
Van Project Butter merk ik ook wel niet super veel. Mijn vorige (niet officiële) 4.1.2 rom liep vlotter.

Die 50gig dropbox ruimte is wel een leuk extraatje :-)
Waar heb je een officiele versie gevonden?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:54:
[...]

Idd, die is er naar mijn idee nog niet, wel deze I9100XXLSJ (LEAK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:13:
[...]

Idd, die is er naar mijn idee nog niet, wel deze I9100XXLSJ (LEAK).
...en die loopt errug lekker! Alleen doen de predictions van Quick ICS Browser het niet, maar verder nog geen gekke dingen tegengekomen.

Pluspunten:

S3 achtig gethemed
S planner
Gallery
Fix voor picasa upload bij meerdere accounts met zelfde email
Loopt bijzonder soepel
Lockscreen shortcuts

Minpunten:

Nog altijd de brickbug
Mijn favo browser is niet JB ready
Nog geen deodexed versie, dus nog geen Gmail 4.2 en geen clock 4.2

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
gwystyl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:10:
Het is een wipe rom, dus backuppen voor flashen is wel nodig als je je instellingen wil bewaren
Is het mogelijk al je instellingen te backuppen en terug zetten? Zo ja hoe? Titanium Backup bewaart wel de instellingen van je apps, maar niet je systeem instellingen.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Magnolia schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:00:
[...]

Is het mogelijk al je instellingen te backuppen en terug zetten? Zo ja hoe? Titanium Backup bewaart wel de instellingen van je apps, maar niet je systeem instellingen.
Welke systeeminstellingen? Wifi en bluetooth zijn gebackupt, google backupt in zijn cloud en exchange ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Deodexed versie: [ROM][XXLSJ][CWM] Simplistic Completely Stock Deodexed Rooted

Wiped automatisch alles (data/factory etc) weg trouwens dat je het weet dus :)

Ik ga het zo even proberen, moet eerst mijn telefoon opladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 17-11-2012 20:45 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx voor de link! Gedownload, hoop meuk uit de zip gehaald (387MB over), nu Nandroid maken en flashen.

Benieuwd of het de 2de keer positiever overkomt. Kans is groot dat er over een uurtje een restore plaatsvindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 21:21:
[...]

Thx voor de link! Gedownload, hoop meuk uit de zip gehaald (387MB over), nu Nandroid maken en flashen.

Benieuwd of het de 2de keer positiever overkomt. Kans is groot dat er over een uurtje een restore plaatsvindt :P
ik ben benieuwd wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik had 'm gisteren even op gezet. Met Mobile Odin ging dat overigens heel makkelijk. Gelukkig had ik wel een nandroid backup gemaakt want ik wilde vandaag weer terug.

Het draaide prima, ik had Google Now aan staan en toch nog een redelijke batterijduur. Maar op een gegeven moment werd hij toch wat warmer en uiteindelijk reageerde hij nergens meer op. Zwart scherm en geen sjoege geven.
Aangezien ik bereikbaarheidsdienst heb ben ik maar terug gegaan naar Wanamlite 12.7, die draait geweldig bij mij.

Die bereikbaarheid is ook de reden dat ik geen Cyanogenmod draai, te veel RIL crashes.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:52
Klopt het dat jigs niet meer werken op 4.0 en 4.1? Iemand die weet of ik gewoon de oude bootloader kan flashen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
ph4ge schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:50:
Klopt het dat jigs niet meer werken op 4.0 en 4.1? Iemand die weet of ik gewoon de oude bootloader kan flashen?
Als de nieuwe bootloader is meegeflashed werkt een jig inderdaad niet meer. Maar de oude bootloader is gewoon terug te flashen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 12:52
SCARfaceE schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:06:
[...]

Als de nieuwe bootloader is meegeflashed werkt een jig inderdaad niet meer. Maar de oude bootloader is gewoon terug te flashen.
En die oude bootloader flashen naast een nieuwe rom geeft geen problemen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Met ICS werkt hij in elk geval. JB weet ik nog niet zeker. Verwacht dat dat ook okay gaat.

Jammer trouwens dat *2767*3855# niet meer werkt. Was wel makkelijk om goede reset te geven. De andere opties wissen toch wat minder dingen.

En jammer dat je niet meer door nog 1x extra volume-down in te drukken ook het trilalarm kunt uitschakelen. Snap niet waarom ze zoiets eruit halen.

[ Voor 62% gewijzigd door woekele op 18-11-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:58
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 19:47:
[...]

Minpunten:
Nog altijd de brickbug
Waar komt die opeens vandaan? ik dacht dat die alleen bij bepaalde 4.0 versies voorkwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
iklucas schreef op zondag 18 november 2012 @ 03:39:
[...]

Waar komt die opeens vandaan? ik dacht dat die alleen bij bepaalde 4.0 versies voorkwam?
Die is niet ergens vandaan gekomen, die is gewoon nog niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:32

Ursamajor

Astrofotograaf

Kan iemand die de CM update al heeft iets zeggen over de shutterlag van de camera? Maakt het toestel nu sneller een foto na het "indrukken" van de ontspanknop?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ursamajor schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:21:
Kan iemand die de CM update al heeft iets zeggen over de shutterlag van de camera? Maakt het toestel nu sneller een foto na het "indrukken" van de ontspanknop?
Nee, das nog steeds een issue volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 30-09 21:50
Ik wilde zonet de gelekte 4.1.2 LSJ gaan installeren op mijn i9100, totdat ik las over de brickbug. Na het installeren van de app 'Got Brickbug?' blijkt dat ik de brickbug heb.

Wat voor consequenties heeft dit voor mij? Is de bug te fixen? Wat kan ik nu niet? Kan ik bijvoorbeeld de gelekte firmware flashen of lukt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:54:
[...]

Ja sorry, ik bedoelde die leak :-)
Met officieel doelde ik op 'niet custom-rom'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:17:
Ik wilde zonet de gelekte 4.1.2 LSJ gaan installeren op mijn i9100, totdat ik las over de brickbug. Na het installeren van de app 'Got Brickbug?' blijkt dat ik de brickbug heb.

Wat voor consequenties heeft dit voor mij? Is de bug te fixen? Wat kan ik nu niet? Kan ik bijvoorbeeld de gelekte firmware flashen of lukt dit niet?
Misschien heb je hier iets aan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1807995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leest er niets meer over, maar hoe zit het eigenlijk met die "resetbug"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:06

HaTe

haat niet

Ik mag van mijn vader een CM10 gebasseerde ROM er op zetten, maar wat merk je nou van de known issues? http://teamhacksung.org/w...9100:Nightly:Known_issues
  1. Hardware Composer: doesn't support all JellyBean features
  2. niet zo erg denk ik, CM9 heeft het ook niet
  3. Audio: Headset volume bug
  4. wat is dit?
  5. USB: slow ums transfer speed
  6. wat is dit?
  7. Surfaceflinger: short screen flash after CRT-off animation
  8. niet zo heel erg
  9. Camera: recording effects broken
  10. wel jammer
  11. FM Radio: unsupported, would properly never be
  12. Spirit FM werkt toch?
  13. TV Out: unsupported, will never work (proprietary, undocumented)
  14. gebruikt hij niet
Of toch maar die stock 4.1.2 ROM?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:46:
Ik mag van mijn vader een CM10 gebasseerde ROM er op zetten, maar wat merk je nou van de known issues? http://teamhacksung.org/w...9100:Nightly:Known_issues
  1. Hardware Composer: doesn't support all JellyBean features
  2. niet zo erg denk ik, CM9 heeft het ook niet
  3. Audio: Headset volume bug
  4. wat is dit?
  5. USB: slow ums transfer speed
  6. wat is dit?
  7. Surfaceflinger: short screen flash after CRT-off animation
  8. niet zo heel erg
  9. Camera: recording effects broken
  10. wel jammer
  11. FM Radio: unsupported, would properly never be
  12. Spirit FM werkt toch?
  13. TV Out: unsupported, will never work (proprietary, undocumented)
  14. gebruikt hij niet
Of toch maar die stock 4.1.2 ROM?
Die "stock 4.1.2 ROM" is er nog niet officeel, alleen een leaked versie, ik zou ff wachten tot die officieel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10
YouTube: Galaxy S2 Official Jelly Bean Leaked ROM (4.1.2) + Download

Grappig om te zien dat de S2 soms sneller is dan z'n grote broer. En dan altijd het commentaar van de reviewer erbij dat er dan iets anders is waardoor de S2 sneller is, en zodra de S3 0.1ms sneller is is de S3 gewoon sneller.

Oh mensen :+

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Heb nu de leaked er bij mij een paar uur op. Ik heb m geflashed via cwm wat eigenlijk de 'leaked' is met een andere kernel.
Alles loopt vlot maar toch al een paar niet zo leuke zaken gezien.
Een uurtje geleden wou ik nog wat spelen en bleef de lockscreen gefreezed voor een paar seconden,
Veel erger is de wifi bug waardoor je na sleep geen data meer hebt en je wifi af en op moet zetten om terug data te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Heb de deodexed Simplistic inmiddels over de stock rom gegooid. Loopt nog altijd heerlijk soepel. Alleen soms een seconde of twee lag op het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:03
hmmm computer herkent mijn telefoon niet meer... nu ben ik wel van win 7 naar 8 gegaan maar dit is het eerste wat ik tegenkom dat niet werkt. Zou dit eventueel aan cm10 kunnen liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 18-11-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb net m'n SII naar 4.0.4 geflashed met Odin, maar nu vind ik het netwerk helemaal niet meer.. Is dit een bekend probleem? En is er een oplossing voor? Anders moet ik weer terugflashen naar 2.3.6 (waar ik vandaan kwam) maar weet niet of dat zomaar kan zonder verdere consequenties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Luke-san schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:42:
Heb nu de leaked er bij mij een paar uur op. Ik heb m geflashed via cwm wat eigenlijk de 'leaked' is met een andere kernel.
Alles loopt vlot maar toch al een paar niet zo leuke zaken gezien.
Een uurtje geleden wou ik nog wat spelen en bleef de lockscreen gefreezed voor een paar seconden,
Veel erger is de wifi bug waardoor je na sleep geen data meer hebt en je wifi af en op moet zetten om terug data te hebben.
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring. Nare van die wifi bug is dat hij dan ook geen gsm data gebruikt en je dus gewoon totaal offline bent.

Verder heb ik ook al een dikke freeze gehad. Ik heb deze rom vandaag nog gedraaid maar hij is echt nog niet klaar voor dagelijks gebruik. Verder draait hij wel lekker, soepel en ik vind JB er gewoon veel aantrekkelijker uitzien dan ICS. Maar dus toch even wachten ... nu terug naar recente Wanamlite (12.7 doet het heeeeel erg goed voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

GielFox schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:54:
Ik heb net m'n SII naar 4.0.4 geflashed met Odin, maar nu vind ik het netwerk helemaal niet meer.. Is dit een bekend probleem? En is er een oplossing voor? Anders moet ik weer terugflashen naar 2.3.6 (waar ik vandaan kwam) maar weet niet of dat zomaar kan zonder verdere consequenties..
Officiele firmware is toch al veel recenter dan 2.3.6? Waarom zou je niet gewoon de laatste officiele flashen? Of een fijne customrom zoals Wanamlite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik zei alleen 2.3.6 omdat ik die hiervoor erop had staan. Heb nu ook 4.0.3 gedownload, maar kan ik die zonder verdere problemen over deze 4.0.4 update heen flashen, of moet ik eerst dingen veranderen? Het gaat me er vooral omdat dat ik er een rom op heb waarmee ik weer verbinding kan maken met het mobiele netwerk.. Wat ik in 2.3.6 wel kon, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Aapzak schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:06:
[...]

Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring. Nare van die wifi bug is dat hij dan ook geen gsm data gebruikt en je dus gewoon totaal offline bent.

Verder heb ik ook al een dikke freeze gehad. Ik heb deze rom vandaag nog gedraaid maar hij is echt nog niet klaar voor dagelijks gebruik. Verder draait hij wel lekker, soepel en ik vind JB er gewoon veel aantrekkelijker uitzien dan ICS. Maar dus toch even wachten ... nu terug naar recente Wanamlite (12.7 doet het heeeeel erg goed voor mij)
Draait bij mij wel echt super vlot hoor. Nog geen enkele freeze of iets dergelijks gehad.
Ben eigenlijk vrij aangenaam verrast door de Samsung rom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Heb vandaag deze (link) ROM erop geflashed: [ROM][XXLSJ][CWM] Simplistic Completely Stock Deodexed Rooted *Link added*

Tot mn aangename verrassing is dit een NO Wipe ROM. Al mn apps en instellingen bleven behouden. Ik heb tot noch toe wel een 2 tal issues.

Mn notitieblok-app werkt niet meer. Zodra ik deze open foreclosed hij. Kom er simpel weg niet meer in.
Tweede rare issue is dat bij elke pagina wissel (bijv de 7 homescreen, of de app list drawer) krijg ik elke keer een stem die zegt: page 1 of 7, page 2 of 7, page 3 of 7 enz (naar gelang welke pagina ik naar toe swipe). Ook als mn telefoon op mute staat. Heel irritant.

Iemand wellicht hier een oplossing voor?

Verder hele aangename JB ROM. Hoop kleine tweaks en verbeteringen die me zeer aanspreken. Ook vind ik het systeem als geheel erg soepel. Ik was voornemens om mn volgende tel sowieso een Nexus te laten worden, omdat ik een hekel heb aan het lange wachten op software updates. Echter begin ik nu te twijfelen omdat de kwaliteit van Samsung stock ROM's steeds beter begint te worden, en nu wel echt op een zeer volwassen niveau is aangekomen.

Ook heb ik het idee dat ze veel ideeën uit de community overnemen. Bijv de 15 notification toggles bar, waarbij een lange press toegang geeft tot het systeemmenu. Deze had ik eerst op m'n custom ROM maar is nu door Samsung dus geïmplementeerd in de stock ROM. Goeie zaak!

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 20:36
Die leaked XXLSJ versie kan mij niet zo boeien, maar kan hierdoor bijvoorbeeld project butter geport worden naar AOPK AOPS roms of is er niks te mee te beginnen omdat het alleen een binary is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

is er iemand die een fijne rom draait met een goede batteryprestaties? Ik draai zelf Ressurection Remix op de Dorimanx Kernel, die ik doormiddel van Stweaks flink geknepen heb om zoveel mogelijk uit mijn batterij te halen. al vind ik de accuduur echt flink tegenvallen. ik merk maar een kleine winst.

Is er iemand die nog tips heeft?

Ik heb de kernel insgesteld op Battery Save Profile.
Ik heb de processor met -50 Undervolted.
Ik heb de GPU Down geclockt.
ook de CPU heb ik als mag 1GHZ ingesteld.
tot slot is ook BLN uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39

Ik ben van miui terug naar stock gegaan (leaked 4.1.2) maar deze draait prima verder, geen problemen met wifi, geen freezes etc: het zijn dus geen specifieke rom bugs.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
savale schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:47:
Die leaked XXLSJ versie kan mij niet zo boeien, maar kan hierdoor bijvoorbeeld project butter geport worden naar AOPK AOPS roms of is er niks te mee te beginnen omdat het alleen een binary is?
Het goede nieuws: de leak draait al zo goed, dat het niet lang meer kan duren voor de officiële versie uitkomt, en daarmee de sources. Het slechte nieuws: om de AOSP roms verder te helpen zijn minimaal de kernel sources nodig. De leak op zich levert niks op, er waren al eerder roms voor de Note 1 in omloop (qua hardware bijna identiek aan de S 2) en daar konden de devs ook nog niks mee.
De leak vond ik goed draaien, maar na twee dagen heb ik m'n CM 10/Siyah 5 backup teruggezet. Accuduur met scherm aan leek wat beter, in idle slechter -heb ik niet uitgeplozen met BBS. Snelheid vond ik niet beter: scrollen in touchwizz omgeving leek sneller, in een aantal apps en de browser beslist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Coehinator schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:07:
is er iemand die een fijne rom draait met een goede batteryprestaties? Ik draai zelf Ressurection Remix op de Dorimanx Kernel, die ik doormiddel van Stweaks flink geknepen heb om zoveel mogelijk uit mijn batterij te halen. al vind ik de accuduur echt flink tegenvallen. ik merk maar een kleine winst.

Is er iemand die nog tips heeft?

Ik heb de kernel insgesteld op Battery Save Profile.
Ik heb de processor met -50 Undervolted.
Ik heb de GPU Down geclockt.
ook de CPU heb ik als mag 1GHZ ingesteld.
tot slot is ook BLN uitgezet.
Zegt allemaal niet zoveel als we niet weten wat je met je telefoon doet. Check met BetterBatterystats wat je telefoon zo snel leegmaakt / uit sleep houdt en ga daar wat aan doen. Bereik je veel meer mee dan met tweaks die op z'n hoogst een minimaal effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

GielFox schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:08:
Ik zei alleen 2.3.6 omdat ik die hiervoor erop had staan. Heb nu ook 4.0.3 gedownload, maar kan ik die zonder verdere problemen over deze 4.0.4 update heen flashen, of moet ik eerst dingen veranderen? Het gaat me er vooral omdat dat ik er een rom op heb waarmee ik weer verbinding kan maken met het mobiele netwerk.. Wat ik in 2.3.6 wel kon, vandaar.
Zou moeten werken. Wat een probleem zou kunnen zijn is dat er misschien geen AP's zijn ingevuld. Je moet even bij je mobiele netwerk instellingen kijken of er wel iets in die lijst staat als je geen data verbinding hebt.

Je kan die instellingen makkelijk zelf even invoeren, zijn wel provider specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:56
Nou, vanaf morgen mag ik mij ook de gelukkige eigenaar prijzen van een S2. :)

Nu heb ik al de nodige custom ROM ervaring met mijn oude Desire, maar ik moet zeggen dat er alsnog vrij veel nieuwe informatie bij komt als ik XDA zo lees.

Zo lees ik bijvoorbeeld dat de usb jig niet meer werkt op nieuwe bootloaders. Geeft dit problemen, of moet ik de flashcounter gewoon gaan resetten op andere manieren?

Verder heb ik het idee dat de custom roms nog niet zo stabiel draaien zoals bijvoorbeeld Oxygen, of CM7 op de Desire deden. Dit kan aan de tot nu toe gelezen pagina's hebben gelegen natuurlijk, maar ik heb het idee dat je beter af bent met een (rooted) stock rom met wat tweaks/custom kernel dan bijvoorbeeld CM10.. Of sla ik nu volledig de plank mis? (Mijn persoonlijke voorkeur gaat sowieso uit naar een zo snel/kaal mogelijke ROM, alleen stabiliteit is ook erg belangrijk. :P )

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 13:06

HaTe

haat niet

Ik had een heleboel problemen met Resurrection Remix. FC bij instellingen veranderen lijkt mij niet oke.
Dan maar gewoon CM10.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
KirovAir schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:24:
Nu heb ik al de nodige custom ROM ervaring met mijn oude Desire, maar ik moet zeggen dat er alsnog vrij veel nieuwe informatie bij komt als ik XDA zo lees.

Zo lees ik bijvoorbeeld dat de usb jig niet meer werkt op nieuwe bootloaders. Geeft dit problemen, of moet ik de flashcounter gewoon gaan resetten op andere manieren?

Verder heb ik het idee dat de custom roms nog niet zo stabiel draaien zoals bijvoorbeeld Oxygen, of CM7 op de Desire deden.
Welkom bij de telefoonclub met een echte luidspreker ;)

Niet al teveel van aantrekken, na een uurtje ben je wel mee, Als er cwm opstaat is het net hetzelfde als elke andere om te flashen en te doen.
Die bootloaders ook niet teveel van aantrekken, en als er een gele driehoek op het beginschermpje komt gewoon ff 'triangle away' downloaden en dan ben je der ook vanaf.

Voorlopig zou ik ff naar de 4.04's gaan de eerste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 20:36
Grappig ik kwam ook van een HTC desire. Het belangrijkste wat ik eerst niet begreep aan de s2: je recovery zit in de kernel. Dus iedere keer als ik een nieuwe rom (met kernel) installeerde leek het alsof mijn recovery weg was / aangepast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
savale schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:38:
Grappig ik kwam ook van een HTC desire. Het belangrijkste wat ik eerst niet begreep aan de s2: je recovery zit in de kernel. Dus iedere keer als ik een nieuwe rom (met kernel) installeerde leek het alsof mijn recovery weg was / aangepast :')
Grappig, mijn vrouw heeft sinds kort een HOX, en ik kan maar niet wennen aan de omslachtige wijze van rooten, CWM en het daarmee mogelijke custom gebeuren. Bij Samsung is dit zoveel eenvoudiger, zonder registratie, meerdere mogelijkheden (Odin flash van een kernel / Odin flash van een ROM/Modem/Kernel package / Rooten via update.zip en vervolgens met mobile Odin aan de slag / CWM via update.zip en alles via CWM doen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

In dat geval zou ik gewoon CM10 erop gooien,
Werkt prima stabiel op de i9100 en beste prestaties.

Ik draai zelf Ressurection Remix JB, dat is een rom die op CM10 gebaseerd is alleen met hier en daar wat tweaks, dat maakt hem lekker soepel en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:56
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad wat onwennig met bijv. de recovery in de kernel. :P

Op het moment Resurrection aan het proberen, die tot nu toe behoorlijk stabiel lijkt! :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wanam V13.0 (LSJ) is inmiddels ook online: http://wanamlite.com/forums/showthread.php?tid=23203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Is Wanam al een beetje consistent geworden met zijn roms? Heb lang geen Samsung-based rom gedraaid, wil eigenlijk weer even een weekje proberen. Vroeger was hij echt een van de meest inconsistente bakkers :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
SCARfaceE schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:41:
[...]

Is Wanam al een beetje consistent geworden met zijn roms? Heb lang geen Samsung-based rom gedraaid, wil eigenlijk weer even een weekje proberen. Vroeger was hij echt een van de meest inconsistente bakkers :P.
Nieuwe base, dus weinig over consistentie te zeggen.

V13 heeft:
Philz kernel (de enige kernel met CWM voor LSJ)
Stock ROM met de volgende wijzigingen:
- Deodexed
- Zipalligned
- 4 way reboot
- 4 quickstart icons op lockscreen
- ripple effect op lockscreen.

Verder heeft Wanam een beginnetje gemaakt met het verwijderen van bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Ik zat op de 4.1.2 JB leak met de philz kernel, maar ik wou terug gaan naar Rootbox,
Dus bootte ik in recovery, deed een full wipe en dacht dan de siyah kernel te flashen en daarna de rootbox rom.
Maar noch de rom, noch de kernel lukt om te flashen. Ik krijg telkens installation abborted.
Booten lukt ondertussen ook al niet meer...
Iemand een idee wat ik moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
The-Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:49:
Ik zat op de 4.1.2 JB leak met de philz kernel, maar ik wou terug gaan naar Rootbox,
Dus bootte ik in recovery, deed een full wipe en dacht dan de siyah kernel te flashen en daarna de rootbox rom.
Maar noch de rom, noch de kernel lukt om te flashen. Ik krijg telkens installation abborted.
Booten lukt ondertussen ook al niet meer...
Iemand een idee wat ik moet doen ?
Kan je nog in downloadmodus komen? Zo ja: Odin.
Zo nee: jig proberen en Odin.
Dat ook niet? Dan servicepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:51:
[...]

Kan je nog in downloadmodus komen? Zo ja: Odin.
Zo nee: jig proberen en Odin.
Dat ook niet? Dan servicepoint.
Ik zit op een mac, dus ik heb geen Odin. Maar indien nodig kan ik wel makkelijk aan een windows pc geraken.
Enige oplossing is dus via odin ?
En wat doe ik dan in Odin ?

Jig, ken ik niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:53:
En wat doe ik dan in Odin ?

Jig, ken ik niet ?
Enige eigen inzet wordt nogal gewaardeerd op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:53:
[...]

Het is een Apple gebruiker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Mooi, heb je geen stoel meer nodig als je de Windows PC aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Klik

Is wel een S3 guide, stappen zijn hetzelfde, roms/kernels niet. Eerste hit op Google ;) .

[ Voor 38% gewijzigd door SCARfaceE op 20-11-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh okay en die zijn per definitie dom en/of lui? Wist ik niet, thanks.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 20-11-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:53:
[...]

Zoals ik dus zei: ik heb nog nooit iets met Odin gedaan.
Dus wat flash ik dan via Odin, een rom, een kernel, ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:55:
[...]
Zoals ik dus zei: ik heb nog nooit iets met Odin gedaan.
Dus wat flash ik dan via Odin, een rom, een kernel, ... ?
Heimdall, Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Of kernel, zodat je een nandroid kan herstellen (mits gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:57:
[...]
zodat je een nandroid kan herstellen (mits gemaakt).
Die kans lijkt mij, met alle respect, niet bijzonder groot zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:58:
[...]

Die kans lijkt mij, met alle respect, niet bijzonder groot zo te lezen.
Sorry dat ik iets vraag he.
Ik heb wel een nandroid back-up van mijn vorige rom, dus dat is het probleem niet.

Ik heb (zoals ik al vele keren zei) nog nooit iets met Odin (of iets dergelijks) gedaan. Normaal gezien flash ik gewoon zip-bestanden in recovery. Op die manier lukte mij (tot hier toe) ook alles wat ik nodig had.

Nu blijk ik echter iets met Odin te moeten doen.
Maar sorry dat ik een mac gebruiker ben en iets vraag. Zal niet meer gebeuren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:00:
[...]
Maar sorry dat ik een mac gebruiker ben en iets vraag. Zal niet meer gebeuren !
Onzinnige reactie. Je wordt toch gewoon geholpen? Je hoeft echter niet persé gespoonfed te worden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:02:
[...]

Onzinnige reactie. Je wordt toch gewoon geholpen? Je hoeft echter niet persé gespoonfed te worden imho.
Er komt direct massa's kritiek als je een vraag stelt :-)
Kan best zijn dat ik domme vragen stel, mij geen probleem.

Ik wou gewoon graag weten hoe ik mijn telefoon weer werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:05:
Er komt direct massa's kritiek als je een vraag stelt :-)
Een vraag als "Jig, ken ik niet?" toont inzet nul. Kan je binnen 10 seconden vinden, zélfs op een Mac.
Kan best zijn dat ik domme vragen stel, mij geen probleem.
Die schijnen niet te bestaan, dus no worries.

Pagina: 1 ... 93 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.