Ik heb 2 accu's, laatst mijn originele weer opgeladen. Volgende ochtend wakker:Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:22:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn batterijen voor mijn i9100. Ik heb 3 verschillende batterijen, de orginele, een 2600 mAh & een 3200mAh. De orginele batterij geeft geen enkele kick meer. De 3200 mAh batterij geeft een knipperende lege batterij met een stilstaand zandloperdraaiding en mijn mobiel wil niet opstarten noch in recovery modus of download modus. Nu heb ik het idee dat mijn orginele batterij volledig dood is. De 2600mAh werkt volledig prima.
Nou vraag ik me dus af wat er mis is met de 3200mAh batterij. Is deze ook volledig dood? Of ligt het misschien aan mijn mobiel? Hij is onlangs opgestuurd geweest en toen bleek dat de power connector vervangen moest worden. Binnenkort maar eens iemand opzoeken die ook een i9100 heeft kijken of die batterijen het in een ander toestel het wel doen...
- knipperende batterij icoon
- vaag verspringen van mijn profielen (profile scheduler)
- andere willekeurige problemen
- opladen via lader gaf sowieso problemen ook met andere accu en na reboot
- usb opladen ging redelijk, alleen vaak disconnects en hij kon hem niet herkennen als externe opslag.
De klachten bleven dus uitbreiden, toen 4.04 rom erop gezet en opeens minder problemen maar knipperende batterij icoon bleef terugkeren en zorgt ook voor een wake lock. Vervolgens gaf die opladen aan zonder dat er een kabel aangesloten was, zelfs met de telefoon uit
Conclusie: defecte USB port. Bekend probleem bij de S2. Gewoon laten vervangen. Ik heb dit hier laten doen, onder garantie in een uur klaar.