EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Ik had eerder al gepost dat alleen al de overgang naar CM9 mijn betterij duur met de zelfde apps significant verlengde. Met de conservative scheduler en een max frequentie van 1GHz doet hij het nu nog langer. En ik merk in geen enkele app ook maar iets van vertraging!Jay-v schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Oneens. CM9 heeft een gelijkwaardige batterij tijd.
Ik zit nu met 8 uur normaal gebruik (wifi uit, bluetooth aan, 3G alleen aan als ik browse) op 90% battery power
Voor CM9 en de tweaks (op standaard samsung ICS) zat ik rond deze tijd steevast onder de 70%.
Als de duur belangrijk voor je is, kan je met mods een hoop meer bereiken als met stock samsung firmware.
(Alhoewel ik vermoed dat je ook een eind kan komen met rooten van stock en wat apps, maar dat heb ik nooit geprobeerd)
Stock Sammy ROM haal ik zo'n 30 uur met ruim 4 uur schermtijd. Ik speel geen spelletjes.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:09:
[...]
Ik had eerder al gepost dat alleen al de overgang naar CM9 mijn betterij duur met de zelfde apps significant verlengde. Met de conservative scheduler en een max frequentie van 1GHz doet hij het nu nog langer. En ik merk in geen enkele app ook maar iets van vertraging!
Ik zit nu met 8 uur normaal gebruik (wifi uit, bluetooth aan, 3G alleen aan als ik browse) op 90% battery power
Voor CM9 en de tweaks (op standaard samsung ICS) zat ik rond deze tijd steevast onder de 70%.
Als de duur belangrijk voor je is, kan je met mods een hoop meer bereiken als met stock samsung firmware.
(Alhoewel ik vermoed dat je ook een eind kan komen met rooten van stock en wat apps, maar dat heb ik nooit geprobeerd)
[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-07-2012 16:30 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Is er een alternatief voor CWM dan om zonder dat de bin-counter oploopt toch een ROM te kunnen flashen? Naar mijn weten is er namelijk geen goede gratis alternatief hiervoor. De meeste ROMs komen dan ook nog eens in zip-formaat uit, waardoor flashen met (mobile) Odin ook lastig is.Henk schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:14:
Je moet onder andere weg blijven van CWM, maar dus ook de in-rom factory reset optie, die in feite net zoveel doet als de CWM knop, zal je telefoon waarschijnlijk mollen.
Maarre, wat maakt het uit dat de counter oploopt? Die zet je toch gewoon weer op 0 met Triangleaway?CptChaos schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:50:
[...]
Is er een alternatief voor CWM dan om zonder dat de bin-counter oploopt toch een ROM te kunnen flashen? Naar mijn weten is er namelijk geen goede gratis alternatief hiervoor. De meeste ROMs komen dan ook nog eens in zip-formaat uit, waardoor flashen met (mobile) Odin ook lastig is.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
Welke kernel en wat voor tweaks nog meer als ik vragen mag?Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:09:
[...]
Ik had eerder al gepost dat alleen al de overgang naar CM9 mijn betterij duur met de zelfde apps significant verlengde. Met de conservative scheduler en een max frequentie van 1GHz doet hij het nu nog langer. En ik merk in geen enkele app ook maar iets van vertraging!
Heb ook tijden lang gebruik gemaakt van de F1 galaxy nexus rom, puike rom, maar ontrbraken wat samsung dingetjes en na verloop van tijd begon de batt. steeds sneller leeg te raken. Ben daarom opzoek gegaan naar een rom met preformance van stock ICS, vrijheid van ASOPK en handigheidjes van samsuns (taskmanager). Hierbij kwam ik uit bij Resurrection rom van Westscrip. Draai deze nu al 2 dagen, en kan niks anders zeggen dan een prima stabiele/snelle rom die ook heel erg zuinig met batt omgaat. (icm siyah 3.4 kernell) Chek it ou zou ik zeggenwasco schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:49:
Welke rom zouden jullie aanraden als ik volgende zaken inorde wil:
- Samsung based ICS
- Samsung camera app & FM radio (zitten die altijd bij samsung based roms?)
- Meer/betere quicktoggles in de notification drawer
- Bluetooth werkende in Audi A3 (sinds ICS werkt dit niet meer, connect/disconnect veelvuldig tijdens rijden)
- Bugloos (of het meest bugloos)
Ik draai nu op F1 GalaxyNexus-12-06-05, maar ik ben eerder teleurgesteld in hoe slecht de camera werkt (focusen is echt veel slechter) en ook de integratie tussen de camera en de gallery is zwak en traag.
Zelf was ik aan het kijken naar NeatRomLite http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1569686.
Er zijn zoooooveel 'roms' dat ik door het bos de bomen niet meer zie.
Trouwens, ik snap nog steeds niet hoe de ROMs, kernels, recoveries en radio's zich nu verhouden tov van elkaar. Ik begrijp wat ze doen, maar ik ben er nog steeds niet uit welke je nu wel of niet mag nemen in combinatie met elkaar. Het feit dat ze soms gebundeld zitten, en soms dan weer niet, helpt ook niet.
Kan ik van 4.0.4 naar 4.0.3 ( I9100XWLPG_I9100XXLPX_I9100NEELP4_) flashen om van het bric probleem af te zijn? Of toch eerst naar GB
[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 26-07-2012 19:58 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Checkerdecheck: volgens mij welbackupdevice schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:43:
Even checkerdecheck.
Kan ik van 4.0.4 naar 4.0.3 ( I9100XWLPG_I9100XXLPX_I9100NEELP4_) flashen om van het bric probleem af te zijn? Of toch eerst naar GB
Ik zie op XDA dat er toch al enkele JB-roms zijn verschenen sinds vandaag...
Ik denk dat ik nog even wat positieve commentaren afwacht eer ik het zelf probeer, maar ik kan in ieder geval niet wachten tot ik JB op mijn gsm heb :-)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1580070
Ik ben benieuwd. Morgen ga ik hem installeren. Ik ga er nu niet op wachten.
Klaarblijkelijk op basis van de laatste CM10 build, waarvan ze zeggen dat die stabiel is.
[ Voor 38% gewijzigd door Molybdenum op 26-07-2012 22:56 ]
Dat is pas één van de 'kleine' maar o zo welkome veranderingen.
Zou CM10 backwards compatible zijn met CM9? (Zovan zonder factory reset al je instellingen/apps nog werkend?)Molybdenum schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:54:
Over een paar uur de JB editie van ParanoidAndroid.
PA 1.6 was dat iig wel met CM9
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
persoonlijk vind ik het soms minder butter dan anderen; komt traag wakker naar het lockscreen
van bureaublad naar menu gaan vind ik soms ook bedenkelijk. Allemaal meningen eh.
Bevalt me wel! soms beangstigend die google now en google voice; ik zocht op desktop pc een straat op; ik ga naar google opt lockscreen, staat daar al een card klaar, met alle info.
allemaal in uur of 12 van gebruikerservaring..
Zonder een goed werkende hwcomposer draait het zeker niet "allemaal" erg soepel. Er zijn dingen die prima zijn qua soepelheid maar veel meer andere dingen schokken en laggen vooralsnog. Een "goede" huidige Rom is dan ook gemiddeld gezien gewoon nog steeds soepeler. De reeds goed werkende veranderingen zijn wel leuk uiteraard ja.Nomoi schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:29:
Ik heb de CM10 preview vanavond geflasht (draaide al tijden CM9) en man wat heeft Google met 'Project Butter' een juiste naam gekozen zeg. Het draait allemaal echt ontzettend soepel.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Standaard CM kernel, CPU governor tweaked en max CPU naar beneden geschroeft.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:03:
[...]
Welke kernel en wat voor tweaks nog meer als ik vragen mag?
Daarnaast: Standaard wifi, BT en 3G uit. Als ik internet op wil zet ik WiFi of 3G pas aan. BT gaat pas aan als ik in mijn auto stap. Als ik uitstap meteen weer uit. De widget om dit aan en uit te zetten is ook de enige widget die ik gebruik!
Hoog contrast theme/zwarte achtergrond zonder animaties. Brightness kan door hoog contrast theme op minimum.
Advanced task killer om alle tasks die niet nodig zijn te killen. (Ok, ik gebruik autokill:safe, maar het helpt al)
Het meeste kan al zonder mods te installeren. En mijn battery life ging al omhoog van alleen de overstap van ICS naar CM9 zonder enige tweaks.
Niets geavanceerd dus alles kan je gewoon in standaard CM instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 21:51 ]
Verwijderd
Helaas lijk ik mijn S2 nu al te hebben gebricked....
Allereerst: ik heb al 2 dagen zitten googlen en hier alle relevante topics doorgelopen, maar niet iets gevonden waar mijn S2 het weer van gaat doen.
Maar ik heb dus de tutorial gevolgd die hier op het forum staat om met Odin Cyanogen te flashen. Allereerst CWM met Odin er op gezet, zou volgens Odin goed moeten zijn gegaan. Vervolgens geprobeerd om CWM op te starten middels volume down-home-power. Echter verscheen er bij het opstartscherm toen een gele waarschuwingsdriehoek, waarna hij gewoon opstartte.....
Paar keer geprobeerd, via Odin nog een paar keer CWM geinstalleerd, maar hij bleef normaal opstarten, maar mét gele driehoek.
Dus toen maar opgegeven en besloten dan maar de reguliere OTA update uit te voeren. Ging prima, maar bij het herstarten kwam ik in CWM terecht!
Bingo! dacht ik, en vervolgens de Cyanogen .zip op de SD kaart geselecteerd. Die was echter verrekte snel klaar met installeren, en daarna bleef het startscherm met driehoek zich de hele tijd herladen: ergo: I'm f*cked.....
Ik kom echter nog wel in Odin mode (middels de befaamde 3 knoppen actie), maar is er een manier om via Odin dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden! (en ja, ik ben een Noob

Verwijderd
Ik kan trouwens ook in de recovery mode komen0,. en daar wel op en neer klikken, maar niks selecteren....
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 01:25 ]
Verwijderd
Ik zou met odin een official rom flashen. Dan weet je in ieder geval dat je een werkende rom hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:29:
Zou het bijvoorbeeld een idee zijn om via Odin een .tar van een andere custom rom te flashen? Zodat ik weer een werkend toestel heb? Ik heb van Cyanogen 7.2 alleen nergens een .tar kunnen vinden...
Verwijderd
Of zit er een functie in Odin ingebouwd waarmee hij zelf de laatste officiele rom ophaald ofzo?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 01:17 ]
Kwam je van een eerdere PA en heb je al je settings nog? (lees: werkt het zonder factory reset?)Molybdenum schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:25:
Ik heb nu ParanoidAndroid 1.9.2 een paar uur op mijn toestel staan en ik moet zeggen: het draait prima. Vloeiend en tot nu toe zonder problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 28-07-2012 01:51 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Niet aangeraden, werkte (hier) echter prima. Werkte, want terug naar 1.6. Veel smoother, gemiddeldSando schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:51:
[...]
Kwam je van een eerdere PA en heb je al je settings nog? (lees: werkt het zonder factory reset?)
DPI-settings van de individuele apps waren echter (weer...) verdwenen, dat wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 28-07-2012 02:35 ]
YouTube: How to install firmware on Samsung Galaxy S2 with Odin?Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:16:
Maar waar kan ik een .tar vinden daarvan? Want via de SD kaart gaat niet lukken.....
Of zit er een functie in Odin ingebouwd waarmee hij zelf de laatste officiele rom ophaald ofzo?
Gewoon bij PDA het md5 bestand dat je van www.sammobile.com hebt gedownload kiezen, dus geen tar. Ikzelf zit nu (tijdelijk) op de versie I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN, wat dacht ik de meest recente xen (nederlandse) versie is.
Verder was de driehoek heel normaal, de driehoek geeft aan dat er een "unsecure" kernel (gewoon niet het standaard) op het toestel zit. Zosnel je CWM op het toestel hebt, krijg je het gele driehoekje. Het driehoekje is dus niets om je zorgen over te maken, er zijn verder wel wat trucjes om hem weg te halen, maar dat is niet per se nodig.
[ Voor 33% gewijzigd door iklucas op 28-07-2012 03:20 ]
Verwijderd
En kan ik daarna weer gewoon proberen om er een custom rom op te zetten? En moet ik dan ook CWM weer installeren of zou ik dan gewoon vanaf de sd kaart Cyanogen kunnen flashen?
Verwijderd
Er is ook eenVerwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 09:48:
Phew, foon doet het weer dankzij de stock rom.... Dank!

Verwijderd
Check your hashes man!Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:35:
Sorry.... Overigens krijg Cyanogen 7.2 niet erop, heb wel een aantal andere ROM's geprobeerd die het allemaal prima deden, maar Cyanogen installeert heel snel en daarna moet ik via de stock rom het zaakje weer aan de praat krijgen.
Ik raad je aan wat meer te lezen over wat welke roms allemaal doen. Cyanogen 7.2 is gebaseerd op een oude versie van Android, Gingerbread. Ik zou die niet nemen tenzij je specifieke functies uit GB gebruikt die niet werken in ICS (ik kan er zo geen bedenken).Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:35:
Sorry.... Overigens krijg Cyanogen 7.2 niet erop, heb wel een aantal andere ROM's geprobeerd die het allemaal prima deden, maar Cyanogen installeert heel snel en daarna moet ik via de stock rom het zaakje weer aan de praat krijgen.
Als je een stock rom installeert, verdwijnt CM weer. Lees desnoods in de thread waar je CM 7.2 gevonden hebt hoe die geïnstalleerd moet worden. Het kan zijn dat je wat extra stappen moet doen.
Het makkelijkst is om te beginnen met een rom die geïnstalleerd kan worden met Odin. Als je bij CM wil blijven is hier een versie te vinden van CM9 Resurrection die je kan flashen met Odin. Misschien is er inmiddels wel een nieuwere.
Een andere manier om die voice control te verwijderen is door je huidige rom te rooten met CF-Root. Ook hier geldt: lees eerst goed wat wat doet, zoek vervolgens de versie die past bij jouw rom en flash hem met Odin. Daarna kan je met titanium backup of een ander app manager programma die voice control verwijderen.
CM7 moet je TWEE keer achter elkaar flashen ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:35:
Verwijderd
Niettemin weer een paar leerzame dagen! Dank voor de assistentie!
PA heeft wel een ingebouwde app PA-backup die geloof ik alle system settings opslaat. Heb nog niet getest of die app-dpi-settings er ook inzitten, maar ik neem aan van wel.Brad Pitt schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:30:
[...]
DPI-settings van de individuele apps waren echter (weer...) verdwenen, dat wel.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Uiteraard geprobeerd hèSando schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:41:
PA heeft wel een ingebouwde app PA-backup die geloof ik alle system settings opslaat. Heb nog niet getest of die app-dpi-settings er ook inzitten, maar ik neem aan van wel.
Ik ga denk ik weer terug naar CM9.
Ach denk even terug aan kerst vorig jaar, toen de eerste stappen met CM9 gezet werden. In het begin is gewoon niet alles goed werkend, maar kan je als gebruiker/tester wel meer bijdragen bij het opsporen van bugs en deze doorgeven aan de devs.thobe schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:13:
Heb zojuist CM10 erop gezet. In het begin is het erg leuk (loopt wat soepeler, Google Now is wel grappig), maar heb er nu wel weer genoeg van. Batterij is erg snel leeg, en ik gebruik al de 2000mah variant. Telefoon is ook minder stabiel (Google Zoeken/Chrome loopt vaak vast). En zo smooth voelt alles niet aan na 1 dag gebruik, nog genoeg 'hikjes'. Had iets meer verwacht. Notificatiebar ziet er wel beter uit.
Ik ga denk ik weer terug naar CM9.
Over een maand of twee zal er al wel een goed bruikbare CM10 zijn verwacht ik, en het is maar de vraag of er dan al JellyBean roms van Samsung zelf gelekt zijn. Alle respect voor de CM-devs, die ondanks de shitload aan klagende gebruikers gewoon doorgaan met ontwikkelen omdat het hun passie is. Ik kan me goed voorstellen dat ze er af en toe even niet meer tegen kunnen en dan wat kortaf zijn naar de zoveelste keer dezelfde vraag. Aan de andere kant snap ik ook dat het nu nog geen daily driver is, en dat is voor mij een reden om het nog niet te proberen.
Werkt dus niet? daar heb je dus ook weinig aan, als de rest van de instellingen toch gewoon compatibel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 29-07-2012 01:49 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb wat custom rom ervaring van de desire dus met behulp van de topicstart moet het wel gaan lukken. Het is me alleen niet 100% duidelijk welke volgorde ik aan de gang moet gaan:
1. update naar ICS
2. rooten met odin
3. efs backup
4. CWM recovery flashen met odin
5. vanuit CWM radio (edit: heet nu modem?) updaten / partitioneren / rom flashen
daarna denk ik PARANOIDANDROID erop. (of hoef ik hiervoor niet eens te rooten?)
edit: dit lijkt me erg handig n00b vriendelijk
[ Voor 12% gewijzigd door savale op 29-07-2012 14:08 ]
(de tar in deze wiki http://teamhacksung.org/w...l:GT-I9100:How_to_install)
Wel belangrijk: Ik heb volgens mij de "normale" s2 versie, want ik zie bij Modelnummer in over het toestel: "GT-I9100" of moet ik nog ergens anders kijken?
edit2: wel de stock ICS 4.03 rom geroot nu, maar krijg de touch recovery er niet op. De officiele zip flashen faalt. Verder krijg ik alleen .tar bestanden geflashed via odin. tar.md5 bestanden mislukken...
Ik zit er aan te denken om even helemaal terug naar stock te gaan en alles opnieuw te doen
Volgens mij ben ik spoken aan het jagen. Kun je de cwm touch recovery uberhaupt permanent flashen? Hij laad nu wel, maar na een reboot ben ik hem kwijt
[ Voor 133% gewijzigd door savale op 30-07-2012 01:42 ]
Precies. We mogen blij zijn dat er nog devs bezig zijn met de Galaxy SII. Er stappen er genoeg(te veel) over naar de SIII.gwystyl schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:12:
[...]
Alle respect voor de CM-devs, die ondanks de shitload aan klagende gebruikers gewoon doorgaan met ontwikkelen omdat het hun passie is.
Verwijderd
Kan iemand mij zeggen of ICS nu wel goed werkt op de S2?
Werkt helemaal geweldig.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:45:
Kan iemand mij zeggen of ICS nu wel goed werkt op de S2?
Verwijderd
400MHz GPU? en je voltages dan?XElD schreef op maandag 30 juli 2012 @ 03:26:
Ok, Siyah is net uit. Weer op 1500/400 MHz met PA 1.9.2. Tel is nu echt zo ongelovelijk soepel in de interface... wauw!
ps: net weer de laatste Siyah erop gezet
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 30-07-2012 12:23 ]
Het makkelijkst is dan een stock rom pakken, bijvoorbeeld XXLPW, daar CF-Root bijzoeken en dan zelf overbodige meuk verwijderen.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:09:
ik draai nu al een tijdje cm9 maar ik wil toch liever een stock-rom (het liefst zonder al die reclame rommel), wat is op dit moment een goede, stabiele en actuele ICS stock-based rom?
Als je een custom rom wil die aan jouw eisen voldoet, kan je het makkelijkst deze thread doorkijken; daar wordt een lijst gegeven van een heleboel custom roms, waarbij gezegd wordt of ze samsung-based of aosp- of aokp-based zijn
Ik ben ook over op PA 1.9.2 icm Siyah. Dat draait echt als een zonnetje inderdaad. Gebruik je ExTweaks voor je overclocks?XElD schreef op maandag 30 juli 2012 @ 03:26:
Ok, Siyah is net uit. Weer op 1500/400 MHz met PA 1.9.2. Tel is nu echt zo ongelovelijk soepel in de interface... wauw!
edit: wel relatief lage antutu benchmark scores (~4800), maar zo voelt de telefoon totaal niet
[ Voor 12% gewijzigd door savale op 30-07-2012 13:09 ]
Hmmm, hier met alles stock ietsjes hoger maar nog steeds geen mega waarde nee. Merken doe je het niet zoals je inderdaad zegt dus lekker boeien op zichsavale schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:27:
[...]
edit: wel relatief lage antutu benchmark scores (~4800), maar zo voelt de telefoon totaal niet

Ja hoor, eigenlijk geen dingen tegengekomen die niet werken. Gewoon goed lezen, je data/apps backuppen en niet als een bezetene je system apps gaan restoren na het flashenVerwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:09:
Dank, nog tips voor upgraden? Werkt alles direct?
Ik draai de F1 nexus rom.
Gevalletje kapotte accu of ROM gerelateerd? Ik ben verder blij met de ROM, dus opnieuw lopen flashen zie ik allemaal niet zitten. Daarnaast heb ik deze ROM al een tijd zonder enige problemen gebruikt.. Wellicht een andere kernel, maar ik zou niet weten welke?
CWM backup draaien, andere (stock/stock-based) rom installeren, kijken of het probleem blijft bestaan. Daarna CWM backup terugzetten.Gruijters schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:35:
De laatste weken heb ik t volgende probleem.. Als ik m'n galaxy oplaad en vervolgens van de lader haal, blijft ie aangeven dat ie nog aan t opladen is. Zowel in het batterij icoontje als in het lock screen. Wat volgt is een battery drain tot x procent, meestal 60%. Haal ik in de tussentijd de accu eruit, telefoon gaat direct weer aan na het terug plaatsen van de accu. Ook is het aantal procent drastisch gedaald. Na de accu in en uit te hebben gehaald is het probleem tijdelijk verholpen, geen indicatie meer van opladen.
Ik draai de F1 nexus rom.
Gevalletje kapotte accu of ROM gerelateerd? Ik ben verder blij met de ROM, dus opnieuw lopen flashen zie ik allemaal niet zitten. Daarnaast heb ik deze ROM al een tijd zonder enige problemen gebruikt.. Wellicht een andere kernel, maar ik zou niet weten welke?
Dat lijkt me een kwestie van een half uurtje, en een STUK betrouwbaarder dan glazen-bol-werk.
AnTuTu bench op Wanam 11.7 LPD-rom-ding btw:

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 30-07-2012 13:42 ]
beetje laat:Sando schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:51:
[...]
Kwam je van een eerdere PA en heb je al je settings nog? (lees: werkt het zonder factory reset?)
Ik kwam van PA 1.5. Ik heb de settings niet meegenomen. Factory reset, caches formatteren en de nieuwe erop.
Draait na een weekend nog steeds als een zonnetje. In een geval een bug in de camera ontdekt:
Ik opende een keer de camera vanaf het lockscreen en toen waren alle buttons zwart. Op de juiste lokatie 'klikken' had wel het gewenste effect. Even naar homescreen en terug naar camera was voldoende om probleempje te verhelpen.
Verder: nice, stable & smooth!

Loopt in de praktijk ook erg soepel en batterijduur is acceptabel. Ik haal normaalgesproken het eind van de werkdag zonder bijladen, tenzij ik een boel loop te kutten of mijn navigatie gebruik.
zo snel gaat het allemaal hier.
Iemand een suggestie... pffff...
Begin lekker met een ROM van Wanam, en kijk wat je daaraan niet/wel prettig vindt.Meinon schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:04:
Ik weet echt niet meer welke ROM ik moet nemen..
zo snel gaat het allemaal hier.
Iemand een suggestie... pffff...
Verder is het vooral een kwestie van lezen wat de extra features of juist weggehaalde dingen bij een bepaalde rom zijn, en dan moet je voor jezelf bedenken welke opties je handig vindt of juist heel overbodig. Dan kan je er een paar proberen, en tenslotte blijf je waarschijnlijk op dezelfde hangen en volg je de nieuwere versies daarvan....
Wil ik ook nog proberen. Maar weet nog niet welke.. elke persoon zegt weer dat deze versie beter daarvan is .. dan weer die.. Welke moet ik hebben dan... of welke heb jij? Dan kijk ik wel of die bevalt.Henk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:12:
[...]
Begin lekker met een ROM van Wanam, en kijk wat je daaraan niet/wel prettig vindt.
@gwystyl: ik heb het tot nu toe altijd met stock en root gedaan. Maar het begint een beetje te kriebelen nu er zoveel keus is
Ik heb de 11.7, LPD-basedMeinon schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:54:
[...]
Wil ik ook nog proberen. Maar weet nog niet welke.. elke persoon zegt weer dat deze versie beter daarvan is .. dan weer die.. Welke moet ik hebben dan... of welke heb jij? Dan kijk ik wel of die bevalt.
LPD is redelijk breed geadopteerd door, naast rom-bouwers, ook mod-bouwers, en omdat deze echt al tijden soepel draait, heb ik niet echt behoefte aan iets anders. Ik heb paranoid geprobeerd, maar wanam voelde echt veel soepeler.
Wanam is stock + AOSP-like theme + lidroid toggles + homebutton lagfix. Misschien nog wat andere dingetjes, maar eigenlijk kwam het er op neer dat wanam met 11.7 de stock rom van samsung nam en er precies de mods overheen legde die ik wilde@gwystyl: ik heb het tot nu toe altijd met stock en root gedaan. Maar het begint een beetje te kriebelen nu er zoveel keus is.. alleen die bekende bos en bomen he...
Ik ken het gevoel. Ik heb zelf een hele tijd de nieuwste builds CM9 gedraaid, om daarna even op stock te blijven en daarna een tijdje de nieuwste WanamLite. Ik merkte op een gegeven moment echter dat ik mijn telefoon steeds op dezelfde manier indeel (Apex launcher, icoontjes en widgets op dezelfde plekken, zelfde programma's geïnstalleerd enz), en dat het eigenlijk niet uitmaakte in performance of batterijverbruik welke ik pakte. Op CM9 en afgeleiden miste ik Samsung Dive en de FM radio, verder werken beide in principe goed.Meinon schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:54:
[...]
@gwystyl: ik heb het tot nu toe altijd met stock en root gedaan. Maar het begint een beetje te kriebelen nu er zoveel keus is.. alleen die bekende bos en bomen he...
Sinds JKay dus zijn mod beschikbaar heeft gemaakt voor ICS heb ik de extra functionaliteit en het uiterlijk die ik wil, en laat ik verdere custom roms voor wat ze zijn. Het kriebelt af en toe nog om Paranoid te proberen vanwege de hybride tablet/phone ui, maar verder ben ik tevreden met wat ik heb.
edit: zo te zien wil ik ongeveer hetzelfde als Henk, maar heb ik nu LPW als basis. Ik draaide Wanam ook vanwege de lidroid toggles en ics-look, maar JKay in ICS-kleur geeft bijna hetzelfde en is nog dichter bij stock. Een voordeel van LPW boven LPD is dat bij telefoon ook een knop is naar contacten (nogal knullig geplakt, maar je kan er heen)

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 30-07-2012 16:22 ]
@Henk: GT-I9100_WanamLite.XWLPD.V11.7.NO-WIPE.zip druppelt binnen.. Ben benieuwd...
[ Voor 9% gewijzigd door Meinon op 30-07-2012 16:26 ]
@Meinon: succes!
@Henk: is inderdaad stockHenk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:37:
@gwystyl: Zoals je dialer eruit ziet, doet meer denken aan stock samsung dan aan AOSP? verder was mijn rom-drive idd redelijk hetzelfde. Installeren, apex erop, en alles zoals ik het had. Daarmee had ik verreweg de beste ervaringen met Wanam, en 11.7 omdat die gewoon lekker draait en de mods had die ik wilde (later ging wanam weer, inconsequent dat hij is, dingen veranderen zoals andere kernels en dat soort meuk)
@Meinon: succes!
@Meinon: ik heb de volgende combinatie
ROM XXLPW: I9100XXLPW_I9100OXALPW_XEO
CF-Root: CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPW-v5.5-CWM5
JKay framework: Xxlpw_JKay_Deluxe_ICS_Nexus_v14_1_1_odexed
JKay deluxe settings: te koop via Google Play, ik heb hem gekregen omdat ik al eerder beta-tester was voor de GB-versie
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
@gwystyl: thanx voor de links.. druppelt ook binnen, voor het geval wanamlite tegenvalt ...
@Biersteker: waarom wacht je niet nog een paar maandjes voor de XBMC for android
Biersteker: Ik weet niet waar je Plex config op draait, maar als het een HTPC is, is dan eventueel een app als Emit of Qluod Media niet te overwegen? Kun je behalve DLNA ook gewoon mee streamen door on-the-fly encoding naar een bandbreedte die je remote-verbinding pastBiersteker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:03:
@Meinon, Ik heb ook geprobeerd een alpha build van XBMC for Android te installeren, en die geeft exact hetzelfde probleem.
Voor lokaal streamen is imho UPNPlay icm MX player een goede optie, mits plex een UPNP signaal uitzendt natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 30-07-2012 17:09 ]
Verwijderd
Ik draai plex media server op mijn servertje. Met BubbleUpnP werkt het ook gewoon goed, alleen heb ik Plex via de market gekocht, en op een Kruidvat tablet draait het echt fantastisch. Daarom wil ik het eigenlijk ook op me telefoon installeren. Alleen er schijnt toch een probleem te zijn met verschillende roms. Het voordeel van plex is eigenlijk niet heel groot, maar het is wel handig dat je ook de episode omschrijving en artwork etc erbij krijgt. Vandaar de vraag of er iemand Plex for Android werkend had op een custom rom.Henk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:08:
[...]
Biersteker: Ik weet niet waar je Plex config op draait, maar als het een HTPC is, is dan eventueel een app als Emit of Qluod Media niet te overwegen? Kun je behalve DLNA ook gewoon mee streamen door on-the-fly encoding naar een bandbreedte die je remote-verbinding past
Voor lokaal streamen is imho UPNPlay icm MX player een goede optie, mits plex een UPNP signaal uitzendt natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 30-07-2012 17:32 ]
Gebruikt iemand die GOOGLE NOW?
Wat ik ook zeg/vraag hij zoekt altijd op google.
In demo's op youtube geeft hij echt specifieke dingen neer.
Iemand met zelfde probleem?
hebben jullie dit ook?
[ Voor 4% gewijzigd door iklucas op 30-07-2012 17:57 ]
Ja, je moet je registreren hè. Vervelende manier van downloaden vind ik dat, maar ja, so be it.iklucas schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:57:
hebben jullie dit ook?
Ik ben zelfs al ingelogt, misschien dat ik gewoon even opnieuw moet inloggen ofzoBrad Pitt schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:59:
[...]
Ja, je moet je registreren hè. Vervelende manier van downloaden vind ik dat, maar ja, so be it.
Edit, het lijkt er op dat er meer mensen last van hebben, servers zullen wel down zijn of iets dergelijks
edit2, de servers zijn inderdaad gecrasht, ze zijn op zoek naar oplossingen
[ Voor 24% gewijzigd door iklucas op 30-07-2012 19:47 ]

Ik kwam ergens deze tegen. Heb sinds een update het gevoel dat het Wifi signaal zwakker is geworden, dus ben even aan het testen.
[ Voor 17% gewijzigd door Franco10 op 30-07-2012 20:07 ]
edit:
En het werkt. Het probleem was dat Plex een SD kaart verwacht. SD kaartje erin gedaan, en het installed gewoon.
[ Voor 32% gewijzigd door Biersteker op 30-07-2012 20:27 ]
De ontwikkelaars van CM hebben ontzettend veel werk verzet, heb daar veel respect voor, maar ik hou het even zoals ik het nu heb:)
Praten ze in die demo's misschien in het Engels, en praat jij in het Nederlands? In het Nederlands kan hij namelijk alleen nog maar op Google zoeken. Als je al in het Engels praat, misschien ook even je toestel zelf op Engels zetten.frye schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:36:
Ik heb nu RR v3.0 (JB).
Gebruikt iemand die GOOGLE NOW?
Wat ik ook zeg/vraag hij zoekt altijd op google.
In demo's op youtube geeft hij echt specifieke dingen neer.
Iemand met zelfde probleem?
Kan iemand me het volgende uitleggen: Maakt het uit welke versie (CDC) van de firmware ik op mijn Galaxy 2 zet? Ik heb hem vorig jaar gekocht, toen rond april via FOTA geupdate naar 4.0.3, wat allemaal problemen opleverde, dus heb hem toen via samfirmware gedowngrade naar 2.3.6.
Als ik nu *#1234* intik, zie ik:
PDA: I9100XXKL1
PHONE: I9100XXKL1
CSC: I9100XAKL1
Build info: Tue Dec 6 05:34:13 KST 2011
Zover ik dat terug kan zoeken is dat de "Open Europe". Maar, is deze info puur over de huidige software, of zegt het ook iets specifiek over mijn hardware.
Ik wil graag naar 4.0.4, maar is er al een versie welke het goed doet op mijn telefoon, en zo ja, welke?
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))
Waarom zou ik? CWM is gratis en laat de bincounter niet oplopen... Snap de ophef er niet zo over, ik heb namelijk nergens last van met CWM. Ik gebruik echter wel uitsluitend de met de ROMs meegeleverde CWM.Blindfold schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:57:
Maarre, wat maakt het uit dat de counter oploopt? Die zet je toch gewoon weer op 0 met Triangleaway?
Bij mij is WanamLite 12.2 de versie die het lekkerste werkt; goede performance en een nette batterij verbruik. Op rustige dagen, met wifi aan, had ik afgelopen weekend aan het eind van de dag slechts 13% batterij verbruik. Telefoon is toen ongeveer 13-17 uur van de lader geweest.Meinon schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:54:
Wil ik ook nog proberen. Maar weet nog niet welke.. elke persoon zegt weer dat deze versie beter daarvan is .. dan weer die.. Welke moet ik hebben dan... of welke heb jij? Dan kijk ik wel of die bevalt.
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2012 16:35 ]
Ik heb geen eerdere berichten gevonden over deze update, iemand een idee wat deze update behelst?
Verwijderd
wifi heeft niets te maken met de modem, de kernel zorgt voor wifiFranco10 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:06:
Gebruiken jullie een andere modem dan standaard, zo ja welke?
[afbeelding]
Ik kwam ergens deze tegen. Heb sinds een update het gevoel dat het Wifi signaal zwakker is geworden, dus ben even aan het testen.
Volgens mij heeft het modem/radio wel degelijk te maken met je Wifi.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:41:
[...]
wifi heeft niets te maken met de modem, de kernel zorgt voor wifi
Het is de volgende combi geworden:
-Een siyah kernel met dual boot van de volgende ROMS:
-cMIUI (gisteren een nieuwe versie uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1704387) EEN AANRADER echt!
-stock LPD, omdat ik toch niet van de stock met root af kan blijven
Heerlijk die cMIUI ROM.. en wat een genot voor het oog! Ik heb de hele nacht mij zitten vermaken ermee
[ Voor 6% gewijzigd door Meinon op 31-07-2012 14:49 ]
Verwijderd
kan zo snel even de link niet vinden maar het is al een hele tijd bewezen dat de modem niets met wifi doet, alleen de kernel heeft invloed op wifi ontvangstJay-v schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:18:
[...]
Volgens mij heeft het modem/radio wel degelijk te maken met je Wifi.
ik ga GT-I9100_WanamLite.UHLPS.V12.2.BlueICSThemed.NO-WIPE.zip eens proberen.
[ Voor 32% gewijzigd door wasco op 31-07-2012 15:55 ]
wasco [the brightest crayon in the box]
Verwijderd
Zolang ik nog dingen zie als niet-werkende HWComposers, blijf ik er nog even bij weg. De grootste veranderingen in JB die ik in de eerste instantie belangrijk vind, zijn project butter (maar daar heb je nog niets aan als de hardware slecht ondersteund wordt) en Google Now, maar dat laatste is al lang en breed gepoort naar ICS (en werkt eng goed trouwensVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:14:
Zijn er hier nou eigenlijk veel mensen die JB draaien? Wat is jullie ervaring tot dusver?

Na enkele dagen terug gegaan naar CM9. Het werkt gewoon nog niet soepel genoeg voor dagelijks gebruik. Zodra de HWComposer gefixed is ga ik weer terug naar CM10 (JB).Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:14:
Zijn er hier nou eigenlijk veel mensen die JB draaien? Wat is jullie ervaring tot dusver?
Wachten op Samsung dus...
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 31-07-2012 16:34 ]
Ik heb wellicht een ontzettende Noob vraag: Ik heb sinds kort de SG2 en die heeft vandaag een firmware update gekregen (via Kies) naar i9100XXLQ6, Android version 4.0.4.
Nu zou ik 'm graag willen rooten (bijv via ClockworkMod Recovery) en een custom rom installeren (ik dacht zelf aan CyanogenMod). Maar voor deze versie van de firmware kan ik geen goede how-to's vinden om te werk te gaan met het rooten. Is dat voor deze nieuwe versie van Android en de Firmware wat te vroeg?
Heeft iemand hier misschien advies over hoe ik enigszins veilig te werk kan gaan mbt het rooten van deze smartphone.
Ik heb geprobeerd terug te lezen in deze draad om wat aanwijzingen te vinden maar met 332 pagina's is dat nauwelijks te doen.
Veel dank!
Firmwareversie is irrelevant.Browney schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:09:
Maar voor deze versie van de firmware kan ik geen goede how-to's vinden om te werk te gaan met het rooten. Is dat voor deze nieuwe versie van Android en de Firmware wat te vroeg?
Vergeet niet een factoryreset te doen, anders lukt het booten niet en schrik je je als noob een hoedje.Sando schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:29:
Het kan ook zonder Odin en zonder boot-flash. Ik kan de bron niet meer vinden, maar met google kom je vast een helderdere uitleg tegen. Het gaat ongeveer zo:
[list]• Zoek .zip van Clockworkmod 5 touchversie voor Galaxy S2, en zet deze op de sd-kaart.
• Zoek .zip van Root SuperSU + Busybox 1.20.x voor Galaxy S2, en zet deze op de sd-kaart.
• Boot in recovery mode van de stock rom.
• Kies update from zip en kies de Clockworkmod zipReboot, en klaar!
- Je hebt nu eenmalig Clockworkmod, je bootrom is niet aangepast.
- Kies vanuit Clockworkmod de update met SuperSU + Busybox combo.
Je kunt zo ook firmware flashen zonder de bootrom te hoeven flashen, maar let op dat veel firmwares ook de bootrom aanpassen.
Met de search en google kom je er wel. Eigen risico natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 31-07-2012 17:37 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Draait helemaal prima vind ik. Accuduur is niet briljant maar okay. Probeer het zelf gewoon ook anders evenVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:14:
Wil voorlopig niet meer terug naar iets anders in ieder geval. Zowel op de telefoon als ook op de tablet niet.
Het enige waar ik last van heb is dat mijn telefoontjes vaker dan met mijn htc desire wegvallen bij wat slechter bereik dus maar even een andere radio erin. Als ik iets moois heb gevonden icm KPN dan meldt ik dat hier even
[ Voor 14% gewijzigd door savale op 31-07-2012 19:46 ]
Verwijderd
Ik heb deze ook net geïnstalleerd. Maar ik heb wel een probleem met het geluid via hoofdtelefoon.Molybdenum schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:25:
Ik heb nu ParanoidAndroid 1.9.2 een paar uur op mijn toestel staan en ik moet zeggen: het draait prima. Vloeiend en tot nu toe zonder problemen.
Dit staat namelijk zeer luid ook op het laagste niveau. Heb jij dit probleem ook?
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.