Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
thobe schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:48:
Ik ben weer even terug naar stock gegaan i.c.m Jkay en root. Gebruik Go Launcher. Had hiervoor CM10. Qua smoothness maakt het niet zoveel uit, maar man, wat een verschil in batterijtijd. Waar CM10 mijn batterij in 12 uur leeg trok, is dit bij de stock rom (XWLP7) nog maar 25% afname na 10 uur.

De ontwikkelaars van CM hebben ontzettend veel werk verzet, heb daar veel respect voor, maar ik hou het even zoals ik het nu heb:)
als je CM wel fijn vind: CM9 (nightly) is erg batterijvriendelijk (zie mijn vorige post). Volgens mij zijn alle JB releases nog niet zo fijn wat betreft batterijverbruik. (Correct me if I am wrong.) Ik heb enkel PA 1.9.2 geprobeerd, maar daar ging mijn batterij ook wel erg hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:02
savale schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:19:
[...]

als je CM wel fijn vind: CM9 (nightly) is erg batterijvriendelijk (zie mijn vorige post). Volgens mij zijn alle JB releases nog niet zo fijn wat betreft batterijverbruik. (Correct me if I am wrong.) Ik heb enkel PA 1.9.2 geprobeerd, maar daar ging mijn batterij ook wel erg hard...
Welke nightly zit je op? Al die JB mods zijn gebaseerd op CM10, en die is wel al vrij stabiel, maar gewoon nog niet af. Ik ben daarom van plan maar weer eens terug te gaan naar CM9, maar zijn de laatste nightly's wel een beetje stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
iklucas schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Welke nightly zit je op? Al die JB mods zijn gebaseerd op CM10, en die is wel al vrij stabiel, maar gewoon nog niet af. Ik ben daarom van plan maar weer eens terug te gaan naar CM9, maar zijn de laatste nightly's wel een beetje stabiel?
Ik draai de nightly van 29/7 icm SiyahKernel S2-v3.5.2. (default settings) Geen FC of gekkigheid gehad en het batterijverbruik is echt laag. Antutu doet stock (1200mhz) ongeveer 6200 punten, dus ook prima. Als je van niet al teveel poespas houdt is dit echt een fijne combi

edit: voor KPN-ers: ik heb een testje gedaan met een aantal modems (de laatste versies van XX*, NEL* en DX*) maar krijg in ieder geval de beste data performance met XXLQ6. Batterijverbruik en bellen ga ik de komende dagen even testen.

[ Voor 15% gewijzigd door savale op 31-07-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
savale schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:27:
[...]

Ik draai de nightly van 29/7 icm SiyahKernel S2-v3.5.2. (default settings) Geen FC of gekkigheid gehad en het batterijverbruik is echt laag. Antutu doet stock (1200mhz) ongeveer 6200 punten, dus ook prima. Als je van niet al teveel poespas houdt is dit echt een fijne combi

edit: voor KPN-ers: ik heb een testje gedaan met een aantal modems (de laatste versies van XX*, NEL* en DX*) maar krijg in ieder geval de beste data performance met XXLQ6. Batterijverbruik en bellen ga ik de komende dagen even testen.
Ok top, dank je wel! Ik ga die dan morgen even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat is de meerwaarde van Siyahkernel als je toch maar default settings gebruikt? Batterijverbruik? Die lijkt me met niet beter dan de eigen kernel van cm9. Gebruik trouwens cm9 rc2. Zeer stabiel en batterijvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Hmz, kreeg gistermiddag op me vodafone SGS2 een melding dat er een software update was van android.. ongeveer 50 mb, maar wat het was.... na de update zie ik niet echt veranderingen en het is nog steeds 4.0.3.

Iemand enig idee waar die update van was??

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
BLACKfm schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 06:21:
Hmz, kreeg gistermiddag op me vodafone SGS2 een melding dat er een software update was van android.. ongeveer 50 mb, maar wat het was.... na de update zie ik niet echt veranderingen en het is nog steeds 4.0.3.

Iemand enig idee waar die update van was??
Post even een screenshot van software-informatie. Als iemand die de update nog niet heeft binnengehaald dat ook doet, kunnen we vergelijken. Mijn glazen bol doet het niet.......
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 06:12:
[...]

Wat is de meerwaarde van Siyahkernel als je toch maar default settings gebruikt? Batterijverbruik? Die lijkt me met niet beter dan de eigen kernel van cm9. Gebruik trouwens cm9 rc2. Zeer stabiel en batterijvriendelijk.
Ik gebruik op het moment Siyah vanwege de dual boot optie. Op die manier kan ik makkelijk terug naar een stabiele bijna stock rom als ik mijn speelrom verkloot. Dat is sinds eergisteren PA 1.9.2 omdat ik benieuwd was naar de tablet mode en instelbare DPI. Eerste indrukken zijn zijn goed, ik krijg sinds vanochtend alleen FC's bij GMail als ik hem als phablet of tablet instel :(. In phone mode doet hij het wel goed. Custom dpi is wel grappig omdat je de tekst bij veel programma's kleiner kan maken. Soms wordt de layout verneukt, soms lijkt het helemaal niets te doen. Ik weet nog niet of ik hierbij blijf omdat ik wel houd van een consistente layout.
JellyBean lijkt verder wel stabiel: gps, wifi, 3G, bellen, camera werken allemaal prima. Batterijgebruik lijkt na een dag ook wat gestabiliseerd te zijn. Wat mij betreft kan deze wel als daily driver gebruikt worden. Dat geldt dan waarschijnlijk ook wel voor CM10 en Resurrection

[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 01-08-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 16:14

wasco

brightest crayon in the box

Ik draai nu sinds gisterenavond WanamLite 12.2. (GT-I9100_WanamLite.UHLPS.V12.2.BlueICSThemed.NO-WIPE.zip)

De eerste ervaringen zijn zeer positief. Alles lijkt netjes te werken, vlotte rom met alle samsung features en een boel extra's aan boord. Ik ga voorlopig even op deze blijven hangen denk ik.

Een vraagje ivm. met de recovery software: bij het wisselen van ROMs doe ik eigenlijk altijd een full wipe. Zeker als je wisselt verschillende soorten is dat altijd aan te raden ivm. caches en settings die je beter opnieuw kan later opbouwen heb ik begrepen.

Maar waarom is er in die recoveries eigenlijk geen full wipe optie? Ik moet steeds alle verschillende wipes apart uitvoeren. Of ben ik 'dom'?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
wasco schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:30:
Ik draai nu sinds gisterenavond WanamLite 12.2. (GT-I9100_WanamLite.UHLPS.V12.2.BlueICSThemed.NO-WIPE.zip)

De eerste ervaringen zijn zeer positief. Alles lijkt netjes te werken, vlotte rom met alle samsung features en een boel extra's aan boord. Ik ga voorlopig even op deze blijven hangen denk ik.

Een vraagje ivm. met de recovery software: bij het wisselen van ROMs doe ik eigenlijk altijd een full wipe. Zeker als je wisselt verschillende soorten is dat altijd aan te raden ivm. caches en settings die je beter opnieuw kan later opbouwen heb ik begrepen.

Maar waarom is er in die recoveries eigenlijk geen full wipe optie? Ik moet steeds alle verschillende wipes apart uitvoeren. Of ben ik 'dom'?
Full wipe is eigenlijk format data/cache en format /dalvik-cache. Die laatste doen veel roms al bij het flashen, dus je kan die ook overslaan. Aan de andere kant kost het maar een paar extra knopjes indrukken en even wachten, dus is het een kleine moeite om dat te doen na het flashen.
Ik restore meestal wel de gebruikers-apps met titanium backup, en een paar systeem-apps die ik zelf heb geïnstalleerd (bijv Apex launcher). Verder stel ik alles opnieuw in na een romwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 06:12:
[...]

Met default bedoel ik het default profiel. Ik heb daarin inmiddels wel zelf wat getweaked: -50mv undervolt, 1300mhz max + gpu undervolt. Kan dit ook met de default cm9 kernel?
Verder vind ik het wel aardig dat ik een fraaiere CWM versie bij kado krijg.
wasco schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:30:

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel: misschien kijk ik niet goed, maar wat ik vooral ook mis is hoe ik de interne flash makkelijk kan wissen... Vaak maken roms / apps allemaal meuk aan...

[ Voor 32% gewijzigd door savale op 01-08-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ben heel benieuwd naar je tests qua batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:24
Zou het kunnen dat mijn accu ondertussen een beetje gaar begint te worden? Heb zelf het idee van wel. Hij loopt erg snel leeg, en is ook heel snel weer opgeladen. Heb met better battery stats en nog een ander programma gekeken, maar er zijn niet bijzonder veel wake locks of ander afwijkende zaken. Heb al geprobeerd om de batt stats te wissen om te zien wat dat doet, maar geen resultaat. Andere rom geprobeerd, geen resultaat. Andere radio en kernel geprobeerd, maar geen resultaat.

Nog andere dingen waar ik aan zou kunnen denken buiten een gare accu?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je tests qua batterij!
Inmiddels toch nog een heel setje aan modems geprobeerd omdat ik op bepaalde plekken niet kon bellen / internetten. Met name het gesprek opzetten lukte niet of de verbinding viel gewoon weg tijdens een gesprek.
Inmiddels een modem gevonden die het echt dramatisch beter doet voor mijn situatie (KPN): UHLPG.
Plekken waar ik eerst niet eens de verbinding op kon zetten kan ik nu gewoon zonder wegvallen minuten praten. Datasnelheden zijn overigens ongeveer gelijk gebleven.

hier te downloaden (flashen in CWM)
http://veyka.co.uk/radios/I9100_radio_UHLPG_CWM.zip

Batterijverbruik kan ik nog niks over zeggen, maar daar kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Ik heb ook KPN, maar nooit echt aandacht besteed aan de radios. Kan ik die zomaar op elke rom (JB) flashen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
ph4ge schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:23:
Ik heb ook KPN, maar nooit echt aandacht besteed aan de radios. Kan ik die zomaar op elke rom (JB) flashen?
Naar mijn weten wel. Ik zit nog wel op een ICS rom, maar dat zou niet uit moeten maken. Ik zou zeggen probeer het. Aan de andere kant: als je geen problemen hebt zoals trage / wegvallende verbindingen / niet kunnen bellen / hoog verbruik, dan is het misschien zinloos. Schrijf in ieder geval je huidige modem versie even ergens op zodat je die terug kunt flashen. (staat in about phone: baseband)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik zit met het volgende, momenteel draai ik nog Omega Rom V10.2 XWKL1 met kernel 2.6.35.7-I9100XWKK5 android 2.3.6 en wil graag upgraden naar ICS.

Volgens mij kan ik van http://samfirmware.com/ of van XDA een Stock ICS rom met root dowloaden en deze flashen? en volgens mij moet ik dan deze hebben: PDA = I9100BULPD en CSC = I9100VDFLP7. En daarna kan ik een willekeurige Custom ROM flashen? of zie ik iets over het hoofd?

http://samfirmware.com/

Galaxy S II GT-I9000 naar ICS/Android 4.0.3 upgraden CLEAN

ICS Update Topic
Het Grote Galaxy S II ICS update topic

ICS ROMS
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Voor het flashen van een ICS custom rom heb je op zich geen ICS basis nodig, maar ik weet niet of je dan de juiste bootloader hebt. In de categorie better safe than sorry zou ik de volgende volgorde aanhouden

- flash een stock ICS rom met Odin. Dit hoeft geen VDF versie te zijn omdat je hem toch gaat vervangen door een custom rom. Neem bijvoorbeeld XWLPD of XXLPW
- flash de bijbehorende CF-root om root en CWM te krijgen
- flash je custom rom naar keuze in CWM

Je kan ook proberen wat er gebeurt als je vanuit je huidige recovery een custom ICS rom flasht, maar dat is op eigen risico. Als het niet werkt krijg je waarschijnlijk een bootloop en moet je alsnog bovenstaande stappen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
savale schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:28:
Naar mijn weten wel. Ik zit nog wel op een ICS rom, maar dat zou niet uit moeten maken. Ik zou zeggen probeer het. Aan de andere kant: als je geen problemen hebt zoals trage / wegvallende verbindingen / niet kunnen bellen / hoog verbruik, dan is het misschien zinloos. Schrijf in ieder geval je huidige modem versie even ergens op zodat je die terug kunt flashen. (staat in about phone: baseband)
Oke, bedankt. Normaal zou ik het wel gewoon proberen, maar ik kan nu echt even niet zonder telefoon zitten. Ik heb XXLPS blijkbaar, kan misschien dus beter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
Momenteel ook op CMIUI, icm de wanamlite 11.9 nog steeds...(op de siyah 3.5.2 kernel dual-boot)...

Maar er staan op het begin scherm maar 6 icoontjes, en staan er op het tweede scherm maar 12 + 1 lege map... Ik had hiervoor ook al een bad flash (hij wou niet eens booten, na nog een keer exact dezelfde procedure bootte die nu wel), dus ik wil graag weten of dat normaal is, zo weinig apps meegeleverd en zelfs 1 lege map genaamd "Aanbevolen"?
(ik weet dat MIUI geen appdrawer heeft ;))

Heeft iemand daarnaast al een failsafe methode gevonden om te checken of je flash goed gelukt is? Ik had met mijn SGS nooit last van bad flashes, maar dit is nu al de tweede keer met mijn S2... Super vervelend (al helemaal als het booten wel lukt, want dan kom je er later pas achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
bedankt voor je antwoord, gezien ik niet veel ervaring hierin heb ga ik de "veilige"manier...
gwystyl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:12:
Voor het flashen van een ICS custom rom heb je op zich geen ICS basis nodig, maar ik weet niet of je dan de juiste bootloader hebt. In de categorie better safe than sorry zou ik de volgende volgorde aanhouden

- flash een stock ICS rom met Odin. Dit hoeft geen VDF versie te zijn omdat je hem toch gaat vervangen door een custom rom. Neem bijvoorbeeld XWLPD of XXLPW
- flash de bijbehorende CF-root om root en CWM te krijgen
- flash je custom rom naar keuze in CWM

Je kan ook proberen wat er gebeurt als je vanuit je huidige recovery een custom ICS rom flasht, maar dat is op eigen risico. Als het niet werkt krijg je waarschijnlijk een bootloop en moet je alsnog bovenstaande stappen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Siers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:00:
bedankt voor je antwoord, gezien ik niet veel ervaring hierin heb ga ik de "veilige"manier...
[...]
Als je toch naar CM9 wilt, dan kan je gewoon de ODIN methode gebruiken om daar te komen. Zie de XDA user-discussion draad over hoe je dat doet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419102

Ik heb deze zelfde truc gedaan op een S2 die met 2.3.4 uit de doos is gehaald in februari. (toen was dit nog niet public released en "alpha" - maar werkte al vlekkeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
Maakt het er voor mij niet duidelijker op. heb zojuist de I9100XWLPD met I9100XENLP5 gedownload van samfirmware. Ga deze via Odin PDA flashen en volgens mij heb ik dan een stock ROM met root en kan ik een andere ROM flashen, toch :? ? volgens deze link: http://www.androidworld.n...en-kernel-met-root-2.html
djunicron schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

Als je toch naar CM9 wilt, dan kan je gewoon de ODIN methode gebruiken om daar te komen. Zie de XDA user-discussion draad over hoe je dat doet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419102

Ik heb deze zelfde truc gedaan op een S2 die met 2.3.4 uit de doos is gehaald in februari. (toen was dit nog niet public released en "alpha" - maar werkte al vlekkeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Siers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:05:
Maakt het er voor mij niet duidelijker op. heb zojuist de I9100XWLPD met I9100XENLP5 gedownload van samfirmware. Ga deze via Odin PDA flashen en volgens mij heb ik dan een stock ROM met root en kan ik een andere ROM flashen, toch :? ? volgens deze link: http://www.androidworld.n...en-kernel-met-root-2.html

[...]
Als je hem van Samfirmware heb, is dat alleen de stock rom. Het gedownloade bestand I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip pak je uit en vul je bij Odin in bij het PDA gedeelte. Verder alles zo laten als het staat, en op start drukken.
Na het flashen van je rom ( uitgepakt, ook invullen bij PDA) kan je hem rooten met CF-root en krijg je CWM. Voor XWLPD XEN kan je deze CF-root gebruiken: CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip. Daar staat wel NEE als CSC genoemd, maar voor de kernel maakt dat niet uit. Het PDA gedeelte is hetzelfde (LPD).

Hierna ben je geroot en kan je je custom rom flashen. Zet de zip hiervan op je sd-kaart of intern geheugen (zip niet uitpakken), en boot naar de recovery door als het toestel uit staat de knoppen <volume UP>, <Home> en <Power> tegelijk in te drukken totdat je de recovery voor je neus hebt.
Kies in de recovery voor 'flash zip from (internal) sd-card' en zoek je zip op. Na bevestiging gaat hij flashen.

aangezien je al een custom rom noemde ging ik er van uit dat je bekend was met flashen, en heb ik de korte uitleg gegeven. Ik hoop dat dit wat langer/duidelijker was. Zoals hierboven al genoemd kan je ook een custom rom zoeken waar een Odin versie van is, dan kan je die in eens flashen met Odin in het PDA gedeelte en heb je ook root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Volgende heb ik gedaan:
  • CF-Root toegepast (CF-Root-SGS2_XW_XEF_KJ2-v5.0-CWM5.zip) aangezien firmware op S2 een KJ2 kenmerk had
  • Via CWM heb ik Wanamlite v12.2 (GT-I9100_WanamLite.UHLPS.V12.2.StockThemed.NO-WIPE.zip ) geinstalleerd.
  • Nu probeer ik via CWM een backup te maken en krijg ik de volgende melding:
    Error while making a backup image of /system

Soms staat er ook
    Error while making a backup image of /cache
Ik heb zowel een backup op usb (intern) als op extern sd geprobeerd. Helaas beide opties geven hetzelfde resultaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de 3.01 van Ressurection remix met de Dreamkernel lekker aan het draaien. Werkt heerlijk en voelt lekker vlot aan. Ik kan niet zeggen dat m'n accu sneller leeggaat dan met de laatste installatie: CM9 rc2.

Nu heb ik een erg moeizame fix met GPS, duurt minuten. Dat had ik ook ten tijde van CM9 maar toen gaf iemand mij de tip: flash even een andere modem, probeer LPQ. Gedaan en dat werkte prima. Nu ik op JB zit en weer een trage fix heb dacht ik: LPQ! dat heb ik geweten. telefoon deed helemaal niets meer, kwam niet eens meer in download of wat voor mode dan ook. Na meerdere keren de accu eruit krijg ik opeens downloadmode. Gelijk de USB kabel erin en een oude root erop geflashed, meer had ik niet. Toen wilde hij opeens weer in recovery en heb ik alles opnieuw geflashed (weer JB 3.01). Ik durf eigenlijk niet zomaar een andere modem te flashen nu. Zit er echt verschil in ICS en JB modems? Waar kan ik meer JB modems downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:31:
Hier de 3.01 van Ressurection remix met de Dreamkernel lekker aan het draaien. Werkt heerlijk en voelt lekker vlot aan. Ik kan niet zeggen dat m'n accu sneller leeggaat dan met de laatste installatie: CM9 rc2.

Nu heb ik een erg moeizame fix met GPS, duurt minuten. Dat had ik ook ten tijde van CM9 maar toen gaf iemand mij de tip: flash even een andere modem, probeer LPQ. Gedaan en dat werkte prima. Nu ik op JB zit en weer een trage fix heb dacht ik: LPQ! dat heb ik geweten. telefoon deed helemaal niets meer, kwam niet eens meer in download of wat voor mode dan ook. Na meerdere keren de accu eruit krijg ik opeens downloadmode. Gelijk de USB kabel erin en een oude root erop geflashed, meer had ik niet. Toen wilde hij opeens weer in recovery en heb ik alles opnieuw geflashed (weer JB 3.01). Ik durf eigenlijk niet zomaar een andere modem te flashen nu. Zit er echt verschil in ICS en JB modems? Waar kan ik meer JB modems downloaden?
In dit topic staan een aantal modems:
zelf heb ik LPX gebruikt, en die werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
Thx, heb me er wel in verdiept en veel gelezen, alleen wist niet dat de Roms van Sam alleen Stock waren zonder Root.

bedankt voor de link, ga eerst even back-ups maken en laat weten wanneer het is gelukt.
gwystyl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:25:
[...]

Als je hem van Samfirmware heb, is dat alleen de stock rom. Het gedownloade bestand I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN.zip pak je uit en vul je bij Odin in bij het PDA gedeelte. Verder alles zo laten als het staat, en op start drukken.
Na het flashen van je rom ( uitgepakt, ook invullen bij PDA) kan je hem rooten met CF-root en krijg je CWM. Voor XWLPD XEN kan je deze CF-root gebruiken: CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip. Daar staat wel NEE als CSC genoemd, maar voor de kernel maakt dat niet uit. Het PDA gedeelte is hetzelfde (LPD).

Hierna ben je geroot en kan je je custom rom flashen. Zet de zip hiervan op je sd-kaart of intern geheugen (zip niet uitpakken), en boot naar de recovery door als het toestel uit staat de knoppen <volume UP>, <Home> en <Power> tegelijk in te drukken totdat je de recovery voor je neus hebt.
Kies in de recovery voor 'flash zip from (internal) sd-card' en zoek je zip op. Na bevestiging gaat hij flashen.

aangezien je al een custom rom noemde ging ik er van uit dat je bekend was met flashen, en heb ik de korte uitleg gegeven. Ik hoop dat dit wat langer/duidelijker was. Zoals hierboven al genoemd kan je ook een custom rom zoeken waar een Odin versie van is, dan kan je die in eens flashen met Odin in het PDA gedeelte en heb je ook root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
nog even een vraagje: ik zie dat er Odin3 V1.85 is en een versie Odin3 V3.04, wat is het verschil en welke moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thobe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:46:
[...]

In dit topic staan een aantal modems:
zelf heb ik LPX gebruikt, en die werkte prima.
OK, hier ook de LPX genomen en inderdaad, werkt prima. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Siers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:22:
nog even een vraagje: ik zie dat er Odin3 V1.85 is en een versie Odin3 V3.04, wat is het verschil en welke moet ik gebruiken?
3.04 is een nieuwere versie. Die ziet er iets anders uit dan 1.85, maar werkt bijna hetzelfde. De meeste guides gaan uit van 1.85, dus als je guides wil met kloppende plaatjes, zou ik die nemen. Als je een beetje begrijpend kan lezen kan je ze beide gebruiken.
Zie hieronder een screenshot van beide, ze zijn bijna hetzelfde. Beide herkennen de SGS2
Odin 3 versie 1.85
Odin 3 versie 3.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
thx, heb net back-ups gemaakt en ga het morgenvroeg proberen, alvast bedankt voor je info en uitleg, zal morgen verslag uitbrengen...
gwystyl schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:09:
[...]

3.04 is een nieuwere versie. Die ziet er iets anders uit dan 1.85, maar werkt bijna hetzelfde. De meeste guides gaan uit van 1.85, dus als je guides wil met kloppende plaatjes, zou ik die nemen. Als je een beetje begrijpend kan lezen kan je ze beide gebruiken.
Zie hieronder een screenshot van beide, ze zijn bijna hetzelfde. Beide herkennen de SGS2
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
Ik ben het even kwijt.

Ik draai nu met mijn S2 nog op de Samsung Android 2.3.6 rom, en het werkt eigenlijk ok, geen rare dingen als reboots etc. Bij normaal gebruik 1,5 - 2 dagen met één accu.

Nu weet ik dat er een update naar 4.0.x is, en dat geeft mijn telefoon ook aan. Kan iemand mij vertellen
- of 4.0.x echt beter is dan 2.3.6 qua mogelijkheden / functionaliteit etc
- ik mijn instellingen als email kwijt ben?
- ik mijn skin (launcherpro), lettertypes en widgeds kwijt ben?

Kortom, is het aan te raden om te upgraden, en zo ja, wat ben ik allemaal kwijt. (ik zie door de bomen het bos niet meer...)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
caspervc schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:46:
Ik ben het even kwijt.

Ik draai nu met mijn S2 nog op de Samsung Android 2.3.6 rom, en het werkt eigenlijk ok, geen rare dingen als reboots etc. Bij normaal gebruik 1,5 - 2 dagen met één accu.

Nu weet ik dat er een update naar 4.0.x is, en dat geeft mijn telefoon ook aan. Kan iemand mij vertellen
- of 4.0.x echt beter is dan 2.3.6 qua mogelijkheden / functionaliteit etc
Beter is een relatief begrip. Ja er zijn wat dingen anders. Ik vind ICS wat fijner werken dan 2.3.x, maar als ik ICS niet geprobeerd had, was 2.3.x ook prima
- ik mijn instellingen als email kwijt ben?
Als je de OTA update pakt of via KIES update blijven alle programma's en instellingen die je zelf hebt geïnstalleerd bewaard. Alle programma's die bij aankoop op je S2 stonden, worden vervangen door degenen die in de ICS rom zitten. Voor het grootste deel zijn dit dezelfde programma's (Samsungs hubs, polaris office, swype), maar waarschijnlijk een nieuwere versie.
- ik mijn skin (launcherpro), lettertypes en widgeds kwijt ben?
Launcherpro is geen skin maar een Launcher. Als je die gewoon geïnstalleerd hebt zonder er verder wat mee te doen, blijft hij. Als je hem verplaatst hebt naar /system (kan met bijv titanium backup als je root hebt), is hij weg. Het is sowieso aan te raden om vanuit de instellingen van Launcherpro een backup te maken, dan kan je die instellingen ook zo weer terugzetten. Bij instellingen moet je dan denken aan het aantal home-schermen, welke snelkoppelingen waar staan, bepaalde gestures. Widgets moet je waarschijnlijk opnieuw toevoegen
Lettertypes horen bij het systeem, dus die worden vervangen door degenen die bij ICS zitten. Ik weet niet of dat andere zijn dan degenen die bij GB zaten
Widgets moet je opnieuw op het bureaublad zetten.
Kortom, is het aan te raden om te upgraden, en zo ja, wat ben ik allemaal kwijt. (ik zie door de bomen het bos niet meer...)
Ik zou wel upgraden (sterker nog, dit heb ik al rond kerst vorig jaar gedaan en nooit teruggeweest naar GB), maar dat is ook omdat ik het leuk vind om met de telefoon te klooien en de nieuwste features/bugfixes te hebben. Ook worden nieuwere versies van mods vaak alleen voor de laatste firmwares uitgebracht.
Als je geen mods gebruikt, maar alleen een andere launcher en wat programma's/widgets geïnstalleerd hebt uit de market en je telefoon doet het zo prima, kan je overwegen om hem zo te laten. De overgang is echter niet heel ingrijpend en zeker niet eng, dus ik zou het eigenlijk gewoon doen :)
Zie hierboven wat je ongeveer kwijt bent. Voor de zekerheid kan je van de meeste programma's backups maken van de instellingen, maar veel programma's blijven gewoon op dezelfde manier doorwerken. Programma's die je niet meer hebt kan je makkelijk opnieuw installeren vanuit Google Play Store, en je contacten, agenda en mail worden vanzelf weer gesynchroniseerd zodra je aanmeld bij Google. Ook programma's als Twitter en Facebook halen weer gewoon de laatste updates binnen als je je aanmeld, dus daar verlies je ook niets.
Bestanden op je sd-kaart (sommige instellingen van programma's, documenten, foto's, muziek, video's enz) blijven sowieso bewaard tenzij je aangeeft dat je je sd-kaart wil formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Na een weekje CM9 te hebben gedraaid ga ik weer terug naar PA. Ben erg benieuwd naar PA 1.9.2a.

Bij voorgaande versies van PA was er altijd een link naar de hybride Gaps. Nu is er ook wel een link, maar die linkt door naar een pagina met zo'n 30 versies van Gaps. Ik kan echter geen hybride Gaps vinden. Kan iemand mij vertellen welke versie speciaal voor PA 1.9.2a is??

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:00:
Kan iemand mij vertellen welke versie speciaal voor PA 1.9.2a is??
Niet, gewoon de bovenste pakken, die van 26 juli.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Niet, gewoon de bovenste pakken, die van 26 juli.
Hmmmzzz, maar dan heb ik dus gewone Gapps en niet die coole versies van gmail, youtube en instellingen?? Of eh... worden die automatisch omgezet omdat het PA is??

Maar dus die voor CM 10? Zie nu dat er MDPI boven staat dus dat zal wel voor multi DPI zijn gok ik ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door MetalManic op 02-08-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:08:
Hmmmzzz, maar dan heb ik dus gewone Gapps en niet die coole versies van gmail, youtube en instellingen?? Of eh... worden die automatisch omgezet omdat het PA is??
Gaat allemaal prima hoor. Hier twee screenshots van bijv. Youtube, op PhoneUI/200dpi en TabletUI/128dpi:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-08-02-13-12-57.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-08-02-13-11-56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Gaat allemaal prima hoor. Hier twee screenshots van bijv. Youtube, op PhoneUI/200dpi en TabletUI/128dpi:

[afbeelding] [afbeelding]
Ziet er fijn uit!!!
Zijn er voor deze rom nog tips qua kernel of modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:35:
Zijn er voor deze rom nog tips qua kernel of modem??
Wat mij betreft niet, presteren allemaal vrij eender. Volgens anderen wel, er zijn echt mega speciale kernels blijkbaar waarbij de telefoon bij elke nieuwe versie nóg sneller en nóg smoother wordt en nóg langer mee gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:38:
[...]

Wat mij betreft niet, presteren allemaal vrij eender. Volgens anderen wel, er zijn echt mega speciale kernels blijkbaar waarbij de telefoon bij elke nieuwe versie nóg sneller en nóg smoother wordt en nóg langer mee gaat ;)
Haha, dan ga ik op jouw mening af! Dat doe ik al sinds de htc magic en dat is altijd goed gegaan! thnks Brad!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:00:
Na een weekje CM9 te hebben gedraaid ga ik weer terug naar PA. Ben erg benieuwd naar PA 1.9.2a.

Bij voorgaande versies van PA was er altijd een link naar de hybride Gaps. Nu is er ook wel een link, maar die linkt door naar een pagina met zo'n 30 versies van Gaps. Ik kan echter geen hybride Gaps vinden. Kan iemand mij vertellen welke versie speciaal voor PA 1.9.2a is??
CM9 rc2 of nightly of een andere? Ik ben benieuwd waarom je over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
IN de CM9 rom handleiding wordt dit vermeld:
Make sure you're running ICS bootloaders lower than LPH! (if you're unsure, flash the CM9 Resurrection Edition)
Ik zit nu op AP1.92, dus op CM10 basis, moet ik dan ook via de resurrection editie CM9 instaleren, of kan dit CM9 gewoon direct worden geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
zojuist stock rom geflashed, daarna wilde hij niet meer in downoad modus met de toetscombinatie, jig erin en toen geroot. Vervolgens heb ik Omega Rom erop geflashed en ben nu bezig alles weer een beetje goed te krijgen. Ik heb back-ups gemaakt, ook bijv met TB, eerst even kijken hoe ik die terug kan zetten.... _/-\o_ _/-\o_
Siers schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:07:
thx, heb net back-ups gemaakt en ga het morgenvroeg proberen, alvast bedankt voor je info en uitleg, zal morgen verslag uitbrengen...

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Klopt het dat de Gapps alleen maar Gmail en Play store bevat en dat ik de rest zoals Youtube gewoon moet downloaden op de playstore? Wel jammer dat ie nui alweer niet al mn apps terugzet! ;-(

@Savale:

Ik was erg benioeuwd naar een JB rom. Vandaar. Ik zat op een nightly van CM9. Werkte goed hoor. Nooit problemen mee gehad maar ja, JB is uit!!!! :-)

[ Voor 30% gewijzigd door MetalManic op 02-08-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:57:
Klopt het dat de Gapps alleen maar Gmail en Play store bevat
Nee, staan uiteraard veel meer dingen in, een Zip is zo te openen en te bekijken hè... ;)
en dat ik de rest zoals Youtube gewoon moet downloaden op de playstore?
Dat klopt aangezien de YouTube app niet in gapps zit én niet in de Rom nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:19:
[...]

Nee, staan uiteraard veel meer dingen in, een Zip is zo te openen en te bekijken hè... ;)

[...]

Dat klopt aangezien de YouTube app niet in gapps zit én niet in de Rom nee :P
Waar kan je vinden wat de inhoud van Gapps is?

PA werkt lekker. Heb alleen last van een warme foon. Staat er toch iets te pompen denk ik. Maar meteen battery drains installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:24
My Battery Drain Analyser bedoel je?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

MetalManic schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:43:
[...]

Waar kan je vinden wat de inhoud van Gapps is?
De zip openen of extracten met een willekeurig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Die bedoel ik ja! en, thnx, ik ga meteen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
Dankjewel gwystyl, voor je uitgebreide antwoord. Verduidelijkt een boel. Ik ben dus niet van het flashen, en verschillende roms customizen etc, ik wil gewoon een werkend toestel hebben.
Als ik hier lees over reboots etc, dan weet ik het denk ik wel: ik blijf gewoon bij 2.3.6.

Thanx 8)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Voor de Wanam liefhebbers: 4.0.4 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede guide voor het opzetten van adb onder Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024

Dark Wanderer

Or not :P

Hoi,

Kan iemand me het volgende uitleggen: Maakt het uit welke versie (CDC) van de firmware ik op mijn Galaxy 2 zet? Ik heb hem vorig jaar gekocht, toen rond april via FOTA geupdate naar 4.0.3, wat allemaal problemen opleverde, dus heb hem toen via samfirmware (odin) gedowngrade naar 2.3.6.

Als ik nu *#1234* intik, zie ik:

PDA: I9100XXKL1
PHONE: I9100XXKL1
CSC: I9100XAKL1
Build info: Tue Dec 6 05:34:13 KST 2011

Zover ik dat terug kan zoeken is dat de "Open Europe". Maar, is deze info puur over de huidige software, of zegt het ook iets specifiek over mijn hardware, en moet ik ook wachten op de 4.0.4 voor de open europe CSC?

Ik wil graag naar 4.0.4, maar is er al een versie welke het goed doet op mijn telefoon, en zo ja, welke?

Alvast bedankt

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Franco10 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:10:
Voor de Wanam liefhebbers: 4.0.4 is uit!
Ik zal vanavond eens kijken, ben benieuwd! :) Wel jammer dat Wanam nogal van kernel wisselt, nu opeens Speedmod als kernel. Ik zoek trouwens (tijdelijk) een mogelijkheid om een dualboot te installeren, zodat ik cMIUI ook eens kan proberen, zonder WanamLite te verliezen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:09:
Heeft iemand een goede guide voor het opzetten van adb onder Ubuntu?
Gebruik die twee (zoek)termen eens in Google? Eerste hit moet je al op weg helpen. Beetje meer eigen inzet mag best hoor.
Dark Wanderer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:39:
Hoi,

Kan iemand me het volgende uitleggen: Maakt het uit welke versie (CDC) van de firmware ik op mijn Galaxy 2 zet?
Volgens mij installeren de ROMs zelf de PDA, PHONE en / of CSC, dus op zich installeren de ROMs de bijbehorende 'zaken', so to speak.
Als ik nu *#1234* intik, zie ik:

PDA: I9100XXKL1
PHONE: I9100XXKL1
CSC: I9100XAKL1
Build info: Tue Dec 6 05:34:13 KST 2011

Zover ik dat terug kan zoeken is dat de "Open Europe". Maar, is deze info puur over de huidige software, of zegt het ook iets specifiek over mijn hardware, en moet ik ook wachten op de 4.0.4 voor de open europe CSC?
Deze informatie is puur over de software. Eén van de drie is bijvoorbeeld het modem, de andere de radio (antenne denk ik zo), de derde is dan het OS, ik weet alleen niet hoe dat zit, welke dus welke is.
Ik wil graag naar 4.0.4, maar is er al een versie welke het goed doet op mijn telefoon, en zo ja, welke?
Dat is eigenlijk een kwestie van testen, na lang testen ben ik bij WanamLite uitgekomen. Vooral vanwege de (simpele) GUI en een net stroomverbruik.
Alvast bedankt
Danken hoeft niet, zie de algemene FAQ. :)

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
CptChaos schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:23:
[...]
Ik zal vanavond eens kijken, ben benieuwd! :) Wel jammer dat Wanam nogal van kernel wisselt, nu opeens Speedmod als kernel. Ik zoek trouwens (tijdelijk) een mogelijkheid om een dualboot te installeren, zodat ik cMIUI ook eens kan proberen, zonder WanamLite te verliezen.
[...]
Gebruik die twee (zoek)termen eens in Google? Eerste hit moet je al op weg helpen. Beetje meer eigen inzet mag best hoor.

[...]
Volgens mij installeren de ROMs zelf de PDA, PHONE en / of CSC, dus op zich installeren de ROMs de bijbehorende 'zaken', so to speak.
[...]
Deze informatie is puur over de software. Eén van de drie is bijvoorbeeld het modem, de andere de radio (antenne denk ik zo), de derde is dan het OS, ik weet alleen niet hoe dat zit, welke dus welke is.

[...]
PDA gedeelte is algemeen voor alle roms met dezelfde build (bijv XWLPD, XXLPW)
Phone gedeelte is 'modem', en dat verzorgt je verbindingen met 2G/3G/GSM/GPRS/GPS/WiFi
CSC is het gedeelte waarin de provider extra dingen kan zetten zoals land/provider specifieke programma's of instellingen (zoals internetinstellingen)

In de praktijk maakt het niet veel uit, ik heb een hele sloot aan XW en XX roms geprobeerd met verschillende CSC's, en altijd werkte mijn internet 'vanzelf'. De meeste extra programma's haal ik toch weg, dus of die nou in het pools, noors of nederlands zijn boeit me niet

Voor dualboot kan je het makkelijkst Siyah installeren, daarmee is het echt een eitje. Lees hier instructies.

@Dark Wanderer: als 4.0.3 allerlei problemen opleverde, verwacht je dan dat 4.0.4 beter is? Ik denk dat het meer zin heeft om een backup te maken, dan factory reset, 4.0.3 of 4.0.4 firmware installeren, en dan met beleid je backups terugzetten. Ik draai nu XXLPW met NEE als CSC, die is in ieder geval lekker snel en stabiel.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 03-08-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gwystyl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:47:
Voor dualboot kan je het makkelijkst Siyah installeren, daarmee is het echt een eitje. Lees hier instructies.
Ik dacht al dat Siyah de makkelijkste manier is om dual boot te gaan draaien. Ik heb alleen niet zo veel goede ervaringen met het aanpassen van de kernels uit ROM's (zowel met Odin als CWM), mezelf er maar eens in verdiepen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een stabiele en "cleane" rom.
SlimICS (link) lijkt me een goede kandidaat :) .
Iemand ervaring met SlimICS of suggesties voor een andere rom met dezelfde eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Phone gedeelte is 'modem', en dat verzorgt je verbindingen met 2G/3G/GSM/GPRS/GPS/WiFi
CSC is het gedeelte waarin de provider extra dingen kan zetten zoals land/provider specifieke programma's of instellingen (zoals internetinstellingen)

In de praktijk maakt het niet veel uit, ik heb een hele sloot aan XW en XX roms geprobeerd met verschillende CSC's, en altijd werkte mijn internet 'vanzelf'. De meeste extra programma's haal ik toch weg, dus of die nou in het pools, noors of nederlands zijn boeit me niet

@Dark Wanderer: als 4.0.3 allerlei problemen opleverde, verwacht je dan dat 4.0.4 beter is? Ik denk dat het meer zin heeft om een backup te maken, dan factory reset, 4.0.3 of 4.0.4 firmware installeren, en dan met beleid je backups terugzetten. Ik draai nu XXLPW met NEE als CSC, die is in ieder geval lekker snel en stabiel.
Kleine correctie: wifi is vooral kernel afhankelijk dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb begrepen dat 4.0.4 juist veel bugfixes heeft tov 4.0.3, vandaar dat ik die wil proberen. Ik ben nu I9100XWLPT I9100XEULPA voor de UK aan het downloaden, die maar eens proberen... Zou moeten werken met ODIN, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

Dark Wanderer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:08:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb begrepen dat 4.0.4 juist veel bugfixes heeft tov 4.0.3, vandaar dat ik die wil proberen. Ik ben nu I9100XWLPT I9100XEULPA voor de UK aan het downloaden, die maar eens proberen... Zou moeten werken met ODIN, toch ?
Vraagje, de download bevat alleen een bestand "I9100XWLPT_I9100XXLQ6_I9100XEULPA_HOME.tar.md5", wat dus de PDA is. Kan ik gewoon Odin opstarten, dit bestand kiezen en op start drukken?

Mijn telefoon draait nu op 2.3.6. Of moet ik eerst opnieuw partitioneren en/of wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Dark Wanderer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:45:
[...]

Vraagje, de download bevat alleen een bestand "I9100XWLPT_I9100XXLQ6_I9100XEULPA_HOME.tar.md5", wat dus de PDA is. Kan ik gewoon Odin opstarten, dit bestand kiezen en op start drukken?

Mijn telefoon draait nu op 2.3.6. Of moet ik eerst opnieuw partitioneren en/of wipen?
Gewoon die tar.md5 invullen bij PDA, en dan op start meppen. Verder nergens aankomen. Zie voor de standaardinstellingen mijn screenshots een paar posts terug

oh en tip: gebruik Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif als je wat wil toevoegen aan de thread en je hebt zelf als laatste gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Wanderer

Dark Wanderer

gwystyl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Gewoon die tar.md5 invullen bij PDA, en dan op start meppen. Verder nergens aankomen. Zie voor de standaardinstellingen mijn screenshots een paar posts terug

oh en tip: gebruik [afbeelding] als je wat wil toevoegen aan de thread en je hebt zelf als laatste gepost
Thanks, is gelukt. Moest daarna nog wel een factory reset een wipe cache doen, anders bleef hij hangen in het boot logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Dark Wanderer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

Thanks, is gelukt. Moest daarna nog wel een factory reset een wipe cache doen, anders bleef hij hangen in het boot logo.
Dat kan inderdaad. Ik probeer het eerst altijd zonder, want het scheelt tijd als het gewoon werkt, maar zo niet, even wipen en je bent klaar om te gaan. Succes met instellen, en ik hoop dat hij zo stabieler is dan je eerdere ervaringen met 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bij JB zouden widgets toch zelf de grootte aanpassen dacht ik. dat gebeurt niet. ook verschuiven icoontjes niet op de homescreen als ik een widget wil plaatsen. heeft dat te maken met het feit dat de hwcomposer niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zo, vanavond even de Siyah kernel geïnstalleerd via CWM, dit ging goed tot mijn verbazing, vervolgens heb ik cMIUI geïnstalleerd als tweede ROM, dus kan die nu testen, bekijken, zonder dat ik mijn 'primary' ROM (Wanam) ervoor moet opofferen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
MetalManic schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:34:
bij JB zouden widgets toch zelf de grootte aanpassen dacht ik. dat gebeurt niet. ook verschuiven icoontjes niet op de homescreen als ik een widget wil plaatsen. heeft dat te maken met het feit dat de hwcomposer niet werkt?
Bij mij op JB CM10 verschuiven de widget/iconen gewoon hoor, heeft niks met hwcomposer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:37:
Bij mij op JB CM10 verschuiven de widget/iconen gewoon hoor, heeft niks met hwcomposer te maken.
Klopt :) Met Apex verschuiven ze ook sowieso, welke JB-Rom je ook draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
vaag want ik draai pa 1.9.2a samen met apex en toch doen ze dat bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 14:10
CRXed schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:37:
[...]

* P-Storm poked CRXed, via de offliciele repo kan ik het nog niet CM10 vinden, denk nog te alpha?

Ik draai sinds een tijdje fluxi kernel samen met CM9, en moet zeggen dat mijn batterij teminste meer dan een halve dag meegaat (momenteel gemiddeld anderhalve dag). Had op XDA wat tweaks gevonden, en moet zeggen dat ze goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

P-Storm schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:49:
Had op XDA wat tweaks gevonden, en moet zeggen dat ze goed werken :)
Care to share wélke tweaks? :) Dan kan ik kijken of deze op mijn telefoon ook al ingesteld zijn en zo niet dan uiteraard ook even toepassen, zodat het verbruik nog verder omlaag gaat bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 14:10
Zover ik kan terugkijken gebruikte ik de topic met kernel tests, daarna xxTweaker met wat optimalisaties zoals beschreven. Had nog een andere topic op XDA maar die kan ik niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 07:10:
vaag want ik draai pa 1.9.2a samen met apex en toch doen ze dat bij mij niet.
Nieuwste Apex (Pro) doet dat sowieso prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Nieuwste Apex (Pro) doet dat sowieso prima.
Ik heb een probleem met versies van Apex boven de 1.2.0; Op een of andere manier rekt hij de shortcuts op de homescreen verticaal uit waardoor er ipv 5x4 maar 4x4 op passen. Ook de BW clockwidget strekt ie uit tot ongeveer halverwege het scherm.

Iemand iets vergelijksbaars gezien? Ik heb het echt met alle verschillende versies boven de 1.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:15:
[...]
Iemand iets vergelijksbaars gezien? Ik heb het echt met alle verschillende versies boven de 1.2.0
Reeds een beetje gespeeld met de gridsize en de margins dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
weet iemand welke stock rom als laatste te krijgen is via KIES? In NL dus.
zit nu op dualboot stock LPD en cMIUI
heb het idee dat mijn stock behoorlijk power slurpt tov cmuiu als ik op wifi zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Meinon schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:43:
weet iemand welke stock rom als laatste te krijgen is via KIES? In NL dus.
zit nu op dualboot stock LPD en cMIUI
heb het idee dat mijn stock behoorlijk power slurpt tov cmuiu als ik op wifi zit...
Lijkt mij LPD, als opvolger van de LP9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
@Henk...hoe weet je dat? Jy gebruikt volgens my ook geen KIES toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meinon schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:10:
Dan installeer je Kies toch als je dat nog niet hebt gedaan en check je het zelf even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
GoT is geen persoonlijk testpanel.

[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:40
De nieuwste firmware voor XEN toestellen is nog steeds LPD als ik me niet vergis, op basis van android 4.0.3. Die draai ik, met root (om Samsung troep te freezen) en Siyahkernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
heb jy ook dat je toestel erg warm wordt rond de camera op LPD?
Dan zie ik dat mijn batterij wordt leeg getrokken... met cMiUI heb ik dit niet...terwijl ik dezelfde apps heb draaien op beiden roms..ook siyah kernel... iemand anders ook last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Meinon schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:10:
Ik heb gewoon een belachelijk goede glazen bol (Of zou ik toch gewoon stiekem naar XDA gaan?) :Y)

geen idee wie 'Jy' is trouwens

Over je opmerking op Brad Pitt: Waarom is het zoveel gevraagd dat je zelf (wat) moeite doet? Nu ga je er vanuit dat anderen dat maar even doen voor je? Ik begrijp die arrogantie/luiigheid nooit zo.

Het zou wat anders zijn als je vraagstuk zou zijn als:"ik ben op zoek naar de laatste XEN versie, volgens thread dit en dat op XDA is het dit en op sammobile vind ik dat en dat, maar ik wilde het hier even dubbelchecken". Nu is het net alsof je je eigen tijd belangrijker vindt dan die van een ander, en die opmerking naar BP maakt dat er niet beter op :S

[ Voor 48% gewijzigd door Henk op 04-08-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan blijf je gewoon die draaien? Hoef je ook geen moeite te doen om het brakke Kies te installeren. Win-win :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Reageer ontopic of reageer niet. Dit was offtopic, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 04-08-2012 15:45 . Reden: Offtopic post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
P-Storm schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:49:
[...]* P-Storm poked CRXed, via de offliciele repo kan ik het nog niet CM10 vinden, denk nog te alpha?
Codeworkx heeft een Preview build gepost op XDA welke af en toe geüpdatet wordt, ik gebruik deze al een week als daily, gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Laatst online: 02-07 22:39
CRXed schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:51:
[...]
Codeworkx heeft een Preview build gepost op XDA welke af en toe geüpdatet wordt, ik gebruik deze al een week als daily, gaat prima :)
Idem. Jammer dat hij sommige dingen nog niet in gang gekregen heeft(bvb YouTube: How to impress your friends: 40+ voice searches on Jelly Bean)
respect uiteraard om wat hij wel al werkend gekregen heeft. Offline speech to text bvb is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Werkt prima hoor, als je alles maar in het Engels instelt. Google Now ondersteunt nog geen NL, niet Codeworkx zijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik heb een raar probleem.
Ik las ergens een bericht dat Nu.nl veel van je accu vreet, nu moest de oplossing zitten om te updaten naar 4.0.4.

Maar als ik via Instellingen --> Over het toestel --> Software update
Vind hij de update niet, ik kan niet via KIES heb momenteel geen pc beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het is wat mij betreft echt onzin zijn dat je voor 1 app moet upgraden naar een andere firmware. Andersom is logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:40:
Hallo mede tweakers,

Ik heb een raar probleem.

Ik las ergens een bericht dat Nu.nl veel van je accu vreet, nu moest de oplossing zitten om te updaten naar 4.0.4.

Maar als ik via Instellingen --> Over het toestel --> Software update
Vind hij de update niet, ik kan niet via KIES heb momenteel geen pc beschikbaar.
Dit topic een beetje doorspitten kan je leren dat je ook firmwares kan flashen met (mobile) Odin. De mobiele versie heeft geen PC nodig. Je kan dus een 4.0.4 firmware van samfirmware afhalen, en die flashen met mobile odin.

Het bericht over Nu.nl heb ik niet gelezen, maar dat komt me ook niet bekend voor. Daarvoor zou ik dus niet upgraden, maar eerder kijken naar een batterij-monitorprogramma zoals betterbatterystats, en daarmee kijken wat je accu het meest belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:19:
[...]

Reeds een beetje gespeeld met de gridsize en de margins dan?
Thanks!

Doh! Wel stom natuurlijk maar het zag er zo misvormd uit dat ik er stomweg niet aan heb gedacht dat het aan de instellingen zou liggen.

Ps ben al een paar dagen op Wanam 12.3 en dus 4.0.4.

Bevalt goed, heb het idee dat 12.2 iets stabieler was en iets betere battery life in deep sleep. Maar geen mega groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:35
Even snel een vraagje. Kan je 2.3.6 meteen rooten en dan Paranoid Android 1.92a flashen?
Of moet ik 'm eerst updaten naar 4.0.3 en dan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan 2.3.6 rooten en dan inderdaad Paranoid Android flashen. Na het rooten moet je namelijk (vanuit CWM) een factory reset geven en de caches clearen. Wat dat betreft is je telefoon dan 'leeg'.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Oke, thanks. :)

Edit: Yellow Triangle Fix gedaan en nu PA 1.95a draaiend. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Ari Gold op 05-08-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik zie op Google een hoop dingen over pa 1.9.6a maar nergens is er een download... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
MetalManic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:02:
Ik zie op Google een hoop dingen over pa 1.9.6a maar nergens is er een download... :-(
Kijk je niet toevallig bij de Galaxy Nexus? Daar is de 1.9.6a wel beschikbaar voor.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1619582

Edit: Op xda staat dat hij er mee bezig is. Het gaat voornamelijk om de softkeys.

[ Voor 10% gewijzigd door Ari Gold op 06-08-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ok. thanks. Ik hoop dat ie er snel op staat. blijf ik nu nog even op 1.9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
gwystyl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:49:
[...]

Dit topic een beetje doorspitten kan je leren dat je ook firmwares kan flashen met (mobile) Odin. De mobiele versie heeft geen PC nodig. Je kan dus een 4.0.4 firmware van samfirmware afhalen, en die flashen met mobile odin.

Het bericht over Nu.nl heb ik niet gelezen, maar dat komt me ook niet bekend voor. Daarvoor zou ik dus niet upgraden, maar eerder kijken naar een batterij-monitorprogramma zoals betterbatterystats, en daarmee kijken wat je accu het meest belast.
Het batterydrain probleem met de Nu.nl app is bekend bij de S2 met 4.0.3. Om daarvoor je firmware te upgraden gaat wat ver inderdaad. Wat helpt is je RAM leeggooien na de NU.nl app te hebben gedraaid. Een betere optie in mijn ogen is de sindskort verschenen NOS-app gebruiken en NU eraf te gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
MetalManic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:23:
Ok. thanks. Ik hoop dat ie er snel op staat. blijf ik nu nog even op 1.9.2.
Weet jij toevallig ook een manier om die Google Search Bar weg te krijgen? Of zit dat echt ingebakken in de rom? Vervelend is ook dat ik geen videobestanden kan afspelen(avi). ;( en spaarstand kan inschakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 06-08-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ari Gold schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:57:
Weet jij toevallig ook een manier om die Google Search Bar weg te krijgen? Of zit dat echt ingebakken in de rom?
Bij sommige launchers zoals bijv. Apex zit dat in de instellingen daarvan. Zoek dus ook even daar in.

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.