Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
reyals schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:43:
@ind0mi ja, staat ook duidelijk uitgelegd in de startpost van het xda topic
En een aantal posts terug heb ik het ook weer uitgeschreven en er naar gelinkt....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
xheroxkefx schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:17:
Iemand hier met vodafone? Mijn vriendin heeft ook een S2 maar heeft veel 3g verbindingsproblemen, heeft nu LP7 als modem erop staan, welke werkt het beste voor jullie?
Vodafone met LPX, krijg nu ook H+ icoontje in CM10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:00:
Vodafone met LPX, krijg nu ook H+ icoontje in CM10 :)
LQ6 = ook H+ :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:29
Demoniac schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:15:
[...]
Doet niks, moet wel zeggen dat ik Nova Launcher er op gezet heb ipv Trebuchet. Ik kwam nog wel iets lolligs tegen bij het instellen van m'n toestel, maak een shortcut naar Activiteiten > Systeem-UI > Nyandroid :D
Dan heb je zeker niet de laatste versie van Siyahkernel. (http://www.gokhanmoral.co...9/08/siyahkernel-s2-v4-1/)
Als je daar snel 4 keer op de home toets drukt, word alles negatief voor betere leesbaarheid buiten.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het eigenlijk mogelijk om cm 10 te installeren en erna terug te gaan naar cm9?
Maw, is het mogelijk om via rommanger een backup te nemen van de 9, de 10 te installeren en erna terug via rommanger de 9 te restoren?
ik wil eens kijken wat het verschil is, maar blijkbaar zou hij nog niet voldoende stabiel zijn om als dagelijkse rom te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:12:
ik wil eens kijken wat het verschil is, maar blijkbaar zou hij nog niet voldoende stabiel zijn om als dagelijkse rom te gebruiken.
Dat is toch het hele eieren eten van een Nandroid? Een 1-op-1 kopie hebben van de huidige staat van je telefoon incl. alle apps en instellingen. Flash een andere Rom. Speel er mee. Is het niks? Restore Nandroid, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiële AOKP ondersteuning voor de S2!
http://aokp.co/index.php/releases/_/jb-build-3-r30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35
Na lang rondkijken zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer dus hoop ik hier wat advies in te winnen. Ik heb mijn Galaxy S2 gekocht in China, maar van wat ik heb begrepen betreft het een Koreaans model ( ik heb bijvoorbeeld een uittrekbare antenne op de rechterbovenhoek zitten). Hier is -kennelijk- een Chinese rom op geflashed want hij kwam met een berg Chinese applicaties die niet te verwijderen zijn. Wel zit er gewoon een Google Play store in. CSC code is I1900OZSKI3 . Firmware versie 2.3.5. Nu wil ik graag updaten naar 4.0, maar Kies geeft aan dat mijn telefoon geen updates via Kies ondersteunt. Ik heb me ingelezen over Odin / Heimdall (ik gebruik OS X) maar eigenlijk wil ik het, indien mogelijk, op zo'n manier doen dat ik hierna gewoon wel via Kies danwel OTA verder kan updaten. Tevens wil ik graag van de hele rits Chinese software af die momenteel niet te verwijderen is en tamelijk irritant is (er zitten bijvoorbeeld 3 verschillende SMS applicaties ingebouwd, die niet allemaal volledig uit te zetten zijn).

Dus ik wilde graag even toetsen of dit zal werken: Officiële Nederlandse 4.0 firmware downloaden, erop flashen en daarna gewoon alle updates via Kies / OTA verder doen. Kan dit? En voor zover ik heb begrepen verlies ik al mijn gegevens hiermee, als ik deze stappen doe kan ik dan toekomstige updates gewoon erop zetten zonder data verlies? Excuses voor de simpele aard van sommige vragen, ik heb dermate lang rondgekeken en ingelezen dat ik enigszins in de war ben geraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 18:29
Ik heb vandaag een nieuwe usb connector erin laten zetten bij de Vodafone winkel. Maar ik zit nu met een vaag probleem, ook is er een firmware upgrade gedaan. Nu kan ik niets meer flashen via odin. Heeft iemand hier een idee of ik via stock recovery 3e, CWM kan flashen? Ik heb wel de files voor de i9100G gevonden maar daar heb ik niets aan :S

Met odin krijg ik:
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

met een andere kabel, en andere pc en andere stockrom krijg ik:
<ID:0/004> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> GT-I9100_XEN_I9100XWLPD_I9100XXLPW_I9100XENLP5.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> Removed!!
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

USB debugging staat natuurlijk aan. Kies staat uit. Echt super wazig, ik heb hem vanochtend nog geflashed voordat ik naar de vodafone winkel ging, maar nu krijg ik echt helemaal niets meer uit odin.

Ook krijg ik nu vrij vaak dat het apparaat niet word herkent in windows, en dat hij op usb 1.1 snelheid draait :S.

[ Voor 72% gewijzigd door Biersteker op 25-09-2012 22:02 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ga even heel brutaal een eerdere post terughalen omdat ik nog steeds geen idee heb wat ik er mee aan moet :)

Ik krijg sinds een paar dagen een software update gepushed van rond de 17 mb. Ik krijg niet de optie om dit uit te zetten en het lijkt mij sterk dat dit vanuit de rommaker gestuurd wordt (wanamlite 12.4).
Ik heb het volste vertouwen dat Tom dit kan verklaren! :P

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Agent-X schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:03:
Ik ga even heel brutaal een eerdere post terughalen omdat ik nog steeds geen idee heb wat ik er mee aan moet :)

Ik krijg sinds een paar dagen een software update gepushed van rond de 17 mb. Ik krijg niet de optie om dit uit te zetten en het lijkt mij sterk dat dit vanuit de rommaker gestuurd wordt (wanamlite 12.4).
Ik heb het volste vertouwen dat Tom dit kan verklaren! :P
Toen je het de vorige keer zei schreef, heb ik er nog op gelet, maar ik heb niets gezien dat gepusht werd (en ondertussen is er wel een nieuwe versie uit). Heb je een ROM manager draaien ofzo die zelf updates binnenhaalt?

• Agent-X
  • Niet online
Blindfold schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:03:
[...]

Toen je het de vorige keer zei schreef, heb ik er nog op gelet, maar ik heb niets gezien dat gepusht werd (en ondertussen is er wel een nieuwe versie uit). Heb je een ROM manager draaien ofzo die zelf updates binnenhaalt?
Ik heb geen rommanager geinstalleerd en ik heb dit niet eerder gehad met welke rom dan ook. Is er iemand hier die Wanamlite draait die dit herkend?

je hebt gelijk dat er inderdaad een nieuwere rom uit is maar ik had besloten om op JB te wachten en los van dat ben ik ondertussen wel nieuwsgierig naar wat de oorzaak is.
Ik zie nu niet hoe ik er bij kom dat de update rond de 17 mb is maar uitgaande dat ik dat niet versonnen heb kan dat niet een volledige upgrade zijn. Ik zit op het T-mobile netwerk.

Welk proces moet ik bevriezen in TB om in ieder geval van de berichten af te zijn?
Het spijt mij enorm indien ik iets basaals over het hood zie ;)

igg bedankt voor het meedenken Blindfold.

edit: ik heb bij een vriend van mij ook Wanalite 12.4 geinstalleerd en hij krijgt dezelfde melding. Ik zal eens wat beter mijn best doen met het zoeken naar een oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Agent-X op 26-09-2012 00:21 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Biersteker schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:09:
[...]

Dan heb je zeker niet de laatste versie van Siyahkernel. (http://www.gokhanmoral.co...9/08/siyahkernel-s2-v4-1/)
Als je daar snel 4 keer op de home toets drukt, word alles negatief voor betere leesbaarheid buiten.
Oeps! Na het flashen van CyanogenMod zat er blijkbaar een kernel van CyanogenMod in.. Heb nu Siyah geïnstalleerd, eens zien of dat de performance ten goede komt. Het biedt via ExTweaks in ieder geval wel weer wat extra instellingen :)
Nog een vraagje, niet zozeer over de S2 maar CM9 in het algemeen. Mijn Galaxy S gebruikte de toetsverlichting als notificatie in CM9, ik heb hier naar zitten zoeken, het zou ergens in de settings moeten staan maar ik kan het nergens vinden. Iemand die weet of en waar dit in te schakelen is? Of is dit een kernel-gerelateerde optie die ik gesloopt heb door Siyah te flashen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Demo op 26-09-2012 07:28 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:47
Demoniac schreef op woensdag 26 september 2012 @ 07:27:
[...]

Nog een vraagje, niet zozeer over de S2 maar CM9 in het algemeen. Mijn Galaxy S gebruikte de toetsverlichting als notificatie in CM9, ik heb hier naar zitten zoeken, het zou ergens in de settings moeten staan maar ik kan het nergens vinden. Iemand die weet of en waar dit in te schakelen is? Of is dit een kernel-gerelateerde optie die ik gesloopt heb door Siyah te flashen? :P
Kun je BLN niet via ExTweaks aanzetten? Of anders via Google Play: BLN control - Free.Zelf gebruik ik de Siyhah kernel niet, maar de Dorimanx kernel. BLN wordt hiermee geinstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door _Uploader_ op 26-09-2012 09:23 . Reden: url aangepast ]

• Demo

Demo

Inderdaad ja, ExTweaks heeft een heel tabblad gewijd aan BLN zelfs :$ Werkt nu als een zonnetje! :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Agent-X schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:19:
[...]

Ik heb geen rommanager geinstalleerd en ik heb dit niet eerder gehad met welke rom dan ook. Is er iemand hier die Wanamlite draait die dit herkend?

je hebt gelijk dat er inderdaad een nieuwere rom uit is maar ik had besloten om op JB te wachten en los van dat ben ik ondertussen wel nieuwsgierig naar wat de oorzaak is.
Ik zie nu niet hoe ik er bij kom dat de update rond de 17 mb is maar uitgaande dat ik dat niet versonnen heb kan dat niet een volledige upgrade zijn. Ik zit op het T-mobile netwerk.

Welk proces moet ik bevriezen in TB om in ieder geval van de berichten af te zijn?
Het spijt mij enorm indien ik iets basaals over het hood zie ;)

igg bedankt voor het meedenken Blindfold.

edit: ik heb bij een vriend van mij ook Wanalite 12.4 geinstalleerd en hij krijgt dezelfde melding. Ik zal eens wat beter mijn best doen met het zoeken naar een oplossing.
Wellicht de kernel?

Van 12.4 zijn 2 versies geweest. De originele met stock kernel, maar toen was er twijfel of die nu wel of niet brickbug veilig was, dus toen heeft ie hem opnieuw uitgebracht met Siyah kernel.
Ik had de versie met stock en toen ik zag wat de wijzigingen waren, heb ik zelf een andere kernel erop gezet (Phenomenal).

• _Uploader_
Demoniac schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:03:
Inderdaad ja, ExTweaks heeft een heel tabblad gewijd aan BLN zelfs :$ Werkt nu als een zonnetje! :D
Fijn! De Dorimanx kernel ondersteund BLN en ExTweaks ook, maar ik krijg BLN maar niet aan de praat. Zo te zien in het XDA draadje hebben meer hier problemen mee.
_Uploader_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:46:
Fijn! De Dorimanx kernel ondersteund BLN en ExTweaks ook, maar ik krijg BLN maar niet aan de praat. Zo te zien in het XDA draadje hebben meer hier problemen mee.
Backlight van de hardware toetsen kapte er hier ook mee met de laatste versie van die kernel. Maar weer terug naar Siyah ("speciale" vsync versie waardoor scrollen smoother zou moeten gaan, merk weinig van) it is :P

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
_Uploader_ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:46:
[...]

Bij mij is het juist het geval dat BLN niet uit wilt gaan met de DorimanX kernel. Staat uit in ExTweaks en heb daarna ook BLN control erop gezet, staat ook uit maar hij blijft het doen. Ook meerdere malen aan/uit gezet en geen effect. Ik laat het voorlopig zo, want ik wil zien hoelang de batterij het bij mij uithoudt met BLN aan. Als het me niet bevalt flash ik de kernel wel opnieuw of ga ik terug naar Siyah.

PSN ID: Beest41

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Heb hem nu 2 dagen draaien en het bevalt tot nu toe echt super! Alles werkt en als je wil tweaken kan dat op elk gebied(cosmetisch en performance).

Beste rom die ik heb gehad tot nu toe. Zelfs de underclock functie werkt uitstekend.

Heb de officiële build 3 in combinatie met SiyahKernel v4.1.5

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

Arjan A

Cenosillicafoob

Stitch! schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:27:
[...]

Heb hem nu 2 dagen draaien en het bevalt tot nu toe echt super! Alles werkt en als je wil tweaken kan dat op elk gebied(cosmetisch en performance).

Beste rom die ik heb gehad tot nu toe. Zelfs de underclock functie werkt uitstekend.

Heb'm nu twee dagen als secondary rom maar er vallen me toch wat dingen tegen:
- trilintensiteit is me te hoog, ook al zet je hem lager
- bijzonder irritant: geen decent musicplayer. Apollo vind ik niet zo bijzonder, bovendien crasht die steeds.
- 'Tik'-geluidje, lock- en unlock-geluiden zijn niet makkelijk te vervangen. Ik weet wel hoe het moet, maar een menu-optie is toch wel handiger. Juist bij zo'n rom verwacht ik dit soort extra's.

Voor de rest loopt-ie wel lekker, JB bevalt me ook prima. Maar ik denk dat ik wel kan wachten tot de Samsung-rom uit is en er een Wanam-versie van uitkomt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• _Uploader_
SCARfaceE schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:52:
[...]

Bij mij is het juist het geval dat BLN niet uit wilt gaan met de DorimanX kernel. Staat uit in ExTweaks en heb daarna ook BLN control erop gezet, staat ook uit maar hij blijft het doen. Ook meerdere malen aan/uit gezet en geen effect. Ik laat het voorlopig zo, want ik wil zien hoelang de batterij het bij mij uithoudt met BLN aan. Als het me niet bevalt flash ik de kernel wel opnieuw of ga ik terug naar Siyah.
Heb je geprobeerd om het ExTweaks profiel te resetten en de instellingen gereset?

Ik ben overgestapt naar SiyahKernel v4.1.5 (bedankt voor de tip Brad Pitt!) en nu werkt BLN als een zonnetje!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Stitch! schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:27:
[...]

Ik draai de Resurrection Remix versie met de laatste Siyah, en ook die loop als en zonnetje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Hier ook een paar uitstapjes gehad. Die cm10 vsynced versie is echt placebo... Resurection remix is me iets te bloated en ik blijf meer gecharmeerd van de cleane miui look, dus maar terug naar cMiui 2.8.10 (laatste stable ics) icm dorimanx.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Hebben jullie ook trouwens met Siyah dat soms opeens het scherm vanzelf aan/uit gaat. Ik heb dit tot nu toe met alle kernel versies gehad met een gemodde Samsung 4.03 ROM.

Merk wel op dat het vaker optreedt na het activeren van de camera. Als je uit je apps gaat (ook na een taskkiller) dan gaat het scherm met een vast interval aan/uit. Voor Siyah had ik dit nooit en BLN staat overigens uit.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 09:02

AMDFreak

Intel is zo..

Vanochtend kreeg ik een melding dat er een nieuwe software update was.
Nu draait er 4.0.4. op, ik moet zeggen, hij draait wel lekker soepel op m'n telefoon :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:42:
Nu draait er 4.0.4. op, ik moet zeggen, hij draait wel lekker soepel op m'n telefoon :)
Na het probleem met 4.0.3, (QWERTZ-keyboard) heb ik de gok genomen en ook 4.0.4 met Odin geflasht, deze;
I9100XWLPW_I9100XXLQ6_I9100XENLPB_HOME.tar.md5
Tot mijn verbazing ging het nu gelukkig wel goed, heb nog steeds QWERTY _/-\o_

PDA: XWLPW
PHONE: XXLQ6
CSC: XENLPB (en gelukkig geen UNKOWN)

Wat er anders is in 4.0.4 moet ik nog achter komen, tot nu toe zie ik alleen dat de veegpunten om te ontgrendelen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26
AMDFreak schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:42:
Unlock scherm is geupdate (grijze rondjes en dikkere streep). UI is bij mij een stuk responsiever geworden zowel na de unlock als bijvoorbeeld klikken op applications.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben van Paranoid Android 1.6 CM9 naar 2.16 CM10 gegaan.
[list]
Irritant 1: In AirDroid kan ik de externe SD-kaart niet meer direct benaderen, moet via de system-folder.
Irritant 2: Bij elke UI/DPI verandering moet je dat hele ding opnieuw opstarten. Bij PA 1.6 was dat nog instant.

[ Voor 56% gewijzigd door Sando op 29-09-2012 18:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik wil vandaag eigenlijk de update gaan maken naar 4.04. Echter gebruikte ik altijd de chainfire manier van rooten.
Naar:
PDA:LPW
Phone:LQ6
Csc:LPB(XEN)

via I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN

Echter kan ik hier niet meer de juiste kernel vinden. Iemand die mij kan helpen aan de juiste kernel voor het rooten?

Lekker snel, dacht et wel

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Als 'ie al geroot is, dan hoeft dat niet opnieuw toch?

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Sefyu schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:48:
Als 'ie al geroot is, dan hoeft dat niet opnieuw toch?
Ik wil eigenlijk de telefoon even helemaal schoon vegen. Daarmee verdwijnt alles, lijkt mij. Vervolgens doe ik met Kies of odin even de nieuwe versie erop. Maar dan ben ik mijn CWM wel kwijt lijkt me?

Lekker snel, dacht et wel

• js.meijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 09:20
FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:54:
Gisteren Litenin 3.4 geinstalleerd op de S2 van de vrouw
eerste reactie was goed, vooral haar bericht dat dropbox heel lief was voor haar

ze kreeg een s3 melding, en 48GB voor de komende 2 jaar ?
Ik vermoed dat ze daar iets met de settings hebben uitgespookt, zodat ze op een s3 lijkt te werken
Beste FreshMaker,

ik ben weer op zoek naar een nieuwe LiteningRom en zie dat jij versie 3.4 voor je vrouw gevonden en geinstalleerd hebt op een S2(i9100). Heb je voor mij misschien een handig linkje of zou je het ergens kunnen plaatsen? Kan iets dergelijks nergens vinden.
De recente update van Samsung naar 4.04 levert voor mij alleen maar ellende op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
js.meijer schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 23:56:
ik ben weer op zoek naar een nieuwe LiteningRom
Nieuwste versie 3.6 hier: http://forum.xda-develope...=31770921&postcount=18995

Lijkt er echter op dat de dev gewoon (weer...) opeens pleite is. Sowieso een oude Rom dit maar ieder zijn ding I guess :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janem
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10-2012
Ik heb vannochtend via kies wifi een update gedownload voor mijn galaxy s2 alleen het is mis gegaan. Het loopt vast bij het opstarten. Ik kom niet verder dan het opstartscherm..

Ik dacht een factory reset te kunnen doen maar hier loop ik ook vast in het startscherm.. Ik zie alleen nou nog een oplossing om android via de sd kaart te installeren alleen ik kan daar nergens een handleiding voor vinden hoe ik dat moet doen en waar ik android kan downloaden.... Kan iemand mij misschien hiermee helpen. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled maar kan tot op heden niks vinden.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
janem schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:34:
Ik heb vannochtend via kies wifi een update gedownload voor mijn galaxy s2 alleen het is mis gegaan. Het loopt vast bij het opstarten. Ik kom niet verder dan het opstartscherm..

Ik dacht een factory reset te kunnen doen maar hier loop ik ook vast in het startscherm.. Ik zie alleen nou nog een oplossing om android via de sd kaart te installeren alleen ik kan daar nergens een handleiding voor vinden hoe ik dat moet doen en waar ik android kan downloaden.... Kan iemand mij misschien hiermee helpen. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled maar kan tot op heden niks vinden.

Bij voorbaat dank!
Zoek in dit topic en/of op google naar Odin (+ stock firmware). Daarmee moet je al een heel end komen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

hugoxboss69 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:20:
Ik wil vandaag eigenlijk de update gaan maken naar 4.04. Echter gebruikte ik altijd de chainfire manier van rooten.
Naar:
PDA:LPW
Phone:LQ6
Csc:LPB(XEN)

via I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN

Echter kan ik hier niet meer de juiste kernel vinden. Iemand die mij kan helpen aan de juiste kernel voor het rooten?
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Momenteel draai ik XWLPD (4.0.3) met root (volgens mij via een chainfire kernel, er staat iig SuperSU op).
Ik krijg nu steeds meldingen dat er een update is. Hoe kan ik updaten naar 4.0.4 (liefst Nederlandse ROM) met behoud van root?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 16:02
Als je update dan verdwijnt je root, geen manier om die te behouden. Je zult hem na de update dus opnieuw moeten rooten. Er is nog geen XWLPW CF-Root maar misschien kun je ook een andere gebruiken.

Er zijn buiten CF-Root ook nog een hoop andere alternatieven zoals bijv:
Philz, voor een stock kernel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1877270

of iets als Siyah
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1555259

Werkt allemaal net zo makkelijk als CF-Root. Kies in ieder geval wel een kernel die niet vatbaar is voor de superbrick bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Of je pakt gewoon LPX om te rooten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je bedoelt de I9100XWLPX ROM, zoals deze?
En dan vervolgens deze CF-Root: CF-Root-SGS2_XW_NEE_LPX-v5.6-CWM5.zip

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 30-09-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:46
jelmervos schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:41:
[...]

Je bedoelt de I9100XWLPX ROM, zoals deze?
En dan vervolgens deze CF-Root: CF-Root-SGS2_XW_NEE_LPX-v5.6-CWM5.zip
In het topic van CF-root wordt vaak gezegd dat het niet veel uit maakt welke versie je precies pakt. Let wel op of je Android versie hetzelfde is. Volgens mij kan je Siyah wel voor verschillende android versies gebruiken, maar de stock kernels weet ik niet zeker.

Een andere optie is vanuit je geroote 4.0.3 rom met mobile odin de nieuwe rom kiezen (open bestand, dan vult hij alle delen op de goede plek in) en dan voor je op flash firmware klikt drukken op kernel en daar CF-root invullen. Je moet dan uiteraard eerst de stock rom en bijbehorende cf-root op je telefoon/sd-kaart gezet hebben.

Wat je ook nog kan doen is rooten door CWM+supersu.zip te downloaden, hernoemen naar update.zip en die vanuit de standaard recovery flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

gwystyl schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:59:
[...]
Wat je ook nog kan doen is rooten door CWM+supersu.zip te downloaden, hernoemen naar update.zip en die vanuit de standaard recovery flashen.
Volgens mij is dit precies wat ik de vorige keer heb gedaan! Ook omdat er bij Kernelversie gewoon nog stock informatie staat nu: "3.0.15-I9100XWLPD-CL524746 dpi@DELL154 #3"

Dus als ik het goed heb flash ik I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN via Odin, vervolgens via stock recovery flash ik Root_SuperSU.0.96-Busybox.1.20.2-S2-signed.zip uit deze thread.
Dan heb ik weer stock ROM (4.0.4) met alleen root, klopt dit? Raak ik data kwijt?

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 40% gewijzigd door jelmervos op 30-09-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
jelmervos schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:04:
[...]

Volgens mij is dit precies wat ik de vorige keer heb gedaan! Ook omdat er bij Kernelversie gewoon nog stock informatie staat nu: "3.0.15-I9100XWLPD-CL524746 dpi@DELL154 #3"

Dus als ik het goed heb flash ik I9100XWLPW_I9100XENLPB_XEN via Odin, vervolgens via stock recovery flash ik Root_SuperSU.0.96-Busybox.1.20.2-S2-signed.zip uit deze thread.
Dan heb ik weer stock ROM (4.0.4) met alleen root, klopt dit? Raak ik data kwijt?

Bedankt voor de hulp!
Klopt helemaal.

Ik weet niet precies of je data kwijt raakt. Dat ligt aan het updatescript in de firmware en die root zip. Als daar in staat format data, ben je al je geïnstalleerde programma's en instellingen kwijt. Als dat er niet in staat, blijven die behouden. Je systeemprogramma's met hun instellingen overschrijf je met het flashen van de rom, maar dat is de bedoeling neem ik aan. Je contacten en agenda zijn waarschijnlijk gesynchroniseerd met gmail, dus die krijg je vanzelf weer terug. De rest van je programma's en instellingen zou ik wel backuppen met bijvoorbeeld Titanium Backup, zodat je ze terug kan zetten als ze toch weggehaald worden door het updatescript.

edit:
Bij de update van 2.3 naar 4.0.3 had samsung geen format data ingesteld, en ik lees hierboven van mensen die 4.0.4 over the air hebben gekregen ook dat alle programma's bewaard zijn gebleven. In update.script van de root zip zie ik ook nergens een format staan, dus ik verwacht dat al je data gewoon bewaard blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 30-09-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Geweldig, werkt allemaal perfect! Data mooi behouden gebleven en nu weer netjes root access. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

De geluidskwaliteit van mijn S2 op de headset is nogal bedroevend. Het lijkt alsof er een deel van het frequentiebereik wegvalt, ik hoor bepaalde instrumenten/stemmen niet of nauwelijks. Wat ik heb geprobeerd/getest:
• Het doet zich zowel met de kernel van CM9 als Siyah voor
• Het doet zich voor met verschillende mediaspelers en ook in SongPop
• Via de speaker klinkt de muziek wel normaal
• De equalizer staat uit, als ik die (of andere opties) aanzet heeft dat weinig effect

Ik gebruik de oordopjes van mijn oude Galaxy S, die hebben het altijd goed gedaan. Ik heb helaas geen andere om te testen. (tenzij ik gewone driepolige dopjes zonder mic ook kan gebruiken?) Omdat het er erg op lijkt dat een deel van het geluid wegvalt, lijkt het me een softwareprobleem en niet zozeer een hardwarematige beschadiging. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Van het weekend toch maar eens mijn Samsung S2 geroot.

Deze rom erop gezet.

[Stock Official ICS Firmwares] I9100XWLPX (4.0.4) - Nordic Countries (NEE) [06-09-12]

Wel een andere kernel daarna, omdat ik bij videos en ook bij youtube videos geen beeld had maar wel geluid.

CF-Root-SGS2_XW_NEE_LPX-v5.6-CWM5.zip

Nu werkt ie als een tierelier en de batterij gaat nu echt zoveel langer mee. Eerst kwam ik de dag niet door met de stock 4.0.3 (uiteindelijk maar op 2G gedurende dag, behalve bij internet of updates). Nu al bijna 18 uur met 3G en nog 50% batterij over!!!

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/Screenshot_2012-10-01-12-30-54_zps2467a7e2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door aveenhuysen op 01-10-2012 12:39 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 00:01
Vraagje, op mijn oude S1 met CM9 verlichte de menu en back knop op als ik een berichtje had.
Nu kan ik deze optie op CM9 voor mijn S2 niet vinden Iemand enig idee waar die optie zit !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nou geweldig. Eerst werkt bij 4.0.4 de brightness via statusbar truc al niet meer, en nu kom ik er juist achter dat je voor de Youtube app nu ook screen rotation aan hebt moet staan wil je fullscreen kunnen kijken...

Dat wordt dus telkens alleen voor YT de screen rotate aanzetten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Dubbel Fristie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:53:
Vraagje, op mijn oude S1 met CM9 verlichte de menu en back knop op als ik een berichtje had.
Nu kan ik deze optie op CM9 voor mijn S2 niet vinden :-( Iemand enig idee waar die optie zit !?
Kernel gebruiken die BLN ondersteunt en dan een app gebruiken waarmee je BLN kan instellen.
Waarom wordt hierom toch zoveel gevraagd? Het is een batterij drainer én je ziet het toch niet als je telefoon in je zak zit. En als hij voor je ligt, dan is het een kleine moeite om even op de home toets te drukken, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:02:
Nou geweldig. Eerst werkt bij 4.0.4 de brightness via statusbar truc al niet meer, en nu kom ik er juist achter dat je voor de Youtube app nu ook screen rotation aan hebt moet staan wil je fullscreen kunnen kijken...

Ik zie geen voordeel bij het uitlaten daarvan, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jeroenneman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:02:

Statusbar swipe down, klik op Autorotation, klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelieve de topicreport knop te gebruiken in de toekomst.

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 01-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 14:12
Demoniac schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:10:
De geluidskwaliteit van mijn S2 op de headset is nogal bedroevend. Het lijkt alsof er een deel van het frequentiebereik wegvalt, ik hoor bepaalde instrumenten/stemmen niet of nauwelijks. Wat ik heb geprobeerd/getest:
• Het doet zich zowel met de kernel van CM9 als Siyah voor
• Het doet zich voor met verschillende mediaspelers en ook in SongPop
• Via de speaker klinkt de muziek wel normaal
• De equalizer staat uit, als ik die (of andere opties) aanzet heeft dat weinig effect

Ik gebruik de oordopjes van mijn oude Galaxy S, die hebben het altijd goed gedaan. Ik heb helaas geen andere om te testen. (tenzij ik gewone driepolige dopjes zonder mic ook kan gebruiken?) Omdat het er erg op lijkt dat een deel van het geluid wegvalt, lijkt het me een softwareprobleem en niet zozeer een hardwarematige beschadiging. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Polariteit van de Galaxy S oordopjes t.o.v. de Galaxy SII oordopjes is omgedraaid. Dit zelfde probleem heb ik ook gehad. Het geluid klinkt heel dof en heeft amper volume. Met andere woorden, Galaxy S oordopjes zijn niet te gebruiken op de Galaxy SII. Tweepolige headsets zijn overigens wel gewoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

AllSeeyinEye schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:07:
[...]

Statusbar swipe down, klik op Autorotation, klaar
Voor 4.0.4
Youtube, scherm draaien klaar. Nu: Youtube, statusbar, screen rotation, fullscreen youtube na scherm draaien.
Ik snap dat het niet veel lijkt, maar als het eerst kon, waarom nu dan niet? En vaak vergeet ik het daarna ook nog uit te zetten zodat bij de browser hij vaak weer even omwisseld wat behoorlijk irritant is.

Net zoals de brightness switch eigenlijk. Settings -> brightness kost niet veel moeite, maar het kost wel een extra handeling, die eerst niet nodig was!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Tja... Het is als het ware de keuze tussen batterij vriendelijk en minder batterij vriendelijk. Auto rotation zorgt namelijk voor een hogere drain en niet automatische helderheid meestal ook omdat de helderheid vaak te hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
AllSeeyinEye schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:54:
Auto rotation zorgt namelijk voor een hogere drain
:*) :*) :*) :+ :+ :+ 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Wellicht begrijp ik je rij met emoticons verkeerd, maar met auto rotation aan heb je constant een sensor aan staan die de positie in de gaten houdt. Geldt bijvoorbeeld ook voor de S3 feature die in de gaten houdt of je nog naar je telefoon kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

Wellicht begrijp ik je rij met emoticons verkeerd, maar met auto rotation aan heb je constant een sensor aan staan die de positie in de gaten houdt. Geldt bijvoorbeeld ook voor de S3 feature die in de gaten houdt of je nog naar je telefoon kijkt.
Je telefoon gebruiken zorgt er voor dat je constant je scherm aan hebt, dus dat is ook een battery drain.

Sorry voor de flauwe opmerking, maar dat is dezelfde redenering :). Prima als jij je rotation uit wil zetten om batterij te besparen, maar ik vind dat een redelijk cruciale functie van mijn telefoon. Ik draai dat ding namelijk nogal vaak. Maar ik vind het raar om alles maar een battery drain te noemen, ook als het gewoon een feature is. Wat mij betreft houden we het woord 'battery drain' exclusief voor apps/features die onnodig extra battery opslurpen door een bug of iets van dien aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Even een kort vraagje: ik heb nu 4.03 draaien, Vodafone branded, en heb 4.04 gedownload volgend het linkje dat eerder werd gegeven. Als ik deze firmware met Odin flash, dan blijven alle apps en instellingen behouden toch? Ik meende ooit eens te hebben gelezen dat als je Samsung firmwares over elkaar flasht, dat je dan niet hoeft te wipen en dat alles dan behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Morgoth schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:36:
[...]

Je telefoon gebruiken zorgt er voor dat je constant je scherm aan hebt, dus dat is ook een battery drain.

Sorry voor de flauwe opmerking, maar dat is dezelfde redenering :). Prima als jij je rotation uit wil zetten om batterij te besparen, maar ik vind dat een redelijk cruciale functie van mijn telefoon. Ik draai dat ding namelijk nogal vaak. Maar ik vind het raar om alles maar een battery drain te noemen, ook als het gewoon een feature is. Wat mij betreft houden we het woord 'battery drain' exclusief voor apps/features die onnodig extra battery opslurpen door een bug of iets van dien aard.
Energieverbruik is inderdaad bijna verwaarloosbaar volgens mij, wat me echter stoort is dat behalve voor Youtube ik dat hele auto-rotation echt NOOIT aan heb staan. Ben je door een webpage aant scrollen, besluit de telefoon maar eens om te draaien.

Youtube en de standaard video app omzeilen de screen rotation flick gewoon en gaan wel fullscreen, precies zoals ik het wil. (Alleen nu dus niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
marhalm schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:51:
Even een kort vraagje: ik heb nu 4.03 draaien, Vodafone branded, en heb 4.04 gedownload volgend het linkje dat eerder werd gegeven. Als ik deze firmware met Odin flash, dan blijven alle apps en instellingen behouden toch? Ik meende ooit eens te hebben gelezen dat als je Samsung firmwares over elkaar flasht, dat je dan niet hoeft te wipen en dat alles dan behouden blijft.
Ja, lees even een paar posts terug en je ziet dat ik daar post dat ik dat verwacht, en dat de gebruiker die het vroeg het uitgevoerd heeft en inderdaad al zijn programma's nog had.

Als extra bevestiging kan ik melden dat ik vanochtend dezelfde route heb gevolgd, en van XXLPW (4.0.3) naar XWLPW (4.0.4) ben gegaan en al mijn programma's het nog deden. Ik kreeg alleen wat updates voor Youtube, Maps en Streetview voor mijn kiezen geloof ik.

Ik heb Siyah 4.1.5. gepakt om te rooten, maar dat kan volgens mij ook met CF-Root voor XXLPX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

Rincewind

Take me in your arms tonight

gwystyl schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:09:
[...]Als extra bevestiging kan ik melden dat ik vanochtend dezelfde route heb gevolgd, en van XXLPW (4.0.3) naar XWLPW (4.0.4) ben gegaan en al mijn programma's het nog deden. Ik kreeg alleen wat updates voor Youtube, Maps en Streetview voor mijn kiezen geloof ik.

Ik heb Siyah 4.1.5. gepakt om te rooten, maar dat kan volgens mij ook met CF-Root voor XXLPX
Dit impliceert dat ik dus ook van Wanamlite V11.1 (4.03) naar Wanamlite V12.6 (4.04) kan gaan. Het enigste wat me nu tegenhoud is dat ik geen zin heb om alles er af te vegen en weer opnieuw moet instellen. Maar als het toch schijnt te lukken zonder 'factory reset' ga ik misschien een poging wagen..

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Rincewind schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:27:
[...]
Dit impliceert dat ik dus ook van Wanamlite V11.1 (4.03) naar Wanamlite V12.6 (4.04) kan gaan. Het enigste wat me nu tegenhoud is dat ik geen zin heb om alles er af te vegen en weer opnieuw moet instellen. Maar als het toch schijnt te lukken zonder 'factory reset' ga ik misschien een poging wagen..
Kan je altijd proberen, toch? Lukt het niet kan je of je backup restoren of alsnog een wipe eroverheen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
[...]

Kan je altijd proberen, toch? Lukt het niet kan je of je backup restoren of alsnog een wipe eroverheen knallen.
Da's meestal ook mijn methode. Ik doe meestal eerst een backup voor ik ga flashen, en alleen als ik echt vage dingen tegen kom of er in de beschrijving staat dat je per se moet wipen (bijv in CM instructies voor als je vanaf een samsung based rom komt) doe ik een factory reset. Als het dan na een wipe nog niet fijn werkt ga ik terug naar mijn goed werkende backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:29:
[...]Kan je altijd proberen, toch? Lukt het niet kan je of je backup restoren of alsnog een wipe eroverheen knallen.
Klopt. Maar ik gebruik voor backups eigenlijk alleen maar Titanium i.c.m. een CWM-Nandroid backup. Is dat dan voldoende ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rincewind schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:40:
Klopt. Maar ik gebruik voor backups eigenlijk alleen maar Titanium i.c.m. een CWM-Nandroid backup. Is dat dan voldoende ?
Een Nandroid is voor alles voldoende ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:44:
[...]Een Nandroid is voor alles voldoende ja.
O ? Ik dacht dat de nandroid maar een onderdeel zou zijn van een restore-actie. Weet iemand trouwens een How-To hoe ik zo'n restore m.b.v. een Nandroid backup kan uitvoeren ? Gaat dat ook via CWM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Rincewind schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:12:
[...]
O ? Ik dacht dat de nandroid maar een onderdeel zou zijn van een restore-actie. Weet iemand trouwens een How-To hoe ik zo'n restore m.b.v. een Nandroid backup kan uitvoeren ? Gaat dat ook via CWM ?
CWM / Backup and Restore / Restore (from internal/external card)

Klaar.

Een nandroid backup is een image van je toestel. Daar staat meer in dan in Titanium Backup. En met AppExtractor kan je indien gewenst simpelweg uit een backup bepaalde apps of instellingen restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:15:
[...]
En met AppExtractor kan je indien gewenst simpelweg uit een backup bepaalde apps of instellingen restoren.
Dat kan met Titanium Backup (die 'ie blijkbaar reeds had) ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Dat kan met Titanium Backup (die 'ie blijkbaar reeds had) ook :P
Ik gebruik TB niet (meer). Kan die tegenwoordig uit Nandroids restoren?! Dat maakt het toch weer wat interessanter (tenzij dat alleen met de betaalde versie kan, die is simpelweg te duur).
Overigens vind ik TB een bijzonder lelijke en onoverzichtelijke UI hebben (maar da's een andere discussie).

[ Voor 30% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:28:
Ik gebruik TB niet (meer). Kan die tegenwoordig uit Nandroids restoren?!
Reeds een tijdje...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-10-03-12-27-18.png

[Edit] Oh zou best kunnen dat het alleen in de betaalde variant kan ja... Plus de interface is ook aangepast hè ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 14:16
Heeft iemand anders ook last van een hangende Galaxy SII na de recente update? Vandaag al twee keer scherm vol aan maar niets reageert meer. Accu lostrekken en herstarten was het enige om een reactie te krijgen. Vanochtend ook een hoop gezeur met BT carkit. Tot de update die ik eergisteren kreeg aangeboden geen enkel probleem...

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
b.laverman schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:29:
Heeft iemand anders ook last van een hangende Galaxy SII na de recente update? Vandaag al twee keer scherm vol aan maar niets reageert meer. Accu lostrekken en herstarten was het enige om een reactie te krijgen. Vanochtend ook een hoop gezeur met BT carkit. Tot de update die ik eergisteren kreeg aangeboden geen enkel probleem...

Bert
Even een wipe doen en 99% kans dat je problemen verholpen zijn.

(en groeten doen we hier niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Even een wipe doen en 99% kans dat je problemen verholpen zijn.

(en groeten doen we hier niet ;) )
Hmmm... BT uit en hij houdt het een stuk langer vol. Ben nog niet Android tweaker genoeg om te weten of je nu een factory reset of een andere vorm van een wipe voorstelt. Is de foon van de baas, dus ik moet een beetje voorzichtig wezen. Neemt niet weg dat het een soort three-finger-salute is... zijn we al zo ver afgedaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Laatst online: 25-08-2024
Hallo

zal wel de zoveelste noob vraag zijn maar waag mijn kansen. Heb nu android 4.0.3

met de volgende gegevens:

I9100BULP7 (baseband)
Kernel xwlpd

via kies krijg ik dat ik de recenste update al heb maar nu wil ik graag naar 4.0.4 omdat mijn batterij duur dramatisch is. Welke files moet ik nu hebben voor een goede update? Neem aan dat ik moet flashen via odin... alvast bedankt

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.laverman
elduderino schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:50:
Hallo

zal wel de zoveelste noob vraag zijn maar waag mijn kansen. Heb nu android 4.0.3

I9100BULP7 (baseband)
Kernel xwlpd

via kies krijg ik dat ik de recenste update al heb maar nu wil ik graag naar 4.0.4 omdat mijn batterij duur dramatisch is. Welke files moet ik nu hebben voor een goede update? Neem aan dat ik moet flashen via odin... alvast bedankt
Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat je eerst moet checken of je wel de laatste versie van Kies hebt. Voor de ICS update was dat ook zo. Kies zei dat ik up-to-date was, maar de nieuwste Kies zag onmiddelijk de ICS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Laatst online: 25-08-2024
heb de laatste kies versie geinstalleerd...

PSN: libbes1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
elduderino schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:50:
Hallo

I9100BULP7 (baseband)
Kernel xwlpd

Zo te zien is dat een Vodafone versie, dus het kan zijn dat die later 4.0.4 krijgt. Als je met Odin wil flashen zou ik de algemene pakken waarnaar ik een pagina terug gelinkt heb (I9100XWLPW, met CSC XEN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
b.laverman schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:38:
[...]

Hmmm... BT uit en hij houdt het een stuk langer vol. Ben nog niet Android tweaker genoeg om te weten of je nu een factory reset of een andere vorm van een wipe voorstelt. Is de foon van de baas, dus ik moet een beetje voorzichtig wezen. Neemt niet weg dat het een soort three-finger-salute is... zijn we al zo ver afgedaald?
Een wipe is inderdaad een factory reset. Lost in vrijwel alle gevallen de voorkomende problemen op na een upgrade / wijziging van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 01-10 12:03
ik heb sinds gisteren de officiële 2000mah accu voor mijn sgs2. Maar het vebruik is naar mijn mening tot steeds te hoog en dat is eigenlijk al sinds 4.0 zo. Ik zit nu op CM9.1 met LPX modem. Iemand die een andere modem kan aanraden of rom die wat zuiniger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Crazyanz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:51:
ik heb sinds gisteren de officiële 2000mah accu voor mijn sgs2. Maar het vebruik is naar mijn mening tot steeds te hoog en dat is eigenlijk al sinds 4.0 zo. Ik zit nu op CM9.1 met LPX modem. Iemand die een andere modem kan aanraden of rom die wat zuiniger is?
ROM maakt weinig uit.
Kernel maakt een beetje uit.
Modem maakt een beetje uit.
Gebruik maakt veel uit.
Auto sync en meldingen van apps maken veel uit.
Bepaalde apps maken veel uit.

Zoals al vaker aangegeven: installeer Better Battery Stats en zoek uit waar het probleem zit. Met de standaard accu is ca 4 uur schermtijd in 24 uur standby te doen, met ca 30 minuten gesprekstijd (het is tenslotte een telefoon, he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

ROM maakt weinig uit.
Kernel maakt een beetje uit.
Modem maakt een beetje uit.
Gebruik maakt veel uit.
Auto sync en meldingen van apps maken veel uit.
Bepaalde apps maken veel uit.

Zoals al vaker aangegeven: installeer Better Battery Stats en zoek uit waar het probleem zit. Met de standaard accu is ca 4 uur schermtijd in 24 uur standby te doen, met ca 30 minuten gesprekstijd (het is tenslotte een telefoon, he).
Ik haal met de standaard accu 2 á 2,5 dag met 3 á 4 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik kom dus amper de dag door XD en dan heb ik ook nog een lumia van mijn werk. Maar ik heb net die 2€ maar even betaald voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:09:
Maar ik heb net die 2€ maar even betaald voor die app.
Da's mooi om de dev te ondersteunen (respect that) maar mocht je hem gratis willen (kan nog net :) ): hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Nah die 2€ mag die nu houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed zo! :)

En nu maar ff hopen dat je de boosdoener(s) kan vinden op je telefoon, dan was het het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Da's mooi om de dev te ondersteunen (respect that) maar mocht je hem gratis willen (kan nog net :) ): hier.
Net ook maar even gekocht! Steun graag een app die doet wat ie moet doen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Is er nog ergens een guide van die app want ik kan er weinig uit wijs worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:39:
Is er nog ergens een guide van die app want ik kan er weinig uit wijs worden
De honderden posts op XDA niet genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Screenshot_2012-10-04-19-58-32.png

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/Screenshot_2012-10-04-20-03-21.png

Goed ik heb dus een 2000mah accu en dit is mijn resultaat na een dag grotendeels op wifi. Scherm is 2uur en 8 minuten aan geweest. Zijn allemaal kernel en android OS processen waar ik nog niets wijzer van wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 04-10-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:28:
[...]

Reeds een tijdje...

[afbeelding]

[Edit] Oh zou best kunnen dat het alleen in de betaalde variant kan ja... Plus de interface is ook aangepast hè ;)
Hoe kun je de interface van Titanium backup aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trillion schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:42:
Hoe kun je de interface van Titanium backup aanpassen?
Zelf? Niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Crazyanz schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

Goed ik heb dus een 2000mah accu en dit is mijn resultaat na een dag grotendeels op wifi. Scherm is 2uur en 8 minuten aan geweest. Zijn allemaal kernel en android OS processen waar ik nog niets wijzer van wordt.
Process is meestal niet interessant. Kijk eens naar "Partial wakelocks" in die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Paranoid Android 2.16 is lekker. Ik merk geen batterijverschil met 1.6. Ging altijd al een dag mee.
Maar als ik hier lees van 2-2.5 dag, dan wordt ik weer ontevreden. :P

Is dat waar die custom kernels voor zijn? Is er een specifieke populaire kernel? Heeft iemand een custom kernel bij PA2.16 geprobeerd en kan uit ervaring zeggen dat ie prima werkt (en zuiniger dan het origineel)?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Jay-v schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Process is meestal niet interessant. Kijk eens naar "Partial wakelocks" in die app.
En geen screenshots posten, maar een dumpfile....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Laatst online: 28-07 19:03
Sando schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:35:
Paranoid Android 2.16 is lekker. Ik merk geen batterijverschil met 1.6. Ging altijd al een dag mee.
Maar als ik hier lees van 2-2.5 dag, dan wordt ik weer ontevreden. :P

Is dat waar die custom kernels voor zijn? Is er een specifieke populaire kernel? Heeft iemand een custom kernel bij PA2.16 geprobeerd en kan uit ervaring zeggen dat ie prima werkt (en zuiniger dan het origineel)?
Ik had hier op got gelezen dat deze http://dorimanx.shine.sk erg goed was. Echter heb ik regelmatig dat mijn phone ineens helemaal vast zit. Alleen uit een aan zetten werkt dan. Ik probeer nu pa 2.17 met de bijgeleverde kernel. Hopelijk werkt dat beter.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:21:
Echter heb ik regelmatig dat mijn phone ineens helemaal vast zit. Alleen uit een aan zetten werkt dan.
Had ik ook ja, ook op default settings dus daar lag het sowieso niet aan. Siyah (4.1.5) was (voor mij) veel beter.
Ik probeer nu pa 2.17 met de bijgeleverde kernel. Hopelijk werkt dat beter.
Die doet het goed. Geen wonderlijke batterij-perikelen natuurlijk want dat wordt puur bepaalt door de user zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn batterijen voor mijn i9100. Ik heb 3 verschillende batterijen, de orginele, een 2600 mAh & een 3200mAh. De orginele batterij geeft geen enkele kick meer. De 3200 mAh batterij geeft een knipperende lege batterij met een stilstaand zandloperdraaiding en mijn mobiel wil niet opstarten noch in recovery modus of download modus. Nu heb ik het idee dat mijn orginele batterij volledig dood is. De 2600mAh werkt volledig prima.
Nou vraag ik me dus af wat er mis is met de 3200mAh batterij. Is deze ook volledig dood? Of ligt het misschien aan mijn mobiel? Hij is onlangs opgestuurd geweest en toen bleek dat de power connector vervangen moest worden. Binnenkort maar eens iemand opzoeken die ook een i9100 heeft kijken of die batterijen het in een ander toestel het wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:22:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn batterijen voor mijn i9100. Ik heb 3 verschillende batterijen, de orginele, een 2600 mAh & een 3200mAh. De orginele batterij geeft geen enkele kick meer. De 3200 mAh batterij geeft een knipperende lege batterij met een stilstaand zandloperdraaiding en mijn mobiel wil niet opstarten noch in recovery modus of download modus. Nu heb ik het idee dat mijn orginele batterij volledig dood is. De 2600mAh werkt volledig prima.
Nou vraag ik me dus af wat er mis is met de 3200mAh batterij. Is deze ook volledig dood? Of ligt het misschien aan mijn mobiel? Hij is onlangs opgestuurd geweest en toen bleek dat de power connector vervangen moest worden. Binnenkort maar eens iemand opzoeken die ook een i9100 heeft kijken of die batterijen het in een ander toestel het wel doen...
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met de orginele batterij en na deze een nacht uit de telefoon gelaten te hebben laadde deze de volgende dag wel weer op. Ik zou voor de zekerheid dus ook niet een andere batterij plaatsten waneer je het een kans wil geven.
Pagina: 1 ... 89 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.