• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Probleempje hier!

Als ik een sms ontvang trilt mijn gsm eerst hard maar na 1 sec zéér zacht. Het is precies alsof de gsm wilt trillen maar het gaat niet.

Nu, dit is enkel als het scherm niet aangaat. Als ik go sms pro gebruik, met de optie dat het scherm aan gaat, trilt hij wel hard. Zet ik de optie uit, trilt hij eerst hard maar daarna weer zacht. Bij de stock sms app heb je spijtig genoeg geen optie om het scherm aan te zetten.

Ik draai momenteel CM9 en heb al een factory reset gedaan. Aan wat kan het liggen?

edit: Als ik geluid opzet trilt hij wel normaal. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Li1quid op 13-09-2012 18:51 ]

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
maceddy2004 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:49:
[...]

Het enige wat ik heb (en meerdere meldingen van gezien) is dat het netwerk af en toe wegvalt (reboot required) en dat de telefoon niet uit slaap komt als ik GEEN Wifi verbinding hebt (komt soms voor).
Dit komt bij mij nu zo vaak voor dat de telefoon erdoor onbruikbaar wordt (heb niks aan een telefoon zonder verbinding). Bij het ontgrendelen vraagt de telefoon soms zomaar opeens om een pin-code. Het ligt niet aan de simkaart want die zit er gewoon goed in en met andere ROMs heb ik het probleem niet. Wel jammer want voor de rest is het een prima ROM (PA 2.10). Ik heb overigens wel een full-wipe gedaan en dat verhelpt het probleem dus niet.

PSN ID: Beest41

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
SCARfaceE schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:39:
[...]

Dit komt bij mij nu zo vaak voor dat de telefoon erdoor onbruikbaar wordt (heb niks aan een telefoon zonder verbinding). Bij het ontgrendelen vraagt de telefoon soms zomaar opeens om een pin-code. Het ligt niet aan de simkaart want die zit er gewoon goed in en met andere ROMs heb ik het probleem niet. Wel jammer want voor de rest is het een prima ROM (PA 2.10). Ik heb overigens wel een full-wipe gedaan en dat verhelpt het probleem dus niet.
Sammy ROM installeren ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SCARfaceE
Nope, terug naar m'n Nandroidje van PA 1.6 (CM9), die werkt prima.

Edit: Het was trouwens geen roep om hulp of iets om te zeuren. Ik gaf alleen maar iets aan en deelde mijn ervaring met PA 2.10. Ik wacht geduldig tot CM10 wat volwassener is geworden.

[ Voor 30% gewijzigd door SCARfaceE op 13-09-2012 22:55 ]

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
SCARfaceE schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:52:
[...]

Nope, terug naar m'n Nandroidje van PA 1.6 (CM9), die werkt prima.

Edit: Het was trouwens geen roep om hulp of iets om te zeuren. Ik gaf alleen maar iets aan en deelde mijn ervaring met PA 2.10. Ik wacht geduldig tot CM10 wat volwassener is geworden.
Waar jij last van hebt staat bekend als de RIL crash.
Mogelijke oplossingen tot nu toe zijn:
-Met GetRIL je modem en RIL op elkaar afstemmen
-Siyah kernel flashen, schijnt minder problemen op te leveren.

Zelf gebruik ik al maanden CM10 en heb maar een hele enkele keer een RIL crash. Ik gebruik de laatste LPX modem.

• SCARfaceE
CRXed schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:01:
[...]

Waar jij last van hebt staat bekend als de RIL crash.
Mogelijke oplossingen tot nu toe zijn:
-Met GetRIL je modem en RIL op elkaar afstemmen
-Siyah kernel flashen, schijnt minder problemen op te leveren.

Zelf gebruik ik al maanden CM10 en heb maar een hele enkele keer een RIL crash. Ik gebruik de laatste LPX modem.
Had eerlijk gezegd nog helemaal niet gezocht wat het probleem precies is. Bedankt voor het voorkauwen :+ . Heb meteen even GetRIL gebruikt, merk morgen wel of het heeft geholpen of niet.

Ik lees nu ook op XDA dat men met de Siyahkernel opeens geen/minder problemen heeft. Ben lang geleden afgestapt van Siyah, omdat ik vond dat hij altijd veel te veel aan het experimenteren was. Misschien toch maar weer eens proberen dan.

In ieder geval bedankt voor je hulp :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Oké ik ben PA inmiddels zat. Update na update blijven er allerhande problemen en zo te lezen ben ik niet de enige.
Zat voorheen op checkrom, maar sinds die release van die rom die nogal wat telefoons brickte ben ik daar vanaf gestapt.

Wat is momenteel (out of the box) de stabielste rom die frequent geupdate wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
justinnn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:22:
Oké ik ben PA inmiddels zat. Update na update blijven er allerhande problemen en zo te lezen ben ik niet de enige.
Zat voorheen op checkrom, maar sinds die release van die rom die nogal wat telefoons brickte ben ik daar vanaf gestapt.

Wat is momenteel (out of the box) de stabielste rom die frequent geupdate wordt?
Waarom zou je een ROM willen die frequent geupdate wordt? Gebruik liever een stabiele ROM die geen updates nodig heeft!

Voor zover ik weet zijn alle Sammy ROMs helemaal stabiel. Er zijn er verschillende die een update krijgen zodra een nieuwere versie door Samsung gereleased of gelekt wordt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57
Daarom, de Portal ROM ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00
Hier echt retestabiel:

PA 2.10 + laatste dorimanx kernel (...78) + xxlq6 modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Li1quid schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:25:
Probleempje hier!

Als ik een sms ontvang trilt mijn gsm eerst hard maar na 1 sec zéér zacht. Het is precies alsof de gsm wilt trillen maar het gaat niet.

Nu, dit is enkel als het scherm niet aangaat. Als ik go sms pro gebruik, met de optie dat het scherm aan gaat, trilt hij wel hard. Zet ik de optie uit, trilt hij eerst hard maar daarna weer zacht. Bij de stock sms app heb je spijtig genoeg geen optie om het scherm aan te zetten.

Ik draai momenteel CM9 en heb al een factory reset gedaan. Aan wat kan het liggen?

edit: Als ik geluid opzet trilt hij wel normaal. :/
Even mezelf quoten. Na lang zoeken en proberen heb ik het opgelost gekregen. Ik gebruik nu smsAwake zodat mijn scherm oplicht als ik een sms ontvang. Dan trilt hij wel normaal.

Lijkt me een zeer zeldzame bug te zijn omdat ik in al de posts van xda maar 5 mensen vindt met het zelfde probleem. In CM10 zit de bug ook nog.

Ben ik even blij. Mijn gsm hier vloog bijna tegen de muur.

Verwijderd

Draai nu sinds een paar dagen Resurrection Remix rom... Lekker snel en icm Siyah kernel nog zuinig ook in batterijverbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:19:
Draai nu sinds een paar dagen Resurrection Remix rom... Lekker snel en icm Siyah kernel nog zuinig ook in batterijverbruik...
probeer dan eens de laatste Dorimanx kernel, 5.78 Dat is een Siyah met een "paar" extra tweaks. beste kernel die ik ooit gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
SCARfaceE schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:47:

Heb meteen even GetRIL gebruikt, merk morgen wel of het heeft geholpen of niet.

Ik lees nu ook op XDA dat men met de Siyahkernel opeens geen/minder problemen heeft. Ben lang geleden afgestapt van Siyah, omdat ik vond dat hij altijd veel te veel aan het experimenteren was. Misschien toch maar weer eens proberen dan.
GetRIL bood voor mij geen uitkomst. Het switchen van kernel wel. PA 2.10 werkt nu weer zoals het hoort (alleen af en toe werkt het traag, alleen een reboot is dan genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
SCARfaceE schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:59:
(alleen af en toe werkt het traag, alleen een reboot is dan genoeg).
Dat is nog een bekende CM10 bug: Memory Leak :)
1x per dag rebooten is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil terug naar stock omdat ik de telefoon wil terugsturen voor een reparatie. Kan ik gewoon een stock rom pakken, in CWM flashen en triangle away uitvoeren? Of moet er via Odin gewerkt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:02:
Ik wil terug naar stock omdat ik de telefoon wil terugsturen voor een reparatie. Kan ik gewoon een stock rom pakken, in CWM flashen en triangle away uitvoeren? Of moet er via Odin gewerkt worden?
Odin, anders bestaat immers je custom bootloader nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Sinds vandaag start mijn toestel niet meer normaal op..

als ik hem opstart krijg ik de samsung logo 2x te zien (snel) en daarna blijft het scherm zwart. als ik een paar keer op de home knop druk komt er een wit scherm en gaat die binnen 3 seconden weer weg.

Ik kan ook niet meer in recovery komen maar wel in "download" modus.

Nou probeerde ik net de Stock firmware te flashen (Netherlands) maar als ik het via Odin doe (.md5 bestand in PDA) Blijft hij hangen op SetupConnection en 1 minuut later staat er FAIL!

Weet hier iemand hoe ik dit euvel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:10:
[...]

Odin, anders bestaat immers je custom bootloader nog ;)
Hmm, dat is weer extra werk :) Ik heb ook wel verhalen gelezen over dat men zelfs met een custom rom garantie heeft gekregen. Is dat nog steeds zo? Of moet ik echt unrooted zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:32:
[...]

Hmm, dat is weer extra werk :) Ik heb ook wel verhalen gelezen over dat men zelfs met een custom rom garantie heeft gekregen. Is dat nog steeds zo? Of moet ik echt unrooted zijn...
Zoveel extra werk is dat toch niet? Draai Triangle Away, start Odin op en flash een stock rom. Klaar!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:37:
[...]

Zoveel extra werk is dat toch niet? Draai Triangle Away, start Odin op en flash een stock rom. Klaar!
Het probleem/risico is dat de usb connector 'gaar' is en die gerepareerd moet worden... Ben bang dat er tijdens het flashen met Odin iets mis gaat. Daarom doe ik het liever via CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:39:
[...]

Het probleem/risico is dat de usb connector 'gaar' is en die gerepareerd moet worden... Ben bang dat er tijdens het flashen met Odin iets mis gaat. Daarom doe ik het liever via CWM.
Mobile Odin? Zolang je geroot bent gaat dat prima.
Eerst Triangle away draaien, daarna stock rom flashen via Mobile Odin en je bent ook weer zo goed als stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:14:
[...]

Mobile Odin? Zolang je geroot bent gaat dat prima.
Eerst Triangle away draaien, daarna stock rom flashen via Mobile Odin en je bent ook weer zo goed als stock
Mobile Odin ken ik nog niet, maar ik ga eens zoeken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:28:
[...]

Mobile Odin ken ik nog niet, maar ik ga eens zoeken. Thanks.
Google Play linkje
XDA-Developers thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, heb ik nu alleen nog maar MobileODIN_FlashKernel_I9000-v2.0.zip nodig? of ook nog een rom?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:15
Ik heb gister officieel mijn S2 vermoord, hij viel uit tijdens een installatie van een rom (Resurrection Remix).
Hierna gaat hij met geen mogelijkheid meer aan, ook reageert hij niet bij het aansluiten van de lader of usbkabel.
Het toestel wordt wel erg warm als hij aan de kabel ligt. Hierna heb ik goed rondgekeken en durf er met zekerheid van uit te gaan dat het toestel nu een hard-brick/full brick heeft. Want ook de Download en Recovery mode zijn niet meer te bereiken, zelfs niet met een USB JIG. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met dit soort situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:40:
[...]

Thanks, heb ik nu alleen nog maar MobileODIN_FlashKernel_I9000-v2.0.zip nodig? of ook nog een rom?
Dat zou kunnen. De pro versie download die automatisch, bij de lite versie van XDA moet je hem misschien handmatig installeren. Hij staat in de Mobile Odin thread op XDA, namelijk hier. Even goed kijken naar de bestandsnaam zodat je zeker weet dat je de goede hebt. Ik weet niet zeker of je hem uit moet pakken, maar ik denk het wel. ik heb namelijk een bestand eu.chainfire.mobileodin.flashkernel.i9100.v2 op mijn interne sd-kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tjommer schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:57:
Ik heb gister officieel mijn S2 vermoord, hij viel uit tijdens een installatie van een rom (Resurrection Remix).
Hierna gaat hij met geen mogelijkheid meer aan, ook reageert hij niet bij het aansluiten van de lader of usbkabel.
Het toestel wordt wel erg warm als hij aan de kabel ligt. Hierna heb ik goed rondgekeken en durf er met zekerheid van uit te gaan dat het toestel nu een hard-brick/full brick heeft. Want ook de Download en Recovery mode zijn niet meer te bereiken, zelfs niet met een USB JIG. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met dit soort situaties?
Probeer je accu eens een paar uur er uit te laten en dan eens te kijken wat er eventueel te zien is wanneer je gaat opladen.

edit: Ik heb in het verleden een keer gehad dat ik alleen een battery-logo loop kreeg. Na een nacht de accu er weer ingedaan, De volgende dag alles weer ingepakt en even ingeplugged om wat later bij de PhoneHouse waar ik de telefoon had gehaald er achter te komen dat ik zo'n klant was met een probleem dat op te lossen was door de telefoon aan te zetten :P
Er zit een calibratiechip in de batterjij die dus eventueel wat van slag is.

[ Voor 21% gewijzigd door Agent-X op 17-09-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
Ook dat heb ik geprobeerd, maar mocht niet baten. Hij reageert helemaal nergens meer op. Enige wat gebeurt is dat dat hij warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Als battery pull, USB jig etc allemaal niet meer baten... Dan ben ik idd bang dat hij vergeven is. Wat zegt XDA over dit soort geintjes?

En, hoe heb je dit in hemelsnaam gedaan? Tijdens flashen met Odin ging het de mist in ofzo? Want kan me niet voorstellen dat als je in een CWM flash zit en het gaat mis, je dit overhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:29:
Als battery pull, USB jig etc allemaal niet meer baten... Dan ben ik idd bang dat hij vergeven is. Wat zegt XDA over dit soort geintjes?

En, hoe heb je dit in hemelsnaam gedaan? Tijdens flashen met Odin ging het de mist in ofzo? Want kan me niet voorstellen dat als je in een CWM flash zit en het gaat mis, je dit overhoudt...
Hij gaf aan dat z'n toestel uit viel. Dat lijkt op flashen terwijl je batterij te laag is. Die moet tijdens het flashen toch echt minimaal 50% zijn, omdat flashen soms zorgt voor immense battery drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Tjommer schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:52:
Ook dat heb ik geprobeerd, maar mocht niet baten. Hij reageert helemaal nergens meer op. Enige wat gebeurt is dat dat hij warm wordt.
Probeer dit eens:

Haal de battery uit je toestel
Koppel de usb kabel aan pc en tel
Houd vol- knop ingedrukt
Plaats de battery terug
Laat de vol - niet los.....

[ Voor 3% gewijzigd door Sayko op 18-09-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
Het gebeurde tijdens de overgang van wanamlite naar resurrection rom. Ik deed dit zoals ik altijd deed (in CWM):
1.- Wipe data / factory reset (mandatory if you coming from ICS version or another ROM)
2.- Install the Main ROM
3.- In AROMA installer select "Custom Installation"
4.- Choose depending of your taste
HIER GING HET MIS
5.- When AROMA installer finish untick the "Reboot Now" option
6.- When you're back on recovery go to Advanced
7.- Wipe Dalvik Cache
8.- Fix Permissions
9.- Wipe Cache Partition
10.- Reboot

Tijdens stap 4 ging het mis, de installatie bleef verdacht lang op 40% staan. Daarna ging de telefoon uit en was er geen beweging meer in te krijgen. De batterij was op +- 75%.

XDA zegt hierover dat het moederbord naar zijn grootje kan zijn. Enige optie is om hem te laten repareren bij een samsung service center, met het risico dat ik geen garantie meer heb doordat hij geroot is. Maar als het moederbord kapot is, vraag ik me af of ze dan kunnen zien dat er geen officiële rom meer opstond.

EDIT: @ Sayko: dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar geen resultaat helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjommer op 18-09-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Welke kernel had je draaien? Er zijn kernels die een bug bevatten die je moederbord slopen als je fullwhipe doet. Siyah had dat onder andere.

Probeer hem met een JIG aan te krijgen, maar dat lukt waarschijnlijk ook niet. Het goede nieuws is dat de garantieafhandeling ook niet kan bewijzen dat jij een custom rom draaide.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wacht even, garantie, als je zelf je telefoon om zeep geholpen hebt? Niet echt netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
Henk schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:48:
Wacht even, garantie, als je zelf je telefoon om zeep geholpen hebt? Niet echt netjes...
Ik zeg toch ook dat ik kans loop dat de garantie niet van toepassing is als ik hem laat maken? Die kosten zullen voor eigen rekening worden, moet maar afwegen of dat het me wel waard is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57
Grote kans dat het toch gewoon onder de garantie gaat vallen hoor. Als jij er geen beweging meer in krijgt dat gaat het ze daar naar alle waarschijnlijkheid ook niet lukken en zal het gewoon gerepareerd worden. En of het netjes is, tja dat is weer wat anders, maar andersom zijn er ook zoveel dingen die Samsung niet netjes doet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatst ook mijn S2 incl. custom Rom en dergelijke aan Vodafone gegeven vanwege de bekende USB-port problematiek. Is gewoon onder garantie gerepareerd en had hem binnen drie dagen weer terug. Erg netjes.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:23:
Laatst ook mijn S2 incl. custom Rom en dergelijke aan Vodafone gegeven vanwege de bekende USB-port problematiek. Is gewoon onder garantie gerepareerd en had hem binnen drie dagen weer terug. Erg netjes.
Maar dat is een ander verhaal imho, dat is een defect dat onder garantie gerepareerd hoort te worden, omdat het een bestaand defect is, en verder niet gerelateerd aan jouw flash. Dat is een ander geval met de telefoon van Tjommer, die door zijn flash over de kook is gegaan ;)

Als je je telefoon in het water laat vallen heb je geen recht op garanatie, en als je hem kookt met een custom rom, dus eigenlijk ook niet. IMHO dan ;)

En om het dan weer wat meer te relateren aan het doel van het topic; Laat wel weer zien dat je ontzettend op moet passen met wat je op je S2 flashed. Meer informatie over (wat ook hier de oorzaak lijkt) deze brick bug; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=27014974

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:09:
Dat is een ander geval met de telefoon van Tjommer, die door zijn flash over de kook is gegaan ;)
Door een brakke Samsung "bug" ja, die met custom kernels er uit is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:23:
3 dagen? Dat is erg netjes! Ik heb vandaag mijn telefoon teruggebracht naar de winkel en die vertelden mij dat de telefoon zou worden verstuurd naar Samsung. Het zou 3 tot 4 weken kunnen duren aldus de man in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:02:
Ik heb vandaag mijn telefoon teruggebracht naar de winkel en die vertelden mij dat de telefoon zou worden verstuurd naar Samsung. Het zou 3 tot 4 weken kunnen duren aldus de man in de winkel...
Dat zeiden ze ook tegen mij en heb toen meteen een cheap-*ss non-smartphone Samsung gekocht voor 18 Euro om de tijd mee door te brengen maar dat was achteraf gelukkig niet zo heel erg lang nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:02:
[...]

3 dagen? Dat is erg netjes! Ik heb vandaag mijn telefoon teruggebracht naar de winkel en die vertelden mij dat de telefoon zou worden verstuurd naar Samsung. Het zou 3 tot 4 weken kunnen duren aldus de man in de winkel...
In zo'n geval is het dan handiger om hem zelf naar een Samsung Service Center te brengen als die toevallig in de buurt zit, dan is hij meestal binnen 2 weken gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:06:
[...]

Dat zeiden ze ook tegen mij en heb toen meteen een cheap-*ss non-smartphone Samsung gekocht voor 18 Euro om de tijd mee door te brengen maar dat was achteraf gelukkig niet zo heel erg lang nodig :P
Ah, dat klinkt als een hele geruststelling :) Ik heb mijn vorige smartphone (HTC Desire) aan m'n moeder gegeven en vind het nu lullig om hem nu weer terug te vragen... Ik ga eens kijken hoelang ik het vol kan houden helemaal zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Ben al een tijdje niet meer bekend in de firmware markt dus wou hier even vragen wat het beste pad voor mij is.

Ik zit op het moment volledig op stock zonder root.

Dus als ik het zo hoor zou zoiets het juiste pad moeten zijn:

1. Zorgen dat toestel geroot is
2. Recovery software installeren (zoals Clockwork?)
3. Nieuwere Kernel flashen?
4. Nieuwe firmware flashen?

Ik ben er ook nog niet over uit welke ik wil.
Het liefst heb ik stabiliteit, snelheid en diversiteit.

Ik lees vooral dat Samsung based roms stabiel zijn maar in hoeverre is dit nog waar?
Ik hoor dingen over Resurrection Remix en WanamLite.

Heeft er iemand een mooi lijstje van stappen die ik moet ondergaan om m'n SGS2 veilig te kunnen flashen?
Ging namelijk een stuk makkelijker met m'n Sony Experia X10 Mini Pro :P

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jeffroiscool schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:12:
Ben al een tijdje niet meer bekend in de firmware markt dus wou hier even vragen wat het beste pad voor mij is.

Ik zit op het moment volledig op stock zonder root.

Dus als ik het zo hoor zou zoiets het juiste pad moeten zijn:

1. Zorgen dat toestel geroot is
2. Recovery software installeren (zoals Clockwork?)
3. Nieuwere Kernel flashen?
4. Nieuwe firmware flashen?

Ik ben er ook nog niet over uit welke ik wil.
Het liefst heb ik stabiliteit, snelheid en diversiteit.

Ik lees vooral dat Samsung based roms stabiel zijn maar in hoeverre is dit nog waar?
Ik hoor dingen over Resurrection Remix en WanamLite.

Heeft er iemand een mooi lijstje van stappen die ik moet ondergaan om m'n SGS2 veilig te kunnen flashen?
Ging namelijk een stuk makkelijker met m'n Sony Experia X10 Mini Pro :P
Nieuw stappenplan:

Ga op XDA naar het topic van Chainfire genaamd CF Root (dat is deze dus).

Kies de kernel die past bij jouw huidige ROM
Flash die kernel met Odin.
Je hebt nu én root én Clockworkmod, dus: backup

Verder wil je stabiliteit. Zoek dan op Sammy roms, bij voorkeur LPT of LPX, waarbij die laatste de meest recente is.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-09-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:19:
[...]

Nieuw stappenplan:

Ga op XDA naar het topic van Chainfire genaamd CF Root (dat is deze dus).

Kies de kernel die past bij jouw huidige ROM
Flash die kernel met Odin.
Je hebt nu én root én Clockworkmod, dus: backup

Verder wil je stabiliteit. Zoek dan op Sammy roms, bij voorkeur LPT of LPX, waarbij die laatste de meest recente is.
Bedankt voor het beknopte lijstje.
Ben intussen al aan het zoeken naar de juiste versie van CF-Root (van dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 )

Kan alleen juiste versie niet vinden in het topic?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QPHM3.png

En moet ik later ook geen kernel zoals Siyah of wat dan ook installeren?
Hoe erg zijn de bugs in JB of valt er goed mee te leven?

Sorry voor de velen vragen maar ik ze de bomen door het bos niet meer door hoeveelheid aanbod xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jeffroiscool schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:46:
[...]

Kan alleen juiste versie niet vinden in het topic?
[afbeelding]
http://download.chainfire..._XX_OXA_LPW-v5.5-CWM5.zip
Alsjeblieft.

En je kan later een andere kernel installeren. Het is geen must. De CF Root kernels zijn het meest stabiel van alle kernels en de LPD kernel die je nu hebt is een van de batterij vriendelijkste die er is (alleen LPT en LPW zijn beter voor je batterij).

Vanaf dat je geroot bent en CWM draait (driehoek kan je met een jig of triangle away weg krijgen) kan je eender welke ROM gebruiken (mits voor de S2). Let er bij 4.0.4 ROMs wel op dat de kernel brickbug vrij is (al zijn de 'grote' of 'bekendere' kernels tegenwoordig allen aangepast en dus brickbug vrij).

@bomen en bos:
Eerst inlezen, dan flashen. Dat maakt de kans op mislukken al aanzienlijk kleiner ;)
Hoe JB draait weet ik niet. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor Sammy gebaseerde ROMs.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-09-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Henk schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:48:
Het kan je ook gebeuren met een Samsung rom, dat hij het toevallig heeft met een customrom is pech, maar als je garantie krijgt moet je het gewoon doen. Voor elk onterechte garantiegeval staan er 10 die oonterecht afgewezen zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:52:
[...]

http://download.chainfire..._XX_OXA_LPW-v5.5-CWM5.zip
Alsjeblieft.

En je kan later een andere kernel installeren. Het is geen must. De CF Root kernels zijn het meest stabiel van alle kernels en de LPD kernel die je nu hebt is een van de batterij vriendelijkste die er is (alleen LPT en LPW zijn beter voor je batterij).

Vanaf dat je geroot bent en CWM draait (driehoek kan je met een jig of triangle away weg krijgen) kan je eender welke ROM gebruiken (mits voor de S2). Let er bij 4.0.4 ROMs wel op dat de kernel brickbug vrij is (al zijn de 'grote' of 'bekendere' kernels tegenwoordig allen aangepast en dus brickbug vrij).

@bomen en bos:
Eerst inlezen, dan flashen. Dat maakt de kans op mislukken al aanzienlijk kleiner ;)
Hoe JB draait weet ik niet. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor Sammy gebaseerde ROMs.
Baseband is toch de modem, en voor de kernel moet je kijken naar build (PDA) of kernel versie. Dat is XWLPD in het screenshot, dus dan moet je deze hebben: http://download.chainfire..._XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip

Waarschijnlijk zullen beide werken, omdat beide 4.0.3 van de goede regio zijn, maar ik neem het liefst degene die het dichtst bij zit.

Ik heb zelf heel even paranoid android gedraaid om JB te testen, en dat was best werkbaar. Ik kwam alleen geen grote voordelen tov stock + root + JKay thema tegen, en de batterij ging bij mij razendsnel leeg. Ik ben dus terug gegaan naar bijna stock. Het is inmiddels ruim een maand geleden dat ik het voor het laatst geprobeerd heb, dus het kan zijn dat het inmiddels beter is.

• Tjommer
ph4ge schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:23:
[...]

Het kan je ook gebeuren met een Samsung rom, dat hij het toevallig heeft met een customrom is pech, maar als je garantie krijgt moet je het gewoon doen. Voor elk onterechte garantiegeval staan er 10 die oonterecht afgewezen zijn.
Ik heb de telefoon dinsdag weggebracht naar een Samsung service center (KPN Business center).
Ze hebben hem daar getest en ook zij kregen mijn telefoon niet aan. Ze hebben hem ingenomen ter reparatie en vroegen niet eens hoe het was gebeurd. Ben benieuwd wat er precies mee aan de hand is. De reparateur had het er over dat er misschien een boardswap moet plaatsvinden. To be continued...

• Agent-X
  • Niet online
Ik draai Wanamlite 12.4 (4.0.4) en ik krijg tot mijn verbazing een update gepushed. Hoe kom ik er achter welke smaak dat is?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

Arjan A

Cenosillicafoob

Agent-X schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:59:
Ik draai Wanamlite 12.4 (4.0.4) en ik krijg tot mijn verbazing een update gepushed. Hoe kom ik er achter welke smaak dat is?
Ik gok WanamLite ICS UHLPY V12.6 Android 4.0.4 Smooth & Rock Stable, te zien op zijn website

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Agent-X
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:03:
[...]

Ik gok WanamLite ICS UHLPY V12.6 Android 4.0.4 Smooth & Rock Stable, te zien op zijn website
Hij kan zijn eigen updates pushen ja? Dat wist ik niet, ik dacht dat het altijd via de provider ging :)

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Zijn er hier mensen die de DorimanX kernel gebruiken?
Ben dat topic op XDA wat aan het volgen en ik hoor daar alleen maar super positieve reacties.
Mensen die hun telefoon relatief weinig gebruiken halen 3 dagen met 1 laadcycle en mensen die hun telefoon heel veel gebruiken (5-6uur screen on) halen het einde van de dag !
Ben dan ook maar eens overgestapt van Siyah naar dorimanX, maar bij mij is er tot nu toe nog geen verschil in batterylife helaas...
The-Dude schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:11:
Ben dan ook maar eens overgestapt van Siyah naar dorimanX, maar bij mij is er tot nu toe nog geen verschil in batterylife helaas...
Dat is er dan ook niet nee, ligt niet aan jou :) Drie kwart van alle fora berichten kan je auto dev/nullen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:47
Brad Pitt schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:54:
[...]

Dat is er dan ook niet nee, ligt niet aan jou :) Drie kwart van alle fora berichten kan je auto dev/nullen hè ;)
Heeft dat misschien iets te maken dat de governor waarde standaard op "Hyper" staat en niet op b.v "on demand"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:56:
Heeft dat misschien iets te maken dat de governor waarde standaard op "Hyper" staat en niet op b.v "on demand"?
Heb die meteen veranderd/andere governors getest maar allemaal zonder positief resultaat. Er is geen magische kernel die én smooth én snel én batterij-zuinig is. Het is of-of, niet en-en. Wat men ook allemaal daar verkondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:58:
Heb die meteen veranderd/andere governors getest maar allemaal zonder positief resultaat. Er is geen magische kernel die én smooth én snel én batterij-zuinig is. Het is of-of, niet en-en. Wat men ook allemaal daar verkondigd.
Het verbruik van de grootverbruiker, het scherm, verandert immers echt niet door de kernel. Wifi en 3G zijn ook gewoon wifi en 3G. Alleen het processorgebruik kan een beetje geoptimaliseerd worden, maar dan lever je inderdaad al snel performance in voor een verwaarloosbaar effect op de batterij.

Nee, als je eenmaal een kernel hebt die lekker slaapt en weinig wakelocks heeft is er niks meer te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
ph4ge schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:37:
[...]

Het verbruik van de grootverbruiker, het scherm, verandert immers echt niet door de kernel. Wifi en 3G zijn ook gewoon wifi en 3G. Alleen het processorgebruik kan een beetje geoptimaliseerd worden, maar dan lever je inderdaad al snel performance in voor een verwaarloosbaar effect op de batterij.

Nee, als je eenmaal een kernel hebt die lekker slaapt en weinig wakelocks heeft is er niks meer te verbeteren.
Dat ben ik helemaal met je eens, de DorimanX kernel bevalt mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Uploader_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:42:
Dat ben ik helemaal met je eens, de DorimanX kernel bevalt mij uitstekend.
Die doet het hier ook prima ja (op ondemand uiteraard). Nu alleen nog die verrekte memoryleak uit CM10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:54:
[...]

Maar je ziet de screenshots toch in dat topic? Die mensen gaan hun screenshot toch niet photoshoppen om te kunnen stoefen met hun fake-battery life ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
ph4ge schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:37:
[...]

Ja, daar beginnen de problemen bij mij al.
Ik weet niet wat ik mis doe, al enkele keren met een clean install opnieuw begonnen, maar ik blijf tal vak wakelocks hebben en deep sleep geraakt niet boven 80%.
Ben nu op 3,5uur 15% kwijt en heb mijn telefoon amper gebruikt.
auto-sync staat uit, alle mogelijke apps die automatisch kunnen syncen heb ik ook afgezet, ...
Ik weet echt niet wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
The-Dude schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:46:
[...]

Ja, daar beginnen de problemen bij mij al.
Ik weet niet wat ik mis doe, al enkele keren met een clean install opnieuw begonnen, maar ik blijf tal vak wakelocks hebben en deep sleep geraakt niet boven 80%.
Ben nu op 3,5uur 15% kwijt en heb mijn telefoon amper gebruikt.
auto-sync staat uit, alle mogelijke apps die automatisch kunnen syncen heb ik ook afgezet, ...
Ik weet echt niet wat er mis gaat.
Wat voor ROM en kernel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
_Uploader_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:08:
[...]

En wat voor apps heb je geinstalleerd staan? En welke van die apps synchroniseren zelf? En welke versie van email/exchange gebruik je (indien je exchange email gebruikt)? En hoeveel bel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
_Uploader_ schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:08:
[...]

Heb Wiui en cMiui geprobeerd (ben wel een fan van miui).
Maar omdat ik dus slechte batterylife had ben ik zonet overgestapt naar Resurection remix 2.7
Kernel was vroeger Siyah en de laatste weken dorimanX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:25:
[...]

En wat voor apps heb je geinstalleerd staan? En welke van die apps synchroniseren zelf? En welke versie van email/exchange gebruik je (indien je exchange email gebruikt)? En hoeveel bel je?
Wat voor apps: facebook, tweakdeck, pocket, foursquare, instagram, temple run, maps, better battery stats, extweaks, camera zoom fx, screebl, ...
Welke syncen: bij alle apps die syncen heb ik de sync uitgezet. Ik update ze dus enkel manueel als ik de app effectief wil gebruiken
Ik gebruik de mail app (niet gmail, die heb ik gefreezed) en daarin heb ik een gmail account, een account van school en een mobileMe account. Deze syncen om het uur een keer. Maar ik heb in de settings auto-sync uit gezet. Dus ik vermoed dat die mails ook enkel syncen als ik er handmatig om vraag.
Ik bel niet veel, niet eens elke dag een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Je hebt better battery stats. Dan zou je dus redelijk eenvoudig moeten kunnen zien wat je telefoon wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
The-Dude schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:34:
[...]

Heb Wiui en cMiui geprobeerd (ben wel een fan van miui).
Maar omdat ik dus slechte batterylife had ben ik zonet overgestapt naar Resurection remix 2.7
Kernel was vroeger Siyah en de laatste weken dorimanX.
In het XDA topic kom je wel meerdere problemen tegen met de batterijduur, ook na een clean install. http://forum.xda-develope...ad.php?t=1352386&page=412. Is het misschien een idee om een backup te maken mat CWM en een andere ROM te proberen? Zelf gebruik ik nu PA 2.13 met DorimanX 5.80 en heb ik geen problemen met de batterijduur.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:
Je hebt better battery stats. Dan zou je dus redelijk eenvoudig moeten kunnen zien wat je telefoon wakker houdt.
Maar wellicht kun je de tip van AllSeeyinEye eerst uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heb weer eens een nieuwe rom geflashed :). Sensation 4.1, bevalt erg goed! Was CM10 weer moe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:07:
Heb weer eens een nieuwe rom geflashed :). Sensation 4.1, bevalt erg goed! Was CM10 weer moe....
Ik zou er gek van worden al dat geflash :)
Ik heb gewoon de 1e ICS 4.0.3 en werkt prima, kan helaas alleen niet OTA updaten vanwege een/het QWERTY-probleem :'(
Ben daarom ook benieuwd als JB uit komt die ik dan middels Odin zal moeten flashen, of dat probleem verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:46:
Een greep uit het aanbod partial wakelocks:
- RILJ
- Networkstats
- StartingAlertService
- AlarmManager
- sleep_broadcast
- AudioOut_1
- ActivityManager_Launch
- BackgroundRequestService

Veel wijzer word ik daar niet uit moet ik toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Bij voorkeur een dump, maar screenshots werken ook wel. Ook het tabje Alarms is hierbij relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:43:
Maar je ziet de screenshots toch in dat topic? Die mensen gaan hun screenshot toch niet photoshoppen om te kunnen stoefen met hun fake-battery life ? :-)
Dit hieronder is mijn record, tijd terug. En dat was nog met de normale 1650mAh batterij. Zegt allemaal niéts.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20110729-095037.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:35:
[...]

Dit hieronder is mijn record, tijd terug. En dat was nog met de normale 1650mAh batterij. Zegt allemaal niéts.

[afbeelding]
Waarom niet? ik kan mij vrij goed inbeelden dat er heel veel mensen zijn die geen 9u screen on halen.
Als jij dat dus wel kan halen is dat relatief straf en moet er toch iets goed zijn aan je rom/kernel/weetikveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:38:
Als jij dat dus wel kan halen is dat relatief straf en moet er toch iets goed zijn aan je rom/kernel/weetikveel.
Hangt alléén maar af van dingen zoals: wat staat er allemaal aan (Bluetooth, Wifi, 3G), wat wordt er allemaal gesync't en hoe regelmatig, hoe hoog staat je brightness, wát ben je aan het doen.

Als je vijf uur kijkt naar een zwarte PDF file met verder alles uit (airplane, brightness op nul, dat soort onzin) haal jij ook zulke tijden. Als je gaat gamen: forget it. Als je gaat internetten met een "normale" brightness met op de achtergrond de normale background tasks (Whatsapp, mail, weet ik het allemaal): forget it.

Mensen die een screenshot posten van >7 uur scherm-aan tijd hebben geen "normaal" gebruik gehad. Al is dat natuurlijk relatief, voor hen is dat het misschien wel. Voor de meeste andere mensen echter niet. Die halen dan ook meestal zo 3-4-5 uur scherm-aan tijd. En da's gewoon normaal. Met welke kernel dan ook.

Dit is een mening hè, geen feit, dus als mensen het hier niet mee eens zijn mag dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:42:
[...]

Hangt alléén maar af van dingen zoals: wat staat er allemaal aan (Bluetooth, Wifi, 3G), wat wordt er allemaal gesync't en hoe regelmatig, hoe hoog staat je brightness, wát ben je aan het doen.

Als je vijf uur kijkt naar een zwarte PDF file met verder alles uit (airplane, brightness op nul, dat soort onzin) haal jij ook zulke tijden. Als je gaat gamen: forget it. Als je gaat internetten met een "normale" brightness met op de achtergrond de normale background tasks (Whatsapp, mail, weet ik het allemaal): forget it.

Mensen die een screenshot posten van >7 uur scherm-aan tijd hebben geen "normaal" gebruik gehad. Al is dat natuurlijk relatief, voor hen is dat het misschien wel. Voor de meeste andere mensen echter niet. Die halen dan ook meestal zo 3-4-5 uur scherm-aan tijd. En da's gewoon normaal. Met welke kernel dan ook.

Dit is een mening hè, geen feit, dus als mensen het hier niet mee eens zijn mag dat prima :)
Ik ben het wel met je eens hoor :-)
Maar meestal vermelden die mensen er ook wel bij wat zo ze ongeveer doen met hun gsm. En dan kan je je wel een beeld vormen van hoe 'straf' die zijn battery life al dan niet is.
En je kan vergelijken met je eigen verbruiken en dan schatten wat je zelf ongeveer zou halen met dezelfde setup.

Ik ben er relatief zeker van dat ik met de manier waarop ik mijn gsm gebruik relatief vlot aan 2 dagen zou moeten komen. Momenteel zie ik echter het percentage zo aftellen, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Zet voor de gein eens een weekje je wifi én je mobiele data uit. Op vakantie heb ik zo een batteryduur van bijna 6 dagen gehaald, waarbij ik 3,5 uur schermtijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Dat vind ik super knap, als ik mijn telefoon ook maar 1 nacht niet aan de oplader leg is hij de volgende dag geheid leeg. Komt misschien omdat ik 4 mailaccounts laat syncen, ach als ik de dag maar doorkom met regelmatig gebruik / Spelletje. maar ik heb van die vervelende gratis spelletjes die de hele tijd reclame op je Notificationscreen spammen, echt mega irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 16:02
Coehinator schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:46:
Dat vind ik super knap, als ik mijn telefoon ook maar 1 nacht niet aan de oplader leg is hij de volgende dag geheid leeg. Komt misschien omdat ik 4 mailaccounts laat syncen, ach als ik de dag maar doorkom met regelmatig gebruik / Spelletje. maar ik heb van die vervelende gratis spelletjes die de hele tijd reclame op je Notificationscreen spammen, echt mega irritant!
Google Play: AirPush Detector

Geeft aan welke apps verantwoordelijk zijn voor de notificatie spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:29
Lekker dit, SGS2 denkt dat hij de hele tijd aan het opladen is. Iemand die hier bekend mee is? Van wat ik heb kunnen vinden zou het kortsluiting in de usb connector kunnen zijn. Maar een kwastje met alcohol heeft niet geholpen. Reparatie dan maar?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Biersteker schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:42:
Lekker dit, SGS2 denkt dat hij de hele tijd aan het opladen is. Iemand die hier bekend mee is? Van wat ik heb kunnen vinden zou het kortsluiting in de usb connector kunnen zijn. Maar een kwastje met alcohol heeft niet geholpen. Reparatie dan maar?
ja en ja... ze vervangen dan bij het service center een deel van je moederbord en het is weer ok. Hebben ze bij mij terplaatse gedaan, kostte iets van 20 min ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:42:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maaaaarrrrrrr :9 met WanamLite 12.4 icm Phenomenal Medium heb ik wel met normaal gebruik 7u15min gehaald. Natuurlijk wel met de 2000mAh batterij.

Ik heb heel veel mensen met een S2 dan wel 3 in mn omgeving. Als ik ooit eentje hoor klagen over de accu kijk ik voor de grap eens naar de telefoon. Die staat dan vol met widgets en dingen die op de achtergrond draaien waarvan ze vaag weten wat het precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Polster schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:09:
[...]

Google Play: AirPush Detector

Geeft aan welke apps verantwoordelijk zijn voor de notificatie spam.
Kijk, Da's nou handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
gwystyl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:20:
[...]

ja en ja... ze vervangen dan bij het service center een deel van je moederbord en het is weer ok. Hebben ze bij mij terplaatse gedaan, kostte iets van 20 min ofzo.
Dat valt me heel erg mee. Het is wel binnen de garantie, met een Vodafone abo, toevallig een idee waar ik dan heen moet? Welk servicecentre ben jij geweest? 20 minuten vind ik echt super service.

Nu krijg ik trouwens een knipperend batterij icoontje. Kan ik in ieder geval zien hoeveel batterij ik nog heb, want de hele tijd charging 100% lijkt me ook echt niet relaxed voor de batterij.

• gwystyl
Biersteker schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:51:
[...]

Dat valt me heel erg mee. Het is wel binnen de garantie, met een Vodafone abo, toevallig een idee waar ik dan heen moet? Welk servicecentre ben jij geweest? 20 minuten vind ik echt super service.

Nu krijg ik trouwens een knipperend batterij icoontje. Kan ik in ieder geval zien hoeveel batterij ik nog heb, want de hele tijd charging 100% lijkt me ook echt niet relaxed voor de batterij.
Ik ben naar een KPN business center in Nieuwegein geweest die Samsung service center is. Ze hebben daar een eigen technische afdeling die kleine dingen kan repareren. Erg handig :). Overige service centers vind je hier: http://www.samsung.com/nl...supportServiceLocation.do

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Iemand hier ervaring met CM10? Ik draai nu CM9 en ben benieuwd of het al de moeite is om te updaten

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

ik heb onder CM 10 echt mega battery drain ervaren, waarschijnlijk deed ik iets niet goed, maar hij deed het nog geen 10 minuten zonder oplader. ik draaide CM10 samen met Ressurection Remix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Crazyanz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:48:
Iemand hier ervaring met CM10? Ik draai nu CM9 en ben benieuwd of het al de moeite is om te updaten
Gebruik het al vanaf het begin! Loopt wel eens vast, maar doet het verder prima. Nog wat bugjes, maar ik kom er met mijn 2000mAh accu makkelijk de dag mee door (3 a 4 uur schermtijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
CRXed schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:24:
[...]

Gebruik het al vanaf het begin! Loopt wel eens vast, maar doet het verder prima. Nog wat bugjes, maar ik kom er met mijn 2000mAh accu makkelijk de dag mee door (3 a 4 uur schermtijd)
3 a 4 uur met 2000mah accu vind ik niet zo postief... Ik behaal zo'n 5 uur screentime met met ICS en een 1600 mah accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
5 uur? En dan staat 3G en alle syncs aan? Ik haal echt max 2 uur en dan maakt de rom echt niets uit drain is toch altijd +/- 2% per uur. 1 uur scherm aan (browser) staat bij mij gelijk aan 20% use.

Maar goed ik heb de 2000mah accu besteld want op drukke werkdagen presteer ik het soms om alle twee me telefoons leeg te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:40:
1 uur scherm aan (browser) staat bij mij gelijk aan 20% use.
Dat is dan toch ook gewoon 5 uur scherm aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:40:
5 uur? En dan staat 3G en alle syncs aan? Ik haal echt max 2 uur en dan maakt de rom echt niets uit drain is toch altijd +/- 2% per uur. 1 uur scherm aan (browser) staat bij mij gelijk aan 20% use.

Maar goed ik heb de 2000mah accu besteld want op drukke werkdagen presteer ik het soms om alle twee me telefoons leeg te trekken
Yep, hele dag sync ik gewoon met dingen die ik nodig heb. 's Ochtends haal ik hem van de lader, als ik dan op m'n werk aankom schakelt ie wel direct over op Wifi ipv 3G. Onderweg naar huis gebruik ik ook af en toe nog gps icm Google Maps om te kijken hoeveel file er staat.

Gebruik een oude Hydrogen Rom met Fluxi kernel.Wel alles licht undervolted en een hoop standaard ICS dingen heb ik 'gefreezed' dmv Titaninium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zo, donderdagavond een tweedehands Galaxy S2 opgehaald, vrijdagochtend Siyah kernel geflashed, CWM recovery geïnstalleerd en CyanogenMod 9.1 er op gezet. Net Triangle Away gedraaid en ik ben weer helemaal het mannetje met mijn toestel :P
Had hiervoor een Galaxy S, ook met CM9 er op, maar die voelde traag, werd soms ineens niet meer wakker en had nog wat andere vage irritaties. Het was duidelijk net wat teveel voor het toch wat gedateerde toestel. Maar de S2 voelt echt heerlijk aan met CM9!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ok toch ook maar eens android 4.0 erop zetten, zat nog op gingerbread custom rom (checkrom). wil beginnen met CWM updaten.

ben toch een aantal zaken een beetje vergeten, help me even de goede richting op:

ik wil CWM updaten.. ik zit op 5.0.2.7 nontouch en ik wil naar 6.x touch of notouch maakt me niet zoveel uit. ik heb beiden geprobeerd te installen vanuit CWM recovery met 'install zip from sdcard'.

dat lijkt te lukken hij zegt: installing update, replacing stock recovery with ClockcowmMod recovery..

maar na een reboot staat er dus gewoon nog steeds 5.0.2.7 op.

heb het ook geprobeerd via rom manager maar die zegt 'update found for cwm' en als je dan doorklikt zegt hij iets van 'configured to use existing version of CWM' (als je de flash CWM optie in rom manager gebruikt).

ik zie iets over het hoofd, maar wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Demoniac schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:45:
Zo, donderdagavond een tweedehands Galaxy S2 opgehaald, vrijdagochtend Siyah kernel geflashed.
Niet schrikken als je 4 keer achter elkaar op home drukt. Its not a bug, its a feature :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Biersteker schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:15:
[...]

Niet schrikken als je 4 keer achter elkaar op home drukt. Its not a bug, its a feature :).
Doet niks, moet wel zeggen dat ik Nova Launcher er op gezet heb ipv Trebuchet. Ik kwam nog wel iets lolligs tegen bij het instellen van m'n toestel, maak een shortcut naar Activiteiten > Systeem-UI > Nyandroid :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Iemand hier met vodafone? Mijn vriendin heeft ook een S2 maar heeft veel 3g verbindingsproblemen, heeft nu LP7 als modem erop staan, welke werkt het beste voor jullie?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik wil m'n s2 rooten met cf-root alleen weet ik niet welke file ik nu moet pakken..
Androidversion: 4.03
Baseband: I9100XXLPW
Kernelversion: 3.0.15-19-I9100XWLPD

moet ik deze hebben??
CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
@ind0mi ja, staat ook duidelijk uitgelegd in de startpost van het xda topic

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1 ... 88 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.