Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:22:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn batterijen voor mijn i9100. Ik heb 3 verschillende batterijen, de orginele, een 2600 mAh & een 3200mAh. De orginele batterij geeft geen enkele kick meer. De 3200 mAh batterij geeft een knipperende lege batterij met een stilstaand zandloperdraaiding en mijn mobiel wil niet opstarten noch in recovery modus of download modus. Nu heb ik het idee dat mijn orginele batterij volledig dood is. De 2600mAh werkt volledig prima.
Nou vraag ik me dus af wat er mis is met de 3200mAh batterij. Is deze ook volledig dood? Of ligt het misschien aan mijn mobiel? Hij is onlangs opgestuurd geweest en toen bleek dat de power connector vervangen moest worden. Binnenkort maar eens iemand opzoeken die ook een i9100 heeft kijken of die batterijen het in een ander toestel het wel doen...
Ik heb 2 accu's, laatst mijn originele weer opgeladen. Volgende ochtend wakker:
- knipperende batterij icoon
- vaag verspringen van mijn profielen (profile scheduler)
- andere willekeurige problemen
- opladen via lader gaf sowieso problemen ook met andere accu en na reboot
- usb opladen ging redelijk, alleen vaak disconnects en hij kon hem niet herkennen als externe opslag.

De klachten bleven dus uitbreiden, toen 4.04 rom erop gezet en opeens minder problemen maar knipperende batterij icoon bleef terugkeren en zorgt ook voor een wake lock. Vervolgens gaf die opladen aan zonder dat er een kabel aangesloten was, zelfs met de telefoon uit :+

Conclusie: defecte USB port. Bekend probleem bij de S2. Gewoon laten vervangen. Ik heb dit hier laten doen, onder garantie in een uur klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Had ik ook ja, ook op default settings dus daar lag het sowieso niet aan. Siyah (4.1.5) was (voor mij) veel beter.

[...]

Die doet het goed. Geen wonderlijke batterij-perikelen natuurlijk want dat wordt puur bepaalt door de user zelf :P
Welke kernel gebruik jij bij 2.17? Weer Siyah of de bijgeleverde stock kernel?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:44:
Welke kernel gebruik jij bij 2.17? Weer Siyah
Als je die installeert heb je een non-booting device hè.
of de bijgeleverde stock kernel?
Da's (voor nu...) de enige die er op werkt. De anderen geven een zwart scherm. En sowieso doet 'ie het prima :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dat dacht ik al te begrijpen dus heb de kernel ook maar lekker laten staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Van de week CyanogenMod 10 Nightly 03-10-2012 op m'n SGSII gezet, draait als een trein. Echter, soms reboot m'n toestel. Kan er niet echt een vinger opleggen wanneer en waarom, maar ben benieuwd hoe mensen de diverse nightlies ervaren van CM10 tot noch toe. Wat betreft accu haal ik een dag, dus ook stukje minder dan CM9 stable, maar hij synchroniseert ook wat meer (Google Now, etc.), dus eerlijk vergelijken is het niet echt.

En ja, ik besef dat dit het risico van gebruik van nighly is :)

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 06-10-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MetalManic schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Ik had hier op got gelezen dat deze http://dorimanx.shine.sk erg goed was. Echter heb ik regelmatig dat mijn phone ineens helemaal vast zit. Alleen uit een aan zetten werkt dan.
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:40:
[...]
Had ik ook ja, ook op default settings dus daar lag het sowieso niet aan. Siyah (4.1.5) was (voor mij) veel beter.
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:08:
[...]
Da's [stock kernel] de enige die er op werkt. De anderen geven een zwart scherm. En sowieso doet 'ie het prima :P
Dus waar bij 2.16 kernels nog werken is er in 2.17 dermate veel veranderd dat ze er niet meer mee booten?
Of zijn jullie Siyah en Dorimanx ervaringen uit de tijd van een iets oudere PA versie?

Ben Android-kernel-noob. Als ik iets doms zeg is dat alleen maar omdat ik in Ubuntu ook gewoon kernels van een jaar oud kan booten. :)

Kan je kernels ook gewoon backuppen, restoren, en flashen met CWM oid?
Als je een lompe fout maakt en Android boot niet, dat je gewoon even je oude kernel terugzet?
Of multiboot zoals (vroeger) standaard in Ubuntu gebeurde met al je kernels?

[ Voor 17% gewijzigd door Sando op 06-10-2012 16:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:08:

Da's (voor nu...) de enige die er op werkt. De anderen geven een zwart scherm.
Er zijn nu wel werkende kernels te vinden. Nog geen officiele Siyah of Dorimanx maar er is dus wel een werkende te vinden.
En sowieso doet 'ie het prima :P
Dit gaat niet voor iedereen op hè ;). Ik heb bijvoorbeeld te maken met RIL crashes (uiterst irritant) met de meegeleverde kernel, dus ik wacht even op een werkende officiële Siyah of Dorimanx.

Edit:
Sando schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:40:

Dus waar bij 2.16 kernels nog werken is er in 2.17 dermate veel veranderd dat ze er niet meer mee booten?
Of zijn jullie Siyah en Dorimanx ervaringen uit de tijd van een iets oudere PA versie?
Heeft te maken met veranderingen in CM10.
Van xda:
Use only stock kernel for now, most of custom kernels won't boot at all untill changes made to fit new blobs / mali code.
Ik denk dat de meest gebruikte kernels wel snel geüpdatet zullen zijn.
(Oh en memory leak is fixed, dat is goed nieuws.)

[ Voor 35% gewijzigd door SCARfaceE op 06-10-2012 16:46 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik werk op dit moment nog steeds met een geroote HTC Desire, welke opzich nog prima werkt. Toch wil ik weer een keer iets anders, iig iets snellers met een iets groter scherm. Ondanks dat er veel nieuwe toestellen als de S2 zijn, kom ik steeds weer terug bij de S2. Snelle telefoon, die in principe nog steeds prima met de tijd mee kan. Alhoewel de resolutie wel iets hoger zou mogen.

Zouden jullie de S2 nu nog steeds kopen, of zouden jullie op dit moment toch verder gaan kijken naar een andere, nieuwere telefoon?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik heb de S2 is opzich een prima toestel maar mijn volgende toestel wordt hoe dan ook een nexus. 4.2 komt er alweer aan en ik heb 4.1 nog niet eens (er is ook nog geen fatsoenlijke 4.1 rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Ik zou de hardware van de S3 wel willen, maar dan in de behuizing van de S2. De S3 vind ik qua vormgeving een ei waar de S2 mooiere lijnen en verhoudingen heeft.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik vind de S2 er ook niet uitzien die heb ik toen puur op specs gekocht achteraf een goede keuze maar mooi heb ik hem nooit gevonden. Maar hardware matig voldoet ie nog zo goed dat ik ook al loopt mijn contract straks af in mei voorlopig geen reden zie om te upgraden zo lang CM hem blijft ondersteunen that is.

Moet ik wel uitvogelen wat mijn battery leeg trekt want dat irriteert me nog mateloos :+ ik heb een lumia van mijn werk en die gaat met exchange mail/agenda 2 dagen mee met normaal gebruik en daar bel ik veel meer mee.

[ Voor 26% gewijzigd door haakjesluiten op 06-10-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:40:
Dit gaat niet voor iedereen op hè ;). Ik heb bijvoorbeeld te maken met RIL crashes (uiterst irritant) met de meegeleverde kernel, dus ik wacht even op een werkende officiële Siyah of Dorimanx.
GetRIL al gedraaid neem ik aan dan?
Crazyanz schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:54:
Ik heb de S2 is opzich een prima toestel maar mijn volgende toestel wordt hoe dan ook een nexus. 4.2 komt er alweer aan en ik heb 4.1 nog niet eens (er is ook nog geen fatsoenlijke 4.1 rom)
Geen idee wat er mis is met een goede 4.1.1 Rom nu. Hangt nooit, waanzinnig snel en smooth, top gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

GetRIL werkt niet goed met de S2 heeft men onlangs ontdekt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt misschien niet goed staat er. Anyway, gedraaid, geüpdate en telefoon hangt nooit dus ik vind het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:41:
[...]

Yep, meerdere keren (was een tip van CRXed) en het mocht niet baten. Dit had ik hier al een tijdje geleden aangegeven.
Geen idee wat er mis is met een goede 4.1.1 Rom nu. Hangt nooit, waanzinnig snel en smooth, top gewoon.
Werkt misschien niet goed staat er. Anyway, gedraaid, geüpdate en telefoon hangt nooit dus ik vind het best :)
Jij zou moeten weten dat wat bij jou geldt niet bij iedereen het geval is. Bij mij blijft ie bijvoorbeeld soms uit het niets hangen. Nog vandaag was ik rustig aan het scrollen op de XDA-app en kreeg ik uit het niets een vastloper. En nee ik heb niet lopen knoeien met undervolting etc. Iedereen ervaart het gewoon anders en jij hebt het geluk dat de jouwe het perfect doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Opzoek naar zuinigheid de dorimanx kernel eens geprobeerd. Ik ben nu al fan! Kan nog niets over idle verbruik zeggen maar screen on verbruik is iig een stuk minder en wifi ontvangst een stuk beter.

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 07-10-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 04:34
Ik zie eigenlijk door het firmware bos de bomen niet meer. Ik ben op zoek naar een rom welke de volgende punten bied:

* Minstens ICS, (JB mag ook maar het moet wel stabiel zijn)
* Stabiel
* Geen skin (ala TW)

Kan iemand mij een rom aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Kabbie_Kabbie schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:18:
Ik zie eigenlijk door het firmware bos de bomen niet meer. Ik ben op zoek naar een rom welke de volgende punten bied:

* Minstens ICS, (JB mag ook maar het moet wel stabiel zijn)
* Stabiel
* Geen skin (ala TW)

Kan iemand mij een rom aanbevelen?
CM9 of CM10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt performance en stabiliteit wilt gewoon een Gingerbread rom nemen als Hyperdroid, CM9 is inmiddels ook al redelijk tot erg stabiel en heeft een prima performance.
CM10 heb ik zelf gisteren geprobeerd en was niet erg onder de indruk, sommige dingen gaan erg lekker maar sommige zijn erg traag en schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Voor wie geupgrade heeft naar de officiële 4.0.4 firmware van Samsung, hier is nog geen CF-Root kernel voor beschikbaar, en het versienummer van de kernel is nu iets compleet anders geworden: 3.0.15-1056084dpi. Als je CF-Root flashed overeenkomstig met het buildnummer (LPW), dan werkt het toestel en heb je root, maar de camera werkt niet meer (en mogelijks andere dingen...). Wil je dan toch root, ga naar dit topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794

Een quick fix for the impatient, enkel van toepassing als je telefoon al eerder een Samsung ICS ROM had:
* Download Root_SuperSU.0.96.Only-signed.zip vanuit het XDA topic.
* Zet het zipfile op een EXTERNE SD Card (je kan het intern opslaggeheugen hiervoor NIET gebruiken) in de root.
* Start de telefoon op door Volume Up, Home & Power ingedrukt te houden totdat het scherm aangaat.
* Navigeer in het "Android system recovery <3e>" menu naar "apply update from external storage" (volume up & down = navigeren, power = selecteren).
* Navigeer naar het zipfile en druk op power om het te flashen naar de ROM
* Ga terug in de navigatiestructuur en kies "reboot system now"

Vanaf nu heb je een geroote telefoon. Wel nog een paar opmerkingen:
* adb shell kan je niet meer als root uitvoeren (hier heb je een geroote kernel voor nodig wat de bovenstaande procedure NIET doet). Wil je een root shell bereiken? Installeer dan busybox en dropbear ssh server. Hiermee kan je dan SSH'en naar je toestel (met als bijkomend voordeel, geen kabeltje meer nodig...).
* Wil de 3e recovery environment je SD kaartje niet lezen? (No such file or directory) De SD kaart moet namelijk gepartitioneerd zijn, dit is niet altijd het geval (de 3e recovery environment is nogal primitief). Formatteer de SD kaart vanuit Settings in het Android OS, zo ben je zeker dat hij gelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Van alles wat ik probeerde vind ik Paranoid Android toch de meeste bang voor je buck geven.
Het is CM10 met een hybride interface.

Je kan van het systeem en elke app bepalen of de interface in Phone-, Phablet- of Tabletmodus draait, en ook de DPI aanpassen. Zo heb je overal heel specifiek controle over hoeveel informatie op je scherm wordt gezet. Ideaal als je die lompe standaardblokken van knoppen en letters ook een beetje verspilling van de resolutie vind.
SCARfaceE schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:40:
Heeft te maken met veranderingen in CM10.
Van xda:

[...]

Ik denk dat de meest gebruikte kernels wel snel geüpdatet zullen zijn.
(Oh en memory leak is fixed, dat is goed nieuws.)
Ah thx voor de info. :)

Is er iets merkaar beter met die blobs en mali, wat dat ook moge zijn?
Ik dacht ik blijf even lekker bij 2.16, maar als het beter kan dan moet ik maar weer even dat circus van backuppen en flashen doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sando op 07-10-2012 16:06 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 20:27
Ik heb nu Resurrection Remix JB met Siyah kernel draaien, maar ik wil nu ParanoidAndroid flashen..maar met stock kernel.

Kan ik gewoon met odin de stock kernel flashen en dan flash naar PA?

Nevermind.

[ Voor 5% gewijzigd door Ari Gold op 07-10-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb nu hardcore speedmod 3.0.15 kernel icm WanamLite V11.3.

Kan ik nu de dorimanx kernel flashen en overstappen naar CM10?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Daywalk3r schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:13:
Ik heb nu hardcore speedmod 3.0.15 kernel icm WanamLite V11.3.

Kan ik nu de dorimanx kernel flashen en overstappen naar CM10?
Eerst overstappen naar CM10, dan pas kernel flashen. Kan ook eerst kernel flashen maar dan zal je na het flashen van CM10 weer de dorimanx kernel moeten flashen.

Oh en vergeet niet te backuppen en te wipen etc.

[ Voor 5% gewijzigd door SCARfaceE op 08-10-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die denken dat de Dorimanx kernel daadwerkelijk heel veel uitmaakt qua smoothness / batterijduur / etc.: de nieuwe werkt nu ook op PA2.17, incl. het imho gehéél nutteloze Slide 2 wake :)

En de Siyah kernel, waar dit allemaal sowieso uiteraard op gebaseerd is, is ook geüpdate.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-10-08-11-57-21.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-10-08-12-01-37.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2012 12:02 . Reden: Links + plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Brad Pitt schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:21:
Voor de mensen die denken dat de Dorimanx kernel daadwerkelijk heel veel uitmaakt qua smoothness / batterijduur / etc.: de nieuwe werkt nu ook op PA2.17, incl. het imho gehéél nutteloze Slide 2 wake :)

En de Siyah kernel, waar dit allemaal sowieso uiteraard op gebaseerd is, is ook geüpdate.

[afbeelding] [afbeelding]
Vet. Nu gaat m'n telefoon 3 weken mee met 35 uur schermtijd en alleen maar gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blindfold schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:08:
Vet. Nu gaat m'n telefoon 3 weken mee met 35 uur schermtijd en alleen maar gamen.
Hahaha echt hè :) Ik zou dat even in dat forum zetten, 100% kans dat je dan zelfs nog vragen krijgt van "welke Rom draai je?!", "wat zijn je settings?!" etc. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:22

Satom

Verzamel ervaringen

Blindfold schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:08:
[...]

Hoe doe je dat? :9 haha! Haal zelf maar net 2 weken..

Maar on-topic, draai nu tijdje de "stabiele" CM9 (v9.10?) in combinatie met de Swype Betá, maar kan niet zeggen dat het altijd soepel loopt.. iemand anders die deze mening deelt?

En hoe stabiel is de (nieuwste) nightly CM10 voor de SGSII? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik durf het bijna niet te vragen maareh.. PA van 2.16 naar 2.17 flashen, behoud je dan die kleine settings die je vaak kwijtraakt zoals wifi/dpi/etc?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:25:
Ik durf het bijna niet te vragen maareh.. PA van 2.16 naar 2.17 flashen, behoud je dan die kleine settings die je vaak kwijtraakt zoals wifi/dpi/etc?
Dpi settings zou ik even een backupje doen in de settings. Wifi etc. behou je gewoon.

edit:
Brad Pitt schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:21:

[afbeelding] [afbeelding]
Jij bent zeker Pfeffernuss op xda :P .

[ Voor 55% gewijzigd door SCARfaceE op 08-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:59:
[...]
Jij bent zeker Pfeffernuss op xda :P .
Dat is correct. Was op Tweakers ook m'n nick hoor (wáy back) maar had wegens wachtwoord-problemen en het hebben van nul geduld om dat op te lossen maar meteen een andere naam gekozen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Kan inmiddels stellen dat de Dorians kernel vrij weinig uithaalt helaas (voor mij althans).

10 uur 30 min van lader 45 min scherm aan en nog 70% met 2000mah accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:29:
Kan inmiddels stellen dat de Dorians kernel vrij weinig uithaalt helaas (voor mij althans).

10 uur 30 min van lader 45 min scherm aan en nog 70% met 2000mah accu
Ja same here hoor. Ben er ook niet van onder de indruk, battey-wise. Draai zelf gewoon Siyah, vind die stabieler en gebruik al die opties/instellingen die Dorimanx meer heeft toch niet. Al die poeha in dat topic op XDA, pfff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Klinkt leuk Cores uitschakelen en weet ik het wat maar werkt dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
Brad Pitt schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:31:
[...]

Ja same here hoor. Ben er ook niet van onder de indruk, battey-wise. Draai zelf gewoon Siyah, vind die stabieler en gebruik al die opties/instellingen die Dorimanx meer heeft toch niet. Al die poeha in dat topic op XDA, pfff :P
Daar zijn wel een aantal mensen echte fan-boys :-)
vandaag zijn er ongeveer 20 pagina's bij gekomen in dat topic, niet bij te houden!

Bij mij zit er nogal wat variatie op. Het duurde even eer ik met dorimanX goede battery life haalde, maar ben er uiteindelijk wel eens in geslaagd om meer dan 2d te halen.

Momenteel moet ik het echter weer stellen met 1d :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 14:29
Is er verschil / progressie tussen originele Samsung ROM's voor wat betreft Bluetooth A2DP en geluidskwaliteit?

Mijn SGS2 draait nog steeds de unbranded stock Android 2.3.3 en sinds kort gebruik ik deze ook om via Bluetooth MP3's te streamen. De geluidskwaliteit is echte zo-zo, ongeveer vergelijkbaar met 96kbit/s MP3's. Knispers in de hoge tonen is het meest opvallende stoorgeluid.
Ik heb me wat ingelezen en het lijkt er op dat mijn SGS2 met deze ROM alleen kan streamen via de SBC-codec en niet via AAC of MP3, wat volgens sommige bronnen een veel betere geluidskwaliteit oplevert, mits de ontvanger het ook ondersteunt.

Ik heb gelezen dat Android 4.0.3 problemen oplevert mbt Bluetooth streamen: spontaan stoppen met afspelen, lastig pairen, etc.
Heeft iemand ervaring met Bluetooth A2DP en de laatste stock Android 4.0.4? Of ben ik beter af met een custom ROM (welke)?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:20
Ik draai nu een dagje PA 2.17 met de Dorimanx kernel die Brad Pitt in zijn post noemt.
Nou heb ik al last gehad van een paar vastlopers waarbij mijn telefoon compleet freezed.
Ligt dit aan de kernel? Dwz als ik Siyah flash dat het dan over is. Of heeft een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBleeder schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:30:
Nou heb ik al last gehad van een paar vastlopers waarbij mijn telefoon compleet freezed.
Ligt dit aan de kernel? Dwz als ik Siyah flash dat het dan over is. Of heeft een andere oorzaak?
Heb na een aantal dagen probleemloos PA 2.17 te hebben gedraaid vandaag een beetje tussen Dorimanx en Siyah geswitched en ook een aantal vastlopers gehad. Ga zelf weer even terug naar de stock kernel

Heb met welke Dorimanx dan ook sowieso altijd freezes. Wacht wel even op een officiële Siyah Mali versie.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 08-10-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Beste accu winst heb ik zelf gehaald door de twitter en facebook apps te vervangen voor ubersocial en fast facebook. Nu nog iets verzinnen op gtalk en gmail die staan hoog in wakelocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Crazyanz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:10:
Beste accu winst heb ik zelf gehaald door de twitter en facebook apps te vervangen voor ubersocial en fast facebook. Nu nog iets verzinnen op gtalk en gmail die staan hoog in wakelocks
Goede tip dat Fast for Facebook. Het is gewoon triest dat Facebook zelf geen goede app kan leveren...

Edit: Als mijn vriende op Google+ te vinden zouden zijn was ik allang weg op FB :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 09-10-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

fast-facebook gijzelt je hele facebook dmv een facebook-app die als interface tussen facebook (api) en fast-facebook app dient. Je weet wel, je moet de eerste keer voor alles toestemming geven.

Ik weet niet hoor, maar omdat ze in theorie /alles/ kunnen aftappen gebruik ik maar gewoon de goede oude lompe facebook app.

Of de accu nu een dag of anderhalve dag meegaat, hij moet toch elke nacht aan de kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 09-10-2012 00:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Sando schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:34:
fast-facebook gijzelt je hele facebook dmv een facebook-app die als interface tussen facebook (api) en fast-facebook dient.

Ik weet niet hoor, maar omdat ze in theorie /alles/ kunnen aftappen gebruik ik maar gewoon de goede oude lompe facebook app.

Of de accu nu een dag of anderhalve dag meegaat, hij moet toch elke nacht aan de kabel.
De gewone FB app is gewoon te traag, ze tappen maar wat ze willen. Als je privacy belangrijk vind moet je gewoon geen FB gebruiken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
TheBleeder schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:30:
Ik draai nu een dagje PA 2.17 met de Dorimanx kernel die Brad Pitt in zijn post noemt.
Ik heb met de gepatchte Siyah kernel nog geen vastlopers gehad met PA 2.17. Op 2.16 had ik ze wel een beetje te vaak naar mijn mening met de Dorimanx kernel. Wie weet krijg ik ook nog wel een vastloper maar het is nog niet gebeurd. Sowieso gebruik ik ook het liefst gewoon de stock kernel, maar die geeft RIL crashes bij mij (las ergens dat het met die nieuwste CM10 nightly gefixt is, niet gecontroleerd of verder gezocht naar bronnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Buzz-01 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:18:
Ik heb gelezen dat Android 4.0.3 problemen oplevert mbt Bluetooth streamen: spontaan stoppen met afspelen, lastig pairen, etc.
Heeft iemand ervaring met Bluetooth A2DP en de laatste stock Android 4.0.4? Of ben ik beter af met een custom ROM (welke)?
Ik draai Wanamlite (12.4 nog steeds, maar da's omdat ik te lui ben om naar 12.6 te gaan).
Ik stream via A2DP naar m'n Carkit en geen geluidskwaliteit problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Blindfold schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Ik draai Wanamlite (12.4 nog steeds, maar da's omdat ik te lui ben om naar 12.6 te gaan).
Ik stream via A2DP naar m'n Carkit en geen geluidskwaliteit problemen tegengekomen.
Op WanamLite 11.9 ook geen problemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo Tweakers!

Ik heb mijn Galaxy s2 een update gegeven naar android 4.0.4, maar helaas heb ik een paar probleempjes. Als ik mijn beltoon volume volledig aan heb en mijn profiel aantal keren switch naar stil kan het zomaar zijn dat mijn beltoon volume automatisch heel laag ingesteld wordt. Hoe kan ik dit voorkomen want bij het opstaan switch ik altijd weer terug naar normale stand en dan is het vaak zo dat het beltoon volume heel laag staat.

Verder heb ik problemen ondervonden met het programma Android Lost. Gister was ik er een beetje mee aan het spelen, nu had ik via de computer mijn toestel zijn scherm een time out van 3 seconden te geven. Nu is het probleem dat is zo nu en dan voorkomt wanneer ik het toestel in gebruik heb. Ik heb de applicatie verwijdert maar hij blijft het nog steeds doen.

Weet iemand misschien wat tips of oplossingen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 14:29
Blindfold schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

frankivo schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:10:
[...]

Op WanamLite 11.9 ook geen problemen.
Zelf merk ik met de stock android 2.3.3 een heel groot verschil via Bluetooth ten opzichte van bedraad aangesloten. Luister je alleen Bluetooth dan lijkt het in het begin best aardig, tot je beter gaat luisteren. Dan hoor je heel goed dat er een soort extra compressie overheen gegaan is.

Ik kan bij WanamLite in de changenotes / releasenotes nergens terugvinden hoe zij A2DP geïmplementeerd hebben. Ik heb ergens gelezen dat CyanogenMod het in sommige releases heeft opgelost, maar ook dat vind ik niet terug in hun releasenotes. Lastig lastig, want voor ik het weet ben ik ROM na ROM aan het proberen, misschien wel zonder resultaat...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 16:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb nu toch wel een erg groot probleem en het opnieuw flashen e.d. helpt ook niet.
Ik heb al verscheidene stock firmwares/kernels geprobeerd om de boel weer aan de gang te krijgen maar niks helpt.

Met andere woorden alle hardwareknoppen op mijn i9100 werken ook de softkeys op het touchscreen... alleen het touchscreen zelf werkt voor geen meter meer.

Ik heb de accu er al een tijdje uit gehad, de simkaart verwijderd en ook de geheugenkaart eruit gehad maar niks helpt.

Heeft iemand nog een tip om dit op te lossen?

Zonder mijn smartphone wordt het leven wel heel erg stil. :-( ;)

P.S. dit is gebeurt tijdens het proberen van diverse andere ICS en JB roms waaronder Resurrection Remix, JellyBam etc. En ik heb verscheidende Nandroid backups maar die terugzetten lost het ook niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaool op 10-10-2012 23:27 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Buzz-01 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:21:
[...]

[...]

Zelf merk ik met de stock android 2.3.3 een heel groot verschil via Bluetooth ten opzichte van bedraad aangesloten. Luister je alleen Bluetooth dan lijkt het in het begin best aardig, tot je beter gaat luisteren. Dan hoor je heel goed dat er een soort extra compressie overheen gegaan is.

Ik kan bij WanamLite in de changenotes / releasenotes nergens terugvinden hoe zij A2DP geïmplementeerd hebben. Ik heb ergens gelezen dat CyanogenMod het in sommige releases heeft opgelost, maar ook dat vind ik niet terug in hun releasenotes. Lastig lastig, want voor ik het weet ben ik ROM na ROM aan het proberen, misschien wel zonder resultaat...
Ik gebruik CM9 met een bluetooth headset om muziek te luisteren en dat klinkt prima. Ik heb helaas geen bedrade headset, dus ik kan geen 1 op 1 vergelijking doen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
sjaool schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:57:

Met andere woorden alle hardwareknoppen op mijn i9100 werken ook de softkeys op het touchscreen... alleen het touchscreen zelf werkt voor geen meter meer.

Ik heb de accu er al een tijdje uit gehad, de simkaart verwijderd en ook de geheugenkaart eruit gehad maar niks helpt.
Klinkt ernstig, dus ik zou een stock rom flashen en er mee naar een service center gaan. Als andere roms flashen niet helpt, klinkt het als een hardware probleem namelijk. Dat gaat niet zomaar over.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 11-10-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hardware probleem lijkt mij uitgesloten aangezien de softkeys wel reageren en die zitten in dezelfde digitizer.
Het is echt op komen zetten na het flashen van één van de custom roms. Ik weet alleen niet meer welke. :-(

Ik zal vandaag eens een telefoontje naar Samsung plegen, kijken of zij mij kunnen helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 11-10-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wat je nog zou kunnen proberen is:

- stock ROM klaarzetten op een pc/laptop
- backup van je data
- backup van je bestanden/foto's/muziek naar pc
- CWM full wipe
- CWM format SD en external SD
- Met Odin de stockrom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
[...]

[...]

Ik luister in een helm, dus zo kritisch heb ik niet geluisterd O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

[...]

Maybe ignorance is bliss ;) Als ik een nummer op de radio hoor dat ik ook op m'n telefoon heb, dan klinkt ie via m'n telefoon via A2DP in ieder geval een stuk beter. Ik heb het eerlijk gezegd nooit via line-in geprobeerd, want dan moet ik nog ergens een male-male kabeltje gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:38
Wie weet welke kernel met BLN Mod je kunt gebruiken op de Samsung Firmware I9100XXLPW ?

Ik heb momenteel de CF-Root kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

De Siyah kernel, die werkt sowiso met BLN. alleen vind ik met het gratis app'je BLN control wel een beetje mager.. via Extweaks is het een stuk beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:17:
Wat je nog zou kunnen proberen is:

- stock ROM klaarzetten op een pc/laptop
- backup van je data
- backup van je bestanden/foto's/muziek naar pc
- CWM full wipe
- CWM format SD en external SD
- Met Odin de stockrom flashen
Allemaal al gedaan. ;)

Toch bedankt voor het meedenken.
De telefoon is al onderweg naar het reparatiecentrum.

Het is te hopen dat ze niet vallen over de 8 keer flashen die er nu op staat.
Ik kon de teller helaas niet meer op 0 zetten omdat het scherm dood was.
Maar goed je probeert wat om er weer leven in te krijgen. ;)

Het afkicken begint nu in ieder geval al. De Samsung Mini die ik te leen heb is ook niet alles. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
sjaool schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:49:
[...]

Het is te hopen dat ze niet vallen over de 8 keer flashen die er nu op staat.
Ik kon de teller helaas niet meer op 0 zetten omdat het scherm dood was.
Maar goed je probeert wat om er weer leven in te krijgen. ;)
Jig werkte niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nope. Het is gewoon even afwachten.

Maar het goede nieuws is dat er een Samsung Galaxy Note II onderweg is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Waarom breng je hem nog weg als je een beter toestel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de status van mijn S2 opvraag zie ik keurig het imei-nummer staan, maar een stukje daaronder staat ook "serienummer 00000000000"
Waar is dat serienummer voor en is dat bij iedereen 11 nullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:48:
Als ik de status van mijn S2 opvraag zie ik keurig het imei-nummer staan, maar een stukje daaronder staat ook "serienummer 00000000000"
Waar is dat serienummer voor en is dat bij iedereen 11 nullen?
Bug in voor zover ik weet alle versies van 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:58:
[...]

Bug in voor zover ik weet alle versies van 4.0.4
Ik heb idd 4.0.4 maar weet niet wat daar in vorige versies stond, nooit op gelet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan nog steeds geen APN bekijken/toevoegen.

Om mobiele data van Hollandsnieuwe te activeren moet ik een APN met data.dataxs.mobi toevoegen, maar als ik naar Access Point Names ga, dan gaat ie meteen weer terug naar het settings-hoofdmenu.

Dat was in PA 1.6 ook al zo. Ik draai nu PA 2.16. (CyanogenMod 10)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 14:49
Sando schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:42:
Ik kan nog steeds geen APN bekijken/toevoegen.

Om mobiele data van Hollandsnieuwe te activeren moet ik een APN met data.dataxs.mobi toevoegen, maar als ik naar Access Point Names ga, dan gaat ie meteen weer terug naar het settings-hoofdmenu.

Dat was in PA 1.6 ook al zo. Ik draai nu PA 2.16. (CyanogenMod 10)
Vraag iemand anders met een android telefoon 'apn backup & restore' te installeren, dan je settings invoeren en exporteren. Importeer hem dan zelf met dezelfde app. Nare workaround, maar het kan werken.
Als je al dual boot draait kan je dat trucje natuurlijk vanuit je andere rom uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MetalManic schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 01:35:
Waarom breng je hem nog weg als je een beter toestel krijgt?
Omdat een werkende S2 nog best wel wat geld opbrengt en er nog garantie op zit tot volgend jaar juli. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
cm10 er eens opgezet omdat ik toch erg benieuwd was naar google now. Werkt opzich prima allemaal behalve wifi. Is dit bekend?

Trouwens ook nog even cmiui geprobeerd maar nog nooit zoon irritante rom geprobeerd dus die lag er na 20min weer af.

[ Voor 32% gewijzigd door haakjesluiten op 13-10-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Vraagje over die laatste Siyah kernel (4.1.? ofzo):

Kan ik een dual boot installeren hiermee met:
-2.3.6. stock (ja ja, ik blijf toch liever bij stock GB)
en hienaast wil ik een dual uitproberen met andere roms
-bijv SlimICS of andere ICS/JB roms... elke week een proberen op de 2e partitie zeg maar.

is dit mogelijk wat ik nu voorstel te doen? voordat ik mijn SGS2 brick... :p
dus 1 kernel voor 2 verschillende androidsystemen. GB en ICS / GB en JB?
TiA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
[b][message=39094936,noline]
Trouwens ook nog even cmiui geprobeerd maar nog nooit zoon irritante rom geprobeerd dus die lag er na 20min weer af.
irritant in welke zin ?
Persoonlijk vind ik Miui iets verfijnder en aangenamer om mee te werken dan stock Android.
Al heb ik helemaal geen probleem met stock android ofzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Meinon schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:22:
Vraagje over die laatste Siyah kernel (4.1.? ofzo):

Kan ik een dual boot installeren hiermee met:
-2.3.6. stock (ja ja, ik blijf toch liever bij stock GB)
en hienaast wil ik een dual uitproberen met andere roms
-bijv SlimICS of andere ICS/JB roms... elke week een proberen op de 2e partitie zeg maar.

is dit mogelijk wat ik nu voorstel te doen? voordat ik mijn SGS2 brick... :p
dus 1 kernel voor 2 verschillende androidsystemen. GB en ICS / GB en JB?
TiA
om zelf maar antwoord te geven op mijn vraag:

NEE, kan (nog) niet, tenzij je dit aanhoudt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1882884

mij niet gezien dus.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Mijn swype zorgt er regelmatig voor dat chrome vastloopt. Swype update staat klaar maar komt niet binnen. Is dit probleem meer voorkomend? Ik draai paranoid android. Heeft misschien iemand de laatste swypeversie als download voor me? Misschien fixt dat het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat het swype is? Want ik heb chrome er nu tijdelijk even af gegooid omdat hij ook steeds vast liep, maar ik gebruik geen swype. Maakte bij mij niet uit welk toetsenbord progje ik gebruikte. Hij liep gewoon geregeld vast.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Laat ik het zo zeggen, het gebeurt als ik Swype gebruik in Chrome. Niet altijd maar soms. Maar misschien heb je gelijk. Ik ga maar eens een tijdje een ander toetsenbord gebruiken om te kijken of Chrome nog steeds vastloopt. Neemt niet weg dat mijn Swype update niet binnen wil komen en ik toch de laatste versie wil hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat misschien niet iedereen test, maar ik helaas wel heb ondervonden, is dat '112' niet lijkt te werken onder CM10. Hij geeft 'invalid number' aan en breekt de oproep af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:26:
Iets wat misschien niet iedereen test, maar ik helaas wel heb ondervonden, is dat '112' niet lijkt te werken onder CM10. Hij geeft 'invalid number' aan en breekt de oproep af...
Niet geheel onbelangrijk nee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
DorimanX kernels waren toch compatible gemaakt met de CM10 roms en dus ook de PA roms van 2.18 en hoger?

Ik heb zojuist de laatste versie van DorimanX geflashed. (Kernel_Dorimanx-V5.88--02-45--14-10-12-SGII-PWR-CORE.zip) bij mijn PA 2.21. Flashen ging goed. Hij leek ook normaal op te starten maar na het DorimanX-bootlogo gebeurt er helemaal niets meer. Het scherm is zwarte en het enige dat hij nog doet is opnieuw opstarten of in de downloadmodus komen. In de recovery kom ik ook niet meer.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad?? Of heb ik het het verkeerd begrepen en is DorimanX niet compatible met de ROM? Dat laatste is niet het geval volgens mij omdat ik in het PA-forum op XDA genoeg heb gelezen over mensen die hem juist heel relaxt vonden met PA en op het DorimanX-formu wordt gezegd in de OP dat ie geschikt is voor CM10 en afgeleiden daarvan...

EDIT: na het schrijven van dit bericht nog een poging gedaan om in de recovery te komen en dat lukte ineens. Maar ja... Volgens mij zit er nog steeds niks anders op dan om mn PA 2.12 Nandroid terug te zetten. Even een check hier, Kan dat ongestraft? dmv een Nandroid teruggaan van JB naar ICS?

EDIT2: Zucht, ik had deze moeten pakken... Kernel_Dorimanx-V7.2--JB-MALI-04-15--14-10-12-SGII-PWR-CORE.zip

[ Voor 18% gewijzigd door MetalManic op 14-10-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Heb je twee dingen geleerd nu:

1. Altijd een nandroid maken voor het flashen.
2. Eerst goed lezen

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
AllSeeyinEye schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:49:
Heb je twee dingen geleerd nu:

1. Altijd een nandroid maken voor het flashen.
2. Eerst goed lezen

:+
Grapjas ;-)

Ik heb nu de juiste en ga die met odin flashen als een PDA. Dan komt het vast wel goed!

Edit, ODIN pakt alleen maar tar-files en het is een zip-file. Een iets oudere maar wel compatible versie staat er ook als tar-file maar nu herkent mn pc mn telefoon niet meer. Odin zei: Added! en 20 seconden later: Removed! mn usb debug staat uit. Heeft dat hier mee te maken??

[ Voor 30% gewijzigd door MetalManic op 14-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Je laatste backup terugzetten. Versie maakt niet uit. Vanaf daar weer opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
AllSeeyinEye schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:23:
Je laatste backup terugzetten. Versie maakt niet uit. Vanaf daar weer opnieuw flashen.
Hij is bezig. Ik probeerde eerst nog via mn htc dezire het juiste bestand op de externe sd van mn SGS2 te krijgen maar dat oude beestje kreeg ik ook al niet meer aan de praat.

Nu dus maar even een ics nandroid terugzetten en voortaan dus: beter lezen en vaker backuppen! ;-)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Probleempje....
Ik had PA 2.17 met de werkende Dorimanx kernel. Nu wilde ik PA 2.21 flashen. Dit via de recovery gedaan. Ik ben glas vergeten te wipen. Mijn telefoon bleef staan op het intro scherm waar ook de gele driehoek staat. KUT!
Ik kon ook niet meer in de recovery komen, maar wel in download modus. Ik had nog een .tar.md5 van Lite'ning 2.7 JB. Ik die flashen via Odin, ik kon weer in de recovery komen. Ik eerst wipen en opnieuw PA 2.21 flashen en voor de zekerheid nog een wipe. Bleef ie weer staan op het scherm met de gele driehoek.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MD5 van de zip wel gechecked? Misschien een corrupte download. Na een full wipe moet 'ie sowieso werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Brad Pitt schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:01:
[...]

MD5 van de zip wel gechecked? Misschien een corrupte download. Na een full wipe moet 'ie sowieso werken.
Misschien dat de PA 2.21 download corrupt is. Ik heb via de Lite'ning CWM de zip van PA 2.17 die ik nog op mn external SD had staan geflashed. Welke nu geboot is.

Edit: PA 2.21 opnieuw gedownload en geflashed. Ook een wipe gedaan en nu boot hij wel.

Problem solved.

[ Voor 12% gewijzigd door Hompu op 15-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik verwacht dat ik deze week mijn S2 binnen krijg, nu wil ik hem net zoals ik bij mijn huidige Desire heb gedaan, gelijk rooten, en er een andere rom opzetten.

Als ik de TS doorspit, lees ik dat je met het rooten met Odin, ook je kernel moet flashen. Nu lees ik op XDA een veel gemakkelijkere methode, waarbij ook meteen je onmisbare CMW geflashed wordt (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794).

Op zich is het voor mij wel duidelijk, maar ik wil toch even om een bevestiging vragen, zodat ik zeker weet dat dit de beste en makkelijkste manier van rooten is, waarbij ook je binary counter op 0 blijft staan (waar kan ik dat eigenlijk checken, met Triangle Way? want hij is 2de hands)
• Put the previously downloaded cwm-touch-6.0.x.x-i9100.zip file on your external sd card
• Download the attached root file you want as per instructions above
• I advise Chainfire SuperSU for 2 reasons: it lets you unroot from within superSU application and it lets you migrate to ChainsDD superuser if you like later
• Copy the Root_XXX.zip file you downloaded to internal or external sd card
• Boot into stock recovery (volume up+home+power), and select "apply update from external storage". Now select the cwm-touch-6.x.x.x-i9100.zip file you copied in previous step (this step gives a temporary flash that will disappear after reboot)
• You get CWM recovery interface (this custom recovery is temporary, not permanent)
• Inside CWM, select "install zip from sdcard". Then, select "choose zip from sdcard". Now, scroll down to the "Root_XXX.zip" file and hit power button to install it.
• It will add SuperSU or Superuser last version apk to system/app, last superuser binary (su) to system/xbin and busybox last version to system/xbin, all with correct file permissions.
• Reboot and you get permanent root + busybox installed on your stock kernel.
Ik neem aan dat ik voor mijn S2 clockworkmod 5.8.1.5 nodig heb? (http://clockworkmod.com/rommanager). Ik begrijp niet helemaal hoe ze aan 6.0.1.2 komen.

Is de Resurrection Remix JB v3.0.9 + siyah kernel 4.1.5 goed te gebruiken voor dagelijks gebruik? Of toch maar kijken naar een AllianceROM ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 16-10-2012 23:49 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Strider schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:49:
Ik verwacht dat ik deze week mijn S2 binnen krijg, nu wil ik hem net zoals ik bij mijn huidige Desire heb gedaan, gelijk rooten, en er een andere rom opzetten.

Als ik de TS doorspit, lees ik dat je met het rooten met Odin, ook je kernel moet flashen. Nu lees ik op XDA een veel gemakkelijkere methode, waarbij ook meteen je onmisbare CMW geflashed wordt (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794).

Op zich is het voor mij wel duidelijk, maar ik wil toch even om een bevestiging vragen, zodat ik zeker weet dat dit de beste en makkelijkste manier van rooten is, waarbij ook je binary counter op 0 blijft staan (waar kan ik dat eigenlijk checken, met Triangle Way? want hij is 2de hands)

[...]

Ik neem aan dat ik voor mijn S2 clockworkmod 5.8.1.5 nodig heb? (http://clockworkmod.com/rommanager). Ik begrijp niet helemaal hoe ze aan 6.0.1.2 komen.

Is de Resurrection Remix JB v3.0.9 + siyah kernel 4.1.5 goed te gebruiken voor dagelijks gebruik? Of toch maar kijken naar een AllianceROM ofzo?
Ik had destijds zelf m'n S2 geroot met een CF-Root kernel (zit ook meteen CWM in) via Odin. En dat was heel erg makkelijk, kan me niet voorstellen dat het echt veel makkelijker kan.

Via TriangleAway kan je inderdaad zien op hoeveel je counter staat en zo nodig resetten.

Zelf draai ik Paranoid Android en ben daar zeer tevreden over. Maar ik denk dat de Resurrection rom ook wel stabiel is en goed voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

SCARfaceE schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:41:
[...]

Ik had destijds zelf m'n S2 geroot met een CF-Root kernel (zit ook meteen CWM in) via Odin. En dat was heel erg makkelijk, kan me niet voorstellen dat het echt veel makkelijker kan.

Via TriangleAway kan je inderdaad zien op hoeveel je counter staat en zo nodig resetten.

Zelf draai ik Paranoid Android en ben daar zeer tevreden over. Maar ik denk dat de Resurrection rom ook wel stabiel is en goed voor dagelijks gebruik.
Persoonlijk zou ik altijd via download mode kijken op wat de counter staat. Er wordt juist geadviseerd om bij gebruik van Triangle Away eerst zelf te controleren of het nummer dat hij geeft wel klopt, want anders kun je het toestel bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:41

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik krijg binnenkort ook een SGS2, maar zit eraan te denken om gelijk Cyanogenmod 9.1 erop te zetten. Hier en daar lees ik echter verhalen van functies die (nog) niet werken. Maar hoe is dat nu op dit moment? Werkt alles, is het uitontwikkeld voor dit model telefoon en doet alles het naar behoren (en beter dan de standaard ROM)? Of hebben hier mensen toch de ervaring dat bepaalde functies het niet goed doen?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Bart ® schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:01:
Ik krijg binnenkort ook een SGS2, maar zit eraan te denken om gelijk Cyanogenmod 9.1 erop te zetten. Hier en daar lees ik echter verhalen van functies die (nog) niet werken. Maar hoe is dat nu op dit moment? Werkt alles, is het uitontwikkeld voor dit model telefoon en doet alles het naar behoren (en beter dan de standaard ROM)? Of hebben hier mensen toch de ervaring dat bepaalde functies het niet goed doen?
CM9 wordt volgens mij niet meer actief ontwikkeld (toch?), omdat CM10 al in een vergevorderd ontwikkelstadium zit.

Waarom trouwens CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:41

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

CM9 wordt volgens mij niet meer actief ontwikkeld (toch?), omdat CM10 al in een vergevorderd ontwikkelstadium zit.
Precies daarom wil ik 9, iets dat nog ontwikkeld wordt, dan denk ik dat er dus dingen nog niet af zijn. Maar mogelijk zijn er met 9 dus toch nog puntjes die niet goed werken, daar ben ik benieuwd naar :).
Waarom trouwens CM?
Tja, ik lees goede dingen over CM. En het is populair, dat zou het niet zijn als het prut is, denk ik zo...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Bart ® schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:01:
Het grootste gemis is de FM radio denk ik dan, alhoewel dat ook opgevangen kan worden met Spirit FM of Tunein meende ik. Voor de rest is CM natuurlijk vrij kaal, dus in tegenstelling tot de stockrom zul je voor een aantal basale zaken wat apps moeten downloaden, zoals:
een bestandsbeheerder (bijv. (root)explorer), een app om office files te bekijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

emzed

*

Ik heb geexperimenteerd JB roms, heel gaaf, maar vond de batterijduur destijds niet goed genoeg voor dagelijks gebruik. Dit is een week of 6 geleden. Kan iemand me uit eigen ervaring vertellen of de battery drain inmiddels in CM10 is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
emzed schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:06:
Ik heb geexperimenteerd JB roms, heel gaaf, maar vond de batterijduur destijds niet goed genoeg voor dagelijks gebruik. Dit is een week of 6 geleden. Kan iemand me uit eigen ervaring vertellen of de battery drain inmiddels in CM10 is opgelost?
Ik merk geen drain wat gerelateerd is aan de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Hoe kan ik de spellingscontrole aanzetten op mijn Galaxy s2? Ik heb firmware versie 4.04.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij taal en toetsenbord volgens mij.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

emzed

*

Voor wie het interesseert; gisteravond de laatste JB versie van cMiui geinstalleerd en ik ben alweer tot de conclusie gekomen dat het helaas niet stabiel genoeg is. Ik kreeg 2x een vastlopers en bijna vastlopers (alles bevriest voor een seconde of 10).
Ik ben weer terug bij cMiui CM9 based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Interessant misschien dat drie hackers monitor-mode toegevoegd hebben aan de broadcom WIFI chip van de (Nexus one en de) SGS2.

Met monitormode kunnen airtools gedraaid worden, en is het mogelijk wifi-passwords te kraken.

Is dit een beetje in een custom rom te flashen of is het veel te specifiek voor de originele kernel?

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-0uODjcNq0Cc/UFfOH9bVjtI/AAAAAAAAQ9Y/zmES5euPsOQ/s1600/nexusone-airodump.jpg

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan dat overzichtje op XDA niet meer vinden, waar stond van welke naar welke PA je moest factory-resetten.

Nu wil ik graag van 2.16 naar de laatste (2.22) maar nu hoorde ik dat 2.17 nogal een grote verandering heeft meegekregen ofzo.

Al dat gebackup steeds, veel te veel gedoe.

Heeft iemand trouwens GooManager die WEL aangeeft wanneer er een firmware update is? Die van mij geeft alleen Gapps updates aan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
l3art schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:17:
Bij taal en toetsenbord volgens mij.
Bedankt voor de reactie, maar heb het helaas niet kunnen vinden. Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Sando schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:26:
Ik kan dat overzichtje op XDA niet meer vinden, waar stond van welke naar welke PA je moest factory-resetten.

Nu wil ik graag van 2.16 naar de laatste (2.22) maar nu hoorde ik dat 2.17 nogal een grote verandering heeft meegekregen ofzo.

Al dat gebackup steeds, veel te veel gedoe.

Heeft iemand trouwens GooManager die WEL aangeeft wanneer er een firmware update is? Die van mij geeft alleen Gapps updates aan.
Vanaf 2.16 hoef je niet te wipen, alleen als je problemen hebt na het flashen maar dat was bij mij in ieder geval niet zo. Een backup is altijd handig, kost je hooguit 5 minuten.

De grootste verandering is het gebruik maken van de nieuwe CM10 met nieuwe mali code en vsync. Hiermee hebben ze de memleak gefixt en voor mij was dat echt een grote verbetering. Als je een andere kernel wilt gebruiken dan de stock (meegeleverde) kernel zijn je opties niet zo ruim. Je kan een gepatchte Siyah 4.1.5 of Siyah v5 die nog in de alpha fase zit gebruiken en je kan Dorimanx 7.x gebruiken. Een andere kernel zal niet werken (bootloop).

GooManager geeft sinds kort ook geen rom updates meer aan bij mij (alleen Gapps). Maar dat is voor mij geen probleem aangezien ik toch niet meega met elke update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik draai nu cm10 gebruikt wel meer dan cm9 maar geen extreme drain kom er gewoon de dag mee door zeg maar.
Pagina: 1 ... 90 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.