Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Toryu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:16:
Ik heb net mijn SGS2 naar ICS geüpdatet, en wil hem nu opnieuw rooten. De vorige keer heb ik dat met Odin gedaan, maar nu weet niet meer precies welke kernel ik nu moet hebben. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Mijn kernel is nu:
3.0.15-I9100XWLPD-CL524746

Zou iemand me een goed kernel aanwijzen? Als er inmiddels betere methodes dan Odin zijn, hoor ik dat graag.
http://www.gokhanmoral.com/

wel even triangle away draaien uit de market erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:39
Het is gelukt! Thanks :D Die triangle vind ik niet storend, ik start hem toch zelden opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:45
Toryu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:41:
Het is gelukt! Thanks :D Die triangle vind ik niet storend, ik start hem toch zelden opnieuw op
Die triangle staat er omdat de binary counter op > 0 staat. Voor garantie etc. is het wel handig om die op 0 te houden denk ik.....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Net die triangle away geprobeerd. Werkt super makkelijk! Mijn counter stond op 1 (ben heel tevreden met Cyanogenmod 9 stable dus heb niet verder gekeken), maar nu is wel dat lelijke uitroepteken weg!

Thanks voor de tip!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

FeareX schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:02:
Net die triangle away geprobeerd. Werkt super makkelijk! Mijn counter stond op 1 (ben heel tevreden met Cyanogenmod 9 stable dus heb niet verder gekeken), maar nu is wel dat lelijke uitroepteken weg!

Thanks voor de tip!
Counter gaat alleen omhoog als je via Odin flasht, dus als je via CWM flasht, heb je geen problemen met je flash counter.
En je kunt met de Siyah Kernel 2 roms dual booten, dus kun je toch één en ander uitproberen zonder de ROM te verliezen waar je tevreden over bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:20:
is er toevallig iemand met de nieuwste CM10 release/experimental die kan kijken of de 'national data roaming' switch er al in zit? Ik vind CM10 en jelly bean veel beter dan CM9 maar die knop is voor mij een vereiste.
Las vandaag in de changelog voor de "next nightly" dat deze functie geport wordt van CM9 naar CM10 (merge op 1 september). Zou er dus binnenkort in moeten zitten.
Edit: is toegevoegd aan instellingen in de build van vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door antidote op 02-09-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
Nog bedankt voor de tip! Bij mij heeft triangle away ook met succes de counter op 0 gezet.

Ik vind de nieuwe manager voor contactpersonen in ICS wel enorm verkloot. Vooral doordat het links/rechts swipen voor bellen/sms-en niet meer werkt bij de favorieten en recente contactpersonen.
Kennelijk een bekend probleem, maar heb nog geen goede oplossing kunnen vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Toryu op 03-09-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Toryu schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:37:
Nog bedankt voor de tip! Bij mij heeft triangle away ook met succes de counter op 0 gezet.

Ik vind de nieuwe manager voor contactpersonen in ICS wel enorm verkloot. Vooral doordat het links/rechts swipen voor bellen/sms-en niet meer werkt bij de favorieten en recente contactpersonen.
Kennelijk een bekend probleem, maar heb nog geen goede oplossing kunnen vinden.
Net even gekeken, maar bij mij werkt het gewoon hoor... LPT 4.0.4 (SpeedWizz ROM)

Voor de geinteresseerden een mini review van SpeedWizz:

* LPT (4.0.4). Ik draai hem met Phenomenal Extreme 6.1. Batterij is uitstekend (huidige stand: 39% na 1d2u, 2,5u schermtijd, 100% wifi, 100% data, geen auto sync, exchange email).
* S3 gethemed met een nieuwe twist: semi transparante popups en menu's
* Dialer met contacts tab en vice versa
* 14 lidroid toggles in S3 stijl.

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-09-2012 10:50 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
Ja.... ik heb 4.0.3 gekregen. (Voor de duidelijkheid: stock firmware via Kies, daarna root met Siyah)
In de comments staat wel daar het voor (sommigen?) is opgelost met 4.0.4. Enig idee hoe ik makkelijk kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Toryu schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:24:
Enig idee hoe ik makkelijk kan updaten?
Ja.
Kies een ROM uit. Download hem naar internal SD.
Reboot naar recovery (je hebt Siyah, dus ook CWM).
Maak een backup (in CWM).
Flash ROM volgens instructies van de developer. Van 4.0.3 naar 4.0.4 kan nagenoeg altijd zonder wipe. Mocht je tegen problemen aanlopen, kan je alsnog wipen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 19:41
Even een vraagje.
Ik ben van plan om de laatste Paranoid Android 1.992 te flashen. Alleen is het verstandig om apps (en data van apps) te restoren via titanium backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TheBleeder schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:24:
Even een vraagje.
Ik ben van plan om de laatste Paranoid Android 1.992 te flashen. Alleen is het verstandig om apps (en data van apps) te restoren via titanium backup?
User apps kun je zonder problemen terugzetten. In het ergste geval kun je achteraf nog de data van de app wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oh oh oh, wat heb ik een spijt.

Ik wist wel dat ik gewoon op 2.3.3 had moeten blijven met stock firmware. 4.0.3 is totaal verneukt door Samsung. Het wifi icoon heeft nu irritante pijltjes, ipv een simpel icoon. Flash werkt niet meer. De kleuren lijken wel door een grijsfilter gehaald. Tekst is te klein. Nog meer nutteloze crap als "Samsung GO".

En dat terwijl stock 4.0 er op een Nexus zo goed uitziet!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:43:

Ik wist wel dat ik gewoon op 2.3.3 had moeten blijven met stock firmware. 4.0.3 is totaal verneukt door Samsung.
Problem being? Flash de 2.3.3 stock rom en alles is weer helemaal bliss.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Brad Pitt schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:45:
[...]

Problem being? Flash de 2.3.3 stock rom en alles is weer helemaal bliss.
Of een 4.x die niet door Samsung is aangeraakt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:31
Jeroenneman schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:43:

Ik wist wel dat ik gewoon op 2.3.3 had moeten blijven met stock firmware. 4.0.3 is totaal verneukt door Samsung. Het wifi icoon heeft nu irritante pijltjes, ipv een simpel icoon. Flash werkt niet meer. De kleuren lijken wel door een grijsfilter gehaald. Tekst is te klein. Nog meer nutteloze crap als "Samsung GO".

En dat terwijl stock 4.0 er op een Nexus zo goed uitziet!
Als je in dit topic post, heb je al root. Maak een NAND backup, pak daarna titanium backup, gooi de apps eruit die je niet wilt. Daarna nog even Apex/Nova launcher installeren, eventueel de Vertumus theme eroverheen, en je bent klaar.

Of je pakt de wanamlite rom, en zet daar de apex launcher nog even in.

En zelfs als je dat allemaal niet wilt; pak de stock rom, schakel de systeem apps uit die je niet wilt (dat kan sinds ICS), installeer Apex launcher, en geniet van iets dat redelijk close bij vanilla ICS komt.

Genoeg opties om je telefoon te krijgen zoals je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:59:
[...]

Als je in dit topic post, heb je al root.
Want? Dit is het firmware topic. We maken sinds enige maanden geen onderscheid meer in wel root / geen root / custom ;)

Indien wel root én CWM:
Maak een NAND backup, pak daarna titanium backup, gooi de apps eruit die je niet wilt. Daarna nog even Apex/Nova launcher installeren, eventueel de Vertumus theme eroverheen, en je bent klaar.

Of je pakt de wanamlite rom, en zet daar de apex launcher nog even in.
Wanam maakt geen gethemede ROM meer.
En zelfs als je dat allemaal niet wilt; pak de stock rom, schakel de systeem apps uit die je niet wilt (dat kan sinds ICS), installeer Apex launcher, en geniet van iets dat redelijk close bij vanilla ICS komt.

Genoeg opties om je telefoon te krijgen zoals je zelf wilt.
Maar dit lost het 'probleem' van het wifi icon in systemUI niet op.

Het makkelijkst is om te rooten incl CWM, om vervolgens een statusbar mod te flashen (of een mod met daarin een statusbar mod). Er zijn er verschillende, zoek maar eens in het theming subforum op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:59:
[...]

Als je in dit topic post, heb je al root.
Dit is een algemeen firmware-topic, dus niet alleen voor custom-rom's.
Dus een poster hoeft net persé root te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Het lukt mij tegenwoordig niet meer om een schappelijke battery life te halen.
Een paar maand geleden haalde ik met Miui (wiui of cmiui) en siyah kernel ruimschoots 2 dagen. Tegenwoordig ben ik al blij als ik het einde van de dag haal. (Het gebruik is uiteraard ongeveer hetzelfde)

Ik update wel altijd naar de recentste versies, dus op de duur begon ik te vermoeden dat die nieuwere versies (ofwel van Miui, ofwel van siyah) minder batterij vriendelijk waren. Dus anderhalve week geleden dan maar eens full wipe gedaan, een oude siyah kernel geflast, maar uiteindelijk is mijn batterij nog even slecht.
GSM is ook nog niet oud, dus het zou raar zijn moest de batterij opeens versleten zijn. Screen on time is maar 2-3 uur, da's toch niet overdreven veel ?

Iemand een idee hoe ik terug aan 2+ dagen batterij geraak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
The-Dude schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:15:
Het lukt mij tegenwoordig niet meer om een schappelijke battery life te halen.
Een paar maand geleden haalde ik met Miui (wiui of cmiui) en siyah kernel ruimschoots 2 dagen. Tegenwoordig ben ik al blij als ik het einde van de dag haal. (Het gebruik is uiteraard ongeveer hetzelfde)

Ik update wel altijd naar de recentste versies, dus op de duur begon ik te vermoeden dat die nieuwere versies (ofwel van Miui, ofwel van siyah) minder batterij vriendelijk waren. Dus anderhalve week geleden dan maar eens full wipe gedaan, een oude siyah kernel geflast, maar uiteindelijk is mijn batterij nog even slecht.
GSM is ook nog niet oud, dus het zou raar zijn moest de batterij opeens versleten zijn. Screen on time is maar 2-3 uur, da's toch niet overdreven veel ?

Iemand een idee hoe ik terug aan 2+ dagen batterij geraak ?
BetterBatteryStats
Verder is auto sync een grote verbruiker, zeker als je veel syncende apps hebt. Facebook is een drainer. Veel widgets zijn ook grootgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:22:
[...]

BetterBatteryStats
Verder is auto sync een grote verbruiker, zeker als je veel syncende apps hebt. Facebook is een drainer. Veel widgets zijn ook grootgebruikers.
Inderdaad zeg... Laatst hier gelezen dat iemand de tip gaf om die app te verwijderen.
Scheelt enorm bij mij :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:34:
[...]

Inderdaad zeg... Laatst hier gelezen dat iemand de tip gaf om die app te verwijderen.
Scheelt enorm bij mij :o
Ik neem aan dat je Facebook verwijdert hebt, maar dat was nu ook weer niet nodig. Als je daarin alles wat met syncen te maken heeft uitschakeld ben je er ook. Ik heb ook Facebook, maar mijn batterij gaat zomaar 3 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:47:
[...]

Ik neem aan dat je Facebook verwijdert hebt, maar dat was nu ook weer niet nodig. Als je daarin alles wat met syncen te maken heeft uitschakeld ben je er ook. Ik heb ook Facebook, maar mijn batterij gaat zomaar 3 dagen mee.
Dat werkte bij mij niet afdoende, Fb app bleef constant actief en hield, ook zonder sync, regelmatig mijn telefoon uit deep sleep. Fast for Facebook en Friendcaster sluiten tenminste echt af als je de app verlaat. Eventuele missende opties in die apps (één van beide gebruiken is m.i. voldoende) kan je via m.facebook.com makkelijk opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:22:
[...]

BetterBatteryStats
Ik heb bij ongeveer al mijn apps het syncen uit gezet. Alleen mails worden om het uur automatisch opgehaald.
widgets heb ik niet.

Ik gebruik mijn telefoon op exact dezelfde manier als een tijdje geleden en toch is de battery life ongeveer gehalveerd...
Ik bekijk Better battery stats regelmatig. AudioOut_1 is de grootste wakelock, ik lees hierover dat je tochsounds enzo moet uitzetten. Dat heb ik gedaan, maar de wakelock gaat niet weg.
RILJ is ook iets wat mijn telefoon wakker hourdt
Kortom, ik zie daar vanalle wakelocks (zowel partial als kernel) maar ik weet niet hoe ik die moet oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:50:
[...]

Dat werkte bij mij niet afdoende, Fb app bleef constant actief en hield, ook zonder sync, regelmatig mijn telefoon uit deep sleep. Fast for Facebook en Friendcaster sluiten tenminste echt af als je de app verlaat. Eventuele missende opties in die apps (één van beide gebruiken is m.i. voldoende) kan je via m.facebook.com makkelijk opvangen.
Dan gedragen S2's zich kennelijk allemaal anders, ik zie FB wel actief bij apps maar kennelijk heeft mijn batterij daar geen problemen mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-freak.nl/Plaatjes/cpuspy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/4219/screenshot2012090509531.pngAfbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/6453/screenshot2012090509532.png

Zo. Ik ben weer helemaal tevreden :9

WanamLite 12.4 icm Phenomenal Medium.
Wifi en Data staan aan, 's nachts uit
WhatsApp etc draaien uiteraard, mail, twitter etc staan op handmatig.
Ik gebruik Enhanced Email voor hotmail en exchange

Normaal laat ik 's nachts ook de WiFi aan maar heb ineens last van de wlan Rx wakelock waardoor ie wat meer battery wegtrekt, had geen zin om dat uit te vogelen dus gewoon maar uitgezet snachts.

Oh en met de 2000 mAh battery natuurlijk. Ik haalde met GB roms en deze battery ruim 5uur schermtijd. Dus met de specifieke rom en kernel is er zo'n uur bijgekomen.

[ Voor 103% gewijzigd door Franco10 op 05-09-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nu WanamLite 12.4 draaien. Gaat allemaal lekker vlot en vooral ook stabieler dan 12.3, super. Batterij lijkt opeens weer wat korter mee te gaan. Maar wat ik niet snap en zeker niet waardeer, is dat opeens dat lelijke Voice Search weer terugkomt als je op de homeknop drukt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Nette scores, Franco! Ik haal zelf met LPT, wifi en data 100% aan, exchange via de google email app (niet de samsung email app), geen Fb maar Fast for Facebook en de 1650 mAh batterij, een 4 uur schermtijd in 1,5 dag. Ik bel dan wel ca 30 tot 60 minuten. Overigens met een ietsjes andere kernel: Phenomenal Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:49:
Nu WanamLite 12.4 draaien. Gaat allemaal lekker vlot en vooral ook stabieler dan 12.3, super. Batterij lijkt opeens weer wat korter mee te gaan. Maar wat ik niet snap en zeker niet waardeer, is dat opeens dat lelijke Voice Search weer terugkomt als je op de homeknop drukt. O+
What would you like to do?

AAAARGH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:26
Kan je een oude FW terugzetten ?
Ik heb laatst versie I9100NELP4 geinstalleerd. Daarvoor had ik I9100NELP3 dacht ik.
Met de huidige is mijn accu veel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:54:
Nette scores, Franco! Ik haal zelf met LPT, wifi en data 100% aan, exchange via de google email app (niet de samsung email app), geen Fb maar Fast for Facebook en de 1650 mAh batterij, een 4 uur schermtijd in 1,5 dag. Ik bel dan wel ca 30 tot 60 minuten. Overigens met een ietsjes andere kernel: Phenomenal Extreme.
Dat zijn zeer nette scores, dat haalde ik niet hoor met mijn 1650. Ik bel sowieso erg weinig; heb bij de screenshot hierboven denk ik in totaal een 30-45 minuten gebeld.

Hoe ziet het met de wakelocks van de AOSP email? Het handige van de Enhanced Email vind ik dat je hem gewoon echt kan killen als je het niet nodig hebt, dan weet je zeker dat er geen wakelocks komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Vanaf versie 4.1 geen wakelocks meer met aosp email en exchange

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:22
Vanochtend ben ik per ongeluk in de de Odin Mode beland:

Afbeeldingslocatie: http://www.jayceooi.com/wp-content/uploads/2011/07/SGS2-Odin-Download-Mode_01.jpg

Ik wilde restarten nadat m'n S2 vastliep, toen heb ik per ongeluk volume up ipv volume down gebruikt (of omgekeerd, weet ik even niet meer).

Wat kan ik nu het beste doen? Hij staat al ruim een half uur op dit scherm.

Sowieso schrijf je zo!

• AllSeeyinEye
nadroJ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:53:
Vanochtend ben ik per ongeluk in de de Odin Mode beland:

[afbeelding]

Ik wilde restarten nadat m'n S2 vastliep, toen heb ik per ongeluk volume up ipv volume down gebruikt (of omgekeerd, weet ik even niet meer).

Wat kan ik nu het beste doen? Hij staat al ruim een half uur op dit scherm.
Uitzetten en weer aanzetten :+

• nadroJ
:+ Oké, maar even gedaan en all is well haha. Wilde dat niet zomaar doen... voordat ik 'm hard brick oid. Thanks.

Sowieso schrijf je zo!

• AllSeeyinEye
nadroJ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:57:
:+ Oké, maar even gedaan en all is well haha. Wilde dat niet zomaar doen... voordat ik 'm hard brick oid. Thanks.
Je foto liet zien dat er geen kabeltje in je toestel ging, dus er kon niets aan het downloaden zijn ;)

• nadroJ
Dat is gewoon een plaatje van teh webz :) maar er was in mijn geval ook geen kabeltje in. Ik dacht dat ie iets via wifi aan het download was ofzo. Ik heb geen kaas gegeten van Odin/flashen etc. dus better safe than sorry :)

Sowieso schrijf je zo!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Lekker soepeltjes in ieder geval: PA 2.0 + Dorimanx 5.75c (battery profile), XXLQ6
Nu eens kijken of het beetje stabiel is...

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik weet niet of ik hier moet zijn met mijn vraag, dus als ik fout zit mijn oprechte excuses.
Ik vroeg me dus af, als recent sgs2 gebruiker, of er iemand me een rom kan aanraden met de nieuwe touchwiz? M.a.w een rom met de sgs3 look, het mag ICS zijn, maar uiteraard liefst JB maar het maakt dus niet veel uit.

Ik vraag het hier omdat ik op xda volledig de weg kwijt ben tussen alle verschillende roms :s ik zou graag 1 base rom hebben welke ik gewoonweg update als de chef een nieuwe versie upload.

Op mijn sgs1 was dit remics-ux ik zou iets gelijkaardigs willen... als dat bestaat…

bij voorbaat bedankt mensen :) (ps root etc is allemaal al klaar hoor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck! Ik ben CM9.1 aan het flashen met CWM alleen heb ik de .zip op het interne geheugen gezet ipv een micro sd kaart.
Nu de sgs2 opnieuw opstart blijft deze in een loop zitten van al meer dan een half uur. Ik heb ik maar aan de lader gehangen maar wat kan ik nu het beste doen zonder te bricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 04:13:
Fuck! Ik ben CM9.1 aan het flashen met CWM alleen heb ik de .zip op het interne geheugen gezet ipv een micro sd kaart.
Nu de sgs2 opnieuw opstart blijft deze in een loop zitten van al meer dan een half uur. Ik heb ik maar aan de lader gehangen maar wat kan ik nu het beste doen zonder te bricken?
Terug naar de recovery en je ervoor gemaakte Nandroid terug zetten? Via Odin een Rom flashen?
Zat mogelijkheden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 15:59
Of naar de recovery, usb mounten, CM9.1 op de goede locatie zetten en weer opnieuw flashen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:45
heb je wel 'gewiped' voor het installen?
kwam je van een non CM rom?

(ik flash altijd vanaf interne geheugen, heb er nooit problemen mee gehad)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Maar weer eens van Miui afgestapt, wel spijtig helaas.. had de Nederlandse vertaling zo goed als klaar (zal deze nog even pushen in de MiuiAndroid repository voor de Multi Build)

Maar kon echt niet meer leven met de bugs/onstabiliteit
- Swype geeft niets weer als je typt of loopt vast
- Iconen in een map/folder zijn vaag en raar/corrupt
- Opladen gaat slecht, percentage loopt op, maar zodra ik de lader eruithaal is ie weer op een paar procent, ga ik opladen terwijl de telefoon leeg is, is er totaal niets aan de hand.

Begon het gevoel te krijgen dat Miui zich geen zorgen maakt om de bugs maar meer om zoveel mogelijk verschillende telefoons te ondersteunen.. ;(

En de scholen zijn weer begonnen dus wel een goede en stabiele telefoon/rom nodig met een beetje een lange accu-duur! Bij CM-9 (light) heb ik dat gevonden.. Weliswaar heb ik wel een paar iconen van Miui gepakt :+

Helaas is de Top-Bar transparancy mod die ik gevonden heb niet super, zo is de "home-screen" helemaal transparant, zoals Miui maar zodra is een App open, bijvoorbeeld bij Berichten/SMS, Gmail of Facebook word de top bar helemaal wit (helaas)..

Wel had ik nog een vraagje, of iemand toevallig weet hoe de standaard lockscreen tekst en topbar-tijd kleur verandert kan worden? Want kan dat niet helemaal vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
Welke Miui was dat dan ?
Ik gebruik cMiui en ik heb totaal geen last van bugs... Alles werkt volledig naar behoren en is super stabiel.
Swype gebruik ik niet, dus daar kan ik wel niets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

De net niet de nieuwste versie, van Miui.com zelf, 2.8.31 geloof ik.. Miui.com geeft zelf ook al een stabiliteit van 75% aan, dit was toch een aantal weken geleden boven de 90% :(

cMiui word toch niet wekelijks bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:54:
[...]

heb je wel 'gewiped' voor het installen?
kwam je van een non CM rom?

(ik flash altijd vanaf interne geheugen, heb er nooit problemen mee gehad)
Ik kom vanaf een originele samsung rom maar heb al wel root verkregen door de CWM te flashen met odin.
Ik heb niets gewiped voor het installeren.

Weet iemand mss een link met handleiding waar de stappen instaan die ik het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Bricken? Iedereen roept dat woord maar tegenwoordig, omdat ze het een keer gehoord hebben, terwijl er niks aan de hand is

Wat is er mis met flashen van de interne SD kaart? Ik gebruik nooit een micro SD kaart en heb al 100x geflashed.

Waarschijnlijk heb je de manual niet goed gelezen en ben je een stap vergeten (bijv een wipe data na het flashen). Dus gewoon opnieuw opstarten in CWM en alsnog wipen en dan start ie gewoon op.

[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 07-09-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben idd vergeten een datawipe te doen, en nu start de boel gewoon op!

Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:36
Nu we toch over wipen bezig zijn ga ik er een noob vraag tussen gooien :P

Als je naar een andere rom overstapt zeggen ze dat je best een wipe kan doen. Bedoelen ze hiermee 'data wipe/factory reset' of 'format /system'?

Als ze hiermee 'format /system' bedoelen. Kan je dan nog in CWM geraken?
edit: Ik heb gevonden dat je nog steeds in CWM kan geraken. Enkel op mijn eerste vraag vind ik geen duidelijk antwoord.

[ Voor 30% gewijzigd door Li1quid op 07-09-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data wipe/ factory reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik cm9 draai zie ik in de verkenner 2 removable disks en kan ik niet bij het geheugen.
USB foutopsporing staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:11:
Nu ik cm9 draai zie ik in de verkenner 2 removable disks en kan ik niet bij het geheugen.
Even SD-kaart eruit en erin doen + een cache wipe (Dalvik cache misschien ook even)? Misschien dat het helpt..

[ Voor 5% gewijzigd door Satom op 08-09-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh je krijgt gewoon een meldingen als je daarop klikt een android mannetje die van kleur verandert als je usb verbinding aan en uit zet haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Haha! Ik dacht al ingewikkelder, maar nu je dit zegt, snap ik precies wat je bedoelde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:11:
Ik had/heb hetzelfde probleem (ROM gebaseerd op CM10 volgens mij). Nu gebruik ik gewoon de app "USB Mass Storage" zodat ik er wel bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Maar wil niet vervelend zijn, maar zolang ik niet op "Inschakelen" heb gedrukt zie ik totaal geen verwisselbare schijven in de verkenner (Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat heeft te maken met iets van MTP oid. Ik hoef me telefoon maar aan te sluiten en dan krijg ik het telefoongeheugen en kaartgeheugen te zien. Ik hoef dus helemaal niet op inschakelen oid te drukken. Is dus rom afhankelijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Oké, maar ik gebruik ook CM9.1.. en vgafreezer ook, dus vandaar dat ik dat meldde, sorry had ik erbij moeten vertellen (Dat ik ook CM9 draai).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is hier iemand al verdergegaan met CM10? Ik heb het in één van de eerste previews geprobeerd, en ben benieuwd of het alweer een stuk verder is en vooral, wat de ervaringen momenteel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik gebruik PA 2.10 icm de dorimanx kernel. In principe is dat CM10 gebaseerd als ik het goed heb. Ik heb eigenlijk geen problemen met dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resurrection Remix JB v3.06 hier. Aanvankelijk was het na installatie instabiel, na nogmaals een cache wipe werkt deze rom volledig stabiel. Naar mijn mening is het een erg mooie rom die voor mij nu geschikt is voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:51
WanamLite 12.5 is inmiddels uit 8)

Goed bezig Mohamed _/-\o_ Draait hier goed.

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 11-09-2012 18:05 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

koelkast schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:39:
Is hier iemand al verdergegaan met CM10? Ik heb het in één van de eerste previews geprobeerd, en ben benieuwd of het alweer een stuk verder is en vooral, wat de ervaringen momenteel zijn.
Zover ik kan zien in de Bug / Known Issues (This page was last modified on 4 September 2012, at 18:54) lijst lijkt het erop dat het vrij stabiel.. zelf nog geen ervaring ermee, want op de website van Codeworkx zelf staat er:
quote: Codeworkx Blog
i9100 (exynos4): no sound, problems with hwcomposer

[ Voor 16% gewijzigd door Satom op 11-09-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vorige week een S2 en nu had ik een paar vraagjes. Omdat ik BLN heel erg mis (had dit op mn S1) wilde ik mn S2 rooten..Nu is mn vraag als ik mn telefoon root krijg ik dan ook al dat gele driehoekje in beeld van custom firmware? Welke kernel kan ik het beste gebruiken, want ik lees heel veel over "verkeerde" kernels met verhoogt batterijverbruik en dergelijke.
Kan ik ergens mn trilsignaal harder zetten (via een app??) want als ik het op de normale instelling doe vind ik dat hij niet erg hard trilt, aangezien ik werk in een lawaaiige omgeving mis ik dit wel want het belsignaal hoor ik zelden op mn werk.
Had op mn S1 cyanogenmod 9 draaien en dat liep geweldig...twijfel nu ook alleen het verhaal van geen garantie indien custom firmware e.d. houd me beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Als je met Odin een niet Samsung/Stock kernel flasht krijg je de gele driehoek in beeld. Ik heb zelf een JIG waarmee ik de gele driehoek weg kan halen, maar weet niet hoe het precies zit. Want Samsung heeft ook iets verandert (bootloader?) waardoor de JIG niet meer werkt, maar weet dit niet zeker.. Don't hit me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Jig werkt niet meer bij ICS.

Nu doe je gewoon dit: Google Play: [root] Triangle Away#?t=W251bGwsMSwxLDEsImV1LmNoYWluZmlyZS50cmlhbmdsZWF3YXkiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 16:11
@Satom: je quote van codeworkx' site is uit juli!
Sinds half augustus gebruik ik CM 10
als daily driver, en ben niet meer teruggeweest naar CM9.
CM 10 is nog niet "af", daarvoor is het wachten op een JB rom van Samsung en de kernel source.
Voor de gele driehoek en de flash counter is de fantastische app Triangle away. Werkt vanaf ICS, lees wel goed de uitleg op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verder gebruiken vrijwel alle kernel devs de oude bootloader, dus in de meeste gevallen werkt de jig gewoon nog met ics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar welke kernel kan ik het beste nemen? Wil er wel eentje met BLN ondersteuning en een goed (=zuinig) batterijverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:00:
Maar welke kernel kan ik het beste nemen? Wil er wel eentje met BLN ondersteuning en een goed (=zuinig) batterijverbruik
BLN én goede accu duur gaan meestal niet hand in hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Li1quid schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:27:

Nu doe je gewoon dit: Google Play: [root] Triangle Away#?t=W251bGwsMSwxLDEsImV1LmNoYWluZmlyZS50cmlhbmdsZWF3YXkiXQ..
Misschien het melden waard, je kan deze app ook gratis via de XDA site downloaden, officieel van de dev.
Let wel op sla deze op als ".APK" bij het downloaden.

PS: die zelfde dev. heeft ook een gratis lite versie van zijn ODIN mobiel versie op XDA

Zou er iemand me kunnen helpen met mijn voorgaande vraag aub, ik zocht namenlijk een goede 4.1 (of 4.0.x) rom met de S3 launcher?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:00:
Ik gebruik de laatst nieuwe Siyah kernel (google even en je vind zijn webpagina), deze heeft BLN mits je root en de app EXTWEAKS (play store) hebt. Batterij is er naar het schijnt niet geweldig mee, maar indien je uw rom een beetje goed insteld zou dit mee moeten vallen oa schermhelderheid, 2g ipv 3g wanneer er niet gesurft wordt,...

thx :)

[ Voor 27% gewijzigd door killerbie op 11-09-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Li1quid schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:27:

Hmm, ik wil wel even vermelden dat ik Miui geflasht had (ICS) en JIG heb gebruikt om de gele driehoek weg te halen.

Zelfde geld dat ik afgelopen week een Root kernel heb geflashed, dus weer gele driehoek vervolgens JIG erin en weg was die gele driehoek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Satom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:07:
[...]
Hmm, ik wil wel even vermelden dat ik Miui geflasht had (ICS) en JIG heb gebruikt om de gele driehoek weg te halen.

Zelfde geld dat ik afgelopen week een Root kernel heb geflashed, dus weer gele driehoek vervolgens JIG erin en weg was die gele driehoek..
Ligt eraan welke bootloader er op je toestel staat. Bij een nieuwe bootloader werkt de JIG niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

@antidote, ah vandaar! Bedankt denk dat ik ook maar ga overstappen dan ;)
Jay-v schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:20:
[...]

Ligt eraan welke bootloader er op je toestel staat. Bij een nieuwe bootloader werkt de JIG niet meer.
Oké, dan had ik het wel goed, dacht al dat het aan de bootloader lag. Maar wist het niet zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Satom schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:17:
[...]
Zover ik kan zien in de Bug / Known Issues (This page was last modified on 4 September 2012, at 18:54) lijst lijkt het erop dat het vrij stabiel.. zelf nog geen ervaring ermee, want op de website van Codeworkx zelf staat er:

[...]
Dat is van de GT-I9100G, die geeft volgens mij geen exynos soc. Dit zijn de bugs/known issues voor de 'normale' versie.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:36:
Verder gebruiken vrijwel alle kernel devs de oude bootloader, dus in de meeste gevallen werkt de jig gewoon nog met ics
Staan er uren na mijn vorige post nou echt meer vragen over waarom de jig soms wel en soms niet werkt? |:(

[ Voor 106% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-09-2012 23:22 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik heb het gehad met de Custom ROM's. Helemaal klaar mee.

Ik ga terug naar een stock firmware die geroot is. Ik ben nu aan het downloaden van SamFirmware:
Netherlands (KPN) 2012 May Android 4.0.3 I9100XWLPD I9100KPNLP1

Wie kan mij aangeven welke geroote kernel ik moet hebben? Ik zit in de thread van chainfire op XDA te kijken maar daar wordt ik niet wijs uit......

Zou ik deze moeten hebben? CF-Root-SGS2_XW_KPN_LP9-v5.4-CWM5.zip

Iemand? _/-\o_

• AllSeeyinEye
Leuk dat je ook aangeeft wat je aan custom ROMs tegenstaat ;)

Ik denk dat bij de ROM die je gekozen hebt, de CFroot LPD kernel beter zou passen.

• AzzKickah
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:37:
Leuk dat je ook aangeeft wat je aan custom ROMs tegenstaat ;)

Ik denk dat bij de ROM die je gekozen hebt, de CFroot LPD kernel beter zou passen.
Top, thanks man :) Hoe had ik erachter moeten komen dat ik die moest hebben/waar kon ik dat vinden?

Ik kan je wel vertellen wat er mis is met Custom ROM's. Het werkt never nooit helemaal 100%.
Ik heb er zo veel geprobeerd.

Als laatste had ik nu Resurrection. Toch wel een maand of 4 gebruikt. In het begin ging het beter, maar nu loopt de telefoon steeds vaker vast, bereik valt weg, apps hebben lags, foto's zijn niet altijd scherp, scherm unlockt soms vanzelf in m'n broekzak. Elke week of 2 weken weer een update, dus weer backuppen, flashen, hele riedeltje.

Etcetera etcetera. Ik heb er gewoon geen zin meer in :)

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

koelkast schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:39:
Ik draai CM10 sinds de één van de eerste experimental builds. Inmiddels op de Nightly van gister en eigenlijk maar een paar issues.

Het enige wat ik heb (en meerdere meldingen van gezien) is dat het netwerk af en toe wegvalt (reboot required) en dat de telefoon niet uit slaap komt als ik GEEN Wifi verbinding hebt (komt soms voor).

Het zou goed kunnen dan een full wipe dit oplost, ik heb namelijk gewoon mn CM9 geupgrade (tegen alle adviezen in...)

edit: natuurlijk los van de bekende Samsung CyanogenMod beperkingen (FM radio, MHL, USB transfer)

[ Voor 6% gewijzigd door maceddy2004 op 12-09-2012 10:55 ]

• AllSeeyinEye
AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:40:
[...]

Top, thanks man :) Hoe had ik erachter moeten komen dat ik die moest hebben/waar kon ik dat vinden?
Ehm... je ROM is een LPD, dan klinkt het mij vrij logisch om ook de kernel LPD te nemen?! Dat is immers ook wat Chainfire zelf adviseert in zijn thread... Kwestie van lezen.
Ik kan je wel vertellen wat er mis is met Custom ROM's. Het werkt never nooit helemaal 100%.
Ik heb er zo veel geprobeerd.

Als laatste had ik nu Resurrection. Toch wel een maand of 4 gebruikt. In het begin ging het beter, maar nu loopt de telefoon steeds vaker vast, bereik valt weg, apps hebben lags, foto's zijn niet altijd scherp, scherm unlockt soms vanzelf in m'n broekzak. Elke week of 2 weken weer een update, dus weer backuppen, flashen, hele riedeltje.

Etcetera etcetera. Ik heb er gewoon geen zin meer in :)
Me dunkt dat je dan het beste een stabiele Sammy ROM had gepakt, zoals Wanam 12.3, NEAT ROM of AllianceROM. Verder hoef je natuurlijk niet iedere nieuwe versie te updaten. Daarvoor zijn immers de changelogs. Zitten er in de ROM die je gebruikt geen dingen die je niet aan staan, dan geldt: if it aint broken, don't fix it!

Zelf ben ik nu enige tijd gelukkig met SpeedWizz. LPT, mooi gethemed. Uiteraard wel zelf eea aan de ROM aangepast om het helemaal naar m'n zin te maken (Google Gallery, Phenomenal 6.1 Extreme kernel, hier en daar wat system apps vervangen (calendar, email, exchange, mms)).

Het enige waar ik zelf steeds met custom ROMs tegenaan loop is Picasa support. Er lijkt vrijwel geen ROM meer te bestaan die dat nog goed ondersteunt: ik kan telkens geen albums selecteren om naar te uploaden noch kan ik albums aanmaken. Gelukkig heb ik daarvoor een hele fijne app, maar native support heeft toch mijn voorkeur.

• maceddy2004

maceddy2004

Het enige waar ik zelf steeds met custom ROMs tegenaan loop is Picasa support. Er lijkt vrijwel geen ROM meer te bestaan die dat nog goed ondersteunt: ik kan telkens geen albums selecteren om naar te uploaden noch kan ik albums aanmaken. Gelukkig heb ik daarvoor een hele fijne app, maar native support heeft toch mijn voorkeur.
Welke App?

Ik merk inderdaad sinds CM9 ook dat dit niet meer werkt. Met CM7 werkte dit nog wel prima.
Ik zie ook liever Native support, maar ja, een alternatief is nu ook welkom!

• AllSeeyinEye
maceddy2004 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:45:
[...]

Welke App?

Ik merk inderdaad sinds CM9 ook dat dit niet meer werkt. Met CM7 werkte dit nog wel prima.
Ik zie ook liever Native support, maar ja, een alternatief is nu ook welkom!
Picasa Mobile (let op, er zijn 2 apps met dezelfde naam, ik gebruik die uit de link).
Heb er veel geprobeerd. De meesten werken of niet, niet goed, niet intuitief of zien er simpelweg niet uit. Deze volstaat.

Om afbeeldingen te kijken gebruik ik overigens de Google Gallery. Hij toont de afbeeldingen wel en dan heb je in één lijst de SD int, SD ext en Picasa afbeeldingen in plaats van dat je een groep afbeeldingen (of SD int, of SD ext of Picasa) moet aanklikken en bekijken.

• AzzKickah
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:04:
[...]
Ehm... je ROM is een LPD, dan klinkt het mij vrij logisch om ook de kernel LPD te nemen?! Dat is immers ook wat Chainfire zelf adviseert in zijn thread... Kwestie van lezen.
Dat stond niet in die thread waar ik in keek.

Ik heb geen idee hoe je daar op uit moet komen. Wat dat betreft is XDA knetters onoverzichtelijk.

Anyway, thanks again. Heb de stock firmware nu geroot en daar hou ik het mooi op de komende tijd. Alles geformatteerd. Alleen foto's en ringtones terugzetten en dan is het klaar.

• AllSeeyinEye
AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:00:
[...]

Dat stond niet in die thread waar ik in keek.

Ik heb geen idee hoe je daar op uit moet komen. Wat dat betreft is XDA knetters onoverzichtelijk.

Anyway, thanks again. Heb de stock firmware nu geroot en daar hou ik het mooi op de komende tijd. Alles geformatteerd. Alleen foto's en ringtones terugzetten en dan is het klaar.
XDA topic van Chainfire Chainfire schreef op 30 mei 2011:

Help! Which file do I use ?

Listen closely, for I will say zis only once!

Go to Settings -> About phone -> Kernel Version. Note the string present there:

2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526

What matters most (KG1) in this case, is in bold. Try to find the matching file under downloads:

CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4.zip

The XX and OXA identifiers are not that important. Usually a "KG1" kernel is a "KG1" kernel, and that is that. Sometimes (pretty rare) it happens there will be multiple different kernels with the same name in different firmwares, that are actually different. If this happens, they are usually only very minor changes and you should expect them to still be fully compatible. I include the "XX" and "OXA" identifiers so the very advanced users can deduce from which full firmware I have taken the kernel file.

Don't worry too much, just find the matching download and use it. What if there is no matching download ? You can ask me to make one, but I can tell you right now, I very very rarely make CF-Root's for kernels on request, unless it is the very latest kernel that has been released by Samsung. In the latter case, be sure to let me know. If there's no match and I'm not making one, try finding the closest match. You should treat "KG1" as a number, but instead of 1-9, we have 1-9, A-Z (where A would be 10, and Z would be 35). "KG2" is really close to "KG1", "KF1" is not close to "KG1" at all. I hope that makes sense.

• AzzKickah
Ja.. hehe. Dat stukje heb ik wel gelezen. Maar ik kon die LPD file niet vinden in die anderhalve kilometer aan tekst.

Sorry hoor. En voor de 3e keer: thanks voor het aanwijzen. M'n foon draait nu mooi soepeltjes stock+root.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:30:
[...]

Ja.. hehe. Dat stukje heb ik wel gelezen. Maar ik kon die LPD file niet vinden in die anderhalve kilometer aan tekst.

Sorry hoor. En voor de 3e keer: thanks voor het aanwijzen. M'n foon draait nu mooi soepeltjes stock+root.
Misschien een handige tip voor de volgende keer. CTRL+F en dan intikken wat je zoekt. Dan hoef je niet alle mogelijkheden af.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
ik heb net de SiyahKernel S2-v4.1.5
geinstalleerd maar het trillen is echt ruk geworden. Normaal bij het typen van een sms of bericht dan trilt de SG2. Dit is nu minimaal nog. Is dit ergens aan te passen zodat die weer harder trilt? Zou dit nu echt aan de upgrade van de kernel liggen?

alvast bedankt

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

SCARfaceE schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:24:
[...]

Dat is van de GT-I9100G, die geeft volgens mij geen exynos soc. Dit zijn de bugs/known issues voor de 'normale' versie.
Oei, excuses :$ Verkeerde link gekopieerd :9

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Hebben meer mensen last van random reboots met CM10 (nightly)?

• maceddy2004

maceddy2004

bollefles schreef op donderdag 13 september 2012 @ 06:28:
Hebben meer mensen last van random reboots met CM10 (nightly)?
Nope. Alleen eerder door mij genoemde problemen >netwerkverbinding pleite en niet wakker worden uit Deep Sleep.

Wat ik zelf doe na elke flash is Cache, Dalvik cache legen en Fix permissions (vanuit CWM).

Mocht dat niet helpen kun je een Full Wipe proberen.

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ok, merci. Heb stap 1 ondernomen. Maakt 't uit of je na full wipe apps en instellingen via Titanium terugzet?

EDIT: sinds fix permissions en wipe (dalvik)cache geen reboots meer. Dank. :)

[ Voor 27% gewijzigd door bollefles op 14-09-2012 18:34 . Reden: Toevoeging ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:26
Laatst laatste Wanamlite geinstalleerd, maar de checkrom V6 werkt nog steeds het best met 2.3.6 op de S2... Het touchscreen reageert gewoon beter

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Verwijderd

AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:40:
[...]
Wellicht een idee om gewoon een Samsung based ROM te flashen.
Ik heb zelf nooit ROMs geflashed die niet gebaseerd waren op Samsung firmware, precies om de redenen die jij op noemt.

Ik draai nu al een paar maanden MIUI, uiteraard gebaseerd op Samsung firmware (4.0.3).
En alles werkt prima, nog nooit apps gehad die vast lopen, een telefoon die vast loopt of een battery drain, of wat dan ook.
Al om al moet je de fouten toch echt een beetje bij jezelf zoeken denk ik, want wie zegt dat al die 4.0.4 of 4.1 ROMs stabiel zijn? Het zijn ROMs gebaseerd op uitgelekte firmwares, dat is altijd riskant.

• AzzKickah
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:05:
[...]

Wellicht een idee om gewoon een Samsung based ROM te flashen.
Ik heb zelf nooit ROMs geflashed die niet gebaseerd waren op Samsung firmware, precies om de redenen die jij op noemt.

Ik draai nu al een paar maanden MIUI, uiteraard gebaseerd op Samsung firmware (4.0.3).
En alles werkt prima, nog nooit apps gehad die vast lopen, een telefoon die vast loopt of een battery drain, of wat dan ook.
Al om al moet je de fouten toch echt een beetje bij jezelf zoeken denk ik, want wie zegt dat al die 4.0.4 of 4.1 ROMs stabiel zijn? Het zijn ROMs gebaseerd op uitgelekte firmwares, dat is altijd riskant.
AzzKickah schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:30:
[...]

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
http://www.nu.nl/gadgets/...november-galaxy-s-ii.html

Duurt nog even, maar toch leuk dat er een richtdatum is!

• Li1quid
Ik snap niet waarom er altijd zo geheimzinnig gedaan moet worden op updates. Zeg toch gewoon of een toestel een update krijgt of niet.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Li1quid schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:17:
Ik snap niet waarom er altijd zo geheimzinnig gedaan moet worden op updates. Zeg toch gewoon of een toestel een update krijgt of niet.
Omdat ze geen valse verwachtingen willen scheppen en zichzelf geen deadlines of afspraken willen opleggen. Ze kunnen pas zeggen of JB goed genoeg gaat werken op de S2 als de rom bijna af is. Ze kunnen ook vooraf moeilijk voorspellen welke hindernissen ze moeten nemen, en als ze met hele harde beloftes komen die later niet uitkomen krijgen ze helemaal veel kritiek. Ik snap ze wel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 87 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.