Thanks..! Dat was de truc.. enig idee hoe dit komt.. ik ken het probleem ook helemaal niet..!?!Jay-v schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:26:
.no_media file verwijderen uit \sdcard\
Daarna met titanium backup naar "Media Storage" zoeken. -> wipe data.
Reboot
10 minuten wachten tot de mediascanner klaar is met scannen.
Google Foto's is iets anders dan Google Picasa. Foto's zijn namelijk de afbeeldingen in de contacten.The_Fes schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:46:
Ik heb ook Resurrection Rom 3.0.4 en mijn Gallery werkt prima voor de lokale bestanden. Ik krijg echter geen foto's die op picasaweb staan te zien, terwijl ik Google Foto's wel sync in mijn account. Iemand een idee hoe dat dan komt?
In 'mijn' ROM was Gallery3d (die van Samsung dus) standaard geinstalleerd. Nu vind ik die foeilelijk, dus gebruik ik sowieso een andere gallery. Wat bij mij altijd werkt is de Google gallery, download via dit linkje.
Downloaden, in /system/app zetten, reboot en klaar.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
ik ben toch maar van PA overgestapt naar CM10 en voor mijn gevoel is die veel stabieler. De tablet mode van PA gebruikte ik toch niet dus dan heb ik liever actuele fixes etc. van cm dan een vertraagde en (voor mijn gevoel) minder stabiele PA
Voor de geinteresseerden: Jkay heeft aangegeven dat hij naar verwachting geen versie van zijn mod uit zal brengen voor 4.0.4, maar direct over een maand of 2 aan de slag zal gaan met 4.1
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het schijnt te liggen aan de nieuwe JellyBean gallery, waarin de camera dus ook geintegreerd is. Die werkt niet zo goed met Picasa sync. Echter als je hem vervangt door een andere gallery, ben je dus ook je camera kwijt.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Google Foto's is iets anders dan Google Picasa. Foto's zijn namelijk de afbeeldingen in de contacten.
In 'mijn' ROM was Gallery3d (die van Samsung dus) standaard geinstalleerd. Nu vind ik die foeilelijk, dus gebruik ik sowieso een andere gallery. Wat bij mij altijd werkt is de Google gallery, download via dit linkje.
Downloaden, in /system/app zetten, reboot en klaar.
Het wordt dus of 2 galleries, of geen picasasync, of ICS camera gebruiken
Kan ik me goed voorstellen. Hij is nu nog druk met de S3, dus als hij eerst nog moet gaan uitvissen wat de verschillen zijn tussen 4.0.4 en 4.0.3, duurt het alleen maar langer en gaat iedereen intussen piepen over 4.1 roms die dan zijn uitgekomen.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:53:
Voor de geinteresseerden: Jkay heeft aangegeven dat hij naar verwachting geen versie van zijn mod uit zal brengen voor 4.0.4, maar direct over een maand of 2 aan de slag zal gaan met 4.1
Ik hoop dat hij voor de S3 wel vast bezig gaat met JB, zodat het straks voor de S2 makkelijker is als er eenmaal JB roms zijn.
Naar verwachting van Sammobile komen JB-roms voor de S2 eind september, begin oktober, die voor de S3 eind deze maand.
Overgang van PA 1.6 naar PA 1.98 en 1.99 is voor mij totaal geen succes gebleken. Ik kreeg random reboots en random freezes. Eerste dagen werkten een aantal instellingen niet in Paranoid Settings (van een aantal apps). Gister was de telefoon enorm traag geworden, en na een reboot deden de app settings in Paranoid Settings het opeens weer wel. Ook kreeg ik de hierboven vermelde vermiste foto's in de standaard galerij, wat blijkbaar makkelijk te fixen is (met quickpic waren ze wel allemaal te zien).
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik zonder een full-wipe overging van ICS naar JB dus wellicht dat het daaraan ligt. Ik ga terug naar 1.6, en waarschijnlijk binnen een aantal weken wel weer naar JB met een full-wipe, aangezien het bij heel veel mensen gewoon lekker werkt. (Ik had helemaal geen force-closes, maar het werkte gewoon niet lekker op 1.9x)
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik zonder een full-wipe overging van ICS naar JB dus wellicht dat het daaraan ligt. Ik ga terug naar 1.6, en waarschijnlijk binnen een aantal weken wel weer naar JB met een full-wipe, aangezien het bij heel veel mensen gewoon lekker werkt. (Ik had helemaal geen force-closes, maar het werkte gewoon niet lekker op 1.9x)
PSN ID: Beest41
Pf jammer.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:53:
Tot die tijd dan maar met de Jelly Bean style MOD doorgaan
Zo ben weer overgegaan op CM9. Eerste ervaring is zeer positief. Even afwachten of ik nou ook van de drain bugs af ben.
Wat ik wel merk is dat mijn telefoon nog steeds erg heet wordt van gewoon simpele browser is dat een ouderdoms kwaal? (15 maanden)
Wat ik wel merk is dat mijn telefoon nog steeds erg heet wordt van gewoon simpele browser is dat een ouderdoms kwaal? (15 maanden)
Afgelopen week ook overgegaan. Lekker snel en stabiel. Ik gebruik Chrome dus kan niets zeggen over de standaard browser. Binnenkort even CM10 proberen op de 2e bootCrazyanz schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:40:
Zo ben weer overgegaan op CM9. Eerste ervaring is zeer positief. Even afwachten of ik nou ook van de drain bugs af ben.
XXXVI
Even een vraag want ik kom er niet meer uit. Ik heb inmiddels een hele rits roms gebruikt maar sinds de 4.0 roms heb ik last van erg hoog idle verbruik (4-5% per uur). Bij accu verbruik staat Android system ook vaak gewoon permanent op nr1 met +65% gebruik. Ik heb dit met samsung based roms en ook met CM9 en aangezien ik er niemand over hoor moet er dus iets fout zitten bij mij. Kortom Hoe los ik dit op want ik overweeg nu echt gewoon om terug te gaan naar 2.3
Houdt het probleem ook aan als je alles helemaal wiped?
Ik gebruik sinds gister JB Resurrection Remix (eerst ICS RR). Bevalt me goed. Voelt sneller aan.
Enige problemen waar ik tegenaanliep was dat picasa-foto's niet weergegeven werden in de gallery. Dat was opgelost met een aangepaste apk (http://forum.xda-develope...p?p=29975786#post29975786).
Verder nog hetzelfde probleem met ICS dat de externe SD opeens op een andere locatie was (van /emmc/ naar /storage/sdcard1/). Dat kon ik simpel oplossen met Directory Bind.
Ik gebruik sinds gister JB Resurrection Remix (eerst ICS RR). Bevalt me goed. Voelt sneller aan.
Enige problemen waar ik tegenaanliep was dat picasa-foto's niet weergegeven werden in de gallery. Dat was opgelost met een aangepaste apk (http://forum.xda-develope...p?p=29975786#post29975786).
Verder nog hetzelfde probleem met ICS dat de externe SD opeens op een andere locatie was (van /emmc/ naar /storage/sdcard1/). Dat kon ik simpel oplossen met Directory Bind.
Wat versta je onder helemaal wiped? Ik doe in cwm altijd delete all data en delete all cache
Je kan ook nog je battery stats wipen. Met ExTweaks kan je ook nog je fuel-gauge chip resetten.
Als dat niet helpt dan kan je nog een andere hboot/radio proberen. Helpt dat niet, dan kan het een hardwareprobleem zijn.
Als dat niet helpt dan kan je nog een andere hboot/radio proberen. Helpt dat niet, dan kan het een hardwareprobleem zijn.
Beiden geheel zinloze opties by the way.Sefyu schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:49:
Je kan ook nog je battery stats wipen. Met ExTweaks kan je ook nog je fuel-gauge chip resetten.
Nickname does not reflect reality
@MetalManic, SCARfaceE:
Sorry voor de late reactie, was even rond aan het lopen in Berlijn.
Thanks voor de opheldering en links betreffende versies. Dat 1.6 al JB zou zijn heb ik van de changelog van het xda-topic, maar inderdaad, bij info is het gewoon 4.0.4. Alhoewel dat ook gewoon een stukje onupgedate code kan zijn. Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn.
Zijn veel van de JB beta'erigheid-foutjes al weggepoetst in 1.99? In 1.6 crasht toch geregeld wat, merk ik tijdens mijn vakantie waar ik de telefoon wat intensiever gebruik. Ik wil weer upgraden, maar in een keer naar een goede versie zodat ik daar weer even een paar maand op kan blijven zitten.
Sorry voor de late reactie, was even rond aan het lopen in Berlijn.
Thanks voor de opheldering en links betreffende versies. Dat 1.6 al JB zou zijn heb ik van de changelog van het xda-topic, maar inderdaad, bij info is het gewoon 4.0.4. Alhoewel dat ook gewoon een stukje onupgedate code kan zijn. Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn.
Zijn veel van de JB beta'erigheid-foutjes al weggepoetst in 1.99? In 1.6 crasht toch geregeld wat, merk ik tijdens mijn vakantie waar ik de telefoon wat intensiever gebruik. Ik wil weer upgraden, maar in een keer naar een goede versie zodat ik daar weer even een paar maand op kan blijven zitten.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
waarom zou je een paar maanden op een rom blijven zitten? als er een nieuwe versie is lekker Flashen :-) maar 1.99 werkt redelijk goed. geen zakenwaardoor het geen dayly rom kan zijn.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Omdat ik niet zoveel tijd heb en geen zin heb om alles te backuppen, terug te zetten, te pielen met instellingen en wachtwoorden.MetalManic schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:07:
waarom zou je een paar maanden op een rom blijven zitten?
Om de paar versies moet je immers weer een wipe/reset doen. En het terugzetten van tig apps is ook al geen lolletjes met TB.
Ik vind PA relaxed, maar ben na mijn N900 nogal tweakmoe. Wil het gewoon gebruiken.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Heel vaak is een full wipe niet nodig. En als je TB Pro hebt is het backuppen wel erg makkelijk. Updaten van een rom is ook een fluitje van een cent.Sando schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:22:
[...]
Omdat ik niet zoveel tijd heb en geen zin heb om alles te backuppen, terug te zetten, te pielen met instellingen en wachtwoorden.
Om de paar versies moet je immers weer een wipe/reset doen. En het terugzetten van tig apps is ook al geen lolletjes met TB.
Ik vind PA relaxed, maar ben na mijn N900 nogal tweakmoe. Wil het gewoon gebruiken.
Ik begrijp je argumenten wel, geen zin om bezig te blijven. Maar het is ons in ieder geval wel makkelijk gemaakt.
Edit: Oh en PA 1.6 draait erg stabiel bij mij, nooit force closes of reboots of wat dan ook. Werkt ook lekker soepel/vlot zoals het hoort en is batterijvriendelijk met mijn gebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door SCARfaceE op 20-08-2012 04:06 ]
PSN ID: Beest41
Waarom? Zou ik wel graag willen weten.Brad Pitt schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:50:
[...]
Beiden geheel zinloze opties by the way.
Heb sinds een tijdje wat unlock/wifi problemen met PA 1.6 En kom zelf niet echt tot een oplossing.
Als wifi ingeschakeld staat en de telefoon in slaapstand/standby staat wil de telefoon opeens zijn wifi verbinding verliezen. Gevolg, telefoon wordt nog wel wakker, maar reageert niet tot nauwelijks meer waardoor hij niet meer te unlocken is. Krijg ik hem dan na meerdere poging toch wel unlocked dan werkt de telefoon ook wel weer, op wifi na. Veelal helpt het dan om de telefoon in de vliegtuigstand te zetten en hem hier ook meteen weer uit te halen. Dan de wifi uit te zetten en opnieuw te laten verbinden met het netwerk. Zet ik de vliegtuigmodus niet eerst aan dan reageert wifi niet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Heb al wat meet de wifi sleep policy lopen rommelen maar geen succes.
Probleem is voor mijn gevoel trouwens ontstaan na het installeren van Juice Defender. Maar heb deze al verwijderd, zonder succes.
Als wifi ingeschakeld staat en de telefoon in slaapstand/standby staat wil de telefoon opeens zijn wifi verbinding verliezen. Gevolg, telefoon wordt nog wel wakker, maar reageert niet tot nauwelijks meer waardoor hij niet meer te unlocken is. Krijg ik hem dan na meerdere poging toch wel unlocked dan werkt de telefoon ook wel weer, op wifi na. Veelal helpt het dan om de telefoon in de vliegtuigstand te zetten en hem hier ook meteen weer uit te halen. Dan de wifi uit te zetten en opnieuw te laten verbinden met het netwerk. Zet ik de vliegtuigmodus niet eerst aan dan reageert wifi niet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Heb al wat meet de wifi sleep policy lopen rommelen maar geen succes.
Probleem is voor mijn gevoel trouwens ontstaan na het installeren van Juice Defender. Maar heb deze al verwijderd, zonder succes.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
https://plus.google.com/u...0261832/posts/FV3LVtdVxPTSefyu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 06:43:
Waarom? Zou ik wel graag willen weten.
Iemand wel eens gehad dat je geen apk bestanden meer kon installeren vanaf het interne geheugen?
Onbekende bronnen staat gewoon aan en de installatie start wel op, maar het knopje installeren lijkt niet te werken. De knop annuleren werkt wel. Heb het met verschillende bestanden geprobeert, maar geen van allen werken. Ook bij 2 roms (PA en DiLiDroid) werkt het beide niet meer. Het maakt ook niet uit of het vanaf het interne geheugen is of vanaf een SD kaart.
Zie ik ergens iets over het hoofd? Een extra instelling oid?
Opgelost. Het bleek het programma screen filter te zijn die voor dit probleem veroorzaakte.
Onbekende bronnen staat gewoon aan en de installatie start wel op, maar het knopje installeren lijkt niet te werken. De knop annuleren werkt wel. Heb het met verschillende bestanden geprobeert, maar geen van allen werken. Ook bij 2 roms (PA en DiLiDroid) werkt het beide niet meer. Het maakt ook niet uit of het vanaf het interne geheugen is of vanaf een SD kaart.
Zie ik ergens iets over het hoofd? Een extra instelling oid?
Opgelost. Het bleek het programma screen filter te zijn die voor dit probleem veroorzaakte.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 21-08-2012 06:44 ]
Bij mij (ook 1.6) crasht zo uit mijn hoofd soms na het booten een of andere Paranoid Android OTA een paar keer achter elkaar.SCARfaceE schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 03:21:
[...]
PA 1.6 draait erg stabiel bij mij, nooit force closes of reboots of wat dan ook. Werkt ook lekker soepel/vlot zoals het hoort en is batterijvriendelijk met mijn gebruik.
Ook crasht ING Bankieren na het overmaken van geld, en Wall Internet (gratis wifi op bepaalde plekken in Berlijn) crasht bij het accepteren van de voorwaarden.
Verder is soms *foutje* de pushmessageslijst leeg. Dan doe je 'm weg en weer terug, en de messages staan er weer.
Mijn SD kaart was ook een paar dagen niet beschikbaar. Weet niet of dat aan PA, de SGS2 of de SD kaart ligt. Opeens was ie er weer, na inmiddels een reboot of 5 verder.
Als ik al mijn anti-luiheid heb verzameld ga ik eens upgraden naar 1.99 (van 1.6 naar >1.6 moet je wel een reset doen), hoewel ik begrijp dat ik beter kan wachten op 2.0.
[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 20-08-2012 22:15 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Voor de mensen die DiLiDroid draaien, hebben jullie wel gewoon de mogelijkheid om Delux Settings van jKay te installeren? Bij mij zegt hij namelijk dat mijn toestel niet geschikt is. Had mn DPI veranderd, maar ook bij het terugzetten naar de standaard dpi kan ik Delux Settings nog altijd niet installeren via de market.
[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 21-08-2012 12:10 ]
Met aangepaste DPI is alleen terugzetten naar normale dpi niet altijd genoeg. Je moet ook nog de cache van de market clearen (en zorgen dat Market niet actief is). Ik heb zelfs gehad dat ik een reboot nodig had voordat de "not compatible" melding wegging. Uiteindelijk opgelost met aangepaste market waar alle apps onder elke dpi beschikbaar blijven.l3art schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:08:
Voor de mensen die DiLiDroid draaien, hebben jullie wel gewoon de mogelijkheid om Delux Settings van jKay te installeren? Bij mij zegt hij namelijk dat mijn toestel niet geschikt is. Had mn DPI veranderd, maar ook bij het terugzetten naar de standaard dpi kan ik Delux Settings nog altijd niet installeren via de market.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik het via de telefoon niet kon vinden, laat staan installeren, maar via de webpagina van de market wel. Daar vervolgens op installeren drukken, telefoon kiezen, en dan pushte hij hem naar de telefoon.
Verwijderd
Ik heb het geïnstalleerd, echter niet via de Market. En ja, ik betaal keurig voor bepaalde apps maar probeer er standaard tig uit voor ik eindelijk heb gevonden wat ik top vind werken. In de meeste gevallen rechtvaardigt dat voor mij niet de aanschaf van de probeersels.l3art schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:08:
DiLiDroid werkt verder top, soepeltjes icm Nova als launcher. Zeker een aanrader en voor mijn gevoel wat onderbelicht.
Heb wanam 12.3 er ook op en nu kan ik geen foto's uploaden met de facebook app.
Nu zou je zeggen gooi 12.2 er weer op om zeker te weten dat het aan wanam ligt, maar heb 2 keer geprobeerd om 12.2 er weer op te krijgen.
vastlopers , ook na wipen cache en dalvick , dus weer geflashed naar 12.3 , die draait super.
mar het niet kunnen uploaden van foto's is K.. want das nou net het leuke van facebook op mn mobiel
Nu zou je zeggen gooi 12.2 er weer op om zeker te weten dat het aan wanam ligt, maar heb 2 keer geprobeerd om 12.2 er weer op te krijgen.
vastlopers , ook na wipen cache en dalvick , dus weer geflashed naar 12.3 , die draait super.
mar het niet kunnen uploaden van foto's is K.. want das nou net het leuke van facebook op mn mobiel
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Werkt het ook niet via de mobiele website ( m.facebook.com )? De facebook app houd je telefoon graag wakker waardoor je accu sneller leeg is. Wellicht slim om over te gaan naar de mobiele website van ze (heb ik ook gedaan).
Canon EOS R | Olympus OM-1
Ja...tjakka. je hebt gelijk! werkt!
App gaat eraf, scheel weer
Thnx
App gaat eraf, scheel weer
Thnx
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Houdt ie de boel ook wakker als je notificaties uit hebt staan? ik heb er namelijk niet veel last van volgens mij. De app is wel tergend traag, dus ik ga de site ook maar eens proberen.FeareX schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:14:
Werkt het ook niet via de mobiele website ( m.facebook.com )? De facebook app houd je telefoon graag wakker waardoor je accu sneller leeg is. Wellicht slim om over te gaan naar de mobiele website van ze (heb ik ook gedaan).
Ik wilde vanmorgen ook gaan flashen, en heb even gedacht aan deze rom, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor Neat Rom omdat deze gelijk android 4.0.4 is. Moet zeggen dat deze ook erg soepel loopt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
DiLiDroid werkt verder top, soepeltjes icm Nova als launcher. Zeker een aanrader en voor mijn gevoel wat onderbelicht.
Ben er achter dat het door Screenfilter app kwam. Die even uitgezet en toen kon ik JKay wel installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
Ik heb het geïnstalleerd, echter niet via de Market. En ja, ik betaal keurig voor bepaalde apps maar probeer er standaard tig uit voor ik eindelijk heb gevonden wat ik top vind werken. In de meeste gevallen rechtvaardigt dat voor mij niet de aanschaf van de probeersels.
Heb wel eens bij DiLiDroid dat bijv de browser vast loopt en het de keer erna wel goed doet. Verder wel tevreden over de rom. Moet nog zien wat het batterij verbruik is.
de tyfus na tig roms ben ik er achter gekomen dat mijn hoge idle verbuik aan een widget lag...
Beautiful widget ik gebruik die serieus al zo lang dat het niet eens in me opkwam om daar eens naar te kijken maar na tig roms en geklooi met apps etc die ook maar eens verwijderd en voila verbruik is weer netjes 1-2% per uur.
Beautiful widget ik gebruik die serieus al zo lang dat het niet eens in me opkwam om daar eens naar te kijken maar na tig roms en geklooi met apps etc die ook maar eens verwijderd en voila verbruik is weer netjes 1-2% per uur.
Wat je ook kan doen is de verversingsinterval daarvan op 'at wakeup' zetten. Op die manier gaat hij alleen je positie bepalen en data verstoken als je je scherm aan zet, in plaats van om de zoveel tijd.Crazyanz schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:18:
de tyfus na tig roms ben ik er achter gekomen dat mijn hoge idle verbuik aan een widget lag...
Ik zou zeggen probeer het even uit. De app is zo weer geïnstalleerd uit de Play store mocht je 'm missen. Ik had alles uitgeschakeld staan in de app en ik merkte nog steeds dat m'n accu sneller leeg liep, niet vreemd aangezien de Facebook app altijd 1-2 processen/services op de achtergrond heeft draaien.gwystyl schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Houdt ie de boel ook wakker als je notificaties uit hebt staan? ik heb er namelijk niet veel last van volgens mij. De app is wel tergend traag, dus ik ga de site ook maar eens proberen.
Mocht je het icoontje missen kan je natuurlijk gewoon een bladwijzer op je homescreen zetten.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Draai ook Beautiful widget maar zit onder de 1% in idle. Refresh om de 3 uur en vernieuwen bij wakker worden.Crazyanz schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:18:
Verwijderd
Geen last van een wat warme telefoon? Ik heb 2 JB roms geprobeerd en had daar nl. last van. Heb er verder geen tijd en moeite in gestopt en ben voor 4.0.3 gegaan. Draait prima.JeroenV_ schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:50:
[...]
Ik wilde vanmorgen ook gaan flashen, en heb even gedacht aan deze rom, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor Neat Rom omdat deze gelijk android 4.0.4 is. Moet zeggen dat deze ook erg soepel loopt.
Stock browser? Ik draai niks stock...agenda, tasks, browser, mail....tis het allemaal net niet voor mij.l3art schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:57:
[...]
Ben er achter dat het door Screenfilter app kwam. Die even uitgezet en toen kon ik JKay wel installeren.
Heb wel eens bij DiLiDroid dat bijv de browser vast loopt en het de keer erna wel goed doet. Verder wel tevreden over de rom. Moet nog zien wat het batterij verbruik is.
Verschillen tussen de roms zijn ook zwaar minimaal. Ik moet toch bijna elke dag opladen dus lekker belangrijk als rom x het net een half uurtje langer volhoudt dan rom y. Komt bij dat ik de ene dag meer Whatsapp dan de andere. Er is toch bijna niemand die bij meerdere roms precies dezelfde handelingen uitvoert om het batterijverbruik te testen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 19:55 ]
Verwijderd
zou iemand mij kunnen helpen.. ik heb mijn telefoon geroot, vervolgens kernelversie 3.0.32- LitePro-v3.2 root@litepro1) op mijn telefoon gezet. nu zit ik te denken om over te stappen op wanamlite omdat ik toch nog wel vaak last heb van vastlopers als ik op whatsapp zit en mijn batterij nog veel te snel leeg loopt. Wat zijn de stappen om wanamlite erop te zetten? (moet ik dan eerst lightning rom verwijderen en dan die andere erop zetten ofzo?)
Download WanamVerwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:02:
zou iemand mij kunnen helpen.. ik heb mijn telefoon geroot, vervolgens kernelversie 3.0.32- LitePro-v3.2 root@litepro1) op mijn telefoon gezet. nu zit ik te denken om over te stappen op wanamlite omdat ik toch nog wel vaak last heb van vastlopers als ik op whatsapp zit en mijn batterij nog veel te snel leeg loopt. Wat zijn de stappen om wanamlite erop te zetten? (moet ik dan eerst lightning rom verwijderen en dan die andere erop zetten ofzo?)
Reboot naar recovery
Installeer Wanam
Reboot
Als je huidige rom 2.3 of 4.0.3 is, dan eerst even een factory reset doen voordat je Wanam installeert.
Verwijderd
sorry dat ik het moet vragen maar ik heb staan android-versie 4.0.3 dus dit betekend dat ik een factory reset als eerste moet doen? hoe ga ik dit doen? vervolgens download ik dus zip file (GT-I9100_WanamLite.XWLPT.V12.3.BlueICSThemed.NO-WIPE.zip) hoe reboot ik dan naar recovery en hoe installeer ik dan wanam?
Op dezelfde manier als je nou je andere kernel er op hebt gekregen waarschijnlijk?Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:19:
sorry dat ik het moet vragen maar ik heb staan android-versie 4.0.3 dus dit betekend dat ik een factory reset als eerste moet doen? hoe ga ik dit doen? vervolgens download ik dus zip file (GT-I9100_WanamLite.XWLPT.V12.3.BlueICSThemed.NO-WIPE.zip) hoe reboot ik dan naar recovery en hoe installeer ik dan wanam?
[google=How to boot the Samsung Galaxy S2 into recovery mode]
zip-file moet je vantevoren downloaden en op je sd-kaart zetten. Vanuit de recovery kan je niets downloaden.
Eenmaal in de recovery kies je voor 'install .zip from sd-card'
Zoek dan die wanam zip op en druk op home of power (weet niet welke werkt als OK, dat verschilt per recovery)
Vervolgens moet je je keuze bevestigen en weer op OK drukken.
factory reset is ook weer makkelijk te googlen, maar vooruit: kies in de recovery voor 'format data/cache'. Weer bevestigen en je bent klaar. Je verliest dan alle programma's die je geinstalleerd had staan, maar niet de bestanden op je sd-kaart
edit: het grappige is dat je dit vorig jaar begin juni ook al gevraagd hebt. Ik had dus verwacht dat je het nou wel zou weten of makkelijk terug kan vinden. Als ik je posts doorlees mag je nog wel wat aan je google-skills en nettiquette werken.
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2012 20:50 ]
Mijn telefoon blijft vaak crashen.
Ik draai paranoid android rom 1.98 nu.
Bij voorgaande versie had ik het ook.
Volledige wipe etc voor install gedaan, geen restore naast de restore van contacten via google account en geen exotische apps geinstalleerd (allemaal apps die 100.000+ gebruikers hebben). Hij reboot vaak spontaan en als ik een app open sluit hij dit soms af en ververst dan de homepage een aantal keer.
Iemand bekend met deze symptomen?
Volledige wipe etc voor install gedaan, geen restore naast de restore van contacten via google account en geen exotische apps geinstalleerd (allemaal apps die 100.000+ gebruikers hebben). Hij reboot vaak spontaan en als ik een app open sluit hij dit soms af en ververst dan de homepage een aantal keer.
Ik had er ook last van met PA en sijah kernel... Geen idee, maar ik had ook n lichte overclock, dus ik zou het daar eens zoeken... ff je kernel profiles resetten in de touch recovery?
Die spontane reboots heb/had ik ook. Hij staat nu ff als 2e rom op mn telefoon. Mn eerste is CM9. Ik wil bij een nieuwe versie van PA nog eens proberen of hij goed genoeg is voor dagelijks gebruik.justinnn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:55:
Mijn telefoon blijft vaak crashen.
Ik er dus geen oplossing voor kunnen vinden.
Nee, maar JB is 4.1 en ik zit nu op 4.0.4Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:46:
[...]
Geen last van een wat warme telefoon? Ik heb 2 JB roms geprobeerd en had daar nl. last van. Heb er verder geen tijd en moeite in gestopt en ben voor 4.0.3 gegaan. Draait prima.
Verwijderd
Fok, idd ja lolJeroenV_ schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 06:16:
[...]
Nee, maar JB is 4.1 en ik zit nu op 4.0.4
4.0.4 gaf andere problemen bij mij, superuser geëmmer en freezes. Zie door de bomen het bos haast niet meer hehe.
Hoe werkt JB eigenlijk op de S2? Zijn er al stabiele roms? Ik overweeg er een aan te schaffen als project butter goed werkt.
Naar mijn mening geweldig, volgens mensen hierboven (nog) niet.accountabc schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 17:10:
Hoe werkt JB eigenlijk op de S2?
Ja/Nee blijkbaarZijn er al stabiele roms?
Dat is er nog niet nee. Al is het allemaal soepel zat hoorIk overweeg er een aan te schaffen als project butter goed werkt.
Haha, 100% stabiel zijn custom roms meestal toch niet
. Ben wel wat gewend heb, op het moment een HD2 met ICS. Thanks voor het snelle antwoord btw.
Verwijderd
Ik draai al sinds het beging de Jellybeanz van Ressurrection Remix. Gisteren is de 05 versie uitgekomen en ik vind hem nu al erg goed. Draai al Jellybean sinds de eerste roms, Cyanogen, Paranoid en nu RR.
Hmm, net CM9 (RC2) mod op mijn S2 geïnstalleerd maar nog niet helemaal tevreden. Hij werkt erg snel maar enkele key features werken niet goed. Zo wordt mijn externe SD-kaart gewoonweg niet gezien, gaat de batterij erg snel leeg als de telefoon gewoon niks doet (Android OS gebruikt steeds 10 tot 15% CPU zonder goede reden waardoor de telefoon niet in deep sleep gaat, batterij gaat met 5 tot 10% per uur naar beneden. AudioOut_1 wakelock is wel hoog, even Googlen) en trilt de telefoon niet bij notificaties (gebeld worden, mails, smsjes, etcetera)...
[ Voor 6% gewijzigd door Pimmeh op 23-08-2012 21:27 ]
Hebben meer mensen met PA JB problemen met de radio (mja ik denk dat dat het is)? Ik heb sinds de update naar JB last verlies bereik. Na het unlocken moet ik m'n simcode dan opnieuw invoeren. Bekend probleem?
Ik heb al een andere radio geinstalleerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. PA installeerd niet z'n eigen radio mee toch?
Ik heb al een andere radio geinstalleerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. PA installeerd niet z'n eigen radio mee toch?
Verwijderd
Geen last van een (te) warme S2?Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:34:
Ik draai al sinds het beging de Jellybeanz van Ressurrection Remix. Gisteren is de 05 versie uitgekomen en ik vind hem nu al erg goed. Draai al Jellybean sinds de eerste roms, Cyanogen, Paranoid en nu RR.
Ik draai al tijden CM9, maar ik herken je problemen totaal niet. Externe sd-kaart staat onder /emmc of /mnt/emmc, of onder /mnt/sdcard als je ze omgewisseld hebt. Batterij gaat voor mij gewoon 1 dag mee.Pimmeh schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:30:
Hmm, net CM9 (RC2) mod op mijn S2 geïnstalleerd maar nog niet helemaal tevreden. Hij werkt erg snel maar enkele key features werken niet goed. Zo wordt mijn externe SD-kaart gewoonweg niet gezien, gaat de batterij erg snel leeg als de telefoon gewoon niks doet (Android OS gebruikt steeds 10 tot 15% CPU zonder goede reden waardoor de telefoon niet in deep sleep gaat, batterij gaat met 5 tot 10% per uur naar beneden. AudioOut_1 wakelock is wel hoog, even Googlen) en trilt de telefoon niet bij notificaties (gebeld worden, mails, smsjes, etcetera)...
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Ter info: Wanamlite 12.4 voor de S2 is sinds 22 augustus uit.
Changelog:
Changelog:
- Update base to LPU Stock Themed with usual Mods
- Fixed flash light toggle (works on screen off too)
- Cf-Root LPU kernel
- LQ6 modem
- Updated Root files
- AOSP Lockscreen
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
Nop, helemaal niet. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is echt even zoeken naar de juiste combi van kernel- Rom en radio. Ik draai een dualboot met RR 3.05 als eerste en CM9 stable als tweede. De laatste Siyah of Dorimanx doen het erg goed en dan kan je ook een klein beetje onderklokken vanuit de kernel. Scheelt weer een beetje accuduur. Dan de radio, sommige doen het echt slecht en dan voel je de telefoon heet worden. Voor mij werkt de oude LPQ het best, binnen 7 seconden 8 sats fix op GPS en goede WIFI en 2/3G.
Ik heb voor de grap de Android versie van XBMC erop gezet, ja, toen werd ie warm..... :-)
Ik heb voor de grap de Android versie van XBMC erop gezet, ja, toen werd ie warm..... :-)
Merken jullie nou nog veel verschil tussen de 'energie vriendelijkheid' van de verschillende roms?
Heb de laatste tijd oa PA, Wanamlite en Dilidroid geprobeerd, maar merk niet heel veel verschil tussen de verschillende roms. Allemaal zitten bij mij in idle zo rond de 2% per uur (voorheen had ik 1% maar dat krijg ik om één of andere reden niet meer voor elkaar. Gok zelf op een brakke accu).
Heb de laatste tijd oa PA, Wanamlite en Dilidroid geprobeerd, maar merk niet heel veel verschil tussen de verschillende roms. Allemaal zitten bij mij in idle zo rond de 2% per uur (voorheen had ik 1% maar dat krijg ik om één of andere reden niet meer voor elkaar. Gok zelf op een brakke accu).
Na twee maanden TweakyROM met CFroot LPD nu een paar dagen op Wanam 12.3 met Phenomenal extreme kernel. Vier uur schermtijd en 24 uur aan is voor beiden goed te doen
Pfff 4 uur schermtijd heb ik nog nooit gehaald. Mar goed heb dan misschien ook wel teveel processen op de achtergrond lopen die om de zoveel tijd updaten.
Wat ik alleen mis bij roms als Wanam en Tweaky zijn de kleuren. Hou zelf niet zo van alles blauw/zwart. En een fancy batterij icoontje is ook altijd wel grappig.
Die Phenominal kernel doet bij mij niets, hij blijft steeds hangen of op het bootlogo, of zelfs al op het galaxy S2 scherm. Heb de medium en de Extreme geprobeerd maar beide zonder succes.
Wat ik alleen mis bij roms als Wanam en Tweaky zijn de kleuren. Hou zelf niet zo van alles blauw/zwart. En een fancy batterij icoontje is ook altijd wel grappig.
Die Phenominal kernel doet bij mij niets, hij blijft steeds hangen of op het bootlogo, of zelfs al op het galaxy S2 scherm. Heb de medium en de Extreme geprobeerd maar beide zonder succes.
[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 24-08-2012 21:16 ]
Ik vermijd apps die constant draaien. Er doet ook nagenoeg niets automatisch verversen.l3art schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:34:
Pfff 4 uur schermtijd heb ik nog nooit gehaald. Mar goed heb dan misschien ook wel teveel processen op de achtergrond lopen die om de zoveel tijd updaten.
Ik hou (momenteelWat ik alleen mis bij roms als Wanam en Tweaky zijn de kleuren. Hou zelf niet zo van alles blauw/zwart. En een fancy batterij icoontje is ook altijd wel grappig.
[quote
heb ik op CM 10 ookMorphix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:29:
Hebben meer mensen met PA JB problemen met de radio (mja ik denk dat dat het is)? Ik heb sinds de update naar JB last verlies bereik. Na het unlocken moet ik m'n simcode dan opnieuw invoeren. Bekend probleem?
Voor mij is dit de reden dat ik weer van de beta CM10 Roms afstap. Ik daaide Resurrection Remix JB, mooi, snel, maar niet betrouwbaar genoeg als daily.
Nu heb ik de CM9 stable, gewoon de standaard en die draait prima.
Verwijderd
Heel fijn die custom roms, ik ben een paar dagen terug overgestapt van lightning rom naar wanamlite. Nu ging mijn batterij nog veel sneller leeg dan eerst. vervolgens was hij gister avond helemaal ontladen, wilde ik hem aan de lader doen maar ging de telefoon de hele tijd aan en uit. Toen heb ik de telefoon de hele nacht aan de lader laten liggen en werd ik wakker met 12% batterij, vervolgens ging de telefoon weer uit en aan en stond hij op 40% batterij. Ik kan op geen enkele manier mijn batterij meer opladen want hij doet niks als ik hem aan de lader doe.
Op welke manier kan ik mijn software terug zetten met de orignele software en dat niet zichtbaar is dat hij ooit geroot of geflasht is?
Op welke manier kan ik mijn software terug zetten met de orignele software en dat niet zichtbaar is dat hij ooit geroot of geflasht is?
Stock Rom flashen met Odin.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:59:
Dat is geen ROM probleem. Ongeacht de ROM, zolang hij aan de lader ligt én idle is cq, het scherm uit is, kan ik me niet voorstellen dat de batterij leeg loopt.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:59:
Heel fijn die custom roms, ik ben een paar dagen terug overgestapt van lightning rom naar wanamlite. Nu ging mijn batterij nog veel sneller leeg dan eerst. vervolgens was hij gister avond helemaal ontladen, wilde ik hem aan de lader doen maar ging de telefoon de hele tijd aan en uit. Toen heb ik de telefoon de hele nacht aan de lader laten liggen en werd ik wakker met 12% batterij, vervolgens ging de telefoon weer uit en aan en stond hij op 40% batterij. Ik kan op geen enkele manier mijn batterij meer opladen want hij doet niks als ik hem aan de lader doe.
Probeer het eens met een schone installatie (full wipe, let op dat je een veilige kernel gebruikt als je nog een 4.0.4 ROM hebt). Daarna uitzetten, batterij een paar minuten eruit laten, batterij erin en opnieuw starten.
... en met een jig de counter resetten indien nodig. Of voor het flashen van de stock ROM met triangle away de counter resetten en daarna de stock ROM flashen.Brad Pitt schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:03:
... en dat niet zichtbaar is dat hij ooit geroot of geflast is.
Stock Rom flashen met Odin.
Disclaimer: Het resetten van de counter is voor zover wij gebruikers weten de enige methode. Het is niet bekend of Samsung een alternatieve wijze heeft om dergelijke zaken te kunnen achterhalen.
[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-08-2012 11:09 ]
Ik ben net terug van vakantie en ben aan het zoeken geweest naar android stock 4.04. Maar die is nog niet officieel uit of heb ik verkeerd gezocht? Ik kom namelijk wel heel veel customs tegen gebaseerd op 4.04 of is dat nog allemaal op de eerste gelekte versie?
LP5, LPQ, LPT, LPU.
Allen 4.0.4. Er is in onze regio echter nog niets via Kies verspreid, als dat is wat je bedoelt.
Allen 4.0.4. Er is in onze regio echter nog niets via Kies verspreid, als dat is wat je bedoelt.
Ok thnx. Dan moet ik nog heel even wachten. Ik zit op LPD. Als het goed is komt de update OTA. Zie m dan vanzelfAllSeeyinEye schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:19:
LP5, LPQ, LPT, LPU.
Ik neem aan dat je LPD gebruikt vanwege de batterij vriendelijkheid (het is immers wat dat betreft de beste versie van 4.0.3)? Zo ja, dan zou ik toch eens de stoute schoenen aantrekken en LPT + Phenomenal 6.1 proberenNixo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:25:
[...]
Ok thnx. Dan moet ik nog heel even wachten. Ik zit op LPD. Als het goed is komt de update OTA. Zie m dan vanzelf
Waar ik normaal met een 'goede' setup, 1650 mAh batterij, 24 uur aan, 100% wifi en zo'n 4 uur schermtijd haal, haal ik met LPT + Phenomenal 24 uur met 5 uur schermtijd! Ben nu in een run bezig waarin ik m'n scherm niet bijzonder veel gebruik. Kijken waar we met normaal gebruik op uit gaan komen.
Mijn woensdag geflashte Neatrom is ook wel behoorlijk zuinig.
Doe niets anders met mijn telefoon dan normaal, en hij staat nu op 24% na 2 dagen en 15u zonder opladen.
Heb dat nog niet eerder meegemaakt met welke rom dan ook.
Doe niets anders met mijn telefoon dan normaal, en hij staat nu op 24% na 2 dagen en 15u zonder opladen.
Dataverbinding aan, wifi aan, schermgebruik?JeroenV_ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:14:
Tja ik weet natuurlijk niet of die meeting exact klopt, maar ik heb relatief veel screen on tijd volgens mij. Dus er valt niet veel meer te halen met rom / kernel tweaking etc. 78% is screen... Daar valt weinig aan te doen (behalve minder brightness uiteraard)
Ik draai nu dus CM9 stable. Maar ik mis de tweakability van deze ROM.
Eigenlijk wil ik Paranoid Android CM9 based draaien. Kan deze nu als stabiel beschouwd worden omdat PA aan CM10 based aan het bouwen is? Zo ja, heeft iemand een download link, op http://paranoid-rom.com/ staat van alles behalve enige verwijzing naar de oude versie.
Eigenlijk wil ik Paranoid Android CM9 based draaien. Kan deze nu als stabiel beschouwd worden omdat PA aan CM10 based aan het bouwen is? Zo ja, heeft iemand een download link, op http://paranoid-rom.com/ staat van alles behalve enige verwijzing naar de oude versie.
http://dl.dropbox.com/u/1...1.6a-09JUL2012-233832.zipemzed schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:33:
Ik draai nu dus CM9 stable. Maar ik mis de tweakability van deze ROM.
..downloading as we speak!! thnx
[update]
Toch nog even een vraag, deze is van 9 juli 2012, is dit de laatste CM9 based die PA heeft uitgebracht, de stable CM9.0.0 is volgens mij van ergens begin augustus?
[ Voor 25% gewijzigd door emzed op 27-08-2012 22:09 . Reden: versie ]
PA's ICS is na 1.6 niet meer geüpdate en gaat dat ook niet meer worden. Is ook geen enkele reden vooremzed schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:03:
[...]
Toch nog even een vraag, deze is van 9 juli 2012, is dit de laatste CM9 based die PA heeft uitgebracht, de stable CM9.0.0 is volgens mij van ergens begin augustus?
Heb altijd 3g/wifi/bluetooth aan staan. Helderheid scherm staat op het laagst.AllSeeyinEye schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Dataverbinding aan, wifi aan, schermgebruik?
Scherm aan was 1u54m
Ik ben er even een tijdje uitgeweest, maar had destijds problemen na flash met Odin dat mijn keyboard geen Qwerty mogelijkheid meer had, weet niet hoe het zit qua keyboard indeling en T9 met deze verschillende Roms als je wel NL dict. en t9 wil?AllSeeyinEye schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:19:
LP5, LPQ, LPT, LPU.
Verwijderd
Heb deze een dagje geprobeerd maar ben weer terug naar 4.0.3 (DiliDroid).JeroenV_ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:14:
Kreeg regelmatig freezes en bij het opstarten continu 'Android is upgrading' waarbij apps werd 'optimized'. Ook zo af en toe de shell + superuser (heb elite, is geupdate en wel) foutmeldig.
Ik ben nog nooit tegen die problemen aangelopen. Maar ik heb dan eigenlijk ook nog nooit het meegeleverde toetsenbord gebruikt. De eerste maanden heb ik geswipet, sinds een half jaar gebruik ik naar volle tevredenheid SwiftKey.n00bs schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:41:
[...]
Ik ben er even een tijdje uitgeweest, maar had destijds problemen na flash met Odin dat mijn keyboard geen Qwerty mogelijkheid meer had, weet niet hoe het zit qua keyboard indeling en T9 met deze verschillende Roms als je wel NL dict. en t9 wil?
Er lijkt wel verbetering in te zitten. Sinds ik een LP7 modem heb en de update naar PA 1.992(?) heb geïnstalleerd komt het een stuk minder vaak voor.emzed schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:39:
[...]
Voor mij is dit de reden dat ik weer van de beta CM10 Roms afstap. Ik daaide Resurrection Remix JB, mooi, snel, maar niet betrouwbaar genoeg als daily.
Nu heb ik de CM9 stable, gewoon de standaard en die draait prima.
Alleen die batterij...

Vertel...
Hoe bevalt Phenomenal Extreme? Ik doe niet zo veel zware dingen, af en toe YouTube in HD en Temple Run, voor de rest twitter, instagram etc..AllSeeyinEye schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:25:
Na twee maanden TweakyROM met CFroot LPD nu een paar dagen op Wanam 12.3 met Phenomenal extreme kernel. Vier uur schermtijd en 24 uur aan is voor beiden goed te doen
Ik heb nog nooit lag gehad in eender welke app. Vsrder begrens ik de cpu's altijd op 1000 mHzFranco10 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:35:
[...]
Hoe bevalt Phenomenal Extreme? Ik doe niet zo veel zware dingen, af en toe YouTube in HD en Temple Run, voor de rest twitter, instagram etc..
Hmm misschien toch maar even proberen dan. Was altijd groot fan van de standaard CFroot kernel, maar door die brickbug moest ik op een gegeven moment de speedmod gebruiken, en die beviel erg goed.AllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:20:
[...]
Ik heb nog nooit lag gehad in eender welke app. Vsrder begrens ik de cpu's altijd op 1000 mHz
En ik begrijp dat de phenom kernel een iets aangepaste speedmod is
Nieuwe Siyah kernel uit, alleen nu sinds ik pas sinds kort weet van die eMMC bug (en ook die bug helaas heb op mijn chip), ben ik niet zo happig om snel nog updates uit te voeren.
Klopt. Overigens zijn de laatste CFroot kernels gewoon BrickBug vrijFranco10 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:22:
[...]
Hmm misschien toch maar even proberen dan. Was altijd groot fan van de standaard CFroot kernel, maar door die brickbug moest ik op een gegeven moment de speedmod gebruiken, en die beviel erg goed.
En ik begrijp dat de phenom kernel een iets aangepaste speedmod is
CFroot, SpeedMod, Phenomenon en Siyah zijn sowieso BrickBug vrij. Mocht je alsnog twijfelen dan simpelweg geen wipe doen vanuit CWM en geen restore acties vanuit CWM doen; bij angst is Odin je beste vriendn00bs schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:22:
Nieuwe Siyah kernel uit, alleen nu sinds ik pas sinds kort weet van die eMMC bug (en ook die bug helaas heb op mijn chip), ben ik niet zo happig om snel nog updates uit te voeren.
Vanochten de Phenomenal Extreme 6.1 over Wanam 12.4 gezet. Hij liep aan een stuk door vast om de zoveel minuten, helaasAllSeeyinEye schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:26:
[...]
Klopt. Overigens zijn de laatste CFroot kernels gewoon BrickBug vrij
Heb verder niet die andere geprobeerd, gewoon weer bij SpeedMod. Die vind ik overigens met LPU een hoger verbruik hebben in de deep sleep tov LPT
Dan ga je toch naar Wanam 12.3?Franco10 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:47:
[...]
Vanochten de Phenomenal Extreme 6.1 over Wanam 12.4 gezet. Hij liep aan een stuk door vast om de zoveel minuten, helaasEn dat terwijl ik vrij weinig op de achtergrond heb draaien.
Heb verder niet die andere geprobeerd, gewoon weer bij SpeedMod. Die vind ik overigens met LPU een hoger verbruik hebben in de deep sleep tov LPT
Bedoel je voor de kernel of de deep sleep?
Die deep sleep is geen ramp, misschien een procent of 5 meer per nacht. Wat ik wel heb gemerkt is dat bij LPT als er een bepaalde app ging crashen de telefoon ging rebooten; ik kreeg de melding met XX is gestopt nooit te zien.
Bij de LPU hoeft de reboot niet, de app sluit zich af. Weet niet of het met Wanam of de Sammy base te maken heeft, mijn instellingen en apps etc zijn exact hetzelfde voor beide versies.
Verwijderd
Idd een tijdje niet meer gezien, je hebt mij een maand of 4 terug geholpen om QWERTY weer terug te krijgen middels die paar mappen/bestanden in "system" terug te plaatsen.n00bs schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:41:
[...]
Ik ben er even een tijdje uitgeweest, maar had destijds problemen na flash met Odin dat mijn keyboard geen Qwerty mogelijkheid meer had, weet niet hoe het zit qua keyboard indeling en T9 met deze verschillende Roms als je wel NL dict. en t9 wil?
Sindsdien geen enkel probleem meer gehad gelukkig, maar durf geen enkele update meer te doen omdat ik bang ben hetzelfde probleem weer te krijgen.
Als ik het goed begrepen heb is er nog steeds geen oplossing voor of ik moet iets gemist hebben, zou JB een oplossing kunnen brengen als die voor de S2 uitkomt?
Ik heb nog steeds de 1e ICS erop staan "I9100XWLP7_I9100XXLPS_I9100XENLP3_HOME.tar.md5"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 14:59 ]
Verwijderd
is er toevallig iemand met de nieuwste CM10 release/experimental die kan kijken of de 'national data roaming' switch er al in zit? Ik vind CM10 en jelly bean veel beter dan CM9 maar die knop is voor mij een vereiste.
Beste mensen van tweakers! Ik heb een aantal vragen ivm roms/kernels en duur van de batterij (waar iedereen het over lijkt te hebben, maar waardoor het juist allemaal nog vager wordt voor mij).
Mijn doel is om mijn batterij levensduur te vergroten. Ik heb hier al uren op het internet lopen zoeken hoe en wat ik moet doen om dit te verbeteren. Nou is het me duidelijk geworden dat je je telefoon moet rooten om controle te krijgen over alle functies op je telefoon. Heb mijn telefoon vandaag geroot, maar daarna is het me allemaal een redelijk raadsel wat nu precies te doen. Ik kan een rom/kernel installeren waardoor mijn batterij langer mee gaat of ik kan ook zelf aantal applicaties uit (freezen?) zetten waardoor mijn batterij langer mee gaat, maar wat nou het beste zou zijn voor mij zou ik niet weten.
Ik gebruik mijn S2 voornamelijk voor wat facebook, whatsapp, email en internet e.d. Wifi staat altijd aan omdat ik over het algemeen thuis ben en daar wifi heb. Mijn batterij doet het opzich prima als ik zo lees over alle ervaringen van mensen op het internet met de s2. Na anderhalve dag is hij over het algemeen wel leeg. Maar ik lees op internet mooie verhalen van batterijen die paar dagen meegaan (ik begrijp ook we dat deze dan minimaal gebruikt worden).
Wat mijn vraag nou eigenlijk is. Wat is het beste om te doen? Roms/kernels te installeren? En waar moet ik dan rekening mee houden als ik een rom installeer? Want ik lees er heel veel over maar ik weet nou nog steeds niet hoe ik een rom moet installeren. Ik draai 4.0.3 (ICS dus). Heb uitgevogeld dat de CheckRom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240) goed is voor je battery life. Maar hoe je die nu precies installeert kan ik nergens vinden (kan het wel vinden, maar niet precies voor mijn model met ICS). Ik mis waarschijnlijk iets simpels...Overal staat dat ik echt heel goed moet opletten met welke versie (is het baseband 'code', kernel of build nr waar je naar moet kijken?) je download maar ik kan nergens nou uitvogelen (echt sorry hiervoor want ik weet dat het vast makkelijk te vinden is, maar kom er echt niet achter... zit ook al paar uur achter elkaar te zoeken en daar word je ook wel beetje suf van) waar ik nou precies de goede versie voor mijn s2 kan downloaden? Als iemand mij hierbij kan helpen zou dat heel fijn zijn. Ook zou een goede guide om een rom te installeren voor ICS fijn zijn (of maakt dat weinig of je ICS of Gingerbread hebt... ik neem aan van wel).
En dan nog een vraag als ik toch al lekker bezig ben. Ik heb ook een backup gemaakt via CWM maar naar mijn internal storage want ik heb geen SD kaart. Als ik mijn telefoon reset (als je rom installeert) dan neem ik aan dat ik daarna die backup wel kan installeren?
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik wil en wat ik tot nu toe weet en wat ik nog wil weten.
Het komt er in the end op neer dat ik weg wil van al die applicaties waar ik niks aan heb die op de achtergrond runnen en energie slurpen.
Als jullie hierop zouden willen antwoorden zou dat erg fijn zijn, want ik loop zelf een beetje dood!
Gegroet!
Mijn doel is om mijn batterij levensduur te vergroten. Ik heb hier al uren op het internet lopen zoeken hoe en wat ik moet doen om dit te verbeteren. Nou is het me duidelijk geworden dat je je telefoon moet rooten om controle te krijgen over alle functies op je telefoon. Heb mijn telefoon vandaag geroot, maar daarna is het me allemaal een redelijk raadsel wat nu precies te doen. Ik kan een rom/kernel installeren waardoor mijn batterij langer mee gaat of ik kan ook zelf aantal applicaties uit (freezen?) zetten waardoor mijn batterij langer mee gaat, maar wat nou het beste zou zijn voor mij zou ik niet weten.
Ik gebruik mijn S2 voornamelijk voor wat facebook, whatsapp, email en internet e.d. Wifi staat altijd aan omdat ik over het algemeen thuis ben en daar wifi heb. Mijn batterij doet het opzich prima als ik zo lees over alle ervaringen van mensen op het internet met de s2. Na anderhalve dag is hij over het algemeen wel leeg. Maar ik lees op internet mooie verhalen van batterijen die paar dagen meegaan (ik begrijp ook we dat deze dan minimaal gebruikt worden).
Wat mijn vraag nou eigenlijk is. Wat is het beste om te doen? Roms/kernels te installeren? En waar moet ik dan rekening mee houden als ik een rom installeer? Want ik lees er heel veel over maar ik weet nou nog steeds niet hoe ik een rom moet installeren. Ik draai 4.0.3 (ICS dus). Heb uitgevogeld dat de CheckRom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240) goed is voor je battery life. Maar hoe je die nu precies installeert kan ik nergens vinden (kan het wel vinden, maar niet precies voor mijn model met ICS). Ik mis waarschijnlijk iets simpels...Overal staat dat ik echt heel goed moet opletten met welke versie (is het baseband 'code', kernel of build nr waar je naar moet kijken?) je download maar ik kan nergens nou uitvogelen (echt sorry hiervoor want ik weet dat het vast makkelijk te vinden is, maar kom er echt niet achter... zit ook al paar uur achter elkaar te zoeken en daar word je ook wel beetje suf van) waar ik nou precies de goede versie voor mijn s2 kan downloaden? Als iemand mij hierbij kan helpen zou dat heel fijn zijn. Ook zou een goede guide om een rom te installeren voor ICS fijn zijn (of maakt dat weinig of je ICS of Gingerbread hebt... ik neem aan van wel).
En dan nog een vraag als ik toch al lekker bezig ben. Ik heb ook een backup gemaakt via CWM maar naar mijn internal storage want ik heb geen SD kaart. Als ik mijn telefoon reset (als je rom installeert) dan neem ik aan dat ik daarna die backup wel kan installeren?
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik wil en wat ik tot nu toe weet en wat ik nog wil weten.
Het komt er in the end op neer dat ik weg wil van al die applicaties waar ik niks aan heb die op de achtergrond runnen en energie slurpen.
Als jullie hierop zouden willen antwoorden zou dat erg fijn zijn, want ik loop zelf een beetje dood!
Gegroet!
Het makkelijkste is om als je om extra batterij verlegen zit, de officiele samsung hogere capaciteit batterij te kopen. Is rond de 20 euro en er zit een ander achterkantje bij.
Daarnaast zal een andere Rom wel wat schelen, maar als je via de applicatie titanium backup (in de Play store) een aantal ongewenste applicaties "freezed," bereik je ongeveer hetzelfde effect
Checkrom had ik op 2.3.6, maar ikzelf zit nu op de Wanamlite 4.04 Rom en die bevalt me prima, maar er zijn legio Roms met legio tevreden gebruikers, dus dat is meer een persoonlijke keuze.
(meeste custom Roms en kernels hebben ongeveer dezelfde tweaks, dus het zal geen uren schelen qua batterij).
Officiele Facebook app schijnt een batterijslurper te zijn, dus als je die vervangt door bijv. Friendscaster (alternatieve Facebook app), dan zal dat waarschijnlijk meer schelen dan een andere Rom
[ Voor 18% gewijzigd door Blindfold op 30-08-2012 19:16 ]
Dankje voor je snelle reactie. Ben denk ik dan (nog) niet van plan een custom rom te installeren. Welke apps zou jij freezen? Ik weet niet zo goed welke nou echt nut hebben en welke niet.
Check dit topic even en de spreadsheet uit de eerste postolivier92 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:07:
Welke apps zou jij freezen? Ik weet niet zo goed welke nou echt nut hebben en welke niet.
Ik heb net mijn SGS2 naar ICS geüpdatet, en wil hem nu opnieuw rooten. De vorige keer heb ik dat met Odin gedaan, maar nu weet niet meer precies welke kernel ik nu moet hebben. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Mijn kernel is nu:
3.0.15-I9100XWLPD-CL524746
Zou iemand me een goed kernel aanwijzen? Als er inmiddels betere methodes dan Odin zijn, hoor ik dat graag.
Mijn kernel is nu:
3.0.15-I9100XWLPD-CL524746
Zou iemand me een goed kernel aanwijzen? Als er inmiddels betere methodes dan Odin zijn, hoor ik dat graag.
Pak je toch gewoon Siyah of zo..?Toryu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:16:
De vorige keer heb ik dat met Odin gedaan, maar nu weet niet meer precies welke kernel ik nu moet hebben. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.